Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

*knip* off topic

[ Voor 89% gewijzigd door Gonadan op 27-08-2023 21:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
kyrillajax schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:14:
Hallo,

Na een tijdje wat uitgeprobeerd te hebben en ik nu eindelijk de Sundara gekocht (tweedehands) :). Het geluid vind ik best lekker klinken en beter dan de Sennheiser 660S naar mijn mening. Ik heb al een custom cable besteld, maar ik twijfel nog om een after market oorkussen te kopen. De stock pads zijn namelijk niet het aller comfortabelste pads, al zijn ze zeker niet slecht. Ik heb de Ori Pads hybrid van ZFM op het oog, maar ik vraag me af of de binnenste kant van de oorkussen wel gaten in het leer hebben (net zoals de Dekoni elite hybrid pads)?

Bedankt alvast voor het antwoorden!
Je kunt ze altijd zelf een mail sturen. Meeste bedrijven reageren daar vrij prima op is mijn ervaring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07-06 16:24
Danny Phantom schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:17:
[...]

Je kunt ze altijd zelf een mail sturen. Meeste bedrijven reageren daar vrij prima op is mijn ervaring
Inmiddels heb ik me wel bedacht om geen pads van ZFM te kopen, gezien de ongunstige voorwaarden die eraan zijn verbonden. Ik denk dat ik misschien wel Dekoni pads ga bestellen bij een europese webshop die ze verkoopt. Dan zal het de TH900 pads zijn, heel erg vergelijkbaar met de Hifiman compatible pads.

• Viscerous
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 09:39
kyrillajax schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:30:
[...]

Inmiddels heb ik me wel bedacht om geen pads van ZFM te kopen, gezien de ongunstige voorwaarden die eraan zijn verbonden. Ik denk dat ik misschien wel Dekoni pads ga bestellen bij een europese webshop die ze verkoopt. Dan zal het de TH900 pads zijn, heel erg vergelijkbaar met de Hifiman compatible pads.
Het is goed om te weten dat de pads blijkbaar soms bijna net zoveel verschil maken als de headphones zelf, zie bijvoorbeeld deze frequency response metingen van Oratory1990 van de HD800S met en zonder Dekoni pads. In dit geval leidt het tot minder volume en proportioneel minder bass omdat ze gewoon dikker zijn. Volledige post hier terug te vinden.

• kyrillajax
Viscerous schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:38:
[...]

Het is goed om te weten dat de pads blijkbaar soms bijna net zoveel verschil maken als de headphones zelf, zie bijvoorbeeld deze frequency response metingen van Oratory1990 van de HD800S met en zonder Dekoni pads. In dit geval leidt het tot minder volume en proportioneel minder bass omdat ze gewoon dikker zijn. Volledige post hier terug te vinden.
Dat klopt, maar dat hangt ook best af van de koptelefoon. Bij sommige heeft het veel effect en bij andere wat minder. De pads van Dekoni zijn de TH900 hybrids en zij zijn nagenoeg identiek aan de stock pads van de Sundara die ik heb. Dus ik denk niet dat de Dekoni pads het geluid negatief gaat beïnvloeden.

• Viscerous
kyrillajax schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:03:
[...]

Dat klopt, maar dat hangt ook best af van de koptelefoon. Bij sommige heeft het veel effect en bij andere wat minder. De pads van Dekoni zijn de TH900 hybrids en zij zijn nagenoeg identiek aan de stock pads van de Sundara die ik heb. Dus ik denk niet dat de Dekoni pads het geluid negatief gaat beïnvloeden.
Ik vind de verschillen hier toch best groot: Sundara stock pads, Dekoni Sheepskin, 2020 stock pads, maar ik zie geen metingen voor hybrid dus misschien valt dat mee. Zou je overigens niet deze moeten hebben dan? Die van de TH900 is volgens Dekoni alleen getest op Fostex headphones.

• kyrillajax
Viscerous schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:20:
[...]

Ik vind de verschillen hier toch best groot: Sundara stock pads, Dekoni Sheepskin, 2020 stock pads, maar ik zie geen metingen voor hybrid dus misschien valt dat mee. Zou je overigens niet deze moeten hebben dan? Die van de TH900 is volgens Dekoni alleen getest op Fostex headphones.
De afmetingen en angle van de TH900 hybrids zijn hetzelfde als de stockpads van Hifiman Sundara die ik heb liggen. En qua materialen zouden ze ook hetzelfde moeten zijn, op de velour na dan. Die is net wat anders, maar verschilt niet erg van elkaar volgens mij. Ten slotte zijn het allebei hybrid pads, zowel de stock Sundara als de TH900. Zoek maar op de website van Dekoni, TH900 (elite) hybrid, de foam die op de drivers komen te zitten zijn ook hetzelfde (die van de TH900 schijnt goed door, dat heeft de stock pads ook).

Edit: ik doel op de 2020 stock pads, de ene die angled zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
kyrillajax schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:36:
[...]

De afmetingen en angle van de TH900 hybrids zijn hetzelfde als de stockpads van Hifiman Sundara die ik heb liggen. En qua materialen zouden ze ook hetzelfde moeten zijn, op de velour na dan. Die is net wat anders, maar verschilt niet erg van elkaar volgens mij. Ten slotte zijn het allebei hybrid pads, zowel de stock Sundara als de TH900. Zoek maar op de website van Dekoni, TH900 (elite) hybrid, de foam die op de drivers komen te zitten zijn ook hetzelfde (die van de TH900 schijnt goed door, dat heeft de stock pads ook).

Edit: ik doel op de 2020 stock pads, de ene die angled zijn.
Klopt maar de TH900 Hybrids worden wel op een andere manier bevestigd, dus je hebt er weinig aan als ze er niet op passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Viscerous schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 00:19:
[...]

Klopt maar de TH900 Hybrids worden wel op een andere manier bevestigd, dus je hebt er weinig aan als ze er niet op passen.
Daar moet ik een aparte mounting ring can Hifiman kopen. Dat geldt voor heel veel pads, behalve voor de Dekoni Hifiman pads, die komen wel met de correcte mounting ring. Desnoods kan ik het van de stock pads halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-06 15:55
Wat is nou een goede kantoor headphone (dus iets van Teams gecertificeerd is) die over ear is, goede noise cancellation heeft en die niet teveel achtergrond geluid oppikt door de mic (dan kom je denk ik uit op een product met een mic boom?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:05

Grozno

acts without consequence!

Welke heb je al gevonden?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

https://learn.microsoft.c...teams/devices/usb-devices
Bose NC700. Die is speciaal op de markt gezet voor online vergaderingen en ANC.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:45

WCA

De earpads van mijn WH1000-XM2 begonnen toch echt wel te verslijten na al die tijd. Vervangingen vinden die niet van bijzonder matige kwaliteit zijn was een uitdaging, maar uiteindelijk uitgekomen op vervangende pads van Misodiko, dikke aanrader. Ze zijn wat dikker dan het origineel, en dat maakt dat ze wel iets anders klinken ook. Maar naar mijn idee zeker niet slechter, misschien wel beter. Ze zitten ook erg lekker, en ik vind persoonlijk ook het kleurtje wel leuk.

https://misodiko.com/coll...0x-headphones-cooling-gel

Voor wie op zoek is, kan deze van harte aanraden.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonkel_River
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 04-06 15:44
Met Black Friday in het vooruitzicht, ben ik op zoek naar advies om mijn luisterervaring te upgraden. Ik zoek een over-ear koptelefoon die geweldig geluid levert en tegelijkertijd comfortabel is, zelfs bij langdurig gebruik. Geluidskwaliteit en een lange batterijduur zijn prioriteiten, zodat ik ongestoord van mijn favoriete films en series kan genieten.

Heb jij ervaring met een over-ear koptelefoon die aan deze eisen voldoet? Ik ben benieuwd naar aanbevelingen, vooral met Black Friday in zicht. Alle feedback en recensies worden enorm gewaardeerd! Bedankt voor het delen van jouw expertise en ervaringen.

[ Voor 48% gewijzigd door Nonkel_River op 14-11-2023 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:20
Voor Bluetooth transmitter zou je naar een Fiio br13 kunnen kijken.

Momenteel ook nog in de aanbieding en Fiio is gewoon goed spul en vaak ook met firmware updates komt. Ik heb hem alvast besteld vooral voor meerdere aansluitingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nonkel_River
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 04-06 15:44
Amdwarrior schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:47:
Voor Bluetooth transmitter zou je naar een Fiio br13 kunnen kijken.

Momenteel ook nog in de aanbieding en Fiio is gewoon goed spul en vaak ook met firmware updates komt. Ik heb hem alvast besteld vooral voor meerdere aansluitingen.
Dat is een geweldige suggestie! Bedankt voor de tip over de Fiio br13 Bluetooth transmitter. Het feit dat Fiio betrouwbaar is en regelmatig firmware-updates uitbrengt, is zeker een pluspunt. De mogelijkheid voor meerdere aansluitingen klinkt ook als een handige functie. Ik waardeer je advies enorm en ben enthousiast om deze transmitter verder te verkennen. Als je nog meer ervaringen of tips hebt, deel ze gerust. Nogmaals, dank voor je waardevolle suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:46
@Nonkel_River voor de koptelefoon zou ik vooral in de winkel gaan testen en reviews lezen.
Testen wat lekker zit op jou hoofd want elk hoofd is anders.
Reviews lezen want geluid is anders per koptelefoon.
En kom je er niet uit, het topmodel van Sony wint in de meeste vergelijkende reviews wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

@swhnld in welke vergelijkende reviews wint welk topmodel van Sony wat wel?
Ik heb nog geen Sony op mijn hoofd gehad die het wint van de Hifiman Sundara of DCA Ether CX, op basis van comfort en geluidskwaliteit.
Qua bluetooth koptelefoons is de Bose QC45 de leukste koop in de markt denk ik nu zo.

[ Voor 67% gewijzigd door Grozno op 12-11-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:20
Nonkel_River schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:16:
[...]

Dat is een geweldige suggestie! Bedankt voor de tip over de Fiio br13 Bluetooth transmitter. Het feit dat Fiio betrouwbaar is en regelmatig firmware-updates uitbrengt, is zeker een pluspunt. De mogelijkheid voor meerdere aansluitingen klinkt ook als een handige functie. Ik waardeer je advies enorm en ben enthousiast om deze transmitter verder te verkennen. Als je nog meer ervaringen of tips hebt, deel ze gerust. Nogmaals, dank voor je waardevolle suggestie!
Was vergeten dat deze alleen kan ontvangen. Er is ook een duurdere versie van die kost rond 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-06 11:02
Ik ben voornemens om de Hifiman Sundara aan te schaffen, omdat ik graag een keer een planar koptelefoon wil proberen tegenover mijn BD DT770 Pro 250Ohm.

Ik gebruikte eerst de Fiio K3 USB DAC/Amp om de BD DT770 aan te sturen en later gewoon de onboard aansluiting van mijn moederbord. Krijg volume genoeg uit de BD DT770.

Zou de Fiio echter ook voldoende zijn voor de Hifiman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

https://www.audiosciencer...a-review-headphone.22529/

Daar kun je de gevoeligheid terugzien, om een inschatting te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Grozno op 18-11-2023 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
40 Ohm impedance met prima gevoeligheid zoals ik het lees. Klinkt alsof het wel goed gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik sta op het punt om te investeren in een goede hoofdtelefoon en heb een Beyerdynamic DT 900 PRO X in mijn winkelwagentje.
Alleen wil ik graag weten of mijn onboard soundcard in de game pc, ALC892 toereikend is.

In mijn case is er ruimte voor een interne pcie kaart, bijvoorbeeld een Creative AE-5/AE-7, maar een externe kaart is ook welkom.

Ook heb ik verschillende dac's gezien, maar dan is er nog software nodig qua EQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:19
Qua vermogen denk ik dat het met de 900 Pro nog wel eens mee kan vallen wat je nodig hebt. Die is 40Ohm en doet 100dB spl/1mw. Zelf heb ik de 770 pro 80Ohm (96dB/1mw) en daar komen de standaard koptelefoon uitgangen nog wel eens wat tekort.

Of de hoofdtelefoon echt lekker gaat klinken met je ALC892 is een hele andere vraag. Erg high end is die chip niet maar het één en ander hangt af hoe goed de implementatie op het moederbord is.

Zelf gebruik ik mijn DT 770 pro meestal in combinatie met een Fiio BTR5 en als ik de hoofdtelefoon wil gebruik met mijn PC dan sluit ik die gewoon op een usb-C kabel aan die klaar ligt. Mijn BTR5 heeft overigens voldoende vermogen icm de balanced output maar wel wat weinig accu capaciteit voor de 770 pro.

Ik heb nog een Asus Xonar DX/XD in mijn computer zitten, die heeft ook niet overdreven veel headroom op de front panel aansluiting als ik daar mijn 770 in prik. Misschien dat ik voor het gemak nog wel eens een externe interface aanschaf maar dan wil ik daar ook fatsoenlijke XLR ingangen voor microfoons op hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

PdeBie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:40:
40 Ohm impedance met prima gevoeligheid zoals ik het lees. Klinkt alsof het wel goed gaat komen :)
Dat is te simpel geredeneerd. De impedantie is een factor in hoeveel stroom er uit een versterker gaat, maar zegt lang niet altijd iets over de gevoeligheid van een koptelefoon. Voor dat laatste moet je vooral weten wat het volume is bij een bepaald vermogen of bepaalde hoeveelheid stroom.

\\Edit: Ow oeps, volgens mij las ik net niet helemaal goed. Je hebt ook naar gevoeligheid gekeken. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Grozno op 28-11-2023 19:02 ]

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als het goed is wordt er vanavond nog een 900 Pro X met een Creative AE-5 bezorgd.
Ben heel benieuwd.

Vandaag nog naar wat testen gezocht op Youtube, is deze al eens langsgekomen? Heel bizar.

YouTube: Best 8D song EVER experience with headphones 🎧 2021

• Grozno

Grozno

Oef, dat nummer vind ik lastig met plezier te beluisteren...

Dit is al een oude opname, maar qua effect nog steeds wel leuk gedaan.

• PdeBie
Grozno schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:59:
[...]

Dat is te simpel geredeneerd. De impedantie is een factor in hoeveel stroom er uit een versterker gaat, maar zegt lang niet altijd iets over de gevoeligheid van een koptelefoon. Voor dat laatste moet je vooral weten wat het volume is bij een bepaald vermogen of bepaalde hoeveelheid stroom.

