Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
avdl72 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:10:
Vandaag de dashcam gemonteerd 😀 En het schermrotatie knopje op het stuur ingesteld om een video te nemen als die ingedrukt wordt.
[Afbeelding]
Oké netjes,

Ja is zal binnen kort tesla laden proberen in Eemnes ff testen zijn de nieuwe V3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eravenzw
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-09 08:06
Sinds maandag atto 3 comfort wit met all season banden. 600 km gereden en doe met accu ongeveer 330 km met veel snelweg met 100 km uur. Alles bevalt goed. De acc werkt zeer goed en de correctie tikjes zijn nog niet irritant van de lane assist. Minpuntje is dat de byd app nog niet werkend is en ik me suf heb gezocht naar de stoelverwarming. So far so good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:19
eravenzw schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:19:
Sinds maandag atto 3 comfort wit met all season banden. 600 km gereden en doe met accu ongeveer 330 km met veel snelweg met 100 km uur. Alles bevalt goed. De acc werkt zeer goed en de correctie tikjes zijn nog niet irritant van de lane assist. Minpuntje is dat de byd app nog niet werkend is en ik me suf heb gezocht naar de stoelverwarming. So far so good
Hoe lang heb je moeten wachten op levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eravenzw
3 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12:28
eravenzw schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:19:
Stoelverwarming: button links op de aircopagina … of “Hi BYD, seat heating on”.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 13:20
Vraagje[, hebben meer mensen met dit koude weer een melding op de bandenspanning?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqzAxndcYZITww51JPwQ_Asqczs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gw4lNnRIBcL7CoHzEzZr29nj.png?f=fotoalbum_large

Lost het verhogen van de bandenspanning het probleem op?

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
ecn1985 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:31:
Vraagje[, hebben meer mensen met dit koude weer een melding op de bandenspanning?

[Afbeelding]

Ik heb al seasonbanden geen last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-09 22:06

[Afbeelding]

Bandenspanning te laag krijg ik ook vaak melding van in de voertuigen waarmee ik rij.
Met koud weer `krimpt´ de druk in de band, vaak dat in de zomer tijdens een lange rit de bandenspanning stijgt in de zomer.
Prive heb ik mijn banden laten vullen met ´gas´, groen ventieldopje. sindsdien geen probleem meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVBert

[Afbeelding]

Ja, gewoon bijpompen. Ik heb gewoonlijk 2,6 bar op mijn banden staan en heb net gecheckt. Nu 2,5 dus wel wat gezakt door de lagere buitentemperatuur.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-08 11:56
Eerste kennismaking met BYD in Portugal.Hier kost de beste versie 45k.
Wat wel echt tegen valt is de passagiersstoel die niet omhoog kan bijgesteld worden. Vrouw is maar 1.62 groot en vergelijkt het met in een vorige BMW zitten. Enkel de bestuurderszetel voldoet aan de verwachtingen. In de SUV Volvo XC 40 kan de passagierszetel WEL omhoog en dat is heel erg comfortabel voor een langere rit.
Voorde rest gaf de binnenzijde een wat kinderachtige afwerking op het eerste zicht en vooral vooraan.Het is een eerste gevoel na een lunch in de buurt stapten we opnieuw de zaak binnen en konden we de minpunten al beter plaatsen.
Of heeft de Matteus wijn zijn werk gedaan.
Verluchtingsroosters lijken op oude cd opbergvakken. De rode gitaarsnaren vliegen er echt direct uit .Die vervang ik door vergelijkbare zwarte variant.
Koffer is wat kleiner dan in Volvo xc40.
Achteraan beter geslaagd IVM zetels en plaats. Bij het dichtslaan van elke deur voel je dat het een stevige indruk geeft.

Bij een mobilhome kon ik ooit draaistuk passagierszetel opbouwen. Iemand weet of er zoiets als een liftje bestaat om de passagierszetel toch 5 cm op te heffen? Anders denken we voor langere ritten aan een verhoogkussen voor volwassenen.
Ik snap niet dat ik over dit probleem zo weinig lees wetende dat Nederlanders meestal stuk groter zijn.
De zetels zitten goed en de vorm is sportief. De hoofdsteun zit goed voor mij en niet voor vrouw. Aan beide zijden getest door haar. Opnieuw kan enkel een verhoogkussen hier oplossing bieden.Dat zou niet mogen zijn !!

Werd hier al zeer terecht gemeld dat voorzetels duidelijk laten merken dat ze gemaakt zijn op de kleine chinees.

Dit wordt echt wel een doordenkertje.

Globaal blijf ik positief maar besproken probleem is een eventueel breekpunt.

In BE toch zeker twee testritten in te plannen.

Buitenkant wagen prachtig. Hun reclame laat ik ook wel verwijderen waar mogelijk voor levering.

[ Voor 26% gewijzigd door Piddybull op 06-12-2023 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 13:20
EVBert schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:05:
[...]

Ja, gewoon bijpompen. Ik heb gewoonlijk 2,6 bar op mijn banden staan en heb net gecheckt. Nu 2,5 dus wel wat gezakt door de lagere buitentemperatuur.
Heb inderdaad bijgepompt, nu is het probleem verholpen, vind het wel 'raar' dat de spanning zakt naar 2,1 / 2,2 bar. Zal inderdaad met het weer te maken hebben, voor en na mij waren er andere rijders die ook de banden op spanning kwamen zetten.
Voorheen had kik geen auto met melding op bandenspanning waarschijnlijk hierdoor nooit opgevallen dat met koud weer de spanning zakt.

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Even vraagje elke keer als ik bij een Fastned 300kw laad met 26% nog in accu laad hij nooit sneller dan 69kw zou toch makkelijk die 88kw moeten halen nog nooit gehaald. Andere dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Net als ik dit post sta ik stil en wat denk je 89,3 je hahahha Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWF9XlXuFvcLEcyDsqFwdyrdjyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAlizDDzOiIquJj4kaPj6PkM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Piddybull schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:18:
Eerste kennismaking met BYD in Portugal.Hier kost de beste versie 45k.
Wat wel echt tegen valt is de passagiersstoel die niet omhoog kan bijgesteld worden.

[Afbeelding]
De zetels zijn toch elektrisch bedienbaar dacht ik. Maar niet in de hoogte dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
etienne1 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:23:
[...]

De zetels zijn toch elektrisch bedienbaar dacht ik. Maar niet in de hoogte dan ?
Jawel maar alleen niet de passagiersstoel wel elektrisch maar niet in hoogte. In hoogte alleen de rijderstoel

[ Voor 5% gewijzigd door Fibrenl op 18-11-2023 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Het probleem met de passagiersstoel is dat de gewone manuele hoogte bediening ook ontbreekt.
Het ontbreken ervan wordt nergens als blunder omschreven door diegene die deze wagen test.
Daardoor verliest iedere die dit negeert mijn vertrouwen.
Werken die enkel naar hun broodheer ?
Op de tekentafel sliep een ingenieur bij het ontwerp van deze tweede voorzetel.
Feitelijk een vrij zware blunder!

Voor de rest verdient deze wagen een applaus.
Maar ik heb er moeite mee om te bedenken welke reden ze bedacht hebben om het onderdeel niet te installeren op de Europese markt.
Ze bespaarden verder echt op niets ivm opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Fijne auto inderdaad, maar sommige keuzes snap ik inderdaad niet.
Zoals het ontbreken van een regensensor en een snelheids afhankelijke volumeregeling voor de radio.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinverschoor
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-11-2024
logix147 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 00:37:
[...]

@semaj

Specs van autoweek lijken op de BYD niet helemaal te kloppen:
- Ecall is zeker aanwezig in de auto, dat is al door @HenkG getest tijdens een proefrit :9
- NCAP rating ***** > https://www.euroncap.com/en/results/byd/atto+3/46635
- Sportstoelen nee? Ik noem dit best sportieve stoelen, een Kona heeft 'normale' stoelen of een Leaf.
- Binnenspiegel is zelfdimmend, beetje standaard in elke auto.
- Regensenor is beetje standaard in elke auto, behalve bij de Atto 3 :+
(verder denk ik dat er nog wel meer niet klopt)

Verder denk ik dat Benzine vs Stroom vergelijken is bijna niet te doen, prijzen aan de pomp zijn nu veel hoger. Wat gebeurd er als er oorlog in een olieland uitbreekt? Stroom heeft daar gelukkig weinig last van. Onderhoud: Brandstofmotoren schijnen ook aldus de dealers zelf wel met een hoger motorslijtage te maken hebben vs elektro motoren. Geen idee of dat echt klopt maar een gemiddelde EV garage beurt en ik was na 15 minuten buiten terwijl een beurt van een benzine auto mij toch al snel 30-1,5 soms een half dagdeel ik aan de koffietafel gedwongen zat.
Ik rij zakelijk dus in principe betaalt het werk alle onkosten betreft rijden. Wel merk je dat op je maandelijkse lasten, echter voor dit geld kan ik geen betrouwbare auto rijden. Dus gewoon maar die bijtelling betalen, privé kost een auto denk ik altijd wel meer dan zakelijk - voor werknemersoogpunt.

