Greenchoice/Univé 3-jarig contract overstappen?

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:27
Truus01 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:53:
[...]
Ik kan het alleen niet in de voorwaarden vinden. (Maar ik heb het gesprek wel opgenomen. En als het goed is GC ook.)
Ik dring er altijd op aan dat er nog tijdens het telefoongesprek een mailtje gestuurd wordt waarin dit bevestigd wordt. Opnemen is goed voor de volledigheid, maar voor een first line of defense is een mail makkelijker om naar te refereren - en voor eender welke helpdeskmedewerker op te zoeken. Bovendien is dat weer een aanleiding om moeilijk te doen vanuit GC, dat jij het opneemt. Scheelt een hoop makkelijk te voorkomen gezeur in geval dat.

Kleine tip van iemand die in het verleden met dit bijltje (niet GC) heeft moeten hakken.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:19
Gebeld en heb nu volgende aanbod voor 1 jaar:
- gas tegen 1,25925 per kuub + 27,80 per maand aan vaste kosten en netwerk kosten
- stroom 0,38839 normaal, 0,37754 laag en 0,11500 teruglevering + 36,66 aan vaste en netwerk kosten (49,74 vermindering energiebelasting)

Enige wat ik niet begrijp is dat is capaciteit 500-4000 betaal voor nerbeheerkosten (20,01 per maand) terwijl ik maar iets van 350 op jaarbasis gebruik. Dat zou nog 70 euro op jaarbasis lager moeten uitkomen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:28
Eind november heb ik er 1 jaar op zitten en ik lees dat verschillende van jullie al zijn overgestapt naar een 2 jarig NL Windstroom contract. Is dit na een belletje nog steeds mogelijk?
Ik heb zonnepanelen en klopt het dat de teruglevertarief dan wel naar 8 cent gaat?

Als ik het goedkoopste contract (Eneco 1 jaar) op Pricewise vergelijk met het 2 jarig Greenchoice contract scheelt me dat op jaarbasis wel €279.05. (Eneco/Pricewise heeft een cashback van €245)
Hier moet dan nog wel de opzegvergoeding van €150 af voor Greenchoice.

Zat ook nog te kijken naar Zonneplan (dynamisch contract) maar ik las dat dit vaak wordt afgeraden in combinatie met zonnepanelen.

Wat nu het handigste is weet ik niet echt...

[ Voor 17% gewijzigd door qwasd op 06-09-2023 00:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:41

P_Tingen

omdat het KAN

qwasd schreef op woensdag 6 september 2023 @ 00:27:
Eind november heb ik er 1 jaar op zitten en ik lees dat verschillende van jullie al zijn overgestapt naar een 2 jarig NL Windstroom contract. Is dit na een belletje nog steeds mogelijk?
Ik heb zonnepanelen en klopt het dat de teruglevertarief dan wel naar 8 cent gaat?
Ik heb zojuist gebeld met GC en bij de klantenservice aangegeven dat ik wel wil blijven bij GC maar dan geen opzegvergoeding wil betalen. Want - zo is mijn redenering - dan kan ik ook wel overstappen naar een concurrent van GC die nóg lagere tarieven heeft.

Ik werd vervolgens doorverbonden met de salesafdeling (je mag ook direct bellen: 010 7470222) en werd allervriendelijkst geholpen. Ik hoef geen opzegvergoeding te betalen en heb mijn contract omgezet naar een 3-jarig NL Windstroom contract. Tweejarig kon ook, maar de tarieven liggen zo dicht bij elkaar dat het weinig uitmaakte. Ik hoef ook niet persé het aller-aller-aller-laagste tarief, maar ik ga nu van €2,22 per m3 gas naar €1,40. Dat alleen al scheelt me zo'n €700 per jaar.

En de bonus was dat ik mijn terugleververgoeding van €0,115 cent / kWh hou. Voor nieuwe klanten is dat €0,08 dus ik was op de achterkant van mijn bierviltje daar al van uit gegaan. Scheelt me ook weer 3,5 cent keer 3000 kWh.

Dus overstappen? Ik zeg: doen!

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qwasd
P_Tingen schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:38:
[...]

Ik heb zojuist gebeld met GC en bij de klantenservice aangegeven dat ik wel wil blijven bij GC maar dan geen opzegvergoeding wil betalen. Want - zo is mijn redenering - dan kan ik ook wel overstappen naar een concurrent van GC die nóg lagere tarieven heeft.

Ik werd vervolgens doorverbonden met de salesafdeling (je mag ook direct bellen: 010 7470222) en werd allervriendelijkst geholpen. Ik hoef geen opzegvergoeding te betalen en heb mijn contract omgezet naar een 3-jarig NL Windstroom contract. Tweejarig kon ook, maar de tarieven liggen zo dicht bij elkaar dat het weinig uitmaakte. Ik hoef ook niet persé het aller-aller-aller-laagste tarief, maar ik ga nu van €2,22 per m3 gas naar €1,40. Dat alleen al scheelt me zo'n €700 per jaar.

En de bonus was dat ik mijn terugleververgoeding van €0,115 cent / kWh hou. Voor nieuwe klanten is dat €0,08 dus ik was op de achterkant van mijn bierviltje daar al van uit gegaan. Scheelt me ook weer 3,5 cent keer 3000 kWh.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb zojuist een uur in de wacht gestaan maar ik heb een nieuw voorstel ontvangen voor 2 jaar.

stroom dal: € 0,37888
stroom normaal: € 0,38995
netto terugleververgoeding: € 0,11500

gas: € 1,33142

Ik denk dat ik hier maar akkoord voor geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:29

mb1

qwasd schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:14:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ik heb zojuist een uur in de wacht gestaan maar ik heb een nieuw voorstel ontvangen voor 2 jaar.

stroom dal: € 0,37888
stroom normaal: € 0,38995
netto terugleververgoeding: € 0,11500

gas: € 1,33142

Ik denk dat ik hier maar akkoord voor geef.
En de vaste leveringskosten per maand?
7,79 of nog het oude tarief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

mb1 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:01:
[...]
En de vaste leveringskosten per maand?
7,79 of nog het oude tarief?
Nee, €7,79 inderdaad. Nu nog €5,71 / mnd

[ Voor 5% gewijzigd door P_Tingen op 06-09-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
P_Tingen schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:38:
[...]

Bij mij zou het aangepaste contract gisteren in gaan maar op de website als ik ben ingelogd zie ik niks terug. Daar zie ik nog steeds 3 Jaar Duurzaam Dalen Univé staan. Hoe zit dit bij jou?

Na het akkoord op het voorstel kreeg ik een nieuwe mail met als onderwerp "jouw greenchoice bevestiging". In deze mail staat echter weer:
Jouw contractbevestiging krijg je binnenkort van ons per e-mail. Daarin vind je onder andere de datum per wanneer je nieuwe contract ingaat en je tarieven.Als het prijsplafond voor jou van toepassing is, wordt dit verwerkt in het termijnbedrag op de contractbevestiging. Meer informatie over het prijsplafond vind je hier.
Maandag maar even bellen voor de zekerheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimethel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:25
Mijn eerste jaar bij Greenchoice 3 jarig duurzaam dalen zit er ook op. En loop tegen wat problemen aan omdat ik mijn 25% korting niet krijg.

Ik gebruik op jaarbasis het volgende (gasloos huis):
Normaal tarief 1200 kwh (+-0,60ct/kwh)
Dal tarief 2200 kwh (+-0,50ct/kwh)

Beide bedragen zijn nog ver boven het prijsplafond.

Teruglevering:
3000kwh

Nu had ik al gebeld omdat ik geen korting krijg van 25% op mijn leveringstarief ondanks het duurzaam dalen contract, daar kon de medewerker mij geen uitleg over geven waarom dat nog niet verrekend was. Haar advies was om volgende week maar terug te bellen. Ze leek de hele situatie/contract niet te begrijpen, ze beweerde ook dat mijn bedragen per kwh lager zijn dat wat ik nu zou moeten betalen.

Ik zit er nu aan te denken om over te stappen. Zo kan ik bij vattenfall een tarief krijgen van 0,341208/kWh en € 0,294018/kWh (normaal en daltarief).
Dit scheelt me zo'n 50 euro op maandbasis en vanaf januari nog meer als het prijsplafond er af gaat. Toch totaal een aardig bedrag. Rekening houdende dat de boete 75 euro zal zijn, zal ik dit snel terug verdienen.

Ik vraag me echter af of ik nu iets mis en of jullie in zo'n situatie zouden overstappen. Ga in ieder geval vanmiddag nog is bellen met de contracten afdeling, kijken of ik iemand kan spreken die er meer verstand van heeft.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
grimethel schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:40:
Mijn eerste jaar bij Greenchoice 3 jarig duurzaam dalen zit er ook op. En loop tegen wat problemen aan omdat ik mijn 25% korting niet krijg.

Teruglevering:
3000kwh

Nu had ik al gebeld omdat ik geen korting krijg van 25% op mijn leveringstarief ondanks het duurzaam dalen contract, daar kon de medewerker mij geen uitleg over geven waarom dat nog niet verrekend was. Haar advies was om volgende week maar terug te bellen. Ze leek de hele situatie/contract niet te begrijpen, ze beweerde ook dat mijn bedragen per kwh lager zijn dat wat ik nu zou moeten betalen.

Ik zit er nu aan te denken om over te stappen. Zo kan ik bij vattenfall een tarief krijgen van 0,341208/kWh en € 0,294018/kWh (normaal en daltarief).
Dit scheelt me zo'n 50 euro op maandbasis en vanaf januari nog meer als het prijsplafond er af gaat. Toch totaal een aardig bedrag. Rekening houdende dat de boete 75 euro zal zijn, zal ik dit snel terug verdienen.

Ik vraag me echter af of ik nu iets mis en of jullie in zo'n situatie zouden overstappen. Ga in ieder geval vanmiddag nog is bellen met de contracten afdeling, kijken of ik iemand kan spreken die er meer verstand van heeft.

Alvast bedankt!
Ik zou in jouw situatie hetzelfde doen als wat ik en vele anderen hebben gedaan: bellen met 010 7470222 en lullen als brugman dat je veel te hoge tarieven hebt, graag bij GC blijft en vraagt of ze een leuk 2 jarig aanbod voor je hebben. Volgens mij is dat bij vrijwel iedereen gelukt tot nu toe zónder boete :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

grimethel schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:40:

Teruglevering:
3000kwh

Alvast bedankt!
0,50 cent en 0,60 cent liggen extreem ver ons het prijsplafond, maar ik gok dat ze je 50 cent om 60 cent laten betalen. Daar vanuit gaande zou ik inderdaad overstappen. Ter check, in de app (bij tarieven) zie je dus ook nog geen lagere tarieven?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimethel
stin00 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:49:
[...]

Ik zou in jouw situatie hetzelfde doen als wat ik en vele anderen hebben gedaan: bellen met 010 7470222 en lullen als brugman dat je veel te hoge tarieven hebt, graag bij GC blijft en vraagt of ze een leuk 2 jarig aanbod voor je hebben. Volgens mij is dat bij vrijwel iedereen gelukt tot nu toe zónder boete :)
Dit is exact het nummer wat ik vanochtend ook heb gebeld. Alleen kreeg ik dus iemand aan de lijn die het helemaal niet begreep. Die beweerde zelfs dat de huidige prijzen hoger zijn dat de nieuwe contracten die aangeboden worden. Maar ik zal vanmiddag dit nummer nog is proberen, hopende at ik dan iemand anders aan de lijn krijg.
EWK schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:00:
[...]

0,50 cent en 0,60 cent liggen extreem ver ons het prijsplafond, maar ik gok dat ze je 50 cent om 60 cent laten betalen. Daar vanuit gaande zou ik inderdaad overstappen. Ter check, in de app (bij tarieven) zie je dus ook nog geen lagere tarieven?
Excuses, ik bedoel inderdaad 50 en 60 cent. Nog even in de app gekeken en ook daar tref ik geen lagere tarieven aan.

Ik heb zelf even gerekend en zou dus als er wel 25% korting wordt toegepast op deze bedragen uitkomen op respectievelijk 0,49671 / kWh en 0,42821 / kWh (normaal en dal). Alsnog ruim boven de tarieven die nu worden aangeboden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYsBQ64s7VTlp0RMP-q-H0z-eHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4IGG75AKIlfCOlEZPS9uH4N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:43
@grimethel Interessant; ik lever netto meer terug dan ik verbruik dus nooit echt naar de prijzen omgekeken (ging ons alleen om het salderen per jaar met één tarief, daarom vastgezet).

Maar ook bij mij in de app staan geen nieuwe tarieven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Y4eXE4qpsiw8cSPs8NVvh0M1VQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vPGxPsVb5cA2jUaz2SYO9fF.jpg?f=fotoalbum_large

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimethel
ben2513 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:34:
@grimethel Interessant; ik lever netto meer terug dan ik verbruik dus nooit echt naar de prijzen omgekeken (ging ons alleen om het salderen per jaar met één tarief, daarom vastgezet).

Maar ook bij mij in de app staan geen nieuwe tarieven.

[Afbeelding]
Interessant dat bij jou ook de tarieven niet veranderd zijn.
Ik verbruik inderdaad meer dan dat ik teruglever, dus voor mij zijn de laagste tarieven naast het per jaar salderen zeker relevant.
Als het salderen afgebouwd gaat worden vanaf 2025, wordt voor mij pas de teruglever tarief een belangrijke factor in mijn contract keuze.

Edit:

Toch nog maar even een belletje gewaagd, dit keer inderdaad een ander bericht te horen gekregen.
Over wanneer de korting verwerkt zou worden was nog steeds niet duidelijk en daar kunnen ze dit weekend in ieder geval niks aan veranderen.
Wel heb ik een aanbod gekregen voor een nieuw contract van 1jr met de volgende tarieven:
Normaal: 0,3945 / kWh
Dal: 0,34188 / kWh
Terugleververgoeding: 0,115 / kWh

Voor een 3-jarig contract zou normaal/dal tarief zo goed als hetzelfde zijn met normaal op 0,3945 en dal 0,39 / kWh

Van het weekend maar is nadenken over dit aanbod en wat ik er mee ga doen. Het is in ieder geval een stuk lager dan wat ik nu heb, zelfs als ik de komende korting van 25% mee reken. Een ding is zeker ik ga het contract openbreken, alleen nog even twijfelen voor hoe lang vast zetten en bij welke partij.

[ Voor 31% gewijzigd door grimethel op 09-09-2023 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-04 23:17

Radjesh

hoi

Mij is verteld dat de 25% korting pas gaat gelden in 2024, dus niet als je er een jaar hebt opzitten.

Ikzelf ga denk ik ook weg bij Greenchoice, het feit dat ze salderen met normaal en dal tarief kost mij teveel, dan maar een enkel tarief.

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Radjesh schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:51:
Mij is verteld dat de 25% korting pas gaat gelden in 2024, dus niet als je er een jaar hebt opzitten.

Ikzelf ga denk ik ook weg bij Greenchoice, het feit dat ze salderen met normaal en dal tarief kost mij teveel, dan maar een enkel tarief.
Hoezo kost dat teveel? Wat bedoel je daarmee?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh

Radjesh

hoi

EWK schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:14:
[...]

Hoezo kost dat teveel? Wat bedoel je daarmee?
Nou ik heb een overschot op het normale tarief (~200KWH) en in het daltarief heb ik een netto verbruik van 800KWH.

Dus ik krijg 0,11 * 200 terug (teruglevertarief) en mag 0,40 (prijsplafond) * 800 betalen.

Als ik een enkel tarief heb dan valt er niks apart te salderen.

Niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Radjesh schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:34:
[...]

Nou ik heb een overschot op het normale tarief (~200KWH) en in het daltarief heb ik een netto verbruik van 800KWH.

Dus ik krijg 0,11 * 200 terug (teruglevertarief) en mag 0,40 (prijsplafond) * 800 betalen.

Als ik een enkel tarief heb dan valt er niks apart te salderen.
Afaik is dat niet hoe ze salderen. Je zou 600kWh daltarief moeten betalen.

Edit:
Zie voorbeeld 1
https://www.greenchoice.n...ering-per-1-juni-2022.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door EWK op 09-09-2023 20:45 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh

Radjesh

hoi

EWK schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:38:
[...]

Edit:
Zie voorbeeld 1
Voorbeeld 3 is mijn situatie, daar wordt het apart berekend.

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Radjesh schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:50:
[...]

Voorbeeld 3 is mijn situatie, daar wordt het apart berekend.
Ah, je zult de wel een speciaal aangepast contract of specifieke afspraak hebben want dat is niet standaard

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh

Radjesh

hoi

EWK schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:52:
[...]

Ah, je zult de wel een speciaal aangepast contract of specifieke afspraak hebben want dat is niet standaard
3 Jaar duurzaam dalen staat er in de app

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Radjesh schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:54:
[...]

3 Jaar duurzaam dalen staat er in de app
Dan zit je niet op voorbeeld 3 maar op voorbeeld 1.

Voorbeeld 3 is namelijk:
Dit voorbeeld speelt alleen als u met Greenchoice bent overeengekomen dat de teruglevering per telwerk
wordt berekend en per telwerk een verschillende terugleververgoeding geldt.

Afaik staat dat niet standaard in een consumerencontract. Maar dat zul je voor de zekerheid even na moeten kijken. Ik denk echter dat je onder voorbeeld 1 valt.

[ Voor 46% gewijzigd door EWK op 09-09-2023 20:59 ]

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimethel
EWK schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:38:
[...]

Edit:
Zie voorbeeld 1
Ik heb even in mijn contract gekeken die ik aangeboden heb gekregen en mijn huidige 3 jarig Univé duurzaam dalen icm mijn jaarnota van het eerste jaar gekeken.

In mijn huidige contract daar staat het inderdaad zo verwerkt als beschreven staat, in de jaarnota van jaar 1 is het dan dus ook op die manier verwerkt. Ik heb dan ook maar een terugleververgoeding en geen terugleververgoeding per telwerk.

In het nieuwe contract aanbod staat exact de zelfde voorwaarden. Ook hierin staat maar een netto terugleververgoeding beschreven, geen verschil tussen normaal en dal. Maar aangezien ik begin komende week toch nog bel zal ik het voor de zekerheid navragen. Ik zal dan nog wel even laten weten wat ze telefonisch daarop antwoorden.

[ Voor 10% gewijzigd door grimethel op 09-09-2023 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

qwasd schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:22:
[...]
Bij mij zou het aangepaste contract gisteren in gaan maar op de website als ik ben ingelogd zie ik niks terug. Daar zie ik nog steeds 3 Jaar Duurzaam Dalen Univé staan. Hoe zit dit bij jou?

Na het akkoord op het voorstel kreeg ik een nieuwe mail met als onderwerp "jouw greenchoice bevestiging". In deze mail staat echter weer:
[...]
Bij mij zie ik het nu terug in de app en op mijn.greenchoice.nl

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wcUveLE.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P8VV8tl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gifkikkertje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:15
Ik zit momenteel in dubio wat ik moet gaan doen met mijn UNIVE /GC energiecontract dat ik vorig jaar heb afgesloten.

Mijn verbruik vorig jaar
Normaal: 1300 kWh
Dal: 1750 kWh
Gas: 820m3
Teruglevering: 0

Nu heb ik contact met GreenChoice gehad en deze bieden mij het Groen garantie 2 jarig contract aan. Met dezelfde prijzen die eerder genoemd zijn door @qwasd

Normaal: € 0,38995
Dal: € 0,37888
Gas: € 1,33142

Dit gaat mij in de maand ongeveer 204 euro kosten.

Een andere optie is het contract openbreken en een boete van 150 euro betalen.
Deze 150 euro kan ik makkelijk binnen een jaar terugverdienen door over te stappen naar bijvoorbeeld een Vattenfall 1 jaar vast contract.

Normaal: 0,350041
Dal: 0,301883
Gas: 1,237709
Dit kost mij ongeveer 175 euro in de maand.

Met een verschil van 29 euro in de maand scheelt mij dit op jaarbasis bijna 200 euro (29 euro * 12 maanden - 150 euro boete).

GC wil onder geen beding een 1 jarig contract aan bieden, dit geeft mij het gevoel dat dit voor mij juist wel gunstiger gaat zijn. Het zou ontzettend zonde zijn als ik volgend jaar nog steeds te veel betaal en dan nog 1 jaar aan het contract vast te zitten.

Wat zouden jullie doen?

Gigabyte X58-UD5 (Extreme bios) - i7 920 (~3,1) - 12GB Corsair Dominator GT 1600-CL7 -EN8800GT - H50 Cooling - Obsidian 800D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:04
Gifkikkertje schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:53:
Ik zit momenteel in dubio wat ik moet gaan doen met mijn UNIVE /GC energiecontract dat ik vorig jaar heb afgesloten.

Mijn verbruik vorig jaar

Nu heb ik contact met GreenChoice gehad en deze bieden mij het Groen garantie 2 jarig contract aan. Met dezelfde prijzen die eerder genoemd zijn door @qwasd

Deze 150 euro kan ik makkelijk binnen een jaar terugverdienen door over te stappen naar bijvoorbeeld een Vattenfall 1 jaar vast contract.

Met een verschil van 29 euro in de maand scheelt mij dit op jaarbasis bijna 200 euro (29 euro * 12 maanden - 150 euro boete).

GC wil onder geen beding een 1 jarig contract aan bieden, dit geeft mij het gevoel dat dit voor mij juist wel gunstiger gaat zijn. Het zou ontzettend zonde zijn als ik volgend jaar nog steeds te veel betaal en dan nog 1 jaar aan het contract vast te zitten.

Wat zouden jullie doen?
Hier zit ik in dezelfde situatie. Hier ook gebeld om het Green Choice Univé contract proberen over te zetten (deze loopt vanaf 01-01-2023)

Aangeboden tarieven nieuwe contract (Unive Zonnestroom 3 jaar):
Stroom normaal: €0,39744
Stroom dal: €0,39624
Gas: €1,41067

Ik had tot 01-01-2024 (daarna wordt het weer lager):
Stroom normaal: €0,67802
Stroom dal: €0,58669
Gas: €2,77976

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online

Mijn verbruik vorig jaar

Wat zouden jullie doen?
Ik zou het uitrekenen en dan de financieel voordeligste beslissing maken. Maar volgens mij heb je dat al gedaan. Nu alleen nog uitvoeren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

qwasd schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:22:
[...]

[...]

Hier ook nog niks te zien in er app maar heb gemaild

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Honesty schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:17:
[...]

Hier ook nog niks te zien in er app maar heb gemaild
Hier ook nog niet geregeld. Ik heb 6-9 geaccordeerd en 7-9 zou de ingangsdatum zijn. Ik heb gebeld en ze konden niks zien in hun systeem mbt een aanmelding dus ze gaan dit uitzoeken en mij terugbellen.

Dit terwijl ik wel een soort van bevestiging heb ontvangen met een pdf erbij. Dat was de mail die ik heb ontvangen na het accorderen van het voorstel:
Wat goed dat je voor ons én voor groene stroom en/of bosgecompenseerd gas hebt gekozen! Wij zijn blij om straks 100% groene stroom en/of bosgecompenseerd gas bij jou thuis te leveren. Dankzij jou maken we samen Nederland duurzamer. En daar zijn we trots op!

We gaan voor je aan de slag
We zorgen ervoor dat je binnenkort écht groene stroom en/of bosgecompenseerd gas van ons ontvangt. Hieronder vertellen we wat je de komende tijd van ons kunt verwachten. Zo weet je precies waar je aan toe bent. Voor de volledigheid hebben wij de gegevens en bijbehorende voorwaarden bij deze e-mail gevoegd.

1. We bevestigen je verlenging
Jouw contractbevestiging krijg je binnenkort van ons per e-mail. Daarin vind je onder andere de datum per wanneer je nieuwe contract ingaat en je tarieven.Als het prijsplafond voor jou van toepassing is, wordt dit verwerkt in het termijnbedrag op de contractbevestiging. Meer informatie over het prijsplafond vind je hier.

2. Je nieuwe termijnbedrag
Zodra je nieuwe contract is ingegaan ontvang je van ons een advies voor je nieuwe termijnbedrag. Dit is gebaseerd op je nieuwe tarieven en het bij ons bekende verbruik op je adres. Je kunt dit altijd zelf aanpassen via Mijn Greenchoice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimethel

Mijn verbruik vorig jaar

Wat zouden jullie doen?
Ik heb gisteren ook nog gebeld, ik kan wel kiezen of ik 1-jarig, 2-jarig of 3-jarig contract wil. Prijzen komen overeen wat een nieuwe klant zou krijgen bij Greenchoice.
Gek genoeg bieden ze mij hogere prijzen aan dan dat jij aangeboden krijgt, ik krijg Dal 0,391, normaal 0,392. Ik neem geen gas af, misschien dat ze daar ook een verschil door maken?
Salderen is een tarief van 0,115, wel iets hoger dan dat ze nieuwe klanten aanbieden.

Morgen maar is een vierde keer met ze bellen, heb deze optie nog voor twee jaar. Het geeft mij zekerheid voor een relatief lage prijs.
Dit aanbod zou voor mij uitkomen op een maandbedrag van 3 euro t/m 2024, en met de afbouw van salderen +-40 euro/maand.
Zal deze lagere prijzen is benoemen, ben benieuwd wat ze daar op antwoorden. Het gaat maar om enkele euro's per maand verschil, maar het valt te proberen en op jaarbasis is het toch wel wat meer. Wordt vervolgd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

qwasd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:08:
[...]

Hier ook nog niet geregeld. Ik heb 6-9 geaccordeerd en 7-9 zou de ingangsdatum zijn. Ik heb gebeld en ze konden niks zien in hun systeem mbt een aanmelding dus ze gaan dit uitzoeken en mij terugbellen.

Dit terwijl ik wel een soort van bevestiging heb ontvangen met een pdf erbij. Dat was de mail die ik heb ontvangen na het accorderen van het voorstel:

[...]
hier hetzelfde denk wel dat het goed komt omdat we ook geaccordeerd hebben, maar netjes of lekker is het niet. Laat maar weten wij hebben al in juli geaccordeerd

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:59
Hm, toch misschien ook maar een belletje wagen. Vond de prijzen die ik momenteel betaal wel ok, maar zie inderdaad dat gas al veel goedkoper kan (heb zonnepanelen dus saldeer toch)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJxGCjvYUriGk0oJB22D-9eo4u8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mxaOhogbZMmZAxNhpnq5cORf.png?f=fotoalbum_large

• qwasd
Honesty schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:20:
[...]

hier hetzelfde denk wel dat het goed komt omdat we ook geaccordeerd hebben, maar netjes of lekker is het niet. Laat maar weten wij hebben al in juli geaccordeerd
Juli? Dus je wilt zeggen dat je na 2 maanden nog geen inzicht hebt van het nieuwe contract op mijn greenchoice?

Zijn er meer mensen die dit hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door qwasd op 13-09-2023 00:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

qwasd schreef op woensdag 13 september 2023 @ 00:56:
[...]

Juli? Dus je wilt zeggen dat je na 2 maanden nog geen inzicht hebt van het nieuwe contract op mijn greenchoice?
klopt, wel per email dus ga er vanuit dat het goed zit
zelfde als jij dus, daarom toch maar ff gemaild maar nog geen antwoord maar wel de mail dus

[ Voor 13% gewijzigd door Honesty op 13-09-2023 01:00 ]

Festina lente

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Per wanneer is het ingegaan dan? Als het al ingegaan is kan er best iets niet goed zitten. Ik heb vorige week gebeld en het de dag er na in laten gaan. Toen zag ik het ook gelijk in de app, dus het kan wel snel

• qwasd
P_Tingen schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:25:
Per wanneer is het ingegaan dan? Als het al ingegaan is kan er best iets niet goed zitten. Ik heb vorige week gebeld en het de dag er na in laten gaan. Toen zag ik het ook gelijk in de app, dus het kan wel snel
6-9 gebeld en 7-9 zou het ingaan.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:06
grimethel schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:25:
Salderen is een tarief van 0,115, wel iets hoger dan dat ze nieuwe klanten aanbieden.

en met de afbouw van salderen +-40 euro/maand.
Twee kleine dingen. Die 11,5ct is de terugleververgoeding, die krijg je na salderen.
Er is nog helemaal niks bekend over afbouw saldering (en of dat überhaupt wel doorgaat), ik zou daar dus niet teveel rekening mee houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimethel
Truus01 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:57:
[...]

Twee kleine dingen. Die 11,5ct is de terugleververgoeding, die krijg je na salderen.
Er is nog helemaal niks bekend over afbouw saldering (en of dat überhaupt wel doorgaat), ik zou daar dus niet teveel rekening mee houden.
Ik begrijp dat er nog niks 100% zeker is over het afbouwen van de salderingsregeling, maar ik hou er in mijn achterhoofd al rekening mee om van het ergste uit te gaan.

Daarop zeggende vanochtend maar weer gebeld heb nu een aanbod groengarantie 2 jaar met een tarief van normaal 0,38995 en dal 0,37888. Toch respectievelijk 1 en 1,5 cent lager dan eerst. Dit lijkt voor mij nu het beste aanbod, ook omdat ik geen overstapboete van 150 euro hoef te betalen. Die enkele euro's verschil haal ik er niet uit bij een andere leverancier.

Dit contract geeft mij zekerheid voor een laag tarief van 3 euro/maand bij een netto verbruik van 600kWh dal na salderen.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Bij mijn overstap was de terugleververgoeding een factor om rekening mee te houden. Andere aanbieders bieden nu 8 cent en door bij GC te blijven kon ik van 12 naar 11,5 cent gaan. Scheelt toch 3,5 cent bij een netto teruglevering van 3000 kWh.

Grootste kostenpost is gas en ik ga nu van €2,22 per m3 gas naar €1,40. Dat alleen al scheelt me zo'n €700 per jaar. Plus daarbij geen overstapvergoeding maakte het voor mij een goede deal.

Kan het goedkoper? Volgens GasLicht op dit moment niet voor langer dan 1 jaar. Ik zou goedkoper uit kunnen zijn met een 1-jarig contract; €84 bij Oxxio vs €104 bij GC. Scheelt me dus €240 in het eerste jaar, maar daarna is het onzeker wat de markt doet. Bovendien moet ik dan wel de overstapvergoeding betalen

Ik heb het dus maar voor 3 jaar vastgezet. Mogelijk kan het over een jaar allemaal veel goedkoper, maar mijn maandbedrag gaat nu al zo ver naar beneden dat ik dat laatste tientje voorlopig ook wel prima vind. Uiteindelijk is tijd kostbaar en kun je het maar 1x gebruiken. Ik heb geen zin om full-time met mijn vaste lasten bezig te zijn

• Jumpman
Jumpman schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:24:
[...]

Hier zit ik in dezelfde situatie. Hier ook gebeld om het Green Choice Univé contract proberen over te zetten (deze loopt vanaf 01-01-2023)

Waarom moet ik persé Univé Zonnestroom 3 jaar afnemen en krijgen jullie andere contracten aangeboden?

Of ligt het er maar net aan wie je treft aan de telefoon? Ze kunnen wel alles terug zien in Customer Management System, hoorde ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Honesty schreef op woensdag 13 september 2023 @ 00:59:
[...]

zelfde als jij dus, daarom toch maar ff gemaild maar nog geen antwoord maar wel de mail dus
Gisteren een berichtje verstuurd via whatsapp en zojuist een reactie ontvangen.
Goedemiddag, je appt met Zlata. Ik zie dat je het tweejarig contract hebt geaccepteerd. Er was alleen iets fout gegaan bij het aanbieden, namelijk had de collega een vinkje moeten zetten bij openbreken lopend contract. Ik heb het contract nu alsnog handmatig verwerkt per 7 september 2023. Je kunt het vanaf morgen ook terugzien in Mijn Greenchoice. Ik zal je de bevestiging even per mail toesturen.
Vervolgens kreeg ik dus ook de officiële bevestiging binnen via de mail.

Misschien zijn ze "het vinkje" bij jou ook vergeten.

• Truus01
Jumpman schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:14:
Of ligt het er maar net aan wie je treft aan de telefoon?
Ja.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

[...]
Waarom moet ik persé Univé Zonnestroom 3 jaar afnemen en krijgen jullie andere contracten aangeboden?

Of ligt het er maar net aan wie je treft aan de telefoon? Ze kunnen wel alles terug zien in Customer Management System, hoorde ik.
Ik heb er eigenlijk niet eens op gelet, maar de koppeling tussen een product en de naam daarvan is bij veel bedrijven nogal losjes omdat hetzelfde product vaak onder verschillende namen wordt verkocht, al dan niet veranderend in de tijd. Het gaat uiteindelijk om te tarieven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimethel
[...]

Het maakt zeker uit wie je treft aan de telefoon. Ik heb ook een aantal keer moeten bellen en specifiek moeten vragen om het groengarantie aanbod. Aangegeven dat ik dat op de site heb gezien en via een vriend heb gehoord die ook die deal heeft gekregen. Ik kon boeteloos het contract openbreken, gewoon blijven vragen en dan lukt het uiteindelijk. Als ik hier niet specifiek om gevraagd had wilden ze me gewoon weer het NL windstroom contract aanbieden met duurdere tarieven.

EDIT betreft deze aanbieding

[ Voor 6% gewijzigd door grimethel op 13-09-2023 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

qwasd schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:37:
[...]

Gisteren een berichtje verstuurd via whatsapp en zojuist een reactie ontvangen.

[...]

Vervolgens kreeg ik dus ook de officiële bevestiging binnen via de mail.

Misschien zijn ze "het vinkje" bij jou ook vergeten.
Hier hetzelfde alleen per 1 september in gegaan

Festina lente

• Gifkikkertje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:15
stin00 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:47:
[...]

Ik zou het uitrekenen en dan de financieel voordeligste beslissing maken. Maar volgens mij heb je dat al gedaan. Nu alleen nog uitvoeren :D
Vanochtend doorgezet, nu 1 jaar vast bij Vattenfall.

Gigabyte X58-UD5 (Extreme bios) - i7 920 (~3,1) - 12GB Corsair Dominator GT 1600-CL7 -EN8800GT - H50 Cooling - Obsidian 800D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Honesty schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:45:
[...]

Hier hetzelfde alleen per 1 september in gegaan
Bij mij is het nu juist verwerkt en ook te zien in mijn greenchoice. Ik kan weer 2 jaar vooruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansdv
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:30
Honesty schreef op woensdag 13 september 2023 @ 00:59:
[...]

Bij mij was het ook niet geregeld. Op 24-7 telefonisch overeen gekomenen en per e-mail het voorstel en bevestiging gekregen, maar tot nu toe is er nog niets verwerkt in de app. Toen ik zojuist belde, bleek dat ze mij destijds een aanbod hebben gedaan dat niet kon of mocht worden aangeboden (ik kreeg een aanbod voor een 1-jarig contract, en ik heb dit aanbod ook geaccepteerd). waarna er dus niks meer is gebeurd.

Eerst probeerden ze mij af te schepen door alsnog een 2-jarig contract aan te bieden tegen de tarieven van nu, maar hier ben ik niet mee akkoord gegaan. Uiteindelijk werd ik doorverbonden naar de klachtenafdeling, en zij hebben het eerder overeengekomen contract voor 1 jaar alsnog netjes in orde gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Jumpman schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:24:
[...]

Vandaag weer gebeld en Groengarantie 2 jaar aangeboden gekregen:
Stroom normaal: €0,37221
Stroom dal: €0,35739
Gas: €1,32150

Contract wordt boetevrij opengebroken. Ben sinds 01-01-23 onderweg met Green Choice Univé Duurzaam Dalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 18-09-2023 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:59
Gebeld en twee verschillende personen gesproken, geven beiden aan dat het/er geen optie is om zonder de boete (volgens oude regeling) over te stappen. Aangegeven dat meerdere mensen het wel zo aangeboden hebben gekregen mocht niet baten, bleven steevast volhouden.

Ofwel keuze is dan snel gemaakt, lekker overstappen naar een andere partij en die 150 euro is zo terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

xminator schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:19:
Gebeld en twee verschillende personen gesproken, geven beiden aan dat het/er geen optie is om zonder de boete (volgens oude regeling) over te stappen. Aangegeven dat meerdere mensen het wel zo aangeboden hebben gekregen mocht niet baten, bleven steevast volhouden.

Ofwel keuze is dan snel gemaakt, lekker overstappen naar een andere partij en die 150 euro is zo terugverdiend.
Bijzonder. Ik ben zelf zonder boete overgestapt en mijn twee dochters en schoonmoeder ook.
Je zou morgen nog eens kunnen bellen; 150 euro is zo verdiend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
P_Tingen schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:34:
[...]

Bijzonder. Ik ben zelf zonder boete overgestapt en mijn twee dochters en schoonmoeder ook.
Je zou morgen nog eens kunnen bellen; 150 euro is zo verdiend....
Reeds met twee verschillende personen gesproken en die waren zeer stellig.

Vind het geen probleem om nogmaals te bellen maar netto levert het ook niet veel op tov andere partijen. Dus bij dergelijke amateuristische handelingen krijgen zulke partijen wmb de middelvinger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54

Geef je aan over te willen stappen en dat er verwarring ontstaat en ze denken naar een andere partij?

Of geef je aan dat je, zoals velen voor je, je contract wilt openbreken/omzetten naar het huidige aanbod+tarieven?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Nnoitra schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:01:
[...]

Geef je aan over te willen stappen en dat er verwarring ontstaat en ze denken naar een andere partij?

Of geef je aan dat je, zoals velen voor je, je contract wilt openbreken/omzetten naar het huidige aanbod+tarieven?
Het tweede, contract overzetten binnen GC naar twee jaar of drie jaar.

Ook nog duidelijk uitgelegd dat ik nog volgens oude regeling daar zit tav. boetes. Stel ik zat op de nieuwe regeling dan begrijp ik het ook volkomen dat ze geen medewerking verlenen.

[ Voor 18% gewijzigd door xminator op 19-09-2023 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman

Apart, ik heb gisteren einde dag het nog voor elkaar gekregen. De tarieven die ik heb aangeboden gekregen zijn zelfs gunstiger als die ik nu bij gaslicht.com zie voor nieuwe klanten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:17:
Nou, zojuist nog even gebeld met GC omdat ik niks van de aanpassingen zie. Die gast van GC was gisteren aan de telefoon ook vrij rommelig en moest dingen meermaals omzetten. Net na 17 min iemand aan de lijn en die zei doodleuk dat mijn 3 jaar dalen contract op 1 juli 2023 eindigt en ik dan overga op een variabel contract. Hèh..? :+ Heel bijzonder.

Dus ik heb aangegeven dat het wel prima is zo en of ik dus contractvrij wordt + geen boete hoef te betalen. Dat is inderdaad het geval, hopelijk houden ze zich daar ook aan. Vervolgens via Coolblue een 1 jarig contract gekozen dat dus per 1 juli ingaat met nog wat lagere tarieven.

Het was een hele roller coaster maar hopelijk komt het nu allemaal goed :D Wilde opzich best blijven bij Greenchoice, maar de administratie verloopt me wat te rommelig daar.
Alweer een tijdje geleden, maar na al het gestuntel van Greenchoice ben ik inderdaad overgezet van 3 jaar dalen naar een 2 jarig contract en vervolgens per ongeluk foutief naar een variabel contract zonder einddatum. Een medewerker had per ongeluk de boel verkeerd verwerkt.

Ik heb onlangs netjes een jaarafrekening (+-9 maanden) gekregen van GC en ben dus overgestapt op een 1 jarig Coolbue contract met €0,306 normaal, €0,2938 dal en €1,148048 per m³. Ik heb geen boete ontvangen van Greenchoice, pure mazzel :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:43
Net gebeld met Greenchoice. Hele vriendelijke medewerker aan de lijn gehad - ik was best onder de indruk. Wel laten weten dat ik een aanbod van Delta op tafel had liggen en omdat mijn opzegboete zo laag was, ik anders zou overstappen.

GroenGarantie kon hij niet aanbieden maar dat maakte mij niets uit (ik wilde wel per sé een 3-jaar-contract, eventueel was GroenGarantie 2 jaar mogelijk geweest). Dus gekozen voor het Zonnestroom via Univé 3 jaars-contract. Opzegboete is ook kwijtgescholden. Terugleververgoeding blijft op 11,5 "omdat ik bestaande klant ben".

Ik verwachtte dat ze wellicht moeilijk doen met verlengen omdat ik netto teruglever. Was geen probleem hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdcljVFIDOHtIDkzj-VChVEG-_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6sunsWS47rnI65341r7V6uNu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door ben2513 op 20-09-2023 09:37 ]

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• xminator

Had nog een klacht ingediend over wijze van communicatie. Reactie via hun klachtenafdeling:

''Beste heer xxx,

Dank voor uw e-mail met betrekking tot uw contract en uw wens zonder boete binnen Greenchoice op een ander contract over te stappen. Ik informeer u graag.

Het is mij onduidelijk waar de berichten op het online forum vandaan komen. Dit gaat buiten ons om en hier nemen we uiteraard ook geen verantwoordelijkheid voor. Wellicht heeft het ermee te maken dat Greenchoice tot 2019 inderdaad het beleid had dat klanten binnen Greenchoice zonder kosten van contract kunnen wisselen. Van dit beleid zijn we dus al een aantal jaar afgestapt, uiteraard niet zonder reden.

U heeft met uw volle verstand een vaste overeenkomst afgesloten vorig jaar. Conform de contractsvoorwaarden zal er bij tussentijdse beëindiging van het contract een financiële drempel worden opgeworpen (lees: boete). U kunt ons natuurlijk moeilijk verwijten dat we ons aan de door u geaccepteerde contractsvoorwaarden houden in deze, en ik zie in uw geval geen reden hiervan af te stappen.''

Wat een clownorganisatie _O- .

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Okee @xminator, biecht maar op: waarom hebben ze een hekel aan jou? })

• qwasd
Ja inderdaad. Waarom heb je een vinkje achter je naam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
Kan geen andere verklaring voor geven buiten dat ik een allochtoon ben...

Anyway overstap gemaakt naar een andere partij, onderaan de streep is het tientjeswerk (in mijn voordeel) - zat alleen niet te wachten op gedoe en dacht dat zo een interne overstap dan wel makkelijker zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Ik denk toch dat je net niet de juiste aan de lijn hebt gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Ik vind het heel vreemd. Ik heb bij mijn belletje tweakers genoemd en dat er een coulance regeling is. Medewerker heeft het gelijk in orde gemaakt.

• xminator
Truus01 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:45:
Ik denk toch dat je net niet de juiste aan de lijn hebt gehad.
2x net niet de juiste en een klachtenafdeling die vaker dingen uit ‘coulance’ regelen zoals het aanbieden van een 1 jarig contract zonder boete waar ik het ook niet tref?

Als het de nieuwe boeteregeling was had ik ze wel begrepen. Totaal onlogische houding, maar dan wel straks met gelijkwaardige bedragen strooien om klanten binnen te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door xminator op 20-09-2023 19:58 ]

• Truus01
Er zijn er genoeg die vaker gebeld hebben dan 2x en uiteindelijk is het wel gelukt.
Over die klachtenafdeling en coulance, kan ik geen mening geven.
Ik vind het vooral jammer voor je.
En (als je nog binnen de 14 dagen zit) het toch nog eens proberen, als het je uiteindelijk meer oplevert dan je nu nieuw afgesloten contract. Telefoontje meer of minder is dan de moeite ook niet, lijkt me.

[ Voor 44% gewijzigd door Truus01 op 20-09-2023 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xminator
Truus01 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:58:
Er zijn er genoeg die vaker gebeld hebben dan 2x en uiteindelijk is het wel gelukt.
Over die klachtenafdeling en coulance, kan ik geen mening geven.
Ik vind het vooral jammer voor je.
En (als je nog binnen de 14 dagen zit) het toch nog eens proberen, als het je uiteindelijk meer oplevert dan je nu nieuw afgesloten contract. Telefoontje meer of minder is dan de moeite ook niet, lijkt me.
Gaf al eerder aan dat een overstap mij meer oplevert, ofwel ga ook niet de moeite doen.

Behandeling van klanten op een normale manier zonder willekeur vind ik belangrijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:13
Zojuist overgestapt naar beter voorwaarde zonder boete en dat in 1x. Ze deden er ook niet echt moeilijk over, want "ze vonden het fijn dat ik klant bleef" :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• storm-biker
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Na een paar maanden afwachten, hopend op een lagere gasprijs, de boel nu toch maar omgezet. Was geen enkel probleem zonder boete, keurig geholpen aan de telefoon. Gelijk ook maar omgezet naar enkeltarief. Heb genoeg overschot om dal weg te salderen, maar maakt de jaarrekening weer wat overzichtelijker.
Heb onderstaande tarieven gekregen. Zijn scherper als op hun eigen website en vergelijkbaar met de tarieven zoals ze nu op gaslicht.nl staan.

Enkel €0,36559
Normaal €0,37113
Dal €0,36140
TLV €0,115
Gas €1,31293

[ Voor 15% gewijzigd door storm-biker op 30-09-2023 10:46 ]

• Truus01
@storm-biker Klinkt goed. Het gastarief is vergelijkbaar met wat ik in mei (ingang juni) heb gekregen.
(Stroom heb ik niet.) Ook de TLV is goed, want die krijg je nu nergens meer.
Wat zijn de vaste kosten? Die willen ze nog wel eens flink verhogen, als je niet oplet...
En hoe lang is het nieuwe contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• storm-biker
  • Niet online
@Truus01 Vaste kosten waren €6,33 per maand per product. Zijn nu €7,79 geworden, dus valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanorsouw
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-11-2024
Hi mede-tweakers,

Vorige jaar juli heb ik het Greenchoice 3 jaar dalen contract afgesloten. Ik heb afgelopen juli de jaarafrekening gekregen van Greenchoice, nu lees ik berichten dat er niet eerlijk gesaldeerd wordt. Volgens mij wordt er bij sommige klanten voor de teruglevering een ander tarief gerekend dan het leveringstarief. Als ik op de jaarafrekening kijkt lijkt het dat dit bij mij niet aan de orde is, klopt dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytbumLmueHupkUBKuHd9y3BLPCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y8gNKgTpxHziF0swPLgKA658.png?f=fotoalbum_large

Verder heb ik op dit moment onderstaande tarieven. Er worden op dit moment lagere tarieven aangeboden en als ik het goed begrijp (mits je de juiste medewerker aan de lijn krijgt) kun je overstappen op deze lage tarieven zonder de opzegboete te betalen. Klopt dat? Welk contract zouden jullie bij Greenchoice adviseren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4PoY4us6HQfSyYCL8WGPwn-ITU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J9Emq5qoF5loKIoceF0EQ7Tb.png?f=fotoalbum_large

Mijn verbruik is:
Levering:
2270 kWh normaal
7600 kWh dal
800 m3 gas

Teruglevering:
2570 kWh normaal
1124 kWh dal

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
tvanorsouw schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:52:
Hi mede-tweakers,

Vorige jaar juli heb ik het Greenchoice 3 jaar dalen contract afgesloten. Ik heb afgelopen juli de jaarafrekening gekregen van Greenchoice, nu lees ik berichten dat er niet eerlijk gesaldeerd wordt. Volgens mij wordt er bij sommige klanten voor de teruglevering een ander tarief gerekend dan het leveringstarief. Als ik op de jaarafrekening kijkt lijkt het dat dit bij mij niet aan de orde is, klopt dat?

[Afbeelding]

Verder heb ik op dit moment onderstaande tarieven. Er worden op dit moment lagere tarieven aangeboden en als ik het goed begrijp (mits je de juiste medewerker aan de lijn krijgt) kun je overstappen op deze lage tarieven zonder de opzegboete te betalen. Klopt dat? Welk contract zouden jullie bij Greenchoice adviseren?

[Afbeelding]

Mijn verbruik is:
Levering:
2270 kWh normaal
7600 kWh dal
800 m3 gas

Teruglevering:
2570 kWh normaal
1124 kWh dal

Alvast bedankt!
Als ik me niet vergis, speelt dat salderingsverhaal alleen als je meer verbruikt dan dat je teruglevert.
Het topic hierover --> Greenchoice jaarrekening saldering incorrect?

Wat betreft contract; gewoon bellen en aangeven dat je je contract wilt openbreken en gebruik wilt maken van hun actie tarieven zoals dezen op gaslicht.com staan.
Zelfs al zou je nog een kleine opzegboete moeten betalen; die heb je zo terugverdient met een verschil van 30cent de m3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edelweiss
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-11-2023
tvanorsouw schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:52:
Dat klopt. Het lijkt er namelijk op dat u een contract heeft met vaste leveringstarieven. Hierdoor verbruikt en levert u (energie terug) het gehele jaar door tegen dezelfde tarieven. Het verschil waar u naar refereert is enkel op variabele contracten van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinezzz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:37
Ook ik heb in de engerie-stress van vorig jaar zomer een van de laatste mogelijkheden aangepakt om snel die verstopte 3jr Unive/GC deal af te sluiten. Dat heeft me mooi die winter met hoge prijzen bespaard vorig jaar.

Nu zijn de prijzen lager, en ik heb nog steeds geen goed gevoel bij energieprijzen vanwege alle onrust in de wereld. Dus GC gebeld en contract 'opengebroken'. Daar heb ik geen moeite voor hoeven doen. Ik gaf aan: ik heb een lage opzegvergoeding, dus ik kan zo weg, maar ik wil eigenlijk gewoon blijven. Tegen betere tarieven. En dat kon:

Huidig / nieuw 2jr / nieuw 3jr
normaal > 55,4 > 37,1 of 37,7
dal> 46,9 > 36,1 of 34,2
gas > 1,89 > 1,31 of 1,289
Vaste leverkosten gaan wel van 6,33 naar 7,79. Dat is +35 per jaar dus.
Maar op mijn gebruik schelen de nieuwe tarieven me op jaarbasis +- 700 euro.

Ik heb voor een 2 jaar contract gekozen. Je zit dan wel vast aan de nieuwe regels m.b.t. contract voortijdig eindigen, namelijk een opzegvergoeding op basis van je resterende looptijd en tegen die tijd verschillen in tarieven. Dat neem ik op de koop toe, gezien de 'besparing' die ik nu maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10:51
Ik denk na over bellen met Greenchoice en zo overstappen naar een ander contract bij hun.
Ik lever netto Ca 2000 kWh per jaar terug en verbruik 700m3 gas.
Heeft iemand van de overstappers binnen Greenchoice een afrekening gekregen na dit overstappen?
Beginnen ze dan weer opnieuw te tellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Goeie vraag, ik ben overgestapt vlak ná het verstrijken van het eerste jaar, uiteindelijk anderhalve maand na het verlopen van het eerste jaar en van die anderhalve maand heb ik geen afrekening gekregen dus ik neem aan (!) dat ze gewoon doortellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Lowlands schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:59:
Ik denk na over bellen met Greenchoice en zo overstappen naar een ander contract bij hun.
Ik lever netto Ca 2000 kWh per jaar terug en verbruik 700m3 gas.
Heeft iemand van de overstappers binnen Greenchoice een afrekening gekregen na dit overstappen?
Beginnen ze dan weer opnieuw te tellen?
Geen eindafrekening na overstappen hier.
Ze tellen gewoon door tot de datum van het originele contract zodat de eindafrekening over een heel jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storm-biker
  • Niet online
Iemand recent ervaring met het omzetten van een lopend Greenchoice contract naar lagere tarieven?
In juli 2022 het 3 jaar dalen Univé contract genomen. Dit per 01-10-2023 om kunnen zetten naar Groengarantie 2 jaar maar val daardoor dus wel onder de nieuwe opzegregels. Het zou mooi zijn als de €1,42 per m3 die ik nu betaal naar beneden kan.
Heb wel nog de gunstige €7,79 vaste leveringskosten en TLV van €0,115.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 21:35
Ik zit op 1,39 per m3 gas. Ook een NL groen 2 jaar contract van GC sinds begin augustus 2023. Zit nu aan de opzegboete als ik zou willen overstappen maar aangezien ik m’n zonnepanelen ga uitbreiden en dus ook terug zal gaan leveren ipv alleen salderen maakt het waarschijnlijk voor mij niet zoveel uit. Nu is er in m’n contract nog geen boete voor teruglevering. In een nieuw contract zit dat wel. Dus het is voor mij de vraag hoe gunstig een nieuw contract überhaupt is. Jij geen overproductie qua zonnepanelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-04 14:00
Doet Greenchoice moeilijk over het keizen van Enkeltarief als je een slimme meter hebt? Ik kan daar zo direct niets over vinden.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:57
Cobb schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:33:
Doet Greenchoice moeilijk over het keizen van Enkeltarief als je een slimme meter hebt? Ik kan daar zo direct niets over vinden.
Volgens mij niet, je kunt een verzoek doen zodra je contract loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
storm-biker schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:10:
Iemand recent ervaring met het omzetten van een lopend Greenchoice contract naar lagere tarieven?
In juli 2022 het 3 jaar dalen Univé contract genomen. Dit per 01-10-2023 om kunnen zetten naar Groengarantie 2 jaar maar val daardoor dus wel onder de nieuwe opzegregels. Het zou mooi zijn als de €1,42 per m3 die ik nu betaal naar beneden kan.
Heb wel nog de gunstige €7,79 vaste leveringskosten en TLV van €0,115.
Ja. Was geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Cobb schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:33:
https://www.greenchoice.n...0we%20je%20graag%20verder

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
Dus je had een nog lopend contract en een opzegvergoeding en kon toch jouw contract openbreken en aanpassen? Hmmm dat zou interessant zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
laredo schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:55:
[...]

Dus je had een nog lopend contract en een opzegvergoeding en kon toch jouw contract openbreken en aanpassen? Hmmm dat zou interessant zijn!
Zat mensen hier en in andere topics die dat gedaan hebben.

Bel ze gewoon, snelste manier om het zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Nnoitra schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 23:10:
[...]

Zat mensen hier en in andere topics die dat gedaan hebben.

Bel ze gewoon, snelste manier om het zeker te weten.
ja maar niet 2 keer toch? hij gaf aan dat ie het al had aangepast naar 2 jaar en dus met nieuwe voorwaarden / lagere tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
Precies, dat was mijn punt. Ik heb het al een keer aangepast (juli 2023 na eerste afsluiten in zomer 2022). Denk dat dat niet helemaal duidelijk was. Ik kan natuurlijk wisselen van aanbieden maar heb dan te maken met een opzegboete. Als ik zonder opzegboete, binnen GC, kan wisselen naar een lager gastarief zou dat mooi zijn maar ik zie eigenlijk geen reden waarom GC dat zou doen. Bellen kan ik natuurlijk maar was vooral even benieuwd of mensen dat dus al uitgevoerd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

De reden voor GC zou kunnen zijn dat jij anders naar een andere aanbieder gaat. Dat was het bij mij wel, maar dat was aug vorig jaar, toen ik van de 3-jarige deal overstapte naar een 2-jarige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
P_Tingen schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:09:
De reden voor GC zou kunnen zijn dat jij anders naar een andere aanbieder gaat. Dat was het bij mij wel, maar dat was aug vorig jaar, toen ik van de 3-jarige deal overstapte naar een 2-jarige
Dat heb ik en @laredo ook gedaan maar waarom zouden ze dat voor een tweede keer doen? Dan zou je elk jaar kunnen profiteren mits de prijzen zijn gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Geen idee, je kan het allicht proberen. Niet geschoten.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
qwasd schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:00:
[...]

ja maar niet 2 keer toch? hij gaf aan dat ie het al had aangepast naar 2 jaar en dus met nieuwe voorwaarden / lagere tarieven.
Heb ik ook gedaan, vorig jaar eind mei naar nieuw 2 jarig contract en paar maand geleden naar nieuw 3 jarig.
Met zonnepanelen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:57
Even voor het idee hoe dit werkt; bij Engie kun je het zelf in je account instellen of je enkel- of dubbeltarief wilt.
Je kunt dit zo vaak wisselen als je maar wilt, al wissel je 10x op een dag.
Het enige wat telt is wat de instelling is wanneer je jaarrekening wordt opgemaakt; wat er op dat moment ingesteld staat is hoe het gehele afgelopen jaar dan wordt afgerekend.
Het is dus niet van belang wanneer je kiest met welke tariefsoort je afgerekend wilt worden, zolang je het maar tijdig doet voor de jaarafrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:11
Begin juni lopen mijn gas - en elektra contract af bij GC. Dan zal ik in ieder geval leveringskosten moeten gaan betalen voor mijn pv-installatie, want volgens mij is dat zo langzamerhand onvermijdelijk. GC heeft me de afgelopen tijd goed behandeld door steeds flexibel mee te bewegen met zowel grote prijswisselingen als ook met de gewijzigde regelgeving rondom het afkopen van langlopende contracten. Tarieven zijn vooralsnog ook prima d.w.z. marktconform voorzover mij bekend.

Lang verhaal maar ik kom hier toch nog even mijn (led)licht opsteken om te toetsen wat anderen in een vergelijkbare situatie gaan doen? Zelf overweeg ik gezien het voorafgaande om in juni om zowel gas als elektra te gaan verlengen met 1 of 2 jaar afhankelijk van de tarieven. En die ga ik dan in de tussenliggende tijd actief monitoren. De gasprijs is alweer even aan het dalen en als de winter niet veel kouder wordt zal dat nog wel even doorzetten.

Andere overwegingen of bespiegelingen hoor ik graag zodat we zo min mogelijk geld kwijt zijn aan deze primaire behoefte.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Die van mij loopt nog een jaar (of zo) dus ik maak me nog niet zo druk, maar ik zit er ernstig over na te denken om over te stappen op dynamische tarieven, wat ik zo links en rechts hoor is dat je daarmee op termijn toch de laagste lasten hebt. Ik zou alleen wel eens een leuke rekentool willen zien om mijn contract van de afgelopen tijd naast de dynamische tarieven te leggen om te zien of dat ook werkelijk zo is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:08
P_Tingen schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:18:
Die van mij loopt nog een jaar (of zo) dus ik maak me nog niet zo druk, maar ik zit er ernstig over na te denken om over te stappen op dynamische tarieven, wat ik zo links en rechts hoor is dat je daarmee op termijn toch de laagste lasten hebt. Ik zou alleen wel eens een leuke rekentool willen zien om mijn contract van de afgelopen tijd naast de dynamische tarieven te leggen om te zien of dat ook werkelijk zo is
Net zoals crypto bezitters. Schreeuwen bij de koffiemachine hoe hoog de bitcoin staat, als het tegenzit hoor je ze niet. Kijk maar eens naar de kWh tarieven van de afgelopen weken. Met een gasloze woning en elektrische auto was ik met dynamisch nu failliet geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Inderdaad een bizarre piek half december, maar voor de rest: pakhembeet tussen de €0,25 en €0,30 over heel 2024 valt toch wel wat mee?

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/mRTrYtj.png
https://www.stroomperuur.nl/historie/365-dagen

* P_Tingen kijkt even met een schuin oog naar zijn GC tarief van €0,37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Maurice- schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:33:
[...]

Met een gasloze woning en elektrische auto was ik met dynamisch nu failliet geweest ;)
Of juist níet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
P_Tingen schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:18:
In het specifieke dynamische topic zijn meerdere sites en volgens mij ook manier om eea te berekenen, te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-04 11:37
peacelord schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:06:
Begin juni lopen mijn gas - en elektra contract af bij GC. Dan zal ik in ieder geval leveringskosten moeten gaan betalen voor mijn pv-installatie, want volgens mij is dat zo langzamerhand onvermijdelijk. GC heeft me de afgelopen tijd goed behandeld door steeds flexibel mee te bewegen met zowel grote prijswisselingen als ook met de gewijzigde regelgeving rondom het afkopen van langlopende contracten. Tarieven zijn vooralsnog ook prima d.w.z. marktconform voorzover mij bekend.

Lang verhaal maar ik kom hier toch nog even mijn (led)licht opsteken om te toetsen wat anderen in een vergelijkbare situatie gaan doen? Zelf overweeg ik gezien het voorafgaande om in juni om zowel gas als elektra te gaan verlengen met 1 of 2 jaar afhankelijk van de tarieven. En die ga ik dan in de tussenliggende tijd actief monitoren. De gasprijs is alweer even aan het dalen en als de winter niet veel kouder wordt zal dat nog wel even doorzetten.
Ik zit in dezelfde situatie (juli 25). Einde 3-jarig contract, dat tussentijds is aangepast. Om hoe ze met salderen omgingen wil ik eigenlijk weg, maar ze waren wel soepel met omzetten van mijn contract en voor (flink) lagere tarieven 1,5 jaar geleden. De belangrijkste vraag is: daalt of stijgt de gasprijs tussen nu en 1 juli.... Ik hoor daar zeer uiteenlopende inschattingen over.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:11
Krijg toevallig net mijn verlengingsaanbod van GC binnen voor 2 jr vast; dat laat ik maar aan me voorbijgaan. Met the big man aan het roer in de VS zal de rust aan het energiefront snel terugkeren zo is mijn verwachting.

Variabele leveringskosten (per kWh) € 0,23726
Variabele leveringskosten dal (per kWh)€ 0,24936
Variabele terugleverkosten (per kWh) € 0,15246
Netto terugleververgoeding (per kWh) € 0,16000
Vaste leveringskosten (per maand) € 9,32000
Aardgas
Variabele leveringskosten (per m3) € 1,29910
Vaste leveringskosten (per maand) € 8,19000

[ Voor 3% gewijzigd door peacelord op 09-03-2025 07:51 ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste