Greenchoice/Univé 3-jarig contract overstappen?

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

P_Tingen

omdat het KAN

Die van mij loopt nog een jaar (of zo) dus ik maak me nog niet zo druk, maar ik zit er ernstig over na te denken om over te stappen op dynamische tarieven, wat ik zo links en rechts hoor is dat je daarmee op termijn toch de laagste lasten hebt. Ik zou alleen wel eens een leuke rekentool willen zien om mijn contract van de afgelopen tijd naast de dynamische tarieven te leggen om te zien of dat ook werkelijk zo is

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:07
P_Tingen schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:18:
Die van mij loopt nog een jaar (of zo) dus ik maak me nog niet zo druk, maar ik zit er ernstig over na te denken om over te stappen op dynamische tarieven, wat ik zo links en rechts hoor is dat je daarmee op termijn toch de laagste lasten hebt. Ik zou alleen wel eens een leuke rekentool willen zien om mijn contract van de afgelopen tijd naast de dynamische tarieven te leggen om te zien of dat ook werkelijk zo is
Net zoals crypto bezitters. Schreeuwen bij de koffiemachine hoe hoog de bitcoin staat, als het tegenzit hoor je ze niet. Kijk maar eens naar de kWh tarieven van de afgelopen weken. Met een gasloze woning en elektrische auto was ik met dynamisch nu failliet geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

P_Tingen

omdat het KAN

Inderdaad een bizarre piek half december, maar voor de rest: pakhembeet tussen de €0,25 en €0,30 over heel 2024 valt toch wel wat mee?

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/mRTrYtj.png
https://www.stroomperuur.nl/historie/365-dagen

* P_Tingen kijkt even met een schuin oog naar zijn GC tarief van €0,37

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Maurice- schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:33:
[...]

Met een gasloze woning en elektrische auto was ik met dynamisch nu failliet geweest ;)
Of juist níet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-05 09:48
P_Tingen schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:18:
In het specifieke dynamische topic zijn meerdere sites en volgens mij ook manier om eea te berekenen, te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-05 18:37
peacelord schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:06:
Begin juni lopen mijn gas - en elektra contract af bij GC. Dan zal ik in ieder geval leveringskosten moeten gaan betalen voor mijn pv-installatie, want volgens mij is dat zo langzamerhand onvermijdelijk. GC heeft me de afgelopen tijd goed behandeld door steeds flexibel mee te bewegen met zowel grote prijswisselingen als ook met de gewijzigde regelgeving rondom het afkopen van langlopende contracten. Tarieven zijn vooralsnog ook prima d.w.z. marktconform voorzover mij bekend.

Lang verhaal maar ik kom hier toch nog even mijn (led)licht opsteken om te toetsen wat anderen in een vergelijkbare situatie gaan doen? Zelf overweeg ik gezien het voorafgaande om in juni om zowel gas als elektra te gaan verlengen met 1 of 2 jaar afhankelijk van de tarieven. En die ga ik dan in de tussenliggende tijd actief monitoren. De gasprijs is alweer even aan het dalen en als de winter niet veel kouder wordt zal dat nog wel even doorzetten.
Ik zit in dezelfde situatie (juli 25). Einde 3-jarig contract, dat tussentijds is aangepast. Om hoe ze met salderen omgingen wil ik eigenlijk weg, maar ze waren wel soepel met omzetten van mijn contract en voor (flink) lagere tarieven 1,5 jaar geleden. De belangrijkste vraag is: daalt of stijgt de gasprijs tussen nu en 1 juli.... Ik hoor daar zeer uiteenlopende inschattingen over.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:57
Krijg toevallig net mijn verlengingsaanbod van GC binnen voor 2 jr vast; dat laat ik maar aan me voorbijgaan. Met the big man aan het roer in de VS zal de rust aan het energiefront snel terugkeren zo is mijn verwachting.

Variabele leveringskosten (per kWh) € 0,23726
Variabele leveringskosten dal (per kWh)€ 0,24936
Variabele terugleverkosten (per kWh) € 0,15246
Netto terugleververgoeding (per kWh) € 0,16000
Vaste leveringskosten (per maand) € 9,32000
Aardgas
Variabele leveringskosten (per m3) € 1,29910
Vaste leveringskosten (per maand) € 8,19000

[ Voor 3% gewijzigd door peacelord op 09-03-2025 07:51 ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste