Mensen, gaarne wat hulp want ik zie door de eiken het rozenveld niet meer.
Uitleg :
Ben een paar maanden van m'n muziek geloof afgevallen, van Alternative Metal naar bigroom mainstage, en daarna word het een zooitje, harddance, hardtrance, hardstule, energy techno (Andrew Rayel, MarLo Odium dat soort werk)
Nu heb ik 2 PC's , 1 thuis en 1 op de kazerne, allebei uitgerust met Gigabyte X870E moederborden (De 1ne een Aorus Master, de ander een Aorus Pro, allebei hebbend e Realtek ALC1220 chipset met een ESS9nogiets versterker uit m'n hoofd)
Om ruzie met buren en een huismeester te voorkomen maar een koptelefoon gekocht, een Beyerdynamic DT 990 Pro 80Ohm voor op de kazerne, thuis een Sennheiser HD 560S.
Nu vind ik het geluid van de DT 990 Pro grandioos, MAAR , het volume is niet echt hoog in vergelijking met de HD 560S, en nog belangerijker : ik ben dus 1 van die mensen die NIET tegen die hoge frequentie tonen waar de DT 990 pro om bekend staat kan (na een X aantal minuten knallende koppijn, zelfs met het volume laag)
Nu is het gelukt de DT 990 Pro al wat te temperen via EQ (Peace met het oratory1990 profiel), alleen heb ik nog steeds last van die hoge frequentie tonen en ben redelijk wat volume kwijt om zowel de hoge tonen als bass in bedwang te houden.
Nu de HD 560S : ansich mooi geluid, maar niet zo roomy en helder als de DT 990 pro.
Nu ben ik al een aantal weken reviews over koptelefoons aan het lezen, waarbij de 1ne een X merk en type de lucht in prijst om vervolgens door de ander neergemaaid te worden
De vragen :
- Wat is jullie mening danwel advies over de aansturing ? de ALC1220 blijven gebruiken of een aparte DAC/Amplifier gebruiken ? (en indien het een aparte DAC/Amplifier word, welke ?)
- Welke koptelefoon zouden jullie me adviseren ?
Wat ik zoek is een hoofdtelefoon die de capaciteiten (roomy en helder) heeft van de DT 990 Pro, maar niet die hoge frequentie en de bass mogelijkheden van de HD 560S, gaarne een volume capaciteit van |< 103 Db SNR
En bedraad, GEEN draadloos.
Budget is rond de 200 euries, maar flexibel indien nodig
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.