Kurkentrekker schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 06:57:
[...]
Ze verklaren onder ede, omdat ze zelf geloven wat ze verklaren. Dat is niet zo moeilijk. Bovendien, welke documenten hebben ze nu echt getoond waaruit onomstotelijk blijkt dat we bezocht worden door aliens? Waar is de ‘smoking gun’? Zolang ze dat niet hebben, is er geen enkele reden om deze mensen serieus te nemen, dit riedeltje gebeurt al meer dan 70 jaar en steeds blijft het bij verklaringen. Echt, zelf-deceptie is een ding, maar dat maakt het nog niet waar wat iemand gelooft.
Dat ze zelf geloven wat ze hebben gezien is niet meer dan logisch. En omdat bij alles momenteel achter gesloten deuren plaatsvindt, juist om met geheim spul te kunnen werken, zien wij er niks van. Dat is niet heel lastig te begrijpen lijkt me. Dus welke documenten tonen hard bewijs? Geen flauw idee, want die documenten krijgen wij simpelweg niet te zien. Misschien dat het ooit vrijgegeven wordt, wie weet.
Echter, als meerdere personen met een serieuze achtergrond binnen de luchtmacht, defensie of inlichtingendiensten, onafhankelijk van elkaar dezelfde claims maken en zeggen die te kunnen onderbouwen met documentatie, en die documentatie ook kunnen overhandigen tijdens hoorzittingen, dan ben ik wel degelijk geneigd het serieus te nemen. Wil niet zeggen dat ik direct geloof dat wat ze zeggen de absolute waarheid is, maar ik doe het ook niet af als onzin en onbetrouwbaar omdat
ik die documenten niet mag zien.
Je vergeet een mogelijkheid: enorm veel mensen hebben zichzelf wijsgemaakt dat er iets aan de hand is. Tot nu toe is elke keer dat een piloot een blob heeft zien bewegen, of eenopname die gemaakt is van zo’n fenomeen, netjes gedebunked door mensen die daar hun werk van maken.
Voor zover ik weet zijn in ieder geval de drie Pentagon-video's nog niet gedebunked. Er zijn mensen die mogelijke verklaringen hebben voor wat je ziet, maar ook in die gevallen is het niet onomstotelijk vast te stellen dat wat er te zien is niet zo speciaal is. Het zijn ook niet alleen de video's, maar ook de getuigenissen van de piloten die aanwezig waren op die (trainings)missies.
Als je dan voor de honderdste keer met dit soort ‘bewijs’ of verklaring komt, moeten we dan echt weer de moeite nemen om het helemaal te gaan ontleden en de conclusie te trekken dat je met een glitchende radar te maken had?
Als je objecten visueel observeert en met diverse soorten apparatuur dan kun je moeilijk beweren dat je met een glitchende radar te maken hebt. Dat maakt deze drie video's ook interessant, juist omdat de objecten bevestigt zijn op verschillende manieren, waaronder visueel, met radar en met FLIR.
[quiote]De mensen die het bewijs brengen geloven er echt wel zelf in hoor, maar het voldoet gewoon bij lange na niet aan de standaard, en de lat ligt heel er hoog als je wil bewijzen dat we bezocht worden door aliens. [/quote]
Nogmaals, dit gaat niet eens perse om aliens. Het is begonnen met onbekende objecten in ons luchtruim. Daarover zijn diverse personen naar buiten getreden omdat het een gevaar zou opleveren voor de luchtvaart. Ze willen weten waar ze mee te maken hebben, waar het vandaan komt en hoe er mee om gegaan kan worden. Later zijn personen naar buiten getreden buitenaards intelligentie erbij hebben gehaald.
Daarmee impliceer je wel dat er iets is dat prijsgegeven kan worden. Ben je ook bereid de conclusie te accepteren dat er gewoon niets is?
Als onderzoek uitwijst dat er inderdaad niets is, dan is dat zo.
Edit: ik zie dat ik vergeten ben te reageren op 2 andere reacties:
jellybrah schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:53:
[...]
Ik denk dat je onderschat wat dit zou betekenen voor ons;)
1. Het gemeenschappelijke gevoel niet alleen te zijn (!)
2. Geloofsovertuigingen die (kunnen) vallen
3. Technologische vooruitgang om ons verder in de ruimte te verspreiden en/of contact te leggen
Ik denk dat het echt enorm groot nieuws is, maar dat we er tegelijkertijd niet veel aan zullen hebben. Punt 1 blijft sowieso overeind. Eindelijk antwoord of er elders in het universum leven (mogelijk) is. Als een levensvorm ons gevonden heeft, al is het maar met probes, dan kun je er logischerwijs vanuit gaan dat er waarschijnlijk veel meer levensvormen zijn. Anders is het toeval véél te groot.
Punt 2 is ook valide,
al zei het Vaticaan (of iemand vanuit het Vaticaan) al dat het geloven in buitenaards leven prima samen kan gaan met geloven in God.
VATICAN CITY – If aliens exist, they may be a different life form that does not need Christ’s redemption, the Vatican’s chief astronomer said. Jesuit Father Jose Funes, director of the Vatican Observatory, said Christians should consider alien life as an “extraterrestrial brother” and a part of God’s creation.
Punt 3 ben ik minder zeker van. Als je in staat bent intelligente probes potentieel duizenden lichtjaren te laten reizen dan ben je op technologisch vlak vele malen verder dan wij zijn op dit moment. Ik betwijfel of onze wetenschappers, met de kennis van nu, in staat zullen zijn om zoiets te ontcijferen om zelf die technologie toe te kunnen passen. Bedenk wat wetenschappers uit de jaren 50 zouden kunnen met een MQ-9 Reaper (ook ook maar een onbemande drone te nemen). Ik denk dat ze het er héél moeilijk mee krijgen. Ze zullen ongetwijfeld wat zaken uit kunnen vogelen, maar je kunt niet zomaar decennia aan technologie iteraties reverse engineeren
Yaksa schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:37:
[...]
Op papier kan ik me van alles voorstellen, zelfs een probe die terug naar de aarde komt om zijn creator te ontmoeten, en daar alle carbon units wil gaan vernietigen omdat die niet in de chips van de probe zijn vastgelegd.
Punt blijft dat de natuurwetten zo sterk zijn dat ze alleen met een oneindige hoeveelheid energie te omzeilen zijn. Alleen, hoe ga je die hoeveelheid energie beteugelen? Precies, met een oneindige hoeveelheid energie.

Kijkende naar onze natuurwetten lopen veel theorieën inderdaad al snel vast, en hoewel ik dan geneigd ben te zeggen dat we mogelijk nog lang niet alles weten en er wellicht meer mogelijk is... zet dat ook de deur iets te ver open richting alles wat je je kunt bedenken.
Toch is het idee van energie halen uit radiatie/kosmische straling niet eens zo gek denk ik, en met voldoende efficiëntie en low-power onderdelen kun je denk ik best ver komen met een relatief eenvoudige probe. De Voyager 1 is in 1977 gelanceerd en pas in 2025 is de energievoorziening helemaal op. Dat is niet slecht voor tech die toen nog redelijk in de kinderschoenen stond. Sure, het is 'maar' 48 jaar, wat niks is op kosmische schaal, maar wie weet wat er nu al mogelijk is, of over 100 jaar.
[
Voor 33% gewijzigd door
SomerenV op 11-07-2023 23:24
]