Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:00
gambieter schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:53:
[...]

Er is een optie "Speak-to-Chat" die probeert automagisch dingen te veranderen als je spreekt. Kijk of die aanstaat > uitzetten.

Doe anders een fabrieksreset, verwijder de koppelingen bij foon en computer en koppel opnieuw.

[...]

Dat linkt naar Speak-to-chat, zie https://www.reddit.com/r/..._turning_itself_back_on/:

[...]
OK, vinkje uitgezet. dat lijkt inderdaad te helpen. dacht al dat het in de hoek van de ruisonderdrukking zat. maar lijkt nu te werken.

superirritant zeg! :>

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

fabstar81 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:46:
OK, vinkje uitgezet. dat lijkt inderdaad te helpen. dacht al dat het in de hoek van de ruisonderdrukking zat. maar lijkt nu te werken.

superirritant zeg! :>
"It's not a bug, it is a feature"

Ik loop altijd door alle instellingen heen en schakel veel "automatische" dingen uit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 08:57
Er zat iets los in mijn Sennheiser Momentum 4 koptelefoon. Ik heb op 26 april een aanvraag tot herstelling gedaan en op 2 mei afgeleverd op hun distributiecentrum. Ik had er niets meer van gehoord, dus stuurde ik een mailtje. Ik krijg nu te horen dat de koptelefoon op 27 mei is aangekomen in hun herstelcentrum en dat de verwachtte hersteltermijn vanaf dan nog 4 tot 6 weken duurt. Ruim 2 maanden om een herstelling onder garantie af te handelen. Dat is voor mij reden genoeg om voor een volgende koptelefoon terug naar Sony te gaan. /rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 14:04

Grozno

acts without consequence!

Doet Sony dat beter? Ik heb met beide geen ervaring op dat gebied.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:29
Naast mijn Philips X2HR op zoek naar een wireless headset…

Heb een iPhone en Apple Music abonnement…
Logische keuze lijkt dan de AirPods Max (eventueel wachten op vernieuwde versie)
Grote voordeel is het automatisch switchen tussen iPhone/iPad maar vooral het feit dat ik headphone accomodations kan gebruiken.
Ik draag hoorapparaten en hierdoor kan ik dus (zonder hoorapparaten) ook gewoon muziek luisteren en wordt alles aangepast naar mijn audiogram

Toch wil ik graag weten of er zeker nog aanraders zijn die ik eens moet testen alvorens zomaar de AirPods Max te kiezen.
Bij deze andere headsets moet ik dan wel steeds mijn hoorapparaten dragen dus voldoende grote, diepe cups zijn aangeraden.
Gisteren de Sony XM5 eens opgezet en mijn oren drukten gewoon tegen de mousse aan de binnenkant?

Dus welke raden jullie aan qua klank,comfort?
Welke zeker ontwijken?

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Snakefoodjah schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:57:
Naast mijn Philips X2HR op zoek naar een wireless headset…

Heb een iPhone en Apple Music abonnement…
Logische keuze lijkt dan de AirPods Max (eventueel wachten op vernieuwde versie)
Grote voordeel is het automatisch switchen tussen iPhone/iPad maar vooral het feit dat ik headphone accomodations kan gebruiken.
Ik draag hoorapparaten en hierdoor kan ik dus (zonder hoorapparaten) ook gewoon muziek luisteren en wordt alles aangepast naar mijn audiogram

Toch wil ik graag weten of er zeker nog aanraders zijn die ik eens moet testen alvorens zomaar de AirPods Max te kiezen.
Bij deze andere headsets moet ik dan wel steeds mijn hoorapparaten dragen dus voldoende grote, diepe cups zijn aangeraden.
Gisteren de Sony XM5 eens opgezet en mijn oren drukten gewoon tegen de mousse aan de binnenkant?

Dus welke raden jullie aan qua klank,comfort?
Welke zeker ontwijken?
Focal bathys? Weet niet wat je budget is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Cobiwan schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:14:
[...]

Focal bathys? Weet niet wat je budget is...
Rond de 550 euro zou toch de max zijn.
Dus die focal valt er buiten 🙂

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Eerlijk gezegd denk ik dat je gewoon voor de Airpods Max moet gaan. Ze zijn uitstekend en geven je waarschijnlijk wel genoeg ruimte. Wellicht is het - als je ze ergens kunt testen - het waard om te kijken naar de B&W PX7 S2(e) of PX8. Ik heb zelf de bedrade P9 en die heeft behoorlijk diepe oorschelpen.

E: Begrijp ik goed dat je de Airpods zonder je apparaten kunt gebruiken? Dan is dat best een no-brainer natuurlijk!

[ Voor 17% gewijzigd door Thomas op 06-06-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Thomas schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:00:
Eerlijk gezegd denk ik dat je gewoon voor de Airpods Max moet gaan. Ze zijn uitstekend en geven je waarschijnlijk wel genoeg ruimte. Wellicht is het - als je ze ergens kunt testen - het waard om te kijken naar de B&W PX7 S2(e) of PX8. Ik heb zelf de bedrade P9 en die heeft behoorlijk diepe oorschelpen.

E: Begrijp ik goed dat je de Airpods zonder je apparaten kunt gebruiken? Dan is dat best een no-brainer natuurlijk!
De AirPods zijn inderdaad te gebruiken zonder hoorapparaten op mijn iPhone & iPad.
Via Apple TV nog niet maar denk dat hier wel verandering in zal komen….

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:47
Maand geleden de Sennheiser Momentum 4 headset gekocht. Top comfort en geluidskwaliteit, maar er leek een probleem te zijn met de Bluetooth stabiliteit (geen idee wat er precies was). Had regelmatig kleine haperingen, alsof de audio over sloeg of een kleine static noise. Heb eerst een tijd gedacht dat het mijn Wifi was, maar met mijn vorige Sennheiser headset was het er niet. Afgelopen week werd het steeds erger dus toch maar terug gegaan naar de winkel. Daar kon ik nog even rustig het demo model bestuderen, maar uiteindelijk mocht ik hem omruilen voor de B&W Px7 S2E, was toch het vertrouwen een beetje kwijt. Draagcomfort is vergelijkbaar goed met beide redelijk diepe oorschelpen en eigenlijk gewoon ook beide goed geluid dus wel blij met deze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejon
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 05-07-2024
Kan iemand mij een vervanger van de status audio CB-1 aanraden? Het geluid van de CB-1 is echt goed maar hij breekt altijd na een jaar of twee. Ik ben dus opzoek naar een closed back headphone die comfortabel is voor lange gaming sessies en muziek te luisteren(metal/EDM) en niet om het jaar breekt. Mag ook wat duurder zijn dan de CB-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:00
grejon schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:45:
Kan iemand mij een vervanger van de status audio CB-1 aanraden? Het geluid van de CB-1 is echt goed maar hij breekt altijd na een jaar of twee. Ik ben dus opzoek naar een closed back headphone die comfortabel is voor lange gaming sessies en muziek te luisteren(metal/EDM) en niet om het jaar breekt. Mag ook wat duurder zijn dan de CB-1.
Beyerdynamic DT770.
Game ik al jaren mee. De velours kussentjes van de 80 ohm versie zitten heerlijk en kun je gerust 8u per dag op hebben zonder irritatie. Alle onderdelen zijn vervangbaar dus breken (the f?) is er niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Barista schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:29:
[...]

Beyerdynamic DT770.
Game ik al jaren mee. De velours kussentjes van de 80 ohm versie zitten heerlijk en kun je gerust 8u per dag op hebben zonder irritatie. Alle onderdelen zijn vervangbaar dus breken (the f?) is er niet meer bij.
Goede vervanger inderdaad :)
Wil je net iets meer, zoals een kabel kunnen vervangen, is een dt 700 pro x of de dt 770 pro x (zelfde maar dan limited editie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejon
[...]

Beyerdynamic DT770.
Nice, ziet er inderdaad een goede uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:11
Ik gebruik ook de dt770 pro. De 250 ohm weliswaar. Zowel op werk als thuis. Ik luister ook hoofdzakelijk metal met af en toe wat techno, psytrance of drum & bass.

Voor beiden heb ik een kleine dac besteld op AliExpress
https://a.aliexpress.com/_EztAz0B

Vind het een heerlijke combi! De 250 ohm heeft wel een spiraal kabel, maar dit vind ik een voordeel doordat ik niet 2 meter kabel bij m’n bureau heb liggen en ik toch erg vrij ben om te bewegen.

Het is inderdaad een enorm comfortabele koptelefoon en de ear pads zijn ook eenvoudig te wassen/reinigen.

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Heb de AirPods Max en Bose QuietComfort Ultra besteld maar beiden geretourneerd.
Beiden geen goede combo met de hoorapparaten.

Kwam toevallig op Reddit dan iemand tegen die zijn Philips X2HR “draadloos” had gemaakt door een FiiO BTR3K vast te maken aan zijn headset.
Heb nu zelf een Strex Bluetooth receiver gekocht om eens te testen en dit werkt eigenlijk best goed ondanks de lage prijs (20euro).
Zou een FiiO BTR3K ofzo beter geluid geven?
Of zal het gebruiksgemak vooral beter zijn?

https://www.bol.com/be/nl...pHHA.2_14.15.ProductTitle

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:52

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Snakefoodjah schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:16:
Heb de AirPods Max en Bose QuietComfort Ultra besteld maar beiden geretourneerd.
Beiden geen goede combo met de hoorapparaten.

Kwam toevallig op Reddit dan iemand tegen die zijn Philips X2HR “draadloos” had gemaakt door een FiiO BTR3K vast te maken aan zijn headset.
Heb nu zelf een Strex Bluetooth receiver gekocht om eens te testen en dit werkt eigenlijk best goed ondanks de lage prijs (20euro).
Zou een FiiO BTR3K ofzo beter geluid geven?
Of zal het gebruiksgemak vooral beter zijn?

https://www.bol.com/be/nl...pHHA.2_14.15.ProductTitle
Ik vermoed dat de DAC in een BTR3K wel iets beter zal zijn. Ik vermoed dat die strex zich kan verslikken in die relatief grote headphones. Ik heb zelf een BTR3 icm Grado SR60's en dat werkt perfect. Ik vind de BTR3's ook niet extreem duur dus je kan het veilig proberen wel.

Zeker de software kan je meer mee en ik gebruik hem ook als portable DAC voor random zaken :+ Zeker vanwege de USB-C is dat handig.

Ik had zelf ook een vraag voor mensen hier. Zijn er mensen die ervaring hebben met de Fairbuds XL? Ik ben ondertussen te zoutig geworden door garanties en gezeik met batterijen. Ik dacht eerst aan de normale Fairbuds maar toen ik keek zag ik deze en dacht dat ik misschien ook wel weer een koptelefoon wil in dagelijks gebruik en om mee te nemen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:34
Ik ben inmiddels het proberen van DACs, AMPs en headphones een beetje beu. Zodoende was ik wat aan het oriënteren op audiophile IEMs. De grote headphone reviewers zijn nogal lyrisch over de Truthear Zero Red. Deze vindt je op amazon voor slechts €55,- dus ik nam de gok. Gister ontvangen en wauw, ik ben echt zwaar onder de indruk over de kwaliteit hiervan.

Alleen op soundstage legt deze het af tegen mijn Fidelio X2HR, maar imaging/detail en bass veel beter. Mijn X2HR is dan ook gedegradeerd en deze IEM is nu mijn daily driver. Wel merkte ik dat voor een stevige muzieksessie deze best wat power wil slurpen van mijn AMP.

Mijn Schiit stack staat overigens ook in de verkoop. Hoewel het kwalitatief een prima ding is had ik deze aangeschaft voor het aansturen van mijn Hifiman Edition XS. Die koptelefoon heb ik enige tijd geleden verkocht omdat deze niet comfortabel was. Ik zou nu liever teruggaan naar een AIO DAC/AMP zoals de Fiio K7 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
JeroenNietDoen schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:58:
Ik ben inmiddels het proberen van DACs, AMPs en headphones een beetje beu. Zodoende was ik wat aan het oriënteren op audiophile IEMs. De grote headphone reviewers zijn nogal lyrisch over de Truthear Zero Red. Deze vindt je op amazon voor slechts €55,- dus ik nam de gok. Gister ontvangen en wauw, ik ben echt zwaar onder de indruk over de kwaliteit hiervan.

Alleen op soundstage legt deze het af tegen mijn Fidelio X2HR, maar imaging/detail en bass veel beter. Mijn X2HR is dan ook gedegradeerd en deze IEM is nu mijn daily driver. Wel merkte ik dat voor een stevige muzieksessie deze best wat power wil slurpen van mijn AMP.

Mijn Schiit stack staat overigens ook in de verkoop. Hoewel het kwalitatief een prima ding is had ik deze aangeschaft voor het aansturen van mijn Hifiman Edition XS. Die koptelefoon heb ik enige tijd geleden verkocht omdat deze niet comfortabel was. Ik zou nu liever teruggaan naar een AIO DAC/AMP zoals de Fiio K7 Pro.
Heb vandaag een Qudelix 5K besteld en als ik het juist heb kan ik daar voor beide kanten een apart aanpassing doen..
Zo hoef ik dus ook geen hoorapparaten te gebruiken bij dragen van gewone headsets?

Ivm die Truthear
Op Amazon.com.be staan ze 89euro 😂.

Andere Amazons inderdaad een pak goedkoper maar levering als ik net in Zuid-Frankrijk zit.
Moest die Qudelix inderdaad doen wat ik verwacht ga ik ze zeker ook eens proberen.
Nu zal het eerst met de X2HR zijn.

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Snakefoodjah schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:47:
[...]

Heb vandaag een Qudelix 5K besteld en als ik het juist heb kan ik daar voor beide kanten een apart aanpassing doen..
Zo hoef ik dus ook geen hoorapparaten te gebruiken bij dragen van gewone headsets?
Die kan inderdaad EQ per kanaal doen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
JeroenNietDoen schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 06:35:
[...]

Die kan inderdaad EQ per kanaal doen :Y
Net beetje mee liggen prutsen en heel het dac/amp gedoe is nieuw voor me dus ga eens goed moeten uitzoeken waar ik juist wat moet invullen van mijn audiogram …

Basis lukt maar al de extra settings 🙈

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejon
[...]

Beyerdynamic DT770.
Kan je daar een microfoon kabel insteken? De kabel/ingang ziet er speciaal uit. Anders zal ik een aparte microfoon moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:00
grejon schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:10:
[...]

Kan je daar een microfoon kabel insteken? De kabel/ingang ziet er speciaal uit. Anders zal ik een aparte microfoon moeten kopen.
Ik heb er een clip-on microfoon bij. Er is geen microfoonaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello33
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 24-07-2024
Hallo ik heb een vraag, Ik wil mijn koptelefoon weer naar fabriek instellingen terug zetten zoals ik hem eerst had. Hij klinkt nu best wel dof en vervormd , de synthesizers bijvoorbeeld in de muziek worden meer naar achteren gedrukt Ik heb Windows 10 en mijn koptelefoon is een Sennheiser HD 599.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:54
@hello33 dat is een analoge hoofdtelefoon, daar valt niets aan te resetten.
Waar (in welke software) heb je aanpassingen gemaakt die het geluid hebben veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:09
Ik had een vraag gepost maar was te ongeduldig dus heb wat dingen besteld.

[ Voor 95% gewijzigd door bumtroll op 08-07-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello33
maniac2003 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:58:
@hello33 dat is een analoge hoofdtelefoon, daar valt niets aan te resetten.
Waar (in welke software) heb je aanpassingen gemaakt die het geluid hebben veranderd?
Ja het was ineens zo. Na een jaar is ie ineens wat vervormd , toen heb ik audiorealtek gebruikt , klonk ie wat beter en toen daarna weer achteruit toen windows 10 opnieuw opgestart, iets beter maar hij vervormd dan nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Laatst online: 13:08

B64

hello33 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 00:22:
[...]

Ja het was ineens zo. Na een jaar is ie ineens wat vervormd , toen heb ik audiorealtek gebruikt , klonk ie wat beter en toen daarna weer achteruit toen windows 10 opnieuw opgestart, iets beter maar hij vervormd dan nog wel.
Maar ligt het aan de koptelefoon of aan de computer? Heb je de koptelefoon al eens op een andere geluidsbron aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello33
B64 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 07:34:
[...]

Maar ligt het aan de koptelefoon of aan de computer? Heb je de koptelefoon al eens op een andere geluidsbron aangesloten?
Ja kan ook de computer zijn ik had al wel van te oren meerdere koptelefoons gehad en deze die ik nu heb werkte het beste en na een jaar vervormde die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

grejon schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:10:
[...]

Je zal een aparte microfoon moeten kopen voor deze headphones, zoals bijvoorbeeld een Antlion ModMic.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
hello33 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 00:22:
[...]

Klinkt als een driver update waarbij Realtek wat aangepast en/of verwijderd heeft.

De Sennheiser HD599 is geen slechtere beginners koptelefoon. Doe jezelf een plezier en schaf een dac/amp aan. Soundblaster GX6 brengt al een heel stuk meer leven in dat ding en je bent niet meer afhankelijk van de troep die ze op moederborden geluidskaarten durven noemen.

Prijs staat nu best hoog maar is geregeld in de aanbieding by Creative zelf en ook Amazon.

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenNietDoen op 13-07-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello33
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:28:
[...]

Klinkt als een driver update waarbij Realtek wat aangepast en/of verwijderd heeft.

De Sennheiser HD599 is geen slechtere beginners koptelefoon. Doe jezelf een plezier en schaf een dac/amp aan. Soundblaster GX6 brengt al een heel stuk meer leven in dat ding en je bent niet meer afhankelijk van de troep die ze op moederborden geluidskaarten durven noemen.

Prijs staat nu best hoog maar is geregeld in de aanbieding by Creative zelf en ook Amazon.
ok zal het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

JeroenNietDoen schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:28:
[...]

Audioquest cobalt heeft net een pricedrop gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Get!em schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:19:
[...]

Audioquest cobalt heeft net een pricedrop gehad.
Voor dat geld zou ik eerder naar een Schiit Fula kijken. Audioquest heeft wel zijn beste tijd gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Ik gebruik al een paar jaar naar tevredenheid een noise-cancelling koptelefoon van Hema, kost 30 euro.

https://www.bright.nl/nie...naast-de-rookworsten.html

https://www.hema.nl/vrije...lling-zwart-39620037.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello33
Prisma16 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 16:21:
Ik gebruik al een paar jaar naar tevredenheid een noise-cancelling koptelefoon van Hema, kost 30 euro.

https://www.bright.nl/nie...naast-de-rookworsten.html

https://www.hema.nl/vrije...lling-zwart-39620037.html
Ben zelf niet zo van de draadloze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hello33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello33
Doordat je eigenlijk helemaal niks inhoudelijks zegt (en een topic kickt binnen 24 uur), voegt deze post niks toe aan jouw post van gisteren... vandaar deze edit. :)

[ Voor 80% gewijzigd door Michael Knight op 23-07-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgrutter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02 21:53
Beste,

Ik ben op zoek naar een nieuwe headset voor zowel muziek als conference calling. Nu is er veel te vinden maar een optie is lastig uit te filteren namelijk een mute knop op de headset om de microfoon dicht en open te zetten. Wie heeft er tips ? de andere eisen zijn:
- active noise canceling
- Over ear
- bluetooth
- stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeltje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-06 21:04
aiyima dac-a2 3 tientjes fijne usb dac met bass en treble en volume draaiknoppen werkt perfect met mn x2hr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hgrutter schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:37:
Beste,

Ik ben op zoek naar een nieuwe headset voor zowel muziek als conference calling. Nu is er veel te vinden maar een optie is lastig uit te filteren namelijk een mute knop op de headset om de microfoon dicht en open te zetten. Wie heeft er tips ? de andere eisen zijn:
- active noise canceling
- Over ear
- bluetooth
- stereo
De Bose NC700 moet dat kunnen: https://www.bose.co.uk/en...adphones_700/article.html
Mute a call: While on a call, press and release the Voice Assistant button to mute the microphone on the headset. This will work for any type of call, including Internet calls, like Zoom, Teams, and others.
Zal het straks eens proberen. Edit: ik krijg dit niet voor elkaar op mijn NC700.

Het lukt wel op mijn Bose QC45:
double-press the Action button to mute the microphone on the headset.
Is wel alleen als je in een meeting of call zit. Je ziet de mute ook niet op Teams of Zoom, je hoort in de koptelefoon "muted" of "unmuted". Betekent wel dat je moet nadenken of je muted bent! Het werkt wel, net even op Teams geprobeerd met een recording en een transcript.

De Sony WH1000-XM3 heeft geen mic mute optie.

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 02-08-2024 01:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Afgelopen week heb ik mijn Airpods Max verkocht, omdat ik merkte dat ik te weinig gebruik maak van de feature set en hem te zwaar vond bij langere sessies. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe headset die ik bekabeld aan kan sluiten voor het gamen en bluetooth kan gebruiken voor werk (inclusief meetings).

Nu heb ik hier nog een WH-1000XM3 liggen en daar was ik altijd tevreden over, maar deze zou ik graag vervangen. Nu heb ik de afgelopen dagen veel reviews gelezen en vergelijkingen opgezocht, maar toch kom ik er niet uit of ik voor de WH-1000XM4, WH-1000XM5 of bijvoorbeeld een Bose QC Ultra moet gaan.

De twijfel tussen de XM4 en XM5 heeft met name te maken met de 'adaptive noice cancelling' die nogal storend kan zijn bij verschillende geluiden en het wegvallen voor een aantal seconden, maar wel hele goede geluidskwaliteit schijnt te hebben.

De Bose schijnen dan weer mindere geluidskwaliteit te hebben, maar wel sublieme ANC...

Iemand die misschien al eens een vergelijking heeft gemaakt? Of nog andere suggesties heeft in prijsklasse van rond de 300 euro?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
LAD93 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:25:
Afgelopen week heb ik mijn Airpods Max verkocht, omdat ik merkte dat ik te weinig gebruik maak van de feature set en hem te zwaar vond bij langere sessies. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe headset die ik bekabeld aan kan sluiten voor het gamen en bluetooth kan gebruiken voor werk (inclusief meetings).

Nu heb ik hier nog een WH-1000XM3 liggen en daar was ik altijd tevreden over, maar deze zou ik graag vervangen. Nu heb ik de afgelopen dagen veel reviews gelezen en vergelijkingen opgezocht, maar toch kom ik er niet uit of ik voor de WH-1000XM4, WH-1000XM5 of bijvoorbeeld een Bose QC Ultra moet gaan.

De twijfel tussen de XM4 en XM5 heeft met name te maken met de 'adaptive noice cancelling' die nogal storend kan zijn bij verschillende geluiden en het wegvallen voor een aantal seconden, maar wel hele goede geluidskwaliteit schijnt te hebben.

De Bose schijnen dan weer mindere geluidskwaliteit te hebben, maar wel sublieme ANC...

Iemand die misschien al eens een vergelijking heeft gemaakt? Of nog andere suggesties heeft in prijsklasse van rond de 300 euro?
Ik vind de geluidskwaliteit van Bose juist beter dan Sony (wel met XM3 vs QC 35 II), allebei wel minder dan Airpods Max. Als het gaat om comfort (zeker voor langere sessies) vind ik Bose beter dan Sony. Sennheiser Momentum 4 zou je nog kunnen overwegen in je vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Albinosaurus schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:44:
[...]

Ik vind de geluidskwaliteit van Bose juist beter dan Sony (wel met XM3 vs QC 35 II), allebei wel minder dan Airpods Max. Als het gaat om comfort (zeker voor langere sessies) vind ik Bose beter dan Sony. Sennheiser Momentum 4 zou je nog kunnen overwegen in je vergelijking.
Ja het is inderdaad een middenweg zoeken tussen functies (al die poespas van Sony hoeft van mij niet), geluidskwaliteit en draagcomfort. Dat maakt het nogal lastig :9

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
En allebei is sterk beïnvloed door persoonlijke voorkeuren/situatie. Voor mij zijn bijvoorbeeld leren oorkussens nadelig want krijg het snel warm wat voor mij de Airpods het meest comfortabel maakt. Dus denk dat je er gewoon eentje moet proberen om vast te stellen of dat bij jou past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de Sony xm3, Bose QC45 en Bose NC700. Bose QC45 ver bovenaan, met afstand de meest comfortabele en klinkt zeker zo goed voor mij als de xm3. De NC700 zit minder prettig, wat strakker en het geluid is niet beter (maar wel de beste voor Teams etc).

De xm4 is een evolutie van de xm3 en de moeite niet waard boven de xm3, de xm5 verdeelt opinies en is minder flexibel, kan niet ingeklapt worden.

Geen van de drie zal echte audiofielen bekoren. Sony heeft wel betere Bluetooth codecs met LDAC, maar de nieuwere Bose hebben AptX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Denk dat de definitie van 'echte audiofielen' niet helemaal vastgesteld is. Voor mij zijn Bluetooth en bekabelde koptelefoons echt hele andere producten/gebruiksdoelen. Ik gebruik ze allebei, draadloos vooral voor podcasts of muziek tijdens huishoudelijke klusjes en bedraad (met DAC en amp) voor gaming/muziek.

Zo te zien hebben alle genoemde headsets wel een minijackaansluiting waarmee je buiten Bluetooth (en dus codecs) om gaat. Dat dat kan betekent nog niet dat het een betere keuze is. Dan gaat ook meespelen dat je bron beter moet klinken dan wat de koptelefoon zelf via Bluetooth kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Hmm ja, ik ben geen echte audiofiel, maar wil uiteraard wel de beste geluidskwaliteit voor m'n geld. AirPods heb ik hier ook nog liggen en heb ik eigenlijk nog helemaal niet gebruikt voor meetings, ik ga die eens proberen! Dan blijf ik de XM3 gewoon nog even gebruiken voor gamen :)

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Albinosaurus schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:48:
Denk dat de definitie van 'echte audiofielen' niet helemaal vastgesteld is. Voor mij zijn Bluetooth en bekabelde koptelefoons echt hele andere producten/gebruiksdoelen. Ik gebruik ze allebei, draadloos vooral voor podcasts of muziek tijdens huishoudelijke klusjes en bedraad (met DAC en amp) voor gaming/muziek.

Zo te zien hebben alle genoemde headsets wel een minijackaansluiting waarmee je buiten Bluetooth (en dus codecs) om gaat. Dat dat kan betekent nog niet dat het een betere keuze is. Dan gaat ook meespelen dat je bron beter moet klinken dan wat de koptelefoon zelf via Bluetooth kan.
Hou er wel rekening mee dat veel van die BT ANC headphones het geluid erg processen, en bedraad dat proces veelal niet gebruikt wordt, en ze gewoon slecht klinken bedraad. De XM3, QC45 en NC700 zijn geen van allen groots bedraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik heb trouwens sinds een week of 3 de Meze 109 Pro in huis. Vorig jaar voor een Hifiman Edition XS gegaan maar begin dit jaar verkocht omdat die niet lekker paste, draagcomfort was niet ok. Beetje zoektocht naar goede vervanger. Na aardig wat onderzoek ging het tussen de Hifiman Ananda Nano en de Meze 109 Pro. Uiteindelijk gekozen voor "fun" over "analytisch". Plus dat het draagcomfort en bouwkwaliteit van de Meze 109 Pro goed staat aangeschreven. De Meze met €799,- wel zo'n €250,- duurder dan de Hifiman maar goed, ik maak per week zoveel gebruik van een koptelefoon, dat mag wel wat kosten.

Deze koptelefoon is makkelijk aan te sturen, mijn Schiit Magni Heretic biedt meer dan voldoende power. Het comfort is inderdaad heerlijk. Leren hoofdband zit prima Ruimte velour earpads, zitten zo fijn. Bouwkwaliteit is dik in orde, metalen vooral, goede afwerking. En het luistert inderdaad heel prettig weg. Soundstage iets minder, maar dat is altijd het verschil tussen dynamische- en planar drivers. Gelukkig niet zo belabberd als de Sennheiser HD600 series.

Enige minpunt vind ik persoonlijk de stock kabel. Maar even een fatsoenlijke aftermarket kabel besteld voor de afwerking :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:31:
[...]

Hou er wel rekening mee dat veel van die BT ANC headphones het geluid erg processen, en bedraad dat proces veelal niet gebruikt wordt, en ze gewoon slecht klinken bedraad. De XM3, QC45 en NC700 zijn geen van allen groots bedraad.
Dat bedoelde ik met dat laatste. Je kan er winst uit halen als de koptelefoon + bron goed zijn maar het is zeker geen garantie dat kabel er in beter is ondanks je een draadloze drager dan uitsluit.

Ik was altijd wel benieuwd naar Meze koptelefoons, en dat wakkert hiermee nog wat meer aan. Sowieso wel bijzondere bouweigenschappen, ook wel binnen mijn smaak qua looks. Zou die 109 Pro wel eens tegenover een vintage Beyerdynamic DT 990 willen zetten, of misschien moderner een T1. Luister regelmatig naar zowel planars als dynamic drivers waarbij ik ze allebei hun voor- en nadelen vind hebben. Recentelijk een Hifiman HE-560 toegevoegd aan mijn 'collectie' die ik wel echt kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Heb ooit eens de Meze Rai Penta getest en de Empyrean beluisterd die bevielen goed. De 99 Classic was met name qua bas niet mijn ding. Te dik aangezet.
Wie weet dat ik de Alba eens ga proberen als on-the-go setje.

Sinds enige tijd de FiiO FT5 planar aangeschaft, dat is wel een blijvertje nadat ik eerder de Audeze LCD-2 Classic eens had getest. Audeze geluid beviel mij wel aardig maar qua prijs en wat het opleverde was het voor mij op dat moment geen blijvertje.

De FiiO klinkt mij lekker in de oren, alles vrij in balans en toch een redelijke bas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Albinosaurus schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:10:
[...]
Ik was altijd wel benieuwd naar Meze koptelefoons, en dat wakkert hiermee nog wat meer aan. Sowieso wel bijzondere bouweigenschappen, ook wel binnen mijn smaak qua looks. Zou die 109 Pro wel eens tegenover een vintage Beyerdynamic DT 990 willen zetten, of misschien moderner een T1. Luister regelmatig naar zowel planars als dynamic drivers waarbij ik ze allebei hun voor- en nadelen vind hebben. Recentelijk een Hifiman HE-560 toegevoegd aan mijn 'collectie' die ik wel echt kan waarderen.
De Meze 109 heeft een metalen frame. De elementen die de leren hoofdband verbinden met het metalen frame is ook van metaal. De koptelefoon uiterlijk is van echt hout. De gril aan de binnenkant is van een soort aluminium.

Echt hele goede bouwkwaliteit. Hifiman's zijn bij lange na niet zo stevig gebouwd als andere merken, dat verschil is hier zeker merkbaar. Ik denk dat je de Meze zeker weten mag meten met de Beyerdynamics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
maniac2003 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:13:
Sinds enige tijd de FiiO FT5 planar aangeschaft, dat is wel een blijvertje nadat ik eerder de Audeze LCD-2 Classic eens had getest. Audeze geluid beviel mij wel aardig maar qua prijs en wat het opleverde was het voor mij op dat moment geen blijvertje.

De FiiO klinkt mij lekker in de oren, alles vrij in balans en toch een redelijke bas.
Die Fiio FT5 was ik op zich wel geïnteresseerd in. Bouwkwaliteit van Fiio altijd erg goed. Reden dat ik er niet voor gegaan ben is omdat die FT5 best wel zwaar is en ik soms erg lange sessies heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:43:
[...]

Die Fiio FT5 was ik op zich wel geïnteresseerd in. Bouwkwaliteit van Fiio altijd erg goed. Reden dat ik er niet voor gegaan ben is omdat die FT5 best wel zwaar is en ik soms erg lange sessies heb.
Het gewicht was inderdaad wel een puntje van zorg afgaande op mijn eerdere Audeze ervaring. Maar het comfort is wat mij betreft prima. Kan rustig uren luisteren zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
maniac2003 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:55:
[...]

Het gewicht was inderdaad wel een puntje van zorg afgaande op mijn eerdere Audeze ervaring. Maar het comfort is wat mij betreft prima. Kan rustig uren luisteren zonder problemen.
Wat gebruik je om die Fiio aan te sturen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Topping stack
E50 DAC
L50 versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:33:
[...]

De Meze 109 heeft een metalen frame. De elementen die de leren hoofdband verbinden met het metalen frame is ook van metaal. De koptelefoon uiterlijk is van echt hout. De gril aan de binnenkant is van een soort aluminium.

Echt hele goede bouwkwaliteit. Hifiman's zijn bij lange na niet zo stevig gebouwd als andere merken, dat verschil is hier zeker merkbaar. Ik denk dat je de Meze zeker weten mag meten met de Beyerdynamics.
De bouwkwaliteit van Hifiman is zeker bij de oudere generaties wel een dingetje. Mijn HE-560 kwam met een hinge die is vervangen, en elke keer dat ik moet niezen vraag ik me af of die dat wel overleeft.

Voor nu houd ik me even koest (heb de afgelopen maanden erg veel koptelefoons/audioproducten geshopt) maar wanneer het tijd is komt er zeker een Meze. De bouwkwaliteit maar zeker het comfort van Beyerdynamic is voor mij nog ongeëvenaard. Overigens was ik ook erg te spreken over de bouwkwaliteit van een Denon AH-D7200 wat ook wel dicht in de buurt van Beyerdynamic kroop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
Albinosaurus schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:27:
[...]

De bouwkwaliteit van Hifiman is zeker bij de oudere generaties wel een dingetje. Mijn HE-560 kwam met een hinge die is vervangen, en elke keer dat ik moet niezen vraag ik me af of die dat wel overleeft.

Voor nu houd ik me even koest (heb de afgelopen maanden erg veel koptelefoons/audioproducten geshopt) maar wanneer het tijd is komt er zeker een Meze. De bouwkwaliteit maar zeker het comfort van Beyerdynamic is voor mij nog ongeëvenaard. Overigens was ik ook erg te spreken over de bouwkwaliteit van een Denon AH-D7200 wat ook wel dicht in de buurt van Beyerdynamic kroop.
Vorige week zag ik de hifiman audivina te koop voor 600 euro, denk voor die prijs wil ik ze wel proberen. Nou wat matig gebouwd en dat voor een msrp van 2k+... En dan het geluid.. Opzich wel alles aanwezig maar zelfs met EQ klinkt die matig en onnatuurlijk.

Ik blijf het lekker houden bij mijn 1770 en t1. Niet het beste geluid dat ik ooit gehoord heb maar inderdaad, ontzettend comfortabel en goed gebouwd.

• JeroenNietDoen
De Hifiman's zijn pas degelijk vanaf de Arya serie en hoger. En dan nog is de QC belabberd. Ik begrijp ook niet dat mensen hier in blijven trappen.

• Albinosaurus
  • Niet online
Danny Phantom schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:40:
[...]

Vorige week zag ik de hifiman audivina te koop voor 600 euro, denk voor die prijs wil ik ze wel proberen. Nou wat matig gebouwd en dat voor een msrp van 2k+... En dan het geluid.. Opzich wel alles aanwezig maar zelfs met EQ klinkt die matig en onnatuurlijk.

Ik blijf het lekker houden bij mijn 1770 en t1. Niet het beste geluid dat ik ooit gehoord heb maar inderdaad, ontzettend comfortabel en goed gebouwd.
Welke DAC/amp gebruik je? Merkte zelf wel dat de HE 560 een stuk beter wordt met een Schiit Jotunheim. Dat ding heeft serieuze power nodig om goed uit de verf te komen. Qua bouwkwaliteit is het zeker gezien de prijs om te huilen. Overigens vind ik de T1 met afstand de beste koptelefoon die ik ooit heb gehoord, echt een geweldig ding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Sowieso planars hebben echt wel baat bij dikke amps. Ik draaide mijn Edition XS op een Schiit stack en hoewel dat prima werkt krijgen die planar headphones bij zwaardere versterkers gewoon meer leven.

Ik wil mijn Schiit stack dan ook gaan vervangen door een Schiit Midgard + Modius. En liefst een Lokius erbij, want vintage draaiknop equalizer is toch wel de shit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
Albinosaurus schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:23:
[...]

Welke DAC/amp gebruik je? Merkte zelf wel dat de HE 560 een stuk beter wordt met een Schiit Jotunheim. Dat ding heeft serieuze power nodig om goed uit de verf te komen. Qua bouwkwaliteit is het zeker gezien de prijs om te huilen. Overigens vind ik de T1 met afstand de beste koptelefoon die ik ooit heb gehoord, echt een geweldig ding!
Ik gebruik een topping dx3pro+, en ik verwachtte hem snel te willen upgraden, maar eigenlijk niets gevonden wat me niet doof kan maken met de topping, inclusief een he6sev2 (al was ik daar wel de gain voor nodig).
Al wil ik overgaan op een a90 voor de aansluitingen. En een een fysiek EQ doosje, maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept.

En dat is echt typisch hifiman, goed geluid, "msrp" van 5x zo hoog/permanente 80% kortingen en matige bouw. Maar ja, de tuning op de meeste van hun koptelefoons is gewoon geweldig en pakken EQ prima. Gewoon de prijs waard, als je met de slechte QA kunt leven.

Vind zelf de t1.1/t.2 te weinig (sub)bass hebben, die ik er niet lekker op krijg met EQ. Daar waren de verschillende Hifimans die ik had wel weer goed voor, maar ik ben paranoïde op de qa/bouwkwaliteit. Maar denk dat ik binnenkort een audeze lcd2/x haal daarvoor, al moet ik bij een maat nog zijn HiveX stack testen voor ik een besluit neem :)

Oh en ik wil ook nog een JMAudio XTC, (specifieke config moet ik even navragen) dat ding klinkt voor mij zoals men een hd600 omschrijft, met geweldige midrange. Maar heeft daarbij ook andere frequenties :P

[ Voor 6% gewijzigd door Danny Phantom op 17-08-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Danny Phantom schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:44:
[...]
Al wil ik overgaan op een a90 voor de aansluitingen. En een een fysiek EQ doosje, maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept.
A90 stack wel erg dik hoor :Y Fysiek EQ doosje dan zijn je opties erg beperkt, zover ik weet maakt alleen Schiit ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 10:30:
[...]

A90 stack wel erg dik hoor :Y Fysiek EQ doosje dan zijn je opties erg beperkt, zover ik weet maakt alleen Schiit ze.
Stack ben ik niet nodig, mijn dx3 kan dacht ik ook gewoon in dac mode. Al is een d90/a90 stack inderdaad dik. Maar de a90 is 2e hands voor 250-300 vaak wel te vinden, vind dat wel een leuke prijs voor zoiets. En dan hoef je eigenlijk nooit meer iets anders te kopen. Maar dat heeft eigenlijk maar weinig prioriteit voor me, zolang de dx3 me voldoende geluid levert met de koptelefoons die ik heb.

En ja, weet het hoop eigenlijk dat topping er 1tje uitbrengt, meer fan van hun spul dan van schiit. Maar ik houd een oogje op een loki op de 2e hands markt, nieuwprijs ga ik niet betalen, want zo erg haat ik software EQ nu ook weer niet :)

[ Voor 8% gewijzigd door Danny Phantom op 17-08-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Danny Phantom schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:52:
[...]
En ja, weet het hoop eigenlijk dat topping er 1tje uitbrengt, meer fan van hun spul dan van schiit. Maar ik houd een oogje op een loki op de 2e hands markt, nieuwprijs ga ik niet betalen, want zo erg haat ik software EQ nu ook weer niet :)
Topping doet alles digitaal dus een analoge EQ gaan ze niet doen. Sommige Topping AMPs hebben volgens mij wel digitale EQ profiling, weet ik niet zeker.

Ik ben zelf geen fan van Topping. Mede doordat ik het analoge look en feel wel kan waarderen, maar vooral omdat Topping heel veel achter de afstandsbediening danwel via allerlei menuutjes die je met de volumeknop moet bedienen. Ik vind dat niet lekker werken. Ik heb zelf die DX3 Pro gehad, vond het vreselijk onprettig werken. Afzijdig daarvan kon die DX3 Pro maar net aan mijn Hifiman Edition XS aansturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-06 18:58
LAD93 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:25:

Ik heb inmiddels een paar weken de Bose QC Ultra in gebruik.
Reden voor mij: de Sony 1000x (de eerste versie van de Sony serie) heeft wat te kleine/ondiepe earcups die na een tijdje gaan irriteren. Ook de batterij is niet meer wat het geweest is. Verder heb ik snel last van prikkels/stoorgeluiden uit de buurt, dus ik wilde gewoon de beste NC.
Ik heb de nieuwe Sony's nog in handen gehad, maar ja die earcups, en ze komen ook wel erg plastic-achtig over vind dik. Dat heeft de Bose (gelukkig) minder.
Conclusie: voor mij het absoluut waard. Het comfort is echt perfect, ik kan hem heel lang ophebben zonder het te merken. NC is wel wat beter dan de Sony maar zeker niet wereldschokkend.
De immersion modus was een verrassing, als audiofiel had ik nooit gedacht dat het zo gaaf zou zijn, ik gebruik het behoorlijk veel. Het geluidbeeld is dan meer voor je hoofd en als je je hoofd draait blijft het ook op dezelfde plek in de ruimte, heel gaaf gedaan.
De geluidskwaliteit is overigens echt wel goed, mits ik de bas flink terug schroef.
Nog geen rare issues gehad met de Bose, hij doet gewoon wat hij moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:46:
Sowieso planars hebben echt wel baat bij dikke amps. Ik draaide mijn Edition XS op een Schiit stack en hoewel dat prima werkt krijgen die planar headphones bij zwaardere versterkers gewoon meer leven.

Ik wil mijn Schiit stack dan ook gaan vervangen door een Schiit Midgard + Modius. En liefst een Lokius erbij, want vintage draaiknop equalizer is toch wel de shit :+
Met die stack bedoel je dan Magni/Modi? Zelf heb ik jaren plezier genoten van Magnius/Modius dus denk dat Midgard ook wel lekker zal klinken. Heb zelf nooit een Magni gehad maar mensen die ik ken roepen dat de Magnius wel echt een upgrade is, Magnius naar Valhalla 2 of Jotunheim 2 was voor mij wel echt een flinke stap omhoog. Hard genoeg kunnen is heel wat anders dan 'goed' versteken.
Danny Phantom schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:44:
[...]

Vind zelf de t1.1/t.2 te weinig (sub)bass hebben, die ik er niet lekker op krijg met EQ. Daar waren de verschillende Hifimans die ik had wel weer goed voor, maar ik ben paranoïde op de qa/bouwkwaliteit. Maar denk dat ik binnenkort een audeze lcd2/x haal daarvoor, al moet ik bij een maat nog zijn HiveX stack testen voor ik een besluit neem :)

Oh en ik wil ook nog een JMAudio XTC, (specifieke config moet ik even navragen) dat ding klinkt voor mij zoals men een hd600 omschrijft, met geweldige midrange. Maar heeft daarbij ook andere frequenties :P
Wel eens dat de T1 niet echt een basshead is maar ook in het laag wel heel goed verzorgd. Omdat hij 600 ohm is bij de eerste twee versies vraagt hij wel echt veel van je versterker, wanneer die niet krachtig genoeg is zal je er meer mids uit krijgen. Ben benieuwd naar je bevindingen over die Audeze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Crosspost uit mijn ANC earbuds topic, maar past hier ook wel. Bij Bluetooth headphones hebben we het vaker over high-quality codecs als LDAC en de AptX familie. Maar maakt het echt uit?

Picky Audio heeft wel aardige reviews en geeft meestal wel goed advies. Hier kun je over debatteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:36
Na 20 jaar is mijn Sennheiser ermee opgehouden.

Nu ben ik op zoek naar een draadoze hoofdtelefoon, maar ik heb geen idee of een bluetooth vertraging gaat geven bij gamen.

Ik wil de hoofdtelefoon alleen gebruiken op mijn pc die bluetooth heeft onboard. Mijn vraag is of er ook RF hoofdtelefoons zijn die misschien beter geschikt zijn voor gamen op de pc.

Hopelijk kunnen jullie me hiermee verder helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
RoaDHouse schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:04:

Nu ben ik op zoek naar een draadoze hoofdtelefoon, maar ik heb geen idee of een bluetooth vertraging gaat geven bij gamen.

Ik wil de hoofdtelefoon alleen gebruiken op mijn pc die bluetooth heeft onboard. Mijn vraag is of er ook RF hoofdtelefoons zijn die misschien beter geschikt zijn voor gamen op de pc.

Sennheiser RS serie is draadloos op basis van RF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:29:
Crosspost uit mijn ANC earbuds topic, maar past hier ook wel. Bij Bluetooth headphones hebben we het vaker over high-quality codecs als LDAC en de AptX familie. Maar maakt het echt uit?
[YouTube: Is Bluetooth High-Res Even Worth It?]
Picky Audio heeft wel aardige reviews en geeft meestal wel goed advies. Hier kun je over debatteren ;)
Persoonlijk maak ik me niet al te druk om codecs voor BT koptelefoons. AAC is voor mij al goed genoeg wetende dat de koptelefoon zelf ook niet heel goed is vergeleken met veel bedrade koptelefoons. Heeft voor mij een heel ander gebruiksdoel dan 'zo goed mogelijk geluid'. Kan er wel om lachen dat mensen zich blindstaren op die specs terwijl de meer bepalende signaturen van koptelefoons niet voorbij komen in de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-06 20:40
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:44:
Ik heb trouwens sinds een week of 3 de Meze 109 Pro in huis. Vorig jaar voor een Hifiman Edition XS gegaan maar begin dit jaar verkocht omdat die niet lekker paste, draagcomfort was niet ok. Beetje zoektocht naar goede vervanger. Na aardig wat onderzoek ging het tussen de Hifiman Ananda Nano en de Meze 109 Pro. Uiteindelijk gekozen voor "fun" over "analytisch". Plus dat het draagcomfort en bouwkwaliteit van de Meze 109 Pro goed staat aangeschreven. De Meze met €799,- wel zo'n €250,- duurder dan de Hifiman maar goed, ik maak per week zoveel gebruik van een koptelefoon, dat mag wel wat kosten.

Deze koptelefoon is makkelijk aan te sturen, mijn Schiit Magni Heretic biedt meer dan voldoende power. Het comfort is inderdaad heerlijk. Leren hoofdband zit prima Ruimte velour earpads, zitten zo fijn. Bouwkwaliteit is dik in orde, metalen vooral, goede afwerking. En het luistert inderdaad heel prettig weg. Soundstage iets minder, maar dat is altijd het verschil tussen dynamische- en planar drivers. Gelukkig niet zo belabberd als de Sennheiser HD600 series.

Enige minpunt vind ik persoonlijk de stock kabel. Maar even een fatsoenlijke aftermarket kabel besteld voor de afwerking :Y
Ali heeft erg mooie kabels voor weinig.
Deze heb ik voor mijn AKG 712 pro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPjCVG-qwztCjgdnnuUwPwMuyuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SfwIFxKc85jQcR6i0uc5gTfm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:52:
[...]

Sennheiser RS serie is draadloos op basis van RF.
Txs,,, maar is dit beter dan bluetooth ivm met vertraging.

( wel mooi die RS serie )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 14:04

Grozno

acts without consequence!

@Danny Phantom De D50III heeft EQ ingebouwd. DX3 deur uit en een D/A50III bouwen. :P

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-06 14:19
RoaDHouse schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:04:

for what it's worth
Ik heb ooit met een draadloze bowers&wilkins p7 geprobeerd te gamen, met een (goedkoop) bluetooth dongeltje, maar dat was niet te doen. Echt een significante hoeveelheid vertraging (in de orde van 1 sec)

Ik weet niet of het tegenwoordig veel beter is, al was mijn ervaring ook maar een paar jaar geleden.

Voor het gamen heb ik gewoon een gaming headset gekocht, ook al lever je dan wat in op geluidskwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Arfalas schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:13:
[...]

for what it's worth
Ik heb ooit met een draadloze bowers&wilkins p7 geprobeerd te gamen, met een (goedkoop) bluetooth dongeltje, maar dat was niet te doen. Echt een significante hoeveelheid vertraging (in de orde van 1 sec)

Ik weet niet of het tegenwoordig veel beter is, al was mijn ervaring ook maar een paar jaar geleden.

Voor het gamen heb ik gewoon een gaming headset gekocht, ook al lever je dan wat in op geluidskwaliteit
Txs,,, dan is draadloos niks voor mij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Laatst online: 21-08-2024
RoaDHouse schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:43:
[...]
Er zijn prima draadloze oplossingen zonder vertraging zoals bijvoorbeeld de aiaiai tma-2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
RoaDHouse schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:45:
[...]

Txs,,, maar is dit beter dan bluetooth ivm met vertraging.

( wel mooi die RS serie )
Die RS serie is oorspronkelijk bedoeld voor TV kijken. Vertraging is niet merkbaar. Ik heb jaren gegamed op een Sennheiser RS180.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoaDHouse schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:43:
Earbuds en ook nieuwere bluetooth headphones hebben tegenwoordig vaak een gaming mode, met lagere latency, een setting die wel batterijduur scheelt. Maar zoals ^^, beter te kijken naar een optie met specifieke non-bluetooth adapter die specifiek voor gamen etc bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
Grozno schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:12:
@Danny Phantom De D50III heeft EQ ingebouwd. DX3 deur uit en een D/A50III bouwen. :P
Leuk ding wel, maar als ik er toch een haal voor de EQ wil ik er fysieke knoppen op. Anders kan ik net zo goed peace/apo aan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:23:
[...]

Die RS serie is oorspronkelijk bedoeld voor TV kijken. Vertraging is niet merkbaar. Ik heb jaren gegamed op een Sennheiser RS180.
Ik ben nu de opvolgers van deze aan het bekijken ;) ziet er wel pro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Tweaker_BE schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:53:
[...]

Er zijn prima draadloze oplossingen zonder vertraging zoals bijvoorbeeld de aiaiai tma-2.
Ik dacht even dat de naam een grapje was :P maar ook naar deze ben ik nu aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
gambieter schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:36:
[...]

Earbuds en ook nieuwere bluetooth headphones hebben tegenwoordig vaak een gaming mode, met lagere latency, een setting die wel batterijduur scheelt. Maar zoals ^^, beter te kijken naar een optie met specifieke non-bluetooth adapter die specifiek voor gamen etc bedoeld is.
Bedankt voor de info. Ik weet nu waar ik op moet letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
RoaDHouse schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 00:11:
[...]

Bedankt voor de info. Ik weet nu waar ik op moet letten.
Wees er wel van bewust dat bluetooth headphones je ze niet kan gebruiken om tijdens het gamen een voicechat functie te gebruiken. Dan schakelen ze over op voice protocol en de geluidskwaliteit daarvan is bagger. Ik meen zelfs dat sommige headphones helemaal niet bruikbaar zijn i.c.m. een Discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Laatst online: 21-08-2024
RoaDHouse schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 00:09:
[...]
Ik dacht even dat de naam een grapje was :P maar ook naar deze ben ik nu aan het kijken.
Tja.... naam valt op maar blijft ook vreemd. Ding is verder meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
Albinosaurus schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:56:
[...]

[...]

Wel eens dat de T1 niet echt een basshead is maar ook in het laag wel heel goed verzorgd. Omdat hij 600 ohm is bij de eerste twee versies vraagt hij wel echt veel van je versterker, wanneer die niet krachtig genoeg is zal je er meer mids uit krijgen. Ben benieuwd naar je bevindingen over die Audeze!
Zondag nog de lcd x van een maat van me geluisterd (en de hivex). De audeze is echt geweldig. Lekkere comfy pads net een leren stoel van je oma en helder geluid. Enige nadeel, hij is verdomt zwaar maar ja dat weet iedereen. Maakt wel weer dat die tenminste goedgebouwd aanvoelt, wat ik bij de dure hifimans niet heb.
Maar ik ga denk ik voor de 2 closed, toch nog betere bass als ik de reviews mag geloven.

De hivex was wel okay i guess. Heel goedkoop voelde die, door de headband die de maker gewoon van goedkope een random koptelefoon hergebruikt heeft. Klonk verder wel lekker, maar was er niet echt van onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bleg mijn Schiit Magni amp moet vandaag opgestuurd worden. Heeft al langere tijd het issue dat bij aanzetten het linkerkanaal heel zacht wordt en dan weer langzaam terugkomt. Dat blijft zo 15 minuten duren. Schiit EU heeft maand of 3 terug al een nieuw mainboard opgestuurd waarna het probleem verholpen leek. Na een week of 3 was het weer terug. Nu hebben ze verzocht om de unit op te sturen.

Ben benieuwd, maar goed, zit dan wel voorlopig zonder amp. Mijn koptelefoon voorlopig onbruikbaar dus :/ Misschien dat ik vanavond wel een vervangend apparaat scoor en dan wanneer die amp gemaakt is die, samen met de dac, verkoop. Bedoel interesse in een Schiit Modi / Magni moet er wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Danny Phantom schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:22:
[...]

Zondag nog de lcd x van een maat van me geluisterd (en de hivex). De audeze is echt geweldig. Lekkere comfy pads net een leren stoel van je oma en helder geluid. Enige nadeel, hij is verdomt zwaar maar ja dat weet iedereen. Maakt wel weer dat die tenminste goedgebouwd aanvoelt, wat ik bij de dure hifimans niet heb.
Maar ik ga denk ik voor de 2 closed, toch nog betere bass als ik de reviews mag geloven.

De hivex was wel okay i guess. Heel goedkoop voelde die, door de headband die de maker gewoon van goedkope een random koptelefoon hergebruikt heeft. Klonk verder wel lekker, maar was er niet echt van onder de indruk.
Op het oog vind ik de bouwkwaliteit van de LCD-X juist wat tegenvallen, de behuizing van de driver ziet er wel robuust uit maar maak me wat zorgen over het bevestigingsmateriaal. Het verstelbare deel en het y stuk waaraan de drivers vastgemaakt zijn zien er voor mij wat slijtgevoelig uit. De geluidskwaliteit blijft voor mij wel een hele interessante om eens mee te maken zeker omdat ik al vrij dicht bij de zon heb gevlogen met andere koptelefoons.
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 06:37:
Bleg mijn Schiit Magni amp moet vandaag opgestuurd worden. Heeft al langere tijd het issue dat bij aanzetten het linkerkanaal heel zacht wordt en dan weer langzaam terugkomt. Dat blijft zo 15 minuten duren. Schiit EU heeft maand of 3 terug al een nieuw mainboard opgestuurd waarna het probleem verholpen leek. Na een week of 3 was het weer terug. Nu hebben ze verzocht om de unit op te sturen.

Ben benieuwd, maar goed, zit dan wel voorlopig zonder amp. Mijn koptelefoon voorlopig onbruikbaar dus :/ Misschien dat ik vanavond wel een vervangend apparaat scoor en dan wanneer die amp gemaakt is die, samen met de dac, verkoop. Bedoel interesse in een Schiit Modi / Magni moet er wel zijn.
Wat heb je als mogelijke vervanger op het oog? Verkoop van Schiit zal geen probleem zijn in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Albinosaurus schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:14:
Wat heb je als mogelijke vervanger op het oog? Verkoop van Schiit zal geen probleem zijn in ieder geval.
Eigenlijk wilde ik de Magni eerst verkopen en dan een Schiit Midgard kopen. Dan na verloop van tijd de Modi vervangen door de Modius.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
Albinosaurus schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:14:
[...]

Op het oog vind ik de bouwkwaliteit van de LCD-X juist wat tegenvallen, de behuizing van de driver ziet er wel robuust uit maar maak me wat zorgen over het bevestigingsmateriaal. Het verstelbare deel en het y stuk waaraan de drivers vastgemaakt zijn zien er voor mij wat slijtgevoelig uit. De geluidskwaliteit blijft voor mij wel een hele interessante om eens mee te maken zeker omdat ik al vrij dicht bij de zon heb gevlogen met andere koptelefoons.
Zolang de drivers maar blijven leven maakt het mij niet uit :P
Maar het voelt inderdaad niet zo goed als een Beyer, maar wel veel beter dan een hifiman. En ik dacht dat het vervangen van onderdelen ook prima te doen en geregeld was bij Audeze.

