Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Verhoekoen
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07:35
Ik zie dat ik misschien iets te vroeg heb geroepen. Er is wel wat verbetering, maar de tuo is nu 39.1 graden en tc 31.7. Dichter komen ze niet bij elkaar. De aanvoertemperatuur net na de warmtepomp is net iets hoger dan de tc waarde volgens de warmtebeeldcamera.
Sww en driewegklep handmatig testen ga ik vanavond even proberen.
Bedankt voor alle super behulpzame en snelle reacties tot zover!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

In een systeem zonder parallel buffervat zou Tc niet zo ver onder TUO moeten zitten.

In een systeem met parallel buffervat (en tc na buffervat), is TC meer gelijk aan TUI.

Heb je een schema van hoe je drieweg en buffer in de leidingen zitten tov de Amber buiten en waar zit dan je tc sensor? En kun je de waardes er eens bij schrijven van dat moment?

Ik had hier vorig jaar rond deze tijd ook problemen van dezelfde orde (urenlang 90Hz, BUH erbij, etc), de TC sensor zat toen op de verkeerde plek, was niet geisoleerd, en maakte geen goed contact. In een poging toen wat te fixen is zelfs buffervatfunctie aangezet, maar dan moet TV1 ook aangesloten zijn (wat niet is) om de besturing goed te krijgen.
Toen is ook al besproken dat het eigenlijk best gek is dat de sensor TC die zo cruciaal is voor de aansturing, zo veel mis mee kan gaan en dat er eigenlijk nog geen best practice in de handleiding staat, waarin ook geleidingspasta/koelpasta, isolatie en/of een doelgericht/geleidend houdertje meegenomen is in de beschrijving. Een ronde sensor op een ronde buis monteren is namelijk vragen om slecht contact.

[ Voor 51% gewijzigd door Get!em op 26-11-2025 09:16 ]

• Jan2023
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 09:37

Jan2023

KISS

@Get!em

Het probleem zit niet echt in de Tc sensor denk ik .
Dezelfde ondermaatse uitgaande temperatuur wordt ook door zijn warmtebeeld camera weergegeven.

Amber 95 sinds 10 / 2023 en 9 x 365 Wp glas / glas solarwatt

• Impossibl3
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Ondanks dat we nu in het verwarmingsseizoen zitten een vraagje over koelen.

Ik heb nu een radiatorthermostaatknop (Tom van Plugwise) op mijn jaga zitten op zolder (had ik nog liggen). Dit zodat de zolder niet verwarmt wordt als het al warm genoeg is. Het is dan ook een volgende radiatorthermostaatknop en stuurt niet zelf de WP aan dat gebeurt op basis van de thermostaat in de woonkamer (verwarmen en koelen). Nu wil ik op zolder ook gaan koelen. Mijn idee was om de thermostaat dan op 40 graden te zetten zodat die open staat. Maar eigenlijk werkt dat niet heel lekker wegens de aansturing die Plugwise regelt. Mede omdat ik 2 kapiteinen op een schip ga krijgen. De amber stuur ik aan via Home Assistent en de "slimme" thermostaatkraan heeft ook zo zijn eigen idee.

Mijn vraag is dan ook kan ik met een domme radiatorthermostaatknop in de zomer ook forceren dat het ventiel 100% open staat ongeacht de ruimte temperatuur? Buiten het koel seizoen zet ik de radiatorthermostaatknop weer op standje 3 (ca 20 graden) zodat de ruimte mee doet indien nodig. Op de jaga komt weer een HeatMeister om de jaga te boosten welke een eigen logica heeft.

PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Wat ik zo snel zie zit de TC sensor veel te dicht bij de driewegklep.( Warmte en koude uitstraling ) Verder weg plaatsen zo dicht mogelijk bij afgiftesysteem

[ Voor 42% gewijzigd door Carboy54 op 26-11-2025 10:18 ]

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Pagina: 1 ... 131 132 Laatste