Toon posts:

Hoe kopersbescherming uitzetten op MP?

Pagina: 1
Acties:

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Tot mijn verbazing zag ik dat ik standaard kopersbescherming aanbied met ideal betaalverzoeken via marktplaats, dit heb ik zelf nooit aangezet en geen toestemming voor gegeven. Nu wil ik deze uitzetten, maar waar kan dit?

volgens de chatbot kan ik het via 'mijn marktplaats' uitzetten, maar ik zie die mogelijkheid nergens? met google kom ik ook niet verder. kan iemand mij op weg helpen?

[Voor 3% gewijzigd door Farabi op 27-04-2023 17:23]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik weet niet dat het kan, ik stuur gewoon iDeal linkjes die mensen betalen en dan stuur het per pakketpost op.

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

• Farabi
  • Niet online
True schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:27:
Ik weet niet dat het kan, ik stuur gewoon iDeal linkjes die mensen betalen en dan stuur het per pakketpost op.
die stuur ik ook, maar ik wil als verkoper geen 'kopersbescherming' aanbieden. maar dat doen die ideal linkjes nu wel dus vanzelf.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Farabi schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:32:
[...]

die stuur ik ook, maar ik wil als verkoper geen 'kopersbescherming' aanbieden. maar dat doen die ideal linkjes nu wel dus vanzelf.
Nee ik maak een iDeal betaallink via mijn bankapp, die copy/paste ik in de MP messenger, de koper opent die dus buiten de MP-dienst om. De koper heeft dus geen MP-kopersbescherming.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:24

MsG

Forumzwerver

Je moet het volgens mij, by design, per betaalverzoek-transactie uitvinken. Beetje irritant inderdaad, ging hier ook weleens fout.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Farabi
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:42:
Je moet het volgens mij, by design, per betaalverzoek-transactie uitvinken. Beetje irritant inderdaad, ging hier ook weleens fout.
Die mogelijkheid heb je dus helaas niet meer.

• MsG
  • Laatst online: 21:24

MsG

Forumzwerver

Farabi schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:43:
[...]

Die mogelijkheid heb je dus helaas niet meer.
Als ik een nieuwe advertentie maak, kan ik er voor kiezen om kopersbescherming uit of aan te hebben. Wellicht moet je je advertenties even wijzigen en het daar uitzetten?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Farabi
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:46:
[...]

Als ik een nieuwe advertentie maak, kan ik er voor kiezen om kopersbescherming uit of aan te hebben. Wellicht moet je je advertenties even wijzigen en het daar uitzetten?
[Afbeelding]
ik zie het inderdaad nu. ik kan mijn bestaande advertentie niet aanpassen. het is tegenwoordig dus met elke nieuwe advertentie oppassen. ze vinden telkens nieuwe manieren om het door je strot te duwen.

• henri86
  • Laatst online: 22:18
Farabi schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:48:
[...]

ik zie het inderdaad nu. ik kan mijn bestaande advertentie niet aanpassen. het is tegenwoordig dus met elke nieuwe advertentie oppassen. ze vinden telkens nieuwe manieren om het door je strot te duwen.
Aanbieden wil nog niet zeggen dat het gebruikt wordt. Dat is aan de koper, of die extra wil betalen.
Ik heb het uit 'goodwill' aangezet bij m'n laatste vier advertenties, maar geen koper of persoon die interesse had in het product die daar interesse in had/gebruik van maakte

[Voor 17% gewijzigd door henri86 op 27-04-2023 21:16]

• Farabi
  • Niet online
henri86 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:15:
[...]

Aanbieden wil nog niet zeggen dat het gebruikt wordt. Dat is aan de koper, of die extra wil betalen.
Ik heb het uit 'goodwill' aangezet bij m'n laatste vier advertenties, maar geen koper of persoon die interesse had in het product die daar interesse in had/gebruik van maakte
klopt, maar zodra het wordt aangezet door de koper met de verkeerde intenties, geef je de controle compleet weg.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:23
Het is ook allemaal wat he.

Zoals genoemd kan je gewoon een betaalverzoek, tikkie of wat dan ook plakken in de berichten. Je kan ook gewoon nog je rekeningnummer sturen natuurlijk.

Hoezo controle compleet weg? Je weet toch zelf wat je doet? Als een verkoper jou zo'n link stuurt zie je het ook meteen. (en dan zal je ook een account moeten maken, als je er gebruik van wil maken)

[Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 27-04-2023 21:25]

• Farabi
  • Niet online
WEBGAMING schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:23:

Zoals genoemd kan je gewoon een betaalverzoek, tikkie of wat dan ook plakken in de berichten. Je kan ook gewoon nog je rekeningnummer sturen natuurlijk.

Hoezo controle compleet weg? Je weet toch zelf wat je doet? Als een verkoper jou zo'n link stuurt zie je het ook meteen. (en dan zal je ook een account moeten maken)
mensen zijn daar compleet van afgestapt lijkt wel op mp. iedereen wil de 'veilige' mp ideal betaalverzoek ipv een bank betaalverzoek. heel weinig mensen gaan akkoord met een betaallink buiten mp om. anders was ik ook wel zo ver hoor..

[Voor 4% gewijzigd door Farabi op 27-04-2023 21:26]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

WEBGAMING schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:23:

Hoezo controle compleet weg? Je weet toch zelf wat je doet? Als een verkoper jou zo'n link stuurt zie je het ook meteen. (en dan zal je ook een account moeten maken, als je er gebruik van wil maken)
Ik merk wel dat de hyperlinks v.d. betaallinks niet altijd als link getoond worden. De minder capabele medemens heeft dan soms wat moeite met die link in een browser plakken om te betalen. |:(
Maar inderdaad, dit werkt prima.

• WEBGAMING
Ik heb de laatste tijd best wat verkocht, ik weiger de MP verzoeken ook. Soms kost je dat een eventuele koper, moet je nog wat langer wachten. Maar ik heb alles gewoon verkocht.

Heb je reviews?

• WEBGAMING
True schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:29:
[...]

Ik merk wel dat de hyperlinks v.d. betaallinks niet altijd als link getoond worden. De minder capabele medemens heeft dan soms wat moeite met die link in een browser plakken om te betalen. |:(
Maar inderdaad, dit werkt prima.
Merkte ik toevallig laatst ook toen ik iets kocht, je moet inderdaad de link wel handmatig kopiëren. (denk om oplichting tegen te gaan)

[Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 27-04-2023 21:33]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Marktplaats had dit al op auto aan staan voor de app en nu ook voor de website, waarschijnlijk wordt er amper gebruik van gemaakt en hopen het zo te stimuleren dat mensen 5% afdragen van het aankoop bedrag voor "veiligheid"

Si vis pacem, para bellum

• Farabi
  • Niet online
WEBGAMING schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:30:
Ik heb de laatste tijd best wat verkocht, ik weiger de MP verzoeken ook. Soms kost je dat een eventuele koper, moet je nog wat langer wachten. Maar ik heb alles gewoon verkocht.

Heb je reviews?
Ja bijna 200 zelfs. maar ik merk dat steeds meer mensen allergisch beginnen te raken aan andere soort betaalverzoeken. Zelfs die reviews helpen niet bij het gros.

Ik denk meer dat ze voor het gemak gaan ipv veiligheid. Eerlijk is eerlijk, met de mp link heb je sneller betaald en je adres staat direct goed met een barcode.

Ik wil wel meedoen. Maar wel op een veilige manier voor mezelf. Dus geen kopersbescherming aanbieden.

[Voor 11% gewijzigd door Farabi op 27-04-2023 21:41]

• Metabool
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21:38
Farabi schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:39:
[...]

Ik denk meer dat ze voor het gemak gaan ipv veiligheid. Eerlijk is eerlijk, met de mp link heb je sneller betaald en je adres staat direct goed met een barcode.

Ik wil wel meedoen. Maar wel op een veilige manier voor mezelf. Dus geen kopersbescherming aanbieden.
Betalen met een zelf gegenereerd betaalverzoek kan net zo snel gaan.
Het duurt alleen een week voordat de verkoper het geld ontvangt.

Ik heb ooit 1x geaccepteerd dat iemand via de 'kopersbescherming' heeft betaald. Die koper heeft daar niet alleen extra voor moeten betalen, hij heeft ook nog eens een extra week moeten wachten omdat ik niets verstuur als ik geen geld heb ontvangen.

Er is ook in onder meer Tros Radar hier al eens aandacht aan besteed. De verkoper hoeft alleen maar een trackingnummer te overhandigen. Je kan dus net zo goed een baksteen ontvangen, en daar extra voor hebben betaald ook nog.

Compleet wassen neus dat 'kopersbescherming' en puur geldtrekkerij
Ik doe er zowel als verkoper en als koper niet aan mee.
Wil je 'kopersbescherming' dan mag je komen ophalen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Farabi schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:25:
[...]
van afgestapt lijkt wel op mp. iedereen wil de 'veilige' mp ideal betaalverzoek ipv een bank betaalverzoek. heel weinig mensen gaan akkoord met een betaallink buiten mp om.
Logisch, dat is de grootste rode vlag voor oplichters. Ik zou ook geen donker steegje inlopen om een fiets te kopen. Je zult nu eenmaal kopers verliezen via die manier.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Metabool schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:48:
[...]

Betalen met een zelf gegenereerd betaalverzoek kan net zo snel gaan.
Het duurt alleen een week voordat de verkoper het geld ontvangt.

Ik heb ooit 1x geaccepteerd dat iemand via de 'kopersbescherming' heeft betaald. Die koper heeft daar niet alleen extra voor moeten betalen, hij heeft ook nog eens een extra week moeten wachten omdat ik niets verstuur als ik geen geld heb ontvangen.

Er is ook in onder meer Tros Radar hier al eens aandacht aan besteed. De verkoper hoeft alleen maar een trackingnummer te overhandigen. Je kan dus net zo goed een baksteen ontvangen, en daar extra voor hebben betaald ook nog.

Compleet wassen neus dat 'kopersbescherming' en puur geldtrekkerij
Ik doe er zowel als verkoper en als koper niet aan mee.
Wil je 'kopersbescherming' dan mag je komen ophalen.
Dat was alleen verzend garantie dat bestaat niet meer.

• Metabool
42dpi schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:19:
[...]

Dat was alleen verzend garantie dat bestaat niet meer.
Ziet er vzv ik kan zien hetzelfde uit hoor;
https://help.marktplaats....rsbescherming-voor-kopers
Je geld staat veilig op een tussenrekening en de verkoper wordt pas uitbetaald als jij het afgesproken product in orde hebt ontvangen.
Ik verzend niet als ik niet betaald heb gekregen.
Je bent altijd welkom om iets op te halen, en anders gaat het feest gewoon niet door.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Metabool schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:28:
[...]

Ziet er vzv ik kan zien hetzelfde uit hoor;
https://help.marktplaats....rsbescherming-voor-kopers

[...]

Ik verzend niet als ik niet betaald heb gekregen.
Je bent altijd welkom om iets op te halen, en anders gaat het feest gewoon niet door.
Nu heb je dat de kwestie in escalatie gaat en iemand gaat beoordelen of de verkoper niet eerlijk is geweest over het verkocht product.

Voor heen was een verzendbevestiging van postnl voldoende om het aankoop bedrag vrij te geven aan de verkoper.

• Metabool
42dpi schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:32:
[...]

Nu heb je dat de kwestie in escalatie gaat en iemand gaat beoordelen of de verkoper niet eerlijk is geweest over het verkocht product.

Voor heen was een verzendbevestiging van postnl voldoende om het aankoop bedrag vrij te geven aan de verkoper.
Dat las ik ja, maar dan nog ga je niet verder komen dan wat foto's uitwisselen en hopen dat ze je geloven.
Kan dus een duur product kopen en vervolgens een foto van een baksteen naar die partij sturen met de opmerking 'dit is niet een iphone'.
Een foto sturen van een product en doos met adres erop gemaakt voordat je hebt verzonden is ook geen bewijs van daadwerkelijk verzenden.

Ik ben na een aantal gesprekken ook een gevraagd of ik met kopersbescherming wil verzenden. Op dat punt haak ik af en houdt het op.

Ik wil eigenlijk helemaal niet verzenden. Dat is vaak gezeik over verzendkosten (mensen noemen lagere bedragen dan de daadwerkelijke verzendkosten) maar kost mij ook nog eens extra moeite (goed verpakken, desnoods verpakkingsmateriaal regelen, langs postkantoor gaan)

Als ik dan ook nog eens op goed geluk moet verzenden zonder uberhaupt betaald te hebben gekregen, dan gaat mij dat te ver. Kom het maar halen, kan je zelf nog controleren ook voordat we overgaan tot verkoop.

Ik stel niet dat je zomaar iedereen moet geloven en vooraf geld moet overmaken. Dat heeft namelijk ook niet mijn voorkeur. Ik geef ook voorkeur voor ophalen (of het moet iets heel goedkoops zijn wat van ver moet komen - in dat geval accepteer ik het risiko)

• Farabi
  • Niet online
We beginnen af te wijken. Het is tenslotte geen ervaringen topic. Iedereen bedankt voor de input. Wat mij betreft mag het op slot. Ik heb mijn antwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JL...
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-05 10:40
Ben ook een "ervaren" Marktplaats handelaar en kan zeggen dat alles eigenlijk tot op heden goed is verlopen (alles aangekomen en kopers zijn tevreden).

Net als Farabi ben ik er ook ineens achter gekomen dat de optie "Kopersbescherming" nu automatisch aanstaat! Sterker nog, was er pas achter gekomen nadat ik iets verzonden had en niet zag dat ik uitbetaald kreeg (koper had gekozen voor kopersbescherming, uiteindelijk is het goed gekomen en heeft de betaling plaatsgevonden nadat koper deze geaccepteerd had).

Helaas waren er een aantal lopende advertenties waarin deze kopersbescherming aanstaan. Uitzetten kan niet, enkel wanneer je een geheel nieuwe advertentie aanmaakt en dan duidelijk deze bescherming uitschakelt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Leuke discussie, als ik naar mijzelf kijk als koper. Wil ik bij producten met een hogere prijs/waarde Marktplaats wel een klein percentage betalen voor de koperbescherming. Overigens meestal ga ik dingen met een hoge waarde ophalen, maar soms komt het voor dat het te ver weg is.

Aangezien ik regelmatig eens Lego modellen koop via Marktplaats heb ik nu juist bewust gebruik gemaakt van betreffende koperbescherming om bij binnenkomst de compleetheid te kunnen controleren, voordat de betaling volledig wordt voldaan. Overigens als je geen contact met Marktplaats opneemt wordt de betaling na een week automatisch vrijgegeven.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JL...
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-05 10:40
_Dune_ schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:43:
Leuke discussie, als ik naar mijzelf kijk als koper. Wil ik bij producten met een hogere prijs/waarde Marktplaats wel een klein percentage betalen voor de koperbescherming. Overigens meestal ga ik dingen met een hoge waarde ophalen, maar soms komt het voor dat het te ver weg is.

Aangezien ik regelmatig eens Lego modellen koop via Marktplaats heb ik nu juist bewust gebruik gemaakt van betreffende koperbescherming om bij binnenkomst de compleetheid te kunnen controleren, voordat de betaling volledig wordt voldaan. Overigens als je geen contact met Marktplaats opneemt wordt de betaling na een week automatisch vrijgegeven.
Interessante kwestie betreffende het aankopen van Lego.
Wat nu als jij als koper keihard aangeeft dat er blokken ontbreken en die zijn toch door de verkoper verzonden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
JL... schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:59:
[...]

Interessante kwestie betreffende het aankopen van Lego.
Wat nu als jij als koper keihard aangeeft dat er blokken ontbreken en die zijn toch door de verkoper verzonden.
Inderdaad, gaat MP dan iemand langs sturen om te controleren of het verhaal van de koper wel klopt in het geval van defecten of ontbrekende spullen bijvoorbeeld?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee