Juridisch loket is alleen mogelijk tot een bepaalde inkomen. Ik ben daar dus al langs geweest maar ze konden niks voor mij betekenen.internetinfo schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 06:40:
[...]
Je zou ook eerst het juridisch loket kunnen overwegen, daar krijg je (veelal) gratis advies.
Als je toch per se langs een advocaat wil, zoek er dan tenminste één uit waarbij het eerste spreekuur gratis is.
Wat zeggen je ouders eigenlijk van dit verhaal? Zij kunnen na enig onderzoek toch ook wel concluderen dat dit nergens over gaatOf gaan zij ook elke keer langs een advocaat zodra iets net wat anders loopt
Ik zal die advocaat echt nog even laten voor wat het is. Dat kost je een vermogen. En dan stuurt hij een brief terug, en dan komt er een antwoord...en dan? Ga je weer +/- EUR200 betalen voor een antwoord terug geschreven door de advocaat?De043man schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:22:
[...]
Juridisch loket is alleen mogelijk tot een bepaalde inkomen. Ik ben daar dus al langs geweest maar ze konden niks voor mij betekenen.
Op dit moment voldoet het voorzetje van @StevenK . Op het moment dat het serieus word kun je alsnog met een advocaat gaan praten.
https://wren.co/join/Devian
Ik vind dat nog veel te uitgebreid. "Ik wijs enige aansprakelijkheid, of verzoek tot ontbinding van de koop van de hand. Met vriendelijke groet, De043man".
Signatures zijn voor boomers.
We hebben hier een vergelijkbaar probleem gehad met de verkoop van een dure triathlonfiets.
Vrouw bij ons thuis geweest, fiets visueel bekeken en een proefrit gemaakt en helemaal verliefd op de fiets. We hadden al meerdere mensen gehad met interesse, maar zij was de eerste dus het was wel zo netjes om de fiets aan haar te verkopen.
Na 7 dagen krijgen we opeens een mail dat ze de fiets terug wilde komen brengen omdat ze bij de fietsenmaker langs was geweest en er een mankement aan het achterwiel naar boven was gekomen, waardoor het wiel vervangen moest worden a 1.000 euro (erg hoge prijs trouwens op de totale verkoopprijs van de fiets). Wij wisten hier oprecht niet vanaf en hebben de fiets ter goede trouw aangeboden. Als kers op de taart moesten we blij zijn dat de fiets was nagekeken en schoongemaakt.
Dat hebben we uiteraard niet gedaan en na een paar mails heen en weer begreep ze dat ook wel weer. We zijn uiteindelijk wel overeengekomen om een klein deel van de reparatie te betalen, maar dit was meer om onszelf een goed gevoel te geven en de triathlonwereld niet zo groot is en je elkaar wel gewoon zonder scheve gezichten tegen wil komen.
Maar je slaapt toch een paar dagen minder lekker na zo'n mail...
Vrouw bij ons thuis geweest, fiets visueel bekeken en een proefrit gemaakt en helemaal verliefd op de fiets. We hadden al meerdere mensen gehad met interesse, maar zij was de eerste dus het was wel zo netjes om de fiets aan haar te verkopen.
Na 7 dagen krijgen we opeens een mail dat ze de fiets terug wilde komen brengen omdat ze bij de fietsenmaker langs was geweest en er een mankement aan het achterwiel naar boven was gekomen, waardoor het wiel vervangen moest worden a 1.000 euro (erg hoge prijs trouwens op de totale verkoopprijs van de fiets). Wij wisten hier oprecht niet vanaf en hebben de fiets ter goede trouw aangeboden. Als kers op de taart moesten we blij zijn dat de fiets was nagekeken en schoongemaakt.
Dat hebben we uiteraard niet gedaan en na een paar mails heen en weer begreep ze dat ook wel weer. We zijn uiteindelijk wel overeengekomen om een klein deel van de reparatie te betalen, maar dit was meer om onszelf een goed gevoel te geven en de triathlonwereld niet zo groot is en je elkaar wel gewoon zonder scheve gezichten tegen wil komen.
Maar je slaapt toch een paar dagen minder lekker na zo'n mail...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
En dan hebben ze je precies waar ze je hebben willen. Ze hebben extra geld ontvangen én een prima werkende fiets.M@cer schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:44:
[..]zijn uiteindelijk wel overeengekomen om een klein deel van de reparatie te betalen, maar dit was meer om onszelf een goed gevoel te geven [..]

Dit zijn gewoon oplichters. Ze proberen je langs alle kanten bang te maken om, al is het maar een beetje, extra geld af te troggelen.
[ Voor 0% gewijzigd door DonJunior op 13-06-2023 13:33 . Reden: [quote] opmaak incorrect ]
*sowieso
Hier een zaak waarbij kilometerstand is teruggedraaid, zelfs die zaak is verloren door koper vanwege de verzwaarde onderzoeksplicht bij koper! Ik denk dat je zeer sterk staat in je zaak.
https://www.advocatenvano...tussen-twee-particulierenVia Marktplaats koopt een particulier een auto van een andere particulier. Is er sprake van garantie, non-conformiteit of dwaling? Het betreft een Volkswagen High Up van 5 jaar oud, volgens de verkoper met een kilometerstand van 55.480 km. Maar na de koop komt de koper er na onderzoek van de historie achter dat de kilometerteller is teruggedraaid: de werkelijke kilometerstand was een jaar voor de koop al 99.885! De koper dagvaardt de verkoper voor de kantonrechter Rotterdam. De koper vordert ontbinding van de koopovereenkomst op grond van non-conformiteit omdat de kilometerstand op de kilometerteller bij de koop niet overeenkomt met de werkelijke kilometerstand. De kilometerstand is een essentiële eigenschap van een tweedehands auto, aldus eiser. Op grond van de inhoud van de advertentie en hetgeen hij bij de bezichtiging heeft waargenomen mocht eiser verwachten dat de kilometerstand 55.480 km bedroeg. Er was geen aanleiding om aan de juistheid daarvan te twijfelen. Subsidiair beroept eiser zich op dwaling en vordert hij vernietiging van de overeenkomst en terugbetaling van de koopsom. Eiser heeft gedwaald over de kilometerstand. Dat is te wijten aan gedaagde die heeft meegedeeld dat de kilometerstand 55.480 km bedroeg. De boosheid bij de koper is zeer begrijpelijk. Maar de verkoper beweert niets te weten van een teruggedraaide kilometerstand, en heeft bij verkoop duidelijk gezegd niets van de autohistorie te weten. De kantonrechter begint met vast te stellen dat het vaste jurisprudentie is dat de kilometerstand van een tweedehands auto in beginsel van doorslaggevend belang is voor de koper van een tweedehands auto en dat bij een – aanmerkelijke – afwijking daarvan de geleverde auto niet beantwoordt aan de overeenkomst. Hetgeen de koper mag verwachten wordt beheerst door de vraag in hoeverre de verkoper een mededelingsplicht heeft en de koper een onderzoeksplicht. Dit is afhankelijk van de omstandigheden van het geval. De koopovereenkomst is in deze zaak gesloten tussen twee particulieren. In deze verhouding rust er op de koper een verzwaarde onderzoeksplicht. De rechter laat meewegen dat de auto, die circa vijf jaar oud was, geïmporteerd was uit Duitsland en dat eiser dat ook wist ten tijde van de koop. Het terugdraaien van kilometerstanden is een vaak voorkomend verschijnsel in de autohandel, en koper had daarom extra alert moeten zijn. De koper heeft niet gevraagd naar onderhoudsboekjes, die er ook niet bleken te zijn. Pas na de koop is de koper bij de Volkswagen dealer verder gaan informeren. Dat had de koper dus voor de koop moeten doen, aldus de rechter. De vordering tot ontbinding van de koopovereenkomst wordt afgewezen. Het subsidiaire beroep op dwaling betreft een beroep op wederzijdse dwaling als bedoeld in artikel 6:228 lid 1 onderdeel c BW. Bij wederzijdse dwaling is geen sprake van schuld van de verkoper. Dit betekent dat er hogere eisen moeten worden gesteld aan de onderzoeksplicht van de koper. Ook op deze grond komt de rechter tot het oordeel dat het risico bij de koper ligt. Alle vorderingen worden afgewezen. Het is zuur voor de koper, maar bij een verkoop tussen particulieren is er geen ‘wettelijke garantie’ zoals deze bij verkoop tussen een bedrijf en een particulier geldt. En als je niet kan aantonen dat de verkoper wist van een gebrek zoals een gewijzigde kilometerstand, dan heb je een zware onderzoeksplicht: voordat je de koop doet moet je nader onderzoek gedaan hebben, anders heb je na de koop geen poot om op te staan. (ECLI:NL:RBROT:2018:3683) Ook een auto gekocht en achteraf blijken er problemen? Neem contact met mij op, ik hoor graag uw verhaal. mr Carel Erasmus Advocaat
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik heb in de tijd dat ik een autobedrijf had één keer zo'n situatie als hierboven gehad. Waarom het systeem van de RDW mij bij het vrijwaren niet waarschuwde voor de niet kloppende tellerstand is me een raadsel, maar pas een tijdje na verkoop bleek inderdaad dat er met de tellerstand van de betreffende auto behoorlijk gerommeld was. Als ondernemer trek je uiteindelijk aan het kortste eind (tegenover een particulier zeker) dus ik maakte er korte metten mee: Ik ben naar de koper gereden, toen daar onomstotelijk bleek dat de tellerstand inderdaad niet klopte heb ik die auto terug gekocht en hem vervolgens bij de sloop van de aanhanger af geduwd. Ik wilde mijn vingers niet branden aan dergelijke rommel. Dure leerschool, dat dan weer wel.Mistraller schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:48:
Hier een zaak waarbij kilometerstand is teruggedraaid, zelfs die zaak is verloren door koper vanwege de verzwaarde onderzoeksplicht bij koper! Ik denk dat je zeer sterk staat in je zaak.
[...]
https://www.advocatenvano...tussen-twee-particulieren
Maar in het geval van TS ligt de zaak heel anders. Mevrouw wil gewoon wat geld terug (is dus een oplichtster) of ze weigert te accepteren dat een gebruikt voertuig nou eenmaal slijtageonderdelen heeft die wellicht aan vervanging toe zijn. Als mevrouw een evt. rechtzaak tegen TS wint is het definitief afgelopen met de 2e hands markt van voertuigen, omdat dan vast komt te staan dat een gebruikt voertuig absoluut géén slijtage mag vertonen

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Beetje kort door de bocht om dit soort gevallen allemaal maar af te doen als oplichting. Ik vind een defect aan een wiel wat wat anders dan klagen over normaal zichtbare slijtage delen. Het wiel zou best een klein nauwelijks zichtbaar defect gehad kunnen hebben. Ik vind de kwestie van het wiel wel meer een discussiepunt en snap op zich wel dat de verkoper hier een kleine terugbetaling heeft gedaan.DonJunior schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:32:
[...]
En dan hebben ze je precies waar ze je hebben willen. Ze hebben extra geld ontvangen én een prima werkende fiets.![]()
Dit zijn gewoon oplichters. Ze proberen je langs alle kanten bang te maken om, al is het maar een beetje, extra geld af te troggelen.
Een klein defect (of groot) aan een fietswiel kost echt geen 1000 euro. Of het moet echt iets heel bijzonders zijn.Twardt schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:56:
[...]
Beetje kort door de bocht om dit soort gevallen allemaal maar af te doen als oplichting. Ik vind een defect aan een wiel wat wat anders dan klagen over normaal zichtbare slijtage delen. Het wiel zou best een klein nauwelijks zichtbaar defect gehad kunnen hebben. Ik vind de kwestie van het wiel wel meer een discussiepunt en snap op zich wel dat de verkoper hier een kleine terugbetaling heeft gedaan.
Je mist even het punt dat die melding pas kwam NA 7 dagen dat ze de fiets al in bezit had. Dan nog zou ik als verkopende partij hier nooit in mee gaan. Ze hebben die fiets al een week, wie weet hebben ze er al een triatlon mee gedaan en proberen ze nu eigen opgedane schade bij jou te verhalen. Dan is elk klein beetje geld mooi meegenomen natuurlijk.Twardt schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:56:
[...]
Beetje kort door de bocht om dit soort gevallen allemaal maar af te doen als oplichting. Ik vind een defect aan een wiel wat wat anders dan klagen over normaal zichtbare slijtage delen. Het wiel zou best een klein nauwelijks zichtbaar defect gehad kunnen hebben. Ik vind de kwestie van het wiel wel meer een discussiepunt en snap op zich wel dat de verkoper hier een kleine terugbetaling heeft gedaan.
Maar goed, we raken behoorlijk offtopic nu.
*sowieso
Bij top modellen triathlon fietsen is €1000 voor een nieuwe set wielen met nieuwe bandjes helemaal geen raar bedrag. Kijk voor de gein eens hier: https://www.carbonracing.nl/carbon-racefietswielen-delft/WEBGAMING schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:58:
Een klein defect (of groot) aan een fietswiel kost echt geen 1000 euro. Of het moet echt iets heel bijzonders zijn.
We hebben het dan zeker niet over de racefiets van ome Piet (of Ome Croga wat dat betreft :-p ) maar over wat serieuzer materiaal van mensen die ook net iets harder fietsen dan Ome Croga.
Zo'n triathlonfiets is net wat anders dan een Batavusje van €700. Die gaan als je een beetje spul wilt vanaf zo'n €6000 en loopt op naar makkelijk enkele tienduizenden euro's. Een kleine afwijking in het met precisie afgestelde en gebalanceerde wiel kan al voor een hoop kosten zorgen; ook dit is geen standaard Batavus-wiel.WEBGAMING schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:58:
[...]
Een klein defect (of groot) aan een fietswiel kost echt geen 1000 euro. Of het moet echt iets heel bijzonders zijn.
In deze wereld snap ik wel dat je een stukje goodwill toont: dat is een kleine wereld waarin, als het goed is, door één deur kan. Net wat andrs dan de auto / motor markt waar iets te veel rotte appels in de mand liggen.
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS
Daarom zei ik dus ook tenzij het echt iets bijzonders is. De meeste carbon wielen (1 wiel) kosten ongeveer de helft.
Ondertussen heb ik contact gehad met een advocaat. Conclusie is dat ik een paar opties heb. 1: Ik geef aan dat het niet mijn probleem is en wacht een eventuele dagvaarding af. 2: Ik kan een compensatie geven maar dan niet omdat ik mezelf aansprakelijk stel maar gewoon om er eventueel van af te zijn. En 3: ik ga samen met de advocaat een brief opstellen maar hij zegt financieel gezien kan dat ook heel snel oplopen.
Hij gaf mij ook aan dat het juridisch gezien lastig is want zij moet gaan bewijzen dat ik wist van de “gebreken”
Hij gaf mij ook aan dat het juridisch gezien lastig is want zij moet gaan bewijzen dat ik wist van de “gebreken”
Ik denk dat dit wel een goed voorbeeld is voor wat ik kan zeggen tegen haar advocaat. Maar ik moet toch even nadenken wat de beste optie is.StevenK schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:13:
[...]
Hoewel ik in de praktijk dit heb meegemaakt, dat ons kantoor benaderd werd naar aanleiding van een brief die niet van ons kantoor afkomstig leek, vind ik het wat overdreven die optie mee te nemen in de overwegingen. Assumption is the mother of all fuckups.
De simpelste verklaring is meestal de meest logische en in dit geval is dat dat mevrouw een aankoop heeft gedaan waar ze achteraf, al dan niet door informatie van een motorzaak, spijt van heeft gekregen.
Ik blijf erbij dat zolang er geen bewijzen zijn waaruit blijkt dat TS iets fout heeft gedaan, hij bij zijn eerdere standpunt moet blijven:
***members only***
2. heet afpersing.
Blijft over 1 en 3. 3 is een (mogelijk) gevolg van gratis optie 1.
Blijft over 1 en 3. 3 is een (mogelijk) gevolg van gratis optie 1.
[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 13-06-2023 15:25 ]
Voor optie 2: DonJunior in "Koper wil dat ik mijn eigen verkochte motor terugkoop."De043man schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:41:
Ondertussen heb ik contact gehad met een advocaat. Conclusie is dat ik een paar opties heb. 1: Ik geef aan dat het niet mijn probleem is en wacht een eventuele dagvaarding af. 2: Ik kan een compensatie geven maar dan niet omdat ik mezelf aansprakelijk stel maar gewoon om er eventueel van af te zijn. En 3: ik ga samen met de advocaat een brief opstellen maar hij zegt financieel gezien kan dat ook heel snel oplopen.
Dat lijkt me dus echt een no-go.
Blijft optie 1 en 3 over.
Ik zou de hier aangedragen brief retourneren en dan rustig afwachten ..
*sowieso
Als ik in jouw schoenen stond, zou ik aangeven: dat ikzelf inmiddels ook een advocaat heb geconsulteerd én dat ik niet op de hoogte was van de gebreken en dat zij bovendien heeft verzaakt om zelf maar een klein beetje aan haar onderzoeksplicht te voldoen. Dat ik daarom niet in ga op de eisen van haar advocaat.De043man schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:41:
Dat doet TS waarschijnlijk ook en meer mensen, daarom geef ik ook het advies om voor te laten komen.kakanox schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:05:
Dit topic loopt inmiddels wel heel erg over van de "gewoon laten voorkomen".
Ik zou denk ik ook wel peentjes zweten als ik zo'n brief kreeg, want hoewel je weet dat er eigenlijk niets aan de hand is denk je dan toch "maar wat als?"
Waar TS rekening mee dient te houden is dat hij vooral vrijblijvend juridische informatie inwint. Laat een advocaat inderdaad kijken wat er allemaal aan correspondentie is geweest, en bereid dat ook goed voor (m.a.w.: probeer de advertentietekst boven water te krijgen). Die advocaat zal kunnen zeggen hoe ze een dergelijke zaak aan zouden pakken.
Verder: Een rechtsbijstandsverzekering is de moeite waard. Stuk laagdrempeliger dan een partij die vrij snel kan besluiten een factuur op de mat te laten vallen. Zolang de tegenpartij namelijk niet dagvaardt is TS zelf verantwoordelijk voor eventuaal gemaakte kosten voor advies.
TS is particulier en geen deskundige
Ze heeft een proefrit gemaakt en zelf geïnspecteerd. slijtende onderdelen horen gewoon bij 2e hands aankopen. Er is geen defect zoals ik begrijp, maar zijn er onderdelen binnenkort aan vervangen toe.De043man schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 01:28:
Laatst heb ik mijn motor verkocht via marktplaats, de mevrouw is langs gekomen en heeft de motor geinspecteerd en een proefrit gemaakt. Ze vertelde dat ze hem erg mooi vond en na de proefrit zei ze dat ze hem graag wil kopen voor het afgesproken bedrag.
Nu wil ze dat ik hem terugkoop. Dit komt doordat ze bij de dealer is geweest en ze vertelt dat ze geen geld heeft om de nodige slijtage onderdelen te vervangen. Betreft remschijven en remblokjes. Ze heeft het ook over een beurt en vloeistoffen waarbij ik me afvraag waarom ik daarvoor zou moeten betalen?
Ik was van mening dat de motor in orde was maar ben natuurlijk geen expert. Ik was dus ook niet ervan op de hoogte dat de remschijven aan vervanging toe waren. Wel had ik aangegeven dat de achterband wel vernieuwd kon worden. Ze zegt dat zij mij moest geloven over de staat van de motor (ik was van mening dat die in orde was i.i.g) omdat zij geen technische verstand had. Ze heeft voorderest ook geen professioneel ernaar laten kijken. Ik heb ook geen onderhoudsboekjes of onderhoud laten doen bij een garage, omdat ik niet heb gemerkt dat dit nodig was. Ze heeft mij ook niet gevraagd over dit.
Ze zegt dat ik hem moet terugkopen of ze gaat de rechtsbijstand gaat inschakelen.
Ben ik hier in de fout?
Voor zover ik weet heeft TS de motor niet verkocht met grote beurt etc. Remblokjes en evt schijven zijn slijtende delen en dat kun jezelf wel bemerken bij inspectie en proefrit !!
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Da's dan wel een slecht advies. Als je het voor laat komen terwijl je onzeker bent over de uitkomst, accepteer je ook dat je bereid bent de financiële gevolgen te dragen (mogelijk zijnde terug kopen van een motor plus juridische kosten).Hackus schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:20:
[...]
Dat doet TS waarschijnlijk ook en meer mensen, daarom geef ik ook het advies om voor te laten komen.
TS is particulier en geen deskundige
Als de kans daarop zeer klein is zou ik dat - zoals TS nu ook doet - het liefst van een prof horen die verantwoording moet dragen voor z'n advies.
Remblokjes en schijven zijn óók geen onderdeel van een grote beurt. Het is enkel een controlepunt.Hackus schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:20:
[...]
Ze heeft een proefrit gemaakt en zelf geïnspecteerd. slijtende onderdelen horen gewoon bij 2e hands aankopen. Er is geen defect zoals ik begrijp, maar zijn er onderdelen binnenkort aan vervangen toe.
Voor zover ik weet heeft TS de motor niet verkocht met grote beurt etc. Remblokjes en evt schijven zijn slijtende delen en dat kun jezelf wel bemerken bij inspectie en proefrit !!
Bij de grote beurt die mijn vroegere Mitsubishi kreeg moesten de remblokken en schijven voor vervangen worden. Daarover werd ik gebeld, of ik dat meteen mee wilde laten nemen, in ruil voor een extra hoge rekening. Ik heb "nee" geantwoord, gekeken en geconstateerd dat het inderdaad nodig was, de spullen besteld en het een paar weken later zelf uitgevoerd.
Had ik de auto voor dat moment ingeruild, dan had er wel degelijk een grote beurt in de boekjes gestaan, maar waren er geen remschijven vervangen.
Ga toch fietsen.
Chatgpt? Nofi, maar misschien kan @fopjurist even meekijken als hij tijd heeft.
Wise enough to play the fool
Ik denk inderdaad dat @fopjurist en @StevenK hier het beste een plas over kunnen doen, los van wat anderen al hebben aangekaart.teacher schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:25:
Terug kopen is schuld bekennen, dat zou ik je sowieso met klem afraden.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
StevenK heeft prima reacties gegeven met daarin zelfs tweemaal voorbeeldcorrespondentie. Ik heb TS daar al twee keer op gewezen en daarbij de hoge kwaliteit van die reacties onderschreven. Met die voorbeeldcorrespondentie is de kans groot dat je er niets meer van hoort.teacher schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:25:
De reactie van ChatGPT zou ik uitdrukkelijk niet gebruiken. De juridische argumenten kloppen gewoon niet.
Dat bedoel ik.fopjurist schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:56:
[...]
De reactie van ChatGPT zou ik uitdrukkelijk niet gebruiken. De juridische argumenten kloppen gewoon niet.
Net briefje terugsturen (zoals al gepost bijvoorbeeld) en dan is de zaak waarschijnlijk klaar. Als ze het verder wil doorzetten met vertrouwen tegemoet zien. Als ik de TS was zou ik er alleen maar om kunnen lachen. Kansloos marktplaats volk dat na aankoop geld terug wil
(helaas ook al mee te maken gehad)

Het zou mij ook niets verbazen als het niet meer wordt dan dat. Een poging om zonder verdere stappen te zetten proberen je gelijk te krijgen omdat je weet dat je bij een rechter geen gelijk gaat krijgen. Als de TS een bericht terug stuurt zou het mij ook niets verbazen als ie dan nooit meer iets te horen krijgt.sig69 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 01:05:
Net briefje terugsturen (zoals al gepost bijvoorbeeld) en dan is de zaak waarschijnlijk klaar.
Geen idee of er advocaten zijn die hun client vertellen dat het handig is om verder door te zetten en niet aangeven dat het kansloos is. Iets als: We kunnen de TS een blafbrief sturen, maar mocht ie daar niet op reageren zoals wij willen dan zijn verdere stappen kansloos en het kost alleen maar een hoop geld. Dat de advocaat iets als dit heeft gezegt lijkt mij best waarschijnlijk. Waarbij mevrouw het natuurlijk wel wil proberen met een brief. Eigenlijk wil ik dit ook best voor een rechter zien komen. Niet leuk voor de TS natuurlijk, maar wel interessant voor ons
Dat gebeurt vaak zat. Advocatuur is lang niet altijd gemotiveerde juristerij, maar ook vaak zat blaffen met bluf. En precies het enige waar je als tegenpartij geen zicht op hebt zijn de afspraken tussen advocaat en cliënt.PilatuS schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 01:41:
Geen idee of er advocaten zijn die hun client vertellen dat het handig is om verder door te zetten en niet aangeven dat het kansloos is. Iets als: We kunnen de TS een blafbrief sturen, maar mocht ie daar niet op reageren zoals wij willen dan zijn verdere stappen kansloos en het kost alleen maar een hoop geld.
[ Voor 9% gewijzigd door StevenK op 14-06-2023 07:22 ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Best interessant: koper heeft geen geld voor onverwacht onderhoud / reparaties maar wel geld om een advocaat op de verkoper af te sturen…
Principes zijn een vies woord als er geld te verdienen valt. Zo kun je elkaar lekker aan het werk houden. Jammer.StevenK schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:21:
[...]
Dat gebeurt vaak zat. Advocatuur is lang niet altijd gemotiveerde juristerij, maar ook vaak zat blaffen met bluf. En precies het enige waar je als tegenpartij geen zicht op hebt zijn de afspraken tussen advocaat en cliënt.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Zoals in dit topic al meerdere keren voorbij is gekomen... vermoedelijk krijgt zij juridische bijstand van haar rechtsbijstandverzekering.Plucky schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:25:
Best interessant: koper heeft geen geld voor onverwacht onderhoud / reparaties maar wel geld om een advocaat op de verkoper af te sturen…
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Het is niet voor niets dat de advocaten in hun gedragsregels een regel hebben staan die erop neer komt dat ze niet meteen er vol in moeten vliegen, maar eerst moeten kijken of het probleem op te lossen is door gewoon even te pratenJoris748 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:33:
[...]
Principes zijn een vies woord als er geld te verdienen valt. Zo kun je elkaar lekker aan het werk houden. Jammer.
TS heeft niets verkeerd gedaan, dus hoeft zich geen zorgen te maken. Waarom van alles erbij verzinnen wat niet nodig is ?kakanox schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:29:
[...]
Da's dan wel een slecht advies. Als je het voor laat komen terwijl je onzeker bent over de uitkomst, accepteer je ook dat je bereid bent de financiële gevolgen te dragen (mogelijk zijnde terug kopen van een motor plus juridische kosten).
Als de kans daarop zeer klein is zou ik dat - zoals TS nu ook doet - het liefst van een prof horen die verantwoording moet dragen voor z'n advies.
[...]
Remblokjes en schijven zijn óók geen onderdeel van een grote beurt. Het is enkel een controlepunt.
Bij de grote beurt die mijn vroegere Mitsubishi kreeg moesten de remblokken en schijven voor vervangen worden. Daarover werd ik gebeld, of ik dat meteen mee wilde laten nemen, in ruil voor een extra hoge rekening. Ik heb "nee" geantwoord, gekeken en geconstateerd dat het inderdaad nodig was, de spullen besteld en het een paar weken later zelf uitgevoerd.
Had ik de auto voor dat moment ingeruild, dan had er wel degelijk een grote beurt in de boekjes gestaan, maar waren er geen remschijven vervangen.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dit is een onjuiste aanname. Ik heb veel te vaak mensen in de Rechtbank onderuit zien gaan, omdat ze dachten dat omdat ze onschuldig waren of gelijk hadden, de rechter dat wel zou snappen. Wat je zou moeten zeggen is: TS heeft niets verkeerd gedaan, dus hij maakt veel kans als de zaak voor de rechter komt.Hackus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:59:
[...]
TS heeft niets verkeerd gedaan, dus hoeft zich geen zorgen te maken.
TS moet het bij de feiten houden, kort verhaal daarmee en klaar. Niet uitweiden wat hier ook gebeurt.StevenK schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:40:
[...]
