NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
“Veiligheid zoom” ???VoorbergRene schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 07:53:
Wellicht is het al besproken maar ik heb sinds 3 weken de ‘veiligheid zoom’ uitgezet. Ik rij veel in 30 km gebieden en het is/was zwaar irritant. Klusje van letterlijk 45 sec. Ik kan maar 1 ding zeggen; FANTASTISCH..!!
En kan je uitleggen wat je precies hebt aangepast?
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Hij bedoelt het zoemgeluid wat uit de auto komt tot 30 km/h. Waarschijnlijk heeft hij de stekker uit de luidspreker getrokken.avdl72 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:13:
[...]
“Veiligheid zoom” ???
En kan je uitleggen wat je precies hebt aangepast?
Menig gebruiker van de Atto3 vindt het te luid. Vond ik ook in het begin maar het is een kwestie van wennen.
Uitschakelen is illegaal, je kunt er ook voor kiezen om de luidspreker wat te dempen met ductape o.i.d.
BYD Atto 3 Skiwhite
Kijk eens welke banden je hebt, want ik lees hier dat Byd juist speciale al season banden gebruiken.jordykeus schreef op maandag 4 december 2023 @ 07:09:
Hoi allen, al eerder iets over gepost maar wellicht heeft iemand nu een idee/oplossing. Inmiddels 3 maanden in het bezit van een Atto3. Erg fijne wagen echter….ik heb een rijbereik van max 250km. En nee dit ligt niet aan mijn rechter voet…gemiddeld verbruik is 18kwh per uur. Ben hiervoor al naar de dealer geweest om hem uit te laten lezen…niks te zien…monteur gaf aan dat het wellicht mijn rijstijl is…oke prima…nog rustiger gaan rijden…als een slak optrekken etc…helaas geen verschil…nog steeds een rijbereik van max 250km….komt dat dan echt door de all season banden? Zoveel verschil? Lijkt me sterk toch? Ik heb louwman inmiddels maar weer gemaild maar wellicht herkent iemand dit probleem.
Ik merk wel verschil in de winter met bereik maar komt niet door me alle season banden maar gewoon de kou, reken op 20 tot 40% minder bereik. In de zomer mee Gereden en was het prima 380 km.
https://www.continental.c...eases/20230322-byd-atto3/
Zal later eens kijken wat ik eronder heb zitten type allseasonavdl72 schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:04:
Dit zijn de opties die BYD in hun catalogus heeft staan.
En die complete set met Bridgestone Blizzak zag ik ook in de showroom in Rotterdam liggen.
[Afbeelding]
Even fantastisch zal het niet worden als je een spelend kind onder je wagen krijgt en bij controle uitkomt dat je zoemer niet aanstond.VoorbergRene schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 07:53:
Wellicht is het al besproken maar ik heb sinds 3 weken de ‘veiligheid zoom’ uitgezet. Ik rij veel in 30 km gebieden en het is/was zwaar irritant. Klusje van letterlijk 45 sec. Ik kan maar 1 ding zeggen; FANTASTISCH..!!
Zeg niet dat u dat niet zal overkomen.
Het is daarvoor in het leven geroepen.
Zoals hier elders aangegeven ok dat je het wat reduceert met hulpmiddel (ducktape) maar geheel uitzetten is zowel voor jezelf als voor de zwakke weggebruiker onaanvaardbaar !
Wat mij betreft mogen daar binnenkort ook ferme boetes voor uitgeschreven worden. Natuurlijk gaan de constructeurs niet vrijuit.
Dit soort gezoem moet zo geïnstalleerd worden dat de bestuurder het bijna niet hoort en diegene die het wel moet horen hoeft ook geen tractor of stofzuiger geluiden te accepteren luider dan de huidige generatie benzine of dieselwagens.
Chinese of Zuid-Koreaanse wagens hebben blijkbaar de gewoonte niet te kijken op een geluidje meer of minder.
Hier komen melden dat je de zoemer afgezet hebt is net hetzelfde als dat je toegeeft dat je achter het stuur kruipt met dat extra glas wijn of bier
Winterbanden zijn pas effectiever vanaf 7°C
Is het in de winter warmer dan hebben ze zelfs een ongunstiger veiligheidsaspect !
Zelf kijk ik goed uit naar het Label dat de band heeft.
A/A/A ipv C/B/B doet veel.
Vanaf 2 dB verschil behoorlijk minder rolgeluiden.
Wat minder verbruik betreft is het wel vrij relatief.
Per letter verschil 0,1 L/100 km voor wagens met fossiele brandstof.
Van C naar A dus 0,2 L/1OO KM
Dat is dus enkel € 60 te recupereren ... (40 x €1,5)
Benieuwd hoe het vergelijk werkelijk is ivm rijbereik voor EV wagens.
Meest belangrijke is tweede letter waar de band tov nat wegdek wordt aangeduid.
Hier in de BENELUX regent het namelijk iets teveel naar mijn zin.
Het kost je wat meer maar het is het enige raakvlak met de aardbol ;-)
Wist je trouwens dat je maximum 4 x een enveloppe (briefkaartje) als maximale oppervlakte hebt met diezelfde opwarmende aardbol ?
[ Voor 9% gewijzigd door Piddybull op 10-12-2023 14:15 ]
Weet. Iet of je hem gekocht hebt of via lease ik via Justlease en die leveren alleen maar allseason banden waarmee je Duitsland in magAlexLam schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:25:
Ik krijg als het goed is binnenkort mijn Atto3. Nu wil ik er all-season banden laten onderzetten, maar weet iemand of de all season banden het 3PMSF-Symbool hebben? Aangezien dit volgend jaar oktober in Duitsland verplicht is voor all-season banden en het M+S- teken niet meer volstaat.
Zal van de week ff kijken voor je. Logo heeft hij zeker maar zal ff kijken wat merk enz is. Justlease heeft aangeven alleen maar allesreiniger banden te leveren waarmee je Duitsland in mag in winter.AlexLam schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:59:
Dank voor je antwoord, Fibrenl. Ik ook via justlease, maar weet je welke all season je onder je Atto3 hebt en of jouw banden het 3pmsf logo dragen? En anders zal ik t moeten navragenz
Fibrenl schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:25:
[...]
Zal van de week ff kijken voor je. Logo heeft hij zeker maar zal ff kijken wat merk enz is. Justlease heeft aangeven alleen maar allseason banden te leveren waarmee je Duitsland in mag in winter.
AVAS sound: benieuwd of ze iets met het volume hebben gedaan of dat je dat nu zelf kunt stellen.avdl72 schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:09:
In Singapore en Maleisië bijvoorbeeld wordt sinds vandaag v1.7 uitgerold.
[Afbeelding]
verdere updates lijken dus ook met de klimaatregeling te maken. benieuwd wanneer deze versie naar Europa komt.
[ Voor 6% gewijzigd door HenkG op 11-12-2023 16:39 ]
Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen!
Ik heb hetzelfde en krijg hem ook niet werkend.Sems20 schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:43:
Iemand de 'music rhytm' optie geprobeerd bij ambient light? Lijkt bij mij niets te doen buiten aan en uit faden. Iemand weet wat die optie doet?
Wat ik op YouTube gezien heb moet hij op de ritme van je muziek meegaan doe. Maar met geen enkele audio bron of volume niveau merk ik verschil.
[ Voor 19% gewijzigd door avdl72 op 11-12-2023 22:27 ]
Nope doet hier ook niets.avdl72 schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:25:
[...]
Ik heb hetzelfde en krijg hem ook niet werkend.
Wat ik op YouTube gezien heb moet hij op de ritme van je muziek meegaan doe. Maar met geen enkele audio bron of volume niveau merk ik verschil.
Heb heb je de design uitvoering? alleen dat schijnt het te (moeten) werken.Sems20 schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:43:
Iemand de 'music rhytm' optie geprobeerd bij ambient light? Lijkt bij mij niets te doen buiten aan en uit faden. Iemand weet wat die optie doet?
Ja ik heb de versie met grote scherm. Optie lijkt niets te doen helaas. Hopelijk in een update fix hiervoorHenkG schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 00:02:
[...]
Heb heb je de design uitvoering? alleen dat schijnt het te (moeten) werken.
Iemand succes met Netflix te installeren, uit een min of meer betrouwbare APK source zoals APKPure of APKMirror. Ik heb inmiddels diverse versies geprobeerd zonder succes. Ik krijg error: 502.-1006 bij het opstarten van Netflix.
Verder draait Firefox, Waze, abetterrouteplanner, Flitsmeister, GBox met Youtube en Google Maps etc. allemaal wel goed. (ook binnen GBox geeft Netflix de zelfde error)
Ik weet dat er een googledrive is met een Netflix versie die zou moeten werken, maar dat lijkt mij nogal tricky te gebruiken. https://tinyurl.com/HURAPK dus deze heb ik nog maar niet geïnstalleerd. Geen idee hoeveel betrouwbaarde APKPure is, maar had daar toch een beter gevoel bij.
Aangezien er een oudere Android versie aanwezig is in de auto ben je afhankelijk van een oudere Netflix versie. Versie 4.8.3 van de URL die je deelde werkte bij mij goed, en wordt door de gehele BYD community gebruikt.awhatever schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:48:
Hoi,
Iemand succes met Netflix te installeren, uit een min of meer betrouwbare APK source zoals APKPure of APKMirror. Ik heb inmiddels diverse versies geprobeerd zonder succes. Ik krijg error: 502.-1006 bij het opstarten van Netflix.
Verder draait Firefox, Waze, abetterrouteplanner, Flitsmeister, GBox met Youtube en Google Maps etc. allemaal wel goed. (ook binnen GBox geeft Netflix de zelfde error)
Ik weet dat er een googledrive is met een Netflix versie die zou moeten werken, maar dat lijkt mij nogal tricky te gebruiken. https://tinyurl.com/HURAPK dus deze heb ik nog maar niet geïnstalleerd. Geen idee hoeveel betrouwbaarde APKPure is, maar had daar toch een beter gevoel bij.
Yup die gebruik ik ook en werkt.avdl72 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:54:
[...]
Aangezien er een oudere Android versie aanwezig is in de auto ben je afhankelijk van een oudere Netflix versie. Versie 4.8.3 van de URL die je deelde werkte bij mij goed, en wordt door de gehele BYD community gebruikt.
Heb hem inmiddels geinstalleerd en werkt idd. prima
Interessant die APP store, ben benieuwd. En ik hoop dat ze wireless apple carplay uitrollen.avdl72 schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:09:
In Singapore en Maleisië bijvoorbeeld wordt sinds vandaag v1.7 uitgerold.
[Afbeelding]
Hartelijk dank groet Eric
Maakt het een stuk makkelijker.
Gr. Tom
You will need:
1. A USB-A flash drive/memory stick
○ Capacity is up to you depending on how many APK (Android App files) you want to load.
2. Patience
General apps preparation:
1. Format the USB drive to FAT32 format (preferably on a windows computer). 2. Create a new folder labelled: third party apps
3. Assuming you want to add the Firefox browser to your MFD, download the APK file from a trusted website e.g. www.apkpure.com
4. Download the .APK file for Mozilla Firefox
https://apkpure.com/searc...+Fast+%26+Private+Browser
5. Copy the APK file into the third party apps folder on the USB drive. 6. With the car ON or OFF, insert the USB stick into the USB-A port adjacent to the cigarette lighter/12V charging socket.
7. Turn on the car, or if it is already ON, you will be presented with a code entry field. 8. Type in the code:
a. For pre-v1.5 (Android auto) update: 20211231
b. For v1.5: BYD6125F
9. On the next screen you will see all the APK files you have put onto the USB.
10. Check the box next to the files you want to install then tap the Install button.
11. A green tick shows next to the file name to indicate it has been installed successfully.
NOTE: If you exit the apps list screen, you will have to remove and reinsert the USB to see it again.
[ Voor 3% gewijzigd door avdl72 op 13-12-2023 22:14 ]
Zal ik ook eens testen.
maak een folder aan op een usb stick met de naam SilentInstaller
Stop daar de apk’s in . Deze usb steek je in de auto en start de auto. Automatisch worden de apk’s geïnstalleerd, zonder wachtwoord te vragen. Dan komt scherm met Chinese tekens en dat de installatie gelukt is. Werkt op alle firmware versies
Ben je toevallig al in de gelegenheid geweest om te checken welk merk / type all seasonbanden er onder je Atto 3 liggen? Daar ben ik namelijk ook wel benieuwd naar. Alvast bedankt.Fibrenl schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:25:
[...]
Zal van de week ff kijken voor je. Logo heeft hij zeker maar zal ff kijken wat merk enz is. Justlease heeft aangeven alleen maar allesreiniger banden te leveren waarmee je Duitsland in mag in winter.
Nee want me vrouw is er veel mee weg, maar morgen kan ik ff voor je kijken.alvani schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:00:
[...]
Ben je toevallig al in de gelegenheid geweest om te checken welk merk / type all seasonbanden er onder je Atto 3 liggen? Daar ben ik namelijk ook wel benieuwd naar. Alvast bedankt.
Ik heb contact gehad met Justlease en ze hebben bevestigd dat de all-season banden het 3PMSF-Symbool hebben en dus voldoen aan de nieuwe wetgeving in Duitsland.Fibrenl schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:25:
[...]
Nee want me vrouw is er veel mee weg, maar morgen kan ik ff voor je kijken.
Dat had ik al gezegd hahaha maar goed opgelostAlexLam schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:26:
[...]
Ik heb contact gehad met Justlease en ze hebben bevestigd dat de all-season banden het 3PMSF-Symbool hebben en dus voldoen aan de nieuwe wetgeving in Duitsland.
Fijn dat het wat dit betreft opgelost is.Fibrenl schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:53:
[...]
Dat had ik al gezegd hahaha maar goed opgelost
Ik ben nog wel even benieuwd naar het merk en type van je all seasonbanden. Als je dat nog een keer wil laten weten, graag.
[ Voor 7% gewijzigd door alvani op 14-12-2023 14:06 ]
Zal morgen ff kijken voor je ga auto toch ff wassen 😀alvani schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:05:
[...]
Fijn dat het wat dit betreft opgelost is.![]()
Ik ben nog wel even benieuwd naar het merk en type van je all seasonbanden. Als je dat nog een keer wil laten weten, graag.
Klopt, bij ons liggen er ook Goodyear Vector 4 seasons gen-3 SUV’s op met het 3PMSF symbool.AlexLam schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:26:
[...]
Ik heb contact gehad met Justlease en ze hebben bevestigd dat de all-season banden het 3PMSF-Symbool hebben en dus voldoen aan de nieuwe wetgeving in Duitsland.
been benieuwd, wat doen die met het verbruik? enig idee?Koevoets schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:29:
[...]
Klopt, bij ons liggen er ook Goodyear Vector 4 seasons gen-3 SUV’s op met het 3PMSF symbool.
Volgens mij valt het echt wel mee, ik haalde in de zomer gewoon netjes rond de 380-400 km met 70 % snelweg en 30% andere wegen met ongeveer 550 km per week.HenkG schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:46:
[...]
been benieuwd, wat doen die met het verbruik? enig idee?
Maar goed let er eigenlijk nooit op 😀
[ Voor 6% gewijzigd door Fibrenl op 15-12-2023 00:20 ]
Apart dat ze onder elke weer andere banden monterenKoevoets schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:29:
[...]
Klopt, bij ons liggen er ook Goodyear Vector 4 seasons gen-3 SUV’s op met het 3PMSF symbool.
Bij ons goodyear vector 4 seasons gen - 3 suv maar ja let op alleen met m+S en sneeuw vlok logo. Deze banden mag je in de winter rijden in Duitsland tot 30-09-2024 dan niet meer daarna alleen nog met 3PMSF banden. Dus wordt ff Justlease bellen 🤣🤣🤣🤣🤣
Klopt, dat is wel vreemd. Staat er allebei op hier:Fibrenl schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:18:
[...]
Apart dat ze onder elke weer andere banden monteren
Bij ons goodyear vector 4 seasons gen - 3 suv maar ja let op alleen met m+S en sneeuw vlok logo. Deze banden mag je in de winter rijden in Duitsland tot 30-09-2024 dan niet meer daarna alleen nog met 3PMSF banden. Dus wordt ff Justlease bellen 🤣🤣🤣🤣🤣
:strip_exif()/f/image/nRMQwXeCv0Ez8uQ4367sMxnp.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanaf half september in gebruik met veelal de eco rijstand:HenkG schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:46:
[...]
been benieuwd, wat doen die met het verbruik? enig idee?
:strip_exif()/f/image/4MqFUfWnKpsL3JsvoMZiS8L2.jpg?f=fotoalbum_large)
Klopt moet ook m+s alleen mag dus niet meer na 30-9-2024. Maar met logo erbij wel.Koevoets schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:25:
[...]
Vanaf half september in gebruik met veelal de eco rijstand:
[Afbeelding]
Dat is een stukje zuiniger inderdaad.avdl72 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:19:
Ik zit met zomerbanden sinds begin september op dit verbruik.
Meestal rij ik in de Normaal stand, en bij erg nat weer in Eco ivm wielspin.[Afbeelding]
Onze Atto is wel een stuk minder snel helaas in de eco stand als die van jou in normaal, want ik kan in 11,6 uur geen 4600km rijden
😂😂😂Koevoets schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:37:
[...]
Dat is een stukje zuiniger inderdaad.
Onze Atto is wel een stuk minder snel helaas in de eco stand als die van jou in normaal, want ik kan in 11,6 uur geen 4600km rijden
Ik denk dat ik een keer op reset heb gedrukt.
:strip_exif()/f/image/bLZ32Oy0WPlcd4D2akKOKRv9.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuwe update gedaan nog niet getest straks ff doen. Maar Byd store staat er op maar alle side loades apps ook gewoon nog. Werd gezegd dat die weg zouden zijn.
Wat ik merk is dat alle geluidjes zijn aangepast, van achteruit rijden, over de lijn gaan. En het irritante geluid van als je de handen niet aan het stuur hebt is zachter, en hij is minder streng lijkt wel alsof dat nu stuk beter werkt, normaal ging hij bij mij steeds af nu niet meer.
Byd store slaat nergens op 3 apps Amazon Music, karaoke app, en browser. Misschien komt dit nog.
Stuur hulp kan je niet meer aanpassen onder het rijden, kon eerst wel nu niet meer.
Motor geluid bij langzaam rijden lijkt stuk zachter te zijn.
En de optie met licht op geluid gaat ofzo met meer opties. Maar volgens mij werk het nog steeds niet.
Wat ik ook merk is als ik acc aan hebt dat als hij iets af moet remmen voor voorganger de rem lichten gaan veel vaker aan nu. Zelfs als hij iets afremt omdat je op de snelweg van een heuvel afgaat gaan rem lichten ook veel snellen aan dan voorheen.
Ons verbruik vanaf augustus.
:strip_exif()/f/image/7XoFU06FcD5rWYXSusmL64MT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 57% gewijzigd door Fibrenl op 15-12-2023 23:48 ]
Is dat niet dat het sturen nog iets lichter gaat?avdl72 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:26:
Weet iemand wat “comfortabel parkeren” exact doet?
Ik kan niet echt een verschil merken met aan of uit.
[Afbeelding]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Nee dat is stuur hulp volgens mij.OMD schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 21:08:
[...]
Is dat niet dat het sturen nog iets lichter gaat?
Dat komt overeen met de ervaringen die ik las op het telegram kanaal.Fibrenl schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:52:
Wat ik merk is dat alle geluidjes zijn aangepast, van achteruit rijden, over de lijn gaan. En het irritante geluid van als je de handen niet aan het stuur hebt is zachter, en hij is minder streng lijkt wel alsof dat nu stuk beter werkt, normaal ging hij bij mij steeds af nu niet meer.
Byd store slaat nergens op 3 apps Amazon Music, karaoke app, en browser. Misschien komt dit nog.
Stuur hulp kan je niet meer aanpassen onder het rijden, kon eerst wel nu niet meer.
Motor geluid bij langzaam rijden lijkt stuk zachter te zijn.
En de optie met licht op geluid gaat ofzo met meer opties. Maar volgens mij werk het nog steeds niet.
Wat ik ook merk is als ik acc aan hebt dat als hij iets af moet remmen voor voorganger de rem lichten gaan veel vaker aan nu. Zelfs als hij iets afremt omdat je op de snelweg van een heuvel afgaat gaan rem lichten ook veel snellen aan dan voorheen.
Er zou ook een optie zijn nu om de dagrijverlichting uit te schakelen als je stil staat.
Ik zal vandaag eens kijken of ik de update ook binnen krijg.
Blijkbaar kan je nu ook niet meer apps sideloaden zoals we eerder beschreven hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door avdl72 op 16-12-2023 07:18 ]
Oké wat heb je daar aan dagelijks verlichting uitvalt je stil staat, optie wel gezien.avdl72 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:17:
[...]
Dat komt overeen met de ervaringen die ik las op het telegram kanaal.
Er zou ook een optie zijn nu om de dagrijverlichting uit te schakelen als je stil staat.
Ik zal vandaag eens kijken of ik de update ook binnen krijg.
Blijkbaar kan je nu ook niet meer apps sideloaden zoals we eerder beschreven hebben.
Sideloade geen idee meeste staan er nog op 🤣
Wel handig als je dagrijverlichting kan uitzetten als je ergens lang stilstaat bij laden ofzo. Zodra je de auto weer in D of R zet schakelt DRL weer aan.Fibrenl schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:53:
[...]
Oké wat heb je daar aan dagelijks verlichting uitvalt je stil staat, optie wel gezien.
Sideloade geen idee meeste staan er nog op 🤣
Ohh ja dat snap ik maar zal het veel stroom eten dat led?avdl72 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:00:
[...]
Wel handig als je dagrijverlichting kan uitzetten als je ergens lang stilstaat bij laden ofzo. Zodra je de auto weer in D of R zet schakelt DRL weer aan.
Mooi dat voetgangerswaarschuwing een ander geluid is geworden en minder irritant.
Daarvoor is wel teruggekomen dat de parkeersensoren nu best irritant klinken 🙈.
Verder nog geen ervaringen opgedaan.
Ik heb deze net laten plaatsen.RoPiVu schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:33:
Hi, weten jullie aan welke specificaties een thuislader voor de BYD ATTO moet voldoen? Ik heb 3 fase in huis en zonnepanelen, maar hoor ook zaken als DC Teruggave, load balancing. Voor mij allemaal abracadabra!
Load balancing laat toe dat de woning steeds voorrang krijgt bij laden van de auto. De wasmachine, droogkast etc…
Maar bij 3 fase is load balancing minder belangrijk omdat je kan gaan tot 22000watt totaal belasting van uw net. Zo kan je wassen, koken, strijken zonder de zekering te laten springen. Bij 1 fase gat dat niet lukken.
:strip_exif()/f/image/C59jM1zomELOzsLQUD3l9nz3.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog geen draadloos Apple car play ?avdl72 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:23:
Bij mij is de update ook geïnstalleerd.
Mooi dat voetgangerswaarschuwing een ander geluid is geworden en minder irritant.
Lijkt wel met nieuwe geluiden dat je in een gameboy rijdt hahahahaavdl72 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:23:
Bij mij is de update ook geïnstalleerd.
BYD Atto 3 Skiwhite
Nope vind het alleen maar slechter, vind hem nu minder snel warm worden.EVBert schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:37:
Een van de updates van Versie 1.5 is Optimize heating performance, iemand al iets positiefs hierover te melden?
Kost misschien minder energie?Fibrenl schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:57:
[...]
Nope vind het alleen maar slechter, vind hem nu minder snel warm worden.
BYD Atto 3 Skiwhite
Dan maar meer toch kou is ook niet alles.
Is dat nu echt een probleem om de Atto warm te krijgen? Ik heb er namelijk een besteld.
Hmm, is wel anders ja. Ik heb de atto3 sinds oktober daarvoor 5 jaar kona.etienne1 schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:38:
[...]
Is dat nu echt een probleem om de Atto warm te krijgen? Ik heb er namelijk een besteld.
De kona was binnen minuten warm en heb ik altijd op 20 graden gehad. De atto staat op 25 en duurt een eeuw voordat die warm aanvoelt.
Wat zegt het servicecenter hierover ?JoebarRC schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:05:
[...]
Hmm, is wel anders ja. Ik heb de atto3 sinds oktober daarvoor 5 jaar kona.
De kona was binnen minuten warm en heb ik altijd op 20 graden gehad. De atto staat op 25 en duurt een eeuw voordat die warm aanvoelt.
In de vele testen, reviews en beoordelingen die ik heb gelezen zegt men niets hierover.
[ Voor 9% gewijzigd door etienne1 op 17-12-2023 18:23 ]
Stekker kan er weer in hoorVoorbergRene schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 07:53:
BYD Atto 3 Skiwhite
Stoelverwarming erbij doet wonderen!etienne1 schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:38:
[...]
BYD Atto 3 Skiwhite
Misschien een rare vraag, maar helpt het ook niet als je ‘m op bijvoorbeeld 28 of 29 zet?JoebarRC schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:05:
[...]
En staat ie gewoon op de automatische stand?
Wellicht het verschil tussen een elektrisch gloeispiraalverwarming en een warmtepomp?JoebarRC schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:05:
[...]
We zijn ook wel erg verwend tegenwoordig
BYD Atto 3 Skiwhite
Kleine kinderen in kinderzitje hebben daar niet veel aan.
[ Voor 4% gewijzigd door etienne1 op 17-12-2023 19:59 ]
Nee echt geen probleem maar is gewoon anders je moet heb op 26 zetten, en lucht naar voren wil je het warm krijgen. Een benzine auto is met 22 al warm.etienne1 schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:38:
[...]
Als deze op interne recirculatie staat duurt het veel langer voor het warm is dan wanneer deze de buitenlucht pakt.
Dus ik rij nu al een tijdje met de stand op buitenlucht en auto, en dan wordt het binnen 5 minuten al warm. Vooral als je ook de eerste minuut de ontvochtiging aanzet.
Ik ben er ook al eens mee terug geweest naar de garage, maar krijg je te horen “ik heb het ook gemerkt en rij altijd met een jas aan”

Ze hebben toen wel een update van iets uitgevoerd, maar kan niet zeggen dat dit geholpen heeft.
Hopen dat het met v1.5 wat beter gaat.
Ik hoorde pas op een YouTube test kanaal dat meerdere Chinese merken last hebben dat de temperatuur hoger ingesteld moet worden dan wij gewend zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door avdl72 op 17-12-2023 21:23 ]
De leaseprijs bij Just Lease was reden om hier naar te gaan kijken. Toen ik vorige week langs Rotterdam reed ben ik bij BYD binnen gelopen en de looks stonden me wel aan. Kofferbak is kleiner maar misschien met de diepe bak nog wel goed bruikbaar.
Ik was enthousiast! Op papier en qua looks leek het een ideale opvolger. Maar toen we gisteren een proefrit maakte in de Atto 3 viel ik toch wel van een roze wolk… Een paar pijnpunten:
- De stoelen zijn een stuk minder dan in de Lynk. Ik miste direct de optie om de helling van het zitvlak in te stellen bijvoorbeeld. Het niet kunnen instellen van de hoogte van de bijrijdersstoel is ook een vreemde.
- De auto heeft geen limit functie. Deze gebruik ik vrijwel altijd en al jaren om te voorkomen dat m’n rechtervoet te zwaar wordt. Deze zit dus niet op de Atto 3
- Audio; de speakers zijn echt kinderspel in combinatie met de Lynk, maar ook eerder gereden auto’s. Zelfs een goedkope 208 die we lang als tweede auto gereden hebben had betere audio dan deze BYD.
- Onlogische plek van knoppen. Stoelverwarming en klimaat via het grote scherm. Hoe onpraktisch en potentieel gevaarlijk is dat?
Rijden deed de auto wel prima, en op gebied van prijs is het nog steeds wel interessant. Maar het heeft me toch aan het denken gezet. Het is vast een prima auto, maar helaas lang niet zo premium als je op het eerste oog ziet.
Maar je kan de Lynk ook niet met de atto vergelijken vind ik. Heb zelf ook de Lynk gehad, weg gedaan omdat het belachelijk duur werd, service echt kloten was en auto niet echt zuinig. Ben verder erg blij met de atto 3Johnvh schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:31:
Ik rij momenteel een Lynk & Co 01 maar omdat deze voorwaarden gewijzigd worden ben ik verder gaan kijken. Ik kwam uit bij de Atto 3 en heb inmiddels dit topic helemaal gelezen.
De leaseprijs bij Just Lease was reden om hier naar te gaan kijken. Toen ik vorige week langs Rotterdam reed ben ik bij BYD binnen gelopen en de looks stonden me wel aan. Kofferbak is kleiner maar misschien met de diepe bak nog wel goed bruikbaar.
Ik was enthousiast! Op papier en qua looks leek het een ideale opvolger. Maar toen we gisteren een proefrit maakte in de Atto 3 viel ik toch wel van een roze wolk… Een paar pijnpunten:
- De stoelen zijn een stuk minder dan in de Lynk. Ik miste direct de optie om de helling van het zitvlak in te stellen bijvoorbeeld. Het niet kunnen instellen van de hoogte van de bijrijdersstoel is ook een vreemde.
- De auto heeft geen limit functie. Deze gebruik ik vrijwel altijd en al jaren om te voorkomen dat m’n rechtervoet te zwaar wordt. Deze zit dus niet op de Atto 3
- Audio; de speakers zijn echt kinderspel in combinatie met de Lynk, maar ook eerder gereden auto’s. Zelfs een goedkope 208 die we lang als tweede auto gereden hebben had betere audio dan deze BYD.
- Onlogische plek van knoppen. Stoelverwarming en klimaat via het grote scherm. Hoe onpraktisch en potentieel gevaarlijk is dat?
Rijden deed de auto wel prima, en op gebied van prijs is het nog steeds wel interessant. Maar het heeft me toch aan het denken gezet. Het is vast een prima auto, maar helaas lang niet zo premium als je op het eerste oog ziet.
@JohnvhFibrenl schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:56:
[...]
Maar je kan de Lynk ook niet met de atto vergelijken vind ik. Heb zelf ook de Lynk gehad, weg gedaan omdat het belachelijk duur werd, service echt kloten was en auto niet echt zuinig. Ben verder erg blij met de atto 3
Mee eens, wij komen ook van een Lynk af en nu de Atto via JL.
De Lynk is duurder in aanschafprijs of met een prijsverschil van 150-250 Euro per maand is dat appels met peren vergelijken.
Was ook zeer tevreden over de Lynk, maar ook die had zijn nadelen.
Per saldo was dit voor ons een betere keuze, omdat de Atto wel een volledig elektrische auto is voor een acceptabele prijs.
Je moet de afweging maken of de eventuele nadelen voor je opwegen tegen het prijsverschil.
Anders nog even blijven doorrijden en kijken wat er in 2024 nog uitkomt aan nieuwe betaalbare modellen, denk wel dat dit een scherpe deal is momenteel.
In elk geval succes met je keuze.
[ Voor 4% gewijzigd door Koevoets op 18-12-2023 06:51 ]
Ik heb zaterdag proef gereden en dacht na het lezen van alle berichten op dit forum om de verwarming maar gelijk op 25 graden te zetten. Viel mij op dat ik het al heel snel warm kreeg.Fibrenl schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:05:
[...]
Nee echt geen probleem maar is gewoon anders je moet heb op 26 zetten, en lucht naar voren wil je het warm krijgen. Een benzine auto is met 22 al warm.
Verwarming lijkt mij in ieder geval geen probleem.
Vond de Atto 3 trouwens wel goed rijden.
Belangrijkste nieuwe functie wat mij betreft; remlicht gaat aan na een paar seconde regeneratie op high bij hogere snelheden. Hiervoor ging je remlicht niet aan als je van 110 naar 60 afremde door het gas los te laten voor een file bijvoorbeeld…
ik vond dat best gevaarlijk, want je remt/regenereert stevig en achteropkomend verkeer moest dat maar zelf inschatten of een Atto 3 rijder moest zo slim zijn om zelf de rem aan te tikken.
Verder is het voetgangers waarschuwingsgeluid nu een stuk subtieler.
Verwarming merk ik geen wijzigingen tijdens de eerste rit deze ochtend. Ik laat hem via de app op 25 graden voorverwarmen en zet hem zelf tijdens rijden op 24 graden. Dat werkt voor mij tot dusverre goed.
Heb gisteren de 1.5 update gehad. 2 keer trouwens, heel gek. Maar hoe kom ik van al die irritante geluiden af? Parkeersensoren en lane assist geven echt nare geluiden nu. En lane assist alleen inschakelen op vibratie, dat staat wel tussen de opties, maar doet ie niet meer.
V.w.b. de temperatuur in de auto, dat schijnt echt te komen door de warmtepomp. Als de auto de ingestelde temperatuur heeft bereikt, blaast ie daarna koude lucht om te voorkomen dat ie boven de ingestelde temperatuur uitkomt. En al is het 30 graden in de auto, die koude lucht is echt heel koud. Ik stel bij mijn auto de temp in op 19 graden en elk half uur geef ik 'm een tikje omhoog. Hierdoor komt ie niet op het punt uit dat hij die koude temperatuur binnenblaast.
Wat ik heb begrepen heeft die bedrading alleen in de allereerste modellen gezeten die in de EU geleverd zijn.eravenzw schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:28:
Zou wel graag willen weten of dashcam bedrading al aanwezig is.
Die van mij is geleverd in september en was de bedrading niet aanwezig. Maar met een 1 à 2 uurtjes heb je die er zelf zo ingelegd.
Je moet onder aan de streep wel Appels met Appels blijven vergelijken en je krijgt best veel auto voor relatief weinig als je het maandbedrag wat je wilt uitgeven 1:1 bij andere merken neerlegt. Het kan idd altijd luxer, maar wordt dan vaak ook duurder.Johnvh schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:31:
- De stoelen zijn een stuk minder dan in de Lynk. Ik miste direct de optie om de helling van het zitvlak in te stellen bijvoorbeeld. Het niet kunnen instellen van de hoogte van de bijrijdersstoel is ook een vreemde. ik heb daar tot heden nog geen last van gehad, stoelen zitten best lekker, ook op lange stukken (lees 2,5 uur zitten) / hiervoor had ik die optie wel, maar mis hem nog niet.
Daar kun je ook gewoon de cruise control voor gebruiken en je rechtervoet neerplanten. Anders moet je de snelheidswaarschuwing aan laten, dan traint je oor de rechtervoet wel.
ik merk erg veel verschil met de bron audio. Dus CarPlay klinkt een stuk beter dan bijv DAB+
- Onlogische plek van knoppen. Stoelverwarming en klimaat via het grote scherm. Hoe onpraktisch en potentieel gevaarlijk is dat? hi BYD turn on Seat heating / turn on seat heating passenger
Met de stem assistent kan je veel functies aanzetten, zelfs in CarPlay/Android Auto
een Kono EV is in de maand duurder en imho overduidelijk minder luxe uitgevoerd
@avdl72 heb jij die zijstijl ook losgemaakt voor de kabel te verwerken ivm de zij airbag… ik neem aan dat die wel uitvouwt maar om nou een dashcam kabel ooit mee te zien komen lijkt me onprettig.
[ Voor 4% gewijzigd door logix147 op 18-12-2023 18:21 ]
Ik heb de kabel langs het rubber gevoerd. Ik durf het niet aan om de stijl los te maken.logix147 schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:18:
@avdl72 heb jij die zijstijl ook losgemaakt voor de kabel te verwerken ivm de zij airbag… ik neem aan dat die wel uitvouwt maar om nou een dashcam kabel ooit mee te zien komen lijkt me onprettig.
Ik heb eerder al wat foto’s gedeeld waar ik de kabel heb langsgevoerd.
[ Voor 7% gewijzigd door avdl72 op 18-12-2023 19:46 ]
Ik heb het identiek aangelegd zoals in het youtube filmpje en was idd maar 2 uurtjes werk. In mijn Atto 3 van juni 2023 zat geen camera kabel en ik heb hem dus ook zelf aangelegd. Je moet wel even de wat handige plastic tools hebben om alles zonder beschadigingen aan te leggen. Zeker het los klikken van het kapje achter de achteruitkijkspiegel was even prutsen. Met zaklamp zoeken waar deze vast zit en met een gebogen tooltje kon ik de kap via de ventilatie roosters losklikken. Dat was het lastigste klusje van de aanleg.avdl72 schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:43:
[...]
Ik heb de kabel langs het rubber gevoerd. Ik durf het niet aan om de stijl los te maken.
Ik heb eerder al wat foto’s gedeeld waar ik de kabel heb langsgevoerd.
Volgens de folder weliSchel schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:26:
Ik overweeg om over te stappen vanaf Lynk&Co en heb een scherp aanbod liggen. Belangrijk is te weten of er Isofix in de Atto 3 zit. Wie helpt me aan deze info? Dank!
Yes. Achterin op de linker en de rechter stoel.iSchel schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:26:
Ik overweeg om over te stappen vanaf Lynk&Co en heb een scherp aanbod liggen. Belangrijk is te weten of er Isofix in de Atto 3 zit. Wie helpt me aan deze info? Dank!
Qua ruimte achterin scheelt het amper iets met de Lynk&Co
Klopt, dat valt mij ook op. De auto reageert iets anders op het indrukken en loslaten van het gaspedaal. Had ook het idee dat het motorgeluid / frequentie heel iets gewijzigd is. Alles lijkt iets soepeler te gaan, maar het is inderdaad lastig uit te leggen wat nu precies veranderd is.VoorbergRene schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:55:
Ik voel ook verandering bij de rijeigenschappen, kan dat alleen niet uitleggen. Zijn kleine veranderingen.
Dank voor je feedback! En qua kofferruimte? Ik weet dat die van BYD wat kleiner is, maar vraag me af of je dat feitelijk echt merkt.Johnvh schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:10:
[...]
Yes. Achterin op de linker en de rechter stoel.
Qua ruimte achterin scheelt het amper iets met de Lynk&Co
Fibrenl schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:56:
[...]
Maar je kan de Lynk ook niet met de atto vergelijken vind ik
Ik volg jullie deels, maar ik vind toch de vergelijking wel te rechtvaardige. Qua doelgroep, formaat en zelfs qua prijs maken ze namelijk amper verschil van elkaar. Het enige waar iets van te zeggen is is dat de Lynk & Co 01 een Middenklasser genoemd kan worden terwijl de BYD Atto 3 in de compacte middenklasse gestopt wordt.logix147 schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:18:
Je moet onder aan de streep wel Appels met Appels blijven vergelijken en je krijgt best veel auto voor relatief weinig als je het maandbedrag wat je wilt uitgeven 1:1 bij andere merken neerlegt. Het kan idd altijd luxer, maar wordt dan vaak ook duurder.
Maar ze zijn beide Chinees en als ik ze op dit moment de keuze zou maken ze te willen leasen kosten ze ook ongeveer hetzelfde. De BYD is zelfs duurder (nu de justlease deal niet meer te krijgen is als je geen offerte hebt).
Ok, de BYD is volledig elektrisch, en de nieuwprijs van de Atto 3 is recent omlaag gegaan waardoor die nu €4000,- scheelt. En dan krijg je ook nog eens subsidie. Maar dit verschil was initieel een stuk kleiner.
Ik was afgelopen zaterdag overigens een stuk negatiever dan ik nu ben over de auto. Dit kwam simpelweg doordat ik me een week lang verlekkerd heb en gewoon meer verwacht had van de auto.
Toen ik alles nog eens op een rijtje gezet heb en gisteren opnieuw een korte proefrit maakte kon ik alles beter plaatsen. En ik kon mezelf ook in de auto beter plaatsen, want ik zat er lekkerder in en de audio leek beter te klinken. Ook dat vervelende < 30km geluid was ook een stukje aangenamer na de update. 😅
Ik ben gisteren dus terug gegaan naar BYD om te checken of onze kinderwagen er makkelijk in past. Zoals gezegd; rijden nu ook de Lynk & Co en een van de wensen voor ons was wel dat de kinderwagen (en die van is best groot) goed in de achterklep past. Dit gaat goed. In de Lynk past hij er qua lengte in, hier moest ie schuin. Maar nog steeds voldoende ruimte voor tassen en andere spullen erbij.iSchel schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:39:
[...]
Dank voor je feedback! En qua kofferruimte? Ik weet dat die van BYD wat kleiner is, maar vraag me af of je dat feitelijk echt merkt.
:strip_exif()/f/image/iJMj2tnBpxWbPBjbKP1ItEnA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TwbDhH3045ORL9OEA1pzbGfz.jpg?f=fotoalbum_large)
Het grote voordeel van deze achterklep is dat de plank naar beneden verplaatst kan worden. Je kofferruimte wordt hierdoor dieper. Je moet dan alleen wel een plek vinden voor de laadkabel aan de bovenkant van de plank. Als je de plank op gelijke hoogte legt heb je geen verdieping en kan dit soort spul eronder.