Zal in België wel ook zo zijn.logix147 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:59:
[...]
conformiteit is ook een recht hier in Nederland. Alleen dat krijg je niet zomaar helaas.
Ja dat weet ik van de grote batterij.. de loodzuur is toch maar een gewone batterij die in elke auto zit, ik heb steeds meer dan 8j gedaan met zulk een batterij in gewone auto'stimetraveler schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:44:
[...]
8 jaar garantie geldt voor de lpf batterij, een loodzuur 12V accu gaat zo’n 2-3 jr mee.
Agm en Gel accu’s kunnen 5-6 jaar meegaan maar zijn ook beduidend duurder.
Garantie 1/2 jaar.. ik ga geen 250,- euro betalen terwijl het ook voor 90,- kan.logix147 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:26:
@patje0010 Als je weet hoeveel BYDs er van de band afrollen dan kan het voorkomen dat een percentage hier last van heeft. Ook al zou dat bijv. 0,1% zijn dan heb je het al snel over enorme aantallen op dit soort bedrijven.
Persoonlijk maak ik mezelf er niet zo druk om, als het onder garantie vervangen word mogen ze erin hangen wat ze willen + pechhulp is ook hun eigen probleem dus mja als die over 2 jaar weer zo doet dan pak ik gewoon mijn huidige conversatie met de garage erbij. Daarom doe ik alles per mail - maar tot heden bij Louwman altijd netjes behandeld geweest dus verwacht daar eigenlijk geen issues mee.
Zie eerder berichten hier. Op mijn vraag aan BYD Eindhoven werd bevestigd dat het NIET onder de garantie valt. Daar kun het gesprek over aangaan met het consumentenrecht in de hand maar daar had ik geen zin in. Geen gezeur en in een 15m eruit en nieuwe erin incl. koffie met een koekje
Auto is anderhalf jaar oud met 18k op de teller, een andere dealer had dit gratis vervangen voor auto's niet ouder dan 2jaar. Is gewoon een structureel issue met deze batterijen.
mc2
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+
Blijkbaar bij BYD Utrecht rond de 90 €. Zie vorige posts.SatScan schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:10:
[...]
Garantie 1/2 jaar.. ik ga geen 250,- euro betalen terwijl het ook voor 90,- kan.
Zie eerder berichten hier. Op mijn vraag aan BYD Eindhoven werd bevestigd dat het NIET onder de garantie valt. Daar kun het gesprek over aangaan met het consumentenrecht in de hand maar daar had ik geen zin in. Geen gezeur en in een 15m eruit en nieuwe erin incl. koffie met een koekje
Auto is anderhalf jaar oud met 18k op de teller, een andere dealer had dit gratis vervangen voor auto's niet ouder dan 2jaar. Is gewoon een structureel issue met deze batterijen.
mc2
Als ze daar 2 autos van mij in onderhoud willen, dan mogen ze best conformiteit leveren maar dat is m2c
Ja dat las ik om niet vervelend te doen... maar dan zou ik die rekening wel eens willen zien.etienne1 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:15:
[...]
Blijkbaar bij BYD Utrecht rond de 90 €. Zie vorige posts.
Daar hebben andere dan ook wat aan! Kan niet zijn dat alle dealers andere prijzen hanteren voor hetzelfde euvel.
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+
Hoe zit het met de garantie op de 12v accu ?josje60 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:35:
[...]
Heeft geen invloed op de garantie van de rest van de auto
Veilig vervangen:
Je hebt nodig : steek of ringsleutel 10
De accu zijn 'jasje' uittrekken
eerst min pool losmaken
dan de plus pool losmaken
accu losmaken (2 schroeven onderaan het 'klemprofiel')
oude accu er uit-nieuwe er in
klemprofiel monteren
pluspool aansluiten
minpool aansluiten
accu zijn jasje weer aandoen
klaar!
twee jaaretienne1 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:49:
[...]
Hoe zit het met de garantie op de 12v accu ?
Vraagje, heeft iemand ooit een fatsoenlijk antwoord gehad op de klachten over de verwarming/airco/warmtepomp met software versie v2.0.0 ?
Is er zicht op een OTA update?
Ik heb helaas twee keer geen reactie ontvangen.
Nu met de koude buitentemperaturen wordt het binnen alsnog 24 a 25 graden, met de instelling op 18 graden en de automatische comfort regeling. Dus aan warmte geen gebrek, maar het werkt dus nog altijd erg slecht voor een dergelijke auto.
De temperatuur kun je aflezen in de app direct na het sluiten van de auto. De telefoon app laat je in het airco scherm de binnen temperatuur in de auto uitlezen. (heb de binnen temperatuur meetwaarde in de auto zelf nog niet gevonden). Ook mijn eigen gevoel geeft duidelijk aan (na een rit van een uur) dat het heeeel veel warmer is dan 18 graden...
Nu met de koude buitentemperaturen wordt het binnen alsnog 24 a 25 graden, met de instelling op 18 graden en de automatische comfort regeling. Dus aan warmte geen gebrek, maar het werkt dus nog altijd erg slecht voor een dergelijke auto.
De temperatuur kun je aflezen in de app direct na het sluiten van de auto. De telefoon app laat je in het airco scherm de binnen temperatuur in de auto uitlezen. (heb de binnen temperatuur meetwaarde in de auto zelf nog niet gevonden). Ook mijn eigen gevoel geeft duidelijk aan (na een rit van een uur) dat het heeeel veel warmer is dan 18 graden...
Nee, ook totaal geen reactie gekregen. Ook geen ontvangstbevestiging.awhatever schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:05:
Vraagje, heeft iemand ooit een fatsoenlijk antwoord gehad op de klachten over de verwarming/airco/warmtepomp met software versie v2.0.0 ?
Met een beetje spelen lukt het me wel om een aangename temperatuur te houden. Nu het kouder wordt is dat ook makkelijker. Als het zonnetje schijnt en er gekoeld moet worden zet ik de airco op de ECO stand. Als je hem dan op 20 zet blijft hij koelen, maar op 22 of 23 vindt ik het wel aangenaam blijven.
Voor verwarmen zet ik hem juist op comfort. Dan blijft hij verwarmen, maar met de temperatuur op 18 vind ik het wel aangenaam.
Een paar weken geleden moest ik soms tijdens een rit wisselen tussen ECO en comfort, dat hoeft nu het kouder is gelukkig niet meer.
Is wel behelpen, maar ja beter dan een raampje open zetten
Hier hetzelfde geval, wat mij opvalt is dat wanneer ik sochtend de auto start en weer uit zet na bijvoorbeeld 10minuten, dan doet de airco wel goed als ik hem daarna wederom start.dixet schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:47:
[...]
Nee, ook totaal geen reactie gekregen. Ook geen ontvangstbevestiging.
Met een beetje spelen lukt het me wel om een aangename temperatuur te houden. Nu het kouder wordt is dat ook makkelijker. Als het zonnetje schijnt en er gekoeld moet worden zet ik de airco op de ECO stand. Als je hem dan op 20 zet blijft hij koelen, maar op 22 of 23 vindt ik het wel aangenaam blijven.
Voor verwarmen zet ik hem juist op comfort. Dan blijft hij verwarmen, maar met de temperatuur op 18 vind ik het wel aangenaam.
Een paar weken geleden moest ik soms tijdens een rit wisselen tussen ECO en comfort, dat hoeft nu het kouder is gelukkig niet meer.
Het ironische is wel dat vorig jaar toen we de huidige auto ophaalden, de ramen maar bleven beslaan, en nu een jaar later en vele werkplaatsbezoeken later zitten we nog steeds met dezelfde shit.
Ook toen we vorige week vanuit Zeeland naar huis reden viel het mij op dat de airco na +- 45 minuten wel goed begon te doen. Ik hoorde ook dat de luchtstroom ineens veel actiever werd.
Het ergste vind ik gewoon dat Byd Apeldoorn aangeeft dat dit een gebruikersfout is en dat het niet aan de auto ligt ondanks dat er zoveel mensen zijn die dezelfde problemen ondervinden.
Vorig jaar November hebben we onze Byd opgehaald en toen we op de snelweg reden in de sneeuw besloegen alle ramen. Vervolgens vele updates, werkplaatsen bezoeken later zitten we nog steeds met hetzelfde probleem. Wat daarbij wel gezegd moet worden is dat het niet bij iedere software update even "erg" is geweest.
[ Voor 18% gewijzigd door jeffreyb84 op 04-11-2025 14:37 ]
Klimaat klachten hier ook nog steeds, op eco wordt het niet warm en op comfort wordt het veel te heet waarbij op 18 graden net te doen is. Donderdag weer onderhoud en updates die klaar staan dus ben benieuwd of er iets voor het klimaat bij zit.dixet schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:47:
[...]
Nee, ook totaal geen reactie gekregen. Ook geen ontvangstbevestiging.
Beslaan van de ruiten heb ik weinig last meer van, alleen bij stil zetten bij regen dan beslaat hij nog maar dat is op te lossen door de auto na vergrendelen kort te openen en weer te sluiten.
Dit heb ik ook gehad. Bij mij was de oplossing om in de klimaatinstellingen de ‘automatische recirculatie bij parkeren’ uit te zetten. Of iets wat er op lijkt zo ongeveer.jeffreyb84 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:01:
[...]
Vorig jaar November hebben we onze Byd opgehaald en toen we op de snelweg reden in de sneeuw besloegen alle ramen. Vervolgens vele updates, werkplaatsen bezoeken later zitten we nog steeds met hetzelfde probleem.
Sindsdien heb ik er geen last meer van.
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Even voor mijn begrip: waar wordt hier dan concreet naar verwezen door BYD Apeldoorn?jeffreyb84 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:01:
[...] dat dit een gebruikersfout is en dat het niet aan de auto ligt [...]
Viggens
Zit hier in Eindhoven bij BYD en die bevestigen dat het in de nieuwe software zit. Ze kunnen hem terug zetten naar de oude versie en dan heb je deze klachten niet meer (niet dat toen het klimaat perfect was). Dan uiteraard ook de oude lay-out.Jaro Nesvadba schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:17:
[...]
Even voor mijn begrip: waar wordt hier dan concreet naar verwezen door BYD Apeldoorn?
Zou er een nadeel aan terugzetten ? Welke versie is dit dan ?Ajs.rutten schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:51:
[...]
Zit hier in Eindhoven bij BYD en die bevestigen dat het in de nieuwe software zit. Ze kunnen hem terug zetten naar de oude versie en dan heb je deze klachten niet meer (niet dat toen het klimaat perfect was). Dan uiteraard ook de oude lay-out.
Er zijn om te beginnen 2 soorten updates eigenlijk. Die van de auto zelf en die van het Android OS onderliggend. Ik denk dat je enige probleem mogelijk kan zijn dat je mobiele app niet goed functioneert met een oud-of-date OS in de auto.
Een officiële lijst zal lastig zijn, want automerken zijn heel terughoudend in hun software updates publiceren.
Ikzelf heb er niet zo'n enorme last van, maar ik heb morgen zelf onderhoud dus ik zal eens informeren bij de garage hoe het ervoor staat. Hier staat die default op 18 graden en icm stoelverwarming gaat het best ok. Het enige wat ik irritant vind is dat net zoals vandaag en gisteren, dan gaat die 'warmte' aanjagen, terwijl je eigenlijk alleen lucht wil.
Ik zal het antwoord wel even hier delen, wellicht dat ik nog iemand bij Europe te pakken krijg die weten vaak meer.
Een officiële lijst zal lastig zijn, want automerken zijn heel terughoudend in hun software updates publiceren.
Ikzelf heb er niet zo'n enorme last van, maar ik heb morgen zelf onderhoud dus ik zal eens informeren bij de garage hoe het ervoor staat. Hier staat die default op 18 graden en icm stoelverwarming gaat het best ok. Het enige wat ik irritant vind is dat net zoals vandaag en gisteren, dan gaat die 'warmte' aanjagen, terwijl je eigenlijk alleen lucht wil.
Ik zal het antwoord wel even hier delen, wellicht dat ik nog iemand bij Europe te pakken krijg die weten vaak meer.
Er zaten ook wat rijgedrag aanpassingen in, zoals automatisch afremmen in bochten bij gebruik van de ACC en soepelere werking van de ACC, CC. Die zal je dan kwijt zijn.etienne1 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:26:
[...]
Zou er een nadeel aan terugzetten ? Welke versie is dit dan ?
Zie Ajs.rutten in "Het grote BYD Atto 3 topic"
Wij zijn meerdere keren met de auto terug geweest naar de dealer Apeldoorn) aangezien ze het maar niet voor elkaar kregen om het probleem op te lossen. Zoals in mijn eerdere reactie aangegeven gaat de airco vaak wel beter werken naar verloop van tijd. Of na meerdere keren starten. Om bij de dealer te komen moeten wij een uur rijden, negen van de tien keer speelt het probleem dan al niet meer of is het minder erg. Ook is men aan het testen geweest om te kijken of ze het probleem kunnen reproduceren. Helaas was het op dat moment kouder dan 16 graden, de airco lijkt dan te werken maar hij geeft alleen de lucht van buiten door. Ik heb aangekaart dat er meerdere mensen zijn die dezelfde problemen ondervinden. Men zegt glashard dat er geen problemen bekend zijn. Toen we de laatste keer, en voor de derde keer de auto brachten en ze niets konden vinden kregen we een briefje mee waarin door de anwb werd uitgelegd hoe een airco werkt. We rijden nu een jaar in de auto maar ik vind het ronduit schandalig dat er nog steeds geen oplossing is. Ook merk je bij de garage die het onderhoud uitvoert dat men gewoon onvoldoende kennis heeft van dit type auto.Jaro Nesvadba schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:17:
[...]
Even voor mijn begrip: waar wordt hier dan concreet naar verwezen door BYD Apeldoorn?
Dit is heel erg verontrustend. Zou dit voor elke garage zo zijn ?jeffreyb84 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:44:
[...]
Ook merk je bij de garage die het onderhoud uitvoert dat men gewoon onvoldoende kennis heeft van dit type auto.
Als je een uur naar Apeldoorn moet, dan kan je ook denk ik naar Meppel, Lelystad of zelfs Utrecht. Als ik de kaart van onderhoudspartners bekijk zou je alleen in Noorden van NL mja, best fubared zijn met AMS-GRO als nabije punten. https://www.byd.com/nl/find-storejeffreyb84 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 14:44:
[...]
Wij zijn meerdere keren met de auto terug geweest naar de dealer Apeldoorn)
Officieel zijn de eerste 4 punten volgens mij AMS - RDM - EHV en UTR ... als ik me dat goed herinner. Ik heb alleen contact gehad met AMS/RDM en EHV.
Totaal geen last met de airco haal hem eens van de eco stand af. En de airco het laten regelen het is climate control hij blaast af en toe warme of dan weer een beetje koude lucht erdoor heen. Dit heb ik bij alle auto's gehad ik ben geen voorstander van eco instellingen dat functioneerd nergens op.
Rijd jij wel een Atto3 dan, het is mij nl. opgevallen dat ook niet Atto3 rijders hier wel eens reageren en helaas is het wel zo dat niet allle BYD types dezelfde software en zeker niet dezelfde hardware hebben. Ze reageren dus ook niet per se hetzelfde op instellingen.taylor schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:27:
Totaal geen last met de airco haal hem eens van de eco stand af. En de airco het laten regelen het is climate control hij blaast af en toe warme of dan weer een beetje koude lucht erdoor heen. Dit heb ik bij alle auto's gehad ik ben geen voorstander van eco instellingen dat functioneerd nergens op.
Wat betreft de AC is het gewoon zo dat sinds de laatste update deze anders, onjuist, reageert. Je kunt gerust vaststellen dat de buitentemperatuur wordt meegenomen in de bepaling van het bereiken van de gewenste binnentemperatuur en dat dat gewoon fout gaat. Dat is geen mening maar een feit. Dat individuele instellingen hier iets aan kunnen veranderen snap ik ook, maar BYD heeft gewoon software uitgeleverd die op dit punt een duidelijke bug bevat en ik hoop dat ze die snel oplossen.
Zelfs een auto van 20 jaar geleden regelde de temperatuur beterJePevV schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:13:
[...]
Rijd jij wel een Atto3 dan, het is mij nl. opgevallen dat ook niet Atto3 rijders hier wel eens reageren en helaas is het wel zo dat niet allle BYD types dezelfde software en zeker niet dezelfde hardware hebben. Ze reageren dus ook niet per se hetzelfde op instellingen.
Wat betreft de AC is het gewoon zo dat sinds de laatste update deze anders, onjuist, reageert. Je kunt gerust vaststellen dat de buitentemperatuur wordt meegenomen in de bepaling van het bereiken van de gewenste binnentemperatuur en dat dat gewoon fout gaat. Dat is geen mening maar een feit. Dat individuele instellingen hier iets aan kunnen veranderen snap ik ook, maar BYD heeft gewoon software uitgeleverd die op dit punt een duidelijke bug bevat en ik hoop dat ze die snel oplossen.
Ja een atto3.JePevV schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:13:
[...]
Rijd jij wel een Atto3 dan, het is mij nl. opgevallen dat ook niet Atto3 rijders hier wel eens reageren en helaas is het wel zo dat niet allle BYD types dezelfde software en zeker niet dezelfde hardware hebben. Ze reageren dus ook niet per se hetzelfde op instellingen.
Maar waarom zou je wachten en hopen op een oplossing als je het zelf kunt veranderen met een individuele instelling?JePevV schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:13:
[...]
Dat individuele instellingen hier iets aan kunnen veranderen snap ik ook, maar BYD heeft gewoon software uitgeleverd die op dit punt een duidelijke bug bevat en ik hoop dat ze die snel oplossen.
Geniet ervan!
Omdat dat ding >40.000 euro kost… met de slechtst werkende airco/verwarming van alle auto’s die ik gehad heb… voor dat bedrag wil ik niet aan de knoppen hoeven draaien.timetraveler schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:16:
[...]
Maar waarom zou je wachten en hopen op een oplossing als je het zelf kunt veranderen met een individuele instelling?
Geniet ervan!
Ja er zijn work arrounds, maar ik adviseer iedereen die voor 40k hogere verwachtingen heeft geen BYD te nemen.
Om ook maar even in te haken op alle problemen rondom de AC:
Ik merk zelf weinig van de problemen, heb de Atto sinds maart 2023 en er zijn updates geweest waarbij de AC het echt nog heel veel slechter deed (dus er is een stijgende lijn i guess).
Ik heb dus geen last, maar ik verwarm/koel de auto wel ALTIJD voor, heb deze instelling op 20 minuten staan. Daarnaast temperatuur op 24. Merk wel dat je de Atto op een wat hogere temperatuur moet zetten dan ik bij andere auto's was gewend om het niet te koud te hebben.
Zoals meerdere mensen hier al hebben gezegd lijkt de AC het beter te gaan naarmate hij langer bezig is, dus het even een tijdje vast laten acclimatiseren van de auto, zoals ik doe, helpt denk ik?
En daarnaast met de dalende temperaturen kan ik het iedereen aanraden om in een lekker voorverwarmde auto te stappen met de stoel ook vast warm
Ik merk zelf weinig van de problemen, heb de Atto sinds maart 2023 en er zijn updates geweest waarbij de AC het echt nog heel veel slechter deed (dus er is een stijgende lijn i guess).
Ik heb dus geen last, maar ik verwarm/koel de auto wel ALTIJD voor, heb deze instelling op 20 minuten staan. Daarnaast temperatuur op 24. Merk wel dat je de Atto op een wat hogere temperatuur moet zetten dan ik bij andere auto's was gewend om het niet te koud te hebben.
Zoals meerdere mensen hier al hebben gezegd lijkt de AC het beter te gaan naarmate hij langer bezig is, dus het even een tijdje vast laten acclimatiseren van de auto, zoals ik doe, helpt denk ik?
En daarnaast met de dalende temperaturen kan ik het iedereen aanraden om in een lekker voorverwarmde auto te stappen met de stoel ook vast warm
Ik heb het al te warm op instelling 18 graden bij vertrek. Maar na een 20tal minuten rijden wordt de temperatuur okRedDevilHG schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:39:
Om ook maar even in te haken op alle problemen rondom de AC:
24 gradenRedDevilHG schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:39:
Daarnaast temperatuur op 24.
Sinds software versie 2.0.0 is mijn instelling 18 graden in de winter in de comfort stand. Na een rit van een uur wordt zelfs de 18 graden soms aan de te warme kant. Op korte ritten merk je het niet echt.
Vreemd verschil, wellicht andere software versie of de "nieuwe" Atto 3?
Hmm geen idee ik heb op 24 graden dat ie geregeld even een lekker koel briesje geeft, en voor de rest vooral gewoon heel stabiel is in de temperatuur regeling. Ik heb het snel warm maar ervaar dat dus eigenlijk totaal niet bij mijn Atto. Ik heb de AC ook gewoon in comfort en op de automatische stand staan, dus ik zit er zelf weinig aan te klungelen.awhatever schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:00:
[...]
24 gradendat was voor mij een instelling van voor software versie v2.0.0. Met oudere software versies wisselde ik in de winter tussen de 23 en 24 graden.
Sinds software versie 2.0.0 is mijn instelling 18 graden in de winter in de comfort stand. Na een rit van een uur wordt zelfs de 18 graden soms aan de te warme kant. Op korte ritten merk je het niet echt.
Vreemd verschil, wellicht andere software versie of de "nieuwe" Atto 3?
Ik weet niet of de "oudere" Atto's zoals de mijne misschien andere onderdelen hebben voor de AC en dat dat effect kan hebben?
Dat koele briesje is juist goed en hij geeft ook af een toe een warm briesje nogmaals ik heb er geen problemen mee. En misschien komt het dat het via een warmtepomp werkt.RedDevilHG schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:14:
[...]
Hmm geen idee ik heb op 24 graden dat ie geregeld even een lekker koel briesje geeft, en voor de rest vooral gewoon heel stabiel is in de temperatuur regeling. Ik heb het snel warm maar ervaar dat dus eigenlijk totaal niet bij mijn Atto. Ik heb de AC ook gewoon in comfort en op de automatische stand staan, dus ik zit er zelf weinig aan te klungelen.
Ik weet niet of de "oudere" Atto's zoals de mijne misschien andere onderdelen hebben voor de AC en dat dat effect kan hebben?
Zet het eens allen op 20° en blijf er eens vanaf, het heet niet voor niets Automatic Climatisation.
Meeste mensen stappen in de auto en draaien het hoger, dan weer lager omdat het te warm wordt, dan weer.......
Dan heb je niet eens een koel briesje, dan weer eens een warm briesje.
Afblijven zeg ik 😅
Meeste mensen stappen in de auto en draaien het hoger, dan weer lager omdat het te warm wordt, dan weer.......
Dan heb je niet eens een koel briesje, dan weer eens een warm briesje.
Afblijven zeg ik 😅
[ Voor 13% gewijzigd door patje0010 op 10-11-2025 15:55 ]
De ervaringen zijn blijkbaar erg wisselend.
Ik blijf overal af, en laat hem op 18 graden auto comfort stand staan.
Echter daarmee wordt het dus 24 a 25 graden in mijn Atto 3…
Telefoon app geeft het ook alsvolgt weer. Dit is na een rit van 50minuten. Ik ervaar geen koude en warme briesjes, gewoon warme lucht op automatisch ventilator standje 3 of 4 ( ook te hoog naar mijn mening )
Telefoon app geeft het ook alsvolgt weer. Dit is na een rit van 50minuten. Ik ervaar geen koude en warme briesjes, gewoon warme lucht op automatisch ventilator standje 3 of 4 ( ook te hoog naar mijn mening )
Bij mij is het net zo. Alleen wordt het na +/- 20 minuten aangenamer.awhatever schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:11:
De ervaringen zijn blijkbaar erg wisselend.
[Afbeelding]
Nogmaals het is een warmtepomp vergelijk het met een split unit airco. Ook bij mij thuis blaast hij soms koude lucht.
Ja maar: Jij hebt bij je thuis geen menging van buitenlucht om het binnenklimaat aangenaam te houden zonder te wisselen tussen koude of warme aanvoer, een auto kan dit wel. Het lijkt dat sommige wagens dit niet doen.taylor schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:58:
Nogmaals het is een warmtepomp vergelijk het met een split unit airco. Ook bij mij thuis blaast hij soms koude lucht.
Bij mij komt er gewoon een warme of minder warme lucht uit de openingen, naargelang de gewenste temperatuur op standje automatisch 1 of 2. Bij regenweer draait de ventilator soms wat sneller, en komt er meer lucht aan de vooruit vrij om aandamping te voorkomen waarschijnlijk, dus ja gaat goed op automatisch, voor mij dan toch.
Wat de oorzaak is dat de ene wel en de andere niet goed werkt is een raadsel.
Benieuwd of bij de volgende update jullie gaan geholpen zijn.
Inderdaad, dat is precies wat er sinds OTA v2.0.0 bij mij misloopt: de menging van buitenlucht.
Mijn Atto 3 (mei 2023) vertoont hetzelfde gedrag, zodra de verwarmingsmodus van de warmtepomp actief wordt, loopt de binnentemperatuur structureel te hoog op, ver boven het ingestelde setpoint. Dit gebeurt en gaat dus mis nu bij 10 graden, maar dus ook bij buiten 18 a 19 graden (dicht bij het setpoint).
Mijn Atto 3 (mei 2023) vertoont hetzelfde gedrag, zodra de verwarmingsmodus van de warmtepomp actief wordt, loopt de binnentemperatuur structureel te hoog op, ver boven het ingestelde setpoint. Dit gebeurt en gaat dus mis nu bij 10 graden, maar dus ook bij buiten 18 a 19 graden (dicht bij het setpoint).
Bij mij idem zoals hier beschreven.awhatever schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:11:
Inderdaad, dat is precies wat er sinds OTA v2.0.0 bij mij misloopt: de menging van buitenlucht.
Ik vermoed dat bij warmtepomp verwarming het heel lastig is om een constante temperatuur te bereiken. Als ik kijk hoe mijn airco verwarmt is dat ook redelijk af en aan, wel wordt de ventilator snelheid wat minder als de set temp wordt bereikt, maar het beïnvloeden van de temperatuur van de warme uitgeblazen lucht tov de temp in de ruimte lijkt vrij tricky te zijn. Het is bijna alsof het binair aan/uit is.awhatever schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:11:
Hoe zou dat bij bijv. Tesla zijn vraag ik me af.olafmol schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:58:
[...]
Ik vermoed dat bij warmtepomp verwarming het heel lastig is...
Zo te zien wel wat beter:etienne1 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:35:
[...]
Hoe zou dat bij bijv. Tesla zijn vraag ik me af.
Nee deze "bug{" van de airco zat er al in sinds de 1e batch.olafmol schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:58:
[...]
Ik vermoed dat bij warmtepomp verwarming het heel lastig is om een constante temperatuur te bereiken. Als ik kijk hoe mijn airco verwarmt is dat ook redelijk af en aan, wel wordt de ventilator snelheid wat minder als de set temp wordt bereikt, maar het beïnvloeden van de temperatuur van de warme uitgeblazen lucht tov de temp in de ruimte lijkt vrij tricky te zijn. Het is bijna alsof het binair aan/uit is.
Hoe weet ik dat.?Hallo allemaal ik zat in de 1e batch van 200 auto's samen met een collega van mij.
Ja de Airco functie is gefixt na 3 maanden met een software update -> Warmtepomp blies warme lucht naar binnen.
Vorig jaar is er een update uitgebracht waarbij de verwarming omgezet werd naar -> je moet de airco knop ook aanzettten om binnen te verwarmen
Met software versie 2.0 is het weer terug bij af.
Heb hier al melding van gemaakt en 16 dec voor onderhoud naar BYD Amsterdam
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Klopt het functioneert compleet anders dan een conventionele airco,climate control. Het is bijna één op één als bij split units.olafmol schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:58:
[...]
Ik vermoed dat bij warmtepomp verwarming het heel lastig is om een constante temperatuur te bereiken. Als ik kijk hoe mijn airco verwarmt is dat ook redelijk af en aan, wel wordt de ventilator snelheid wat minder als de set temp wordt bereikt, maar het beïnvloeden van de temperatuur van de warme uitgeblazen lucht tov de temp in de ruimte lijkt vrij tricky te zijn. Het is bijna alsof het binair aan/uit is.
Ja en neen, zoals gezegd word er buitenlucht gemixt om een gewenste luchtstroom te bekomen voor de ingestelde temperatuur.taylor schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:00:
[...]
Klopt het functioneert compleet anders dan een conventionele airco,climate control. Het is bijna één op één als bij split units.
Ik denk toch niet dat jou thuis split unit vanzelf de buitendeur opendoet om aan de gewenste binnentemperatuur te bekomen?
Bij mij werkt het bv wel.
Weet iemand hoe het zit met de kofferruimte van de Atto 3? Ik las eerst 440 liter. Nu lees ik op de website van BYD (en nog een aantal internationale websites) 555 liter (dat is behoorlijk meer). Het gaat dan om de 2025 versie.
Is dat niet het verschil tussen laadvloer verlaagd en laadvloer vlak?BlakeNL schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:53:
Weet iemand hoe het zit met de kofferruimte van de Atto 3? Ik las eerst 440 liter. Nu lees ik op de website van BYD (en nog een aantal internationale websites) 555 liter (dat is behoorlijk meer). Het gaat dan om de 2025 versie.
edit: ja dus:
[ Voor 18% gewijzigd door dixet op 19-11-2025 08:26 ]
Heb je dit nog weleens getest toevallig?avdl72 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:50:
Ik heb deze gekocht en standaard in de auto liggen.
Nog niet nodig gehad, en weet ook niet hoe ik hem zou kunnen testen.
FNNEMGE Auto Starthulp Powerbank... https://www.amazon.nl/dp/B08BG6KDFT?ref=ppx_pop_mob_ap_share
is 500A wel voldoende?Fableonian schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:01:
[...]
Heb je dit nog weleens getest toevallig?