Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:14
Bij mijn Atto 3 heeft de 2.0 update een erg negatieve uitwerking op de audio kwaliteit gehad. Het geluid klinkt nu veel holler en de punch is uit de bas verdwenen. Proberen te herstellen maar geen instelling heeft tot nu toe tot het gewenste effect geleidt.... balen... Was juist zeer tevreden over de audio. Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Rob SOS schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 21:54:
Bij mijn Atto 3 heeft de 2.0 update een erg negatieve uitwerking op de audio kwaliteit gehad. Het geluid klinkt nu veel holler en de punch is uit de bas verdwenen. Proberen te herstellen maar geen instelling heeft tot nu toe tot het gewenste effect geleidt.... balen... Was juist zeer tevreden over de audio. Iemand dezelfde ervaring?
Klopt dit heb ik ook. Ik heb hem nu op Live nog wat gezet en dat was al iets beter. Maar nig te weinig geluisterd om goed te kunnen beoordelen.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
avdl72 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 23:05:
[...]

Klopt dit heb ik ook. Ik heb hem nu op Live nog wat gezet en dat was al iets beter. Maar nig te weinig geluisterd om goed te kunnen beoordelen.

PS deze heb ik gevonden en ga ik proberen... wie weet...
PPS heeft iemand een foto van de instellingen voor de update??
Hier ook hetzelfde... kwaliteit van het geluid is een stuk minder.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQ9LCQMuI4Y5QEt6XmRKSdavQCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kpVriJIMGcmgY9ShAOubvIGz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door SatScan op 19-07-2025 10:03 ]

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 13:19
SatScan schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:45:
[...]

Hier ook hetzelfde... kwaliteit van het geluid is een stuk minder.
Op naar een volgende update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11:28
Hier nog steeds geen update. Is het wel verstandig om hem uit te voeren als hij er is?

Geluid is minder begrijp ik, maar wat doet de airco nu? En de nieuwe ACC?

BYD Atto 3 / Comfort / Climbing Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
Brojer schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 10:09:
Hier nog steeds geen update. Is het wel verstandig om hem uit te voeren als hij er is?

Geluid is minder begrijp ik, maar wat doet de airco nu? En de nieuwe ACC?
Zeker doen, de auto heeft nog niet zo fijn gereden als met de v2.0
Je kunt nu ook de CC per KM instellen dmv vasthouden regelingsknop...
Rijd heel rustig en fijn in druk verkeer, de ACC remt veel meer gedoseerd.
A/C is uitstekend, gisteren in de drukte en warmte nog ruim 200km gereden.
ACC werkt nu ook boven de 120km

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
avdl72 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 20:13:
[...]

Nou valt wel mee hoor. Alleen de schil aan de voorkant is anders, verder zit alles best redelijk op dezelfde plaats.
Bedankt ik zal straks eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
De airco is inderdaad weer een stuk verbeterd.
Dus de update uitvoeren is wel een aanrader. Mede ook door de andere opties die er nu inzitten, zoals die al eerder genoemd zijn.
En wat iemand al eerder schreef; Het is 2 stappen vooruit en 1 terug met elke update.
Blijft wonderlijk dat ze dat niet goed onder de knie krijgen. Voor mij is nu het enige minpunt dat het audio geluid veel minder bas en diepte heeft. Is met equalizer wel een beetje te verhelpen, maar niet zoals het was.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
[...]

Hier ook hetzelfde... kwaliteit van het geluid is een stuk minder.[Afbeelding]
Waar is die afbeelding van? Want dat is niet van de versie 2.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
avdl72 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:08:
[...]

Waar is die afbeelding van? Want dat is niet van de versie 2.0.0
Van iemand die uitvraag deed naar de beste geluid instellingen en deze kwam eruit. Zelf zojuist ook ingesteld wel met loudness aan en klinkt zuiver en zang goed verstaanbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• td1977
  • Laatst online: 16-09 23:47
Voor degene die niet weet hoe je 4G Data van je eigen BYD kan instellen voor sideloaded apps heb ik de volgende video gemaakt.
YouTube: 4G data aan en uitzetten voor sideloaded app op een BYD auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-09 18:26
td1977 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 00:44:
Voor degene die niet weet hoe je 4G Data van je eigen BYD kan instellen voor sideloaded apps heb ik de volgende video gemaakt.
Handig, dus bij datastroom - straks eens proberen. Lijkt wel dat dit “nieuw” is want via de app manager had ik hier al rechten op verleend, maar wellicht dat die niet goed doorkomen.

De airco werkt hier nu goed, nog niet zo fijn als ik zou willen. Vooral ‘s ochtends denkt de warmtepomp nog wel eens dat die aan moet terwijl ik toch echt graag dan koude lucht wil. Het lijkt net of de buitentemperatuur niet warm genoeg is voor de unit om dan te willen koelen op 18 graden en wel op low.

Ik kan de v2.0 wel aanraden, als bovenstaande met datastromen werkt voor je sideloaded apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:15
Is het echt zo simpel _/-\o_
Ik dacht dat ik op z'n minst een vage apk zou moeten sideloaden die met behulp van kernel debugging de interne registers zou aanpassen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Dit werkt niet met Chrome, Firefox en YouTube in elk geval.
Wel met ABRP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
[...]

Hier ook hetzelfde... kwaliteit van het geluid is een stuk minder.[Afbeelding]
Bij mij werkt met de nieuwe update deze het beste om wat meer bass te hebben. Maar nog niet zoals het voorheen was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mufXGiqjLgJ2PtecHiI5G-u9PA0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gnk69UXk6iF9UslRKga7ub54.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttoJoh
  • Laatst online: 13-09 14:12
Beste Atto3 rijders,

Inmiddels 35000km vanaf oktober 2024 naar volle tevredenheid gereden. (Nog geen update ontvangen naar V2.0…)
Nu is tijdens het rijden al 4x het voertuig stil gevallen in 3 maanden, waaronder 3x op de rijksweg.
Je kunt gewoon ineens geen gas geven. Alles blijft gewoon werken en geen storingen. Op de vluchtstrook het voertuig uit en weer aanzetten en je kunt weer verder rijden.
Morgenmiddag een afspraak bij de dealer, hopelijk kunnen ze wat vinden.

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
AttoJoh schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:55:
Beste Atto3 rijders,

Inmiddels 35000km vanaf oktober 2024 naar volle tevredenheid gereden. (Nog geen update ontvangen naar V2.0…)
Nu is tijdens het rijden al 4x het voertuig stil gevallen in 3 maanden, waaronder 3x op de rijksweg.
Je kunt gewoon ineens geen gas geven. Alles blijft gewoon werken en geen storingen. Op de vluchtstrook het voertuig uit en weer aanzetten en je kunt weer verder rijden.

Ohh vervelend om te horen zeg, nee hier bijna twee jaar 65000 km nergens last van. Hoop dat ze snel vinden wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
Beste Atto3 rijders,

Gelukkig nog nooit gehad!
Succes, wat een vervelende storing is dit zeg!
Laat ik het afkloppen heb tussentijds de dealer niet hoeven te bezoeken om wat dan ook.

PS blijf toch wel wat problemen houden met de A/C ondanks laatste #2505 versie. Vandaag weer flinke rit voor de boeg, kijken wat dit brengt. Verder rijd de auto heerlijk met laatste versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
Beste Atto3 rijders,

Dat klinkt mij als een nachtmerrie, helemaal als het gezin aan boord zou zitten.
Hopelijk kunnen ze wat vinden? Als dit mij ondertussen al 4x gebeurt was dan zorgen ze maar dat ze wat vinden. Ik zou me als ik jou was niet zomaar laten afwimpelen met een 'we hebben hem uitgelezen en kunnen niks vinden'. Dit is in potentie levensgevaarlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patje0010
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 09:42
Niet slecht denk ik, beetje vanalles, gewone weg, dorp, snelweg, sightseeing... Klimaat automatisch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfqye-uhS-y3nmkx1drcMQaQfjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18M5J3GPtQolBkkqqnGbrri9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttoJoh
Beste Atto3 rijders,

Zojuist bij de BYD-Arnhem geweest.
Uiteraard geen storingen in het systeem.
Uit voorzorg is gelijk het gaspedaal vervangen en is de cruisecontrol-radar afgesteld.
Ook is er melding gemaakt naar BYD. Wie weet horen we daar nog iets van.

Het is door de vestiging wel serieus opgepakt en namen er de tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dédé_85
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-08 17:14
Hier ook de 2.0 update uitgevoerd en het geluid via de speakers is gewoon een drama. Ook deze middag toen het begon te regenen ging de airco op 18graden op 10 seconden tijd van lekker koud naar warm en benauwd.

De balk onderin is ook jammer dat je sommige zaken niet kan weghalen zoals media en de DAB altijd een kleine knop is. Maar dat is helemaal persoonlijk natuurlijk, gelukkig gebruik ik 95% van de tijd CarPlay.

Jammer dat de updates iets oplossen om andere problemen (opnieuw) te veroorzaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:40
Onze Atto 3 begon enkele weken geleden al te koeren dat hij een beurt nodig heeft. We zijn over de 30.000 km. Gisteren eens gaan kijken voor een afspraak (ze zijn vol tot begin augustus).
Echter waar ik enigszins van schrok is de prijs van € 460 die voor deze onderhoud betaald moet worden,

Omschrijving hiervan:
We voeren onderhoud uit volgens de fabrieksrichtlijnen. Dit omvat o.a. het verversen van remvloeistof en transmissieolie, vervanging van het interieurfilter en batterij van de handzender. Daarnaast controleren we de carrosserie, mechanische én elektrische onderdelen. Indien nodig updaten we de software. De getoonde prijs is inclusief btw.
Zijn de prijzen recent verhoogd of zo, ik had gedacht max €250 kwijt te zijn.
Met een beetje snelzoeken is 30.000 beurt voor KIA EV3 of Peugot e208 onder de 250 euro....

Zijn er buiten Louwman nog andere BYD gecertificeerde (i.v.m. garantie) ) garages voor onderhoud ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
Jemboy schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 00:42:

Omschrijving hiervan:

[...]

Zijn de prijzen recent verhoogd of zo, ik had gedacht max €250 kwijt te zijn.
Met een beetje snelzoeken is 30.000 beurt voor KIA EV3 of Peugot e208 onder de 250 euro....

Zijn er buiten Louwman nog andere BYD gecertificeerde (i.v.m. garantie) ) garages voor onderhoud ?
Louwman is de enige importeur en dus de enige officiële onderhoudspartij

Vandaag auto’s zegt v.a. €250 per jaar.

Auto week komt met een beter overzicht hier: https://www.autoweek.nl/k...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

KOSTEN PER JAAR
brandstofkosten € 960
motorrijtuigenbelasting € 295
verzekering € 849
onderhoud € 716
totaal per jaar € 2.820

oftewel dan is €450,- zo gek nog niet.

Geluid moet ik zeggen dat ikzelf de Spotify gebruik van Carplay. niet de incar. Merk niet echt enorm verschil.

Ik heb voor vrijdag 400km gepland staan dus kan dan wat meer roepen over de update zelf.
Mijn sideloaded apps kan ik op moment helaas niet editen en mijn systeem staat op 1 gb totaal voor juli dus ik ga wel even met byd europe bellen morgen.

Ik merk wel dat de sensoren nu beter hoorbaar zijn waar het obstakel zit in rondom de auto, dus geluid lijkt wel rondom goed te kunnen weergeven. Ik zal eens de onboard app gebruiken wellicht hoor ik dan verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
Ook de update uitgevoerd, zat nog op 1.6.2. Sorry maar de airco is echt een drama nu. Comfort of eco maakt niet veel uit. Bij 22 graden buiten en airco op 20 blaast er warme lucht en ‘s middags bij 26 buiten moet ik de binnen op 24 zetten anders koelkast effect.

Kunnen ze nu echt geen update maken zonder fouten, de airco settings veranderen per update zucht.
Audio nog niet geprobeerd, nog even doen.
De 1 km cruise control is fijn, maar kom op, niet logisch kwa bediening. Ik heb al meerdere autos gehad waar er een verschil was tussen kleine en grote stappen en allemaal deden ze het volgende: klik -> kleine stap, vasthouden -> grote stap. Zo werkt al heel lang bijna alles, vooruitspoelen enz. BYD moet het weer andersom doen en niet prettig bij bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
Goedemorgen,

Ook hier gisteren de airco een drama, 18c buiten temp... binnen op 20c staan en je krijgt warme lucht... dan maar op LO.
Geluid is ook een stuk slechter geworden, prima als je het aanpast maar zorg dan dat ik de vorige instellingen ergens kan kiezen als preset.
Dat van de CC onderschrijf ik, maak het standaard 1km en vasthouden 5 km.

Wie maakt er een voorbeeld brief die we kunnen gebruiken?
Dan dienen we onze klachten en verbeterpunten in.

PS ik vind het nog steeds heerlijk rijden met de #2505 update!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• logix147
Mocht iemand aanpassingen willen doen: ik heb onderstaande al op advies van mijn dealer in de mailbox van BYD Benelux zitten.

Mailadres van BYD:

info.BENELUXauto@byd.com

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Geachte BYD Benelux,

Hierbij wil ik, [voornaam] [achternaam], graag enkele aandachtspunten als gebruiker van de BYD Atto 3 onder uw aandacht brengen. 

Bij elke update tot heden worden er, naast het oplossen van bestaande problemen, helaas ook nieuwe bugs geïntroduceerd. Voor een auto op dit niveau hoort dit niet voor te komen. Bovendien zou het terugzetten van firmware actiever en beter door dealers ondersteund moeten worden. In de hoop op verbetering of een reactie vanuit uw organisatie, deel ik graag de volgende punten:

**1. Airco-prestaties**  
De airconditioning functioneert slecht bij buitentemperaturen tot ongeveer 25 graden. Wanneer het buiten bijvoorbeeld 22 graden is, komt er warme lucht uit de ventilatie, ongeacht de ingestelde temperatuur. Ook is de stand 'Lo' direct veel te koud. Dit maakt het lastig om het interieur prettig te koelen of te verwarmen en zorgt voor een oncomfortabele rijervaring.

**2. Geluidskwaliteit**  
Het geluidssysteem van de BYD Atto 3 mist een goede bas, wat de beleving van muziek en media negatief beïnvloedt. Bij eerdere software versies was dit nog niet aan de orde. 

**3. Cruise control werking**  
Ik stel voor om de werking van de cruise control aan te passen naar de standaard binnen de industrie:
- Kort indrukken = snelheid +1 of -1 km/u  
- Lang indrukken = snelheid +5 of -5 km/u  
- Kort indrukken bij verkeersbordherkenning = snelheid automatisch aanpassen aan de herkende maximumsnelheid

**4. Ingebouwde simkaart**  
Graag verzoek ik om de ingebouwde simkaart vrij te geven, zodat het datagebruik voor eigen apps benut kan worden. 

**5. Ondersteuning eigen apps**  
Het zou fijn zijn als het gebruik van eigen apps wordt toegestaan of dat populaire apps sneller beschikbaar komen in de BYD Store.

**6. ...**  
Extra punten.... 

Ik hoop dat u deze punten in overweging wilt nemen en verbeteringen wilt doorvoeren waar mogelijk. Graag ontvang ik een reactie hierover.

Hoogachtend,

Een BYD Atto 3 bestuurder,

[voornaam] [achternaam]  
Kenteken: [kenteken]  
Datum: DD-MM-YYYY

[ Voor 1% gewijzigd door logix147 op 22-07-2025 10:08 . Reden: mailadres van BYD BeNeLux toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
Dank,

Mail verzonden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TallDutch71
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17-09 20:52
Ook ik heb de mail verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
Ik heb de mail, nog niet, verstuurd. Ik heb de 2.0 update nog steeds niet mogen ontvangen, als mijn ervaring aansluit met die van jullie (waar ik wel vanuit ga) zal ik er ook een mailtje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:56
Hier zojuist van OTA 1.8.2 naar 2.0.0 gegaan (1.8.3 nooit ontvangen), morgen lange rit en zal dan mijn bevindingen delen. (tip: de update duurde bij mij zeker een uur, en geen 35minuten)

Airco bij 1.8.2 was al waardeloos en hoopte op verbeteringen in 2.0.0.

Maar zal nu mijn verwachtingen voor morgen naar beneden bijstellen helaas, kan het alleen maar meevallen. Ga zeker mailen en bellen als de Airco weer niet correct werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door awhatever op 22-07-2025 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal77
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-07 10:10
Beste Atto3 rijders,

Krijg je in je scherm een schildpad symbooltje te zien?
Heb dit probleem wat jij omschrijft in het begin gehad. Bleek een pompje van de koeling stuk te zijn. Om de batterij te beschermen.
Auto uitzetten hielp even. Maar tijdens optrekken of regeneren viel hij weer in storing.
Auto gaf geen storingen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Dédé_85 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 20:51:
Hier ook de 2.0 update uitgevoerd en het geluid via de speakers is gewoon een drama. Ook deze middag toen het begon te regenen ging de airco op 18graden op 10 seconden tijd van lekker koud naar warm en benauwd.

De balk onderin is ook jammer dat je sommige zaken niet kan weghalen zoals media en de DAB altijd een kleine knop is. Maar dat is helemaal persoonlijk natuurlijk, gelukkig gebruik ik 95% van de tijd CarPlay.

Jammer dat de updates iets oplossen om andere problemen (opnieuw) te veroorzaken...
Heel apart, ik vandaag zonder airco verwarming op 18 en buiten was het 23 bleef verwarming netjes fris. Van de week had ik dat hij dan erg warm werd. Lijkt op buiten temp veel invloed heeft. Als het buiten 17 is dus lager dan de 18 in de auto dan gaat hij verwarmen, als buiten temp horen is dan binnen doet hij dit niet. Airco is gewoon koud op lo en 18 19 en 20 geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
@Fibrenl dat heb ik ook opgenomen in m’n concept brief richting BYD - maandag was het bijvoorbeeld niet boven de 20 graden en kwam er warme lucht op 18 uit.

Lo = echt ijskoude lucht op alle momenten van de dag, maar dinsdag wilde ik m’n auto ventileren van de dag ervoor dus zette ik de auto aan met 18 als temperatuur. De binnen temperatuur was 25 graden en nog stond die warme lucht te blazen toen ik instapte.

Ergens klopt er iets niet met die airco maar ik kan m’n vinger er niet op leggen. Daarom hoop ik dat ze in een toekomstige update er wat beter op door testen. Een rollback makkelijker maken voor de eindgebruiker en als veiligheid (vorige update al over contact gehad) de rem verlichting op regeneratie en dag rij verlichting achter ook de lampen gewoon aanzetten. Je wilt niet weten hoeveel moderne auto’s in de regen zonder achterlichten rijden omdat de sensor denkt dat het zonnig genoeg is.

Het is 2025 - dit zou geen handmatige actie zoals in de jaren 90 moeten zijn. We hebben inmiddels ook een knop dat het in de “parkeermodus” uit kan als de auto als dure Powerbank moet dienen. Dan kan achter ook wel een lampje aan als we rijden in de regen overdag met zonneschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Vandaag heel de dag op airco stand Lo moeten rijden anders werd het niet fris in de auto. Op 18 graden blies hij lauwe lucht, Nooit meegemaakt. Vorige dagen was dit niet zo. Is plots gekomen. Heb vorige week update gedaan naar 2.0
Mail gestuurd.

[ Voor 3% gewijzigd door etienne1 op 22-07-2025 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
etienne1 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:17:
Vandaag heel de dag op airco stand Lo moeten rijden anders werd het niet fris in de auto. Op 18 graden blies hij lauwe lucht, Nooit meegemaakt. Vorige dagen was dit niet zo. Is plots gekomen. Heb vorige week update gedaan naar 2.0
Mail gestuurd.
Komt door lagere buitentemp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
logix147 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:10:
@Fibrenl dat heb ik ook opgenomen in m’n concept brief richting BYD - maandag was het bijvoorbeeld niet boven de 20 graden en kwam er warme lucht op 18 uit.

Lo = echt ijskoude lucht op alle momenten van de dag, maar dinsdag wilde ik m’n auto ventileren van de dag ervoor dus zette ik de auto aan met 18 als temperatuur. De binnen temperatuur was 25 graden en nog stond die warme lucht te blazen toen ik instapte.

Ergens klopt er iets niet met die airco maar ik kan m’n vinger er niet op leggen. Daarom hoop ik dat ze in een toekomstige update er wat beter op door testen. Een rollback makkelijker maken voor de eindgebruiker en als veiligheid (vorige update al over contact gehad) de rem verlichting op regeneratie en dag rij verlichting achter ook de lampen gewoon aanzetten. Je wilt niet weten hoeveel moderne auto’s in de regen zonder achterlichten rijden omdat de sensor denkt dat het zonnig genoeg is.

Het is 2025 - dit zou geen handmatige actie zoals in de jaren 90 moeten zijn. We hebben inmiddels ook een knop dat het in de “parkeermodus” uit kan als de auto als dure Powerbank moet dienen. Dan kan achter ook wel een lampje aan als we rijden in de regen overdag met zonneschijn.
Het probleem is dat het lijkt dat elke atto3 dit koeling probleem heeft, dit is niet zo, ik heb bv geen problemen, bij de hedendaagse ritten met 22° ingesteld koelt hij als het moet door de airco, of de frisse buitenlucht als het buiten fris is.
Wel heb ik een richtingsaanwijzer probleem, even tikken zou hij driemaal moeten "pinken" dit doet hij de helft van de tijd maar eenmaal.
Dus wat ze fijn tunen in een update draait voor degene die koeling problemen hebben uit in nog ergere issues zo lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@patje0010
het issue met de airco lijkt toch voor veel eigenaren van toepassing als je hier terugleest. Het issue met comfort knipperlicht wat je aangeeft herken ik wel, maar ik heb dat opgelost door gewoon 'iets harder' te duwen. Het lijkt er bij mij vooral op dat ik dacht naar rechts de 3x knipper bij inhalen bijvoorbeeld niet gelijk aan het naar links gaan.

Buitentemperatuur is ook niet overal gelijk - maar lijkt er vooral op dat het in de ochtend een probleem is. Het is nu 18 graden buiten en mijn auto blaast gewoon warme lucht. Dat heeft die in 2 jaar nooit gedaan, dus ik zie dat zeker als een software probleem.

De audio dat de bas ineens weg lijkt - de auto stond al niet bekend om de geweldige bas, maar dat hoor je bij v2.0 ook veelvoudig terug.

Mijn dealer in Eindhoven zegt dat Louwman Nederland niet inhoudelijk over de OTA updates gaat - dat gaat via BYD Benelux/Europa - aangezien die weer met China in contact staan.

Zij geven aan dat mocht je issues hebben met de updates dat je dat beter direct kan melden.

Het staat je ook vrij om de inhoud aan te passen als jij nergens last van hebt, maar ik verwacht wel een iets beter update beleid bij een auto van 35-40k - zeker als je een naam wilt maken in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Vanochtend dit eens bekeken. Bleek dat bij Waze, ABRP en Deezer datagebruik al aan stond. bij andere apps (home assistant, pocket cast) stond dit uit en konden ook niet aangezet worden.
Het lijkt er dus volgens mij op dat ze navigatie- en muziek apps wel toestaan, maar andere categorieën niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
logix147 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:11:
@patje0010
het issue met de airco lijkt toch voor veel eigenaren van toepassing als je hier terugleest. Het issue met comfort knipperlicht wat je aangeeft herken ik wel, maar ik heb dat opgelost door gewoon 'iets harder' te duwen. Het lijkt er bij mij vooral op dat ik dacht naar rechts de 3x knipper bij inhalen bijvoorbeeld niet gelijk aan het naar links gaan.

Buitentemperatuur is ook niet overal gelijk - maar lijkt er vooral op dat het in de ochtend een probleem is. Het is nu 18 graden buiten en mijn auto blaast gewoon warme lucht. Dat heeft die in 2 jaar nooit gedaan, dus ik zie dat zeker als een software probleem.

De audio dat de bas ineens weg lijkt - de auto stond al niet bekend om de geweldige bas, maar dat hoor je bij v2.0 ook veelvoudig terug.

Mijn dealer in Eindhoven zegt dat Louwman Nederland niet inhoudelijk over de OTA updates gaat - dat gaat via BYD Benelux/Europa - aangezien die weer met China in contact staan.

Zij geven aan dat mocht je issues hebben met de updates dat je dat beter direct kan melden.

Het staat je ook vrij om de inhoud aan te passen als jij nergens last van hebt, maar ik verwacht wel een iets beter update beleid bij een auto van 35-40k - zeker als je een naam wilt maken in Europa.
Je hebt gelijk hoor.. Ik heb de laatste update nog niet binnen gekregen btw. Het lijkt erop dat de software problemen doorgegeven wordt bij nieuwe updates naar mensen die voordien geen problemen hadden, en dat is zeker niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-09 18:35
patje0010 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 14:59:
Niet slecht denk ik, beetje vanalles, gewone weg, dorp, snelweg, sightseeing... Klimaat automatisch.

[Afbeelding]
Dit scherm heb ik nog nooit gezien! Hoe dan?

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• logix147
EVBert schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:16:
[...]

Beter opletten als je de auto uitzet - dan komt die :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patje0010
EVBert schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:16:
[...]

Bij het uitschakelen van de wagen popt dit op op het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Als ik zo alle problemen mbt airco lees in nieuwste update, dan ga ik die zo lang mogelijk uitstellen.

Komend maandag gaan we op vakantie dan wil ik wel airco hebben.

Iemand die misschien weet voor hoelang je update kan uitstellen?

Laatste update heb ik uitgesteld voor aantal uur ivm rijden. Maar verder niet opgelet voor hoelang het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@SnowBigQ de airco werkt alleen hij doet het vooral in de ochtend niet logisch zoals in m’n concept aangegeven. Lo = koud alleen echt koud en met 21 graden buiten verwacht je niet dat die warme lucht gaat gooien als je hem op 18 zet.

Verder kan je een update zolang uitstellen als je wilt maar de airco heeft een vreemde werking in combinatie de huidige temperatuur die we nu in Nederland hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
logix147 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:58:
@SnowBigQ de airco werkt alleen hij doet het vooral in de ochtend niet logisch zoals in m’n concept aangegeven. Lo = koud alleen echt koud en met 21 graden buiten verwacht je niet dat die warme lucht gaat gooien als je hem op 18 zet.

Verder kan je een update zolang uitstellen als je wilt maar de airco heeft een vreemde werking in combinatie de huidige temperatuur die we nu in Nederland hebben.
Temperatuur hier valt nu wel mee. Tussen 21 en 24. Maar ik ga naar temperaturen die tot boven 40 kunnen oplopen 😂. Vandaar me zorgen om airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttoJoh
Pascal77 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:26:
[...]

Krijg je in je scherm een schildpad symbooltje te zien?
Heb dit probleem wat jij omschrijft in het begin gehad. Bleek een pompje van de koeling stuk te zijn. Om de batterij te beschermen.
Auto uitzetten hielp even. Maar tijdens optrekken of regeneren viel hij weer in storing.
Auto gaf geen storingen verder.
Er gaat geen enkel lampje branden, ook geen schildpadje.

Ik merk wel dat ze updates hebben uitgevoerd de cruisecontrole kan nu ook met stapjes van 1km/h en automatisch sturen tot 135km/h. Ik rij nog met de OTA update 1.8.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
SnowBigQ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:30:
Als ik zo alle problemen mbt airco lees in nieuwste update, dan ga ik die zo lang mogelijk uitstellen.

Komend maandag gaan we op vakantie dan wil ik wel airco hebben.

Iemand die misschien weet voor hoelang je update kan uitstellen?

Laatste update heb ik uitgesteld voor aantal uur ivm rijden. Maar verder niet opgelet voor hoelang het kan.
Als je naar warm land gaat heb je geen probleem met je airco hoor wordt goed koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Iemand deze optie ook al gevonden en getest.

Nieuwe optie in Atto 3. Werkt beter nu. Met cruise control remt systeem af in bochten ipv gasgeven op rotondes als voorligger ‘weg’ is. Gisteren in lange bocht met 120 ging systeem afremmen. Software 2.0Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2l7g1O7eP3HDKbRlnc6KNiqaFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SU4gGPwr5qBaymVbzR86rGVS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
SnowBigQ schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 07:40:
[...]

Temperatuur hier valt nu wel mee. Tussen 21 en 24. Maar ik ga naar temperaturen die tot boven 40 kunnen oplopen 😂. Vandaar me zorgen om airco.
In dat geval zal die prima werken - probleem zit echt op een bijna gelijke buitentemperatuur en dan de auto aangenaam lucht willen hebben. Deze wordt warm en dat is dus niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Fibrenl schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:53:
Iemand deze optie ook al gevonden en getest.

Nieuwe optie in Atto 3. Werkt beter nu. Met cruise control remt systeem af in bochten ipv gasgeven op rotondes als voorligger ‘weg’ is. Gisteren in lange bocht met 120 ging systeem afremmen. Software 2.0
Gisteren de eerste lange rit met de adaptieve bochten snelheid functie aan, vond het best goed werken. Iets te fanatiek af en toe op de snelweg als je naast een vrachtwagen of vangrail zit in de bocht.
Met een "vrije" bocht werkt het prettig, met een object in de bocht op de rijbaan ernaast of de vangrail waar je langs rijdt ging ik zelf gas bijgeven omdat de auto wel heel ver afremde. Moet het nog wat langer testen om te bepalen of ik de functie aan of uit ga zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
awhatever schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:59:
[...]

Gisteren de eerste lange rit met de adaptieve bochten snelheid functie aan, vond het best goed werken. Iets te fanatiek af en toe op de snelweg als je naast een vrachtwagen of vangrail zit in de bocht.
Met een "vrije" bocht werkt het prettig, met een object in de bocht op de rijbaan ernaast of de vangrail waar je langs rijdt ging ik zelf gas bijgeven omdat de auto wel heel ver afremde. Moet het nog wat langer testen om te bepalen of ik de functie aan of uit ga zetten.
Ik vind deze functie inderdaad erg fijn en soepel werken. Alleen wat conservatief. Net als jij geef ik dan maar wat gas bij in de bocht. Voorheen remde hij soms vrij abrupt af bij op- en afritten van de snelweg, waarschijnlijk omdat hij dan de vangrail "voor" zich zag. Het gaat sind 2.0 heel gelijdelijk en soepel, alleen neemt de snelheid soms wat té veel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
logix147 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:58:
[...]

In dat geval zal die prima werken - probleem zit echt op een bijna gelijke buitentemperatuur en dan de auto aangenaam lucht willen hebben. Deze wordt warm en dat is dus niet prettig.
Hier ook mixed feelings met de Airco in 2.0, bij inderdaad bijna gelijke buitentemperatuur verwarmt de auto te veel. De Airco werkt in 2.0 wel anders dan in 1.8.2. Moet het nog wat langer testen, maar ik hoop op basis van de eerste rit nog wel op een verbetering.

Het lijkt wel of de “warmtepomp” niet uit kan staan of met zeer laagvermogen kan draaien. De warmtepomp koelt of verwarmt momenteel altijd, en dan moet meer of minder buiten lucht bijgemengd worden voor de juiste binnen temperatuur. Dit concept lijkt nu niet goed te werken.

Het kan toeval zijn, maar ik had gisteravond ook een veel hoger verbruik met versie 2.0, een rit waarbij ik altijd met 40% of hoger aan arriveer, zat ik nu op 33% bij aankomst, slechtste verbruik sinds tijden. Maar de warmtepomp stond vrij lang op verwarmen op de achtergrond terwijl dat niet nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetraveler
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14:35
awhatever schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:08:
[...]

Hier ook mixed feelings met de Airco in 2.0, bij inderdaad bijna gelijke buitentemperatuur verwarmt de auto te veel. De Airco werkt in 2.0 wel anders dan in 1.8.2. Moet het nog wat langer testen, maar ik hoop op basis van de eerste rit nog wel op een verbetering.

Het lijkt wel of de “warmtepomp” niet uit kan staan of met zeer laagvermogen kan draaien. De warmtepomp koelt of verwarmt momenteel altijd, en dan moet meer of minder buiten lucht bijgemengd worden voor de juiste binnen temperatuur. Dit concept lijkt nu niet goed te werken.

Het kan toeval zijn, maar ik had gisteravond ook een veel hoger verbruik met versie 2.0, een rit waarbij ik altijd met 40% of hoger aan arriveer, zat ik nu op 33% bij aankomst, slechtste verbruik sinds tijden. Maar de warmtepomp stond vrij lang op verwarmen op de achtergrond terwijl dat niet nodig was.
Bij de huidige temperaturen heb ik de airco daarom op “enkel ventileren “ staan als uitgangspunt.

Overigens laat ik mij niet leiden door de auto maar bepaal zelf wat de airconditioning moet doen.
Ik heb bij geen enkele recente update iets gemerkt van problemen met de airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxliping
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-09 18:12
Helderheid bij 2.0 positief !
Valt me trouwens wel op dat het scherm in de zon veel beter leesbaar is nu, zeker met een zonnebril was het wel eens lastig te zien in de zon ..... ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w288sV8thvrVYGMZ-zX44mnOrg0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jebMf8Usg0bzI5S4aHscsuht.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CudtcCmL_EiP6-I9m8EgZsEjv8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luX1hYa74Wu6xXWOzUWfga9o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxliping
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-09 18:12
Waterfles.
Op forum gelezen dat als je waterfles in je stuur zet dan rijdt de auto zelf... ik proberen ... ongelofelijk maar het werkt. Door klotsen in de fles wordt beweging geregisteerd. Kan eigenlijk niet maar dan zie je pas hoe goed het systeem werkt. Auto blijft kaarsrecht tussen de lijnen en in bochten nu met update 2.0 remt de auto iets af ... voor de toekomst zou het veel beter zijn voor lange rechte stukken ... minder slijtage = minder verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0p9ontldbxNL80TiwGrvhDDItc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/geS9HluFJFxzjNufDj9gZlrX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
@Maxliping er zitten ook druk sensoren in het stuur en als je daar een tiewrap over spant doet die dit ook.

Ik wil overigens ten zeerste aangeven dat dit NIET de bedoeling is dat je de atto 3 zelf laat rijden want die is daar niet slim genoeg voor.

@avdl72 @timetraveler we hebben gewoon automatische klimaatbeheersing in de auto. Die mag je verwachten dat die goed werkt, want in 1.6 deed die het ook prima.

Anders was ik wel in m’n auto uit 1987 blijven rijden als ik die gemakken niet perse zou willen gebruiken.

Ik denk inderdaad dat de warmtepomp onterecht denkt dat die moet werken - zou ook overeen komen met je hogere verbruik want airco gebruikt minder dan de warmtepomp. Ik kon met mijn Nissan in de zomer veel verder rijden dan op een windstille winterdag. Verschil was daar echt de warmtepomp; als je die aanzette ipv stoelverwarming zag je de range krimpen.

Ik hoop dat ze het snel fixen… het is zo’n vervelend luxe probleem dat je niet zou willen hebben, hetzelfde met de data in de auto. Ik heb weinig zin om allemaal dingen te doen voordat ik ga rijden. Instappen, navigatie aan en temperatuur instellen go… ipv hotspot checken, temperatuur min of meer saboteren met handmatige instellingen.

Dit doet afbreuk aan de “luxe”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjo
  • Laatst online: 09:37
Nare ervaring: eergisteren wagen leeg gereden tot op 10%(ong.40km).gisteren morgen kabel van thuis-
laadpaal ingestoken,maar hij laadde niet.geprobeerd met 220v.kabel ook niks.
De wagen gestart,en alle foutmeldingen die er zijn kwamen op het scherm. dan de wagen proberen afzetten,en
ook dat ging niet!! zodoende dat alles uitviel.niks méér,ook gèèn verbinding met de app.
naar de garage gebeld,en het zou de 12v.kunnen zijn.
dan de pechdienst laten komen;en met snelstarter was hij onmiddelijk vertrokken,en kon ook weer opladen.
alles terug normaal.opgeladen tot 30%.vandaag gèèn probleem.
volgens de pechdienst had de batterij(12v.) te weinig om de laadkabel te vergrendelen??
Toen de wagen terug opstartte had hij onmiddelijk 10% op het scherm.
iemand al zo iets gelijkaardigs ondervonden???
PS. auto is van febr.2024 en heeft 17500km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Maxliping schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 02:12:
Waterfles.
Op forum gelezen dat als je waterfles in je stuur zet dan rijdt de auto zelf... ik proberen ... ongelofelijk maar het werkt. Door klotsen in de fles wordt beweging geregisteerd. Kan eigenlijk niet maar dan zie je pas hoe goed het systeem werkt. Auto blijft kaarsrecht tussen de lijnen en in bochten nu met update 2.0 remt de auto iets af ... voor de toekomst zou het veel beter zijn voor lange rechte stukken ... minder slijtage = minder verbruik.
Das een leuke ontdekking, niet de bedoeling natuurlijk en de software is er niet veilig genoeg voor, maar wel tof!

Vraagje: ik vindt dat mijn Atto erg ver naar links rijdt, zeker op een 1 baan weg met middenberm, dan stuurt hij soms min of meer de linker berm in. Soms werkt uit en weer aanzetten van de stuur functie, dan blijft hij weer tussen de duidelijk zichtbare lijnen, soms ook niet.
Ik dacht dat dit de Chinese software was, maar heeft iemand anders daar ook last van? Wellicht moet ik mijn Atto 3 sensoren laten kalibreren ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
awhatever schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:32:
[...]

Das een leuke ontdekking, niet de bedoeling natuurlijk en de software is er niet veilig genoeg voor, maar wel tof!

Vraagje: ik vindt dat mijn Atto erg ver naar links rijdt, zeker op een 1 baan weg met middenberm, dan stuurt hij soms min of meer de linker berm in. Soms werkt uit en weer aanzetten van de stuur functie, dan blijft hij weer tussen de duidelijk zichtbare lijnen, soms ook niet.
Ik dacht dat dit de Chinese software was, maar heeft iemand anders daar ook last van? Wellicht moet ik mijn Atto 3 sensoren laten kalibreren ofzo ?
Als ik alles aan heb dus acc enz en zelf sturen vind ik ook, dat hij vaak meer links rijd dan in het midden, wat opvalt is als ik net een update heb gedaan zoals nu de 2.0 lijkt het even goed te gaan maar een paar dagen later ook weer meer links rijden dan in midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
Inderdaad de 12v accu is de zwakke schakel van de ATTO3, die wordt bij de eerste onderhoudsbeurt ook vervangen las ik elders. Daarom zie je waarschijnlijk die hoge bedragen voor de onderhoudsbeurt.

Maar goed daarom heb ik een tijd terug deze BT meter geïnstalleerd.
https://nl.aliexpress.com...10823.d0.1.6e6711b5fGoCfM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
Fibrenl schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:38:
[...]

Als ik alles aan heb dus acc enz en zelf sturen vind ik ook, dat hij vaak meer links rijd dan in het midden, wat opvalt is als ik net een update heb gedaan zoals nu de 2.0 lijkt het even goed te gaan maar een paar dagen later ook weer meer links rijden dan in midden.
Als dat je indruk is dan probeer eens een tijdje met je andere hand te sturen... gebruik je nu overwegend je linkerhand?

Ik ben zelf linkshandig en stuur ook met die hand aan onderzijde en geef daarmee druk naar rechts... na een tijdje als ik mijn hand weghaal gaat de auto idd naar links en soms zelfs over de witte streep. Lane-assist geeft dan groene lijnen en bij terugsturen werkt het weer en de auto blijft netje in het midden.
Het is idd iets om rekening mee te houden... ben benieuwd of andere ook deze ervaringen hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door SatScan op 25-07-2025 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
Fibrenl schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:52:
[...]

Als je naar warm land gaat heb je geen probleem met je airco hoor wordt goed koud.
logix147 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:58:
[...]

Dank voor antwoord. Als ik voor maandag update krijg ga ik die wel uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
Sinds gisteren draait ook hier eindelijk versie 2.0. Tot nu toe overwegend positief, maar er zijn zeker nog wat punten.

De eerder gemelde issues met airco of geluid herken ik niet. Vandaag een langere rit, dus dan kan ik de airco nog wat beter beoordelen. Voor audio gebruik ik vooral Spotify via Android Auto – dat werkt probleemloos.

De ingebouwde Spotify-app is daarentegen compleet onbruikbaar. Geen idee of dat vóór 2.0 ook al zo was, maar nu krijg ik behalve “volgend/vorig nummer” alleen maar lege schermen met de melding dat er geen inhoud beschikbaar is. Geen andere playlist kunnen kiezen is gewoon onhandig. Een soft reset (volume ingedrukt houden) helpt niets.

De ACC is gelukkig flink verbeterd: minder schokkerig, soepeler in remmen en optrekken. Het verschil is duidelijk merkbaar en maakt rijden prettiger. De +1 km/h-optie is een kleine maar fijne toevoeging. Dat gezegd: laat die handmatige wissel tussen 1 en 5 km/h gewoon configureerbaar maken.

Het nieuwe startscherm ziet er fris uit, maar qua functionaliteit is het karig. Waarom geen widgets? Of een optie om navigatie als hoofdscherm te kiezen met daaronder (overlay?) media, etc.? Het voelt alsof er qua interface nog steeds te veel gedacht wordt in beperkingen, terwijl het scherm groot genoeg is om flexibel in te richten.

Kortom: een stap vooruit, maar nog genoeg ruimte voor verbetering. Volgende week wat langere ritten gepland, dus dan zal ik het systeem uitgebreider aan de tand voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@Brojer ik gok dat door de update jouw data voor Spotify op is. Die van mij werkte ook niet zonder hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannybloem
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16-09 06:56
Hier ook de update gehad en ben vrij positief hierover alleen dat geluid over de speakers is bar slecht nu.
Wat gebruiken jullie voor instellingen om dit een beetje knap te krijgen?Heb veel geprobeerd en krijg het wel iets beter maar echt super is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Wat is de ideale bandenspanning ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje60
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13:36
etienne1 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:34:
Wat is de ideale bandenspanning ?
36psi = 2,5 bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
logix147 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 17:09:
@Brojer ik gok dat door de update jouw data voor Spotify op is. Die van mij werkte ook niet zonder hotspot.
Het is inderdaad de data. Terug naar AA. Met mijn hoeveelheid rijtijd per maand kom ik hiermee dus niet weg :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLx_v2DQsXSSz29-a2-dEKDnt9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cixx2ZFwchaMrNtCfdWFPlrP.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHiG5IOPtLH19cJK4hjXZWYJAdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYGs02tPyr6IRGqwss62BAwU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Snap niet waarom ze snelheid uit navi hebben gehaald, ziet niet meer hoe hard je rijd en hoe hard je mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
Fibrenl schreef op zondag 27 juli 2025 @ 22:26:
Snap niet waarom ze snelheid uit navi hebben gehaald, ziet niet meer hoe hard je rijd en hoe hard je mag.
1,. Idd wat een misser....
Waarschijnlijk omdat de aangeven snelheid herkenning van de snelheidsborden (nog steeds) zo beroerd werkt...

2. Geluid is erg beroerd geworden...

3. Airco werkt verkeerd... de buitentemp bepaalt warme of koude lucht ipv de binnentemp

Drie zaken die eigenlijk simpel de verhelpen zijn omdat dit eerder wel goed werkte op de snelheidsborden herkenning na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
SatScan schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:18:
[...]

Als dat je indruk is dan probeer eens een tijdje met je andere hand te sturen... gebruik je nu overwegend je linkerhand?

Ik ben zelf linkshandig en stuur ook met die hand aan onderzijde en geef daarmee druk naar rechts... na een tijdje als ik mijn hand weghaal gaat de auto idd naar links en soms zelfs over de witte streep. Lane-assist geeft dan groene lijnen en bij terugsturen werkt het weer en de auto blijft netje in het midden.
Het is idd iets om rekening mee te houden... ben benieuwd of andere ook deze ervaringen hebben.
Hoi, ik stuur meestal met rechts, naar rechts om hem wat meer van de berm weg te houden.

Wat mij vandaag opviel, als de auto te veel naar links stuurt, de noodlane assistant wel actief wordt, dus het stuur gaat trillen afhankelijk van de instellingen. Dat terwijl de auto zelf deze stuurfout maakt. Ik ga er denk ik toch eens mee terug naar de dealer. Dit is mij meerdere keren opgevallen op meerdere type wegen. De fout maakt de auto wel alleen aan de linker kant van de weg bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:54
Hoe kan ik in de app psi wijzigen in bar. Kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
awhatever schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:02:
[...]

Hoi, ik stuur meestal met rechts, naar rechts om hem wat meer van de berm weg te houden.

Wat mij vandaag opviel, als de auto te veel naar links stuurt, de noodlane assistant wel actief wordt, dus het stuur gaat trillen afhankelijk van de instellingen. Dat terwijl de auto zelf deze stuurfout maakt. Ik ga er denk ik toch eens mee terug naar de dealer. Dit is mij meerdere keren opgevallen op meerdere type wegen. De fout maakt de auto wel alleen aan de linker kant van de weg bij mij.
Heb ik ook denk ik wtf je stuurt zelf naar de lijn …. Auto haha. Ben benieuwd wat de dealer zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
bob 2.0 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:23:
[...]

Heb je bij Account en Veiligheid het juiste land gekozen?
Overigens zit er geen bar in maar kPa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:54
avdl72 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:53:
[...]

Vreemd. Er staat inderdaad kPa maar in een eerdere versie van de app was het bar

[ Voor 8% gewijzigd door bob 2.0 op 28-07-2025 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:07
[...]

Instellingen, Systeem, Algemeen, Eenheden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIRnyn2_gzvzCg_D_syamoKyK0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2BDJdNDgURUBzYnMzoHRvfHH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
[...]

Bij mij staat de bandenspanning origineel in kPa. 1 kPa is 0,01 bar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awhatever
Nu ook een aantal langere ritten met versie 2.0.0 gemaakt. Over de meeste zaken toch wel positief:

- cruisecontrol werkt een stuk prettiger nu, rijdt veel rustiger en eindelijk de 1km snelheid wijziging. Dit was al zeker een jaar in de dolphin beschikbaar. Wel jammer dat de cruisecontrol zijn afstand instelling kwijt raakt als je hem via het stuur uitschakelt, de Dolphin onthoud de afstand instelling wel. Dus waarom ze dat stukje code ook niet even geknipt en geplakt hebben…

- scherm indeling werkt voor mij prima, 9/10 ritten gebruik ik Apple CarPlay.

- audio is helaas een achteruit gang, lijkt wel of je nu continue in telefoonmodus zit ofzo.

- Airco, tsja.. das weer ruk en ga ik ze maar over mailen… bij grote temperatuur verschillen tussen binnen en buiten werkt het okey. Bij kleine temperatuur verschillen is het waardeloos en gaat ie pendelen tussen verwarmen en koelen en fluctueert de temperatuur enorm… lijkt wel of ze nu vergeten zijn dat ze ook buitenlucht kunnen bijmengen ofzo… anyway absoluut niet in orde voor een dergelijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atto3
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 17-09 13:23
Misschien een hele domme vraag, maar sinds de update naar 2.0 krijg ik ineens allerlei irritante gesproken meldingen over camera's en trajectcontroles en het is nog niet gelukt die weer uit te zetten. Weet iemand waar in het menu ik dat kan vinden?

BYD Atto 3 | Alpha Innotec wzsv 62k3m | 4800 Wp zon | Koga B05 Tokyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjo
evjo schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:39:
Nare ervaring: eergisteren wagen leeg gereden tot op 10%(ong.40km).gisteren morgen kabel van thuis-
laadpaal ingestoken,maar hij laadde niet.geprobeerd met 220v.kabel ook niks.
De wagen gestart,en alle foutmeldingen die er zijn kwamen op het scherm. dan de wagen proberen afzetten,en
ook dat ging niet!! zodoende dat alles uitviel.niks méér,ook gèèn verbinding met de app.
naar de garage gebeld,en het zou de 12v.kunnen zijn.
dan de pechdienst laten komen;en met snelstarter was hij onmiddelijk vertrokken,en kon ook weer opladen.
alles terug normaal.opgeladen tot 30%.vandaag gèèn probleem.
volgens de pechdienst had de batterij(12v.) te weinig om de laadkabel te vergrendelen??
Toen de wagen terug opstartte had hij onmiddelijk 10% op het scherm.
iemand al zo iets gelijkaardigs ondervonden???
PS. auto is van febr.2024 en heeft 17500km.
Vandaag heeft garage nieuwe 12v. bat. gestoken onder garantie.
wel zelfde originele bat. ze mochten van byd pas een bosch bat. steken,nadat ze 2x was stukgegaan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
avdl72 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:53:
[...]

...en 1 kPa is 0,01 bar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Weet ik ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
evjo schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:45:
[...]

Vandaag heeft garage nieuwe 12v. bat. gestoken onder garantie.
wel zelfde originele bat. ze mochten van byd pas een bosch bat. steken,nadat ze 2x was stukgegaan :|
Hoe oud is de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjo
van februari 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
Oke, ik vroeg het omdat er off maar 6mnd garantie op de 12v accu zit.
Goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamVervoort
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17-09 15:34
Zijn er nog bestuurders die na de 2.0 merken dat hun batterij veel sneller (in stilstand) zakt? De auto was opgeladen tot 100% rond 11:00 en hij geef nog geen 2u later aan dat hij op 99% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
SamVervoort schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:47:
Zijn er nog bestuurders die na de 2.0 merken dat hun batterij veel sneller (in stilstand) zakt? De auto was opgeladen tot 100% rond 11:00 en hij geef nog geen 2u later aan dat hij op 99% zit.
Zal het eens in het oog houden. Heb een uurtje geleden geladen tot 100 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje60
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13:36
Welke 12v accu ter vervanging gebruiken?
Vond deze op een ander forum. Zou moeten passen
EAN 3661024037433
Maar zijn er andere alternatieven ? (liefst met nog meer Ah)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
Nee, gisteren tot 100% en vanmiddag gebruikt, stond nog op 100%.
Zou me daar nier te druk om maken... zolang je geen onverklaarbare drop-off hebt bij >60% lading
De soc is een schatting bij LFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
Eergisteren even via de app gechat met helpdeks BYD.

Die gaven aan dat het airco probleem is onderkent en er aan een oplossing wordt gewerkt.

Verminderde geluidskwaliteit was niet bekend en ik werd doorverwezen naar dealer. Die zal ongetwijfeld wijzen naar de recente v2.0 #2502 update. Helpdeks verzekerde mij dat de dealer dit moest oplossen en zou alvast een voormelding bij de dealer maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td1977
Mijn accu verliest de laatste week 6 ~ 7 % per dag. Hoewel het samenvalt met de update vermoed ik dat het bij mij aan de 12V accu ligt. Ondanks dat ik vanochtend ruim 2 uur met de auto heb gereden wordt de 12V accu nu wederom geladen, afgelezen met ODBII. Gisteren heb ik al met BYD gebeld maar ik kan pas volgende week vrijdag langsgaan voor een diagnose :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@td1977 als je met pech langs de weg staat kan je gewoon hun pechdienst bellen, wellicht dat die de 12v ook sneller vervangen als oplossing.
@SatScan beetje raar aangezien, want ik gok dat er een aantal mensen dit wel doorgestuurd hebben en in het mailformat staat wel iets over de audio.
@evjo heb je die auto gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• td1977
logix147 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:23:
@td1977 als je met pech langs de weg staat kan je gewoon hun pechdienst bellen, wellicht dat die de 12v ook sneller vervangen als oplossing.
Ik heb na de aflevering van de ATTO gelijk een jump starter gekocht omdat het een bekend probleem is dat de 12V accu bij diverse merken EV problemen geeft. Mocht de 12V accu de geest geven dan kan ik zonder pechhulp alsnog thuiskomen of naar BYD rijden. Wachten op de takelwagen is niet fijn.

[ Voor 4% gewijzigd door td1977 op 31-07-2025 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjo
SatScan schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:49:
[...]

Oke, ik vroeg het omdat er off maar 6mnd garantie op de 12v accu zit.
Goed om te weten!
er werd een zogenaamde good will aangevraagd aan byd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjo
evjo schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:40:
[...]

er werd een zogenaamde good will aangevraagd aan byd
in ons contract staat 2jaar op reserve-onderdelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evjo
logix147 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:23:
@SatScan beetje raar aangezien, want ik gok dat er een aantal mensen dit wel doorgestuurd hebben en in het mailformat staat wel iets over de audio.
@evjo heb je die auto gekocht?
ja aangekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
td1977 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:35:
[...]

Mijn accu verliest de laatste week 6 ~ 7 % per dag. Hoewel het samenvalt met de update vermoed ik dat het bij mij aan de 12V accu ligt. Ondanks dat ik vanochtend ruim 2 uur met de auto heb gereden wordt de 12V accu nu wederom geladen, afgelezen met ODBII. Gisteren heb ik al met BYD gebeld maar ik kan pas volgende week vrijdag langsgaan voor een diagnose :-( .
Even bij ander in je buurt een accu check laten doen.
Is normaal gesproken gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@evjo ik denk dat dit stiekem meer voorvalt dan men loslaat en dat ze daarom kosteloos vervangen. Even los van de garantie factor. Het is best link als je auto uitvalt, ik heb in 2010 hetzelfde gehad, die auto viel toen vanwege een defecte sensor ook uit, die behoorde mijn toeren te checken en omdat die niet helemaal goed meer werkte besloot die bij niet zien van hoeveel toeren de auto maakte maar uit te zetten… Geen pretje als je 130 km/u rijdt en dan ineens een fred flintstone mobiel hebt. Je kan nergens meer heen als de auto geen snelheid meer kan behouden op de snelweg (behalve de vluchtstrook)

Hoop op veiligere kms voor je, maar ik zou de volgende keer iets meer je poot stijf houden in eerder stadium! Zeker bij koop.
Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste