En dus geen garantie van 8 jaar op batterij zoals groots wordt aangekondigd in showrooms ?Jemboy schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:09:
Vervanging van de accu was meer dan € 200 en dat vond ik wel erg pittig.
Je hebt 2 accu's... de 12v heeft een garantie termijn van 6 mnd officieel (handleiding).etienne1 schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:50:
[...]
En dus geen garantie van 8 jaar op batterij zoals groots wordt aangekondigd in showrooms ?
Maar goed de EU garantiebepalingen zeggen dat je 2j volledige garantie moet verlenen en daarna een coulance regeling van de duur van de normale verwachte levensduur. Bij 12v is dat voor mij tussen de 4 en 6 jaar.
[ Voor 28% gewijzigd door SatScan op 15-09-2025 18:55 ]
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+
Oeps...als die om de 2 jaar defect geraakt.SatScan schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:51:
[...]
Je hebt 2 accu's... de 12v heeft een garantie termijn van 6 mnd officieel.
2x binnen 2j defect is een vervanging door een Bosch 12v accu, beleid vanuit BYD China.etienne1 schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:55:
[...]
Oeps...als die om de 2 jaar defect geraakt.
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+
In garantie en dus gratis ?SatScan schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:57:
[...]
2x binnen 2j defect is een vervanging door een Bosch 12v accu, beleid vanuit BYD China.
Ja
Heb de mijne vervangen met een Yuasa YBX5056 (heeft dezelfde maat en verdikkeing aan langzijde)Jemboy schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:09:
Vandaag dus bij de dealer geweest. De 12V accu was volgens de monteur defect (liet hij ook zien op de testmeter).
Ik begreep, dat omdat de 12V accu defect is, de auto de accu blijft opladen (de accu raakt nooit vol).
Hierdoor raak je dus steeds een percentage van de grote accu terwijl de auto stil staat.
Op de eerdere test die ik heb gepost, kan je zien dat de de voltage 13.8V is, dat is omdat de grote accu de kleine accu met 13.8V laad. Dus tijdens mijn eigen test, werd de 12V accu dus nog opgeladen.
(Hij had toen trouwens al de hele dag (8 uur) aan 11 Kw lader gehangen).
Vervanging van de accu was meer dan € 200 en dat vond ik wel erg pittig.
Volgens de monteur was het geen probleem als ik hem zelf verving door ander.
Een loodaccu vervanging door een LFP accu schijnt niet te kunnen.
De nieuwe modellen hebben wel een LFP, maar dan onder de bestuurderstoel.
Hierdoor kan hij meeliften op de verwarming en koeling van de grote LFP accu.
Ik ben nu opzoek welke accu een goede vervangende accu is.
Deze is moeilijk te vinden in Nederland.
In Australië (ze hebben de Atto 3 wat langer) hebben ze de volgende vervangende 12v accu:
https://www.centurybatteries.com.au/products/38b20l-mf
De accu heeft rondom een verdikking (bodem bevestiging).
Ik heb hier op de zaak een pallet met gezien met ik denk soortgelijke accu (capaciteit),
maar zonder de verdikkingen aan de zijkant en Japanse polen (JIS).
We gaan morgen kijken of dit model qua afmetingen past.
Indien dit gaat passen, dan kan zouden dit model en maat ook door Varta, Bosch en VMF (merk).
En anders even zoeken op EAN 3661024037433 (moet wel een 406 zijn)
Zelf vervangen ? Hoe zit dat dan met de garantie ?josje60 schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:23:
[...]
Heb de mijne vervangen met een Yuasa YBX5056 (heeft dezelfde maat en verdikkeing aan langzijde)
Zelf vervangen, 10 minuutjes werk.etienne1 schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:27:
[...]
Zelf vervangen ? Hoe zit dat dan met de garantie ?
Geen zin in al dat gedoe met garantie betaal ik liever 80 euris, wilde ook een betere accu (en het is uren rijden heen en terug naar de BYD werkplaats)
https://www.autodoc.nl/yuasa/12726324josje60 schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:54:
[...]
Zelf vervangen, 10 minuutjes werk.
Geen zin in al dat gedoe met garantie betaal ik liever 80 euris, wilde ook een betere accu (en het is uren rijden heen en terug naar de BYD werkplaats)
https://www.accutotaal.co...-accu-ea456-12v-40ah.html
Wel heel wat goedkoper dan 200€ maar wat als de BYD garage dit opmerkt ? Wat dan met de garantie op andere zaken ? En hoe vervang je de batterij op een veilige mannier ?
[ Voor 7% gewijzigd door etienne1 op 16-09-2025 11:18 ]
Heeft geen invloed op de garantie van de rest van de autoetienne1 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:17:
[...]
Wel heel wat goedkoper dan 200€ maar wat als de BYD garage dit opmerkt ? Wat dan met de garantie op andere zaken ? En hoe vervang je de batterij op een veilige mannier ?
Veilig vervangen:
Je hebt nodig : steek of ringsleutel 10
De accu zijn 'jasje' uittrekken
eerst min pool losmaken
dan de plus pool losmaken
accu losmaken (2 schroeven onderaan het 'klemprofiel')
oude accu er uit-nieuwe er in
klemprofiel monteren
pluspool aansluiten
minpool aansluiten
accu zijn jasje weer aandoen
klaar!
josje60 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:35:
[...]
Heeft geen invloed op de garantie van de rest van de auto
Veilig vervangen:
Je hebt nodig : steek of ringsleutel 10
De accu zijn 'jasje' uittrekken
eerst min pool losmaken
dan de plus pool losmaken
accu losmaken (2 schroeven onderaan het 'klemprofiel')
oude accu er uit-nieuwe er in
klemprofiel monteren
pluspool aansluiten
minpool aansluiten
accu zijn jasje weer aandoen
klaar!
Past die Yuasa YBX5056 nou honderd procent ?josje60 schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:23:
[...]
Heb de mijne vervangen met een Yuasa YBX5056 (heeft dezelfde maat en verdikkeing aan langzijde)
Heb vandaag https://www.123accu.nl/VMF-53587-540-125-033-S4-030-accu-12V-35Ah-300A-i56720.html geprobeerd, maar de onderrandjes waren hoger dan het origineel, waardoor ik de klem aan de kant van de polen (naar de vooruit toe) niet kon plaatsen. Ik kwam ongeveer 3-4 mm tekort om de gaatjes te alignen.
:strip_exif()/f/image/PIHEafyD2G5mU7oZ0NyODZa1.png?f=user_large)
Weet je of de bovenstaande 100% past ?
Ik heb een https://www.123accu.nl/VM...12V-35Ah-300A-i56720.html
geprobeerd daar waren de randen aan de onderkant net iets te dik om de de accuklem terug te schroeven.
data opgebruiktToinie schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:48:
Hebben jullie hier ook trouwens vaak last van? [Afbeelding]
Krijg ondertussen bijna iedere dag het "no gps" logootje te zien?
Ja, die kan je monteren zonder probleem.Jemboy schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:32:
[...]
Past die Yuasa YBX5056 nou honderd procent ?
Past de Exide Premium accu | EA406 | ook goed??
Volgens een ander forum past de EXide premium EA406 Hij schreef dit:poedy schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:45:
Past de Exide Premium accu | EA406 | ook goed??
Just replaced Atto3 original battery to this one: just make sure it's 406. This one fits right away just plug and play.
40 Ah / 350 A
Nee, nog geen 20MB van de bundel voor de maand gebruikt, dus dat lijkt het niet te zijn. Heb de offline maps even geupdate. Kijken of dat iets doet
Hou de mediaknop eens >10sec ingedrukt.. misschien helpt een soft reset.
@josje60 heb je daar ook een officiële bron van dat een third party accu je garantie behoudt? Of is dit een aanname?
BYD Rotterdam heeft deze destijds vervangen bij ons door deze accu: https://www.landportbv.com/nl/producten/accu-54577/
:strip_exif()/f/image/l02qOqf2NF4eWsmC5Oy3zCiw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l02qOqf2NF4eWsmC5Oy3zCiw.jpg?f=fotoalbum_large)
Jemboy schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:32:
[...]
Past die Yuasa YBX5056 nou honderd procent ?
Heb vandaag https://www.123accu.nl/VMF-53587-540-125-033-S4-030-accu-12V-35Ah-300A-i56720.html geprobeerd, maar de onderrandjes waren hoger dan het origineel, waardoor ik de klem aan de kant van de polen (naar de vooruit toe) niet kon plaatsen. Ik kwam ongeveer 3-4 mm tekort om de gaatjes te alignen.
[Afbeelding]
Aanname, ze vervangen zelf ook met andere merken.logix147 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 18:26:
@josje60 heb je daar ook een officiële bron van dat een third party accu je garantie behoudt? Of is dit een aanname?
En...het enige probleem een gewone standaard 12v accu kan geven is als ze leeg zijn
GPS lijkt me inderdaad los staan van of je nog data over hebt of niet. Het logo voor geen data/internet verbinding hebben ziet er anders uit (het kende wifi logo met een streep erdoor) maar staat wel op dezelfde plek.Toinie schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:54:
Nee, nog geen 20MB van de bundel voor de maand gebruikt, dus dat lijkt het niet te zijn. Heb de offline maps even geupdate. Kijken of dat iets doet
Zoals hieronder voorgesteld kan een soft reset door het indrukken van de media knop wellicht helpen. Als dat niet helpt denk ik toch even contact opnemen met de dealer dan lijkt er gewoon iets mis te zijn met de GPS van je Atto.
*knip*
[ Voor 96% gewijzigd door SatScan op 18-09-2025 14:41 ]
Volgens mij gaat het over de vraag of zelf plaatsen ook garantie bied. Ik denk dat zelf plaatsen van een onderdeel problemen gaat geven.josje60 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:43:
[...]
Aanname, ze vervangen zelf ook met andere merken.
En...het enige probleem een gewone standaard 12v accu kan geven is als ze leeg zijn
Weet iemand hoeveel watt de qi-draadloze oplader heeft ?
15Wetienne1 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:42:
Weet iemand hoeveel watt de qi-draadloze oplader heeft ?
Mede Atto3 berijders, even een checkvraagje aan jullie. Ik reed gisterenavond over de Belgische snelwegen terug naar Nederland en ik had het idee dat de koplampen 'wegzakken' (lichtjes). Wat ik bedoel: zelfs standje 5 0 (5 naar 0 aangepast nav terechte opmerking martinBMW) vond ik gisteren voor de koplamphoogte niet genoeg om voldoende ver te kunnen schijnen. De zijkanten (van het schijnsel) zijn wel voldoende hoog/ver, maar juist in het midden - het gebied op de weg recht vóór je - ontbreekt het mijns inziens aan voldoende hoogte, en is het te donker.
Ik had alleen naast me een passagier, en verder geen lading achterin.
Sowieso leek het me dat de koplamphoogte zichzelf corrigeert, maar ik weet niet of dat überhaupt bestaande functionaliteit in de auto is.
Ik hoor graag jullie ervaringen op dit vlak!
Sowieso leek het me dat de koplamphoogte zichzelf corrigeert, maar ik weet niet of dat überhaupt bestaande functionaliteit in de auto is.
[ Voor 3% gewijzigd door Jaro Nesvadba op 22-09-2025 10:48 ]
Viggens
Allereerst: de koplamp hoogte is niet automatisch - daarom kun je die ook verstellen.Jaro Nesvadba schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:37:
Mede Atto3 berijders, even een checkvraagje aan jullie. Ik reed gisterenavond over de Belgische snelwegen terug naar Nederland en ik had het idee dat de koplampen 'wegzakken' (lichtjes). Wat ik bedoel: zelfs standje 5 vond ik gisteren voor de koplamphoogte niet genoeg om voldoende ver te kunnen schijnen. De zijkanten (van het schijnsel) zijn wel voldoende hoog/ver, maar juist in het midden - het gebied op de weg recht vóór je - ontbreekt het mijns inziens aan voldoende hoogte, en is het te donker.
Je geeft aan dat je die op 5 hebt gezet - dat is het hoogste nummer, voor de hoogste belading - dus eigenlijk de laagst mogelijke stand. Bij aflevering werd mij geadviseerd om stand 1.5 te gebruiken als je er alleen of met twee in zit, zonder bagage. Deze vakantie, met vier personen en volle bagageruimte, heb ik geloof ik stand 4 gebruikt.
Controleer even of de hoogteverstelling werkt - toen ik de auto net had werkte die niet; na de eerste OTA update werkte het wel gewoon.
Hey martinBMW, dank voor je reactie. Ik vergis me en ik zette de hoogte op 0. Je hebt gelijk. En we hebben de hoogte ook versteld onderweg, en daarmee al doende gecontroleerd dat de meest geschikte stand toegepast werd. Ik zal de oorspronkelijk tekst van me effe aanpassen met vermelding!
Het probleem is daarmee nog steeds van toepassing wat mij betreft: de koplamphoogte geeft wat te weinig licht 'in de verte' op de plek -in de eigen rijbaan- waar ik het zou willen.
Het probleem is daarmee nog steeds van toepassing wat mij betreft: de koplamphoogte geeft wat te weinig licht 'in de verte' op de plek -in de eigen rijbaan- waar ik het zou willen.
Viggens
Iemand ooit iets gehoord of online gevonden of er nog een warmtepomp / airco update aan zit te komen na v2.0.0?
Heb zelf ook een mail gestuurd direct na v2.0.0, maar geen reactie met concrete actie.
Deze week gaat de airco weer extra slecht werken, zojuist buiten 15 graden, lekker zonnetje in de auto dus er moet eerder gekoeld worden dan verwarmen. Maar de Atto 3 kiest voor lekker verwarmen.... echt die HVAC engineer bij BYD moet ontslagen worden, hoe kun je dit op basis van buitentemperatuur zo slecht programeren....
Maar goed ik hoop hier nog wat positief nieuws te vinden :-)
Heb zelf ook een mail gestuurd direct na v2.0.0, maar geen reactie met concrete actie.
Deze week gaat de airco weer extra slecht werken, zojuist buiten 15 graden, lekker zonnetje in de auto dus er moet eerder gekoeld worden dan verwarmen. Maar de Atto 3 kiest voor lekker verwarmen.... echt die HVAC engineer bij BYD moet ontslagen worden, hoe kun je dit op basis van buitentemperatuur zo slecht programeren....
Ja wij ondervinden het probleem ook nog steeds.awhatever schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:17:
Iemand ooit iets gehoord of online gevonden of er nog een warmtepomp / airco update aan zit te komen na v2.0.0?
Regelen doet ie blijkbaar enkel op buitentemperatuurjeffreyb84 schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:13:
[...]
Ja wij ondervinden het probleem ook nog steeds.
Hoe kan dat nou bij mij werkt het perfect hier in spanje. Staan jullie instellingen wel goed?jeffreyb84 schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:13:
[...]
Ja wij ondervinden het probleem ook nog steeds.
Is het in Spanje ook onder de 20 graden buiten?taylor schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:07:
[...]
Hoe kan dat nou bij mij werkt het perfect hier in spanje. Staan jullie instellingen wel goed?
[quote]ARvanHAS schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:11:
[...]
Is het in Spanje ook onder de 20 graden
Zeker.
[...]
Is het in Spanje ook onder de 20 graden
Zeker.
Hier ook klachten. In een rit naar Nijmegen vanuit Venray start ik met verwarmen, ergens vind hij dat het nodig is om te gaan koelen en als het te koud is in de auto gaat hij weer verwarmen. Het is echt een fijne auto maar het klimaat is nu echt ruk..
Wel moet ik zeggen dat ik bijna geen last meer heb van ruiten die beslaan.
Wel moet ik zeggen dat ik bijna geen last meer heb van ruiten die beslaan.
Je zo werkt een warmtepomp. Hij verwarmd of koelt.
Het is niet zoals bij een brandstofauto die alleen warmte genereert en met koele buitenlucht wordt gemengd bijvoorbeeld.
Ook ik vindt jet niet optimaal, maar met deze temperaturen werkt het best aardig en blijft er ruimte voor verbetering. Hopelijk komt er snel een update voor.
Het is niet zoals bij een brandstofauto die alleen warmte genereert en met koele buitenlucht wordt gemengd bijvoorbeeld.
Ook ik vindt jet niet optimaal, maar met deze temperaturen werkt het best aardig en blijft er ruimte voor verbetering. Hopelijk komt er snel een update voor.
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
In eerdere software versies deed de warmtepomp het stukken beter. Vermoed door meer buitenlucht bij te mengen, wat wellicht de beslagen ramen tot gevolg heeft.
Maar nu is de lucht of warm of koud, en wordt er voor mijn gevoel te weinig gemixt met buiten.
Jaar geleden besloegen de ramen; maar was de temperatuur stabieler en beter. Enigste nadeel was dat je in de winter wel 23 graden moest kiezen ipv 21 graden, er zat een offset in. Maar wat mij betreft komt de oude warmtepomp software weer terug. Dat gaf mij meer comfort.
Maar nu is de lucht of warm of koud, en wordt er voor mijn gevoel te weinig gemixt met buiten.
Jaar geleden besloegen de ramen; maar was de temperatuur stabieler en beter. Enigste nadeel was dat je in de winter wel 23 graden moest kiezen ipv 21 graden, er zat een offset in. Maar wat mij betreft komt de oude warmtepomp software weer terug. Dat gaf mij meer comfort.
Hebben hier meer mensen ook wel eens last van het feit dat de auto in ICC "schrikt" van schaduw, en hard op de rem gaat wanneer je net achter een andere auto hebt gereden?
Ja idd wel eens remacties die onnodig zijn. De cruisecontrol werkt verder wel prima, maar ik vertrouw niet op de laneassist en de adaptive functie. Meermalen zelf moet ingrijpen om niet de berm in te gaan of een voorganger aan te rijden. Ik heb best sterke zenuwen, maar die worden door het systeem wel op de proef gesteld. En als ik het niet doe grijpt mijn vrouw wel in, maar dan ben ik de pineut😉 Verder nog steeds erg tevreden over de auto hoor en er blijft ruimte voor verbetering!
De adaptieve functie werkt juist erg goed. Rijd bijna altijd op '1 blokje' en in files op '2 blokjes'. Remt keurig optijd en rustig af.. De lane assist... Soms twijfelachtig.Wku schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:56:
Ja idd wel eens remacties die onnodig zijn. De cruisecontrol werkt verder wel prima, maar ik vertrouw niet op de laneassist en de adaptive functie. Meermalen zelf moet ingrijpen om niet de berm in te gaan of een voorganger aan te rijden. Ik heb best sterke zenuwen, maar die worden door het systeem wel op de proef gesteld. En als ik het niet doe grijpt mijn vrouw wel in, maar dan ben ik de pineut😉 Verder nog steeds erg tevreden over de auto hoor en er blijft ruimte voor verbetering!
Er is hier in de buurt 1 plek waar mijn auto altijd een noodstop wilt maken. Hier staat auto's in een bocht geparkeerd en die ziet hij als tegemoetkomend verkeer..
[ Voor 9% gewijzigd door Brojer op 24-09-2025 08:30 ]
BYD Atto 3 / Comfort / Climbing Grey
Zeker, zelfs door de dealer nagekeken en gereset. Vervolgens geven ze aan dat er niets met de verwarming aan de hand is en kreeg ik doodleuk een folder mee hoe een airco werkt. Kom op zeg, wat een prutsers daar in Apeldoorn. Als je de auto voor de tweede keer start, vlak nadat je hem hebt uitgezet werkt de airco aanzienlijk beter dan de eerste keer. Er is gewoon een softwarematig probleem.taylor schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:07:
[...]
Hoe kan dat nou bij mij werkt het perfect hier in spanje. Staan jullie instellingen wel goed?
ICC binnenkort beter...
https://www.fiaregion1.co...uro-ncaps-atto-3-grading/
https://www.fiaregion1.co...uro-ncaps-atto-3-grading/
Laten de byd atto3 rijders de byd routeplanner links leggen en gaan eerder voor abrp of welke andere dan ook?
Nou meer controle op de bestuurder .... dan kun je al te toetsers en bellen niet standaard meer uitzetten.
Ben het compleet niet eens met de testers... de auto rijd zeer veilig en comfortabel... moet je eens met een zgn veilige auto als een Volvo (of talloze andere merken) rijden... sta je om de haverklap om echt niets stil... en piepende banden achter je... En zo kan ik nog wel even doorgaan!
Kan het beter zeker! Ik ben benieuwd naar de situaties waarin BYD Atto3 de rijder in de steek liet qua veiligheid!
Ik heb die ervaring gelukkig niet!
Ik gebruik ABRP al een tijdje met dongle en werkt prima! Je kun je voorkeuren bij welke providers je het liefst (goedkoopste) laad ingeven zodat er in de laadplanning er rekening mee wordt gehouden. Daarnaast is het actueel aangeven of er nog een lader beschikbaar is handig.taylor schreef op zondag 28 september 2025 @ 14:45:
Laten de byd atto3 rijders de byd routeplanner links leggen en gaan eerder voor abrp of welke andere dan ook?
ik vraag mij nog steeds af, waarom het kleine schermpje achter het stuur soms oplicht snachts
er zijn géén autosleutels in de buurt.
hij hangt wel aan de thuislaadpaal,maar er wordt snachts niet geladen(enkel zonne energie)?
hij hangt wel aan de thuislaadpaal,maar er wordt snachts niet geladen(enkel zonne energie)?
Volgens mij wordt de 12v "wakker" gehouden als je hem aan de laadpaal hangt, maar niet laadt. Dat is ook de reden dat mijn 12v steeds leeg loopt. Het kleine schermpje zit ook op de 12v accu, dus ik kan me voorstellen dat deze hierdoor af en toe getriggerd/aangezet wordt?evjo schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:55:
ik vraag mij nog steeds af, waarom het kleine schermpje achter het stuur soms oplicht snachts
Elke moderne auto werkt met een TCU - die zorgt ervoor dat o.a. de cijfertjes en data die voor het bedrijf interessant zijn op de centrale database terecht komt.
Dit is ook gelijk de reden dat je geen eigen simkaart kunt gebruiken, want vermoedelijk zit die reeks niet gekoppeld aan wat er verwacht wordt vanuit de serverkant. Zover ik weet staan deze units voor de EU in Frankrijk, Parijs voor BYD EU.
Dat er dan bepaalde onderdelen wakker worden van de auto is ook logisch want de boordcomputer bijvoorbeeld wordt wakker met de 12v accu en niet met de accu die onder de auto hangt.
Zelfs al hang je de auto aan de wifi dan zal die nog via de 4G iets van data verzenden om o.a. de aansturing van de app te regelen.
Dit is ook gelijk de reden dat je geen eigen simkaart kunt gebruiken, want vermoedelijk zit die reeks niet gekoppeld aan wat er verwacht wordt vanuit de serverkant. Zover ik weet staan deze units voor de EU in Frankrijk, Parijs voor BYD EU.
Dat er dan bepaalde onderdelen wakker worden van de auto is ook logisch want de boordcomputer bijvoorbeeld wordt wakker met de 12v accu en niet met de accu die onder de auto hangt.
Zelfs al hang je de auto aan de wifi dan zal die nog via de 4G iets van data verzenden om o.a. de aansturing van de app te regelen.
We zijn voor onze Atto 3 op zoek naar een hondenrek om de achterbak te scheiden van de rest van de auto. Wie heeft er een suggestie voor een rek dat goed past?
Deze misschien? (weet niet of deze in NL te koop is)jvdmeer schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:48:
We zijn voor onze Atto 3 op zoek naar een hondenrek om de achterbak te scheiden van de rest van de auto. Wie heeft er een suggestie voor een rek dat goed past?
https://www.guardsmandogg...-category/byd/byd-atto-3/
Deze past waarschijnlijk ook:
https://carpoint.nl/produ...ersal-dog-guard-with-mesh
Heeft er iemand ervaring met het kijken van bijvoorbeeld Youtube filmpjes tijdens het rijden ? Welke box/adapter is de beste ? Het is voor de kinderen soms wat bezig te houden tijdens een langere rit.
https://www.caraudiogigan...carplay-4-gb-android-auto hoor ik veel goede dingen over?etienne1 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:43:
Heeft er iemand ervaring met het kijken van bijvoorbeeld Youtube filmpjes tijdens het rijden ? Welke box/adapter is de beste ? Het is voor de kinderen soms wat bezig te houden tijdens een langere rit.
Alvast dank.Toinie schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:30:
[...]
https://www.caraudiogigan...carplay-4-gb-android-auto hoor ik veel goede dingen over?
Ik kreeg vandaag een melding dat de online functies van de auto binnenkort komen te vervallen -navigatie, verkeersinformatie en zo. Volgende maand is de auto twee jaar oud. Is er iemand die weet hoe dit verder gaat ?
Geen melding ontvangen voor mijn 26 maanden oude Atto3martinBMW schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:41:
Ik kreeg vandaag een melding dat de online functies van de auto binnenkort komen te vervallen -navigatie, verkeersinformatie en zo. Volgende maand is de auto twee jaar oud. Is er iemand die weet hoe dit verder gaat ?
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Hier ook niets 27 mnd in het bezit/martinBMW schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:41:
Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3
Al de 2 jaars service by BYD gehad ? (dan krijg je waarschijnlijk verlenging)martinBMW schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:41:
Dit is wel heel vreemd dat ze na twee jaar stoppen met een dienstverlening dus dan is de interne routeplanner niks meer waard.josje60 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:58:
[...]
Al de 2 jaars service by BYD gehad ? (dan krijg je waarschijnlijk verlenging)
De auto heeft in mei de 30k beurt gehad.josje60 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:58:
[...]
Al de 2 jaars service by BYD gehad ? (dan krijg je waarschijnlijk verlenging)
Ik had via het contact formulier navraag gedaan bij Louwman en de kreeg vandaag het volgende antwoord:
Hi Martin,
Ik heb contact gehad met BYD Europe en er komt een mogelijkheid in de BYD app om data bij te kopen.
De verwachting is dat deze optie vanaf november beschikbaar zal zijn.
Ik wil je vragen om de app hiervoor dus even goed in de gaten te houden.
Mochten er nog vragen zijn hoor ik dat graag!
Met vriendelijke groet,
Kyara