42dpi schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:32:
[...]
Nu heb je dat de kwestie in escalatie gaat en iemand gaat beoordelen of de verkoper niet eerlijk is geweest over het verkocht product.
Voor heen was een verzendbevestiging van postnl voldoende om het aankoop bedrag vrij te geven aan de verkoper.
Dat las ik ja, maar dan nog ga je niet verder komen dan wat foto's uitwisselen en hopen dat ze je geloven.
Kan dus een duur product kopen en vervolgens een foto van een baksteen naar die partij sturen met de opmerking 'dit is niet een iphone'.
Een foto sturen van een product en doos met adres erop gemaakt voordat je hebt verzonden is ook geen bewijs van daadwerkelijk verzenden.
Ik ben na een aantal gesprekken ook een gevraagd of ik met kopersbescherming wil verzenden. Op dat punt haak ik af en houdt het op.
Ik wil eigenlijk helemaal niet verzenden. Dat is vaak gezeik over verzendkosten (mensen noemen lagere bedragen dan de daadwerkelijke verzendkosten) maar kost mij ook nog eens extra moeite (goed verpakken, desnoods verpakkingsmateriaal regelen, langs postkantoor gaan)
Als ik dan ook nog eens op goed geluk moet verzenden zonder uberhaupt betaald te hebben gekregen, dan gaat mij dat te ver. Kom het maar halen, kan je zelf nog controleren ook voordat we overgaan tot verkoop.
Ik stel niet dat je zomaar iedereen moet geloven en vooraf geld moet overmaken. Dat heeft namelijk ook niet mijn voorkeur. Ik geef ook voorkeur voor ophalen (of het moet iets heel goedkoops zijn wat van ver moet komen - in dat geval accepteer ik het risiko)