Was trouwens een beetje doelloos aan het kijken op marktplaats voor een koopje/inspiratie, zag ik een leuke grado staan in de buurt, voor weinig. Dus denk is iemand die probeert te scammen met een gehacked account, maar bleek toch echt. Buiten dat het een typische grado is en hij naar rook ruikt wel tevreden. Er komt een geweldig geluid uit die ik niet bij andere grados heb mogen ervaren, zoals de sr325 of hemp. Nu hoop ik dat nieuwe pads de rook geur een beetje verminderen en de comfort verbeteren :#

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yY_OCnWRVh0yZdelR7YmCQajpig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qKaQcxawgX0syQFrDc3wvxUa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Danny Phantom op 03-09-2024 23:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Nice catch, zeker voor een zacht prijsje! Ik had zelf eens de fout gemaakt om een 'te lage' Grado te shoppen die ik (lang) niet goed genoeg vind. Nu wat huiverig om iets beters ervan te halen.

Als oorkussens vervangen niet voldoende is zou hem een nachtje met een bak natuurazijn gemengd met soda in een gesloten omgeving kunnen laten. Dat heeft mijn HD 6xx 'gefixt' waar ik zelf best verbaasd over was.

• Danny Phantom
  • Niet online
Albinosaurus schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:34:
Nice catch, zeker voor een zacht prijsje! Ik had zelf eens de fout gemaakt om een 'te lage' Grado te shoppen die ik (lang) niet goed genoeg vind. Nu wat huiverig om iets beters ervan te halen.

Als oorkussens vervangen niet voldoende is zou hem een nachtje met een bak natuurazijn gemengd met soda in een gesloten omgeving kunnen laten. Dat heeft mijn HD 6xx 'gefixt' waar ik zelf best verbaasd over was.
Het geeft je wel een idee van de comfort, want dat is bij allemaal vrij matig geloof ik :p

Soda heb ik in het verleden een keer geprobeerd met een muf ruikende koptelefoon, werkte helaas niet. Maar wellicht werkt het beter bij rookgeur? Natuurazijn nog nooit geprobeerd, maar hey is het proberen waard, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Natuurazijn heeft het voordeel dat als je het in een dichte omgeving stopt (bijvoorbeeld een doos die je luchtdicht maakt) gaat stomen en dus wat meer doordringt. Als je dat combineert met soda dat wat sterker is tegen vetaanslag haalt dat het meeste wel weg.

Oorkussens zelf vervang ik of was ik met de hand met was wasmiddel, soda en een klein beetje wasverzachter voor de geur. Heb er de meest heftig 'vervuilde' koptelefoons schoon mee gekregen. Om er vervolgens achter te komen dat een 6xx niet zo heel bijzonder is. Moet wel toegeven dat ik vrij lui ben en liever oorkussens vervang dan ze was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
Albinosaurus schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:17:
Natuurazijn heeft het voordeel dat als je het in een dichte omgeving stopt (bijvoorbeeld een doos die je luchtdicht maakt) gaat stomen en dus wat meer doordringt. Als je dat combineert met soda dat wat sterker is tegen vetaanslag haalt dat het meeste wel weg.

Oorkussens zelf vervang ik of was ik met de hand met was wasmiddel, soda en een klein beetje wasverzachter voor de geur. Heb er de meest heftig 'vervuilde' koptelefoons schoon mee gekregen. Om er vervolgens achter te komen dat een 6xx niet zo heel bijzonder is. Moet wel toegeven dat ik vrij lui ben en liever oorkussens vervang dan ze was.
Ik heb de koptelefoon (zonder de pads) een paar nachtjes in een dichte vuilniszak gestopt met soda en een klein beetje azijn en overdag ze een beetje laten luchten. Inmiddels ruik ik er niets meer van en icm de nieuwe pads is hij dan ook weer perfect. Goede tip wel voor de pads, zal die ouwe eens proberen te wassen ipv direct weg te gooien, extra setje kan nooit kwaad. Al denk ik niet dat ze het gaan overleven, zitten al wat scheurtjes in enzo.

Voor sommige koptelefoons is een schoonmaak beurt voor een extra jaar de pads gebruiken wel handig. Voor sommigen zijn de prijzen onzinnig hoog (als je ze al kunt vinden), zoals voor de sennheiser hd700/800s/focal spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 18:20
Sinds gisteren in het bezit van een wh-1000xm4. Hiervoor altijd een Soundcore Q30 gehad waar ik altijd enorm onder de indruk was van het geluidskwaliteit. Helaas na twee jaar lieten de oorschelpen los een veel voorkomende kwaal na verloop van tijd.

Mijn verwachtingen waren best hoog zit toch een prijskaartje aan van €250,-. Eenmaal op valt me het geluidskwaliteit best wel tegen en niet veel of zelfs minder geluidskwaliteit als de Q30 die bijna 3 keer zo goedkoop is. Best wel een teleurstelling voor dat bedrag.

Ik verwachtte echt detail in geluiden en een mooi gebalanceerd geluid. Uiteraard zal je dit vast kunnen tweaken via de app maar out of the box vergelijken met de Q30 niet dat ik denk van: "wow, wat een geluid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-06 17:02
Mijn vrouw heeft een Sony XM3 die ik regelmatig buiten op heb tijdens het auto poetsen of andere werkzaamheden in de tuin. Wat mij irriteert is dat mijn oren al vrij snel behoorlijk warm worden. Zijn er misschien NC headphones die wat minder warm zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
rutgergron schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:31:
Sinds gisteren in het bezit van een wh-1000xm4. Hiervoor altijd een Soundcore Q30 gehad waar ik altijd enorm onder de indruk was van het geluidskwaliteit. Helaas na twee jaar lieten de oorschelpen los een veel voorkomende kwaal na verloop van tijd.

Mijn verwachtingen waren best hoog zit toch een prijskaartje aan van €250,-. Eenmaal op valt me het geluidskwaliteit best wel tegen en niet veel of zelfs minder geluidskwaliteit als de Q30 die bijna 3 keer zo goedkoop is. Best wel een teleurstelling voor dat bedrag.

Ik verwachtte echt detail in geluiden en een mooi gebalanceerd geluid. Uiteraard zal je dit vast kunnen tweaken via de app maar out of the box vergelijken met de Q30 niet dat ik denk van: "wow, wat een geluid".
Heb zelf geen hoge pet op van de geluidskwaliteit/details van Sony koptelefoons, ken zelf de Q30 niet maar als ik hem vergelijk zie ik de Sony niet heel overtuigend winnen. Mogelijk heb je wat maar aan een B&W, Sennheiser of Bose koptelefoon uit de zelfde prijsklasse.
cassiekai schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:33:
Mijn vrouw heeft een Sony XM3 die ik regelmatig buiten op heb tijdens het auto poetsen of andere werkzaamheden in de tuin. Wat mij irriteert is dat mijn oren al vrij snel behoorlijk warm worden. Zijn er misschien NC headphones die wat minder warm zitten?
Zelf heb ik om precies de zelfde reden mijn XM3 weggedaan en overgestapt op een Bose QC 35 II, daarna werd het voor mij nog beter met AirPods Max omdat die als een van de weinigen geen leren oorkussens heeft. Je zou ook nog kunnen kijken voor velours oorkussens voor de XM3, doet mogelijk wat met de ruisonderdrukking/isolatie maar is wel een stuk minder snel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomox
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-06 22:46
Ik heb gisteren een Qudelix 5k besteld om eens wat te proberen op mijn oude HD598. Die ligt namelijk al een tijdje te verstoffen omdat ik geen jack poort in de telefoon heb en de adapter plug debiel lang is. Die plug zorgt er vrijwel direct voor dat je je 3.5mm jack sloopt.

Nu zag ik ook dat een hifiman sundara of edition XS erg fijn is. Iemand ervaring met die combo?

Daarnaast las ik dat de ene 18 Ohm en de andere 32 Ohm impedantie heeft, met beide dezelfde gevoeligheid. Dus dat betekent eigenlijk gewoon dat de ene twee keer zo hard kan met dezelfde spanning, mits de stroom geleverd kan worden. Geen idee of het volume ook een issue is met deze combo?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste