Piddybull schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:19:
Te verbeteren punten BYD ATTO 3
( Ik copy paste tekstjes van jullie allen)
1. Cruise control kan alleen worden uitgeschakeld dmv rempedaal in te drukken. Handiger zou zijn met knopje op stuur.
2. Aantal malen knipperen van de richtingaanwijzer niet instelbaar bij pulsgebruik.
3. Verkeersbordherkenning vaak fout en daar door steeds meldingen te snel rijden. Is uit te schakelen via menu maar bij volgende keer starten staat het weer aan.
4. Elektronisch rijgeluid irritant maar begint al te wennen. Is niet uitschakelbaar.
5. De Atto 3 heeft optische verkeersbordherkenning dmv camera achter de voorruit, ik had liever gezien dat de max snelheid uit de navigatie werd gehaald.
6. Er werd ons uitgelegd dat het te maken heeft met de ingebouwde warmtepomp.
na het rijden zal de warmtepomp zijn warmte kwijt moeten en dat doet het met het naar binnen blazen van alle warmte.
Nu snap ik waarom het airco systeem standaard de airco functie aan heeft zodra je je ventilatie aan zet.Als de Atto nog weinig actieradius heeft en in energiezuinige modus gaat zet hij de airco/warmtepomp uit en beslaan in een mum van tijd de ramen rondom en ontneemt je al het zicht!
Komt erop neer dat voordat je je auto uitschakeld eerst de airco uitzet en daarna recirculatie uit.
7.Van Byd Rotterdam bericht gehad dat deze cam er niet inzit ivm de privacywetgeving in Nederland. Nog meer landen in Europa maar vraag mij niet welke.
8.Verder vind ik persoonlijk de speakers slecht, laden gaat helaas niet al te snel(snel laden), hopelijk is de condens probleem met de update 1.3 opgelost.
9.Het grootste nadeel welke ik tot dusverre ervaren heb is de automatische lichtsensor. Hebben jullie daar ook last van? Mijn lampen gaan bij de helft van de viaducten al aan. Geen grote tunnels, maar gewoon een snelweg viaduct.
10 is er voor de atto 3 een trekhaak beschikbaar? (neen , officieel bericht van BYD. Wel alternatief in de markt beschikbaar.)
11.Hoe ervaren de gebruikers het gemist van de regensensor? (afwezig)
12.De stoel vond ik vervelend. Op een of andere manier zat de hoofdsteun niet lekker. Hij drukte te veel in mijn nek, terwijl ik met 1,88 niet idioot lang ben.
13. het geluid als je langzaam rijdt
14.geen autohold (dealer gaat dat nog uitzoeken). Dus voor een stoplicht je voet op de rem of de parkeerrem erop. Maar dan kun je niet wegrijden door gas te geven, je moet dan de auto weer in D zetten.
15. Raar werkende cruise control. Ik wil graag knopje --> huidige snelheid vasthouden, maar hij begint dan bij 30 km/h

16. Lane assist is wel heel nukkig. Zo slecht reed ik nou ook weer niet, maar ik kreeg regelmatig stoten in het stuur
17. Navigatie werkte niet vanwege 'onstabiel netwerk'.
18. Scherm vond ik met licht aan (kan dat niet automatisch, dealer zoekt dat uit) slecht afleesbaar. Ook met maximale lichtsterkte
19.Toen ik even stevig gas gaf leek het alsof ik de controle zou verliezen. De auto slipte. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt in een elektrische auto
20Integratie van het navigatiesysteem
21.Bedraad Apple CarPlay
22.Vertaling van de handleiding
23. Hebben jullie ook dat de verwarming niet echt heel warm wordt, wordt langzaam nu wat kouder in de ochtend, maar merk dat als ik hem
Op high zet hij niet echt heel warm wordt. Vraag me af hoe dit straks is als het echt koud wordt.
24- Software een ratjetoe, elke update hopen dat ze iets toevoegen, maar blijft behelpen voor zo'n hoge prijs.
25.Koeling bij snelladen gaat veel te laat aan, daardoor een throttle laadsnelheid en geen platte laadcurve, per charging stop minimaal +5 minuten, onnodig.
26.Slecht weggedrag, slechte schokdempers/afvering, slechte grip voorbanden.
27.Geen frunk, terwijl er voldoende ruimte is voorin.
28 ADAS systemen van niveau tsjiiina, piepen over een verkeersbord dat er helemaal niet stond, moet je op een autoweg 30 gaan rijden volgens de auto.
29. Uitschakelen van acc gaat met klein piepje en gebeurt al als de bocht te scherp is, zwaar onveilig
30.Ventilatie/verwarming echt niet een auto van 40k waard, temperaturen komen totaal niet overeen, zit je altijd mee te klooien en zit niet makkelijk onder de knoppen, dus meerdere momenten met ogen niet op de weg.
31.Enige irritatie is dat harde geluid onder de 30km voor voetgangers.
32.De software is een beetje buggy, maar niet zo erg dat het niet werkt. En ze werken er wel actief aan om het te verbeteren. In elk geval niet zo erg als bij de ID3 in het begin.
Het duurde ruim 2 weken voordat bij mij de app en internet werkte.
33.De zithoek wel aardig in te stellen. Het harde bij de hoofdsteun is niet prettig en die is ook niet in hoogte verstelbaar, ondersteuning van bovenbenen ook verre van fantastisch, maar ik rij met benen breed en op de grote baan altijd met cc aan. Middenconsole kan dan wat in de weg zitten.
34.- audio valt vies tegen. Ik rij momenteel in een e-golf met standaard audio, en dat klinkt beter
35. auto stuurt een stuk minder fijn en hoewel de auto meer vermogen heeft dan de golf, voelt dit niet zo. Er zit ook een flinke vertraging op het stroompedaal. Echt sportief rijden en bochtjes nemen zit er niet echt in helaas.
36 .Niet personaliseerbaar; Ergonomische details; Merkimago
37.stuurverwarming had ik leuk gevonden. Beeldscherm zelf kunnen instellen op basis van lichtsensor (lijkt me een OS update)
38.Minpuntje is dat de byd app nog niet werkend is (toch weerkerende klacht) en ik me suf heb gezocht naar de stoelverwarming.
39.ontbreken van een snelheids afhankelijke volumeregeling voor de radio.
40...
Ik wil benadrukken dat alle andere zaken wellicht als erg positief worden ervaren.
Het lijkt me onnodig om elk punt hier te weerleggen want dit is al voor veel punten gedaan op dit forum.
Dit is een samenvatting van alle eerder negatief ervaren punten maar dit kan ook erg persoonlijk zijn.
Ik ben al tevreden dat ik er op ruim 1 uur ben door geraakt.
Een lijst met positieve punten maak ik niet.
Dit zou vermoedelijk 400 punten lijst worden.