Heb net ge-update maar verder geen tijd om alles te checken. Morgen als het lukt ff alles nakijken en taal updaten.
@logix147 Die van ons is inderdaad 2023, zit een p in.
En het zou wel fijn zijn als oplossing hier ook aangeboden wordt voor Tesla superchargers, nu is het vaak goed van route af wil je een V2 pakken.
@logix147 Die van ons is inderdaad 2023, zit een p in.
En het zou wel fijn zijn als oplossing hier ook aangeboden wordt voor Tesla superchargers, nu is het vaak goed van route af wil je een V2 pakken.
[ Voor 49% gewijzigd door SnowBigQ op 14-02-2026 13:23 ]
Ik heb dit laatst bij de dealer in Breda aangekaart - in Australië zou dat naar verluidt ca AUD 250 kosten, omgerekend €150 en voor die prijs zou ik dat zeker laten doen. Tesla vervangt hier en daar al de V2 chargers voor nieuwere versies, inmiddels kan ik niet meer opladen in Assen.SnowBigQ schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:11:
[...]
Denk niet dat je die zult vinden in Europa, hier van 2024 en laadt alleen aan V2.
Vind het persoonlijk best erg van BYD dan ze in Europa de nodige kabeltje niet willen monteren met bijbehorende software update.
De dealer zou het navragen bij de importeur maar verwacht dat daar nog wel tijd overheen gaat.
Geen V2 supercharger meer in Assen?martinBMW schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 14:29:
[...]
Ik heb dit laatst bij de dealer in Breda aangekaart - in Australië zou dat naar verluidt ca AUD 250 kosten, omgerekend €150 en voor die prijs zou ik dat zeker laten doen. Tesla vervangt hier en daar al de V2 chargers voor nieuwere versies, inmiddels kan ik niet meer opladen in Assen.
De dealer zou het navragen bij de importeur maar verwacht dat daar nog wel tijd overheen gaat.
Heb zelf nog niet bij dealer nagevraagd of over gehad, maar misschien kunnen we iets regelen dat we met veel aanvraag doen. Misschien dat ze dan over streep komen.
Byd Groningen navraag gedaan, antwoord was: niet mogelijk om mijn atto 3 2023 geschikt te maken voor v3/v4 laders.SnowBigQ schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 14:51:
[...]
Geen V2 supercharger meer in Assen?
Heb zelf nog niet bij dealer nagevraagd of over gehad, maar misschien kunnen we iets regelen dat we met veel aanvraag doen. Misschien dat ze dan over streep komen.
Klimaat, als het tegen vriespunt is of heel erg warm dan heb ik er minder last van maar met temperaturen rond de 10 graden is het of te warm of veel te koud
Mijn bron is supercharge.info:
:strip_exif()/f/image/s3qidRLJBulIemQMZdNKscGl.png?f=user_large)
Het lijkt er op dat de 4 V2 chargers vervangen zijn door V4
Het is geen ramp maar vind het gewoon super irritant dat het niet functioneert.martinBMW schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:31:
[...]
[Afbeelding]
Ben blij dat je het ff hebt gemeld, ik kijk eigenlijk niet vaak hiernaar. Morgen moet ik naar Assen en auto staat nu op 49%, dus dacht pak mooi supercharger daar. Heb toch maar ff weer gekeken op supercharge.infomartinBMW schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:31:
[...]
[Afbeelding]
Ik ben via vin code/chassisnr te weten gekomen dat mijn in januari 2024 geleverde ATTO 3 van 2022 is.
In de vin staat op plaats 10 de letter N. Dat zou gaan om een ATTO van bouwjaar 2022. De auto is verkocht als nieuw. Zo stond het op de factuur. Is dit juridisch dan geen stockwagen ? Moet dit niet worden gemeld op de offerte en factuur ? De auto heeft dus meer dan 1 jaar stilgestaan...ergens. Zou ik hier een compensatie voor kunnen eisen ? Zaak aanspannen via consumentenbond België ?
In de vin staat op plaats 10 de letter N. Dat zou gaan om een ATTO van bouwjaar 2022. De auto is verkocht als nieuw. Zo stond het op de factuur. Is dit juridisch dan geen stockwagen ? Moet dit niet worden gemeld op de offerte en factuur ? De auto heeft dus meer dan 1 jaar stilgestaan...ergens. Zou ik hier een compensatie voor kunnen eisen ? Zaak aanspannen via consumentenbond België ?
Wat is de datum 1e registratie? Als dat 2022 is heb je een punt omdat zaken als garantie en APK vanaf dan gaan lopen. Als hij gewoon in 2024 is geregistreerd telt het m.i. gewoon als nieuwe autoetienne1 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 18:24:
Ik ben via vin code/chassisnr te weten gekomen dat mijn in januari 2024 geleverde ATTO 3 van 2022 is.
Ingeschreven 16 januari 2024. Volgens chatgpt is dit geen nieuwe maar stockwagen zou zo ook moeten worden vermeld op offerte en factuur. Maar ja chatgpt kan ook mis zijn natuurlijk.dixet schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 20:09:
[...]
Wat is de datum 1e registratie? Als dat 2022 is heb je een punt omdat zaken als garantie en APK vanaf dan gaan lopen. Als hij gewoon in 2024 is geregistreerd telt het m.i. gewoon als nieuwe auto
Registratie datum is de ingangsdatum van je garantie en er is geen verschil van een 2022 of een 2024 model.etienne1 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 20:25:
[...]
Ingeschreven 16 januari 2024. Volgens chatgpt is dit geen nieuwe maar stockwagen zou zo ook moeten worden vermeld op offerte en factuur. Maar ja chatgpt kan ook mis zijn natuurlijk.
Zelfs in België kan ik je al vertellen dat het 0 kans heeft. Dit gaat met auto’s al sinds de invoering van het VIN al zo en kan goed zijn dat jouw body uit 2022 komt alleen dat de afbouw bijv pas later is uitgevoerd. Datum van eerste toelating is daarop bepalend, niet hoe oud je frame is.etienne1 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 18:24:
@taylor ook voor jou geldt ook bovenstaand: ID3 van VW hebben bijna een jaar stil gestaan op een terrein in Duitsland:
https://www.autogids.be/autonieuws/industrie-en-economie/problemen-volkswagen-vw-id3.html
Men moest toen handmatig die ID3s updaten want OTA kon toen nog niet in 2020. Die zijn overal ook als nieuw verkocht.
DAF slaat in regio Eindhoven hier bij Son enkele honderden vrachtwagens op en die staan daar ook praktisch een jaar voordat die een eigenaar krijgen. Ik loop er zelf vaak genoeg langs.
Volgens mij staan er in de Rotterdamse haven ook genoeg auto’s te wachten op hun nieuwe baasjes.
[ Voor 28% gewijzigd door logix147 op 14-02-2026 21:43 ]
@taylor Het is inderdaad WP die uitblaast. Dit kan ook condens veroorzaken in auto.
Auto van slot en weer op slot stopt het.
Ok bedankt.SnowBigQ schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:10:
@taylor Het is inderdaad WP die uitblaast. Dit kan ook condens veroorzaken in auto.