Dit is een onjuiste aanname. Ik heb veel te vaak mensen in de Rechtbank onderuit zien gaan, omdat ze dachten dat omdat ze onschuldig waren of gelijk hadden, de rechter dat wel zou snappen. Wat je zou moeten zeggen is: TS heeft niets verkeerd gedaan, dus hij maakt veel kans als de zaak voor de rechter komt.
Ook zal een rechter vragen of er al een poging is gedaan om er samen uit te komen. TS kan sowieso wel bijstand gebruiken om hem daarmee te helpen.
Hackus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:59:
[...]
TS heeft niets verkeerd gedaan, dus hoeft zich geen zorgen te maken.
Ga toch fietsen.
Dat waren ambtenaren en is ook gecorrigeerd na tussenkomt van de rechter.
Je hebt bij de kantonrechter geen advocaat nodig en met een beetje voorbereiding kan je dat best zelf.
Je hebt bij de kantonrechter geen advocaat nodig en met een beetje voorbereiding kan je dat best zelf.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Wat heeft dat in hemelsnaam te maken met de casus van de TS? Een vreemde vergelijking maak je hier.
Het gaat hier weer alle kanten op, met een al onzekere TS, die er niet bij gebaat is als we blijven doormiepen over kleine details, dat hij niks moet doen (hij is hier al onzeker over, dan ga je niet niks doen), hij zelf maar voor de rechter zijn verhaal moet doen als het zover komen gaat, etc etc..
De TS is daar niet mee geholpen
Volg de adviezen van @StevenK en @fopjurist , dan zit je voorlopig goed. Tik dat briefje even uit, stuur het aangetekend op. Mocht er een antwoord komen dan post je dat weer hier en dan gaan we wel weer verder.
Volg de adviezen van @StevenK en @fopjurist , dan zit je voorlopig goed. Tik dat briefje even uit, stuur het aangetekend op. Mocht er een antwoord komen dan post je dat weer hier en dan gaan we wel weer verder.
https://wren.co/join/Devian
Ja, dat ben ik inderdaad van plan. Thanks.Devian schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:05:
Het gaat hier weer alle kanten op, met een al onzekere TS, die er niet bij gebaat is als we blijven doormiepen over kleine details, dat hij niks moet doen (hij is hier al onzeker over, dan ga je niet niks doen), hij zelf maar voor de rechter zijn verhaal moet doen als het zover komen gaat, etc etc..
Heb je de advocaat van de koper al gebeld?
[ Voor 114% gewijzigd door WEBGAMING op 14-06-2023 12:39 ]
Waarom zou je dat willen doen?WEBGAMING schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:26:
Heb je de advocaat van de koper al gebeld?
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Omdat de koper dat briefje misschien gewoon zelf geschreven heeft, en de naam van dat kantoor er op geplakt. Zal niet de eerste keer zijn.
Naar mijn idee is de koper gewoon een oplichter, die nu TS geld afhandig probeert te maken. (of gewoon even een paar weken gratis een motor gebruiken) Die hopen gewoon dat zo'n brief genoeg indruk maakt, en TS ze geld geeft. (of de motor terug neemt)
Of, ze hebben gewoon gelogen tegen die advocaat, en er een ander verhaal van gemaakt. (of misschien vertelt TS niet de hele waarheid, wie weet) Een advocaat weet natuurlijk ook dat dit compleet zinloos is.
[ Voor 13% gewijzigd door WEBGAMING op 14-06-2023 12:37 ]
In beide gevallen zie ik niet in wat dit uitmaakt voor de stappen die TS moet nemen. Of de brief authentiek is óf als de advocaat is voorgelogen, in beide gevallen is het advies om schriftelijk de claim af te wijzen. Wanneer je de advocaat hierin 'cc.' neemt, ondervang je dat eerste risico sowieso.WEBGAMING schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:32:
[...]
Omdat de koper dat briefje misschien gewoon zelf geschreven heeft, en de naam van dat kantoor er op geplakt. Zal niet de eerste keer zijn.
Naar mijn idee is de koper gewoon een oplichter, die nu TS geld afhandig probeert te maken. Die hopen gewoon dat zo'n brief genoeg indruk maakt, en TS ze geld geeft.
Of, ze hebben gewoon gelogen tegen die advocaat, en er een ander verhaal van gemaakt. (of misschien vertelt TS niet de hele waarheid, wie weet) Een advocaat weet natuurlijk ook dat dit compleet zinloos is.
Een gesprek met haar advocaat lijkt me weinig zinvol. Je loopt zelfs het risico dat je wordt uitgelokt om dingen te zeggen die achteraf niet in je voordeel zijn.
Of je krijgt te horen dat ze er helemaal niks mee te maken hebben.Herman schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:41:
[...]
In beide gevallen zie ik niet in wat dit uitmaakt voor de stappen die TS moet nemen. Of de brief authentiek is óf als de advocaat is voorgelogen, in beide gevallen is het advies om schriftelijk de claim af te wijzen. Wanneer je de advocaat hierin 'cc.' neemt, ondervang je dat risico sowieso.
Een gesprek met haar advocaat lijkt me weinig zinvol. Je loopt zelfs het risico dat je wordt uitgelokt om dingen te zeggen die achteraf niet in je voordeel zijn.
Als TS zijn reactie naar de advocaat stuurt (enkel naar de advocaat, niet cc), komt dat vanzelf uit.WEBGAMING schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:32:
[...]
De meeste kantoren zijn ook per e-mail bereikbaar, en sturen op verzoek nagenoeg altijd een ontvangstbevestiging. Scheelt weer 9 euro.
Ambtenaren, die - net als een rechter - onpartijdig zouden moeten zijn.Jiriki schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:59:
Dat waren ambtenaren en is ook gecorrigeerd na tussenkomt van de rechter.
Het was daarnaast ook een hele grote zaak met een hele berg slachtoffers, die pas na media-aandacht echt aan het rollen is gegaan.
Goed dat je het zelf zegt: Met een beetje voorbereiding. Vermoedelijk ook een beetje levenservaring en/of advies inwinnen bij personen die vaker met dat bijltje gehakt hebben.Jiriki schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:59:
Dat is dus niet "niks doen" en "gewoon afwachten".
Ga toch fietsen.
het telefoongesprek:Herman schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:41:
[...]
In beide gevallen zie ik niet in wat dit uitmaakt voor de stappen die TS moet nemen. Of de brief authentiek is óf als de advocaat is voorgelogen, in beide gevallen is het advies om schriftelijk de claim af te wijzen. Wanneer je de advocaat hierin 'cc.' neemt, ondervang je dat eerste risico sowieso.
> Hallo met De043man
< Hallo, met Advocatenkantoor Bla, Bla en Bla.
> Ik bel even of u bekend bent met brief nummer 01337-1337-42 betreffende... bla die bla...
< Ik ga even kijken......
Dan volgt er wel een ja of nee.
En dan zeg je gewoon van: Oké, dan weet ik genoeg. Fijne dag!

☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Zo simpel kan het inderdaad soms zijn.. ik vind dit een prima tip. Hiermee lok je niets uit en vergaar je alleen informatie.AW_Bos schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:53:
[...]
het telefoongesprek:
> Hallo met De043man
> Ik bel even of u bekend bent met brief nummer 01337-1337-42 betreffende... bla die bla...
