Bij Vinted moet je volgens mij wel heel sterk staan om als verkoper in het gelijk gesteld te worden, ja
Bij mij persoonlijk is op één verkoop na alles gelukkig goed gegaan.
Maar bij één (ook m'n enige) dure verkoop daar werd melding gemaakt van beschadigd aangekomen. Meegeleverde bewijs was een drietal foto's van de gedeukte doos. Maar wat de staat van het product was (geen kleding, wel iets dat kon breken) mag Joost weten. Oordeel van Vinted: koper krijgt geld terug, product hoeft niet retour gestuurd te worden, geen (minimale) vergoeding voor mij vanuit hun verzendservice want 'ondeugdelijk verpakt'. En dan is er nul discussie meer mogelijk.
Meest frappante vond ik nog wel dat nadat ik het bewijs van mijn zijde ingediend had (tiental foto's van de exacte verpakkingswijze (bubbelfolie + papier -> perfect passend doosje -> bubbelfolie + papier -> groter doosje -> luchtzakken + papier -> derde stevige doos) en de vraag naar bewijs dat het product zelf beschadigd was omdat een gedeukte doos dat - zeker in dit geval - niet hoefde te betekenen, letterlijk 16 seconden later de 'menselijke' beoordeling kwam dat de koper in het gelijk gesteld was en het niet deugdelijk verpakt was. In die verstreken tijd was het niet eens mogelijk m'n bericht volledig te lezen, laat staan de foto's te bekijken en te beoordelen.
Maargoed, dat geldt ook voor MP. Tweedehands Garmin horloge verkocht. Beschrijving en foto's van enkel het horloge. Koper meldt 'oplaadkabeltje ontbreekt'. MP oordeelt afwijkend product geleverd, geld terug. (Gelukkig bleek die koper zelf verder wel redelijk te zijn en hebben we het alsnog onderling opgelost.)
[
Voor 9% gewijzigd door
henri86 op 02-06-2026 19:53
]