Toon posts:

Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2023-M5 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste
Acties:
  • 504.895 views

Acties:
  • +9Henk 'm!
  • Pinned

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:09

rapture

Zelfs daar netwerken?

Honderdduizenden 155 mm artilleriegranaten gaan naar Oekraïne. Zuid-Korea is voorbereid om artillerie in Russische hoeveelheden te gebruiken en heeft duizenden SPG's. Daarbij hoort ook voorraden en industrie dat duizenden arties kan voederen.

De VS heeft dan meer tijd om over de clustermunitie voor Oekraïne na te denken.
WASHINGTON—South Korea is proceeding with the transfer of hundreds of thousands of artillery rounds for Ukraine, a move that U.S. officials said would make Kyiv’s planned offensive against Russian forces effective and allow the White House to delay a fraught decision about whether to supply cluster munitions banned by many countries.

The decision marks a turnabout by Seoul, which had pledged the artillery in November but then balked at providing lethal assistance, following months of U.S. pleas for help as the Pentagon’s own supply of artillery dwindles.
https://www.wsj.com/artic...axpf2dlw3keecrs&mod=e2twp

Het gaat wel via een omweg.
Under the confidential arrangement, South Korea is transferring the shells to the U.S., which in turn has arranged for them to be sent to Ukraine. The White House declined to comment, as did a South Korean government spokesman in Seoul.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
RoD schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:29:
[...]

Er zijn nu iig meer kanalen die het overnemen. En deze post ook de originele bron
[Embed]
Als terzijde over dit schip: Gisteren was hier een korte discussie over de vraag hoe het mogelijk was dat de Ivan Khurs door de Bosporus kon (Iets met thuishavens etc.). Theoretisch prima discussie, maar het sloeg klaarblijkelijk nergens op: Het schip kwam helemaal niet uit de Bosporus, maar voer rondjes in het zuiden van de Zwarte zee Dat werd vervolgens omschreven als "near Bosporus" (Eigenlijk 100 km, maar goed) en van daar begon de verwarring. :)

Als ik het goed begrijp is de arme boot (en bemanning) al sinds 2019 niet meer naar de Middellandse Zee op vakantie geweest.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:21
RoD schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:29:
[...]

Er zijn nu iig meer kanalen die het overnemen. En deze post ook de originele bron
[Embed]
Bericht aangepast : de bron vergiste zich.

[Voor 21% gewijzigd door asing op 25-05-2023 17:14]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:15
asing schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:58:
[...]

Het schip lijkt niet echt beschadigd:

[Twitter]

Het maakt geen slagzij en zie ook geen sleepboot.
Tweet is verwijderd?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• asing
Ehm... ja:

Gelukkig checkt men dubbel en corrigeert men de berichten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fijn, dan blijft het afwachten wat de schade is. Want Def Mon retweette het filmpje waarin het schip wordt getroffen zonet ook, en dat zie ik wel als een soort betrouwbaarheidskeurmerk.

[Voor 10% gewijzigd door RoD op 25-05-2023 17:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• asing
RoD schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:14:
Fijn, dan blijft het afwachten wat de schade is. Want Def Mon retweette het filmpje zonet ook en dat zie ik wel als een soort betrouwbaarheidskeurmerk.
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar drone #3 >:) . Want daar missen we nog beeld van. Of de Russen overdreven en het waren er maar 2. Dat kan ook nog.

• asing
Ik googelde..... Crystal Meth en het Duitste leger stond er stijf van en gebruikte 200 miljoen pillen.

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:05
asing schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:18:
[...]

Ik googelde..... Crystal Meth en het Duitste leger stond er stijf van en gebruikte 200 miljoen pillen.
Was toevallig laatst een stukje over op tv.
Hitler was er zelf ook niet vies van tot zijn arts een drug toediende met een injectie naald dat was helemaal top.
Instante werking, geweldige arts... _O-

Solar 8920 wp 16x zzw 10 graden 14xzzw 60 graden, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-06 13:27
murphydrz schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:23:
[...]

Al die soldaten slikken bepaalde middelen die er voor zorgen dat zij het vol kunnen houden.
Zij voelen zich superman, hebben geen emoties meer en vaak bergen energie.. een soort van super-ritalin of zo.. :+
Maar wanneer dat een beetje uitgewerkt raakt dan krijg je dit soort blikken..
Amfetamine (speed) is een goede drug als je dagenlang aan moet staan en zo min mogelijk wilt eten. Daarnaast word je er overmoedig van en ken je geen angst.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld crystal meth raak je er niet zo erg van de kaart van op korte termein. Je word juist scherper, alleen je kan ook oneindig alcohol drinken wat bij de Russen misschien niet zo een goede combi is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 16:42

gws24

Thinking is hard!

Dat legers drugs verstrekken aan militairen is niks nieuws en werd/wordt ook gedaan door bijna elk leger in de wereld. Als voorbeeld de amerikanen tijdens de Vietnam oorlog: https://www.theatlantic.c...t-a-super-soldier/477183/

Moderatie comment
Wat indicaties hiervan die terugslaan op het huidige conflict zou wel wat toevoegen.

[Voor 17% gewijzigd door teacup op 25-05-2023 19:32]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:15

pro_6or

amateur_60r

asing schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:12:
[...]

Ehm... ja:

[Twitter]

Gelukkig checkt men dubbel en corrigeert men de berichten.
Die War Monitors is weer zo’n hardcore gekkie. Hij heeft al een spoof tegenhanger, copmonitor.

Wel leuk dat de cope bij hem zo hard is dat hij doodleuk een totaal ander schip post. Emotioneel zo erg betrokken dat zelfs basis skills hem ontvallen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +10Henk 'm!
  • Pinned

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:34
Jets komen eraan, dus tijd om alvast de ruAF vleugellam te maken. Raketaanvallen op bezette vliegvelden vandaag en gisteren, nu dit:
Reizend Circus Patriot doet Kherson vandaag aan denk ik :)

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Toch wel bijzonder dat beide alleen beschadigd zijn, en niet echt uit de lucht gehaald zijn (zoals de vorige 4 in Belgorod regio).

Las ook dat de afgelopen weken minstens twee aanvallen zijn geweest in de buurt van het vliegveld van Melitopol, juist om de piloten uit te schakelen.... ook een slim doelwit, materiaal is 1, maar als niemand ermee overweg kan...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Topicstarter
IJsbeer schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:36:
Toch wel bijzonder dat beide alleen beschadigd zijn, en niet echt uit de lucht gehaald zijn (zoals de vorige 4 in Belgorod regio).

Las ook dat de afgelopen weken minstens twee aanvallen zijn geweest in de buurt van het vliegveld van Melitopol, juist om de piloten uit te schakelen.... ook een slim doelwit, materiaal is 1, maar als niemand ermee overweg kan...
Schijnen manpad’s te zijn geweest.
Die zijn iets minder krachtig dan echte AD.

Verder zijn die su25’s ook best stevig.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:27

ManiacsHouse

Scheisse!

gws24 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:11:
Dat legers drugs verstrekken aan militairen is niks nieuws en werd/wordt ook gedaan door bijna elk leger in de wereld. Als voorbeeld de amerikanen tijdens de Vietnam oorlog: https://www.theatlantic.c...t-a-super-soldier/477183/

[MBR]Moderatie comment
Wat indicaties hiervan die terugslaan op het huidige conflict zou wel wat toevoegen.[/]
Sterker nog...

"In de eerste helft van de twintigste eeuw werden tienduizenden kilo’s cocaïne geproduceerd in Amsterdam. Sappig detail: tijdens de Eerste Wereldoorlog werd vanuit het neutrale Nederland met goedkeuring van de regering coke geleverd aan beide kanten van het front."

https://www.highhumans.co...-coke-aan-de-hele-wereld/

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:19
Occupiers destroyed the dam of Karlivka reservoir in Donetsk region - RMA.

Currently, three villages are under the threat of flooding. The dam is of military importance. It is one of the roads that supply our military in the Donetsk sector.

@liveukraine_media

https://t.me/liveukraine_media/9424

• BeefHazard
Je blijft je toch telkens weer afvragen... What air defense doing?

Of is dit een drone/kruisraket onderweg naar het vliegveld?

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:09
BeefHazard schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:44:
Je blijft je toch telkens weer afvragen... What air defense doing?
[Twitter]
Of is dit een drone/kruisraket onderweg naar het vliegveld?
Air defense lijkt daar juist z'n werk te doen toch?

Acties:
  • +11Henk 'm!
  • Pinned

• YakuzA

YakuzA

Topicstarter
Extra Leo2’s:

PSN

Acties:
  • +5Henk 'm!

• BeefHazard
Katoen in bezet Berdyansk, op de Zaporizhzhia-landbrug.
https://twitter.com/WhereisRussia/status/1661826944613097506
Heeft een heel landelijk aandoend vliegveldje op sattelietbeelden. En een haventje. Ben benieuwd wat er geraakt is; zal wel een HVT zijn gezien de klap.
Edit: Azovkabel complex, schijnt een bekende militaire basis te zijn. Onbevestigd.

[Voor 22% gewijzigd door BeefHazard op 25-05-2023 22:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Topicstarter
BeefHazard schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:28:
Heeft een heel landelijk aandoend vliegveldje op sattelietbeelden. En een haventje. Ben benieuwd wat er geraakt is; zal wel een HVT zijn gezien de klap.
Edit: Azovkabel complex, schijnt een bekende militaire basis te zijn. Onbevestigd.
Vliegveld was daar een RU heli basis iig.

PSN

Acties:
  • +4Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BeefHazard schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:28:
Ik zag net dit.
Wellicht ook iets van een munitieopslag?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:05

scorpionv

This space for rent

Ik heb hem hier vaker gezien volgens mij, als ik naar de bronnen kijk een redelijk betrouwbare infographic:

Het laat zien dat het gevecht zich met name op de grond afspeelt, en dat Rusland aanzienlijk meer verliest dan Oekraine. Maar wat een verspilling van levens en resources, aan beide kanten.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • +8Henk 'm!

• BeefHazard

Ik voorzie een lange nacht vol gebeurtenissen.

• RoD
  • Niet online

RoD

BeefHazard schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 23:06:
[Twitter]
[Twitter]
Ik voorzie een lange nacht vol gebeurtenissen.
Ik denk dat het wel mee gaat vallen. Het lijkt erop dat er Storm Shadow wordt gebruikt, en daar kunnen ze niet massaal mee bombarderen.

Ik verwacht verder niets. Maar Berdyansk is wel weer een mooie klap en geeft aan dat de russen echt nergens veilig zijn.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
⚡⚡🇺🇦💪💥The military city administration of Berdyansk reports on the destruction of the S-300 installations of the #Russian occupiers
[Twitter: https://twitter.com/UkraineNewsLive/status/1661843181296558084]

meerdere s300 ? oke ...

Tja vanalles

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

106 gevangen oekrainers, dat is een nummer maar toch dat ze geruild worden versus afgeschoten, geeft toch aan dat de russen niet alleen "shoot to kill" doen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 15:45
vso schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 23:56:
[...]

[Twitter]

meerdere s300 ? oke ...
Ze kunnen ook meerdere voertuigen bedoelen welke 1 systeem maken, net als bij Patriot. Ligt een beetje aan hoe ze het bedoelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:51

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:De discussie over drugs nu verder laten liggen. Zolang ze niet met concrete informatie aan dit conflict is te koppelen is ze offtopic.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:09

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ze zoeken nog naar donaties voor drones:
Dear subscribers, a friend from the Адепти Контрнаступу (https://t.me/killpukin) channel contacted me with a request to help in the purchase of 2 DJI Mavic 3 Combo drones for 411 OB BpAK fighters (a separate battalion of unmanned aerial systems)

Earlier on the main channel, I already helped (https://t.me/karymat/2190) him with the collection (https://t.me/killpukin/14556)on the DJI Mavic 3T. The report can be viewed by clicking on the link (https://t.me/killpukin/15062). The video taken from the purchased copters caught the moment of the use of an American air bomb JDAM on Russian positions (on video).
https://t.me/karymat_eng/111

Wat mij opvalt is dat er coax kabels aan de controller hangen voor externe antenne's met eventueel een versterker en de modulatie veranderen.

Een grote spike aan vernietigde arties op een grafiek moet wel een indicator zijn.

https://t.me/uawarinfographics/2388?comment=20020

Net zoals bij aandelen is de vraag, hoe hoog kan het nog omhoog spuiten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:33
rapture schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:30:
Een grote spike aan vernietigde arties op een grafiek moet wel een indicator zijn.
[Afbeelding]

Kan het zijn dat Rusland minder lange afstand artillerie wapens heeft t.o.v. eerder en zodoende dus hun artillerie dichter bij het front moet plaatsen waardoor ze (nog) kwetsbaarder zijn?

Tesla Model 3 SR+ White / Black / 18" Aero | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr)

Acties:
  • +11Henk 'm!
  • Pinned

• beany
  • Laatst online: 00:10

beany

Meeheheheheh

Stilte voor de storm?

[Voor 3% gewijzigd door beany op 26-05-2023 08:16]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik RU artillierist was zou ik het met deze getallen niet bepaald "stilte" noemen.

Lijkt alsof storm snel komt - de nadruk is afgelopen week van operationeel (relatief grote doelen ver weg) naar tactisch (specifieke batterijen murw bombarderen) verschoven.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Topicstarter
PASware schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:39:
[...]

Kan het zijn dat Rusland minder lange afstand artillerie wapens heeft t.o.v. eerder en zodoende dus hun artillerie dichter bij het front moet plaatsen waardoor ze (nog) kwetsbaarder zijn?
Ze hebben ruim voldoende 152mm om de afstand te houden in principe.

Het zou misschien wel kunnen dat ze wat krapper zijn komen te zitten in hun mobiele geschut en dat ze nu meer (het minder mobiele) getrokken geschut moeten gebruiken oid?

Die zijn een stukje vatbaarder voor counter battery fire.

PSN

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• YakuzA

YakuzA

Topicstarter
En de score van vannacht:

PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:25

Tens

My brain hurts

Zie ook het kaartje van rapture hierboven, en vergelijk de laatste weken met andere grotere gebeurtenissen (Kherson, Kharkiv). Geen stilte, maar het lijkt erg op voorbereidend werk. Alleen wil je dan graag weten in welke regio die grotere verliezen zijn.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:05

scorpionv

This space for rent

De Russen zijn toch weer al een tijd actief met die Shaheds, na een rustige periode in de winter. Hebben ze een nieuwe grote batch uit Iran, of bouwen ze inmiddels zelf?

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 14:42
rapture schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:30:
Ze zoeken nog naar donaties voor drones:

[...]

https://t.me/karymat_eng/111

Wat mij opvalt is dat er coax kabels aan de controller hangen voor externe antenne's met eventueel een versterker en de modulatie veranderen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien een domme vraag maar zijn die kabels niet gewoon zodat ze de zender (die mogelijk uit gepeild en aangevallen kan worden) op een veilige afstand kunnen zetten van waar de operator zit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:14
Charly schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:04:
[...]

Misschien een domme vraag maar zijn die kabels niet gewoon zodat ze de zender (die mogelijk uit gepeild en aangevallen kan worden) op een veilige afstand kunnen zetten van waar de operator zit?
Dat plus dat de gebruiker redelijk veilig in een bunker kan zitten, terwijl je (mogelijk ook betere) antennes netjes in het veld buiten hebt staan.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• YakuzA

YakuzA

Topicstarter
De VS benadrukt nog een keer hun standpunt en verwachtingen:
Ukraine has all the necessary opportunities, as well as the right, to free the temporarily occupied territories and restore its sovereignty within the internationally recognized borders as of 1991.

That’s according to the U.S. State Department spokesman Matthew Miller, who spoke at a Washington briefing on Thursday, Ukrinform's own correspondent reports.
https://www.ukrinform.net...-us-state-department.html

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:10
scorpionv schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:53:
[...]

De Russen zijn toch weer al een tijd actief met die Shaheds, na een rustige periode in de winter. Hebben ze een nieuwe grote batch uit Iran, of bouwen ze inmiddels zelf?
Dit stond toevallig net op CNN:
https://edition.cnn.com/2...n-sea-intl-cmd/index.html

Playstation 5 (psn: Guid-GG)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-06 16:46
scorpionv schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:53:
[...]

Zou me niets verbazen als Ukraine ze straks óók zelf gaat bouwen, in enorme aantallen....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

dion_b schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:27:
[...]

Als ik RU artillierist was zou ik het met deze getallen niet bepaald "stilte" noemen.

Lijkt alsof storm snel komt - de nadruk is afgelopen week van operationeel (relatief grote doelen ver weg) naar tactisch (specifieke batterijen murw bombarderen) verschoven.
Ja, maar, ik heb al eerder dit soort getallen gezien de laatste weken. Ze zijn iig bezig om zo veel mogelijk artillerie uit te schakelen. Zeer terecht want dat is de bedreiging voor elke aanval. Zo is ook de Russische invasie op Kyiv in puin geschoten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3Henk 'm!

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:31
Je zou toch zeggen dat het kwartje een keer moet gaan vallen in het Kremlin? Hoe denken ze hier ooit nog 'winst' uit te kunnen halen?

Er is internationale steun met NAVO materieel, training en vermoedelijk intel. Er wordt geduldig opgebouwd en de ontwikkelingen en leveringen blijven zich opstapelen.

Ondertussen zijn de ontwikkelingen in rusland: gooi ongetrainde zakken vlees richting de vuurlinie.

Met een klein beetje realisme kun je inmiddels toch beter eieren gaan kiezen voor je geld?

Eerlijk; ik zie in grote lijnen niet hoe dit ooit nog positief uit gaat pakken voor de russen.

I live inside that bubble, reality of the naive.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:22
Het is mogelijk dat de steun vanuit het westen op een gegeven moment op gaat drogen. Van het 'niet willen' zie je nog geen tekenen, van het niet 'kunnen' in materiële zin al wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:12
PLAE schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:34:
Het is mogelijk dat de steun vanuit het westen op een gegeven moment op gaat drogen. Van het 'niet willen' zie je nog geen tekenen, van het niet 'kunnen' in materiële zin al wel.
Ik denk dat de Russen vooral hopen dat "wij" op een gegeven moe worden en dan de Oekrainers bewegen tot onderhandelen. Of dat Trump weer terug komt in het Witte Huis en de steun vanuit de VS/NAVO opzegt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:02
YakuzA schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:13:
De VS benadrukt nog een keer hun standpunt en verwachtingen:

[...]
https://www.ukrinform.net...-us-state-department.html
Rob van Wijk (Boekenstijn en de Wijk) beweert anders toch dat getwijfeld wordt of het offensief veel effect gaat hebben. Voornamelijk door de vele fortificaties die de Russen hebben opgeworpen. Een ander interessant punt dat hij aanhaalt is wat het Westen doet als het offensief bij lange niet aan de verwachtingen zal doen met de wapenleveranties.

Acties:
  • +21Henk 'm!

• verwijderd69
MRIdev schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:48:
[...]

Rob van Wijk (Boekenstijn en de Wijk) beweert anders toch dat getwijfeld wordt of het offensief veel effect gaat hebben. Voornamelijk door de vele fortificaties die de Russen hebben opgeworpen. Een ander interessant punt dat hij aanhaalt is wat het Westen doet als het offensief bij lange niet aan de verwachtingen zal doen met de wapenleveranties.
Rob de Wijk is volgens mij nog steeds teleurgesteld dat rusland niet aan zijn verwachtingen voldoet :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 23:22
Prosac schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:44:
[...]

Ik denk dat de Russen vooral hopen dat "wij" op een gegeven moe worden en dan de Oekrainers bewegen tot onderhandelen.
Precies dat bedoel ik.

En ik steek mijn hand er niet voor in het vuur dat het niet zo gaat verlopen.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:25

Tens

My brain hurts

[...]

Kan me eigenlijk niet herinneren dat er een voorspelling van hem uitgekomen is. 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +9Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

De Wijk heeft twee standen, het gaat te goed en dan is hij bang dat Rusland met atoombommen gaat gooien of het gaat te slecht en hij is bang dat Rusland doorstoot naar Lviv.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• YakuzA

YakuzA

Topicstarter
verwijderd69 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:32:
Je zou toch zeggen dat het kwartje een keer moet gaan vallen in het Kremlin? Hoe denken ze hier ooit nog 'winst' uit te kunnen halen?

Er is internationale steun met NAVO materieel, training en vermoedelijk intel. Er wordt geduldig opgebouwd en de ontwikkelingen en leveringen blijven zich opstapelen.

Ondertussen zijn de ontwikkelingen in rusland: gooi ongetrainde zakken vlees richting de vuurlinie.

Met een klein beetje realisme kun je inmiddels toch beter eieren gaan kiezen voor je geld?

Eerlijk; ik zie in grote lijnen niet hoe dit ooit nog positief uit gaat pakken voor de russen.
Ik zag gisteren deze summary van The Telegraph, en die maakt ook mede dit punt:

PSN

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53

Vergeet niet dat wij met een Westerse bril naar die oorlog daar kijken. Niet alleen de (gefilterde) informatie wat wij zien, maar ook de vergelijkingen de we maken met onze Westerse gedachten zoals onze ideeën over mensenrechten, vrouwenrechten, democratie, rechtstaat e.d..
De Russen kijken door een hele andere bril naar die oorlog en vergelijken het met hun ideologie. Volgens hen (Poetin) was het geheel rechtvaardig om met tanks Oekraïne binnen te komen en even de macht over te nemen. Ook gezien de deportatie van Oekraïense kinderen naar Rusland hebben ze blijkbaar het idee dat Rusland beter is dan Oekraïne.

Daarnaast zit Poetin nu in een lastig pakket. Hij mag geen vorm van zwakte tonen, omdat hij anders meteen wordt vervangen door een opvolger. Het resterende leven van Poetin zal dan niet echt rooskleurig eruit zien, dus moet hij nu alles doen om geen zwakte te tonen. Het kan best ook zijn dat Poetin niet alle noodzakelijke informatie krijgt en dat hij denkt dat alles nog steeds prima voor elkaar is....

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rusland heeft ondertussen nog maar eens een ziekenhuis gebombardeerd. Ditmaal in Dnipro.
Er zijn volgens de eerste berichten meerdere doden te betreuren.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 15:42

3raser

⚜️ Premium member

Apache4u schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:08:
Rusland heeft ondertussen nog maar eens een ziekenhuis gebombardeerd. Ditmaal in Dnipro.
Er zijn volgens de eerste berichten meerdere doden te betreuren.
[Twitter: https://twitter.com/NOELreports/status/1662017712963321856] Licht NSFW (bloed).

[Voor 12% gewijzigd door 3raser op 26-05-2023 11:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stylze

Je zou het zo langzamerhand wel zeggen maar Rusland heeft wel gigantische mobilisaties gedaan en hopen het denk ik toch op aantallen te gaan winnen uiteindelijk. Ze hebben immers wel een grotere vijver om uit te vissen, bij oekraine raken de manschappen die geschikt zijn voor het leger toch ook een keer op. En navo kan wel materiaal blijven leveren maar je hebt ook mensen nodig doe genoeg skills hebben om ze te gebruiken.

We weten natuurlijk niet hoe het er allemaal precies voor staat, we weten enkel wat de media ons voorschotelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• asing

De vraag is wat ze Putin durven te vertellen. Putin gebruikt geen internet, en krijgt al zijn informatie van zijn ministeries, de ja-knikkers om hem heen en Russische staats-TV. Het Kremlin wordt uiteraard gevoerd met ongeveer dezelfde informatie en iedere informatiebron op internet wordt heftig gefilterd.

Zo heeft Prigozhin gisteren bekend gemaakt dat hij 50.000 veroordeelden had ingezet in Bakhmut. 10.000 daarvan zouden in de strijd om het leven zijn gekomen en 26.000 gevangen hebben hun 6 maanden erop zitten en hebben hun pardon gekregen. 1 op de 5 zou het dus niet gered hebben en meer dan de helft is op vrije voeten.

Dat klinkt heel positief tot Igor Girkin in zijn blog opmerkt dat er 14.000 missen in de berekening, en hij stelt dat die waarschijnlijk ook dood zijn. Hij schat in dat er 40.000 Russische doden zijn voor iets wat strategisch niet belangrijk is.

Dus zolang Putin/Kremlin een rooskleurig beeld (of halve informatie) krijgt over wat er speelt, gaan ze denk ik gewoon door.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-06 13:11

Het zal met de Russische doctrine te maken hebben, een Rus verliest niet want dan ben je zwak.
En eenmaal toegeëigende grond geef je nooit meer op.

Dus eieren kiezen voor je geld is geen optie want dan gaan er koppen rollen in het Kremlin. Dus geen idee waar het op den duur heen gaat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• verwijderd69
asing schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:42:
[...]

De vraag is wat Putin durven te vertellen. Putin gebruikt geen internet, en krijgt al zijn informatie van zijn ministeries, de ja-knikkers om hem heen en Russische staats-TV. Het Kremlin wordt uiteraard gevoerd met ongeveer dezelfde informatie en iedere informatiebron op internet wordt heftig gefilterd.

Zo heeft Prigozhin gisteren bekend gemaakt dat hij 50.000 veroordeelden had ingezet in Bakhmut. 10.000 daarvan zouden in de strijd om het leven zijn gekomen en 26.000 gevangen hebben hun 6 maanden erop zitten en hebben hun pardon gekregen. 1 op de 5 zou het dus niet gered hebben en meer dan de helft is op vrije voeten.

Dat klinkt heel positief tot Igor Girkin in zijn blog opmerkt dat er 14.000 missen in de berekening, en hij stelt dat die waarschijnlijk ook dood zijn. Hij schat in dat er 40.000 Russische doden zijn voor iets wat strategisch niet belangrijk is.

Dus zolang Putin/Kremlin een rooskleurig beeld (of halve informatie) krijgt over wat er speelt, gaan ze denk ik gewoon door.
Dus het is gewoon de schone schijn ophouden? Dat werkt natuurlijk totdat het niet meer werkt...

Je kunt tenslotte op een gegeven moment geen materieel of manschappen inzetten die je generaals nog zeggen te hebben, terwijl ze er niet meer zijn.

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Topicstarter
verwijderd69 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:19:
[...]

Omdat de MAGA stemmers niet bepaald blij zijn met steun aan Oekraïne, want geld dat naar Amerikanen moet gaan blabla.

En voor de verkiezingen is dat natuurlijk niet handig.
En de grote grap is natuurlijk dat al dat 'geld naar de Oekraine' gewoon geld is dat 1op1 in de amerikaanse wapenindustrie gepompt wordt.
Dat geld gaat dus al naar de Amerikanen.

PSN

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Topicstarter
Vlassie1980 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:50:
[...]

Het zal met de Russische doctrine te maken hebben, een Rus verliest niet want dan ben je zwak.
En eenmaal toegeëigende grond geef je nooit meer op.

Dus eieren kiezen voor je geld is geen optie want dan gaan er koppen rollen in het Kremlin.
Dus geen idee waar het op den duur heen gaat.
Het is al eerder gebleken dat dit wel een optie is, zie terugtrekkingen bij Kiev en Kherson.

Je stelling klopt dus niet.

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:14
YakuzA schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:56:
[...]

En de grote grap is natuurlijk dat al dat 'geld naar de Oekraine' gewoon geld is dat 1op1 in de amerikaanse wapenindustrie gepompt wordt.
Dat geld gaat dus al naar de Amerikanen.
Dit zie je goed aan de budget hercalculatie over besteed geld: ze ontdekten dat ze EOL voorraden die ze weggegeven hebben als 'nieuw' op het budget gezet hadden, terwijl ze die omdat het EOL was toch al moesten vervangen.

Ze hebben in sommige gevallen geld bespaard omdat ze Rusland laten opdraaien voor het opruimen van oude voorraden :+

Maargoed, feit blijft dat er een keer voor betaald is en die investering wordt nu linksom of rechtsom in UA gedaan - waarbij de VS uiteraard geen kans onbenut laat om hun materieel er uitstekend op te laten staan in de wapenindustrie.

Ik bedoel, hoeveel orders zullen NAVO landen nu doen voor een Patriot systeem?

My prediction: we'll evolve into a digital form.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• YakuzA

YakuzA

Topicstarter
De VS heeft UA toch aangesproken blijkbaar, specifiek over het gebruik van Amerikaanse voertuigen op Russisch grondgebied.
Met de incursions door de Russen die samenwerken met UA hebben ze blijkbaar geen probleem, alleen het gebruik van de hummvee/Maxxpro :)

PSN

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:14
YakuzA schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:04:
De VS heeft UA toch aangesproken blijkbaar, specifiek over het gebruik van Amerikaanse voertuigen op Russisch grondgebied.
Met de incursions door de Russen die samenwerken met UA hebben ze blijkbaar geen probleem, alleen het gebruik van de hummvee/Maxxpro :)
[Twitter]
Zit een twist aan - los van dat we weten dat ze het deden, deed Rusland haar best om dat te tonen met die toneelstuk kraters met nog intacte hmmv's erin.

Maargoed, ze hebben volgens mij een zwik voertuigen buit gemaakt, kunnen ze die gebruiken :)

My prediction: we'll evolve into a digital form.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• asing
verwijderd69 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:52:
[...]

Dus het is gewoon de schone schijn ophouden? Dat werkt natuurlijk totdat het niet meer werkt...

Je kunt tenslotte op een gegeven moment geen materieel of manschappen inzetten die je generaals nog zeggen te hebben, terwijl ze er niet meer zijn.

Correct, de schone schijn wordt ook opgehouden. Dat is ook niet zo moeilijk als je alle bronnen gecensureerd hebt. Het andere scenario is dat de sterke leider verliest. Dan ruiken de haaien bloed. Daarna gaat er intern gevochten worden om macht, geld en land.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Topicstarter
verwijderd69 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:52:
[...]

Dan schrijven ze gewoon een rapportje over een mooie aanval met fictieve troepen.
Geen probleem, misschien zelfs nog wel een heldhaftige medaille die je daarvoor kan krijgen :)

PSN

Acties:
  • +4Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Topicstarter
Dat Russische schip blijft een raar/schimmig verhaal.
Ben benieuwd naar de waarheid :)

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Topicstarter
ICC heeft ook teams aanwezig in UA om onderzoek te doen:
A team of the International Criminal Court led by Caroline Barker, accompanied by the leadership and prosecutors, inspected the sites of war crimes of the Russian invaders in Sumy region.
https://www.ukrinform.net...rimes-in-sumy-region.html

PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vlassie1980
YakuzA schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:58:
[...]

Het is al eerder gebleken dat dit wel een optie is, zie terugtrekkingen bij Kiev en Kherson.

Je stelling klopt dus niet.
Kiev en Kherson zijn niet geannexeerd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• asing
YakuzA schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:16:
Dat Russische schip blijft een raar/schimmig verhaal.
Ben benieuwd naar de waarheid :)
[Twitter]
Ik heb de foto bij de tweet even door Google Lens gehaald. Gerkin had een vermoeden dat het ding op sleep genomen zou zijn en noemde 2 havens (Novorossiysk en Sebastopol) waar hij eventueel heen zou kunnen. De rest van het verhaal ging over de vraag waarom het ding maar 2 machinegeweren als wapens heeft.

De plek waar de drone hem raakte is in mijn ogen wel bepalend. Je zit daar in de buurt van de schroeven, de aandrijving en het roer. Dan is het de vraag waar de schokgolf heen ging. Een lek zou niet echt een probleem moeten zijn, tenzij ze wateridchte schotten zijn vergeten te plaatsen. Een kapot roer is wel een reden om te slepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

asing schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:56:
[...]

Ik heb de foto bij de tweet even door Google Lens gehaald. Gerkin had een vermoeden dat het ding op sleep genomen zou zijn en noemde 2 havens (Novorossiysk en Sebastopol) waar hij eventueel heen zou kunnen. De rest van het verhaal ging over de vraag waarom het ding maar 2 machinegeweren als wapens heeft.

De plek waar de drone hem raakte is in mijn ogen wel bepalend. Je zit daar in de buurt van de schroeven, de aandrijving en het roer. Dan is het de vraag waar de schokgolf heen ging. Een lek zou niet echt een probleem moeten zijn, tenzij ze wateridchte schotten zijn vergeten te plaatsen. Een kapot roer is wel een reden om te slepen.
Paar jaar geleden vergelijkbare aanslag met iraanse drone boot op een veel grotere Amerikaanse destroyer. Was toch een aardig gat.

een treffende spreuk

Acties:
  • +6Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Topicstarter
Vlassie1980 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:50:
[...]

Kiev en Kherson zijn niet geannexeerd.
Echt? :+
Russian annexation of Donetsk, Kherson, Luhansk and Zaporizhzhia oblasts
Wikipedia: Russian annexation of Donetsk, Kherson, Luhansk and Zaporizhzhia o...

PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Je zou toch wel wat beelden van andere schepen verwachten van een kreupel schip in een druk bevaren stuk zee. Een mayday signaal of rook aan de horizon zal alles daar naartoe laten varen maar niets daarvan is opgedoken.

De beelden van de USV die het schip nadert en gebrek aan bewijs van een getroffen schip doet me vermoeden dat de explosieve lading niet af is gegaan.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:26
Jullie hebben allebei geen ongelijk. De stad Kherson is in Oekraïense handen, heroverd in november '22. Een deel van de Oblast is nog in Russische handen. Putin heeft in september '22 de gehele oblast geannexeerd en na de val van Kherson is Henichesk door de Russen uitgeroepen als 'tijdelijke hoofdstad'. Henichesk, het Raalte van Oekraïne.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlassie1980
bernard038 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:11:
[...]

Jullie hebben allebei geen ongelijk. De stad Kherson is in Oekraïense handen, heroverd in november '22. Een deel van de Oblast is nog in Russische handen. Putin heeft in september '22 de gehele oblast geannexeerd en na de val van Kherson is Henichesk door de Russen uitgeroepen als 'tijdelijke hoofdstad'. Henichesk, het Raalte van Oekraïne.
@YakuzA Hebben we allebei toch een beetje gelijk dan :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• asing
IJzerlijm schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:02:
Je zou toch wel wat beelden van andere schepen verwachten van een kreupel schip in een druk bevaren stuk zee. Een mayday signaal of rook aan de horizon zal alles daar naartoe laten varen maar niets daarvan is opgedoken.

De beelden van de USV die het schip nadert en gebrek aan bewijs van een getroffen schip doet me vermoeden dat de explosieve lading niet af is gegaan.
De information space stroomt nu vol met beelden van een schip dat Sebastopol binnen vaart. Beeldmateriaal op Google geeft aan dat de naam van het schip aan beide zijden op het achterste deel is geschilderd. Deze witte letters zijn nu niet meer zichtbaar. Noch op de drone beelden, noch op wat er nu verspreid wordt.

Een andere tweet :

Laat iets brandends op het water zien maar deze beelden komen uit Panama en zijn dus niet van de Ivan Khurs.

Ik vermoed dus dat de IK gewoon nog drijft en nu in Sebastopol is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
asing schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:19:
[...]

De information space stroomt nu vol met beelden van een schip dat Sebastopol binnen vaart. Beeldmateriaal op Google geeft aan dat de naam van het schip aan beide zijden op het achterste deel is geschilderd. Deze witte letters zijn nu niet meer zichtbaar. Noch op de drone beelden, noch op wat er nu verspreid wordt.

Een andere tweet :

[Twitter]

Laat iets brandends op het water zien maar deze beelden komen uit Panama en zijn dus niet van de Ivan Khurs.

Ik vermoed dus dat de IK gewoon nog drijft en nu in Sebastopol is.
Ik ga er niet vanuit dat het verhaal met die boot al helemaal rond is. Interessant dat het schip intussen al een aantal havens zou zijn binnengevaren, maar zolang er op de plek van de aanval een grote sleepboot ogenschijnlijk doelloos rondjes vaart, wacht ik nog even met een oordeel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-06 17:14
onkl schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:39:
[...]

Ik ga er niet vanuit dat het verhaal met die boot al helemaal rond is. Interessant dat het schip intussen al een aantal havens zou zijn binnengevaren, maar zolang er op de plek van de aanval een grote sleepboot ogenschijnlijk doelloos rondjes vaart, wacht ik nog even met een oordeel.
Hoe ging de berichtgeving rond de Moskva vraag ik me af, was daar ook niet sprake van downplayen door de Russen?

at your service

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BeefHazard
The_Butler schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:43:
[...]

Hoe ging de berichtgeving rond de Moskva vraag ik me af, was daar ook niet sprake van downplayen door de Russen?
Dat is er altijd. Zodra er iets gênants gebeurt gaat de desinformatiemachine op standje 11 en verschijnen overal nepbeelden. Of TASS en RIA Novosti brengen met veel tromgeroffel beelden naar buiten van het russische 'succes'. Oekraïne en eerder ook de VS (Su-27 vs MQ-9) geeft ze vaak de ruimte om eerst helemaal te committen aan een leugen. Dan komen plotseling de echte beelden (of die van niet-russische zijde) binnen en staan ze weer in hun hemd. Als er echt iets mis is met de Khurs, zal dat bekend gemaakt worden zodra de russen zeker weten welke leugen ze nu gaan vertellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-06 17:14
BeefHazard schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:48:
[...]

Dat is er altijd. Zodra er iets gênants gebeurt gaat de desinformatiemachine op standje 11 en verschijnen overal nepbeelden. Of TASS en RIA Novosti brengen met veel tromgeroffel beelden naar buiten van het russische 'succes'. Oekraïne en eerder ook de VS (Su-27 vs MQ-9) geeft ze vaak de ruimte om eerst helemaal te committen aan een leugen. Dan komen plotseling de echte beelden (of die van niet-russische zijde) binnen en staan ze weer in hun hemd. Als er echt iets mis is met de Khurs, zal dat bekend gemaakt worden zodra de russen zeker weten welke leugen ze nu gaan vertellen.
Heb je helemaal gelijk in - je ziet ook vaag dat er een stuk of vijf theorieën tegen de muur worden gesmeten en dan wordt er wel gekeken welke met beste blijft hangen en wat dan het narratieve wordt.

at your service

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:06
BeefHazard schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:48:
[...]

Ik heb beelden gezien van een drone die een schip wel raakte, ik zal het eens opzoeken en proberen te veriefieren.

Edit: Gevonden in de eerste minuut dus blijkbaar al.

[Voor 14% gewijzigd door Alvanosa op 26-05-2023 14:04]

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeefHazard
Alvanosa schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:59:
[...]

Ik heb beelden gezien van een drone die een schip wel raakte, ik zal het eens opzoeken en proberen te veriefieren.
Dat was dus een voorbeeld van wachten tot ze een leugen kiezen. Eerst paradeerde RIA Novosti beelden rond van een drone die stukgeschoten werd. Zodra die overal waren, zagen we plotseling een Oekraïens perspectief waarbij het schip wel degelijk geraakt werd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Topicstarter
Alvanosa schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:59:
[...]

Edit: Gevonden in de eerste minuut dus blijkbaar al.
[YouTube: 25 May: Dead on Target! Russian INTELLIGENCE SHIP SUFFERS AN EXPLOSION | War in Ukraine Explained]
[Twitter]
Ik denk dat iedereen gewoon even adem moet halen.
En moet begrijpen dat er eigenlijk niks bekend is, en dat er gewoon gewacht moet worden op geverifieerde info over het schip :)

Filmpjes waar het plaatje al groots '-1 ship' tonen is niet echt onderbouwd iig :P

PSN

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• YakuzA

YakuzA

Topicstarter
was een goede hit, vannacht bij Berdiansk:

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:06
YakuzA schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:26:
[...]

Ik denk dat iedereen gewoon even adem moet halen.
En moet begrijpen dat er eigenlijk niks bekend is, en dat er gewoon gewacht moet worden op geverifieerde info over het schip :)

Filmpjes waar het plaatje al groots '-1 ship' tonen is niet echt onderbouwd iig :P
Ik wacht ook op geverifieerde info, maar het was vooral om aan te geven dat het bericht van de Russen al "ontkracht" word.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 11:56
China heeft weer van zich laten horen.
The Chinese envoy dispatched to push Beijing’s peace plan for Ukraine carried a clear message: U.S. allies in Europe should assert their autonomy and urge an immediate cease-fire, leaving Russia in possession of the parts of its smaller neighbor that it now occupies, according to Western officials familiar with talks in capitals across the continent.
“We explained that freezing the conflict is not in the interest of the international community unless there is withdrawal of Russian troops,” a diplomat who spoke to Li said. The diplomat said Li was told “it’s impossible to split Europe from America” and that Europe wouldn’t withdraw support from Ukraine.
https://www.wsj.com/amp/a...614774dd?mod=hp_lead_pos3

[Voor 23% gewijzigd door Muncher op 26-05-2023 14:42]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 14:23
Nieuws over de aanval in Berdiansk, op een wapendepot, is gehashd met oudere info over eerdere aanvallen in/op Russische doelen aldaar.

https://news.yahoo.com/uk...ge-russian-015811129.html

My bad, voor de belabberde broncontrole.

[Voor 232% gewijzigd door Baserk op 26-05-2023 15:59]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stylze
Wat denken die chinezen nou :+
Dat gaat nooit gebeuren

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:54

Indoubt

Always be indoubt until sure

Maar dat is toch een goed idee. Tenminste als de chinezen eerst een "gesture of good will" zouden willen maken en bijvoorbeeld Mongolie en Urumqi aan Rusland willen afstaan. We staan open voor alternatieven :+

Acties:
  • +9Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:26
Ik heb zo’n vermoeden dat het Chinese vredesplan niet écht een succes gaat worden. Trouwens ook mooi, volgens deze Chinese diplomaat zou Europa er goed aan doen de economische banden met de VS losser te maken en deze banden met China aan te halen. Nee, sorry, de Nobelprijs voor de vrede zit er niet in voor Li Hui Hui Li.

Acties:
  • +27Henk 'm!

• Floppus
  • Laatst online: 00:20

Floppus

Customer Experience matters

bernard038 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:51:
[...]

Ik heb zo’n vermoeden dat het Chinese vredesplan niet écht een succes gaat worden. Trouwens ook mooi, volgens deze Chinese diplomaat zou Europa er goed aan doen de economische banden met de VS losser te maken en deze banden met China aan te halen. Nee, sorry de Nobelprijs voor de vrede zit er niet in voor Li Hui.
In Azië doen ze meestal de achternaam eerst, dan is het ook veel toepasselijker wat zijn reactie op de Europese standpunten was. Aldus Hui Li.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik las dat Turks ocean0grafisch onderzoek van vanochtend heeft uitgewezen dat de zeespiegel van de zwarte zee precies is afgenomen met de waterverplaatsing van 1 IK klasse onderzoeksschip.

Te toevallig als je het mij vraagt, -1 schip.

Lieve mensen, gewoon afwachten. Al die Russische malloten, met hun desinfo, al de te graag willende Oekraine steuners. Net als bij de Moskva zullen we gewoon moeten wachten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Topicstarter
pro_6or schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:54:
Ik las dat Turks ocean0grafisch onderzoek van vanochtend heeft uitgewezen dat de zeespiegel van de zwarte zee precies is afgenomen met de waterverplaatsing van 1 IK klasse onderzoeksschip.

Te toevallig als je het mij vraagt, -1 schip.

Lieve mensen, gewoon afwachten. Al die Russische malloten, met hun desinfo, al de te graag willende Oekraine steuners. Net als bij de Moskva zullen we gewoon moeten wachten.
En tot die tijd moeten we het doen met de gossip idd:

PSN

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jiffy
  • Laatst online: 22:18

Jiffy

God, you're ugly!

Baserk schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:44:
In Berdiansk zou landingsvaartuig 'Saratov' zijn uitgeschakeld.
Huh? Die was toch vorig jaar maart ook al uitgeschakeld/gezonken in diezelfde haven? Daar waren nog prachtige beelden van met hevige ontploffingen en vluchtende/beschadigde andere Russische schepen.

edit:

Als ik de bron zo lees, is dat een bericht van, inderdaad, vorig jaar maart, ondanks de datum van vandaag die er boven staat.

Er staat nml ook in:
Mariupol still eludes Russian control despite being surrounded and mercilessly pummeled, block by block, by Russian firepower.

Its defenders rejected an ultimatum to surrender by Monday morning, thwarting a Russian effort to finalize a land bridge linking Crimea with the separatist republics of the eastern Donbas region.

Oftewel: ouwe meuk. Move along, people. Nothing to see here!

[Voor 62% gewijzigd door Jiffy op 26-05-2023 15:33]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Hansieo schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:11:
[...]

Zou me niets verbazen als Ukraine ze straks óók zelf gaat bouwen, in enorme aantallen....
Waarom? Wat heb je aan die dingen? Ze lijken bedoelt te zijn voor terrorisme (van Iran, jegens Israël). Militair gezien hebben ze geen precisie. Terwijl Oekraïne juist wel precisiespul krijgt van het Westen. Ook heeft Oekraïne er geen belang bij om terroristische activiteiten van deze omvang te ontplooien in Rusland; ook hier enkel precisie.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds

Acties:
  • +9Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:19:
[...]

[Twitter]
Daar aan toevoegend
meer tweets in het draadje. Beelden van het schip in de haven zouden niet recent zijn.

Voor wat het waard is natuurlijk, we moeten afwachten op bevestiging. Al krijg ik wel weer Moskva vibes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 14:23
Jiffy schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:21:
[...]
Huh? Die was toch vorig jaar maart ook al uitgeschakeld/gezonken in diezelfde haven? Daar waren nog prachtige beelden van met hevige ontploffingen en vluchtende/beschadigde andere Russische schepen.

[edit]
Als ik de bron zo lees, is dat een bericht van, inderdaad, vorig jaar maart, ondanks de datum van vandaag die er boven staat.

Op die Yahoo pagina staat inderdaad oud nieuwsch.
De aanval gisteren op een munitie depot in Berdiansk met wrs een Storm Shadow, is geheel wat anders dan een landingsvaartuig uitschakelen...
Zie 'Reporting from Ukraine' voor juiste info.

YouTube: 25 May: Dead on Target! Russian INTELLIGENCE SHIP SUFFERS AN EXPLOSI...

[Voor 15% gewijzigd door Baserk op 26-05-2023 16:07]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Jiffy schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:21:
[...]

edit:

Er staat nml ook in:
Mariupol still eludes Russian control despite being surrounded and mercilessly pummeled, block by block, by Russian firepower.

Its defenders rejected an ultimatum to surrender by Monday morning, thwarting a Russian effort to finalize a land bridge linking Crimea with the separatist republics of the eastern Donbas region.

De Saratov is inderdaad vorig jaar uitgeschakeld, maar van deze zelfde klasse (zeer oude schepen) is ook de Orsk nog actief in de zwarte zee. Of niet meer >:)

een treffende spreuk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:19:
[...]

[Twitter]
Ja, dit is weer een nieuw filmpje, lijkt me opgenomen vanaf de andere drone boot. Het moment van ontploffing vastgelegd.

De eerste aanval met 3 drone boten afgeslagen, deze tweede aanval, in het schemer? Waar iig 1 boot dus ontploft en misschien deze filmende boot zelf even later ook nog. Zoiets gaf al flinke schade aan die US destroyer jaren geleden en dit veel kleinere schip kan het er wel eens heel moeilijk mee krijgen.

een treffende spreuk

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Niet refereren aan gebruik van Nucleaire wapens, hiervoor is Nucleaire dreiging Rusland
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee