Zojuist gebeld door Green Choice met de mededeling dat het contract wat eind mei verzonden was niet helemaal juist was, omdat er geen 'vinkje' gezet was bij het openbreken van het huidige contract.
Dat gingen ze nu alsnog doen, dus ze sturen een nieuw voorstel wat geaccepteerd moet worden.
Ze wilden het nieuwe contract per 1 juli in laten gaan, "omdat juni toch al vooruit betaald was". Nadat ik aangaf dat ik het per direct in wil laten gaan i.v.m. de lagere tarieven en dat het toch weinig uit moet maken of de halve maand gecrediteerd moet worden (er komt immers toch een afrekening), was meneer bijzonder geïrriteerd. Hij kon nog net over zijn lippen krijgen "dat hij dat dan maar gaat doen" en hing meteen op
Het nieuwe tarief scheelt mij zo'n €75 per maand aan stroom, makkelijk praten van zo'n medewerker.
Edit:
Het nieuwe contract bevat de 'nieuwe' tarieven én de nieuwe opzegboeteregeling. Daar ben ik niet blij mee.
Momenteel hang ik weer in de wacht en zijn ze mijn opmerkingen hierover aan het bespreken. De nieuwe tarieven interesseren mij niet zo, die boeteregeling daarentegen...
Edit 2:
De medewerkster geeft aan dat er twijfels zijn of het juridisch mogelijk is deze 'fout' te herstellen. Zij was het met mij eens dat mij geen blaam treft, ik heb immers 30 mei gewoon het contract ondertekend. Bij GC is iemand simpelweg vergeten een checkbox aan te kruisen. Het team dat hier uitsluitsel over kan geven gaat binnen 10 werkdagen reageren..
De medewerkster adviseerde mij echter om alvast een mail te sturen naar vragen@greenchoice.nl en daarin uiteen te zetten waarom ik meen recht te hebben op het eerder voorgestelde contract.
Deze medewerkster en haar directe collega's waren het volledig met mij eens. Ze heeft mijn klachten en haar mening en advies geregistreerd. De mail die ik ga verzenden is voornamelijk voor mijn eigen administratie en dient als zwart-op-wit bevestiging dat ik het niet eens ben met deze gang van zaken.
To be continued...
Edit 3:
Laatste update. Zojuist weer gebeld door Greenchoice, die daarmee bijzonder vlot gereageerd hebben op mijn (lange) mail waarin ik mijn verhaal heb gedaan.
Ze hebben mij de keuze geboden:
- Het nieuwe contract met nieuwe (lagere) tarieven en nieuwe boeteregeling accepteren
- Het contract van 31 mei zoals ik het in eerste instantie had getekend alsnog in laten gaan
Ik heb voor het laatste gekozen. De oude boeteregeling zal bij dalende tarieven veel goedkoper uitpakken dan de nieuwe boeteregeling. Met zo'n 5000 kWh en 2000 m³ gas zijn de oude boetes een lachertje. Dat geeft mij de gewenste flexibiliteit bij dalende tarieven. De iets lagere tarieven van het nieuw aangeboden contract zijn leuk, maar niet denderend.
[
Voor 57% gewijzigd door
deDenDen op 14-06-2023 16:30
]