Ik ben vaak genoeg bij een wedstrijd van PSV geweest als dat helpt? Die bekers zijn ook het probleem niet, dan roei je best uit met het tijdelijk stilleggen en opsporen.Drardollan schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:54:
[...]
Ben je wel eens in een stadion geweest en emotie ervaren van een wedstrijd? Een beker is zo gegooid, het is maar zelden (of eigenlijk niet) dat dat een echte hooligan is hoor. Die gaan geen leeg plastic bekertje gooien.
Vuurwerk is een ander verhaal. Was gisteren niet massaal overigens, heb vele malen erger gezien de afgelopen jaren. Maar dat moet geen maatstaf zijn, vuurwerk = vuurwerk. Of dat nu een sterretje is of een halve handgranaat.
Vak 10 wedstrijden leeg, wat denk je dat dat oplevert? Behalve frustratie bij veel mensen die hier niets mee te maken hebben kan ik je vast vertellen dat de "supporters" gewoon elders in het stadion zitten of de binnenstad verbouwen. Los je werkelijk niets mee op, dat zou hooguit een maatregel voor de bühne zijn.
Die supporters veroorzaken ellende daar waar ze massaal samen komen en waar ze elkaar opjutten. Gisteren liep mede uit de hand omdat Ajax weggespeeld werd. Als het goed ging, was dit (gisteren) niet gebeurt.
De spelers zijn toch echt een andere mening bedeeld.De spelers kunnen naar binnen en een beetje ontspannen. Die schrikken niet van een uurtje wachten. Daarna warming up en je kan weer verder. Het is niets anders dan dat je de volgende dag of 2 dagen later moet aantreden, dat is zelfs nog veel belastender omdat je dan ook nog met een reis te maken hebt.
Net was de keuze nog relschoppers eruit en doorspelen of alles eruit, nu is het weer alleen alles eruit?Organisatorisch en logistiek is dat allemaal prima te regelen, gisteren was de Arena ook zo leeg. Je had prima na een uur de rest kunnen uitspelen zonder publiek. Had ontzettend veel ellende en geregel gescheeld en ook nog het minste aan competitievervalsing gedaan.
Ik weet niet welke ellende het precies scheelde gisteren? Volgens mij was de ellende compleet toen ze eenmaal buiten het stadium stonden?