\\Edit: Ow oeps, volgens mij las ik net niet helemaal goed. Je hebt ook naar gevoeligheid gekeken. :)
Inmiddels heb ik de Hifiman Sundara in huis en m'n FiiO K3 kan hem makkelijk aansturen.
Fijne koptelefoon trouwens. Zit comfortabel, geluid is goed (voor wat ik tot nog toe gehoord heb).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tussen al die top headphones ook maar eens even wat over de andere kant van het assortiment ;)

Ik was wel benieuwd hoe veel beter de goedkope ANC bluetooth headphones intussen zijn. Eerder dit jaar of zo terug kocht ik de Sony WH-CH720N en die viel me nogal tegen, vond deze zeker niet zo goed met ANC of comfort als de online reviews die het verkochten als fantastisch en een doorbraak. Mijn broer heeft die nu ;)

Aangezien ik nog wel eens vragen kreeg van collega's over goedkopere koptelefoons met ANC, heb ik er zelf eentje gekocht: de Soundcore Anker Q20i; niet te verwarren met de Soundcore Q20. De koptelefoons zijn hetzelfde, op een paar belangrijke verschillen na:
- de Q20i heeft USB-c, de Q20 is micro-USB
- de Q20i kan worden ingesteld in de Soundcore app, de Q20 niet. Dwz geen EQ aanpassen en afwisselen tussen instellingen (ANC, transparancy) alleen via de knoppen.
Aangezien ze dezelfde prijs zijn (£50 zonder korting, ik had ze voor £42) snap ik niet dat er nog mensen de Q20 kopen. Er wordt geadverteerd met 40u batterijduur met ANC aan, dus opladen hoeft niet zo vaak.

Tot nu toe vallen ze niet tegen. Ik heb de Bose QC45, Bose NC700 en Sony WH-1000xm3 (en Sony MDR-1000x) als vergelijkingsmateriaal, en ik zou zeggen dat ze half zo goed zijn voor 1/5 tot 1/6e van de prijs! Ze zitten net zo comfortabel of oncomfortabel, zweterige oren zijn een risico, maar dat heb ik ook met de dure koptelefoons! De ANC is niet van het Bose/Sony niveau, maar zeer acceptabel voor kantoortuinen; met muziek aan hoor je de collega's niet echt meer, dus doel bereikt. De microfoon is acceptabel, maar daar zou ik ze niet voor kopen; goed genoeg zou ik zeggen, zeker voor de prijs.

Ik heb ze ook in het vliegtuig uitgeprobeerd, zelfde resultaat: goed genoeg maar de Bose/Sony zijn beter. Maar voor iemand die gewoon een goedkope ANC koptelefoon wil hebben voor op kantoor of zo, aanradertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 06-06 23:49
Een consumenten vraagje:

Dochter is in de markt voor nieuwe BT headphones met ANC. Die ANC is superbelangrijk voor haar, helpt haar concentratie op school.

Maar tijdens toetsen mag ze wel headphones gebruiken maar er geen BT apparaat gekoppeld zijn, Hier dus een spec die ik in reviews en pricewatch niet kan vinden: welke headphones hebben ook ANC als er geen apparaat gekoppeld is?

Tweede vraag: niet alle ANC gaat even goed om met windgeluiden buiten. Goede / slechte ervaringen op dit gebied?

Ze gebruikt nu naar tevredenheid een Fresh ‘n Rebel Clam ANC, maar die is aan vervanging toe. Helaas bevalt de opvolger (Clam ANC 2) helemaal niet, ze heeft het gevoel dat windgeluid niet wordt onderdrukt.

Naar welke merken of modellen zouden we kunnen kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 13-12-2023 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-06 13:41
voor de sony xm4 weet ik dat hij het ook doet als er niks is gekoppeld. Zal bij de 3 en 5 niet anders zijn

Laatst ook gebruikt in het vliegtuig, zonder muziek, ideaal

diezelfde sony is ruk met wind. Als ik de noise canceling uit zet is er prima naar wat muziek/podcast te luisteren op de fiets. Sowieso wel fijn om het verkeer mee te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26
Ik heb een 6jr oude samsung met anc en sony oordopjes (de xm4). Beide hebben anc zonder bt gekoppeld.

Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat dit standaard functionaliteit is. Hooguit dat ze dan na X tijd auto-power-off doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

t_captain schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:15:
Maar tijdens toetsen mag ze wel headphones gebruiken maar er geen BT apparaat gekoppeld zijn, Hier dus een spec die ik in reviews en pricewatch niet kan vinden: welke headphones hebben ook ANC als er geen apparaat gekoppeld is?
Ik heb net mijn Bose QC45, Bose NC700 en Sony WH-1000xm3 getest. De Bose QC45 en Sony WH-1000xm3 gaan hier goed mee om, ANC is onafhankelijk van de actieve BT verbinding, je moet alleen de automatische shut-off instellen in de app dat die niet zomaar snel uitgaat (wat normaal goed is om batterij te sparen).

De Bose NC700 vond het helemaal niet leuk om geen verbinding te hebben en ging gek doen, inclusief uitschakelen en weer aangaan en verbinding zoeken. Kan een instelling zijn, maar die kan ik niet aanbevelen (ook een beetje duur voor dergelijk gebruik :p ).

Je zult waarschijnlijk met oordopjes hetzelfde kunnen doen.
Tweede vraag: niet alle ANC gaat even goed om met windgeluiden buiten. Goede / slechte ervaringen op dit gebied?
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt uitgeven (je hebt geen budget aangegeven). Veel van de headphones hebben moeite met wind, daar waar je bij oordopjes nu vaker een windsetting

Ik vermoed dat juist de betere koptelefoons het moeilijker gaan hebben met wind, omdat ze meer microfoons hebben en er dus meer kans voor windgeluiden is. De windsetting op oordopjes is vaak gewoon het lager zetten van de ANC met wat aanpassingen, en daar zijn de koptelefoons juist niet voor. Er wordt wel vaker aangeraden de ANC uit te zetten bij wind, en het aan de passieve isolatie over te laten. Je moet daar dus een headphone set hebben waar de ANC uit te zetten is, en dan valt de Bose QC45 af. Het schijnt dat de oude QC35 wel een windsetting had, maar kan dat niet testen.

Kun je niet beter een goedkoop ANC earbuds setje erbij kopen voor haar? Bijvoorbeeld de Earfun Air Pro 3 (€80), die heeft na updaten van de firmware een windsetting, of de nog goedkopere (€42.50) 1More PistonBuds Pro Q30, die heeft een Wind Noise Reduction (WNR) setting. Of de beste goedkope earbuds met echt goede ANC en windsetting: Soundcore Liberty 4NC (€90). Die laatste zijn mijn favoriet, maar ik gebruik die andere twee op de fiets en daar is de WNR goed genoeg voor.

Als je heel goedkoop wilt gaan voor ANC, probeer de Soundcore Q20i genoemd in gambieter in "Het grote Headphones topic - Deel 2" net boven je post. Heb deze nog niet geprobeerd in de wind, ik gebruik ze alleen op kantoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:53
Het schijnt dat de oude QC35 wel een windsetting had, maar kan dat niet testen.
Dit is de belangrijkste reden dat ik laatst een 'nieuwe' (helaas niet meer helemaal nieuw te krijgen) QC35 ii heb aangeschaft. Bij deze koptelefoon kun je de ANC op 'laag' zetten wat in de praktijk betekent dat de microfoons aan de buitenkant worden uitgezet. Dit is ideaal voor windgeruis. Bijna geen last meer van. En wat ik over andere koptelefoons lees of zelf ervaren heb (de Sony en de Bose 700) is dat je altijd last blijft houden ervan.

Het verbaasd mij enorm dat fabrikanten dit niet mogelijk maken op meer modellen en dat bijvoorbeeld Bose het had, maar bij nieuwere modellen onmogelijk heeft gemaakt, terwijl het toch een vrij eenvoudige instelling is volgens mij

• t_captain
  • Laatst online: 06-06 23:49
Thanks!

Van de Sony zie ik inmiddels de XM4 als opvolger van de XM3. Ik kan een nuttig artikel vinden: https://www.soundguys.com...vs-sony-wh-1000xm3-38479/

Het lijkt niet op de XM4 essentieel anders is waar het gaat om de ANC en windgevoeligheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sony heeft allang de XM5 :) . De XM4 is niet echt anders dan de XM3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:17
Inmiddels half jaartje de Hifiman Edition XS in bezit, vandaag te koop gezet. Supertevreden over de geluidskwaliteit van deze planar, maar ik wil toch graag naar iets compacter / meer snug fit. De Edition XS is nou eenmaal een massive koptelefoon.

Misschien downscalen naar een Sundara of eens een HD660S uitproberen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:54:
Inmiddels half jaartje de Hifiman Edition XS in bezit, vandaag te koop gezet. Supertevreden over de geluidskwaliteit van deze planar, maar ik wil toch graag naar iets compacter / meer snug fit. De Edition XS is nou eenmaal een massive koptelefoon.

Misschien downscalen naar een Sundara of eens een HD660S uitproberen :Y
Succes met het verkopen, Hifiman heeft recentelijk de prijzen van bijna al hun modellen verlaagd en heeft een beetje de 2e hands markt op zn kop gezet. :(

Een 660s kun je trouwens b stock bij sennheiser zelf halen voor 200, als ze stock hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Danny Phantom schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:10:
[...]
Succes met het verkopen, Hifiman heeft recentelijk de prijzen van bijna al hun modellen verlaagd en heeft een beetje de 2e hands markt op zn kop gezet. :(
Ja klopt. Ik zie de meeste shops hem verkopen voor €499,- behalve wifimedia die hem echt laag geprijsd hebben. Maar goed, kan dat ding toch niet gratis weggeven...

Prijsverlaging ook niet heel gek hé. Voor de mainstream markt gaat het niet meer om primaire functies van een koptelefoon. Daar telt enkel nog de accuduur en anc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:18:
[...]

Ja klopt. Ik zie de meeste shops hem verkopen voor €499,- behalve wifimedia die hem echt laag geprijsd hebben. Maar goed, kan dat ding toch niet gratis weggeven...

Prijsverlaging ook niet heel gek hé. Voor de mainstream markt gaat het niet meer om primaire functies van een koptelefoon. Daar telt enkel nog de accuduur en anc.
Ja snap je helemaal, ik was nog redelijk weg gekomen met mn ananda een poos terug.

Moet je voor de grap bij hifiman op de site kijken, 310 dollar voor een refurbished ananda v2, 330 voor refurb XS en 350 voor ananda stealth. Betaald je ook ongeveer in euros om hem thuis te krijgen, want ze hebben EU warenhuis.

Zou zeggen lekker houden dat ding als je veel meer betaald hebt en een mooie verzameling beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDAnvers
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-06 01:23
Iemand ervaring met gamen met een DT 770/880/990 pro?
Ben aan het kijken om mijn huidige Astro A50 te vervangen door iets beters..
Ik zit vooral nog te twijfelen tussen open of closed back.
Zal voornamelijk gamen/films en series kijken/muziek gebruik zijn.
Ik zit wel in een kamer apart, maar de deur staat overdag wel open.

Bijkomende vraag: Welke DAC is aan te raden? Ik dacht aan een +- 100 euro voor de DAC.

https://www.twitch.tv/fragdanvers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
FragDAnvers schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:32:

Bijkomende vraag: Welke DAC is aan te raden? Ik dacht aan een +- 100 euro voor de DAC.
Kun je weg komen met een open koptelefoon is dat zeker aan te raden. En ik heb zelf jaren de 990 gehad voor gaming en dat werkt prima, maar tis niet zo accuraat als een 900 pro x, welke ik zou aanraden.

Persoonlijk ben ik erg fan van topping, zou je een "endgame" dac willen hebben kun je voor een 2e hands dx3pro+ gaan (200 nieuw, 170 in aanbieding, 2e hands 100-150), die kan vrijwel alles aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Tussen de 770, 880 en 990 is de 880 mijn favoriet. De 770 is volgens mij een prima keuze als je geen 'lekkage' wil maar door zijn gesloten ontwerp voelt het wel wat ingesloten. Dat is mijn waarneming, gezien jouw Astro A50 ook gesloten is zal je dat niet hebben. Maar de 'upgrade' van een open koptelefoon kan je mogelijk daardoor missen. De 880 en 990 lekken vrij weinig, denk niet dat je omgeving last er van heeft.

De 880 en 990 zijn heel verschillende koptelefoons. Waar de 990 zowel bass als treble wat versterkt (waar Beyers al sterk zijn in treble) is de 880 wat meer 'neutraal'. Het is een kwestie van smaak. De 990 is zeker bij gaming heel heel 'bright' waardoor je dingen hoort die je anders niet zou horen, met versterkte bass erbij geeft dat een behoorlijke 'rock and roll' ervaring maar kan ook overweldigend/vermoeiend zijn. De 880 is meer 'neutraal' qua geluid, een iets teruggetrokken bass maar zeker niet afwezig en zuiverder dan de 990. Naar mijn waarneming is dan de keuze tussen 'geen lekkage', 'fun' en 'zuiver'. Ik waardeer ze alle drie vanwege hun eigenschappen, dus een slechte keuze zit er naar mijn mening niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

De 990 Pro (250 ohm) en de MMX 300 scoren van Beyerdynamic het hoogst op AutoEQ qua voorkeurscurve.
Hoe ze qua comfort, efficiëntie en geluidsvervorming zijn weet ik zo niet.

ASR weet het wel voor de 990 Pro:
https://www.audiosciencer...o-review-headphone.19975/

[ Voor 29% gewijzigd door Grozno op 08-01-2024 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@FragDAnvers
Als je Beyer wilt dan kun je evt. ook de Tygr 300R overwegen. Deze is schijnbaar gebaseerd op de 990pro maar o.a. iets minder heftige treble en ik geloof wat meer bas.

Koptelefoons zijn erg persoonlijk dus het is ook om die reden lastig om op reviews af te gaan. Deze site staat echter wel goed bekend en geeft vrij goede review en de reviewer is altijd wel een behoorlijk nitpicky: YouTube: Beyerdynamic TYGR 300 R Review - Best gaming headphones under $200?

Andere goede koptelefoon in min of meer dezelfde prijsklasse voor zowel gaming als muziek is de HD560s van Sennheiser.

Overigens kun je op de site van Beyer zelf vaak best scherpe prijzen aantreffen. De Tygr is nu E149 daar.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDAnvers
Help!!!! schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:20:
[...]

@FragDAnvers
Als je Beyer wilt dan kun je evt. ook de Tygr 300R overwegen. Deze is schijnbaar gebaseerd op de 990pro maar o.a. iets minder heftige treble en ik geloof wat meer bas.

Koptelefoons zijn erg persoonlijk dus het is ook om die reden lastig om op reviews af te gaan. Deze site staat echter wel goed bekend en geeft vrij goede review en de reviewer is altijd wel een behoorlijk nitpicky: YouTube: Beyerdynamic TYGR 300 R Review - Best gaming headphones under $200?

Andere goede koptelefoon in min of meer dezelfde prijsklasse voor zowel gaming als muziek is de HD560s van Sennheiser.

Overigens kun je op de site van Beyer zelf vaak best scherpe prijzen aantreffen. De Tygr is nu E149 daar.
Haha ja, ik zit momenteel in de fase waarbij ik al zoveel opgezocht heb, dat het moeilijker en moeilijker begint te worden :D
Zal de review eens bekijken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:04

Ik weet niet hoe fanatiek je gamet maar de Astro is erg goed in voetstappen weergeven in competitive shooters zoals CS GO/2. Ik heb heel kort een Astro gehad inclusief kun versterker en kreeg toen kritiek op de microfoon kwaliteit. Daarna over gegaan op DT 770 80ohm, direct op moederbord ingeplugd. Dat bevalt al jaren prima. Sinds 2016 game ik met deze setup. Maar het is een echte allrounder terwijl de Astro dus meer op gaming is gefocust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDAnvers
Barista schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:58:
[...]

Ik weet niet hoe fanatiek je gamet maar de Astro is erg goed in voetstappen weergeven in competitive shooters zoals CS GO/2. Ik heb heel kort een Astro gehad inclusief kun versterker en kreeg toen kritiek op de microfoon kwaliteit. Daarna over gegaan op DT 770 80ohm, direct op moederbord ingeplugd. Dat bevalt al jaren prima. Sinds 2016 game ik met deze setup. Maar het is een echte allrounder terwijl de Astro dus meer op gaming is gefocust.
Momenteel een Astro A50 in gebruik, maar de batterij gaat nog maar een halve dag mee + zit niet meer zo comfortabel.
Ik wil van het hele gaming headset gebeuren afstappen.
Micro heb ik al standalone momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:55

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Grozno schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:05:
De 990 Pro (250 ohm) en de MMX 300 scoren van Beyerdynamic het hoogst op AutoEQ qua voorkeurscurve.
Hoe ze qua comfort, efficiëntie en geluidsvervorming zijn weet ik zo niet.

ASR weet het wel voor de 990 Pro:
https://www.audiosciencer...o-review-headphone.19975/
Die krijgt een hele slechte review.

Conclusions
While the DT 990 Pro is a comfortable headphone to wear, it has a seriously flawed design with poor frequency response which exaggerates the heck out of highs and dumps a bunch of distortion in there for good measure. It also lacks deep bass reproduction. Careful equalization did manage to salvage it at the end but took a lot of doing.

I am not going to recommend the Beyerdynamic DT990 Pro. It is just too broken. Even though EQ helped a lot, it is still an inefficient headphone with high distortion. If you have one, use my EQ and comment on how you like it. Otherwise it is a pass with or without EQ. Let's hope we can find a headphone as comfortable as this but with much better engineering.

Lijkt me geen aanrader.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Vind het advies uit die review wel wat overtrokken. Wat uit alles blijkt is dat dit niet de meest neutrale koptelefoon is, zo is hij ook niet in de markt gezet. Dat hoeft niet te betekenen dat het ook voor iedereen een slecht product is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Albinosaurus schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:07:
[...]

Vind het advies uit die review wel wat overtrokken. Wat uit alles blijkt is dat dit niet de meest neutrale koptelefoon is, zo is hij ook niet in de markt gezet. Dat hoeft niet te betekenen dat het ook voor iedereen een slecht product is.
Uiteraard. Maar ik heb zoiets van als je heel erg je best moet doen om het geluid 'goed' te krijgen dan is het geen geweldige koptelefoon.

Of je stelt dat geluid puur om persoonlijk voorkeur gaat (wat in feite ook zo is) maar wat is dan de relevantie van een link naar zo'n gedetailleerde technische review voor de beslissing om de koptelefoon te kopen?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterandroid
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-08-2024
Ik zoek een vervanger van mijn bowers en wilkins p5, die luister ik bedraad met een kastje ertussen waarmee het geluid harder kan.

Ik hoor nog voor 30/40% vandaar dat het geluid wat harder moet.

Nu wil ik een bt koptelefoon, zijn er nog merken die luider klinken dan bijvoorbeeld bowers en wilkins?

Ik luister met een s23 ultra, misschien bestaat er een manier om de grens dat de telefoon stopt te omzeilen, maar die heb ik nog niet gevonden.

Daarbij wil ik ook graag over-ear, en hij mag tot 700 euro kosten.

Oh en ik weet dat het slecht voor je gehoor klinkt, maar ik ben slechthorend geboren, en hoor na 27 jaar nog net zo weinig, dus dat gaat goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Dwarlorf schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:27:
[...]

Uiteraard. Maar ik heb zoiets van als je heel erg je best moet doen om het geluid 'goed' te krijgen dan is het geen geweldige koptelefoon.

Of je stelt dat geluid puur om persoonlijk voorkeur gaat (wat in feite ook zo is) maar wat is dan de relevantie van een link naar zo'n gedetailleerde technische review voor de beslissing om de koptelefoon te kopen?
Gaat mij idd om de voorkeur die is uitgedragen.

Naar mijn idee word te stellig gebracht dat neutraal geluid 'goed' is en daardoor deze koptelefoon 'slecht'. Hoe je het liefst je content consumeert is persoonlijk. Een technische review van koptelefoons kan prima wat mij betreft, objectief kan je frequentierespons etc goed meten. Koptelefoons vergelijken als gebruiker kan ook prima reviews opleveren, zeker als iemand er al veel heeft gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Dwarlorf schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:07:
[...]

Die krijgt een hele slechte review.
Ach ja, ASR met die admin staat bekend om dit soort van stellige reviews. Rtings komt weer met andere metingen en conclusies, met een neutraal geluid.. https://www.rtings.com/he...s/beyerdynamic/dt-990-pro

Beyers zijn altijd degelijk gebouwd als een tank en scoren bijna altijd heel goed in review metingen. Ze worden vaak professioneel gebruikt ook in de studio's en die weten wel wat ze kopen.

Kijk ook eens naar de Beyerdynamic DT 770 Pro of deze
https://www.thomann.de/in...mmx_300_2._generation.htm

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 09-01-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Waar kan ik bij Rtings de metingen inzien? Die zag ik zo snel niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

CR2032 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:38:
[...]

Ach ja, ASR met die admin staat bekend om dit soort van stellige reviews. Rtings komt weer met andere metingen en conclusies, met een neutraal geluid.. https://www.rtings.com/he...s/beyerdynamic/dt-990-pro

Beyers zijn altijd degelijk gebouwd als een tank en scoren bijna altijd heel goed in review metingen. Ze worden vaak professioneel gebruikt ook in de studio's en die weten wel wat ze kopen.

Kijk ook eens naar de Beyerdynamic DT 770 Pro of deze
https://www.thomann.de/in...mmx_300_2._generation.htm
Ik ben fan van Beyer hoor, heb zelf de DT 880 250 ohm en de DT 770 Pro (ohm weet ik zo even niet). Van beide vind ik het geluid niet veel schelen maar geef de voorkeur aan de 880.

Ik ben zelf niet op zoek. Het ging me er meer om dat ik het een beetje raar vond om te linken naar een review die niet positief is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Waarom is het raar om te linken naar een review die niet positief is? Linken naar een review die positief is kan toch ook gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Grozno schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:05:
Waarom is het raar om te linken naar een review die niet positief is? Linken naar een review die positief is kan toch ook gewoon?
Dat kan maar een beetje raar als je een hoofdtelefoon aanraadt, wat het geval was, en de review is slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Ow zo, maar ik raadde niet direct iets aan hoor. Gaf vooral wat verschillende bronnen over de genoemde koptelefoons. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDAnvers
Hoe meer ik aan het zoeken ben, hoe meer ik nu begin te neigen naar de HD560S.
Iemand hier meer info/ervaring over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-05 16:18
Klein vraagje. Ik heb een JBL Tune 500, waar ik meer dan tevreden over ben.
Echter heb ik soms een vervelend probleem, en hoop dat jullie daar een oplossing voor hebben.

Van de week wilde ik mijn headset via bluetooth koppelen aan onze nieuwe LG C3 tv. Het koppelen ging vrij eenvoudig, echter hoorde ik vervolgens geen geluid door de headset. Hetzelfde probleem doet zich ook voor als mijn vriendin de headset wil koppelen aan haar telefoon en/of laptop.

Als ik vervolgens de headset koppel aan mijn eigen telefoon, hoor ik vervolgens wel gewoon geluid...

Iemand enig idee wat ik hiermee kan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FragDAnvers
FragDAnvers schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:47:
Hoe meer ik aan het zoeken ben, hoe meer ik nu begin te neigen naar de HD560S.
Iemand hier meer info/ervaring over?
Het is uiteindelijk de DT 900 Pro X geworden! :D
Die klonk me in de winkel het beste.
En tot hiertoe met gamen,film en muziek nog niet teleurgesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
FragDAnvers schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:29:
[...]

Goede keus wel, gaat er iets kapot oid kun je altijd vervangende onderdelen kopen bij beyer zelf.

Hoe is het met de clamp force? Had ik initieel nogal wat last van

[ Voor 12% gewijzigd door Danny Phantom op 14-01-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Welke heb je nog meer geluisterd in de winkel ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
[...]

Veel plezier ermee!

@Grozno Voor de Rtings metingen iets naar beneden scrollen ;)

Handige van Rtings is dat ze ook altijd onderling veel vergelijkingen maken met de concurrende modellen. Zo zie je gelijk de meetverschillen van bijvoorbeeld de DT 900 Pro X en de DT 990 Pro.

Het zit een beetje verstopt. Klik bij bass accuracy op het vraagteken en in de grafieken en je krijgt nog veel meer vergelijkingen te zien.
https://www.rtings.com/he...beyerdynamic/dt-900-pro-x

[ Voor 12% gewijzigd door CR2032 op 14-01-2024 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDAnvers
Help!!!! schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:19:
[...]

Welke heb je nog meer geluisterd in de winkel ?
DT770,880,990 en de DT 700 Pro X.
Vond vooral de kwaliteit van de earpads van de eerste 3 tegenslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDAnvers
Danny Phantom schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:13:
[...]

Goede keus wel, gaat er iets kapot oid kun je altijd vervangende onderdelen kopen bij beyer zelf.

Hoe is het met de clamp force? Had ik initieel nogal wat last van
Die is inderdaad aan de stevige kant.
Deze nacht heb ik hem op een kartonnen doos gezet zodat het toch al weer wat minder zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33
Aantal weken geleden viel het rechterkanaal van mijn audeze lcd-xc weg. Hij is inmiddels onderweg voor reparatie. Omdat ik ook wat anders wil hebben naast mijn hd650 heb ik een nieuwe koptelefoon gekocht. De Audeze MM-500 (de rechter op onderstaande foto).

De MM500 is wel een ietswat vreemde koptelefoon. Blind getest zou je hem eerder als vlagschip van sennheiser inschatten dan een Audeze profiel (in ieder geval in vergelijk met mijn lcd-xc).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkYu90xMdrLfdl_Jo3ACwRel_As=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQDghnKfM7haUilREgoTrZKI.jpg?f=fotoalbum_large

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26
Fraai hoor!
Hij kost ook net zoveel als een vlaggenschip van Sennheiser, dus dan mag hij ook wel goed klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Er mist nog een mooie DCA koptelefoon op die foto, misschien de Stealth of zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:07
Hoi, nieuw hier
Maar ben al langere tijd aan het oriënteren maar kom er maar niet uit.
Ik heb de oneplus buds pro en oneplus buds pro 2 gehad.
Deze werken goed met de oneplus gsm en daarbij ANC, maar geen ondersteuning/windows store app hiervoor.

Met de samsung galaxy buds2 van mijn vriendin is er wel een app maar eerlijk gezegd merk ik geen/weinig verschil met welke van deze in ear koptelefoons, dat zal mede liggen dat ze langzaam aan minder goed passen als ik ze in heb.

Dus nu zoek ik een over the ear headset welke compatible is met windows 11 als het gaat om anc, als dit bestaat, moet ik dan zoeken naar een gaming headset of een normale?
Ik kijk vooral films en series via de computer terwijl mijn vriendin op de tv naast me iets aan het kijken is.

Zelf kwam ik uit op de Edifier WH950NB of Sony WH-XB910N of
Sennheiser Accentum Wireless
Dus een prijs range van 100-200 of een goed alternatief wat meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

uitvoering: Bose QuietComfort 45 (Zwart)

Is ook goed om mee te nemen in je vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:07
@Grozno bedankt voor de tip
deze heeft echter geen LDAC audio codec, en slechts bluetooth 5.1
is dat de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

royvosch schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:31:
@Grozno bedankt voor de tip
deze heeft echter geen LDAC audio codec, en slechts bluetooth 5.1
is dat de meerprijs waard?
De geluidskwaliteit van de Bose QC45 is goed, zeker als het je om films en games gaat. Bose is de beste voor ANC, ik ben heel blij met mijn QC45. LDAC is ok maar je mermt het verschil alleen bij hoge kwaliteit muziek, niet bij tv of gewone mp3s.

Als het goedkoper moet, dan kun je kijken naar een Sony CH720N, al viel die me tegen, of een Soundcore Q45 of Space One.

(En de QC45 is zo comfortabel, heb die al vele uren op intercontinentale vluchten gedragen)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 17-01-2024 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik ben me aan het verdiepen in een goede hoofdtelefoon.
Ik zal voornamelijk luisteren via een iPhone i.c.m Deezer of Apple Music. Ook zou ik af en toe een Blu-Ray concert willen luisteren via de TV.

Ik heb al behoorlijk wat reviews gelezen en ik heb nu min of meer op het oog:
- Dragonfly Cobalt (of toch voor een FiiO gaan? Of nog wat anders?)
- Denon AH D-7200 (of ga ik het verschil met de D5200 niet merkbaar horen?)

Zoals jullie zien, al een vrij concreet lijstje, maar nog wel in potlood. Zo twijfel ik ook nog of een BT variant niet praktischer gaat zijn.
Graag zou ik jullie tips/meningen nog willen horen en meenemen in het besluit.

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 23-01-2024 08:31 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Metingen van de Dragonfly Cobalt: https://www.audiosciencer...-headphone-adapter.23015/
In die recensie staat een grafiekje met concurrenten die een betere keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Thanks! Er is zo ontzettend veel op de markt, met reviews in het hele spectrum dat het best lastig is om een weloverwogen keuze te maken :D

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Inmiddels besloten om qua versterker voor de Hidisz S9 Pro te gaan. Qua koptelefoon neig ik nog steeds naar de Denon, maar na het lezen van vele reviews toch naar de D5200.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Zit nu toch met een schuin oog te kijken naar de B&W PX8. Ik lees vergelijkbare resultaten t.o.v de Denon.

Bij de B&W heb je dan nog de draadloze en ANC mogelijkheid en de ingebouwde amp met EQ mogelijkheden.

Wat zouden jullie aanraden?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33
Dean Martin schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:30:
Ik ben me aan het verdiepen in een goede hoofdtelefoon.
Ik zal voornamelijk luisteren via een iPhone i.c.m Deezer of Apple Music. Ook zou ik af en toe een Blu-Ray concert willen luisteren via de TV.

Ik heb al behoorlijk wat reviews gelezen en ik heb nu min of meer op het oog:
- Dragonfly Cobalt (of toch voor een FiiO gaan? Of nog wat anders?)
- Denon AH D-7200 (of ga ik het verschil met de D5200 niet merkbaar horen?)

Zoals jullie zien, al een vrij concreet lijstje, maar nog wel in potlood. Zo twijfel ik ook nog of een BT variant niet praktischer gaat zijn.
Graag zou ik jullie tips/meningen nog willen horen en meenemen in het besluit.
Als ik lees om muziek voornamelijk via een telefoon te luisteren, dan denk ik gelijk aan een focal bathys (wireless), maar die is wel iets duurder. Een goede review is te vinden via: YouTube: Focal Bathys review after a year

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Bean77 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:01:
[...]

Als ik lees om muziek voornamelijk via een telefoon te luisteren, dan denk ik gelijk aan een focal bathys (wireless), maar die is wel iets duurder. Een goede review is te vinden via: YouTube: Focal Bathys review after a year
Heb ik ook naar gekeken, maar vele reviews later is de conclusie dat ze op het gebied van geluidskwaliteit gelijk zijn. Ik vind daarnaast de Focal qua design niet zo geweldig.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Ik heb sinds gisteren een PX8 (komende van de AirPods Pro 2 met USB-C). Voor mij is het wennen aan het geluid van de PX8, aangezien de AirPods Spatial Audio ondersteunen. Wel heb ik het idee meer instrumenten te horen dan met de AirPods.

De koptelefoon zit erg lekker (zachte oorkussens) en ANC is véél beter dan die van de AirPods Pro 2.

Vraagje: ik lees nu net dat er problemen zijn met de PX8'en dat het leder van de hoofdband na verloop van tijd loslaat. Herkennen jullie dit probleem? Anders gaan ze terug.

[ Voor 62% gewijzigd door turkeyhakan op 28-01-2024 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik twijfel nog tussen de PX8 en de B&o H95. De rest is afgevallen.

Van de headband bij de PX8 klopt inderdaad. Wordt wel onder garantie opgelost. Een tip die ik tegenkwam is om de Burgundy uitvoering te pakken, die is sowieso van een latere productie en zeer waarschijnlijk zonder het issue.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Dean Martin schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:35:
Ik twijfel nog tussen de PX8 en de B&o H95. De rest is afgevallen.

Van de headband bij de PX8 klopt inderdaad. Wordt wel onder garantie opgelost. Een tip die ik tegenkwam is om de Burgundy uitvoering te pakken, die is sowieso van een latere productie en zeer waarschijnlijk zonder het issue.
Ik heb de rode ook besteld inderdaad. Maar volgens B&W zijn alle PX8’en na de update naar v3.0.0 hetzelfde.

Die van mij gaat retour. Een oorschelp heeft ook last van suizen (ANC) als je koptelefoon niet exact zit zoals B&W dat wilt. Komt ook voor als je je hoofd beweegt.

[ Voor 13% gewijzigd door turkeyhakan op 29-01-2024 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 17:55
Van de week een Bose Quietcomfort 35 tweedehands gekocht voor 32 euro inclusief verzendkosten. Alleen de microfoon is stuk, dat was ook gemeld in de advertentie. Geen geld voor zo'n fijne koptelefoon. :)

Fijne koptelefoon in ieder geval om mee te hebben op reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinHenni
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-01 20:10
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede koptelefoon voor op de fiets en verder dagelijks gebruik. Ik ben verder geen audiophile of iets maar hou wel van goed geluid. Mijn voornaamste muziek genre is techno/hardtechno, en ik hou ook van veel bass.

Gisteren naar de mediamarkt gegaan en uitgelegd dat ik veel van bass hou en daarom werd de Skullcandy crusher ANC 2 aanbevolen ( een koptelefoon met haptic feedback, een echte trillfunctie voor een hardere bass ervaring ). Na op internet te hebben gelezen, is deze koptelefoon niet per se voorzien van goede audio kwaliteit maar meer ontworpen voor bassheads. Anc maakt ook weinig verschil.

Ik twijfel nu of ik de goede aankoop heb gedaan, of dat ik een betere koptelefoon had kunnen kopen in deze prijsklasse. ( €200 )

Mijn oog was ook gevallen op de Sony WH1000XM5 of de Bose Quietcomfort Ultra maar deze vond ik beide niet overweldigend klinken bij de test modellen die in de winkel aanwezig waren.

Ik hoor graag jullie meningen ideeën hier over.

Groetjes Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:08
@KevinHenni een hoofdtelefoon (met ANC) tijdens deelname aan het verkeer lijkt mij sowieso een slecht idee.

De Sony en Bose maakte geen indruk in de winkel, wat mis je in die hoofdtelefoons of klonk niet naar wens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
KevinHenni schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:24:
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede koptelefoon voor op de fiets en verder dagelijks gebruik. Ik ben verder geen audiophile of iets maar hou wel van goed geluid. Mijn voornaamste muziek genre is techno/hardtechno, en ik hou ook van veel bass.

Gisteren naar de mediamarkt gegaan en uitgelegd dat ik veel van bass hou en daarom werd de Skullcandy crusher ANC 2 aanbevolen ( een koptelefoon met haptic feedback, een echte trillfunctie voor een hardere bass ervaring ). Na op internet te hebben gelezen, is deze koptelefoon niet per se voorzien van goede audio kwaliteit maar meer ontworpen voor bassheads. Anc maakt ook weinig verschil.

Ik twijfel nu of ik de goede aankoop heb gedaan, of dat ik een betere koptelefoon had kunnen kopen in deze prijsklasse. ( €200 )

Mijn oog was ook gevallen op de Sony WH1000XM5 of de Bose Quietcomfort Ultra maar deze vond ik beide niet overweldigend klinken bij de test modellen die in de winkel aanwezig waren.

Ik hoor graag jullie meningen ideeën hier over.

Groetjes Kevin
Bose Quietcomfort ligt dichter bij je budget en heeft een goede basweergave. De EQ en NC kun je zelf instellen. Voor onderweg heb je de NC Aware mode, zodat je ook oort wat er om je heen gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 03-03-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Danny Phantom schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:31:
[...]

Ja snap je helemaal, ik was nog redelijk weg gekomen met mn ananda een poos terug.

Moet je voor de grap bij hifiman op de site kijken, 310 dollar voor een refurbished ananda v2, 330 voor refurb XS en 350 voor ananda stealth. Betaald je ook ongeveer in euros om hem thuis te krijgen, want ze hebben EU warenhuis.

Zou zeggen lekker houden dat ding als je veel meer betaald hebt en een mooie verzameling beginnen
Uiteindelijk toch verkocht. Weliswaar aardig verlies op gemaakt maar was em beu.

Geweldige koptelefoon als het gaat om geluid, maar het is een massive unit die ook nog eens weegt. Hij zat relatief losjes ook. Ik moet zeggen dat ik ook niet helemaal kapot ben van Hifiman QC. Er zaten aan die Edition XS wel wat dingetjes dat ik slordig vond, en dat sluit aan bij wat ik al vaker gelezen heb. Ik denk dat ik niet nog eens Hifiman ga proberen.

Nu terug op mijn Fidelio X2HR die ik nog had. Wat een verademing in draagcomfort en gewicht vooral. Toch wil ik ergens wel eens aan de Sennheiser HD 6-series om te proberen. Ben tot nu toe soundstage sterke headphones gewend, dan is de HD6- serie toch wel wat anders en dat is dan wennen, en dan bang dat het tegen gaat vallen maar je wel een dik bedrag hebt neergelegd.

Ik heb nu een Schiit-stack welke dan een 32ohm headphone aanstuurt, dikke overkill :+

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 06-03-2024 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:57:
[...]

Uiteindelijk toch verkocht. Weliswaar aardig verlies op gemaakt maar was em beu.

Geweldige koptelefoon als het gaat om geluid, maar het is een massive unit die ook nog eens weegt. Hij zat relatief losjes ook. Ik moet zeggen dat ik ook niet helemaal kapot ben van Hifiman QC. Er zaten aan die Edition XS wel wat dingetjes dat ik slordig vond, en dat sluit aan bij wat ik al vaker gelezen heb. Ik denk dat ik niet nog eens Hifiman ga proberen.

Nu terug op mijn Fidelio X2HR die ik nog had. Wat een verademing in draagcomfort en gewicht vooral. Toch wil ik ergens wel eens aan de Sennheiser HD 6-series om te proberen. Ben tot nu toe soundstage sterke headphones gewend, dan is de HD6- serie toch wel wat anders en dat is dan wennen, en dan bang dat het tegen gaat vallen maar je wel een dik bedrag hebt neergelegd.

Ik heb nu een Schiit-stack welke dan een 32ohm headphone aanstuurt, dikke overkill :+
Zonde om hem dan te houden inderdaad.
Snap helemaal wat je zegt, de headband die de xs en andere hifimans hebben zijn wat mij betreft dikke meuk. Pas bij de Arya zijn het goede headbands. Ik ben inmiddels ook af van mn hifimans en ga er ook niet terug naar. Kon ze zelf niet met een goed gevoel houden omdat ik ze op ieder moment kapot zag gaan. Al voelen de Arya en He1000 zeker goed/premium.

De hd600 series kun je vaak wel voor rond de 200 euro krijgen mocht je 2e hands zoeken. Heb zelf mijn 660s (die ik geruild had) voor 190 verkocht geloof ik destijds. Vond de ovale sennheisers niet meer comfortabel, al was het geluid gewoon relaxt lekker en ben nu (en destijd ook al) grote beyerdynamic fanboy. Heb een 1770 en een t1.2 goedkoop kunnen krijgen en ben wel redelijk tevreden, al wil ik wel graag weer amiron en hd700.

En 32ohm zegt niet zo heel veel, ik had een SJY moonlight jade met 20 ohm die voor mijn amp moeilijker aan te sturen was dan mn t1 met 600 ohm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Hangt allemaal af van wat je versterker kan leveren aan volts en watts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik vind de Focals bizar mooi om te zien. Maar eigenlijk niet te betalen. Wat ik me ook afvraag is dat ze erg zwaar ogen.

Zijn er hier mensen met een Focal Elear, Clear ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Focal Celestee present 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:14
Hoi, heb recent een Sennheiser 660 S aangeschaft en vroeg me af of ik de geluidskwaliteit verder kan tweaken met een DAC/AMP?

Zo ja hebben jullie aanbevelingen? Zag zelf dit : https://www.bol.com/nl/nl...V2TyRKRA.2.3.ProductImage

Heb de headset aangesloten aan mijn computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een goede DAC is erg belangrijk als je een kwalitatief goede hoofdtelefoon hebt. Zelf gebruik ik een iBasso DC03Pro met een Meze Audio 99 Neo hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
UltraInstinct schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:21:
Hoi, heb recent een Sennheiser 660 S aangeschaft en vroeg me af of ik de geluidskwaliteit verder kan tweaken met een DAC/AMP?

Zo ja hebben jullie aanbevelingen? Zag zelf dit : https://www.bol.com/nl/nl...V2TyRKRA.2.3.ProductImage

De Sennheiser gaming DAC's voegen niet veel tot niets toe t.o.v. fatsoenlijke (Realtek ALC 1200/1220) on-board audio oplossingen. Persoonlijk zou ik kijken naar een desktop oplossing i.p.v. een mobiele oplossing zoals @easyriider gebruikt. De Meze 99 Classic is qua aansturing toch iets anders dan de Sennheiser met 150 Ohm.

Overweeg bijvoorbeeld de iFi Zen DAC V2
Niet te duur en je hebt een prima DAC met een prima hoofdtelefoon versterker voor dat geld.

Ben zelf uiteindelijk gegaan voor een Topping E70 + L70 stack. Maar dat is ook tig keer de prijs en waarschijnlijk overkill. Blijft hobby haha 😆.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:14
maniac2003 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:06:
[...]

De Sennheiser gaming DAC's voegen niet veel tot niets toe t.o.v. fatsoenlijke (Realtek ALC 1200/1220) on-board audio oplossingen. Persoonlijk zou ik kijken naar een desktop oplossing i.p.v. een mobiele oplossing zoals @easyriider gebruikt. De Meze 99 Classic is qua aansturing toch iets anders dan de Sennheiser met 150 Ohm.

Overweeg bijvoorbeeld de iFi Zen DAC V2
Niet te duur en je hebt een prima DAC met een prima hoofdtelefoon versterker voor dat geld.

Ben zelf uiteindelijk gegaan voor een Topping E70 + L70 stack. Maar dat is ook tig keer de prijs en waarschijnlijk overkill. Blijft hobby haha 😆.
Dankjewel!! Zal dit ook veel meerwaarde leveren mbt geluidskwaliteit? Gebruik momenteel mijn pc aansluiting met de Sennheiser 660S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
@UltraInstinct daar ben ik wat voorzichtiger in om daar iets over te roepen. Waarom?
Jaren heb ik een Creative X7 L.E. setje gehad incl. EMU XM7 luidsprekers. Enige tijd terug geüpgraded naar de eerder genoemde Topping stack:
E70 DAC
L70 Amp (headphone)
PA7 Amp (speakers)
Definitive Technology Demand D9 speakers

De nieuwe setup is 3 à 4x de prijs van de oude. Klinkt het beter, ja zeker is het van een totaal andere wereld? Mwah.
Is het het geld waard geweest? Ja, ben er erg blij mee.

Zo heb ik na mijn 6XX ook de Sennheiser HD660 S en onlangs de 660 S2 getest t.o.v. mijn 6XX.
De 6XX is nog altijd mijn keuze. Het prijsverschil tussen de modellen is te groot en niet gerechtvaardigd. Het verschil zit hem met name in de klankkleur wat mij betreft. Met de S2 had ik echt meer bas verwacht afgaande op de marketing/reviews, maar helaas.
Voor wat meer laag pak ik mijn Focal Celestee wel.

Met de iFi verwacht ik zeker een verbetering t.o.v. on-board of portable oplossing. Reken op meer gelaagdheid, betere definitie van het geluid. Maar iedereen hoort anders en heeft zijn eigen beleving.

Voordeel van een DAC is dat je hem kan proberen met je eigen hoofdtelefoon. Bevalt het niet, pak hem weer netjes in en retourneer hem. Er zijn diverse shops die hem aanbieden in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
maniac2003 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:06:
Persoonlijk zou ik kijken naar een desktop oplossing i.p.v. een mobiele oplossing zoals @easyriider gebruikt. De Meze 99 Classic is qua aansturing toch iets anders dan de Sennheiser met 150 Ohm.
Ik ken de 660S niet maar vond een review waar de DC03Pro met deze Sennheiser werd getest:
I have used various earphones like the FiiO FDX, FH15, LETSHUOER S12 PRO and full sized headphones like the Sennheiser HD660S. The DC03 Pro provided plenty of power for all earphones while it did a pretty good job driving the HD660S with the output mode set to turbo. Noise floor is as low as inaudible at all gain settings while the DC03 Pro is well shielded and it doesn't pick EMI noise from the host device. The DC03 Pro doesn't get warm even when stretched to its power output limits.
https://www.head-fi.org/s...6129/reviews#review-30021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

JeroenNietDoen schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:06:
Ik vind de Focals bizar mooi om te zien. Maar eigenlijk niet te betalen. Wat ik me ook afvraag is dat ze erg zwaar ogen.

Zijn er hier mensen met een Focal Elear, Clear ofzo :?
Ze zijn niet zwaar hoor. Ik heb de Clear V1 een tijd gehad, erg comfortabel. Uiteindelijk weggedaan omdat de DCA Ether CX en Hifiman Sundara betere designs zijn.
UltraInstinct schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:21:

Topping DX3 Pro+ is prima apparaat en waarschijnlijk alles dat je ooit nodig zult hebben. Maar ervaar je nu beperkingen, qua volume bijvoorbeeld?

[ Voor 39% gewijzigd door Grozno op 11-03-2024 14:13 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste