Toen ik ging verhuizen naar een gasloze woning kon ik kostenloos van mijn 2 jarige gascontract af, of dat zonder verhuizen ook kan geen idee. Misschien kun je het de klantenservice voorleggen?Truus01 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:48:
Misschien willen jullie even meedenken.
Ik wil binnenkort van het gas af.
Ik zit alleen met gas bij GC. En ik hoop eigenlijk dat ik er vanaf kan zonder boete, sowieso (ze staan tenslotte voor groen en duurzaam en zo).
Maar omdat ik niet zeker weet of ze dat zullen doen, twijfel ik, of ik niet wéér het contract moete openbreken (als ze dat al doen). Ik ben namelijk voor de nieuwe boeteregeling al overgezet naar een gunstiger contract.
Maar de huidige prijzen zijn nog lager. En... Ik denk dat in dit geval de nieuwe boeteregeling wel eens gunstiger zou kunnen zijn. Want als ik dan bv nu over zou gaan naar die €1,21431 en ik zou volgende maand het gascontract opzeggen, dan is er een (ik denk aanzienlijke) kans dat het tarief hoger is. En dan hoort er sowieso geen boete in rekening gebracht te worden.
Maar ja. Is het slim om al die moeite aan te gaan? Of gewoon proberen ze tzt over te halen om het boetevrij te doen? Desnoods met het aanhalen van overstappen, nieuwe boeteregeling, etc.
En anders toch maar de boete betalen, die is dan als het goed is €50.
Of juist dan het trucje uitleggen en uitproberen. Dus in overleg toch nog weer overstappen en dan wachten totdat de prijs gestegen is en dan opzeggen.
Wat denken jullie hierover en wat zouden jullie doen?
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||