Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:27
Zijn er mensen met de XM4 die zich herkennen in de volgende issues?
  • Soms gaat de headphone niet automatisch uit dus blijft deze de hele dag / nacht verbonden waardoor de batterij dus leeg is
  • Text to speech of hoe het ook heet, soms gaat deze functie automatisch aan ( of komt dat door de gesture die je per ongeluk aanzet ? ) en dat is zeer hinderlijk

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:43
@maniac2003 hoe "erg" is het als de headset geen afneembare kabel heeft? ervaringen mee? ik zit ook te kijken naar de beyerdynamic dt 770 pro vs de sennheiser hd 569.. lees daar ook goeie dingen over alleen die kabel is niet afneembaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:00
@Vegetto wat mij betreft niet erg al is het uiteraard wel prettig. Scheelt €50 bij Beyerdynamic zelf zie ik.
Dus indien je enigzins voorzichtig bent moet dat wel goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vegetto schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:10:
@maniac2003 hoe "erg" is het als de headset geen afneembare kabel heeft? ervaringen mee? ik zit ook te kijken naar de beyerdynamic dt 770 pro vs de sennheiser hd 569.. lees daar ook goeie dingen over alleen die kabel is niet afneembaar..
Er zitten twee / drie voordelen aan een afneembare kabel:

1 Een kapotte kabel kun je makkelijk vervangen.
2 Als de standaardkabel nogal microphonic is kun je deze makkelijk vervangen.
3 Je kunt de kabel customizen qua kleur / kwaliteit etc.

Bij Beyer en Sennheiser zijn de kabels volgensmij niet heel erg microphonic dus dat zou geen issue moeten zijn.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:07
Webgnome schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:53:
Zijn er mensen met de XM4 die zich herkennen in de volgende issues?
  • Soms gaat de headphone niet automatisch uit dus blijft deze de hele dag / nacht verbonden waardoor de batterij dus leeg is
  • Text to speech of hoe het ook heet, soms gaat deze functie automatisch aan ( of komt dat door de gesture die je per ongeluk aanzet ? ) en dat is zeer hinderlijk
1e punt herken ik. Ik moet m altijd zelf uitzetten anders is die de keer daarop leeg.
2e punt herken ik niet. Ik heb alle fancy dingen uitstaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-07 10:19
Hallo allen!

Wellicht dat jullie mij kunnen helpen.
Op aanraden van mijn bas leraar, ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe koptelefoon.
Hij is zelf ontzettend te spreken over Beyerdynamic en gebruikt de DT 770 Pro in z'n eigen studio.
Nu is de DT 990 Pro ook het overwegen waard. Beide zijn rond de 150 euro, wat ik een mooie prijs vind.
Ik wil de koptelefoon gaan gebruiken in combinatie met een Behringer U-Phoria UMC204HD (of iets anders, mochten mensen iets anders aanraden).
Beide keren ga ik voor de 80 ohm variant, of is de 250 ohm echt beter?

Nu gaat het mij er primair om dat het laag goed weergeven wordt, zodat ik baslijnen goed kan uitzoeken en horen. Bij mijn huidige koptelefoon is alles onder de 100 hz ''muddy'' en niet differentieerbaar.

Secundair wil ik ze ook gebruiken om muziek te luisteren en te gamen (voornamelijk MMO's en Counter-Strike in groepsverband) en zal daarvoor ook een losse microfoon halen, eventueel een Mod-Mic of een losse condensor microfoon (ook handig voor het opnemen van zang eventueel).

Ik heb een eigen 'cave' dus het lekken van geluid en het doordringen van omgeving geluid is niet een heel groot probleem, huis is goed geïsoleerd en we wonen midden in de weilanden.

Graag zou ik wat advies willen betreffende de soundstage, wat zijn nu de verschillen. Op andere fora lees ik heel uitlopende dingen, de een beweerd dat de 770 betere bas heeft, de ander dat de 990 op dat gebied juist excellent is.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermes-3040
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15:51

Hermes-3040

Enigzins kierewiet

Beste medetweakers,

De earpads van mijn JBL Tune 760NC raken erg af, (eentje heeft compleet losgelaten) en dus wil ik de koptelefoon doorverkopen (waarbij ik natuurlijk wel zeg dat de earpads moeten worden vervangen). Nou zag ik dat Sennheiser momenteel voor € 40 een HD 400S Refurbished verkoopt. Deze bied alleen bedraad en zonder enige poespas (prachtig woord trouwens) en dat vind ik alleen maar fijner moet ik zeggen, dus dat is geen probleem.
De reviews zien er goed uit (niet- en professionele reviews), maar kunnen ook jullie dit product mij aanraden als vervanger van de JBL Tune 760NC? Ik wil vooral iets neutraler geluid en beter comfort, want mijn JBL is gewoon onprettig na één album...
Alvast bedankt!

EDIT: Hij is besteld! Over twee weken horen jullie hoe hij bevalt! <+:) <+:)

[ Voor 4% gewijzigd door Hermes-3040 op 30-06-2025 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:01

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ronnie N schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:34:
Hallo allen!

Wellicht dat jullie mij kunnen helpen.
Op aanraden van mijn bas leraar, ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe koptelefoon.
Hij is zelf ontzettend te spreken over Beyerdynamic en gebruikt de DT 770 Pro in z'n eigen studio.
Nu is de DT 990 Pro ook het overwegen waard. Beide zijn rond de 150 euro, wat ik een mooie prijs vind.
Ik wil de koptelefoon gaan gebruiken in combinatie met een Behringer U-Phoria UMC204HD (of iets anders, mochten mensen iets anders aanraden).
Beide keren ga ik voor de 80 ohm variant, of is de 250 ohm echt beter?

Nu gaat het mij er primair om dat het laag goed weergeven wordt, zodat ik baslijnen goed kan uitzoeken en horen. Bij mijn huidige koptelefoon is alles onder de 100 hz ''muddy'' en niet differentieerbaar.

Secundair wil ik ze ook gebruiken om muziek te luisteren en te gamen (voornamelijk MMO's en Counter-Strike in groepsverband) en zal daarvoor ook een losse microfoon halen, eventueel een Mod-Mic of een losse condensor microfoon (ook handig voor het opnemen van zang eventueel).

Ik heb een eigen 'cave' dus het lekken van geluid en het doordringen van omgeving geluid is niet een heel groot probleem, huis is goed geïsoleerd en we wonen midden in de weilanden.

Graag zou ik wat advies willen betreffende de soundstage, wat zijn nu de verschillen. Op andere fora lees ik heel uitlopende dingen, de een beweerd dat de 770 betere bas heeft, de ander dat de 990 op dat gebied juist excellent is.

Dank!
Mijn ervaring met beyerdynamics is dat de gesloten versie iets meer bas heeft maar vind de verschillen minimaal. Ik heb de dt 770 pro (gesloten backs) en de DT 880 edition (half open backs). Maar of dat per definitie beter is. Vind ze beiden zeer neutraal klinken en hebben geen opgepompte bas. Maar ze kunnen prima diepe bassen aan.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste