Je ziet het op dit moment ook bij Ayaneo. Die hebben net de 2S uitgebracht en er zijn direct klachten. Wat niet wil zeggen dat die onterecht zijn overigens, want Ayaneo heeft ook versneld geleverd om AOKZOE voor te zijn. Het is ook één van de redenen dat AOKZOE het wat rustiger aan doet met de A1 Pro. Bij de A1 hadden die namelijk hetzelfde. Daarom doen ze nu langere QA en zijn bepaalde settings in het BIOS vrij conservatief ingesteld op launch (geheugen timings) en geven ze die later vrij (ik vermoed als ze de eerste run hebben uitgeleverd en mensen daarna dus niet kunnen klagen dat het niet meer werkt na aanpassen van bepaalde settings).
Ondertussen zijn er ook mensen die rustig de TDPs verhogen en de geheugensnelheden en dat prima voor elkaar krijgen zonder problemen. Er is al iemand die 40W en geheugen op 7500 stabiel heeft op de A1Pro. Maar dat gaat geen enkele leverancier (voorlopig) als standaard uitleveren, zeker omdat AMD op dit moment alleen 6400 als stabiel garandeert. Maar geef het wat tijd zou ik zeggen.
Het blijft een vrij jong/nieuw marktsegment met relatief veel kinderziektes. Vergeet niet dat je hier feitelijk een redelijk snelle en complete pc/laptop in een hele kleine behuizing hebt. Ik gok dat ook Asus wat aanloop issues zal hebben, die op zal lossen en dan met een Ally 2 of Pro o.i.d. komt. Los daarvan: ik denk niet dat het merendeel problemen gaat hebben, dat is echt maar een kleine, doch heel vocale en aanwezige minderheid. En wat de één onacceptabel vindt, vind een ander misschien helemaal niet zo erg.
Ben wel heel benieuwd naar jullie ervaringen met de Ally (en andere handhelds). Dit AMD platform is echt top, niet alleen voor handhelds, maar ook voor hele kleine PCs of ultradunne laptops.