Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:51
Die HD660S is door vrijwel alles aan te sturen dus een AMP heb je niet nodig. Een DAC zou ik wel adviseren, onboard geluidskaart is gewoon in kwaliteit karig.

Ik persoonlijk ben geen fan van de Topping DX3 Pro+. Had er 1 besteld, maar dat ding bleek amper in staat genoeg power naar mijn Edition XS te pompen. Waarschijnlijk een maandagmorgen model maar dan nog, eerste indruk over QC. Heb sindsdien een Schiit stack. En anders zou ik een Fiio K5 Pro ESS of K7 kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenNietDoen op 11-03-2024 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauckel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02 00:41
Op dit moment heb ik de Bose NC 700 iets meer dan twee jaar. Helaas laadt de hoofdtelefoon niet meer op.
Dit is mijn eigen schuld. Ik gebruik de hoofdtelefoon namelijk ook bij intensief sporten (buiten en binnen). Ik verwacht dat er teveel zweet is doorgedrongen. De Bose NC 700 had alles wat ik nodig had en ik was zeer te spreken over de geluidskwaliteit en ANC. De app viel tegen en het liefst zoek ik een waterdichte, maar volgens mij is daar niet zoveel aanbod van(?). Nu zoek ik een nieuwe hoofdtelefoon. Budget is €400

Welke raden jullie mij aan? Zelf twijfel ik tussen de Bose QuietComfort Ultra of de Sony WH-1000XM5.

Tips en adviezen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:29

Grozno

acts without consequence!

JeroenNietDoen schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:55:
[....]
Ik persoonlijk ben geen fan van de Topping DX3 Pro+. Had er 1 besteld, maar dat ding bleek amper in staat genoeg power naar mijn Edition XS te pompen. Waarschijnlijk een maandagmorgen model maar dan nog, eerste indruk over QC. Heb sindsdien een Schiit stack. En anders zou ik een Fiio K5 Pro ESS of K7 kiezen.
18 vs 150 Ohm is ook nogal een verschil natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat verschillende amps moeite hebben met 18 Ohm.

[ Voor 83% gewijzigd door Grozno op 11-03-2024 19:18 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:06:
Ik vind de Focals bizar mooi om te zien. Maar eigenlijk niet te betalen. Wat ik me ook afvraag is dat ze erg zwaar ogen.

Zijn er hier mensen met een Focal Elear, Clear ofzo :?
Heb de Elegia gehad en de clear en celestee van een maatje geprobeerd. Qua gewicht vallen ze wel mee, maar door de 200 euro voor nieuwe pads en de redelijk lage bouwkwaliteit (imo gewoon arrograngte franse hifiman) hebben we beide ze snel weer weg gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:55:
Die HD660S is door vrijwel alles aan te sturen dus een AMP heb je niet nodig. Een DAC zou ik wel adviseren, onboard geluidskaart is gewoon in kwaliteit karig.

Ik ben weer geen fan van schitt, veel te duur voor wat ze bieden wat mij betreft. Had dan ook schitt stack maar die ingeruild voor een betere dx3 pro+, die alles aankan :p
He6, arya, ananda, edition xs, He1000, t1.1, t1.2 om maar wat te noemen kon ik mezelf makkelijk doof mee maken xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Grozno schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:16:
[...]

18 vs 150 Ohm is ook nogal een verschil natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat verschillende amps moeite hebben met 18 Ohm.
Ja wel gek eigenlijk, men heeft het altijd over headphones met hoge ohm die lastig aan te sturen zijn, maar lage ohms hebben veel amps ook moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Danny Phantom schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:22:
[...]
Qua gewicht vallen ze wel mee
Ja, maar ik heb best lange sessies. Als ik thuiswerk draag ik ze voor Teams en muziek, en s'avonds ook nog een uur of 2-3. Vrijdag/zaterdagavond sessies van 6 uur.

Das ook 1 van de redenen dat ik die Edition XS weggedaan heb. Die gaat na verloop van tijd best doorwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:30:
[...]

Ja wel gek eigenlijk, men heeft het altijd over headphones met hoge ohm die lastig aan te sturen zijn, maar lage ohms hebben veel amps ook moeite mee.
Mensen die net de hobby in komen kijken vooral naar ohms, en die informatie geven ze ook weer door. Maar tis weerstand en gevoeligheid/efficiëntie. En dat is voor iedere versterker ook weer anders :/
Heel vervelend eigenlijk wel.

https://www.reddit.com/r/...ce_between_impedance_and/
JeroenNietDoen schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:32:
[...]

Ja, maar ik heb best lange sessies. Als ik thuiswerk draag ik ze voor Teams en muziek, en s'avonds ook nog een uur of 2-3. Vrijdag/zaterdagavond sessies van 6 uur.

Das ook 1 van de redenen dat ik die Edition XS weggedaan heb. Die gaat na verloop van tijd best doorwegen.
Lange sessies vond ik met de Elegia geen probleem, waar de xs al na een half uur oncomfortabel word door de slechte headband. Masr de focals zijn wel iets zwaarder dan de hifimans als ik het goed heb. 400g vs 450g ongeveer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Hoge weerstand en lage weerstand vragen elektrisch iets anders, dat is op zich niet raar. Leken roepen helaas makkelijk iets, en dan wordt het "Hoge weerstand, moeilijk!". :P

Afbeeldingslocatie: https://wikimedia.org/api/rest_v1/media/math/render/svg/63a5bfb9d0f526a2efbe697bcce655e1915c27fd

[ Voor 31% gewijzigd door Grozno op 11-03-2024 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:05
Grozno schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:09:
[...]

Ze zijn niet zwaar hoor. Ik heb de Clear V1 een tijd gehad, erg comfortabel. Uiteindelijk weggedaan omdat de DCA Ether CX en Hifiman Sundara betere designs zijn.

[...]

Topping DX3 Pro+ is prima apparaat en waarschijnlijk alles dat je ooit nodig zult hebben. Maar ervaar je nu beperkingen, qua volume bijvoorbeeld?
Bij sommige liedjes ervaar ik wel beperkingen qua volume.
Maar ik ben altijd 'goedkope' headphones gewend, ik dacht dat de 660S echt abnormaal zou zijn qua geluidskwaliteit vandaar dat ik twijfel of het wellicht komt omdat ik geen dac/amp heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
UltraInstinct schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:05:
[...]

Bij sommige liedjes ervaar ik wel beperkingen qua volume.
Maar ik ben altijd 'goedkope' headphones gewend, ik dacht dat de 660S echt abnormaal zou zijn qua geluidskwaliteit vandaar dat ik twijfel of het wellicht komt omdat ik geen dac/amp heb.
Wat voor muziek heb je het dan over? Want de 660s heeft niet echt goede bass, dus lijkt me voor hardcore of iets dergelijks niet echt geweldig, ongeacht de dac/amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:03
Mijn ouwe getrouwe beyerdynamic dt235 lijkt overleden te zijn. Linkerdriver doet het niet meer. Kabel is goed, ik heb hem opengemaakt en ff links aan rechts gekoppeld. Nog steeds geen geluid van links.

Uiteraard al 5jr niet meer te koop, dit model.

Maar ik vond het een heerlijk koptelefoontje. Via ome ali lijkt er een vervangende driver te koop te zijn. Wel duur, relatief. Zou het de moeite zijn om hem te fixen?
Of is er een waardige vervanger voor deze koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Danny Phantom schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:37:
[...]

Wat voor muziek heb je het dan over? Want de 660s heeft niet echt goede bass, dus lijkt me voor hardcore of iets dergelijks niet echt geweldig, ongeacht de dac/amp
Trance, hip hop, rock, metal etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:34
UltraInstinct schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:28:
[...]

Trance, hip hop, rock, metal etc.
Hmm, dan zou ik eerder kijken naar een closed-back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Wat maakt dat je een closed-back voorstelt voor die mix van genre's?
Het de 660s is niet fantastisch is voor bas, ook niet met EQ (vanwege hoge vervorming). Maar goede bas is echt niet voorbehouden aan closed-back.
Technische review: https://www.audiosciencer...s-review-headphone.34755/

[ Voor 77% gewijzigd door Grozno op 12-03-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
@Grozno het vermogen om een lekkere bas neer te zetten door een open-back hoofdtelefoon is beperkt, daar zijn closed-backs beter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Apart, want mijn Sundara doet niet onder voor mijn Ether CX. En de LCD-2 Classics wilden hier ook prima.

[ Voor 26% gewijzigd door Grozno op 12-03-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:19

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

maniac2003 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:45:
@Grozno het vermogen om een lekkere bas neer te zetten door een open-back hoofdtelefoon is beperkt, daar zijn closed-backs beter in.
Echter voor rock en metal zou ik wel weer Open-Back aanraden. Althans ligt wel een beetje aan de band maar voor mij persoonlijk zou ik niet iets anders willen dan openback voor die genres.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
Raymond schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:48:
Mijn ouwe getrouwe beyerdynamic dt235 lijkt overleden te zijn. Linkerdriver doet het niet meer. Kabel is goed, ik heb hem opengemaakt en ff links aan rechts gekoppeld. Nog steeds geen geluid van links.

Uiteraard al 5jr niet meer te koop, dit model.

Maar ik vond het een heerlijk koptelefoontje. Via ome ali lijkt er een vervangende driver te koop te zijn. Wel duur, relatief. Zou het de moeite zijn om hem te fixen?
Of is er een waardige vervanger voor deze koptelefoon?
Tis denk ik ook niet de moeite waard, en als de driver al echt is moet je ook nog rekening houden met de verschillen tussen 2 drivers. De 1 kan harder of zachter zijn dan de ander. Ik denk dat een meze neo wel een leuke vervanger zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Die Meze's oversturen toch ontzettend in de basregio? Dat is wel mijn ervaring met de 99 Classic ten minste, daar is was ik snel op uitgekeken.

Edit: in onderstaande grafiek is de raw response van de Neo en hondsberoerd:
https://github.com/jaakko...20Neo/Meze%2099%20Neo.png

[ Voor 43% gewijzigd door Grozno op 12-03-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauckel
Bauckel schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:14:
Op dit moment heb ik de Bose NC 700 iets meer dan twee jaar. Helaas laadt de hoofdtelefoon niet meer op.
Dit is mijn eigen schuld. Ik gebruik de hoofdtelefoon namelijk ook bij intensief sporten (buiten en binnen). Ik verwacht dat er teveel zweet is doorgedrongen. De Bose NC 700 had alles wat ik nodig had en ik was zeer te spreken over de geluidskwaliteit en ANC. De app viel tegen en het liefst zoek ik een waterdichte, maar volgens mij is daar niet zoveel aanbod van(?). Nu zoek ik een nieuwe hoofdtelefoon. Budget is €400

Welke raden jullie mij aan? Zelf twijfel ik tussen de Bose QuietComfort Ultra of de Sony WH-1000XM5.

Hoi,

Kan iemand mij nog helpen met mijn vraag of is deze te algemeen? Ik verneem het graag als ik een verdieping kan maken. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Qua frequentierespons zou ik voor een Bose QC45 of QC SE gaan, en de rest van de euro's in je zak houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bauckel schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:30:
Hoi,

Kan iemand mij nog helpen met mijn vraag of is deze te algemeen? Ik verneem het graag als ik een verdieping kan maken. Bij voorbaat dank!
Je zult naar de IPX rating moeten kijken. IPX4 is zweet, hoger nummer is beter. De Sony heeft geen IPX rating, en kan niet tegen zweet/water. Zelfde voor de Bose. Oftewel: geen van beiden.

Moeten het headphones zijn? Voor earbuds is het veel beter qua water/zweet resistentie (en stof).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauckel
gambieter schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:14:
[...]

Je zult naar de IPX rating moeten kijken. IPX4 is zweet, hoger nummer is beter. De Sony heeft geen IPX rating, en kan niet tegen zweet/water. Zelfde voor de Bose. Oftewel: geen van beiden.

Moeten het headphones zijn? Voor earbuds is het veel beter qua water/zweet resistentie (en stof).
Ik heb zelf een Sennheiser Momentum True Wireless 2 met een IPX 4 rating. Voorgenomen om met headphone niet meer te sporten. Dus wat mij betreft kunnen we de IPX rating laten vallen. Geluidskwaliteit, batterij en ANC zijn voor mij het belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor aan koopadvies als dat is er Beeld en geluid koopadvies. ANC = Bose, maar batterijduur minder, geluid = Sony maar niet iedereen houd van hun geluid. Ik zou inderdaad gewoon voor de QC45/SE gaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Grozno schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:06:
Die Meze's oversturen toch ontzettend in de basregio? Dat is wel mijn ervaring met de 99 Classic ten minste, daar is was ik snel op uitgekeken.
Voor moderne/pop muziek met veel beats en duidelijk aanwezige basgitaar zou ik ze niet nemen, maar ik luister vooral naar jazz en daar zijn ze heel geschikt voor. De lage tonen van o.a. de contrabas worden zodanig op een natuurlijke wijze versterkt, ook dankzij een goede DAC, dat het lijkt alsof je zelf bij een jazzconcert aanwezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Mmm... Maar ik ben niet gek genoeg om één koptelefoon te kopen voor één genre. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:19

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Grozno schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:33:
Mmm... Maar ik ben niet gek genoeg om één koptelefoon te kopen voor één genre. :P
Geef het tijd, ik heb er ook 5 met een reden :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Ik heb er vele gehad hoor, ook gelijktijdig, maar twee goede (behoorlijk vervormingsloze) koptelefoons met een passende EQ zijn voor mij toch ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Bauckel schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:14:

Dan kun je waarschijnlijk beter voor de Bose Sport Earbuds gaan. Deze hebben een weer- en zweetbestendige IPX4 rating.

Afbeeldingslocatie: https://assets.bose.com/content/dam/Bose_DAM/Web/consumer_electronics/global/products/headphones/earbuds_500/product_silo_images/seb_product_slideshow_black_ec_05_web.jpg/jcr:content/renditions/cq5dam.web.1280.1280.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-06 07:49
@Bauckel
Ik heb zelf de Sony WF-SP800N, hebben ook fijne kussentjes die goed in je oor passen. Ideaal voor het hardlopen en fitnessen en in de trein/op werk goede noise cancelling.

Ooit overgestapt van koptelefoons voor het sporten en is echt veel beter in mijn ervaring dan een koptelefoon. Al helemaal als je veel zweet. Helaas voor mij is nu bij een van de twee het 'schelp' stuk van de kussentjes gescheurd na enkele jaren intensief gebruik dus ik moet een vervanger.

Ik zou dat echt aanraden t.o.v. koptelefoons. Moet nu zelf dus wel op zoek naar nieuwe en loop er daar tegenaan dat ik eigenlijk weinig meer hardloop en dus weer terug wil naar een koptelefoon, maar dan moet ik misschien nog wel voor het sporten eventueel een alternatief kopen, zit je weer met twee apparaten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zo, ik meld me ook maar weer eens. Sinds vandaag een gelukkig bezitter van een Meze 109 Pro Primal. Uiteraard nu nog even lekker aan het luisteren en wennen aan deze nieuwe sound, die als bezitter van een Meze 99 Classics, BeyerDynamic DT900 Pro X en Sennheiser Momentum 4 Wireless toch weer heel anders is.
easyriider schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:32:
[...]

Voor moderne/pop muziek met veel beats en duidelijk aanwezige basgitaar zou ik ze niet nemen, maar ik luister vooral naar jazz en daar zijn ze heel geschikt voor. De lage tonen van o.a. de contrabas worden zodanig op een natuurlijke wijze versterkt, ook dankzij een goede DAC, dat het lijkt alsof je zelf bij een jazzconcert aanwezig bent.
De 99 classics vind ik voor rock ook fantastisch. Absoluut niet neutraal, maar wel ontzettend veel plezier. Vroeger dacht ik dat neutrale koptelefoons beter bij me zouden passen maar eigenlijk is dat niet zo. Mijn DT900 Pro X zijn ongetwijfeld dead on, maar voor muziek vind ik ze saai. Voor games daarentegen zijn ze imo perfect.

[ Voor 52% gewijzigd door rodie83 op 13-03-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

De 109 Pro en DT900 Pro X zitten volgens metingen niet ver uit elkaar qua frequentierespons. Is de 109 Pro Primal dan zo anders dan de non Primal? Volgens de specs op hun site zit er niks tussen.

[ Voor 14% gewijzigd door Grozno op 13-03-2024 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Grozno schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:19:
De 109 Pro en DT900 Pro X zitten volgens metingen niet ver uit elkaar qua frequentierespons. Is de 109 Pro Primal dan zo anders dan de non Primal? Volgens de specs op hun site zit er niks tussen.
De Primal is niks anders dan de reguliere 109 qua geluid - daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb puur de meerprijs betaald voor het handwerk in de cups. Meze maakt mooie dingen vind ik ;)

Dat de 900 Pro X en 109 Pro qua metingen dicht bij elkaar zitten wist ik niet. Ik heb het gewoon nooit helemaal kunnen vinden met die Beyer. Nauwkeurig, ja, maar ook beetje vlakjes. De Meze lijkt in eerste instantie een stuk meer plezier erin te gooien. Maar psycho-acoustics ftw natuurlijk, dus als ik daar ooit zin in heb zal ik ze eens proberen *blind* naast elkaar te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
rodie83 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 02:14:
[...]

De Primal is niks anders dan de reguliere 109 qua geluid - daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb puur de meerprijs betaald voor het handwerk in de cups. Meze maakt mooie dingen vind ik ;)

Dat de 900 Pro X en 109 Pro qua metingen dicht bij elkaar zitten wist ik niet. Ik heb het gewoon nooit helemaal kunnen vinden met die Beyer. Nauwkeurig, ja, maar ook beetje vlakjes. De Meze lijkt in eerste instantie een stuk meer plezier erin te gooien. Maar psycho-acoustics ftw natuurlijk, dus als ik daar ooit zin in heb zal ik ze eens proberen *blind* naast elkaar te leggen.
De standaard 109 vind ik persoonlijk echt een mooi ding, geeft me voor het opdoen al een lekker warm gevoel van binnen, en dat gevoel mag best wel wat kosten ja :P

Ik heb zelf een poos de 900 gehad en een tijdje de 109 van een maat kunnen proberen en kan me zeker vinden in wat je zegt. De meze heeft gewoon een meer consumenten geluid (beetje bass boosted hd600 imo). Echt een koptelefoon om gewoon relaxed muziek mee te luisteren. De 900 was zonder EQ vrij saai, ook om gewoon muziek mee te luisteren. Maar die gebruikte ik dan ook voornamelijk voor gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-06 20:44
Er zullen vast wel meer mensen met een Sony WH-1000XM4 zijn hier. Ik wil hem dual point gebruiken, dus laptop en telefoon. Eerst verbind ik de Android telefoon, dan de Macbook.

In de app zie je een onderdeel genaamd: Momenteel verbonden apparaat. Dat is grijs bij mij, de twee devices zijn daar niet zichtbaar. Iemand enig idee waarom daar niets te zien is?

Dual point werkt overigens wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zoek wat advies en/of ervaringen met hoofdtelefoons. Ik overweeg een wat betere hoofdtelefoon aan te schaffen, voor gebruik overdag in mijn thuiskantoor. Daarvoor heb ik intussen behoorlijk wat reviews en testen gelezen. Mijn voorkeur gaat uit naar een bedrade, open hoofdtelefoon. Dat mag best een groot exemplaar zijn en liefst een comfortabele (dus niet te hard klemmende).
Op basis van mijn eigen voorkeuren qua dragen en geluid, zou mijn voorkeur uitgaan naar een Sennheiser, de HD660S2 (de HD800 kost me teveel geld). Maar ik lees ook goede verhalen over Hifiman. Ik zou dan de edition XS overwegen, die zit in de prijsklasse die ik op het oog heb, namelijk sub-€500.
Beyerdynamic valt af voor mij, die vind ik teveel hoog geven. Op papier leek me de Amiron eerst wel een mooie keuze, maar daar lees ik teveel negatieve verhalen over.

Hoe denken jullie over die 660s2 en de edition-xs? Zijn er andere modellen in die klasse die het overwegen waard zijn?

Ik heb audiosciencereview, diyaudioheaven en soundguys al doorgelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Zie de SENNHEISER S660 S te koop voor 255 bij bol.com Is dat een hele goeie prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
UltraInstinct schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:28:
Zie de SENNHEISER S660 S te koop voor 255 bij bol.com Is dat een hele goeie prijs?
Aardige prijs.
Via sennheiser zelf voor 199 refurbished, alleen ff wachten op voorraad.
https://www.sennheiser-he...l80a2wm866rw0bw5fnay84gh/

[ Voor 13% gewijzigd door Raymond op 01-04-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Raymond schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:30:
Ik zoek wat advies en/of ervaringen met hoofdtelefoons. Ik overweeg een wat betere hoofdtelefoon aan te schaffen, voor gebruik overdag in mijn thuiskantoor. Daarvoor heb ik intussen behoorlijk wat reviews en testen gelezen. Mijn voorkeur gaat uit naar een bedrade, open hoofdtelefoon. Dat mag best een groot exemplaar zijn en liefst een comfortabele (dus niet te hard klemmende).
Op basis van mijn eigen voorkeuren qua dragen en geluid, zou mijn voorkeur uitgaan naar een Sennheiser, de HD660S2 (de HD800 kost me teveel geld). Maar ik lees ook goede verhalen over Hifiman. Ik zou dan de edition XS overwegen, die zit in de prijsklasse die ik op het oog heb, namelijk sub-€500.
Beyerdynamic valt af voor mij, die vind ik teveel hoog geven. Op papier leek me de Amiron eerst wel een mooie keuze, maar daar lees ik teveel negatieve verhalen over.

Hoe denken jullie over die 660s2 en de edition-xs? Zijn er andere modellen in die klasse die het overwegen waard zijn?

Geld besparen en de Hifiman Sundara kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Grozno schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:19:
[...]

Geld besparen en de Hifiman Sundara kopen?
Ik lees overal dat de edition XS en ook de 660S2 toch wel beter zijn dan de sundara?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Op welke manier beter? En als ze al beter zijn, is dat dan de euro's waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Minder vervorming, beter aansluiten bij de harman-curve.

En ik vind het prijsverschil niet zo heel schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Als ik de metingen van Oratory vergelijk, dan komt de Sundara daar goed uit. Wat mij betreft beter dan de andere twee.
Vervorming is ook laag genoeg. Bijna elke koptelefoon heeft vervorming in de bastonen, maar dat is voor ons vaak slecht hoorbaar.
Als het prijsverschil van dik 20% geen groot probleem is, dan val je geen buil aan je keuze denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Persoonlijk ben ik best gesteld op een Hifiman Sundara, heeft als je hem goed versterkt erg strakke bas. Hij mist echter wel wat detail en is mede daardoor niet ideaal voor akoestische instrumenten en zang. Sennheisers vind ik daar beter in, waaronder de 650/6xx of zijn voorganger 580 die ik momenteel nog heb. Die zijn dan wel weer wat meer v-shaped. Voor elektronische muziek, hiphop of andere soorten met veel bas prefereer ik Sundara, voor dingen met veel instrumenten kies ik liever een Sennheiser of Beyerdynamic.

Metingen zeggen voor mij alleen wat over hoe de koptelefoon klinkt qua afstemming/EQ, iets dat je zelf als je dat graag wil ook prima kan bijstellen. Hifiman heeft momenteel een best goede uitverkoop van 'open box' modellen. Daar heb ik net een closed back Sundara gescoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Grappig, dat is niet de ervaring die ik heb. Ik vind mijn Sundara gedetailleerder in het midden-hoog dan mijn HD 650. Voor praktisch elke headphone EQ ik er meer sub bas in, zodat het in de buurt van de Harmann target zit.

Sundara closed heb ik ook naar gekeken, maar die frequentierespons vond ik te maf.

[ Voor 46% gewijzigd door Grozno op 02-04-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Albinosaurus schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:13:
Hifiman heeft momenteel een best goede uitverkoop van 'open box' modellen. Daar heb ik net een closed back Sundara gescoord.
Weet je of daar nog NL importrechten overheen komen? Of worden die bij het afrekenen al in rekening gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
In ieder geval meerdere Hifiman/Sundara fans hier, daar ben ik wel blij mee.
Raymond schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:50:
[...]

Weet je of daar nog NL importrechten overheen komen? Of worden die bij het afrekenen al in rekening gebracht?
Hij is nog niet binnen dus weet niet of ik nog voor verrassingen kom te staan maar ik heb $ 34 voor 'Shipping & Handling' betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Albinosaurus schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:13:
Hij is nog niet binnen dus weet niet of ik nog voor verrassingen kom te staan maar ik heb $ 34 voor 'Shipping & Handling' betaald.
Ik heb ook even gekeken, maar in mijn geval (ik wil een open koptelefoon) zou het aantrekkelijker zijn om via Amazon.de een geretourneerde te halen. Die is 181 euro, geleverd aan huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:17:
[...]

Ik heb ook even gekeken, maar in mijn geval (ik wil een open koptelefoon) zou het aantrekkelijker zijn om via Amazon.de een geretourneerde te halen. Die is 181 euro, geleverd aan huis.
Koop dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 10:00
Ik heb een heel aantal jaren met veel plezier een Bowers & Wilkins koptelefoons gebruikt. Van een P3 naar een P5 Wireless, en sinds een jaar of drie een PX5. Die laatste heeft het een paar dagen geleden ineens laten afweten; het linker oorstuk doet uit het niets he-le-maal niks meer.

Na Google geraadpleegd te hebben blijkt dat dit model toch regelmatig last heeft van defecte oorstukken, zowel links als rechts. En soms zelfs al na een aantal weken, dus dat die van mij het een paar jaar heeft uitgehouden is fijn, maar intussen zijn ze denk ik wel afgeschreven.

Ik was aardig tevreden met B&W tot nu toe, maar nu ik weet heb van de kwaliteitsproblemen bij de PX5 ben ik toch nieuwsgierig om eens bij Sony of Bose te gaan kijken. Dus ik lees hier ook met interesse mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik heb heel veel koptelefoons getest, uiteindelijk getwijfeld tussen de PX8 en de b&o H95, waarbij voor mij de PX8 de betere was.

Ik vind het een stuk voller klinken dan de Sony of Bose modellen. Ook stukje kwalitatiever qua materialen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:50:
[...]

Ze hebben een warenhuis in polen staan, geen importrechten dus ;)
Wel even goed kijken, want soms hebben ze dingen enkel in andere warenhuizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:17:
[...]

Kijk daar wel mee uit, soms zitten er geen oorkussens bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Danny Phantom schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:06:
[...]

Ze hebben een warenhuis in polen staan, geen importrechten dus ;)
Wel even goed kijken, want soms hebben ze dingen enkel in andere warenhuizen
Hoe zie ik dat op die site?
Danny Phantom schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:08:
[...]

Kijk daar wel mee uit, soms zitten er geen oorkussens bij...
Klopt, van de 10 is er eentje waarbij die opmerking niet staat. Mochten ze er dan alsnog niet bij zitten, dan weet ik dat Amazon dan een flink bedrag retour doet (heb al eerder aan de hand gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
Als het er niet bij staat dan is er niets aan de hand. Maar soms staat er iets bij als "enkel in US/UK warenhuis" oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-06 18:44
Raymond schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:30:

Akg K712 pro?

Ik heb hem zelf en ben er erg tevreden over.
Pas wezen luisteren naar verschillende Hifimans (oa de Ananda) maar ik vond ze niet beter dan mijn AKG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 10:00
Dean Martin schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:04:
Ik heb heel veel koptelefoons getest, uiteindelijk getwijfeld tussen de PX8 en de b&o H95, waarbij voor mij de PX8 de betere was.

Ik vind het een stuk voller klinken dan de Sony of Bose modellen. Ook stukje kwalitatiever qua materialen.
Je beschrijving van de bouwkwaliteit zag ik ook in andere vergelijkingen terug. En omdat dat voor mij ook wel een belangrijk onderdeel is van de gebruikerservaring, ben ik voor de Px7 S2e gegaan. Die zou vanuit de Px7 en Px8 zijn doorontwikkeld, en in vergelijking met de PX5 is het in elk geval een aardige vooruitgang wat betreft geluid. Dank dus, voor je input!

(Wat ik wel onhandig vind, is dat de B&W Headphones app die ik met de PX5 gebruikte niet werkt met de nieuwere koptelefoons. Daar is dan weer een nieuwe app voor ontwikkeld. Geen ramp, maar je vraagt je toch af waarom die nieuwe app nodig was)

Nog als laatste: heeft iemand een idee of er in Nederland bedrijven zijn die nog iets met defecte koptelefoons doen/kunnen? 't Ding is verder nog in nieuwstaat dus mocht 't een eenvoudige fix zijn voelt het wat oneerbiedig om 'm gewoon naar het milieupark te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Bose QC45 (en SE) heeft een nuttige firmware update gekregen naar 4.0.4. Wat is toegevoegd:

1) twee extra, qua sterkte instelbare ANC modes, vergelijkbaar met de NC700 en QC II earbuds. Voorheen had je alleen ANC of transparancy.
2) je kunt bij die extra modes kiezen om "wind block" aan of uit te zetten. Dat is goed nieuws voor hen die de QC45 buiten willen dragen. Alleen, als je win block aanzet, dan kan je de ANC sterkte niet meer aanpassen :)

Hopelijk gaan ze die "wind block" optie ook toevoegen aan de NC700 en QC II earbuds.

Weet iemand of de nieuwe Ultra range die Wind Block optie heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 10-04-2024 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:48
gambieter schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:42:

Hopelijk gaan ze die "wind block" optie ook toevoegen aan de NC700 en QC II earbuds.

Weet iemand of de nieuwe Ultra range die Wind Block optie heeft?
ik heb de vraag voor de 700 eens aan de chatbox via hun site voorgelegd en kreeg dit antwoord:

'We hebben alleen de update voor QC 45 uitgebracht. We werken ook aan de andere producten. Zodra we de update voor de andere producten uitbrengen, ontvang je hierover bericht op je e-mailadres.'

Vervolgens vroeg ik of de 700 en de Ultra range hieronder vielen en dat bevestigde zij/hij. Dus als het goed is, komt dat ook naar deze producten. Helaas kreeg ik geen tijdsindicatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Anomynous123 op 10-04-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wel opgevallen, Wind Block aan = geen ANC sterkte regelen. Dus echt een soort van aparte setting.

Mooi dat het in de pipeline zit, maar ze hadden ook AptX toegezegd voor de QC II earbuds voor 2023, en die is er nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:31
iemand een suggestie?

jazeker; iets meer zichtbare inzet zou welkom zijn. Wat is je shortlist en waarom?

[ Voor 71% gewijzigd door teacher op 21-04-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:31
keuze gemaakt!

[ Voor 96% gewijzigd door fib3rlight op 21-04-2024 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 23:08
Het kiezen van een koptelefoon, de juiste keuze, het is makkelijker gezegd dan gedaan. Verwachtingen (m.n. een ‘goed’ geluid), je eigen oren, wat je gewend bent en niet… gewoon ervaring.
Op basis van reviews heb/had ik de Grado SR325X gekocht. Om de een of andere rede vond ik er niets, gelukkig had ik nog een draadloze. Na verloop van tijd, dan toch maar er een dongle (Ifi Go Link) bij gekocht. Het bleek wonder bij wonder te verbeteren, door het gebruik ging ik er ook meer aan wennen. Het goed inspelen, ook andere pads gekocht en voilá en de gewenning dan. Ik ben nu fan van deze schelpen. Ik vermoed ook dat veel spul besteld wordt en weer teruggestuurd, het moet direct perfect zijn en dat is het nooit. Echte adviezen zijn ook niet te geven. Het is beste is toch maar eerst eens ergens te gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
Misschien toch een paar tips voor beginnende liefhebbers, dan heb ik het over bedrade hoofdtelefoons dus bedoeld voor Hifi. Begin de hobby niet meteen aan een prijzige state of the art hoofdtelefoon als je het nog niet weet. Koop iets uit een populaire seriemodel, dat makkelijk aan te sturen is en let daarbij op de impedantie, hogere impedantie vraagt een meer uitgekiende versterking, lagere impedantie kan vaak al af met een dongle van enkele tientjes die je kan aansluiten op de USB-c uitgang van je telefoon of zelf gewoon de 3.5 audio uitgang. Koop iets dat lekker zit en goed op je hoofd past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
fasicbit schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:52:
Misschien toch een paar tips voor beginnende liefhebbers, dan heb ik het over bedrade hoofdtelefoons dus bedoeld voor Hifi. Begin de hobby niet meteen aan een prijzige state of the art hoofdtelefoon als je het nog niet weet. Koop iets uit een populaire seriemodel, dat makkelijk aan te sturen is en let daarbij op de impedantie, hogere impedantie vraagt een meer uitgekiende versterking, lagere impedantie kan vaak al af met een dongle van enkele tientjes die je kan aansluiten op de USB-c uitgang van je telefoon of zelf gewoon de 3.5 audio uitgang. Koop iets dat lekker zit en goed op je hoofd past.
Je kunt niet zonder meer zeggen dat een koptelefoon met meer weerstand moeilijker aan te sturen is. Tis nog altijd de weerstand (dus ohm) en de efficiency die samen een resultaat geven. Anekdotisch, Ik heb een koptelefoon gehad met 13 ohm die moeilijker aan te sturen was dan mijn 600 ohm koptelefoon. Dit is wel een leuke daarvoor https://diyaudioheaven.wo...adphone-power-table-2.pdf

Maar ik zou inderdaad wel kijken naar goedkopere, goed aangeschreven modellen en aanraden om daarbij EQ te gebruiken om je smaak te vinden. En vergeet niet, duurder is niet perse beter. En mocht je toch vele koptelefoons willen proberen, koop ze 2e hands en verkoop ze weer als ze niet bevallen. Zo heb ik de afgelopen 3j ongeveer 30 koptelefoons/iems gehad terwijl ik er een keer 100-150 euro op verloren ben. En mocht je een kameraad hebben die audio ook leuk vind kun je natuurlijk het spul van elkaar testen, zo heb ik er nog eens 40-50 kunnen testen.

E: Oh ja, kabels doen niets om het geluid te veranderen. Dacs/amps boeien ook niets, tenzij ze niet sterk genoeg zijn voor de koptelefoon of gewoon slecht gebouwd zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Danny Phantom op 30-04-2024 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:51

WCA

fasicbit schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:52:
Ik ben wel een audioliefhebber, maar niet een heel groot headphones liefhebber. Was laatst op zoek naar iets simpels wat wel goed klinkt, ben uitgekomen bij deze:
https://www.thomann.de/nl/superlux_hd_330_pro_150_ohms.htm

En ik moet zeggen, ik had niet verwacht dat deze zó goed zou zijn. Absolute prijs/kwaliteitkoning wat mij betreft. Eventueel ook te krijgen in 32ohm variant.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
WCA schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:37:
[...]

Ik ben wel een audioliefhebber, maar niet een heel groot headphones liefhebber. Was laatst op zoek naar iets simpels wat wel goed klinkt, ben uitgekomen bij deze:
https://www.thomann.de/nl/superlux_hd_330_pro_150_ohms.htm

En ik moet zeggen, ik had niet verwacht dat deze zó goed zou zijn. Absolute prijs/kwaliteitkoning wat mij betreft. Eventueel ook te krijgen in 32ohm variant.
Een ongelofelijk prijs, en als het 'bevalt' dan is het goed, het is puur persoonlijk, welke verwachten en eisen je eraan stelt en of je oren zich eraan kunnen aanpassen.
Zo heb ik jarenlang een zeer voordelige Koss Porta Pro gehad, waar ik zeer tevreden mee was, ik vond er niets verkeerds aan. Nu zou ik daar niet meer voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
Review geplaatst over de Meze 109pro.

https://tweakers.net/pric...io-109-pro-zwart/reviews/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Reviews die schrijven over inspeeltijd, sla ik eigenlijk altijd over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
Ik heb deze erbij gezet, omdat nogal wat lieden niet even de tijd nemen om aan hun nieuwe hoofdtelefoon te wennen, en de hoofdtelefoon ook even wat tijd gunnen om goed op dreef te komen. :) En dan bevalt het niet, dan is de consument niet tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik kan de context van @Grozno z'n reactie alleen maar raden maar ik gok dat hij inspeeltijd als complete nonsens ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Niet enkel dat. Elke poging die ik ken om het bestaan ervan aan te tonen heeft tot niks geleid. :p

[ Voor 3% gewijzigd door Grozno op 09-05-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
Grozno schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:20:
Niet enkel dat. Elke poging die ik ken om het bestaan ervan aan te tonen heeft tot niks geleid. :p
Voor jou dan niet, ik heb zelf andere ervaringen met mijn hoofdtelefoons en deze ervaringen heb ik in mijn review meegenomen. Dat hoeft overigens niet voor elke hoofdtelefoon te gelden en ook niet voor elke persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Als het effect zou bestaan, dan snap ik niet hoe fabrikanten een goede koptelefoon kunnen ontwerpen of waarom ze het inspelen aan de koper overlaten. Verkoop ze dan ingespeeld en wel.

https://www.rtings.com/headphones/learn/break-in

[ Voor 12% gewijzigd door Grozno op 09-05-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29
Ik gebruik al wat jaren de X2HR, geweldig zijn werk gedaan zonder een amp of iets dergelijks. Het wordt wel wat ouder nu en ik ben toe aan een upgrade. Ik merk wel dat een dergelijke hoofdtelefoon een amp nodig heeft, volume op 100% op de TV en PC is net voldoende. Het hoeft mijn oren er niet af te blazen, maar ik merk al vanaf het begin dat ik niet het maximale uit de X2HR heb gehaald.
Afijn, nu ben ik dus in de markt voor de Topping DX3Pro+. Goed dat het een afstandsbediening heeft voor de volume en BT kan wel eens van pas komen. Lijkt ook een kleine krachtpatser te zijn. Deze moet dan een Hifiman Sundara aansturen, lijkt vrijwel overal hele goede reviews te krijgen.
Kan ik voor ongeveer 500 euro een beter set amp/dac en over-ear hoofdtelefoons halen? Als het met 100-200 meer echt een goed stap hoger is, kan dat er ook wel uit. Volume op afstand aanpassen is wel een eis, op de LG G1 kan dat niet als je optical out gebruikt. Elke keer opstaan en aan een knopje draaien is ook niet leuk.

[ Voor 3% gewijzigd door mister_S op 09-05-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
mister_S schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 22:38:
Ik gebruik al wat jaren de X2HR, geweldig zijn werk gedaan zonder een amp of iets dergelijks. Het wordt wel wat ouder nu en ik ben toe aan een upgrade. Ik merk wel dat een dergelijke hoofdtelefoon een amp nodig heeft, volume op 100% op de TV en PC is net voldoende.

Kan ik voor ongeveer 500 euro een beter set amp/dac en over-ear hoofdtelefoons halen? Als het met 100-200 meer echt een goed stap hoger is, kan dat er ook wel uit. Volume op afstand aanpassen is wel een eis, op de LG G1 kan dat niet als je optical out gebruikt. Elke keer opstaan en aan een knopje draaien is ook niet leuk.
Waarsch.heeft de Sundara niet heel veel extra nodig aan versterking. Het komt aan op eigen pers. voorkeuren. Een wat warmer analoger geluid, of wat analytischer. Ik zou de combi die je in gedachte hebt, wel ergens even gaan beluisteren, het gaat om de synergie, maar soms zijn de verschillen tussen het een of het ander zoo klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
Grozno schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:31:
Als het effect zou bestaan, dan snap ik niet hoe fabrikanten een goede koptelefoon kunnen ontwerpen of waarom ze het inspelen aan de koper overlaten. Verkoop ze dan ingespeeld en wel.

Misschien gekke vergelijking een paar schoenen laat je ook niet door de fabrikant inlopen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Dat is inderdaad een vergelijking die kant noch wal raakt.

@mister_S De X2HR en de Sundara ontlopen elkaar qua frequentierespons niet heel veel (AutoEQ - ranking), dus als je alleen volume mist kun je ook eerst alleen de DX3 Pro+ halen en even kijken of je daarmee het luisterplezier weer terug hebt. De DX3 Pro+ is in de basis een erg goed apparaat waar je bijna alles wel mee kunt. Alleen bij erg lage weerstanden kom je beperkingen tegen. ASR - recensie

[ Voor 96% gewijzigd door Grozno op 10-05-2024 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
Grozno schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 06:08:
Dat is inderdaad een vergelijking die kant noch wal raakt.

@mister_S De X2HR en de Sundara ontlopen elkaar qua frequentierespons niet heel veel (AutoEQ - ranking), dus als je alleen volume mist kun je ook eerst alleen de DX3 Pro+ halen en even kijken of je daarmee het luisterplezier weer terug hebt. De DX3 Pro+ is in de basis een erg goed apparaat waar je bijna alles wel mee kunt. Alleen bij erg lage weerstanden kom je beperkingen tegen. ASR - recensie
Er zijn vele mogelijkheden. Zelf heb ik twee dongels voor mijn beide hoofdtelefoons voor de Grado de Ifi go bar en voor de Meze 109pro onlangs de Cayin RU7 vrij voordelig kunnen aanschaffen. Beiden doen het heel goed, en heel mobiel je zit minder vast aan één ruimte en je kan ermee de tuin in, bed etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Ik heb hier wel een Hidizs Pro liggen, maar voor in-ears die wat meer peut vragen. Als ik Bluetooth wil, dan zou ik nu gaan voor een Qudelix-5K heb ik nog ergens een Earstudio ES100. Maar dan kan ik net zo goed mijn AKG N400 in doen. :p
Voor mijn headphones heb ik een DX5 Lite en de oude vertrouwde THX AAA 789.

[ Voor 33% gewijzigd door Grozno op 10-05-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
Ik heb me een maand of wat verdiept vanwege nieuwe hoofdtelefoon en dac/amp. Ik heb de nodige gekkigheid op buitenlandse fora gezien van gasten met een batterij aan apparatuur, ieder z’n hobby, maar op een gegeven moment hield het voor mij op. Je komt ook steeds weer wat anders tegen aan mogelijkheden, voor mij nu vooral genieten want veel spullen die te koop zijn gewoon goed en het hoeft nog niet eens heel erg duur allemaal. Alhoewel voor het laatste setje was het toch alweer €850, want kocht ook nog een balanced kabeltje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Zal de Topping dan overkill zijn in mijn geval? Ik ben niet echt een audiofiel, maar wat meer volume en een voller geluid zou wel mooi zijn.
Moet ik voor een upgrade vanuit mijn X2HR dan een goed stap hoger gaan in euros? Uit wat reviews dacht ik dat de Sundara toch wat beter was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Subjectieve recensies gaan alle kanten op, daar heb je weinig aan. Zie de link naar AutoEQ, daar worden allerlei metingen samengebracht in één overzicht en zie je de X2HR en Sundara beide erg hoog staan in de gemeten frequentierespons. Dure headphones zijn vaak helemaal niet beter en met regelmaat slechter op dat gebied.
De Topping DX3 Pro+ is zeker geen overkill, gewoon een erg goed apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
@Grozno dan zal ik de Topping eerst aanschaffen en kijken wat het met de X2HR doet. Misschien ergens dan toch een nieuwe X2HR scoren straks, want het is een geweldig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Heb je dan het idee dat je huidige X2HR versleten is?
Ik ben bekend met de degradatie van earpads bij de Sennheiser HD6** serie of Beyerdynamic, maar verder ben ik het nog niet tegen gekomen. Het zou kunnen hoor, maar de pads bij de X2HR zijn wel van hoogwaardig memory foam meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Eén van de zwarte pinnetjes van een klep is kapot, heb ik een beetje lelijk moeten oplossen. De pads lijken ook niet meer zo goed aan te sluiten, al zien ze er niet echt versleten uit. Verder werkt het nog prima en zit het heel fijn.
Ik had eigenlijk gehoopt dat er een stuk meer ontwikkeling was geweest, misschien zelfs iets met geweldige spatial audio (voor gaming en films), maar dat lijkt niet het geval. Of de X2HR is gewoon tijdloos, dat kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Leuk, een review van een andere Meze dan die ik heb. Echter ik zie geen review, alleen maar wat plus en minpunten. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

@mister_S Spatial audio is er wel, maar dat is altijd een software oplossing. Volgens mij zit het zelfs ingebouwd in Windows in een bepaalde vorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fasicbit
easyriider schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:43:
[...]

Leuk, een review van een andere Meze dan die ik heb. Echter ik zie geen review, alleen maar wat plus en minpunten. 😉
Het beschrijven in een uitgebreide review kon ik niet uit mijn mouw schudden. Maar enige kenmerken staan wel in de plus en minpunten. Zo is er toch hier iets over deze Meze te vinden. Vragen wil ik graag beantwoorden, voorzover dan.
Om een hoofdtelefoon echt goed te leren kennen, vraagt meer tijd. En ik mis ook enig referentiemateriaal en heel goed in de materie zitten.

p.s. heb toch mijn review wat meer kunnen uitschrijven…
https://tweakers.net/prod...-audio-109-pro-zwart.html

[ Voor 10% gewijzigd door fasicbit op 11-05-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik heb de Topping besteld, hopelijk kan het mijn vertrouwde X2HR naar een nieuwe niveau tillen. Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Naar mijn ervaring zijn de Philips X2HR en Hifiman Sundara hele verschillende koptelefoons, ik heb ze allebei. De Philips heeft een duidelijke bass-boost en is heel gemakkelijk aan te sturen, de Sundara heeft een (bijna extreem) vlak karakter qua frequentierespons. Daarnaast is de Philips heel gevoelig, en dus makkelijk aan te sturen met relatief lichte apparatuur. De Sundara krijg je ook wel geluid uit maar schaalt heel goed met betere versterkers.

Dus de versterker upgraden om een Sundara aan te kunnen sturen is helemaal geen gek idee. De upgrade van een Schiit Magnius naar Valhalla 2 deed mij de Sundara een stuk meer waarderen, zeker op high-gain.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Grozno schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:31:

Als je het niet kan meten, kun je het ook niet horen. Wat je wel kan horen: heel veel dingen, ook dingen die er niet zijn. Voorbeeldje: Audio engineers mixen over het algemeen in sessies van 30 minuten en gebruiken veel reference tracks omdat je oren/hersens na verloop van tijd geluid 'beter' vinden klinken.

En er zijn zo verschrikkelijk veel andere zaken die ook invloed hebben (hardware, maar ook of je moe bent of wat voor muziek je ervoor hebt geluisterd), als ik 1 ding heb geleerd van audio engineering/muziek productie dan is het dat oren/hersens niet te vertrouwen zijn.

Meten is weten. De rest is bullshit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Eigenlijk vind ik dat dit topic gesplitst zou moeten worden. Serieuze bedrade headphones lopen rondjes om de bluetooth spullen en daarnaast is ANC op de bluetooth apparaten toch een aparte categorie, althans wat mij betreft. Net zoals 'dopjes' hier ook niet welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
mister_S schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:24:
Zal de Topping dan overkill zijn in mijn geval? Ik ben niet echt een audiofiel, maar wat meer volume en een voller geluid zou wel mooi zijn.
Moet ik voor een upgrade vanuit mijn X2HR dan een goed stap hoger gaan in euros? Uit wat reviews dacht ik dat de Sundara toch wat beter was.
Al eens gekeken naar de Fiio K11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
rodie83 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 00:21:
[...]

Al eens gekeken naar de Fiio K11?
Die heb ik bekeken ja, helaas geen afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 14:00
hi, ik heb een probleempje met mijn WH-1000MX4. Hij is gekoppeld aan mijn laptop en telefoon tegelijkertijd. Echter, als ik in een Teams meeting zit en probeer te praten, dan schakelt mijn headphones naar een eoa modus waardoor ik superhol klink, mijzelf niet kan verstaan en en het geluid soort van wegvalt.

een workaround is om dan mijn hand op de rechteroorschelp te leggen, dan hoor ik de mensen wel praten in de meeting, haal ik mijn hand dan weg dan hervat het geluid weer.

ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet. het lijkt op een instelling maar weet echt niet welke. ik maak ook gebruik van de Sony Headphones app.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
@fabstar81 klinkt alsof de transparantie modus automatisch inschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 14:00
maniac2003 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:44:
@fabstar81 klinkt alsof de transparantie modus automatisch inschakelt.
en waar zet ik dat uit?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er is een optie "Speak-to-Chat" die probeert automagisch dingen te veranderen als je spreekt. Kijk of die aanstaat > uitzetten.

Doe anders een fabrieksreset, verwijder de koppelingen bij foon en computer en koppel opnieuw.
fabstar81 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:44:
een workaround is om dan mijn hand op de rechteroorschelp te leggen, dan hoor ik de mensen wel praten in de meeting, haal ik mijn hand dan weg dan hervat het geluid weer.
Dat linkt naar Speak-to-chat, zie https://www.reddit.com/r/..._turning_itself_back_on/:
Hold the right earcup touch pad with two fingers to turn-off speak to chat

[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 13-05-2024 12:55 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste