Koper wil dat ik mijn eigen verkochte motor terugkoop.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-07 19:15

DataGhost

iPL dev

Leipo schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:59:
[...]

Je bedoeld alles wat de TS ons verteld en wat allemaal verzonnen kan zijn. Sommige mensen zitten om aandacht verlegen
Dan zou ik je aanraden het internet gewoon uit te zetten. Van ongeveer 100% van de topics hier op GoT weet je niet of de problemen echt zijn, zelfs de BSODs en rokende CPU's kunnen verzonnen zijn. Heb je helemaal niks aan om daarover te gaan meta-discussiëren. Als je een beetje Marktplaats-ervaring hebt weet je wat voor gare types daar kunnen rondlopen en hoeveel tergend domme beslissingen gemaakt worden, waardoor dit topic helemaal niet zo onaannemelijk is. Tegelijkertijd schreeuwen dit soort posts een beetje "kijk mij eens de zoveelste zijn die aandacht vraagt aan hoe ik dit geen logisch verhaal vind". En hey, wie weet heb jij wel pas een motorfiets gekocht, bleek je er onderhoud aan te moeten plegen, heb je spijt van je aankoop en probeer je nu te voorkomen dat TS verder advies krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door DataGhost op 05-07-2023 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xajac
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-07-2023
PP_Sound schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:07:
[...]

Wanneer een advocaat jou gaat bellen om die motor terug te nemen dat weet je dat hij bij de rechter een kansloze zaak heeft.
Of hij klopt zijn client even wat geld uit de zakken met een snel klusje.

Ik heb een keer een vrouw gezien bij mr frank visser die het cafe was uitgezet vanwege haar gedrag, uiteindelijk had ze 3 advocaten ingehuurd en duizende euros verder zonder resultaat, al die advocaten wisten dat het een kansloze zaak was maar hebben het wel aangepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
xajac schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:00:

Bang maken, onder druk zetten en onderhandelen gaat nu eenmaal beter per telefoon dan per brief, waarschijnlijk wil deze advocaat even snel zijn zakken vullen met een snel klusje.
Voor de meeste advocaten gaat het niet om 'zakken vullen' (want dan werken ze niet voor particulieren), maar om de eer van het winnen (lees: bereiken dat de eigen cliënt zijn of haar zin krijgt)

En het dreigen met een procedure, op schrift of in persoon, al dan niet via de telefoon, kan daar heel goed bij horen.

[ Voor 11% gewijzigd door StevenK op 05-07-2023 22:07 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:47

Destruction

(ex-)Automonteur

xajac schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:00:

En hij kan bij de rechter aanvoeren dat hij heeft geprobeerd contact te zoeken en te bemiddelen/onderhandelen, is zijn clients voordeel.
De client van deze "advocaat" had geen geld om na aankoop van de motor de remmen te laten vervangen.

Dan maak je mij niet wijs dat ze wél geld heeft om een advocaat in de arm te nemen. Rechtsbijstand begint hier niet aan, het is een kansloze zaak. Er zit geen garantie op slijtageonderdelen, dat is nooit zo geweest en zal ook nooit zo zijn.

Ik zou bij een volgend contact wijzen op het laatste dat je tegen de koopster gezegd hebt en het daarbij laten. Zij heeft de motor gekocht zoals jij hem aanbood, dan heb je hem ook gekocht zoals hij is en is het onderhoud vanaf dat moment aan haar. Als ze dat niet kon of wilde, had zij geen voertuig moeten kopen. Dan heb je die kosten ook niet.

Beeld je het even in... Stel dat koopster je echt zou dagen, en ze wint de zaak. Dan kun je dus nooit meer een voertuig verkopen, want je kunt altijd aansprakelijk gesteld worden voor ALLE slijtage die bij de tellerstand en leeftijd normaal zijn 8)7 Dat gaat gewoonweg niet gebeuren. Dit icm het feit dat koopster al riep geen geld te hebben voor onderhoud, zegt mij genoeg. Dit is geen echte advocaat maar een kennis die je onder druk probeert te zetten terwijl hij zich uitgeeft voor advocaat.

Het is dit, of het hele topic is één groot kul verhaal zoals eerder gesteld werd.

[ Voor 44% gewijzigd door Destruction op 05-07-2023 22:24 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:36
DataGhost schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:05:
[...]

Dan zou ik je aanraden het internet gewoon uit te zetten. Van ongeveer 100% van de topics hier op GoT weet je niet of de problemen echt zijn, zelfs de BSODs en rokende CPU's kunnen verzonnen zijn. Heb je helemaal niks aan om daarover te gaan meta-discussiëren. Als je een beetje Marktplaats-ervaring hebt weet je wat voor gare types daar kunnen rondlopen en hoeveel tergend domme beslissingen gemaakt worden, waardoor dit topic helemaal niet zo onaannemelijk is. Tegelijkertijd schreeuwen dit soort posts een beetje "kijk mij eens de zoveelste zijn die aandacht vraagt aan hoe ik dit geen logisch verhaal vind". En hey, wie weet heb jij wel pas een motorfiets gekocht, bleek je er onderhoud aan te moeten plegen, heb je spijt van je aankoop en probeer je nu te voorkomen dat TS verder advies krijgt.
Ik vind het toch ook wel erg opvallend worden dat bepaalde adviezen compleet genegeerd worden, en er zo te merken vanuit de TS gewoon bijna niets gebeurt. (niet dat ik er veel mee zou doen, ik zou me er ook echt totaal geen zorgen om maken, maar de TS geeft toch een andere indruk)
TS zou zelf ook contact hebben met een advocaat. Daar is ondertussen ook niets mee gebeurd? Die vind er ook niets van? (die bel je dan toch ook meteen?)

Het begint toch echt wel een beetje vaag te worden.

Ik hoop ook altijd op de beste intenties, maar er zijn gewoon mensen die graag trollen. En dat kom je op het internet nou eenmaal veel meer tegen als in het echte leven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-07 19:15

DataGhost

iPL dev

En dan druk je gewoon op dat kruisje rechtsboven, of op "Rapporteer", en dan ga je verder met je leven. Toch? Denk je niet dat een echte troll juist een extra kick krijgt van mensen die het verhaal in twijfel trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-07 23:21
WEBGAMING schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:19:
[...]

Ik vind het toch ook wel erg opvallend worden dat bepaalde adviezen compleet genegeerd worden, en er zo te merken vanuit de TS gewoon bijna niets gebeurt. (niet dat ik er veel mee zou doen, ik zou me er ook echt totaal geen zorgen om maken, maar de TS geeft toch een andere indruk)
TS zou zelf ook contact hebben met een advocaat. Daar is ondertussen ook niets mee gebeurd? Die vind er ook niets van? (die bel je dan toch ook meteen?)

Het begint toch echt wel een beetje vaag te worden.

Ik hoop ook altijd op de beste intenties, maar er zijn gewoon mensen die graag trollen. En dat kom je op het internet nou eenmaal veel meer tegen als in het echte leven.
Waarom zou @TS of zijn advocaat er meteen vol tegenin gaan ? Laat de eisende partij eerst maar eens schriftelijk wat eisen, met redenen omkleed. Daarna is het pas de tijd om te reageren. Als hij in deze fase al inhoudelijk gaat reageren, dan verschiet hij zijn eigen kruit.

Volgende stap wordt waarschijnlijk de blafbrief. Nog een keer dreigen dat hij de motor terug moet nemen, maar dan schriftelijk. Dan wordt het pas tijd om te reageren door de advocaat van @TS.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xajac
Destruction schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:17:
[...]

De client van deze "advocaat" had geen geld om na aankoop van de motor de remmen te laten vervangen.

Dan maak je mij niet wijs dat ze wél geld heeft om een advocaat in de arm te nemen. Rechtsbijstand begint hier niet aan, het is een kansloze zaak. Er zit geen garantie op slijtageonderdelen, dat is nooit zo geweest en zal ook nooit zo zijn.

Ik zou bij een volgend contact wijzen op het laatste dat je tegen de koopster gezegd hebt en het daarbij laten. Zij heeft de motor gekocht zoals jij hem aanbood, dan heb je hem ook gekocht zoals hij is en is het onderhoud vanaf dat moment aan haar. Als ze dat niet kon of wilde, had zij geen voertuig moeten kopen. Dan heb je die kosten ook niet.

Beeld je het even in... Stel dat koopster je echt zou dagen, en ze wint de zaak. Dan kun je dus nooit meer een voertuig verkopen, want je kunt altijd aansprakelijk gesteld worden voor ALLE slijtage die bij de tellerstand en leeftijd normaal zijn 8)7 Dat gaat gewoonweg niet gebeuren. Dit icm het feit dat koopster al riep geen geld te hebben voor onderhoud, zegt mij genoeg. Dit is geen echte advocaat maar een kennis die je onder druk probeert te zetten terwijl hij zich uitgeeft voor advocaat.

Het is dit, of het hele topic is één groot kul verhaal zoals eerder gesteld werd.
Je bent als particuliere tweedehands verkoper niet vogelvrij, ook daar moet je leveren wat er in redelijkheid van verwacht mag worden(in acht nemende de leeftijd, km stand enz)

Ik heb nooit beweerd dat ze een sterke zaak hebben of uberhaupt een zaak, ik heb wel beweerd dat vooraf intensief contact zoeken en proberen te onderrhandelen vaak positief door de rechter word opgevat, ze hebben over het algemeen een hekel aan mensen die meteen naar de rechter rennen, dan word je kinderlijk de gang opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xajac
Oekiejoekie schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:26:
[...]

Waarom zou @TS of zijn advocaat er meteen vol tegenin gaan ? Laat de eisende partij eerst maar eens schriftelijk wat eisen, met redenen omkleed. Daarna is het pas de tijd om te reageren. Als hij in deze fase al inhoudelijk gaat reageren, dan verschiet hij zijn eigen kruit.

Volgende stap wordt waarschijnlijk de blafbrief. Nog een keer dreigen dat hij de motor terug moet nemen, maar dan schriftelijk. Dan wordt het pas tijd om te reageren door de advocaat van @TS.
Ik verwacht eerder dat de advocaat nog een keer belt, hij heeft TS flink onder druk gezet en bedreigd, zoiets laat je een paar dagen flink sudderen om dan nogmaals te bellen en hem over de rand te duwen.

Heel veel mensen die nu heel zenuwachtig worden en toch maar eieren voor hun geld kiezen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Leipo schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:57:
hoe langer dit topic loopt des te meer heb ik het idee dat TS ons in de maling aan het nemen is :+
offtopic:
En als dat niet zo is dan is ook wel beetje botte opmerking als je al in de plenaire zit en op zoek naar oplossing niet op nog berg hoofdpijn reacties zit te wachten. En zelfs al zou het inderdaad wél zo zijn waarbij we dit topic alleen door toekomstige Google zoekers gevonden wat voegt jou comment nog toe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 156329

De043man schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:25:
Dag allemaal.

Ben gebeld door haar advocaat terwijl hij in de auto zat of ik toch niet de motor wil terugkopen. Hij gaf aan dat mevrouw de procedure wel wil starten. Ik vind het alleen beetje vreemd dat hij mij belt en niet mailt. Of is dit normaal?
@De043man uiteindelijk nog wat van teruggehoord inmiddels? Of mogelijk toch een losse Flodder dat dreigement met procedure

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• De043man
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-03 18:59
Anoniem: 156329 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:42:
[...]

@De043man uiteindelijk nog wat van teruggehoord inmiddels? Of mogelijk toch een losse Flodder dat dreigement met procedure
Ik heb tot nu toe niks ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Met het verstrijken van de tijd wordt zo'n claim steeds kanslozer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:28
@De043man, een goeie maand later nog steeds stil? Zou ook prettig zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Wellicht dat de vakantie periode daar debet aan is.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07 19:32

LankHoar

Langharig tuig

Of TS is inderdaad opgepakt en zit nu in de gevangenis te balen :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:31

-CJ

Not remastered

@De043man in de tussentijd nog iets van de koper gehoord?

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• De043man
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-03 18:59
-CJ schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:31:
@De043man in de tussentijd nog iets van de koper gehoord?
Helemaal niks meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:03

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Gevalletje "blaffende honden bijten niet" dus.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 04:42
Is hier verder nog iets in gebeurd ? Ik heb zelf ook mijn motor te koop staan en kreeg net een berichtje van een mevr. die de motor heel mooi vind, zet je toch weer aan het denken, zou het dezelfde zijn.... :X

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:47

Destruction

(ex-)Automonteur

Waterbeesje schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:35:
Gevalletje "blaffende honden bijten niet" dus.
Ze had ook geen poot om op te staan, dat mag duidelijk zijn. Ik herhaal nog maar eens, als zo'n koper je aanklaagt en de rechtzaak zou winnen, dan betekent dat dat een tweedehands voertuig geen enkel teken van slijtage mag vertonen... Ik weet niet in welk universum die vlieger opgaat, maar in de echte wereld werkt 't niet zo. Leeftijd en kilometers brengen nou eenmaal slijtage en onderhoudskosten met zich mee. Als je dat niet wil, koop nieuw of koop helemaal géén voertuig.

Kennelijk had deze koopster dat uiteindelijk ook door. Goed nieuws :)

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 16-12-2023 11:11 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

@De043man
Ook nog leuk om even na te kijken op https://ovi.rdw.nl/ of de motor inmiddels alweer is verkocht, of dat ze er nog vrolijk op rond rijdt ;-)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:21
Freubel schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:48:
Is hier verder nog iets in gebeurd ? Ik heb zelf ook mijn motor te koop staan en kreeg net een berichtje van een mevr. die de motor heel mooi vind, zet je toch weer aan het denken, zou het dezelfde zijn.... :X
Sorry als ik wat geïrriteerd overkom maar als je 2 reacties, boven die van jezelf, terugleest zie je de laatste status. En hoe groot acht je zelf de kans dat het exact dezelfde persoon is? Omdat het een vrouw is? Als je daadwerkelijk twijfels hebt maak dan een eigen topic i.p.v. deze over jou proberen te laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-06 22:55
Volgensmij heeft die ex dr goed aan gedaan deze zuurstofverspilling te scheiden, wat een drama zeg :(

Als een occasion (motor of auto) altijd nieuwe remmen, banden, een beurt en een onafhankelijke technische keuring moet hebben dan blijven er denk ik minder dan 10 particuliere advertenties op marktplaats over.

Ik heb net een auto gekocht waarvan de nokkenasversteller kapot blijkt, tsja had ik kunnen weten met een 18 jaar oude auto die bij bezichtiging al warm stond te draaien en geen historie had. Kan ik die verkoper wel lastig gaan vallen en moeilijk doen dat die dit had geweten. Maar ja bewijs het maar, en tegelijk is dat het waard voor een defect van 300 euro op een auto die verder perfect bevalt?

Als die motor haar zo super bevalt, dan zet ze hem toch lekker ff een poosje in de schuur totdat ze wel het geld heeft, laat ze een beurtje doen en dan genieten van die motor.

Also waarom is ze in de eerste plaats naar die garage gegaan? Bij de proefrit reed de motor blijkbaar goed en remde ook goed en je had zelf al een beurt gedaan. Waarom zou iemand zonder geld dan een garage op gaan zoeken? Ik vind dat een vaag verhaal. Ja maybe even laten controleren voor het geval dat, maar toch.

Ben erg benieuwd hoe dit definitief afwikkeld. Sowieso moeten haar juridische kosten toch wel aanzienlijk meer gaan worden dan die stomme remblokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:08

ViezeVis

Sample Text

Geld voor advocaat is op wellicht :z . Staat/stond je motor niet opnieuw op marktplaats? Weet niet of je dat via ovi.rdw.nl kunt zien, mogelijk al overgeschreven naar een nieuwe eigenaar?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Reageer ontopic! meta discussies over belgische keuringen, fietsen, juridisch chatgpt advies, wanneer je een echte motorrijder bent of ander offtopic geneuzel is niet de bedoeling.