Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Zijn er mensen met de XM4 die zich herkennen in de volgende issues?
  • Soms gaat de headphone niet automatisch uit dus blijft deze de hele dag / nacht verbonden waardoor de batterij dus leeg is
  • Text to speech of hoe het ook heet, soms gaat deze functie automatisch aan ( of komt dat door de gesture die je per ongeluk aanzet ? ) en dat is zeer hinderlijk

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
@maniac2003 hoe "erg" is het als de headset geen afneembare kabel heeft? ervaringen mee? ik zit ook te kijken naar de beyerdynamic dt 770 pro vs de sennheiser hd 569.. lees daar ook goeie dingen over alleen die kabel is niet afneembaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:25
@Vegetto wat mij betreft niet erg al is het uiteraard wel prettig. Scheelt €50 bij Beyerdynamic zelf zie ik.
Dus indien je enigzins voorzichtig bent moet dat wel goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vegetto schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:10:
@maniac2003 hoe "erg" is het als de headset geen afneembare kabel heeft? ervaringen mee? ik zit ook te kijken naar de beyerdynamic dt 770 pro vs de sennheiser hd 569.. lees daar ook goeie dingen over alleen die kabel is niet afneembaar..
Er zitten twee / drie voordelen aan een afneembare kabel:

1 Een kapotte kabel kun je makkelijk vervangen.
2 Als de standaardkabel nogal microphonic is kun je deze makkelijk vervangen.
3 Je kunt de kabel customizen qua kleur / kwaliteit etc.

Bij Beyer en Sennheiser zijn de kabels volgensmij niet heel erg microphonic dus dat zou geen issue moeten zijn.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Webgnome schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:53:
Zijn er mensen met de XM4 die zich herkennen in de volgende issues?
  • Soms gaat de headphone niet automatisch uit dus blijft deze de hele dag / nacht verbonden waardoor de batterij dus leeg is
  • Text to speech of hoe het ook heet, soms gaat deze functie automatisch aan ( of komt dat door de gesture die je per ongeluk aanzet ? ) en dat is zeer hinderlijk
1e punt herken ik. Ik moet m altijd zelf uitzetten anders is die de keer daarop leeg.
2e punt herken ik niet. Ik heb alle fancy dingen uitstaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit lijkt me wel een leuke voor hier: 15 Headphones Everyone Raves About but Actually Kinda Suck, According to Audiophiles. Nu kun je al debatteren wie een echte audiofiel is (ikke niet), maar het is altijd wel grappig om te zien.

De Airpods Max, Sony WH1000xm5, Beats Solo en de Focal Bathys staan op de lijst. Van de bedrade koptelefoons weet ik niets af ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Lang geleden de Sony-MDR1000x gekocht. Nog altijd mijn daily driver.

Toen de WM5 kwam dacht ik aan upgraden maar het niet vouwbaar zijn, het de verkeerde kant opklappen en de erg dunne hoofdband heeft me toen tegen gehouden. Deze zijn gefixt met de WM6 en op het investeringsbedrag na dus eigenlijk een no brainer

Nu lees ik op verschillende plekken (hier bijvoorbeeld) dat de geluidskwaliteit van de MDR beter is (subjectief) dan van de WM6 en dat het verschil vooral in ANC en gewicht zit.

Heeft iemand de stap van de MDR1000 of WM2 naar een WM6 gemaakt, is de upgrade naast ANC de moeite waard?
Als alternatief kan ik kan de MDR opknappen en die nog een paar jaar gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door [Roland] op 22-08-2025 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:00
gambieter schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:41:
[...]

Soundcore is standaard bass heavy. De Q20i is €35-50, heeft acceptabele tot goede ANC, heeft een simpele app en een van mijn studenten is er erg blij mee (ADHD en dus snel overgeprikkeld).

Soundcore Q20i (Zwart) review door gambieter
Wat later, maar mss heeft iemand er wat aan. Ik heb net de 1More HQ51 (Sonoflow Pro) headphones binnengekregen, nieuwste model, laatste firmware. Ik heb deze voor mijn zoontje gekocht zodat hij op school achter de laptop ook met ANC kan werken. Er zijn vrij weinig "budget" headphones waarvan de ANC ook werkt als je ze via minjack verbindt (bv de Anker soundcore Q20 en Q30 hebben dat niet, Edifier heeft niet eens een minijack aansluiting, en je komt dan al snel bij de €150+ ANC headphones terecht) maar bij deze HQ51 werkt ANC in minijack wired mode wel.

Alleen is de effectiviteit een stuk minder dan in bluetooth mode. Ik heb hierover al contact gezocht met 1More support, die wie weet is het via een firmware update te verbeteren. Wat je merkt is dat in wired mode de lage en midden frequenties veel minder gefilterd worden, meer dat het volledige geluidsspectrum zachter wordt gemaakt. Terwijl in bluetooth mode het laag en midden erg goed gefilterd wordt, deze ANC is minstens zo goed, en ik denk zelfs nog wat beter, dan bij mijn trusty Bose QC35ii's.

Hopelijk heeft iemand er wat aan, als er respons komt van 1More zal ik een update toevoegen.

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik heb mijn WH-1000XM2 verkocht en een WH-1000XM 4 gekocht omdat ik met 2 devices tegelijk verbonden wil zijn. Dat werkt super! Maar ik heb iets vaags.....als ik kuch (ahum) dan gaat ie van noise canceling af......ja echt! Is dat een mogelijkheid die je kan instellen ofzo?

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:25
Zal de spraakdetectie zijn denk ik. Al ben ik er niet 100% zeker van dat de xm4 dat al heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Als dat de speek to chat is even je vinger een paar seconden tegen je rechter oorschelp aan houden tot je 'speak to chat deactivated' hoort.

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste