Er schijnt ook een ME-er bewusteloos geraakt te zijn door een bestorming van Legia “fans”. Ook de voorzitter van Legia had ruzie met de ME en twee spelers van Legia zijn gearresteerd. Was weer een mooie avond. Wanneer gaan we stoppen met fans toelaten bij wedstrijden?
De voorzitters ook maar weigeren dan? ;-)Robkazoe schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:41:
Ook de voorzitter van Legia had ruzie met de ME en twee spelers van Legia zijn gearresteerd. Was weer een mooie avond. Wanneer gaan we stoppen met fans toelaten bij wedstrijden?
Ik zag die gasten bij het ADO stadion staan maar dat waren echt complete knokploegen die gingen. Wat een volk was dat zeg.
[ Voor 15% gewijzigd door rikoos op 06-10-2023 10:58 ]
Naar verluid dus twee legia spelers die een beveiliger het ziekenhuis in hebben geslagen met flink wat letsel. Mag hopen dat die gasten een tijdje cel mogen genieten.
In polen zijn ze niet blij met de politie aanpak en vinden het schandalig allemaal, ben wel benieuwd wat er allemaal precies gebeurd is. Als spelers van een club ga je toch niet zomaar een beveiliger het ziekenhuis in meppen, er zal ook wel wat aan vooraf gegaan zijn misschien?
Playstation 5
Zojuist op het nieuws over de rellen en meteen daarna de hoogtepunten van de wedstrijd.. Misschien die gewoon niet meer uitzenden? Begin maar eens met dit soort shit geen aandacht te geven.
En politie is pepperspray en wapenstokken kwijtgeraakt aan hooligans..
Blijven deëscaleren, de volgende keer hebben ze je wapen te pakken
En politie is pepperspray en wapenstokken kwijtgeraakt aan hooligans..

Blijven deëscaleren, de volgende keer hebben ze je wapen te pakken
Wat wil je nu zeggen met 'er zal ook wel wat aan vooraf gegaan zijn'?Stylze schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:59:
In polen zijn ze niet blij met de politie aanpak en vinden het schandalig allemaal, ben wel benieuwd wat er allemaal precies gebeurd is. Als spelers van een club ga je toch niet zomaar een beveiliger het ziekenhuis in meppen, er zal ook wel wat aan vooraf gegaan zijn misschien?
Het wordt een internationale rel. De Poolse premier en Poolse parlementariers bemoeien zich ermee.
https://www.ad.nl/binnenl...r-je-eigen-club~aed2bc57/
Een Poolse Europarlemtarier heeft zelfs een spoeddebat aangevraagd
https://www.ad.nl/binnenl...r-je-eigen-club~aed2bc57/
Een Poolse Europarlemtarier heeft zelfs een spoeddebat aangevraagd

Reactie van Yesilgoz laat trouwens zien waarom zij geen geschikte partijleider of premier is. Ze kan net zo slecht met kritiek omgaan als haar Poolse collega's.De Poolse Europarlementariër Patryk Jaki heeft intussen in Brussel een spoeddebat aangevraagd. „Deze hypocrieten houden ervan anderen de les te lezen over de rechtsstaat, terwijl ze zelf schandalige methodes gebruiken”, briest Jaki op X. ,,En het is niet de eerste keer! Onlangs schoten ze (!) op protesterende boeren.” Daarmee verwijst Jaki naar het incident vorig jaar bij Heerenveen waarbij een politieagent op een rijdende trekker met een 16-jarige bestuurder schoot. Die agent wordt overigens vervolgd door het Openbaar Ministerie.
Rutte pakt het wat dat betreft beter aanJustitieminister Dilan Yesilgöz noemt de ongeregeldheden op haar beurt ‘pure armoe’. Kritiek van de Poolse politici op het optreden van de politie wuift ze weg. ,,Ik heb liever dat hij eerst even naar zijn eigen club kijkt. Het is een potje voetbal. Dus gedraag je en leun niet op de politie. We doen dit voor de lol, is de bedoeling”, aldus de minister. De eerste verantwoordelijkheid ligt altijd bij de clubs en de supporters, benadrukt zij.
Morawiecki heeft Rutte voor de EU-top in het Zuid-Spaanse Granada heel kort apart genomen en de kwestie aan de orde gesteld. Rutte antwoordde ‘dat dit in Nederland altijd via de gebruikelijke structuren loopt’, aldus een woordvoerder. Volgens Morawiecki heeft Rutte hem ‘verzekerd dat de zaak heel snel opgehelderd wordt‘.
Bij Legia op bezoek weet je dat het een pittig avondje wordt, hoe triest ook je moet toch na gaan denken over geen uitsupporters meer toelaten. Hebben ze volgens mij in Argentinie ook gedaan na heftige rellen tussen BOCA en River aantal jaar terug.
Dit gaat nog wel een staartje krijgen.
Dit gaat nog wel een staartje krijgen.
Wat begrijp je daar niet aan dan?.. Ik wil daarmee zeggen dat ik me af vraag wat er gebeurd is dat spelers van een professionele voetbalclub een beveiliger in elkaar rammen.Napo schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:07:
[...]
Wat wil je nu zeggen met 'er zal ook wel wat aan vooraf gegaan zijn'?
Playstation 5
Zo lastig is het niet te vinden wat er gebeurt lijkt te zijnStylze schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:26:
[...]
Wat begrijp je daar niet aan dan?.. Ik wil daarmee zeggen dat ik me af vraag wat er gebeurd is dat spelers van een professionele voetbalclub een beveiliger in elkaar rammen.
In elkaar rammen is nogal een frame die je creeert die niet in lijn is met wat er nu bekend is.Het tweetal sloeg de beveiliger tegen de muur bij de uitgang in het stadion die naar de spelersbus leidt. Die uitgang was dat moment dicht, volgens protocol, in verband met de veiligheidssituatie rond het stadion. Er was al veel onrust en de vrees bestond dat aanhangers van beide clubs buiten de confrontatie met elkaar zochten.
Het slachtoffer liep een gebroken elleboog op en een hersenschudding, melden meerdere bronnen. AZ wil er zelf nog weinig over kwijt. „Onze reactie volgt later”, zegt woordvoerder Wiebe Nelissen. „We zijn in contact met de vierhoek en autoriteiten.” De vierhoek bestaat uit AZ, de burgemeester, de politie en het Openbaar Ministerie. „Er zal echt wel wat komen van ons allemaal, maar nu nog niet één, twee, drie. We willen eerst de feiten overzien.”
De false balance wordt inderdaad nogal eens gezocht dat als er een reactie is geweest dat daar het slachtoffer ook deels schuldig aan is. Zeker met de 'er zal vast wel' helpt daar inderdaad niet in mee om het een open vraag te maken.Joris748 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:33:
[...]
Je suggereert dat er wel iets aan voorafgegaan is. Een vraagteken maakt het nog geen open vraag
[ Voor 14% gewijzigd door Napo op 06-10-2023 13:34 ]
Je suggereert dat er wel iets aan voorafgegaan is. Een vraagteken maakt het nog geen open vraagStylze schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:26:
[...]
Wat begrijp je daar niet aan dan?.. Ik wil daarmee zeggen dat ik me af vraag wat er gebeurd is dat spelers van een professionele voetbalclub een beveiliger in elkaar rammen.
Ik vraag me overigens ook af wat eraan vooraf gegaan is.
De echte ins en outs zullen voor ons wel niet naar buiten komen en het met geweld proberen je naar binnen te wurmen is zeker niet goed. Voetbalzone meld dat de spelers de spelersbus (hun eigen) in wilden gaan en dit niet mochten van een beveiliger;
https://www.voetbalzone.n...bij-stadion-van-az/425185Volgens de geruchten zou het duo na het duel in het AFAS Stadion een poging hebben gewaagd om de spelersbus te betreden, maar de beveiliging liet de verdedigers er niet langs. Na een poging om een deur te forceren volgde een vechtpartij, waarbij een beveiliger een hersenschudding en een gebroken elleboog opliep. Hij zou zijn afgevoerd naar het ziekenhuis, waarna de spelers werden aangehouden.
Ik suggereer helemaal niks, ik vroeg het mij gewoon af en blijkbaar waren die spelers in paniek omdat ze die deur niet door konden dus dan is het toch niet heel gek dat ik me dat af vroeg? Beetje nutteloze en provocerende reactie van je vind ik het eerder, maar dat is mijn mening.Napo schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:32:
[...]
Zo lastig is het niet te vinden wat er gebeurt lijkt te zijn
[...]
In elkaar rammen is nogal een frame die je creeert die niet in lijn is met wat er nu bekend is.
[...]
De false balance wordt inderdaad nogal eens gezocht dat als er een reactie is geweest dat daar het slachtoffer ook deels schuldig aan is. Zeker met de 'er zal vast wel' helpt daar inderdaad niet in mee om het een open vraag te maken.
Ik zeg trouwens nergens dat het slachtoffer ook schuld heeft hieraan, dat jij dat eruit opmaakt is jouw gedachtengang maar niet de mijne.
[ Voor 7% gewijzigd door Stylze op 06-10-2023 14:03 ]
Playstation 5
Het was niet naar binnen wurmen, het was eerder het naar buiten wurmen. Een situatie die voorkomen leek te worden door juist de ongeregeldheden tussen supporters eerder die dag.Robbie T schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:59:
De echte ins en outs zullen voor ons wel niet naar buiten komen en het met geweld proberen je naar binnen te wurmen is zeker niet goed. Voetbalzone meld dat de spelers de spelersbus (hun eigen) in wilden gaan en dit niet mochten van een beveiliger;
[...]
https://www.voetbalzone.n...bij-stadion-van-az/425185
@stylezzz als je op het sugereer-pad wil verder gevaan moet je niet op mij reageren. Er is enkel een vraag geweest wat je nu precies poogt te zeggen met de vraag en een algemene opmerking op de false balance die te onpas wordt gezocht.
[ Voor 15% gewijzigd door Napo op 06-10-2023 14:12 ]
Wanneer dit soort ‘supporters’ (laten we er vooral niets positiefs over zeggen) zich misdraagt (dat is ongeveer ‘by default’) dan zou ik me niet zo druk maken over eventueel politiegeweld.
Waarom zou überhaupt politie-inzet nodig moeten zijn?
Janken over wat blauwe plekken nadat je zelf als eerste los bent gegaan als gewelddadige meute, sowieso kansloos.
Wat mij betreft is het dan ook geoorloofd om stevig in te grijpen bij dit soort lamzakken die uit verveling stennis maken.
Klagen achteraf over wat blauwe plekken?
En de vlucht naar voren wanneer je zelf wat misdaan hebt is ook ongeveer ‘by default’, in een betrekkelijke ‘failed state’, waar de democratie dood is of op zijn minst een een zijden draadje hangt.
Leuk voor interne consumptie, en op zijn minst onsterfelijk lachwekkend.
Als ‘fans’ (nogmaals laten we er niets positiefs bij denken) van Nederlandse clubs zich zo misdragen - molesteren van mensen, openbare ruimte, etc - dan hoop ik dat aldaar ook een paar pelotons ME klaar staan om hen even terug hun hok in te meppen.
Waarom zou überhaupt politie-inzet nodig moeten zijn?
Janken over wat blauwe plekken nadat je zelf als eerste los bent gegaan als gewelddadige meute, sowieso kansloos.
Wat mij betreft is het dan ook geoorloofd om stevig in te grijpen bij dit soort lamzakken die uit verveling stennis maken.
Klagen achteraf over wat blauwe plekken?

En de vlucht naar voren wanneer je zelf wat misdaan hebt is ook ongeveer ‘by default’, in een betrekkelijke ‘failed state’, waar de democratie dood is of op zijn minst een een zijden draadje hangt.
Leuk voor interne consumptie, en op zijn minst onsterfelijk lachwekkend.

Als ‘fans’ (nogmaals laten we er niets positiefs bij denken) van Nederlandse clubs zich zo misdragen - molesteren van mensen, openbare ruimte, etc - dan hoop ik dat aldaar ook een paar pelotons ME klaar staan om hen even terug hun hok in te meppen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Het OM meldt dat twee spelers van Legia Warschau worden verdacht van 'ernstig strafbare feiten'. Het lijkt me toch op zijn minst dat hun contract per direct ontbonden wordt en ze de komende jaren niet welkom zijn in een stadion. Daarnaast vind ik dat Legia Warschau dan in ieder geval dit jaar uit Europa gegooid wordt. Dat je supporters zich gaan misdragen is al belachelijk, als je eigen spelers dat gaan doen in/bij een stadion, dan mag daar wat mij betreft heel hard tegen worden opgetreden.
Ajax en de lokale driehoek van Amsterdam dreigen met extra maatregelen als de supporters van de Amsterdammers zich nog een keer misdragen. Als het dit seizoen nogmaals mis gaat, zijn ‘collectieve maatregelen’ zoals het plaatsen van netten of het sluiten van tribunevakken volgens de club onontkoombaar.
Dat meldt Ajax op de clubwebsite. Ook wordt er gedreigd met dat supporters niet meer mee mogen reizen naar uitwedstrijden. ‘Alle partijen spreken echter de hoop uit dat het zover niet hoeft te komen en scharen zich achter de tienduizenden welwillende Ajax-supporters die zich wel gedragen en veilig en ongestoord van het voetbal moeten kunnen genieten', schrijft de club.
De club is met de driehoek, bestaande uit de burgemeester, hoofdofficier en politiechef, om de tafel gegaan na de compleet ontspoorde Klassieker tegen Feyenoord. Dat duel werd twee weken geleden na 55 minuten gestaakt nadat er voor de tweede keer vuurwerk op het veld werd gegooid. ‘Ajax en de driehoek zijn het erover eens dat supporters blijk mogen geven van hun onvrede maar dat geweld en wanordelijkheden daarbij nooit acceptabel zijn.’
Bron ad.nl
Nou foei niet meer doen hoor. Zoals meerderen al voorspeld hadden.
Eerst die wedstrijd verzieken met onder andere huilende kinderen als gevolg + je eigen stadion slopen.
Politie durft niet in te grijpen. Misselijkmakend. Hoolies weer gewonnen (tijdelijk)
Dat meldt Ajax op de clubwebsite. Ook wordt er gedreigd met dat supporters niet meer mee mogen reizen naar uitwedstrijden. ‘Alle partijen spreken echter de hoop uit dat het zover niet hoeft te komen en scharen zich achter de tienduizenden welwillende Ajax-supporters die zich wel gedragen en veilig en ongestoord van het voetbal moeten kunnen genieten', schrijft de club.
De club is met de driehoek, bestaande uit de burgemeester, hoofdofficier en politiechef, om de tafel gegaan na de compleet ontspoorde Klassieker tegen Feyenoord. Dat duel werd twee weken geleden na 55 minuten gestaakt nadat er voor de tweede keer vuurwerk op het veld werd gegooid. ‘Ajax en de driehoek zijn het erover eens dat supporters blijk mogen geven van hun onvrede maar dat geweld en wanordelijkheden daarbij nooit acceptabel zijn.’
Bron ad.nl
Nou foei niet meer doen hoor. Zoals meerderen al voorspeld hadden.
Eerst die wedstrijd verzieken met onder andere huilende kinderen als gevolg + je eigen stadion slopen.
Politie durft niet in te grijpen. Misselijkmakend. Hoolies weer gewonnen (tijdelijk)
[ Voor 13% gewijzigd door Agent47 op 06-10-2023 16:16 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Een verdenking is niet direct een reden te zijn om een contract te ontbinden, hoogstens op non-actief tijdens onderzoek/proces. Ik zou daarmee wachten tot een rechter geoordeeld heeft.ParaDroid2 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:01:
Het OM meldt dat twee spelers van Legia Warschau worden verdacht van 'ernstig strafbare feiten'. Het lijkt me toch op zijn minst dat hun contract per direct ontbonden wordt en ze de komende jaren niet welkom zijn in een stadion. Daarnaast vind ik dat Legia Warschau dan in ieder geval dit jaar uit Europa gegooid wordt. Dat je supporters zich gaan misdragen is al belachelijk, als je eigen spelers dat gaan doen in/bij een stadion, dan mag daar wat mij betreft heel hard tegen worden opgetreden.
Maar een straf van UEFA voor de club is wel op zijn plek.
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in, wachten totdat de rechter geoordeeld heeft is inderdaad beter.Joris748 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:17:
[...]
Een verdenking is niet direct een reden te zijn om een contract te ontbinden, hoogstens op non-actief tijdens onderzoek/proces. Ik zou daarmee wachten tot een rechter geoordeeld heeft.
Maar een straf van UEFA voor de club is wel op zijn plek.
Dat maakt het straffen door UEFA ook lastig, ze kunnen dan mogelijk nu alleen gestraft worden voor het wangedrag van de fans.
Schandalig. Meer kan je er niet over zeggen.Agent47 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:13:
Ajax en de lokale driehoek van Amsterdam dreigen met extra maatregelen als de supporters van de Amsterdammers zich nog een keer misdragen. Als het dit seizoen nogmaals mis gaat, zijn ‘collectieve maatregelen’ zoals het plaatsen van netten of het sluiten van tribunevakken volgens de club onontkoombaar.
Bron ad.nl
Nou foei niet meer doen hoor. Zoals meerderen al voorspeld hadden.![]()
![]()
Zo nek je de publieke opinie over je club keihard. Lekker voorbeeld. Ga bijna hopen dat die hooligans nog meer van de arena slopen zodat ze wel moeten ingrijpen.
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 06-10-2023 16:28 ]
Polen heeft een wat ander idee over recht dan de rest van Europa tenslotte.Stylze schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:59:
Die Poolse hooligans zijn berucht. Hoe vaak hebben die in Europa in lege stadions hun potjes af moeten werken?
UEFA kan wel straffen voor zaken in het stadion toch? Dan zou het hier zowaar een keer kunnen ingrijpen.ParaDroid2 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:20:
[...]
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in, wachten totdat de rechter geoordeeld heeft is inderdaad beter.
Dat maakt het straffen door UEFA ook lastig, ze kunnen dan mogelijk nu alleen gestraft worden voor het wangedrag van de fans.
Sluit die Polen maar een tijd uit van EU voetbal. Altijd gezeik met die lui.
Ja, dat is een beetje de vraag, want het gebeurde grotendeels buiten het stadion heb ik het idee. Of, in het geval van de spelers, dat ze door de politie in het stadion gehouden werden, maar wat dus nog steeds een beslissing van de politie was. Dus of de UEFA hier zeggenschap over heeft is me bij nader inzien niet geheel duidelijk.LZ86 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:37:
[...]
UEFA kan wel straffen voor zaken in het stadion toch? Dan zou het hier zowaar een keer kunnen ingrijpen.
Sluit die Polen maar een tijd uit van EU voetbal. Altijd gezeik met die lui.
Tuurlijk niet, ze wijzen alleen maar naar NL/AZ....ParaDroid2 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:01:
Het lijkt wel alsof je die spelers nu aan het verdedigen bent?Napo schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:32:
In elkaar rammen is nogal een frame die je creeert die niet in lijn is met wat er nu bekend is.
Een gebroken elleboog/hersenschudding krijg je niet van een klein duwtje ofzo...
Vind je? Hij had best wat scherper kunnen reageren op dit geblaat.Joris748 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:18:
Rutte pakt het wat dat betreft beter aan
Lijkt? Nee, weinig goeds over personen te zeggen die hun fysiek gebruiken om iets te forceren. Er zitten nog wel een aantal stappen tussen iemand slaan en in elkaar rammen.toolkist schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:04:
[...]
Het lijkt wel alsof je die spelers nu aan het verdedigen bent?
Een gebroken elleboog/hersenschudding krijg je niet van een klein duwtje ofzo...
Zelfs met een onschuldige duw kan je verkeerd tegen een muur komen of tegen de grond gaan met een breuk tot gevolg. Enkel kijken naar de uitkomst doet niet altijd recht aan de situatie.
*knip*
Nu heeft de burgemeester van Amsterdam duidelijk een grens getrokken en is het (verrassing) weer niet goed genoeg voor de Feyenoorders.
F-side is nu duidelijk gewaarschuwd om niet weer dat soort fratsen uit te spoken met fakkels gooien op het veld.
Nu heeft de burgemeester van Amsterdam duidelijk een grens getrokken en is het (verrassing) weer niet goed genoeg voor de Feyenoorders.
F-side is nu duidelijk gewaarschuwd om niet weer dat soort fratsen uit te spoken met fakkels gooien op het veld.
[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 08-10-2023 12:44 . Reden: Flame. ]
Voor mij ook niet. Dit heeft niks met Feyenoord fan zijn te maken.Trishul schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:10:
Och och, weer geklaag van de Feyenoorders hier. Wat deed jullie burgemeester tegen de beruchte supporters van Feyenoord?
Hoezo een waarschuwing? Dit moet zo enorm veel harder aangepakt worden. Dit had op z'n minst zondag een leeg vak moeten zijn, met de toevoeging 'nog 1x en het vak is de rest van het seizoen leeg'
Wat Rotterdam/Feyenoord/Eindhoven/PSV/Groningen/FcLutjebroek dan wel of niet doet tegen de eigen supporters maakt me echt geen hol uit. Dit was DE kans om als Ajax te laten zien dat je je niet laat intimideren door de F-side of wie dan ook en ze durven het gewoon niet....
Je verhaal hangt nogal van de whataboutisms aan elkaar, wat het niet bepaald sterker maakt. Maar wat mij betreft is het ophangen van netten wel het minste wat er kan gebeuren als preventieve, niet al te invasieve maatregel (zeg ik als fan van noch Ajax noch Feyenoord). Sterker, ik zou het zelfs prima vinden als dat gewoon overal in de Eredivisie gebeurt, totdat we met zijn allen weer een beetje normaal kunnen doen.Trishul schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:10:
Och och, weer geklaag van de Feyenoorders hier. Wat deed jullie burgemeester tegen de beruchte supporters van Feyenoord?
Nou speciaal voor jou dan extra, relevante informatie over de aanpak en gevolgen: https://www.vi.nl/nieuws/...-netten-in-arena-niet-uitParaDroid2 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:14:
[...]
Je verhaal hangt nogal van de whataboutisms aan elkaar, wat het niet bepaald sterker maakt. Maar wat mij betreft is het ophangen van netten wel het minste wat er kan gebeuren als preventieve, niet al te invasieve maatregel (zeg ik als fan van noch Ajax noch Feyenoord). Sterker, ik zou het zelfs prima vinden als dat gewoon overal in de Eredivisie gebeurt, totdat we met zijn allen weer een beetje normaal kunnen doen.
Inmiddels staat de teller dus al op meer dan 30 stadionverboden. Dus, hoezo geen gevolgen zoals hierboven werd beweerd? Ja sorry hoor, maar ik ben die hysterische stemmingmakerij een beetje zat, steeds een stukje relevante informatie al dan niet onbewust weglaten om je ongenoegen zgn. kracht bij te zetten.
Ja, dat is dus als we het nog een keer doen. Maar die tijd zijn we allang voorbij, het is wat mij betreft afgelopen met reactief straffen. Als we met z'n allen niet normaal kunnen doen, dan moet het maar kwaadschiks en dus netten want weinig invasief.Trishul schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:18:
[...]
Nou speciaal voor jou dan extra, relevante informatie over de aanpak en gevolgen: https://www.vi.nl/nieuws/...-netten-in-arena-niet-uit
Natuurlijk is het goed dat er stadionverboden worden uitgedeeld, maar het is een reactie en werkt duidelijk nog niet. Het is tijd om proactief te reageren.
Wat mij betreft komt de hysterische stemmingmakerij voornamelijk van een stel supporters die de ingang van het stadion forceren omdat ze denken weet ik veel wat allemaal te kunnen eisen.Trishul schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:18:
[...]
Nou speciaal voor jou dan extra, relevante informatie over de aanpak en gevolgen: https://www.vi.nl/nieuws/...-netten-in-arena-niet-uit
Inmiddels staat de teller dus al op 15 stadionverboden. Nog eens 17 in onderzoek. Dus, hoezo geen gevolgen zoals hierboven werd beweerd? Ja sorry hoor, maar ik ben die hysterische stemmingmakerij een beetje zat, steeds een stukje relevante informatie al dan niet onbewust weglaten om je ongenoegen zgn. kracht bij te zetten.
De reacties van mensen hier en de media die verwachten dat de club Ajax zich hier duidelijk tegen uitspreekt en sterke acties onderneemt is volstrekt logisch. Daar heeft iemands clubvoorkeur overigens ook niks mee te maken.
Dat is voorbarig om te zeggen. Diegene die de mist in zijn gegaan kunnen bv aankomende wedstrijd tegen AZ niet bijwonen. De rotte appels zijn dus verwijderd.ParaDroid2 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:20:
[...]
Ja, dat is dus als we het nog een keer doen. Maar die tijd zijn we allang voorbij, het is wat mij betreft afgelopen met reactief straffen. Als we met z'n allen niet normaal kunnen doen, dan moet het maar kwaadschiks en dus netten want weinig invasief.
Natuurlijk is het goed dat er stadionverboden worden uitgedeeld, maar het is een reactie en werkt duidelijk nog niet. Het is tijd om proactief te reageren.
Over de rest kun je nog niet oordelen, iets met onschuldig tenzij bewezen. Als er een paar malloten ertussen blijken te zitten in het weekend, dan weten ze nu iig al wat ze te wachten staat. Dat werkt wel degelijk afschrikwekkend.
Leuk die stadionverboden. Die gasten zitten gewoon in het stadion met de kaart van een ander.ParaDroid2 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:20:
[...]
Ja, dat is dus als we het nog een keer doen. Maar die tijd zijn we allang voorbij, het is wat mij betreft afgelopen met reactief straffen. Als we met z'n allen niet normaal kunnen doen, dan moet het maar kwaadschiks en dus netten want weinig invasief.
Is bij alle clubs een probleem. Zonder meldplicht heeft het weinig zin. Zo had die veldbestormer bij PSV ook al een stadionverbod. En toch kreeg ie het voor elkaar om de keeper van de tegenstander aan te vallen.
Tja, dan ben ik niet met je eens, we zitten onderhand sinds 2021 aan te kloten met supportersgedoe (in heel Nederland). Dan vind ik het echt te makkelijk om te zeggen, we hebben er een paar uitgepikt en het is opgelost, goed hè!Trishul schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:23:
[...]
Dat is voorbarig om te zeggen. Diegene die de mist in zijn gegaan kunnen bv aankomende wedstrijd tegen AZ niet bijwonen. De rotte appels zijn dus verwijderd.
Over de rest kun je nog niet oordelen, iets met onschuldig tenzij bewezen. Als er een paar malloten ertussen blijken te zitten in het weekend, dan weten ze nu iig al wat ze te wachten staat. Dat werkt wel degelijk afschrikwekkend.
Daarom ben ik dus voorstander van preventieve maatregelen. Naast dat stadionverboden reactief zijn, zijn ze inderdaad ook bij lange niet feilloos.LZ86 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:25:
[...]
Leuk die stadionverboden. Die gasten zitten gewoon in het stadion met de kaart van een ander.
Is bij alle clubs een probleem. Zonder meldplicht heeft het weinig zin. Zo had die veldbestormer bij PSV ook al een stadionverbod. En toch kreeg ie het voor elkaar om de keeper van de tegenstander aan te vallen.
Nee dus, want ze hebben er een heel aantal niet kunnen identificeren wegens bivakmutsen etc.Trishul schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:23:
[...]
Dat is voorbarig om te zeggen. Diegene die de mist in zijn gegaan kunnen bv aankomende wedstrijd tegen AZ niet bijwonen. De rotte appels zijn dus verwijderd.
Ik weet niet of je de beelden gezien hebt, maar het waren echt niet maar 30 man die zich misdragen hebben rond de wedstrijd.
Niet alleen stadionverboden, ze geven ook aan te kijken naar collectieve maatregelen naast dadergerichte aanpak in samenwerking met de driehoek. Enkele voorbeelden die gegeven worden zijn netten bv.ParaDroid2 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:25:
[...]
Tja, dan ben ik niet met je eens, we zitten onderhand sinds 2021 aan te kloten met supportersgedoe (in heel Nederland). Dan vind ik het echt te makkelijk om te zeggen, we hebben er een paar uitgepikt en het is opgelost, goed hè!
Op het daarmee opgelost is, valt lastig te zeggen op dit moment. Einde van het weekend kunnen we de balans opmaken.
Dat is idd echt jammer dat die onherkenbaar zijn. Vandaar de collectieve maatregelen die genomen gaan worden als ze as. zondag de mist in gaan.toolkist schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:28:
[...]
Nee dus, want ze hebben er een heel aantal niet kunnen identificeren wegens bivakmutsen etc.
Ik weet niet of je de beelden gezien hebt, maar het waren echt niet maar 30 man die zich misdragen hebben rond de wedstrijd.
Overigens, met een geavanceerd security management systeem in het stadion kan je mensen ook volgen tot voor het moment dat ze de muts op doen. Maar dat is een vrij duur systeem dat momenteel, voor zover ik weet, alleen Real Madrid in PoC heeft.
[ Voor 20% gewijzigd door Trishul op 06-10-2023 17:34 ]
Als het nog een keer misgaat ja. Maar dat is wat mij betreft een te slappe aanpak. Afgelopen Klassieker is het grandioos misgegaan (niet voor de eerste keer de afgelopen tijd in Nederland, daarnaast ook nog eens een aangekondigde actie), dan vind ik het simpelweg te slap om te zeggen, niet meer doen, want dan gaan we aan preventie doen. Die stap had allang gezet moeten zijn.Trishul schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:30:
[...]
Niet alleen stadionverboden, ze geven ook aan te kijken naar collectieve maatregelen naast dadergerichte aanpak in samenwerking met de driehoek. Enkele voorbeelden die gegeven worden zijn netten bv.
Op het daarmee opgelost is, valt lastig te zeggen op dit moment. Einde van het weekend kunnen we de balans opmaken.
Om toch Feyenoord erbij te halen, de netten daar lijken te werken.
Te laat dus.Trishul schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:31:
[...]
Dat is idd echt jammer dat die onherkenbaar zijn. Vandaar de collectieve maatregelen die genomen gaan worden als ze as. zondag de mist in gaan.
Die maatregelen hadden er zondag moeten zijn, met wat er tegen Feyenoord allemaal uitgespookt is verdien je geen 2e kans.
Je hebt zelf geen kinderen? Huilende kinderen zijn er namelijk altijd wel of je nou naar het voetbal gaat of een dagje naar de EftelingAgent47 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:13:
met onder andere huilende kinderen als gevolg
Blijkbaar vinden mensen huilende kinderen het ergste wat er is, terwijl op elke plek waar je zo ongeveer komt wel huilende kinderen zijn..
[ Voor 19% gewijzigd door Gynnad op 06-10-2023 17:35 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Die netten hadden er al lang moeten hangen.
Dat ze niet dat hele vak leeghalen vind ik dom, maar is ergens nog te snappen. Maar het is niet voor het eerst he, met dat vak.
Had minimaal die netten opgehangen, die geluidinstallatie in beslaggenomen plus aller allerlaatste waarschuwing.
Nu is er buiten een paar loopjongens eruitgepikt die gewoon volgende week in het stadion zitten op andersmans kaarten helemaal NIETS gedaan aan preventie
Dat ze niet dat hele vak leeghalen vind ik dom, maar is ergens nog te snappen. Maar het is niet voor het eerst he, met dat vak.
Had minimaal die netten opgehangen, die geluidinstallatie in beslaggenomen plus aller allerlaatste waarschuwing.
Nu is er buiten een paar loopjongens eruitgepikt die gewoon volgende week in het stadion zitten op andersmans kaarten helemaal NIETS gedaan aan preventie
Alleen de VIP boxen in uitwedstrijden zijn nog niet veiligParaDroid2 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:32:
[...]
Om toch Feyenoord erbij te halen, de netten daar lijken te werken.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Als Ajax ballen had gehad hadden ze overal netten opgehangen en de F-Side dicht gedaan tot kerst.
Die netten hoeven van mij niet eens zo nodig.Agent47 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:53:
Als Ajax ballen had gehad hadden ze overal netten opgehangen en de F-Side dicht gedaan tot kerst.
Gewoon een waarschuwing 'wie nog een keer gooit zorgt voor een leeg vak'.
Dan gooit er misschien 1x iemand, die moet waarschijnlijk ontzet worden vanwege dreiging mede vakgenoten, en dan durft niemand het meer.
In het verleden heb ik hier in soortgelijke discussies vaak gelezen dat men tegen het spelen zonder publiek was omdat de meerderheid niet hoeft te bloeden voor de acties van enkele droeftoeters. Als het zo is dat de rotte appels inderdaad zijn verwijderd en zondag het stadion niet inkomen dan lijkt me dat al een goed begin.Trishul schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:23:
[...]
Diegene die de mist in zijn gegaan kunnen bv aankomende wedstrijd tegen AZ niet bijwonen. De rotte appels zijn dus verwijderd.
De harde waarschuwing "nog één keer en het vak gaat op slot" komt nu hopelijk wel aan bij de harde kern.
Voor zover kan ik wel leven met deze oplossing. Dat zeg ik overigens met enige voorzichtigheid want ik weet ook wel dat een stadionverbod zoals al eerder aangegeven niet altijd gehandhaafd wordt.
Wat ik alleen niet begrijp is dat ze niet nu al preventief netten hebben opgehangen. Daar benadeel je in principe niemand mee en je voorkomt dat het bij een volgende wedstrijd weer gebeurt.
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 06-10-2023 18:09 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Om toch even de koppeling naar het Kuip-incident te maken: is dat vak vanwaar de batterij gegooid werd ruim 3 maanden gesloten geweest? Volgens mij niet. Waarom zou de zuidzijde in de ArenA dan wel zo lang dicht moeten?Agent47 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:53:
Met die netten ben ik het eens. Die hadden ze wat mij betreft prima kunnen ophangen. Helaas ligt dat bij de gemeente Amsterdam, die zijn traag met alles. Waarschijnlijk moet een ambtenaar eerst uitvoerig contact hebben met allerlei adviseurs voordat ze een bestelling plaatsen.Superkiwi schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:01:
[...]
In het verleden heb ik hier in soortgelijke discussies vaak gelezen dat men tegen het spelen zonder publiek was omdat de meerderheid niet hoeft te bloeden voor de acties van enkele droeftoeters.
Als het zo is dat de rotte appels inderdaad zijn verwijderd en zondag het stadion niet inkomen dan lijkt me dat al een goed begin.
De harde waarschuwing "nog één keer en het vak gaat op slot" komt nu hopelijk wel aan bij de harde kern.
Voor zover kan ik wel leven met deze oplossing.
Wat ik alleen niet begrijp is dat ze niet nu al preventief netten hebben opgehangen. Daar benadeel je in orincipe niemand mee en je voorkomt dat het bij een volgende wedstrijd weer gebeurt.
Kan me niet voorstellen dat Ajax er problemen mee heeft, ophangen van netten bij de F-side. Ze kunnen zich toch verschuilen achter de gemeente
Ja, dat vind ik. Yesilgoz komt niet verder dan “Ja maar hunnie”.toolkist schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:09:
[...]
Vind je? Hij had best wat scherper kunnen reageren op dit geblaat.
Rutte reageert gaat niet op de stoel van OM en de rechter zitten. Iets met scheiding der machten, precies waar we de Polen op aanspreken.
Burgermeester en club hebben voor mindere vergrijpen veel meer gedaan, vind het jammer dat je deze toon neerzet "hullie Feyenoorders moeten niet zo janken", terwijl veel Ajacieden die ik ken hier ook schande van spreken.Trishul schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:10:
ieder weldenkend mens / supporter (en ja, ook niet-Feyenoorders) kan toch vinden dat deze maatregelen helemaal niks voorstellen?
Halsema had allemaal grote praatjes in verschillende interviews, maar afgezien van de arrestaties en stadionverboden verandert er per saldo toch niets? Een hoop geblaf en geen gebijt
[ Voor 5% gewijzigd door amahusu op 06-10-2023 18:33 ]
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Ik denk dat je wel begrijpt dat die toon in die reactie was op de reacties erboven.amahusu schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:30:
[...]
Burgermeester en club hebben voor mindere vergrijpen veel meer gedaan, vind het jammer dat je deze toon neerzet "hullie Feyenoorders moeten niet zo janken", terwijl veel Ajacieden die ik ken hier ook schande van spreken.
ieder weldenkend mens / supporter (en ja, ook niet-Feyenoorders) kan toch vinden dat deze maatregelen helemaal niks voorstellen?
Halsema had allemaal grote praatjes in verschillende interviews, maar afgezien van de arrestaties en stadionverboden verandert er per saldo toch niets? Een hoop geblaf en geen gebijt
https://www.nu.nl/binnenl...d-gelopen-klassieker.html
Hier overigens nog meer info, eentje is al veroordeeld tot 16 dagen cel. Nee, stelt niks voor inderdaad. Alsof er een speler van Feyenoord bekogeld is door een accu ofzo...
Je zou toch hopen dat Feyenoord ook wat meer deze lijn zou volgen, als je bedenkt wat er toen tegen Ajax allemaal op het veld is gegooid...Trishul schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:08:
[...]
Ik denk dat je wel begrijpt dat die toon in die reactie was op de reacties erboven.
https://www.nu.nl/binnenl...d-gelopen-klassieker.html
Hier overigens nog meer info, eentje is al veroordeeld tot 16 dagen cel. Nee, stelt niks voor inderdaad. Alsof er een speler van Feyenoord bekogeld is door een accu ofzo...
Eh lijkt me heel goed dat je als politiek in eerste instantie gewoon vierkant achter je handhavers gaat staan. Die mensen krijgen zoveel shit over zich heen op zo'n avond en hebben ook gewoon vrouw / man en kinderen thuis.
Schuldvraag is hier ook vrij simpel: de politie mept je echt niet zomaar in elkaar. Dronken Poolse hooligans daarentegen...
Hopelijk is het snel afgelopen met de tokkie sport: gewoon geen publiek net zoals tijdens Corona. Dikke prima en geen gezeik meer: de rest van de maatschappij is er onderhand echt wel klaar mee. Sowieso alle kosten verhalen op de clubs, zit geld zat dus belachelijk dat hier nog gemeenschapsgeld in wordt gestoken.
Schuldvraag is hier ook vrij simpel: de politie mept je echt niet zomaar in elkaar. Dronken Poolse hooligans daarentegen...
Hopelijk is het snel afgelopen met de tokkie sport: gewoon geen publiek net zoals tijdens Corona. Dikke prima en geen gezeik meer: de rest van de maatschappij is er onderhand echt wel klaar mee. Sowieso alle kosten verhalen op de clubs, zit geld zat dus belachelijk dat hier nog gemeenschapsgeld in wordt gestoken.
[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 06-10-2023 20:37 ]
Maar Utrecht fans misdragen zich toch nooit? Is toch altijd de fans van de andere clubs?LZ86 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:28:
Oh kijk.
Een driehoek die wél ingrijpt
https://www.vi.nl/nieuws/...met-fc-utrecht-fans-terug

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Super zielig voor die supporters natuurlijk.LZ86 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:28:
Oh kijk.
Een driehoek die wél ingrijpt
https://www.vi.nl/nieuws/...met-fc-utrecht-fans-terug
Hopelijk worden ze in de watten gelegd, kan mij haast niet voorstellen dat ze iets van plan waren..
Heel bizar dit: Ajax hangt voorlopig geen netten op in de Johan Cruijff Arena - https://nos.nl/l/2493057#UPDATE-container-72535748
Dus de hooligans hebben gewonnen. En Ajax vindt het eigenlijk gewoon prima wat ze hebben gedaan.
Dus de hooligans hebben gewonnen. En Ajax vindt het eigenlijk gewoon prima wat ze hebben gedaan.
Huub Huub Barbatruc!
De clubleiding is er dus gewoon om de hooligans tevreden te houden. De woorden die ik hiervoor heb zouden me op een ban komen te staan, wat een laffe <blieps>.DNA_Saint schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:17:
Heel bizar dit: Ajax hangt voorlopig geen netten op in de Johan Cruijff Arena - https://nos.nl/l/2493057#UPDATE-container-72535748
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dan is het misschien aan de driehoek om wedstrijden te verbieden als de veiligheid van welwillende supporters niet kan worden gegarandeerd.gambieter schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:27:
[...]
De clubleiding is er dus gewoon om de hooligans tevreden te houden. De woorden die ik hiervoor heb zouden me op een ban komen te staan, wat een laffe <blieps>.
Of thuispubliek in bepaalde vakken verbieden.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Schijnbaar zijn er ook Groningen fans geweest die hem heel 'vriendelijke' berichten over z'n dochter hebben gestuurd ( 'Ga eens lopen man. Hoop dat jullie een miskraam krijgen') , van Veen heeft 1 van die figuren de voor- en achternaam op social media genoemd. Maar helaas daarna ook weer verwijderd.
Je wenst zo'n figuur een beeindigde relatie, kwade ouders en ontslag op het werk toe...
Je wenst zo'n figuur een beeindigde relatie, kwade ouders en ontslag op het werk toe...
Ik zou als speler niet eens op social media zitten. Teveel zieke idioten op dat internet die ongestoord en anoniem van alles mogen roepen.toolkist schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:35:
Schijnbaar zijn er ook Groningen fans geweest die hem heel 'vriendelijke' berichten over z'n dochter hebben gestuurd ( 'Ga eens lopen man. Hoop dat jullie een miskraam krijgen') , van Veen heeft 1 van die figuren de voor- en achternaam op social media genoemd. Maar helaas daarna ook weer verwijderd.
Ik zou er niks van mee willen krijgen. Voor zover mogelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 07-10-2023 09:46 ]
Het wordt hoog tijd dat ze voor al die social media zooi identificatieplicht toevoegen. Zodat altijd duidelijk is wiens account het is en wie dus verantwoordelijk is voor de acties van dat account.Harribo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:43:
[...]
Ik zou als speler niet eens op social media zitten. Teveel zieke idioten op dat internet die ongestoord en anoniem van alles mogen roepen.
Ik zou er niks van mee willen krijgen. Voor zover mogelijk.
Er mag w.m.b. inderdaad wat minder anonimiteit in komen (hoewel deze persoon dus met naam had gereageerd). Ben echter nog steeds van mening dat de actie van van Veen niet al te slim is, ik ben simpelweg niet zo'n vuurstander van vuur met vuur bestrijden.toolkist schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:54:
[...]
Het wordt hoog tijd dat ze voor al die social media zooi identificatieplicht toevoegen. Zodat altijd duidelijk is wiens account het is en wie dus verantwoordelijk is voor de acties van dat account.
Dat idee heb ik ook al jaren.toolkist schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:54:
[...]
Het wordt hoog tijd dat ze voor al die social media zooi identificatieplicht toevoegen. Zodat altijd duidelijk is wiens account het is en wie dus verantwoordelijk is voor de acties van dat account.
Heb al vaker geroepen, werk met een vingerscan/iris, dan gaat het lekker snel, en je kunt zo de mensen eruit halen die valsspelen. Bij mensen waarbij dat niet lukt, kun je het dan handmatig doen.
Ook zou ik werken met een globale lijst. Dan houd je bijvoorbeeld ook mensen, zoals de uitsupporters bij AZ, er ook uit. Je kunt die lijn zelfs doorzetten naar andere evenementen, dan haal je ook daar de hooligans weg. Jan Jaap (DWHN) heeft daar al eens iets over gezegd: "Je doet niet meer mee".
Maar ja.. privacy, etc. In dit geval vind ik veiligheid daarboven staan, en zoals gezegd, als je misdraagt dan kom je er helemaal niet op te staan.
[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 07-10-2023 10:30 ]
Iedereen die het niét eens is met de keuze om nu geen netten op te hangen, wat vinden jullie van de clubs die eveneens geen netten ophangen en waar ook stilgelegd of gestaakt is vanwege voorwerpen (veelal bekers) op het veld?
Het grote verschil met de Kuip, en ik denk dat dat de beslissing in R'dam wat makkelijker maakte, is dat er in de Kuip een zwaar voorwerp gericht richting een speler is gegooid met als doel deze te verwonden.
In de ArenA en andere stadions gaat het om voorwerpen (of dat nu fakkels of bekers zijn) op het véld, niet zozeer gericht tegen een speler.
Noot: ik vind ook dat ze in de ArenA netten zouden moeten ophangen aan de zuidzijde, net als dat ze dat in elk stadion zouden moeten doen waar iets op het veld gegooid wordt.
Het grote verschil met de Kuip, en ik denk dat dat de beslissing in R'dam wat makkelijker maakte, is dat er in de Kuip een zwaar voorwerp gericht richting een speler is gegooid met als doel deze te verwonden.
In de ArenA en andere stadions gaat het om voorwerpen (of dat nu fakkels of bekers zijn) op het véld, niet zozeer gericht tegen een speler.
Noot: ik vind ook dat ze in de ArenA netten zouden moeten ophangen aan de zuidzijde, net als dat ze dat in elk stadion zouden moeten doen waar iets op het veld gegooid wordt.
Deze mensen hebben waarschijnlijk iets meegemaakt in hun jeugd, hebben geen werk, ouders die er niet voor ze waren, misschien wel autistisch, ...toolkist schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:35:
Net zoals bij die verschrikkelijke schietpartij in Rotterdam, komen dit soort mensen er toch mee weg. Er is altijd wel een advocaat en zelfs een groep (dus ook hier op T.net) die de dader ervan verdedigen, want deze is zo zielig of had een psychose.
Verder zou ik als voetballer gewoon DMs en reacties uitzetten. Beide kunnen volgens mij.
Laat fan-mail dan maar via iemand anders gaan, die kan dan eventueel ook achter de vervolging aangaan bij dit soort berichten.
Sorry voor wat latere reactie van mijn kant. Die gast is opgepakt en er hangen tot de dag van vandaag nog netten terwijl dat niet meer hoeft. Vak is inderdaad niet dicht geweest.Superkiwi schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:07:
[...]
Om toch even de koppeling naar het Kuip-incident te maken: is dat vak vanwaar de batterij gegooid werd ruim 3 maanden gesloten geweest? Volgens mij niet. Waarom zou de zuidzijde in de ArenA dan wel zo lang dicht moeten?
Leuk zo’n waarschuwing maar er is verder geen één mogelijke oplossing toegepast. Zoals netten als voorbeeld.
[ Voor 10% gewijzigd door Agent47 op 07-10-2023 10:57 ]
Voor mij is het eigenlijk simpel, met de huidige situatie hangen we overal in het betaalde voetbal voorlopig netten op. Het gaat zo vaak mis de laatste tijd en dit is een relatief simpele en weinig invasieve maatregel.Superkiwi schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:33:
Iedereen die het niét eens is met de keuze om nu geen netten op te hangen, wat vinden jullie van de clubs die eveneens geen netten ophangen en waar ook stilgelegd of gestaakt is vanwege voorwerpen (veelal bekers) op het veld?
Als club neem je dan enig risico, iedere club heeft de bekende vakken waar vaker objecten gegooid worden, iets waar je prima naar kan handelen. Dat hoeft niet direct overal in het stadion te zijn maar een begin is in ieder geval het beperken van het risico in de gebieden waar het risico het hoogst is.Superkiwi schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:33:
Achteraf roepen dat je er zo veel mogelijk aan hebt gedaan kan zonder netten niet, ja er zal vast iets gedaan zijn maar netten zijn effectiever.
De intentie moet eigenlijk niet zo heel veel uitmaken. Het is kwalijker als er een object met enig gewicht dat een speler kan verwonden maar ook lichte objecten zoals een drinkbeker met vloeistof is onwenselijk. Fakkels - die je al niet bij je mag hebben - op het veld gooien heeft enkel tot doel om de wedstrijd tijdelijk te verstoren. Dat was het jaren geleden al, nu des te meer. Als BVO moet je er zorg voor dragen dat de wedstrijd een normale doorgang kan hebben, die beslissing - het wel of niet gebruiken van netten - zou dan in deze gevallen meer dan verklaarbaar zijn.Het grote verschil met de Kuip, en ik denk dat dat de beslissing in R'dam wat makkelijker maakte, is dat er in de Kuip een zwaar voorwerp gericht richting een speler is gegooid met als doel deze te verwonden.
Zie eerste stuk, effectief _minimaal_ in de vakken waar de ongeregeldheden het vaakst voorkomen. Dan loop je nog steeds het risico dat het gebeurt in de vakken waar het tot nu toe niet of significant minder voorkomt maar dan is het alsnog beter uit te leggen dan nu vrij weinig doen om het te voorkomen.Noot: ik vind ook dat ze in de ArenA netten zouden moeten ophangen aan de zuidzijde, net als dat ze dat in elk stadion zouden moeten doen waar iets op het veld gegooid wordt.
Precies wat ik bedoel. Netten voor de vakken met de harde kern zou in (vrijwel) elk stadion standaard moeten zijn. Het zou me niks verbazen als we dat over een aantal jaar als normaal beschouwen, hoe triest dat ook klinkt.Napo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:40:
[...]
Dat hoeft niet direct overal in het stadion te zijn maar een begin is in ieder geval het beperken van het risico in de gebieden waar het risico het hoogst is.
Verder kan ik me ook prima vinden in je post.
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 07-10-2023 12:17 ]
Vroeger was het ook normaal om hogere hekken om het veld te hebben, uitschuifbare spelerstunnels omdat anders spelers lastig werden gevallen. Tijden veranderen, gelukkig vaak voor het goede waardoor het speelveld redelijk bereikbaar is, spelers nu in sommige stadions deels tussen het publiek zitten maar helaas ook soms de verkeerde kant op.Superkiwi schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:59:
[...]
Precies wat ik bedoel. Netten voor de vakken met de harde kern zou in (vrijwel) elk stadion standaard moeten zijn. Het zou me niks verbazen als we dat over een aantal jaar als normaal beschouwen, hoe triest dat ook klinkt.
Ik hoop oprecht dat we netten niet als normaal gaan beschouwen.
Waarom niet overal netten klaar hebben liggen, maar nog niet omhoog. Zorgen dat ze met een halve minuut oid omhoog kunnen zijn.
Bij het eerste bekertje/fakkel/aambeeld/fiets kan je tijdelijk staken en heb je tijd de netten omhoog te doen. Dan hoeft er geen 2e staking te komen.
Maar ik zal wel veel te makkelijk denken.
Bij het eerste bekertje/fakkel/aambeeld/fiets kan je tijdelijk staken en heb je tijd de netten omhoog te doen. Dan hoeft er geen 2e staking te komen.
Heb je zelf kinderen? Ik vind te begrijpen dat hij zich zo uitlaat en verwacht ook niets dat hij zich daar even overheen zet. Misselijke gasten die dit soort dingen roepenParaDroid2 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:13:
Dat zet het één en ander wel in een ander daglicht. Vind nog steeds dat je je als speler daar overheen kan zetten, maar begrijp het ook wel weer.

XXXVI
Neen, ik heb geen kinderen. Ik snap dan ook wel rationeel dat het gevoelig ligt, maar kan me emotioneel nog niet volledig in de situatie verplaatsen.ephymerous schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:40:
[...]
Heb je zelf kinderen? Ik vind te begrijpen dat hij zich zo uitlaat en verwacht ook niets dat hij zich daar even overheen zet. Misselijke gasten die dit soort dingen roepen
Dat verandert echter niets dat ik het verstandiger zou vinden om niet op elke idioot te reageren en met vuur te bestrijden, dat levert m.i. weinig op behalve meer gedoe. Dat was mijn punt dus, met de kanttekening dat ik het uiteindelijk wel snap.
Joh, dit soort dingen moet je gewoon weglachen of lekker meedoen. Zolang het bij woorden blijft, is er niks aan de hand. Is net zoals mensen tegen mij zouden roepen "je moeder is een hoer" zou ik iets terugzeggen in de trant van "klopt en ze verdient nog goed ook!" ofzo. Tja wat moet je ermee? Ik weet toch dat het niet zo is. Nutteloos gelul in de ruimte.
Het wordt een ander verhaal als dingen fysiek worden net zoals bij Zahavi toen, dat ie thuis werd overvallen en z'n vrouw en kinderen werden vastgebonden met tape over hun mond. Dan komen er bij mij wel Law Abiding Citizen taferelen naar boven.
Overigens is dit wel heel erg [Voetbal] Randzaken ondanks dat ik er zelf ook op reageer.
Het wordt een ander verhaal als dingen fysiek worden net zoals bij Zahavi toen, dat ie thuis werd overvallen en z'n vrouw en kinderen werden vastgebonden met tape over hun mond. Dan komen er bij mij wel Law Abiding Citizen taferelen naar boven.
offtopic:
Voor degenen, die niet begrijpen wat ik bedoel > Law Abiding Citizen (2009)
Voor degenen, die niet begrijpen wat ik bedoel > Law Abiding Citizen (2009)
Overigens is dit wel heel erg [Voetbal] Randzaken ondanks dat ik er zelf ook op reageer.
Wacht maar tot iemand dichtbij je ernstig ziek zou zijn en er iemand aankomt 'ik hoop dat hij/zij dood gaat'.chim0 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:36:
Joh, dit soort dingen moet je gewoon weglachen of lekker meedoen. Zolang het bij woorden blijft, is er niks aan de hand. Is net zoals mensen tegen mij zouden roepen "je moeder is een hoer" zou ik iets terugzeggen in de trant van "klopt en ze verdient nog goed ook!" ofzo. Tja wat moet je ermee? Ik weet toch dat het niet zo is. Nutteloos gelul in de ruimte.
Eens kijken of je dan nog steeds zo reageert, ik betwijfel het
Je kan beter maar negeren. In 2019 heb ik samen met enkele anderen een voetbalclub gered en die eerste jaren was de feedback gewoon pittig. Veel positieve vriendelijke reacties, maar ook vervelende reacties op de man gespeeld die overal en nergens op internet terug te vinden zijn. Ergste was nog de poppen die aan een strop hingen bij het stadion met de naambordjes van de bestuurders erop.chim0 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:36:
In het voetbal zit veel emotie en men permitteert zich alles. Maar het is ook de waan van de dag. Tussen positieve en negatieve feedback zitten soms maar enkele gewonnen wedstrijden.
In juli en augustus heb ik nog veel drek gelezen. Dat bereikt je per mail, sms, LinkedIn, vaker op publieke websites. Sommige ochtend wordt je wakker met fijne berichtjes die om half drie 's nachts aan je gericht zijn. Bedankt voor de aandacht?
9 wedstrijden later hoor ik alleen maar positieve geluiden met als hoogtepunt gisteravond de viering van ons eerste prijsje:

[ Voor 4% gewijzigd door Stewie! op 07-10-2023 15:42 ]
Inderdaad. Wij hebben dichtbij “ervaring” met een ernstig ziek en inmiddels overleden kindje. Uiterst fatsoenlijke en vredelievende ouders. Roep zoiets en je krijgt direct een rechtse van ze en als ik ernaast sta nog eentje van mij erbij.toolkist schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:22:
[...]
Wacht maar tot iemand dichtbij je ernstig ziek zou zijn en er iemand aankomt 'ik hoop dat hij/zij dood gaat'.
Eens kijken of je dan nog steeds zo reageert, ik betwijfel het
XXXVI
Netten kosten geld en belemmeren ook het zocht voor de camera. Ander nadeel is dat het veld in veel stadions ook een uiteindelijke vluchtroute is in geval van grote calamiteiten, die zomaar afsluiten gaat niet zomaar.
Daarom dus niet altijd die netten omhoog hebben. Als niemand zich misdraagt liggen ze enkel op de grond klaar om te hijsen.
+Het gebied rond de Arena is bestempeld tot veiligheidszone morgen. Inclusief pro-actief fouilleren. Extra maatregel vanuit de burgemeester.Superkiwi schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:21:
@PWM dit is wat we voorlopig weten:
Trishul in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024"
Morgen even zien of er nog andere dingen uit de hoge hoed getoverd worden.
*het is niet handig dat ik 3 topics moet doorzoeken om deze post naar voren te halen maar dat terzijde.
Dus extra fouilleren. Amsterdam hoopt dus dat Ajax niet achter komt te staan.Trishul schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 01:00:
[...]
+Het gebied rond de Arena is bestempeld tot veiligheidszone morgen. Inclusief pro-actief fouilleren. Extra maatregel vanuit de burgemeester.
Als Ajax met 0-2 achterstaat is de kans toch heel groot dat er weer wat fakkels gegooid word?
Ik vind het maar een slappe reactie.
Zoveelste voorbeeld dat stadionverboden zonder handhaving en meldplicht niet werken
https://nos.nl/artikel/24...-bij-pec-zwolle-feyenoord
Ik denk dat je @Stylze bedoelde?Napo schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:08:
[...]
Het was niet naar binnen wurmen, het was eerder het naar buiten wurmen. Een situatie die voorkomen leek te worden door juist de ongeregeldheden tussen supporters eerder die dag.
@stylezzz als je op het sugereer-pad wil verder gevaan moet je niet op mij reageren. Er is enkel een vraag geweest wat je nu precies poogt te zeggen met de vraag en een algemene opmerking op de false balance die te onpas wordt gezocht.
15 boetes en dan maar 84k hoeven te betalen?LZ86 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:59:
Zoveelste voorbeeld dat stadionverboden zonder handhaving en meldplicht niet werken
Wat zijn dat voor fopboetes?
Doe die bedragen eens x5 en kijk dan of het nog steeds zo vaak fout gaat in Zwolle...
Wat zitten er toch een idioten in de stadions
Inclusief Sjoerd Mossou, die zich dan journalist noemt.
NAC neemt maatregelen tegen provocerende supporter, FC Groningen overweegt aangifte - https://nos.nl/l/2493519
En dan na afloop bij NAC supporters allemaal de schuld bij van Veen leggen en ontkennen dat ze het wisten van het feit dat hij vader wordt.In blessuretijd werd Van Veen naar de kant gehaald. "Tijdens zijn tocht naar de kleedkamer is er door een individu een gebaar gemaakt richting de spits dat alle perken te buiten gaat."
De spits zelf zegt tegen RTV Noord dat een man op de hoofdtribune het wiegen van een baby uitbeeldde en daarbij een knakbeweging maakte. "Dit gedrag hoort niet thuis in ons stadion. We hebben hiervoor ook onze excuses gemaakt bij FC Groningen", aldus NAC in een verklaring.
NAC neemt maatregelen tegen provocerende supporter, FC Groningen overweegt aangifte - https://nos.nl/l/2493519
Je lult weer lekker mee met de media...Exocet schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:09:
Wat zitten er toch een idioten in de stadions
[...]
En dan na afloop bij NAC supporters allemaal de schuld bij van Veen leggen en ontkennen dat ze het wisten van het feit dat hij vader wordt.
Tot aan het provoceren na zijn doelpunt was er niks aan de hand, geen spreekkoren, niets!
Meneer van Veen zegt :
Ik wordt geprovoceerd bij een corner, er was tot die tijd nog geen corner voor Groningen geweest.
Meneer van Veen zegt : ik ben op social media bedreigd door NAC supporters, dat bleken zijn eigen supporters
Meneer van Veen begon nog meer te draaien, uiteindelijk blijkt dat er één supporter is geweest die een verwerpelijk gebaar heeft gemaakt, die supporter is bij NAC in beeld.
Meneer van Veen was ontzettend gefrustreerd, dat zou ik misschien ook wel zijn in zijn situatie zat maar hij uit zijn frustratie op een zeer slechte manier, vervolgens lult ie zich in alle bochten vast en vertelt leugen op leugen, de media slikt het voor zoete koek zonder hoor/wederhoor.
lubach neemt met #watlaf de mateloos betekenisloze knvb de maat, helemaal goed; stop er maar even mee, met betaald voetbal in ons kleine landsje, eensch met van basten en de argeloze belastingbetaler
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Dit is zowaar eens flink goed nieuws.
Dit slaat toch echt alles…
Om zulke figuren zal echt helemaal niemand een traan laten.Bedreigingen, vuurwerkbommen en aanvallen politie: Feyenoord-hooligan Max V. krijgt 4 jaar cel
Max V. (30), voorman van de Feyenoord-hooligangroep Rotterdam Jongeren Kern, is veroordeeld tot 4 jaar cel, waarvan een jaar voorwaardelijk. De rechter houdt hem verantwoordelijk voor doodsbedreigingen, onder meer aan het adres van Aboutaleb, en voor poging tot zware mishandeling van politieagenten.
Dit slaat toch echt alles…

De rechter noemde Max V. ‘de intellectueel’ van hooligangroep Rotterdam Jongeren Kern (RJK). Iemand die ‘systematisch op de achtergrond blijft en anderen de vuile karweitjes laat opknappen’. De boomlange V. werkte voordat hij werd opgepakt als fiscalist. Ook is hij een afgestudeerd jurist, een gegeven waarvan de rechter ‘met verontrusting en verbijstering’ kennisnam.
[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 19-10-2023 18:02 ]
Het is vroeg in het seizoen maar een deel van de aanhang van NAC ben ik nu al weer liever kwijt dan rijk in de Eredivisie...
Van:
Van:
naarOorspronkelijk had de wedstrijd zonder uitpubliek betrekking op de uitwedstrijd tegen Feyenoord op 22 september. Door de omzetting is de wedstrijd in de Kuip wel te bezoeken door NAC-supporters.
Ze doen in ieder geval het uiterste best ( not ) om hun beste beentje voor te zetten en te laten zien dat ze zich ( not ) kunnen gedragen.Na een oefenwedstrijd in Gelsenkirchen is gisteravond een massale vechtpartij uitgebroken tussen honderden fans van het Duitse FC Schalke 04 en NAC Breda. De Duitse politie meldt dat het met een massale inzet tussenbeide moest komen om de orde te herstellen.

Pffff, ik heb als NAC-Supporter nog even zitten twijfelen om naar die wedstrijd toe te gaan, maar ik ben blij dat ik hiervoor geen vrije dag heb opgeofferd. Wachten op het bericht dat de onruststokers voor 90% uit België (Lokeren) kwamen.... voor een fucking vriendschappelijk potje voetbal...
dit krijg je als uitspraken als ‘ontoelaatbaar’, ‘onaanvaardbaar’ geen navolging krijgen, en aldus hun lading verliezen … nederland gedooglandNapo schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:54:
Het is vroeg in het seizoen maar een deel van de aanhang van NAC ben ik nu al weer liever kwijt dan rijk in de Eredivisie...
Van:
[...]
naar
[...]
Ze doen in ieder geval het uiterste best ( not ) om hun beste beentje voor te zetten en te laten zien dat ze zich ( not ) kunnen gedragen.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Dat is zeker, dat is veel te gevaarlijk. Zoek eens iets op over de ramp in Bradford City. Of over de Dodenherdenking in 2010. Of desnoods het (minder vergelijkbare) Heizeldrama. Dan heb je een idee wat obstakels teweeg kunnen brengen.ElPaco schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:35:
Waarom niet overal netten klaar hebben liggen, maar nog niet omhoog. Zorgen dat ze met een halve minuut oid omhoog kunnen zijn.
Een theoretische optie zou zijn om ze aan het dak te hangen, maar dat brengt andere problemen mee. Zo komen ze dan vaak uit op de eerste rij en gaat men erin klimmen en de dakconstructie zal het waarschijnlijk ook niet aankunnen dat extra gewicht.
De simpelste oplossing is simpel, zorg voor een hoge pakkans in combinatie met echte, individuele, straffen.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
laat zien dat uitspraken als ‘ontoelaatbaar’, ‘onacceptabel’ weer gevolgen hebben, die kurk moet weer op de fles, het moet eens klaar zijn met nederland gedooglandDrardollan schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:30:
[...]
Dat is zeker, dat is veel te gevaarlijk. Zoek eens iets op over de ramp in Bradford City. Of over de Dodenherdenking in 2010. Of desnoods het (minder vergelijkbare) Heizeldrama. Dan heb je een idee wat obstakels teweeg kunnen brengen.
Een theoretische optie zou zijn om ze aan het dak te hangen, maar dat brengt andere problemen mee. Zo komen ze dan vaak uit op de eerste rij en gaat men erin klimmen en de dakconstructie zal het waarschijnlijk ook niet aankunnen dat extra gewicht.
De simpelste oplossing is simpel, zorg voor een hoge pakkans in combinatie met echte, individuele, straffen.
de mantra is dan ‘ja maar we hebben geen capaciteit voor handhaving’, draai dan aan de afschrikking-knop
[ Voor 5% gewijzigd door CynicRelief op 05-09-2024 20:38 ]
Niet helemaal mee eens, het stukje “weer” voornamelijk niet. Want dit gedogen is in Nederland iets van alle tijden. Dat zit in ons DNA. Dat is niet nieuw of uniek wat mij betreft. Elke zoveel jaar duikt er wel weer iets op om rottigheid te trappen. Denk maar eens aan de krakersrellen uit de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw.CynicRelief schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:35:
[...]
laat zien dat uitspraken als ‘ontoelaatbaar’, ‘onacceptabel’ weer gevolgen hebben, die kurk moet weer op de fles, het moet eens klaar zijn met nederland gedoogland
Ben het wel volledig mee eens dat we het een halt moeten toeroepen.
Daden moeten gevolgen hebben. Die capaciteit komt vanzelf vrij als de boel om kan draaien.de mantra is dan ‘ja maar we hebben geen capaciteit voor handhaving’, draai dan aan de afschrikking-knop
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
op zich mee eens, maar komt uit een recentelijk verleden, waar we ‘tolerantie’ verwarden met ‘onverschilligheid’ - geef woorden als ‘ontoelaatbaar’ en ‘onacceptabel’ een vervolg ipv loze retoriekDrardollan schreef op donderdag 5 september 2024 @ 21:16:
[...]
Niet helemaal mee eens, het stukje “weer” voornamelijk niet. Want dit gedogen is in Nederland iets van alle tijden. Dat zit in ons DNA. Dat is niet nieuw of uniek wat mij betreft. Elke zoveel jaar duikt er wel weer iets op om rottigheid te trappen. Denk maar eens aan de krakersrellen uit de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw.
Ben het wel volledig mee eens dat we het een halt moeten toeroepen.
[...]
Daden moeten gevolgen hebben. Die capaciteit komt vanzelf vrij als de boel om kan draaien.