[Voetbal] Ongeregeldheden supporters

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:33
Drardollan schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:54:
[...]

Ben je wel eens in een stadion geweest en emotie ervaren van een wedstrijd? Een beker is zo gegooid, het is maar zelden (of eigenlijk niet) dat dat een echte hooligan is hoor. Die gaan geen leeg plastic bekertje gooien.

Vuurwerk is een ander verhaal. Was gisteren niet massaal overigens, heb vele malen erger gezien de afgelopen jaren. Maar dat moet geen maatstaf zijn, vuurwerk = vuurwerk. Of dat nu een sterretje is of een halve handgranaat.

Vak 10 wedstrijden leeg, wat denk je dat dat oplevert? Behalve frustratie bij veel mensen die hier niets mee te maken hebben kan ik je vast vertellen dat de "supporters" gewoon elders in het stadion zitten of de binnenstad verbouwen. Los je werkelijk niets mee op, dat zou hooguit een maatregel voor de bühne zijn.
Ik ben vaak genoeg bij een wedstrijd van PSV geweest als dat helpt? Die bekers zijn ook het probleem niet, dan roei je best uit met het tijdelijk stilleggen en opsporen.
Die supporters veroorzaken ellende daar waar ze massaal samen komen en waar ze elkaar opjutten. Gisteren liep mede uit de hand omdat Ajax weggespeeld werd. Als het goed ging, was dit (gisteren) niet gebeurt.
De spelers kunnen naar binnen en een beetje ontspannen. Die schrikken niet van een uurtje wachten. Daarna warming up en je kan weer verder. Het is niets anders dan dat je de volgende dag of 2 dagen later moet aantreden, dat is zelfs nog veel belastender omdat je dan ook nog met een reis te maken hebt.
De spelers zijn toch echt een andere mening bedeeld.
Organisatorisch en logistiek is dat allemaal prima te regelen, gisteren was de Arena ook zo leeg. Je had prima na een uur de rest kunnen uitspelen zonder publiek. Had ontzettend veel ellende en geregel gescheeld en ook nog het minste aan competitievervalsing gedaan.
Net was de keuze nog relschoppers eruit en doorspelen of alles eruit, nu is het weer alleen alles eruit?
Ik weet niet welke ellende het precies scheelde gisteren? Volgens mij was de ellende compleet toen ze eenmaal buiten het stadium stonden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Drardollan schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:09:
[...]

Je kan dit om een of andere reden blijven herhalen, maar het is nonsens. Aangezien ik nooit gezegd heb dat camera's niet goed zijn of niet ingezet moeten worden. Ik ben er groot voorstander van omdat je ze nodig hebt om te kunnen straffen en handhaven.

Dus zullen we dat stuk lekker achter ons laten? Want ik ga niet meer op dit rondje lopen reageren.

Blijkbaar is het erg lastig, dus ik zal het voor 1 keer helder zetten:
1) Ik ben persoonlijk vóór camera's, straffen en handhaven
2) Ik ben advocaat van de duivel als ik stel dat we moeten oppassen dat we geen Chinese praktijken krijgen in NL en alle privacy opzij schuiven om een paar honderd man onder controle te houden

2 is dus níét mijn mening, dat is enkel een kanttekening waar we rekening mee moeten houden.
'Blijkbaar is het erg lastig voor je'. Begon jij niet over kleinerende toontjes? :D

Daarnaast is dit natuurlijk onmogelijk discussiëren. Je bent voor, maar geeft allemaal argumenten tegen, om dan achteraf te zeggen dat dat eigenlijk niet je mening is 8)7

Ik reageer gewoon op onzinnige dingen in je posts (privacy, het werkt niet, Chinese praktijken), het maakt mij niet uit of dat je mening is of dat je advocaat van de duivel speelt. Ik ben het gewoon niet eens met wat jij zegt.

[ Voor 8% gewijzigd door SemperFidelis op 25-09-2023 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:50
The Realone schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:11:
[...]

Ik ben vaak genoeg bij een wedstrijd van PSV geweest als dat helpt? Die bekers zijn ook het probleem niet, dan roei je best uit met het tijdelijk stilleggen en opsporen.
Die supporters veroorzaken ellende daar waar ze massaal samen komen en waar ze elkaar opjutten. Gisteren liep mede uit de hand omdat Ajax weggespeeld werd. Als het goed ging, was dit (gisteren) niet gebeurt.
Bij Ajax speelt er veel en veel meer onderhuids. Oa. Mislintat en alle aankopen. En vorig jaar geen kampioen. En dan is deze wedstrijd de katalysator die nodig is.
[...]

De spelers zijn toch echt een andere mening bedeeld.
Dat is heel vervelend voor ze, maar het is hun werk. Andere mensen moeten ook wel eens overwerken. En als ze het zo vervelend vinden dan kunnen ze met de club in gesprek, wellicht dat de clubs een paar stapjes extra kunnen doen om het te voorkomen.
[...]
Net was de keuze nog relschoppers eruit en doorspelen of alles eruit, nu is het weer alleen alles eruit?
In de ideale wereld pik je de relschoppers eruit. Lukt dat niet, dan iedereen eruit. En daarna gewoon doorspelen. Dat is het meest eerlijk voor alle clubs in de competitie, elke andere optie is een grotere competitievervalsing.
Ik weet niet welke ellende het precies scheelde gisteren? Volgens mij was de ellende compleet toen ze eenmaal buiten het stadium stonden? :?
Het was in en om de Arena ellende.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:50
SemperFidelis schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:14:
[...]

'Blijkbaar is het erg lastig voor je'. Begon jij niet over kleinerende toontjes? :D
Ik heb niet "voor je" getypt. Ik heb het als algemeen statement neergezet omdat het blijkbaar niet duidelijk was wat ik bedoelde. Het is namelijk niet de bedoeling om kleinerend te zijn richting 1 specifiek persoon.
Daarnaast is dit natuurlijk onmogelijk discussiëren. Je bent voor, maar geeft allemaal argumenten tegen, om dan achteraf te zeggen dat dat eigenlijk niet je mening is 8)7
Ik heb vanaf minuut 1 gezegd dat ik dan als advocaat van de duivel optreed als ik dat zeg.
Ik reageer gewoon op onzinnige dingen in je posts (privacy, het werkt niet, Chinese praktijken), het maakt mij niet uit of dat je mening is of dat je advocaat van de duivel speelt. Ik ben het gewoon niet eens met wat jij zegt.
Ik heb nooit gezegd dat het niet werkt.

En voor de privacy kan ik je genoeg voorbeelden geven, heb ik ook al gedaan volgens mij. Ik noem dat Chinese praktijken als je alles gaat filmen en registreren, maar ik sta open voor suggesties voor een andere benaming.

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 25-09-2023 16:20 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Drardollan schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:19:
Ik heb vanaf minuut 1 gezegd dat ik dan als advocaat van de duivel optreed als ik dat zeg.
En waarom zou ik daar niet op mogen reageren dan?

Edit: wel bijzonder dat Ajax juridische stappen gaat zetten. Het morele kompas is nog niet terug daar.

[ Voor 16% gewijzigd door SemperFidelis op 25-09-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:33
Drardollan schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:16:
[...]

Bij Ajax speelt er veel en veel meer onderhuids. Oa. Mislintat en alle aankopen. En vorig jaar geen kampioen. En dan is deze wedstrijd de katalysator die nodig is.
Ik begrijp echt wel wat er aan de hand is hoor. Ik gaf enkel maar aan dat ik prima door heb hoe het er aan toe gaat in een stadion als het niet lekker loopt met de club. Ik heb ik vaak genoeg gezien hoe het kuddegedrag het probleem is, want individueel durven ze eigenlijk niks. Dus er is zeker wel een grote rol voor de supporters weggelegd.
[...]

Het was in en om de Arena ellende.
Ja ook dat was me wel duidelijk hoor, het punt wat ik probeerde te maken is dat het me niet duidelijk was welke ellende je dacht te kunnen voorkomen door de relschoppers uit het stadion te zetten. Je spreekt jezelf nogal tegen, want eerder zei je al dat het weren van de "harde kern" geen effect heeft want dan gaan ze wel ergens anders rellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:59

hamsteg

Species 5618

Sorry maar voor advocaat van de duivel geratel enzo, Heel mooi dat er begrip is voor een groep pil en drank gebruikers die hun emotie niet onder controle kunnen houden, de grootste groep heeft gisteren weer gewoon geld door het toilet zien gaan. Een minder goede wedstrijd zien veranderen in chaos, gezinnen weer met angst. Ajax doet echt alles om hier geen aandacht aan te besteden, ze kunnen wijzen naar anderen maar het stadion is van Ajax en daar begint het hele feest. Snelle maar slappe excuses en over tot de orde van de dag? Treed eens een keer op binnen je eigen mogelijkheden in plaats van altijd naar anderen te wijzen.

KNVB is ook zo slap als een vaatdoek. Meteen wedstrijd met 0-5 aan Feyenoord geven, niet inhalen met een kans op een vers team dat de wedstrijd kan doen kantelen; de wedstrijd was gelopen en dit is precies wat de aanhang wil. Je voedt de redenen voor de volgende gestaakte wedstrijd alweer. Vervolgens 3 punten onder voorbehoud in aftrek, mocht er weer een wedstrijd gestaakt worden dan worden ze ook werkelijk afgetrokken. Durf eens wat te doen i.p.v. andere teams zoals Volendam te benadelen, omdat het Volendam is, durven ze wel, ik dacht dat de KNVB de belangen van alle teams moest behartigen.

[ Voor 7% gewijzigd door hamsteg op 25-09-2023 19:59 ]

Politiek overgevoelig: complexiteit en gevoeligheid van politieke onderwerpen, waarbij het de kunst is een constructieve dialoog te voeren. Censuur door overgevoeligheid: gedrag waarbij bepaalde content wordt geredigeerd uit angst voor offensief te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

hamsteg schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:53:
Sorry maar voor advocaat van de duivel geratel enzo, Heel mooi dat er begrip is voor een groep pil en drank gebruikers die hun emotie niet onder controle kunnen houden, de grootste groep heeft gisteren weer gewoon geld door het toilet zien gaan. Een minder goede wedstrijd zien veranderen in chaos, gezinnen weer met angst. Ajax doet echt alles om hier geen aandacht aan te besteden, ze kunnen wijzen naar anderen maar het stadion is van Ajax en daar begint het hele feest. Snelle maar slappe excuses en over tot de orde van de dag? Treed eens een keer op binnen je eigen mogelijkheden in plaats van altijd naar anderen te wijzen.

KNVB is ook zo slap als een vaatdoek. Meteen wedstrijd met 0-5 aan Feyenoord geven, niet inhalen met een kans op een vers team dat de wedstrijd kan doen kantelen; de wedstrijd was gelopen en dit is precies wat de aanhang wil. Je voedt de redenen voor de volgende gestaakte wedstrijd alweer. Vervolgens 3 punten onder voorbehoud in aftrek, mocht er weer een wedstrijd gestaakt worden dan worden ze ook werkelijk afgetrokken. Durf eens wat te doen i.p.v. andere teams zoals Volendam te benadelen, omdat het Volendam is, durven ze wel, ik dacht dat de KNVB de belangen van alle teams moest behartigen.
Wat hebben die niet-gemaakte doelpunten hier nou mee te maken?

Nóg meer competitievervalsing, waar nóg meer clubs last van hebben.

Reglementair 3-0 is al een bestaande strafmaat, voor zover ik weet. Weliswaar voor iets anders, maar die doelpunten zijn ook werkelijk gemaakt.

Sterker nog, de UEFA gebruikte die strafmaat al eens.

https://www.vi.nl/nieuws/...s-denen-plus-stadionstraf

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 25-09-2023 21:00 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
SemperFidelis schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:21:
[...]

En waarom zou ik daar niet op mogen reageren dan?

Edit: wel bijzonder dat Ajax juridische stappen gaat zetten. Het morele kompas is nog niet terug daar.
En lezen is ook een vak ;)
Ajax OVERWEEGT juridische stappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:38
toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:52:
[...]

Met een moreel kompas had je na 3 seconden overwegen al de conclusie getrokken om het niet te doen. Laat staan de zin hardop uitspreken bij journalisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Joris748 schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:05:
[...]

Met een moreel kompas had je na 3 seconden overwegen al de conclusie getrokken om het niet te doen. Laat staan de zin hardop uitspreken bij journalisten.
We hebben geen idee waarom Ajax dit overweegt... Kan zomaar wegens, ik roep maar wat, verzekeringsredenen, aansprakelijkheidsredenen (bv voor kosten verzetten Ajax-Volendam), etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Halsema geeft in ieder geval alvast een voorzet van maatregelen die genomen gaan worden. Die als Ajax het niet zelf doet, door haar opgelegd worden.
Halsema wil dat Ajax maatregelen neemt. 'Ajax zal er bij de komende wedstrijden voor moeten zorgen dat er één-op-één wordt gefouilleerd. Ik vind ook dat er netten opgehangen moeten worden bij de F-Side. Dit kan namelijk gewoon niet meer.'

'Naast één-op-één fouilleren en netten ophangen moeten er ook stadionverboden uitgedeeld worden, desnoods levenslang', sprak Halsema gedecideerd. De burgemeester neemt zelf initiatief. 'Desnoods kan ik dat afdwingen. Wat ik ook vind dat moet gebeuren, al moet de club dat in de eerste instantie doen, is het leeghouden van vakken. Als er zoveel wangedrag is, bij één groep hooligans... Dat is niet voor het eerst.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
https://nos.nl/nieuwsuur/...orwaarden-vergunning-ajax

Niet verwacht dat ik het eens zou zijn met Halsema. Helaas mis ik nog de fysieke meldplicht.

Verder: woensdag is een kutidee. Gister had besloten moeten worden gisteravond of vandaag te hervatten, dan woensdag gewoon Ajax-Volendam. Weet niet meer wie die 3 punten voorwaardelijke aftrek voorstelde, lijkt me heel prima.

En voor de wedstrijd vuurwerk in het stadion verstoppen? Of rookbommen met een afstandsbediening? Hoe komt men binnen, waar is de beveiliging en waar is de sweep van het stadion voordat de deuren open gaan?

Het zit 'm echt in de handhaving, politiek en politie moet maar eens een paar Engelsen uitnodigen voor een cursus "je werk doen" op dit vlak.

En over de mogelijke juridische stappen van Ajax: als ze dat doorzetten aangeven dat de keuze "meedoen volgens de regels die de bond en de burgemeester mogen stellen", of "helemaal niet meedoen" is. Wil je niet, dan niet. En dat geldt wat mij betreft voor iedere BVO die onvoldoende meewerkt, of je nou Ajax of MVV bent.

[ Voor 16% gewijzigd door Bundin op 25-09-2023 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bundin schreef op maandag 25 september 2023 @ 23:15:
En over de mogelijke juridische stappen van Ajax: als ze dat doorzetten aangeven dat de keuze "meedoen volgens de regels die de bond en de burgemeester mogen stellen", of "helemaal niet meedoen" is. Wil je niet, dan niet. En dat geldt wat mij betreft voor iedere BVO die onvoldoende meewerkt, of je nou Ajax of MVV bent.
|:(
Wees nou eens realistisch. Natuurlijk kan de KNVB niet afdwingen dat je geen stap naar de rechter kan maken. We zijn hier niet in een of andere duistere bananenrepubliek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
toolkist schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:01:
[...]

|:(
Wees nou eens realistisch. Natuurlijk kan de KNVB niet afdwingen dat je geen stap naar de rechter kan maken. We zijn hier niet in een of andere duistere bananenrepubliek
Je kunt als club ook gewoon meedoen volgens de regels van het spelletje. De regels waren bekend. Dan had je bezwaar moeten maken toen het kon, niet nu het je om wat voor reden dan ook niet uitkomt.

Ik vind het een zwaktebod om je achter juridische of verzekeringstechnische redenen te verschuilen. Onderga gewoon deze alleszins redelijke straf. Ik zou dit prinsen- en prinsessengedrag noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 18:02

anc

Bundin schreef op maandag 25 september 2023 @ 23:15:
En voor de wedstrijd vuurwerk in het stadion verstoppen? Of rookbommen met een afstandsbediening? Hoe komt men binnen, waar is de beveiliging en waar is de sweep van het stadion voordat de deuren open gaan?

Het zit 'm echt in de handhaving, politiek en politie moet maar eens een paar Engelsen uitnodigen voor een cursus "je werk doen" op dit vlak.
Ja dan wordt er geroepen dat er niet voldoende geld is om die beveiliging te realiseren. Daar heb ik 0 begrip voor. Als er in een sport een overvloed aan geld is, dan is het wel in de professionele voetbalwereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:02

Typhone

Who Dares Wins

anc schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:28:
[...]

Ja dan wordt er geroepen dat er niet voldoende geld is om die beveiliging te realiseren. Daar heb ik 0 begrip voor. Als er in een sport een overvloed aan geld is, dan is het wel in de professionele voetbalwereld.
Dat is zinloos omdat in het voetbal de clubs beveiliging moeten treffen. De clubs hebben niet de mogelijkheid dezelfde mate van invloed als de politie daarvoor in te zetten. Ze kunnen dus alle beveiliging regelen die ze willen maar die zijn nooit in staat geweld toe te passen als de situatie daar om vraagt. Maar op papier staat het leuk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Typhone schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:34:
[...]

Dat is zinloos omdat in het voetbal de clubs beveiliging moeten treffen. De clubs hebben niet de mogelijkheid dezelfde mate van invloed als de politie daarvoor in te zetten. Ze kunnen dus alle beveiliging regelen die ze willen maar die zijn nooit in staat geweld toe te passen als de situatie daar om vraagt. Maar op papier staat het leuk ja.
Als de club reactief moet reageren is het te laat. Daarom preventief. De maatregelen die Halsema af gaat dwingen zijn allemaal preventief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Joris748 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:36:
[...]

Als de club reactief moet reageren is het te laat. Daarom preventief. De maatregelen die Halsema af gaat dwingen zijn allemaal preventief.
Hoe ga jij preventief 5000 kwaadwillenden zonder wapens, vuurwerk en verbale bekendmaking tegenhouden? Als die binnen zijn en besluiten het wordt drama… dan wordt het drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Typhone schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:39:
[...]

Hoe ga jij preventief 5000 kwaadwillenden zonder wapens, vuurwerk en verbale bekendmaking tegenhouden? Als die binnen zijn en besluiten het wordt drama… dan wordt het drama.
Als ze besluiten om er toch een drama van te maken, dan zijn de gevolgen bekend. Dan blijft het vak de volgende wedstrijd(en) gewoon leeg. Ook dat staat in het lijstje van Halsema.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Joris748 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:11:
[...]

Als ze besluiten om er toch een drama van te maken, dan zijn de gevolgen bekend. Dan blijft het vak de volgende wedstrijd(en) gewoon leeg. Ook dat staat in het lijstje van Halsema.
En is de situatie erbuiten precies dezelfde als nu. Wat heeft het voor zin een vak leeg te houden? Als er geen gevolgen aan kleven dan blijft het probleem bestaan.

Ik las ergens “zelfs een stadionverbod voor het leven behoort tot de mogelijkheden”.

Hoezo “behoort”? Hoezo niet “wordt per direct opgelegd”? Daar zou ik het eerder gaan zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Typhone schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:23:
[...]

En is de situatie erbuiten precies dezelfde als nu. Wat heeft het voor zin een vak leeg te houden? Als er geen gevolgen aan kleven dan blijft het probleem bestaan.
Scheelt een hoop gezeik in het stadion.
Ik las ergens “zelfs een stadionverbod voor het leven behoort tot de mogelijkheden”.

Hoezo “behoort”? Hoezo niet “wordt per direct opgelegd”? Daar zou ik het eerder gaan zoeken.
De strekking van de boodschap van Halsema is duidelijk: clubs zorg ervoor dat je je shit op orde hebt, anders grijpen wij in.

Tot nu toe wanen hooligans zich onaantastbaar. Ze worden de hand boven het hoofd gehouden door de clubs en ze verschuilen zich achter de meelopers. De grootste relschoppers staan meestal achteraan ipv vooraan. Vooraan staan de kneusjes die er graag bij willen horen.

Met de geëiste maatregelen hebben hopelijk als effect dat de harde kern wordt ontdaan van een deel van de meelopers. Daarna moeten politiek en politie doorpakken met effectief gehandhaafde stadionverboden. Een stadionverbod uitvaardigen is nog niet zo gemakkelijk, want dat moet proportioneel zijn. Afhankelijk van het vergrijp kan dat variëren tussen relatief kort tot levenslang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:23:
[...]

Omdat een straf voor het leven niet echt tot de toolset behoort, het is leuk dat Halsema dat roept maar de eerste persoon die dat krijgt moet ik nog zien.

Zelfs met de ongeregeldheden van afgelopen zondag verwacht ik geen stadionverbod 'voor het leven'

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:55:
Halsema geeft in ieder geval alvast een voorzet van maatregelen die genomen gaan worden. Die als Ajax het niet zelf doet, door haar opgelegd worden.
In Amsterdam noemen we het de Halsema Pavlov.

Bij elk incident is het hetzelfde. "De maat is vol", "Als Y nu niet gebeurt, dan X", "We gaan kijken hoe X&Y verloopt, maar daarna gaan we echt Z doen"

En dat is dus niet alleen met voetbal zo, maar met alle incidenten in de stad. Heb jij een regenboogvlag voor je raam en word je met eieren bestookt? Dan komt Halsema vertellen dat het onacceptabel is en er maatregelen genomen worden.

Inmiddels vliegen die eieren nog steeds tegen je raam, er is namelijk niets verandert (1 weekje extra politie in de straat), maar het nieuws is verder gegaan en Halsema heeft haar zegje weer gedaan. Juist met geweldsincidenten (groot en klein) maakt zij handig gebruik van het moment, maar gebeurt er niets structureel.

Ik laat mij graag verrassen. Maar buiten wat woorden en wellicht 1 of 2 keer ingrijpen op korte termijn, zal alles weer vergeven en vergeten zijn over een maandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:03
toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:55:

[...]
Nornaal gesproken heb ik niet zoveel met mevr. Halsema maar ik kan dit wel waarderen van haar. Strenge controles... ja dat gaat geld kosten, de rekening daarvan kan gewoon naar de club. Die moeten er immers ook bij gebaat zijn dat het publiek zich binnen de regels gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PWM schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:36:
[...]

Ik laat mij graag verrassen. Maar buiten wat woorden en wellicht 1 of 2 keer ingrijpen op korte termijn, zal alles weer vergeven en vergeten zijn over een maandje.
Precies dat dus.
Symboolpolitiek die bedreven wordt.
Niet voor het eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:35:
[...]

Omdat een straf voor het leven niet echt tot de toolset behoort, het is leuk dat Halsema dat roept maar de eerste persoon die dat krijgt moet ik nog zien.

Zelfs met de ongeregeldheden van afgelopen zondag verwacht ik geen stadionverbod 'voor het leven'
Dus zou de overheid daar de voorwaarden voor moeten scheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:50:
[...]

Dus zou de overheid daar de voorwaarden voor moeten scheppen.
Oneens, levenslang is een bizarre straf, de mogelijkheid tot 20 jaar is er al, dat lijkt me meer dan afdoende in de kwalijkste gevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:51:
[...]

Oneens, levenslang is een bizarre straf, de mogelijkheid tot 20 jaar is er al, dat lijkt me meer dan afdoende in de kwalijkste gevallen.
Vind je dat echt? Wat heb jij na 20 jaar nog in een voetbalstadion te zoeken als je een fakkel op het veld gegooid hebt?
Jeugdige overmoed?

Ik ben in een lang verleden jarenlang harde kern Ajax geweest maar het grootste deel van de gasten daar is net zoals ik er langzaam uitgevallen en heeft niks op de kerfstok staan. In 2014 werd de bekerfinale platgelegd, 9 jaar later een wedstrijd doelbewust gesaboteerd. Lijkt mij niet dat die mensen ooit nog iets in een stadion te zoeken hebben. De excessen ken ik genoeg maar als wij ze kennen dan geloof ik simpelweg niet Ajax niet in staat is die te herkennen of eruit te filteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 26-09-2023 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Napo schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:51:
[...]

Eens. Levenslang is inderdaad bizar. 20 jaar is al een immense tijd. Zou bijvoorbeeld betekenen dat iemand tussen zijn 27ste en 47ste in geen enkel voetbalstadion mag komen. Als diegene het dan nog niet geleerd heeft, dan kan de rechter opnieuw een stadionverbod opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Voor Ajax nu:
  • FSide leeg
  • Netten rond stadion
Voor de overtreders:
  • Meer cameratoezicht
  • Stadionverboden 30 jaar bij dit soort gedrag
  • (Digitale) meldplicht eens op orde krijgen
  • Strafblad!
Voor de toekomst:
  • Regels mbt bekers stoppen
  • Bij vuurwerk hele vak leeg
  • Bij 2e vuurwerk hele stadion leeg, dan zsm uitspelen
  • 3 punten aftrek bij club
  • Geen drank op de tribunes
Voor het laatste: ik hoor vaak mensen roepen 'maar dan ga ik met een fakkel naar het Feyenoord stadion en daar wat gooien!

Dat vind ik echt wel vergezocht. Ten eerste zullen de mensen in dat vak je het niet in dank afnemen, ten tweede een 30 jaar stadionverbod en een strafblad voor 3 punten aftrek bij Feyenoord. Dat moet je wel écht dom zijn, maar zelfs dan kun je nog gemakkelijk onderzoeken of de desbetreffende fan wel daadwerkelijk een fan is dankzij camerabeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
SemperFidelis schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:31:
*knip*

Voor het laatste: ik hoor vaak mensen roepen 'maar dan ga ik met een fakkel naar het Feyenoord stadion en daar wat gooien!

Dat vind ik echt wel vergezocht. Ten eerste zullen de mensen in dat vak je het niet in dank afnemen, ten tweede een 30 jaar stadionverbod en een strafblad voor 3 punten aftrek bij Feyenoord. Dat moet je wel écht dom zijn, maar zelfs dan kun je nog gemakkelijk onderzoeken of de desbetreffende fan wel daadwerkelijk een fan is dankzij camerabeelden.
Verplicht een jaar lang in Feyenoord shirt rondlopen. Dat mag geen enkel probleem zijn voor een fan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:52:
[...]

Tja, ik vind het alsnog morele armoede. Het signaal wat je afgeeft en dat je een slaatje probeert te slaan uit de misdragingen van je achterban, bah.
toolkist schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:52:
[...]

We hebben geen idee waarom Ajax dit overweegt... Kan zomaar wegens, ik roep maar wat, verzekeringsredenen, aansprakelijkheidsredenen (bv voor kosten verzetten Ajax-Volendam), etc etc.
Oef ja, stel je voor dat Ajax kosten moet maken, dat moeten we natuurlijk niet hebben nu. 115 miljoen uitgegeven dit jaar aan B garnituur, die kosten van een wedstrijd verplaatsen kunnen ze echt even niet hebben nu.

[ Voor 14% gewijzigd door SemperFidelis op 26-09-2023 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@SemperFidelis ik zou netten ín het stadion doen, dat werkt beter. Of zijn ze om de F-side voor de ingang tegen te houden? :P
PWM schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:36:
[...]

In Amsterdam noemen we het de Halsema Pavlov.

Bij elk incident is het hetzelfde. "De maat is vol", "Als Y nu niet gebeurt, dan X", "We gaan kijken hoe X&Y verloopt, maar daarna gaan we echt Z doen"

En dat is dus niet alleen met voetbal zo, maar met alle incidenten in de stad. Heb jij een regenboogvlag voor je raam en word je met eieren bestookt? Dan komt Halsema vertellen dat het onacceptabel is en er maatregelen genomen worden.

Inmiddels vliegen die eieren nog steeds tegen je raam, er is namelijk niets verandert (1 weekje extra politie in de straat), maar het nieuws is verder gegaan en Halsema heeft haar zegje weer gedaan. Juist met geweldsincidenten (groot en klein) maakt zij handig gebruik van het moment, maar gebeurt er niets structureel.

Ik hoop dat het dit keer anders is, maar ik vrees inderdaad dat het weer een mooi staaltje PR is. Maar heej, de letters zijn wel weggehaald in Amsterdam dus er worden wel daadwerkelijk dingen aangepakt. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:55:
[...]

Vind je dat echt? Wat heb jij na 20 jaar nog in een voetbalstadion te zoeken als je een fakkel op het veld gegooid hebt?
Mensen zijn niet 20 jaar dezelfde persoon, laat staan als ze zich gedurende die tijd kunnen bezinnen op het gedrag dat ze hebben vertoont waardoor ze niet meer welkom zijn.

Iedereen verdient een tweede kans en afhankelijk van de overtreding is dat na 2 jaar of 20 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:47:
[...]

Mensen zijn niet 20 jaar dezelfde persoon, laat staan als ze zich gedurende die tijd kunnen bezinnen op het gedrag dat ze hebben vertoont waardoor ze niet meer welkom zijn.

Iedereen verdient een tweede kans en afhankelijk van de overtreding is dat na 2 jaar of 20 jaar.
Vind ik lastig.

In de basis ben ik voor een tweede kans verdienen. Aan de andere kant doet dat geen recht aan de algemene schade die dergelijke acties veroorzaken en het maatschappelijke probleem wat eraan ten grondslag ligt en nog steeds niet opgelost wordt. Een beetje in de geest van 6:166 BW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:51:
@SemperFidelis ik zou netten ín het stadion doen, dat werkt beter. Of zijn ze om de F-side voor de ingang tegen te houden? :P
Glazen wand voor de F-side graag, zodat al die cobra's terug het vak in stuiteren...
Dan roeien ze zichzelf vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:47:
Gaat ver off-topic, maar ben ik het absoluut niet mee eens.
Er zijn genoeg voorbeelden (voor het gemak; Dutroux) van mensen die je nooit meer terug vrij in de samenleving wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
toolkist schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:50:
[...]

Gaat ver off-topic, maar ben ik het absoluut niet mee eens.
Er zijn genoeg voorbeelden (voor het gemak; Dutroux) van mensen die je nooit meer terug vrij in de samenleving wil hebben.
Inderdaad, ver off-topic. Een voorbeeld van een meervoudig kinderverkrachter/-moordenaar gebruiken in een casus over ongeregeldheden met supporters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gonadan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:51:
Eerder zo gebruiken :+
Afbeeldingslocatie: https://www.4ocean.com/cdn/shop/articles/6-harmful-overfishing-practices-and-types-of-gear4ocean.jpg?v=1625584329
(Het oceaan dumpen ben ik tegen, er is al genoeg vervuiling. Hebben we geen mest?)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:58:
[...]

Inderdaad, ver off-topic. Een voorbeeld van een meervoudig kinderverkrachter/-moordenaar gebruiken in een casus over ongeregeldheden met supporters.
Over straffen die proportioneel zijn kan je dan niet meer spreken, het voorstellen alleen al staat vrij los van de samenleving. Niet zeggende dat de probleemveroorzakers er niet ver vanaf staan, maar het gaat dan wel richting van kwaad tot erger.

De balans is ook wel zoek. het ene moment roepen we dat het gooien van bekertjes geen tijdelijke staking van de wedstrijd zou op moeten leven, maar bij een gradatie erger moet je opeens verwijderd worden uit alle stadions voor altijd 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Napo op 26-09-2023 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Napo schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:40:
[...]

De balans is ook wel zoek. het ene moment roepen we dat het gooien van bekertjes geen tijdelijke staking van de wedstrijd zou op moeten leven, maar bij een gradatie erger moet je opeens verwijderd worden uit alle stadions voor altijd 8)7
Ja mensen 10 jaar stadionverbod geven omdat ze een leeg bekertje bij de cornervlag gooien is een goede balans?

Het is nogal logisch dat je een gradatie inbrengt in straffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
SemperFidelis schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:16:
[...]

Ja mensen 10 jaar stadionverbod geven omdat ze een leeg bekertje bij de cornervlag gooien is een goede balans?
De richtlijnen zijn dan ook niet 10 jaar, ze zijn 12 tot 36 maanden

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DMCnjIS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Maar je ziet zelf toch ook wel hopelijk in dat een plastic bekertje bij de cornervlag minder ernstig is dan 3 fakkels op een veld gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
SemperFidelis schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:41:
Maar je ziet zelf toch ook wel hopelijk in dat een plastic bekertje bij de cornervlag minder ernstig is dan 3 fakkels op een veld gooien?
Er is toch ook niemand die ontkent dat het gooien van een fakkel op het veld erger is dan het gooien van een plastic bekertje?

Als het gooien van een plastic beker met inhoud 12 maanden stadionverbod zou zijn, dan heb je nog genoeg ruimte in de richtlijnen om voor het gooien van een fakkel 36 maanden te eisen. Waar die 10 jaar dan opeens weer vandaan komt is een raadsel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:59

hamsteg

Species 5618

SemperFidelis schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:41:
Volgens mij mag je niets op het veld gooien, waarom wil jij dat dat bekertje minder erg is dan een fakkel? Een spijker weegt nog minder dan een bekertje, dat moet dan ook kunnen toch?

Ik moet echt altijd een beetje overgeven van mensen die dingen goed praten of andere dingen erger vinden. Een beetje te hard rijden is gewoon te hard rijden, een dingetje op het veld gooien is gewoon iets op het veld gooien. Nu ligt er gewoon een heldere grens - niets op het veld - en of je nu een veertje gooit of een molensteen, in al die gevallen gooi je wat op het veld en is dus fout. De aansteker die Klaasen verwonde, weegt ook minder dan een beker bier dus dat moet kunnen?

Ik weet dat VI dezelfde discussie ook weer begon, de heren die het hardst roepen om aanpakken vinden toch dat bepaalde dingen gewoon moeten kunnen. Het is in ieder geval duidelijk, bier is nog niet duur genoeg 8)

Politiek overgevoelig: complexiteit en gevoeligheid van politieke onderwerpen, waarbij het de kunst is een constructieve dialoog te voeren. Censuur door overgevoeligheid: gedrag waarbij bepaalde content wordt geredigeerd uit angst voor offensief te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:09

Superkiwi

Hoi doei

Voor de geïnteresseerden: nu op NPO1 'het vragenuurtje' met momenteel het onderwerp "supporters".

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
hamsteg schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:07:
[...]

Volgens mij mag je niets op het veld gooien, waarom wil jij dat dat bekertje minder erg is dan een fakkel? Een spijker weegt nog minder dan een bekertje, dat moet dan ook kunnen toch?

Ik moet echt altijd een beetje overgeven van mensen die dingen goed praten of andere dingen erger vinden. Een beetje te hard rijden is gewoon te hard rijden, een dingetje op het veld gooien is gewoon iets op het veld gooien. Nu ligt er gewoon een heldere grens - niets op het veld - en of je nu een veertje gooit of een molensteen, in al die gevallen gooi je wat op het veld en is dus fout. De aansteker die Klaasen verwonde, weegt ook minder dan een beker bier dus dat moet kunnen?

Ik weet dat VI dezelfde discussie ook weer begon, de heren die het hardst roepen om aanpakken vinden toch dat bepaalde dingen gewoon moeten kunnen. Het is in ieder geval duidelijk, bier is nog niet duur genoeg 8)
Sorry, maar dat vind ik wel verschil maken. Beide moeten niet gewoon kunnen. Echter iets op het veld gooien wat toegestaan is in het stadion (beker) vs iets wat niet toegestaan in (fakkel) is toch van een net andere orde.

Dus ik begrijp wel dat het ene 12 maanden kan opleveren en het tweede 36 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Joris748 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:12:
[...]
Echter iets op het veld gooien wat toegestaan is in het stadion (beker) vs iets wat niet toegestaan in (fakkel) is toch van een net andere orde.
Een vlaggenstok dan? Die zijn wel toegestaan in het stadion.

Zie je hoe lastig dit wordt als we onderscheid in voorwerpen gaan maken? Daarom één lijn: niks op het veld betekent niks op het veld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
hamsteg schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:07:
[...]

Wie heeft het hier over gewicht lol?

Wie is de grootste verliezer dat er een beker bij een cornervlag ligt? We geven hersenloze supporters de volledige macht om een wedstrijd lam te leggen met een bekertje. Wie heeft dat bedacht? Je hebt er niks aan, moet alles weer opnieuw indelen, wedstrijden uitstellen.

Een fakkel is inderdaad erger, die dingen zijn verboden in een stadion. Een biertje kun je er juist kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door SemperFidelis op 26-09-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Superkiwi schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:19:
[...]

Een vlaggenstok dan? Die zijn wel toegestaan in het stadion.

Zie je hoe lastig dit wordt als we onderscheid in voorwerpen gaan maken? Daarom één lijn: niks op het veld betekent niks op het veld
Die lijn is er: niks op het veld. Wat je ook op het veld gooit, er volgt een stadionverbod.

De lengte van het stadionverbod is afhankelijk van wat je op het veld gooit. Lijkt me heel redelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Misschien begrepen we elkaar verkeerd. We zijn het eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
SemperFidelis schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:23:
[...]

Wie is de grootste verliezer dat er een beker bij een cornervlag ligt? We geven hersenloze supporters de volledige macht om een wedstrijd lam te leggen met een bekertje. Wie heeft dat bedacht? Je hebt er niks aan, moet alles weer opnieuw indelen, wedstrijden uitstellen.
Wat wil je dan? Een arbitraire grens leggen dat het bij bekertje nummer 5, 10, 50, of 100 stil gelegd meot worden? De makkelijkste grens is zoals @Joris748 en @Superkiwi aangeven, helemaal niets. Dat is lastig te handhaven maar gaat tot op heden vrij goed.

Ik begrijp oprecht niet waarom je iets op het veld zou willen gooien. Je komt hopelijk naar het stadion om je eigen team tegen een tegenstander te zien spelen, waarom zou je dat uberhaupt willen verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Napo schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:29:
[...]

Wat wil je dan? Een arbitraire grens leggen dat het bij bekertje nummer 5, 10, 50, of 100 stil gelegd meot worden? De makkelijkste grens is zoals @Joris748 en @Superkiwi aangeven, helemaal niets. Dat is lastig te handhaven maar gaat tot op heden vrij goed.
Wat dacht je van de gooier straffen, het stadion uitgooien, stadionverbod geven en niet de wedstrijd stilleggen?

[ Voor 4% gewijzigd door SemperFidelis op 26-09-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
SemperFidelis schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:34:
[...]

Wat dacht je van de gooier straffen, het stadion uitgooien, stadionverbod geven en niet de wedstrijd stilleggen?
1) Doen de BVO's eindelijk consequent
2) Doen de BVO's eindelijk consequent
3) Doen de BVO's eindelijk consequent, is eigenlijk ook gewoon het eerste punt maar dat terzijde
4) Als de BVO's eerder dit hadden gedaan, en men niet had gewacht tot de KNVB de noodzaak zag dat ze dit soort generieke en hardlijnige regels in te zetten dan was dat wellicht een optie geweest. Zoals eerder aangegven, de KNVB is de wal die het spreekwoordelijke schip doet keren. BVO's zijn de laatste die mogen klagen over deze regel, toeschouwers mogen de BVO waar ze de wedstrijd kijken aanspreken op het laakbaar handelen in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorfindel76
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 11:16
SemperFidelis schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:34:
[...]

Dat gebeurt al jaren. Dat is dus niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Napo schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:39:
[...]

3) Doen de BVO's eindelijk consequent, is eigenlijk ook gewoon het eerste punt maar dat terzijde
4) Als de BVO's eerder dit hadden gedaan, en men niet had gewacht tot de KNVB de noodzaak zag dat ze dit soort generieke en hardlijnige regels in te zetten dan was dat wellicht een optie geweest. Zoals eerder aangegven, de KNVB is de wal die het spreekwoordelijke schip doet keren. BVO's zijn de laatste die mogen klagen over deze regel, toeschouwers mogen de BVO waar ze de wedstrijd kijken aanspreken op het laakbaar handelen in het verleden.
Als we het al doen, en dat is dus daarom mijn vraag, waarom willen jullie het gooien van bekers nog meer in de spotlight zetten als mensen allang een stadionverbod krijgen ervoor? Wat is de extra moeite exact waard? Ik snap dat echt niet.

Nu wordt een bekergooier binnen 5 minuten gevonden en gestraft, maar toch moeten we blijkbaar praten over andere maatregelen. Denk je dat de wedstrijd staken opeens de bekergooiers wel tegenhoudt, maar een boete en sv niet?

[ Voor 11% gewijzigd door SemperFidelis op 26-09-2023 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
SemperFidelis schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:52:
[...]

Als we het al doen, en dat is dus daarom mijn vraag, waarom willen jullie het gooien van bekers nog meer in de spotlight zetten als mensen allang een stadionverbod krijgen ervoor? Wat is de extra moeite exact waard? Ik snap dat echt niet.
Het punt is dat de BVO's voorheen niet zo voortvarend waren in het aanpakken va het ongewenste gedrag. Dat we nu in een situatie zijn gekomen dat het een 'spotlight' is, is het gevolg daarvan. Als we in de situatie komen dat de BVO's het blijven handhaven en er vrijwel geen incidenten meer zijn ( waar we dankzij afgelopen zondag dus nog niet zijn, ondanks dat het andere objecten waren ) dan kan je daarin de regels minder strict maken.
SemperFidelis schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:52:
[...]

Nu wordt een bekergooier binnen 5 minuten gevonden en gestraft, maar toch moeten we blijkbaar praten over andere maatregelen. Denk je dat de wedstrijd staken opeens de bekergooiers wel tegenhoudt, maar een boete en sv niet?
Uhm, wat? Wie opteert er nieuwe/andere maatregelen?

[ Voor 20% gewijzigd door Napo op 26-09-2023 14:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:47:
[...]

Glazen wand voor de F-side graag, zodat al die cobra's terug het vak in stuiteren...
Dan roeien ze zichzelf vanzelf uit.
En dan waterdicht, zodat je hem onder water kunt zetten.

Sowieso, een sproei-installatie boven dit soort vakken vol met onverbeterlijke teringzooi-veroorzakers zou ik niet gek vinden.

Fakkels aan? Sproeien maar!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:25
Niet de aller betrouwbaarste bron
De harde kern van Ajax wil wedstrijden net zo lang wil laten staken totdat de Raad van Commissarissen weg is, vertelt Valentijn Driessen in Vandaag Inside.
https://www.vandaaginside...-staken-tot-de-rvc-weg-is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Hoeveel redenen om hen permanent zonder publiek te laten spelen heeft de driehoek nog nodig? :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:25
Ramzzz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:39:
[...]

Hoeveel redenen om hen permanent zonder publiek te laten spelen heeft de driehoek nog nodig? :z
De F-Side geeft ze in ieder geval genoeg redenen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5U8J-woXGZoZ2QbS_4gztC-Gpg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5OcJTJE8mpHK6Q0UaNX0PRCy.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
Het is gewoon puur terreur, keihard aanpakken zoals we dat ook zouden doen met terroristen en dus ook dito middelen inzetten. Als er morgen wordt toegegeven dan is het hek van de dam als dat eigenlijk afgelopen zondag niet was.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:03:
Het is gewoon puur terreur, keihard aanpakken zoals we dat ook zouden doen met terroristen en dus ook dito middelen inzetten. Als er morgen wordt toegegeven dan is het hek van de dam als dat eigenlijk afgelopen niet was.
ze maken het zo wel makkelijk.
arrestantenbussen kunnen vast klaar worden gezet, ze kunnen vast genoeg manschappen oproepen, bedenken op welke plek ze die gasten tijdelijk vastzetten, etc.
opscheppen met een sjovel en afvoeren met een dieplader is ook prima.

• Joris748
Tristan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:19:
[...]

[Afbeelding]
Het was ook wel heel amateuristisch van Ajax om Mislintat zondagavond direct te ontslaan. Dan geef je weer het signaal af dat rellen effect heeft. Waarom niet de resultaten van dat integriteitsonderzoek afwachten en daarna ontslaan? Dat was veel handiger geweest.

Ik ben heel benieuwd hoe die hooligans denken. Wat gaat er in hun hoofd om? Wat voor denkbeelden leven er bij de harde kern? Denken ze echt dat ze hier de club een dienst mee bewijzen? Denken ze dat dit gedrag geen consequenties gaat hebben.

Maar met zulke signalen en zulke geschiedenis lijkt het me heel helder: laat de vakken met de harde kern voorlopig maar leeg.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:48
Joris748 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:21:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe die hooligans denken. Wat gaat er in hun hoofd om? Wat voor denkbeelden leven er bij de harde kern? Denken ze echt dat ze hier de club een dienst mee bewijzen? Denken ze dat dit gedrag geen consequenties gaat hebben.
Hier ga je de fout in, ze denken niet.

WoT stats

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:39:
Ik ben het zeker met je eens dat de BVO's meer verantwoordelijkheid moeten nemen en consequenter moeten optreden. Zeker in de voorbereiding valt veel winst te halen:
• een rondje stadion om de verstopte spullen op te ruimen.
• überhaupt voorkomen dat mensen gewoon het stadion in kunnen om die zooi te verstoppen.
• geen alcohol verkopen bij de relvakken.
• gewoon netten ophangen als je dat niet voor elkaar krijgt.
• actief dissonanten uit het publiek vissen en een stadionverbod geven.
• vakken eens proactief leeg laten als er geen verbetering komt.

Echter hebben de BVO's ook hulp nodig. Er wordt vaak erg makkelijk naar hen gewezen, en dat is niet onterecht, maar iets simpels als een meldplicht weigert men ook gewoon aan te beginnen.

Iedereen die wel eens een wedstrijd in het echt bezocht heeft kan zien dat het onmogelijk is om iedereen te identificeren zonder elektronische hulpmiddelen als gezichtsherkenning of een onderhuidse NFC-chip. Daarvoor moeten veel te veel bezoekers in een korte tijd het stadion in. Daar zijn stadions niet op berekend, dan moet je al gaan grootschalige toegangscontroles in het omringende gebied en daar een hek omheen zetten.
Een officiële meldplicht is dan een heel stuk realistischer en als je dat te duur vindt dien je de rekening maar in bij de KNVB, kan die het doorbelasten.

Daarbij zijn de stewards vaak gewoon vrijwilligers, en bekenden van de harde kern als je pech hebt. Sta je bij de poort, komen er een paar van die knakkers die er niet mogen zijn of meuk in hun opgevouwen jas hebben: "Hey Barry, jij hier? Top dat je me even zomaar binnen laat man, groeten thuis hè.". Ga er maar aan staan dat je dan zo'n volgesnoven mafklapper moet fouilleren of de toegang weigeren. Hetzelfde geldt voor medewerkers die even wat naar binnen moeten smokkelen. De terreur bestaat al veel langer, maar dat zie je niet direct.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:35
[...]

[Afbeelding]
Dadelijk maar eens de tv aanzetten, espn kan eindelijk eens interessant zijn.
Staat Kraaij al klaar voor de Arena?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:18:
[...]

Echter hebben de BVO's ook hulp nodig. Er wordt vaak erg makkelijk naar hen gewezen, en dat is niet onterecht, maar iets simpels als een meldplicht weigert men ook gewoon aan te beginnen.

Iedereen die wel eens een wedstrijd in het echt bezocht heeft kan zien dat het onmogelijk is om iedereen te identificeren zonder elektronische hulpmiddelen als gezichtsherkenning of een onderhuidse NFC-chip. Daarvoor moeten veel te veel bezoekers in een korte tijd het stadion in. Daar zijn stadions niet op berekend, dan moet je al gaan grootschalige toegangscontroles in het omringende gebied en daar een hek omheen zetten.
Een officiële meldplicht is dan een heel stuk realistischer en als je dat te duur vindt dien je de rekening maar in bij de KNVB, kan die het doorbelasten.
Eens, het jammere is dat de middelen er zijn maar dat ze niet gebruikt worden. Daar kan de BVO niet direct iets aan veranderen omdat het iets is dat opgelegt moet worden door de rechter(?). Een 100% controle is onmogelijk laat staan dat er een inherent risico is op escalatie en daar moet je -zoals te zien is in je volgende stuk - je afvragen of je (vrijwillige) stewards dat risico wil laten nemen.
Daarbij zijn de stewards vaak gewoon vrijwilligers, en bekenden van de harde kern als je pech hebt. Sta je bij de poort, komen er een paar van die knakkers die er niet mogen zijn of meuk in hun opgevouwen jas hebben: "Hey Barry, jij hier? Top dat je me even zomaar binnen laat man, groeten thuis hè.". Ga er maar aan staan dat je dan zo'n volgesnoven mafklapper moet fouilleren of de toegang weigeren. Hetzelfde geldt voor medewerkers die even wat naar binnen moeten smokkelen. De terreur bestaat al veel langer, maar dat zie je niet direct.
Als BVO mag je dan wel afvragen - als dit de situatie is en ik kan niet ontkennen dat dat niet gebeurt - of je die (vrijwillige) steward die rol wil laten innemen. Bij risicowedstrijden worden extra beveiligers ingehuurd voor het fouilleren. De ons ken ons ga je niet wegnemen tenzij je mensen inhuurt van buiten de regio om dat risico te verkleinen maar ook daar mag je van een BVO meer verwachten.

Maar daarin komt het ook wel overeen, BVO's hebben een rol maar kunnen het niet alleen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 20:01

Herman

FP ProMod
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5U8J-woXGZoZ2QbS_4gztC-Gpg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5OcJTJE8mpHK6Q0UaNX0PRCy.jpg
Tot morgen om 13:00? Hoeven die lui niet te werken ofzo? Hebben ze verder geen nuttige dagbesteding?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:39:
[...]

Eens, het jammere is dat de middelen er zijn maar dat ze niet gebruikt worden. Daar kan de BVO niet direct iets aan veranderen omdat het iets is dat opgelegt moet worden door de rechter(?). Een 100% controle is onmogelijk laat staan dat er een inherent risico is op escalatie en daar moet je -zoals te zien is in je volgende stuk - je afvragen of je (vrijwillige) stewards dat risico wil laten nemen.

[...]

Als BVO mag je dan wel afvragen - als dit de situatie is en ik kan niet ontkennen dat dat niet gebeurt - of je die (vrijwillige) steward die rol wil laten innemen. Bij risicowedstrijden worden extra beveiligers ingehuurd voor het fouilleren. De ons ken ons ga je niet wegnemen tenzij je mensen inhuurt van buiten de regio om dat risico te verkleinen maar ook daar mag je van een BVO meer verwachten.

Maar daarin komt het ook wel overeen, BVO's hebben een rol maar kunnen het niet alleen.
Professionele beveiliging heb ik ook wel vaker over nagedacht, maar daar kunnen net zo goed dezelfde problemen gaan spelen. Wanneer je het incidenteel doet en van buiten de regio kan dat wellicht lang goed gaan, maar dat neemt nog niet de problemen in aantallen en gedrag weg.
Bij een gemiddelde ingang van de Arena is een poortje of zes (of acht?) naast elkaar uit mijn hoofd, met daar achter een man of tien om te fouilleren en controleren. Als daar honderden mafklappers een bepaald doel voor ogen hebben dan ga je dat als twee handjes vol mensen niet tegen houden.
Plus het aloude excuus gaat weer uit de kast komen dat het uitlokking voor agressiviteit is. Net zoals ME of politie zichbaar hebben een geldige reden lijkt te zijn om te gaan rellen. Of zo. 8)7

En stel dat je het aan de poort goed geregeld weet te krijgen, wat ga je dan doen tegen het naar binnen smokkelen? Die bekende Barry staat tegen PSV bij de tap op zuid en moet daar de hele wedstrijd die dure meuk verkopen: "Ej Barry, jij kan dit tassie zondag toch wel mee nemen en ff in een hoekje zetten toch?".

Nu kan ik dit soort voorbeelden alleen als anekdotisch bewijs aanvoeren, dus niet hard maken, maar je hoort/leest daar veel vaker over. In die zin is het heel lastig om jezelf te wapenen tegen een groep waar men in feite bang voor is. Je kunt onmogelijk week in week uit 24/7 alles en iedereen in en om het stadion controleren.
Daarom blijf ik pleiten voor een officiële meldplicht. Je kunt van alles proberen tegen te houden of te voorkomen, maar het is allemaal symptoombestrijding. De mensen zijn het probleem, zorg je dat die niet meer kunnen komen dan ben je van het probleem af. En als dat mechanisme eenmaal goed werkt dan is dat voor de rest afschrikwekkend genoeg om zich beter te gaan gedragen. Je komt er nu simpelweg veel te makkelijk mee weg als je rottigheid uithaalt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 15:45

Player1S

Probably out in the dark

Herman schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:11:
[...]

Tot morgen om 13:00? Hoeven die lui niet te werken ofzo? Hebben ze verder geen nuttige dagbesteding?
Wij werken voor hen. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 14:56
[...]

De meeeste holigans hebben zo'n laag IQ dat ze niet eens kunnen werken. Als je namelijk een IQ van boven de 50 heb zou je dit niet gaan doen.

You only live once, so enjoy the ride.

• Joris748
[...]

Wist je dat mensen die werken ook vrije dagen kunnen opnemen? Is vanaf de jaren 50 van de 20ste eeuw heel normaal geworden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Gonadan schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:13:
*knip*

En stel dat je het aan de poort goed geregeld weet te krijgen, wat ga je dan doen tegen het naar binnen smokkelen? Die bekende Barry staat tegen PSV bij de tap op zuid en moet daar de hele wedstrijd die dure meuk verkopen: "Ej Barry, jij kan dit tassie zondag toch wel mee nemen en ff in een hoekje zetten toch?" "Euh Barry, kunde gij zondag efkes dees tas meenemen en doar in dieje hoek zette?"

*knip*
FTFY :P

• Gonadan

Gonadan

Tegen PSV, niet bij PSV. ;)

(Ik heb weer de stem van die jumbo brabo in mn hoofd)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Gonadan schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:30:
[...]

Tegen PSV, niet bij PSV. ;)

(Ik heb weer de stem van die jumbo brabo in mn hoofd)
Haha, niet goed gelezen 8)7 Moest meteen aan Berry van Aerle denken 8)

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 10:42
Gonadan schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:13:
[...]

En stel dat je het aan de poort goed geregeld weet te krijgen, wat ga je dan doen tegen het naar binnen smokkelen? Die bekende Barry staat tegen PSV bij de tap op zuid en moet daar de hele wedstrijd die dure meuk verkopen: "Ej Barry, jij kan dit tassie zondag toch wel mee nemen en ff in een hoekje zetten toch?".
Ik weet toevallig dat bij onderstaande wedstrijd de fakkels met medeweten van de supporters-coördinator naar binnen zijn gebracht, soms weten clubs dus ook gewoon van tevoren dat er zoiets te gebeuren staat https://www.youtube.com/watch?v=8v51pGJfIzQ.

Het mag niet, maar ik vond dit persoonlijk wel één van de mooiere avondjes NAC die ik heb meegemaakt, het heeft uiteindelijk wel geresulteerd in één wedstrijd zonder publiek, daarna is zulk massaal vuurwerk bij NAC niet meer voorgekomen... er is die avond trouwens geen fakkel op het veld beland.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-06 10:39
Ik vind fakkels, rookpotten en vlaggen en dergelijke juist bij het voetbal horen. Mits daar op een verantwoordelijke wijze mee omgesprongen kan worden, maar goed dat is waar het vaak mis gaat. wat uiteindelijk wel tot een verbod zal leiden...

Zoals dit; heerlijk sfeertje

In combinatie met (gecontroleerd) vuurwerk.
YouTube: FC TWENTE - FEYENOORD ROTTERDAM • pyroshow, fireworks, GK throws sec...

• toolkist
  • Niet online
Update - 12.10 uur (woensdag 27 september) Omgeving Johan Cruijff ArenA aangewezen als veiligheidsrisicogebied tijdens De Klassieker
De veiligheidsdriehoek heeft de omgeving rond de Johan Cruijff ArenA vanaf 12.00 uur bestempeld als een veilgheidsrisicogebied, zo meldt het Algemeen Dagblad. De politie mag daarom preventief fouilleren naar het bezit van bijvoorbeeld wapens en vuurwerk. Volgens de driehoek zijn er aanwijzingen dat groepen supporters aanwezig zullen zijn bij het stadion. En dat terwijl supporters verboden zijn bij de wedstrijd. Sinds vanochtend zijn ME busjes opgesteld in het gebied.
Ben benieuwd...

• Gonadan

Gonadan

Joris748 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:37:
[...]

Haha, niet goed gelezen 8)7 Moest meteen aan Berry van Aerle denken 8)
Ik aan Rijschool Le Berry, maar dat bedoel je vast niet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

J-roenn schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:48:
Ik weet toevallig dat bij onderstaande wedstrijd de fakkels met medeweten van de supporters-coördinator naar binnen zijn gebracht, soms weten clubs dus ook gewoon van tevoren dat er zoiets te gebeuren staat https://www.youtube.com/watch?v=8v51pGJfIzQ.

Het mag niet, maar ik vond dit persoonlijk wel één van de mooiere avondjes NAC die ik heb meegemaakt, het heeft uiteindelijk wel geresulteerd in één wedstrijd zonder publiek, daarna is zulk massaal vuurwerk bij NAC niet meer voorgekomen... er is die avond trouwens geen fakkel op het veld beland.
Maar was dat met goedkeuring van de coördinater juist om er een mooi feest van te maken, dus vanuit de club. Of was dat een coördinator die tegen beleid in een oogje toe kneep?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
pkuppens schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:42:
Intussen uitgespeeld en (spoiler*) 0-4 geworden.
Jammer, op zondag had het nog wel 0-5 of 0-6 kunnen worden gezien de wanhoop.

Mijn suggesties:

Allereerst, niet te moeilijk doen over bekertjes die niemand raken en buiten de lijnen blijven. Het is geen frisbee, dus er mag wel wat gebeuren. In Belgie was er wel een leuke oplossing via statiegeld.

1e onderbreking: gooier oppakken en afvoeren en stadionverbod. Doorspelen

2e onderbreking: hele vak ontruimen, doorspelen

3e onderbreking: stadion ontruimen en doorspelen.

PS. Toch grappig dat PSV, Feyenoord, AZ, Twente het niet lukt om Ajax naar het tweede plan te verwijzen, maar dat ze dat prima zelf wél kunnen.
Wie gaat dat vak bij onderbreking 2 ontruimen? De politie gaat zich daar echt niet voor laten inzetten en de stewards gaan echt niet voor hun vrijwilligersbaantje de hooligans uit het vak halen.

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-06 09:59
Pompi schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:46:
[...]

Wie gaat dat vak bij onderbreking 2 ontruimen? De politie gaat zich daar echt niet voor laten inzetten en de stewards gaan echt niet voor hun vrijwilligersbaantje de hooligans uit het vak halen.
Ok, we zetten er ook nog een tijdlimiet op van 30 minuten, anders meteen ook het hele stadion.

Gevoetbald gaat er toch niet meer worden voordat het vak leeg is.

Punten in mindering als het niet lukt zou ik ook nog overwegen. Hoewel je wel wil voorkomen dat nepsupporters tegenstanders benadelen, maar die wagen zich denk ik niet in de hoog risico vakken.

En als de (thuisspelende) club dit wil voorkomen moeten ze maar netten ophangen.

PS. Eea geldt natuurlijk ook voor objecten die in andere vakken terechtkomen.

Hoe dan ook, je wil voorkomen dat als Groningen bij MVV 0-1 voorstaat in de 80e minuut, dat je de wedstrijd kunt laten staken als supporter(s) door wat vuurwerk te gooien, in de hoop dat de extra reizen Groningen-Maastricht en een tactische pauze het resultaat kunnen beinvloeden.

Maar goed, wat moed en creativiteit bespeur ik niet bij de instanties die erover gaan.

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 10:42
Gonadan schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:16:
[...]

Maar was dat met goedkeuring van de coördinater juist om er een mooi feest van te maken, dus vanuit de club. Of was dat een coördinator die tegen beleid in een oogje toe kneep?
Met medeweten van een deel van de club ja, ik weet niet of iedereen er vanaf wist, maar de fakkels waren al binnen voor de eerste supporters het stadion binnen kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06 10:06
Zoals bekend. Er kan een hoop, maar word eigenlijk veel te weinig van de bestaande mogelijkheden gebruik gemaakt.

https://nos.nl/artikel/24...od-en-zitplaatsen-op-naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:04:
Zoals bekend. Er kan een hoop, maar word eigenlijk veel te weinig van de bestaande mogelijkheden gebruik gemaakt.

https://nos.nl/artikel/24...od-en-zitplaatsen-op-naam
Plaatsen op naam zijn er toch allang? En werden vroeger in alle vakken ook gehandhaafd, m'n neefje heeft er een keer zowat een stadionverbod (voor de Arena) voor gehad...
Uitzondering was uiteraard zuid, want ga die maar es vertellen braaf op hun plekje te gaan zitten, en voormalig 410.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:07:
[...]

Plaatsen op naam zijn er toch allang? En werden vroeger in alle vakken ook gehandhaafd, m'n neefje heeft er een keer zowat een stadionverbod (voor de Arena) voor gehad...
Uitzondering was uiteraard zuid, want ga die maar es vertellen braaf op hun plekje te gaan zitten, en voormalig 410.
De mogelijkheid is er inderdaad. Maar blijkbaar doen ze er weinig mee.
Bij de poorten geen ID controle omdat het anders te lang duurt ( 7(8)7 ) en vervolgens zijn de vakken waar veel problemen zijn dus een soort zoek t maar uit vakken of staanvakken. iig, dat begrijp ik uit t artikel.

Maarja, supporters verenigingen verzetten zich ertegen en dat is blijkbaar genoeg om het niet te doen......

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 29-09-2023 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou ja, iedereen binnen laten duurt nu al anderhalf uur. Ga je letterlijk iedereen fouilleren en identificeren dan moet er eerst wel iets veranderen aan de toegangspoorten anders ben je zes uur bezig. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:34:
Nou ja, iedereen binnen laten duurt nu al anderhalf uur. Ga je letterlijk iedereen fouilleren en identificeren dan moet er eerst wel iets veranderen aan de toegangspoorten anders ben je zes uur bezig. :P
Hoeft ook niet iedereen.

Alleen bepaalde vakken :P De normale supporter hoeft er geen last van te hebben.
Die zogenaamde "sfeervakken" wel

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 29-09-2023 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:35:
Hoeft ook niet iedereen.

Alleen bepaalde vakken :P De normale supporter hoeft er geen last van te hebben.
Die zogenaamde "sfeervakken" wel
Dat maakt het niet sneller. Enige voordeel is wel dat ze misschien alweer nuchter zijn voordat ze binnen zijn. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Yup. En als ze potten half missen. Tough luck. Hebben ze het zelf naar gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Alle stadionbezoekers als crimineel benaderen heeft juist psychologisch een onwijs averechts effect. In Duitsland is men hier vrij succesvol in door juist alleen de herrieschoppers te pakken, wat best makkelijk te monitoren is met camera's.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Heeft Ajax nou nog steeds geen vergaande maatregelen genomen tegen haar supporters?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wacht maar tot vanavond, voor straf tranen in de ogen vanwege het veldspel. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:34
En ze spelen uit dus dat is dan pas volgende week nodig.

• D-e-n
  • Laatst online: 00:19
Wat me wel stoorde is dat het nieuwe RvC-lid Van Praag met de F-side wilde gaan "praten". Hij schijnt er vroeger in die hoedanigheid wel eens een jointje mee te hebben gerookt en bracht dat als voorbeeld dat hij als bestuurder beter wist wat er leeft onder de supporters.

Ten eerste: ook in de roemruchte tijden onder onder andere van Praag hadden we volgens mij al gezeik met zogenaamde "supporters", en ook Ajax was daar geen uitzondering op. Denk aan het staafincident, de bestorming van het hoogste jeugdelftal van Feyenoord op de toekomst en het incident met Picornie en co bij Beverwijk. Dus zijn aanpak heeft volgens mij vooral niet geholpen. En juist het praten met dit soort randdebielen zou dus nu moeten stoppen.

Al met al een slechte beurt van van Praag. Sterkte aan de Ajacieden met het binnenhalen van dit fossiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:56

gws24

Thinking is hard!

Blijkbaar is er in Madrid helaas toch weer een actie geweest van hooligans :-(
Na afloop van het verloren Champions League-duel met de Madrilenen (3-2) stormden fans van de Rotterdammers plotseling de VIP-zone van het stadion binnen. Uit beelden die rondgaan op internet blijkt dat een aanhanger direct een karatetrap geeft op de neus van een Atlético-fan, die al snel volledig onder het bloed zit.
bron: https://www.voetbalzone.n...n-bij-totale-chaos/425175

Ben benieuwd wat voor straf er uitgedeeld gaat worden door de UEFA. Hopelijk voor Feyenoord fans geen ban op uit supporters maar ik ben er bang voor, en dat allemaal door een klein groepje ééncelligen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-06 10:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
gws24 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 06:26:
Blijkbaar is er in Madrid helaas toch weer een actie geweest van hooligans :-(

[...]
bron: https://www.voetbalzone.n...n-bij-totale-chaos/425175

Ben benieuwd wat voor straf er uitgedeeld gaat worden door de UEFA. Hopelijk voor Feyenoord fans geen ban op uit supporters maar ik ben er bang voor, en dat allemaal door een klein groepje ééncelligen.
En ook de bezoekers bij AZ ging niet helemaal zonder slag en stoot :/
De mobiele eenheid wist de bestorming niet te voorkomen, vanwege het heftige geweld dat tegen stewards en de politie werd gebruikt, meldt de politie.

De ME heeft traangas ingezet. De Legia-aanhangers wisten een aantal wapenstokken en pepperspray van de ME afhandig te maken.
Snapt dit volk nou echt niet dat ze meer kapot maken dan dat ze goed doen voor de club en het voetbal?
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste