Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 10:34
Bart1977 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:52:
[...]

Eerst op de aanwezige ssd het setup proces doorlopen alles updaten en dan swappen of kun je direct swappen?

ben bang dat je dan niet de laatste bios update hebt als je dat niet doet
Ik was van plan gewoon eerst even te kijken of die werkt en er wat mee te vogelen. Dan kloon is de ssd en wissel ik. Ik verwacht eigenlijk dat het voor updates niks uitmaakt. Zelfs als asus een firmware ssd update een keer in de updates stopt, zou het moeten werken. Verder is het gewoon windows, dus waarschijnlijk stap ik sowieso over op zelf de updates beheren in plaats van via armory crate.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart1977
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-06 22:43
jprommen schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:59:
[...]

Ik was van plan gewoon eerst even te kijken of die werkt en er wat mee te vogelen. Dan kloon is de ssd en wissel ik. Ik verwacht eigenlijk dat het voor updates niks uitmaakt. Zelfs als asus een firmware ssd update een keer in de updates stopt, zou het moeten werken. Verder is het gewoon windows, dus waarschijnlijk stap ik sowieso over op zelf de updates beheren in plaats van via armory crate.
Klonen is dus niet nodig. Er is zoiets als Asus cloud recovery aanwezig in de bios, die alles (windows + armory crate) voor je opnieuw download en op je nieuwe ssd zet. denk alleen dat het wel handig is eerst de bios te updaten.

Zie ook YouTube: Asus ROG ALLY SUPER EASY SSD Install / Upgrade How-to Asus Cloud Rec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 22:51
Bart1977 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:52:
[...]

Eerst op de aanwezige ssd het setup proces doorlopen alles updaten en dan swappen of kun je direct swappen?

ben bang dat je dan niet de laatste bios update hebt als je dat niet doet
Heb zelf al Win 11 geïnstalleerd op mn SSD en de drivers die beschikbaar zijn gepakt, en Armory Crate.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:35
Er klagen veel mensen op Reddit dat ze een dode Ally hebbem ontvangen. Soms werken bepaalde stappen nog, maar bij velen niet. En zeker omdat het op veel plekken uitverkocht is (denk niet dat dat in Nederland zal zijn, maar geen idee), kan je misschien nog wel weken wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:52
Orangelights23 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:10:
Er klagen veel mensen op Reddit dat ze een dode Ally hebbem ontvangen. Soms werken bepaalde stappen nog, maar bij velen niet. En zeker omdat het op veel plekken uitverkocht is (denk niet dat dat in Nederland zal zijn, maar geen idee), kan je misschien nog wel weken wachten.
Dat is bij elke release zo. Zometeen komen klachten over groene schermen, slechte batterijduur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:35
giantgiantus schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:19:
[...]

Dat is bij elke release zo. Zometeen komen klachten over groene schermen, slechte batterijduur etc.
Klopt, bij de Steam Deck hetzelfde. Maar ik zou flink balen als ik een niet functionerende Ally krijg en ik vervolgens weer moet wachten op een nieuwe in de hoop dat daar niets mis mee is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
giantgiantus schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:19:
[...]

Je ziet het op dit moment ook bij Ayaneo. Die hebben net de 2S uitgebracht en er zijn direct klachten. Wat niet wil zeggen dat die onterecht zijn overigens, want Ayaneo heeft ook versneld geleverd om AOKZOE voor te zijn. Het is ook één van de redenen dat AOKZOE het wat rustiger aan doet met de A1 Pro. Bij de A1 hadden die namelijk hetzelfde. Daarom doen ze nu langere QA en zijn bepaalde settings in het BIOS vrij conservatief ingesteld op launch (geheugen timings) en geven ze die later vrij (ik vermoed als ze de eerste run hebben uitgeleverd en mensen daarna dus niet kunnen klagen dat het niet meer werkt na aanpassen van bepaalde settings).

Ondertussen zijn er ook mensen die rustig de TDPs verhogen en de geheugensnelheden en dat prima voor elkaar krijgen zonder problemen. Er is al iemand die 40W en geheugen op 7500 stabiel heeft op de A1Pro. Maar dat gaat geen enkele leverancier (voorlopig) als standaard uitleveren, zeker omdat AMD op dit moment alleen 6400 als stabiel garandeert. Maar geef het wat tijd zou ik zeggen.

Het blijft een vrij jong/nieuw marktsegment met relatief veel kinderziektes. Vergeet niet dat je hier feitelijk een redelijk snelle en complete pc/laptop in een hele kleine behuizing hebt. Ik gok dat ook Asus wat aanloop issues zal hebben, die op zal lossen en dan met een Ally 2 of Pro o.i.d. komt. Los daarvan: ik denk niet dat het merendeel problemen gaat hebben, dat is echt maar een kleine, doch heel vocale en aanwezige minderheid. En wat de één onacceptabel vindt, vind een ander misschien helemaal niet zo erg.

Ben wel heel benieuwd naar jullie ervaringen met de Ally (en andere handhelds). Dit AMD platform is echt top, niet alleen voor handhelds, maar ook voor hele kleine PCs of ultradunne laptops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Pff. Sta as we speak in de winkel van CB. Ligt voor me, wordt gescant. Sorry meneer we kunnen hem niet uitgeven. 😅 Pas morgen.

Terwijl support vandaag tegen me zei, dat ik hem kan ophalen. Anders was ik ook niet gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-05 10:15
Pukson schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:12:
Pff. Sta as we speak in de winkel van CB. Ligt voor me, wordt gescant. Sorry meneer we kunnen hem niet uitgeven. 😅 Pas morgen.

Terwijl support vandaag tegen me zei, dat ik hem kan ophalen. Anders was ik ook niet gekomen
Echt stom hoor. Denk ook het te wagen morgen langs CB of MM te rijden voor naar het kantoor te gaan. Op dat moment staat bij Asus.nl nog steeds "Verwerking". Dus kan gewoon hem daar annuleren en in de winkel aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1977
lexkalin schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:25:
[...]

Echt stom hoor. Denk ook het te wagen morgen langs CB of MM te rijden voor naar het kantoor te gaan. Op dat moment staat bij Asus.nl nog steeds "Verwerking". Dus kan gewoon hem daar annuleren en in de winkel aanschaffen.
Bij bol staat gewoon morgen in huis hoor. Iets makkelijker dan langs een winkel 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
Bart1977 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:54:
[...]

Bij bol staat gewoon morgen in huis hoor. Iets makkelijker dan langs een winkel 🙄
Heb paar winkels op de route onderweg en kan daar meteen even testen, maar ja, lijkt meer dan genoeg opties om morgen aan een daarvan te komen. Toch zie veel tegenstrijdige ervaringen op reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
lexkalin schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:25:
[...]

Yup heb ook MM bestelling geplaatst en ophalen, betaalt met Klarna. Dus als die daar opgehaald kan worden top, gezien CB hier 40 min vandaan rijden was, en MM 10.

Alleen vandaag voelde ik me wel een klein kind die een lolly werd voorgehouden. Ally in mn handen gehad, pas klaar om te betalen ennnn gone. 😂

Btw. Net bericht gehad dat mn Ally is verzonden vanuit Asus Shop. Wordt geleverd met UPS

Uw pakket komt morgen aan.
Van ASUS C O ARVATO BENELUX BV
Er moet worden getekend voor bezorging van het pakket.

Vastgestelde aflevering
dinsdag 13/06/2023
10:45 - 13:45

[ Voor 16% gewijzigd door Pukson op 12-06-2023 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Jeej! Zojuist de track & trace-code ontvangen van Bol.com. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 22:59
Yonix schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:19:
Jeej! Zojuist de track & trace-code ontvangen van Bol.com. 8)
Wanneer heb je hem besteld? Ik op 19 mei, maar heb nog niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martenv
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:45
yinx84 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:40:
[...]

Hier ook! 😁

Zelf besteld op 11/05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
yinx84 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:40:
[...]

Besteld op 11 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1977
Ik 22 mei. Maar goed staat nu op voorraad, dus ga er vanuit dat ik zo een mail krijg. Nog niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommuz
  • Laatst online: 04-04 22:37
Ik begin toch beetje koudwater vrees te krijgen.

Sinds vrijdag glasvezel internet, waardoor de snelheid x10 is vergeleken met hiervoor. En nu vraag ik me af of thuis streamen via geforce/xcloud niet veel voordeliger is. Aangezien ik toch alleen thuis de bank ga gamen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanntje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02 10:01
Thommuz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:27:

Sinds vrijdag glasvezel internet, waardoor de snelheid x10 is vergeleken met hiervoor. En nu vraag ik me af of thuis streamen via geforce/xcloud niet veel voordeliger is. Aangezien ik toch alleen thuis de bank ga gamen...
Nah. GeForce ondersteunt veel games niet en xcloud heeft een bitrate waar je niet blij van wordt. Daarnaast heb je te maken met grote zwarte balken mocht je op je mobiel willen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11-2023
Die van mij is ook nog niet verstuurd door de mediamarkt, ondanks dat de site aangeeft dat vandaag besteld morgen in huis is. Heb hem de 24e besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Zou het niet te maken kunnen hebben met de drukte bij de post, ik heb pakketjes afgelopen donderdag op de post gedaan die nog niet eens verwerkt zijn om te gaan bezorgen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:23
Iemand al bericht van bol.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1977
Nog niet ...😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:10
Ja zeker, vanmiddag verzonden voor levering morgen. Ook een track and trace beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashbe
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-07-2023
Bol.com rond 16u vandaag verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 04:52
Geen bericht nog, maar DHL track en trace is wel al zichtbaar bij de bestelling in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1977
Afboeking op cc is er ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Raar, bij mij nog niks.. En er staat nog steeds voor 23:59 besteld morgen thuis...

[ Voor 54% gewijzigd door SultanPindakaas op 12-06-2023 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart1977
SultanPindakaas schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:27:
Raar, bij mij nog niks.. En er staat nog steeds voor 23:59 besteld morgen thuis...
Ik zou hem haast nog een keer bestellen 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39
Bart1977 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:29:
[...]

Zojuist verstuurd hier door bol. Morgenochtend vanaf 10:00 uur op te halen bij de Hoogvliet in mijn buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Thommuz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:27:

Ik heb ook glasvezel, 1000mbit maar alsnog merk je altijd dat er een delay in zit. Ik kan er niet aan wennen in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Bol via DHL. Apart, normaal altijd PostNL. Anyway, vandaag nog in huis, vannacht mail gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
yinx84 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 06:39:
Bol via DHL. Apart, normaal altijd PostNL. Anyway, vandaag nog in huis, vannacht mail gehad :)
Hier ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martenv
Bij mij helaas nog steeds bij DHL de melding "Zending nog niet ontvangen of verwerkt"......🤔

Niet het einde van de wereld 🙈 maar wel wat zuur omdat k hem meteen de 11de besteld heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart1977
Komt ook vanavond via 'duurt heel lang'. Hopelijk lukt het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Bart1977 op 13-06-2023 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
Bart1977 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:29:
[...]

Dat heb ik gedaan, geprobeerd de eerste te annuleren. Er zijn er nu twee onderweg 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1977
splackavellie85 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:52:
[...]

Dat heb ik gedaan, geprobeerd de eerste te annuleren. Er zijn er nu twee onderweg 🙈
Haha dat is balen. Nou ja mocht de eerste het niet doen, heb je een backup 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
yinx84 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 06:39:
Bol via PostNL hier en track and trace werkt nog steeds niet ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Yup. Op voorraad en direct op te halen bij

MediaMarkt Almere
MediaMarkt Amersfoort
Coolblue Almere

Binnen nu en 3 uur moet UPS hier staan als het goed is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb hem! Helaas pas vanavond tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
Heb gewoon bij Coolblue in de buurt gereserveerd en ga daar vandaag ophalen. Die asus.nl bestelling beweegt gewoon niet en ik ben in ieder geval aan het twijfelen of ik officiele case en wellicht dock nodig heb of ga voor een derde partij. Dock ga ik waarschijnlijk toch ergens halen, maar case ziet er echt beroerd uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Kleine tip om toe te voegen aan je Ally.

https://github.com/Valkirie/HandheldCompanion

1 van de toffe functies is het automatisch regelen van de TDP om zo efficiënt om te gaan.

YouTube: Handheld Companion Just Got a Huge Update! | Steam Deck | Ayaneo | R...

Hier kan je ook mooi het resultaat zien van auto tdp
YouTube: OPTIMIZE CLOCKS On ASUS ROG ALLY - Extracting MAXIMUM PERFORMANCE At...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:44
Even een vraagje. Heeft iemand de travelcase besteld? (bij MM) Ik heb nog niks van Mediamarkt gehoord, terwijl op de website uitverkocht staat. Nu checkte ik bij bol.com en daar staat levertijd vanaf 15-06. Nu weet ik niet waar ik goed aan doe. Iemand al een t&t van zn case ontvangen?

Ally gelukkig via bol besteld die komt vandaag binnen als het goed is. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 04:52
Helaas heeft DHL de levering van Bol uitgesteld tot morgen.

Travel Case heb ik wel keurig binnen via Coolblue (was toen nog niet beschikbaar via Bol). Ach ik heb vandaag eigenlijk toch nog geen tijd om ermee te spelen.

Voor iedereen die m vandaag wél ontvangt: Enjoy!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Veel plezier met jullie Ally’s vandaag! Ben benieuwd of de face buttons goed zijn, via Reddit wat wisselende dingen over gelezen maar er zitten nogal wat trolls op Reddit.

Hier nog wat settings voor mensen die met Diablo IV aan de slag willen op de Ally.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/539550683054080000/1118094507557265468/IMG_8782.png

[ Voor 36% gewijzigd door Evernote op 13-06-2023 11:15 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

Crosspostje (Wildfire in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 126")

ASUS ROG Ally

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/asus_rog_ally.jpg

Opgehaald bij Coolblue, zojuist uitgepakt, ik ben 'm eerst nog even aan het opladen voor de zekerheid. Straks eens kijken hoe alles gaat :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanntje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02 10:01
Zojuist bij de MM gekocht en kon hem direct ophalen. Eerste indrukken zijn goed. Het scherm is mooi, maar ik ben nu toch al wat jaren OLED gewend, dus dan voelt het als een stap terug (kwestie van wennen, het scherm is meer dan prima). Even een GeForce Now stream gedaan en dat ging perfect. Op de achtergrond is die nu volop aan het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wat me al wel meteen opvalt: als je niet de meegeleverde lader gebruikt krijg je een melding dat je geen optimale prestaties verkrijgt zonder de originele lader te gebruiken. Wat een onzin, de meegeleverde lader is een USB-C lader 20V DC, 3.25A. Ik heb hier een degelijke lader liggen die 20V DC, 5A kan leveren zelfs.

Kortom: er zit weer een chipje ingebouwd om te kunnen herkennen of je de originele lader gebruikt en indien niet krijg je dus een melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:10

Vagax

Hehe

Wildfire schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:19:
Wat me al wel meteen opvalt: als je niet de meegeleverde lader gebruikt krijg je een melding dat je geen optimale prestaties verkrijgt zonder de originele lader te gebruiken. Wat een onzin, de meegeleverde lader is een USB-C lader 20V DC, 3.25A. Ik heb hier een degelijke lader liggen die 20V DC, 5A kan leveren zelfs.

Kortom: er zit weer een chipje ingebouwd om te kunnen herkennen of je de originele lader gebruikt en indien niet krijg je dus een melding.
Is het ook zo dat de performance iets minder is? Ik zie het er wel voor aan dat dan de perfomance die je bij hun oplader krijgt bijvoorbeeld 100% is en als je een third party oplader gebruikt wordt die 90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Nu online
Hier een aardig uitgebreide post over issues met de sticks (of deadzones) op een Ally.

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=1&utm_term=1

TLDR: Er lijkt sprake van een afwijking in de deadzones van de Ally. Armoury Crate geeft een waarde aan van 0% terwijl er in de praktijk een deadzone van 15% lijkt te zijn.

Als dit een groter probleem is hoop ik dat het snel wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Vagax schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:37:
[...]

Is het ook zo dat de performance iets minder is? Ik zie het er wel voor aan dat dan de perfomance die je bij hun oplader krijgt bijvoorbeeld 100% is en als je een third party oplader gebruikt wordt die 90%
Ik zal vanavond eens kijken of ik dat kan testen. Misschien een CPU-Z benchmark met zowel de meegeleverde lader als mijn eigen lader (mijn eigen lader die dus méér vermogen kan leveren dan de originele lader dus daar zit zeker geen beperking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
  • Laatst online: 11-07-2024
Wildfire schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:19:

Is dat toevallig een MacBook lader? Ik heb namelijk wel berichten gelezen MacBook laders niet helemaal lekker werken met de Ally.

Maar over het algemeen moet een 3rd party lader helemaal geen probleem zijn.
Het wordt zelfs aangeraden als je de Ally met een dock wil gebruiken en er de maximale tdp uit wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dalim schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:52:
[...]

Is dat toevallig een MacBook lader? Ik heb namelijk wel berichten gelezen MacBook laders niet helemaal lekker werken met de Ally.

Maar over het algemeen moet een 3rd party lader helemaal geen probleem zijn.
Het wordt zelfs aangeraden als je de Ally met een dock wil gebruiken en er de maximale tdp uit wil halen.
Nee, ik heb deze van Baseus (maar dan natuurlijk de Europese versie met de juiste stekker). Kan 20V 5A leveren terwijl de officiële lader 20V 3.25A doet. Dus qua vermogen is er echt geen issue.

Ik heb in ieder geval nog de lader/dock in bestelling staan dus die komt nog. Ook wel handig dat op die lader dan USB-aansluitingen zitten om meteen randapparatuur te kunnen aansluiten, dient feitelijk meteen als een powered USB hub. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 13-06-2023 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 10:34
Ik heb de mijne ontvangen, toch vandaag. Apparaat is mooi, wel af en toe een beetje ‘net niet af’. Zoals een vreemde bug waarbij het schermtoetsenbord deels even niet werkte. De vingerafdruk scanner die tijdens het scannen van mijn vinger minimaal de helft van de keren een foutmelding geeft en dan nog verschillende kleine software fouten. Niks blokkerend, zijn ook vooral kleine momenten. Ik vind het fijn in de hand en wow, wat een mooi beeld. Ik twijfel nog over de manier van overzetten van de ssd. Bios en firmware zijn bijgewerkt, maar het initieel komen tot dit punt kost denk ik meer tijd dan het klonen van een ssd.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
Wildfire schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:57:
[...]

Nee, ik heb deze van Baseus (maar dan natuurlijk de Europese versie met de juiste stekker). Kan 20V 5A leveren terwijl de officiële lader 20V 3.25A doet. Dus qua vermogen is er echt geen issue.

Ik heb in ieder geval nog de lader/dock in bestelling staan dus die komt nog. Ook wel handig dat op die lader dan USB-aansluitingen zitten om meteen randapparatuur te kunnen aansluiten, dient feitelijk meteen als een powered USB hub. :)
Bijzonder, de lader heeft meer dan voldoende vermogen om de Ally tot het uiterste te pushen :)

Ervan uitgaande dat je ook een 100w compatibel usb-c naar usb-c kabel gebruikt :Y

Ik wil trouwens geen fake news verspreiden, maar er bestaat de kans dat de Ally niet op volle vermogen kan draaien als je ook de usb-a aansluiting op de officiële dock lader gebruikt....

De Ally heeft namelijk 65w nodig voor max tdp en volgens de specs op de Asus website:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1KGTVjwkHe7x3dfJucyGoW6ehE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o1bfVGmIWwTRPLXGhaNCxGrx.jpg?f=user_large

Ik hoor graag jouw ervaring nadat je het hebt kunnen testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Hier werkt alles echt top! 1 irritatie puntje. Hoe zet ik de klok in Armory Crate naar 24h klok. Kan het gewoon niet vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grawler
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-06 00:11
Het lijkt wel kerst. Nu nog een sd kaartje erbij zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svRn2UiI2sh0cxY_0gHUsjlvjeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/owi7gtEYkBTxjFSfx5qSP1AZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
Die van mij gaat (gaan) vandaag niet binnen komen. PostNL laat zich weer typisch van zijn slechtste kant zien.

Hopelijk wordt de Ally niet gestolen door een medewerker, zoals dat bij mijn Aya Neo wel gebeurde. Wat een waardeloos schijtbedrijf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Nu online
Er is vast een Tweaker die dit ook al gedaan heeft maar ik kwam deze 3D print tegen op Reddit om die XG/USB-C cutout af te dekken.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/assets/bc/51/d5/32/57/featured_preview_IMG_20210712_143006.jpg

Edit:
Deze werkt dus blijkbaar ook op de Ally.

[ Voor 7% gewijzigd door Evernote op 13-06-2023 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
splackavellie85 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:46:
Die van mij gaat (gaan) vandaag niet binnen komen. PostNL laat zich weer typisch van zijn slechtste kant zien.

Hopelijk wordt de Ally niet gestolen door een medewerker, zoals dat bij mijn Aya Neo wel gebeurde. Wat een waardeloos schijtbedrijf.
DHL is anders niks beter hoor...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IES9OwQq7TGjlCicF4swSsJlx_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hW4d7d4uWmpzIhqxReyqq3gf.jpg?f=fotoalbum_large

Pakketje ligt er al ruim 24 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenv
Dalim schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:10:
[...]

DHL is anders niks beter hoor...
[Afbeelding]

Pakketje ligt er al ruim 24 uur
Hier helaas dezelfde melding :( ..zag wel deel van de dag staan dat ze een issue hadden met het updaten van de status van een pakket... maar die is nu weg en niks veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Pukson schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:18:
Kleine tip om toe te voegen aan je Ally.

https://github.com/Valkirie/HandheldCompanion

1 van de toffe functies is het automatisch regelen van de TDP om zo efficiënt om te gaan.

YouTube: Handheld Companion Just Got a Huge Update! | Steam Deck | Ayaneo | R...

Hier kan je ook mooi het resultaat zien van auto tdp
YouTube: OPTIMIZE CLOCKS On ASUS ROG ALLY - Extracting MAXIMUM PERFORMANCE At...
Dat klinkt wel interessant. Wordt alleen niet uitgelegd hoe je het installeert, of heb ik het gemist? Zijn er ergens instructies? Is het gewoon een tooltje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart1977
martenv schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:12:
[...]

Hier helaas dezelfde melding :( ..zag wel deel van de dag staan dat ze een issue hadden met het updaten van de status van een pakket... maar die is nu weg en niks veranderd...
.....🥵😃🙌Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0d_tdGPG1UiyItJkDzJdDePzLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKIk9BXbHSgpqT8M3bvMc5qA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hoe update ik eigenlijk de bios? Moet ik dan in bios mode of gaat dat automatisch bij de eerste keer opstarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalim
[...]

Ik zag het ook inderdaad, maar het is voor DHL onder ideale omstandigheden al een uitdaging om iets op normale wijze te bezorgen.
Verwacht er met een storing die al de hele dag duurt dan nog minder van 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mirwits!
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-05 08:00
Ik heb hem vandaag binnen gekregen :)
Tot nu toe Diablo, Gears en een paar indie game geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6O6u6voTsgwTBMDPIZovBYqBQYc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MQyD7mPhDjXbpDDh2Y0VtQhr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 10:22

nielsvv

100% Afol

outlandos schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:43:
Hoe update ik eigenlijk de bios? Moet ik dan in bios mode of gaat dat automatisch bij de eerste keer opstarten?
Ging hier automatisch samen met Windows update. Ik had 2 bios updates.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martenv
[...]

Status nu wel geupdate, het word morgen :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DNrblLOaNLwkrZ_c4zTvnPSuMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hoBc80nPfWnHmOe0xQ54k7JA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiKxF9oZLBz3dblJE5Kvl-WG44g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGi6HshCFQDTLdHxEaAZChxy.jpg?f=fotoalbum_large

Snel aan de lader en vanavond, wanneer de kleine man op bed ligt, maar eens uitproberen. :*) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:44
Die van mij is ook zojuist binnen gekomen. Morgen even op mn gemak mee spelen. Hebben jullie een screenprotector erop zitten, zoja welke? Have fun allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Ambition88 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:44:
Die van mij is ook zojuist binnen gekomen. Morgen even op mn gemak mee spelen. Hebben jullie een screenprotector erop zitten, zoja welke? Have fun allemaal!
Ik zoek er ook een, iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:09

star-saber

Ryzen

Mirwits! schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:53:
Ik heb hem vandaag binnen gekregen :)
Tot nu toe Diablo, Gears en een paar indie game geprobeerd.

[Afbeelding]
Oh dat ziet er nog best behoorlijk uit op een handheld.
Is dit op 15W of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Sjongesjonge je bent alleen al tig uur zoet om alles up to date te maken, typisch Windows.

Windows in handheld is ook niet je van het. Voor de rest wel tevreden met het apparaat zelf hoor! :)

Edit: wat is jullie MFD (zie sticker aan de zijkant van het apparaat)? Hier: 2023-05.

[ Voor 18% gewijzigd door outlandos op 13-06-2023 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grawler
outlandos schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:02:
Edit: wat is jullie MFD (zie sticker aan de zijkant van het apparaat)? Hier: 2023-05.
Ik heb ook 2023-05.

Ik verbaas me er ook over hoe licht het ding is.

En inderdaad ik ben na een paar uur verder pas klaar met de updates binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Grawler schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:09:
[...]

Ik heb ook 2023-05.

Ik verbaas me er ook over hoe licht het ding is.

En inderdaad ik ben na een paar uur verder pas klaar met de updates binnen te halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-j9qN663ZEhosR00WsoLmB9uHU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UbqCOqtJHviVWINpzDhxBmTZ.png?f=fotoalbum_large

Heb jij (of iemand anders natuurlijk) ook dat deze 2 updates niet zijn weg te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grawler
Ja, ging weg na een reboot. Ik had ook de troubleshooter gestart, maar die leek niets te doen. Misschien dat die wel meegeholpen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalim
martenv schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:10:
[...]

Status nu wel geupdate, het word morgen :'(
Wat een verrassing.
Bij mij ook bijgewerkt nu, voor niks thuis gebleven vandaag _O-
Hopelijk geluk met de buren morgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Ik zoeken naar de stand, zit dat ding gewoon aan de binnenkant van de doos gemonteerd. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HN5DhV0iZMIIsszcYNjpgo1rGbs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/SAjqUw4r5kMNo0Lr5xk1kscj.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZr06PHdUot7Kcdfz9AdM3pQOVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUDlQJ77qyKx80KnmA0IGUQ7.jpg?f=fotoalbum_large

Hij's wel mooi, hoor! :*)

[ Voor 41% gewijzigd door Yonix op 13-06-2023 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Yonix schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:47:
Ik zoeken naar de stand, zit dat ding gewoon aan de binnenkant van de doos gemonteerd. :D
Daar kwam ik dus ook zojuist achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik kreeg net een melding/notificatie met iets over sleep mode and armory crade, weet iemand wat daar precies stond?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Vagax schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:37:
[...]

Yup, inderdaad minder performance. Testje gedaan met de benchmark van CPU-Z:

ASUS Power Adapter

649.8 singlethread
6383.2 multithread

Baseus 100W (20V, max 5A) Power Adapter

615.2 singlethread
4586.5 multithread

Da's multithreaded echt fors minder.

Ik zie ook dat alleen met de ASUS adapter er een melding in beeld komt dat de Ally op Turbo-modus overschakelt.

De wifi gaat via een Mediatek module. Die ga ik maar eens vervangen, want ik heb geen goede ervaringen met Mediatek, vooral niet met de WiFi 6E ondersteuning. En misschien een snuffelen naar alternatieven voor de M.2 NVMe SSD, want de Micron 2400 die er nu in zit heeft QLC geheugenchips en zoiets als een Sabrent Rocket 2230 1TB heeft TLC wat ik toch wat fijner vind -- buiten de extra capaciteit natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 13-06-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki53221
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 10:34
Andere ook performance issue zoals in volgende video?

YouTube: Unbelievable... ROG Ally vs Steam Deck 5 games AAA tested

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
Lijkt me iets verkeerds met zijn instellingen of unit zelf en aangezien aantal deck fanboys in de commentaren heb nog meer twijfels. Mijn ally zit aan het updaten, maar er zijn veel meer reviewers die na de laatste updates geen rare performance verschijnselen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-05 17:28
lexkalin schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:27:
[...]

Lijkt me iets verkeerds met zijn instellingen of unit zelf en aangezien aantal deck fanboys in de commentaren heb nog meer twijfels. Mijn ally zit aan het updaten, maar er zijn veel meer reviewers die na de laatste updates geen rare performance verschijnselen melden.
The Verge meld dat in Performance mode de performance gedaald is sinds Mei:

https://www.theverge.com/23719210/asus-rog-ally-review

Is er natuurlijk maar een, maar wel een van de weinige die de getallen van mei en nu met elkaar vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op de ASUS support website wordt momenteel BIOS 317 aangeboden, maar er is een nieuwere versie 319 en die is via de MyASUS app te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkalin
Zingo schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:32:
[...]

The Verge meld dat in Performance mode de performance gedaald is sinds Mei:

https://www.theverge.com/23719210/asus-rog-ally-review

Is er natuurlijk maar een, maar wel een van de weinige die de getallen van mei en nu met elkaar vergelijkt.
Vreemd, maar zelfs dat betekent dat probleem op gebied van SW ligt en er zal een update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Vraagje: slaat de Ally bij jullie ook tiles / tegels over bij het navigeren in Armory Crate? Dit maakt het navigeren wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-06 20:47
Twijfel een beetje om de Ally te halen. Ben zelf console en pc-loos. Met uitzondering van mijn huis, tuin en keuken laptop.

Urenlang gamen op een console of pc is er voor mij toch niet meer bij. De Ally lijkt mij ideaal om van tijd tot tijd een titel te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grawler
outlandos schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:14:
[...]

[Afbeelding]

Heb jij (of iemand anders natuurlijk) ook dat deze 2 updates niet zijn weg te krijgen?
Ik ben erachter gekomen dat je die updates nog wel binnen kan halen (incl een nieuwere bios) door deze guide te volgen:

https://www.reddit.com/r/...setup_tips_make_sure_you/
After it restarts, open the "My Asus" app (start>All Apps>My Asus), and when it opens go to "Customer Support" on the left, then "LiveUpdate" tab. Click "Check" and there should be at least 2 updates. One of these is the firmware update that wouldn't install in step 2 in my case. Once it checks for updates, click "Update All" and let it run the updates. You will probably see a confirmation pop up to update firmware and click "Okay". Once these complete your device should restart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Yonix schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:52:
Vraagje: slaat de Ally bij jullie ook tiles / tegels over bij het navigeren in Armory Crate? Dit maakt het navigeren wel lastig.
Doet zich blijkbaar alleen voor tijdens updaten, her daarna geen last meer van gehad; controls zijn responsive. :)

Korte beschrijving van mijn eerste ervaring(en) met de Ally:
Apparaat ligt goed in de hand, Armory Crate went snel en prestaties zijn (y) Diablo IV met optimized settings 720p/60fps, Hi-Fi Rush 1080p/120fps met FSR. Dat zijn zo snel de twee games die ik kon testen. Morgen verder.

Oh, en wat is hij heerlijk stil! :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKyPYcqn9p1_2TTBJQQ1C4rf7vE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPfTFP0EB2ln6jVjEHYvQrqs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pe1KFFbU9DSJc67XRn-8YG-hUA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DHFnx6EnixugdwwCuL19XoTj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0BO7Pr-IgpEMENnDaDGir8PGlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R20T3g20IMIvltifm9fmunC2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Laatst online: 19:45

RawChild

PSN: Rawchild

Toch interesse.
Kan ik dit ook zien als een soort van Xbox handheld? Je kan alle Xbox games op Windows spelen meende ik? Dus ook hier op?

En hij is nog leverbaar ook meende ik

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Iemand anders ook hele lage downloadsnelheid met Battle.net? Xbox app was wel snel... BN wordt niet geknepen als ik in de instellingen kijk. Vreemd, gaat maar met 3 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Zetten jullie vsync eigenlijk aan of uit in games op de ROG Ally?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SultanPindakaas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwXkHHLHASL3wMMUerWL0gxoLk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEPtaVkRRapQ0yF3kLwqTUPR.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfs VMware draait er soepel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
Nou, PostNL heeft ook eindelijk een update gegeven. Komt vandaag binnen als ik op mijn werk ben. Hopelijk brengen ze hem meteen naar een PostNL punt zodat ik hem morgen kan ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• splackavellie85
RawChild schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:37:
Toch interesse.
Kan ik dit ook zien als een soort van Xbox handheld? Je kan alle Xbox games op Windows spelen meende ik? Dus ook hier op?

En hij is nog leverbaar ook meende ik
Ik denk dat je verkeerde verwachtingen voor jezelf creëert als je het als portable Xbox console gaat zien. Je kunt met Game Pass wel spellen downloaden en streamen, maar niet alle games die je met Game Pass ook op de Xbox kunt spelen. Ik weet niet precies in hoeverre het verschilt, maar bijvoorbeeld Heavenly Sword is op Game Pass op Windows niet beschikbaar.

Je kunt het beter zien als een kleine Surface Pro tablet met een controller erop vastgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
splackavellie85 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:41:
[...]

Je kunt het beter zien als een kleine Surface Pro tablet met een controller erop vastgemaakt.
Dit is een betere vergelijking inderdaad, de Ally is geen handheld console. Het is een volwaardige pc met alle daarbij behorende voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 13:24
Wat speel je nu dan op zo'n handheld, alleen windows games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Dalim schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 08:32:
[...]

Dit is een betere vergelijking inderdaad, de Ally is geen handheld console. Het is een volwaardige pc met alle daarbij behorende voor- en nadelen.
Ik had op z'n zachts gezegd wat lichte frustraties bij het configureren en installeren. Probeerde een sliderbalkje in Diablo 4 op exact 60 fps te zetten, wat ik met de pointer moest doen. Dit heeft me letterlijk 5 min gekost. Zag later dat hij ook niet in controller mode stond, dus misschien was het daarmee veel makkelijker. Ik heb vergelijkbare frustraties bij het scrollen in Windows. Dit moet via de extreem gevoelige pointer, of touch screen. Ik heb nog geen shortcut gevonden waar ik de dpad/thumbstick daar voor kan gebruiken.

Maar goed, eenmaal in Diablo 4 aanbeland was het genieten! Draaide zeer nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grawler
splackavellie85 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 07:41:
[...]
Ik weet niet precies in hoeverre het verschilt, maar bijvoorbeeld Heavenly Sword is op Game Pass op Windows niet beschikbaar.
Heavenly Sword is een Playstation exclusive... :S
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste