Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:57
stin00 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 23:24:
Goed dat ik dit lees, ik ga dinsdag direct bellen! Ik heb nog 2 jaar en 4 maanden looptijd, hopelijk krijg ik hetzelfde aanbod :+
Dat moet haast wel lukken, want bij de meeste die hier gereageerd hebben is het gelukt.
Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
stin00 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 23:24:
[...]

Goed dat ik dit lees, ik ga dinsdag direct bellen! Ik heb nog 2 jaar en 4 maanden looptijd, hopelijk krijg ik hetzelfde aanbod :+
Tis geen kwestie van hopen dat je hetzelfde aanbod krijgt, maar gewoon zeggen wat je wilt 😉
Gebruik gewoon dit verhaal: B-Force in "Greenchoice/Univé 3-jarig contract overstappen?"
Huidige tarieven veel lager dan huidig contract, graag overstappen naar het huidige aanbod zoals op de website staat, etc etc.

Je moet alleen van te voren ff beslissen of je voor 1, 2 of 3 jaar wilt gaan.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:21
Ik ga Dinsdag ook ff bellen,
Ik had net voor de verhoging van 1 Augustus afgesloten destijds entomoloog nog met de huidige EB en btw op zo’n 2,20/m3 de kuub.
(Voor de wijziging van EB en btw iets van 1,96€ /m3)

Heel simpel, of ze zijn coulant en breken het contract open en passen de tarieven aan met de huidige voorwaarden of ik stap over :9

Scheelt toch een flinke slok op een borrel.

[ Voor 5% gewijzigd door elektriekert op 28-05-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:21
Toevallig heb ik vanochtend een berekening gemaakt voor een soortgelijke situatie.
- 5 jarig energiecontract van 1-12-2020 - 1-12-2025 :o
- De hogere welkomsbonus van het langere contract kon je al wegstrepen tegen de opzegvergoedingen. Dus zelfs met de prijzen van 2020 klopte er al niets van.
- Opwek: 1900 kwh
- Verbruik: 1200 kwh waarvan 800 kwh vanuit het net.
- Terugleveren: 700 kwh meer dan gesaldeerd kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_21KJELM_UcaeJlenQMRp5j-6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xiu71vqrNDcIFE6DF7g1900D.jpg?f=fotoalbum_large

Met andere woorden 440 euro winst over 3 jaar (iets te rooskleurig want dit voorjaar zit erbij). Aanname is dat het modelcontract van VanOns gelijk blijft qua LV/TLV in 2023/2024. In 2025 afbouw naar 64% salderen maar wel 80% TLV kaal tarief volgens huidig wetvoorstel.

Risico's bij verschillende scenario's
Scenario's bij doorgang wetvoorstel
1. Risico lagere LT/TLV tarieven bij toekomstige contracten = minder winst maar geen verlies (aanname geen terugkeer huidig lage LT). Koppeling LT/TLV volgens wetvoorstel 80% meegenomen in berekening 2025

Scenario's bij behoud huidige salderingsregeling
2. Toekomstige contracten met lagere TLV. Huidige TLV is nu al vaak 5-11 cent. De hoge TLV zijn immers buitenbeentjes met soms wat haken en ogen(zie TLV contractvoorwaarden Van Ons). Consequentie: Géén verlies want er kan blijvend gesaldeerd worden. Bij een lagere TLV dan ik nu hebt (van 8 cent naar 5 cent) is het verlies 35 euro/jr. Weinig risico dus.
3. Toekomstige contracten met een hogere LT en gelijkblijvende TLV. Consequentie: in 2025 meer kosten, dus minder winst.

Ik vind scenario 1 en 2 heel reëel. Gezien de huidige doorsnee TLV en de huidige negatieve TLV bij dynamische contracten is scenario 2 heel reëel. In dat geval kan ik enkel uit gaan van de winst van één periode onder het modelcontract. Ik moet eigenlijk zeggen dat ik niet de ballen hebt om over te stappen en mijn huidige tarieven te verliezen :X

Saillant detail: in de zomer van 2022 heb ik Greenchoice gebeld met de vraag of ze mij een opzegvergoeding voor mijn lage gasprijzen wilden geven, dan zou ik een warmtepomp nemen. Dat vonden ze een hele gekke vraag en gingen ze niet mee akkoord want mijn elektraverbruik zou dan omhoog gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb ook een 3 jaar dalen contract.
Ik zie nu dat je bij oxxio stroom voor 0,35 ct per kwh kunt krijgen, vast voor 1 jaar. Betaal dan wel de boete voor greenchoice, maar dan ben ik alsnog goedkoper uit. Dat lijkt me toch een betere deal, of vergis ik me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
fps schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:11:
[...]

Heb je de leveringscontract ook correct meegenomen in je berekening? Overigens komt uit mijn persoonlijke berekening dat overstappen om de stroomprijs nog niet rendabel is, vooral niet dit jaar met het prijsplafond.
Wat bedoel je met het leveringscontract correct meenemen? Bedoel je daarmee dan het prijsplafond en het gedeelte erboven?

Ik denk dat het niet zoveel gaat verschillen, eens kijken of ik naar 2 jaar greenchoice kan overstappen zonder boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broerkonijn1
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-05 13:44
Hi allemaal hier ook een unive zeker dalen afgesloten vorig jaar. Met tarieven van 2.20 per kuub nu en iets van 1.81 vanaf jan als de het plafon er af gaat, ga ik morgen ook maar is bellen! Vraag is nu.. openbreken om bovengenoemde redenen, ze regelen t maar anders ben ik weg. Maar wat doen jullie, 1 of 2 jaar? Ik wek +-3000kwh op en verbruik 2500 kwh per jaarAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMGQKh_B28e9XM82flQGpZY8ypY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M7oPtEXtrtGF1e1pYlJHJGiT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Broerkonijn1 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:04:
Hi allemaal hier ook een unive zeker dalen afgesloten vorig jaar. Met tarieven van 2.20 per kuub nu en iets van 1.81 vanaf jan als de het plafon er af gaat, ga ik morgen ook maar is bellen! Vraag is nu.. openbreken om bovengenoemde redenen, ze regelen t maar anders ben ik weg. Maar wat doen jullie, 1 of 2 jaar? Ik wek +-3000kwh op en verbruik 2500 kwh per jaar[Afbeelding]
Niet zo stoer doen heh :P
Zo het het gesprek aangaan zal ook niet in je voordeel werken...
Zoals je hebt kunnen lezen, kun je op een beschaafde manier het gesprek aangaan en aangeven wat je wilt.
Dat heeft voor meerdere mensen prima gewerkt.

Wat je verbruikt/opwekt staat i.m.h.o. los van de keuze 1, 2 of 3 jaar.
En die keuze gaat ook niemand hier voor je maken, dat zul je toch echt zelf moeten doen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Hp68 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 17:03:
Let wel op
Ik had de mijne aangevraagd per 1 juli
Specifiek gevraagd, is zonder boete
Bevestiging staat 1 juli
2 min erna contract staat daar 28 mei
Heb maar een mail gestuurd want hing al 2x 30 min aan de lijn
Hoe is dit afgelopen?
Ik wil morgen ook bellen voor een wijziging met als startdatum 1 Juli O-)

Edit, de reden voor deze startdatum is omdat ik nog 600kWh moet wegpoetsen.
Met de huidige zonnige datum een week of 2 :+
Scheelt toch ff 300€ dan.

[ Voor 15% gewijzigd door elektriekert op 29-05-2023 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Broerkonijn1 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:04:
Hi allemaal hier ook een unive zeker dalen afgesloten vorig jaar. Met tarieven van 2.20 per kuub nu en iets van 1.81 vanaf jan als de het plafon er af gaat, ga ik morgen ook maar is bellen! Vraag is nu.. openbreken om bovengenoemde redenen, ze regelen t maar anders ben ik weg. Maar wat doen jullie, 1 of 2 jaar? Ik wek +-3000kwh op en verbruik 2500 kwh per jaar[Afbeelding]
In jouw geval zou ik het kortste contract voor stroom nemen en dan eens op zoek gaan naar de hoogste TLV.
En gas, dat is aan jezelf. Verwacht je dat je wilt overstappen en dus een lage boete wilt hebben, zo kort mogelijk. Wil je juist zekerheid en is het niet erg dat de boete iets hoger is, zo lang mogelijk.
Maar ik vermoed dat ze nu niet gas en stroom anders gaan doen voor je (kan denk ik ook niet), dus zou ik gaan met wat je voor gas kiest, want een hoge TLV vind je nu toch niet echt meer. Niet iets waar je met 500kWh echt blij van wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Laatst online: 06-05 19:55
Zit er een beetje mee dat er weer een extra tariefperiode ontstaat als ik morgen een 'verlenging' afsluit die per direct of per 1 juni ingaat (mijn huidige contractdatum is namelijk begin juli). Of zie ik dat verkeerd? Eindigt mijn jaar dan gewoon na een kleine 11 maanden en komt er een jaarrekening tot 1 juni? Of per 1 juli als ze die datum willen hanteren? (Ik zou het liefst 1 juli aanhouden, maar weet niet of dat kan).

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-10-2024
elektriekert schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:46:
[...]

Hoe is dit afgelopen?
Ik wil morgen ook bellen voor een wijziging met als startdatum 1 Juli O-)

Edit, de reden voor deze startdatum is omdat ik nog 600kWh moet wegpoetsen.
Met de huidige zonnige datum een week of 2 :+
Scheelt toch ff 300€ dan.
Ze zijn nog niet open geweest
Maar denk dat ik het xo laat want ging om 1 maand
Als ik nu in juni een beter contract zie dan kan ik ook eerder weg dan 01 aug

[ Voor 13% gewijzigd door Hp68 op 30-05-2023 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-04 21:44

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

B-Force schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:56:
Ik ben sinds gisteren overgestapt naar een nieuw contract van GC, zelfs zonder opzegboete :)

Ik had een contract tot 1-8-2025 en heb gebeld. Uitleg gegeven dat ik over wilde stappen omdat mijn tarief (2,22 EUR en vanaf 1-8 ging die naar 1,85 EUR) veel hoger lag dan de markt nu. Ook gezegd dat ik graag bij GC wilde blijven, maar dan wel tegen hun huidige 2 jaar vast tarief (EUR 1,31).

Wat ze hebben gedaan is mijn contract verlengd per direct en met een looptijd van 2 jaar. Dus nu zelfs tegen de <1 juni voorwaarden een nieuw contract waar ik eventueel later nog een keer onderuit kan tegen een vergoeding van 100 EUR of lager. Top service van GC!
Net hetzelfde gedaan... 2 jaar vast en onder de huidige opzegboete regeling.... Thanks voor de info!

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broerkonijn1
Nnoitra schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:45:

Nee tuurlijk ga ik op een beschaafde manier het gesprek voeren, echter is met de huidige tarieven een no brainer situatie ontstaan, top dat ze hier blijkbaar zelf ook van doordrongen zijn. Over aantal jaren, was meer benieuwd wat andere tweakers in zelfde situatie doen, maar weet genoeg, pak 2 jaar.
[...]

Niet zo stoer doen heh :P
Zo het het gesprek aangaan zal ook niet in je voordeel werken...
Zoals je hebt kunnen lezen, kun je op een beschaafde manier het gesprek aangaan en aangeven wat je wilt.
Dat heeft voor meerdere mensen prima gewerkt.

Wat je verbruikt/opwekt staat i.m.h.o. los van de keuze 1, 2 of 3 jaar.
En die keuze gaat ook niemand hier voor je maken, dat zul je toch echt zelf moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:17
Ik lees dat velen voor 2 jaar vast gaan. Waarom geen 3 jaar?

Tarieven voor elektra schelen nagenoeg niets, voor gas is het 7 cent. Tientjes werk per jaar, maar wel een jaar extra zekerheid. Met de oude overstapvergoeding doet vroegtijdig overstappen ook nog niet zoveel pijn.

Mis ik iets of gewoon een verschil van inzicht/mening?

Vanmiddag ook maar even bellen om te vragen wat ze kunnen regelen, met hopelijk vandaag (dus voor 1 juni) alles nog op papier. Is toch snel bespaard op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spamsmurf
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 21:41
Net gebeld maar bij hoog en bij laag werd er volgehouden dat er een overstapboete zou zijn. Toch blijkbaar net de mazzel met de persoon die je aan de lijn krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ook net gebeld, verlengd met 2 jaar. Geen woord gerept over dat er nu een overstapboete zou zijn, wel bevestigd dat op het nieuwe contract de oude boeteregeling van kracht is (mits ingangsdatum vandaag of morgen) en niet de nieuwe regeling.

Zat wel een half uur in de wacht, dus "eventjes" opnieuw bellen in de hoop dat je een andere medewerker aan de lijn krijgt kost je wel weer even tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spamsmurf
migchiell schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:45:
Ook net gebeld, verlengd met 2 jaar. Geen woord gerept over dat er nu een overstapboete zou zijn, wel bevestigd dat op het nieuwe contract de oude boeteregeling van kracht is (mits ingangsdatum vandaag of morgen) en niet de nieuwe regeling.

Zat wel een half uur in de wacht, dus "eventjes" opnieuw bellen in de hoop dat je een andere medewerker aan de lijn krijgt kost je wel weer even tijd.
Ja ik hang weer in de wacht;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
B-Real schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:06:
Ik lees dat velen voor 2 jaar vast gaan. Waarom geen 3 jaar?

Tarieven voor elektra schelen nagenoeg niets, voor gas is het 7 cent. Tientjes werk per jaar, maar wel een jaar extra zekerheid. Met de oude overstapvergoeding doet vroegtijdig overstappen ook nog niet zoveel pijn.

Mis ik iets of gewoon een verschil van inzicht/mening?

Vanmiddag ook maar even bellen om te vragen wat ze kunnen regelen, met hopelijk vandaag (dus voor 1 juni) alles nog op papier. Is toch snel bespaard op die manier :)
Ben voor 2 jaar vast gegaan en niet voor 3 jaar omdat mijn huidige contract ook nog 2 jaar liep, en omdat ik verwacht/hoop dat er binnenkort nog gunstiger tarieven komen (dan wel met de nieuwe opzegregeling). Door een 2 jarig contract te nemen is mijn overstapboete dan lager.

Uiteindelijk blijft het toch een beetje een gok omdat niemand weet wat tarieven gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
migchiell schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:49:
[...]

Ben voor 2 jaar vast gegaan en niet voor 3 jaar omdat mijn huidige contract ook nog 2 jaar liep, en omdat ik verwacht/hoop dat er binnenkort nog gunstiger tarieven komen (dan wel met de nieuwe opzegregeling). Door een 2 jarig contract te nemen is mijn overstapboete dan lager.

Uiteindelijk blijft het toch een beetje een gok omdat niemand weet wat tarieven gaan doen.
Heeft u het zonder overstapboete kunnen regelen?

[ Voor 3% gewijzigd door elektriekert op 30-05-2023 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Eerst het algemene nummer gebeld maar toen werd ik doorverwezen naar :
010-7470222 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
spamsmurf schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:47:
[...]

Ja ik hang weer in de wacht;-)
Ik ga ook een poging wagen, hang nu 10 min aan de lijn :+ Wil voor 2 jaar gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spamsmurf
stin00 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:57:
[...]

Ik ga ook een poging wagen, hang nu 10 min aan de lijn :+ Wil voor 2 jaar gaan.
23 minuten nu:-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
elektriekert schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:52:
[...]

Heeft u het zonder overstapboete kunnen regelen?
Het is niet benoemd dat ik een overstapboete zou moeten betalen, het staat ook nergens in de bevestiging die ik heb ontvangen, dus het lijkt me zonder boete te zijn gegaan. Wel expliciet benoemd dat het nieuwe contract (met ingangsdatum morgen) nog onder de oude overstapregeling valt en dit staat ook in de voorwaarden van het nieuwe contract.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spamsmurf
Net een andere collega van Greenchoice aan de lijn. Hij moest het wel navragen maar er zijn inderdaad instructies nu dat je zonder boete over mag. Ik krijg een nieuw aanbod in de mail. Geen idee wie de eerste was met dit idee maar in ieder geval bedankt:-)!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:49
Ik was echt met 3 minuten aan de beurt? Huidige contract bij GC wordt omgezet in een 3 jaar vast contract.
Contract liep tot september, geen boete gaven ze aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 16:29
Jaer schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:17:
Ik was echt met 3 minuten aan de beurt? Huidige contract bij GC wordt omgezet in een 3 jaar vast contract.
Contract liep tot september, geen boete gaven ze aan.
Hoe dan? :? Ik wacht al kwartier. Welk nummer heb je gebeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
Oh en voor de duidelijkheid:

we hadden natuurlijk dat GC/Unive contract waarbij de tarieven elk jaar dalen, dat is bij dat nieuwe contract niet zo. Dus het tarief dat je nu afsluit (€0,39/kwh en €1,31/m3 bij 2jaar contract) blijft de volledige looptijd van je contract gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Nou ik zit op 30:30 en nog steeds niemand aan de lijn :+ Kan toch niet lang meer duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:00
Wat is het voordeel om nu voor 2 jaar te gaan en niet voor 1 jaar?
Qua gas scheelt het niet veel

[ Voor 19% gewijzigd door screamhouse op 30-05-2023 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
screamhouse schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:19:
Wat is het voordeel om nu voor 2 jaar te gaan en niet voor 1 jaar?
Qua gas scheelt het niet veel
Langer zekerheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Nou uiteindelijk een medewerker aan de lijn. Het bekende verhaal gehouden en ze begon eerst van 'Dus u bent bereid een opzegboete te betalen?' waarop ik zei: Nou, liever niet, want die hoeven anderen ook niet te betalen :+

Daarna ging het vliegensvlug en heb ik m'n nog ~2,4 jaar resterend GC dalen laten opzeggen om een nieuw 2 jarig contract met de huidige tarieven aan te gaan - uiteraard volgens de oude opzegregels. Geen opzegboete. Het ging zo snel dat het vrij duidelijk was dat ze nu aan de lopende band deze contracten aan het omzetten zijn.

Iedereen bedankt hier *O*

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 16:29
Gelukt, ze zei al direct dat ze het zonder boete mocht aanbieden, naar 2 jaar gegaan (terwijl oude contract nog 2,5 jaar liep) tegen 1,31 euro per m3 en met oude opzegregels. Reden voor 2 jaar ipv 1 jaar: lagere m3 prijs, en opzegboete is na 6 maanden toch 50 euro. Over 6 maanden is het 1 december en gaat net de winter beginnen. Dus zo heb ik flexibliteit.

toevoeging: tov van de frank energie dynamische prijs betaal ik nu 35 cent per m3 meer dan nodig. Stel dat dit zo blijft, dan verstook ik tussen nu en 1 december 200m3 x 0,35 euro = 70 euro teveel.
In december verstook ik echter 206 m3. Mocht gas naar 2 euro gaan om wat voor reden dan ook, dan zou ik december al 206m3 x (2-1,31) = 142 euro bespaard in 1 maand (tov dynamisch/dagprijs).

[ Voor 51% gewijzigd door marteltor op 30-05-2023 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 17:14
Hier ook over voor een stuk lagere tarieven, ben toch weer voor een 3 jarig contract gegaan. Heeft even 45 minuten geduurd maar heb het er graag voor over :) .

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Hier ook om laten zetten, ik ben ook voor “slechts” 2 jaar gegaan.
Geen opzegboete omdat ik gewoon klant blijf.

Super vriendelijk madammeke ook :Y

Ik had vertelt dat ik aan het rondkijken was maar me afvroeg of GC zelf iets interessants kon aanbieden.
Daarover is ze even in gesprek gegaan met een meerdere.
Waarschijnlijk om te zeggen: “We hebben er weer een!” _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De verwachting is dat de prijzen nog verder dalen na 1 juni, dus waarom zou je nu het lopende contract laten omzetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier ook gelukt! 2 jaar vanaf morgen verlengd. Unive contract liep vanaf aug 22.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ik heb ook verlengd met 2 jaar. Ging makkelijk, 20 minuutjes gewacht

EDIT: Iemand zelfde probleem dat klikken op de link melding gaf dat het al bevestigd was?

[ Voor 40% gewijzigd door screamhouse op 30-05-2023 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:49
Het 010 nummer uit de openingspost..
marteltor schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:17:
[...]

Hoe dan? :? Ik wacht al kwartier. Welk nummer heb je gebeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boomblad5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-01 19:36
Bij mij is het ook gelukt om een 2 jarig contract te regelen. Ik had wel een zeer moeilijke medewerker. Gaf eerst aan dat ik een opzeg boete moest betalen. Maar gaf later aan dat dit niet meer hoefde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
VantageR schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:57:
De verwachting is dat de prijzen nog verder dalen na 1 juni, dus waarom zou je nu het lopende contract laten omzetten?
Omdat we nu nog volgens de oude contractvoorwaarden (opzegboete) zitten.
Kom jenever je alsnog een paar maanden een superscherpe deal tegen dan kan je alsnog overstappen met de
lagere opzegboete.
Buiten het prijsplafond zou ik voor gas 2,22€ kwijt zijn en stroom 0,61€.
Na het eerste contractjaar gaat er 25% vanaf maar zelfs dan haal ik de huidige tarieven nog lang niet.
Het omzetten was geheel kosteloos en in mijn geval een no-brainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Variabel GC gaat naar 1,29 gas en 0,38 en 0,37 voor stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 08:56

d0s

sssst

migchiell schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:18:
Oh en voor de duidelijkheid:

we hadden natuurlijk dat GC/Unive contract waarbij de tarieven elk jaar dalen, dat is bij dat nieuwe contract niet zo. Dus het tarief dat je nu afsluit (€0,39/kwh en €1,31/m3 bij 2jaar contract) blijft de volledige looptijd van je contract gelijk.
Die €0,39, Is dat dal of normaaltarief?

Ik neem aan dat je dan ook een eindafrekening krijgt nu, alvorens het nieuwe contract ingaat?

[ Voor 9% gewijzigd door d0s op 30-05-2023 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
0,39 is dal EN normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Is dat handig of onhandig met salderen (meer piek dan dal terugleveren). Of maakt het niet uit?

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Heintje schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:35:
[...]

Is dat handig of onhandig met salderen (meer piek dan dal terugleveren). Of maakt het niet uit?
Volgens mij maakt dat dan niet meer uit, omdat de €40 onder prijsplafond zit wordt er weggestreept op kwh's, en neit op bedrag (voor dit jaar).

Ik ga ook maar eens bellen, want ik ga in het 3e jaar van het Univé contract (oktober 2025) pas onder die €39 cent zitten.
Het leek destijds zo'n goede deal, totdat dat prijsplafond er kwam ;(

Voor mij dus ook een no-brainer om nu 'open' te breken.

edit: Ik zie nu trouwens dat GC in het 2e contractjaar de vaste leverkosten + netbeheerkosten ook omhoog heeft gegooid. Netbeheerkosten van €0,68 (nov/dec 2022) naar €0,95 per dag (vanaf jan 2023).

Dat is toch niet conform contractsvoorwaarden, en deze zouden gelijk moeten blijven gedurende de 3 jaar? Meer mensen die dit hebben met de GC/Univé deal? Terug te zien in Mijn Greenchoice.

Dat is namelijk nog een extra trigger om nu open te breken.

[ Voor 33% gewijzigd door d0s op 30-05-2023 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
elektriekert schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:17:
[...]

Omdat we nu nog volgens de oude contractvoorwaarden (opzegboete) zitten.
Kom jenever een paar maanden een superscherpe deal tegen dan kan je alsnog overstappen met de
lagere opzegboete.
Buiten het prijsplafond zou ik voor gas 2,22€ kwijt zijn en stroom 0,61€.
Na het eerste contractjaar gaat er 25% vanaf maar zelfs dan haal ik de huidige tarieven nog lang niet.
Het omzetten was geheel kosteloos en in mijn geval een no-brainer
Ja, dus de redenering is, nu het contract overzetten naar 1-jarig en als je dan nog iets anders ziet alsnog 50 euro boete betalen (mits dat uitkomt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broerkonijn1
Hier ook met succes omgeschakeld naar 2 jaar, verschillen met 2 en 3 jaar zijn nihil.. beetje wat je zelf wilt doen, zoals velen zeggen hierboven: dit is een no brainer. Ps GC is zelf lachende derde, die behouden klanten en maken alsnog een prima marge, winwin in dit geval en ook top dat iemand hoog in de boom bij GC dit realiseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heintje
Hier ook gedaan. Per 1 juli in laten gaan ivm. midden in het jaar. Voor mij is het belangrijkste dat ik nu met beide nieuwe tarieven onder het prijsplafond zit en er dus geen 'tariefperiodes' ontstaan tijdens het komende contractjaar. Die 10 kuub gas die ik in juni nog afreken tegen het hogere tarief: moet kunnen.

Inderdaad goed dat Greenchoice zich zo opstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-05 22:38
Broerkonijn1 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:20:
Hier ook met succes omgeschakeld naar 2 jaar, verschillen met 2 en 3 jaar zijn nihil.. beetje wat je zelf wilt doen, zoals velen zeggen hierboven: dit is een no brainer. Ps GC is zelf lachende derde, die behouden klanten en maken alsnog een prima marge, winwin in dit geval en ook top dat iemand hoog in de boom bij GC dit realiseert.
Voor mij is het verschil 5 euro per maand. Op 3 jaar is dat 180 euro. Nihil wil ik dat niet noemen. Ik moet ook zo gaan bellen maar weet het dus nog niet. 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
d0s schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:37:
[...]

Volgens mij maakt dat dan niet meer uit, omdat de €40 onder prijsplafond zit wordt er weggestreept op kwh's, en neit op bedrag (voor dit jaar).

Ik ga ook maar eens bellen, want ik ga in het 3e jaar van het Univé contract (oktober 2025) pas onder die €39 cent zitten.
Het leek destijds zo'n goede deal, totdat dat prijsplafond er kwam ;(

Voor mij dus ook een no-brainer om nu 'open' te breken.

edit: Ik zie nu trouwens dat GC in het 2e contractjaar de vaste leverkosten + netbeheerkosten ook omhoog heeft gegooid. Netbeheerkosten van €0,68 (nov/dec 2022) naar €0,95 per dag (vanaf jan 2023).

Dat is toch niet conform contractsvoorwaarden, en deze zouden gelijk moeten blijven gedurende de 3 jaar? Meer mensen die dit hebben met de GC/Univé deal? Terug te zien in Mijn Greenchoice.

toon volledige bericht
De netbeheerkosten is afhankelijk van de netbeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
VantageR schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:43:
[...]

Ja, dus de redenering is, nu het contract overzetten naar 1-jarig en als je dan nog iets anders ziet alsnog 50 euro boete betalen (mits dat uitkomt).
Voor wat extra zekerheid zijn wij overgegaan naar 2 jarig.

Dan valt de boete nog steeds mee.

[ Voor 5% gewijzigd door elektriekert op 30-05-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Madeliefxxx schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:29:
[...]

Voor mij is het verschil 5 euro per maand. Op 3 jaar is dat 180 euro. Nihil wil ik dat niet noemen. Ik moet ook zo gaan bellen maar weet het dus nog niet. 🙈
Als je niet 100% zeker weet of je over een heel jaar meer teruglevert dan afneemt dan sluit je op deze manier uit dat er in het komende contractjaar tariefperiodes ontstaan die nadelig kunnen uitpakken met 'salderen'.

Als het verschil maar 5 euro per maand is: verbruik je geen gas? Want dat is toch snel 50ct per kuub verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Heintje schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:37:
[...]

Als je niet 100% zeker weet of je over een heel jaar meer teruglevert dan afneemt dan sluit je op deze manier uit dat er in het komende contractjaar tariefperiodes ontstaan die nadelig kunnen uitpakken met 'salderen'.

Als het verschil maar 5 euro per maand is: verbruik je geen gas? Want dat is toch snel 50ct per kuub verschil.
Ik vind het heel rot maar ik begrijp het niet zo goed. Ik heb wel gas, heel ruim genomen 900 m3 per jaar. Ik heb zonnepanelen gehuurd via de woningbouw en heb 900 kwh overschot. Ik heb nog geen slimme meter. Mijn contract is 3 okt ingegaan en ik heb inmiddels net genoeg terug geleverd om het verbruik stroom weg te strepen. Maar dat komt natuurlijk omdat ik geen slimme meter heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Madeliefxxx schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:52:
[...]

Ik vind het heel rot maar ik begrijp het niet zo goed. Ik heb wel gas, heel ruim genomen 900 m3 per jaar. Ik heb zonnepanelen gehuurd via de woningbouw en heb 900 kwh overschot. Ik heb nog geen slimme meter. Mijn contract is 3 okt ingegaan en ik heb inmiddels net genoeg terug geleverd om het verbruik stroom weg te strepen. Maar dat komt natuurlijk omdat ik geen slimme meter heb.
Als je 900m3 gas gebruikt is dat toch 900x50ct = 450euro / 12 = 37,50 per maand.
(ik weet niet zeker of het prijsverschil bij jou 50ct is natuurlijk).

Als je geen slimme meter hebt en je levert in totaal tussen oktober en oktober meer terug dan dat je afneemt is er voor het salderen niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Heintje schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:01:
[...]

Als je 900m3 gas gebruikt is dat toch 900x50ct = 450euro / 12 = 37,50 per maand.
(ik weet niet zeker of het prijsverschil bij jou 50ct is natuurlijk).

Als je geen slimme meter hebt en je levert in totaal tussen oktober en oktober meer terug dan dat je afneemt is er voor het salderen niets aan de hand.
Hoe kom je aan 50 cent?🤔 Het gaat me om het verschil van gasprijs tussen een 2 jarig of 3 jarig contract. Dat verschil is 0,067 m3 maal 900 m3 per jaar is 60 euro. Keer 3 jaar is 180 euro. Of ben ik nu gewoon heel dom? 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heintje
Madeliefxxx schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:06:
[...]

Hoe kom je aan 50 cent?🤔 Het gaat me om het verschil van gasprijs tussen een 2 jarig of 3 jarig contract. Dat verschil is 0,067 m3 maal 900 m3 per jaar is 60 euro. Keer 3 jaar is 180 euro. Of ben ik nu gewoon heel dom? 🙄
Sorry, dan heb ik het niet goed begrepen/gelezen. De keuze 2 of 3 jaar is vooral: zekerheid en de bekende glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
d0s schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:37:

Is dat niet het verschil tussen de 9% BTW vorig jaar en de 21%BTW nu, jaar 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouKoe
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb net ook gebeld, half uur in de wacht gestaan maar vervolgens was het binnen twee minuten geregeld. De medewerkster legde uit eigen beweging uit dat als ik het aanbod (per mail) voor 1 juni accepteer de oude regels voor opzeggen nog van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!1987!
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:07
Bedankt iedereen ik ben zojuist ook overgeschakeld naar een 2 jarig nieuw contract ipv GC Unive dalen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Truus01 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:10:
[...]

Is dat niet het verschil tussen de 9% BTW vorig jaar en de 21%BTW nu, jaar 2?
Voor de vaste leverkosten wel idd, maar netbeheerkosten niet. Die zijn ook excl. BTW omhoog gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MevrouwDeKat
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-04 20:29

MevrouwDeKat

Miauw

Ik hang ook maar even aan de lijn, die 200 euro per jaar die het me opleverd is het wel waard. Ik ga ook voor 2 jaar, heb nog 2 jaar en 1 maand over op m’n ‘3 jaar altijd dalen deal’. Hang nu 15 min in de wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Hier ook overgestapt.
Medewerker bracht mij wel even aan het twijfelen over 2 of 3 jaar. Toch maar gekozen voor 2 jaar.

Geen opzegboete en alles valt nog onder de oude opzegregels.

Kan de kachel weer iets hoger deze winter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps

fps

.

[ Voor 122% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-02 14:17
Ik ga van 0,57 EUR per kwh naar 0,39 EUR per kwh en van 2,22 EUR per m3 naar 1,38 EUR per m2.
Geen afkoopboete, oude regels.

Topdeal dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-05 14:50
Ook hier zojuist na een half uurtje wachten het vrij vlot kunnen overzetten naar 2-jarig vast. Ook ik zat nog met die hoge prijzen en heb bewust gewacht tot er nieuwe vaste contracten beschikbaar kwamen onder het prijsplafond.

Simpelweg in het telefoongesprek melden dat je online gelezen hebt dat je bij GC over kunt stappen naar 2-jaar vast zonder boete en daar gebruik van wilt maken. Inmiddels gesneden koek voor ze.

Bedankt voor alle info mede-Tweakers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:37
Ik heb net ook mijn contract laten omzetten van Samen dalen 3 jaar naar 2 jaar met de huidige tarieven. Bij mij werd gezegd dat ze niet zeker wisten of ik een boete zou krijgen. Ook na meermaals aangeven dat er andere zijn die toegezegd krijgen dat er geen sprake is van een boete kreeg ik te horen dat het mogelijk wel zo kan zijn dat ik een opzegboete krijg. Het advies was dan om een klacht in te dienen en te refereren naar een van deze personen die wel gratis mochten overstappen.

Ik heb de gok maar gewaagd... zie het dan wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
d0s schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:38:
[...]

Voor de vaste leverkosten wel idd, maar netbeheerkosten niet. Die zijn ook excl. BTW omhoog gegaan.
De netbeheerkosten worden, niet heel verrassend, bepaald door de netbeheerder en niet door je leverancier. Dit kan dus gewoon tussentijds wijzigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Was het @Truus01 die erachter kwam dat dit mogelijk was? Dan bij deze, hartelijk dank :D

Ook hier gelukt om het contract zonder opzegvergoeding, vanaf morgen al, om te zetten naar de huidige tarieven op de site. 20 minuutjes bellen heeft zo wel wat opgeleverd :P

Hier gekozen voor 2 jaar. Als we dan over een aantal maanden er vanaf willen, is de opzegvergoeding immers ook weer lager.

Normaaltarief €0,67 -> €0,398
Daltarief €0,58 -> €0,394
Gastarief €2,78 -> €1,31

Met de EV gaan we flink boven het prijsplafond uit op elektra, dus dit scheelt echt aanzienlijk. Hoef ik de auto niet meer in de straat te laden ipv voor de deur *O*
Truus01 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:10:
[...]

Nee, dat was @B-Force (B-Force in "Greenchoice/Univé 3-jarig contract overstappen?")
Maar ik ben wel heel blij dat ik dit topic gestart ben, want daardoor ben ikzelf geholpen en velen met mij.
Thank you @B-Force _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Richh op 30-05-2023 15:10 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MevrouwDeKat
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-04 20:29

MevrouwDeKat

Miauw

Gelukt! Ze deden wel een beetje moeilijk, gingen op mijn advies toch nog even met collega’s overleggen en besloot toen ‘een uitzondering’ voor me te maken. Helemaal prima, nu weer voor 2 jaar onder de pannen!

Dus, doen ze moeilijk bij je, blijf aardig en vraag ze na vraag te doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Truus01
Richh schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:06:
Was het @Truus01 die erachter kwam dat dit mogelijk was? Dan bij deze, hartelijk dank :D
Nee, dat was @B-Force (B-Force in "Greenchoice/Univé 3-jarig contract overstappen?")
Maar ik ben wel heel blij dat ik dit topic gestart ben, want daardoor ben ikzelf geholpen en velen met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps

fps

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik lees aandachtig mee omdat ik ook een 3 jaar dalen contract heb, maar ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie. Door het prijsplafond zie ik namelijk nog niet direct het extreme voordeel van nu overstappen; het zou mij iets van 9 cent schelen voor gas (1,45 -> 1,36) bij een jaarcontract en elektriciteit 1 cent (0,40 -> 0,39). Gedurende de zomermaanden verbruik ik nauwelijks gas, dus dat gaat dan om hooguit een euro of twee voordeel per maand. Verwachten jullie niet dat er na 1 juni nóg gunstigere tarieven worden aangeboden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
VanRoyal schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:21:
Ik lees aandachtig mee omdat ik ook een 3 jaar dalen contract heb, maar ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie. Door het prijsplafond zie ik namelijk nog niet direct het extreme voordeel van nu overstappen; het zou mij iets van 9 cent schelen voor gas (1,45 -> 1,36) bij een jaarcontract en elektriciteit 1 cent (0,40 -> 0,39). Gedurende de zomermaanden verbruik ik nauwelijks gas, dus dat gaat dan om hooguit een euro of twee voordeel per maand. Verwachten jullie niet dat er na 1 juni nóg gunstigere tarieven worden aangeboden?
Het grote voordeel is dat de meesten naar een iets korter contract gaan, met wel al deze lage tarieven (en vooral voor dat 2e en 3e jaar) vast staan, terwijl de boete nu nog, voor 1-6 gunstig is.
In mijn geval is het totale contract nu een half jaar korter, waardoor, zou ik na 1-6 toch weer over willen stappen, ik €25 per product minder aan boete betaal.
En stap ik niet over, heb ik wel nu al die lagere prijs vastgelegd.

Niks doen kan ook, ook dan heb je nog het gunstige boetebeding, maar niet die zekerheid van die lage prijs na het prijsplafond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Truus01 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:10:
[...]

Dankjewel Truus! Hier ook gelukt en voor 3 jaar zorgenvrij. *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• screamhouse
en iedereen niet vergeten Unive op te zeggen voor een extra 1,43 korting :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Nu online
Paar dingetjes:
  • In mijn geval valt mijn jaarverbruik (van voornamelijk elektra) niet binnen het prijsplafond, maar erboven. Als je boven je prijsplafond verwacht te verbruiken, is dit een no-brainer imho :)
  • Het prijsplafond duurt tot eind dit jaar. De tarieven die je nu krijgt zijn lager dan jaar 2+3 van het huidige '3 jaar dalen contract' (met nieuwe energiebelastingen verrekend).
  • Het prijsplafond wordt uiteindelijk betaald door de overheid. Als je overstapt naar een contract onder het prijsplafond hoeft de overheid minder geld uit de belastingpot te halen, wat toch gunstig is voor de samenleving.
  • Ik verwacht zelf niet dat er na 1 juni noemenswaardig gunstigere tarieven gaan komen. Daarnaast gaan de opzegvergoedingen per 1 juni gigantisch worden.
  • Stel dat er wél aantrekkelijke contracten zijn per 1 juni, dan kan ik dan met een opzegvergoeding €150 opzeggen (contracttijd <2 jaar) ipv €200 als ik niks doe (contracttijd >2 jaar). Toch weer 5 tientjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

screamhouse schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:28:
en iedereen niet vergeten Unive op te zeggen voor een extra 1,43 korting :)
Denk dat velen Univé helemaal niet hebben. Dat was ook niet randvoorwaardelijk, althans: bij mij niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
d0s schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:30:
[...]

Die €0,39, Is dat dal of normaaltarief?

Ik neem aan dat je dan ook een eindafrekening krijgt nu, alvorens het nieuwe contract ingaat?
Normaal tarief is €0,39810, daltarief is €0,39444.

Door mij allebei afgerond naar €0,39 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Nu online
VantageR schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:57:
Omdat je na 1 juni onder de nieuwe opzegregeling valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
@Truus01 en @Richh bedankt voor jullie toelichting. Ik heb toch nog een paar vragen, want misschien zie ik het (kleine) voordeel in mijn geval toch wel :)

Begrijp ik het goed dat ik zonder problemen mijn contract van 3 jaar (ingangsdatum 9-7-2022) kan omzetten in een contract van 1 jaar (langer wil ik niet) met ingangsdatum vandaag / morgen? En dat ik dan een opzegboete betaal van 100 euro (< 1,5 jaar) in plaats van 150 euro (1,5 tot 2 jaar) als ik in dat jaar opzeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-02 14:17
overigens, na oversluiten heb je nog altijd 14 dagen bedenktijd en kun je er alsnog kosteloos van af binnen die tijd. Dan alsnog de boete geven lijkt me juridisch niet haalbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door besteller2019 op 30-05-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
VanRoyal schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:47:
@Truus01 en @Richh bedankt voor jullie toelichting. Ik heb toch nog een paar vragen, want misschien zie ik het (kleine) voordeel in mijn geval toch wel :)

Begrijp ik het goed dat ik zonder problemen mijn contract van 3 jaar (ingangsdatum 9-7-2022) kan omzetten in een contract van 1 jaar (langer wil ik niet) met ingangsdatum vandaag / morgen? En dat ik dan een opzegboete betaal van 100 euro (< 1,5 jaar) in plaats van 150 euro (1,5 tot 2 jaar) als ik in dat jaar opzeg?
Ja, als het goed is wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx

Je betaalt dus geen boete.😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Nu online

Begrijp ik het goed dat ik zonder problemen mijn contract van 3 jaar (ingangsdatum 9-7-2022) kan omzetten in een contract van 1 jaar (langer wil ik niet) met ingangsdatum vandaag / morgen?
Nope, je krijgt de keuze tussen 2 en 3 jaar. 1 jaar is geen keuze.

Als je belt en zegt dat je naar 2 jaar wilt, is je opzegvergoeding direct €150, ook als je op 1 juni overstapt.
Doe je niks, en wil je op 1 juni overstappen, dan betaal je €200 opzegvergoeding (omdat je huidige contract nog >2 jaar loopt).
Zou je pas overstappen op 10-7-2022, dan maakt het (wat betreft de opzegvergoedingen) inderdaad niet bijster veel uit. Het zit hem in dat maandje winst.

Er vanuitgaande dat je überhaupt wilt overstappen ná 1 juni. De opzegvergoeding van je nieuwe contract zal dan zeer hoog worden omdat je dan het inkomstenverlies van de energieleverancier volledig moet compenseren.

[ Voor 19% gewijzigd door Richh op 30-05-2023 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Richh schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:50:
[...]

Oh dat is jammer, dan denk ik dat ik de gok nog even waag en het allemaal afwacht. Het is er met de nieuwe opzegvergoeding en aanbieders met dynamische tarieven allemaal niet makkelijker op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Richh schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:50:
Ik heb hier een enkeling voorbij zien komen die wel naar 1 jaar is gegaan. (De meesten naar 2 jaar.)
Dus het lijkt me wel mogelijk.
Maar ik heb juist liever die zekerheid van een jaar langer prijzen onder het prijsplafond, zo heel veel verwacht ik niet dat de prijzen zullen dalen komende maanden. En anders is dat beetje extra boete ook wel weer snel terugverdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
VanRoyal schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:52:
Oh dat is jammer, dan denk ik dat ik de gok nog even waag en het allemaal afwacht. Het is er met de nieuwe opzegvergoeding en aanbieders met dynamische tarieven allemaal niet makkelijker op geworden.
Bellen (en blijkbaar een half uur in de wacht) en je weet het zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Nu online
VanRoyal schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:52:
[...]

Oh dat is jammer, dan denk ik dat ik de gok nog even waag en het allemaal afwacht.
Laten we het dan omdraaien :P wat is daar het voordeel van?

Je hebt feitelijk niks te verliezen met je telefoontje, behalve 20 minuten wachttijd :+
Het is er met de nieuwe opzegvergoeding en aanbieders met dynamische tarieven allemaal niet makkelijker op geworden.
Dit is juist je laatste kans om nog voor de nieuwe opzegvergoedingen van start gaan, nog tegen relatief aantrekkelijke tarieven een 2-jarig contract af te sluiten.

Als je hoe dan ook op 10-7-2023 gaat overstappen maakt het onder de streep idd niet heel veel uit.
Maar wil je toch een maandje eerder naar dynamisch... dan kan je door het nu om te zetten €50 besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Nu online
Truus01 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:53:
[...]

Ik heb hier een enkeling voorbij zien komen die wel naar 1 jaar is gegaan. (De meesten naar 2 jaar.)
Dus het lijkt me wel mogelijk.
Dat is bijzonder, ik heb er wel specifiek om gevraagd, maar die optie kreeg ik niet.

Desalniettemin een extra reden voor @VanRoyal om in ieder geval het te proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:42
Veel dank @B-Force & Truus. Ook snel even overgegaan op 2 jaar vast. Als je voor 1 juni akkoord gaat met het aanbod dan val je nog onder de oude boeteregeling.
Ook hier:
Normaaltarief €0,398
Daltarief €0,394
Gastarief €1,31

PS: ik kreeg de optie uit 1, 2, of 3 jaar. De tarieven waren bij 2 jaar het laagste.
PS2: geen idee hoe het met salderen gaat, zou dat doorlopen?

[ Voor 42% gewijzigd door quazar op 30-05-2023 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Mijn oorspronkelijke plan was te wachten wat er zou gebeuren na 1 juni en ergens het komende half jaar over te stappen naar een nieuw jaarcontract en die gewoon uit te zitten. Ik heb namelijk het idee dat de prijzen momenteel kunstmatig hoog worden gehouden en nog zouden moeten zakken. Dan zou het nu 'alleen' maar gaan om de 50 euro opzegvergoeding die ik minder zou betalen. Op zich is dat snel verdiend, dus ik denk er nog heel even over na.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sepjes
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Hmm hier werd ik niet direct geholpen en gaat sales terugbellen. Toch apart dat er afwijkingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Wat je wellicht over het hoofd ziet is dat de opzegboete vanaf 1 juni obv je verbruik is ipv een vast bedrag per product per jaar.

Dus als je nu afsluit weet je dat je op 1,31 voor gas en 0,39 voor elektra zit voor de komende twee jaar én houdt je de lage opzegboete met een vast bedrag ipv obv verbruik.

Duikt de prijs na 1 juni nog verder naar beneden dan moet je de rekensom maken vanaf welke tarieven het voordelig is om over te stappen. Je zult snappen dat dat met vaste opzegboetes veel eerder is dan obv je daadwerkelijke verbruik ;)

Of, wanneer en hoeveel de tarieven gaan zakken na 1 juni weet niemand. Velen hier weten nu de komende twee á drie jaar waar ze aan toe zijn, duurder wordt het niet. Goedkoper wellicht wel als de prijzen blijven door dalen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Moest even geduld hebben (wachttijd een half uur), maar heb het kunnen omzetten naar 1 jaar vast. Nog bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps

fps

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Hier ook gelukt, 1 jaar a 1,36/m3.

Thanks!

[ Voor 13% gewijzigd door JBS op 30-05-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Laatst online: 11:16
JBS schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:43:
Hier ook gelukt, 1 jaar a 1,36/m3.

Thanks!
Waarom zou je voor 1 jaar a 1,36/m3 betalen/nemen als je bij Coolblue Energie voor datzelfde jaarcontract € 1,275098/m3 kwijt bent?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste