Klopt volledig. Bij mij juist hetzelfdeAjs.rutten schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:14:
[...]
Ik heb ook het idee dat de temperatuur beter is na de installatie van de nieuwe 1.7.1 update maar beslaan van ruiten is nog steeds aanwezig bij met name regenachtig weer. Even 5 minuten naar de supermarkt en bij terugkomst alles beslagen..
Maar kregen jullie wel melding dat e reen update is en die je akkoord moest geven, ik dus niet de tis het rare 😀😀
re-circulatie bij parkeren goed staan?
Ik heb altijd op buitenlucht staan met airco/warmtepomp altijd aan en op de comfort mode.
Als ik een regenbui inrij moet ik de ventilatie soms harder zetten, stand vier.
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Gebruikt iemand hier op het forum de functie "slim laden"?
Ik heb het nu al 2 avonden ingesteld en bevestiging gekregen dat de auto in de nacht gaat opladen echter in de ochtend blijkt er niks gebeurt te zijn.. We hebben een eigen laadpaal in de garage van SMA.
Iemand dé tip waar het misgaat?
Ik heb het nu al 2 avonden ingesteld en bevestiging gekregen dat de auto in de nacht gaat opladen echter in de ochtend blijkt er niks gebeurt te zijn.. We hebben een eigen laadpaal in de garage van SMA.
Er stond een rode 1 op het scherm in het " autootje" en dat is vaak een teken van een update. Geen popup of zo..Fibrenl schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:52:
[...]
Maar kregen jullie wel melding dat e reen update is en die je akkoord moest geven, ik dus niet de tis het rare 😀😀
Misschien stomme vraag maar je hebt het laden wel "gestart" zoals je normaal deed zonder schema?v.rij schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:36:
Gebruikt iemand hier op het forum de functie "slim laden"?
Klopt had ik ook nu niet, ik ging naar auto upgrade of update kijken of er een nieuwe is, normaal als er niets is zie je ook verder niets, nu kreeg ik geupdate naar laatste versie 1.7.1 en verwarming doet het goed.Ajs.rutten schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:25:
[...]
Er stond een rode 1 op het scherm in het " autootje" en dat is vaak een teken van een update. Geen popup of zo..
Dat beslaan van ruiten nadat je auto verlaat en op slot doet is makkelijk te voorkomen. Zodra auto op slot word gezet gaat warmtepomp na blazen. Deze kun je onderbreken door auto weer van slot te halen en dan weer op slot.Ajs.rutten schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:14:
[...]
Ik heb ook het idee dat de temperatuur beter is na de installatie van de nieuwe 1.7.1 update maar beslaan van ruiten is nog steeds aanwezig bij met name regenachtig weer. Even 5 minuten naar de supermarkt en bij terugkomst alles beslagen..
Ga ik zeker eens proberen als het weer eens regent.SnowBigQ schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:39:
[...]
Dat beslaan van ruiten nadat je auto verlaat en op slot doet is makkelijk te voorkomen. Zodra auto op slot word gezet gaat warmtepomp na blazen. Deze kun je onderbreken door auto weer van slot te halen en dan weer op slot.
Geen stomme vraag! Ik snap de vraag alleen niet zo goed.. Normaal kabel inpluggen en dan gaat de auto opladen. Als we de auto uitzetten na het rijden komt meteen de melding over XuurenXmin gaat auto opladen alleen dat doet die dus nietAjs.rutten schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:28:
[...]
Misschien stomme vraag maar je hebt het laden wel "gestart" zoals je normaal deed zonder schema?
Sinds de laatste paar firmwares is het niet meer mogelijk om apps te installeren. Wanneer je dit al eens gedaan hebt en de mod hebt uitgevoerd dan werkt het nog wel.
Maar wellicht voor de nieuwe auto’s onder ons zou dit wellicht kunnen werken YouTube: BYD SECRET USB PORT! - Installing android APPs, Part 1
Ik ben benieuwd of iemand het gaat proberen.
Maar wellicht voor de nieuwe auto’s onder ons zou dit wellicht kunnen werken YouTube: BYD SECRET USB PORT! - Installing android APPs, Part 1
Ik ben benieuwd of iemand het gaat proberen.
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Beste mede Atto 3 bestuurders,
Het komt nu met regelmaat voor dat het opladen continu wordt onderbroken aan de publieke paal.
Ik gebruik voor het opladen de oorspronkelijke kabel van de Atto 3.
Op dit moment is de auto al 2 uur aan de laadpaal en heb al meer dan 20 start/stop meldingen ontvangen en nog geen 5% bijgeladen.
Ervaren jullie dit ook?
Het komt nu met regelmaat voor dat het opladen continu wordt onderbroken aan de publieke paal.
Op dit moment is de auto al 2 uur aan de laadpaal en heb al meer dan 20 start/stop meldingen ontvangen en nog geen 5% bijgeladen.
Ervaren jullie dit ook?
Nee, geen last van.Scootoe schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:18:
Ervaren jullie dit ook?
Gaan we zeker proberen, thanksSnowBigQ schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:39:
[...]
Dat beslaan van ruiten nadat je auto verlaat en op slot doet is makkelijk te voorkomen. Zodra auto op slot word gezet gaat warmtepomp na blazen. Deze kun je onderbreken door auto weer van slot te halen en dan weer op slot.
Meestal ligt dit aan de laadpaal zelf en niet aan je auto.Scootoe schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:18:
Ervaren jullie dit ook?
Op mijn werk waren ook 2 palen waar ik dit mee heb gemaakt. Later is er een monteur bij geweest en die heeft wat in de palen vervangen en sindsdien geen issues meer.
Kijk of het mogelijk is om aan anderen te vragen of ze het ook hebben bij die paal.
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Heb dat geruime tijd geleden ook eens gehad, bleek bij omwonenden ook voor te komen en kreeg de tip dat de andere zijde van de paal wel goed leverde.Scootoe schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:18:
Ervaren jullie dit ook?
Het ligt dus aan de paal en zeker niet aan de auto of kabel.
Na die en keer nooit meer voor gekomen.
Dank voor de reacties.
In mijn omgeving zie ik de toename van EV en dat merk ik terug aan de beschikbaarheid van de publiekelijke laadpalen. Na een bericht te hebben gelezen op Autoweek over de kosten van het laden bij deTesla Superchargers was dat voor mij een extra trigger dit uit te proberen.
Tesla app downloaden, een account aangemaakt en €10 betaald.
Prijs per kWh €0,26 - €0,28.
Kan niet in de app terugzien als dit ook voor niet Tesla voertuigen is maar een stuk lager dan de €0,44 die ik nu betaal.
Naar de Superchargers gereden wat een rit is van 12km.
Helaas is er geen herkenning tussen de Atto en de Supercharger (V4)….
Nu lees ik op verschillende forums dat het alleen bij de V2 Superchargers kan, pas vanaf Atto model 2025 mogelijk wordt of dat het een software dingetje is.
Iemand ervaring hiermee?
Hierbij wat verbruik info. Rijd ongeveer 60% op snelwegen, om de paar maanden over de grens en een redelijk vlotte rijder
In mijn omgeving zie ik de toename van EV en dat merk ik terug aan de beschikbaarheid van de publiekelijke laadpalen. Na een bericht te hebben gelezen op Autoweek over de kosten van het laden bij deTesla Superchargers was dat voor mij een extra trigger dit uit te proberen.
Kan niet in de app terugzien als dit ook voor niet Tesla voertuigen is maar een stuk lager dan de €0,44 die ik nu betaal.
Naar de Superchargers gereden wat een rit is van 12km.
Nu lees ik op verschillende forums dat het alleen bij de V2 Superchargers kan, pas vanaf Atto model 2025 mogelijk wordt of dat het een software dingetje is.
Iemand ervaring hiermee?
Hierbij wat verbruik info. Rijd ongeveer 60% op snelwegen, om de paar maanden over de grens en een redelijk vlotte rijder
![]() | ![]() | ![]() |
De Tesla-app laat alleen de superchargers zien die voor alle (dus ook niet-Tesla-) voertuigen zijn en dus ook de prijs voor de gebruikers van de app.Scootoe schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:25:
Dank voor de reacties.
Omdat ik gelezen had dat de Atto3 het alleen op V2-superchargers doet heb ik geen V3 of V4 geprobeerd, heb al wel bij zeker 10 verschillende V2-superchargers geladen. Jammer genoeg kun je in de Tesla-app nietNaar de Superchargers gereden wat een rit is van 12km.
Iemand ervaring hiermee?
zien wat voor laadpalen er op de locatie staan, anders dan het vermogen van de snelste laadpaal op die locatie, voor V2 is dat 150kW, voor V3 en V4 250kW
Tip: ik gebruik daarvoor de website supercharge.info, als je daar filtert op de 'Stall type' -V2 en 'Open to' -Other dan krijg de de locaties waar de Atto3 wel kan laden, bijv. Middelburg heeft zowel V2 als V3 laders dus die viel voor mij oorspronkelijk af op basis van het maximaal geleverde vermogen.
Nadeel van de V2-stalls is wel de korte laadkabel, als je de auto zover mogelijk rechts in het vak zet moet ik soms nog een drempeltje of stoeprand op rijden om de laadkabel te kunnen insteken maar het is tot nu toe altijd gelukt.
Succes!
Klein weetje voor degene die het nog niet weten. Als je aan het snelladen bent en wilt stoppen met snelladen dan kan je dit doen door 2x op de "deuren openen" knop te drukken op je sleutel.
Dank@ MartinBMW voor de reactie en tip.
Dichtstbijzijnde laadpalen is 35km rijden..
Kan het niet laten…ff ommetje maken
Dichtstbijzijnde laadpalen is 35km rijden..
Kan het niet laten…ff ommetje maken
Wat ik me nou afvraag of je de atto 3 niet kan laten aanpassen zodat je wel kan laden bij alle tesla laadpalen, bij de seal wat het software en een andere stekker. Iemand dit al eens na gevraagd bij Byd?
Wat ik begrepen heb is dat het een hardware ding is. Er moet een kabelboom vervangen worden.Fibrenl schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:46:
Wat ik me nou afvraag of je de atto 3 niet kan laten aanpassen zodat je wel kan laden bij alle tesla laadpalen, bij de seal wat het software en een andere stekker. Iemand dit al eens na gevraagd bij Byd?
Zou wel handig zijn als BYD gereduceerd dit after-sale aanbied voor geïnteresseerden.
Bron: YouTube: BYD Seal Tesla Supercharger V4 Experience Sydney Australia June 2024
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hZBWcaIzwlIatbMsUDecXyD0.jpg?f=user_large)
[ Voor 52% gewijzigd door SatScan op 09-12-2024 20:28 . Reden: typo ]
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Geen hele kabelboom maar een stekker als je goed kijkt in de film en software update is nodig.SatScan schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:10:
[...]
Wat ik begrepen heb is dat het een hardware ding is. Er moet een kabelboom vervangen worden.
Zou wel handig zijn als BYD gereduceerd als after-sale aanbied voor geïnteresseerden.
Bron: YouTube: BYD Seal Tesla Supercharger V4 Experience Sydney Australia June 2024
Is dit in Nederland ? 0,27 euro per kWh is heel goedkoop. In België betaal je meer dan 0,60 euro.Scootoe schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:12:
Het is gelukt bij de Tesla Superchargers V2, blij mee.
Batterij management kan beter. Maar gezien de prijs van €0,27 per kWh is hier goed mee te leven.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/52eiaa8kOkyACPaIWbv7latO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door etienne1 op 09-12-2024 12:16 ]
Om een idee te geven wat laden in Nederland kost.
De BYD/Shell is voor 11kWh publieke punten 0,53 en bij Shell Recharge zelf 0,55.
Andere aanbieders fluctueren tussen de 0,33 en 0,77.
Tesla hanteert voor niet Tesla voertuigen en zonder abonnement een wisselende koers. Zojuist waren dit de prijzen:
De BYD/Shell is voor 11kWh publieke punten 0,53 en bij Shell Recharge zelf 0,55.
Andere aanbieders fluctueren tussen de 0,33 en 0,77.
Tesla hanteert voor niet Tesla voertuigen en zonder abonnement een wisselende koers. Zojuist waren dit de prijzen:
:strip_exif()/f/image/89dLP8osTolhyxe1lxPdN1Nd.jpg?f=fotoalbum_large)
Hallo!
Sinds mei 2024 eigenaar van een BYD Atto 3 via Justlease.
Sindsdien heb ik thuis al meerdere keren problemen ervaren met laden. Thuis bij mijn wallbox gaf de auto meerdere keren na het inpluggen van de kabel aan: opladen voltooid. Verwijder stekker. (Terwijl de auto niet had opgeladen) Dit besproken met Louwman, maar was volgens de technische dienst nog niet eerder voorgekomen. Wellicht probleem met de kabel?
Toen een nieuwe kabel aangeschaft, gedacht dat het wellicht daaraan zou liggen (kabel was 4 jaar oud). Na opnieuw installeren van kabel: wéér hetzelfde probleem. Lag dus niet aan de kabel. Na wat porren aan de kabel lukt het wel om het laden te starten.
Tot ik 2 weken geleden op de terugweg naar huis wilde snelladen (fastned tankstation). Helaas accepteerde de auto 4(!) kabels niet, en kon ik mijn reis dus niet vervolgen naar huis. ANWB pechhulp via justlease gebeld, ook de ANWB kreeg de laadkabel/auto niet aan de praat na resetten. Dus helaas is de auto met sleepwagen opgehaald, en is sindsdien bij Louwman dealer in Eindhoven. Als het goed is kijken ze er vandaag naar.. maar nog steeds niks vernomen ivm drukte....
Iemand dit al eerder meegemaakt met de Atto 3?
Ik heb nu tijdelijk een vervangende auto gekregen van Justlease. Renault Clio, benzine.
Sindsdien heb ik thuis al meerdere keren problemen ervaren met laden. Thuis bij mijn wallbox gaf de auto meerdere keren na het inpluggen van de kabel aan: opladen voltooid. Verwijder stekker. (Terwijl de auto niet had opgeladen) Dit besproken met Louwman, maar was volgens de technische dienst nog niet eerder voorgekomen. Wellicht probleem met de kabel?
Toen een nieuwe kabel aangeschaft, gedacht dat het wellicht daaraan zou liggen (kabel was 4 jaar oud). Na opnieuw installeren van kabel: wéér hetzelfde probleem. Lag dus niet aan de kabel. Na wat porren aan de kabel lukt het wel om het laden te starten.
Tot ik 2 weken geleden op de terugweg naar huis wilde snelladen (fastned tankstation). Helaas accepteerde de auto 4(!) kabels niet, en kon ik mijn reis dus niet vervolgen naar huis. ANWB pechhulp via justlease gebeld, ook de ANWB kreeg de laadkabel/auto niet aan de praat na resetten. Dus helaas is de auto met sleepwagen opgehaald, en is sindsdien bij Louwman dealer in Eindhoven. Als het goed is kijken ze er vandaag naar.. maar nog steeds niks vernomen ivm drukte....
Ik heb nu tijdelijk een vervangende auto gekregen van Justlease. Renault Clio, benzine.

Dat is vervelend zeg, ik heb de Atto 3 nu 1,5 jaar en inmiddels 26k km's gereden. Ik heb alleen in het buitenland deze ervaringen gehad bij DC snel laders. Gelukkig werkte het dan altijd een andere laadpaal wel, dus nooit ervaren dat alle laadpalen op een locatie niet werken. Voornamelijk IONITY, EnBW, Clever, E.ON, Tesla V2 gebruikt.daphneheber schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:54:
Waar het 2x mis ging was bij BP / Aral Pulse Hypercharges, maar dan werkte de tweede laadpaal altijd wel.
Bij 11/22kW AC laadpalen nooit problemen gehad.
Vraagje, hoe werkt bij jullie de groot licht assistent (HMA) sinds de laatste software update?
Ik heb het idee dat deze veel minder snel inschakelt dan voorheen. Ik rij regelmatig dezelfde weg, waar de HMA normaal regel matig inschakelde, maar gisternacht ging de HMA de gehele rit niet automatisch aan, terwijl er geen auto's in het zicht waren. Functie nog uit / aan gezet, zonder succes, geen automatisch groot licht.
Ik heb het idee dat deze veel minder snel inschakelt dan voorheen. Ik rij regelmatig dezelfde weg, waar de HMA normaal regel matig inschakelde, maar gisternacht ging de HMA de gehele rit niet automatisch aan, terwijl er geen auto's in het zicht waren. Functie nog uit / aan gezet, zonder succes, geen automatisch groot licht.
Ik heb inderdaad ook het idee dat hij niet zo snel meer wordt geactiveerd, maar het werkt wel.
[ Voor 11% gewijzigd door EVBert op 10-12-2024 15:55 ]
BYD Atto 3 Skiwhite
Ik hoop dat ze snel komen een update die het verwarmings issue verhelpt.
Begint nu best irritant te worden met deze koudere nachten, en de eerder genoemde instellingen werken niet echt fijn om wat temperatuur in de auto te krijgen.
Begint nu best irritant te worden met deze koudere nachten, en de eerder genoemde instellingen werken niet echt fijn om wat temperatuur in de auto te krijgen.
Zou echt eens bellen, want de meest hebben hemavdl72 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:04:
Ik hoop dat ze snel komen een update die het verwarmings issue verhelpt.
Al gehad en opgelost, blijf zeggen bij ons is hij silent geïnstalleerd maar wel opgelost.
Hoe weet je dat hij is geïnstalleerd als het silent is gebeurd?Fibrenl schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:30:
[...]
Zou echt eens bellen, want de meest hebben hem
Al gehad en opgelost, blijf zeggen bij ons is hij silent geïnstalleerd maar wel opgelost.
Omdat ik de melding kreeg bij update optie laatste versie 1.7.1 geïnstalleerd en probleem met verwarming is weg zonder airco vooraam aan op 21 bloedheet nu. Terwijl ik 1.7.1 eerder een week ervoor geïnstalleerd had en toen problemen met verwarming er waren. Normaal krijg je als er geen update niet de melding 1.7.1 geïnstalleerd terwijl ik dat 5 dagen na installatie 1.7.1 ook aantal keer had gekeken bij update en toen niets kreeg. En update fix bezig dec zou komen.avdl72 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:07:
[...]
Hoe weet je dat hij is geïnstalleerd als het silent is gebeurd?
Als er geen update is laat hij toch juist je huidige versienummer zien? Dus als je de week ervoor 1.7.1 had geïnstalleerd is het logisch dat hij 1.7.1 laat zien als je op update klikt.Fibrenl schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:22:
[...]
Omdat ik de melding kreeg bij update optie laatste versie 1.7.1 geïnstalleerd en probleem met verwarming is weg zonder airco vooraam aan op 21 bloedheet nu. Terwijl ik 1.7.1 eerder een week ervoor geïnstalleerd had en toen problemen met verwarming er waren. Normaal krijg je als er geen update niet de melding 1.7.1 geïnstalleerd terwijl ik dat 5 dagen na installatie 1.7.1 ook aantal keer had gekeken bij update en toen niets kreeg. En update fix bezig dec zou komen.
Nee dit deed hij nooit kreeg je niets te zien dan ging update scherm weer weg. Maar goed bij mij opgelost dus vind het prima.dixet schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:57:
[...]
Als er geen update is laat hij toch juist je huidige versienummer zien? Dus als je de week ervoor 1.7.1 had geïnstalleerd is het logisch dat hij 1.7.1 laat zien als je op update klikt.
[ Voor 5% gewijzigd door Fibrenl op 10-12-2024 21:06 ]
Fastned heeft schijt leveranciers van laders. Een deel werkt wel en ander deel niet.daphneheber schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:54:
Hallo!
BYD is niet de enige.
Heb laatst op de A4 schiphol gesproken met een Q4 rijder en die had al 4 verschillende Fastned laders geprobeer.=d.
Wat je bij BYD moet doen is de pas aanmelden en de laad kabel aansluiten en je auto op slot doen dan wordt de kabel gelocked (evt de kabel omhoog tillen zodat de communicatie gestart kan worden)
Zodra de oplaadstation aanslaat dan weet je dat er een link gelegd is en zou het laden moeten beginnen binnen 30 a 60 seconden.
Andere manier is kabel aansluiten, auto locken en je pas aanmelden.
Heb de Atto bijna 2 jaar en probleem begon na een maand op te spelen en meerdere BYD Atto 3 rijders hadden het gemeld.
Fastned kan het niet snel oplossen lijkt het
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Ik krijg zojuist een brief van Justlease over een terugroepactie
paar op het wensenlijstje: betere verwarming, laden bij Tesla laders mogelijk maken, stuursensor gevoeliger maken zodat je 'ie iedere paar minuten roept dat je het stuur vast moet houden
Iemand enig idee wat voor "optimalisatie" er gedaan wordt?Beste BYD-liefhebber,
Namens BYD en Louwman BYD willen wij jou informeren over de benodigde verbetering aan jouw BYD.
BYD heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan en streeft continu naar verbetering. Deze optimalisatie is
ontworpen om de algehele prestaties van je BYD verder te verbeteren.
Geen veiligheidsrisico
We willen benadrukken dat er geen direct risico is voor de veiligheid tijdens dagelijks gebruik. De
benodigde optimalisatie is preventief en zorgt voor een verbeterde rijervaring.
Duur van de optimalisatie
Ons team van experts zal de update snel en vakkundig uitvoeren. Plan eenvoudig online een afspraak op
een moment dat het jou beste uitkomt via deze link. www.bydauto.nl/service/
De optimalisatie zal geheel kosteloos worden uitgevoerd
paar op het wensenlijstje: betere verwarming, laden bij Tesla laders mogelijk maken, stuursensor gevoeliger maken zodat je 'ie iedere paar minuten roept dat je het stuur vast moet houden
Ook zojuist de brief van Arval ontvangen.
Gebeld naar Louwman BYD Amsterdam maar wordt verwezen naar de site om een afspraak te maken.
Als reden voor de terugroep actie gaf men aan dat bij sommige modellen (Seal) bij het remmen de radio gaat storen en meer van dit soort storingen.
Gebeld naar Louwman BYD Amsterdam maar wordt verwezen naar de site om een afspraak te maken.
Als reden voor de terugroep actie gaf men aan dat bij sommige modellen (Seal) bij het remmen de radio gaat storen en meer van dit soort storingen.
En je hebt een atto,seal,Han, dolphine?dixet schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:51:
Ik krijg zojuist een brief van Justlease over een terugroepactie
[...]
Iemand enig idee wat voor "optimalisatie" er gedaan wordt?
Echt waar wist ik niet, vraag dit omdat na jou bericht iemand zegt ik ook voor mij seal vandaar dat ik het even vraag, maar bedankt voor de remider.
crzyhiphopazn schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:44:
[...]
blijkbaar zou het ook moeten helpen; de auto terug 1 meter achteruit en terug vooruit te rijden,terug inpluggen,wanneer je zonder kaart bij fastned laad.
Fastned heeft schijt leveranciers van laders. Een deel werkt wel en ander deel niet.
BYD is niet de enige.
Heb laatst op de A4 schiphol gesproken met een Q4 rijder en die had al 4 verschillende Fastned laders geprobeer.=d.
Wat je bij BYD moet doen is de pas aanmelden en de laad kabel aansluiten en je auto op slot doen dan wordt de kabel gelocked (evt de kabel omhoog tillen zodat de communicatie gestart kan worden)
Zodra de oplaadstation aanslaat dan weet je dat er een link gelegd is en zou het laden moeten beginnen binnen 30 a 60 seconden.
Andere manier is kabel aansluiten, auto locken en je pas aanmelden.
Heb de Atto bijna 2 jaar en probleem begon na een maand op te spelen en meerdere BYD Atto 3 rijders hadden het gemeld.
Fastned kan het niet snel oplossen lijkt het
Eeuhm geen reactie of info van jou?
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
??crzyhiphopazn schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:08:
[...]
Eeuhm geen reactie of info van jou?
Vreemd hier de laatste weken geen update ontvangen, en de verwarming is nog altijd zeer slecht... Werkt alleen okey als je de auto stand niet gebruikt.Fibrenl schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:22:
[...]
Omdat ik de melding kreeg bij update optie laatste versie 1.7.1 geïnstalleerd en probleem met verwarming is weg zonder airco vooraam aan op 21 bloedheet nu. Terwijl ik 1.7.1 eerder een week ervoor geïnstalleerd had en toen problemen met verwarming er waren. Normaal krijg je als er geen update niet de melding 1.7.1 geïnstalleerd terwijl ik dat 5 dagen na installatie 1.7.1 ook aantal keer had gekeken bij update en toen niets kreeg. En update fix bezig dec zou komen.
Net nog even om een SW update gevraagd in de auto, maar niks gebeurde. 1.7.1 is de laatste versie zegt ie.
Dus die silente update, staat dat ergens online beschreven? Want ik heb er geen communicatie over ontvangen en mijn verwarming werkt dus ook nog niet....
Ik heb deze week contact gehad met BYD en ze geven aan dat er een update komt voor het A/C-stuurprogramma. Dus die staat los van de Pad die versie 1.7.1 heeft. Ze geven aan dat BYD ernaar streeft om in december deze via OTA gefaseerd uit te rollen. Het is ook mogelijk om een afspraak bij de dealer te maken en de update handmatig te laten uitvoeren.awhatever schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:52:
[...]
Vreemd hier de laatste weken geen update ontvangen, en de verwarming is nog altijd zeer slecht... Werkt alleen okey als je de auto stand niet gebruikt.
Net nog even om een SW update gevraagd in de auto, maar niks gebeurde. 1.7.1 is de laatste versie zegt ie.
Dus die silente update, staat dat ergens online beschreven? Want ik heb er geen communicatie over ontvangen en mijn verwarming werkt dus ook nog niet....
Ik heb een afspraak gemaakt bij de dealer maar die zitten ook zo vol en wellicht is de OTA eerder beschikbaar.
Whoop whoop, vandaag een melding dat er een software update is. Duurt zo’n 10minuten, Direct geïnstalleerd! Ga hem nu even testen tijdens een lange rit.
Update: het is lekker warm bij 24 graden, zelfs terug gezet naar 23 graden.
MAAR: de auto beslaat weer, eerste uur ging goed, daarna moest ik regelmatig de raampjes even openen om te luchten…. Het ruikt ook vochtig, je merkt dat de luchtvochtigheid stijgt gedurende de rit
BYD
hoe moeilijk kan het zijn..
MAAR: de auto beslaat weer, eerste uur ging goed, daarna moest ik regelmatig de raampjes even openen om te luchten…. Het ruikt ook vochtig, je merkt dat de luchtvochtigheid stijgt gedurende de rit
BYD
[ Voor 50% gewijzigd door awhatever op 13-12-2024 14:39 ]
Hebben meer mensen sinds ongeveer een weekje last van het feit dat de wanneer je de stoelverwarming aanzet in de app 10 minuten voor vertrek dat deze niet daadwerkelijk verwarmt?
Ik heb het nu al een week consistent.
Scherm geeft aan dat de stoelverwarming aanstaat maar deze zijn ijskoud. Het maakt hierbij niet uit of ik hem op stand 1 of 2 heb staan.
Ik heb het nu al een week consistent.
Scherm geeft aan dat de stoelverwarming aanstaat maar deze zijn ijskoud. Het maakt hierbij niet uit of ik hem op stand 1 of 2 heb staan.
Sta je op externe luchttoevoer?awhatever schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:52:
Whoop whoop, vandaag een melding dat er een software update is. Duurt zo’n 10minuten, Direct geïnstalleerd! Ga hem nu even testen tijdens een lange rit.
BYDhoe moeilijk kan het zijn..
Staat je compressor aan om de toevoer schoon te blazen?
Yes, externe lucht toevoer is actief. Maar lijkt dus heel ver afgeknepen na deze software update.timetraveler schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:06:
[...]
Sta je op externe luchttoevoer?
Staat je compressor aan om de toevoer schoon te blazen?
verder staat de warmtepomp dus op de “auto” stand. Waarbij de compressor op verwarmen actief is.
Voor deze sw update moest ik hem handmatig bedienen om het warm te krijgen. Zoals de plaatjes eerder op dit forum gedeeld.
Daarbij was voor de update 24 graden niet comfortabel warm. Nu na de update is 23 graden misschien wel te warm na een rit van 2 uur.
Vanavond weer 2 uur terug rijden en nog een goede duur test dit keer op 22 graden…
:strip_exif()/f/image/pgcv5hutEldFcOoIB7hNWa1A.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door awhatever op 13-12-2024 15:20 ]
weet iemand waarom het schermpje achter het stuur, soms oplicht s avonds of snachts,et gesloten wagen?.EN
soms ook het lichtje aan de laadpoort. wij laden niet snachts?
Is er een specifiek versie nummer voor deze update bekend?awhatever schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:52:
Dus bijvoorbeeld bij de versiemanager in de vorm van datum.
Nope, bij mij zijn voor en na de upgrade alle nummers identiek in de versiemanager. Had er toevallig een foto van gemaakt vorige week.avdl72 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:12:
[...]
Is er een specifiek versie nummer voor deze update bekend?
Dus bijvoorbeeld bij de versiemanager in de vorm van datum.
Na de upgrade geeft tevens aan succesvol geupgrade naar 1.7.1, dus dat helpt ook niet echt.
Loop je met de sleutel langs de auto? dan activeer je bepaalde systemen.evjo schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:23:
weet iemand waarom het schermpje achter het stuur, soms oplicht s avonds of snachts,et gesloten wagen?.EN
Ik heb sinds afgelopen weekend een niet te plaatsen 'ding-dong' geluid. Doet mij denken aan het geluid van een wachtkamer als het volgende nummer aan de beurt is. Er is geen gelijktijdige melding in het scherm. Niet ADAS gerelateerd. Zelfs met alle rijhulpen en meldingen uitgeschakeld, nog steeds periodiek het ding dong geluid. Geen peil op te trekken. Soms eens in de 30 minuten, soms om de paar minuten, soms 2 keer achter elkaar, soms ook als ik stil sta.
Mijn update naar 1.7.1 is van 8 november, dus ook niet daaraan gerelateerd.
Had overigens geen last met de kachel, maar sinds hetzelfde weekend is ook de kachel minder warm.
De 'ding-dong' melding heb ik in de 10 maanden ervoor nooit gehoord.
Anderen die dit ook hebben ?
Had overigens geen last met de kachel, maar sinds hetzelfde weekend is ook de kachel minder warm.
Nog even als update, de terug weg van 2 uur ging prima. Geen beslagen ramen, toch vreemd. Maar ik ben wel blij met de beter werkende verwarming, op 23 / 24 graden heerlijk warm aangenaam, er komt nu tenminste in de auto stand echt warme lucht uit. Dit comfort heb ik tot dusverre nog niet ervaren, als de beslagen ramen inderdaad maar een incident was.awhatever schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:52:
neen; wij zien het branden van binnen in huis?awhatever schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:35:
[...]
Loop je met de sleutel langs de auto? dan activeer je bepaalde systemen.
Zelf heb ik hier nog maar firmware versie 1.6.0 (Atto3 in België). Hoe is bij jou de update binnengekomen? Of, kan je dat zelf forceren naar de laatste versie?dnoize schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:46:
Ik heb sinds afgelopen weekend een niet te plaatsen 'ding-dong' geluid. Doet mij denken aan het geluid van een wachtkamer als het volgende nummer aan de beurt is. Er is geen gelijktijdige melding in het scherm. Niet ADAS gerelateerd. Zelfs met alle rijhulpen en meldingen uitgeschakeld, nog steeds periodiek het ding dong geluid. Geen peil op te trekken. Soms eens in de 30 minuten, soms om de paar minuten, soms 2 keer achter elkaar, soms ook als ik stil sta.
Automatisch binnengekomen begin novemberrvreugde schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 09:01:
[...]
Zelf heb ik hier nog maar firmware versie 1.6.0 (Atto3 in België). Hoe is bij jou de update binnengekomen? Of, kan je dat zelf forceren naar de laatste versie?
Intussen al iets gebeurt of gehoord over de problemen bij het laden?daphneheber schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:54:
Hallo!
Is dit de 1.7.1 update of een nieuwe ? De 1.7.1 update is namelijk al enkele weken geleden uitgerold.avdl72 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:29:
Gelukkig heb ik vanavond ook de update met verwarming fix ontvangen 🙂
Eindelijk weer wat warmte in de auto.
[Afbeelding]
Etienneavdl72 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:29:
Gelukkig heb ik vanavond ook de update met verwarming fix ontvangen 🙂
Eindelijk weer wat warmte in de auto.
[Afbeelding]
Op het scherm zie je dat het installeren van deze 1.7.1 slechts zo’n 11 minuten duurt. Dat is erg kort, het is dus een aanpassing op de eerdere versie 1.7.1.
Ik kreeg hem nadat ik de sw om een update vroeg.
Volgens mij zit dit in de nieuwe versie van de navigatie, ik heb het ook als ik die gebruik. Overigens erg weinig omdat ik altijd via wireless android auto navigeer.. die luistert wel naar de Nederlandse taal.. 😁dnoize schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:46:
Overigens is de temperatuur tegenwoordig prima via de auto stand. Ik heb de binnentemperatuur tijdens reizen afgelezen via de BYD app op de telefoon en het duurt even maar hij brengt hem naar de temperatuur die je instelt. Geen instelling meer op 27 a.28 graden meer maar gewoon 22 (ik rijd altijd zonder jas, daarom misschien iets hoger).
Andere tip om na het rijden en vergrendelen de auto weer te ontgrendelen en te vergrendelen vanwege nablazen van de warmtepomp werkt tot nu toe ook goed. Geen beslagen ramen meer.
Andere tip om na het rijden en vergrendelen de auto weer te ontgrendelen en te vergrendelen vanwege nablazen van de warmtepomp werkt tot nu toe ook goed. Geen beslagen ramen meer.
De versie wordt nog steeds als 1.7.1 aangeduid maar is een fix voor de verwarming.etienne1 schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:34:
[...]
Is dit de 1.7.1 update of een nieuwe ? De 1.7.1 update is namelijk al enkele weken geleden uitgerold.
Zoals al werd genoemd duurt de update maar een 11 minuten. En ik kreeg een melding toen ik de auto starte.
HIER vandaag ook update 1.7.1 (belgie) weet niet of er verschillen zijn. verwarming was altijd al ok.avdl72 schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:50:
[...]
De versie wordt nog steeds als 1.7.1 aangeduid maar is een fix voor de verwarming.
Zoals al werd genoemd duurt de update maar een 11 minuten. En ik kreeg een melding toen ik de auto starte.
Ok vandaag de update ook gekregen. Er stond inderdaad 1.7.1avdl72 schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:50:
[...]
De versie wordt nog steeds als 1.7.1 aangeduid maar is een fix voor de verwarming.
[ Voor 3% gewijzigd door etienne1 op 15-12-2024 17:25 ]
Voor m'n gevoel heb ik 1.7.1 inmiddels al 3x geïnstalleerd.
Bij de uitrol van 1.7.0 kwam 1.7.1 ook al naar voren (nadat 1.7.0 erop stond). Die heb ik destijds erop gezet.
Afgelopen vrijdag kreeg ik de vraag of ik 1.7.1 wilde installeren. Dat kotste 7 minuten.
Vanmorgen wederom de vraag of ik wilde updaten naar 1.7.1, wat 16 minuten zou duren.
De auto staat in de garage geparkeerd dus ik heb nu geen idee of dat gelukt is. Maar het zou toch handiger zijn als ze 1.7.1.x als versienummer communiceren waardoor je het verschil tussen versies zelf ook ziet.
Bij de uitrol van 1.7.0 kwam 1.7.1 ook al naar voren (nadat 1.7.0 erop stond). Die heb ik destijds erop gezet.
Afgelopen vrijdag kreeg ik de vraag of ik 1.7.1 wilde installeren. Dat kotste 7 minuten.
Vanmorgen wederom de vraag of ik wilde updaten naar 1.7.1, wat 16 minuten zou duren.
De auto staat in de garage geparkeerd dus ik heb nu geen idee of dat gelukt is. Maar het zou toch handiger zijn als ze 1.7.1.x als versienummer communiceren waardoor je het verschil tussen versies zelf ook ziet.
Ik rij uitsluitend op de navigatie van de auto (vind het nieuwe systeem welke aangeeft met hoeveel procent je aankomt namelijk erg fijn) en ik heb werkelijk waar nooit een geluid vanuit de navigatie. Maar ik rij wel zonder dat spraak van de navigatie dus wellicht dat er een ding dong geluid te horen is wanneer je de spraak aan hebt staan.Ajs.rutten schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:25:
[...]
Volgens mij zit dit in de nieuwe versie van de navigatie, ik heb het ook als ik die gebruik. Overigens erg weinig omdat ik altijd via wireless android auto navigeer.. die luistert wel naar de Nederlandse taal.. 😁
Maar vermoed eerder dat dit ding dong geluid niet met de navigatie te maken heeft.
Hallo
Dat geluid geeft aan als er een scherpe bocht komt
klopt, of een schoolomgeving, overwegVideaux schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:40:
Hallo
Ik heb de navigatie niet aanstaan (ook niet op de achtergrond) als ik dat ding dong geluid hoor. Volgens mij ook geen school in de buurt (dan zegt ze in een niet te verstane uitspraak ‘u nadert een schoolzone’. Maar ik zal er eens op letten. Misschien gevaarlijke punten (overgang, gevaarlijk kruispunt, etc).
Dan de volgende vraag: hoe schakel ik het uit (ik zocht het voorheen in de instellingen van de auto, maar wellicht moet ik het zoeken in de instellingen van de navigatie (de nav waarschuwt ook voor trajectcontroles, ook als de nav niet actief is/niet op de achtergrond draait)).
Kachel doet het overigens prima na de update dit weekend.
Dan de volgende vraag: hoe schakel ik het uit (ik zocht het voorheen in de instellingen van de auto, maar wellicht moet ik het zoeken in de instellingen van de navigatie (de nav waarschuwt ook voor trajectcontroles, ook als de nav niet actief is/niet op de achtergrond draait)).
Kachel doet het overigens prima na de update dit weekend.
I think you can because the software is from the year 2022.Muffs schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:29:
Hello,
I just purchased a used Atto 3 Design variant.
It is on the below ver of software.
[Afbeelding]
Can I side load apps on this version?
Ik zag dat je al veel reply’s hebt gekregen en ik wil er nog eentje aan toevoegen.dnoize schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:46:
Vandaag getest en ik krijg het ding dong geluid vanuit de navigatie software.
Alleen als spraakbegeleiding uitstaat en op melding staat. Dan krijg ik een ding dong als er een instructie van de navigatie komt. Zie afbeelding 1, wel wat wazig maar het is een icoontje van een bel.
:strip_exif()/f/image/mbPK0AjmCXzODtKG1Zjfb7q9.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder vraag ik me af of de navigatie niet actief op de achtergrond. Probeer eens aan keer om die helemaal af te sluiten met vierkante icoontje en dan de app omhoog swipen of op de vuilnisbak klikken. Afbeelding 2.
:strip_exif()/f/image/YlUWvTVXVg0vJSF8pyViNRGX.jpg?f=fotoalbum_large)
Wanneer ik de spraakbegeleiding in de navigatie software op dempen zet ben ik helemaal van alle meldingen af. Afbeelding 3.
:strip_exif()/f/image/dOFrDfA0Y72ExUJajnNJazeK.jpg?f=fotoalbum_large)
Hopelijk kan je hier wat mee en helpt het om van je ding dong af te komen.
Thanks, indeed I tried yesterday and I could. Any recommendations on the apps to sideloqd before I upgrade it fully.avdl72 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:47:
[...]
I think you can because the software is from the year 2022.
Who is able to switch off autozoom? When I do, it still do autozoom, so it seems not working.
You have to install the unlocked installer for the default app manager.Muffs schreef op woensdag 18 december 2024 @ 05:50:
[...]
Thanks, indeed I tried yesterday and I could. Any recommendations on the apps to sideloqd before I upgrade it fully.
After this it is still possible to install APK files from i.e. Apkpure on the latest firmware. In previous posts there are some links to the software.
As @avdl72 says, at least the Unrestricted Package Manager (links in this XDA thread, the iCloud links in the video mentioned above don't seem to work). I'd also recommend installing Autora Store. That way you don't have to bother with a USB drive anymore but can just use an App store to install and update your apps OTA.Muffs schreef op woensdag 18 december 2024 @ 05:50:
[...]
Thanks, indeed I tried yesterday and I could. Any recommendations on the apps to sideloqd before I upgrade it fully.
I'm on 1.6 and can still install apps, because of the Unrestricted Package Manager I installed when I was still on a previous software version.
Thanks.dixet schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:25:
[...]
As @avdl72 sais, at least the Unrestricted Package Manager (links in this XDA thread, the iCloud links in the video mentioned above don't seem to work). I'd also recommend installing Autora Store. That way you don't have to bother with a USB drive anymore but can just use an App store to install and update your apps OTA.
I'm on 1.6 and can still install apps, because of the Unrestricted Package Manager I installed when I was still on a previous software version.
I will try this today evening.
Thanks.avdl72 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:57:
[...]
Ik zag dat je al veel reply’s hebt gekregen en ik wil er nog eentje aan toevoegen.
Vandaag getest en ik krijg het ding dong geluid vanuit de navigatie software.
Alleen als spraakbegeleiding uitstaat en op melding staat. Dan krijg ik een ding dong als er een instructie van de navigatie komt. Zie afbeelding 1, wel wat wazig maar het is een icoontje van een bel.
Verder vraag ik me af of de navigatie niet actief op de achtergrond. Probeer eens aan keer om die helemaal af te sluiten met vierkante icoontje en dan de app omhoog swipen of op de vuilnisbak klikken.
Hopelijk kan je hier wat mee en helpt het om van je ding dong af te komen.
Toevallig gisteravond ook zelf ook ontdekt en was van plan het hier deze ochtend te melden.
De meldingen komen inderdaad uit de navigatie zoals jij beschrijft. Mijn vrouw had die onlangs op ‘alleen waarschuwingen’ gezet en ik had sindsdien de navigatie niet gebruikt. In deze stand worden alle meldingen die je normaal krijgt vertaald naar een ‘dingdong’ (dus schoolzone, overgang, trajectcontole, gevaarlijk kruispunt, etc).
Gisteravond pas weer de navigatie nodig gehad en dit ontdekt.
Teruggezet naar spraak en de ‘ding-dongs’ zijn verdwenen.
Deze meldingen zijn sinds 1.7 ook actief als de navigatie NIET actief is (dus ook niet op de achtergrond)
Bedankt voor het meedenken.
Heeft er iemand een tip hoe ik het best werk met de spraakinstructies/spraakinvoer ?
Spraakinvoer van het entertainmentsysteem is nog steeds in alle talen, behalve Nederlands...
Ik gebruik de microfoontoets op het stuur om een (engels) gesproken opdracht te geven.
Ik gebruik voor muziek en navigatie de android auto functie. Erg gemakkelijk om dan wel via Nederlands gesproken instructie het adres van je bestemming in te geven en muziek via spraakopdracht af te spelen. Wat de auto eigenlijk allemaal zelf zou moeten hebben wordt hierdoor behoorlijk gecompenseerd. Voor de rest wachten we maar op de update die nederlands gesproken besturing mogelijk maakt!
Ben overigens erg tevreden over de auto. Ik rijd er nu ruim een jaar in en zou niet meer terug willen naar een benzine auto. Ik hoop dat de negatieve prijsontwikkeling voor EV rijden niet zal doorzetten, want dat kan wel eens zeer negatief gaan uitvallen voor alle duurzaamheidsdoelen en klimaatsverbetering. In alle eerlijkheid speelt prijs, wanneer het verschil te groot word, uiteindelijk de grootste rol.
Ik gebruik de microfoontoets op het stuur om een (engels) gesproken opdracht te geven.
Ik gebruik voor muziek en navigatie de android auto functie. Erg gemakkelijk om dan wel via Nederlands gesproken instructie het adres van je bestemming in te geven en muziek via spraakopdracht af te spelen. Wat de auto eigenlijk allemaal zelf zou moeten hebben wordt hierdoor behoorlijk gecompenseerd. Voor de rest wachten we maar op de update die nederlands gesproken besturing mogelijk maakt!
Ben overigens erg tevreden over de auto. Ik rijd er nu ruim een jaar in en zou niet meer terug willen naar een benzine auto. Ik hoop dat de negatieve prijsontwikkeling voor EV rijden niet zal doorzetten, want dat kan wel eens zeer negatief gaan uitvallen voor alle duurzaamheidsdoelen en klimaatsverbetering. In alle eerlijkheid speelt prijs, wanneer het verschil te groot word, uiteindelijk de grootste rol.
[ Voor 5% gewijzigd door Wku op 18-12-2024 22:15 ]
Wat zeg je bijvoorbeeld best om Waze te openen via Apple CarPlay ?Wku schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:12:
Spraakinvoer van het entertainmentsysteem is nog steeds in alle talen, behalve Nederlands...
Of wat zeg je best om de binnentemperatuur te bedienen ?
Moet je de knop aan het stuur ingedrukt houden tijdens het spreken ?
Apple is: Hey Siri open Waze - maw gaat via je telefoonetienne1 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:24:
[...]
Wat zeg je bijvoorbeeld best om Waze te openen via Apple CarPlay ?
Of wat zeg je best om de binnentemperatuur te bedienen ?
Moet je de knop aan het stuur ingedrukt houden tijdens het spreken ?
BYD is: Hey BYD lower temp - higher temp - open sunroof - and so on....
kwestie van uitproberen... niemand die je hoort... toch...
Als je telefoon verbonden is en actief kan je zowel Google/Siri als de BYD assistent gebruiken.
Ik krijg geen nieuwe update aangeboden, dus ik vermoed dat ze nog issues met de updates hebben.
Al mis ik volgens mij weinig van de huidige update.
Ik krijg geen nieuwe update aangeboden, dus ik vermoed dat ze nog issues met de updates hebben.
Al mis ik volgens mij weinig van de huidige update.
Zou na Hey BYD wel een pauze inlassen. Ik heb heel vaak dat ik wacht op het "pingeltje" dat aangeeft dat de assistant geactiveerd is, maar dat het eerste woord toch nog wordt genegeerd. In het beste geval snapt ze je niet, in het slechtse geval doet ze dan wat anders dan je wilt:SatScan schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:34:
[...]
Apple is: Hey Siri open Waze - maw gaat via je telefoon
BYD is: Hey BYD lower temp - higher temp - open sunroof - and so on....
kwestie van uitproberen... niemand die je hoort... toch...
"Hey BYD turn seat heating of" resulteert dan in "ok turning off the heating"

Vandaag tot 2x toe na uitgestapt te zijn en vijf min. later alle ramen beslagen terwijl andere auto's die gelijktijdig aankwamen geen last hebben. Bijzonder! Moet ik wel vermelden dat het mijn eerste ritjes in twee dagen waren.
De laatste update voor de klimaatbeheersing is wat mij betreft geen verbetering tov de stand die ik gebruik. Bij de stand auto maakt de vent. een hoop lawaai en staat de luchtstroom op de voeten(?).
Met mijn handmatige stand heb ik onderweg geen last van beslagen ramen en is de temp behaagelijk.
De laatste update voor de klimaatbeheersing is wat mij betreft geen verbetering tov de stand die ik gebruik. Bij de stand auto maakt de vent. een hoop lawaai en staat de luchtstroom op de voeten(?).
Met mijn handmatige stand heb ik onderweg geen last van beslagen ramen en is de temp behaagelijk.
Dat klopt. Nadat je uitstapt en vergrendeld gaat de airco nog staan blazen. Deze optie is erin gekomen sinds 3 of 4 updates geleden om te voorkomen dat de ramen tijdens rijden beslaan. Maar geeft wel het probleem dat na het parkeren deze gaan beslaan. Ja kan dit voorkomen door na het vergrendelen de auto nog een keer de ontgrendelen en weer vergrendelen. Dan gaat de airco niet meer aan.SatScan schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:33:
Vandaag tot 2x toe na uitgestapt te zijn en vijf min. later alle ramen beslagen terwijl andere auto's die gelijktijdig aankwamen geen last hebben. Bijzonder! Moet ik wel vermelden dat het mijn eerste ritjes in twee dagen waren.
In de auto stand staat de airco altijd op de voorruit, zijruit en voeten. De zijroosters zullen minder gebruikt worden. Dit is altijd al zo geweest en is ook erg raar. Vooral als het koud is helpt het om ook de middenroosters te gebruiken, maar dat doen ze niet in de auto stand.
Wat ik graag zou willen weten is waar die temperatuursensor geplaatst is.
De auto staat op 26 graden, en als ik in de app kijk laat die ook een gemeten waarde van 26 graden zien, maar mijn gevoel zegt toch echt wat anders.
De auto staat op 26 graden, en als ik in de app kijk laat die ook een gemeten waarde van 26 graden zien, maar mijn gevoel zegt toch echt wat anders.
Mijn advies is om de handleiding pagina 139 rechter kolom bovenaan; blz 140 rechts “Tips” en blz 141 links “Attentie” eens goed te bekijken en te gebruiken.
Het schoonblazen van de aanvoer van niet verdampt water dat de warmtepomp op de verdamper achterlaat, na het parkeren helpt wel goed, maar heeft tijd nodig. Dus kort parkeren heeft een averechts gevolg,
Ik heb vrijwel geen last van beslagen ramen tenzij, en dan nog is het een kwestie van seconden en zeker niet tijdens het rijden.
Het schoonblazen van de aanvoer van niet verdampt water dat de warmtepomp op de verdamper achterlaat, na het parkeren helpt wel goed, maar heeft tijd nodig. Dus kort parkeren heeft een averechts gevolg,
Ik heb vrijwel geen last van beslagen ramen tenzij, en dan nog is het een kwestie van seconden en zeker niet tijdens het rijden.
Thanks for the lovely suggestion and the Xda link. Also thanks to @avdl72dixet schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:25:
[...]
As @avdl72 says, at least the Unrestricted Package Manager (links in this XDA thread, the iCloud links in the video mentioned above don't seem to work). I'd also recommend installing Autora Store. That way you don't have to bother with a USB drive anymore but can just use an App store to install and update your apps OTA.
I was able to follow the steps and install the apps.
Now, I have a strange problem.
The car was continuously giving me notification to install 1.7.1 OTA (Which was strange, as my car was on the 2022 ver of the software). So, I clicked on install, it said it will take 13-18min. The installation was successful.
But, i am still at the old Firmware. I don't Android auto, no latest updates for the navigation. and the car is no longer giving any notification to update.
Any suggestions?
Sinds een week mag ik mezelf ook trotse eigenaar noemen van een Atto 3. Wat een heerlijke auto, en een flink verschil met mijn vorige Ford focus SW.
Ik heb de auto 2de hands gekocht(model uit 2023 met 15000 op de teller). Deze is geimporteerd uit Duitsland.
Echter zit er maar 1 laadkabel bij de auto. Toen wij een proefrit(bij een andere garage) gingen maken kan ik me herinneren dat er meer dan 1 laadkabel standaard bij de auto geleverd zou worden.
Ik heb hier al een keer met de verkoper over gebeld, maar hij gaf aan dat er maar 1 laadkabel aanwezig hoort te zijn. Fastned heeft namelijk al een een snellaadkabel aan de laadpalen zitten.
Ik kan hier en daar wat foto's vinden van BYD's met meer dan 1 laadkabel in de achterbak. Echter vraag ik me af wat ik hier standaard van kan verwachten? Hoeveel laadkabels hadden jullie standaard bij de BYD atto 3 gekregen?
Ik heb de auto 2de hands gekocht(model uit 2023 met 15000 op de teller). Deze is geimporteerd uit Duitsland.
Echter zit er maar 1 laadkabel bij de auto. Toen wij een proefrit(bij een andere garage) gingen maken kan ik me herinneren dat er meer dan 1 laadkabel standaard bij de auto geleverd zou worden.
Ik heb hier al een keer met de verkoper over gebeld, maar hij gaf aan dat er maar 1 laadkabel aanwezig hoort te zijn. Fastned heeft namelijk al een een snellaadkabel aan de laadpalen zitten.
Ik kan hier en daar wat foto's vinden van BYD's met meer dan 1 laadkabel in de achterbak. Echter vraag ik me af wat ik hier standaard van kan verwachten? Hoeveel laadkabels hadden jullie standaard bij de BYD atto 3 gekregen?
Congratulations on the New car.SPFarm.Ville() schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:35:
Sinds een week mag ik mezelf ook trotse eigenaar noemen van een Atto 3. Wat een heerlijke auto, en een flink verschil met mijn vorige Ford focus SW.
I too just bought it second hand this week. Same imported from Germany.
I received the following :
1 cable - Type 2 to Type 2 (For street charging)
1 granny charger : slow 2.3 ish KW charger to charge directly from the socket.
1 V2L cable : this was not present, but I insisted on having this, so the dealer provided as part of the deal.
But I am having some issues registering the app for the car. Did you already have success there?
Bij de Design uitvoering zit:SPFarm.Ville() schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:35:
1x AC laadkabel
1x Grannycharger (voor 220v stopcontact)
1x V2L kabel (om 220v apparaten aan te sluiten op de auto)
De Comfort uitvoering heeft geen V2L kabel.