Wij 2 jaar in oktober en 36K KM standecn1985 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 21:04:
[...]
Ik weet niet hoelang je de auto hebt en de km stand maar die van ons is 2 jaar oud met 40k km dat lijkt me wat snel voor een stuurkogel? Wij rijden private lease mocht dit het probleem zijn dan natuurlijk geen probleem.
Rijden 1,5 jaar 61000 km nergens last van dus ja denk dat het niet zou mogen.
Vraagje: is het ok de wagen dagelijks tussen de 10 a 30% bij te laden? Van +- 40 tot 70%?
Ik laad traag, maw: het zonnetje laad de wagen.
Traag laden is geen probleem, en zeker niet voor de LFP accu die BYD gebruikt. Wel kan je percentage gaan afwijken op den duur. BYD schrijft in de handleiding om periodiek zover mogelijk leeg te rijden en dan weer in één laadsessie tot 100%.patje0010 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 06:36:
Vraagje: is het ok de wagen dagelijks tussen de 10 a 30% bij te laden? Van +- 40 tot 70%?
Ik doe in deze tijd van het jaar niet anders. Langzaam voldruppelen als er overcapaciteit van de panelen is. Met dit weer kost van bijna leeg naar bijna vol me twee dagenpatje0010 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 06:36:
:strip_exif()/f/image/rCuAMhF1AkxNv0VpatcMglau.png?f=user_large)
Heb je een laadpaal? Of de gewone stekker in het stopcontact?dixet schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:29:
[...]
Ik doe in deze tijd van het jaar niet anders. Langzaam voldruppelen als er overcapaciteit van de panelen is. Met dit weer kost van bijna leeg naar bijna vol me twee dagen![]()
[Afbeelding]
Ik heb de gewone stekker in het stopcontact, laad op aan 1.8kw.
Nu produceren mijn panelen tot 3.5 a 4kw. Het zou makkelijker zijn dat bv een slimme laadpaal dit zelf regelde, hetgeen wat er aan overschot is direct de wagen in.
Ik heb een laadpaal inderdaad. En die laat ik op basis van de gemeten overproductie de laadstroom varieren (via home assistant, de paal zelf is niet zo slim). Met een stekker in een stopcontact gaat dat niet lukken, die zou je hooguit automatisch kunnen in- en uitschakelen met een slimme plug ertussen (eentje die wel continue 16A aankan)patje0010 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:30:
[...]
Heb je een laadpaal? Of de gewone stekker in het stopcontact?
Ik heb de gewone stekker in het stopcontact, laad op aan 1.8kw.
Nu produceren mijn panelen tot 3.5 a 4kw. Het zou makkelijker zijn dat bv een slimme laadpaal dit zelf regelde, hetgeen wat er aan overschot is direct de wagen in.
Hoe kom je aan die grafiek? De Atto 3 is toch niet met een API uit te lezen?dixet schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:29:
[...]
Ik doe in deze tijd van het jaar niet anders. Langzaam voldruppelen als er overcapaciteit van de panelen is. Met dit weer kost van bijna leeg naar bijna vol me twee dagen![]()
[Afbeelding]
De grafiek komt uit home assistant. De SoC is een schatting op basis van de laatste bekende SoC uit ABRP en de geleverde stroom vanuit mijn laadpaal (zie dixet in "Het grote BYD Atto 3 topic")jvdmeer schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 00:16:
[...]
Hoe kom je aan die grafiek? De Atto 3 is toch niet met een API uit te lezen?
vakantie reis gemaakt,en 3000km.gereden. buitentemperatuur was tussen de 25 en 32 graden.
bij elke snellaadbeurt starte hij altijd tegen de 88KW. waarna hij telkens na 5tot 7 minuten terugzakte
naar 50a55KW. bij 80% naar 30KW. wat maakte dat we toch bijna een uur stonden.
is dit een normale laadcurve?
bij elke snellaadbeurt starte hij altijd tegen de 88KW. waarna hij telkens na 5tot 7 minuten terugzakte
Je schrijft niet bij welke SoC je de terugval ziet...evjo schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:45:
vakantie reis gemaakt,en 3000km.gereden. buitentemperatuur was tussen de 25 en 32 graden.
Zoek even op 'laadcurve' in dit forum topic, dan vind je een plaatje van Fastned waar bij ca 45% soc de laadsnelheid daalt van 88 naar 55kW. Bij Evkx.net vind ik een andere laadcurve, dwz dezelfde laadsnelheden maar bij andere soc's:
/f/image/yzzQabYBA96m60JR1ocac3aN.png?f=fotoalbum_large)
Die laatste komt overeen met wat ik in de praktijk meestal zie: 88kW tot een soc van 63%.
Snelladen is na 80% vol hop door naar de volgende - in de tijd dat je stil staat had je al bij een nieuwe kunnen staan bij wijze van spreken.
telkens geladen tot 85%logix147 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:33:
Snelladen is na 80% vol hop door naar de volgende - in de tijd dat je stil staat had je al bij een nieuwe kunnen staan bij wijze van spreken.
Al je data verbruikt?evjo schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:39:
[...]
iemand een idee waarom ik in de nav. geen internet heb?
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V116 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Alleen de BYD Atto 3 New (zoals die nu heet) kan dat. De voorgaande modellen niet omdat er een hardware modificatie nodig is en die wordt door Louwman niet aangeboden.taylor schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:57:
Is er al iets bekend dat de atto3 ook bij elke tesla snellader terecht kan?
Ik heb het sinds kort (na laatste update) het probleem dat na het afsluiten van de auto de ramen beslaan. De warmtepomp blaast vochtige warme lucht naar binnen zodat alle ramen beslaan. Wie weet een oplossing?
De auto nogmaals van slot halen en weer op slot doen, dus direct twee keer achter elkaar.RubRest schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:34:
Ik heb het sinds kort (na laatste update) het probleem dat na het afsluiten van de auto de ramen beslaan. De warmtepomp blaast vochtige warme lucht naar binnen zodat alle ramen beslaan. Wie weet een oplossing?
Dat is natuurlijk geen goede oplossing. Doe jij dat elke keer als je je auto afsluit?
Je vroeg om een oplossing, geen goede oplossing. 😀
Het is misschien omslachtig maar werkt wel. En ik doe het als ik hoor dat de warmtepomp aanslaat bij afsluiten.
Het is misschien omslachtig maar werkt wel. En ik doe het als ik hoor dat de warmtepomp aanslaat bij afsluiten.
In de A/C instellingen "Auto air recirculation when parking" uitzetten. Dan heb je de workaround van auto 2x op slot doen niet nodig.RubRest schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:34:
Neen idd, maar de warmtepomp zal alsnog aanslaan om het overtollige vocht in je airco naar buiten af te drijven, naar buiten dus, geen recirculation, en de pomp slaat enkel aan als je de auto ook sluit.dixet schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:30:
[...]
In de A/C instellingen "Auto air recirculation when parking" uitzetten. Dan heb je de workaround van auto 2x op slot doen niet nodig.
Dit is destijds zo aangepast in updates om het beruchte aanslaan bij parkeren te voorkomen.
Best gewoon op automatisch laten staan, regelt alles zichzelf.
[ Voor 5% gewijzigd door patje0010 op 30-06-2025 15:27 ]
@RubRest deze optie uitschakelen werkt idd het beste.dixet schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:30:
[...]
In de A/C instellingen "Auto air recirculation when parking" uitzetten. Dan heb je de workaround van auto 2x op slot doen niet nodig.
Het blijft wel vreemd dat je in de droge en warme periode last hebt van beslagen ramen. De meeste hebben dit juist bij vocht en kouder weer.
Ik zou adviseren om deze optie uit te zetten en kijken wat dat doet, en anders even terug naar de dealer.
Helaas tot op heden nog steeds geen update......jeffreyb84 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:42:
[...]
Eergisteren hebben wij onze Byd naar de garage gebracht bij BYD Apeldoorn. In eerste instantie gaf men aan niet op de hoogte te zijn van dit probleem. Netjes een andere Atto 3 meegekregen tijdelijk ter vervanging. Vanochtend werden we gebeld door de garage dat BYD dit probleem heeft erkend en dat er een software update volgt waar men met spoed aan werkt. (Termijn uiteraard niet bekend) Een tijdelijke workaround is de airco handmatig op LO zetten. Dan werkt deze wel. Voor de mensen die de update nog niet geinstalleerd hebben, ik zou nog even wachten.
Ik zit ook nog op v1.8.2 en krijg nog steeds geen 1.8.3 of nieuwer.jeffreyb84 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:33:
[...]
Helaas tot op heden nog steeds geen update......
Hier ook niet ☹️avdl72 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:01:
[...]
Ik zit ook nog op v1.8.2 en krijg nog steeds geen 1.8.3 of nieuwer.
Oe alweer een update, maar ik gok erop dat 1.8.3 erin verwerkt zit en dat ze dus de 1.8.3 update gestopt zijn uit te rollen. Ik heb 1.8.3. in elk geval ook niet ontvangen. Gisteren nog geprobeerd maar mijn auto vond 1.8.2 toch echt de laatste versie.
Zijn er al mensen die de vernieuwde ATTO of Dolphin besteld hebben met de 110kW snelladen? De nieuwe Atto 3 Design uitvoering heeft toch wel leuke extra opties zoals de 110kW, stuurwiel verwarming, en stoel ventilatie.
Zijn er al mensen die de vernieuwde ATTO of Dolphin besteld hebben met de 110kW snelladen? De nieuwe Atto 3 Design uitvoering heeft toch wel leuke extra opties zoals de 110kW, stuurwiel verwarming, en stoel ventilatie.
[ Voor 30% gewijzigd door awhatever op 03-07-2025 11:26 ]
@Ajs.rutten heb jij toevallig eigen apps erop staan en werkt het internet daar weer van?
Ik vind het wel een mooier design dan het oude, oogt rustiger.
Sorry, hier geen eigen apps eroplogix147 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:25:
@Ajs.rutten heb jij toevallig eigen apps erop staan en werkt het internet daar weer van?
Na de update V2.0.0 kun je kiezen uit meerdere achtergronden en thema’s.
Interessanter vind ik de nieuwe functies
2, ICC: Automatische Noodremfunctie, met knipperlichten en vertragend naar de vluchtstrook en daar tot stilstand komen.
3, ICC: Snelheid aanpassen aan een bocht. Dus niet meer inlopen op je voorganger die wegdraait
4, ICC: Dat is ? : Straf bij langer dan 10 sec. stuur loslaten?
Ik heb er nog niet mee gereden, en nee ik ga niet alles testen .
Interessanter vind ik de nieuwe functies
2, ICC: Automatische Noodremfunctie, met knipperlichten en vertragend naar de vluchtstrook en daar tot stilstand komen.
3, ICC: Snelheid aanpassen aan een bocht. Dus niet meer inlopen op je voorganger die wegdraait
4, ICC: Dat is ? : Straf bij langer dan 10 sec. stuur loslaten?
Ik heb er nog niet mee gereden, en nee ik ga niet alles testen .
Vraagje in welk land staat deze auto geregistreerd?Ajs.rutten schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:34:
Nee dit is geen andere auto, dit is de nieuwe lay-out na de update... niet schrikken.. [Afbeelding]
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V116 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
NederlandSatScan schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 09:12:
[...]
Vraagje in welk land staat deze auto geregistreerd?
Dank, ben je er vroeg bij met de update!
Ik krijg meestal als een van de laatste de updates....
Ziet er goed uit! Fijn om te lezen dat de ontwikkelingen voor ons platform nog niet stilstaan.
Nog maar eens ter herinnering waardoor ook tijdens hoge temperaturen vocht aanslag op de ramen kan ontstaan. De airco werkt dan extra hard en haalt veel vocht uit de lucht.
https://dilinkappoversea-...are_id=551272147117813760
https://dilinkappoversea-...are_id=551272147117813760
[ Voor 44% gewijzigd door timetraveler op 05-07-2025 10:06 ]
Ik heb de oude en de update!Videaux schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:09:
Zijn de updates voor de nieuwe of oude versie van de atto 3
BYD Atto 3 Skiwhite
Ik heb ook oude, 2022 en Nederlandse registratie.Videaux schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:09:
Zijn de updates voor de nieuwe of oude versie van de atto 3
Geen V1.8.3 gehad, dus vanuit 1.8.2
Overigens heb ik ook een update van de app. V2.8.0
Hier nog 1.8.2, app is wel geüpdatet.
Zie je de nieuwe snel koppelingen ook tijdens de ingebouwde navigatie?
BYD Atto 3 / Comfort / Climbing Grey
Side loaded apps remain. Still can't use the car internet for the side loaded apps.logix147 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:25:
Tested a few things:
1. Car does slow down on the curve, maybe too aggressively. Will drive more and check.
2. Layout looks nice.
JABrojer schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:23:
Hier nog 1.8.2, app is wel geüpdatet.
Wellicht word het dan toch tijd de ingebouwde navigatie een kans te gaan geven.
BYD Atto 3 / Comfort / Climbing Grey
volgens een Reddit gebruiker na de update:
Byd atto 3 2023 has built in google maps nav now
klopt dit ?
( https://www.reddit.com/r/...t_in_google_maps_nav_now/ )
klopt dit ?
Nee jet is nog steeds Here maps. Wel zit er nu een Google search engine in.josje60 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 16:19:
volgens een Reddit gebruiker na de update:
klopt dit ?
*knip*
[ Voor 112% gewijzigd door SatScan op 05-07-2025 19:43 ]
Ik heb in de app voortaan de mogelijkheid om een 2de e-mail adres te autoriseren.
Ik geloof dat er hier wel een aantal mensen waren die met 2-tal de app wilde gebruiken.
Apple carkey zie ik helaas niet komen, lijkt hardware matig onmogelijk op de huidige NFC van de pre 2025 Attos.
Ik geloof dat er hier wel een aantal mensen waren die met 2-tal de app wilde gebruiken.
Apple carkey zie ik helaas niet komen, lijkt hardware matig onmogelijk op de huidige NFC van de pre 2025 Attos.
Waar zit de optie voor tweede e-mail kan het niet zo snel vinden? Of zie je deze optie pas als je laatste update van auto hebt.logix147 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:31:
Ik heb in de app voortaan de mogelijkheid om een 2de e-mail adres te autoriseren.
[ Voor 6% gewijzigd door Fibrenl op 06-07-2025 09:56 ]
Je moet de laatste versie van de app hebben.Fibrenl schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:11:
[...]
Waar zit de optie voor tweede e-mail kan het niet zo snel vinden? Of zie je deze optie pas als je laatste update van auto hebt.
Dan onder ‘Mijn account’ zie je je auto en de knop ‘Voertuigauthorisatie’
Daarna het proces volgen.
Top gelukt, ben misschien beetje dom hahahah autorisatie gegeven, maar nergens stel je een ww in. Hoe kan je dan met ander e-mail adres inloggen in de app.avdl72 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:22:
[...]
Je moet de laatste versie van de app hebben.
Dan onder ‘Mijn account’ zie je je auto en de knop ‘Voertuigauthorisatie’
Daarna het proces volgen.
Al gelukt, je hebt bij inloggen optie inloggen met code dan krijg, de een eenmalige code en kan je ww aanmaken😀
[ Voor 32% gewijzigd door Fibrenl op 06-07-2025 23:05 ]
Ik heb sinds afgelopen woensdag ook software versie 2.0, heb 1.8.3 nooit ontvangen ben ineens doorgegaan naar 2.0.
Hieronder enkele ervaringen:
1. De adaptieve cruise control in combinatie met lane assist werkt nu ook op snelheden boven de 125. Erg fijn s avonds waar je na 19.00 uur 130 mag.
2. In de navigatie is het icoontje voor hoe hard je mag, en hoe hard je rijdt, weg. Vind ik persoonlijk erg jammer, keek daar nog wel eens naar als ik twijfelde hoe hard ik ergens mocht
3. Het nieuwe homescreen vind ik nog erg wennen. Daarnaast wordt nu 90% van het scherm gewoon niet functioneel gebruikt. Alles gebeurd in de balk onderin. Vind ik een aparte keuze die ik niet helemaal begrijp. Ergens hoop ik dat dit een soort voorbode is voor een volgende update waar het meer richting een Tesla achtige interface gaat met de navigatie op bijv. 1/2e van het scherm, en dan muziek en bijv telefoon op de andere helft.
4. De update heeft ook duidelijk effect op de geluidsinstallatie. Ik heb mijn telefoon middels Bluetooth gekoppeld en de muziek maar bijvoorbeeld ook Flitsmeister klinkt ineens heel anders dan voorheen.
1. De adaptieve cruise control in combinatie met lane assist werkt nu ook op snelheden boven de 125. Erg fijn s avonds waar je na 19.00 uur 130 mag.
2. In de navigatie is het icoontje voor hoe hard je mag, en hoe hard je rijdt, weg. Vind ik persoonlijk erg jammer, keek daar nog wel eens naar als ik twijfelde hoe hard ik ergens mocht
3. Het nieuwe homescreen vind ik nog erg wennen. Daarnaast wordt nu 90% van het scherm gewoon niet functioneel gebruikt. Alles gebeurd in de balk onderin. Vind ik een aparte keuze die ik niet helemaal begrijp. Ergens hoop ik dat dit een soort voorbode is voor een volgende update waar het meer richting een Tesla achtige interface gaat met de navigatie op bijv. 1/2e van het scherm, en dan muziek en bijv telefoon op de andere helft.
4. De update heeft ook duidelijk effect op de geluidsinstallatie. Ik heb mijn telefoon middels Bluetooth gekoppeld en de muziek maar bijvoorbeeld ook Flitsmeister klinkt ineens heel anders dan voorheen.
Goedemorgen, sinds kort ben ik de blije eigenaar van een Atto 3 uit 2023. Het homescreen van mijn Atto 3 (met update 2.0.0) is inderdaad in tweeën te delen met links de navigatie en rechts bijvoorbeeld Spotify. Het op één na meest rechter knopje onderaan het scherm geeft die mogelijkheid.RedDevilHG schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:06:
Ik heb sinds afgelopen woensdag ook software versie 2.0, heb 1.8.3 nooit ontvangen ben ineens doorgegaan naar 2.0.
Trouwens: weet iemand hoe de Lane Assist werkt? Tijdens de testrit werkte het, maar nu niet... In het menu staan de opties "Warning", "Prevention" en "Off". Off werkt (logischerwijs), Warning werkt ook (geluid en/of trilling doen het allebei), maar als ik 'm op Prevention zet, gebeurt er net zo weinig als bij Off...
@atto3 Je hebt een knop op je stuur (linkerhand) stuurtje met 2 lijnen ernaast. Dit icoon zie je ook in de display rechts terug, als die aanstaat - dat werkt gewoon overigens vanuit stilstaan.
Yes van die functie weet ik, maar bedoel meer dat als je nu op het Homescreen bent 90% van het scherm gewoon geen functie meer heeft. Is gewoon leeg. Daarnaast vindt ik 50/50 net niet de juiste verhouding. Ik zou graag enkel een heel klein deel van Spotify hebben, en de rest navigatie (bijvoorbeeld). Zoals zoveel merken dat hebben.atto3 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:11:
[...]
Goedemorgen, sinds kort ben ik de blije eigenaar van een Atto 3 uit 2023. Het homescreen van mijn Atto 3 (met update 2.0.0) is inderdaad in tweeën te delen met links de navigatie en rechts bijvoorbeeld Spotify. Het op één na meest rechter knopje onderaan het scherm geeft die mogelijkheid.
Trouwens: weet iemand hoe de Lane Assist werkt? Tijdens de testrit werkte het, maar nu niet... In het menu staan de opties "Warning", "Prevention" en "Off". Off werkt (logischerwijs), Warning werkt ook (geluid en/of trilling doen het allebei), maar als ik 'm op Prevention zet, gebeurt er net zo weinig als bij Off...
Kun je geen apps slepen naar het grotere gedeelte?RedDevilHG schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:09:
[...]
Yes van die functie weet ik, maar bedoel meer dat als je nu op het Homescreen bent 90% van het scherm gewoon geen functie meer heeft. Is gewoon leeg. Daarnaast vindt ik 50/50 net niet de juiste verhouding. Ik zou graag enkel een heel klein deel van Spotify hebben, en de rest navigatie (bijvoorbeeld). Zoals zoveel merken dat hebben.
Mijn auto geeft nog (steeds) aan > “u hebt de laatste versie 1.6.0 (versie van 23-08-24 is te lezen bij versie manager).
Upgraden lijkt aardige willekeur te hebben bij byd kennelijk.
Upgraden lijkt aardige willekeur te hebben bij byd kennelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Teitgrot op 08-07-2025 12:28 ]
Nee dat leek mij ook het intuïtieve om te doen, dus heb ik geprobeerd. Dacht wellicht veranderen ze dan in een soort widget o.i.d.SatScan schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:11:
[...]
Kun je geen apps slepen naar het grotere gedeelte?
Maar het hele Homescreen is nu 90% achtergrond en that's it.
:strip_exif()/f/image/r2Ec5GC56zJYo2n5eaCbreZJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan iemand mij alstublieft vertellen hoe ik kan bepalen wat het versienummer is zoals dat in deze discussies steeds benoemd wordt. Ik bedoel dus dat hier gesproken wordt over v2.0 of v18.2 terwijl dat in mijn instellingen, zie afbeelding, nergens terug gevonden wordt. Ik heb mijn best gedaan om daar via andere kanalen achter te komen maar krijg nergens het echte antwoord. Mijn auto staat voornamelijk geparkeerd in de parkeergarage van het appartementencomplex en de knop <Update> geeft geen resultaat. Alvast enorm bedankt voor een reactie.
De nummering zoals je in je update-menu ziet (1.6, 1.8, 2.0) komt niet overeen met de nummering op dit scherm. Maar is er een beetje uit af te leiden.
Het nummer bij systeemversie geeft in de 1e 3 delen de chipset en automodelreeks aan. 13.1.32 is de internationale versie van o.a. Atto3, Dolphin (deze gebruiken blijkbaar het zelfde systeem). Het getal 2503250 is de softwareversie, opgebouwd uit jaar (2 cijfers), maand (2 cijfers) en revisie (3 cijfers). Zie YouTube: BYD Mods - Software and Firmware Versions Explained - Accessing Secr... voor een uitgebreide uitleg.
Je hebt dus een software versie uit maart 2025. Dat zal de 1.8 zijn denk ik? Of nog 1.7, ben niet helemaal zeker van de releasedatums.
Het nummer bij systeemversie geeft in de 1e 3 delen de chipset en automodelreeks aan. 13.1.32 is de internationale versie van o.a. Atto3, Dolphin (deze gebruiken blijkbaar het zelfde systeem). Het getal 2503250 is de softwareversie, opgebouwd uit jaar (2 cijfers), maand (2 cijfers) en revisie (3 cijfers). Zie YouTube: BYD Mods - Software and Firmware Versions Explained - Accessing Secr... voor een uitgebreide uitleg.
Je hebt dus een software versie uit maart 2025. Dat zal de 1.8 zijn denk ik? Of nog 1.7, ben niet helemaal zeker van de releasedatums.
2503 is de 1.8.2 versie, dat zie je alleen bij de OTA update verschijnen.JePevV schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:25:
[Afbeelding]
Kan iemand mij alstublieft vertellen hoe ik kan bepalen wat het versienummer is zoals dat in deze discussies steeds benoemd wordt. Ik bedoel dus dat hier gesproken wordt over v2.0 of v18.2 terwijl dat in mijn instellingen, zie afbeelding, nergens terug gevonden wordt. Ik heb mijn best gedaan om daar via andere kanalen achter te komen maar krijg nergens het echte antwoord. Mijn auto staat voornamelijk geparkeerd in de parkeergarage van het appartementencomplex en de knop <Update> geeft geen resultaat. Alvast enorm bedankt voor een reactie.
Dank je wel voor deze uitgebreide uitleg. Blijft dus even wachten op de oplossing voor het AC probleem.dixet schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:20:
De nummering zoals je in je update-menu ziet (1.6, 1.8, 2.0) komt niet overeen met de nummering op dit scherm. Maar is er een beetje uit af te leiden.
Dank je wel.SatScan schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:31:
[...]
2503 is de 1.8.2 versie, dat zie je alleen bij de OTA update verschijnen.
In de app van de telefoon kun je het ook terugvinden. Ik heb de Android-app, versie 2.8.1, daar ga ik rechtsonder naar 'Mijn account' en dan helemaal rechtsboven naar het envelopje voor het menu "Mijn Meldingen". Als je dan voor "Voertuig Meldingen" kiest, krijg je een overzicht van alle meldingen die de auto naar je app heeft gestuurd, waaronder OTA en daar vind je -bij een geslaagde Over The Air update dan ook de versie terugJePevV schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:25:
bij ons staat dus net hetzelfde,wel update 1.8,,,,,JePevV schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:25:
[Afbeelding]
geen enkel probleem met de airco. trip van3000km.,met de temp.op 22(buiten 28 tot 30)aangenaam in de wagen.luchtverdeling wel op 2 plaatsen i.p.v. 3(niet op de voorruit)
Enorm bedankt voor deze aanvulling, ik ben dus op 13-06-2025 geüpdatet naar V1.8.2 😀martinBMW schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:41:
[...]
In de app van de telefoon kun je het ook terugvinden. Ik heb de Android-app, versie 2.8.1, daar ga ik rechtsonder naar 'Mijn account' en dan helemaal rechtsboven naar het envelopje voor het menu "Mijn Meldingen". Als je dan voor "Voertuig Meldingen" kiest, krijg je een overzicht van alle meldingen die de auto naar je app heeft gestuurd, waaronder OTA en daar vind je -bij een geslaagde Over The Air update dan ook de versie terug
Helaas heb ik met V1.8.2 nog steeds problemen met de AC. Hij geeft momenteel alleen maar koude lucht, zowel in ECO als Comfort instelling, als ik de stand Low gebruik zodra ik naar 18 graden ga gaat hij warme lucht geven. Even afwachten wat er gebeurt nu het buiten weer warmer wordt, want ik ga ervan uit dat de buitentemperatuur ook mee speelt.evjo schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:43:
[...]
bij ons staat dus net hetzelfde,wel update 1.8,,,,,
geen enkel probleem met de airco. trip van3000km.,met de temp.op 22(buiten 28 tot 30)aangenaam in de wagen.luchtverdeling wel op 2 plaatsen i.p.v. 3(niet op de voorruit)
Maar in ieder geval iedereen vriendelijk bedankt voor de snelle en nuttige reacties.
Hier zelfde probleem, Airco werkt slecht, geen update 1.8.3 of 2.0.0 ontvangen tot dusverre gisteren nog naar updates gezocht, maar helaas.JePevV schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 22:00:
[...]
Helaas heb ik met V1.8.2 nog steeds problemen met de AC. Hij geeft momenteel alleen maar koude lucht, zowel in ECO als Comfort instelling, als ik de stand Low gebruik zodra ik naar 18 graden ga gaat hij warme lucht geven. Even afwachten wat er gebeurt nu het buiten weer warmer wordt, want ik ga ervan uit dat de buitentemperatuur ook mee speelt.
Maar in ieder geval iedereen vriendelijk bedankt voor de snelle en nuttige reacties.
wat bij mij wel helpt, waneer de auto te veel verwarmt is te wisselen naar ECO stand voor de airco. In ECO stand gaat hij wel koelen. Idem andersom. Als de auto te veel koelt, in Comfort stand gaat hij wel verwarmen... Is een software bug ontstaan in versie 1.8.2... Heeft te maken met de buiten temperatuur <19 graden gaat het mis bij mij.
Maar dat zou dus opgelost zijn in 1.8.3 en hopelijk ook 2.0.0.
Ik ben vooral blij dat m.i.v. OTA 2.0 de cruise control met 1km in te stellen is, verder vooral optisch veranderd
Sinds 2 weken de update 1.8.3. sindsdien gaat mijn zonnedak te pas en te onpas dicht wanneer deze geopend is tijdens het rijden
Als jullie in regio Zoetermeer - Lansingerland - Rotterdam rijden en je ziet een bijrijder of bestuurder in een Atto 3 als een gek naar je zwaaien, dan ben ik het met mijn broertje.
We zijn dan gewoon blij om weer een andere BYD te zien
Je dan ook gewoon terug zwaaien!
We zijn dan gewoon blij om weer een andere BYD te zien
Je dan ook gewoon terug zwaaien!
Heb ook 2.0 vandaag. Maar krijg helderheid scherm (midden grote scherm). Wat moet ik instellen. Heb helderheid op 100 procent staan.
Hè, hoe dan? Bij mij zijn de stappen nog steeds 5 km/u.martinBMW schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:28:
Ik ben vooral blij dat m.i.v. OTA 2.0 de cruise control met 1km in te stellen is, verder vooral optisch veranderd
BYD Atto 3 Skiwhite
Als je de knop even vasthoudt krijg je stapjes van 1 km/uEVBert schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:33:
[...]
Hè, hoe dan? Bij mij zijn de stappen nog steeds 5 km/u.
Ik zie alleen middelvingerzwaaiers 🤪 Ligt zeker aan mijn gematigde rijstijl.Aehen schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:04:
Ik ben ook een BYD zwaaier! In Zeeland zwaaide er iemand al uit zichzelf ook terug.
BYD Atto 3 Skiwhite
Opgelost. Alleen stilstaand kan je adaptieve versie inschakelen en dat was de oplossingeravenzw schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:33:
Heb ook 2.0 vandaag. Maar krijg helderheid scherm (midden grote scherm). Wat moet ik instellen. Heb helderheid op 100 procent staan.