*sowieso
< ohw u bent diegene die die ondeugdelijke motor heeft verkocht!AW_Bos schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:53:
[...]
het telefoongesprek:
> Hallo met De043man
> Nee hoor, ik heb alleen gezegd [...] en met mevrouw besproken dat [...] en nu [...]
Waarbij de TS dus toch wordt verleid om uitspraken te doen die zijn zaak niet helpt...
TS kan dus toch beter gewoon het briefje terugsturen waarin hij aansprakelijkheid afwijst en verder niet reageren op dit "geblaf".
[ Voor 9% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 15-06-2023 09:38 ]
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Als je je niet zeker genoeg voelt om geen juridisch onhandige uitspraken te doen dan moet je inderdaad niet bellen. Anders is er niks mis mee om te zeggen:Maestro.mosjuh schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:31:
[...]
< ohw u bent diegene die die ondeugdelijke motor heeft verkocht!
> Nee hoor, ik heb alleen gezegd [...] en met mevrouw besproken dat [...] en nu [...]
> Ik zal u binnen de reactietermijn schriftelijk een antwoord sturen op uw brief. Fijne dag verder.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ik ga niet inhoudelijk op de zaak in.
Je hebt zelf in de hand wat je zegt.
Je hebt zelf in de hand wat je zegt.
Wellicht goed om een slotje op dit topic te hangen totdat TS meer informatie heeft?
TS gaf aan dat hij de brief heeft verzonden en ik denk niet dat bovenstaande (goed bedoelde) adviezen hem op dit moment ergens mee gaan helpen
TS gaf aan dat hij de brief heeft verzonden en ik denk niet dat bovenstaande (goed bedoelde) adviezen hem op dit moment ergens mee gaan helpen
[ Voor 11% gewijzigd door Herman op 15-06-2023 10:22 ]
> Nee, ik ben jurist, dank u wel en tot ziens.Maestro.mosjuh schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:31:
[...]
Signatures zijn voor boomers.
tegen de tijd dat de advocaat al aan die zin begint heb jij allang opgehangen natuurlijk, want je hebt netjes de advocaat een fijne dag gewenst. Geen weerwoord. Enkel vragen, en poot stijf houden.Maestro.mosjuh schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:31:
[...]
Waarbij de TS dus toch wordt verleid om uitspraken te doen die zijn zaak niet helpt...
TS kan dus toch beter gewoon het briefje terugsturen waarin hij aansprakelijkheid afwijst en verder niet reageren op dit "geblaf".
De advocaat weet niet met wie hij te maken heeft. Misschien met een andere advocaat, misschien met de benadeelde.
[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 15-06-2023 10:59 ]
De tijd van "afgehandeld, slotje!" ligt al even achter ons. Bovendien kan TS geen updates meer posten als het topic gesloten zou worden.Herman schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:17:
Wellicht goed om een slotje op dit topic te hangen totdat TS meer informatie heeft?
Topics worden vaak genoeg op slot gezet als de discussie ontaardt in off-topic geblaat of verzandt in cirkelredenaties. Dat heeft niets met 'afgehandeld, slotje' te maken. En de TS kan prima een update plaatsen na het verzoeken van een mod om het topic weer open te stellen, ook dat zie ik met enige regelmaat gebeuren.Destruction schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:30:
[...]
De tijd van "afgehandeld, slotje!" ligt al even achter ons. Bovendien kan TS geen updates meer posten als het topic gesloten zou worden.
of de mod kan de quick reply uitzetten en een topicwarning plaatsen.
Ze hebben genoeg middelen om een topic te modereren.
Ze hebben genoeg middelen om een topic te modereren.
Nog een update @De043man ?
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Dit is een dooddoener die overduidelijk niet klopt, sinds kort moeten motoren in BE ook naar de keuring.evilution schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:00:
[...]
Motoren hebben geen apk omdat doorgaans motorrijders goed voor hun vervoermiddel zorgen.
https://gocar.be/nl/auton...-motorfietsen-2023-belgie
Ik heb er even het meest relevante stukje uit gehaald:
In Wallonië daagden in de maand januari 2023 400 voertuigen op bij de technische controle en daarvan werd 31% afgekeurd. De cijfers in Vlaanderen zijn vergelijkbaar, waar één motorfiets op vijf werd afgekeurd, of 20% van de voorgereden machines.
en hoeveel daarvan zijn afgekeurd omdat ze een andere uitlaat hebben? totaal geen probleem voor de veiligheid, wel voor uitstoot en/of geluidcadsite schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:26:
[...]
Dit is een dooddoener die overduidelijk niet klopt, sinds kort moeten motoren in BE ook naar de keuring.
[...]
Is het artikel waarnaar ik link zelf lezen te moeilijk? Geen probleem hoor, ik wil de zwakkeren onder ons altijd helpen.Leipo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:50:
[...]
en hoeveel daarvan zijn afgekeurd omdat ze een andere uitlaat hebben? totaal geen probleem voor de veiligheid, wel voor uitstoot en/of geluid
geen probleem verder hoor.Bij Autosécurité meldt men dat de controleurs veel technische storingen detecteren, zoals een slechte wielbevestiging of de afwezigheid van remmen op een van de twee wielen. Niet-correct aangespannen kettingen zijn ook legio evenals versleten remmen of banden. Andere weigeringen hebben betrekking op verlichting (koplampen, enz.).

Motoren moeten in België worden gekeurd voor verkoop, hetgeen iets anders is dan een APK.cadsite schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:26:
[...]
Dit is een dooddoener die overduidelijk niet klopt, sinds kort moeten motoren in BE ook naar de keuring.
[...]
In Nederland hebben motoren geen APK en ook geen verplichte keuring bij verkoop. Je kunt wel een aankoopkeuring laten doen. Overigens is het geen dooddoener, de échte motorrijder heeft geen APK plicht nodig om te zorgen dat zijn voertuig in goede staat is en blijft.
Geen probleem verder hoor
[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 20-06-2023 18:39 ]
De échte motorrijder snapt dat ernstig letsel of de dood het gevolg kan zijn van het slecht onderhouden van je motor. De kneuzen die nergens naar kijken (nofi verder), tsja die groep verkloot het voor de rest.Begur schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:59:
Dan moeten we nu alleen nog weten hoeveel échte motorrijders en niet échte motorrijders er zijn...
Mijn motor krijgt jaarlijks na de winterperiode een soort APK. Zeker als hij een tijdje stil heeft gestaan (meestal als er pekel ligt) wil ik zeker weten dat de motor 100% in orde is voor ik er weer de weg mee op ga. In a way vertrouw ik m'n leven aan dat apparaat toe. Dat doe je niet zomaar.
Ik heb nog niks terug gehoord. Ik verwacht het wel nog.
Van wie? Je eigen advocaat of die van mevrouw? In geval van dat tweede. Kan je delen wat je precies gestuurd hebt aan haar (advocaat)?De043man schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:54:
[...]
Ik heb nog niks terug gehoord. Ik verwacht het wel nog.
Dat zijn niet de problemen van een doorsnee motorrijder. Niemand laat moedwillig maar een rem achterwege of laat een slechte gemonteerde wiel zien. Ik zit wel eens harde getallen willen laten zien wat er allemaal mis was, dan wat stemming makende teksten. Waarschijnlijk is er iemand langs geweest met zijn eigen bouw chopper en is daar het verhaal maar op gebaseerd. En slecht gespannen ketting, kapotte lampje of een administratieve fout is niet direct een levensbedreigende probleem imho.cadsite schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:25:
[...]
Is het artikel waarnaar ik link zelf lezen te moeilijk? Geen probleem hoor, ik wil de zwakkeren onder ons altijd helpen.![]()
[...]
geen probleem verder hoor.

OT, snap wel dat mevrouw gescheiden is.
Wat een gedoe.
Echte motorrijders hadden eerst A en daarna pas andere letters op hun rijbewijs.Begur schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:59:
Dan moeten we nu alleen nog weten hoeveel échte motorrijders en niet échte motorrijders er zijn...
Stemmingmakerij??OllieNL schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:21:
[...]
Dat zijn niet de problemen van een doorsnee motorrijder. Niemand laat moedwillig maar een rem achterwege of laat een slechte gemonteerde wiel zien. Ik zit wel eens harde getallen willen laten zien wat er allemaal mis was, dan wat stemming makende teksten. Waarschijnlijk is er iemand langs geweest met zijn eigen bouw chopper en is daar het verhaal maar op gebaseerd. En slecht gespannen ketting, kapotte lampje of een administratieve fout is niet direct een levensbedreigende probleem imho.![]()
OT, snap wel dat mevrouw gescheiden is.
Wat een gedoe.
Dat artikel baseert zich op cijfers van keuringstations.
Hoeveel feitelijker moet het zijn?
Keuringstations met een zeer twijfelachtige reputatie die er alles aan doen om nog meer keuringen er doorheen te krijgen. Voor wie extra keuringen, aankoop, verkoop, jaarlijks alleen maar meer geld oplevert in hun monopolistische markt. Man als het aan hun ligt dan komt er straks ook nog een fietskeuring!
Ik geloof het direct dat 20% wordt afgekeurd door ze, dat doen ze namelijk heel snel. Nederland wil het niet gaan doen omdat het aandeel waarvan de de technische staat van een motor de oorzaak is van een ongeval simpelweg te klein is. Dan zou dit in België ineens significant hoger zijn? Daar heb ik sterk mijn twijfels bij.
Laat ze beter het rijlessysteem aanpassen en moeilijker maken. Als je een motor kan herkennen mag je de openbare weg al op met een motor
Ik geloof het direct dat 20% wordt afgekeurd door ze, dat doen ze namelijk heel snel. Nederland wil het niet gaan doen omdat het aandeel waarvan de de technische staat van een motor de oorzaak is van een ongeval simpelweg te klein is. Dan zou dit in België ineens significant hoger zijn? Daar heb ik sterk mijn twijfels bij.
Laat ze beter het rijlessysteem aanpassen en moeilijker maken. Als je een motor kan herkennen mag je de openbare weg al op met een motor
kan het weer ontopic? De ts en uw mede users zullen u dankbaar zijn
nee, dit gaan we dus niet doen. @De043man komt vanzelf wel met een update. Ook commentaar op moderatie in het topic is niet de bedoeling, dat hoort in Mobiliteit feedback dat weet je best.
[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 02-07-2023 15:07 ]
*sowieso
Dag allemaal.
Ben gebeld door haar advocaat terwijl hij in de auto zat of ik toch niet de motor wil terugkopen. Hij gaf aan dat mevrouw de procedure wel wil starten. Ik vind het alleen beetje vreemd dat hij mij belt en niet mailt. Of is dit normaal?
Ben gebeld door haar advocaat terwijl hij in de auto zat of ik toch niet de motor wil terugkopen. Hij gaf aan dat mevrouw de procedure wel wil starten. Ik vind het alleen beetje vreemd dat hij mij belt en niet mailt. Of is dit normaal?
Jij hebt dan hopelijk (ook) in het gesprek aangegeven dat je zijn reacties / vragen graag schriftelijk ontvangt en dat je er ook schriftelijk op zal antwoorden?De043man schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:25:
Dag allemaal.
Klinkt als een gladde advocaat die een beetje interessant wil doen. Laat hem lekker een brief sturen.
Precies en hoe weet je dat het ook echt 'de advocaat' was? Zijn gewoon spelletjes om je aan het twijfelen te brengen. Gekkigheid.
Toen een bouwbedrijf mij ooit voor de rechter wilde slepen (bleek uiteindelijk bluf) was het eerste contact met hun advocaat ook telefonisch. Het doel was duidelijk om mij te overrompelen en intimiderend over te komen. Het contact werd daarna direct schriftelijk voortgezet door mijn RBV.JPS schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:31:
Precies en hoe weet je dat het ook echt 'de advocaat' was? Zijn gewoon spelletjes om je aan het twijfelen te brengen. Gekkigheid.
Bel dat kantoor nou gewoon eens een keer joh.
Het is een eenmanszaak.WEBGAMING schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:16:
Bel dat kantoor nou gewoon eens een keer joh.
Bellen is op zich niet vreemd, maar weet haar advocaat niet dat jij ook een advocaat hebt? Als haar advocaat dat wel weet, mag zhij niet zomaar rechtstreeks contact opnemen met jou (artikel 25 gedragsregels):De043man schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:25:
Dag allemaal.
De advocaat stelt zich met een partij betreffende een aangelegenheid, waarin deze naar hij weet door een advocaat wordt bijgestaan, niet anders in verbinding dan door tussenkomst van die advocaat, tenzij deze laatste hem toestemming geeft rechtstreeks met die partij in verbinding te treden. Deze regel geldt onverminderd wanneer de bedoelde partij zich tot de advocaat wendt.
Oke. Dus?
Bellen ze met nummerherkenning oid? Anoniem zeker? Bel nou gewoon dat kantoor eens, en vraag of ze er iets van weten.
Een advocaat die in de auto belt of je toch niet alsjeblieft de motor wil terugnemen. Is of ontzettend onprofessioneel, of het is gewoon een kennis, vriend, wat dan ook van de koper. (wat ik al vanaf het begin denk)
Ze proberen je bang te maken, en helaas lukt het.
Ik zou er eerlijk gezegd niet meer op reageren. Ik geloof er helemaal niks van dat een advocaat vanuit de auto gaat bellen met zo'n vraag.De043man schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:25:
Dag allemaal.
Dit is gewoon een vriend/broer/kennis van de koopster, verder niets. Trap hier niet in.
Niet serieus te nemen die partij. Of het is dermate onbelangrijk / kansloos geacht door die advocaat dat hij jou op een loos moment belt of het is gelul door een nonpersoon. Lekker negeren of laat ze maar dagen. Dit veegt de rechter binnen 5 minuten van tafel.De043man schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:25:
Dag allemaal.
[ Voor 6% gewijzigd door JoeB2C op 04-07-2023 19:30 ]
Erg vervelend voor de koper uiteraard, maar als ik je bericht goed lees heb je haar de tijd gegeven voor een grondige inspectie. Ook kon de koper een aankoopkeuring uitvoeren door een erkende motor garage oid.