Er zijn best wel wat zaken te vergelijken, maar zo dan moet je bron wel kloppen. Autoweek lijkt in dit geval dus niet echt bijgewerkt.

Daarnaast kan je volledig elektrisch gaan als je op 1 locatie 6 uur kan blijven laden. Als je dit lukt dan is elke 60+ kWh auto vol en kan je easy 300 km rijden. Dit kan dus voldoende zijn als het op je werk is al is thuis een gemak. Ik heb dit met een 62 kWh Leaf, Tesla en Kona gedaan. Geen enkel probleem, snelladen doe ik alleen als ik iets niet haal, maar geen zin heb lang te moeten wachten.

Ik heb nu al een week niet aan een laadpaal gehangen en heb nu nog iets 320 gereden met nog iets van 18% as we speak (app werkt nog niet :( )

Indien je tijd hebt: plan een testrit in, maar ik denk persoonlijk dat de auto's buiten de looks weinig met elkaar te vergelijken zijn. De Atto 3 is naar mijn idee vrij rijk uitgerust voor je huidige euro, hoe dan ook zal Louwman wel blij zijn ;) Je zou ook nog naar een Dolphin kunnen kijken. Die is inmiddels ook leverbaar en ik vond hem in de showroom er leuk uitzien, maar is voor ons te klein.

Verder zijn er nog wat zaken onderweg naar Nederland: dashcam, achterlicht aanpassing, motorkapsteunen ter voorbereiding van mijn frunk. (Is in overweging om het vast om/inbouwen te leggen mits weer het toelaat)

@avdl72 Heb je nog keuze in een tint of is dit de standaard bij Louwman. Ik vind het er wel netjes uitzien, maar is redelijk goed doorheen te kijken. Of had je het zonnedak open met deze foto?
Wat ga je van de achterlicht aanpassen dan? Frunk en die motorkapsteunen ga ik ook degelijk overna denken. Persoonlijk vind ik het nog best prijzig daar ik het mogelijk helemaal niet ga gebruiken. Vond met de test rit het daadwerkelijk dramatisch om motorkap open te krijgen (te veel handelingen, niet soepel). Gaat volgens mij met die nieuwe steunen ook niet echt beter worden. Dashcam twijfel ik heel erg over om te doen. Weet niet of het nu echt zoveel meer waarde heeft en blijft jammer dat je de overige camera's niet kan gebruiken om op te slaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Een tijdje terug had ik een vraag gepost of het mogelijk was om de SIM kaart te vervangen.
Er was toen niet echt een antwoord op gekomen, maar na wat meer zoeken heb ik nu wel een antwoord.

Het is mogelijk om de SIM kaart te vervangen, maar dan hou je alleen internet over en vervallen de OTA updates en mobiele app connectie.
Dit komt omdat de meegeleverde SIM voorzien is van 3 APN kanalen: voor internet, OTA updates en mobiele app.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fableonian
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20-12-2024
avdl72 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:10:
Vandaag de dashcam gemonteerd 😀 En het schermrotatie knopje op het stuur ingesteld om een video te nemen als die ingedrukt wordt.
[Afbeelding]
Video word automatisch opgenomen als je de autostart.
Je kunt inderdaad de knop op het stuur programmeren dat hij een video locked, bijvoorbeeld bij een bijna botsing of iets dergelijks.
Wat de software sowieso automatisch voor je doet.
Dus stel je auto heeft een ingreep omdat er een of andere pannekoek vol in de rem gaat voor je.
Dan gaan alle toeters en bellen af in je auto en zal deze ook ingrijpen.
Dan zal deze automatisch 30 seconden voor en na het incident de file locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sems20
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 01-12-2024
Hier ook al 1 maand zonder app. Hoelang heeft het geduurd bij diegenen die het wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wku
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13:02

Wku

Binnen 2 weken. App opstarten en je bij de Byd opgegeven emailadres invoeren. Wachtwoord aanmaken en via toegezonden mail van byd inloggen. Niet wachten tot je bericht krijgt dus!

SUCCES! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dédé_85
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-08 17:14
Wku schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:13:
Binnen 2 weken. App opstarten en je bij de Byd opgegeven emailadres invoeren. Wachtwoord aanmaken en via toegezonden mail van byd inloggen. Niet wachten tot je bericht krijgt dus!

Wat een grap maar dit werkt dus inderdaad!
Dankjewel voor de tip, morgenvroeg kan ik lekker warm instappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sems20
Wku schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:13:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eVOn0iuFcqmDbBTXvnupDXNZgo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zNkXcJSY1bjeWuJ6Vn7cYLce.png?f=fotoalbum_large

Na 1 maand nogsteeds dit. Email pas doorgegeven bij ontvangst wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Sems20 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:29:
[...]

[Afbeelding]

Na 1 maand nogsteeds dit. Email pas doorgegeven bij ontvangst wagen...
Waar heb je hem opgehaald?

Mijn tip is om BYD Europe te bellen en het daar te melden. En teven ook de vestiging te bellen. Die moeten het namelijk in orde maken. En BYD Europe zal de vestiging ook op de hoogte stellen.
Bij mij werkte dit uiteindelijk en na 2 dagen was de app actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sems20
avdl72 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:06:
[...]

Waar heb je hem opgehaald?

Mijn tip is om BYD Europe te bellen en het daar te melden. En teven ook de vestiging te bellen. Die moeten het namelijk in orde maken. En BYD Europe zal de vestiging ook op de hoogte stellen.
Bij mij werkte dit uiteindelijk en na 2 dagen was de app actief.
Bedankt voor de tip! Ik ga morgen eens BYD Europe bellen. Ik heb hem bij een officiële BYD verdeler (België) gehaald. Heb enkele mails en belletjes gedaan met de vestiging zelf, waar ze me hebben gezegd dat er wat achterstand is. Maar die mail is ook al van 2 weken geleden. Hopelijk snellere actie bij het bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eravenzw

[Afbeelding]

Ik krijg kpa op het display. Hoe kan je het op bar instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
eravenzw schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:06:
[...]

Ik krijg kpa op het display. Hoe kan je het op bar instellen?
Even door de instellingen heen gaan vind je het zeker. Dit ergens in auto instellingen

[ Voor 6% gewijzigd door Fibrenl op 22-11-2023 14:30 ]

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 19:34
@avdl72 ik heb de kleine kap los van m’n spiegel, maar die grote moet je redelijk kracht zetten voordat die los komt of heb ik een grotere hefboom nodig?

Geen zin dat ik straks dat plastic breek namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
logix147 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:57:
@avdl72 ik heb de kleine kap los van m’n spiegel, maar die grote moet je redelijk kracht zetten voordat die los komt of heb ik een grotere hefboom nodig?

Geen zin dat ik straks dat plastic breek namelijk.
Ik heb zo’n pry tool setje gebruikt. En ja de grote kap achter de spiegel zit erg vast. Ik ben begonnen rechtsonder bij het hoekje. Toen ik daar met de pry tool tussen kon ging het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sems20
avdl72 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:21:
[...]

Ik heb zo’n pry tool setje gebruikt. En ja de grote kap achter de spiegel zit erg vast. Ik ben begonnen rechtsonder bij het hoekje. Toen ik daar met de pry tool tussen kon ging het vanzelf.
Was het moeilijk om de kabel te verbergen? Ik ben ook van plan om de dashcam te kopen van Ali, maar vind geen tutorials die het duidelijk stap per stap uitleggen. Enkel 1 video waarin er veel wordt geskipt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Sems20 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:36:
[...]

Was het moeilijk om de kabel te verbergen? Ik ben ook van plan om de dashcam te kopen van Ali, maar vind geen tutorials die het duidelijk stap per stap uitleggen. Enkel 1 video waarin er veel wordt geskipt.
Ik heb deze video als voorbeeld gebruikt. YouTube: BYD ATTO 3 - DIY Install of the Official BYD Dash Cam
Echter is dit een auto met het stuur rechts. Dus het wegwerken van de kabel achter het dashboardkastje werkt niet.
Ik zal wat foto’s nemen van mijn auto waar ik de kabel langs laat lopen, maar uiteindelijk is het niet moeilijk.

Hieronder de foto’s.
Het kapje losmaken gaat het beste door in deze hoek te beginnen. De kabel voer ik door de rand bij het glas en het plafond. Bij de A stijl is het even wrikken om de kabel voldoende ver achter het plastic te krijgen, zodat het weer netjes aansluit en niet open blijft staan.
Vervolgens voer ik het achter het deurrubber naar beneden. Want ik durf niet te veel aan deze plastic kap te doen omdat er ook een airbag achter zit.
In filmpjes zie je dat ze de kabel achter het dashboardkastje doorvoeren. Dit is mij niet gelukt, dus ik ga verder naar beneden en ga onderdoor.
Hier is het ook even wrikken om ruimte te krijgen dat de kabel onder het dashboard komt.
Daarna kan je het tussen de vloerbedekking en onderkant van het dashboard duwen. Tot ongeveer in het midden van de voetruimte. Dan ben ik onder de vloerbedekking doorgegaan tot aan het middenconsole.
Aansluiten doe je aan de bestuurderskant van de middenconsole. Je ziet een zwarte stekker en daarnaast een blauwe en witte aansluiting, en je moet de blauwe hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkZ5lQGfuVaJw8YKE26Hdg9ZdUk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2CAf2Me9bTeHHbr26iC0gFH8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAstYmDrzfDE47UPGRq7brXI43s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v4eMZWcXEFHEzPCs1poo7aDI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Juv13vTYnTTitPc7pQIfPfratU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DztkNwY1FjOcCqctlE0pP0xb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxwKy756Z1nF8xPzybDKZ_Naw_E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhpXq7NvlYjkg8YGU7qRfyfI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xv8yvATzRwH0BAZl3gz2_zJYJ2I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nKBh8Pw2h7xiWRBOs5pR2ZWr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XWFnwztZvKB0fRgiB9vS9nh8EU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X889jzbY10Mgbr02lTn36zuu.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AK0ePPDDt3s1d2W2zE9iv3iiOf8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGUJNItIHCB8e7dtrM81FvM0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76C8o2HqQmxO7UgNZCyKkpR2ANc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YB2ATooWbo0b4TIP4XNHvBEc.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 76% gewijzigd door avdl72 op 25-11-2023 13:05 . Reden: Foto’s en uitleg toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Heeft de elektrische bestuurderszetel een geheugen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVBert
etienne1 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:34:
Heeft de elektrische bestuurderszetel een geheugen ?
Nee!

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Afgelopen nacht voor het eerst met de BYD Shell ReCharge geladen, en ging best snel 😉Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-7-r_tGpudiNxoLK-QYQB3Rv38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F1eDevuDZPFd4b4NenzzCFQ1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:19:
Afgelopen nacht voor het eerst met de BYD Shell ReCharge geladen, en ging best snel 😉[Afbeelding]
Heel apart ik kwam vannacht niet hoger dan 41 kw snap er niets van. En 15 min later nog zelfde, vorige week haalde ik makkelijk ook 89kw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJThNL6GelwOP0XdK-nHVt8N2cY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZUINfuR2QVAmqZ6GevUttg4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
Fibrenl schreef op zondag 26 november 2023 @ 00:36:
[...]

Heel apart ik kwam vannacht niet hoger dan 41 kw snap er niets van. En 15 min later nog zelfde, vorige week haalde ik makkelijk ook 89kw.
[Afbeelding]
Als je die melding hebt dan is vermoedelijk de accu te warm. Hij gaat “rapidgaten” als de accu temp op een bepaalde temperatuur (ik dacht dat 43/44graden) komt en dan gaat die stuiteren door het koelen.

BYD zou bezig met een update dat die actieve koeling gewoon default aan gaat om de accu onder dat punt te houden want als die eenmaal goed werkt dan blijft je accu koud genoeg om die 88 vast te houden. Op YouTube staat er wel e.e.a.

Ik heb nog niet aan een snellader gehangen. Ik ben nog met m’n 2.000 km op eco bezig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Bij mij ging de temp control rond de 70% aan. In de auto had ik trouwens niets aanstaan.
Wel weer vreemd dat jij een buitentemperatuur op je scherm hebt en ik niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
logix147 schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:46:
[...]

Als je die melding hebt dan is vermoedelijk de accu te warm. Hij gaat “rapidgaten” als de accu temp op een bepaalde temperatuur (ik dacht dat 43/44graden) komt en dan gaat die stuiteren door het koelen.

BYD zou bezig met een update dat die actieve koeling gewoon default aan gaat om de accu onder dat punt te houden want als die eenmaal goed werkt dan blijft je accu koud genoeg om die 88 vast te houden. Op YouTube staat er wel e.e.a.

Ik heb nog niet aan een snellader gehangen. Ik ben nog met m’n 2.000 km op eco bezig :-)
Wel apart was 4 graden buiten en heb nog geen 10 min gereden voordat ik ging laden. Hoop dat ze het snel fixen want verschil 41kw of 88 is wel heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:32:
[...]

Bij mij ging de temp control rond de 70% aan. In de auto had ik trouwens niets aanstaan.
Wel weer vreemd dat jij een buitentemperatuur op je scherm hebt en ik niet :?
Ja toch en was echt koud buiten en had maar 10 min gereden en heeft vanaf moment 1 tot 70. % niet boven die snelheid laden geweest. Paar dagen ervoor wel warmer buiten veel langer gereden en toen van 15% tot 70% 89,1kw geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@Fibrenl de persoon die deze test deed zat in Noorwegen en daar was het 0-4 graden. Zo’n accu wordt snel warm - laad maar eens je laptop op tijdens gebruik.

Gelukkig kan het gefixt worden… het is geen hardware probleem zoals bij bijvoorbeeld Nissan Leaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fableonian
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20-12-2024
[...]

[Afbeelding]
Kun je wat meer info geven over bij een hoeveel kw paal je stond te laden en of er ook nog meerdere mensen aan dezelfde paal stonden. (sommige palen delen het kw namelijk)

Het verhaal met de rapidgate klopt en gebeurd bij 45 graden, echter is hier al een verbetering in gemaakt met de laatste update en zodra dit optreedt zakt hij terug naar 55/60kw en niet 41

En zeker als je met een buitentemp hebt gereden van 4 graden vind ik jouw 41kw heel onwaarschijnlijk voor een rapidgate.

Krijg namelijk eerder het idee dat je aan een 50kw paal hebt gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:45
Je batterij is nog voor 60% gevuld neem de laad grafiek van Fastned er even bij waarschijnlijk is het normaal .
Verder is interne bat. Temp. En ook wat de laadpaal je geeft belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Fableonian schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:23:
[...]

Kun je wat meer info geven over bij een hoeveel kw paal je stond te laden en of er ook nog meerdere mensen aan dezelfde paal stonden. (sommige palen delen het kw namelijk)

Het verhaal met de rapidgate klopt en gebeurd bij 45 graden, echter is hier al een verbetering in gemaakt met de laatste update en zodra dit optreedt zakt hij terug naar 55/60kw en niet 41

En zeker als je met een buitentemp hebt gereden van 4 graden vind ik jouw 41kw heel onwaarschijnlijk voor een rapidgate.

Krijg namelijk eerder het idee dat je aan een 50kw paal hebt gestaan.
Stond netjes zoals altijd bij Fastned 150kw laadpaal en stond er alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
oldie127 schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:38:
Je batterij is nog voor 60% gevuld neem de laad grafiek van Fastned er even bij waarschijnlijk is het normaal .
Verder is interne bat. Temp. En ook wat de laadpaal je geeft belangrijk.
Niet toen ik er ging staan toen was hij voor 15% gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Heeft BYD een eigen pechdienst onderweg ?
Ik rijdt nu met VW en die kan ik altijd bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

etienne1 schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:59:
Heeft BYD een eigen pechdienst onderweg ?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Ik vond dit:
https://bydauto.be/help-road/
Geen eigen pechdienst maar is verder ok denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door etienne1 op 27-11-2023 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
etienne1 schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:41:
[...]

Ik vond dit:
https://bydauto.be/help-road/
Geen eigen pechdienst maar is verder ok denk ik.
@nannoe binnen Nederland regelt de ANWB dit - BYD zoekt hier partners voor.

Meestal zoekt een nieuw merk een bestaand pechhulp netwerk op.

VW is landelijk dekkend, BYD nog niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Ik blijf dit thema (zetels) wel echt triestig vinden.
Ik dacht dat dit wel met geheugen was, vermoedelijk in filmpje opgepikt en eventueel voor andere landen wel zo ?

Op papier lijkt deze wagen de ideale.
Nu ik terug ben uit vakantie ga ik zoeken of er 1 EV wagen rond de 40K is die wel een passagierszetel heeft die in de hoogte verstelbaar is. Ken je er eentje uit het hoofd dan hoor ik het erg graag.
Een gouden tip : bestel deze wagen niet zonder er even in te gaan zitten.
Ik wens de BYD ATTO echt niet af te breken maar wat je hier soms leest dat je uw nieuwe wagen ontvangt en dat je tot twee weken moet wachten vooraleer alles optimaal werkt ?

Waar zijn we dan mee bezig.
Je mag toch minstens verwachten dat een dealer die er nota bene tot €1000 bij rekent voor vertrekkensklaar te zetten er alles aan zou doen dat je de dag van vertrek uit de garage echt alles "up to date" is.
Allerlaatste updates , mailgegevens doorgestuurd en werkende en nagekeken door deze dealer.

Ik ben best wel kritisch voor beginnende merken.
Ze werken eraan maar kinderziekten moeten er uit vooraleer ik hen 40K toevertrouw.
Ben ik te ?
Jullie nederlanders zijn toch en groot en recht voor de raap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sems20
Iemand ook dat de A/C op warme stand niet genoeg doet? Ik heb hem op HI staan met max fan speed, maar nogsteeds niet echt warm. Zetelverwarming is gelukkig wel goed, maar de A/C stoort nogal. V1.4 (als dit uitmaakt).

Ook nogsteeds foggy windows terwijl ik hem om F voorruit zet.. te fixen met updates? Want lijkt me vreemd dat ze ervoor kunnen zorgen dat het warmer wordt door een softw update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Heeft iemand nu ook meer last van beslagen ramen?

Gisteren (maandag 27 nov) 100km gereden in de stromende regen en geen enkele last van beslagen ramen. Met de airco op manueel, 26 graden en uitstroom op alle 3 niveaus en fan op 4.
Terugreis ging hetzelfde, totdat ik onderweg gestopt ben om te eten. Toen ik de reis vervolgde besloegen de ramen enorm. Alleen stand F kan dit nog verhelpen, en resulteerde in koude voeten.
Zodra ik het systeem in een andere stand zette besloeg alles binnen een halve minuut en was er geen zicht meer. Levens gevaarlijk.
Vandaag wederom hetzelfde. Echter is het nu een droge dag, maar wel koud.
Diverse instellingen geprobeerd maar niets zorgt voor een rit met onbeslagen ramen.
In de AUTO stand had ik zelf schone ramen, en plots veranderd er iets en is alles in 10 seconden beslagen. Zo erg dat ook de ACC meteen uitschakelt en de camera een melding geeft van slecht zicht.

Hieronder een foto van de F instellingen die de voorruit redelijk schoon hield. Maar de andere foto is gelijk qua instellingen maar dan manueel, voeten uitstroom erbij en fan 1 stand hoger ter compensatie, en hielp niet tegen beslagen ramen. En de derde foto is een beslagen raam. Wel wat moeilijk te zien, maar als je goed kijkt zie je het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VevXoI6R5HB2XPRjnnAZk2ygpg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ORYUuLx7yi17pN1nwcyb3noC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmTieC3zWnoe3oCzSmS1cyrxKos=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2ZjRLqphSQYmMELOGwcN1xv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXx4Wf1d_aNufDz1MJtCijeOlLk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxKTGd9Z9tZzHUBmOfR7hyMs.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 6% gewijzigd door avdl72 op 28-11-2023 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Sems20 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:52:
Iemand ook dat de A/C op warme stand niet genoeg doet? Ik heb hem op HI staan met max fan speed, maar nogsteeds niet echt warm. Zetelverwarming is gelukkig wel goed, maar de A/C stoort nogal. V1.4 (als dit uitmaakt).
Ja ik heb het ook.
Ben 2 weken geleden nog terug geweest hiervoor. In Rotterdam kreeg ik te horen “ja ik heb ook een Atto 3 en rij maar met een jas aan” |:(
Uiteindelijk heeft er een monteur naar gekeken en een update van het airco systeem uitgevoerd. Maar maakt geen enkel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sems20
avdl72 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:10:
Heeft iemand nu ook meer last van beslagen ramen?

Gisteren (maandag 27 nov) 100km gereden in de stromende regen en geen enkele last van beslagen ramen. Met de airco op manueel, 26 graden en uitstroom op alle 3 niveaus en fan op 4.
Terugreis ging hetzelfde, totdat ik onderweg gestopt ben om te eten. Toen ik de reis vervolgde besloegen de ramen enorm. Alleen stand F kan dit nog verhelpen, en resulteerde in koude voeten.
Zodra ik het systeem in een andere stand zette besloeg alles binnen een halve minuut en was er geen zicht meer. Levens gevaarlijk.
Vandaag wederom hetzelfde. Echter is het nu een droge dag, maar wel koud.
Diverse instellingen geprobeerd maar niets zorgt voor een rit met onbeslagen ramen.
In de AUTO stand had ik zelf schone ramen, en plots veranderd er iets en is alles in 10 seconden beslagen. Zo erg dat ook de ACC meteen uitschakelt en de camera een melding geeft van slecht zicht.

Hieronder een foto van de F instellingen die de voorruit redelijk schoon hield. Maar de andere foto is gelijk qua instellingen maar dan manueel, voeten uitstroom erbij en fan 1 stand hoger ter compensatie, en hielp niet tegen beslagen ramen. En de derde foto is een beslagen raam. Wel wat moeilijk te zien, maar als je goed kijkt zie je het wel.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ja hier maak ik me dus ook zorgen om. Heb gevoeld met mijn hand hoe er naar de voorruit wordt geblazen, en ik voelde dat het sterkst in het midden blaast, waardoor links (voor de bestuurder) nog beslagen blijft.

Ik vind dit heel irritant. Zelfs mijn vorige auto wat een brol was van 2010 (en elke andere wagen die ik heb ervaren), deed het beter op dit vlak.

Heb ook niet veel hoop in updates die het gaan 'fixen'.. dus weet niet wat te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piddybull
Ik ga me binnenkort eens bezighouden met alle ongemakken te bundelen van deze hele forumdraad en hier posten.

Ik ben zelf een verkeerd beeld aan het vormen van deze BYD ATTO 3
Als ik €40.000 dien neer te leggen voor de aankoop van een nieuwe wagen mogen er weinig tot geen ongemakken te vinden zijn.

De eerlijke posters die uit zijn op een fatsoenlijke oplossing geven hier telkens een betere kijk op deze wagen dan de beoordelingen op het internet waar je een momentopname volgt van een "gestuurde " auto expert journalist.

De problemen met de verwarming (instellen op 26 °C om probleem waterdamp op raam op te lossen is niet zo onschuldig.
BYD gaat er prat op dat er warmtepomp aanwezig is maar net dit onderdeel lijkt ook al met kinderziekten te kampen.
Normaal zou die verdamping van overtollig vocht extern moeten gebeuren en blijkbaar stoot de verwarming zelf waterdamp uit in de binnenruimte.
De vochtigheidsgraad van inkomend luchtstroom zou zo gemeten moeten zijn dat deze voldoende droog is om damp direct op te lossen aan de binnenzijde van het raam.
Weinig kennis hebbende van deze materie denk ik dan aan foute opening van kleppen ?

Airco in woning gaat ook soms echt waterdamp "lozen" maar wel langs de buitenkant.

Om een redelijk zicht te krijgen moet de bestuurder dan overgaan tot een tochtige uitstroom van nog meer lucht door de openingen aan de voorruit volledig open te zetten.
Het gevoel van een cabriolet ? maar dan in de winter...

Bij normaal gebruik zet ik juist graag alles zo dat ik zeker geen tocht hoef te ervaren in de wagen.
Elektrische zetelverwarming die het koude gevoel bij een EV wagen onder controle dient te houden ??
Een uurtje rijden terwijl de wagen problemen geeft en je manueel dus moet ingrijpen lijkt me de basis van een stevige verkoudheid.

Kritisch stel ik me de vraag of deze wagen wel voldoet aan de basisverwachting van een wagen.
Ik blijf ervan uit gaan dat dit voor 85 % wel zo is.
Deze wagen krijgt veel lof.
Wellicht kampt elk EV-merk met vergelijkbare problemen.

Tot slot ,eigen mening :
Buitenkant : 99/100 (uitstraling- look)
Binnenkant : te speels , teveel gekende probleempjes die opduiken , zetels , 75/100
Batterij : 99/100 (veiligheid ,technisch)

Finaal zit je zelf wel IN de wagen en kijkt je buur naar de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackgoldwing
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 18-07 12:29
Zou de Dolphin daar ook problemen mee hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Piddybull schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:35:
Ik ga me binnenkort eens bezighouden met alle ongemakken te bundelen van deze hele forumdraad en hier posten.
Ik ben benieuwd naar je overzicht.
Wellicht geeft het een duidelijk beeld van de issues die nu ervaren worden, en kan het als input dienen om naar Louwman te sturen om ze tot een oplossing te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sems20
Ik ben momenteel enkel ontevreden over de A/C verwarming. Voor derest echt heel comfortabel en fijne wagen. Apps sideloaden, films op USB zetten en gezellig chillen in de auto, ik heb zelfs GTA San Andreas erop die ik met een controller kan spelen (tijdens het laden). Qua kracht is hij niet wauw, maar zeker goed en genoeg voor mij persoonlijk. Zicht is een beetje beperkt, vooral achter, maar dat ook is niet echt een storend factor voor mij persoonlijk.

De Pedestrian warning geluid is soms storend, maar kan losgekoppeld worden als het echt op die punt komt dat je er niet meer tegen kan. Overall nogsteeds tevreden hier, enkel de A/C.. wat eigenlijk wel goed doorweegt want is toch wel een belangrijke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piddybull
eigen knip 8)7

[ Voor 206% gewijzigd door Piddybull op 06-12-2023 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Piddybull schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:19:
Te verbeteren punten BYD ATTO 3
( Ik copy paste tekstjes van jullie allen)

1. Cruise control kan alleen worden uitgeschakeld dmv rempedaal in te drukken. Handiger zou zijn met knopje op stuur.
2. Aantal malen knipperen van de richtingaanwijzer niet instelbaar bij pulsgebruik.
3. Verkeersbordherkenning vaak fout en daar door steeds meldingen te snel rijden. Is uit te schakelen via menu maar bij volgende keer starten staat het weer aan.
4. Elektronisch rijgeluid irritant maar begint al te wennen. Is niet uitschakelbaar.
5. De Atto 3 heeft optische verkeersbordherkenning dmv camera achter de voorruit, ik had liever gezien dat de max snelheid uit de navigatie werd gehaald.
6. Er werd ons uitgelegd dat het te maken heeft met de ingebouwde warmtepomp.
na het rijden zal de warmtepomp zijn warmte kwijt moeten en dat doet het met het naar binnen blazen van alle warmte.
Nu snap ik waarom het airco systeem standaard de airco functie aan heeft zodra je je ventilatie aan zet.Als de Atto nog weinig actieradius heeft en in energiezuinige modus gaat zet hij de airco/warmtepomp uit en beslaan in een mum van tijd de ramen rondom en ontneemt je al het zicht!
Komt erop neer dat voordat je je auto uitschakeld eerst de airco uitzet en daarna recirculatie uit.
7.Van Byd Rotterdam bericht gehad dat deze cam er niet inzit ivm de privacywetgeving in Nederland. Nog meer landen in Europa maar vraag mij niet welke.
8.Verder vind ik persoonlijk de speakers slecht, laden gaat helaas niet al te snel(snel laden), hopelijk is de condens probleem met de update 1.3 opgelost.
9.Het grootste nadeel welke ik tot dusverre ervaren heb is de automatische lichtsensor. Hebben jullie daar ook last van? Mijn lampen gaan bij de helft van de viaducten al aan. Geen grote tunnels, maar gewoon een snelweg viaduct.
10 is er voor de atto 3 een trekhaak beschikbaar? (neen , officieel bericht van BYD. Wel alternatief in de markt beschikbaar.)
11.Hoe ervaren de gebruikers het gemist van de regensensor? (afwezig)
12.De stoel vond ik vervelend. Op een of andere manier zat de hoofdsteun niet lekker. Hij drukte te veel in mijn nek, terwijl ik met 1,88 niet idioot lang ben.
13. het geluid als je langzaam rijdt
14.geen autohold (dealer gaat dat nog uitzoeken). Dus voor een stoplicht je voet op de rem of de parkeerrem erop. Maar dan kun je niet wegrijden door gas te geven, je moet dan de auto weer in D zetten.
15. Raar werkende cruise control. Ik wil graag knopje --> huidige snelheid vasthouden, maar hij begint dan bij 30 km/h :?
16. Lane assist is wel heel nukkig. Zo slecht reed ik nou ook weer niet, maar ik kreeg regelmatig stoten in het stuur
17. Navigatie werkte niet vanwege 'onstabiel netwerk'.
18. Scherm vond ik met licht aan (kan dat niet automatisch, dealer zoekt dat uit) slecht afleesbaar. Ook met maximale lichtsterkte
19.Toen ik even stevig gas gaf leek het alsof ik de controle zou verliezen. De auto slipte. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt in een elektrische auto
20Integratie van het navigatiesysteem
21.Bedraad Apple CarPlay
22.Vertaling van de handleiding
23. Hebben jullie ook dat de verwarming niet echt heel warm wordt, wordt langzaam nu wat kouder in de ochtend, maar merk dat als ik hem
Op high zet hij niet echt heel warm wordt. Vraag me af hoe dit straks is als het echt koud wordt.
24- Software een ratjetoe, elke update hopen dat ze iets toevoegen, maar blijft behelpen voor zo'n hoge prijs.
25.Koeling bij snelladen gaat veel te laat aan, daardoor een throttle laadsnelheid en geen platte laadcurve, per charging stop minimaal +5 minuten, onnodig.
26.Slecht weggedrag, slechte schokdempers/afvering, slechte grip voorbanden.
27.Geen frunk, terwijl er voldoende ruimte is voorin.
28 ADAS systemen van niveau tsjiiina, piepen over een verkeersbord dat er helemaal niet stond, moet je op een autoweg 30 gaan rijden volgens de auto.
29. Uitschakelen van acc gaat met klein piepje en gebeurt al als de bocht te scherp is, zwaar onveilig
30.Ventilatie/verwarming echt niet een auto van 40k waard, temperaturen komen totaal niet overeen, zit je altijd mee te klooien en zit niet makkelijk onder de knoppen, dus meerdere momenten met ogen niet op de weg.
31.Enige irritatie is dat harde geluid onder de 30km voor voetgangers.
32.De software is een beetje buggy, maar niet zo erg dat het niet werkt. En ze werken er wel actief aan om het te verbeteren. In elk geval niet zo erg als bij de ID3 in het begin.
Het duurde ruim 2 weken voordat bij mij de app en internet werkte.
33.De zithoek wel aardig in te stellen. Het harde bij de hoofdsteun is niet prettig en die is ook niet in hoogte verstelbaar, ondersteuning van bovenbenen ook verre van fantastisch, maar ik rij met benen breed en op de grote baan altijd met cc aan. Middenconsole kan dan wat in de weg zitten.
34.- audio valt vies tegen. Ik rij momenteel in een e-golf met standaard audio, en dat klinkt beter
35. auto stuurt een stuk minder fijn en hoewel de auto meer vermogen heeft dan de golf, voelt dit niet zo. Er zit ook een flinke vertraging op het stroompedaal. Echt sportief rijden en bochtjes nemen zit er niet echt in helaas.
36 .Niet personaliseerbaar; Ergonomische details; Merkimago
37.stuurverwarming had ik leuk gevonden. Beeldscherm zelf kunnen instellen op basis van lichtsensor (lijkt me een OS update)
38.Minpuntje is dat de byd app nog niet werkend is (toch weerkerende klacht) en ik me suf heb gezocht naar de stoelverwarming.
39.ontbreken van een snelheids afhankelijke volumeregeling voor de radio.
40...

Ik wil benadrukken dat alle andere zaken wellicht als erg positief worden ervaren.
Het lijkt me onnodig om elk punt hier te weerleggen want dit is al voor veel punten gedaan op dit forum.
Dit is een samenvatting van alle eerder negatief ervaren punten maar dit kan ook erg persoonlijk zijn.
Ik ben al tevreden dat ik er op ruim 1 uur ben door geraakt.

Een lijst met positieve punten maak ik niet.
Dit zou vermoedelijk 400 punten lijst worden.
Punt 1 klopt niet want kan je gewoon uit zetten op het stuur. Zelfde knop waarmee je hem aanzet. Haha zal de rest ook na lopen een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
Fibrenl schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:32:
[...]

Punt 1 klopt niet want kan je gewoon uit zetten op het stuur. Zelfde knop waarmee je hem aanzet. Haha zal de rest ook na lopen een keer
Uitzetten klopt inderdaad met knopje op stuur maar dan ben je ook je snelheidsinstelling kwijt. Door de rem even aan te raken houdt het systeem de instelling wel vast maar dan ben ik bang dat de remlichten even oplichten en dat lijkt me niet leuk voor verkeer achter me. Ik gebruik de rem dan toch maar voorzichtig.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Het eerste deel van het rempedaal helpt ook met extra regeneratie van energie en schakelt dan cruise control uit. Pas voorbij deze stand gaat het remlicht aan. Mijn gevoel zegt dat dit de eerste centimeter is ofzo van het pedaal indrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• landy1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 21:53
Piddybull schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:29:
[...]

Ik blijf dit thema (zetels) wel echt triestig vinden.
Ik dacht dat dit wel met geheugen was, vermoedelijk in filmpje opgepikt en eventueel voor andere landen wel zo ?

Op papier lijkt deze wagen de ideale.
Nu ik terug ben uit vakantie ga ik zoeken of er 1 EV wagen rond de 40K is die wel een passagierszetel heeft die in de hoogte verstelbaar is. Ken je er eentje uit het hoofd dan hoor ik het erg graag.
Een gouden tip : bestel deze wagen niet zonder er even in te gaan zitten.
Ik wens de BYD ATTO echt niet af te breken maar wat je hier soms leest dat je uw nieuwe wagen ontvangt en dat je tot twee weken moet wachten vooraleer alles optimaal werkt ?

Waar zijn we dan mee bezig.
Je mag toch minstens verwachten dat een dealer die er nota bene tot €1000 bij rekent voor vertrekkensklaar te zetten er alles aan zou doen dat je de dag van vertrek uit de garage echt alles "up to date" is.
Allerlaatste updates , mailgegevens doorgestuurd en werkende en nagekeken door deze dealer.

Ik ben best wel kritisch voor beginnende merken.
Ze werken eraan maar kinderziekten moeten er uit vooraleer ik hen 40K toevertrouw.
Ben ik te ?
Jullie nederlanders zijn toch en groot en recht voor de raap ;)
Hoi, ik heb een Kia Niro EV edition line (was net geen 45 k), hierbij zijn zowel bestuurder als passagierstoel in hoogte te verstellen. Weet niet hoe het met de huidige uitrustingen zit, die zijn onlangs allemaal aangepast.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
EVBert schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:10:
[...]

Uitzetten klopt inderdaad met knopje op stuur maar dan ben je ook je snelheidsinstelling kwijt. Door de rem even aan te raken houdt het systeem de instelling wel vast maar dan ben ik bang dat de remlichten even oplichten en dat lijkt me niet leuk voor verkeer achter me. Ik gebruik de rem dan toch maar voorzichtig.
Nee hoor als je hem weer aan zet, en dan het wiel om hoog is oude snelheid, en naar bededen de snelheid die je op dat moment rijdt.

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:56

1. Cruise control kan alleen worden uitgeschakeld dmv rempedaal in te drukken. Handiger zou zijn met knopje op stuur.
2. Aantal malen knipperen van de richtingaanwijzer niet instelbaar bij pulsgebruik.
3. Verkeersbordherkenning vaak fout en daar door steeds meldingen te snel rijden. Is uit te schakelen via menu maar bij volgende keer starten staat het weer aan.
4. Elektronisch rijgeluid irritant maar begint al te wennen. Is niet uitschakelbaar.
5. De Atto 3 heeft optische verkeersbordherkenning dmv camera achter de voorruit, ik had liever gezien dat de max snelheid uit de navigatie werd gehaald.
6. Er werd ons uitgelegd dat het te maken heeft met de ingebouwde warmtepomp.
na het rijden zal de warmtepomp zijn warmte kwijt moeten en dat doet het met het naar binnen blazen van alle warmte.
Nu snap ik waarom het airco systeem standaard de airco functie aan heeft zodra je je ventilatie aan zet.Als de Atto nog weinig actieradius heeft en in energiezuinige modus gaat zet hij de airco/warmtepomp uit en beslaan in een mum van tijd de ramen rondom en ontneemt je al het zicht!
Komt erop neer dat voordat je je auto uitschakeld eerst de airco uitzet en daarna recirculatie uit.
7.Van Byd Rotterdam bericht gehad dat deze cam er niet inzit ivm de privacywetgeving in Nederland. Nog meer landen in Europa maar vraag mij niet welke.
8.Verder vind ik persoonlijk de speakers slecht, laden gaat helaas niet al te snel(snel laden), hopelijk is de condens probleem met de update 1.3 opgelost.
9.Het grootste nadeel welke ik tot dusverre ervaren heb is de automatische lichtsensor. Hebben jullie daar ook last van? Mijn lampen gaan bij de helft van de viaducten al aan. Geen grote tunnels, maar gewoon een snelweg viaduct.
10 is er voor de atto 3 een trekhaak beschikbaar? (neen , officieel bericht van BYD. Wel alternatief in de markt beschikbaar.)
11.Hoe ervaren de gebruikers het gemist van de regensensor? (afwezig)
12.De stoel vond ik vervelend. Op een of andere manier zat de hoofdsteun niet lekker. Hij drukte te veel in mijn nek, terwijl ik met 1,88 niet idioot lang ben.
13. het geluid als je langzaam rijdt
14.geen autohold (dealer gaat dat nog uitzoeken). Dus voor een stoplicht je voet op de rem of de parkeerrem erop. Maar dan kun je niet wegrijden door gas te geven, je moet dan de auto weer in D zetten.
15. Raar werkende cruise control. Ik wil graag knopje --> huidige snelheid vasthouden, maar hij begint dan bij 30 km/h :?
16. Lane assist is wel heel nukkig. Zo slecht reed ik nou ook weer niet, maar ik kreeg regelmatig stoten in het stuur
17. Navigatie werkte niet vanwege 'onstabiel netwerk'.
18. Scherm vond ik met licht aan (kan dat niet automatisch, dealer zoekt dat uit) slecht afleesbaar. Ook met maximale lichtsterkte
19.Toen ik even stevig gas gaf leek het alsof ik de controle zou verliezen. De auto slipte. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt in een elektrische auto
20Integratie van het navigatiesysteem
21.Bedraad Apple CarPlay
22.Vertaling van de handleiding
23. Hebben jullie ook dat de verwarming niet echt heel warm wordt, wordt langzaam nu wat kouder in de ochtend, maar merk dat als ik hem
Op high zet hij niet echt heel warm wordt. Vraag me af hoe dit straks is als het echt koud wordt.
24- Software een ratjetoe, elke update hopen dat ze iets toevoegen, maar blijft behelpen voor zo'n hoge prijs.
25.Koeling bij snelladen gaat veel te laat aan, daardoor een throttle laadsnelheid en geen platte laadcurve, per charging stop minimaal +5 minuten, onnodig.
26.Slecht weggedrag, slechte schokdempers/afvering, slechte grip voorbanden.
27.Geen frunk, terwijl er voldoende ruimte is voorin.
28 ADAS systemen van niveau tsjiiina, piepen over een verkeersbord dat er helemaal niet stond, moet je op een autoweg 30 gaan rijden volgens de auto.
29. Uitschakelen van acc gaat met klein piepje en gebeurt al als de bocht te scherp is, zwaar onveilig
30.Ventilatie/verwarming echt niet een auto van 40k waard, temperaturen komen totaal niet overeen, zit je altijd mee te klooien en zit niet makkelijk onder de knoppen, dus meerdere momenten met ogen niet op de weg.
31.Enige irritatie is dat harde geluid onder de 30km voor voetgangers.
32.De software is een beetje buggy, maar niet zo erg dat het niet werkt. En ze werken er wel actief aan om het te verbeteren. In elk geval niet zo erg als bij de ID3 in het begin.
Het duurde ruim 2 weken voordat bij mij de app en internet werkte.
33.De zithoek wel aardig in te stellen. Het harde bij de hoofdsteun is niet prettig en die is ook niet in hoogte verstelbaar, ondersteuning van bovenbenen ook verre van fantastisch, maar ik rij met benen breed en op de grote baan altijd met cc aan. Middenconsole kan dan wat in de weg zitten.
34.- audio valt vies tegen. Ik rij momenteel in een e-golf met standaard audio, en dat klinkt beter
35. auto stuurt een stuk minder fijn en hoewel de auto meer vermogen heeft dan de golf, voelt dit niet zo. Er zit ook een flinke vertraging op het stroompedaal. Echt sportief rijden en bochtjes nemen zit er niet echt in helaas.
36 .Niet personaliseerbaar; Ergonomische details; Merkimago
37.stuurverwarming had ik leuk gevonden. Beeldscherm zelf kunnen instellen op basis van lichtsensor (lijkt me een OS update)
38.Minpuntje is dat de byd app nog niet werkend is (toch weerkerende klacht) en ik me suf heb gezocht naar de stoelverwarming.
39.ontbreken van een snelheids afhankelijke volumeregeling voor de radio.
40...

Ik wil benadrukken dat alle andere zaken wellicht als erg positief worden ervaren.
Het lijkt me onnodig om elk punt hier te weerleggen want dit is al voor veel punten gedaan op dit forum.
Dit is een samenvatting van alle eerder negatief ervaren punten maar dit kan ook erg persoonlijk zijn.
Ik ben al tevreden dat ik er op ruim 1 uur ben door geraakt.

Een lijst met positieve punten maak ik niet.
Dit zou vermoedelijk 400 punten lijst worden.
Alleen op basis van een proefrit (hopelijk binnen twee weken de auto op de oprit!):
Punt 14 klopt ook niet. AVH (Auto Vehicle Hold) knop op je middenconsole.
Punt 15 knopje omhoog is terug naar ingestelde snelheid

• Piddybull
Ik pas jullie opmerkingen aan op de lijst.
Zo blijft het correcte informatie.

Al open ik hier enkele nieuwe forumdraden, ik blijf het goed menen voor BYD.
Gisteren zag ik Black friday promo op Ssangyoung waarbij basisversie tot op 27K zakt !
Ivm afmetingen en opties loopt die wel wat gelijk met de BYD ATTO 3
Vandaag loopt deze promo af.
Zeer benieuwd hoe dat dan vanaf 1 december gaat opgevangen worden.
Grootste nadeel lijkt me het bereik (195 km)
Stoel passagier kan verhoogd worden in de benzine versie.
De EV versie blijkbaar dan weer niet volgens officiele website SS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tilhorn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-08 15:49
Piddybull schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:55:
Ik pas jullie opmerkingen aan op de lijst.
Zo blijft het correcte informatie.

Al open ik hier enkele nieuwe forumdraden, ik blijf het goed menen voor BYD.
Gisteren zag ik Black friday promo op Ssangyoung waarbij basisversie tot op 27K zakt !
Ivm afmetingen en opties loopt die wel wat gelijk met de BYD ATTO 3
Vandaag loopt deze promo af.
Zeer benieuwd hoe dat dan vanaf 1 december gaat opgevangen worden.
Grootste nadeel lijkt me het bereik (195 km)
Stoel passagier kan verhoogd worden in de benzine versie.
De EV versie blijkbaar dan weer niet volgens officiele website SS
Nog een verbeteringspuntje wat ik al eerder geplaatst heb. De snelheid van CruiseControl is vaak onleesbaar door de kleurstelling en de grootte. Softwarematig zou dit simpel op te lossen zijn door een zwarte border rond de cijfers te displayen en iets groter weer te geven. Er is ruimte genoeg op het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabke69
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-05 06:42
etienne1 schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:50:
In België wacht ik op meer details over de premie van 5000€. De Atto Design kost 39990€
Ze rekenen daar nog 750€ leveringskosten bij.
Dus komt hij met leveringskosten op 40740€
Ik vraag me af of de leveringskosten worden meegerekend om de premie te bepalen.
Ik zou de auto willen bestellen maar ben niet zeker over de premie. Afwachten dus. De grens ligt op 40000€.
Deze week bij BYD Gent geweest, nu geven ze tijdelijk 950 € korting op de Design uitvoering om net onder de 40K te zakken. Zou geleden voor alle BYD BE vestigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
sabke69 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 05:31:
[...]

Deze week bij BYD Gent geweest, nu geven ze tijdelijk 950 € korting op de Design uitvoering om net onder de 40K te zakken. Zou geleden voor alle BYD BE vestigingen.
Ja ik heb de auto in Wijnegem besteld. Ook met korting van 800€ zodat de factuur op 39940€ komt.
Gelukkig telt de korting mee om de premie te bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJack
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20-05-2024
Piddybull schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:35:

Ik ben zelf een verkeerd beeld aan het vormen van deze BYD ATTO 3
Als ik €40.000 dien neer te leggen voor de aankoop van een nieuwe wagen mogen er weinig tot geen ongemakken te vinden zijn.

De eerlijke posters die uit zijn op een fatsoenlijke oplossing geven hier telkens een betere kijk op deze wagen dan de beoordelingen op het internet waar je een momentopname volgt van een "gestuurde " auto expert journalist.

De problemen met de verwarming (instellen op 26 °C om probleem waterdamp op raam op te lossen is niet zo onschuldig.
BYD gaat er prat op dat er warmtepomp aanwezig is maar net dit onderdeel lijkt ook al met kinderziekten te kampen.
Normaal zou die verdamping van overtollig vocht extern moeten gebeuren en blijkbaar stoot de verwarming zelf waterdamp uit in de binnenruimte.
De vochtigheidsgraad van inkomend luchtstroom zou zo gemeten moeten zijn dat deze voldoende droog is om damp direct op te lossen aan de binnenzijde van het raam.
Weinig kennis hebbende van deze materie denk ik dan aan foute opening van kleppen ?

Airco in woning gaat ook soms echt waterdamp "lozen" maar wel langs de buitenkant.

Om een redelijk zicht te krijgen moet de bestuurder dan overgaan tot een tochtige uitstroom van nog meer lucht door de openingen aan de voorruit volledig open te zetten.
Het gevoel van een cabriolet ? maar dan in de winter...

Bij normaal gebruik zet ik juist graag alles zo dat ik zeker geen tocht hoef te ervaren in de wagen.
Elektrische zetelverwarming die het koude gevoel bij een EV wagen onder controle dient te houden ??
Een uurtje rijden terwijl de wagen problemen geeft en je manueel dus moet ingrijpen lijkt me de basis van een stevige verkoudheid.

Kritisch stel ik me de vraag of deze wagen wel voldoet aan de basisverwachting van een wagen.
Ik blijf ervan uit gaan dat dit voor 85 % wel zo is.
Deze wagen krijgt veel lof.
Wellicht kampt elk EV-merk met vergelijkbare problemen.

Tot slot ,eigen mening :
Buitenkant : 99/100 (uitstraling- look)
Binnenkant : te speels , teveel gekende probleempjes die opduiken , zetels , 75/100
Batterij : 99/100 (veiligheid ,technisch)

Finaal zit je zelf wel IN de wagen en kijkt je buur naar de buitenkant.
Ik kan mij niet vinden in uw bericht. Ja er zijn verbeterpunten, echter heb je deze bij elk ander merk (ook van 40.000 euro). Zelf rij ik nu bijna een jaarmet de Atto en ervaar zelf bijvoorbeeld nooit beslagen ramen en hoef nooit aan de knoppen te zitten op temperatuur na. Ik heb het rond 24 graden ingesteld en Max 26 als ik het koud heb, nooit hoger. Stoel zit goed voor mij en ook voor mijn vrouw die 1.60 is (ook bijrijderstoel). Eens dat hoogte instellen erbij had gemogen, maar als je gaat kijken naar alle andere opties die erop zitten die directe concurrenten niet hebben.. (zelfde prijs en actieradius klasse).

Systeem werkt ook goed en zo veel andere punten, voor mij.
Dus veel punten die genoemd worden zijn ook erg persoonlijk.. Nogmaals ben ik het zeker eens dat er verbeterpunten zijn. Maar hoe het in uw bericht beschreven staat, vind ik de nadruk nogal liggen op de min punten, terwijl voor mij de pluspunten zeker de minpunten overtreffen.

Maar super dat het forum zo actief is en we ervaringen delen. Daar leren we (en hopelijk BYD) allemaal van.

Gr Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Beste Jack,

Ik ben bijzonder tevreden dat je het zo gedetailleerd formuleert.
Ik begrijp maar al te goed dat deze lijst een kaakslag kan zijn voor ieder die de investering al maakte.
Door het samen te bundelen lijkt het wat onoverkomelijk maar dit is gewoon samenraapsel vanaf 30 maart , toen het topic werd opgestart.

Zelf had ik dezelfde indruk als jij , 40 punten is wel vrij veel negatiefs en daarom net plaatste ik er de samenvatting van Autogids.be bij. Het is ook niet voor niets de gezinswagen van het jaar geweest.
De goede punten zijn in massa aanwezig.
Paar dagen geleden heb ik ook ander topic geopend, louter voor de passagierszetel.
Daar verschiet ik ook van de inventiviteit van de posters maar vaak zijn het zinvolle mogelijke oplossingen.

Hopelijk leest BYD inderdaad zelf mee als constructeur.
Het viel me niet mee om een weekje te moeten wachten op een eenvoudig messenger bericht met hun "bedrijfsaccount"
Simpele vraag ivm de trekhaak waar ze wel eerlijk op antwoordden dat dit niet kon momenteel.
Het alternatief bestaat blijkbaar al wel maar wat dan bij een specifiek ongeval als de constructeur zijn fiat niet geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1

[Afbeelding]
Prijs klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sems20
Bij het AC laden krijg ik maar 3.x KW, dit zou normaal 11-12 moeten zijn zover ik weet. Zijn er mensen die dit ook hebben? of ligt het aan mijn kabel (meegeleverd met BYD)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Inderdaad, de prijs is nog de oude.
Kan ik niet aanpassen...
Deze info is trouwens van januari 2023 (koopgids 2023)

[ Voor 5% gewijzigd door Piddybull op 01-12-2023 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 22:50
Sems20 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:45:
Bij het AC laden krijg ik maar 3.x KW, dit zou normaal 11-12 moeten zijn zover ik weet. Zijn er mensen die dit ook hebben? of ligt het aan mijn kabel (meegeleverd met BYD)?
Andere laadpaal geprobeerd? mijn auto start vaak met 5 a 7kW en gaat dan door naar de 10,5kW met de meegeleverde kabel. Soms als er twee auto’s aan de laadpaal staan balanceert deze op max 6kW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EVJack
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20-05-2024
Piddybull schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:42:
Beste Jack,

Ik ben bijzonder tevreden dat je het zo gedetailleerd formuleert.
Ik begrijp maar al te goed dat deze lijst een kaakslag kan zijn voor ieder die de investering al maakte.
Door het samen te bundelen lijkt het wat onoverkomelijk maar dit is gewoon samenraapsel vanaf 30 maart , toen het topic werd opgestart.

Zelf had ik dezelfde indruk als jij , 40 punten is wel vrij veel negatiefs en daarom net plaatste ik er de samenvatting van Autogids.be bij. Het is ook niet voor niets de gezinswagen van het jaar geweest.
De goede punten zijn in massa aanwezig.
Paar dagen geleden heb ik ook ander topic geopend, louter voor de passagierszetel.
Daar verschiet ik ook van de inventiviteit van de posters maar vaak zijn het zinvolle mogelijke oplossingen.

Hopelijk leest BYD inderdaad zelf mee als constructeur.
Het viel me niet mee om een weekje te moeten wachten op een eenvoudig messenger bericht met hun "bedrijfsaccount"
Simpele vraag ivm de trekhaak waar ze wel eerlijk op antwoordden dat dit niet kon momenteel.
Het alternatief bestaat blijkbaar al wel maar wat dan bij een specifiek ongeval als de constructeur zijn fiat niet geeft?
Dank voor je reactie. Het is zeker geen kaakslag voor mij gezien ik zeer tevreden ben met de auto. Ik voel alleen de noodzaak om aan te geven dat sommige punten geen negatieve punten zijn maar eerder een persoonlijke voorkeur (of onwetendheid hoe iets werkt) en dat daarmee iedereen zo zijn eigen referentie kader heeft.

Je weet het pas als je gaat rijden en het zelf gaat ervaren.

Succes met de zoektocht naar je nieuwe EV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatTrmnt
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 26-05 09:12
Kan iemand mij een thuis-laadpaal adviseren, om aan 7,4 Kw op te laden werkend op een elektriciteitsnetwerk met 1 fase en 40 Amp. capaciteit EN ingebouwde load- balance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
PatTrmnt schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:35:
Kan iemand mij een thuis-laadpaal adviseren, om aan 7,4 Kw op te laden werkend op een elektriciteitsnetwerk met 1 fase en 40 Amp. capaciteit EN ingebouwde load- balance?
Ik denk dat die vraag beter hier gesteld kan worden: Thuisladen van je EV deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Vandaag SSangyong Korando E-motion donkergrijs Platinum gekocht.
Enig vergelijk was op dit moment met BYD ATTO 3 welke we bezochten in showroom zonder testrit.
Onze persoonlijke besliscriteria : trekkracht trekhaak, zitting passagier vooraan, testrit bij -3°C vanochtend van ruim 132 kms, directe korting van €15.000 op nieuwe wagen.
Ik heb zeker geen behoefte om kritiek te uiten op BYD en wens ieder die voor BYD kiest een veilige vlucht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Vraagje, kan je in de app instellen dat de auto op een bepaalde tijd gaat verwarmen?

Al gevonden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Fibrenl op 03-12-2023 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordykeus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06-2024
Hoi allen, al eerder iets over gepost maar wellicht heeft iemand nu een idee/oplossing. Inmiddels 3 maanden in het bezit van een Atto3. Erg fijne wagen echter….ik heb een rijbereik van max 250km. En nee dit ligt niet aan mijn rechter voet…gemiddeld verbruik is 18kwh per uur. Ben hiervoor al naar de dealer geweest om hem uit te laten lezen…niks te zien…monteur gaf aan dat het wellicht mijn rijstijl is…oke prima…nog rustiger gaan rijden…als een slak optrekken etc…helaas geen verschil…nog steeds een rijbereik van max 250km….komt dat dan echt door de all season banden? Zoveel verschil? Lijkt me sterk toch? Ik heb louwman inmiddels maar weer gemaild maar wellicht herkent iemand dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eravenzw
Rij sinds 3 weken met de atto3 en 2000km gereden. Rijbereik rond de 320 km met deze temperaturen. . En weinig negatieve punten. Verwarming op 24 auto ac zetten en geen condens tot op heden. Ook ota update gehad.

Herken mij niet zo in de ellenlange lijst Trekhaak is achteraf wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Is er een cd speler aan boord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Nee. En die krijg je vandaag de dag ook niet makkelijk meer gevonden ;)

https://topgear.nl/autonieuws/cd-speler-in-nieuwe-auto/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
avdl72 schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:01:
[...]

Nee. En die krijg je vandaag de dag ook niet makkelijk meer gevonden ;)

https://topgear.nl/autonieuws/cd-speler-in-nieuwe-auto/
Hoe speel je uw eigen muziek dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
etienne1 schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:10:
[...]

Hoe speel je uw eigen muziek dan ?
Van je telefoon of usb-stick…

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
EVBert schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:23:
[...]

Van je telefoon of usb-stick…
Ok thanks.
Sd kaartslot aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
etienne1 schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:43:
[...]

Ok thanks.
Sd kaartslot aanwezig?
Ja Micro SD en USB voor eventueel een stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Er is ook een Telegram groep voor BYD Atto 3 Owners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Hebben jullie ook dit geluid wanneer je de auto voorverwarmd?
YouTube: BYD Atto 3 Aircon issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
Knip

[ Voor 91% gewijzigd door Notna op 05-12-2023 17:22 . Reden: Dit heeft 0 toegevoegde waarde in dit topic... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatTrmnt
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 26-05 09:12
EVBert schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:10:
[...]

Stel ACC in op gewenste snelheid > druk op RES om ACC uit te zetten > druk wederom op RES en druk eenmaal omhoog middels balletje om ACC te hervatten op eerder ingestelde snelheid.

Hiermee hervat je dus de ACC zonder de rem te hoeven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Ik lees net dat gebruikers uit o.a. Nieuw Zeeland, Australië en Maleisië een nieuwe firmware update hebben ontvangen waardoor het niet meer mogelijk zou zijn om andere apps te installeren.
Wel komt er blijkbaar een BYD Store voor in de plaats. Ik ben benieuwd hoe wij dit en Europa gaan ontvangen. De vorige update kwam ongeveer 1-2 maanden na de release in het Oosten.
Heeft iemand hier iets meer over gehoord toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordykeus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06-2024
Heb je er all seasons onder of normale?
eravenzw schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:41:
Rij sinds 3 weken met de atto3 en 2000km gereden. Rijbereik rond de 320 km met deze temperaturen. . En weinig negatieve punten. Verwarming op 24 auto ac zetten en geen condens tot op heden. Ook ota update gehad.

Herken mij niet zo in de ellenlange lijst Trekhaak is achteraf wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arodin
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjsuP9PFCsg6_rvtaCsCaTbXdDY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IXGLDU67HW9NnBs8gQ8HOqzk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoorbergRene
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-02 18:03
Wellicht is het al besproken maar ik heb sinds 3 weken de ‘veiligheid zoom’ uitgezet. Ik rij veel in 30 km gebieden en het is/was zwaar irritant. Klusje van letterlijk 45 sec. Ik kan maar 1 ding zeggen; FANTASTISCH..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arodin
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17-12-2023
jordykeus schreef op maandag 4 december 2023 @ 07:09:
Hoi allen, al eerder iets over gepost maar wellicht heeft iemand nu een idee/oplossing. Inmiddels 3 maanden in het bezit van een Atto3. Erg fijne wagen echter….ik heb een rijbereik van max 250km. En nee dit ligt niet aan mijn rechter voet…gemiddeld verbruik is 18kwh per uur. Ben hiervoor al naar de dealer geweest om hem uit te laten lezen…niks te zien…monteur gaf aan dat het wellicht mijn rijstijl is…oke prima…nog rustiger gaan rijden…als een slak optrekken etc…helaas geen verschil…nog steeds een rijbereik van max 250km….komt dat dan echt door de all season banden? Zoveel verschil? Lijkt me sterk toch? Ik heb louwman inmiddels maar weer gemaild maar wellicht herkent iemand dit probleem.
Met mijn zomerbanden in het warmere weer haalde ik deze zomer makkelijk 400km. Maar sinds de winterbanden eronder liggen en het een stuk kouder is is de range afgenomen tot 250km. Die banden zullen dus inderdaad grote invloed hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkG
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-09 19:51
Arodin schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:52:
[...]

Met mijn zomerbanden in het warmere weer haalde ik deze zomer makkelijk 400km. Maar sinds de winterbanden eronder liggen en het een stuk kouder is is de range afgenomen tot 250km. Die banden zullen dus inderdaad grote invloed hebben!
Dat weet je alleen zeker als je met dezelfde temperaturen zónder je winterbanden had gereden🙈😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
Ik heb even een vraag over de dagrijverlichting van de Atto 3. Branden hierbij ook de achterlichten of alleen de dagrijlichten aan de voorkant?
Pagina: 1 ... 7 ... 37 Laatste