[Voetbal] Ongeregeldheden supporters

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

En, was het terecht of niet, dat de politie al een paar weken een middelvinger naar ‘supporters’ van (in dit geval Ajax) uitstak?

Oordeel zelf:
Vandaag, 16:17
ME voert charges uit tegen rellende Ajaxfans bij politiebureau in Amsterdam

In Amsterdam is een groep Ajax-supporters aan het rellen. Volgens de politie richtten ze vernielingen aan bij het hoofdbureau van de politie aan de Marnixstraat en vernielen ze politieauto's.

De Mobiele Eenheid (ME) is aanwezig en stuurt mensen weg. Op beelden is te zien hoe in het zwart geklede mensen met maskers een fiets, stenen en andere objecten tegen politiebusjes gooien.

Ook voert de ME charges uit, omdat 'ondanks vele waarschuwingen een groep de confrontatie met de politie blijft zoeken'.
Elke ‘supporter’ die dit normaal vindt, heeft helemaal niets in de buurt van een sportclub, professioneel of niet, te zoeken.

Heel erg hard totaal afstand nemen van dit totale uitschot, dork daadwerkelijke supporters(organisaties), clubleiding, spelers en staf, is de enige manier.

Met dank aan @Osiris voor de heads up.

Weg met dit type wangedrag, vertoond door totale hersenlozen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 15-09-2024 19:48 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ramzzz schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:15:

Elke ‘supporter’ die dit normaal vindt, heeft helemaal niets in de buurt van een sportclub, professioneel of niet, te zoeken.
Ik keur dit gedrag uiteraard niet goed. Maar ik kan me de frustratie wel goed voorstellen. Ajax wordt benadeeld door politieacties. Maar goed, dan maak je een ludiek spandoek voor de volgende wedstrijd.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 22:05

Superkiwi

Hoi doei

Dat deel van het forum is afgesloten ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Mog schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:26:
[...]

Ik keur dit gedrag uiteraard niet goed. Maar ik kan me de frustratie wel goed voorstellen. Ajax wordt benadeeld door politieacties. Maar goed, dan maak je een ludiek spandoek voor de volgende wedstrijd.
O ja, en Feyenoord en Utrecht dan? :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is te makkelijk. Ajax wordt benadeeld doordat de randdebiele "supporters" zich zo vaak misdragen hebben dag wedstrijden niet zonder een grote politiemacht kunnen plaatsvinden. Dat is het probleem en clubs doen te weinig om afstand te nemen van de eigen "supporters".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ramzzz schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:15:
En, was het terecht of niet, dat de politie al ren paar weken een middelvinger naar ‘supporters’ van (in dit geval Ajax) uitstak?
Als je elke keer dezelfde club pakt om je punt te maken valt dit te verwachten. Hadden ze de eerste week PSV gedaan, de week erop Feyenoord en de week erop Ajax dan was het nu gewoon rustig op het Leidseplein.

Noot:
de droeftoeters die nu aan het rellen zijn verdienen geen enkele vorm van sympathie en moeten hard aangepakt worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
[...]

Misschien moeten die zwakzinnigen maar eens leren om hun frustratie op een andere manier te uiten. Ajax wordt niet benadeeld door politieacties, maar door het wangedrag van deze groep.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Superkiwi schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:40:
[...]

Als je elke keer dezelfde club pakt om je punt te maken valt dit te verwachten. Hadden ze de eerste week PSV gedaan, de week erop Feyenoord en de week erop Ajax dan was het nu gewoon rustig op het Leidseplein.

Noot:
de droeftoeters die nu aan het rellen zijn verdienen geen enkele vorm van sympathie en moeten hard aangepakt worden.
Hallooooo, het gaat hier specifiek om risicowedstrijden en notoire wandaden van nepsupporters.

Dat zwelgen in slachtoffergedrag en zelfmedelijden mag best wel wat minder.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 15-09-2024 19:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Welke risicowedstrijden zijn er geweest sinds het begin van de Eredivsie. De Supercup was blijkbaar niet de scope van de stakingen, indien wel dan had die wedstrijd ook gebruikt kunnen worden van stakingen.

Bij PSV is er namelijk ook gestaat, tegen FC Almere echter heeft die plaatsgevonden. Zo ook bij NAC - Ajax.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

"Supporters" rellen bij wedstrijden -> daardoor een enórme politiemacht nodig -> politie gaat staken -> wedstrijd niet mogelijk, want rellende "supporters" -> "supporters" boos -> dús gaan de "supporters" rellen.

Quod erat demonstrandum met een 'mooi' rond cirkeltje.

Ze zijn zelf het probleem en het is echt te triest voor woorden dat dit soort mensen überhaupt vrij mogen rondlopen op deze aardkloot :')

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 15-09-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Noot:
Tja, ik kan me de woede ook wel voorstellen eerlijk gezegd. Maar juist diegenen die nu de boel slopen tonen aan waarom er dus wel politie aanwezig moet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ramzzz schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:44:
[...]
Dat zwelgen in slachtoffergedrag en zelfmedelijden mag best wel wat minder.
Waar haal je dit nou weer vandaan? Ik zeg alleen dat als je drie keer gaat staken bij dezelfde club dit te verwachten is. Het heeft niets met mijn clubvoorkeur te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Napo schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:44:
[...]
Welke risicowedstrijden zijn er geweest sinds het begin van de Eredivsie.
[...]
Bij PSV is er namelijk ook gestaat, tegen FC Almere echter heeft die plaatsgevonden. Zo ook bij NAC - Ajax.
Ik weet niet welke wedstrijden er tegenwoordig allemaal als risicowedstrijd aangemerkt worden. Als ik zie hoe vaak het afgelopen seizoen mis is gegaan bij oa FC Utrecht zou het me niets verbazen als die ook regelmatig op de lijst staan tegenwoordig.

Dat er ook gestaakt is bij PSV-Almere en NAC-Ajax geeft aan dat er niet louter bij risicowedstrijden wordt gestaakt zoals @Ramzzz beweert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 2094984

Er is gestaakt bij zes wedstrijden. Toevallig 3x eentje van Ajax.

FC Twente - Sparta
NAC - Ajax
Almere - PSV
Groningen - AZ
Feyenoord - Ajax
Ajax - Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Van dat rijtje zijn er volgens mij maar twee te klassificeren als risicowedstrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 10:00
Superkiwi schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:03:
Van dat rijtje zijn er volgens mij maar twee te klassificeren als risicowedstrijd.
Ho ho, Groningen - AZ, altijd gelazer! :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:59:
[...]

Ik weet niet welke wedstrijden er tegenwoordig allemaal als risicowedstrijd aangemerkt worden. Als ik zie hoe vaak het afgelopen seizoen mis is gegaan bij oa FC Utrecht zou het me niets verbazen als die ook regelmatig op de lijst staan tegenwoordig.

Dat er ook gestaakt is bij PSV-Almere en NAC-Ajax geeft aan dat er niet louter bij risicowedstrijden wordt gestaakt zoals @Ramzzz beweert.
Het is evident dat het niet enkel risicowedstrijden zijn maar het is niet heel verwonderlijk dat ze in de speelrondes waar risicowedstrijden zijn dat ze voor die specifieke wedstrijden kiezen.

Vanaf speelronde twee dus gestaakt.
Speelronde 2 is alles doorgegaan
Speelronde 3 idem, enkel tbhv Europees voetbal verplaatsingen geweest, Groningen - AZ is doorgegaan.
Speelronde 4 had natuurlijk één topwedstrijd,niet geheel onlogisch dat daarvoor is gekozen.
Speelronde 5 ook gekozen voor de wedstrijd met het grootste risico.

Welke wedstrijden met eenzelfde risico en derhalve impact als die van Feyenoord - Ajax en Ajax - Utrecht had je in die speelrondes gezien?

Zeker als je na 2 speelrondes met stakingen merkt dat die staking vrij nutteloos is omdat er niets gebeurt en daarmee dus ook je 'drukmiddel' in de onderhandeling wegvalt.

[ Voor 7% gewijzigd door Napo op 15-09-2024 18:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:40
Politie weet ook goed dat acties voeren bij Willem 2 tegen RKC 0 media met zich mee brengt, die pot kan gewoon doorgaan net zoals Ajax tegen NEC. Potjes tegen Feyenoord en Utrecht waarbij het uitschot wat nu op het Leidse plein staan kortsluiting krijgen, trekken aandacht. Gaat de politie niet om Ajax pesten, gaat erom om aan te geven waar ze de meeste inzet nodig hebben

En ziehier, de hele doorgesnoven bende staat z’n eigen binnenstad kort en klein te slaan. Precies zoals de politie verwacht had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Napo schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:04:
[...]
Welke wedstrijden met eenzelfde risico en derhalve impact als die van Feyenoord - Ajax en Ajax - Utrecht had je in die speelrondes gezien?
Op papier geen enkele, die twee zijn tot nu toe de enige 'echte' risisowedstrijden geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:15
Superkiwi schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:03:
En zelfs zonder wedstrijd loopt het uit de hand. Vandaag hebben die neppe idioten laten zien waarom het niet kan zonder politie want ze misdragen zich sowieso wel wat de reden ook is.

Hoop dat ze allemaal lekker veel blauwe plekken hebben opgelopen en dat morgen op werk moeten uitleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:11:
[...]

Op papier geen enkele, die twee zijn tot nu toe de enige 'echte' risisowedstrijden geweest.
Eens, en voor die specifieke wedstrijden mogen de kleine delen van de achterban die de problemen veroorzaken echt wel in de spiegel kijken waarom ze het de rest van de supporters van hun club onmogelijk maken om deze wedstrijden te bekijken.

En dat is niet enkel die kleine groep binnen de aanhang van Ajax, maar dus ook de groep van FC Utrecht en Feyenoord. En idealiter ook de groepen van andere clubs die er een puinzooi van maken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 18:16
Maar dit zou dus gewoon een geschenk voor Ajax kunnen zijn. Het volk wat nu aan het rellen is, is precies het volk wat je niet in je stadion wil. Op een presenteerblaadje, nu alleen even doorpakken.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

gambieter schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:39:
[...]

Dat is te makkelijk. Ajax wordt benadeeld doordat de randdebiele "supporters" zich zo vaak misdragen hebben dag wedstrijden niet zonder een grote politiemacht kunnen plaatsvinden. Dat is het probleem en clubs doen te weinig om afstand te nemen van de eigen "supporters".
Dat is ook zeker waar. Maar de realiteit is helaas dat een wedstrijd zonder politie niet kan. Zelfs zonder uitpubliek zou ik geen wedstrijd van Ajax, PSV of Feyenoord zonder politie laten spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mog schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:49:
Dat is ook zeker waar. Maar de realiteit is helaas dat een wedstrijd zonder politie niet kan. Zelfs zonder uitpubliek zou ik geen wedstrijd van Ajax, PSV of Feyenoord zonder politie laten spelen.
Maar dan benadeelt de politie de clubs toch niet? Dat was juist de (incorrecte) claim?

Het is gewoon triest dat het tuig zich niet kan gedragen en dat gewoon weer bewijst. Ik ben heel erg voor het clubs punten afnemen als hun supporters zich misdragen. Dan hebben de "echte" supporters tenminste een reden om het tuig zelf eens aan te pakken. Geef hun namen aan, help de politie dat domme tuig aan te pakken, help ze niet het stadion in te komen, etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

gambieter schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:54:
[...]

Maar dan benadeelt de politie de clubs toch niet? Dat was juist de (incorrecte) claim?
Toch wel een beetje. Kijk maar waar Ajax nu staat. 15e plek. Nog twee slechte wedstrijden en je hebt een herhaling van vorig jaar. Dan gaat de media weer lopen sarren.

Voor de duidelijkheid, ik ben Feyenoorder, dus Ajax boeit me verder niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

dr.lowtune

Deugt niet

Mog schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:44:
[...]

Toch wel een beetje. Kijk maar waar Ajax nu staat. 15e plek. Nog twee slechte wedstrijden en je hebt een herhaling van vorig jaar. Dan gaat de media weer lopen sarren.

Je kan ook omdenken: Ajax heeft nu meer tijd in de voorbereiding. Tijd die Priske duidelijk ook nodig heeft. Komende weken graag staken in Rotterdam! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2094984

Mog schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:44:
Stijlfiguur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

gambieter schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:54:
[...]
Dan hebben de "echte" supporters tenminste een reden om het tuig zelf eens aan te pakken. Geef hun namen aan, help de politie dat domme tuig aan te pakken, help ze niet het stadion in te komen, etc.
Hier moet je de normale supporter echt niet mee op willen zadelen. Het zijn niet zomaar simpele ettertjes he, er zitten ook redelijk gevaarlijke jongens in die harde kernen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:12

HaterFrame

Well... Poo came out!

Superkiwi schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:19:
[...]

Hier moet je de normale supporter echt niet mee op willen zadelen. Het zijn niet zomaar simpele ettertjes he, er zitten ook redelijk gevaarlijke jongens in die harde kernen.
Juist. Het zijn de clubs zelf die die idioten keihard moeten aanpakken.
Daarnaast geef je die idioten die gepakt worden allemaal een enkelbandje, lekker thuis zitten tijdens wedstrijden op straffe van hoge boetes. En ja bandjes worden geknipt en gemanipuleerd, maar dat valt goed te controleren.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 17:29
[...]

Ik zag dat bericht vrijdag dat er vandaag demonstraties van de fans zouden komen en dacht sarcastisch: een demonstratie bushokje slopen? Vuurwerk gooien?

Het is dat gedrag dat zorgt dat er politie, duizenden agenten bij sportevenementen elke week weer, aanwezig moeten zijn. Agenten die daardoor geen aangiftes van diefstal oid kunnen behandelen.

Wat ik zelf wellicht naief, niet begrijp: waarom geven gemeentes uberhaupt vergunningen voor evenementen als die organisaties zelf de veiligheid niet kunnen garanderen? Laat Ajax zelf beveiliging inhuren en doorrekenen in de kaartjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 07:13
Rene44 schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:35:
[...]

Ik zag dat bericht vrijdag dat er vandaag demonstraties van de fans zouden komen en dacht sarcastisch: een demonstratie bushokje slopen? Vuurwerk gooien?

Het is dat gedrag dat zorgt dat er politie, duizenden agenten bij sportevenementen elke week weer, aanwezig moeten zijn. Agenten die daardoor geen aangiftes van diefstal oid kunnen behandelen.

Wat ik zelf wellicht naief, niet begrijp: waarom geven gemeentes uberhaupt vergunningen voor evenementen als die organisaties zelf de veiligheid niet kunnen garanderen? Laat Ajax zelf beveiliging inhuren en doorrekenen in de kaartjes.
Sportevenementen of voetbal evenementen ? Geen idee waarom voetbal ook tussen haakjes staat in de topic titel. Of klinkt zwemmen, ongeregeldheden supporters en squash ongeregeldheden supporters een beetje raar ? :') .

Het zal vast een keer ergens voorkomen, een opstootje of iets maar laten we eerlijk zijn. 99.9% van de keren als je ongeregeldheden met supporters hoort in het nieuws weet je van welke sport het komt. Toch een bepaald publiek.

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Het staat niet tussen haakjes, het staat tussen haken, wat aangeeft dat het een subtopic is van de voetbaltopic reeks ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 15-09-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Rene44 schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:35:

Inderdaad naief denk ik. Buiten de Arena is openbaar terrein, dat gaat Ajax dus niet over. Sterker nog, het is niet wenselijk dat Ajax daar de orde zou gaan handhaven. Dat is nu eenmaal een taak van de politie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:09
toolkist schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:13:
[...]

Inderdaad naief denk ik. Buiten de Arena is openbaar terrein, dat gaat Ajax dus niet over. Sterker nog, het is niet wenselijk dat Ajax daar de orde zou gaan handhaven. Dat is nu eenmaal een taak van de politie.
Toch heeft @Rene44 wel een valide punt over de vergunning. Vergunningen van vechtsportgala's worden voor minder ingetrokken/niet afgegeven. Andere redenen, maar het laat zich raden wat er met de evenementen zou gebeuren als daar hooliganisme zou zijn. Het blijft altijd wel boeiend hoe voetbal (en voetbalsupporters) een status aparte denkt te moeten hebben als het om (bijvoorbeeld) openbare orde gaat.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste