Heeft de gemeente al aangegeven hoeveel je moet gaan betalen? Want met 1 kind fulltime bij jou en de anderen in het weekend lijkt me dat al een flink deel van jouw draagkracht gevuld is. Uitkijken dat je niet dadelijk te veel betaald. Op zich prima om voor kinderen te betalen, maar dit is enkel de gemeentekas/uitkering ex spekken.Wowhead schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:46:
[...]
3 kids, 1tje woont pernament bij mij (13 jaar oud) de andere elk weekend bij mij.
Liever meer maar helaas niet mogelijk ivm moeders ook de kids wilt
Wel zuur tijdens het opstellen van ouderschapsplan en convenant was alles netjes berekend op draagkracht en de veronderstelling dat mevrouw ook gewoon zou gaan werken. Nu zegt ze dat ze dat nooit gezegd heeft en niet meer dan een beetje parttime wilt bijbeunen en een bijstandsuitkering wilt gaan genieten.
Zover zijn we nog nietSempy schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:00:
[...]
Heeft de gemeente al aangegeven hoeveel je moet gaan betalen? Want met 1 kind fulltime bij jou en de anderen in het weekend lijkt me dat al een flink deel van jouw draagkracht gevuld is. Uitkijken dat je niet dadelijk te veel betaald. Op zich prima om voor kinderen te betalen, maar dit is enkel de gemeentekas/uitkering ex spekken.
Ze vraagt mij nu een formulier op te zetten en te tekenen dat ze maar 3 maanden hier mag wonen, echter zie ik dit niet zo zitten mits er duidelijk staat vermeld dat de kinderen gewoon bij mij mogen blijven wonen.
Ik ben daar niet zo happig om, omdat de kinderen ten alletijden bij mij terecht kunnen/ wonen. Dus ik zal haar vragen om een document op te stellen waarin duidelijk staat aangegeven dat de kinderen gewoon bij mij kunnen blijven wonen.
Het voelt namelijk als fraude aan voor mij om een document op te laten stellen waarin gesteld word dat zij binnen 3 maanden het huis moet verlaten en dus op straat komt te staan, ze kan gewoon gaan werken en privaat gaan huren, dat zijn de lasten van een scheiding willen zou ik zeggen, haar keuze geweest.
Ik voel me er niet fijn bij om dit te gaan tekenen, ze had via de advocaat al een brief gekregen waarin staat vermeld dat zij na de scheiding een andere woning zal moeten gaan zoeken echter staat er geen deadline in vermeld.
Ik denk dan ook niet dat ik akkoord ga om dit te gaan tekenen voor haar, naast een sterke vermoeden dat die aanvraag ook gewoon afgekeurd gaat worden.
[ Voor 12% gewijzigd door Wowhead op 05-02-2024 14:13 ]
@Wowhead Voor een urgentieverklaring is het bij de meeste gemeentes een vereiste dat de kinderen op straat komen omdat ze nergens terecht kunnen.
Als ik jou was zou ik het probleem lekker bij ex laten en niks tekenen, ze is nu verantwoordelijk voor haar eigen leven. En inderdaad er voor waken dat er geen misverstand is dat de kinderen altijd bij jou terecht kunnen.
Als ik jou was zou ik het probleem lekker bij ex laten en niks tekenen, ze is nu verantwoordelijk voor haar eigen leven. En inderdaad er voor waken dat er geen misverstand is dat de kinderen altijd bij jou terecht kunnen.
Danku, dat was inderdaad mijn gedachten ook. Ik wil niet gemeen tegen haar zijn maar de belangen van de kinderen tot relatie van mijzelf is nu even het belangrijkste.
Ze moet inderdaad gewoon wat privaats gaan huren en aan de bak om alles te bekostigen.
Ik ben alleen een beetje bang dat ze teveel beinvloed is door haar vrijgezelle/gescheiden vriendinnen die al jaren en jaren geleden alles in orde gemaakt hadden en nog leunen op het idee dat het anno 2024 nog net zo makkelijk is allemaal.
Jammer maar inderdaad uiteindelijk haar eigen keuze geweest om te willen scheiden, dus niet alleen de lusten maar ook zeker de lasten post scheiding.
Vind het ergens wel zielig want volgens mij zit ze echt in een waan van gratis geld, goedkoop en makkelijk kunnen huren van de gemeente in Rotterdam (dat is wat ze wilt....) en dan lekker kids op de BSO en dan in het weekend als de kids bij papa zijn beetje wit/zwart bijbeunen in de horeca brance....
Ik ben net gescheiden dus excuses al er wat ongunst/bozigheid door sijpelt ik ben ook maar een simpel mens met gevoelens die dit nooit gewild had (scheiding) Komt wel goed hoor, allicht zeg ik over 6 maanden dat de scheiding het beste was wat me is overkomen de afgelopen jaren naast de geboorte van mijn kinderen.
Ze moet inderdaad gewoon wat privaats gaan huren en aan de bak om alles te bekostigen.
Ik ben alleen een beetje bang dat ze teveel beinvloed is door haar vrijgezelle/gescheiden vriendinnen die al jaren en jaren geleden alles in orde gemaakt hadden en nog leunen op het idee dat het anno 2024 nog net zo makkelijk is allemaal.
Jammer maar inderdaad uiteindelijk haar eigen keuze geweest om te willen scheiden, dus niet alleen de lusten maar ook zeker de lasten post scheiding.
Vind het ergens wel zielig want volgens mij zit ze echt in een waan van gratis geld, goedkoop en makkelijk kunnen huren van de gemeente in Rotterdam (dat is wat ze wilt....) en dan lekker kids op de BSO en dan in het weekend als de kids bij papa zijn beetje wit/zwart bijbeunen in de horeca brance....
Ik ben net gescheiden dus excuses al er wat ongunst/bozigheid door sijpelt ik ben ook maar een simpel mens met gevoelens die dit nooit gewild had (scheiding) Komt wel goed hoor, allicht zeg ik over 6 maanden dat de scheiding het beste was wat me is overkomen de afgelopen jaren naast de geboorte van mijn kinderen.
Wowhead schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:30:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Goeie! ja ze werkt nu parttime, ze is express minder gaan werken de afgelopen maanden om een zo laag mogelijk salaris te creeren.
Ik denk zolang ze bij mij woont inderdaad geen bijstands uitkering kan krijgen, particulier huur is toren hoog en dan maak je geen aanspraak op huur toeslag, dus dat is ook niet handig.
We zullen het wel zien de komende paar maanden, leuk is anders.
JohnnyV76 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:37:
***members only***
Members only:
Inloggen
Met alle respect maar dit klinkt meer alsof je wat weerstand moet bieden.JohnnyV76 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:37:
***members only***
Als haar overzicht niet klopt toon je aan waarom het niet klopt, kom voor jezelf op.
Als zij een slaapbank van 5k wil voor de kinderen en de mediator gaat daarin mee ga je er tegenin en laat je een prima slaapbank van een paar honderd euro zien, of je accepteert dat de mediator haar kant kiest en zoekt een andere. Maar 5k voor een slaapbank is belachelijk in elke vorm.
Wederom, kom voor jezelf op. Je gaat afspraken maken voor vele jaren en als het niet naar je zin is moet je er al die jaren nog mee leven. Die afspraken veranderen is een rompslomp waar je niet in terecht wil komen. Nu is je kans om voor jezelf op te komen en jezelf uit te spreken, zodra die handtekening staat niet meer. Dan kan je alleen nog maar braaf overmaken elke maand.
Mijn Ex is op het moment ook bezig met een urgentie aanvraag, maar tenzij je medische redenen hebt is bij de meeste gemeenten zo'n aanvraag kansloos. Gemeenten zijn heeeel streng geworden bij urgentie aanvragen.Wowhead schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:11:
[...]
Zover zijn we nog nietze moet de aanvraag nog indienen, ze is nog bezig met een urgentie te krijgen voor een sociale huurwoning, de eerste is volgens mij al afgekeurd.
Ze vraagt mij nu een formulier op te zetten en te tekenen dat ze maar 3 maanden hier mag wonen, echter zie ik dit niet zo zitten mits er duidelijk staat vermeld dat de kinderen gewoon bij mij mogen blijven wonen.
Ik ben daar niet zo happig om, omdat de kinderen ten alletijden bij mij terecht kunnen/ wonen. Dus ik zal haar vragen om een document op te stellen waarin duidelijk staat aangegeven dat de kinderen gewoon bij mij kunnen blijven wonen.
Het voelt namelijk als fraude aan voor mij om een document op te laten stellen waarin gesteld word dat zij binnen 3 maanden het huis moet verlaten en dus op straat komt te staan, ze kan gewoon gaan werken en privaat gaan huren, dat zijn de lasten van een scheiding willen zou ik zeggen, haar keuze geweest.
Ik voel me er niet fijn bij om dit te gaan tekenen, ze had via de advocaat al een brief gekregen waarin staat vermeld dat zij na de scheiding een andere woning zal moeten gaan zoeken echter staat er geen deadline in vermeld.
Ik denk dan ook niet dat ik akkoord ga om dit te gaan tekenen voor haar, naast een sterke vermoeden dat die aanvraag ook gewoon afgekeurd gaat worden.
Die van mijn Ex wordt waarschijnlijk afgewezen, wij probeerden als reden aan te dragen medische (problemen met ontlasting) issues van mijn zoon vanwege zijn autisme. Wanneer hij stress of onzekerheid ervaart over zijn situatie (denk bijv. aan sinterklaast en nu dus "waar gaat mamma wonen") dan krijgt hij problemen met zijn ontlasting. Dus voor hem is het zaak zo snel mogelijk helderheid te krijgen over waar mamma gaat wonen.
Echter dan krijg je in het urgentie gesprek gewoon te horen:
Ja mevrouw uw kind laten we buiten beschouwing, want hij heeft recht op 1 dak boven zijn hoofd, niet 2. Dus dat telt niet mee.

-----------------
Iets meer on-topic. Wij hebben besloten geen Kinderalimentatie te doen, maar een kinderkosten rekening te openen. Wij storten beide geld op die rekening. Mijn ex stort alleen de kinderbijslag die ze krijgt erop. Ik vul dat aan met 416,11 per maand. Dat is voor 3 kinderen.
Onze werkelijke kosten voor de kids zijn relatief laag. Daarnaast afgesproken dat ik alle grote uitgaven voor mijn rekening neem. (nieuwe fiets/laptop/telefoon/etc.)
Als we de standaard berekening voor inleg op kinderkosten rekening hadden aangehouden had ik ongeveer 1200 euro iedere maand op die rekening moeten storten

[ Voor 12% gewijzigd door Meekoh op 05-02-2024 15:28 ]
Computer says no
Oh wow dat is echt verscrhikkelijk en in jullie geval zeer zeker een reden voor urgentieMeekoh schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:19:
[...]
Mijn Ex is op het moment ook bezig met een urgentie aanvraag, maar tenzij je medische redenen hebt is bij de meeste gemeenten zo'n aanvraag kansloos. Gemeenten zijn heeeel streng geworden bij urgentie aanvragen.
Die van mijn Ex wordt waarschijnlijk afgewezen, wij probeerden als reden aan te dragen medische (problemen met ontlasting) issues van mijn zoon vanwege zijn autisme. Wanneer hij stress of onzekerheid ervaart over zijn situatie (denk bijv. aan sinterklaast en nu dus "waar gaat mamma wonen") dan krijgt hij problemen met zijn ontlasting. Dus voor hem is het zaak zo snel mogelijk helderheid te krijgen over waar mamma gaat wonen.
Echter dan krijg je in het urgentie gesprek gewoon te horen:
Ja mevrouw uw kind laten we buiten beschouwing, want hij heeft recht op 1 dak boven zijn hoofd, niet 2. Dus dat telt niet mee.
Zolang het nog relevant is, kun je in geval van co-ouderschap waar de zorg ca. 50-50 verdeeld is (en daar lijkt het op zoals ik het lees) de iack in veel gevallen ook verdelen. maw. Jij kunt daar de helft van ontvangen/verrekenen met wat je moet afdragen indien de behoefte daar is.BasvanS schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:48:
Ex werkt hier 24 uur, ik 36 uur. Kids zijn in de twee weken 8 dagen bij moeders en 6 dagen bij mij. Op dit moment hebben we beide 1 x BSO in de 2 weken. De kinderen gaan dus elke week 1x.
Zelf moet ik in totaal EUR 650 overmaken voor 2 kids naar mijn Ex. Zij betaald alle lasten, behalve natuurlijk de kosten voor de kids als ze bij mij zijn.
Ik weet dat ze IACK ontvangt en kindgebonden budget, samen met wat ze dan mij krijgt al goed voor ruim EUR 1200,- in de maand.
Heb me altijd afgevraagd hoeveel geld ze denken dat kinderen kosten, maar het lijkt me niet dat ze hier nog maar een cent van eigen geld bij hoeft te doen om rond te komen. Hoe zit dat bij jullie?
IACK wordt niet verdeeld maar heb je gewoon beiden volledig recht op bij co-ouderschap. Ervanuitgaande dat je beide individueel de inkomenseis haalt uiteraard.GeeEs schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:35:
[...]
Zolang het nog relevant is, kun je in geval van co-ouderschap waar de zorg ca. 50-50 verdeeld is (en daar lijkt het op zoals ik het lees) de iack in veel gevallen ook verdelen. maw. Jij kunt daar de helft van ontvangen/verrekenen met wat je moet afdragen indien de behoefte daar is.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Nou, nog mooier dus.VidaR-9 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:37:
[...]
IACK wordt niet verdeeld maar heb je gewoon beiden volledig recht op bij co-ouderschap. Ervanuitgaande dat je beide individueel de inkomenseis haalt uiteraard.
Ik was in de veronderstelling dat er van beide ouders naar de inkomens gekeken werd (minst verdienende partner krijgt het normaliter), maar dat is dus bij co-ouderschap niet zo!?
https://www.rijksoverheid...kelijke-combinatiekortingGeeEs schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:53:
[...]
Nou, nog mooier dus.
Ik was in de veronderstelling dat er van beide ouders naar de inkomens gekeken werd (minst verdienende partner krijgt het normaliter), maar dat is dus bij co-ouderschap niet zo!?
Minst verdienende partner is na scheiding niet van toepassing aangezien je geen fiscaal partners meer bent. (nieuwe partner ff buiten beschouwing) Wel een aanvullende eis 't.a.v. aantal dagen co-ouderschap.
Thomas18GT schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:09:
[...]
Met alle respect maar dit klinkt meer alsof je wat weerstand moet bieden.
Als haar overzicht niet klopt toon je aan waarom het niet klopt, kom voor jezelf op.
Als zij een slaapbank van 5k wil voor de kinderen en de mediator gaat daarin mee ga je er tegenin en laat je een prima slaapbank van een paar honderd euro zien, of je accepteert dat de mediator haar kant kiest en zoekt een andere. Maar 5k voor een slaapbank is belachelijk in elke vorm.
Wederom, kom voor jezelf op. Je gaat afspraken maken voor vele jaren en als het niet naar je zin is moet je er al die jaren nog mee leven. Die afspraken veranderen is een rompslomp waar je niet in terecht wil komen. Nu is je kans om voor jezelf op te komen en jezelf uit te spreken, zodra die handtekening staat niet meer. Dan kan je alleen nog maar braaf overmaken elke maand.
Members only:
Inloggen
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Members only:
Inloggen
Sempy schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:13:
***members only***
Members only:
Inloggen
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Ik krijg zowel IACK als Kindgebonden budget omdat er 1 kind op mijn adres staat ingeschreven. Mijn ex krijgt ook beide.GeeEs schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:53:
[...]
Nou, nog mooier dus.
Members only:
Inloggen
Dubbel kindgebonden budget voor 1 kind... !?BasvanS schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:52:
[...]
Ik krijg zowel IACK als Kindgebonden budget omdat er 1 kind op mijn adres staat ingeschreven. Mijn ex krijgt ook beide.
Volgens de site van de BD is dat niet zo. Dit wordt verdeeld. De ouder die de kinderbijslag ontvangt krijgt ook het kindgebonden budget.
Kan ook (schijnbaar) alleen bij 2 of meer kinderen én er moet sprake zijn van een co-ouderschap.
Hoe hebben jullie dat geregeld als ik vragen mag?
IACK is overigens ook een aflopende zaak, per 2027 wordt dat afgeschaft volgens de huidige plannen.
Zou in eerste instantie per 2025 al gaan gebeuren, maar uitgesteld.
[ Voor 19% gewijzigd door GeeEs op 06-02-2024 14:20 ]
We hebben 2 kinderen he, het verschil tussen KGB voor 1 of 2 kinderen is nihil. Mijn ex krijg voor de jongste, ik voor de oudste.GeeEs schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:19:
[...]
Dubbel kindgebonden budget voor 1 kind... !?
Volgens de site van de BD is dat niet zo. Dit wordt verdeeld. De ouder die de kinderbijslag ontvangt krijgt ook het kindgebonden budget.
Kan ook (schijnbaar) alleen bij 2 of meer kinderen én er moet sprake zijn van een co-ouderschap.
Hoe hebben jullie dat geregeld als ik vragen mag?
IACK is overigens ook een aflopende zaak, per 2027 wordt dat afgeschaft volgens de huidige plannen.
Zou in eerste instantie per 2025 al gaan gebeuren, maar uitgesteld.
Volgens mij krijgt mijn ex rond de 450, ik rond de 300 en is het max voor 2 kinderen bij 1 persoon 500.
[ Voor 6% gewijzigd door BasvanS op 06-02-2024 14:37 ]
Behalve dat zij het langer krijgt, het stopt nu eenmaal als het kind 18 isBasvanS schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:21:
[...]
We hebben 2 kinderen he, het verschil tussen KGB voor 1 of 2 kinderen is nihil. Mijn ex krijg voor de jongste, ik voor de oudste.
www.weitjerock.com
Dat was een bestuste keuze, IACK stopt zelfs bij 12 jaar als. Dan moet je de alimentatie herberekenen.Klein_Kipje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:37:
[...]
Behalve dat zij het langer krijgt, het stopt nu eenmaal als het kind 18 is
We ontvangen nu samen (ex en ik) EUR 490 IACK en EUR 750 KGB

Members only:
Inloggen
Als ik jou was dan zou ik er ook gewoon heel zwart wit in gaan zitten. Inboedel is inboedel, ze mag niets meenemen en anders is dat tegen de regels in. Dan zou je dus ook kunnen stellen nu dat het geld wat jullie van jouw ouders hebben gekregen dan dus ook van jouw is, en ze daar dus ook geen aanspraak op kan maken.JohnnyV76 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:39:
***members only***
Zodra je 1 vinger geeft, pakken ze je hele hand

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Ik zit er wat genuanceerder in…. Is dat apparaat je een mega ruzie waard… als dat zo is, be my guest, is dat het niet zie het dan als investering om straks ook iets gedaan te krijgen.hollandnick schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:14:
[...]
Als ik jou was dan zou ik er ook gewoon heel zwart wit in gaan zitten. Inboedel is inboedel, ze mag niets meenemen en anders is dat tegen de regels in. Dan zou je dus ook kunnen stellen nu dat het geld wat jullie van jouw ouders hebben gekregen dan dus ook van jouw is, en ze daar dus ook geen aanspraak op kan maken.
Zodra je 1 vinger geeft, pakken ze je hele hand
Members only:
Inloggen
Ik zou m’n schouders er inderdaad over ophalen. Wel direct jouw grens duideijk maken - is er nog meer huisraad met papa’s verjaardagsgeld gekocht? Ik zou er niet vanuit gaan dat ze ziet hoe kinderachtig ze bezig is…
JohnnyV76 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:39:
***members only***
Als ik jouw berichten van de afgelopen maand zie heb ik bijna het idee dat je al in een vechtscheiding zit. Je vetrouwt je vrouw helemaal niet meer(misschien helemaal terrecht) en eigenlijk de mediator ook niet meer. Als nu zelfs al een koffiezetautomaat een dingetje wordt(is geen aanval op hoe jij er op reageert, maar meer een constatering hoe jullie als (scheideind) stel samen instaan) lijkt me het toch echt wel tijd een advocaat te gaan raadplegen. Daar minimaal advies in winnen, want heb het idee wat er eigenlijk nu ook uit komt met de mediator en je vrouw jij je toch wel genaaid voelt.JohnnyV76 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:26:
***members only***
Je noemt in verschillende post ook allemaal bedragen waar een gemiddeld nederlands gezin jaloers op zou zijn (weet alleen niet helemaal zeker wat uiteindelijk van jou is, of dat het geld alleen bij je ex zit straks) Voor bijv. de TS die het met 2700 euro moest doen en na de basis lasten nog 100 euro zou overhoude, dan zou een garage rekening van 1200 euro bijna het einde betekenen. Maar als je de financienen hebt kun je ook zien als, in ieder geval zitten mijn kinderen straks in een veilige auto.
