Ronnie N schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:34:
Hallo allen!
Wellicht dat jullie mij kunnen helpen.
Op aanraden van mijn bas leraar, ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe koptelefoon.
Hij is zelf ontzettend te spreken over Beyerdynamic en gebruikt de DT 770 Pro in z'n eigen studio.
Nu is de DT 990 Pro ook het overwegen waard. Beide zijn rond de 150 euro, wat ik een mooie prijs vind.
Ik wil de koptelefoon gaan gebruiken in combinatie met een Behringer U-Phoria UMC204HD (of iets anders, mochten mensen iets anders aanraden).
Beide keren ga ik voor de 80 ohm variant, of is de 250 ohm echt beter?
Nu gaat het mij er primair om dat het laag goed weergeven wordt, zodat ik baslijnen goed kan uitzoeken en horen. Bij mijn huidige koptelefoon is alles onder de 100 hz ''muddy'' en niet differentieerbaar.
Secundair wil ik ze ook gebruiken om muziek te luisteren en te gamen (voornamelijk MMO's en Counter-Strike in groepsverband) en zal daarvoor ook een losse microfoon halen, eventueel een Mod-Mic of een losse condensor microfoon (ook handig voor het opnemen van zang eventueel).
Ik heb een eigen 'cave' dus het lekken van geluid en het doordringen van omgeving geluid is niet een heel groot probleem, huis is goed geïsoleerd en we wonen midden in de weilanden.
Graag zou ik wat advies willen betreffende de soundstage, wat zijn nu de verschillen. Op andere fora lees ik heel uitlopende dingen, de een beweerd dat de 770 betere bas heeft, de ander dat de 990 op dat gebied juist excellent is.
Dank!