Is dat inmiddels bij echt iedereen dan of is Marktplaats dat aan het testen bij verschillende groepen?
Zou wel heel erg vervelend zijn want dan kan men dus niet meer via Marktplaats betalen en van hun verzendlabel service gebruik maken zonder kopersbescherming, en is de enige manier nog middels een bankoverschrijving en het label weer los zelf te kopen?
Dan wordt het waarschijnlijk haast onmogelijk voor me om nog iets te verkopen via verzenden want daar wil ik niet verantwoordelijk voor zijn maar ik weet nu al dat de gemiddelde Marktplaats gebruiker inmiddels zodanig geïndoctrineerd is door Marktplaats dat betalen via een betaalverzoek en verzenden buiten Marktplaats om bij hun direct de associatie met oplichting oproept en ze dus afhaken.
Hoop echt dat Markplaats snel wordt opgedoekt of failliet gaat.
Ik ga maar eens naar Vinted kijken of het daar wel mogelijk is om iets te verkopen waarbij de verzending op eigen risico van de koper is.
Een nadeel voor de koper, want altijd verplicht extra te betalen.
Een nadeel voor de verkoper, want extra verplicht risico.
De kopers bescherming is een wassen neus.
Ben het met je eens maar ook hier heeft de indoctrinatie van Markplaats zijn werk goed gedaan, men slikt alles als zoete koek en wordt ondertussen als mak schaap naar de slachtbank geleid.

Maar marktplaats zal dit doen om zo de goedkope verzendkosten te kunnen compenseren en uiteraard aan de andere kant te "voldoen" aan de Europese zaken mbt bescherming van de consument.
Welke eisen zou Markplaats dan aan moeten voldoen, zij zijn toch geen verkoper, enkel een platform wat mensen bij elkaar brengt? Ik zie niet in hoe die verplichte kopersbescherming daarbij helpt, zal eerder een opbrengst verhogend maatregel voor hun zijn vanwege de extra inkomsten.