Dat ze er zelf voor kiest om dat niet te doen is haar keuze. Ze kiest er wel voor om NA de aankoop naar de dealer te gaan O_o
Je vraagt bij aankoop, wanneer er voor het laatst een beurt is geweest...die vraag stelt iedereen natuurlijk, om zo zelf de aankomende kosten in te schatten.
Banden, ketting en remmen en zelfs balhoofdlager allemaal standaard zaken die je heel makkelijk zelf kan testen en bekijken.
Het is niet zo dat de remblokken en remschijven verstopt zitten
Als ze zo ontevreden is over de motor, dan kan ze hem toch ook zelf verkopen, motor seizoen is in volle gang, ik was mijn motor met 3 dagen kwijt, met een hogere verkoop prijs dan 2 jaar geleden.
Dat ze er zelf voor kiest om dat niet te doen is haar keuze. Ze kiest er wel voor om NA de aankoop naar de dealer te gaan O_o
Je vraagt bij aankoop, wanneer er voor het laatst een beurt is geweest...die vraag stelt iedereen natuurlijk, om zo zelf de aankomende kosten in te schatten.
Banden, ketting en remmen en zelfs balhoofdlager allemaal standaard zaken die je heel makkelijk zelf kan testen en bekijken.
Het is niet zo dat de remblokken en remschijven verstopt zitten
Als ze zo ontevreden is over de motor, dan kan ze hem toch ook zelf verkopen, motor seizoen is in volle gang, ik was mijn motor met 3 dagen kwijt, met een hogere verkoop prijs dan 2 jaar geleden.
Waarom krijg ik het idee dat dit gewoon een neefje of buurjongen is die zich probeert voor te doen als een geleerde advocaat, terwijl er bij 'eenmanszaak', 'bellen vanuit de auto', en 'direct contact met cliënt' hier al een aantal alarmbellen gaan rinkelen.
Misschien dat hij jurist is, of een wannabe jurist. Maar bel dat bedrijfje eens anoniem, en kijk eens wie er opneemt. Dan weet je snel of het Advocatenkantoor 'Pietersen' is, of een simpele 'Dhr. Pietersen' als eigen persoon in vrije tijd.
De naam van die advocaat al opgezocht bij de Nederlandse orde van advocaten?
Het feit dat mevrouw nog steeds niet officieel een zaak gestart is maar alleen steeds blijft dreigen geeft enigszins wel iets aan. Denk dat je gewoon lekker rustig af kan wachten of/tot er iets officieels verschijnt.
Meteen in de rede vallen en aangeven dat je alle communicatie op schrift wil, via je rechtsbijstand/advocaat. Daarna gewoon ophangen.De043man schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:25:
Dag allemaal.
[ Voor 3% gewijzigd door weebl op 05-07-2023 08:55 ]
Zelf deed ik altijd alles schriftelijk, maar ik had binnen ons kantoor ook een collega die heel veel per telefoon deed. Dat verschilt gewoon per advocaat.De043man schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:25:
Dag allemaal.
Dat bellen kan ook betekenen dat de advocaat de zaak echt niet ziet zitten en belt om te kijken of hij niet toch met bluf en een beetje argumenten iets kan bewegen.
Voor de rest sluit ik me aan bij de rest: laat hem maar opschrijven wat hij bedoelt.
Ja, die staat daar ingeschreven.haakjesluiten schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 05:40:
[...]
De naam van die advocaat al opgezocht bij de Nederlandse orde van advocaten?
Dat bewijst nog steeds niet dat degene die jou belt ook daadwerkelijk die advocaat is.
E.e.a klinkt dermate ongeloofwaardig dat ik nergens meer op zou reageren. Dit is gewoon een vriend van de koopster die op deze manier probeert jou te bewegen die motor alsnog terug te kopen. Verder niets.
Wanneer een advocaat jou gaat bellen om die motor terug te nemen dat weet je dat hij bij de rechter een kansloze zaak heeft.De043man schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:25:
Dag allemaal.
De adviezen om niet meer te reageren zou ik zeker niet aannemen, stel dat het wel de advocaat is heeft ie een stok gevonden om mee te slaan (en waarschijnlijk de enige).
Wel netjes reageren met een kort antwoord dat alles voortaan via jouw eigen advocaat/jurist/rechtsbijstand loopt. Verder niks.
Wel netjes reageren met een kort antwoord dat alles voortaan via jouw eigen advocaat/jurist/rechtsbijstand loopt. Verder niks.
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing.Leipo schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:57:
hoe langer dit topic loopt des te meer heb ik het idee dat TS ons in de maling aan het nemen is
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
punt 1: account pas aangemaakt en alleen in dit topic posten
punt 2: ook alle adviezen heel handig in de wind slaan zodat het langzaam kan blijven escaleren en het topic kan blijven leven
geeft me toch te denken...
Dan zou ik het topic nog eens lezen als ik jou was, TS was al met een advocaat bezig en lijkt verder niet echt op eigen houtje aan het communiceren met de tegenpartij. Gebeld worden door de tegenpartij is natuurlijk niet iets wat in je eigen macht ligt heLeipo schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:50:
[...]
punt 1: account pas aangemaakt en alleen in dit topic posten
punt 2: ook alle adviezen heel handig in de wind slaan zodat het langzaam kan blijven escaleren en het topic kan blijven leven
geeft me toch te denken...
Je bedoeld alles wat de TS ons verteld en wat allemaal verzonnen kan zijn. Sommige mensen zitten om aandacht verlegenDataGhost schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:55:
[...]
Dan zou ik het topic nog eens lezen als ik jou was, TS was al met een advocaat bezig en lijkt verder niet echt op eigen houtje aan het communiceren met de tegenpartij. Gebeld worden door de tegenpartij is natuurlijk niet iets wat in je eigen macht ligt he
Het is heel normaal dat een advocaat eerst andere wegen bewandeld, meestal per brief maar in het geval van particulier kan een telefoontje heel veel effect hebben.
Bang maken, onder druk zetten en onderhandelen gaat nu eenmaal beter per telefoon dan per brief, waarschijnlijk wil deze advocaat even snel zijn zakken vullen met een snel klusje.
En hij kan bij de rechter aanvoeren dat hij heeft geprobeerd contact te zoeken en te bemiddelen/onderhandelen, is zijn clients voordeel.
Bang maken, onder druk zetten en onderhandelen gaat nu eenmaal beter per telefoon dan per brief, waarschijnlijk wil deze advocaat even snel zijn zakken vullen met een snel klusje.
En hij kan bij de rechter aanvoeren dat hij heeft geprobeerd contact te zoeken en te bemiddelen/onderhandelen, is zijn clients voordeel.
[ Voor 17% gewijzigd door xajac op 05-07-2023 22:02 ]
Let op:
Reageer ontopic! meta discussies over belgische keuringen, fietsen, juridisch chatgpt advies, wanneer je een echte motorrijder bent of ander offtopic geneuzel is niet de bedoeling.
Reageer ontopic! meta discussies over belgische keuringen, fietsen, juridisch chatgpt advies, wanneer je een echte motorrijder bent of ander offtopic geneuzel is niet de bedoeling.