Anyone here bought a Non NL Atto 3 and got the app registered?
I need some pointers.
I need some pointers.
[ Voor 86% gewijzigd door Ajs.rutten op 23-12-2024 22:12 ]
Als ik auto uit doe en op slot en weer open en weer afsluit heb ik dit probleem niet.Ajs.rutten schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:12:
Resultaat van 1 uur stilstaan na een half uur rijden. Word er een beetje simpel van..[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heel herkenbaar helaas. De tip met auto op slot, open en weer op slot heb ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik in deze dagen doen!Ajs.rutten schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:12:
Resultaat van 1 uur stilstaan na een half uur rijden. Word er een beetje simpel van..[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
BYD Atto3 (LFP 60,5KW) | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Zuid | 2x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 | 2 Mitsubitshi single airco's | HA DS224+
Kan melden dat dit goed werkt maar zit nog niet in mijn systeem dus als je terugkomt bij de auto dan zie je gelijk dat je het vergeten bent..jeffreyb84 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 07:45:
[...]
Heel herkenbaar helaas. De tip met auto op slot, open en weer op slot heb ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik in deze dagen doen!
De ramen in de auto goed schoon maken zal ook helpen!Ajs.rutten schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:17:
[...]
Kan melden dat dit goed werkt maar zit nog niet in mijn systeem dus als je terugkomt bij de auto dan zie je gelijk dat je het vergeten bent..
Problemen met de verwarming zijn sinds de laatste update opgelost!Wij ervaren geen problemen met de verwarming meer!ralphkeb schreef op donderdag 26 december 2024 @ 05:02:
Nu ik dit topic lees, zie ik wel erg veel problemen met de verwarming…..
Of het is koud in de auto of de ramen zijn erg beslagen.
Is het nog steeds aan te raden voor de atto 3 te gaan?
Het blijft ons inziens een erg mooie, complete, ruime en lekker rijdende auto voor het geld.
Wil er nog aan toevoegen dat het wel belangrijk is om de juiste instellingen te hanteren zoals hier al vaker beschreven is.ralphkeb schreef op donderdag 26 december 2024 @ 05:02:
Het blijft ons inziens een erg mooie, complete, ruime en lekker rijdende auto voor het geld.
Klinkt voor mij niet echt als een oplossing en hoop dat ze het inderdaad met een OTA op kunnen lossen .Dannybloem schreef op donderdag 26 december 2024 @ 08:14:
[...]
Dat beslaan is idd voorbij als je uitstapt en de auto op slot doet ,dan open en dan weer op slot.
Vaak bu'j te bang!
Klopt!-tom-562 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 09:39:
Die vochtige ramen zijn bij het model auto waar ik in rij ook een probleem (MG4). Wat daar helpt is nooit de recirculatie stand te gebruiken (ook niet op automatisch), maar altijd lucht van buiten aan te zuigen.
Ohja, en zorgen dat je ruiten GOED schoon/vetvrij zijn, dus niet schoonmaken met middeltjes zoals glassex
Ja lastige keuze:.ralphkeb schreef op donderdag 26 december 2024 @ 09:02:
[...]
Klinkt voor mij niet echt als een oplossing en hoop dat ze het inderdaad met een OTA op kunnen lossen .
Auto rijdt verder wel erg lekker en de video’s van InstaAuto vlog hebben wij ook al gezien.
Lastig, lastig, Tesla M3 lonkt ook, maar dat is niet voor dit topic.
Klinkt idd aannemelijktimetraveler schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:42:
De oorzaak van beslagen ramen is een meteorologische!
We hebben momenteel last van een langdurige hoge relatieve vochtigheid en dat geeft bij alle auto’s problemen.
Ik lees dat ook op forums van Volvo, Tesla en merken die hier al genoemd zijn.
Ik zag ook mijn buurvrouw in haar oude Peugeotje de ramen droog maken met draaiende motor en daar is niks elektrisch of warmtepomp te bekennen.
Oplossing moet je zoeken in verhoging van de temperatuur in de auto en vooral ventilatie!
Sinds de laatste OTA update is een hogere temperatuur beter en sneller bereikbaar en gaat het voor meerderen beter dan voorheen.
Na update zijn problemen weg, en bij andere merken ook problemen hoor, is niet alleen bij Byd. Weet dat id3 heel lang last heeft gehad dan kleine scherm waar je snelheid enz op ziet op zwart bleef. Ik zou gewoon voor de atto 3 gaan rijden er al bijna 1,5 jaar is bevalt prima.ralphkeb schreef op donderdag 26 december 2024 @ 05:02:
of de warmte naar buiten doet en niet naar binnen want dat is het probleem volgens mij.Dannybloem schreef op donderdag 26 december 2024 @ 08:14:
[...]
Problemen met de verwarming zijn sinds de laatste update opgelost!Wij ervaren geen problemen met de verwarming meer!
Dat beslaan is idd voorbij als je uitstapt en de auto op slot doet ,dan open en dan weer op slot. Dat beslaan bij vochtig weer is niet alleen een byd dingetje...Sprak iemand met een Ionic 5 en die ervaart hetzelfde. Ik heb zakelijk een E vito en ervaar het ook daarmee.Komt echt door de warmte pomp.
Als dit nog opgelost wordt via een OTA zou het perfect zijn!Dat de warmtepomp bij uitschakelen vd auto ook gewoon uit gaat.
Moet te doen zijn
[ Voor 21% gewijzigd door iSchel op 27-12-2024 20:56 ]
Dat gebeurd wanneer je stilstaat.Erich Bemelen schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:45:
tijdens ritten zet de atto 3 op onverwachte momenten automatisch op recirculatie. hierdoor beslaan mijn ruiten na korte tijd ook hangt er dan een muffe lucht in de auto. hoe kan ik voorkomen dat de recirculatie automatisch aangaat?
[ Voor 33% gewijzigd door avdl72 op 29-12-2024 00:10 ]
helaas gebeurt dit tijdens de ritten, dus niet alleen met parkerenavdl72 schreef op zondag 29 december 2024 @ 00:02:
[...]
Dat gebeurd wanneer je stilstaat.
In het menu zit een optie om dat uit te schakelen. Lucht hercirculatie bij parkeren heet het.
Edit: gevonden. Dit is de instelling op de foto.
[Afbeelding]
Klopt. Ook gewoon stoppen bij een verkeerslicht activeert deze actie.Erich Bemelen schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:42:
[...]
helaas gebeurt dit tijdens de ritten, dus niet alleen met parkeren
Je hebt van die handige ruitenreinigers op een verlengstuk, daarmee kom je ook op de onbereikbare plekjes van je voorruit. Te koop bij de doe-het-zelf zaken.logix147 schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:51:
@avdl72 @Erich Bemelen
De voorruit is echt een *^%%!] om goed schoon te maken in deze auto geziene de omvang van je dashboard/design scherm. Wel de moeite waard, daarna ik er in elk geval nauwelijks last van. Ik rij soms ook een stukje met dakraam open / pakweg laatste 5 minuten voordat ik ergens ben. Gewoon de ventilatie stand dus dat die een klein stukje open staat.
Meer doe ik er niet aan.
BYD Atto 3 Skiwhite
Ik verbruik gemiddeld 17 kWh per 100 km. Hangt natuurlijk altijd af van rijgedrag. Ik ben zelf een rustige rijder.ralphkeb schreef op maandag 30 december 2024 @ 06:54:
Na een paar dagen te laten bezinken, nog steeds erg gecharmeerd van de Atto 3.
Hoe ervaren jullie het rijbereik in zomerse en winterse omstandigheden?
Ik heb nu een Renault Megane 60kwh (130 pk versie) en in de zomer 400 a 420 km rijbereik, nu 280 a 300 km.
Ik laad meestal gewoon tot 100%, had het maar geen auto moeten worden…..
Snelladen vanzelfsprekend niet hahaha, maar dat doe ik niet zo vaak.
Rij redelijk veel snelweg (80%), km of 35.000 p/j.
[ Voor 6% gewijzigd door etienne1 op 30-12-2024 10:12 ]
Ik heb een account op Carclean :-)EVBert schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:25:
[...]
Je hebt van die handige ruitenreinigers op een verlengstuk, daarmee kom je ook op de onbereikbare plekjes van je voorruit. Te koop bij de doe-het-zelf zaken.
Zie sensors zijn van …. Kwaliteit hebben er al 1 vervangen maar nu heb ik er rechts ook last van. Brand niet altijd maar vaak las er niets is. Vorige keer linker spiegel bleek sensor in achterbumper te zijn, die ziet of er iemand in dooiehoek zit.bob 2.0 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:03:
Het waarschuwingslampje (driehoekje) in m'n rechterspiegel blijft branden, ook na afsluiten auto en inklappen van de spiegel.
Iemand dit al bij de hand gehad?
We rijden naast de Atto 3 ook de Megane met 60kw. Beide auto's zijn gewoon mijnsinziens vergelijkbaar in zowel rijeigenschappen als verbruikralphkeb schreef op maandag 30 december 2024 @ 06:54:
Na een paar dagen te laten bezinken, nog steeds erg gecharmeerd van de Atto 3.
Hoe ervaren jullie het rijbereik in zomerse en winterse omstandigheden?
Ik heb nu een Renault Megane 60kwh (130 pk versie) en in de zomer 400 a 420 km rijbereik, nu 280 a 300 km.
Ik laad meestal gewoon tot 100%, had het maar geen auto moeten worden…..
Snelladen vanzelfsprekend niet hahaha, maar dat doe ik niet zo vaak.
Rij redelijk veel snelweg (80%), km of 35.000 p/j.
Beste wensen voor 2025, met vele veilige km'sbob 2.0 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:03:
Het waarschuwingslampje (driehoekje) in m'n rechterspiegel blijft branden, ook na afsluiten auto en inklappen van de spiegel.
Iemand dit al bij de hand gehad?
BYD Atto3 (LFP 60,5KW) | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Zuid | 2x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 | 2 Mitsubitshi single airco's | HA DS224+
Dat hielp helaas niet. BYD Meppel maar eens een bezoekje brengen als ik in de buurt ben.SatScan schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:49:
[...]
In het begin eens gehad, reset via mediaknop midden console (10sec ingedrukt houden) en toen geen last meer gehad.
succes
Sensor wellicht vies?bob 2.0 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:21:
[...]
Dat hielp helaas niet. BYD Meppel maar eens een bezoekje brengen als ik in de buurt ben.
Zoals ik ook al aangaf laat ze goed kijken naar sensor in je achter bumper was bij mij de boos doener.bob 2.0 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:21:
[...]
Dat hielp helaas niet. BYD Meppel maar eens een bezoekje brengen als ik in de buurt ben.
BYD Atto 3 / Comfort / Climbing Grey
ik gebruik ook een Android telefoon en krijg wel meldingen. Afgelopen nacht was er onderhoud aan de servers van BYD dus meldingen van de auto en die periode zullen er niet geweest zijnBrojer schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 07:43:
Hi! Sinds een aantal dagen ook de trotste eigenaar van een BYD Atto3. Een paar vraagjes:
- de Android app stuurt me geen notificaties, ookal staat dit in de app aan. Lees her en der op internet dat dit een Android probleem is. Iemand een oplossing (behalve IPhone kopen) of een ander idee?
Heb helaas geen eigen laadpaal dus een melding als de auto vol is zou handig zijn.
Ik denk het niet. In onze vorige auto -Toyota Auris van 2013- konden we een tweede telefoon aansluiten voor muziek en toch gesprekken voeren op het eerste toestel; toen ik bij het ophalen van de auto vroeg of dat bij de Atto 3 ook kan was men daar verbaasd en had nog nooit van die mogelijkheid gehoord.- Ik gebruik 2 telefoons, 1 zakelijk en 1 privé. Is er tijdens gebruik van Android auto (of überhaupt) de mogelijkheid met 2 telefoons met de Bluetooth verbinden te zijn voor oproepen?
De meldingen kreeg ik al niet voor het server onderhoud, dus dat is het helaas niet. Het zelfde geld ook voor bijvoorbeeld de Shell recharge app. Ik heb de app nu volledige controlle gegeven over het draaien op de achtergrond, wellicht lost dit iets op. Ik gebruik overigens een Oppo. Als het nu nog niet werkt zal ik is kijken wat er gebeurt op mijn zakelijke telefoon (Samsung).martinBMW schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:19:
[...]
ik gebruik ook een Android telefoon en krijg wel meldingen. Afgelopen nacht was er onderhoud aan de servers van BYD dus meldingen van de auto en die periode zullen er niet geweest zijn
[...]
Ik denk het niet. In onze vorige auto -Toyota Auris van 2013- konden we een tweede telefoon aansluiten voor muziek en toch gesprekken voeren op het eerste toestel; toen ik bij het ophalen van de auto vroeg of dat bij de Atto 3 ook kan was men daar verbaasd en had nog nooit van die mogelijkheid gehoord.
Mogelijk bestaan er kastjes met multipoint verbinding om toch twee toestellen aan te sluiten, ik kan zo snel niets vinden. In de auto kun je wel redelijk makkelijk wisselen tussen telefoons, je hoeft niet opnieuw te koppelen.
Alle apps lijken te werken behalve deze 2. Bij mijn volgende laadbeurt zal ik merken of het ondertussen wel werkt of niet..logix147 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:54:
@Brojer
" - Ik gebruik 2 telefoons, 1 zakelijk en 1 privé. Is er tijdens gebruik van Android auto (of überhaupt) de mogelijkheid met 2 telefoons met de Bluetooth verbinden te zijn voor oproepen? "
Ja dat kan - mits je akkoord bent dat er 1 Android Auto/Carplay gebruikt en de ander het onboard systeem van BYD. Anders werkt dit niet.
-
Ik krijg overigens wel alle push meldingen zowel op iOS als Android (Microsoft/Samsung).
Als je ook van de Recharge App geen push berichten krijgt dan verdenk ik eerder het toestel; werkt push van andere apps wel?
Zowel telefoon 1 als 2 communiceren over de speakers van de auto.Brojer schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:49:
[...]
Een tweede systeem vind ik prima, betekend dit concreet:
Telefoon 1 verbinden met Bluetooth en Android auto géén toestemming geven.
Telefoon 2 verbinden met Android auto en géén Bluetooth.
nee want de updates zitten in de server van de apps niet in de app zelf 🤣🤣🤣🤣AttoJoh schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:01:
Inmiddels 3 maanden de BYD Atto 3 in bezit. Erg tevreden, zeker na de laatste update waardoor de verwarming weer naar behoren werkt ;-)
Heeft iemand al verandering in de APP gemerkt?
[Afbeelding]?
Oorzaak weet ik niet... maar een reset kan helpen, 10sec mediaknop op midden-console ingedrukt houden.etienne1 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:08:
Het swipen van rechts naar links op het aanraakscherm gaat de laatste tijd heel moeizaam. Ik moet zeker een tiental keer proberen eer het lukt. Van boven naar onder gaat wel vlot.
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn ?
Is dit de knop om het geluid harder of stiller te zetten ?SatScan schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:29:
[...]
Oorzaak weet ik niet... maar een reset kan helpen, 10sec mediaknop op midden-console ingedrukt houden.
Yupzzzzzetienne1 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:19:
[...]
Is dit de knop om het geluid harder of stiller te zetten ?
Update, met alle vinkjes aan gisterenavond pushmelding gekregen voor het laden. Dat lijkt nu te werken.Brojer schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:49:
[...]
Alle apps lijken te werken behalve deze 2. Bij mijn volgende laadbeurt zal ik merken of het ondertussen wel werkt of niet..
Een tweede systeem vind ik prima, betekend dit concreet:
Telefoon 1 verbinden met Bluetooth en Android auto géén toestemming geven.
Telefoon 2 verbinden met Android auto en géén Bluetooth.
[ Voor 7% gewijzigd door Brojer op 05-01-2025 08:32 . Reden: Toevoeging ]
Ik heb m’n rituals houder met kittenband vastgezet die ik normaliter voor internet kabels gebruik. Die kan je om de “vinnen” heen doen, strak trekken en dan kan je het “hout” op de backplate terugzetten.Brojer schreef op zondag 5 januari 2025 @ 08:28:
[...]
Update, met alle vinkjes aan gisterenavond pushmelding gekregen voor het laden. Dat lijkt nu te werken.
Een koppeling met 2 telefoons nog niet geprobeerd ivm een aantal vrije dagen, hier morgen even werk van maken.
Is er iets bekend over of en wanneer het systeem Nederlands gaat praten? En wat voor luchtverfrisser gebruiken jullie in de auto, ik krijg het niet voor elkaar mijn Rituals houder te plaatsen.
Ik heb ondertussen een 3d print ontwerp van een adapter gevonden en deze adapter besteld bij een webshop die 3d prints maakt. Ben benieuwd.logix147 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:31:
[...]
Ik heb m’n rituals houder met kittenband vastgezet die ik normaliter voor internet kabels gebruik. Die kan je om de “vinnen” heen doen, strak trekken en dan kan je het “hout” op de backplate terugzetten.
Helaas een zeer bekend gevoel... Eerste week dat ik de auto had, op Schiphol geparkeerd, kom je terug direct een krasje erop...Hyack schreef op maandag 6 januari 2025 @ 23:31:
Jahoor, ga je even 10 minuten boodschappen doen. Kom je terug en lakschade aan je deur zonder briefje. 🙄
Just call the BYD helpdesk europa and give them your VIN number and e-mailadres.Muffs schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:18:
Anyone here with an Imported (German) Atto 3?
Need some help in getting the app registered.
BYD Lowman says they can't do it as its an imported car.
Valt mee - je omschrijft metaal op metaal schade want dat is het uiteinde van een autodeur eenmaal en daar is je lak zonder coating oid gewoon niet tegen opgewassen. Zelfs met een keiharde glascoating/wrap zal een metaal op metaal schade eerder ontstaan dan steenslag, puur omdat dat steentje minder impact heeft dan kort die druk van metaal op metaal.awhatever schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:35:
[...]
Heb wel het idee dat de BYD lak & staal snel beschadigd...
Welkom bij de happy BYD rijdersralphkeb schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:02:
Jeeej, uiteindelijk toch overstag gegaan en een witte Atto 3 via BYD private lease aangevraagd.
De Tesla M3 vonden wij veel te laag en ruimte achterin vrij beperkt.
Andere merken/modellen waren aanzienlijk duurder in de private lease met 25Km/jaar.
Aankomende maandag zijn de wettelijke 2 weken voorbij en dan hopelijk op korte termijn heerlijk in een BYD rond crossen.
Sinds ik mijn auto heb, 30 december, geeft hij geen melding in het scherm. Het laden start wel gewoon.Dannybloem schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:07:
Vraagje:voorheen zag ik op het scherm dat ik m'n telefoon ging opladen (draadloos) maar sindskort zie ik dat niet meer op het scherm.
Ervaren andere mensen dit ook?
Dit is volgens mij in een van de laatste updates verwijderd, volgens mij de update waarin ook de nieuwe navigatie is gekomen.Dannybloem schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:07:
Vraagje:voorheen zag ik op het scherm dat ik m'n telefoon ging opladen (draadloos) maar sindskort zie ik dat niet meer op het scherm.
Het pop-up scherm heb ik ook niet meer, wel kun je aan het icoontje van de telefoon (rechtsboven in het scherm of linksboven bij android-auto) zien dat de telefoon aan het opladen isBrojer schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:09:
[...]
Sinds ik mijn auto heb, 30 december, geeft hij geen melding in het scherm. Het laden start wel gewoon.
Klopt dat is sinds de laatste update. Eerst kreeg je een popup scherm met de melding.Dannybloem schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:07:
Heb ondertussen de adapter binnen, ga hem morgen in de auto proberen te plaatsen.Brojer schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:40:
[...]
Ik heb ondertussen een 3d print ontwerp van een adapter gevonden en deze adapter besteld bij een webshop die 3d prints maakt. Ben benieuwd.
![]() | ![]() | ![]() |
Zou je link kunnen delen als hij goed werkt?Brojer schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:38:
[...]
Heb ondertussen de adapter binnen, ga hem morgen in de auto proberen te plaatsen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[ Voor 88% gewijzigd door Notna op 10-01-2025 09:38 . Reden: Spam/foutje/Hackerman ]
Linkje werkt niet hahaha
[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 10-01-2025 09:39 . Reden: Quote knip ]
Lijkt op deze https://makerworld.com/en...m=search#profileId-689686
Dat is inderdaad het model welke ik had gevonden en heb besteld. Ik zal morgen een update geven over hoe goed het wel/ niet past.
Past perfect, model gedownload via de eerder genoemde link. Besteld via 3Dlabs.nl.Brojer schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:38:
[...]
Heb ondertussen de adapter binnen, ga hem morgen in de auto proberen te plaatsen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Brojer op 10-01-2025 07:52 . Reden: Adres van foto weggehaald ]
Het lijkt er op dat de app nu ook de dynamic range aangeeft, vandaag bij SoC van 41% stond in de app dezelfde waarde als in de auto. Als ik de auto opgeladen heb zal ik nog eens kijken.Fibrenl schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:33:
[...]
Nou dat ze de app aanpassen dat je de dynamic range kan zien. En niet altijd die 420km
Inmiddels heb ik de frunk ontvangen en geïnstalleerd. Ik rijd er nu al een paar dagen mee en hij zit er prima in. Ik hoor geen gerammel oid en de installatie was vrij eenvoudig. Tip is wel om werkhandschoenen aan te trekken, want de bout die je nodig hebt om de frunk op te laten steunen moet je met de hand aandraaien en die is aan de randen vrij scherp. Hier wat foto’s!iSchel schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:47:
Ik zou heel graag een frunk willen, heeft iemand ervaring daarmee? Bijvoorbeeld met deze: https://www.evaccessories...to3-left-hand-drive-frunk
Edit: ik heb hem besteld, ik vond nog een leuke korting! Ik zal laten weten of het wat is.
[ Voor 4% gewijzigd door iSchel op 10-01-2025 12:08 ]
Zo heb ik het opgelostBrojer schreef op zondag 5 januari 2025 @ 08:28:
[...]
Update, met alle vinkjes aan gisterenavond pushmelding gekregen voor het laden. Dat lijkt nu te werken.
Een koppeling met 2 telefoons nog niet geprobeerd ivm een aantal vrije dagen, hier morgen even werk van maken.
Is er iets bekend over of en wanneer het systeem Nederlands gaat praten? En wat voor luchtverfrisser gebruiken jullie in de auto, ik krijg het niet voor elkaar mijn Rituals houder te plaatsen.
Ja ik denk het wel. Nog niet gedaan, maar het is een kwestie van de schroefjes losdraaien en dan de bak er uit pakken. De bouten waarin de schroefjes gaan en waarop de frunk voor steunt zijn zelf best lastig vast te maken aan het blok van de auto daaronder (moet aan de gaten aan de voorkant), dus dat zal ook gelden voor het losmaken.logix147 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:04:
@iSchel is die ook eenvoudig te verwijderen en bijvoorbeeld in de kofferbak te doen?
[ Voor 3% gewijzigd door iSchel op 10-01-2025 21:15 ]
Nog niet, maar ik denk niet dat je dat in de auto hoort. Het ging mij er met name om of de frunk zelf zou rammelenavdl72 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:05:
@iSchel Heb je ook al eens gereden met de laadkabel los in de bak? Dus zonder tasje.
Ik ben benieuwd of dat dan ook geen gerammel veroorzaakt.
Net nog geladen bij bp pulse en haalde een keurige snelheid van 87.9 kwevjo schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:42:
ik haal bij dit weer2a3 gr. slechts een laadsnelheid van max 35a40 kw. bij snelladers van 150 of 200kw.
ook als er weinig wagens staan te laden. is dit een normale snelheid?
En niet alleen de ex30...Dannybloem schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:28:
Ik denk dat we wel blij mogen zijn met onze Atto 3 qua range en comfort...zat net eens te kijken op het forum van de Volvo ex30 maar daar word je niet gelukkig van🙄
Boven de 100 slurpt hij veel, mijn advies op vakantie lekker op 100 heel goed te doen, vorig jaar 1300 km naar Italië heel goed te doen.Jeffrey_D86 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:35:
Ook hier sinds een maand eigenaar van een Atto 3 Design.
Zijn er mensen die al een range test hebben gedaan bij 110km/u en bijvoorbeeld 130 km/u in de winter en zomer, ik ben erg benieuwd waar ik rekening mee moet gaan houden als wij straks voor het eerst op vakantie gaan met een EV naar Italië.
Idd boven de 100 slurpt hij veel en boven de 130 wordt je niet vrolijk van ,zoals de meeste ev's! Gisteren nog aardige rit rond de 130 gereden maar gemiddeld verbruik van 48kw/hJeffrey_D86 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:35:
Ook hier sinds een maand eigenaar van een Atto 3 Design.
Zijn er mensen die al een range test hebben gedaan bij 110km/u en bijvoorbeeld 130 km/u in de winter en zomer, ik ben erg benieuwd waar ik rekening mee moet gaan houden als wij straks voor het eerst op vakantie gaan met een EV naar Italië.
wat kan dan de reden zijn dat hij niet sneller laadtDannybloem schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:41:
[...]
Net nog geladen bij bp pulse en haalde een keurige snelheid van 87.9 kw
Je moet wel ff stukje gereden hebben he, accu laad sneller als hij warm is. Helaas verwarmd een atto 3 de accu niet voor.evjo schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:19:
[...]
wat kan dan de reden zijn dat hij niet sneller laadt??
THANKS in de zomer haalt hij betere laadsnelhedenFibrenl schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:39:
[...]
Je moet wel ff stukje gereden hebben he, accu laad sneller als hij warm is. Helaas verwarmd een atto 3 de accu niet voor.
48kw/h ??? 🤔Gisteren nog aardige rit rond de 130 gereden maar gemiddeld verbruik van 48kw/h
BYD Atto 3 Skiwhite
Wij hebben naar Italië alleen maar IONITY snelladers gebruikt, weet niet of die ook Spanje zijn maar als je abbo neemt is laden €0,49 per kwtaylor schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:22:
Hierbij een vraag ik krijg volgende maand mijn atto3 maar als ik bv van Nederland naar zuid Spanje rijd kan ik dan op de routeplanner vermijdt tolwegen instellen? En geeft hij dan op de alternatieve route ook alle laadpalen aan? En welke laadpassen raden jullie aan? Ik dacht zelf aan chargemap maar wil voor de zekerheid meerdere. Bvd, Gerrie.
In de standaard navigatie kan je dit aanstellen. Zelf rijd ik hoofdzakelijk met Android Auto, in Waze zit deze routeplanning helaas niet. Ik plan mijn route, indien ik flinke kilometers moet maken, via de Shell recharge app.taylor schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:22:
Hierbij een vraag ik krijg volgende maand mijn atto3 maar als ik bv van Nederland naar zuid Spanje rijd kan ik dan op de routeplanner vermijdt tolwegen instellen? En geeft hij dan op de alternatieve route ook alle laadpalen aan? En welke laadpassen raden jullie aan? Ik dacht zelf aan chargemap maar wil voor de zekerheid meerdere. Bvd, Gerrie.
Een beetje off-topic, maar volgens mij heeft Waze gewoon een optie om tolwegen te vermijden.Brojer schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:30:
[...]
In de standaard navigatie kan je dit aanstellen. Zelf rijd ik hoofdzakelijk met Android Auto, in Waze zit deze routeplanning helaas niet. Ik plan mijn route, indien ik flinke kilometers moet maken, via de Shell recharge app.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq