Greenchoice/Univé 3-jarig contract overstappen?

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul!1987!
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:16
Sahara schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:51:
[...]

Waarom zou je voor 1 jaar a 1,36/m3 betalen/nemen als je bij Coolblue Energie voor datzelfde jaarcontract € 1,275098/m3 kwijt bent?
Omdat je bij dit contract geen overstapboete krijgt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Sahara schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:51:
[...]

Waarom zou je voor 1 jaar a 1,36/m3 betalen/nemen als je bij Coolblue Energie voor datzelfde jaarcontract € 1,275098/m3 kwijt bent?
Omdat ik na 1 juni nog wel 'n keertje overstap en ik met een < 1 jarig contract dan maar 50 euro boete hoef te betalen in plaats van 75 in geval van een 2-jarig contract.
En bij deze overstap binnen GC is er geen boete van toepassing.

[ Voor 7% gewijzigd door JBS op 30-05-2023 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hier ook getwijfeld tussen 1 of 2 jaar, maar uiteindelijk toch voor 2 jaar gegaan. Stukje zekerheid maar ook vanwege hoe een eventuele opzegboete is opgebouwd:

<18 maanden € 50;
18 tot 24 maanden € 75

Vanaf december 2023 val ik al onder de €50 boete. Dus mochten de tarieven volgende lente/zomer ineens super laag zijn dan stap ik over met lage boete. Blijven ze vrijwel gelijk of stijgen ze flink dan heb ik nog 1 jaar zekerheid.

Bij een flinke daling bel ik volgend jaar gewoon Greenchoice nog een keer, misschien kom ik dan wel weer onder de boete uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 23:09
Richh schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:50:
[...]

Nope, je krijgt de keuze tussen 2 en 3 jaar. 1 jaar is geen keuze.

Als je belt en zegt dat je naar 2 jaar wilt, is je opzegvergoeding direct €150, ook als je op 1 juni overstapt.
Doe je niks, en wil je op 1 juni overstappen, dan betaal je €200 opzegvergoeding (omdat je huidige contract nog >2 jaar loopt).
Zou je pas overstappen op 10-7-2022, dan maakt het (wat betreft de opzegvergoedingen) inderdaad niet bijster veel uit. Het zit hem in dat maandje winst.

Er vanuitgaande dat je überhaupt wilt overstappen ná 1 juni. De opzegvergoeding van je nieuwe contract zal dan zeer hoog worden omdat je dan het inkomstenverlies van de energieleverancier volledig moet compenseren.
Ik kreeg ook de 1 jaar keuze :9 .
Ben wel voor 2 gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
quazar schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:03:
Veel dank @B-Force & Truus. Ook snel even overgegaan op 2 jaar vast. Als je voor 1 juni akkoord gaat met het aanbod dan val je nog onder de oude boeteregeling.
Ook hier:
Normaaltarief €0,398
Daltarief €0,394
Gastarief €1,31

PS: ik kreeg de optie uit 1, 2, of 3 jaar. De tarieven waren bij 2 jaar het laagste.
PS2: geen idee hoe het met salderen gaat, zou dat doorlopen?
Mij werd verteld dat ze daarvoor de contractdatum van het oude contract aanhouden.
Het zekere voor het onzekere laat ik hem 1 Juli in gaan omdat ik nog 550kWh weg te poetsen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 22:18

mb1

Zouden de tarieven na 1/6 wellicht wel eens veel gunstiger kunnen zijn dan nu wordt aangeboden ivm. de andere opzegboete?

Ik twijfel ook de tarieven zijn gunstiger dan ik nu heb 3jaar GC/Unive, maar ik sta over een paar dagen pas op 0 met salderen vanaf september...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-05 10:03
mb1 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:36:
Zouden de tarieven na 1/6 wellicht wel eens veel gunstiger kunnen zijn dan nu wordt aangeboden ivm. de andere opzegboete?

Ik twijfel ook de tarieven zijn gunstiger dan ik nu heb 3jaar GC/Unive, maar ik sta over een paar dagen pas op 0 met salderen vanaf september...
Dan kun je het nieuwe contract toch een stukje in de toekomst in laten gaan? Bijv. per 1 juli aanstaande? Als je het vandaag of morgen nog afsluit om per 1/7 ofzo in te laten gaan, heb je nog steeds de gunstige boeteregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52

De kans dat de huidige aangeboden tarieven gunstiger zijn dan de 3jaar GC/Unive schat ik op 99.9%. En dat kun je heel eenvoudig controleren.
Dat de tarieven na 1/6 nóg lager zijn dan de nu aangeboden tarieven is een optie, maar persoonlijk denk ik niet dat ze heel veel lager zullen zijn.

Ik zou sowieso nu overstappen naar het nieuwe aanbod met behoud van je contractduur (loopt je huidige nog 2 jaar door, kies je weer voor 2 jaar). Het enige wat dat veranderd is het te betalen bedrag voor gas/stroom; eventuele boetes blijven nagenoeg gelijk (of zijn dat binnen x maand). Gewoon een win-win.

Als de prijzen na 1/6 nog es gigantisch droppen kun je altijd weer overstappen met de nog gunstige opzegboetes.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert

Mijn contract laat ik op 1 Juli in gaan vanwege dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
elektriekert schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:20:
[...]

Ik mis de logica daarvan even.
Care to explain? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Nnoitra schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:26:
[...]

Ik mis de logica daarvan even.
Care to explain? :)
Ik heb nog 550kWh meer verbruikt dan dat ik tot nu toe heb teruggelevert sinds de start van het oude contract (3 jaar GC/duurzaam dalen) 550 x0,4€= 220€

De vrouw die ik aan de lijn had verzekerde dat ze salderen tot het jaar dat mijn oude contract liep.
Omdat ik hierover twijfelde heb ik de ingangsdatum alsnog op 1 Juli gezet.
Zo weet ik zeker dat ik die 550kWh niet tegen 0,4€ hoef af te rekenen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
elektriekert schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:20:
[...]

Ik laat onze pas op 1 nov ingaan (voor 2 jaar). Die man van GC snapte het niet waarom. Ik vertelde vanwege de plafond, onze zonnepanelen en dat we komende tijd sowieso weinig gas gaan verbruiken.

Nu heb ik meerdere contracten ontvangen, verlengaanbod (vanaf 1 nov), verlengingbevesting (vanaf 1 nov), laatste email; Alsjeblief, jouw contract voor groen stroom (vanaf 31-5). |:( Misschien toch even terugbellen vanwege laatste versie.

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Zhou schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:38:
[...]

Ik laat onze pas op 1 nov ingaan (voor 2 jaar). Die man van GC snapte het niet waarom. Ik vertelde vanwege de plafond, onze zonnepanelen en dat we komende tijd sowieso weinig gas gaan verbruiken.

Nu heb ik meerdere contracten ontvangen, verlengaanbod (vanaf 1 nov), verlengingbevesting (vanaf 1 nov), laatste email; Alsjeblief, jouw contract voor groen stroom (vanaf 31-5). |:( Misschien toch even terugbellen vanwege laatste versie.
Bij mij exact hetzelfde _O- , inderdaad morgen even bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
elektriekert schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:31:
[...]

Ik heb nog 550kWh meer verbruikt dan dat ik tot nu toe heb teruggelevert sinds de start van het oude contract (3 jaar GC/duurzaam dalen) 550 x0,4€= 220€

De vrouw die ik aan de lijn had verzekerde dat ze salderen tot het jaar dat mijn oude contract liep.
Omdat ik hierover twijfelde heb ik de ingangsdatum alsnog op 1 Juli gezet.
Zo weet ik zeker dat ik die 550kWh niet tegen 0,4€ hoef af te rekenen. :Y
Op die fiets, thx d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 21:44
Benieuwd hoe het zal zijn voor iedereen die vandaag gebeld heeft, maar eerder werd al vernoemd dat de uiteindelijke bevestiging per (bijna) direct is. Voor mij prima, maar inderdaad, voor sommige die met salderen zitten wellicht minder.

Ook zeer benieuwd wat hier nog is uitgekomen:
Hp68 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 17:03:
Let wel op
Ik had de mijne aangevraagd per 1 juli
Specifiek gevraagd, is zonder boete
Bevestiging staat 1 juli
2 min erna contract staat daar 28 mei
Heb maar een mail gestuurd want hing al 2x 30 min aan de lijn
Oh wacht, waarschijnlijk geen verdere actie:
Hp68 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 00:49:
Ze zijn nog niet open geweest
Maar denk dat ik het xo laat want ging om 1 maand
Als ik nu in juni een beter contract zie dan kan ik ook eerder weg dan 01 aug
Dus als iemand wel al dit verder heeft opgepakt, we zijn benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:58
Ook gebeld en zeer vriendelijk te woord gestaan. De medewerker begon zelf over een boete bij openbreken en dat hij toestemming moest krijgen bij een andere afdeling voor een "vinkje". Na een paar minuten wachten vertelde hij dat het openbreken mocht zonder boete.

De medewerker stelde voor het contract in te laten gaan per morgen en het verzoek dit dus ook gelijk goed te keuren ivm nieuwe regels per 1 juni. Volgens de experts hier klopt dat niet en is de aanvraagdatum leidend en niet de ingangsdatum maar ik vind het prima. Dan zit het sowieso goed.

Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Maurice- schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:15:
Ook gebeld en zeer vriendelijk te woord gestaan. De medewerker begon zelf over een boete bij openbreken en dat hij toestemming moest krijgen bij een andere afdeling voor een "vinkje". Na een paar minuten wachten vertelde hij dat het openbreken mocht zonder boete.

De medewerker stelde voor het contract in te laten gaan per morgen en het verzoek dit dus ook gelijk goed te keuren ivm nieuwe regels per 1 juni. Volgens de experts hier klopt dat niet en is de aanvraagdatum leidend en niet de ingangsdatum maar ik vind het prima. Dan zit het sowieso goed.

Dank voor de tip!
Ik heb de ingangsdatum van 1 Juli geaccepteerd met de groene knop in de e-mail, dat daar dan 31 mei uit komt is een fout bij GC.

Ik ga er dan ook vanuit dat dit recht getrokken wordt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Truus01 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:56:
Benieuwd hoe het zal zijn voor iedereen die vandaag gebeld heeft, maar eerder werd al vernoemd dat de uiteindelijke bevestiging per (bijna) direct is. Voor mij prima, maar inderdaad, voor sommige die met salderen zitten wellicht minder.
Maakt niet uit volgens mij aangezien je de jaarafrekening krijgt conform het oude dalen contract.
Dus dalen contract jaarafrekening bijv 1-8-2023 en sluit je de nieuwe af per 31-5 dan blijft jaarafrekening staan op 1-8-2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
jobr schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:37:
[...]

Maakt niet uit volgens mij aangezien je de jaarafrekening krijgt conform het oude dalen contract.
Dus dalen contract jaarafrekening bijv 1-8-2023 en sluit je de nieuwe af per 31-5 dan blijft jaarafrekening staan op 1-8-2023.
Dat werd mij ook vertelt, maar die begrijp ik even niet, dat wel zeggen dat je in het laatste jaar een kortere periode hebt?
Er vanuit gaande dat de oude datum wordt gebruikt.

Ik wilde een wijziging per 1 Juli, van daaruit 2 jaar maar dit wordt dan meteen naar voren getrekken.
Mijns inziens blijft dat vreemd.

[ Voor 11% gewijzigd door elektriekert op 30-05-2023 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
elektriekert schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:41:
Dat werd mij ook vertelt, maar die begrijp ik even niet, dat wel zeggen dat je in het laatste jaar een kortere periode hebt?
Er vanuit gaande dat de oude datum wordt gebruikt.
Nee want daarna zal het contract doorlopen als variabel contract en krijg je weer een jaarafrekening op de oorspronkelijke datum. En die zal dan net als nu 2 "verschillende" contracten/tarieven bevatten.
Maar als je dan overstapt dan heb je inderdaad een kortere periode.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-09 22:12
Iets wat hier onderbelicht is, maar bij twijfel wel een overstapreden kan zijn: de prijzen zijn nu onder het prijsplafond. Dat gaat de maatschappij geld schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
Ik krijg nu een contract waar ingangsdatum 31-5 in staat. De afspraak was 1-7. Zo stond het in het document dat ik bevestigd heb. Dat wordt weer gedoe natuurlijk.
O, ik zie dat meer mensen dit hebben.
Ik snap de uitleg erbij helaas niet...

En: hoe zit het met de 14 dagen termijn nu?

[ Voor 27% gewijzigd door Heintje op 30-05-2023 22:02 ]

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Heintje schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:37:
Ik krijg nu een contract waar ingangsdatum 31-5 in staat. De afspraak was 1-7. Zo stond het in het document dat ik bevestigd heb. Dat wordt weer gedoe natuurlijk.

Ik had dat ook, maar prima toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtenboske
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-02 11:17
Maurice- schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:15:

Dank voor de tip!
Dat klopt. Ik heb zaterdag gebeld, laat het contract per 1 juli ingaan en heb gewoon de oude opzegregeling gekregen.

Overigens stond mijn jaarnota op september, maar was bang dat ik dan de tweede helft van het jaar niet voldoende kon opwekken om mijn verbruik van de laatste maanden van dit jaar de compenseren. 'Geen probleem, meneer, pas ik het gewoon even aan in het systeem.' Nu dus jaarnota op 1 juli laten zetten, mooi in het midden van het jaar. Goed bezig daar bij GC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Heintje schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:37:

Die 14 dagen gaan in op het moment dat je akkoord bent gegaan en je de bevestiging hebt gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nnoitra op 30-05-2023 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Twijfel nog een klein beetje voor alleen stroom; 0,39 bij GC voor 2 jaar, boetevrij.

Of oxxio, enkeltarief 0,35 per kwh voor 1 jaar, na betaling boete scheelt dat 100 euro voor 1 jaar.

Kan toch ook? Waarom doet niemand dat? Zitten daar nadelen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Nnoitra schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:40:
[...]

Die 14 dagen gaan in op het moment dat je akkoord bent gegaan en je de bevestiging hebt gekregen.
Maar ik word nu toch niet weer in het pak genaaid met tariefperiodes? Als GC mijn huidige jaarnota-moment (ergens begin juli) ook voor de toekomst aanhoudt, terwijl het feestje op 31-5 of 1-7 begint?
Moet ik dan niet gaan voor de exacte datum van het vorige contract als startdatum?

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-08 15:53
jobr schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:37:
[...]

Dat is mij ook verteld. Ik dacht nl. dat ik nu dan de afrekening kreeg maar die krijg ik dus blijkbaar gewoon pas in oktober. De logica ontgaat me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepie
Heintje schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 23:45:
[...]

Maar ik word nu toch niet weer in het pak genaaid met tariefperiodes? Als GC mijn huidige jaarnota-moment (ergens begin juli) ook voor de toekomst aanhoudt, terwijl het feestje op 31-5 of 1-7 begint?
Moet ik dan niet gaan voor de exacte datum van het vorige contract als startdatum?
Ja, ik denk dat voor de exacte datum van het vorige contract als startdatum gaan zeker het beste plan is. Er ontstaat anders een extra tariefperiode en dat is inderdaad heel ongunstig als je zonnepanelen hebt en minder teruglevert dan verbruikt. De veertien dagen bedenktijd staan hier helemaal los van en gaan in op het moment dat je het contract accordeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Madeliefxxx schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 23:51:
[...]

Dat is mij ook verteld. Ik dacht nl. dat ik nu dan de afrekening kreeg maar die krijg ik dus blijkbaar gewoon pas in oktober. De logica ontgaat me.
Wellicht omdat je je huidige contract openbreekt(en aanpast) ipv dat je het oude contract beëindigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Laatst online: 11:02
Siepie schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:20:
[...]

Ja, ik denk dat voor de exacte datum van het vorige contract als startdatum gaan zeker het beste plan is. Er ontstaat anders een extra tariefperiode en dat is inderdaad heel ongunstig als je zonnepanelen hebt en minder teruglevert dan verbruikt. De veertien dagen bedenktijd staan hier helemaal los van en gaan in op het moment dat je het contract accordeert.
Als je daar bang voor bent kun je beter niet verlengen bij Greenchoice, en op het juiste moment overstappen naar een andere aanbieder. Hier leveren de zonnepanelen meer terug. Voor het openbreken van het contract heb ik wel even gekeken of sinds de start van het 3 jaar dalen contract al meer is teruggeleverd dan verbruikt. Dit omdat er meteen na het openbreken een afrekening zou kunnen komen -wat nu niet het geval lijkt te zijn. Als er nog niet genoeg was teruggeleverd had ik het contract laten doorlopen, of was ik alleen voor gas naar een andere aanbieder gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Thanks tweakers!
Zojuist het contract opengebroken. Had alleen de optie om hem voor 3 jaar open te breken aangezien ik dat ook al had. Voor ons geen probleem, maandbedrag is meteen veel lager.
De jaarrekening is gewoon op de datum van het oude contract. Voor het salderen wel relevant.

[ Voor 19% gewijzigd door ThijsM op 31-05-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
antidote schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:48:
[...]

Als je daar bang voor bent kun je beter niet verlengen bij Greenchoice, en op het juiste moment overstappen naar een andere aanbieder. Hier leveren de zonnepanelen meer terug. Voor het openbreken van het contract heb ik wel even gekeken of sinds de start van het 3 jaar dalen contract al meer is teruggeleverd dan verbruikt. Dit omdat er meteen na het openbreken een afrekening zou kunnen komen -wat nu niet het geval lijkt te zijn. Als er nog niet genoeg was teruggeleverd had ik het contract laten doorlopen, of was ik alleen voor gas naar een andere aanbieder gegaan.
Dank voor het meedenken.
Het is best een puzzel en daar ben ik niet zo goed in.

Voor dit contractjaar is er niets meer te redden voor mij. Ik ga helaas niet mėėr terugleveren dan afnemen voor 9 juli.

Maar is het nu zo dat er een derde tariefperiode (van 8 of 9 dagen) ontstaat in de berekening van het huidige jaar als het nieuwe contract op 1 juli ingaat?

Voor de jaarnota in 2024 denk ik dat het anders ligt:
Als het nieuwe contract ingaat op 1 juli (dus net iets eerder dan 9 juli) dan ontstaat er wel een 'periode' (van een paar dagen) tot aan de oude jaarnota-datum, maar geen 'tariefperiode', want het tarief van 1 juli tot 9 juli is hetzelfde als het tarief na 9 juli.

Of maak ik een denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niveath
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 22:26
Even een bedankje naar dit topic, hier ook alles aangepast en dat scheelt nogal! 3 jaar zekerheid en oude opzegboetes voor als er eventueel panelen komen of de gasmarkt nog verder hard daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaittamW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 15:41
Bedankt voor de tips iedereen! Zojuist ook mijn contract opengebroken zonder boete. Duurde wel even, een half uur, voordat ik geholpen werd. Maar het was zo geregeld.

Aan de telefoon gaf ik 26 juni als ingangsdatum aan. Dit is precies na 1 jaar Duurzaam Dalen. In het aanbod staat het ook, maar in het contract na het bevestigen staat 1 juni en als einddatum 1 juni 2025. Ben benieuwd wat het nu is / gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:54
Ziet iemand zijn nieuwe contract al staan in "mijn greenchoice"?

Gisteren gebeld, aanbod direct (nog aan de telefoon) bevestigd, bevestiging ook direct ontvangen, ingangsdatum is vandaag, maar ik zie het nog niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
2 jaar schijnt niet meer te kunnen. Het is dus 3 jaar geworden. Tarieven 0,39 all in voor zowel piek als dal, en 1,38 per kuub gas. Beter dan wat het was, en tevens per email het volgende bevestigd door GC:
Beste heer -naam-,

Bedankt voor uw bericht. Zojuist sprak ik u telefonisch. Graag informeer ik u verder,

Wat leuk dat u uw contract verlengde met ons Nederlandse Windstroom 3 jaar contract. Hierbij bevestig ik dat wij geen boete in rekening brengen voor het openbreken van uw contract. Verder stellen wij hiervoor ook geen aparte nota op. U ontvangt in december uw reguliere jaarnota waarop wij rekening houden met uw verschillende contracten en tarieven.

Ik hoop dat u met deze informatie voldoende bent geholpen. Kijk anders op onze klantenservicepagina voor het antwoord op veel gestelde vragen, of kies daar het contactkanaal dat het beste bij u past.

Met vriendelijke groet,

-naam-
Greenchoice

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• octoheid
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:35
Bijzonder, hang net op. Ik heb een 2 jaar contract gekregen.

Ga van:
Gas 2,22
Stroom 0,61 / 0,52
Naar het aanbod dat iedereen hier nu krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:01
Ik heb totaal al een uur in de wacht gezeten en heb al 2 keer dezelfde medewerker.gesproken. Hij probeert me dan door te verbinden met de afdeling contracten of geeft me het 010 nummer (het nummer dat ik überhaupt al belde...).
Nu bezig met de derde poging :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
migchiell schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:58:

Gisteren gebeld, aanbod direct (nog aan de telefoon) bevestigd, bevestiging ook direct ontvangen, ingangsdatum is vandaag, maar ik zie het nog niet terug.
Yes! :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZXYAIFl_6Mly0l28K5JWiGBczQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0y84QsB3BkVRiCqU2mdKgAuu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Misschien een stomme vraag maar als je nu belt en het contract kan omzetten naar 2 jaar krijg je dan nu ook gelijk een eindafrekening ? Ik heb vorig jaar op 12-8 het 3 jaar contract duurzaam dalen afgesloten.
Ik kan in juni en juli nog flink wat stroom terugleveren en dat compenseert dan hoge gaskosten.

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:51

dragonhaertt

@_'.'

Ik heb een half uur geleden gebeld, en ook binnen 15 minuten iemand aan de lijn gekregen.
Meteen een aanbod voor 3 jaar op de mail gekregen, deze bevestigd en binnen 5 minuten had ik de mail met bevestiging binnen.

Bij mij was de 2 jaar optie nog wel mogelijk, maar ik ben toch maar voor de 'zekerheid' van 3 jaar gegaan. Met dezelfde boete-clausule als die ik nu heb is overstappen in de toekomst natuurlijk altijd nog mogelijk.

Mijn vorige contract was pas 8 maanden oud, dus de looptijd is nu iets langer dan dat ik eerst had. In ieder geval weer wat zekerheid voor de komende jaren en iets lagere tarieven nu (prijsplafond) en veel lagere tarieven zodra het plafond verdwijnt.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanderneut
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 22:10
Bjorn180179 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:33:
Misschien een stomme vraag maar als je nu belt en het contract kan omzetten naar 2 jaar krijg je dan nu ook gelijk een eindafrekening ? Ik heb vorig jaar op 12-8 het 3 jaar contract duurzaam dalen afgesloten.
Ik kan in juni en juli nog flink wat stroom terugleveren en dat compenseert dan hoge gaskosten.
Net ook overgestapt naar 2 jarig contract. Volgens de dame aan de telefoon komt de eindafrekening een jaar na ingang van het oorspronkelijke contract. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanMc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:31
Dank tweakers!

Ook hier een lopend Univé 3 jaar dalen contract omgezet naar een 2 jarig Windstroom contract.
Ruim een half uur in de wacht gestaan, eenmaal aan de lijn ging het redelijk vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik nog niet, hoewel het maandbedrag wel is aangepast en ook het 'contract tarief' is aangepast naar 1,36, maar zie nog wel '3 jaar Duurzaam Dalen Unive' en bij 'Tariefoverzicht' zie ik ook nog de tarieven horende bij dat oude 3 jarig abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:40
koelkast schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 23:24:
Twijfel nog een klein beetje voor alleen stroom; 0,39 bij GC voor 2 jaar, boetevrij.

Of oxxio, enkeltarief 0,35 per kwh voor 1 jaar, na betaling boete scheelt dat 100 euro voor 1 jaar.

Kan toch ook? Waarom doet niemand dat? Zitten daar nadelen aan?
Ik zit met het zelfde, scheelt na de boete alsnog 60 euro voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
jvanderneut schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:39:
[...]

Net ook overgestapt naar 2 jarig contract. Volgens de dame aan de telefoon komt de eindafrekening een jaar na ingang van het oorspronkelijke contract. We gaan het zien.
Dat is hier al een aantal keer langsgekomen, dat werd mij ook vertelt gisteren, ondanks dat het contract vandaag is ingegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48

Gisteren de mail bevestigd, vannacht stonden de tarieven en het maandbedrag al wel goed, maar het contract nog niet.

Net in de app gekeken, en contract is nu ook geupdate. Dus misschien duurt het even.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
Richh schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:53:
[...]

Gisteren de mail bevestigd, vannacht stonden de tarieven en het maandbedrag al wel goed, maar het contract nog niet.

Net in de app gekeken, en contract is nu ook geupdate. Dus misschien duurt het even.
Ik zie nu "geen lopend contract", waar een uurtje terug nog mijn oude contract stond, dus ik denk dat ze de administratie aan het bijwerken zijn. Dat hoop ik althans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Eindelijk gelukt na totaal 1:42 wachten. 2 jaar vast 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KremlinCardinal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 14:00
(jarig!)
Tranze schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:07:
Eindelijk gelukt na totaal 1:42 wachten. 2 jaar vast 😀
Hoe dan?! Ik heb net ook gebeld en was na 30 minuten klaar. Weer voor 3 jaar gegaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:31
Ik snap de besparing nog niet zo goed.

In het tweede jaar gaat de electra prijs (in Augustus) naar 0,42 en 0,35
In het derde haar gaat de electra prijs naar 0,35 en 0,30

Gemiddeld gaat normaal tarief dan naar 0,38 en een beetje
Gemiddeld gaat dal dan naar 0,325 en een beetje.

Als je dan nu naar 0,39 gaat voor 2 jaar is dat dan wel voordeliger?

Ja gas gaat wel voordeliger worden idd van 1,76 (2de jaar) en 1,52 (3de jaar) naar 1,31

[ Voor 17% gewijzigd door Dracula op 31-05-2023 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
golden1988 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:49:
[...]

Ik zit met het zelfde, scheelt na de boete alsnog 60 euro voor mij.
@Dracula , Denk dat de meesten het hier voor de besparing op gas doen. Dat heb ik niet, dus dan is de besparing (veel) minder. Oxxio is met stroom (1 jarig) nog een stukje goedkoper, ondanks de boete, daar kost het 0,35 per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Dracula schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:16:

Ja gas gaat wel voordeliger worden idd van 1,76 (2de jaar) en 1,52 (3de jaar) naar 1,31
Dat is ook nog afhankelijk wanneer je het 3 daar duurzaam dalen contract had afgesloten, deze heeft ook meerdere tarieven gehad.

Sowieso hadden wij de tarieven met 9% btw berekening wat later terug naar 21% ging.
Het derde jaar normaal tarief stroom komt dan op 0,42713.
De stroomproblemen heeft voor ons geen invloed want shitload aan zonnepanelen.
Maar voor gas scheelt het heel erg veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brny
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 16:14
Dracula schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:16:

Houd je ook rekening met de gestegen energiebelastingen ten opzichte van het (gedateerde) tarievenblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Siepie schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:20:
[...]

Ik heb gebeld en het is aangepast naar de exacte startdatum van het vorige contract. Dan gelden natuurlijk de oude tarieven tussen nu en de startdatum. Voor de meesten zal dat niet zo nauw luisteren, maar ik ben sinds het prijsplafond allergisch geworden voor tariefperiodes tijdens jaarcontracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
brny schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:24:
[...]

Houd je ook rekening met de gestegen energiebelastingen ten opzichte van het (gedateerde) tarievenblad?
Ok even kijken of ik het snap.

tweede jaar gaat dal tarief naar 0,22791. Hier moet dus nog de energiebelasting bij van 0,11596

Dus dat is samen 0,34387 x 1.21 (btw) = 0,416

Derde jaar geld dan zelfde 0,18233 + 0,11586 (als die gelijk blijft) = 0,29819 en die x 1,21 = 0,36

Klopt mijn aannamen zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
KremlinCardinal schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:09:
[...]

Hoe dan?! Ik heb net ook gebeld en was na 30 minuten klaar. Weer voor 3 jaar gegaan overigens.
Gewoon vette pech. Ik was bijna klaar om er mee te stoppen en maar mijn veel te hoge gastarief te laten voor wat het is. Gelukkig doorgezet. Scheelt ons nu toch weer een paar euro in de maand en als het prijsplafond er af is nog een stuk meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brny
Dracula schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:38:
[...]

Ok even kijken of ik het snap.

tweede jaar gaat dal tarief naar 0,22791. Hier moet dus nog de energiebelasting bij van 0,11596

Dus dat is samen 0,34387 x 1.21 (btw) = 0,416

Derde jaar geld dan zelfde 0,18233 + 0,11586 (als die gelijk blijft) = 0,29819 en die x 1,21 = 0,36

Klopt mijn aannamen zo dan?
Als het je alleen om de dalprijs gaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 106% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brny
elektriekert schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:49:
[...]

Dat is hier al een aantal keer langsgekomen, dat werd mij ook vertelt gisteren, ondanks dat het contract vandaag is ingegaan.
Heb je de nieuwe tarieven ook al online staan? Ik zou graag weten of de afwijkende ingangsdatum uit het verlengaanbod nog waarde heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
brny schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:45:
[...]

Als het je alleen om de dalprijs gaat wel.
Gaat om beide maar dit was een reken voorbeeld.

Dit is dus beide:

Jaar 2 Levertarief Energiebelasting BTW Lever+belasting Totaal tarief
Hoog 0,28452 0,11596 21% 0,40048 0,4845808
Laag 0,22791 0,11596 21% 0,34387 0,4160827

Jaar 3 Levertarief Energiebelasting BTW Lever+belasting Totaal tarief
Hoog 0,22762 0,11596 21% 0,34358 0,4157318
Laag 0,18233 0,11596 21% 0,29829 0,3609309

Gemiddeld over 2 jaar Totaal gemiddeld

Hoog 0,4501563
Laag 0,3885068

Dus ja gemiddeld is Laag iets lager dan de prijs en hoog een stukje hoger en dan nog gas. Dus ja zo te zien is overstappen wel slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Dracula schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:53:
[...]

Gaat om beide maar dit was een reken voorbeeld.

Dit is dus beide:

Jaar 2 Levertarief Energiebelasting BTW Lever+belasting Totaal tarief
Hoog 0,28452 0,11596 21% 0,40048 0,4845808
Laag 0,22791 0,11596 21% 0,34387 0,4160827

Jaar 3 Levertarief Energiebelasting BTW Lever+belasting Totaal tarief
Hoog 0,22762 0,11596 21% 0,34358 0,4157318
Laag 0,18233 0,11596 21% 0,29829 0,3609309

Gemiddeld over 2 jaar Totaal gemiddeld

Hoog 0,4501563
Laag 0,3885068

Dus ja gemiddeld is Laag iets lager dan de prijs en hoog een stukje hoger en dan nog gas. Dus ja zo te zien is overstappen wel slim
Klopt wat je zegt, afhankelijk van je contract startdatum is het 'huidige' laagtarief in jaar 3 een paar centjes lager dan het 'nieuwe' daltarief.

Toch denk ik dat die paar centjes niet gaan opwegen tegen alle besparingen die je de >1 jaar daarvoor hebt, het lagere hoogtarief, en de fors lagere gasprijs :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
Richh schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:05:
[...]

Klopt wat je zegt, afhankelijk van je contract startdatum is het 'huidige' laagtarief in jaar 3 een paar centjes lager dan het 'nieuwe' daltarief.

Toch denk ik dat die paar centjes niet gaan opwegen tegen alle besparingen die je de >1 jaar daarvoor hebt, het lagere hoogtarief, en de fors lagere gasprijs :)
Ja eens, ga zo dus ff bellen. Maar wou het zeker weten is voor de oude lui namelijk en beetje lullig als ik mij vergis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bjorn180179
Moest er 50 minuten voor wachten maar het is gelukt om het contract om te zetten naar 2 jaar vast :)

Toch weer fijn die lagere gasprijs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Dracula schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:07:
Ja eens, ga zo dus ff bellen. Maar wou het zeker weten is voor de oude lui namelijk en beetje lullig als ik mij vergis.
Het andere wat een voordeel kan zijn is dat als je nu naar 2 (of 1) jaar gaat, je boete lager is als er bv volgende maand echt een goedkope aanbieder langskomt en je (je ouders) willen overstappen.
Maar dat voordeel is er niet als je neer het 3-jarig contract gaat.
Wel dat je in ieder geval nu nog de oude boeteregeling behoudt, dus ook dat maakt overstappen in de toekomst waarschijnlijk net wat goedkoper.

Je kunt het eigenlijk zo zien dat de tarieven iets veranderen (en in de meeste gevallen gunstiger zijn), maar er verder niks veranderd (OK, waarschijnlijk ook nog de einddatum van het contract).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
brny schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:51:
[...]

Heb je de nieuwe tarieven ook al online staan? Ik zou graag weten of de afwijkende ingangsdatum uit het verlengaanbod nog waarde heeft.
De nieuwe tarieven staan ook al online, ingangsdatum vandaag, lopende tot 31-5-2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Dracula schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:07:
[...]

Daar is dit topic voor, elkaar wijs maken omtrent aanbiedingen en wijzigingen.
Goed dat je dit voor je oude lui doet :)

Mijn oude lui krijg ik niet zover, die willen niet overstappen en moeite doen, zelfs niet als ik het op een dienblad aanreik.
Je had ze eens moeten horen toen ze bijna 3€ per kuub gas moesten betalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brny
elektriekert schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:44:
[...]

De nieuwe tarieven staan ook al online, ingangsdatum vandaag, lopende tot 31-5-2025
Oke bedankt, laat je de telefonisch afgesproken 1 juli verder voor wat het is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Allemaal enorm bedankt voor jullie advies. Ik heb hier ook een telefoontje aan gewaagd en heb ook mijn contract zonder boete kunnen open breken. De prijs was alleen nog vandaag geldig.

De eerste persoon die ik sprak wou niks weten van open breken en verlengen. Ik werd echter vrij snel daarna doorverbonden met de afdeling contracten en kreeg gelijk een aanbieding met de prijzen zoals ze op de site staan.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:08
detulp050 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:14:
[...]

UPDATE
Vandaag gebeld naar 0107470222 (via de mail van Truus01 hier in het topic) en daar kon het wel.

Ze hebben me afgemeld alsof ik ga verhuizen, betaal wel de boete en gelijk weer aangemeld (voor 1 juni 8) )

Het zijn niet de meest sexy tarieven, maar het is ruim 200 euro goedkoper voor mij per maand en voor die zekerheid en besparing vind ik het wel goed zo. Mocht er de komende 2 weken een lager aanbod komen voor 3-jaar dan kan ik nog annuleren en alsnog overstappen.

39,6 cent voor stroom, 1,38 euro voor gas. Scheelt me flink versus vorige contract en dan ben ik in ieder geval onder de pannen
Leg uit, de huidige tarieven als ik nu kijk zijn:

Variabele kosten
€ 1,3135 / m 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
Wil net even op mijn greenchoice kijken. Krijg ik de melding dat er een technisch probleem is.
Ze zijn zeker druk met al die gewijzigde contracten verwerken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Bjorn180179 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:43:
Wil net even op mijn greenchoice kijken. Krijg ik de melding dat er een technisch probleem is.
Ze zijn zeker druk met al die gewijzigde contracten verwerken >:)
Is weer online, maar ik zie helaas nog steeds een mix van oud en nieuw. Oude contractnaam, oude einddatum, oude tarieven in het 'Tariefoverzicht', maar het nieuwe tarief als ik m'n contract (met oude naam dus) aanklik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siepie
Ik heb ook gebeld en mijn contract om kunnen laten zetten. Bij mij werd ook aangegeven dat het alleen nog voor de 3-jaar variant kon. De opzegboetes zijn dan nog volgens het oude/huidige regime, maar ik zag dat dit bij een resterende looptijd van meer dan 30 maanden E125 per product (stroom of gas) is. Dat is wel iets om rekening mee te houden als je nu openbreken overweegt. Dat is natuurlijk altijd nog (veel) gunstiger dan het met de komende boeteregeling gaat worden, maar toch…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
JBS schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:51:
[...]
Is weer online, maar ik zie helaas nog steeds een mix van oud en nieuw. Oude contractnaam, oude einddatum, oude tarieven in het 'Tariefoverzicht', maar het nieuwe tarief als ik m'n contract (met oude naam dus) aanklik.
Ja bij mij ook maar bij mij gaat het morgen pas in dus ik denk dat het morgen wel goed staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:57
Hier heeft het een uur geduurd voordat ik iemand aan de lijn kreeg.
Maar inderdaad kon alleen kiezen voor 3 jaar omdat ik nu ook 3 jaar had.

Geen probleem ik betaal nu €1,89 voor gas en in het 2de jaar €1,63

Met het ingaan van dit nieuwe contract betaal ik €1,38

Scheelt toch weer een paar centen.

Lang getwijfeld om toch die laatste dag toch nog door te pakken 8)7
Eigen schuld dat je lang moet wachten dan toch ;)

[ Voor 16% gewijzigd door MdO82 op 31-05-2023 15:03 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Hier is het zojuist ook gelukt om twee Duurzaam Dalen 3 jaar contracten van mei 2022 om te zetten naar 2 jaar NL Windstroom. Dat zonder opzegboete op het huidige contract.
Blij mee, maar hierboven te lezen zijn ze niet heel consequent met beschikbare opties en boetes?

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 21:03
Stond net 115 minuten in de wacht, maar ze hebben mijn contract in 10 minuten aangepast.
Werd mij verteld dat ze gisteren opdracht hadden gekregen iedereen standaard over te zetten, zonder opzegboete.

-Edit - betreft het Duurzaam Dalen 3 jaar contract van 2022, naar 2 jaar NL Windstroom

[ Voor 18% gewijzigd door Raymon1988 op 31-05-2023 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
Maestro schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:17:
Hier is het zojuist ook gelukt om twee Duurzaam Dalen 3 jaar contracten van mei 2022 om te zetten naar 2 jaar NL Windstroom. Dat zonder opzegboete op het huidige contract.
Blij mee, maar hierboven te lezen zijn ze niet heel consequent met beschikbare opties en boetes?
Het lijkt erop dat het beleid bij GC de afgelopen paar dagen nogal flexibel is geweest, en per medewerker en per uur iets kan verschillen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 22:18

mb1

Net tijdens mijn autorit van Groningen richting Arnhem maar "even" gebeld, terhoogte van Apeldoorn iemand aan de lijn gekregen😀
2x contract zowel die van mezelf als van een oom (wiens zaken ik behartig) om laten zetten in 10 minuten!
Tweakers bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:49

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Ik denk dat ze een hoop tweakers aan te telefoon hebben bij GC. Zelf heb ik na bijna 1,5 wachten mijn Duurzaam dalen omgezet naar een twee jarig windstroom contract. Gelijk ook van de gelegenheid gebruik gemaak om mijn termijnbedrag flink naar beneden te laten bijstellen. Ging allemaal zonder slag of stoot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb net 1 uur en 15 minuten in de wacht gestaan. Vriendelijke jongen aan de telefoon, hij wilde me doorverbinden met de afdeling contracten. Dat lukte niet, want hij kwam niet door de interne wachtrij. Hij kon me een direct nummer geven: 0107470222. Laat dat nou net het nummer zijn dat ik al had gebeld. Hij kon ook een terugbelverzoek indienen, maar dan zou ik niet meer vandaag teruggebeld worden. Nu nog maar een keer dat nummer bellen, maar om nou wéér een uur in de wacht te staan.... Laat maar zitten, ik kijk na 1 juni wel weer hoe het er overal voorstaat.

[ Voor 7% gewijzigd door VanRoyal op 31-05-2023 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
Truus01 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:07:
[...]

Het andere wat een voordeel kan zijn is dat als je nu naar 2 (of 1) jaar gaat, je boete lager is als er bv volgende maand echt een goedkope aanbieder langskomt en je (je ouders) willen overstappen.
Maar dat voordeel is er niet als je neer het 3-jarig contract gaat.
Wel dat je in ieder geval nu nog de oude boeteregeling behoudt, dus ook dat maakt overstappen in de toekomst waarschijnlijk net wat goedkoper.

Je kunt het eigenlijk zo zien dat de tarieven iets veranderen (en in de meeste gevallen gunstiger zijn), maar er verder niks veranderd (OK, waarschijnlijk ook nog de einddatum van het contract).
Ja het is gelukt naar 2 jaar stond even in de wacht maar goed oude lui ook weer blij.

Ben blij dat ik dit topic voorbij zag komen. Fijn toch een tech forum waar je ook andere zeer handige tips en info vandaan kan halen. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Zie nu pas dit topic.
Verbazingwekkend dat nog zo veel mensen in zee willen met Greenchoice na het gezeik over salderen binnen een tariefsperiode. Nu zal dat niet voor iedereen bekend zijn, maar voor mij is het duidelijk, die tent komt er niet meer in.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:33
Ik sta nu nog in de wacht... Doe het met name vanwege mijn gastarieven..
Jaar 1: 2,46 euro
Jaar 2: 2.18 euro
Jaar 3: 1.85 euro

Terug leveren doe ik niet aan...

/edit
uurtje en 10 minuten in de wacht. binnen paar minuten geregeld dat ik een 2-jarig contract heb :)
scheelt toch weer 700 eurootjes voor het eerste jaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Arend_Akelig op 31-05-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
Siepie schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:51:
Ik heb ook gebeld en mijn contract om kunnen laten zetten. Bij mij werd ook aangegeven dat het alleen nog voor de 3-jaar variant kon. De opzegboetes zijn dan nog volgens het oude/huidige regime, maar ik zag dat dit bij een resterende looptijd van meer dan 30 maanden E125 per product (stroom of gas) is. Dat is wel iets om rekening mee te houden als je nu openbreken overweegt. Dat is natuurlijk altijd nog (veel) gunstiger dan het met de komende boeteregeling gaat worden, maar toch…
Ik heb letterlijk 5 minuten geleden mijn 3 jaar vast dalen omgezet naar een nieuw 2 jaar windstroom contract met huidige tarieven zonder opzegboete.

Dus snap niet waarom ze jou 3 jaar aanbieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Packetguy
psy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:49:
Zie nu pas dit topic.
Verbazingwekkend dat nog zo veel mensen in zee willen met Greenchoice na het gezeik over salderen binnen een tariefsperiode. Nu zal dat niet voor iedereen bekend zijn, maar voor mij is het duidelijk, die tent komt er niet meer in.
Verschilt duidelijk per situatie. Ik saldeer niks en iedereen hier in dit forum wilt zonder nadelige effecten hun te hoge energie prijs verlagen met behoud van flexibele opzeg boetes.

Dus je reactie is een tikkeltje offtopic denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Zie nu pas dit topic.
Er zijn ook mensen die alleen gas bij ze hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMike-nl
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-08 22:17
Zo mooi dat ik er vandaag pas door iemand op dit topic werd gewezen en de laatste week of 6 a 7 met precies hetzelfde in mijn hoofd rondliep als de topic starter. Ik zie dat er veel van jullie nog betere timing/tarieven hebben bij GC dan ik ;-) Mijn gas zit het 1ste GC jaar op 2,78 per m3 en en ik heeeel blij met het prijsplafond op het moment en met het wegvallen van het prijsplafond ben ik wel de sjaak als je het nu met de 1,27 per m3 bij Coolblue bijvoorbeeld vergelijkt.

Tot vandaag keek ik niet naar de optie GC maar buiten de deur maar het niet toepassen van de opzegboetes (totaal 150,- in mijn situatie) en als ik het goed begrijp niet het verrekenen van de opgewekte stroom is het misschien toch wel intressant.

Ik zit nu namelijk in een dilemma, nog heel even 1 a 2 weken wachten (dan komt er ook o.a. weer een nieuwe collectieve deal vanuit vereiniging eigenhuis) Maaaarrr nu heb ik ongeveer al mijn energie die ik vanaf 1 januari 2023 heb verbruikt ook opgewekt en sta ik dus op 0, alle dagen die ik nu langer wacht en dus opwek gaan uitbetaald worden bij een afrekening mocht ik overstappen.

Als ik momenteel ca. 200 kWh per week opwek en die dus straks met de eindafrekeing voor een habbekrats uitbetaald krijg, dan is het wel zuur die later het eind van het jaar duur te moeten terugkopen.

Beetje moeilijk te voorspellen en een gokje, misschien iemand hier nog wat aan toe te voegen of op te merken waar ik vergeet rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Packetguy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:31:
Leg uit, de huidige tarieven als ik nu kijk zijn:

Variabele kosten
€ 1,3135 / m 3
Het tarief dat jij noemt is volgens mij het 2-jarig tarief, wat @detulp050 benoemd het 3-jarig tarief.
Nu hoop ik sowieso dat DeTulp erna nog gelezen heeft, want hij heeft eigenlijk te vroeg de overstap gemaakt, met boete!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Truus01
Zie nu pas dit topic.
Als je er al zit, met een 3-jarig contract en je wilt er vanaf, dan is het alsnog voordeliger om het contract open te breken en hopen dat je wel het 2-jarig contract kunt krijgen (of zelf het 1-jarig) en dan alsnog, met een lagere boete, opstappen.

GreenChoice is niet de enige die op die manier saldeert. Maar de manier waarop we nu toch het 3-jarig contract open kunnen breken zonder boete, dat is gewoon heel netjes.
Hadden dit niet hoeven doen, dan waren ze klanten kwijt geraakt en hadden ze boetes geïnd, nu blijven we (nog een tijdje).

En inderdaad, voor degene die geen zonnepanelen hebben, of juist wel, maar alleen het gas bij GC ondergebracht hebben (ik), maakt het salderen toch niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ik zie het ook meer als een puntje van aandacht. Ik snap dat dit meer over de contracten gaat en het voordeel wat je daarmee hebt, maar mij gaat het meer om, wil je zo'n bedrijf nog vertrouwen.

Wel, ik niet. Maar ik hou er over op. Ik wilde het alleen gezegd hebben.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
MikeyMike-nl schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:15:
Tot vandaag keek ik niet naar de optie GC maar buiten de deur maar het niet toepassen van de opzegboetes (totaal 150,- in mijn situatie) en als ik het goed begrijp niet het verrekenen van de opgewekte stroom is het misschien toch wel intressant.

Ik zit nu namelijk in een dilemma, nog heel even 1 a 2 weken wachten (dan komt er ook o.a. weer een nieuwe collectieve deal vanuit vereiniging eigenhuis) Maaaarrr nu heb ik ongeveer al mijn energie die ik vanaf 1 januari 2023 heb verbruikt ook opgewekt en sta ik dus op 0, alle dagen die ik nu langer wacht en dus opwek gaan uitbetaald worden bij een afrekening mocht ik overstappen.

Als ik momenteel ca. 200 kWh per week opwek en die dus straks met de eindafrekeing voor een habbekrats uitbetaald krijg, dan is het wel zuur die later het eind van het jaar duur te moeten terugkopen.

Beetje moeilijk te voorspellen en een gokje, misschien iemand hier nog wat aan toe te voegen of op te merken waar ik vergeet rekening mee te houden?
Ik zou het contract nu openbreken, dan heb je die lagere tarieven alvast vaststaan, met de gunstige boeteregeling.
En dan zou ik eens kijken of jij niet je stroom sowieso ergens anders wilt doen. Want jij levert over een jaar meer dan je verbruikt? Dan moet je eens in dit topic lezen. Als het voornamelijk om salderen gaat, is dit nog wel een goed topic om door te nemen. En om te lezen specifiek over GreenChoice en salderen, al is dat niet direct aan de orde bij een vast contract en dus vast tarief.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siepie
MikeyMike-nl schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:15:
Zo mooi dat ik er vandaag pas door iemand op dit topic werd gewezen en de laatste week of 6 a 7 met precies hetzelfde in mijn hoofd rondliep als de topic starter. Ik zie dat er veel van jullie nog betere timing/tarieven hebben bij GC dan ik ;-) Mijn gas zit het 1ste GC jaar op 2,78 per m3 en en ik heeeel blij met het prijsplafond op het moment en met het wegvallen van het prijsplafond ben ik wel de sjaak als je het nu met de 1,27 per m3 bij Coolblue bijvoorbeeld vergelijkt.

Als je nu je contract bij GC omzet dan kun je sowieso nog 14 dagen kijken of het elders nog interessanter wordt en dan alsnog ontbinden. Het moment van de eindafrekening verandert niet en blijft op het moment staan dat het nu al is ( kun je zien in Mijn Greenchoice). Als het voor jou gunstiger is als er juist wel nu al afgerekend wordt, dan kun je dat ook telefonisch regelen. Je krijgt dan gewoon de “jaarafrekening” op het door jou gewenste moment en daarna weer precies een jaar later. Je hoeft dus niet naar een andere aanbieder over te stappen om dat voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:43

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Hier ook overgezet naar NL Windstroom 2 jaar. Moest wel 70 minuten in de wacht staan maar toen was het ook binnen 7 minuten geregeld. Aan de reacties te horen zijn er veel die bellen en ik ben dan ook zeer blij dat ik dit topic gevonden heb en zo toch wat euro's kan besparen.

Mij werd nog expliciet gezegd dat ik geen boetes verschuldigd ben en dat ik ook met de 'verlenging' nog onder de oude opzegvoorwaarden val maar dan moet ik wel vandaag op de link in de mail klikken voor akkoord!

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timinh0
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 21:54
Mij werd nog expliciet gezegd dat ik geen boetes verschuldigd ben en dat ik ook met de 'verlenging' nog onder de oude opzegvoorwaarden val maar dan moet ik wel vandaag op de link in de mail klikken voor akkoord!
Ik werd vanmiddag toen ik het contract omzette ook nadrukkelijk gewezen op het belang van klikken op een groene knop in de mail om te bevestigen. Deze vind ik echter niet terug in de mails(waaronder een met de contractbevestiging) die ik tot nu toe van Greenchoice heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Hier vandaag niet meer gelukt om door te komen, 2x 30min geprobeerd om de ingangsdatum te corrigeren. Vandaag moet ook gewerkt worden.

Morgen maar even bellen, dan is het vast niet meer zo druk.

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
timinh0 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:55:
[...]

Ik werd vanmiddag toen ik het contract omzette ook nadrukkelijk gewezen op het belang van klikken op een groene knop in de mail om te bevestigen. Deze vind ik echter niet terug in de mails(waaronder een met de contractbevestiging) die ik tot nu toe van Greenchoice heb ontvangen.
Dat is wel gek, ze vesturen een mail met onderwerp 'Jouw Greenchoice verlengaanbod" met daarin een 'JA, IK GA AKKOORD' knop.

Blokkeert je mail client wellicht afbeeldingen en/of linkjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zo, op de valreep er toch nog doorheen gekomen na de tweede keer 45 minuten in de wacht te hebben gestaan. Deze keer was het zo geregeld, het zeer vriendelijke meisje aan de telefoon liet me geheel vrij in de keuze, dus ik ben voor 1 jaar Windstroom gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 100% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:32 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste