Je hebt gelijk. Het was wel zo’n soort spel. Kan het Dante’s Inferno zijn?Grawler schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:23:
[...]
Heavenly Sword is een Playstation exclusive...
Ga het toch nog eens vragen haha. Iemand een manier gevonden om de klok in Armory Crate naar 24H te zetten. Irriteert me echt aan die Amerikaanse tijd haha
Add me op Stadia: Gloogle
Warzone downloadde bij mij gewoon met 100 MB/s. Misschien ff druk op de server?yinx84 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 00:27:
Iemand anders ook hele lage downloadsnelheid met Battle.net? Xbox app was wel snel... BN wordt niet geknepen als ik in de instellingen kijk. Vreemd, gaat maar met 3 MB/s
Voor de gene die gewoon meer opslag wilt, bij deze.
https://www.amazon.nl/SAB...cket+22%2Caps%2C72&sr=8-3
Wel wat prijzig.
Wel wat prijzig.
Dat upgraden van de ssd is trouwens echt een fluitje van een cent met Asus cloud recovery. Hij is nu bezig alles opnieuw te installeren.
Wordt door alle grote verkoop punten aangeduid als handheld console.Dalim schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:32:
[...]
Dit is een betere vergelijking inderdaad, de Ally is geen handheld console. Het is een volwaardige pc met alle daarbij behorende voor- en nadelen.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Moet je eens opletten als alles niet engels is na de recovery, dat was bij mij het geval.Bart1977 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:18:
Dat upgraden van de ssd is trouwens echt een fluitje van een cent met Asus cloud recovery. Hij is nu bezig alles opnieuw te installeren.
Mijn Chinees is wat roestig of was het een andere taal?TerrorToetje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:27:
[...]
Moet je eens opletten als alles niet engels is na de recovery, dat was bij mij het geval.
Ja, das onhandig. Het is een handheld game PC.RawChild schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:23:
[...]
Wordt door alle grote verkoop punten aangeduid als handheld console.
Wat is het nu, geen handheld, of geen console? Want het is wel degelijk een handheld, en daar gaat de meeste kritiek over. Namelijk dat windows bedienen (sliders, scroller, settings) op een priegelig schermpje zwaar onhandig is. En natuurlijk de update-hell die tegenwoordig bij windows machines hoort.Dalim schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:32:
[...]
Dit is een betere vergelijking inderdaad, de Ally is geen handheld console. Het is een volwaardige pc met alle daarbij behorende voor- en nadelen.
Het is gewoon een handheld, en daar horen zekere verwachtingen bij. Namelijk dat je de gebruiker die dat ding even opneemt om een kwartiertje te gamen tussen huishoudelijke taken, niet lastig valt met allerlei randzaken die niets met gaming te maken hebben. Dat doet de deck duidelijk beter.
If it quacks like a duck, and walks like a duck... Als je graag deconstrueert tot het absurde, dan is alles met een processor een pc als je erg abstract wil zijn.
Dat het geen console is, moge duidelijk zijn. Dat is de steam deck ook niet. Als je 'console' definieert als volledig managed door de fabrikant, plug and play, als een coherent/eenvoudig apparaat.
Het wordt beter als we er steamos of chimera op kunnen zetten, dan hebben we windows niet nodig.
PSN: c_caveman1982
Gebruik zelf de SN740 van WD, via Ali. 150 euro en binnen week ontvangen! Werkt top. Deed zelf ff disk clone. Macrium free trial, clone stock ssd naar de WD.TerrorToetje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:48:
Voor de gene die gewoon meer opslag wilt, bij deze.
Wel wat prijzig.
Super!
https://a.aliexpress.com/_EwdxG77
[ Voor 3% gewijzigd door Pukson op 14-06-2023 11:54 ]
Kan al! Maar zou persoonlijk niet doen, verbaasd me maar windows werkt redelijk lekker en hun Armory Crate.KaptKeefmenneke schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:44:
Het wordt beter als we er steamos of chimera op kunnen zetten, dan hebben we windows niet nodig.
Als je gebruik wilt maken van de variable refresh rate dien je dan in games zoals God of War (op Steam) vsync op Yes te zetten?
Eerste vraag na de recovery was welke taal je wilt, dus gek!TerrorToetje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:27:
[...]
Moet je eens opletten als alles niet engels is na de recovery, dat was bij mij het geval.
Tenzij ik daar een foutje heb gemaakt, was OOBE/Windows gewoon Nederlands bij jouw?Bart1977 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:43:
[...]
Eerste vraag na de recovery was welke taal je wilt, dus gek!
Weet het antwoord helaas niet maar ben er ook benieuwd naar.outlandos schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:59:
Als je gebruik wilt maken van de variable refresh rate dien je dan in games zoals God of War (op Steam) vsync op Yes te zetten?
Vervolgvraag: moet je uberhaupt nog iets aanzetten of doen (los van vsync) om van VRR gebruik te maken? Of gaat het allemaal automatisch?
Weet iemand toevallig of de Ally bij een MediaMarkt te spelen is? Ik heb uiteraard ze gebeld maar het menu is zo ingericht dat ze ophangen zonder me te woord te staan.
Ik kan er natuurlijk ook een bestellen en terugsturen als het niet bevalt.. maar dat doe ik liever niet.
Ik kan er natuurlijk ook een bestellen en terugsturen als het niet bevalt.. maar dat doe ik liever niet.
Ik kies altijd English (us) nooit Nederlands voor mijn OS.TerrorToetje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:46:
[...]
Tenzij ik daar een foutje heb gemaakt, was OOBE/Windows gewoon Nederlands bij jouw?
Verwijderd
Ga er maar vanuit van niet. Denk niet dat ze een speciale 'demopod' neerzetten voor de ROG ally. Het retourbeleid van MediaMarkt is soepel in mijn ervaring, dus zou het persoonlijk wel aandurven om hem te bestellen en een dagje te proberen. Wel nadat ik eerst zorgvuldig heb afgewogen o.b.v. reviews e.d. of ik echt serieus interesse heb. Hoe de performance in bepaalde games is kan je bijv. ook online vinden.F1xxer schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:32:
Weet iemand toevallig of de Ally bij een MediaMarkt te spelen is? Ik heb uiteraard ze gebeld maar het menu is zo ingericht dat ze ophangen zonder me te woord te staan.
Absoluut en is ook een USP van de Ally tov bijvoorbeeld de steamdeck. Kan me daarom bijna niet voorstellen dat ze er in een Mediamarkt niet 1 hebben liggen als demo. MIsschien even vragen op social media in welke vestigingen?Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:42:
[...]
Ga er maar vanuit van niet. Denk niet dat ze een speciale 'demopod' neerzetten voor de ROG ally. Het retourbeleid van MediaMarkt is soepel in mijn ervaring, dus zou het persoonlijk wel aandurven im hem te bestellen en een dagje te proberen. Wel nadat ik eerst zorgvuldig heb afgewogen o.b.v. reviews e.d. of ik echt serieus interesse heb. Hoe de performance in bepaalde games is kan je bijv. ook online vinden.Maar soms wil je zo'n apparaat even in het echt voelen of te kijken if het 'klikt'.
Op de site van mediamarkt kan je zien waar hij op voorraad is, en waar ze showroommodellen hebben. Kan alleen niet garanderen of je er ook mee kan spelen, of alleen naar mag kijken terwijl hij uit staat.. maar als het bij je in de buurt is misschien een poging waard. En als het een showroommodel is, kan ie vast wel aanF1xxer schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:32:
zag o.a. Breda, Utrecht, Den Bosch, Almere.
Heb gisteren laat 's avonds alles geupdate, ingesteld en naar mijn gebruik lijkend op hoe mijn Win op desktop (mager en soepel) draait. En wat en verademing na al dit geklooi met linux/steam OS! Ik vond het ook knap hoe makkelijk het tussen desktop en controller modus te schakelen en dat ik kan alle knoppen zelf aanpassen (bvb View als Xbox button aanwijzen).
Alle onnodige SW heb makkelijk verwijderd en VBS natuurlijk uitgeschakeld. Nu heb ik eindelijk wat games om te gaan game performance testen.
Ik zal aan iedereen afraden iets gaan aanpassen voordat alle Windows, Armory Crate en MyAsus updates zijn afgerond. Zag tijdens updates af en toe bugs die na het voltooien volledig uit het zicht zijn verdwenen. Laat het gewoon gerust totdat alles is afgerond. Anders ga je natuurlijk wat problemen snel tegenkomen.
Alle onnodige SW heb makkelijk verwijderd en VBS natuurlijk uitgeschakeld. Nu heb ik eindelijk wat games om te gaan game performance testen.
Ik zal aan iedereen afraden iets gaan aanpassen voordat alle Windows, Armory Crate en MyAsus updates zijn afgerond. Zag tijdens updates af en toe bugs die na het voltooien volledig uit het zicht zijn verdwenen. Laat het gewoon gerust totdat alles is afgerond. Anders ga je natuurlijk wat problemen snel tegenkomen.
Mochten er meer mensen zijn die problemen hebben met downloadsnelheid in battle.net... probeer een download limiet te zetten in de settings. Klinkt contra, maar toen ik een limiet zette van 500000 ging de snelheid van 3MB/s naar 40MB/s.
Nee hoor. Met VRR ingeschakeld laat Vsync rustig uitgezet.outlandos schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:59:
Ben wel benieuwd wat voor geklooi je dan op de Steam Deck hebt gedaan (moeten doen) want wat je hier omschreven hebt klinkt anders ook niet bepaald als een out-of-the-box super soepele ervaring..lexkalin schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:50:
Heb gisteren laat 's avonds alles geupdate, ingesteld en naar mijn gebruik lijkend op hoe mijn Win op desktop (mager en soepel) draait. En wat en verademing na al dit geklooi met linux/steam OS! Ik vond het ook knap hoe makkelijk het tussen desktop en controller modus te schakelen en dat ik kan alle knoppen zelf aanpassen (bvb View als Xbox button aanwijzen).
Allerlei protontricks om voor de games widescreen patches of Vpacth voor L.A. Noire te installeren, EA app installeren en updaten was ook een ramp. En dit zijn maar slechts paar voorbeelden.Evernote schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:58:
[...]
Ben wel benieuwd wat voor geklooi je dan op de Steam Deck hebt gedaan (moeten doen) want wat je hier omschreven hebt klinkt anders ook niet bepaald als een out-of-the-box super soepele ervaring..
Iemand al een pvp shooter gespeeld? Begreep uit een review dat de reactie tijd best traag, maar met een Xbox controller schijnt er niks aan de hand te zijn.
Hier gisteren ontvangen. Letterlijk uren bezig geweest met alles installeren. Uiteindelijk Diablo 4 geinstalleerd en wou eindelijk beginnen met spelen, bleek dat mijn linkerjoy stick kapot was. Hij wilde niet naar beneden en naar links, alleen naar boven en naar rechts. Ook leek het erop alsof de stick soms "vast" zat. En dan bedoel ik niet de stick zelf, maar softwarematig.
Stel ik was aan het scrollen via mijn d-pad naar beneden, dan kon het zomaar zijn dat de ally zelf ineens in een snelvaarttempo naar boven scrollde, zonder dat ik iets deed.
Vanochtend contact opgenomen met bol en morgen krijg ik een nieuw exemplaar opgestuurd.
Stel ik was aan het scrollen via mijn d-pad naar beneden, dan kon het zomaar zijn dat de ally zelf ineens in een snelvaarttempo naar boven scrollde, zonder dat ik iets deed.
Vanochtend contact opgenomen met bol en morgen krijg ik een nieuw exemplaar opgestuurd.
Tsja, het ligt er maar net aan wat je speelt denk ik. Enige game waar ik echt moeite mee had was Neptunia VII.lexkalin schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:22:
[...]
Allerlei protontricks om voor de games widescreen patches of Vpacth voor L.A. Noire te installeren, EA app installeren en updaten was ook een ramp. En dit zijn maar slechts paar voorbeelden.
Neemt niet weg dat Windows gewoon makkelijker is qua compatbiliteit maar Windows op een handheld is echt geen perfecte ervaring.
Ik wil vanavond Fortnite installeren, maar merkte al wel dat de deadzones huge zijn. Dat zou Fortnite voor mij al onspeelbaar makenRawChild schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:44:
Iemand al een pvp shooter gespeeld? Begreep uit een review dat de reactie tijd best traag, maar met een Xbox controller schijnt er niks aan de hand te zijn.
Dit lijkt helaas een bug te zijn, zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/75630458outlandos schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:59:
[...]
Ik wil vanavond Fortnite installeren, maar merkte al wel dat de deadzones huge zijn. Dat zou Fortnite voor mij al onspeelbaar maken
Bij mij het probleem is alweer amd adrenaline. Fps limit doet het niet, vsync ook. Heb bvb Fallout 4 gestart en fps zit in menu rond 1000. GTA V heb ook geprobeerd en fps limit doet er ook niks toe. Heeft iemand hetzelfde probleem? Paar jaar geleden had ik soortgelijke last van adrenaline drivers ook en ben daarom terug naar Nvidia overgestapt.
Ondertussen getweaked voor 15W.star-saber schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:55:
[...]
Oh dat ziet er nog best behoorlijk uit op een handheld.
Is dit op 15W of ?
Xbox cloud gaming blijft bij mij een zwart scherm geven. Iemand een idee?
Hier al paar potjes Modern Warfare opzitten, ff wennen maar werkt top!outlandos schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:59:
[...]
Ik wil vanavond Fortnite installeren, maar merkte al wel dat de deadzones huge zijn. Dat zou Fortnite voor mij al onspeelbaar maken
Wat een ongelooflijk schijtbedrijf is PostNL toch. Ik moest werken vandaag dus heb €1,95 betaald om het aflevermoment naar de avond te verplaatsen. Die stond op 20:02-21:02 maar is zojuist aangepast naar morgen.
Lekker, extra geld vangen voor service die niet geleverd wordt
Update: ik krijg net via de mail melding dat mijn pakket bezorgd is. Er is voor getekend. Ik zit thuis en heb geen bezorger gezien. En de handtekening die er gezet is is ook absoluut niet van mij.
Update: ik krijg net via de mail melding dat mijn pakket bezorgd is. Er is voor getekend. Ik zit thuis en heb geen bezorger gezien. En de handtekening die er gezet is is ook absoluut niet van mij.
[ Voor 26% gewijzigd door splackavellie85 op 14-06-2023 19:22 ]
Ja voor instellingen en configuratie heb je echt wel een toetsenbord en muis nodig anders is het één en al frustratie. Ik hang hem aan mijn dockingstation en voor wanneer ik dat niet kan/wil heb ik dit apparaatje gekocht: https://www.bol.com/nl/nl...battery/9200000124549548/yinx84 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:08:
[...]
Ik had op z'n zachts gezegd wat lichte frustraties bij het configureren en installeren. Probeerde een sliderbalkje in Diablo 4 op exact 60 fps te zetten, wat ik met de pointer moest doen. Dit heeft me letterlijk 5 min gekost. Zag later dat hij ook niet in controller mode stond, dus misschien was het daarmee veel makkelijker. Ik heb vergelijkbare frustraties bij het scrollen in Windows. Dit moet via de extreem gevoelige pointer, of touch screen. Ik heb nog geen shortcut gevonden waar ik de dpad/thumbstick daar voor kan gebruiken.
Maar goed, eenmaal in Diablo 4 aanbeland was het genieten! Draaide zeer nice.
Jij bent juist degene die alles "deconstrueert tot het absurde".Amos_x schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:36:toon volledige bericht
[...]
Wat is het nu, geen handheld, of geen console? Want het is wel degelijk een handheld, en daar gaat de meeste kritiek over. Namelijk dat windows bedienen (sliders, scroller, settings) op een priegelig schermpje zwaar onhandig is. En natuurlijk de update-hell die tegenwoordig bij windows machines hoort.
Het is gewoon een handheld, en daar horen zekere verwachtingen bij. Namelijk dat je de gebruiker die dat ding even opneemt om een kwartiertje te gamen tussen huishoudelijke taken, niet lastig valt met allerlei randzaken die niets met gaming te maken hebben. Dat doet de deck duidelijk beter.
If it quacks like a duck, and walks like a duck... Als je graag deconstrueert tot het absurde, dan is alles met een processor een pc als je erg abstract wil zijn.
Dat het geen console is, moge duidelijk zijn. Dat is de steam deck ook niet. Als je 'console' definieert als volledig managed door de fabrikant, plug and play, als een coherent/eenvoudig apparaat.
Dat het voor jou duidelijk is dat een volwaardige pc is, betekent niet dat het voor iedereen duidelijk is.
Er werd hier letterlijk gevraagd of je er Xbox games op kon spelen en dat was ook de context waarbinnen ik reageerde.
Dat het een handheld is ziet (voelt) zelfs een blinde. Ik heb wellicht het verkeerde woordje dikgedrukt maar had niet verwacht dat het zo verwarrend zou zijn.
Case in point:
:strip_exif()/f/image/4mIr4W1OjrmMAm7XwSF1NV1O.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Dalim op 14-06-2023 19:36 ]
Ik ben nu mn Ally aan het updaten, nadat de updates waren voltooid moest ik hem opnieuw opstarten. Nu hangt hij al 20 minuten op "updates ander underway keep your computer on" ik zie geen %progressie of iets, is dit normaal dat het zolang duurt?
Heb namelijk niet het idee dat hij iets aan het doen is, maakt geen geluid of wat dan ook.
Zal wel een vastloper zijn geweest, heb hem maar handmatig gereboot
Heb namelijk niet het idee dat hij iets aan het doen is, maakt geen geluid of wat dan ook.
Zal wel een vastloper zijn geweest, heb hem maar handmatig gereboot
[ Voor 25% gewijzigd door Ambition88 op 14-06-2023 19:55 ]
Heb je contact opgenomen met PostNL? Ben wel eens benieuwd naar het nieuwe excuse. Hier gooien ze het gewoon onder de trap en bellen niet eens meer aan.splackavellie85 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:27:
Wat een ongelooflijk schijtbedrijf is PostNL toch. Ik moest werken vandaag dus heb €1,95 betaald om het aflevermoment naar de avond te verplaatsen. Die stond op 20:02-21:02 maar is zojuist aangepast naar morgen.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik wil een tweede 65W+ oplader kopen. Iemand ervaring met eentje die 30W turbo mode doet op de Ally?
Ik (was) een tevreden Steam Deck gebruiker, maar na een dag de Ally in gebruik te hebben, denk ik niet de Deck nog veel te gaan gebruiken. Windows is zo veel aangenamer dan SteamOS. Vooral om wat te surfen op de bank etc. Ok, windows is zeker ook niet perfect, vooral het gedoe met Hello, kwamen mijn haren van recht.
Wat mij het meeste opvalt tussen de twee is dat hoeveel beter het scherm is.
Nu nog een goede case vinden zoals die van de Deck. Vind de Ally case wat te soft aanvoelen.
Wat mij het meeste opvalt tussen de twee is dat hoeveel beter het scherm is.
Nu nog een goede case vinden zoals die van de Deck. Vind de Ally case wat te soft aanvoelen.
Mijn tip, zorg dat je een PostNL account maakt en de app gebruikt. Daar kun je tegenwoordig je voorkeuren waar je het pakket wil laten leveren instellen.splackavellie85 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:27:
Bij mij gaat alles automatisch naar het dichtstbijzijnde postkantoor.
Hoop dat je hem alsnog ontvangt!
100W uGreen charger werkt! Ook met een dock van uGreen voor steamdeckMatthijs240 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:30:
Ik wil een tweede 65W+ oplader kopen. Iemand ervaring met eentje die 30W turbo mode doet op de Ally?
De travel case is nu overal uitverkocht. 😩
Merken anderen ook wifi issues op? Ik heb met andere systemen met een Mediatek wifi chip ook al problemen gehad en hier nu weer. Mijn WiFi 6E netwerk wordt maar zelden gezien (andere apparatuur hier heeft daar geen problemen mee) maar zelfs mijn WiFi 5 netwerk wordt soms niet gezien.
Ik ga er in ieder geval een Intel AX210 in plaatsen zodat die wifi issues voorbij zijn.
-- Edit: zojuist werden mijn WiFi 5 en WiFi 6E netwerken opeens weer gezien. Maar met het 6E netwerk kon niet verbonden worden. Zo frustrerend!
Ik ga er in ieder geval een Intel AX210 in plaatsen zodat die wifi issues voorbij zijn.
-- Edit: zojuist werden mijn WiFi 5 en WiFi 6E netwerken opeens weer gezien. Maar met het 6E netwerk kon niet verbonden worden. Zo frustrerend!
[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 14-06-2023 23:40 ]
Nog meer mensen last dat de batterij niet tot 100% wordt opgeladen maar op 99% blijft hangen?
*edit* van 99 naar 100 duurde gek genoeg 10 minuten. Vreemd
*edit* van 99 naar 100 duurde gek genoeg 10 minuten. Vreemd
[ Voor 28% gewijzigd door Ambition88 op 14-06-2023 23:47 ]
Dan mag je gaan solderen ben ik bang. Ding zit vast op het moederbord. Heb tot nu toe geen problemen.Wildfire schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:36:
Merken anderen ook wifi issues op? Ik heb met andere systemen met een Mediatek wifi chip ook al problemen gehad en hier nu weer. Mijn WiFi 6E netwerk wordt maar zelden gezien (andere apparatuur hier heeft daar geen problemen mee) maar zelfs mijn WiFi 5 netwerk wordt soms niet gezien.
Zit vast? Ik dacht dat die vervangbaar zou zijn. Damn.Bart1977 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:37:
[...]
Dan mag je gaan solderen ben ik bang. Ding zit vast op het moederbord. Heb tot nu toe geen problemen.
-- Edit: zojuist een disassembly van een Ally gezien. Inderdaad, het is geen vervangbare M.2 WiFi module. Da's rot.
-- Edit #2: hmmm, nadat ik in de eigenschappen van de Mediatek wifi driver heb aangegeven dat de 6ghz de voorkeur heeft, werd deze meteen zichtbaar in het netwerkoverzicht van Windows en kon ik er meteen probleemloos mee verbinden. Maar eens in de gaten houden of dat betrouwbaar blijft werken. Kan een driverissue zijn natuurlijk.
[ Voor 52% gewijzigd door Wildfire op 15-06-2023 07:47 ]
Oude bios heeft blijkbaar veel betere performance ivm de nieuwe.
YouTube: How to DRASTICALLY IMPROVE Asus ROG Ally Performance
https://www.reddit.com/r/...s_performance_changes_in/
YouTube: How to DRASTICALLY IMPROVE Asus ROG Ally Performance
https://www.reddit.com/r/...s_performance_changes_in/
Nog bij iemand dat de zoekfunctie in de steam app niet werkt? Als ik klik in de store in het zoekveld, komt het toetsenbord wel tevoorschijn, maar deze aanvaard mijn input niet.
Update : Weigert sinds de steam app update ook te sluiten (door op het kruisje te klikken).
Update : Weigert sinds de steam app update ook te sluiten (door op het kruisje te klikken).
Ik heb hem eindelijk binnen. Of in ieder geval 1 van de verzonden Ally’s.
Eerste indrukken zijn enorm positief. Ik heb eerder twee van dit soort Windows handhelds gehad - de Aya Neo en de Onexplayer 1S - en de Ally is al direct een stuk beter in alle opzichten. Ik heb nog niet de tijd gehad om te gamen en de Z1X te testen, maar wat mij vooral opvalt is hoeveel aandacht Asus aan de quality-of-life dingen gedacht heeft.
Het scherm is uiteraard prachtig en mijn exemplaar heeft niet de backlight bleed die de Onexplayer en Aya Neo wel hadden.
De ergonomics zijn ook veruit de beste die ik op een Windows handheld heb ervaren. Misschien net wat minder dan die van mijn Steam Deck, maar gezien de compactere form factor veel beter dan ik had verwacht.
De speakers zijn fantastisch! Ik vond de speakers in de Steam Deck al indrukwekkend voor een handheld, maar de Ally doet daar nog een schepje bovenop. Zowel qua volume als helderheid zijn de speakers in de Ally beter.
En de rumble voel ook echt top. Op de Steam Deck waren sommige delen van games als God of War onspeelbaar omdat de zwakke rumble amper feedback gaf. Op de Ally verwacht ik daar veel minder last van te hebben.
Wat mij wel opvalt na bijna negen maanden met de Steam Deck, is hoe goed SteamOS een console ervaring biedt. De Ally is duidelijk een Windows handheld, die een hoop van de “pick up and play”-allure van de Steam Deck mist.
Daar staat natuurlijk tegenover dat Windows een stuk veelzijdiger is en dat is ook deels wat ik wilde. Maar waar ik de Ally aanvankelijk zag als een vervanging voor mijn Steam Deck, begin ik nu toch te twijfelen of ik ze niet gewoon beiden moet houden.
Eerste indrukken zijn enorm positief. Ik heb eerder twee van dit soort Windows handhelds gehad - de Aya Neo en de Onexplayer 1S - en de Ally is al direct een stuk beter in alle opzichten. Ik heb nog niet de tijd gehad om te gamen en de Z1X te testen, maar wat mij vooral opvalt is hoeveel aandacht Asus aan de quality-of-life dingen gedacht heeft.
Het scherm is uiteraard prachtig en mijn exemplaar heeft niet de backlight bleed die de Onexplayer en Aya Neo wel hadden.
De ergonomics zijn ook veruit de beste die ik op een Windows handheld heb ervaren. Misschien net wat minder dan die van mijn Steam Deck, maar gezien de compactere form factor veel beter dan ik had verwacht.
De speakers zijn fantastisch! Ik vond de speakers in de Steam Deck al indrukwekkend voor een handheld, maar de Ally doet daar nog een schepje bovenop. Zowel qua volume als helderheid zijn de speakers in de Ally beter.
En de rumble voel ook echt top. Op de Steam Deck waren sommige delen van games als God of War onspeelbaar omdat de zwakke rumble amper feedback gaf. Op de Ally verwacht ik daar veel minder last van te hebben.
Wat mij wel opvalt na bijna negen maanden met de Steam Deck, is hoe goed SteamOS een console ervaring biedt. De Ally is duidelijk een Windows handheld, die een hoop van de “pick up and play”-allure van de Steam Deck mist.
Daar staat natuurlijk tegenover dat Windows een stuk veelzijdiger is en dat is ook deels wat ik wilde. Maar waar ik de Ally aanvankelijk zag als een vervanging voor mijn Steam Deck, begin ik nu toch te twijfelen of ik ze niet gewoon beiden moet houden.
Gewoon Ally opstarten met Big Picture modus. En in feite zelfde layout als de Steamdeck. Met als pluspunt vele malen makkelijker games installeren en randzaken
Moet zelf zeggen dat het navigeren etc echt soepel gaat. Even de macros leren en hoppa. Snel toetsenbord, task manager of window veranderen.
Moet zelf zeggen dat het navigeren etc echt soepel gaat. Even de macros leren en hoppa. Snel toetsenbord, task manager of window veranderen.
Dat heb ik inderdaad gedaan. Maar dan mis je nog steeds de sleep modus van de steam Deck waardoor je direct verder kunt met je spel, of bijvoorbeeld een battery pop-up.Pukson schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:45:
Gewoon Ally opstarten met Big Picture modus. En in feite zelfde layout als de Steamdeck. Met als pluspunt vele malen makkelijker games installeren en randzaken
Dit sentiment kom ik best vaak tegen de afgelopen dagen.splackavellie85 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:06:
Maar waar ik de Ally aanvankelijk zag als een vervanging voor mijn Steam Deck, begin ik nu toch te twijfelen of ik ze niet gewoon beiden moet houden.
Eigenlijk wel mooi dat ze blijkbaar ieder aan zulk compleet andere behoeften voldoen dat ze beide bestaansrecht hebben. Zelfs binnen hetzelfde huishouden.
Oeps foutje
[ Voor 95% gewijzigd door Dalim op 15-06-2023 20:33 ]
YouTube: Performance Regression?! - ASUS ROG ALLY 319 BIOS Update
Dit weekend maar eens de bios downgraden
Heb hem vandaag opgehaald. Mooi ding.
Natuurlijk meteen games willen proberen. Over halo zegt ie dat de multiplayer nog niet klaar is. Terwijl ik in de Xbox app geen downloads zie, maar online gamen lukt nu nog niet.
Even counter strike geprobeerd. Maar geen idee hoe ik in het buy menu kom, ook de game afsluiten lukte mij niet.
Denk ga rustig bots proberen. Moet ik een wapen oppakken, lukt gewoon niet. Druk op alle knoppen.
Natuurlijk meteen games willen proberen. Over halo zegt ie dat de multiplayer nog niet klaar is. Terwijl ik in de Xbox app geen downloads zie, maar online gamen lukt nu nog niet.
Even counter strike geprobeerd. Maar geen idee hoe ik in het buy menu kom, ook de game afsluiten lukte mij niet.
Denk ga rustig bots proberen. Moet ik een wapen oppakken, lukt gewoon niet. Druk op alle knoppen.
Heb je in het command center (knop langs het beeldscherm) de input naar gamepad gezet?RawChild schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:52:
Heb hem vandaag opgehaald. Mooi ding.
Afsluiten kun je eventueel doen door met je vinger naar boven te scrollen en zo de taskbar te laten verschijnen, of door de task manager to openen met de macro.
Ik heb het opgelost. Je kan een toetsenbord in beeld krijgen en dan moet het met E. Vreemd genoeg had ik het symbool van een spatiebalk in beeld. Later een knop van de ROG de gebruiken functie gegeven en daarmee was het opgelost.
Maar, het is onspeelbaar, deadzone te slecht, had er al over gelezen, zo eens met controller proberen
Maar, het is onspeelbaar, deadzone te slecht, had er al over gelezen, zo eens met controller proberen
Eindelijk heb met RTSS hotkeys kunnen 30, 40, 60 fps limits opzetten want ingebouwde amd adrenaline is niks anders da waardeloze rommel. Nu werkt alles prima en soepel en ik kan makkelijk tussen alle frame limiters schakelen binnen game.
Weet iemand trouwens of charging dock binnenkort weer op voorraad komt of niet?
Weet iemand trouwens of charging dock binnenkort weer op voorraad komt of niet?
Je mist er niet veel aan. Die van mij gaat terug naar Coolblue. De case past niet lekker en ik heb serieuze twijfels over de schokbestendigheid. Je kan de programmeerbare backbuttons gewoon inklikken terwijl ie in de case zit.Bart1977 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:30:
De travel case is nu overal uitverkocht. 😩
De Ally zelf is wel super gaaf!
[ Voor 4% gewijzigd door michel2506 op 15-06-2023 22:49 ]
Maar ja welke dan he. Toch maar even geduld op iets anders.michel2506 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:49:
[...]
Je mist er niet veel aan. Die van mij gaat terug naar Coolblue. De case past niet lekker en ik heb serieuze twijfels over de schokbestendigheid. Je kan de programmeerbare backbuttons gewoon inklikken terwijl ie in de case zit.
De Ally zelf is wel super gaaf!
Yes, hier ook.Bart1977 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:06:
Xbox cloud gaming blijft bij mij een zwart scherm geven. Iemand een idee?
Opgelost door je systeemtaal voorkeur op Engels (Verenigde Staten) te zetten. Je kan de systeemtaal op welke dan ook kiezen maar die Engels US moet als eerste in de voorkeurlijst staan.
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Tnx! Daar was ik nooit achter gekomen 🤣martincm schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:14:
[...]
Yes, hier ook.
Opgelost door je systeemtaal voorkeur op Engels (Verenigde Staten) te zetten. Je kan de systeemtaal op welke dan ook kiezen maar die Engels US moet als eerste in de voorkeurlijst staan.
Iemand dit al geprobeerd met de Ally? https://github.com/Valkirie/HandheldCompanion
Schijnt de user experience van Windows handhelds behoorlijk te verbeteren. Ga dit zeker proberen als mijn A1 Pro binnen is volgende week, maar benieuwd naar de ervaringen van jullie met de Ally op het gebied van Windows 11 en handhelds.
Je kan wellicht performance terugkrijgen, maar dan misschien wel ten koste van stabiliteit/warmte/verbruik en/of bugfixes die je dan ook terug rolt.
Komen vast snel nieuwe BIOS versies en AMD drivers nu de Ally uit is en andere handhelds ook onderweg zijn.
Schijnt de user experience van Windows handhelds behoorlijk te verbeteren. Ga dit zeker proberen als mijn A1 Pro binnen is volgende week, maar benieuwd naar de ervaringen van jullie met de Ally op het gebied van Windows 11 en handhelds.
Ik zou daar voorzichtig mee zijn. Uiteindelijk is de AMD Z1 (maar ook de 7840U) nog vrij experimenteel. Voor zover ik weet zijn er bijvoorbeeld nog geen officiële drivers van AMD, alleen beta. Geheugen timings etc. ook nog allemaal aan de conservatieve kant vanwege stabiliteit, warmte, verbruik, etc. etc. Vandaar dat je ziet dat fabrikanten nu zaken via BIOS-updates regelen (Asus is daar niet alleen in).Pukson schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:35:
YouTube: Performance Regression?! - ASUS ROG ALLY 319 BIOS Update
Je kan wellicht performance terugkrijgen, maar dan misschien wel ten koste van stabiliteit/warmte/verbruik en/of bugfixes die je dan ook terug rolt.
Komen vast snel nieuwe BIOS versies en AMD drivers nu de Ally uit is en andere handhelds ook onderweg zijn.
Zo ook een Ally besteld. ben benieuwd
komt vanavond. zal later ervaringen delen
Rollback naar bios 317 gedaan, en tja performance is idd beter. 1080P low 60-75 range fps. Naar 75-90 range. In Horizon 5.
Edit:
319 bios
1080P Low op Turbo mode 25-30W APU 60-75 fps
317 bios
1080P Performance mode 20W APU! 70-90 fps wtf.
timespy (at 25W and 720p) CPU score went from 6600 to 8500 when I "downgraded" the BIOS from 319 to 317
Edit:
319 bios
1080P Low op Turbo mode 25-30W APU 60-75 fps
317 bios
1080P Performance mode 20W APU! 70-90 fps wtf.
timespy (at 25W and 720p) CPU score went from 6600 to 8500 when I "downgraded" the BIOS from 319 to 317
[ Voor 56% gewijzigd door Pukson op 16-06-2023 13:55 ]
Was dat ingewikkeld?Pukson schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:31:
Rollback naar bios 317 gedaan, en tja performance is idd beter. 1080P low 60-75 range fps. Naar 75-90 range. In Horizon 5
Ik heb al twee reviews gezien waar de A button bleef hangen tijdens het gamen en veel geklaag over toch wel vastlopers onder windows. Ik wacht zelf nog even tot de eerst groep het produkt heeft uitgetest en hoop dat er een zwart model komt.
Ik ben benieuwd hoe de battery life is in minimum and medium ,want van max. weet ik het al via reviews
.
Ik ben benieuwd hoe de battery life is in minimum and medium ,want van max. weet ik het al via reviews
Nee eigenlijk niet. Bios 317 downloaden op asus website, uitpakken en in de root van je c drive zetten. Naar je bios gaan, dan advanced en tab Advanced dan kies je voor Asus EZ flash utility 3. Zoek de file op de grootste partitie en gaan. Wel ff stroom aansluiten.
p.s. als je ssd niet meer stock is, dan ff file decription in de systeem settings van Windows eerst uitzetten. Anders ziet die de c drive niet.
Ik heb het bestand uitgepakt op de c schijf. Zit nu in de bios maar ik zie enkel:Bart1977 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:38:
[...]
Nee eigenlijk niet. Bios 317 downloaden op asus website, uitpakken en in de root van je c drive zetten. Naar je bios gaan, dan advanced en tab Advanced dan kies je voor Asus EZ flash utility 3. Zoek de file op de grootste partitie en gaan. Wel ff stroom aansluiten.
p.s. als je ssd niet meer stock is, dan ff file decription in de systeem settings van Windows eerst uitzetten. Anders ziet die de c drive niet.
fs0 (256 MB)
fs1 (949 MB)
fs2 (256 MB
Dan moet ik dus op fs1 kijken als ik je goed begrijp?
Zie onderstaande foto:
:strip_exif()/f/image/ASCVKALMqk49QXWStGAndCdJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke moet ik dan kiezen?
Zoek ff in windows naar encryption en check of dit uit staat. Zo niet uitzetten en dan even wachten tot dit afgerond is. Dan opnieuw naar de bios.outlandos schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:26:toon volledige bericht
[...]
Ik heb het bestand uitgepakt op de c schijf. Zit nu in de bios maar ik zie enkel:
fs0 (256 MB)
fs1 (949 MB)
fs2 (256 MB
Zie onderstaande foto:
[Afbeelding]
De accuduur valt mij tot nu toe mee. Ik heb nog niet echt tijd gehad om te gamen, maar ik heb vanmorgen een film van bijna twee uur gekeken en zat daarna op 78%Noresponse schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:50:
Ik heb al twee reviews gezien waar de A button bleef hangen tijdens het gamen en veel geklaag over toch wel vastlopers onder windows. Ik wacht zelf nog even tot de eerst groep het produkt heeft uitgetest en hoop dat er een zwart model komt.
Ik ben benieuwd hoe de battery life is in minimum and medium ,want van max. weet ik het al via reviews.
Heb zelf op USB stick staan. Dus weet niet hoe het werkt via die manier. Wel zojuist efi partitie gemount in windows.outlandos schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:26:toon volledige bericht
[...]
Ik heb het bestand uitgepakt op de c schijf. Zit nu in de bios maar ik zie enkel:
fs0 (256 MB)
fs1 (949 MB)
fs2 (256 MB
Zie onderstaande foto:
[Afbeelding]
Let wel op, althans ik heb die issue. Na reboot gaat die 319 installeren weer, en met geen mogelijkheid te annuleren. Geen idee hoe dit komt. Oude bios files verwijdert van efi. En auto update uitgeschakeld en toch blijf het gebeuren
Ik wilde zojuist Diablo via remote control op mijn Ally spelen, maar ik kom in de Xbox app niet ver, terwijl die op mijn surface tablet het wel gewoon doet. Als ik Connect met de Xbox krijg ik alleen een zwart scherm en laad die niets. Meer mensen dit probleem? Heb de Xbox app al opnieuw geïnstalleerd maar dat mocht niet baten.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Kan het even niet vinden. Maar las ergens dat je de taal instellingen van Windows naar Engels (VS) moet zetten. Waarom? Geen idee, of ik het goed heb onthouden ook geen idee. Maar dit verhaal heb ik vaker voorbij zien komenuchiha tijntje schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:02:
Ik wilde zojuist Diablo via remote control op mijn Ally spelen, maar ik kom in de Xbox app niet ver, terwijl die op mijn surface tablet het wel gewoon doet. Als ik Connect met de Xbox krijg ik alleen een zwart scherm en laad die niets. Meer mensen dit probleem? Heb de Xbox app al opnieuw geïnstalleerd maar dat mocht niet baten.
uchiha tijntje schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:02:
martincm schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:14:
[...]
Yes, hier ook.
Die heb ik standaard al staan op Engels (VS)Pukson schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:04:
[...]
Kan het even niet vinden. Maar las ergens dat je de taal instellingen van Windows naar Engels (VS) moet zetten. Waarom? Geen idee, of ik het goed heb onthouden ook geen idee. Maar dit verhaal heb ik vaker voorbij zien komen
Misschien ff de beta app zoeken. Maar nu is die een bios update aan het door voeren.
Ben erg enthousiast over het ding. Alleen batterij duur is wel een dingetje
Thanks! Stond blijkbaar niet op Engels VS maar Engels (NL)
[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-06-2023 19:27 ]
Hey leuk jij hebt hem ook. Heb jij halo mp al draaiend gekregen? Ik krijg telkens de melding de de onderdelen voor mp niet zijn geïnstalleerd.uchiha tijntje schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:11:
[...]
Die heb ik standaard al staan op Engels (VS)![]()
Misschien ff de beta app zoeken. Maar nu is die een bios update aan het door voeren.
Ben erg enthousiast over het ding. Alleen batterij duur is wel een dingetjeMaarja dat is inherent aan een handheld die behoorlijk goed de games native draait.
Thanks! Stond blijkbaar niet op Engels VS maar Engels (NL)
Ik zal straks eens kijkenRawChild schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:05:
[...]
Hey leuk jij hebt hem ook. Heb jij halo mp al draaiend gekregen? Ik krijg telkens de melding de de onderdelen voor mp niet zijn geïnstalleerd.
Hoe lang deed hij er bij jullie over? Ik heb op uitvoeren gedrukt, toen stond er dat hij over 3 sec zou beginnen, maar sindsdien een zwart scherm. Lijkt helemaal uit te zijn? Ik wacht nu al 5 minuten maar durf hem ook niet uit te zetten.Pukson schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:50:
[...]
Heb zelf op USB stick staan. Dus weet niet hoe het werkt via die manier. Wel zojuist efi partitie gemount in windows.
Let wel op, althans ik heb die issue. Na reboot gaat die 319 installeren weer, en met geen mogelijkheid te annuleren. Geen idee hoe dit komt. Oude bios files verwijdert van efi. En auto update uitgeschakeld en toch blijf het gebeuren
@Bart1977
Hmm ik heb een video gezien, schijnbaar moet je een status bar zien, die zie ik niet. Ik wacht voor de zekerheid nog wel een half uurtje voor ik het apparaat opnieuw opstart (als hij opnieuw opstart..)
[ Voor 13% gewijzigd door outlandos op 16-06-2023 20:37 ]
Na het starten gaat hij rebooten, dan kom je weer in de bios en gaat die flashen. Duurde bij mij net zo lang als met de bios updates eerder., 5 minuten ofzo.outlandos schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:32:
[...]
Hoe lang deed hij er bij jullie over? Ik heb op uitvoeren gedrukt, toen stond er dat hij over 3 sec zou beginnen, maar sindsdien een zwart scherm. Lijkt helemaal uit te zijn? Ik wacht nu al 5 minuten maar durf hem ook niet uit te zetten.
@Bart1977
Na het rebooten ging het scherm direct op zwart hier, hij kwam niet terug in de bios.Bart1977 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:37:
[...]
Na het starten gaat hij rebooten, dan kom je weer in de bios en gaat die flashen. Duurde bij mij net zo lang als met de bios updates eerder., 5 minuten ofzo.
Edit:
Heb hem maar weer aangezet, ging gelukkig gewoon aan. Nu opnieuw aan het proberen. Lijkt deze keer wel goed te gaan.
[ Voor 20% gewijzigd door outlandos op 16-06-2023 20:48 ]
Pfeew gelukkig. Bios die niet goed flasht kan je device bricken 😬outlandos schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:43:
[...]
Na het rebooten ging het scherm direct op zwart hier, hij kwam niet terug in de bios.
Edit:
Heb hem maar weer aangezet, ging gelukkig gewoon aan. Nu opnieuw aan het proberen. Lijkt deze keer wel goed te gaan.
Dat heb ik niet. Krijg geen update melding. En zit nog op 317.Pukson schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:50:
[...]
Heb zelf op USB stick staan. Dus weet niet hoe het werkt via die manier. Wel zojuist efi partitie gemount in windows.
:strip_exif()/f/image/1XOamNmGbE6w3wWoXKoOI65f.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet het, ik heb toen ik klein was het moederbord van de pc van mijn vader gebricked.Bart1977 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:51:
[...]
Pfeew gelukkig. Bios die niet goed flasht kan je device bricken 😬
Maar het is gelukt deze keer! Ik zie nu wel updates, kan ik die installeren of ga ik dan ook weer terug naar 319?
:strip_exif()/f/image/CwJVsnpHlP38MPE49ZS6PLXJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen idee 🤷outlandos schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:01:
[...]
Ik weet het, ik heb toen ik klein was het moederbord van de pc van mijn vader gebricked.
Maar het is gelukt deze keer! Ik zie nu wel updates, kan ik die installeren of ga ik dan ook weer terug naar 319?
[Afbeelding]
Heb jij die updates nu niet tot je beschikking dan?
Eentje maar een andere dan jij zo te zien...outlandos schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:12:
[...]
Heb jij die updates nu niet tot je beschikking dan?
:strip_exif()/f/image/ERan2jqoHWrKAgxrDvaNZa8e.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand toevallig al de koelpasta vervangen? Ik ben van plan de koelpasta te vervangen als ik de Ally toch al open heb liggen om de SSD te vervangen. Heb hier nog high-end spul van Thermal Grizzly liggen namelijk en ik betwijfel of de standaard aanwezige koelpasta van zulke high-end kwaliteit zal zijn.
-- Edit: zojuist de UGREEN Steam Deck Dock besteld, de Ally past daar ook prima in had ik al gelezen.
-- Edit: zojuist de UGREEN Steam Deck Dock besteld, de Ally past daar ook prima in had ik al gelezen.

[ Voor 47% gewijzigd door Wildfire op 16-06-2023 21:50 ]
Ik heb ze allemaal geïnstalleerd en zit nog steeds op 317Bart1977 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:18:
[...]
Eentje maar een andere dan jij zo te zien...
[Afbeelding]
Ik krijg wel de melding van Asus Live dat er een update klaar staat, maar die kan ik postponen met 4 uur per keer. Voor de rest geen klachten.
Lees op verschillende reviews om geen update te doen en dat kwam ik hier ook tegen. Batterij is sneller leeg en de performance is minder.
Ik lees op meerdere site en youtube ook issues met buttons en the joystick en spontane blauwe jongens.
In een PCmark 10 test op 50% helderheid met 15W en RGB off en 120 hz was de batterij leeg na 1 uur en 38 minuten . Door de helderheid op 0% te zetten met 5W en 60 Hz kwam men uit op 3 uur en 3 minuten.
Ik lees op meerdere site en youtube ook issues met buttons en the joystick en spontane blauwe jongens.
In een PCmark 10 test op 50% helderheid met 15W en RGB off en 120 hz was de batterij leeg na 1 uur en 38 minuten . Door de helderheid op 0% te zetten met 5W en 60 Hz kwam men uit op 3 uur en 3 minuten.
[ Voor 40% gewijzigd door Noresponse op 17-06-2023 00:59 ]
Nu hier precies hetzelfde. Bij het opstarten gaat hij direct door naar de bios met de vraag of ik wil updaten. Gelukkig kan ik gewoon nee kiezen en door naar Windows.Pukson schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:50:
[...]
Kan ik Armory crate als minimized op enige manier laten opstarten? Het blijft vaak open als ik een game opstart en dan laad de game zelf in de achtergrond terwijl ik moet naar desktop schakelen. Vind het beetje onhandig. Ook als je wilt gewoon steam big picture mode zien.
Oplossing is om naar device Manager te gaan in windows. Daar zal je system firmware zien. Deinstalleren of rollback zorgt ervoor dat het niet meer voorkomt!outlandos schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 01:16:
[...]
Nu hier precies hetzelfde. Bij het opstarten gaat hij direct door naar de bios met de vraag of ik wil updaten. Gelukkig kan ik gewoon nee kiezen en door naar Windows.