PV: 5x APsystems DS3-L; 10x415Wp ONO/WZW 12°; Totaal 4150 Wp /// BEV: BYD Atto 3 Design Skiing White
Ik las dat Louwman dit voor een ruime €450 doet. Dit is aftersales? Of tijdens het bestelproces?
Bij mij was een optie tijdens de bestelling.Johnvh schreef op donderdag 21 december 2023 @ 06:45:
Ik heb in dit topic een aantal mensen gezien die de achterruiten hebben laten blinderen. Ik denk dat de auto dit veel goeds doet maar kan en mag dit ook als je hem in private lease rijdt?
Ik las dat Louwman dit voor een ruime €450 doet. Dit is aftersales? Of tijdens het bestelproces?
Wat ze doen is dat als de auto bij de dealer is, er dan een andere partij komt om de blinderingsfolie aan te brengen.
Bij carglass kost dit 345€avdl72 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:39:
[...]
Bij mij was een optie tijdens de bestelling.
Wat ze doen is dat als de auto bij de dealer is, er dan een andere partij komt om de blinderingsfolie aan te brengen.
Ik rijd een Atto 3 en geen enkele over the air update verliep soepel.
1x deed de hele auto niet meer en moesten ze vanuit Amsterdam komen om te resetten.
Nu ook update 1.5 drama. Installeert zichzelf gewoon niet. Vervolgens moet hij updaten naar 1.3!!!!
Kilometers kloppen met dit weer helemaal niet! Haal er gerust een dikke 20% vanaf.
Je ziet nu ook echt de matige kwaliteit naar 8 maanden gebruik. Logo van de mat laat los en de stoelen voelen al doorgezakt aan. Ik zit nog 4,2 jaar vast aan een contract maar wat heb ik een spijt was ik er maar nooit aan begonnen.
Cruisecontrol op de snelweg gaat plotseling van 100 naar 50 volop in de rem midden op de snelweg.
NIET DOEN!!!!!!!
Oei dat is slecht nieuws. Over het algemeen is de commentaar toch ok hier op het forum?Artoca schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:47:
Begin niet aan een BYD.
1x deed de hele auto niet meer en moesten ze vanuit Amsterdam komen om te resetten.
Nu ook update 1.5 drama. Installeert zichzelf gewoon niet. Vervolgens moet hij updaten naar 1.3!!!!
Kilometers kloppen met dit weer helemaal niet! Haal er gerust een dikke 20% vanaf.
Je ziet nu ook echt de matige kwaliteit naar 8 maanden gebruik. Logo van de mat laat los en de stoelen voelen al doorgezakt aan. Ik zit nog 4,2 jaar vast aan een contract maar wat heb ik een spijt was ik er maar nooit aan begonnen.
Cruisecontrol op de snelweg gaat plotseling van 100 naar 50 volop in de rem midden op de snelweg.
NIET DOEN!!!!!!!
Heel vervelend voor je maar lijkt toch echt aan jou auto te liggen, geen problemen met updates.Artoca schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:47:
Begin niet aan een BYD.
NIET DOEN!!!!!!!
Kilometers is heel normaal met dit weer, zet het op dynamic settings dat lijkt meer op wat je echt kan halen. Maar met dit weer is het heel normaal dat je 20% minder haalt hoor.
Vervelend om te horen dat de OTA updates bij jouw Atto 3 niet goed verlopen. Bij mij installeren ze zelfs op niveau -2 van een parkeergarage dus het lijkt heel specifiek te zijn voor jouw auto. Was het ook geen gebrek aan accu percentage of iets? Anders zou ik hiervoor toch echt even teruggaan naar Louwman of die iets kunnen vinden.Artoca schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:47:
Begin niet aan een BYD.
NIET DOEN!!!!!!!
Aangaande dat van de cruisecontrol, heb je soms in de instellingen aangezet dat de cruise zich moet aanpassen o.b.v. de traffic sign recognition? Wanneer de camera's enigszins smerig zijn leest de Atto deze inderdaad niet altijd goed (sowieso nog wel eens moeite mee om de juiste snelheden af te lezen). Ik zou de instelling van het automatisch aanpassen van de cruise o.b.v. wat de auto ziet dus ook zeker niet aanraden.
Helaas na de 1.5 update niet meer. Na uitzetten cruise control staat de snelheid dan weer op 30 km/h. Gelukkig is het ping geluid na aantikken van de rem om CC te stoppen er nu uitgehaald.Fibrenl schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:43:
[...]
Nee hoor als je hem weer aan zet, en dan het wiel om hoog is oude snelheid, en naar bededen de snelheid die je op dat moment rijdt.
BYD Atto 3 Skiwhite
Zeer vervelend. Maar heb geen issues met de atto. Ota updates lopen prima en zowel de climate control als acc werken prima. Instellen van je cruise control is wel blijkbaar een dingetje. Maar dat geldt voor meer instellingen waarbij je door menus moet gaan en het niet altijd duidelijk is waar iets voor dient. Denk dat bij oplevering en handleiding hier meer aandacht voor moet zijn. T is nu een nerd ding geworden en dat hoort niet bij een consumentenproduct.Artoca schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:47:
Begin niet aan een BYD.
NIET DOEN!!!!!!!
Helaas hier werkt het gewoon zoals ervoor ook na updateEVBert schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:17:
[...]
Helaas na de 1.5 update niet meer. Na uitzetten cruise control staat de snelheid dan weer op 30 km/h. Gelukkig is het ping geluid na aantikken van de rem om CC te stoppen er nu uitgehaald.
Ik heb mijn auto privé gekocht, dus uiteindelijk heb ik het als ‘gratis’ extra erbij kunnen krijgen.
👍avdl72 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:13:
[...]
Ik heb mijn auto privé gekocht, dus uiteindelijk heb ik het als ‘gratis’ extra erbij kunnen krijgen.
Staat bij mij altijd op High.
Te merken bij afslagen op snelweg, waar ik voorheen alleen mijn "gas" los liet en dan op de juiste snelheid de achter gelegen bocht kon maken,zonder te remmen.
Nu moet ik bij remmen?
Meer mensen last van?
Klopt, dat idee heb ik ook. Hopelijk komt er een keer een update dat je juist meer kunt regenereren.Wuppie1959 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 06:46:
Ik heb het idee dat na update 1.5, de regeneratie minder sterk is geworden.
Te merken bij afslagen op snelweg, waar ik voorheen alleen mijn "gas" los liet en dan op de juiste snelheid de achter gelegen bocht kon maken,zonder te remmen.
Nu moet ik bij remmen?
Meer mensen last van?
Ik heb dit nog niet gemerkt. Ik rij nogsteeds hetzelfde en ervaar hetzelfde afremvermogen als daarvoor.Wuppie1959 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 06:46:
Ik heb het idee dat na update 1.5, de regeneratie minder sterk is geworden.
Nu moet ik bij remmen?
Meer mensen last van?
Wat wel enorm irritant is dat de remlichten nu aangaan. Persoonlijk vindt ik dit een onrustig verkeersbeeld geven. En nergens voor nodig, want zo hard remt hij ook weer niet af.
Klopt die rem lichten stoor ik me echt enorm aan, gaan nu altijd aan als je gas los laat. Nu zal iedereen achter je wel denken die kan niet rijden. Hoop dat ze dit weer oplossen in nieuwe update.avdl72 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:56:
[...]
Ik heb dit nog niet gemerkt. Ik rij nogsteeds hetzelfde en ervaar hetzelfde afremvermogen als daarvoor.
Wat wel enorm irritant is dat de remlichten nu aangaan. Persoonlijk vindt ik dit een onrustig verkeersbeeld geven. En nergens voor nodig, want zo hard remt hij ook weer niet af.
Misschien een domme vraag en niet verkeerd bedoeld, maar hoe weet je dit / hoe ben je hierachter gekomen? Dat kun je toch niet zien als je zelf aan het rijden bent?Fibrenl schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:29:
[...]
Klopt die rem lichten stoor ik me echt enorm aan, gaan nu altijd aan als je gas los laat.
Wat dacht je van in de binnenspiegel kijken. Als het donker is zie je het remlicht oplichten op de hoedenplank.alvani schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:34:
[...]
Misschien een domme vraag en niet verkeerd bedoeld, maar hoe weet je dit / hoe ben je hierachter gekomen? Dat kun je toch niet zien als je zelf aan het rijden bent?
Ik vindt het persoonlijk nou juist wel veiliger en beter gedrag, ik gebruik wel alleen regeneratie in stand high.Fibrenl schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:29:
[...]
Klopt die rem lichten stoor ik me echt enorm aan, gaan nu altijd aan als je gas los laat. Nu zal iedereen achter je wel denken die kan niet rijden. Hoop dat ze dit weer oplossen in nieuwe update.
In de high stand, rem je echt velen malen harder af dan als je het gaspedaal van een benzine of diesel los laat in de 6e versnelling. Die schakel je ook niet terug naar de 4e versnelling om even stevig op de motor af te remmen als je 110 rijdt en een file ziet.
Met andere woorden, zoals ik het zie, verwacht het achteropkomende verkeer niet de snelheid afremming welke je veroorzaakt met de hoge regeneratie stand.
Als je je gaspedaal een klein beetje loslaat gaat de remverlichting bij mij niet aan, dus je kunt uitrollen, en een beetje afremmen zonder remlicht, reëler aan als je vroeger afremde zonder terug te schakelen. Als je het gas pedaal helemaal los laat, dan gaat na een paar seconde het remlicht erbij aan. Het is dus wel wat meer subtiel spelen met het gaspedaal, aan / uit werkt idd. niet meer.
Als alternatief zou je kunnen zeggen, dat ik meer het rempedaal had moeten gebruiken in de oude situatie, maar persoonlijk vindt ik de nieuwe situatie fijner rijder en dus veiliger. Iedereen zo zijn voorkeuren...
Kijk in je achteruitkijkspiegel en dan zie je dat de rand van je hoedeplank en raam rood oplichten als je remt 😀alvani schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:34:
[...]
Misschien een domme vraag en niet verkeerd bedoeld, maar hoe weet je dit / hoe ben je hierachter gekomen? Dat kun je toch niet zien als je zelf aan het rijden bent?
Ja, ik. Bij https://accessoriesforbyd.com/.semaj schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:34:
Heeft er al iemand een frunk besteld?
Besteld op 3 november, maar nog niet geleverd. Status is nog "processing".
Het kan volgens de shipping policy ook 50 dagen duren, dus ik hou hoop.
M'n Atto 3 wordt halverwege januari geleverd, dus ik heb nog even de tijd.
Ik zie twee frunks op die site staan, beide met de opmerkingMarck1976 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:57:
[...]
Ja, ik. Bij https://accessoriesforbyd.com/.
Besteld op 3 november, maar nog niet geleverd. Status is nog "processing".
Het kan volgens de shipping policy ook 50 dagen duren, dus ik hou hoop.
M'n Atto 3 wordt halverwege januari geleverd, dus ik heb nog even de tijd.
Weet je zeker dat je eentje hebt gevonden die ook voor een linksgestuurde auto geschikt is? Dan zou ik graag de link ontvangenBe aware! The compartment storage box is only suitable for installing right-hand drive vehicles, not left-hand drive vehicles!
De frunk op topbyd heeft dezelfde opmerking
edit: laat maar, niet ver genoeg doorgescrolld. Er is ook een LHD versie
[ Voor 4% gewijzigd door dixet op 23-12-2023 18:39 ]
Is er niet helaas, nog geen manier momenteel om apps te installeren. Enige optie nu is downgrade naar oude versie.evdennis schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:12:
Weet iemand het nieuwe paswoord sinds de update ?
Wordt ook niet meer om password gevraagd volgens mij nu.
Left hand drive betekent aan de linkerkant rijden. Die heb je dus in Nederland juist niet nodig.dixet schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:38:
[...]
Ik zie twee frunks op die site staan, beide met de opmerking
[...]
Weet je zeker dat je eentje hebt gevonden die ook voor een linksgestuurde auto geschikt is? Dan zou ik graag de link ontvangen
De frunk op topbyd heeft dezelfde opmerking
edit: laat maar, niet ver genoeg doorgescrolld. Er is ook een LHD versie
Klinkt logisch toch? Maar het is andersom. Left Hand Drive betekent dat het stuur aan de linkerkant zit, zoals bij ons. Bij right hand drive zit het stuur rechts zoals in de UK.iSchel schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:03:
[...]
Left hand drive betekent aan de linkerkant rijden. Die heb je dus in Nederland juist niet nodig.
https://www.easycarparts....ks-of-rechts-bij-een-auto
Ik begreep van de vriendelijke verkoper bij BYD in Rotterdam dat er zelfs 3 kabels meegeleverd worden.etienne1 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:54:
Wordt de auto geleverd met laadkabel ?
- 1 Normale laadkabel om op straat te laden
- 1 Zo genoemde granny charger, om thuis via de 230 te laden
- 1 Stekkerdoos, om iets van elektrische apparatuur te kunnen gebruiken op basis van de stroom die zich in de auto bevind.
Klopt.Johnvh schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:24:
[...]
Ik begreep van de vriendelijke verkoper bij BYD in Rotterdam dat er zelfs 3 kabels meegeleverd worden.
- 1 Stekkerdoos, om iets van elektrische apparatuur te kunnen gebruiken op basis van de stroom die zich in de auto bevind.
Die laatste kabel zit alleen bij de Design versie, niet bij de Comfort versie die wij hebben.Johnvh schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:24:
[...]
Ik begreep van de vriendelijke verkoper bij BYD in Rotterdam dat er zelfs 3 kabels meegeleverd worden.
Ik las dit ergens maar zelf niet getestFibrenl schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:18:
[...]
Is er niet helaas, nog geen manier momenteel om apps te installeren. Enige optie nu is downgrade naar oude versie.
Wordt ook niet meer om password gevraagd volgens mij nu.
You need find the PHYSICAL micro-USB otg port somewhere, and make a connection to the car using a traditional micro-USB to USB-<whatever your laptop uses>.
In Atto 3 this port was found underneath the wireless charging pad, by removing a panel.
Vervelend, herken gelukkig geen enkel punt van bovenstaande. Lijkt een incident te zijn, niet minder vervelend natuurlijk.Artoca schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:47:
Begin niet aan een BYD.
NIET DOEN!!!!!!!
Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3
Ja. Je kan in het navigatiesysteem kiezen voor dichtstbijzijnde laadpunten in d buurt, of op de route.etienne1 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 17:42:
Heeft de atto een GPS instelling die je naar het dichts gelegen oplaadpunt stuurt ?
Dit is wel een handmatige handeling. Ook geeft hij de beschikbare laadpunten per locatie aan.
Ik vond dit ook vrij verwarrend allemaal, maar in de productomschrijving staat "Left Rudder", daar maakte ik uit op dat het voor auto's met stuur aan de linkerzijde bedoeld is.iSchel schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:03:
[...]
Left hand drive betekent aan de linkerkant rijden. Die heb je dus in Nederland juist niet nodig.
Hij is gisteren geleverd trouwens, dus de site is betrouwbaar.
Sinds begin december rijden we de atto3.
Horen jullie rond de 50km/h, om precies te zijn 52 t/m 55 km/h een zoemend geluid vanaf het rechter voorwiel?
Als je harder gaat hoor je het niet meer en onder de 50 ook niet.
Komt mij niet bekend voor maar zal er eens op letten.Renssie08 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:58:
Goedemiddag,
Sinds begin december rijden we de atto3.
Horen jullie rond de 50km/h, om precies te zijn 52 t/m 55 km/h een zoemend geluid vanaf het rechter voorwiel?
Als je harder gaat hoor je het niet meer en onder de 50 ook niet.
BYD Atto 3 Skiwhite
Nee herken ik niet, wel als iemand ook aan de paal staat dan zakt hij naar de helft van de paal.EV Master schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:02:
Na de laatste update gebeurt er iets geks. Het AC laden op de straat (11kw) verloopt veel langzamer dan voorheen. Nu meestal maar 5,5 of 6,8 i.p.v. 10,5 kw. Het gebeurt bij een koude maar ook bij een warme batterij. En er staat geen andere auto te laden aan dezelfde paal. Meer mensen met deze ervaring na de laatste update?
Niemand die dit even voor mij wil doen?avdl72 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 14:26:
Zou iemand mij een foto willen sturen van de achter ruitenwisser? En dan met name waar het blad scharniert aan de arm.
Ik doe het zo ff voor je ga met 2 uurtjes weg.
Bedankt, maar het gaat eigenlijk om het uiteinde van de arm, waar het wisserblad gemonteerd zit.Fibrenl schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:53:
Wat wil je precies zien want je kan weinig zien met die kappen.
Ja dan moet die kap los denk ik. Geen idee hoe dat los moet🤣avdl72 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:54:
[...]
Bedankt, maar het gaat eigenlijk om het uiteinde van de arm, waar het wisserblad gemonteerd zit.
Nee die hoeft niet los.Fibrenl schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:28:
[...]
Ja dan moet die kap los denk ik. Geen idee hoe dat los moet🤣
Ruitenwisser opklappen en dan bovenaan foto maken.
Nu heb je het bij het draai en scharnierpunt bij de ruit gedaan. Maar ik zoek juist foto’s van de andere uiteinde.
Overigens de reden van mijn vraag: bij het autowassen is het wisserblad eraf gevlogen, en volgens mij ook een stukje plastic of kapje. En dat laatste wil ik zeker weten, want krijg het nergens meer gevonden. Maar heb het wisserblad (rubber) wel terug kunnen klikken.
[ Voor 26% gewijzigd door avdl72 op 29-12-2023 23:54 ]
Waar had je deze besteld, via https://accessoriesforbyd...age-box-with-hood-struts/ ?Marck1976 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:51:
[...]
Ik vond dit ook vrij verwarrend allemaal, maar in de productomschrijving staat "Left Rudder", daar maakte ik uit op dat het voor auto's met stuur aan de linkerzijde bedoeld is.
Hij is gisteren geleverd trouwens, dus de site is betrouwbaar.
En heb je m al. geinstalleerd? Benieuwd naar het resultaat. Wil m namelijk ook bestellen daar de BYD ook half januari gaat komen dus hoe eerder besteld hoe beter.
Als ik op tijd terug ben vandaag zal ik weer ff voor je kijken en daar foto’s van maken.avdl72 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:52:
[...]
Nee die hoeft niet los.
Ruitenwisser opklappen en dan bovenaan foto maken.
Nu heb je het bij het draai en scharnierpunt bij de ruit gedaan. Maar ik zoek juist foto’s van de andere uiteinde.
Overigens de reden van mijn vraag: bij het autowassen is het wisserblad eraf gevlogen, en volgens mij ook een stukje plastic of kapje. En dat laatste wil ik zeker weten, want krijg het nergens meer gevonden. Maar heb het wisserblad (rubber) wel terug kunnen klikken.
Bij mij geen vreemde geluiden kunnen constateren rond de 50 km/u.EVBert schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:52:
[...]
Komt mij niet bekend voor maar zal er eens op letten.
BYD Atto 3 Skiwhite
Zijn er andere personen met klachten over de bestuurdersstoel van de atto 3 ?
Ik ben 1.90 m lang en de rugleuning is te kort voor mij en die leuning buigt boven te ver naar voren waardoor ik rugklachten krijg.
Herkent iemand dit ?
Ik overweeg nu een ASS maatstoel te laten inbouwen
Oei dat is minder.Eric Amst schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:29:
Hallo,
Zijn er andere personen met klachten over de bestuurdersstoel van de atto 3 ?
Ik ben 1.90 m lang en de rugleuning is te kort voor mij en die leuning buigt boven te ver naar voren waardoor ik rugklachten krijg.
Herkent iemand dit ?
Ik overweeg nu een ASS maatstoel te laten inbouwen
Ik ben 1.94m en ervaar jouw probleem niet.
Hiervoor had ik een Opel met AGR stoelen maar mis die niet. Ik vindt de stoelen redelijk goed. Wat ik wel mis is dat de zitting niet gekanteld kan worden, en de stoel had een paar centimeter lager gemogen.
Wij rijden ook veel vanaf half augustus 9000 km en laden geen probleem twee keer in de week.Eric Amst schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:53:
Ook is voor mij de beenruimte beperkt. Ik schuur al snel tegen of de deurpaneel of de middenconsole. Wijdsbeens zitten is er voor mij niet bij. Ook ben ik teveel tijd kwijt met laden. Ik rijd teveel kilometers denk ik. Vanaf 16 oktober bijna 6000 km
Deze heb ik besteld: https://accessoriesforbyd...-engine-room-storage-box/.justinverschoor schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 09:32:
[...]
Waar had je deze besteld, via https://accessoriesforbyd...age-box-with-hood-struts/ ?
En heb je m al. geinstalleerd? Benieuwd naar het resultaat. Wil m namelijk ook bestellen daar de BYD ook half januari gaat komen dus hoe eerder besteld hoe beter.
Nog niet geïnstalleerd, ik verwacht m'n Atto 3 halverwege januari geleverd te krijgen.
Ik ben benieuwd naar het resultaat.Marck1976 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:45:
[...]
Deze heb ik besteld: https://accessoriesforbyd...-engine-room-storage-box/.
Nog niet geïnstalleerd, ik verwacht m'n Atto 3 halverwege januari geleverd te krijgen.
Zou je een fotoverslagje willen doen van het inbouwen en uiteindelijke resultaat?
Ik heb een simpele vraag : Er is een mogelijkheid om draadloos mijn Android telefoon op te laden in de Atto 3.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
Dank bij voorbaat
Birdie1904
door Je telefoon in het daarvoor bestemde (schuine) vakje te leggen. als je Android toestel draadloos laden ondersteund dan werkt het feilloos.Birdie1904 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:18:
Ben beginnende BYD Atto 3 rijder. Auto bevalt prima. Nog steeds bezig om alle mogelijkheden onder de knie te krijgen.
Ik heb een simpele vraag : Er is een mogelijkheid om draadloos mijn Android telefoon op te laden in de Atto 3.
Dank bij voorbaat
Birdie1904
Staat in deze handleiding verder uitgelegd vanaf pagina 146: https://www.bydauto.nl/ap...eiding-links-stuur-NL.pdfBirdie1904 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:18:
Ben beginnende BYD Atto 3 rijder. Auto bevalt prima. Nog steeds bezig om alle mogelijkheden onder de knie te krijgen.
Dank bij voorbaat
Birdie1904
Ook heb ik (uiteraard) bladzijde 146 geraadpleegd, maar meld men dat je het snelmenu naar beneden moet halen en dan activeren 'draadloos opladen'. Maar dat lukt dus niet.
Ja, dat is de kern van mijn probleem : Waar in de instellingen kan ik dat draadloos laden aanzetten?
Via de browser app (laatste OTA update). Dit kan wel enkel wanneer het voertuig stil staat.
Spijtig enkel bij stilstaan. Is voor de kinderenSamVervoort schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:49:
Yes.
Via de browser app (laatste OTA update). Dit kan wel enkel wanneer het voertuig stil staat.
Sideloaden kan wel rijdend, maar ik snap het heel goed waarom BYD dit alleen stilstaand toestaat. Het zou in principe zo moeten zijn dat de bestuurder verantwoord genoeg is om dit niet rijdend te gebruiken voor zichzelf echter weet iedereen dat er altijd ene bij zit die dit niet kan.etienne1 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:05:
[...]
Spijtig enkel bij stilstaan. Is voor de kinderen
Los daarvan voorzie ik wel wat verzoekjes - kan je op volgende tikken... kan die harder.
Dan kan je beter zoals in Tesla voor de achterbank een tweede scherm erin hangen.
Vandaag kreeg ik een melding dat er een nieuwe upgrade software klaar stond om te installeren. Ik heb hier akkoord op gegeven.
Mijn vraag is nu : waar kan ik zien welke softwareversie nu draait in mijn BYD?
Mijn volgende vraag is : Waar kan ik zien wat voor toevoegingen/wijzigingen zijn aangebracht door nieuwe versie?
Wederom bij voorbaat dank!!
Als je extra apps erop wilt installeren zou ik rustig aan doen met updates installeren. Boven v1.5/6 wordt het lastig met de huidige updates die we in de EU krijgen.Birdie1904 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:12:
Weer een vraag van een bijzonder tevreden, maar beginnende BYD Atto 3 gebruiker.
Vandaag kreeg ik een melding dat er een nieuwe upgrade software klaar stond om te installeren. Ik heb hier akkoord op gegeven.
Mijn vraag is nu : waar kan ik zien welke softwareversie nu draait in mijn BYD?
Mijn volgende vraag is : Waar kan ik zien wat voor toevoegingen/wijzigingen zijn aangebracht door nieuwe versie?
Wederom bij voorbaat dank!!
YouTube: BYD Atto 3 - How to update your car
Tip: YouTube heeft redelijk wat opties maar in deze video zie je de OTA uitgelegd. Die van jou zal wellicht andere tekst bevatten maar in grote lijnen zie je op het akkoord van je update ook wat je gaat installeren. Muv de v1.3 ota die was zover ik me herinner best kaal/leeg.
Dat krijg je meestal te zien in het scherm zoals getoond in deze post Fibrenl in "Het grote BYD Atto 3 topic"Birdie1904 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:12:
Waar kan ik zien wat voor toevoegingen/wijzigingen zijn aangebracht door nieuwe versie?
Juist als de melding krijgt kan je op een stukje tekst drukken, uit me hoofd staat er hoe te installeren ofzo maar daar staat wat er in de update zit.avdl72 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:22:
[...]
Dat krijg je meestal te zien in het scherm zoals getoond in deze post Fibrenl in "Het grote BYD Atto 3 topic"
Avdl72 morgen heb ik de foto voor je van de ruitenwisser sorry beetje druk geweest.
Maar de vraag voor mij is: Op welk scherm zie ik dat, en hoe kom ik daar?
Bij voorbaat weer dank!
Als je in beeld krijg er is er update dan krijg je de opties installeren uitstellen of plannen daar op het zelfde scherm kan je op linkje drukken met uitlegBirdie1904 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:38:
Dat krijg je meestal te zien in het scherm zoals getoond in deze post Fibrenl in "Het grote BYD Atto 3 topic"
Maar de vraag voor mij is: Op welk scherm zie ik dat, en hoe kom ik daar?
Bij voorbaat weer dank!
Welk wachtwoord heb jij op v1.5 ? Of zit je inmiddels al hoger?Fibrenl schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:21:
[...]
Als je in beeld krijg er is er update dan krijg je de opties installeren uitstellen of plannen daar op het zelfde scherm kan je op linkje drukken met uitleg
Zit al hoger 1.7 maar had de app manager Gbox erop gezet. Daarbinnen heb je Playstore en kan je gewoon apps installeren. NETFLIX_4.16.1 Dit is de werkende versie.logix147 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:57:
Is er iemand die nog de juiste versie van Netflix heeft?
[...]
Welk wachtwoord heb jij op v1.5 ? Of zit je inmiddels al hoger?
Dit zijn de wachtwoorden per versie.
pre-V1.5: 20211231
V1.5/V1.6: BYD6125F
V1.6.1: GHY0613byd
[ Voor 10% gewijzigd door Fibrenl op 04-01-2024 22:19 ]
[ Voor 5% gewijzigd door awhatever op 05-01-2024 10:16 ]
awhatever schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:14:
Met de handige zoekfunctie bovenaan deze pagina, kun je op Netflix zoeken (binnen dit topic), dan vindt je zelfs download links naar de juiste versie die werkt: v4.8.3, met handleiding incl. ww. Die heb ik er zelf, na wat twijfelen er ook op staan. Deze versie werkt ook na de meest recente update nog, maar ik heb hem wel al eerder geïnstalleerd.
Ik heb dus exact hetzelfde probleem als dat jij gehad hebt - daarom vraag ik of iemand weet welke APK er werkt...awhatever schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:48:
Hoi,
Iemand succes met Netflix te installeren, uit een min of meer betrouwbare APK source zoals APKPure of APKMirror. Ik heb inmiddels diverse versies geprobeerd zonder succes. Ik krijg error: 502.-1006 bij het opstarten van Netflix.
Verder draait Firefox, Waze, abetterrouteplanner, Flitsmeister, GBox met Youtube en Google Maps etc. allemaal wel goed. (ook binnen GBox geeft Netflix de zelfde error)
Ik weet dat er een googledrive is met een Netflix versie die zou moeten werken, maar dat lijkt mij nogal tricky te gebruiken. https://tinyurl.com/HURAPK dus deze heb ik nog maar niet geïnstalleerd. Geen idee hoeveel betrouwbaarde APKPure is, maar had daar toch een beter gevoel bij.
De zoekfunctie brengt mij namelijk 2 versies waarbij ik bij A) krijg dat mijn wachtwoord niet klopt - deze is correct want zoals jij zelf al zegt: werkt die in de app op mijn telefoon - op mijn ipad - op mijn tv - niet in de Atto 3.
Binnen Gbox krijg ik die 502.-1006 bij het opstarten van Netflix. error
----
Ik heb dus nog geen werkende versie jammer genoeg want v4.8.3 geeft de WW klopt niet error.
Net nog even voor je getest. Bij mij werkt de Netflix app nog goed.logix147 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:14:
[...]
[...]
Ik heb dus exact hetzelfde probleem als dat jij gehad hebt - daarom vraag ik of iemand weet welke APK er werkt...
De zoekfunctie brengt mij namelijk 2 versies waarbij ik bij A) krijg dat mijn wachtwoord niet klopt - deze is correct want zoals jij zelf al zegt: werkt die in de app op mijn telefoon - op mijn ipad - op mijn tv - niet in de Atto 3.
Binnen Gbox krijg ik die 502.-1006 bij het opstarten van Netflix. error
----
Ik heb dus nog geen werkende versie jammer genoeg want v4.8.3 geeft de WW klopt niet error.
Herinner mij wel iets dat ik het via de wifi hotspot van mijn telefoon moest verbinden de eerste keer. De Netflix error weet ik niet meer helaas. Iets met thuis netwerk dacht ik toen. Nu werkt Netflix ook rechtstreeks via data abbo van de Atto3, net nog even getest.
Dus in theorie zou het moeten kunnen werken zonder gbox. In gbox zelf kreeg ik ook errors destijds. Android systeem is verouderd en Netflix is niet backwards compatible.
Ik heb dus rechtstreeks vanaf de usb stick versie v4.8.3 geïnstalleerd en na prutsen via wifi link naar mobiel werkte het geheel goed.
Er staat ook PM2.5 dus waarschijnlijk pm2.5-niveau (vorm/deeltjes van luchtvervuiling).RvOi schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:47:
Misschien een rare vraag maat links bovenin het scherm staat Binnen 6 Buiten 18. Wat betekent dit?
[Afbeelding]
Altijd wel grappig dat sommige mensen een auto kopen maar verschil tussen versies niet kennen. De standaard versie heeft geen luchtzuiveringssysteem de design uitvoeren wel die heb jij dus.RvOi schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:47:
Misschien een rare vraag maat links bovenin het scherm staat Binnen 6 Buiten 18. Wat betekent dit?
[Afbeelding]
Lukt mij niet met die kou
Een minuut op ontvochtigen zetten en daarna op auto of eventueel handmatig.Eric Amst schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:26:
Heeft iemand nog tips om die atto zsm warm te krijgen ?
Vergeet niet om buitenlucht te selecteren.
Met kou pak ik vaak handmatig om alle luchtstromen te kunnen selecteren.
Ik heb hier al gelezen op 26 graden zetten.avdl72 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 16:18:
[...]
Een minuut op ontvochtigen zetten en daarna op auto of eventueel handmatig.
Vergeet niet om buitenlucht te selecteren.
Met kou pak ik vaak handmatig om alle luchtstromen te kunnen selecteren.
👍👍👍 veel plezier met je auto, wij hebben hem nu 6 maanden erg tevreden.RvOi schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:32:
@fibrenl zakelijke leaseauto gekregen van andere collega dus had geen keuze. Alles is dus nieuw en dit was de kortste en snelste weg om te vragen haha
Ik ben een nieuw gezicht in dit topic. Beetje illegaal meelezen, omdat wij een BYD Dolphin hebben gekocht en hiervan geen topic bestaat. Ik denk dat beide modellen hetzelfde zijn qua software.
We moeten nog 2 maanden wachten, maar die tijd gebruik ik om me te verdiepen in eea. Zoals thuis een laadpaal aanschaffen, welke laadpas(sen) aan schaffen. Hoe gaat het leven van EV rijden eruiy zien?
Ik heb dit dus ook gehad, zie mijn eerdere posts .Fibrenl schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:09:
Wij hadden gisteren iets raars, mijn vrouw en ik reden een rit van ongeveer 45 min, verwarming gewoon op 24 geen airco aan en plots besloegen alle ramen, zo erg dat ik op snelweg niets meer zag. Airco vol aangezet maar werkte niet. Toen ramen open alle op vol vermogen en toen 10 min later thuis kon ik weer beetje zien. Heel vaag enige wat ik me kan bedenken is dat accu op 9 % was dat hij dan het een en ander uitschakelt maar wel heel gevaarlijk vind ik dat.
Na veel zoeken was dit de oplossing: Ik heb de optie uitgezet dat bij stilstand de recirculatie op binnen wordt aangezet. En die gaat er ook niet meer vanaf als je weer gaat rijden.
Ik rij nu standaard met de circulatie ingesteld op buitenlucht en sindsdien geen last meer gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door avdl72 op 07-01-2024 22:31 ]
Ik heb dit ook. Deze ochtend de Atto via de app 'opgewarmd' maar blijkt niets te doen. Er blaast enkel koude lucht door de kabine. Heb jullie tips, die ik kon terugvinden op dit forum, ook eens toegepast maar eveneens geen (gewenst) effect.Eric Amst schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:26:
Heeft iemand nog tips om die atto zsm warm te krijgen ?
Gelukkig hebben we de zetelverwarming... Nog mensen met dit probleem?
Ik heb heb het net even getest voor je.SamVervoort schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:01:
[...]
Ik heb dit ook. Deze ochtend de Atto via de app 'opgewarmd' maar blijkt niets te doen. Er blaast enkel koude lucht door de kabine. Heb jullie tips, die ik kon terugvinden op dit forum, ook eens toegepast maar eveneens geen (gewenst) effect.
Gelukkig hebben we de zetelverwarming... Nog mensen met dit probleem?
In de app stel ik hem in op maximaal 30 minuten, temp op HI.
Na 10 minuten was de auto lauw binnen.
Morgenochtend moet ik vroeg weg dus zal dan nog eens testen.
Maakt de warmtepomp bij jullie ook zo’n herrie?
[ Voor 3% gewijzigd door avdl72 op 08-01-2024 08:46 ]
Ik vindt de warmtepomp wel herrie maken en de verwarming slecht / te laag vermogen werken, maar met 10 a 15min via de app op 25 graden zijn de ruiten ontdooid en is het redelijk aangenaam binnen. Heb het systeem op auto staan met buitenlucht.avdl72 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:45:
[...]
Ik heb heb het net even getest voor je.
In de app stel ik hem in op maximaal 30 minuten, temp op HI.
Na 10 minuten was de auto lauw binnen.
Morgenochtend moet ik vroeg weg dus zal dan nog eens testen.
Maakt de warmtepomp bij jullie ook zo’n herrie?
Dus ik heb jullie ervaring niet, echter het is wel het slechtste verwarming systeem wat ik tot dusverre in een auto gehad heb. Maar hiervoor waren benzine en diesel, daar was 21 graden prima, niks meer aan instellingen veranderen en heerlijk aangenaam warm. Waarom je het bij de atto 3 op 24 a 25 graden moet instellen voor enigszins okey temperatuur, niet in eens aangenaam warm is mij een raadsel? Hardware Design of software fout wat mij betreft.
Helemaal mee eens!het is wel het slechtste verwarming systeem wat ik tot dusverre in een auto gehad heb. Maar hiervoor waren benzine en diesel, daar was 21 graden prima, niks meer aan instellingen veranderen en heerlijk aangenaam warm. Waarom je het bij de atto 3 op 24 a 25 graden moet instellen voor enigszins okey temperatuur, niet in eens aangenaam warm is mij een raadsel? Hardware Design of software fout wat mij betreft.
Ik heb al diverse YouTube video's gekeken en buitenlandse reviews gelezen, en daar gaven ze aan dat dit een Chinees ding is en er meerdere merken last van hebben.
Wat ik heb begrepen wordt de temperatuur gemeten in het luchtkanaal en niet in de cabine zelf. Dit is dus een enorme ontwerpfout in mijn ogen.
Maar ook ik heb alleen maar ervaring met benzine auto's en niet met EV's i.c.m. een warmtepomp.
Heeft er al iemand de dealergarage hierover aangesproken?avdl72 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:59:
[...]
Helemaal mee eens!
Ik heb al diverse YouTube video's gekeken en buitenlandse reviews gelezen, en daar gaven ze aan dat dit een Chinees ding is en er meerdere merken last van hebben.
Wat ik heb begrepen wordt de temperatuur gemeten in het luchtkanaal en niet in de cabine zelf. Dit is dus een enorme ontwerpfout in mijn ogen.
Maar ook ik heb alleen maar ervaring met benzine auto's en niet met EV's i.c.m. een warmtepomp.
Heb hem ook altijd op buitenlucht staan, ik denk dat het bij mij echt was omdat accu onder 9 % komt dat er dan iets uitgeschakeld wordt. In de 6 maanden nooit eerder last van gehad. En wel vaker zelfde weer omstandigheden gereden. Alleen niet vaak met minder dan 10% accu.avdl72 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:27:
[...]
Ik heb dit dus ook gehad, zie mijn eerdere posts .
Na veel zoeken was dit de oplossing: Ik heb de optie uitgezet dat bij stilstand de recirculatie op binnen wordt aangezet. En die gaat er ook niet meer vanaf als je weer gaat rijden.
Ik rij nu standaard met de circulatie ingesteld op buitenlucht en sindsdien geen last meer gehad.