Als ik in 3 dagen een land wil veroveren en na een jaar alleen maar achteruit ga zou ik inderdaad mijn beste troepen inzetten.
Wat nu als het oude spul ingezet wordt om Oekrainers alleen maar bezig te houden?
Waarom zou je dan steeds ouder spul inzetten, en is er geen enkel zicht op het 'nieuwe' spul? Met alle intel kan rusland echt geen grote macht buiten het zicht houden.
Zouden de Russen zelf ook niet denken dat Bakhmut eigenlijk niet meer interessant is.
Waarom staat daar dan nog steeds hun voltallige leger?
Heb ik gezegd dat het westerse materieel "zo" kapot word geschoten?
Je stelt dat rusland in staat is om vers westers materieel uit te schakelen in een post met zo'n toon dat je daar niets anders uit kunt halen dat dat jouw boodschap is. Dus ja dat zeg je.
Veel vragen, maar wellicht toch iets om over na te denken.
Als ik op de kaart kijk van 6 april, elders gepost, dan zie ik Oekraine een beetje in het noorden en zuiden wat weilanden terugpakken en dorpjes, maar in het oosten zie ik de russen langzaam maar gestaag terrein winnen.
Hoezo ongefundeerd?
Als je met het 2e leger van de wereld een voortgang boekt waarbij je er jaren over doet om de Donbass te veroveren, is je stelling zeker ongefundeerd. Zeker als je bedenkt dat al het modernere materieel dat Oekraine heeft al tijden niet meer gezien is. Daar tegenover staat al het moderne materieel van rusland dat niemand ooit heeft gezien. Toch ga jij er van uit dat het beste spul van rusland achter de hand wordt gehouden en dat het westerse spul van Oekraine er niet is of zo kapot geschoten wordt.
Oftewel je gaat uit van je onderbuikgevoel dat rusland nog heel veel achter de hand houdt, maar legt de bewijzen dat Oekraine nog veel achter de hand houdt naast je neer. Dat is naar mijn idee zelfs nog een stap verder dan ongefundeerd.
Enfin, wat ik al zei, ik ben wat voorzichtiger ingesteld en dat is mijn probleem en niet die van jullie.
Uiteraard hoop ik op een goede afloop en dat ik vreselijk ongelijk ga krijgen en dat ieder van jullie mij dat aan het einde van de rit flink inpeperen.

Er is een verschil tussen wat voorzichtiger ingesteld staan, en de realiteit uit het oog te verliezen. Jouw posts doen het net overkomen of het heel goed gaat met rusland en dat Oekraine geen kans heeft. En als dat je conclusie is, dan ga je voorbij aan heel veel informatie.
Dat rusland nog niet uitgeschakeld is en best nog wel ergens iets kan gaan bereiken zal hier verder niemand ontkennen.