Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:20
lexkalin schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 07:49:
Kan ik Armory crate als minimized op enige manier laten opstarten? Het blijft vaak open als ik een game opstart en dan laad de game zelf in de achtergrond terwijl ik moet naar desktop schakelen. Vind het beetje onhandig. Ook als je wilt gewoon steam big picture mode zien.
Armory Crate kun je mini- en maximaliseren door eenmaal op de Armory Crate-knop te drukken, werkt prima. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzlUqDtN13Mao-PrmXwW_wpKeiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WXTQSkWEUOi2psfFCkBNzRLS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexkalin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-05 10:15
Yonix schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 08:55:
[...]

Armory Crate kun je mini- en maximaliseren door eenmaal op de Armory Crate-knop te drukken, werkt prima. :)

[Afbeelding]
Dat is waar natuurlijk, maar blijkbaar kan niet automatisch al minimized opstarten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:30

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

RawChild schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:05:
[...]

Hey leuk jij hebt hem ook. Heb jij halo mp al draaiend gekregen? Ik krijg telkens de melding de de onderdelen voor mp niet zijn geïnstalleerd.
Bij mij werkt de MP. Alleen mis ik dan wel mijn elite controller :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
Hebben jullie ook goede settings gevonden om Fortnite op te spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
lexkalin schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 09:43:
[...]

Dat is waar natuurlijk, maar blijkbaar kan niet automatisch al minimized opstarten, toch?
Je hebt natuurlijk de optie om SE niet te openen bij het starten van Windows, de applicatie is zo geopend met een druk op de knop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DfYMir6KQhvS4LpT99ndzF7NgQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MD8PjIgZTPSzUHt4UARyL1WS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexkalin
Yonix schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:50:
[...]

Je hebt natuurlijk de optie om SE niet te openen bij het starten van Windows, de applicatie is zo geopend met een druk op de knop.

[Afbeelding]
Dank je voor de tip. Heb overal binnen app zelf gezocht en desondanks zo’n simpele instelling gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 13:40

nielsvv

100% Afol

Ik vind dat de usb-c aansluiting vrij kwetsbaar aanvoelt, zit ook wat speling op als deze aangesloten is.

Nog iemand dit al opgemerkt?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
nielsvv schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:21:
Ik vind dat de usb-c aansluiting vrij kwetsbaar aanvoelt, zit ook wat speling op als deze aangesloten is.

Nog iemand dit al opgemerkt?
Haha ja als de oplaadkabel erin zit lijkt hij er niet helemaal goed in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grawler
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-09 13:13
Ik heb deze dock geprobeerd, maar icm met een 100W oplader kan het niet op vol vermogen werken. Ik heb nu de UGREEN besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenv
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:56
Grawler schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:52:
Ik heb deze dock geprobeerd, maar icm met een 100W oplader kan het niet op vol vermogen werken. Ik heb nu de UGREEN besteld.
Heb zelf gister een Dell Dock voor mn laptop getest en ook die pakt hem helaas nirt op vol vermogen. Wel tof overigens hem naast handheld ook als game pc te gebruiken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Grawler schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:52:
Ookal staat er geen turbo 30w. Kan het zo zijn dat dit wel het geval is. Zelfde ervaring. Kabel via dock 25w Turbo mode maar in de stats zie ik toch echt 30w en spike richting de 48

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Wie van de Tweakers hier heeft een 3D printer?

https://cults3d.com/en/3d...et/rog-ally-xg-port-cover

Als iemand dit zou willen printen. Betaal het graag, + kosten en verzending uiteraard 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:34
Ik zie wel heel veel getweak voorbij komen om games werkend te maken. En ja, wij zijn Tweakers, maar het valt me wel op dat veel dingen aangepast moeten worden om het werkend te krijgen. Zijn dit dingen die je in een paar minuten doet, of dat je al gauw een uur bezig ben?

En mensen al ontdekt hoe makkelijk het is om op het internet gevonden games zoals die van Fitgirl te installeren? Op de Deck vond ik het wel redelijk makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:24

RawChild

PSN: Rawchild

uchiha tijntje schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:36:
[...]

Bij mij werkt de MP. Alleen mis ik dan wel mijn elite controller :P
Via Xbox of stream?
Heb ze beide, zal ze verwijderen en opnieuw proberen

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Trouwens, voor mensen die (nog) geen Game Pass Ultimate hebben, je kunt d.m.v. een loophole 3 jaar Game Pass krijgen voor ongeveer 100 euro. Das een stuk voordeliger dan de 12.99 die het nu per maand kost. En aangezien games als Lies of P en Starfield vanaf dag 1 op Game Pass staan heb je het er ontzettend snel weer uit.

Op CDKeys.com kun je 6 maanden Xbox Live Gold kopen voor iets minder dan 15 euro. Je krijgt dan twee codes van 3 maanden per code. Voeg deze toe in je Microsoft/Xbox account, en doe dat zo vaak je wil (volgens mij is de max wel tot 3 jaar). Daarna kun je ze omzetten naar Game Pass Ultimate voor het bedrag van één maandtermijn van 12.99. Ik was iets meer dan 100 euro kwijt en m'n abonnement verloopt nu op 16 juni 2026. Let op, dit werkt alleen als je momenteel géén actieve Game Pass sub hebt.

Microsoft is al jaren op de hoogte van deze loophole maar vindt het volgens mij helemaal prima want ze doen er niets aan. :)

Er zijn hier ook guides voor te vinden online als mijn korte handleiding niet duidelijk is. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

RawChild schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 20:01:
[...]

Via Xbox of stream?
Heb ze beide, zal ze verwijderen en opnieuw proberen
Via de game die geïnstalleerd is op de Ally :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

uchiha tijntje schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 22:03:
[...]

Via de game die geïnstalleerd is op de Ally :)
Ik begrijp je denk ik niet, ik bedoel of je die via steam of via Xbox hebt gedownload. Spel komt niet vanzelf op je Ally. Ik kon via beide downloads de game niet online spelen. Bleef maar aangeven dat er onderdelen ontbreken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

RawChild schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:16:
[...]

Ik begrijp je denk ik niet, ik bedoel of je die via steam of via Xbox hebt gedownload. Spel komt niet vanzelf op je Ally. Ik kon via beide downloads de game niet online spelen. Bleef maar aangeven dat er onderdelen ontbreken
Oh zo. Nee ik heb de game via de Xbox store gedownload :)

Omdat je in je eerste post het had over stream ipv steam dacht ik dat je bedoelde of ik de game streamde via xcloud of had geïnstalleerd.

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-06-2023 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grawler
De eerste tweedekans is op Coolblue verschenen. Ik zou persoonlijk het risico niet nemen voor die 23 Euro, maar misschien is iemand anders moediger.

https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/2140032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Grawler schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:56:
De eerste tweedekans is op Coolblue verschenen. Ik zou persoonlijk het risico niet nemen voor die 23 Euro, maar misschien is iemand anders moediger.

https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/2140032
Je zou wel gek wezen om voor 2 tientjes korting op 800 euro voor een tweede kansje te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Zo, gisteren kwam de UGREEN Steam Deck Dock binnen die ook geschikt is voor de Ally. Vandaag ga ik de SSD vervangen door een Sabrent 1TB SSD en ik denk dat ik ook de koelpasta ga vervangen door Thermal Grizzly Kryonaut. Vervolgens op de nieuwe SSD een verse Windows installatie zetten. :)

-- Edit: zie https://old.reddit.com/r/...se_regular_thermal_paste/, blijkbaar gebruikt de Ally al een erg high-end koelpasta dus ik laat de boel maar met rust.

-- Edit #2: belangrijk voor als je een echte clean install van Windows doet. Ook al heb je met Windows Update, MyASUS en Armory Crate alles up-to-date, inclusief de drivers van de ASUS website, dan blijft er in apparaatbeheer een apparaat zonder driver over -- ACPI\NVDA0820\NPCF. Dat is de nVidia Platform Controllers and Framework. De benodigde driver zit bij nVidia's GeForce drivers in de NVPCF map... beetje vreemd, nVidia spul in een AMD systeempje. :P

[ Voor 57% gewijzigd door Wildfire op 18-06-2023 16:08 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 18:33
Wildfire schreef op zondag 18 juni 2023 @ 01:53:
Zo, gisteren kwam de UGREEN Steam Deck Dock binnen die ook geschikt is voor de Ally. Vandaag ga ik de SSD vervangen door een Sabrent 1TB SSD en ik denk dat ik ook de koelpasta ga vervangen door Thermal Grizzly Kryonaut. Vervolgens op de nieuwe SSD een verse Windows installatie zetten. :)

-- Edit: zie https://old.reddit.com/r/...se_regular_thermal_paste/, blijkbaar gebruikt de Ally al een erg high-end koelpasta dus ik laat de boel maar met rust.

-- Edit #2: belangrijk voor als je een echte clean install van Windows doet. Ook al heb je met Windows Update, MyASUS en Armory Crate alles up-to-date, inclusief de drivers van de ASUS website, dan blijft er in apparaatbeheer een apparaat zonder driver over -- ACPI\NVDA0820\NPCF. Dat is de nVidia Platform Controllers and Framework. De benodigde driver zit bij nVidia's GeForce drivers in de NVPCF map... beetje vreemd, nVidia spul in een AMD systeempje. :P
Hoe bevalt de ugreen deck? zat er namelijk ook naar te kijken. Iemand al een goeie screen protector gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SultanPindakaas schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:33:
[...]

Hoe bevalt de ugreen deck? zat er namelijk ook naar te kijken. Iemand al een goeie screen protector gevonden ?
Die Ugreen Steam Deck Dock is prima -- het enige jammer is dat de originele lader via de passthrough niet herkend wordt dus springt niet op Turbo modus, maar goed dat kan ik ook handmatig doen (ik denk dat dit bij alle docks speelt, want de lader voedt het dock en de dock voedt de Ally). De HDMI uitgang doet gewoon 4K 60Hz maar die heb ik bij regulier gebruik niet nodig vanzelfsprekend. :P

Ben nu de Ally aan het imagen met Macrium Reflect, bootable USB-C stick en externe 2.5" HDD op de dock aangesloten met een Logitech K400 toetsenbord/touchpad combo. Werkt prima. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 18-06-2023 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Pukson schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 15:00:
[...]

Ookal staat er geen turbo 30w. Kan het zo zijn dat dit wel het geval is. Zelfde ervaring. Kabel via dock 25w Turbo mode maar in de stats zie ik toch echt 30w en spike richting de 48
Ervaring van een kennis met een Ally is dat vol vermogen laden prima werkt met een 3rd party charger, maar wel afhankelijk van de temperatuur. Hij zag bij temps boven de 90 vermogen worden gecapt, maar na aanpassen van de fancurve waarbij temps ~79 bleven kon hij gewoon op volle snelheid laden.

Temperaturen checken is dus wel handig, zeker als je een grotere/warmere SSD hebt geplaatst. En het was ook een beetje warm de afgelopen week.
Orangelights23 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:36:
Ik zie wel heel veel getweak voorbij komen om games werkend te maken.
Het blijft wel een Windows 11 machine met specifieke eisen rond vermogen, shared memory en een APU. Iets waar (AAA) gamedevs vaak geen standaard settings voor hebben op PC.

[ Voor 19% gewijzigd door NLxAROSA op 19-06-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:40

HSL

Wat is jullie oordeel na een kleine week? Is het een aanrader? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

HSL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:37:
Wat is jullie oordeel na een kleine week? Is het een aanrader? :)
Absoluut! Heb mijn pc niet meer aangeraakt en probeer alles met de Ally te doen.
Zijn nog wel wat werkpuntjes, zoals het toetsenbord dat niet altijd input registreert bij bepaalde forms en de batterij natuurlijk. Maar ik ben tot nu een tevreden gebruiker.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 11:18
Vandaag mijn bestelling van Fnac.com geopend, ik dacht dat de Asus earbuds er standaard bij zaten maar blijkbaar moest je die apart in het winkelmandje doen bij pre order, dat was een teleurstelling 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gofran27
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-08 00:33
He hallo

Hebben er al aantal van jullie screenprotectors op gezet zo ja welke want ben er naar een op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 13:43

nitrodesign

There is more joy on a ...

Is er al toevallig iemand die een travel case heeft voor de ROG ? Ik heb destijds bij Coolblue de gehele package besteld, maar ze hebben mij gebeld dat de charger en de case een aantal dagen lagen zou komen. Maar die aantal dagen zijn nu al verstreken en elke op de website staat steeds uitverkocht

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
nitrodesign schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:17:
Is er al toevallig iemand die een travel case heeft voor de ROG ? Ik heb destijds bij Coolblue de gehele package besteld, maar ze hebben mij gebeld dat de charger en de case een aantal dagen lagen zou komen. Maar die aantal dagen zijn nu al verstreken en elke op de website staat steeds uitverkocht
Heel toevallig net contact gehad met bol.com, zelfde probleem!. Was eerst op de release dag, toen donderdag, werd vrijdag en nu geen datum meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Ja dat probleem heb ik dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30

star-saber

Ryzen

Ik had vrijdag ochtend 16-6 besteld bij BOL met travelcase en beide waren diezelfde avond binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenv
  • Laatst online: 21:56
Same here🤔....

Verder kwam ik onderstaand tegen over bios 319:

https://gagadget.com/nl/2...nsole-heeft-verslechterd/

[ Voor 3% gewijzigd door martenv op 20-06-2023 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 10:08
Gister ook mijn Ally binnengekregen. Misschien iets te hoge verwachtingen dat ik Hogwarts Legacy op redelijke kwaliteit zonder stutters zou kunnen spelen (zelfs op m'n i7+3080 heeft ie soms stutter).

Emudeck werkt als een zonnetje, maar er zitten nog wel grote deadzones op de joysticks, dit blijkt een software issue te zijn.

Ik heb de Ally gekocht om meer op de bank te zitten in plaats van op m'n bureaustoel. Mocht ASUS weinig verbeteringen uitbrengen stuur ik m terug en ga ik toch voor een 'grote console'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
nitrodesign schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:17:
Ik heb de travel case op releasedag ontvangen van Coolblue maar ik heb hem zaterdag terug gebracht want de case is vrij waardeloos.

Binnenkort vast op Tweede kans 😉

Ik heb nu nav een tip op Reddit dat Ally best goed past in een case voor Switch met Hori split pad pro controller de volgende case besteld en in gebruik:

https://amzn.eu/d/cstCTT0

Het is niet perfect maar wel veel beter dan de originele case imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
LigeTRy schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:02:
Gister ook mijn Ally binnengekregen. Misschien iets te hoge verwachtingen dat ik Hogwarts Legacy op redelijke kwaliteit zonder stutters zou kunnen spelen (zelfs op m'n i7+3080 heeft ie soms stutter).

Emudeck werkt als een zonnetje, maar er zitten nog wel grote deadzones op de joysticks, dit blijkt een software issue te zijn.

Ik heb de Ally gekocht om meer op de bank te zitten in plaats van op m'n bureaustoel. Mocht ASUS weinig verbeteringen uitbrengen stuur ik m terug en ga ik toch voor een 'grote console'
Heb je alle updates gedraaid? Ik las dat er gisteren een AMD software update is waardoor er een bak meer performance is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
michel2506 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Ik heb de travel case op releasedag ontvangen van Coolblue maar ik heb hem zaterdag terug gebracht want de case is vrij waardeloos.

Ik heb nu nav een tip op Reddit dat Ally best goed past in een case voor Switch met Hori split pad pro controller de volgende case besteld en in gebruik:

Ik krijg de case ergens deze week binnen. Kun je vertellen waarom je hem waardeloos vindt? Het is een duur ding dus dat is teleurstellend om te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Ik denk dat het ook een stukje verwachting is. Ik heb persoonlijk liever een hardcase.

Het is een softshell case en als de Ally erin zit, kan je gewoon de knoppen nog indrukken en zeker de 2 knoppen op de achterkant zijn gewoon voelbaar te bedienen zeg maar. Dit geeft mij weinig vertrouwen in de beschermfactor.

Ook vind ik m er persoonlijk niet handig in zitten en de Stand functie met klitteband is ook erg lomp en onhandig naar mijn mening.

Het is een case, en de Ally past erin, maar het was niet wat ik verwachtte voor 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
michel2506 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:07:
Ik denk dat het ook een stukje verwachting is. Ik heb persoonlijk liever een hardcase.

Het is een softshell case en als de Ally erin zit, kan je gewoon de knoppen nog indrukken en zeker de 2 knoppen op de achterkant zijn gewoon voelbaar te bedienen zeg maar. Dit geeft mij weinig vertrouwen in de beschermfactor.

Ook vind ik m er persoonlijk niet handig in zitten en de Stand functie met klitteband is ook erg lomp en onhandig naar mijn mening.

Het is een case, en de Ally past erin, maar het was niet wat ik verwachtte voor 40 euro.
Het lijkt eerder een kwestie van persoonlijke voorkeur of begeerte te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
  • Laatst online: 04-11-2023
De 512GB microSD die ik in mijn Steam Deck had wordt niet herkend door de Ally. Als ik probeer hem via schijfbeheer te formatteren krijg ik de melding dat Windows gefaald heeft.

Weet iemand een fix hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grawler
Volgens Google gebruikt de Steam Deck ext4 als file system. Je zult dus iets vinden wat het kan lezen, of het omzetten naar NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
michel2506 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Ik zag ook deze: YouTube: Get This Instead of the Asus Rog Ally Traveling Case

Die is ook voor de Switch + Horipad, maar lijkt er toch iets anders uit te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
Grawler schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:48:
Volgens Google gebruikt de Steam Deck ext4 als file system. Je zult dus iets vinden wat het kan lezen, of het omzetten naar NTFS.
Dat lukte dus steeds niet op de Ally. Hij bleef aangeven dat het mislukt was.

Gek genoeg kon de Switch hem wel binnen een paar seconden formatteren. Nu herkent de Ally hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Laatst online: 15-09 16:14
LigeTRy schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:02:

Je kan de deadzones fixen met VJoy en Joystick Gremlin als workaround.

1: Installeer Vjoy versie v2.1.9.1

2: Installeer Joystick Gremlin .msi Joystick Gremlin (whitemagic.github.io)

3: Open Joystick Gremlin, klik op "Actions", "Create 1:1 Mapping"

4: Klik op de knop die op een Xbox-controller lijkt, deze moet groen worden

5: Klik op Start en zoek naar "setup USB-gamecontrollers", klik op Advanced en selecteer "vJoy Device" als voorkeursapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
splackavellie85 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:34:
[...]

Dat lukte dus steeds niet op de Ally. Hij bleef aangeven dat het mislukt was.

Gek genoeg kon de Switch hem wel binnen een paar seconden formatteren. Nu herkent de Ally hem wel.
Ben je nu niet al je games kwijt?

Ext4 is een Linux bestandsformaat,
  • met diskpart kan je Ext4 omzetten,
  • om het onder Windows te kunnen uitlezen heb je een tool als Ext4Explore nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 10:08
yinx84 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:46:
[...]

Heb je alle updates gedraaid? Ik las dat er gisteren een AMD software update is waardoor er een bak meer performance is.
Direct gedaan (in de asus software zitten ze best verstopt).

Ook heb ik vanochtend besloten de ally terug te sturen. De performance heb ik verkeerd ingeschat en ook de moeite om dingen aan de praat te krijgen om even casual te gamen is mij te hoog. Voor indie games etc snap ik dat het een stuk beter zou werken, maar dat zijn niet de games (meeste zijn AAA titels of emulated) die ik speel.

vlaaing peerd schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:04:

[...]

Dit bevestigt mijn opinie. Alhoewel ik graag tweak, doe ik dat graag tijdens tweak time. Game time is voor mij geen tweak time en ik wil gewoon dat het werkt. Bij emulators moet ik switchen naar gamepad mode. Voor steam moet ik de steam launcher opstarten, een paar keer ergens klikken, wachten etc voor dat ik kan spelen. En omdat steam full screen in 'desktop' draait is afsluiten weer een beetje een gedoe.

Het is een voordeel van windows dat je er zoveel mee kan, maar een nadeel dat je zoveel moet doen.

Al met al voor mij geen 800 euro waard, die steek ik liever in een volgende generatie GPU voor mijn mainsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
vlaaing peerd schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:35:
[...]

Ben je nu niet al je games kwijt?

Ext4 is een Linux bestandsformaat,
  • met diskpart kan je Ext4 omzetten,
  • om het onder Windows te kunnen uitlezen heb je een tool als Ext4Explore nodig.
Ja, de games die erop stonden ben ik kwijt, maar ik had hem op de Steam Deck ook al geformatteerd omdat ik de aanname deed dat ik toch alles op Iris moest downloaden. En met cloud saves is het niet het einde van de wereld als ik iets opnieuw moet downloaden. Dat geeft me een reden om te kijken naar welke games ik ook daadwerkelijk wil gaan spelen. God of War heb ik op de Steam Deck bijvoorbeeld al twee keer uitgespeeld, dus heeft het weinig toegevoegde waarde daar 70GB voor in gebruik te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Week verder inmiddels; ga hem zeker houden.
Blijf erbij dat Windows niet echt lekker optimized is en per spel even kijken hoe het het beste draait.
Maar overall: Scherm echt top, geluid echt top, gewicht toch wel echt beter dan mijn SD ook al scheelt het weinig.

Nu ook begonnen aan mijn ssd swap. Gaat nu een Corsair MP600 Mini 1TB in.

Tenslotte vermoed ik zodra alle functies klaar zijn gaat ChimeraOS erop (denk ik).

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Wildfire schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:54:
[...]

Die Ugreen Steam Deck Dock is prima -- het enige jammer is dat de originele lader via de passthrough niet herkend wordt dus springt niet op Turbo modus, maar goed dat kan ik ook handmatig doen (ik denk dat dit bij alle docks speelt, want de lader voedt het dock en de dock voedt de Ally). De HDMI uitgang doet gewoon 4K 60Hz maar die heb ik bij regulier gebruik niet nodig vanzelfsprekend. :P

Ben nu de Ally aan het imagen met Macrium Reflect, bootable USB-C stick en externe 2.5" HDD op de dock aangesloten met een Logitech K400 toetsenbord/touchpad combo. Werkt prima. :)
Welke lader dien je er dan nog bij te kopen? want als ik naar de UGREEN website ga zie ik de dock staan voor €38,79, maar volgens mij zit hier geen lader bij of zie ik dat verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

nitrodesign schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:20:
[...]

Welke lader dien je er dan nog bij te kopen? want als ik naar de UGREEN website ga zie ik de dock staan voor €38,79, maar volgens mij zit hier geen lader bij of zie ik dat verkeerd ?
Er zit geen lader bij nee. Je kunt natuurlijk de Ally charger gebruiken maar elke andere degelijke hoger vermogen lader. Het enige jammere is dat de dock de Ally charger niet herkenbaar doorgeeft, dus de Ally schakelt niet automatisch naar de Turbo modus voor de Ally charger jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Ja dat is inderdaad jammer. Heb jij bij de dock nog een speciale high end HDMI kabel of gewoon standaard?

Ik heb van mijn Microsoft Surface nog een USB C hub, die ik daarvoor gebruik getest (https://www.bol.com/nl/nl...ay/9300000083088620/?s2a=), alleen dat ging niet helemaal vlekkeloos.

Het beeld op mijn TV bleef maar knipperen en ook in het beeld zag ik hele lichte ruis. De vraag is of dat dan ligt aan de USB C Hub dat die het niet kan verwerken of aan de HDMI kabel, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign

nitrodesign

Maar nog een ander vraagje, raden jullie aan om te wachten op de originele charger dock of te gaan voor een UGREEN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
nitrodesign schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:48:
Maar nog een ander vraagje, raden jullie aan om te wachten op de originele charger dock of te gaan voor een UGREEN ?
Dock is redelijk afhankelijk van hoe je 'm wil gebruiken, wil je meerdere schermen aansluiten? Kb+muis en nog wat USB sticks? Dat je niet kan snelladen zoals @Wildfire aangaf lijkt me bv wel een minpunt.

Hier worden wat docks vergeleken, misschien wel handig.

https://www.wepc.com/reviews/best-dock-for-asus-rog-ally/
https://www.videogamer.co...t-dock-for-asus-rog-ally/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Wildfire schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:54:
[...]

Klopt maar de turbo modus 30W werkt wel ondanks niet wordt aangegeven. Gebruik dezelfde dock. En zie de Apu wattage rustig tussen de 30-50 komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

vlaaing peerd schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:09:
[...]

Dock is redelijk afhankelijk van hoe je 'm wil gebruiken, wil je meerdere schermen aansluiten? Kb+muis en nog wat USB sticks? Dat je niet kan snelladen zoals @Wildfire aangaf lijkt me bv wel een minpunt.
Hij kan wel snelladen, alleen de Ally herkent niet dat het de originele lader is waardoor die 30W turbomodus niet inschakelt.

Het lijkt een firmware issue ofzo te zijn, want ook via andere lader wordt er via USB Power Delivery meer dan genoeg vermogen beschikbaar gesteld maar omdat de Ally daar niet verder naar kijkt krijg je de 30W turbo niet. Wordt hopelijk nog verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Wildfire schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:54:
[...]

Hij kan wel snelladen, alleen de Ally herkent niet dat het de originele lader is waardoor die 30W turbomodus niet inschakelt.

Het lijkt een firmware issue ofzo te zijn, want ook via andere lader wordt er via USB Power Delivery meer dan genoeg vermogen beschikbaar gesteld maar omdat de Ally daar niet verder naar kijkt krijg je de 30W turbo niet. Wordt hopelijk nog verholpen.
Naar mijn idee is het puur dat die het niet laat zien, maar wel doet. Gezien ik docked, via de uGreen Steamdeck Dock. Geen 30W Turbo zie staan. Maar er echt 30watt wordt verbruikt met zelfs spikes richting de 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
LigeTRy schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:07:
[...]

Direct gedaan (in de asus software zitten ze best verstopt).

Ook heb ik vanochtend besloten de ally terug te sturen. De performance heb ik verkeerd ingeschat en ook de moeite om dingen aan de praat te krijgen om even casual te gamen is mij te hoog. Voor indie games etc snap ik dat het een stuk beter zou werken, maar dat zijn niet de games (meeste zijn AAA titels of emulated) die ik speel.

[...]

Dit bevestigt mijn opinie. Alhoewel ik graag tweak, doe ik dat graag tijdens tweak time. Game time is voor mij geen tweak time en ik wil gewoon dat het werkt. Bij emulators moet ik switchen naar gamepad mode. Voor steam moet ik de steam launcher opstarten, een paar keer ergens klikken, wachten etc voor dat ik kan spelen. En omdat steam full screen in 'desktop' draait is afsluiten weer een beetje een gedoe.

Het is een voordeel van windows dat je er zoveel mee kan, maar een nadeel dat je zoveel moet doen.

Al met al voor mij geen 800 euro waard, die steek ik liever in een volgende generatie GPU voor mijn mainsysteem.
Via bol.com besteld? mag je hem dan terug sturen al is de doos open geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:37
SultanPindakaas schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:13:
[...]

Via bol.com besteld? mag je hem dan terug sturen al is de doos open geweest?
Dat is normaal gesproken geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04
Vanmiddag wordt mijn Ally bezorgd, Steam Deck is inmiddels verkocht, was te groot voor mijn redelijk kleine handen. De Ally is wat compacter en zal zeer waarschijnlijk veel beter in mijn handen liggen.

Meteen ook maar een 2-jarig abonnement(+1 maand extra gratis) op Microsoft Ultimate Game Pass genomen, kostte totaal zo'n €88,-. Dus €3,50 per maand, een zeer nette prijs moet ik zeggen. Kan weer tot juli 2025 vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 22:58
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:09:
Vanmiddag wordt mijn Ally bezorgd, Steam Deck is inmiddels verkocht, was te groot voor mijn redelijk kleine handen. De Ally is wat compacter en zal zeer waarschijnlijk veel beter in mijn handen liggen.

Meteen ook maar een 2-jarig abonnement(+1 maand extra gratis) op Microsoft Ultimate Game Pass genomen, kostte totaal zo'n €88,-. Dus €3,50 per maand, een zeer nette prijs moet ik zeggen. Kan weer tot juli 2025 vooruit.
Wat goed! Mag ik vragen waar je abonnement vandaan hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ik heb op een bepaalde site(weet niet of ik dat hier kan/mag noemen?) 4 x 6-months Live Gold gekocht, dus 24 maanden totaal. Dat kost totaal zo'n €75,-. Deze heb ik alle 4 officieel bij Microsoft geactiveerd(redeem code). Daarna officieel bij Microsoft een upgrade gedaan naar Game Pass Ultimate, dat kost 1-malig €12,99. En op deze wijze heb je 25 maanden Game Pass Ultimate voor €88,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 16:05
Ik heb de ally nu net iets minder dan 2 weken (eigenlijk 1 week want kreeg hem met vaderdag). Alleen sinds vandaag werkt mijn linker thumbstick niet meer goed, alleen maar omhoog en omlaag, links en rechts doen het niet meer.

Beetje jammer, gister nog volop mee gespeeld en nu opeens dit...

Iemand anders zoiets? Morgen maar even naar mediamarkt.

Lees op Reddit dat er meer mensen met dit probleem zitten. Sommige zeggen mogelijk software probleem, maar goed calibratie in windows laat helemaal geen waardes zien voor links/rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Da_Teach schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:02:
Ik heb de ally nu net iets minder dan 2 weken (eigenlijk 1 week want kreeg hem met vaderdag). Alleen sinds vandaag werkt mijn linker thumbstick niet meer goed, alleen maar omhoog en omlaag, links en rechts doen het niet meer.

Lees op Reddit dat er meer mensen met dit probleem zitten. Sommige zeggen mogelijk software probleem, maar goed calibratie in windows laat helemaal geen waardes zien voor links/rechts.
Ik had dit direct uit de doos. Heb nooit gelezen meer waar het nu echt aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Da_Teach schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:02:

Lees op Reddit dat er meer mensen met dit probleem zitten. Sommige zeggen mogelijk software probleem, maar goed calibratie in windows laat helemaal geen waardhttps://gamepad-tester.com/es zien voor links/rechts.
Mijn Ally heeft er (nog) geen last van, maar je leest wel veel van dit soort problemen op Reddit. Ook veel klachten over de SD-card reader.

Ik heb mijn Ally nu 2 dagen, en moet zeggen dat het me in positieve zin heeft verrast. Er is wel enige Windows tweaking kennis nodig, dat maakt het een stuk makkelijker allemaal. Maar de AAA-games lopen zeer soepel, een heel verschil met de Steam Deck.

Hier een website waar je de controls kan testen : https://gamepad-tester.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 16:05
Pierre_nr1 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:03:
[...]

Mijn Ally heeft er (nog) geen last van, maar je leest wel veel van dit soort problemen op Reddit. Ook veel klachten over de SD-card reader.

Ik heb mijn Ally nu 2 dagen, en moet zeggen dat het me in positieve zin heeft verrast. Er is wel enige Windows tweaking kennis nodig, dat maakt het een stuk makkelijker allemaal. Maar de AAA-games lopen zeer soepel, een heel verschil met de Steam Deck.

Hier een website waar je de controls kan testen : https://gamepad-tester.com/
Diablo 4 draaide direct zonder issues. Daarna nog een setting aangepast en toen liep het helemaal als een zonnetje. Ik dacht upscaling maar onder andere naam.

Wat Asus moet toevoegen is een game optimizer net als GeForce experience en dan is dat ook verleden tijd.

Anyways, ik heb zelf de thumbstick getest in windows calibration, links en rechts geven helemaal geen waardes door. En ook geen software geïnstalleerd ( hij ging werkend in slaap stand en kwam er niet werkend uit ), lijkt hardware maar goed, dat mag mediamarkt uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
Inmiddels ook 2 weken heb hem in bezit en ondanks dat het lijkt me prima toestel te zijn, begin ik toch te twijfelen of het niet beter is nu te retourneren. Het enige gebrek van mijn unit is slechte circulariteit (16 linke en 12 rechte joystick). En als ik zie hoe veel mensen met SD reader en andere problemen kampen denk ik dat een hardware revisie waarschijnlijk gaat op zich niet echt lang wachten. Misschien komt er dan binnen paar maanden een bijgewerkte en betrouwbaardere ally zonder joystick of sd of wat da ook problemen op de markt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:11
lexkalin schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:52:
Inmiddels ook 2 weken heb hem in bezit en ondanks dat het lijkt me prima toestel te zijn, begin ik toch te twijfelen of het niet beter is nu te retourneren. Het enige gebrek van mijn unit is slechte circulariteit (16 linke en 12 rechte joystick). En als ik zie hoe veel mensen met SD reader en andere problemen kampen denk ik dat een hardware revisie waarschijnlijk gaat op zich niet echt lang wachten. Misschien komt er dan binnen paar maanden een bijgewerkte en betrouwbaardere ally zonder joystick of sd of wat da ook problemen op de markt?
Nieuwe producten en internet laten je altijd denken dat alles mis is. Op basisel van het geroep van internet helden zou elke iPhone ook slecht zijn Ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Probeer het eens op V&A

[ Voor 86% gewijzigd door BM op 27-06-2023 09:51 ]

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
vlaaing peerd schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:04:
[...]

Schaamteloos mezelf quoten, maar FYR, de FW/BIOS update van afgelopen weekend lijkt het dead zone probleem op de joysticks te hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
vlaaing peerd schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:46:
[...]

Schaamteloos mezelf quoten, maar FYR, de FW/BIOS update van afgelopen weekend lijkt het dead zone probleem op de joysticks te hebben opgelost.
Heb je het dan over BIOS 319?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:51:
[...]

Heb je het dan over BIOS 319?
Ik heb het even nagevraagd op Reddit, de gebruiker kreeg via Windows/MyASUS deze binnen:
- Armoury Crate & Aura Creator Installer
- ROGMCUFWUpdateTool_ALU_v308_onekey hotfix

Het gaat dus om drivers/software en niet BIOS/FW

Voor zover alleen getest in Apex legends, maar het dead zone probleem wat hij/zij voor het weekend had is nu weg.

Vermeldenswaardig is dat zowel firmware als software binnen Windows de instellingen mbt de dead zone bepaald, maar dat spellen deze instellingen ook kunnen overriden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
giantgiantus schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 07:23:
[...]

Nieuwe producten en internet laten je altijd denken dat alles mis is. Op basisel van het geroep van internet helden zou elke iPhone ook slecht zijn Ed.
Dit dus. Ik denk ook dat er een behoorlijke groep impuls aankopers is die achteraf toch spijt heeft, of mensen die andere verwachtingen hadden dan de realiteit m.b.t. een Windows 11 handheld.

Zie dezelfde trend bij de AOK ZOE A1 Pro (maar op kleinere schaal). Uiteindelijk is de Z1 (en de 7840U) een gloednieuw platform, in een hele kleine behuizing, met hele specifieke hardware en dat betekent kinderziektes hier en daar.

Zie zelf wel relatief weinig hardware issues, het is echt meer BIOS, drivers en software. Komt wel goed denk ik, maar je moet een beetje geduld hebben. Iedereen die nu een Z1 of 7840U (en in mindere mate 6800U) handheld koopt is echt wel een pionier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Al weer week niet aangeraakt, toch impuls aankoop geweest. Prachtig product, maar zonde als ik er amper mee speel -knip-

[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 27-06-2023 19:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik ben dan een user die helemaal verliefd is op dat ding. Sinds ik hem heb heb ik amper meer op mijn Oled gespeeld. Heerlijk Diablo streamen van mijn xbox en andere games gewoon native spelen. :) Verder erg weinig gedaan met Windows of instellingen ofzo. Enkel gegamed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:27

BM

Moderator Spielerij
Ik ben er tot nu toe ook prima tevreden mee :) Doet wat ie moet doen, grotendeels zoals ik verwacht had.

Echter wel paar punten.
Ik weet dat softwareontwikkeling, en het ontwikkelen van een goede UI/UX niet eenvoudig is, maar komop Asus... Ik heb volgens mij 3 plekken waar ik updates krijg/kan zien. Windows Update, MyAsus, en dan nog in Armory Crate.
Battery Life, is al een hoop over geschreven, en ik weet wat ik kan verwachten, maar toch viel me afgelopen dagen op dat ik volgens mij wel erg laag zit. Daarom net even getimed: met 100% charge begonnen, met scherm op 720p, en fps limiter op 60fps, en in performance mode (of hoe die 15W mode ook precies heet :)). Ori and the Blind Forest gestart, en gekeken hoe lang het duurde voor accu helemaal leeg was. Het duurde net geen 1 uur en 44 minuten voor het apparaat uitviel. Als ik dan in bepaalde reviews het volgende lees:
At a stretch, it can run for a maximum of around 5 hours in regular gameplay – but at its worst, it ran for just 1 hour 42 minutes.
Dan vind ik 1:44 op 15W aan de krappe kant... Nu werkt bij Ori die FPS limiter vaker niet dan wel, maar toch. Dat moet beter kunnen zou je denken?

Geen heel groot probleem, ik game zelden zolang aan 1 stuk, dus tussendoor eventjes bijladen is geen groot probleem, maar toch :)

Nu heb ik een heel verhaal geschreven over alleen maar mindere dingen, maar in principe dik tevreden mee :) Beeld is goed, geluid is fantastisch, en ligt meer dan prima in de hand.
Nu nog wachten op een fatsoenlijke hardcase

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
@BM Ik kan me wel vinden in je ervaringen met de Ally. De updates die je van verschillende kanten moet ophalen is niet erg gebruikersvriendelijk en daarom ook niet erg efficient. En batterijverbruik is inderdaag matig.

Maar......je krijgt er wel veel voor terug. Prima performance, prachtig scherm, zeer goed geluid en mede daardoor een heerlijke games-ervaring.

Ik overweeg wel de aanschaf van een 2TB SSD, de 512GB is met de grootte van de huidige AAA-games redelijk beperkt.

Ben wel benieuwd of jullie de 319 BIOS hebben geinstalleerd, dit vanwege de redelijk negatieve berichtgeving daarover inzake de performance.

Al met al ben ik een tevreden Ally gebruiker, en moet eerlijk zeggen dat ik mijn Steam Deck niet echt mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Ik heb de afgelopen week wat meer tijd gehad om daadwerkelijk wat meer tijd door te brengen met de Ally. Over het algemeen bevalt ie best goed en ik ben ook erg te spreken over de switch emulatie: Ik kan in silent profile zonder echte problemen MK8 en Smash bros spelen met 60fps in Yuzu.

Ik merk ook dat het 15W profile voor veel PC games een mooie sweet spot is, Bij Spiderman zit ik dan een beetje rond de 40-45FPS met FSR maar daar merk ik in de praktijk eigenlijk weinig van als ik niet naar de overlay getallen kijk. De VRR lijkt zijn werk dus best OK te doen. Hetzelfde voor GTA V met veel settings opgeschroefd waar ik de Story Mode opnieuw van aan t spelen ben.

Er is mij wel wat opgevallen nu ik er wat langere sessies mee heb: Ik heb het idee dat de rumble aan de rechterkant veel meer trilt dan links en ook een sterk hoorbaar harder geluid maakt dan links. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:58:
@BM

Ben wel benieuwd of jullie de 319 BIOS hebben geinstalleerd, dit vanwege de redelijk negatieve berichtgeving daarover inzake de performance.
Je kan met de EZ flash app in de BIOS gewoon downgraden naar 317, mocht je 319 willen uitproberen en er toch niet tevreden over zijn. Let op dat je wel de specifieke EZ Flash BIOS versie download.

op de root van je USB drive, de BIOS in (Vol- en powerknop), en daar in advanced mode vind je dan de EZ flash util.
michel2506 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:05:

Er is mij wel wat opgevallen nu ik er wat langere sessies mee heb: Ik heb het idee dat de rumble aan de rechterkant veel meer trilt dan links en ook een sterk hoorbaar harder geluid maakt dan links. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
In de Armoury Crate settings kan je de rumble links en rechts afzonderlijk instellen. Hou er ook rekening mee dat sommige spellen eigen instellingen kunnen forceren. Mocht het alleen bij een bepaalde game voordoen, dan kun je een profiel aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venir
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-08 15:18
Ik ben tot nu erg tevreden met de Ally, meegenomen op vakantie in de Verenigde Staten en erg toegankelijk om op deze wijze af en toe savonds nog een rondje Diablo IV te spelen. Ben benieuwd of er hier al goede ervaringen zijn met powerbanks in gebruik specifiek voor de Ally? Evt hier mooie kans om er een aan te schaffen. Waar moet ik aan denken qua minimum specs? Totaal geen ervaringen met powerbanks helaas.

Daarnaast ook nog geen officiële screen protectors in de winkel kunnen vinden. Online wel her en der wat tips gevonden, maar dacht ik vraag dat ook nog even hier hoe de ervaringen hier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Laatst online: 20:25
Aan alle eigenaren, hoe is de ervaring met de "steamdeck verified" games? Werken deze ook gelijk goed op de ally, (vooral controller bindings enz, performance lijkt me meestal geen issue?).

In het kader van steamdeck vervangen door ally :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

ThoffeGast schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:19:
Aan alle eigenaren, hoe is de ervaring met de "steamdeck verified" games? Werken deze ook gelijk goed op de ally, (vooral controller bindings enz, performance lijkt me meestal geen issue?).

Je kunt beter je Steam Deck houden. De performance van de Ally is matig en de meeste steamdeck verified games trekken het niet onder de 15w. Vaak heb je zoveel dips dat je turbo mode moet aanzetten en dan kun je dus 45 minuten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv

nielsvv

100% Afol

Ik heb mijn Steam Deck vervangen door de Ally en nog geen moment spijt van gehad. Zal dan misschien liggen aan de games die ik speel, maar voor mijn gevoel spelen ze vlotter en grafisch is het echt dag en nacht verschil. Maar ik gebruik mijn Ally dan ook als een echte desktop, maar dan in de sofa. Rustig aan wat spelen, netflix en chill. Dat ging voor mij toch een stuk minder op de deck, ook omdat ik niet kon wennen aan linux.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 07:11
The Inquisitor schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:04:
[...]

Je kunt beter je Steam Deck houden. De performance van de Ally is matig en de meeste steamdeck verified games trekken het niet onder de 15w. Vaak heb je zoveel dips dat je turbo mode moet aanzetten en dan kun je dus 45 minuten spelen.
Belangrijkste van een handheld is toch het scherm. Zo zie je namelijk de games. Ally en switch OLED zijn zoveel beter dat voor mij steamdeck niet echt een alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1

De Ally heeft veel krachtiger hardware en speelt Steam Deck certified games probleemloos. Het prachtige scherm en het geweldige Dolby Atmos geluid maken het compleet.

Er zijn wat issues met de sd-card reader die nog niet opgelost zijn maar je hebt uiteraard gewoon garantie.

Ik heb zelf meerdere Steam Decks gehad, maar de Ally overklast ze op vele fronten. Moet wel eerlijk zeggen, je betaalt er ook een stuk meer voor.

Ik gebruik de Ally ook als 'gewone' Windows desktop PC. Ik heb eeb USB-C hub, en daar sluit ik stroom, ethernet en mijn 4K monitor op aan, en daarbij een bluetooth muis en toetsenbord. Dat werkt perfect.

Vanmiddag ga ik de 512GB SSD vervangen voor een 2TB versie, dan kan ik weer even vooruit.

Al met al, een heerlijke handheld gaming device en een perfecte Windows desktop PC :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• splackavellie85
Venir schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:14:
Ik ben tot nu erg tevreden met de Ally, meegenomen op vakantie in de Verenigde Staten en erg toegankelijk om op deze wijze af en toe savonds nog een rondje Diablo IV te spelen. Ben benieuwd of er hier al goede ervaringen zijn met powerbanks in gebruik specifiek voor de Ally? Evt hier mooie kans om er een aan te schaffen. Waar moet ik aan denken qua minimum specs? Totaal geen ervaringen met powerbanks helaas.

Daarnaast ook nog geen officiële screen protectors in de winkel kunnen vinden. Online wel her en der wat tips gevonden, maar dacht ik vraag dat ook nog even hier hoe de ervaringen hier zijn.
Ik heb deze case + screenprotector combi besteld: https://www.amazon.nl/GIO...s%2C177&sr=8-3&th=1&psc=1

Ben benieuwd. Deze ziet er op de foto’s best netjes uit.

Wat powerbanks betreft heb ik goede reviews gezien van de Anker 737. Met €137 flink aan de prijs, maar grote capaciteit en in staat om docked turbo mode te ondersteunen bij de Ally.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VodaNL
Ally retour gestuurd.
Vond de performance tegenvallen, scherm was wel prima.
Naast de performance issues heb ik ook weinig vertrouwen in ASUS. Hoe ze problemen oppakken en updates op de langere termijn.

Daarnaast was de batterij echt een stuk beroeder als dat ik mij had voorgesteld na het zien van meerdere reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
VodaNL schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:28:
Ally retour gestuurd.
Naast de performance issues heb ik ook weinig vertrouwen in ASUS. Hoe ze problemen oppakken en updates op de langere termijn.

Daarnaast was de batterij echt een stuk beroeder als dat ik mij had voorgesteld na het zien van meerdere reviews.
Heb je al een alternatief voor ogen, of heb je besloten dat een handheld PC niets is? De Steam Deck is momenteel in de sale, en de AYN Loki begint nu ook eindelijk uit te rollen. Beiden zijn mooie alternatieven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ally retour gestuurd.

Zo zie je maar, iedereen heeft weer z'n eigen ervaringen. Ik vind de performance juist erg goed met de games die ik speel(o.a. Fallout 4 en Vegas, Tomb Raider, GTAV, RDR2, Half-Life 2, Days Gone). Allemaal redelijk eenvoudig op 60fps te spelen. Ik maak voor elke game dan ook een eigen profiel aan, en maak veel gebruik van RSR en FSR, waar mogelijk).

Batterijduur is inderdaad niet echt geweldig, bij recente triple-A games(zoals Elden Ring) is het na een uur wel gebeurd. Ik gebruik dan een power bank om dat probleem op te lossen.

Ik heb zojuist een gloednieuwe, gesealde 2TB WD PC SN740 in mijn Ally ingebouwd, fluitje van een cent. Gekocht op Marktplaats voor €150,-. (1TB zijn €90,-). De verkoper woonde in de buurt en kwam het vanmiddag bij mij thuis brengen. Ik kon het gewoon uitproberen, erg netjes van hem. Mocht iemand de gegevens van de verkoper willen weten, stuur me dan maar een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
Ally retour gestuurd.

Ik neig ook om na het weekend mijn ally terug naar Coolblue te brengen en goedkoopste deck aan te schaffen aangezien mijn 512gb heb ik neet voor ally lancering verkocht (2tb ssd had ik al).

Ally is op zich prima apparaat en Windows ervaring is precies gelijk aan wat ik ben op mijn desktop gewend te gebruiken. Het scherm is eveneens top.

Maar prestaties en accuduur vielen mij ook tegen. Uiteindelijk al dat drama met SD reader voorlopig voor mij geeft de doorslag om te gaan wachten totdat Asus heeft HW problemen opgelost of zelfs met nieuwe revisie zijn gekomen. We gaan ook zien hoe beter kunnen ze qua SW support worden.

Misschien dan zou ik weer na paar maanden kijken of de situatie meer zekerheid biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
splackavellie85 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:43:
[...]

Heb je al een alternatief voor ogen, of heb je besloten dat een handheld PC niets is? De Steam Deck is momenteel in de sale, en de AYN Loki begint nu ook eindelijk uit te rollen. Beiden zijn mooie alternatieven.
Nee nog geen alternatief, denk dat ik het bij de pc houd, de games die ik speel komen daar toch beter tot hun recht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Pierre_nr1 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:44:
[...]

Zo zie je maar, iedereen heeft weer z'n eigen ervaringen. Ik vind de performance juist erg goed met de games die ik speel(o.a. Fallout 4 en Vegas, Tomb Raider, GTAV, RDR2, Half-Life 2, Days Gone). Allemaal redelijk eenvoudig op 60fps te spelen. Ik maak voor elke game dan ook een eigen profiel aan, en maak veel gebruik van RSR en FSR, waar mogelijk).
Als je RSR en/of FSR gebruikt zet je de game in-game dan op 720p en command center 1080p en RSR On? Zit daar nog wat mee te tweaken maar weet niet of ik het nu juist aan het toepassen ben. En hoe zie je wanneer een game die compatibiliteit heeft tot RSR of FSR?

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
martincm schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:41:
[...]

Als je RSR en/of FSR gebruikt zet je de game in-game dan op 720p en command center 1080p en RSR On? Zit daar nog wat mee te tweaken maar weet niet of ik het nu juist aan het toepassen ben. En hoe zie je wanneer een game die compatibiliteit heeft tot RSR of FSR?
Voor RSR : Windows desktop op 1080p, enable RSR. Vervolgens game opstarten, settings v/d game en op fullscreen 720p zetten. Game afsluiten en opnieuw opstarten, dan zou RSR moeten werken. Je kan dat zien aan een groene uitroepteken in de AMD settings.

Voor FSR : Windows desktop op,1080p, disable RSR. Game opstarten, settings v/d game en enable FSR op 720p.

Als een game in de settings geen FSR settings heeft dan RSR gebruiken. Let wel op dat als je FSR aanzet in een game, dat RSR uitgeschakeld is in de settings van Armory Crate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Pierre_nr1 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:12:
[...]

Voor RSR : Windows desktop op 1080p, enable RSR. Vervolgens game opstarten, settings v/d game en op fullscreen 720p zetten. Game afsluiten en opnieuw opstarten, dan zou RSR moeten werken. Je kan dat zien aan een groene uitroepteken in de AMD settings.

Voor FSR : Windows desktop op,1080p, disable RSR. Game opstarten, settings v/d game en enable FSR op 720p.

Als een game in de settings geen FSR settings heeft dan RSR gebruiken. Let wel op dat als je FSR aanzet in een game, dat RSR uitgeschakeld is in de settings van Armory Crate.
Ja dat is dus ook hoe ik dacht dat het zou moeten. Desktop loopt sowieso op 1080, RSR heb ik dan aan, ook gechecked in Adrenaline. Echter dan pak ik bijvoorbeeld Grid Legends via Steam. Zet ik dan in settings op 720P en Fullscreen, shutdown, terug in steam ook maar even Steam herstart, spel weer gestart, maar dan springt mijn ROG automatisch weer in 720 omdat de game zo ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Iemand enig idee waarom mijn Ally automatisch overschakelt naar 720p in 'System Shock' (2023)?

De in-game resolutie staat ingesteld op 1920 x 1080, maar de Ally schakelt telkens weer terug naar 720p. Let wel: de schermresolutie, in-game resolutie blijft 1080p.

Zodra ik dit dan wil 'corrigeren' door 1080p te forceren via de Armory Crate Overlay is het scherm niet fullscreen meer.

Krijg het spel, in ieder geval, met geen mogelijkheid draaiende in 1080p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Yonix schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:15:
Iemand enig idee waarom mijn Ally automatisch overschakelt naar 720p in 'System Shock' (2023)?

De in-game resolutie staat ingesteld op 1920 x 1080, maar de Ally schakelt telkens weer terug naar 720p. Let wel: de schermresolutie, in-game resolutie blijft 1080p.

Zodra ik dit dan wil 'corrigeren' door 1080p te forceren via de Armory Crate Overlay is het scherm niet fullscreen meer.

Krijg het spel, in ieder geval, met geen mogelijkheid draaiende in 1080p.
In Armoury Crate 'Command Center' is een button 'resolution', wellicht staat dat op 720p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Pierre_nr1 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:28:
[...]

In Armoury Crate 'Command Center' is een button 'resolution', wellicht staat dat op 720p?
Daar doel ik op, die zet de Ally automatisch terug op 720p; hem forceren op 1080p heeft geen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Yonix schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:41:
[...]

Daar doel ik op, die zet de Ally automatisch terug op 720p; hem forceren op 1080p heeft geen nu.
Dan weet ik het ook even niet.

btw.....hoe is System Shock 2023 op de Ally? Ik heb ooit het origineel gespeeld, en kan me herinneren dat het best een bijzondere game was toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 11:47
uchiha tijntje schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:12:
Ik ben dan een user die helemaal verliefd is op dat ding. Sinds ik hem heb heb ik amper meer op mijn Oled gespeeld. Heerlijk Diablo streamen van mijn xbox en andere games gewoon native spelen. :) Verder erg weinig gedaan met Windows of instellingen ofzo. Enkel gegamed.
Klinkt leuk :9
Mag ik vragen hoe lang je met een lading doet, puur met xbox streaming? 2 uurtjes op 15w setting gok ik zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

PepieNL schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:23:
[...]

Klinkt leuk :9
Mag ik vragen hoe lang je met een lading doet, puur met xbox streaming? 2 uurtjes op 15w setting gok ik zo ?
Als ik via xbox stream zet ik hem op 10 watt. Je hebt dan geen rekenkracht nodig. :). Dan gaat die redelijk easy richting 3 uur. Alleen zit ik redelijk vaak aan de stroomkabel want als ik op de bank zit, zit die kabel me niet in de weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 11:47
uchiha tijntje schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:27:
[...]

Als ik via xbox stream zet ik hem op 10 watt. Je hebt dan geen rekenkracht nodig. :). Dan gaat die redelijk easy richting 3 uur. Alleen zit ik redelijk vaak aan de stroomkabel want als ik op de bank zit, zit die kabel me niet in de weg. :)
Ooh nog gunstiger als verwacht, impressive! thnx
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste