Albinosaurus schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:23:
[...]
Welke DAC/amp gebruik je? Merkte zelf wel dat de HE 560 een stuk beter wordt met een Schiit Jotunheim. Dat ding heeft serieuze power nodig om goed uit de verf te komen. Qua bouwkwaliteit is het zeker gezien de prijs om te huilen. Overigens vind ik de T1 met afstand de beste koptelefoon die ik ooit heb gehoord, echt een geweldig ding!
Ik gebruik een topping dx3pro+, en ik verwachtte hem snel te willen upgraden, maar eigenlijk niets gevonden wat me niet doof kan maken met de topping, inclusief een he6sev2 (al was ik daar wel de gain voor nodig).
Al wil ik overgaan op een a90 voor de aansluitingen. En een een fysiek EQ doosje, maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept.
En dat is echt typisch hifiman, goed geluid, "msrp" van 5x zo hoog/permanente 80% kortingen en matige bouw. Maar ja, de tuning op de meeste van hun koptelefoons is gewoon geweldig en pakken EQ prima. Gewoon de prijs waard, als je met de slechte QA kunt leven.
Vind zelf de t1.1/t.2 te weinig (sub)bass hebben, die ik er niet lekker op krijg met EQ. Daar waren de verschillende Hifimans die ik had wel weer goed voor, maar ik ben paranoïde op de qa/bouwkwaliteit. Maar denk dat ik binnenkort een audeze lcd2/x haal daarvoor, al moet ik bij een maat nog zijn HiveX stack testen voor ik een besluit neem
Oh en ik wil ook nog een JMAudio XTC, (specifieke config moet ik even navragen) dat ding klinkt voor mij zoals men een hd600 omschrijft, met geweldige midrange. Maar heeft daarbij ook andere frequenties
[
Voor 6% gewijzigd door
Danny Phantom op 17-08-2024 09:25
]