peacelord schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:06:
Begin juni lopen mijn gas - en elektra contract af bij GC. Dan zal ik in ieder geval leveringskosten moeten gaan betalen voor mijn pv-installatie, want volgens mij is dat zo langzamerhand onvermijdelijk. GC heeft me de afgelopen tijd goed behandeld door steeds flexibel mee te bewegen met zowel grote prijswisselingen als ook met de gewijzigde regelgeving rondom het afkopen van langlopende contracten. Tarieven zijn vooralsnog ook prima d.w.z. marktconform voorzover mij bekend.
Lang verhaal maar ik kom hier toch nog even mijn (led)licht opsteken om te toetsen wat anderen in een vergelijkbare situatie gaan doen? Zelf overweeg ik gezien het voorafgaande om in juni om zowel gas als elektra te gaan verlengen met 1 of 2 jaar afhankelijk van de tarieven. En die ga ik dan in de tussenliggende tijd actief monitoren. De gasprijs is alweer even aan het dalen en als de winter niet veel kouder wordt zal dat nog wel even doorzetten.
Ik zit in dezelfde situatie (juli 25). Einde 3-jarig contract, dat tussentijds is aangepast. Om hoe ze met salderen omgingen wil ik eigenlijk weg, maar ze waren wel soepel met omzetten van mijn contract en voor (flink) lagere tarieven 1,5 jaar geleden. De belangrijkste vraag is: daalt of stijgt de gasprijs tussen nu en 1 juli.... Ik hoor daar zeer uiteenlopende inschattingen over.
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++