Dank je wel voor de aanmoediging.Mvd1981 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:45:
Wat is jouw zorgfactor dan? Het kan prima dat je zou moeten betalen. Maar troost je met de gedachte dat zij verantwoordelijk wordt voor alle verblijfsoverstijgende kosten (sport, school, fiets, etcetera). Scheelt je ook een hoop gedoe. Stel je voor dat jullie beiden voldoende verdienen om de kosten voor jullie kind(eren) te kunnen dragen, dan zouden jullie over iedere kostenpost moeten overleggen. Dan is mij die rust wel 150 euro per maand waardHet kost alleen (veel) tijd om dat te gaan zien en daar naar te leven… Ik wens het je toe dat je op dat punt arriveert op een bepaald moment.
Mijn zorgkorting is de volle 35%.
Ik ga er niet van uit dat ik ooit iets terug ga zien in de genomen besluiten van dat geld. Als mijn dochter mij de oren van het hoofd zeurt dat ze wil hockeyen maar moeders vindt het belangrijker dat ze gaat paardrijden, dan niet alleen ga ik het hockeyen niet vergoed krijgen maar ze zal ook niet vies zijn van emotionele chantage betreft bijbetalen rondom het dure paardrijden. Ook het vaak gekozen voorbeeld "de fiets" zal een ding worden. Mijn kleine meid is nu vijf: die gaat voorlopig niet de zeven kilometer tussen vader en moeder fietsen en ook niet dezelfde afstand tussen vader en school (want: die is bij moeder). Als we alsnog willen fietsen verwacht ik dus niet dat ze daarin gaat voorzien dus ik moet dan iedere week dat ding tweemaal in- en uitladen in de auto voor de komende jaren of alsnog in een zelfbetaalde fiets voorzien hier. Terwijl ze het kinderfietsje bij haarzelf gratis van familie heeft. Ter info: de zus van mijn ex heeft drie oudere meisjes die nét iets ouder zijn dan mijn kleine meid, dus daar komt tot nu toe alles vandaan wat mijn ex in huis heeft aan kleren, speelgoed, en meubels.
Ik heb haar drie dagen dus daar zit een verschil. 50/50 is al iets dat op de agenda staat maar beschouw ik niet als heilig. Als in: in eerdere overleggen heb ik me al bereid getoond om deze verdeling te handhaven ten faveure van het laten zitten van andere zaken. Ging ze niet in mee: ze vond bijvoorbeeld vanwege het "moeder zijn" het sowieso onterecht dat ze niet nog meer tijd kreeg. Maar op deze manier dwingt ze voor zichzelf een nog vervelendere situatie af.Roenie schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:51:
Ik begrijp niet helemaal waarom jij moet betalen aan haar als zij een hoger inkomen heeft. En daar komen nog allerlei toeslagen en zo bij. Of is jullie dochter heel weinig bij jou?
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende