Je bent je ervan bewust dat een kinder rekening geen recht is wat je als betaler hebt? Het Is niet iets wat je kan eisen/afdwingen. Helaas!TheInsomniac schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:04:
[...]
Zo werkt het dus wel, wellicht verstandig om je er in te verdiepen voor je anderen gaat 'corrigeren'. Want nu creëer je mogelijk bij anderen nu alleen maar nodeloze verwarring.
Kinderalimentatie is puur bedoelt als budget voor het onderhouden van de kinderen. Dit potje wordt gevuld op basis van draagkracht dus 70/30 in het eerdere getallen voorbeeld wat ik gaf. En zoals je ook zult begrijpen maakt de zorgverhouding uit voor wie de uitgaven zal doen in de zorg voor de kinderen. Waarbij een deel de niet specifieke kosten betreft zoals GWL/eten/huis etc en een deel specifieke kosten (kleding, fiets etc).
Daarbij krijg ik de indruk dat jij jouw alimentatie volledig op de rekening van je ex stort, waarmee alle inzichtelijkheid in kosten totaal verdwijnt. Dit zou ik zelf altijd afraden, zeker wanneer er weinig vertrouwen is in de ex-partner zoals bij jou het geval lijkt te zijn. (kies dan voor een en/of rekening, dan zie je precies waar het aan wordt uitgegeven).
Want ja, het kan dat er teveel kinderalimentatie is (goedkopere leefstijl is in de basis weinig mis mee), en ja wanneer dat geld op de rekening van je ex staat en dit is hoe jullie met elkaar omgaan, dan begrijp ik het gevoel dat je voor haar vakantie betaald en dat jij weinig terug zult zien van die alimentatie.
Daar komt bij dat het verhaal van je ex over laptops en beugels (verzekering) gewoon gedekt zouden moeten zijn door de alimentatie, dus daar klopt haar verhaal niet, hooguit wanneer blijkt dat alimentatie totaal niet genoeg blijkt te zijn. Maar dan ligt bij haar de bal om dat aan te tonen of het blijkt uit de en/of rekening.
En in het vervolg graag je rants over 'hoe anderen minder gaan werken en het als mooie aanvulling op het inkomen zien', gaarne voor je houden.
Als je ex dat niet ziet zitten, heb je gewoon geen keuze en mag je het gewoon op de priverekening storten. Zonder inzicht of verplichting tot inzage.
Hier ook discussie...
Vreselijk slechte zaak imho. Maargoed.