Logischerwijs zou ik zelf ook zeggen 50/50. Ze betaald gewoon voor de tijd dat zij dit huis "huurt" en dat is gewoon een x bedrag per dag aan huurkosten + alle voorzieningen ( all in dus ). Week op week af is dus inderdaad dan 50/50 lastenadinsx schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:09:
[...]
Iets met loyaliteitsconflict en een vrouw die emoties niet / lastig reguleert. Vrijdag gesprek over met de hulp dat ze nu eens moeten doorpakken met wat er in het eindverslag is geschreven.
M.b.t. financiën kunnen wij inmiddels ook goed gedoe hebben. Metname over de situatie die straks gaat ontstaan. Zodra de boel langs de rechter is en is ingeschreven wil de vrouw doorpakken m.b.t. de splitsing. Dus: huis op mijn naam (incl bijbehorende lasten), de 150k uitkoop financieren (en aan haar overmaken), etc.
Maar dan is de situatie dat zij nog niets anders heeft (kans is vrij groot). Dan willen we eigenlijk nog week-om-week aanhouden, maar zij gaat dan uiteraard meebetalen in de lasten. Ik zeg: 50-50 want we zijn evenveel in ons huis. Zij begint met 35-65%, waar de kinderalimentatiebijdrage ook op is berekend.
Dat voelt vreemd... Waarom zou ik een groter deel van Ziggo / Vitens, etc moeten betalen dan zij. Ja, onze lonen verschillen, maar ik heb extra lasten voor haar uitkoop. 1100 euro ipv 2000 hypotheek hou ik dan liever nog wat langer vol tot ze echt wat anders heeft.![]()
Kortom: gedoe in de app. 7 april op de laatste sessie met de mediator maar eens over hebben.
Je zou ook voor een andere constructie kunne kijken zoals een korting op het uitkoop bedrag? Bijvoorbeeld geen 150k maar 130k en dat ex dan niet mee hoeft te betalen in de lasten. Scheelt jou uiteindelijk ook weer lasten in de maand omdat je hypotheek minder verhoogd hoeft te worden
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him