Begrijp ook wel dat het hier gewoon even lekker afblazen is van alle emotie en frustratie, maar belangrijkste lijkt me toch wel wat is het beste voor de kinderen en wat voor relatie wil je met de kinderen. Wil je door co-ouderschap ga er dan voor. Als buitenstaande klinkt 65.000 als veel geld, maar als je het gewoon hebt dan lijkt me het co-ouderschap belangrijke dan het geld.... Mocht je het geld niet hebben en het leningen worden, je dan niet meer rond kunt komen en dergelijke is het een ander verhaal. Maar je noemt overal zulke hoge bedragen dat het deels overkomt dat geld eigenlijk geen probleem is.
is dat per maand?BasvanS schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:41:
[...]
Dat was een bestuste keuze, IACK stopt zelfs bij 12 jaar als. Dan moet je de alimentatie herberekenen.
We ontvangen nu samen (ex en ik) EUR 490 IACK en EUR 750 KGB
Members only:
Inloggen
JohnnyV76 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:58:
***members only***
Members only:
Inloggen
[ Voor 38% gewijzigd door Sir_Lion op 12-02-2024 18:14 ]
Members only:
Inloggen
Mijn medisch aangepaste 2 persoons bed met dubbele motor en afmeting van 1.8 bij 220 was incl levering en bed opmaken nog niet die kosten.
En dat waren dan 2 matrassen op maat gemaakt en een topper en een ombouw.
Die bank zou ik simpelweg echt weigeren.
En dat waren dan 2 matrassen op maat gemaakt en een topper en een ombouw.
Die bank zou ik simpelweg echt weigeren.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
JohnnyV76 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:49:
***members only***
Members only:
Inloggen
Geloof dat t erin zat dat de scheiding nog niet rond is. En er in feite nog gemeenschap van goederen is. Zo begreep ik hem een paar paginas terug.
Members only:
Inloggen
JohnnyV76 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:17:
***members only***
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
JohnnyV76 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:17:
***members only***
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Er zijn volgens mij zelf vaste bedragen voor het regelen van een nieuwe inboedel, specifiek meubels naar keuze uitkiezen en die waarde bij elkaar optellen hoort daar niet bij.
Volgens mij heb ik ergens tussen de 5-10 k moeten betalen aan mijn ex zodat ze haar huisje opnieuw kon inrichten, verder bleef alles namelijk bij mij (behalve wat dubbel was).
veel te ingewikkeld, gewoon een vast bedrag afspreken voor haal nieuw inboedel als ze alles achterlaat. Als er eerlijk verdeeld is, zij de auto en jij de inboedel, waarom dan überhaupt nog iets als een bed appart opnemen. die hoort toch bij de inboedel. Haar huis, haar keuze.
En de in-het-belang-van-de-kinder-kaart trekken zou ik helemaal negeren. @JohnnyV76
Ik snap niet zo goed waarom iets wat nu nog niet in de inboedel zit opgenomen moet worden als alles gewoon keurig verdeeld word. Het enige waar zijn recht op heeft is een X-Bedrag voor vloeren, verf, raamdecoratie voor haar nieuwe huis. Als zij er verder voor kiest om te inboedel achter te laten, en de auto mee te nemen, kun je niet een deel van de inboedel die zij moet kopen door jou laten betalen.
Als jij wel mee betaald aan haar inboedel, moet zij mee betalen aan jou Fiets/Scooter/auto omdat je er straks ook geen meer hebt?
[ Voor 34% gewijzigd door BasvanS op 13-02-2024 11:23 ]
JohnnyV76 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:55:
***members only***
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Als jullie kinderen 80 tot 90 procent van de tijd bij jou zijn volgens de formele omgangsregeling moet dus de omgekeerde sleutel gehanteerd worden voor jouw ex. Wellicht dat de alimentatieplicht er dan ook anders uit komt te zien (je zou eventueel nog iets moeten betalen maar zeker niet in deze omvang). Ik neem overigens aan dat de kinderen dan ook bij jou hun hoofdverblijf hebben?JohnnyV76 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 07:43:
***members only***
Als het in de praktijk zo is dat jullie kinderen 80 tot 90 procent bij jou zijn maar dit niet formeel is vastgelegd zou ik dit als de wiedeweerga wel laten doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Mvd1981 op 22-02-2024 08:30 ]
Members only:
Inloggen
Ik weet het niet, maar als ik dit allemaal zo hoor (niet allen nu maar ook eerder) zou ik als ik jou was echt stoppen met de mediator en een advocaat inschakelen met een voorstel van jouw kant voor omgang- en zorgverdeling inclusief alimentatie. Dat houdt dus in dat de twee jongste kinderen bij jou ingeschreven worden en er een bijdrage komt van haar kant in de behoeften voor deze twee. De oudste bij haar inschrijven ondanks dat de oudste ook 80 tot 90% van de tijd bij jou is. En nogmaals, bereken het op basis van haar volledige salaris, niet het tijdelijke. Verder dus goed de omgang vastleggen.JohnnyV76 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:30:
***members only***
[ Voor 33% gewijzigd door Mvd1981 op 22-02-2024 10:13 ]
Members only:
Inloggen
[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 22-02-2024 11:08 ]
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Amsterdam den Haag ben je toch zo? Als daar dan een specialist zit waar je een goed gevoel bij krijgt.
Wellicht is een deel via Teams nog te doen. En anders een kleine reistijd.
Wellicht is een deel via Teams nog te doen. En anders een kleine reistijd.
JohnnyV76 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:57:
***members only***
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
[ Voor 26% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 22-02-2024 11:07 ]
Waarom MO tags ?
Als iemand iets zoekt, én wilt lezen ben je zo lid. als je meer privacy wilt, zou ik me eigen naam in een profiel verwijderen.
Als iemand iets zoekt, én wilt lezen ben je zo lid. als je meer privacy wilt, zou ik me eigen naam in een profiel verwijderen.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hackus schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:07:
Waarom MO tags ?
offtopic:
Omdat dit geen Tweakers Lounge of HK is dus alles wordt geindexeerd door Google. Met MO tags wordt het niet geindexeerd en mocht je later besluiten je posts te deleten, dan staat die text niet ook nog eens in gequote berichten
Omdat dit geen Tweakers Lounge of HK is dus alles wordt geindexeerd door Google. Met MO tags wordt het niet geindexeerd en mocht je later besluiten je posts te deleten, dan staat die text niet ook nog eens in gequote berichten
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Helder en inderdaad, goed om dit nu te weten. Dit lijkt mij niet zo’n groot probleem eerlijk gezegd. Als je een goede advocaat/advocate wil, dan weet ik er nog wel 1 in Leiden, meerdere in Utrecht.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:32:
***members only***
Hoe heeft de mediator overigens gereageerd op jouw gevoelens van partijdigheid, dat heb ik zo niet terug kunnen vinden. Want wat ik lees is het niet eens meer een gevoel maar aantoonbaar partijdig. Tenzij er natuurlijk meerdere “apen” zijn…
JohnnyV76 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:57:
***members only***
Members only:
Inloggen
Mvd1981 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:14:
[...]
Helder en inderdaad, goed om dit nu te weten. Dit lijkt mij niet zo’n groot probleem eerlijk gezegd. Als je een goede advocaat/advocate wil, dan weet ik er nog wel 1 in Leiden, meerdere in Utrecht.
Hoe heeft de mediator overigens gereageerd op jouw gevoelens van partijdigheid, dat heb ik zo niet terug kunnen vinden. Want wat ik lees is het niet eens meer een gevoel maar aantoonbaar partijdig. Tenzij er natuurlijk meerdere “apen” zijn…
Members only:
Inloggen
Laat jezelf niet gijzelen, zeker niet door jouw ex partner. Neem de stap en laat een advocaat hier naar kijken. Zolang er geen formele afsluiting van de hypotheek is geweest loopt deze nog steeds.
De mediator is in mijn opinie aantoonbaar op de hand van jouw ex partner en als de mediator is aangesloten bij een beroepsgroep (vfas, mfn) zou je daar een klacht over in kunnen dienen. Niet dat je daar nu mee bezig wil zijn, maar het kan wel een stok achter de deur zijn voor haar (?) om anders op te stellen. De verdeling van spullen is overigens iets anders dan een zorg en omgangsregeling en een alimentatie regeling.
Members only:
Inloggen
JohnnyV76 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:30:
***members only***
Members only:
Inloggen
Make it fool proof and someone will make a better fool.
Members only:
Inloggen
KGB na scheiding wordt toch meegenomen in de draagkracht berekening van degene die deze ontvangt?
Dus is er meer draagkracht bij diegene hierdoor?
[ Voor 4% gewijzigd door morm op 23-02-2024 13:34 ]
Nog vergeten hier in het topic te vermelden: mijn verweer is al eventjes geleden ingediend bij de rechtbank en ben nu in afwachting van een zittingdatum. Ik ga o.a. protesteren tegen de standaard 30% woonlasten van het nbi waar bij de draagkrachtberekening vanuit gegaan wordt. Ik zal jullie op de hoogte brengen van het uiteindelijke resultaat hiervan.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Dit is correct inderdaadmorm schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:28:
KGB na scheiding wordt toch meegenomen in de draagkracht berekening van degene die deze ontvangt?
Members only:
Inloggen
Ben benieuwd hoe dit gaat, volgens mij ging de vroegere JUS-berekening met werkelijke kosten. De reden van de wijziging voor zover ik weet was dat je daarmee een ongelijkheid introduceerde omdat jij waarschijnlijk een veel mooier/groter huis bewoond. Waardoor ze in feite de NIBUD woonquote hebben gepakt (waar je bij het aangaan van hypotheken op wordt getoetst) en gezegd hebben dit zou een eerlijker getal moeten zijn.DUX schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:57:
Nog vergeten hier in het topic te vermelden: mijn verweer is al eventjes geleden ingediend bij de rechtbank en ben nu in afwachting van een zittingdatum. Ik ga o.a. protesteren tegen de standaard 30% woonlasten van het nbi waar bij de draagkrachtberekening vanuit gegaan wordt. Ik zal jullie op de hoogte brengen van het uiteindelijke resultaat hiervan.
Als ik jou goed begrijp probeer jij dit specifieke punt aan te vechten.
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Absoluut is het minder, maar relatief is het wel vergelijkbaar.JohnnyV76 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 07:57:
***members only***
ca. 22% in beide gevallen.
Geen idee of dat een bepaalde reken factor is in dit verhaal !? Zou dat kunnen?
JohnnyV76 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 07:57:
***members only***
Members only:
Inloggen
Tldr. Ze hebben beroepsgeheim en nemen alles wat je zegt mee t graf in.
Members only:
Inloggen
JohnnyV76 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:38:
***members only***
Members only:
Inloggen
Volgens mij zou jouw advocaat aan jou moeten vragen hoe jij het convenant wil opstellen. Nalopen van iets waar je je niet goed bij voelt is natuurlijk weggegooid geld. Wellicht aangeven waar jij je niet goed bij voelt en een voorstel neerpennen samen met de advocaat waar je je wel goed bij voelt?JohnnyV76 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:38:
***members only***
Ik snap niet dat jij gaat tekenen @JohnnyV76 . Je vertrouwd zowel je ex als je mediator niet, waarom zou je dan in hemelsnaam tekenen. Dat mens (die Mediator) moet er voor zorgen dat jullie haar beide vertrouwen, zo niet, dan teken je niet en is het aan haar om dat vertrouwen terug te winnen samen met je EX.
Zo ook de laatste casus weer, als je twijfelt over het spaargeld, wacht dan gewoon op de notaris. Waarom al die stress en die berichten, het lijkt me duidelijk dat je je er niet goed bij voelt en dat het niet de afspraak is. Waarom dat zo moeilijk doen?
En daarnaast, het is leuk dat ze in de ziektewet zit, vooral als je dat gebruikt voor een hogere alimentatie berekening, maar laat dan ook direct opnemen dat een nieuwe berekening gemaakt moet worden als het inkomen met meer dan 10% stijgt ( wat dus in haar geval is nadat ze uit de ziektewet is). Hoop dat de mediator dit ook al heeft opgenomen?
Die fout in de KGB berekening zou voor mij echt de druppel zijn, nooit tekenen en opzoek naar een ander.
Zo ook de laatste casus weer, als je twijfelt over het spaargeld, wacht dan gewoon op de notaris. Waarom al die stress en die berichten, het lijkt me duidelijk dat je je er niet goed bij voelt en dat het niet de afspraak is. Waarom dat zo moeilijk doen?
En daarnaast, het is leuk dat ze in de ziektewet zit, vooral als je dat gebruikt voor een hogere alimentatie berekening, maar laat dan ook direct opnemen dat een nieuwe berekening gemaakt moet worden als het inkomen met meer dan 10% stijgt ( wat dus in haar geval is nadat ze uit de ziektewet is). Hoop dat de mediator dit ook al heeft opgenomen?
Die fout in de KGB berekening zou voor mij echt de druppel zijn, nooit tekenen en opzoek naar een ander.
[ Voor 27% gewijzigd door BasvanS op 27-02-2024 09:37 ]
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Je kan het maar 1x goed regelen, alle aanpassingen zullen voor jou een gang naar de rechtbank betekenen als ik dit zo lees, met noemenswaardig hoge kosten. Nogmaals - zorg er voor dat je achter de inhoud van het document staat. Als dat niet zo is, werk dan samen met de advocaat aan een alternatieve formulering/oplossing.
Eerlijk gezegd, als ik al jouw berichten zo lees en dan een/mijn beeld vorm van jouw ex-partner, dan kan je het beste maar wennen aan de huidige situatie. Vaak genoeg gezien (en zelf helaas ook meegemaakt) dat dit soort trajecten nog jaren door-etteren. Het feit alleen al dat er zonder wederzijdse toestemming een groot bedrag aan de spaarrekening wordt onttrokken...
Eerlijk gezegd, als ik al jouw berichten zo lees en dan een/mijn beeld vorm van jouw ex-partner, dan kan je het beste maar wennen aan de huidige situatie. Vaak genoeg gezien (en zelf helaas ook meegemaakt) dat dit soort trajecten nog jaren door-etteren. Het feit alleen al dat er zonder wederzijdse toestemming een groot bedrag aan de spaarrekening wordt onttrokken...
[ Voor 13% gewijzigd door Mvd1981 op 27-02-2024 11:05 ]
Een inkomensstijging van 10% wordt een lastig verhaal in deze, dat is te vaag. Zijn ex-partner zal zeker terug komen als ze nog minder gaat verdienen, maar meer verdienen wordt een lange weg om aan te tonen omdat je zelf niets kan bewijzen en afhankelijk bent van haar loonstrookje. Plus, wat is 10% stijging, ten opzichte van welk bedrag, en hoe ga je dan om met inflatie - enfin, veel te veel haakjes voor discussies en nog meer moeilijkheden tussen beide ex-partners.BasvanS schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:31:
Ik snap niet dat jij gaat tekenen @JohnnyV76 . Je vertrouwd zowel je ex als je mediator niet, waarom zou je dan in hemelsnaam tekenen. Dat mens (die Mediator) moet er voor zorgen dat jullie haar beide vertrouwen, zo niet, dan teken je niet en is het aan haar om dat vertrouwen terug te winnen samen met je EX.
Ik heb hier eerder al mijn pleidooi gehouden voor uitgaan van 100% inzetbaarheid en slechts tijdelijke (x maanden) ziektewet. Ex-partner kan prima aantonen dat ze nog steeds ziek is, dat zal ze graag doen voor die paar extra centen als ik het allemaal zo lees...
[ Voor 5% gewijzigd door Mvd1981 op 27-02-2024 11:10 ]
@JohnnyV76 niet tekenen op 3 Maart als jij ook maar enige twijfel hebt.
Als jij dat wel doet ga jij daar zo een SPIJT van krijgen !
Als jij dat wel doet ga jij daar zo een SPIJT van krijgen !
Laat het convenant doorlopen met die advocaat. De kosten zijn te overzien.JohnnyV76 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:52:
***members only***
Jouw simpele reden "ik wil er gewoon van af zijn" gaat je echt, en dat meen ik, later opbreken. Je hebt nu een beeld in je hoofd dat het hierna stopt, maar dat doet het dus niet. Alleen al om de reden dat jij de rest van je leven moet rondlopen met het gevoel genaaid te zijn, en misschien nog omdat je ex later nog een konijn uit haar hoge hoed tovert. Dat gevoel van oneerlijkheid gaat je meer kosten dan een paar duizend euro aan advocaat kosten. Teken alleen als je het samen met je advocaat hebt besproken, en als je alle grieven die je hebt, hebt kunnen afhandelen.
Nu doorzetten, dan kan je daarna een fijn nieuw leven tegemoet!
[ Voor 5% gewijzigd door Michael van S op 27-02-2024 12:24 ]
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik (vader) betaal 268, mijn ex betaalt 184. Mijn bijdrage lijkt klein, maar de kinderen wonen fulltime bij mij. Ze eten hooguit 1x per week bij hun moeder en logeren daar nooit.
Dat ik toch nog moet bijbetalen komt doordat mijn inkomen een stuk hoger is dan dat van mijn ex (die overigens wel full-time werkt).
We storten beiden de KA op een gezamenlijke rekening, waar we kleding, schoolzaken, sport e.d. van betalen. Dat is redelijk transparant en werkt nu 8 maanden goed.
De scheiding hebben we met een mediator afgehandeld. Dat is ons erg goed bevallen en we kunnen nog steeds door één deur.
Het kan dus ook 'goed' gaan. Ik heb overigens geen waardeoordeel over jullie vervelende situaties.
Dat ik toch nog moet bijbetalen komt doordat mijn inkomen een stuk hoger is dan dat van mijn ex (die overigens wel full-time werkt).
We storten beiden de KA op een gezamenlijke rekening, waar we kleding, schoolzaken, sport e.d. van betalen. Dat is redelijk transparant en werkt nu 8 maanden goed.
De scheiding hebben we met een mediator afgehandeld. Dat is ons erg goed bevallen en we kunnen nog steeds door één deur.
Het kan dus ook 'goed' gaan. Ik heb overigens geen waardeoordeel over jullie vervelende situaties.
Ik heb dezelfde situatie gehad, ex bijstand 0 draagkracht. Begonnen met €420 voor 2 kids uiteindelijk met indexering op €470 na 3 jaar, totdat ik trouwde en een kindje kreeg bij mijn huidige vrouw. Dit scheelde ons enorm. Goeie advocaat in handen genomen die er kritisch naar keek, daar een berekening door laten maken en die schetste 2 scenario’s, één volledig alleen maar in ons belang gericht ( wie niet waagt wie niet wint) die was €279 en één waar waarschijnlijk haar advocaat en de gemeente op uit kwamen rond de €329. Uiteindelijk dat gaan betalen scheelt toch €150 per maand.
Mocht je ex haar situatie niet veranderen en jou situatie ook niet verander er niks aan de alimentatie en loopt die door indexering alleen maar op. Anderzijds stijgt je loon vaak ook mee. Ik ging bijv van 420 naar 427 met 1,9% indexering maar me loon ging in 1 jaar van bijv €2500 netto naar €2650 netto dus in principe had ik dan alsnog 143 euro voordeel tov de indexering.
Maar goed een nieuw kindje of als je minder gaat verdienen dan dat je deed waar de 1e berekening mee is gedaan zorgt voor een verlaging of co-ouderschap. Ik zou zeggen tegen alle vaders, probeer gelukkig te worden met een andere vrouw en krijg nieuwe kids daarmee want dat scheelt aanzienlijk 😁
Mocht je ex haar situatie niet veranderen en jou situatie ook niet verander er niks aan de alimentatie en loopt die door indexering alleen maar op. Anderzijds stijgt je loon vaak ook mee. Ik ging bijv van 420 naar 427 met 1,9% indexering maar me loon ging in 1 jaar van bijv €2500 netto naar €2650 netto dus in principe had ik dan alsnog 143 euro voordeel tov de indexering.
Maar goed een nieuw kindje of als je minder gaat verdienen dan dat je deed waar de 1e berekening mee is gedaan zorgt voor een verlaging of co-ouderschap. Ik zou zeggen tegen alle vaders, probeer gelukkig te worden met een andere vrouw en krijg nieuwe kids daarmee want dat scheelt aanzienlijk 😁
Dat is maar hoe je het ziet. Het kindje met je nieuwe vriendin zal aanzienlijk meer kosten dan de "winst" van 150 euro die je nu per maand hebt behaaldPastaskepto schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:35:
Ik heb dezelfde situatie gehad, ex bijstand 0 draagkracht. Begonnen met €420 voor 2 kids uiteindelijk met indexering op €470 na 3 jaar, totdat ik trouwde en een kindje kreeg bij mijn huidige vrouw. Dit scheelde ons enorm. Goeie advocaat in handen genomen die er kritisch naar keek, daar een berekening door laten maken en die schetste 2 scenario’s, één volledig alleen maar in ons belang gericht ( wie niet waagt wie niet wint) die was €279 en één waar waarschijnlijk haar advocaat en de gemeente op uit kwamen rond de €329. Uiteindelijk dat gaan betalen scheelt toch €150 per maand.