Greenchoice/Univé 3-jarig contract overstappen?

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-06 18:25
Zhou schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:55:
Hier vandaag niet meer gelukt om door te komen, 2x 30min geprobeerd om de ingangsdatum te corrigeren. Vandaag moet ook gewerkt worden.

Morgen maar even bellen, dan is het vast niet meer zo druk.
Oh, dat is zonde.
Dan is het zeker minder druk. Misschien kan dan wel je contract opengebroken worden, maar val je dan onder de nieuwe boeteclausule.
Levert je alsnog natuurlijk wel de verlaging van de tarieven op.
Maar ik denk dat ik dan nog wat langer z(h)ou wachten, want dan heeft het toch geen haast meer, en kun je rustig kijken of andere aanbieders niet gunstiger zijn (juist ivm die nieuwe boeteregeling).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arenddekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-05 15:36
Ik kwam er helaas ook niet meer tussen, echt balen. Morgen maar de situatie uitleggen en vragen wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
timinh0 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:55:
Ik werd vanmiddag toen ik het contract omzette ook nadrukkelijk gewezen op het belang van klikken op een groene knop in de mail om te bevestigen. Deze vind ik echter niet terug in de mails(waaronder een met de contractbevestiging) die ik tot nu toe van Greenchoice heb ontvangen.
Wellicht hebben ze het alvast voor je gedaan? Want de contractbevestiging_overeenkomst (in een mail die bij mij "Alsjeblieft, jouw contract voor groene stroom" heet) is waar het om is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
@Zhou en @arenddekker Ik zou dan in ieder geval vandaag nog een mail sturen. Misschien dat ze dat morgen dan nog mogen accepteren, omdat dat wel voor 1-6 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-06 17:24
Truus01 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:05:
[...]

Wellicht hebben ze het alvast voor je gedaan? Want de contractbevestiging_overeenkomst (in een mail die bij mij "Alsjeblieft, jouw contract voor groene stroom" heet) is waar het om is te doen.
In die mail (de derde mail bij mij) zit geen groene knop. Wel een "Bekijk contractbevestiging" - knop.

In de eerste mail "Jouw Greenchoice verlengaanbod" zat wel een groene knop en er zaten documenten bij

Na het drukken op die groene knop kreeg ik een tweede mail ("Jouw Greenchoice bevestiging'). Daar zaten ook weer documenten bij.

Het lijkt er dus inderdaad op dat fase 1 en 2 'voor akkoord' zijn overgeslagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Heintje op 31-05-2023 17:19 ]

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 18:48
Tijdens het telefoontje kreeg ik deze mail welke ik moest bevestigen zodat de medewerker alles verder kon regelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_o8VDQ7h3bgQhWuQgQegp_0EMHQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KQO8GFjay3Kd2dJMQoUZJFLk.png?f=fotoalbum_large

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-05 19:36
arenddekker schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:05:
Ik kwam er helaas ook niet meer tussen, echt balen. Morgen maar de situatie uitleggen en vragen wat de mogelijkheden zijn.
Misschien is het handig om alvast een mailtje te sturen aan GC met dat je graag gebruik maakt van de nieuwe deal maar dat je er niet door komt en het dus via de mail wil regelen? Kan mij voorstellen dat coulance dan makkelijker wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arenddekker
Ga ik doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 00:02
psy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:49:
Zie nu pas dit topic.
Verbazingwekkend dat nog zo veel mensen in zee willen met Greenchoice na het gezeik over salderen binnen een tariefsperiode. Nu zal dat niet voor iedereen bekend zijn, maar voor mij is het duidelijk, die tent komt er niet meer in.
Ik heb geen verschillende tariefsperiode gehad dus is het niet van toepassing voor mij.
De meeste energieleveranciers hebben wel vreemde praktijken, dan blijft er niks over om mee in zee te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Truus01 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:08:
@Zhou en @arenddekker Ik zou dan in ieder geval vandaag nog een mail sturen. Misschien dat ze dat morgen dan nog mogen accepteren, omdat dat wel voor 1-6 is.
Dat is dan nog wat ik kan doen met het contract waar ik geaccepteerd heb als bijlage. Ze waren al om 16:50 al niet meer te bereiken.

Ander maar niet, het schilt niet zo heel veel, alleen het teruglevering heb ik nog niet helemaal rond (1 op 1).

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
fps schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:00:
[...]

Als je morgen belt en afsluit val je niet meer onder de huidige boetetarieven zoals die nu nog wel gelden.
Ik heb het contract al binnen, echter startdatum is 31 mei ipv 1 nov voor 2 jaar vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Bij mij werd er expliciet verteld dat ik alleen de oude boeteregeling krijg, als ik vóór het einde van de dag het aanbod accepteer.
Ik ben dus bang dat mensen die mailen/morgen bellen buiten de boot vallen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Zhou schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:39:
Ik heb het contract al binnen, echter startdatum is 31 mei ipv 1 nov voor 2 jaar vast.
Oh! Dat is inderdaad iets wat nog wel te regelen moet zijn, lijkt me.
Met inderdaad die andere bijlage er ook nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
dragonhaertt schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:41:
Bij mij werd er expliciet verteld dat ik alleen de oude boeteregeling krijg, als ik vóór het einde van de dag het aanbod accepteer.
Denk het ook. Maar niet geschoten (dus nu nog een mail) is zeker mis.

En heel misschien zijn wij dadelijk allemaal juist weer degene die 'mis' schieten en zijn vanaf morgen de tarieven véél gunstiger.
Maar ja, dan kunnen wij wel 'goedkoop' opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Truus01 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:50:
[...]

Oh! Dat is inderdaad iets wat nog wel te regelen moet zijn, lijkt me.
Met inderdaad die andere bijlage er ook nog bij.
Ik hou me gewoon voor het domme en dat nu in de app/website niet goed staat. Kijk even hoe ze gaan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Madeliefxxx schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 23:51:
Dat is mij ook verteld. Ik dacht nl. dat ik nu dan de afrekening kreeg maar die krijg ik dus blijkbaar gewoon pas in oktober. De logica ontgaat me.
Dat doen meer leveranciers. Ook als je bijv nu een variabel contract hebt en een jaarcontract afsluit bij dezelfde leverancier. Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dat lijkt me logisch gezien morgen de nieuwe regelgeving ingaat

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
EWK schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:35:
[...]

Dat lijkt me logisch gezien morgen de nieuwe regelgeving ingaat
Maar een bedrijf moet toch altijd af kunnen spreken dat ze geen claim in zullen dienen?
Het is een recht, geen plicht lijkt mij.(maar ben geen jurist).

[ Voor 10% gewijzigd door quazar op 31-05-2023 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

quazar schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:45:
[...]

Maar een bedrijf moet toch altijd af kunnen spreken dat ze geen claim in zullen dienen?
Het is een recht, geen plicht lijkt mij.(maar ben geen jurist).
Waarom zouden ze dat doen? Een autoverkoper kan er ook voor kiezen om de bpm voor je te betalen, doen ze ook niet. De supermarkt kan ook beslissen de btw op brood voor eigen rekening te nemen, doen ze ook niet.
Commerciële bedrijven zijn er om winst te maken en aandeelhouders tevreden te stellen ;).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:53
Nu ben ik abuis, mijn contract is 19/6/22 ingegaan, deze kan ik toch altijd nog “boete vrij” opzeggen?
Boete vrij in de zin van 50euro boete per contractjaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

BaBoK schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:19:
Nu ben ik abuis, mijn contract is 19/6/22 ingegaan, deze kan ik toch altijd nog “boete vrij” opzeggen?
Boete vrij in de zin van 50euro boete per contractjaar?
Nieuwe contracten ingegaan vanaf 1 juni vallen onder de nieuwe regels. Daarvoor onder de oude regels.
Jij zit dus onder de oude regels

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quazar
EWK schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:24:
[...]

Nieuwe contracten ingegaan vanaf 1 juni vallen onder de nieuwe regels. Daarvoor onder de oude regels.
Jij zit dus onder de oude regels
Volgens mij gaat het om contracten die op of na 1 juni zijn aangegaan. Als je voor die tijd akkoord bent gegaan dan kan een contract dat 1 juli start nog onder de oude regeling vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

quazar schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:52:
[...]

Volgens mij gaat het om contracten die op of na 1 juni zijn aangegaan. Als je voor die tijd akkoord bent gegaan dan kan een contract dat 1 juli start nog onder de oude regeling vallen.
Contract van de vrager BaBok is echter al in 2022 ingegaan en dus oude regels

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-06 23:27
Truus01 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:21:
[...]

Het tarief dat jij noemt is volgens mij het 2-jarig tarief, wat @detulp050 benoemd het 3-jarig tarief.
Nu hoop ik sowieso dat DeTulp erna nog gelezen heeft, want hij heeft eigenlijk te vroeg de overstap gemaakt, met boete!
Ja, heb al gebeld met ze. Ook geen boete voor mij! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 20:35

d0s

sssst

Ik ben er helaas ook niet doorheen gekomen vandaag. In ga denk ik zometeen nog bij Oxxio afsluiten (0,34 en 0,38 stroomtarieven). Energie only ivm stadsverwarming.

De boete bij GC is 100 euro maar die verdien ik dan terug in de eerste maanden ivm een lager maandbedrag. En een evt. Opzegboete bij Oxxio is als ik vandaag nog afsluit ook slechts 50 euro mocht ik gaan switchen in het contractjaar. Bij Oxxio salderen ze in elk geval niet 'per tariefperiode'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
Siepie schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:31:
[...]

Als je nu je contract bij GC omzet dan kun je sowieso nog 14 dagen kijken of het elders nog interessanter wordt en dan alsnog ontbinden.
Echter.. Als je gaat ontbinden, ben je niet opeens contract vrij. Je had namelijk nog een contract en die ga je opbreken en aanpassen.
Het zou mij niet verbazen dat als je het nieuwe contract laat ontbinden, dat je weer in je oude contract zit.
Ten ontbinden alleen interessant zijn als je voor een langer contract dan je huidige bent gegaan zodat je de opzegboete met een paar tientjes kunt minderen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:00

PoweRoy

funky!

Zo mede door dit topic heb ik een nieuw gas contract aangevraagd. Ik had ook een 3 jaar contract maar van EnergieDirect (die werd rond dezelfde tijd aangeboden als de Unive/Greenchoice.
Normaal 0,46575,
Dal: 0,36765
Gas 1.93445

Vanaf 1 aug 2023
Normaal: 0,34803
Dal: 0,27936
Gas 1,50118

Vanaf 1 aug 2024
Normaal 0,30683
Dal: 0,24846
Gas 1,34953
Voor stroom ben ik duurder uit bij een nieuw contract (even vanaf 1 augustus gerekend).
bv Coolblue (0.37413 normaal en 0.36312 dal)
bv Greenchoice (0,3996 normaal en 0,3817 dal)

Voor gas wel een stukje goedkoper:
bv Coolblue 1.2751 per kuub + 7.10 leveringtarief per maand
bv BudgetEnergie 1.31624 per kuub + 5.99 leveringtarief per maand - 50 welkomst korting

Ik ben voor BudgetEnergie gegaan (via independer), ietsjes goedkoper met mijn verbruik.

EDIT: natuurlijk geen mail direct van BudgetEnergie. Zal wel weer tijdens kantooruren zijn. Hopelijk nog onder de oude regeling omdat ik het op 31mei 23:38 heb aangevraagd ;)

[ Voor 10% gewijzigd door PoweRoy op 01-06-2023 00:14 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:30
Heintje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:15:
[...]

Dank voor het meedenken.
Het is best een puzzel en daar ben ik niet zo goed in.

Voor dit contractjaar is er niets meer te redden voor mij. Ik ga helaas niet mėėr terugleveren dan afnemen voor 9 juli.

Maar is het nu zo dat er een derde tariefperiode (van 8 of 9 dagen) ontstaat in de berekening van het huidige jaar als het nieuwe contract op 1 juli ingaat?

Voor de jaarnota in 2024 denk ik dat het anders ligt:
Als het nieuwe contract ingaat op 1 juli (dus net iets eerder dan 9 juli) dan ontstaat er wel een 'periode' (van een paar dagen) tot aan de oude jaarnota-datum, maar geen 'tariefperiode', want het tarief van 1 juli tot 9 juli is hetzelfde als het tarief na 9 juli.

Of maak ik een denkfout?
Volgens mij klopt dit, maar maakt zo'n korte derde tariefperiode nog iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-05 10:03
antidote schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 00:10:
[...]

Volgens mij klopt dit, maar maakt zo'n korte derde tariefperiode nog iets uit?
Ja, als je meer afneemt van het net dan opwekt, dan kan dit in je nadeel uitpakken (soms ook in je voordeel wellicht). Zie het topic “Greenchoice jaarrekening saldering incorrect?” In het kort komt het erop neer dat ze met een gewogen gemiddelde van de tarieven rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:00

PoweRoy

funky!

PoweRoy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:58:
Zo mede door dit topic heb ik een nieuw gas contract aangevraagd. Ik had ook een 3 jaar contract maar van EnergieDirect (die werd rond dezelfde tijd aangeboden als de Unive/Greenchoice.

[...]

Voor stroom ben ik duurder uit bij een nieuw contract (even vanaf 1 augustus gerekend).
bv Coolblue (0.37413 normaal en 0.36312 dal)
bv Greenchoice (0,3996 normaal en 0,3817 dal)

Voor gas wel een stukje goedkoper:
bv Coolblue 1.2751 per kuub + 7.10 leveringtarief per maand
bv BudgetEnergie 1.31624 per kuub + 5.99 leveringtarief per maand - 50 welkomst korting

Ik ben voor BudgetEnergie gegaan (via independer), ietsjes goedkoper met mijn verbruik.

EDIT: natuurlijk geen mail direct van BudgetEnergie. Zal wel weer tijdens kantooruren zijn. Hopelijk nog onder de oude regeling omdat ik het op 31mei 23:38 heb aangevraagd ;)
Meh, ik was iets optimistisch om het avonds te doen. Heb contract aangeboden gekregen met de nieuwe boete regeling.
Maakt 't wel erg onduidelijkheid wat de boete kosten zouden zijn bij eventueel eerder vertrek.
Binnen 14 dagen maar weer annuleren.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb trouwens nog steeds mijn oude contract in de app staan terwijl ingangsdatum 31-05-23 is. Meer mensen dit?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
HekkeySE schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:23:
Ik heb trouwens nog steeds mijn oude contract in de app staan terwijl ingangsdatum 31-05-23 is. Meer mensen dit?
Ach dat komt wel goed joh, mijn app is ook totaal in de war.

Ik heb in de app een nieuw termijnbedrag en nieuwe tarieven, maar er staat nog steeds 3 jaar duurzaam dalen unive en 3 jaar looptijd. De einddatum is ineens helemaal leeg.

Zal wel even duren voordat alles er goed in staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arenddekker
Heb net gebeld en inderdaad kan het niet meer onder de oude voorwaarden. Ik snap het wel maar het is ook ergens wel vreemd dat je, omdat zij het druk hadden en niet bereikbaar zijn, nu aan deze voorwaarden zit terwijl je op tijd kenbaar hebt gemaakt/willen maken dat je je contract wil omzetten. Als de sportschool je contract met een jaar verlengd omdat ze niet opnamen terwijl je belde om het contract stop te zetten dan zou dat ook vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Nog even terugkomend waar @psy het over had m.b.t. tariefsperiode.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
elektriekert schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:41:
Nog even terugkomend waar @psy het over had m.b.t. tariefsperiode.

***members only***
Ik heb gisteravond hierover gemaild over deze foute ingangsdatum. Vandaag nog niets binnengekregen. Even afwachten. Anders moet ik misschien ook bijbetalen voor de dure wintermaanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaittamW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:08
PoweRoy schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:00:
[...]

Meh, ik was iets optimistisch om het avonds te doen. Heb contract aangeboden gekregen met de nieuwe boete regeling.
Maakt 't wel erg onduidelijkheid wat de boete kosten zouden zijn bij eventueel eerder vertrek.
Binnen 14 dagen maar weer annuleren.
In de app zie ik al wel een optie om de boete te berekenen. Hij werkt bij mij niet, ik val namelijk nog onder de oude boete regeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kS0nkfTvmyfcQPks5QF8FAr-ptU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmoJTrVlznMlxBR2W7jNSYLA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepie
Heintje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:34:
[...]

Ik heb gebeld en het is aangepast naar de exacte startdatum van het vorige contract. Dan gelden natuurlijk de oude tarieven tussen nu en de startdatum. Voor de meesten zal dat niet zo nauw luisteren, maar ik ben sinds het prijsplafond allergisch geworden voor tariefperiodes tijdens jaarcontracten.
Het zou dus in principe wel mogelijk moeten zijn om de startdatum gecorrigeerd te krijgen. Het is Heintje kennelijk gelukt door te bellen. Ik heb nog niet exact uitgerekend of het voor mij problematisch wordt, maar als je dus nog meer tijd nodig hebt om naar 0 te salderen, dan zou ik wel kijken of je het gecorrigeerd kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Ik meen dat er een aantal waren die zich dit afvroegen:
fauquemont schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:30:
Ik heb het gas gedeelte opgezegd bij GC/UV. Het stroomgedeelte loopt door, echter er wordt wel een eindafrekening opgemaakt op gas en stroom.
Al vind ik dat zelf wel vreemd. Zou niet hoeven, misschien zelfs niet moeten/mogen.
Toen ik bij BudgetEnergie eerder stopte met stroom, kreeg ik ook alleen een afrekening voor stroom en gas liep netjes door. Maar ja, dat hoeft natuurlijk niet bij iedere leverancier zo te zijn.

Dit is wellicht toch nog een dingetje voor de saldeerders, om dan toch die startdatum juist te krijgen. (Of er wellicht zelfs van af te zien, binnen de 14 dagen?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Truus01 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:48:
Ik meen dat er een aantal waren die zich dit afvroegen:

[...]

Al vind ik dat zelf wel vreemd. Zou niet hoeven, misschien zelfs niet moeten/mogen.
Toen ik bij BudgetEnergie eerder stopte met stroom, kreeg ik ook alleen een afrekening voor stroom en gas liep netjes door. Maar ja, dat hoeft natuurlijk niet bij iedere leverancier zo te zijn.

Dit is wellicht toch nog een dingetje voor de saldeerders, om dan toch die startdatum juist te krijgen. (Of er wellicht zelfs van af te zien, binnen de 14 dagen?)
Ik heb ook zitten neuzen in het "Greenchoice jaarrekening salderen incorrect?"

Daar spreekt men over dat wanneer je meer terug levert dan verbruikt er geen vuiltje aan de lucht is.
Ik moet alleen nog ff die proefberekeningen van GC terug zoeken of dat ook daadwerkelijk zo is.

update:
"Iedere klant met zonnepanelen saldeert de afname met de teruglevering, waarna het netto verbruik resteert. Heb je minder stroom teruggeleverd dan je hebt afgenomen? Dan betaal je voor je netto verbruik per tariefperiode je variabele leveringskosten maal het verbruik, zoals in het voorbeeld hierboven.

Lever je meer stroom terug dan je afneemt? Dan lever je stroom netto terug aan het elektriciteitsnet. Greenchoice geeft dan voor deze netto teruglevering een netto terugleververgoeding. De hoogte van je netto terugleververgoeding kan je vinden in Mijn Greenchoice."

[ Voor 24% gewijzigd door elektriekert op 02-06-2023 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10-2024
Zhou schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:42:
[...]

Ik heb gisteravond hierover gemaild over deze foute ingangsdatum. Vandaag nog niets binnengekregen. Even afwachten. Anders moet ik misschien ook bijbetalen voor de dure wintermaanden.
Ik heb een mail gestuurd over foutieve ingangsdatum
Ipv 28 mei moest dat 1 juli zijn
Ze hebben het nu aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Hp68 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 16:58:
[...]

Ik heb een mail gestuurd over foutieve ingangsdatum
Ipv 28 mei moest dat 1 juli zijn
Ze hebben het nu aangepast
Naar welke email adres heb je gestuurd? Ik heb nog niets gekregen via samengroen@greenchoice.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10-2024
Zhou schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:10:
[...]

Naar welke email adres heb je gestuurd? Ik heb nog niets gekregen via samengroen@greenchoice.nl.
Gewoon je nieuwe voorstel of contract reply, inderdaad dat email adres, antwoord duurde 5 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-06 10:55
Zhou schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:10:
[...]

Je kunt het ook nog proberen via vragen@greenchoiche.nl. Reactie kreeg ik na 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Adiposed schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:11:
[...]

Je kunt het ook nog proberen via vragen@greenchoiche.nl. Reactie kreeg ik na 2 dagen.
Ik heb gisteravond via info@service.greenchoice.nl en cc vragen@greenchoice.nl verstuurd. Even afwachten, anders ga ik eind deze week (weer) bellen.

Enerco heeft ook een leuke aanbieding (gas 1,24 en stroom dal 0,32 hoog 0,37 voor 3 jaar vast). Jammer dat de teruglevertarief maar 9ct is ipv 11,5ct bij GC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaanMc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:43
Zijn er nog meer Tweakers waarbij het nieuwe contract nog altijd niet zichtbaar is in de app en website? Hier op 31 mei het contract omgezet, maar nog steeds is het oude contract zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 18:48
DaanMc schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:54:
Zijn er nog meer Tweakers waarbij het nieuwe contract nog altijd niet zichtbaar is in de app en website? Hier op 31 mei het contract omgezet, maar nog steeds is het oude contract zichtbaar.
Bij mij ging het stapsgewijs.
Van de week stond het nieuwe contract erin maar nog de oude tarieven.
Ook wat ik oorspronkelijk zou gaan betalen na het 1ste jaar.

Sinds vanmorgen stond het allemaal goed.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adiposed
Zhou schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:43:
[...]

Ik heb gisteravond via info@service.greenchoice.nl en cc vragen@greenchoice.nl verstuurd. Even afwachten, anders ga ik eind deze week (weer) bellen.

Enerco heeft ook een leuke aanbieding (gas 1,24 en stroom dal 0,32 hoog 0,37 voor 3 jaar vast). Jammer dat de teruglevertarief maar 9ct is ipv 11,5ct bij GC.
Je kunt ook alleen op gas overstappen. Zo behoudt je wel mooi die 11,5 cent bij Greenchoice en de boete is dan maar voor één product. Ik vind het het niet waard, totale besparing is maar 118.56 (op 499 kuub gas (gebruik zelfs nog minder dan dat)). Haal ik daar de 75 euro boete vanaf dan bespaar ik €43.56. Kan ik net één keer mezelf trakteren op een etentje. :9

[ Voor 16% gewijzigd door Adiposed op 05-06-2023 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 20:59
Ook ik heb destijds het 3 jaar contract afgesloten. Echter laat ik straks extra zonnepanelen installeren. De verwachting is dat ik meer ga terugleveren dan gebruiken; ik denk dat openbreken niet zo veel zin heeft in dat geval? Althans in 2025 met salderen nog niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
WouterL schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:05:
Ook ik heb destijds het 3 jaar contract afgesloten. Echter laat ik straks extra zonnepanelen installeren. De verwachting is dat ik meer ga terugleveren dan gebruiken; ik denk dat openbreken niet zo veel zin heeft in dat geval? Althans in 2025 met salderen nog niet..
Nu niet meer, tenzij gas nog gigantisch gaat dalen.

Voordeel van openbreken zat 'm vooral in combinatie van lagere tarieven + oude opzegregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Nnoitra schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:32:
[...]

Nu niet meer, tenzij gas nog gigantisch gaat dalen.

Voordeel van openbreken zat 'm vooral in combinatie van lagere tarieven + oude opzegregeling.
Aangezien ik nog steeds het oude contract heb, geldt daarvoor ook nog steeds de oude opzegregeling ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
WouterL schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:47:
[...]

Aangezien ik nog steeds het oude contract heb, geldt daarvoor ook nog steeds de oude opzegregeling ;)
Maar als je 'm nu openbreek niet meer; da's het punt.

Openbreken vóór 1 juni:
Oude opzegregeling, goedkopere tarieven
Als de tarieven nog verder zakken, kun je relatief goedkoop nog es overstappen.

Openbreken ná 1 juni:
Nieuwe opzegregeling, goedkopere tarieven.
Als de tarieven nog verder zakken, kun je waarschijnlijk niet meer relatief goedkoop nog es overstappen.

Dat is het verschil.
Daarom is het wellicht handiger om te wachten tot de prijzen verder dalen, als dat al gaat gebeuren.
Maar goed, da's een persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Nnoitra schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:55:
[...]

Maar als je 'm nu openbreek niet meer; da's het punt.

Openbreken vóór 1 juni:
Oude opzegregeling, goedkopere tarieven
Als de tarieven nog verder zakken, kun je relatief goedkoop nog es overstappen.

Openbreken ná 1 juni:
Nieuwe opzegregeling, goedkopere tarieven.
Als de tarieven nog verder zakken, kun je waarschijnlijk niet meer relatief goedkoop nog es overstappen.

Dat is het verschil.
Daarom is het wellicht handiger om te wachten tot de prijzen verder dalen, als dat al gaat gebeuren.
Maar goed, da's een persoonlijke keuze.
edit; ik snap wat je bedoelt.

[ Voor 13% gewijzigd door WouterL op 07-06-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
WouterL schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:28:
[...]

edit; ik snap wat je bedoelt.
In jouw geval is openbreken eigenlijk vooral handig voor gas, als de gasprijs flink daalt en je ook niet van plan bent minder gas te gaan gebruiken. Want als je bv over een jaar gasloos wilt worden, zou je de hogere nieuwe boete moeten betalen, na het openbreken, terwijl het onder de oude regeling (waarschijnlijk) een stuk goedkoper is.
Voor stroom kan het zeker ook nog interessant zijn. Want met meer terugleveren dan verbruiken wil je op zoek naar de hoogste TerugLeverVergoeding. En ook voor die TLV kun je proberen je contract open te breken op het moment dat de stroomprijs (en de TLV) zo laag mogelijk staat, want dan heb je de meeste kans dat je dan je nieuwe stroomcontract gratis op kunt zeggen, zodra de prijzen weer stijgen en de TLV hopelijk ook weer wat stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Truus01 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:10:
In jouw geval is openbreken eigenlijk vooral handig voor gas, als de gasprijs flink daalt en je ook niet van plan bent minder gas te gaan gebruiken. Want als je bv over een jaar gasloos wilt worden, zou je de hogere nieuwe boete moeten betalen, na het openbreken, terwijl het onder de oude regeling (waarschijnlijk) een stuk goedkoper is.
Ik dat dat Greenchoice 1 van de weinigen is waarbij je boeteloos van de contract af kan als je geen gas meer afneemt (waarschijnlijk wel gas aansluiting laten verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
jobr schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:50:
[...]
Ik dat dat Greenchoice 1 van de weinigen is waarbij je boeteloos van de contract af kan als je geen gas meer afneemt (waarschijnlijk wel gas aansluiting laten verwijderen)
Oh echt? Maar dan nog, de tijd die (zeer waarschijnlijk) zit tussen gascontract kunnen laten stoppen en echte verwijdering van de gasaansluiting kost waarschijnlijk meer in vastrecht en leverkosten dan de boete.
De oude boeteregeling bedoel ik dan.
Onder de nieuwe boeteregeling zou het interessant zijn om te weten wanneer 'geaccepteerd' wordt dat je minder (niks) afneemt en dus ook je boete 0 zou moeten zijn. Maar dat zal vast eerder een jaar zijn, dan maar een paar maanden. (Met het laten wijzigen van die SJV en zo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05:14

Nikeo

Jawelles

Ik verhuis naar het buitenland en kon zonder boete van dit specifieke contract af.

Althans, het stond nergens op de afrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Bij meer mensen nog steeds het oude contract in Mijn Greenchoice? Het is al meer dan een week geleden nu. Ik snap dat ze het wel druk zullen hebben, dus ik wacht het nog maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05:14

Nikeo

Jawelles

Ja, het oude contract staat er nog steeds in maar de afrekening is al geweest. (De jaarnota)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-06 14:09
VantageR schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:52:
Bij meer mensen nog steeds het oude contract in Mijn Greenchoice? Het is al meer dan een week geleden nu. Ik snap dat ze het wel druk zullen hebben, dus ik wacht het nog maar even af.
Bij mij ook nog de oude tarieven en contract zichtbaar. Ook nog geen afrekening o.i.d. ontvangen. We wachten het gewoon nog maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-06 23:27
Bij mij staat het nieuwe contract er keurig in

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qItzhioHyaIjGLj-mClG3rLHzis=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1gC7IcXyucnApdnR65W35zLt.png?f=fotoalbum_large

Moet je wel op je adres klikken en dan kan ik switchen tussen oude en nieuwe contracten.

[ Voor 10% gewijzigd door detulp050 op 09-06-2023 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:37

Dielie

*BURP!*

deDenDen schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 12:10:
[...]
Bij mij ook nog de oude tarieven en contract zichtbaar. Ook nog geen afrekening o.i.d. ontvangen. We wachten het gewoon nog maar even af.
Ik heb vorig weekend even gebeld daarover, en toen kwam het snel in orde. Ze hebben het idd druk met alle aanvragen. Voor de jaarafrekening blijft de oude datum van de vorige overeenkomst van toepassing. En dat kan handig zijn ivm salderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Ik kreeg geen antwoord terug van mijn emails. Gistermiddag gebeld, werd helaas opgehangen tijdens de 2de lijns. |:(

Vammorgen weer gebeld. 2de lijns moest intern een email schrijven, want ze kon het blijkbaar niet zelf. Ik werd een paar uur later teruggebeld dat mijn startdatum is veranderd naar 1 nov. Wel veel moeite (totaal wel 2 uur aan belkosten) voor zoiets kleins, maar ja ik heb liever 1 nov dan 31 mei vanwege saldering en energieplafond.

Edit: in de website staat nu dat mijn oude contract eindigt op 1 nov.

[ Voor 9% gewijzigd door Zhou op 09-06-2023 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Zhou schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:21:
Ik kreeg geen antwoord terug van mijn emails. Gistermiddag gebeld, werd helaas opgehangen tijdens de 2de lijns. |:(

Vammorgen weer gebeld. 2de lijns moest intern een email schrijven, want ze kon het blijkbaar niet zelf. Ik werd een paar uur later teruggebeld dat mijn startdatum is veranderd naar 1 nov. Wel veel moeite (totaal wel 2 uur aan belkosten) voor zoiets kleins, maar ja ik heb liever 1 nov dan 31 mei vanwege saldering en energieplafond.

Edit: in de website staat nu dat mijn oude contract eindigt op 1 nov.
Aan de andere kant: je hebt er veel voordeel van en ze hadden je deze mogelijkheid tot omzetten zonder boete überhaupt niet hoeven geven. Ze hebben 't daardoor ook erg druk. Beetje makkelijk om ze nu af te rekenen op wat wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
JBS schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:19:
[...]
Aan de andere kant: je hebt er veel voordeel van en ze hadden je deze mogelijkheid tot omzetten zonder boete überhaupt niet hoeven geven. Ze hebben 't daardoor ook erg druk. Beetje makkelijk om ze nu af te rekenen op wat wachttijd.
Heb je zelf gebeld?

Die regeling hebben ze zelf aangeboden; boetevrij overstappen. Dat ze het drukker hebben hebben ze zelf gedaan, ze hebben ook veel meer NIEUWE klanten gekregen, dus niet alleen maar 3 jaar dalen contracten, ook vanwege de oude overstapregeling. Ik moest bij de 2de lijns aangeven dat ik een AANBOD heb gehad voor 1 nov anders moest ik een boete betalen om dat te kunnen veranderen. Toen ging ze pas aan het werk om dat te regelen.

Bij een nieuwe contract is een bedenktijd van 14 dagen en dat is begin volgende week voorbij en dan wil je dat het goed geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbee
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik ben het overzicht een beetje kwijt. In juni 2022 heb ik het Univé/GC drie jaar dalen contract afgesloten met onderstaande tarieven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jN61TlpFyltlruWeHzkFviCBiSQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DaPyFfv6Uo01dXqdlOHByQsQ.png?f=fotoalbum_large

Gas kan op dit moment goedkoper worden afgesloten dan mijn huidige contract, elektra ook maar daar zit mijn twijfel. Ik krijg volgende maand 4125Wp aan zonnepanelen. Mijn huidige verbruik is circa 3000kWh per jaar. Ik ga alleen vanaf volgende maand thuis opladen met de electrische auto. Via leasemaatschappij krijg ik de opgeladen kWh 1:1 vergoed. Ik verwacht circa 3000 kWh nodig te hebben voor een jaar opladen. Verbruik wordt dan dus circa 6000 kWh in totaal en opwek circa 3500 kWh. Van die 6000 kWh krijg ik de helft vergoed van de leasemaatschappij. Is het zinvol om over te gaan naar een nieuwe GC contract met lagere tarieven en hoe werkt dit dan door ivm de ongunstige manier van salderen als je verbruik hoger is dan je opwek? Ben benieuwd naar jullie kijk op mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepie
Vanaf 3 juli aanstaande start er voor jou al een nieuwe tariefperiode. Je kunt dus zonder problemen overstappen op het andere contract bij GC als je dat ook precies per 3 juli in laat gaan. Of per 1 juli dat zou ook mooi midden in het jaar zijn. Je kunt zonder boete overstappen en creeert geen ander moment van eindafrekening en geen extra tariefperiode. Wel idioot overigens dat je daar zo op moet letten vanwege die rare afrekening per tariefperiode. Dat kan natuurlijk ook reden voor je zijn om naar een andere partij over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
En als je zo twijfelt vanwege stroom, kun je wellicht ook vragen of ze alleen gas overzetten naar het nieuwe contract. Ik weet niet of iemand dat geprobeerd heeft, om het op te splitsen, maar zou theoretisch mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antidote
  • Laatst online: 22:30
Truus01 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:14:
En als je zo twijfelt vanwege stroom, kun je wellicht ook vragen of ze alleen gas overzetten naar het nieuwe contract. Ik weet niet of iemand dat geprobeerd heeft, om het op te splitsen, maar zou theoretisch mogelijk moeten zijn.
Bij het telefoongesprek voor het omzetten heb ik gevraagd of alleen gas naar het "NL Windstroom" contract kon worden omgezet, en de stroom blijven doorlopen in het Univé contract. De medewerker moest het even navragen, maar dit was niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 21:21
Wij hebben per augustus 2022 ook ons Eneco contract omgezet naar GC 3 jaar Duurzaam Dalen Unive. Was nogal een verschil richting de wintermaanden (kwam toen bij GC uit op € 1,96 /m3 en Eneco dik over de € 3,=).

Wij gaan in ieder geval overstappen naar een gunstiger tarief voor gas. Het liefste zou ik naar Oxxio willen, maar die bieden, voor zover ik kan zien, niet alleen gas aan. Tweede keus zou dan Engie worden. Is qua vaste leveringskosten wel wat duurder, maar de prijs per m3 is dan weer wat voordeliger (€ 1,317 per m3). Zij betalen overigens ook de volledige boete, dus daar hebben we geen "pijn" van ;)

Omdat we bij gas afhankelijk(er) zijn van andere landen, hebben we toch liever wat meer zekerheid met een contract voor 3 jaar. Voor stroom zitten we al bij een day-ahead aanbieder (Tibber) en dat bevalt prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74FqUzcu1V9uCyu8hEbZYytuj5E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQpJfIN7M7oBe5FeBkt5mHq2.jpg?f=fotoalbum_tile

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
@antidote Jammer.
@A3-D Als ik het goed gelezen heb in het aanbiedingen topic kun je via Gaslicht of Independer of zo wel alleen met gas overstappen naar Oxxio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbee
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-08-2024
Truus01 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:14:
Ik denk dat ik vertrek bij GC. Oxxio 3 jaar lijkt aantrekkelijk voor zowel gas als elektra op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Truus01 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:11:
@antidote Jammer.
@A3-D Als ik het goed gelezen heb in het aanbiedingen topic kun je via Gaslicht of Independer of zo wel alleen met gas overstappen naar Oxxio.
Ik heb zojuist gebeld met Oxxio en het schijnt bij uitzondering mogelijk te zijn om alleen gas af te nemen. Ze betalen overigens niet de opzegboete van € 100,= maar die verdienen we redelijk snel terug ten opzichte van het hoge tarief van GC nu.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 13:11
A3-D schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:25:
[...]

Ik heb zojuist gebeld met Oxxio en het schijnt bij uitzondering mogelijk te zijn om alleen gas af te nemen. Ze betalen overigens niet de opzegboete van € 100,= maar die verdienen we redelijk snel terug ten opzichte van het hoge tarief van GC nu.
Hebben ze ook aangegeven hoe je online dan die overstap voor alleen gas kan regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Kluifjes schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:27:
[...]

Hebben ze ook aangegeven hoe je online dan die overstap voor alleen gas kan regelen?
Dat kan dus niet, er wordt blijkbaar een uitzondering gemaakt wanneer je telefonisch contact opneemt.

Ik ben net teruggebeld en ben overgestapt naar Oxxio. Geeft de komende drie jaar even wat rust :)

Het contract is ook al binnen via de mail, incl. de 14 kalenderdagen bedenktijd _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QboOXNPNfFMX9Xd4nTLlwNGifgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZwVSg9PTIW1GZazaq3WP19l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 13:11
A3-D schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:48:
[...]

Dat kan dus niet, er wordt blijkbaar een uitzondering gemaakt wanneer je telefonisch contact opneemt.

Ik ben net teruggebeld en ben overgestapt naar Oxxio. Geeft de komende drie jaar even wat rust :)

Het contract is ook al binnen via de mail, incl. de 14 kalenderdagen bedenktijd _/-\o_

[Afbeelding]
Top, bedankt voor het melden! Oxxio, GC en Eneco zitten bij 1 jaar gas allemaal heel dicht bij elkaar. Maar bij meerjarig wordt het een ander verhaal en zijn de verschillen groter. Nu nog alleen de knoop doorhakken of het 1 of 3 jarig wordt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Kluifjes schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:55:
[...]

Top, bedankt voor het melden! Oxxio, GC en Eneco zitten bij 1 jaar gas allemaal heel dicht bij elkaar. Maar bij meerjarig wordt het een ander verhaal en zijn de verschillen groter. Nu nog alleen de knoop doorhakken of het 1 of 3 jarig wordt :*)
Die knoop hebben wij nu definitief doorgehakt en gekozen voor drie jaar zekerheid. Dat is ook wat we hadden bij GC en daar waren we toen erg blij mee, vergeleken met de tarieven van Eneco die we destijds kregen voorgeschoteld. Een contract voor 1 jaar geeft ons net wat te weinig zekerheid, met name omdat we bij gas afhankelijk zijn van andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb exact 2 week geleden m'n GC 3 jaar dalen omgezet naar een 2 jarig contract. Hier is alles wel goed aangepast in de app etc. Ik zie echter dat de tarieven alweer iets gedaald zijn. Ik zit op het randje van de bedenktermijn dus ik ga even bellen en kijken of m'n tarieven nog meer omlaag kunnen. Ik ga het gewoon weer proberen :D

Edit: wachttijd zou langer dan 30 minuten zijn, maar kreeg al na 4 minuten iemand aan de lijn. Ik zat precies op 14 dagen na het akkoord geven van m'n contract, dus hij kon het nog aanpassen. M'n tarieven zijn nu:

NL Windstroom 2 jaar
€ 0,39879 normaal (Oud: € 0,39810)
€ 0,36535 dal (Oud: € 0,39444)
€ 1,24531 gas (Oud: € 1,31352)

Toch mooi dat ik van 3 jaar GC/Unive dalen gratis ben omgezet naar 2 jaar en nu wéér ben omgezet naar 2 jaar met nog iets lagere tarieven. De 14 dagen bedenktijd is ook weer gereset, dus mocht de gasprijs nog wat dalen bel ik weer :+ Het enige grote nadeel is dat ik nu wel onder de nieuwe boeteregels val, maar dat neem ik voor lief. Greenchoice heeft altijd goed meegedacht en meer gedaan dan ik had verwacht, dus ik vind het prima om 2 jaar bij ze te blijven.

Edit 2: zoals opgemerkt door @brny zijn de vaste leveringskosten wel met 22.9% toegenomen.

[ Voor 58% gewijzigd door stin00 op 13-06-2023 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 17:42
Bedankt voor je pro activiteit en het melden! Hier ook op het randje van de bedenktijd en na bellen het zelfde aanbod ontvangen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brny
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-06 15:44
stin00 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:45:
Ik heb exact 2 week geleden m'n GC 3 jaar dalen omgezet naar een 2 jarig contract. Hier is alles wel goed aangepast in de app etc. Ik zie echter dat de tarieven alweer iets gedaald zijn. Ik zit op het randje van de bedenktermijn dus ik ga even bellen en kijken of m'n tarieven nog meer omlaag kunnen. Ik ga het gewoon weer proberen :D

Edit: wachttijd zou langer dan 30 minuten zijn, maar kreeg al na 4 minuten iemand aan de lijn. Ik zat precies op 14 dagen na het akkoord geven van m'n contract, dus hij kon het nog aanpassen. M'n tarieven zijn nu:

NL Windstroom 2 jaar

Toch mooi dat ik van 3 jaar GC/Unive dalen gratis ben omgezet naar 2 jaar en nu wéér ben omgezet naar 2 jaar met nog iets lagere tarieven. De 14 dagen bedenktijd is ook weer gereset, dus mocht de gasprijs nog wat dalen bel ik weer :+ Het enige grote nadeel is dat ik nu wel onder de nieuwe boeteregels val, maar dat neem ik voor lief. Greenchoice heeft altijd goed meegedacht en meer gedaan dan ik had verwacht, dus ik vind het prima om 2 jaar bij ze te blijven.
Heb je nu dan ook de hogere vaste leveringskosten? Die zijn van €0,208 naar €0,255 gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
brny schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:05:
[...]

Heb je nu dan ook de hogere vaste leveringskosten? Die zijn van €0,208 naar €0,255 gegaan.
Yep, goed gespot. Ik heb de contracten even vergeleken:

Vaste leveringskosten gas & stroom over 12 maanden:
Nieuw: € 93,42
Oud: € 76,00

Dat is een aardige stijging van 22,9%.

Gelukkig is de netto besparing nog steeds positief obv mijn verbruik.. het maandbedrag is toch weer 4 euro lager met m'n nieuwe contract :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Lastig, ik blijf toch maar bij mijn 14 dagen oude contract met een lagere opzegboete. Ik neem de gok dat de prijzen nog verder zullen dalen (of niet, maar ik ben in ieder geval flexibeler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Hier ook het 3 jaar dalen contract.
Start contract op 1-7-2022, het eerste jaar zit er dus bijna op.

Lees ik nu goed dat je dit zonder kosten kunt aanpassen naar de lagere tarieven?
Of komt er toch ergens het boete tarief om de hoek kijken?

Moet dit dan precies starten op de dag van het afsluiten contract, in mijn geval 1-7?

Voor stroom maakt het niet zoveel uit, ik lever zo'n 500kWh netto terug.
Gas verbruik ik weinig, tot nu toe nog geen 400m3.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepie
henkNL schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:10:
Hier ook het 3 jaar dalen contract.
Start contract op 1-7-2022, het eerste jaar zit er dus bijna op.

Lees ik nu goed dat je dit zonder kosten kunt aanpassen naar de lagere tarieven?
Of komt er toch ergens het boete tarief om de hoek kijken?

Moet dit dan precies starten op de dag van het afsluiten contract, in mijn geval 1-7?

Voor stroom maakt het niet zoveel uit, ik lever zo'n 500kWh netto terug.
Gas verbruik ik weinig, tot nu toe nog geen 400m3.
Klopt inderdaad: je kunt zonder boete overstappen op de lagere tarieven en weer voor 2 of 3 jaar vastzetten bij GC. Het hoeft niet precies op 1-7 in te gaan, omdat je toch netto teruglevert. Als je meer verbruikt dan teruglevert, dan zou ik wel sterk aanraden om het op het moment in te laten gaan dat je precies op 1 jaar looptijd zit, want anders ontstaat er een extra tariefperiode en dat is super ongunstig als je netto gezien afneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adiposed
In verband met bovenstaande berichten heb ik vandaag opnieuw contact opgenomen met Greenchoice. Aanvankelijk wilde ze me niet overzetten naar de lagere tarieven, omdat ik buiten bedenktijd zit. Na ophangen werd ik teruggebeld en kon het plots wel. Nu heb ik rustig de verschillen vergeleken en dan met name de verhogingen. Ik zou 4 euro per jaar besparen met het (geschatte) verbruik. Vanwege de nieuwe opzegvergoeding vind ik dit het zelf niet waard.

Mocht iemand het voor zichzelf willen vergelijken: https://drive.proton.me/urls/DSZYGSD3GW#O2dijUTk9g15. Dit is een upload van pdfbestandjes op mijn eigen proton drive acccount. Ze zijn als het goed is te openen zonder te downloaden.

[ Voor 22% gewijzigd door Adiposed op 13-06-2023 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Siepie schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:20:
[...]

Klopt inderdaad: je kunt zonder boete overstappen op de lagere tarieven en weer voor 2 of 3 jaar vastzetten bij GC. Het hoeft niet precies op 1-7 in te gaan, omdat je toch netto teruglevert. Als je meer verbruikt dan teruglevert, dan zou ik wel sterk aanraden om het op het moment in te laten gaan dat je precies op 1 jaar looptijd zit, want anders ontstaat er een extra tariefperiode en dat is super ongunstig als je netto gezien afneemt.
Tnx, ik zal eens een rekensom gaan maken.
Gas gaat nu voor zo'n 1,24?
Ik betaal nu nog het prijsplafond (1,45), volgend jaar wordt dat 1,63348 per m3
Adiposed schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:30:
In verband met bovenstaande berichten heb ik vandaag opnieuw contact opgenomen met Greenchoice. Aanvankelijk wilde ze me niet overzetten naar de lagere tarieven, omdat ik buiten bedenktijd zit. Na ophangen werd ik teruggebeld en kon het plots wel. Nu heb ik rustig de verschillen vergeleken en dan met name de verhogingen. Ik zou 4 euro per jaar besparen met het (geschatte) verbruik. Vanwege de nieuwe opzegvergoeding vind ik dit het zelf niet waard.

Mocht iemand het voor zichzelf willen vergelijken: nieuw tarief en oud tarief.
Linkjes werken niet meer? Expired

[ Voor 29% gewijzigd door henkNL op 13-06-2023 21:57 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
stin00 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:45:

NL Windstroom 2 jaar

Edit 2: zoals opgemerkt door @brny zijn de vaste leveringskosten wel met 22.9% toegenomen.
Echter... Als de gas prijzen tzt (> 2 weken) nog verder dalen kun je op een fors hogere boete uitkomen dan nu het geval is.

Laten we zeggen dat het over 2 maand op €1,10 zit en je in de zomer zo'n 30m3 p/m verbruikt.
Bespaar je over 2 maand (2x30m3) x €0,069(verschil oud/nieuw windstroom) = € 4,14.
Maar je opzegboete is 'verschil in prijs x geplande verbruik resterende maanden' en dat kan best aantikken
Bv €0,14 x (2 x 1000m3 jaarverbruik)=€280
Terwijl je over 2 jaar met 1000m3 x €0,069 = €138 meer zou betalen als de prijzen gelijk blijven of stijgen (wat nog altijd fors minder is dan het oude dalen contract).
Daarentegen heb je een opzegboete van €100,- tot €50,- veel sneller terugverdient bij (nog) lagere gasprijzen.

Persoonlijke keuzes enzo. :)
Ik neem de gok dat ik over een paar maanden of over plusminus een jaar tegen een geringe boete naar nog lagere prijzen kan gaan.
Dat ik ten opzichte van de nieuwe prijzen op basis van verbruik €95,-- (over een jaar) meer betaal neem ik voor lief want met oude dalen contract had ik over komend jaar €210 meer moeten betalen en over het jaar daarna zo'n €500.-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adiposed
henkNL schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:38:
[...]

Linkjes werken niet meer? Expired
Handig dat smallpdf, zal ze even updaten. Thanks.

Edit: inmiddels gewijzigd.

[ Voor 6% gewijzigd door Adiposed op 13-06-2023 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-06 11:49
Hmm, ik heb voor 1 juni een 3 jarig contract bij Green Choice afgesloten voor 1.38 euro per m3 gas (stroom heb ik elders).

Ik heb nog heel even bedenktijd.

Nu zie ik op de website van GreenChoice dat ze 3 jarig aanbieden voor 1.30 euro per m3 ( 8 cent minder :)).
Weliswaar met een veel hogere opzegboete, omdat het na 1 juni is.

Lastig hoor... Is lagere opzegboete die 8 cent extra waard? Ik vind 1.30 euro per m3 al mooi scherp geprijsd en verwacht in de toekomst dat dit niet veel minder gaat worden. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 22:15

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

PigRush schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:16:
Hmm, ik heb voor 1 juni een 3 jarig contract bij Green Choice afgesloten voor 1.38 euro per m3 gas (stroom heb ik elders).

Nu zie ik op de website van GreenChoice dat ze 3 jarig aanbieden voor 1.30 euro per m3 ( 8 cent minder :)).

Lastig hoor... Is lagere opzegboete die 8 cent extra waard? Ik vind 1.30 euro per m3 al mooi scherp geprijsd en verwacht in de toekomst dat dit niet veel minder gaat worden. Wat denken jullie?
Ik denk 0,08 cent niet, maar voor 0,16 cent misschien wel? Ik zat ook op 1,30 Gas en 0,39234 kWh via GC 2 jaar.... kwam van een Univé 3 jaar energie van de Boer verhaal af.....

https://www.eigenhuis.nl/...ollectieve-inkoop-energie

Misschien even inlezen in dit topic:

Energieleveranciers aanbiedingentopic

Hier de prijzen zoals ik ze heb gekregen met 4500 KWh en 1500 m3 gas.... was voor mij incl. boete op jaarbasis €800,- verschil.... dus een no-brainer, zeker nu weer de prijzen stijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jemusNZcG1M0qXt5I7-v40wjIM=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/TEE0hBICtmr3zHYmh92LpYSh.webp?f=fotoalbum_large

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgevol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 13:51
PigRush schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:16:

Vandaag was mijn laatste dag bedenktijd. Had op 31 mei een jaar vast afgesloten voor 1,36 (alleen gas) maar vandaag gebeld en heb het omgezet met terugwerkende kracht vanf 1 juni naar 1,21 voor 1 jaar zonder boete. Dat jaar blijf ik nu sowieso zitten heb ik besloten ivm de nieuwe boeteregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Hoe zijn de terugleververgoedingen nu? ik lever netto meer terug dan ik zelf gebruik, en 0,12c op mijn huidige 3 jaar duurzaam dalen lijkt aan de hoge kant dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Nou, zojuist nog even gebeld met GC omdat ik niks van de aanpassingen zie. Die gast van GC was gisteren aan de telefoon ook vrij rommelig en moest dingen meermaals omzetten. Net na 17 min iemand aan de lijn en die zei doodleuk dat mijn 3 jaar dalen contract op 1 juli 2023 eindigt en ik dan overga op een variabel contract. Hèh..? :+ Heel bijzonder.

Dus ik heb aangegeven dat het wel prima is zo en of ik dus contractvrij wordt + geen boete hoef te betalen. Dat is inderdaad het geval, hopelijk houden ze zich daar ook aan. Vervolgens via Coolblue een 1 jarig contract gekozen dat dus per 1 juli ingaat met nog wat lagere tarieven.

Het was een hele roller coaster maar hopelijk komt het nu allemaal goed :D Wilde opzich best blijven bij Greenchoice, maar de administratie verloopt me wat te rommelig daar.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 14-06-2023 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-06 14:09
Zojuist gebeld door Green Choice met de mededeling dat het contract wat eind mei verzonden was niet helemaal juist was, omdat er geen 'vinkje' gezet was bij het openbreken van het huidige contract.

Dat gingen ze nu alsnog doen, dus ze sturen een nieuw voorstel wat geaccepteerd moet worden.

Ze wilden het nieuwe contract per 1 juli in laten gaan, "omdat juni toch al vooruit betaald was". Nadat ik aangaf dat ik het per direct in wil laten gaan i.v.m. de lagere tarieven en dat het toch weinig uit moet maken of de halve maand gecrediteerd moet worden (er komt immers toch een afrekening), was meneer bijzonder geïrriteerd. Hij kon nog net over zijn lippen krijgen "dat hij dat dan maar gaat doen" en hing meteen op :')

Het nieuwe tarief scheelt mij zo'n €75 per maand aan stroom, makkelijk praten van zo'n medewerker.

Edit:
Het nieuwe contract bevat de 'nieuwe' tarieven én de nieuwe opzegboeteregeling. Daar ben ik niet blij mee.

Momenteel hang ik weer in de wacht en zijn ze mijn opmerkingen hierover aan het bespreken. De nieuwe tarieven interesseren mij niet zo, die boeteregeling daarentegen...

Edit 2:
De medewerkster geeft aan dat er twijfels zijn of het juridisch mogelijk is deze 'fout' te herstellen. Zij was het met mij eens dat mij geen blaam treft, ik heb immers 30 mei gewoon het contract ondertekend. Bij GC is iemand simpelweg vergeten een checkbox aan te kruisen. Het team dat hier uitsluitsel over kan geven gaat binnen 10 werkdagen reageren..
De medewerkster adviseerde mij echter om alvast een mail te sturen naar vragen@greenchoice.nl en daarin uiteen te zetten waarom ik meen recht te hebben op het eerder voorgestelde contract.

Deze medewerkster en haar directe collega's waren het volledig met mij eens. Ze heeft mijn klachten en haar mening en advies geregistreerd. De mail die ik ga verzenden is voornamelijk voor mijn eigen administratie en dient als zwart-op-wit bevestiging dat ik het niet eens ben met deze gang van zaken.

To be continued...

Edit 3:
Laatste update. Zojuist weer gebeld door Greenchoice, die daarmee bijzonder vlot gereageerd hebben op mijn (lange) mail waarin ik mijn verhaal heb gedaan.

Ze hebben mij de keuze geboden:
- Het nieuwe contract met nieuwe (lagere) tarieven en nieuwe boeteregeling accepteren
- Het contract van 31 mei zoals ik het in eerste instantie had getekend alsnog in laten gaan

Ik heb voor het laatste gekozen. De oude boeteregeling zal bij dalende tarieven veel goedkoper uitpakken dan de nieuwe boeteregeling. Met zo'n 5000 kWh en 2000 m³ gas zijn de oude boetes een lachertje. Dat geeft mij de gewenste flexibiliteit bij dalende tarieven. De iets lagere tarieven van het nieuw aangeboden contract zijn leuk, maar niet denderend.

[ Voor 57% gewijzigd door deDenDen op 14-06-2023 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 16:28

Wuursj

want worst is al bezet

Ik had vorig jaar ook voor 3 jaar getekend. Vorige week toch maar een nieuw contract bij Innova afgesloten. Hun flinke casback zet door mijn redelijk lage verbruik (~1200 kWh netto) meer zoden aan de dijk dan gaan bedelen bij Greenchoice om een nieuw contract. Ik heb het nieuwe abbo laten ingaan op de dag nadat het eerste jaar verstreken is bij GC en omdat het alleen om elektra gaat, valt de boete wel mee. 75 euro als ik het goed heb.

Nu hopen dat innova niet omvalt want die cashback krijg je natuurlijk pas aan het eind.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:17:
Nou, zojuist nog even gebeld met GC omdat ik niks van de aanpassingen zie. Die gast van GC was gisteren aan de telefoon ook vrij rommelig en moest dingen meermaals omzetten. Net na 17 min iemand aan de lijn en die zei doodleuk dat mijn 3 jaar dalen contract op 1 juli 2023 eindigt en ik dan overga op een variabel contract. Hèh..? :+ Heel bijzonder.
Vandaag met GC gebeld, omdat ik mijn nieuwe contract niet te zien krijg in de website en dat mijn contract dus eindigt op 1 nov. Ze verzekerde me dat de 2 jarig contract er wel in staat en dat het vanaf 1 nov begint.

Je weet maar nooit, anders krijg ik ook een variabel contract en dan zijn er niet zoveel aanbiedingen, omdat dan de winter gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-06 16:50
Wuursj schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:13:
Nu hopen dat innova niet omvalt want die cashback krijg je natuurlijk pas aan het eind.
Ik weet dat innova er een paar jaar terug niet zo goed voor stond. Maar ik kan geen jaarverslagen van ze terugvinden van 21 of 22. Als iemand die wel heeft...

PS: gewoon zorgen dat je aan het eind vd rit moet betalen. Dan kun je die cashback verrekenen met een evt failissement. Voor mij is dat helaas geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K van k
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:19

K van k

18x 400 wp oost-west

Hier voor m'n moeder 2 weken geleden voor 3 jaar vast gezet bij Eneco.
Dit zou op 25-6 ingaan meen ik.
Ze was allang blij dat ze nu van 168 per maand variabel, naar 123 per maand ging.
Kwam als goedkoopste uit de bus.
Ga je bv bij essent en paar anderen voor 3 jaar vast dan halveerde ook je salderen vergoeding.
Bij eneco bleef deze gewoon 9 cent.
Zit zelf bij pure energie en is 5 jaar vast 14.5 cent.
Maar denk dat we nu alles op gaan gebruiken van de panelen, huis is nu compleet electrische en zo'n electrische autootje erbij nu.
Exact 20 jaar bij Gc had ze gezeten.

Volgens mij ging haar gas nu naar 1.24 en stroom 32 cent, naja ze was blij,nu 3 jaar geen omkijken en het verbruik iets hoger ingevuld, want is toch een oud hoekhuis.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste