Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
De nieuwe EV routeplanning kan wel wat verbetering gebruiken.
Ik heb ingesteld dat ik met minimaal 20% op de bestemming wil aankomen. Gisteravond route naar huis waarbij hij mij omstuurde over een route die ik niet wilde, om onderweg te laden. Steeds bleef hij volhouden om naar dat laadpunt toe te gaan. Verschillende keren heb ik de route opnieuw gepland, maar steeds weer datzelfde laadpunt gaf ie aan. Zo erg dat naar mijn hij 15km was en naar het laatpunt 25km, en hij bleef ma kaar daar naartoe sturen 🙈 Ook terwijl er andere laadpunten dichterbij waren.

Dus het lijkt erop dat hij altijd naar zijn eerste laadpunt wilt en dit niet aanpast. Wel vreemd omdat ik alle merken laadpunten heb aanstaan.
Echt niet handig dit.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackgoldwing
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 18-07 12:29
taylor schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:19:
Zijn er forumleden die met de atto naar zuid Spanje zijn gereden? Wat waren de bevindingen?
Eergisteren vertrokken richting Alicante via Reims….Dijon….enz
Op 100 km van Lyon NIET MEER KUNNEN OPLADEN. De laadpaal (verschillende gejprobeerd) zegt dat hij niet kan communiceren met de wagen……resultaat…BYD Assistence……depannage van de wagen…. Morgen maandag zou die poeten overgebracht worden naar BYD Lyon……hopelijk kunnen zij hem herstellen zoniet gaat Byd Assist de wagen repatrieren naar Belgie in geval hij niet binnen de 3 dagen kan hersteld worden !!!???
Daar gaat mijn overwintering.
Zijn er nog die dit reeds hebben voorgehad en wat het resultaat of de reden ?
Groeten uit Lyon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackgoldwing
Zijn er forumleden die met de atto naar zuid Spanje zijn gereden? Wat waren de bevindingen?
Eergisteren vertrokken richting Alicante via Reims….Dijon….enz
Op 100 km van Lyon NIET MEER KUNNEN OPLADEN. De laadpaal (verschillende gejprobeerd) zegt dat hij niet kan communiceren met de wagen……resultaat…BYD Assistence……depannage van de wagen…. Morgen maandag zou die poeten overgebracht worden naar BYD Lyon……hopelijk kunnen zij hem herstellen zoniet gaat Byd Assist de wagen repatrieren naar Belgie in geval hij niet binnen de 3 dagen kan hersteld worden !!!???
Daar gaat mijn overwintering.
Zijn er nog die dit reeds hebben voorgehad en wat het resultaat of de reden ?
Groeten uit Lyon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackgoldwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07:51
Jeetje wat een drama, ik ben ook benieuwd als er meer mensen deze problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Het niet kunnen laden van een elektrische auto is nogal essentieel, als meerdere mensen dit ervaren zouden hebben zou dit toch echt wel gemeld worden. Heb ook even op Reddit gezocht en alleen wat mensen met thuislader problemen gezien.

Ontzettend vervelend als je dit overkomt natuurlijk en ik ben wel benieuwd naar de oorzaak.

@Jackgoldwing Je geeft aan dat je meerdere laadpalen hebt geprobeerd. Van hetzelfde netwerk allemaal of verschillende?

[ Voor 15% gewijzigd door MartijnA3 op 17-11-2024 23:15 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eravenzw
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-09 18:40
Ben benieuwd naar uitkomst. Ga zelf half februari naar Valencia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackgoldwing
MartijnA3 schreef op zondag 17 november 2024 @ 23:12:
Het niet kunnen laden van een elektrische auto is nogal essentieel, als meerdere mensen dit ervaren zouden hebben zou dit toch echt wel gemeld worden. Heb ook even op Reddit gezocht en alleen wat mensen met thuislader problemen gezien.

Ontzettend vervelend als je dit overkomt natuurlijk en ik ben wel benieuwd naar de oorzaak.

@Jackgoldwing Je geeft aan dat je meerdere laadpalen hebt geprobeerd. Van hetzelfde netwerk allemaal of verschillende?
Ik heb verschillende merken en sterkte gebruik…..Ionity heeft mij zelf zonder laadkaart verbonden en hun bevinding was dat er een defect was aan de wagen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Goedemorgen, hou ons op de hoogte aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Lijkt mij stug dat de Fransen niet het probleem kunnen oplossen. Als de Fransen het niet kunnen waarom dan wel in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackgoldwing
taylor schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:03:
Lijkt mij stug dat de Fransen niet het probleem kunnen oplossen. Als de Fransen het niet kunnen waarom dan wel in België?
De wagen moet nog overgebracht worden naar de Byd garage omgeving Lyon…de wagen staat momenteel nog altijd bij de depanage op ongeveer 100km van Lyon waar wij nu ook op hotel Kyriad zijn..hotel ligt op ongeveer 6 km van de Byd garage..dus ik weet nog niet wat het resultaat zal zijn…..ik hou jullie op de hoogte…….het was natuurlijk in het weekend dus…….wachten……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23:36
Wow, wat een vervelende start van de overwintering zeg. Niet kunnen laden is erg vreemd. Welke Firmware heb je erop staan, 1.7.1?
Lijkt wel of er geen of de verkeerde profielen zijn ingeladen en de auto niet herkent wordt (handshake).

Hou ons op de hoogte!
Heel veel succes.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Dit komt goed een puur software probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flap1988
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
Wij willen volgende maand een atto3 kopen. We kopen geen nieuwe, maar een gebruikte van begin 2023. Waar moeten we op letten? Ik begrijp dat er 2 sleutels en een kaart bij moeten zitten. Welke laad-accecoires horen en nog bij de zitten? Wat is de laatste software-versie? Wat is de onderhoudsfrequentie? Waar gaan jullie naar toe voor het onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDevilHG
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 24-09 14:50
awhatever schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:48:
Wat vinden jullie van het automatisch sturen (ICC) in de 1.7.1 software versie?

Ik heb het idee dat deze minder goed werkt, en veel schokkerige stuurt. Ook ervaar ik meer abrupte stuur correcties.

Ik heb de ICC functie eigenlijk altijd actief samen met de adaptive cruise control, maar betrap mij erop dat ik hem de afgelopen dagen regelmatig heb afgezet met versie software 1.7.1. Het kan toeval zijn met de de laagstaande zon en het wat natte wegdek zijn. Maar heb het gevoel dat de ICC hiervoor soepelere werkte.

Jullie vergelijkbare ervaringen?
Ik ervaar inderdaad ook dat ik de ICC veel minder fijn vind. Als je ook maar een heel klein beetje "meestuurt" dan gaat hij direct uit omdat de auto dan denk ik denkt dat je het wil overnemen? Ik vind het echt verschrikkelijk irritant. Het zorgt er eigenlijk voor dat je je stuur beter niet vast kunt houden omdat de ICC anders steeds aan/uit gaat.

Wat andere zeggen: hij houdt wel beter het midden van de rijbaan. Dat is wel een verbeterpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDevilHG
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 24-09 14:50
Jackgoldwing schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:53:
[...]

De wagen moet nog overgebracht worden naar de Byd garage omgeving Lyon…de wagen staat momenteel nog altijd bij de depanage op ongeveer 100km van Lyon waar wij nu ook op hotel Kyriad zijn..hotel ligt op ongeveer 6 km van de Byd garage..dus ik weet nog niet wat het resultaat zal zijn…..ik hou jullie op de hoogte…….het was natuurlijk in het weekend dus…….wachten……
Heel vervelend allemaal inderdaad. Het zal waarschijnlijk inderdaad een software matig dingetje zijn. Vanuit ons werk hebben we allemaal een elektrische auto, helaas heb ik ook al meerdere collega's gehoord die dit op enig moment met hun auto hebben gehad, het betrof een Mercedes EQC en een Toyota Bz4x. Dus het lijkt meer een algemeen issue met elektrische auto's te zijn en niet specifiek de Atto. Niet dat dat de situatie minder vervelend maakt natuurlijk.. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackgoldwing
Nog steeds geen nieuws…..wagen staat nog altijd bij depanage…….ik heb al verschillende malen gebeld naar BYD ASSISTANCE (uitgevoerd door Touring) in Belgie. Zij doen het nodige……van mijn dossier beheerder vernam ik dat zij de wagen NIET moeten overbrengen naar een BYD garage maar het kan ook naar een andere garage zijn waar zij het zouden kunnen herstellen …..sic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Jeetje dit schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Flap1988 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:08:
Wij willen volgende maand een atto3 kopen. We kopen geen nieuwe, maar een gebruikte van begin 2023. Waar moeten we op letten? Ik begrijp dat er 2 sleutels en een kaart bij moeten zitten. Welke laad-accecoires horen en nog bij de zitten? Wat is de laatste software-versie? Wat is de onderhoudsfrequentie? Waar gaan jullie naar toe voor het onderhoud?
Het is inderdaad 2 sleutels en een kaart. Verder heb je een standaard type 2 laadkabel die tot 11kw laadt. Deze is bedoeld voor openbare laadpalen en thuis indien je laadpaal hebt zonder kabel.

Verder zit er een Granny lader bij ( thuislader die op normale stopcontact gaat ) en indien je een Design uitvoering hebt dan zit er een V2L adapter bij. Een soort stekkerdoos die je aan laadpoort connect en daarop een koffieapparaat of dergelijke kan gebruiken. Let wel op dat op elke Atto 3 Design staat, maar Design uitvoering is met elektrische kofferklep, 15.6 inch scherm.

Laatste softwareversie is v1.7.1, maar deze kun je zelf ook wel installeren indien die er niet op zit. Gaat via OTA, je moet alleen internet verbinding hebben. Onderhoud is verder ieder 30k km of 2 jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door SnowBigQ op 18-11-2024 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-09 21:56
Flap1988 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:08:
Het is handig om te melden of je een Design of Comfort koopt - echter de Design heeft zover ik weet als enige extraatje dat je een EV > 220 kabel erbij krijgt.

Onderhoud > aan te raden om je garantie te behouden dit gewoon bij de landelijke dealerpunten uit te voeren.
Banden > kan je zelf bij elke lokale bandenboer erop laten zetten.
Freq > iedere 2 jaar / 30.000 km (kans is aanwezig dat je dit even zelf moet instellen geziene de recente aanpassing)

Verder aanwezig in de auto: 2 sleutels, NFC kaart - deze ook alle 3 testen voor de aanschaf.
laadvoorzieningen: Granny, oftewel 220 > EV kabel - EV > EV kabel (openbaar laden a 11kw max)
Verder zouden er nog wat VIN stickers bij moeten zitten.
Eventueel de Shell/BYD pas als die van begin 2023 tot juni is en de eigenaar zichzelf aangemeld heeft. - Dit zou de eigenaar ook zelf kunnen houden.... maarja hoorde wel bij de auto.

Visuele inspectie:
- Check je laadpoort op eventuele schade en voor onder de kap bij de wielkasten - altijd snel gespot of die ooit in elkaar heeft gezeten.
- Check onder de auto op schade aan de bodemplaat - daar ligt je dure accupakket.
- Banden kan je nalopen (als deze voor redelijk versleten zijn had de eigenaar een zware voet bij wegrijden)

Verder zit in de app een mogelijkheid dat de oude eigenaar zichzelf AFMELD - doe dit ook zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Jackgoldwing nog steeds geen nieuws?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackgoldwing
Deze morgen stond mijn wagen nog steeds bij de depanage die ons van de autostrade bracht…..met andere woorden Byd Road Assistance was er na 4 dagen nog niet in geslaagd om een overbrenging van mijn wagen naar een Byd garage te regelen.
Ik heb dan maar zelf een depanage gebeld en zelf betaald en om 14.00u stond mijn wagen bij BYD Lyon.
Na een halfuur kreeg ik een bericht dat mijn wagen hersteld was.
De oorzaak : de antidiefstalkabel van de laadkabel was na gebruik niet teruggegaan naar zijn oorspronkelijke plaats. Het is zo dat ik bij de laatste laadbeurt de babel niet kon verwijderen zodat ik de noodoplossing, de trekkabel die zich in het ‘otergedeelte bevind, heb gebruikt……..stomme panne……maar toch zeer blij dat het maar dat was…….
De Byd Assistance in wBelgie werkt met Touring……in Frankrijk dus met Touring Frankrijk…….
Wat zij niet konden in 4 dagen kon ik zelf oplossen op een halve dag……..merde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Gelukkig op naar Alicante misschien kom ik je nog tegen met de atto. Maar hoe ging het met de routeplanner en het inplannen van de laad stops en de laadsnelheid viel het mee of tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackgoldwing
taylor schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:56:
Gelukkig op naar Alicante misschien kom ik je nog tegen met de atto. Maar hoe ging het met de routeplanner en het inplannen van de laad stops en de laadsnelheid viel het mee of tegen.
Routeplanner valt mee maar de momenten van laden bepaal ik zelf aan de hand van de restpercentage…..vanaf 30% laden tot 80% of meer. Op de snelweg zijn er verschillende opties (sterkte) voor opladen…..practisch in alle benzinestations is er mogelijkheid……ik gebruik Chargemap en ook af en toe rechtstreeks met betaalkaart als die mogelijkheid zich aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
logix147 schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:43:
[...]

Het is handig om te melden of je een Design of Comfort koopt - echter de Design heeft zover ik weet als enige extraatje dat je een EV > 220 kabel erbij krijgt.
Design heeft aantal dingen meer anders dan Comfort.

- 15,6 inch scherm ipv 12,8 inch
- Elektrische kofferklep
- Lucht zuiveringssysteem
- En zo als je al aangeeft kabel met stekkerdoos voor 220v apparaten tot meen ik 3500W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Vanavond heb ik een probleem met de verwarming.
Vanochtend deed hij het nog gewoon, maar vanavond niet warm te krijgen. Er komt bij elke temperatuur gewoon koude lucht uit de roosters. Dus de cabine wordt niet warm.
Thuis maar eens rustig gekeken en de slangen bij de warmtepomp waren wel warm.
Na wat testen merkte ik dat er alleen lauwe lucht uit de middenroosters komt. Dus alle andere roosters geven koude lucht.
Iemand anders dit ook eens ervaren?

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Jackgoldwing schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:46:
[...]

Het is zo dat ik bij de laatste laadbeurt de babel niet kon verwijderen zodat ik de noodoplossing, de trekkabel die zich in het ‘otergedeelte bevind, heb gebruikt……..stomme panne……maar toch zeer blij dat het maar dat was…….
Volgende keer er misschien ook even hier bij vermelden dat het probleem niet "zomaar" was ontstaan maar na een afwijkende laadsessie.

Maar fijn dat het is opgelost.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal77
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-07 10:10
avdl72 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:05:
Vanochtend deed hij het nog gewoon, maar vanavond niet warm te krijgen. Er komt bij elke temperatuur gewoon koude lucht uit de roosters. Dus de cabine wordt niet warm.
Na wat testen merkte ik dat er alleen lauwe lucht uit de middenroosters komt. Dus alle andere roosters geven koude lucht.
Na de laatste 1.7.1 update zijn er problemen met de verwarming. Ook het beslaan van de ramen is weer een issue.

Hopelijk snel een oplossing hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Wat is een afwijkende laadsessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Ik had vanmorgen het zelfde op Hi eerst zonder airco voorraam niet warm echt koud/lauw.
Soms wil hij sneller warm worden met voorraam airco aan maar ook niet, had ik voor laatste update geen last van. maar even melding maken bij BYD denk ik, want als het nog kouder wordt dan is het niet grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Pascal77 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:22:
[...]

Na de laatste 1.7.1 update zijn er problemen met de verwarming. Ook het beslaan van de ramen is weer een issue.

Hopelijk snel een oplossing hiervoor
Yup hier ook wel ff allemaal melden bij byd, waar melden jullie deze probleem bij je garage of ergens anders algemeen mail van Byd ofzo

[ Voor 12% gewijzigd door Fibrenl op 19-11-2024 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackgoldwing
MartijnA3 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:32:
[...]

Volgende keer er misschien ook even hier bij vermelden dat het probleem niet "zomaar" was ontstaan maar na een afwijkende laadsessie.

Maar fijn dat het is opgelost.
Het gebruik van de trekkabel is volgens mij geen afwijkende laadsessie………de kabel keerde niet volledig terug naar zijn oorspronkelijke positie !

Ik wil hier ook wel vermelden dat de Byd garage te Ecully (Lyon) zeer efficient was….ze hebben ook mijn bat voor 100% gratis opgeladen…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Jackgoldwing schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:38:
[...]

Het gebruik van de trekkabel is volgens mij geen afwijkende laadsessie………de kabel keerde niet volledig terug naar zijn oorspronkelijke positie !
Nou ja, de kabel wilde niet los dus er is wel wat anders gegaan dan normaal toch? En als ik op internet kijk, dan is de suggestie om de kabel los te krijgen 2x op de unlock knop op de afstandbediening te klikken of de knop op het bestuurdersportier. Heb je dat ook geprobeerd?

Ik sloeg hier op aan omdat dit soort fora vaak gebruikt wordt door mensen die zoeken naar ervaringen met auto's en dan is het handig om alle info te hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:17
Hier ook al een tijdje problemen met het warm krijgen en houden van de passagiersruimte. Volgens mij ook al vóór de recente update. Eigenlijk sinds het buiten aanmerkelijk kouder is.
Ik heb al heel veel verschillende instellingen (auto stand aan/uit, airco aan/uit, fan laag/hoog, temperatuur zelfs op hi, enz.) geprobeerd en ik krijg het niet aangenaam warm. Ook beslaan de ruiten zeer regelmatig.
Het enige wat wel goed werkt is de stoelverwarming. 🔥🥵😂

Edit: Blijkbaar is dit probleem ook bij BYD / Louwman bekend, want ik kreeg onderstaande reactie terug van Louwman BYD:

Bedankt voor je bericht.

Helaas is dit momenteel een bekend probleem.

Gelukkig is BYD wel druk bezig met het zoeken naar een oplossing hiervoor.

Ik ga je bericht doorzetten naar de desbetreffende afdeling zodat je gegevens bewaard worden en er contact met je opgenomen kan worden als er een oplossing is!

Excuses voor het ongemak, er wordt aan gewerkt en een hele fijne dag gewenst!

[ Voor 20% gewijzigd door alvani op 20-11-2024 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Gisteren een hele dag met de auto op pad geweest.

Moet zeggen dat de nieuwe SW versie nog heel veel fine tuning nodig heeft.
Lane assist werkt een stuk beter maar je moet weer opnieuw leren dat systeem te vertrouwen, de reacties zijn ook veel heftiger dan eerst.
ACC werkt een stuk beter, die verminderd eerder snelheid wat een soepeler benadering van je voorganger geeft.
Van rijstrook wisselen moet echt met knipperlicht gehele tijd aan anders een tegenstuur reactie.

Verwarming/ventilatie ging goed op 1 moment na (fikse regen/hagel bui) waarbij de ramen begonnen aan te slaan. heb toen de knop voor voorruit verwarming gebruikt en het was zo verholpen.
Ik heb het systeem NIET op auto staan, 24c, vent speed tussen 1 en 3, midden-roosters dicht. Luchtstroom op boven en beneden.
Voor de achterruitverwarming en buitenspiegels heb ik de snelkoppeling in het menu gezet, even swipen naar beneden en je kunt die zo aan zetten.

Al met al zijn we met de nieuwe update op vele zaken er op vooruit gegaan maar dat zijn meestal comfort/gemak verbeteringen. Bij het ADAS systeem twijfel ik er moeten nog de ruwe randjes uit worden gehaald, eveneens bij het nieuwe NAV systeem.

m2c

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-09 21:56
SnowBigQ schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:12:
[...]

Design heeft aantal dingen meer anders dan Comfort.

- 15,6 inch scherm ipv 12,8 inch
- Elektrische kofferklep
- Lucht zuiveringssysteem
Dat zijn dingen die vast in de auto zitten dus hoef je niet echt op te letten…

Scherm wellicht, dat kan je vrij eenvoudig losmaken, maar ik zie niet waarom iemand dat zou doen tenzij je schade hebt eraan.

Gemiste kans dat ze geen warmte richting de voorste camera sturen, sneeuwval = geen intelligentie in de systemen als je camera niets meer ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuppie1959
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-09 05:32
Afgelopen maandag op autosnelweg,in het niets in 1 keer alle ramen beslagen (echt z..knat)
Hiervoor (nu al 58354Km gereden) totaal geen last.

Daarna BYD bijna niet meer warm te krijgen.
Om het enigzins nog behaaglijk te maken:

- Temp op HI
- Ventilator op stand 4 a 5

Heb de nieuwe update gedaan 8 dagen geleden en tot afgelopen maandag nergens last van.

Iemand een idee? Lijkt mij voor als nog niet aan de update te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milbird
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-04 07:19
Ik heb hetzelfde probleem de ramen beslaan. Ook na de update ontstaan. Dealer gebeld en die zeggen dat het niet aan de update ligt…

Iemand schreef dat een factory reset kan helpen iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Wuppie1959 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:40:
Afgelopen maandag op autosnelweg,in het niets in 1 keer alle ramen beslagen (echt z..knat)

- Temp op HI

Heb de nieuwe update gedaan 8 dagen geleden en tot afgelopen maandag nergens last van.

Je zou kunnen overwegen terug te gaan naar vorige versie en het uitproberen. Helaas rij ik te weinig om het op die manier uit te testen.

Met een USB stick is het zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Wuppie1959 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:40:

- Temp op HI

Hier zelfde 43000 km en ook plots niet warm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreyb84
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09 11:26
Vanmiddag onze nieuwe BYD Atto 3 opgehaald in Apeldoorn, onderweg naar huis bij Deventer in de sneeuw besloegen ineens alle ramen, de airco vervolgens op automatisch gezet maar dit hielp niet echt, vervolgens de blazer van stand 4 naar 7 gezet en het verwarmen van de vooruit aangezet. Toen ging het ontwasemen redelijk snel. Daarna zag ik dat de temperatuur op 32 graden stond, dit teruggezet naar 25. Ik zal morgen even kijken op welke software versie de BYD zit.

[ Voor 5% gewijzigd door jeffreyb84 op 20-11-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Vanochtend had ik weer wat meer warme lucht.
En vreemd genoeg…. Vanmiddag in de sneeuw weer warmte uit alle roosters 8)7
Echt vreemd gedrag steeds en voor de update geen last. Nog iets meer dan 1,5 jaar en dan gaat ie eruit. Had gehoopt hem lange tijd te rijden, maar met dit soort issues ben ik er wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Is het echt allemaal zo dramatisch? Er zijn er ook veel die er juist lovend over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannybloem
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21-09 10:19
taylor schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:56:
Is het echt allemaal zo dramatisch? Er zijn er ook veel die er juist lovend over zijn.
Ik vind het een hele fijne auto met goede rij eigenschappen! Dat beslaan van de auto ramen is idd wel een dingetje maar van wat ik begreep wordt hier aangewerkt!
Wat kachel betreft (het warm worden)hebben wij gelukkig geen problemen mee.
Ik stel deze in op 23 a 24 graden en dan verwarmen met airco aan.
Vaak op stand 3.
Mis na de laatste update wil het laad icoontje op het scherm als mijn telefoon op de draadloze lader gaat.
Qua laden nooit problemen gehad en laat een mooie laadcurve zien.
Zakelijk rij ik een ev Mercedes Vito en daar ervaar ik meer problemen mee!app die niet goed werkt. Scherm die ineens uitvalt en ook wel beslagen ramen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Ik heb er nml ook een gekocht maar ik heb totaal geen trek in gezeik.

• Jackgoldwing
Goedemorgen allemaal,
Weet er iemand of de Atto 3 kan opladen als de anti-diefstal van de laadkabel is uitgeschakeld ? Ik braag dit om reden dat ik dan niet kan voorhebben wat ik heb meegemaakt met mijn defect in Frankrijk?
Al bedankt voor een correct antwoord.

• SatScan
taylor schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:06:
Bij mijn vorige benzine auto had de climate control soms ook moeite om de ramen niet te laten beslaan bij wisselende buien onderweg. Moest ik enige tijd wachten tot de motor op temp kwam voordat een en ander werkte en kon ik niet van te voren de climate control aanzetten. Ik had een raamdoek in de auto liggen om de ramen eerder schoon te maken anders zag ik niets.

Dat alles heb ik nu niet meer... druk even op de AB knop of APP als ik denk dat ik wegga en de auto is al voorverwarmt. Al met al een hele vooruitgang tov mijn vorige auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetraveler
  • Laatst online: 08:05
AB knop of APP ??

• avdl72
  • Niet online
taylor schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:06:
Het valt allemaal wel mee, en ik denk dat het zeker allemaal nieuw is voor die Chinezen hoe we er in Europa mee omgaan.
Ik vind comfort erg belangrijk, dus een goede klimaat controle hoort hierbij. En dat ervaar ik (ten opzichte van vorige auto's) nog niet.
Daar komt bij dat ik vorige winter 2x een paniek situatie heb gehad op de snelweg waarbij plots in 10 seconden tijd alles besloeg. En omdat ik merk dat nu met de nieuwe update het beslaan van de ramen in stilstand weer is toegenomen ben ik bang dat het nog eens kan voorkomen.
Blind rijden op de snelweg is niet fijn.

Buiten de koude maanden om is het zeker een erg fijne auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dannybloem
Net louwman gesproken.
Veel klachten over koud in de auto (software probleem)wordt hard aangewerkt.
Workaround als de kachel niet warm wordt is met airco aan verwarmen en ventilatie op stand 3 of 4 en boven 24 graden zetten met auto aan!!!! Advies komt van byd europe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
Ben nu ff bij Byd Amsterdam zijn even aan het kijken, vanmorgen weer niet warm te krijgen, maar plots ook geen lucht meer uit roosters als je hem op midden alleen had, hoorde wel veel geluid voor, leek net alsof er een slang af lag. Maar na laad stopt werkt het weer maar niet warm. Denk dat ze hier nu niets kunnen maar anders zetten ze software maar terug naar vorige versie hahaha.

• Fibrenl
Dannybloem schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:35:
Net louwman gesproken.
Workaround als de kachel niet warm wordt is met airco aan verwarmen en ventilatie op stand 3 of 4 en boven 24 graden zetten met auto aan!!!! Advies komt van byd europe
Ja maar elke software update werkt het weer wel of niet, lijkt me toch geen hoge wiskunde een auto verwarmen. En we zijn al meer dan een jaar verder nu. En elke keer werkt er iets anders weer niet. Testen ze de software niet ofzo daar lijkt het vaak op.

• timetraveler
Net louwman gesproken.
Dit heeft vast en zeker nog nooit iemand geprobeerd..... :O

• Dannybloem
timetraveler schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:29:
[...]

Dit heeft vast en zeker nog nooit iemand geprobeerd..... :O
Yep,
Maar dit is wat ze zeiden

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fibrenl
Net Byd Amsterdam geweest, probleem is bekent en heeft inderdaad echt prio, louwman Amsterdam is een flagship locatie en hebben aangegeven dat ze op deze manier klanten verliezen. Ze hèbben een workaround en die werkt auto wordt lekker warm. Als je het insteld zoals op plaatje en boven de 24 graden laat. Er komt snel een nieuwe update voor dit probleem, heeft met een klep te maken die buiten en binnen lucht mengt die werkt niet goed. Snelheid kan je wel gewoon harder of zachter zetten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGWt4eynp7o2T28qxupZrBUaWYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHIx5dxeP6kxKdBRxrCmwMsU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Fibrenl op 21-11-2024 16:55 ]

• Dannybloem
Fibrenl schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:53:
Net Byd Amsterdam geweest, probleem is bekent en heeft inderdaad echt prio, louwman Amsterdam is een flagship locatie en hebben aangegeven dat ze op deze manier klanten verliezen. Ze hèbben een workaround en die werkt auto wordt lekker warm. Als je het insteld zoals op plaatje en boven de 24 graden laat. Er komt snel een nieuwe update voor dit probleem, heeft met een klep te maken die buiten en binnen lucht mengt die werkt niet goed. Snelheid kan je wel gewoon harder of zachter zetten.[Afbeelding]
Tegen mij zeiden ze ook auto aanzetten...

• Fibrenl
Dannybloem schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:13:
[...]

Tegen mij zeiden ze ook auto aanzetten...
Ja klopt maar zonder werkt ook heb je zelf nog net wat meer controle.

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 19:30
Top dat er aan wordt gewerkt. Hopelijk komt er ook een oplossing voor het beslaan van de ruiten.

• avdl72
  • Niet online
Net Byd Amsterdam geweest, probleem is bekent en heeft inderdaad echt prio, louwman Amsterdam is een flagship locatie en hebben aangegeven dat ze op deze manier klanten verliezen. Ze hèbben een workaround en die werkt auto wordt lekker warm. Als je het insteld zoals op plaatje en boven de 24 graden laat. Er komt snel een nieuwe update voor dit probleem, heeft met een klep te maken die buiten en binnen lucht mengt die werkt niet goed. Snelheid kan je wel gewoon harder of zachter zetten.[Afbeelding]
Bedankt voor de uitleg. _/-\o_
Ik had inmiddels ook ondervonden dat deze stand weer warmte gaf. Maar wel ZONDER de auto stand ingeschakeld.
En een fout in het aansturen van een klep kan wel kloppen. In de auto stand krijg ik koude lucht, maar als ik dan de middelste uitvoer onder het scherm erbij zet dan komt daar wel warme lucht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreyb84
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09 11:26
Vanochtend toen ik richting mijn werk reed ging het inderdaad wat beter met deze instellingen, maar na +- 20 minuten was ik toch genoodzaakt om de voorruit verwarming er bij aan te zetten omdat de ruit dichttrok.
Ik had de temperatuur op 27 graden staan maar kon niet zeggen dat het bepaald warm was. De snelheid van de blazer stond op ongeveer 75%

[ Voor 6% gewijzigd door jeffreyb84 op 22-11-2024 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-09 21:40
Wat is hier abnormaal aan, de spanning rechts achter is gelijk aan voor. Treedt sinds gisteren op, waarschijnlijk door het koude weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5MAAWTMhmFhvbPP-Ya-cZHyDbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CcutvBNm59WnhDEawz1Kux0q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Ik vind ze erg zacht zit op 2.7/2.8 achter is volgens mij normaal harder dan voor banden

[ Voor 43% gewijzigd door Fibrenl op 22-11-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Net louwman gesproken.
Airco laat ik altijd aan... is bij andere auto's toch ook zo?, dat heet volgens mij climate control.
Zonder airco beslaan je ramen gemakkeljjker, de airco haalt juist de vochtigheid uit de lucht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOFdUlmln3VCm0dMz8sIm2Dr0Ks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNgztY1ryshMYyp8MQen9POH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
bob 2.0 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:12:
Wat is hier abnormaal aan, de spanning rechts achter is gelijk aan voor. Treedt sinds gisteren op, waarschijnlijk door het koude weer.

[Afbeelding]
Groen = goed (2.2), geel is waarschuwing (2.1 en misschien een afrondingsdingetje voor 2.2 rechts achter). Of achter hoort sowieso hoger dan voor, geen idee. Heb geen Atto 3 maar als ik naar je plaatje kijk zou ik er wat bij doen achter. Best logisch toch?

Koud weer geeft lagere bandenspanning, dus logisch dat het nu zakt.

Zoals gezegd, erg lage bandenspanning. Staat vast wel ergens in een deur, maar op Reddit zie ik 2.5 als aanbevolen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
SatScan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:50:
[...]

Airco laat ik altijd aan... is bij andere auto's toch ook zo?, dat heet volgens mij climate control.
Zonder airco beslaan je ramen gemakkeljjker, de airco haalt juist de vochtigheid uit de lucht.

[Afbeelding]
Niet iedereen laat altijd de airco aan hoor. Sommige mensen stammen nog uit het tijdperk dat er niet eens airco was. :P Airco kost uiteindelijk brandstof/stroom, er zijn er vast genoeg die in de winter zonder airco verwarmen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Onderste knop afstandsbediening ingedrukt houden... (5sec?)
BYD app, daar kun je de auto voorverwarmen eveneens de stoelen, zelfs optie voor planning... nu nog koppeling met je agenda met de daarin aangeven vertrektijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Bandenspanning bij is bij mij bij niet gereden 2.5 en na een rit 2.7 (stikstof)
Heb verschillende spanningen uitgeprobeerd maar de voorgeschreven 2.5 is voor mij ook de fijnste spanning.
Zie deurstijl bestuurderszijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-09 15:23
Net Byd Amsterdam geweest, probleem is bekent en heeft inderdaad echt prio, louwman Amsterdam is een flagship locatie en hebben aangegeven dat ze op deze manier klanten verliezen.
Top lijkt ook hier een beetje beter te werken, wel een grote blamage van BYD om de update zo te verprutsen... zeker de update alleen in de Chineese zomer met Airco getest ipv. met verwarming... duimen voor een snelle update specifiek voor het warmtepomp systeem.

Iemand Tesla V3 chargers al geprobeerd met deze laatste update? vermoed dat het niet zal werken... maarja ook daar blijven we hoop houden he..

[ Voor 11% gewijzigd door awhatever op 22-11-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
awhatever schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:29:
[...]

Top lijkt ook hier een beetje beter te werken, wel een grote blamage van BYD om de update zo te verprutsen... zeker de update alleen in de Chineese zomer met Airco getest ipv. met verwarming... duimen voor een snelle update specifiek voor het warmtepomp systeem.

Iemand Tesla V3 chargers al geprobeerd met deze laatste update? vermoed dat het niet zal werken... maarja ook daar blijven we hoop houden he..
De Tesla V3 en nieuwere versies werken niet, helaas heeft dit niets met software te maken. Er moet namelijk een kabel vervangen worden. Er is een filmpje over de BYD Seal waarin te zien is dat dit probleem al is aangepakt. Ik ben bang dat BYD voor de oudere Atto 3-modellen niets zal doen. Het nieuwe model, dat eind 2024 uitkomt, zou dit probleem als het goed is niet meer hebben. De vraag is echter of je de aanpassing zelf, tegen betaling, kunt laten uitvoeren. Dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Climate control moet altijd aanstaan,airco bestaat niet je regelt alles met je climate control.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• etienne1
Ik heb net een 50 tal km gereden met de instellingen op de foto. Lekker warm en geen beslagen ruiten. Van beslagen ruiten had ik niet altijd last. Soms wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetraveler
SatScan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:17:
[...]

Onderste knop afstandsbediening ingedrukt houden... (5sec?)
BYD app, daar kun je de auto voorverwarmen eveneens de stoelen, zelfs optie voor planning... nu nog koppeling met je agenda met de daarin aangeven vertrektijd ;)
Dat is voor iedereen een duidelijke omschrijving, waarvoor dank!
Overigens is het gebruik van de BYD app voor mij een gebruikelijke procedure bij koude en vochtige weersomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackgoldwing
MartijnA3 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:13:
[...]

Groen = goed (2.2), geel is waarschuwing (2.1 en misschien een afrondingsdingetje voor 2.2 rechts achter). Of achter hoort sowieso hoger dan voor, geen idee. Heb geen Atto 3 maar als ik naar je plaatje kijk zou ik er wat bij doen achter. Best logisch toch?

Koud weer geeft lagere bandenspanning, dus logisch dat het nu zakt.

Zoals gezegd, erg lage bandenspanning. Staat vast wel ergens in een deur, maar op Reddit zie ik 2.5 als aanbevolen?
Op deurpaal staat 2,5bar, zowel voor als achter !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackgoldwing
Jackgoldwing schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:15:
Goedemorgen allemaal,
Weet er iemand of de Atto 3 kan opladen als de anti-diefstal van de laadkabel is uitgeschakeld ? Ik braag dit om reden dat ik dan niet kan voorhebben wat ik heb meegemaakt met mijn defect in Frankrijk?
Al bedankt voor een correct antwoord.
Aangezien er niemand antwoord ……misschien vonden jullie dat een domme vraag maar domme vragen bestaan niet ……. Ik heb nu zelf ondervonden dat bij uitschakeling van de antidiefstal van de laadkabel er wel degelijk kan geladen worden. Overal waar snelladers zijn is er een vaste laadkabel en is het dus niet nodig om antidiefstal van de kabel in te schakelen……..als u dit doet dan hebt u nooit problemen met het uittrekken van de laadkabel !! Het is maar dat jullie het weten
Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffs
  • Laatst online: 17-09 11:21
Hello,

I am planning to buy a second hand EV before the subsidy expires this year.
I have narrowed my search options to MG4 Luxury and Atto3 Design. The difference between them comes down to 2-3k. (Already have the MG4 comfort via flex lease, will return it next week).
I have scoured this thread to get all the pros and cons to better arrive at a decision.
Already took the test drive.
Pros :
1. Bigger than MG4 and SUV feel
2. Sliding Roof (Wife is sold on to that), MG4 feels very dark.
3. Funky interior, we both liked it.
4. Many other good things like the big screen, nice seats etc.....

Cons :
1. Rides very soft, MG4 feels much more planted. (Anyone tried stiffening up the suspension?)
2. Regen is not that strong
3. Cannot be charged at v3 tesla superchargers : This summer we did a 3k kms trip in our MG4 solely on Tesla Superchargers, was very economical. Its kind off a let down to not able to use Tesla infrastructure.
Any news its gonna be available in future as a fix. I heard they got some update in Australia.
4. All others are minor negatives I can live with.

Also, now I cannot see The design variant on the BYD NL site anymore. anyone know why they discontinued it?

Hoping to hear your thoughts. 1st thread here, so be gentle. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetraveler
Niet zo somber Jack, de focus ligt nu even op de urgente problemen met de airco.
Bedankt voor het delen van jouw bevindingen met het laden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannybloem
timetraveler schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:46:
Niet zo somber Jack, de focus ligt nu even op de urgente problemen met de airco.
Bedankt voor het delen van jouw bevindingen met het laden. _/-\o_
Ja hoop idd dat het snel wordt opgelost.
Net een stuk gereden in de regen en alle instellingen staan nmi goed maar toch weer erg beslagen ramen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMeij
  • Laatst online: 23-11-2024
Goedeavond,

Ik lees dit topic al een tijdje met veel aandacht. Ook ik ervaar veel van de dingen die hier worden besproken ( beslagen ruiten, verwarming die het niet doet etc etc) . De laatse tijd merk ik daarnaast ook nog dat ik wel erg vaak moest laden. Vandaag een ritje van 174 km in totaal gemaakt en om te kijken hoelang mijn accu mee gaat de cruisecontrole op 105 ingesteld en alleen maar de rechterbaan gepakt. Toen we weer thuis kwamen zat er nog maar 28% in. Ik snap dat het verbruik in de winter hoger ligt dan in de zomer, maar zo extreem koud (7 graden) was het vandaag niet. De 370 km die ik van de zomer wel haalde haal ik nu bij lange na niet..... hebben jullie deze ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannybloem
TMeij schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:13:
Goedeavond,

Ik lees dit topic al een tijdje met veel aandacht. Ook ik ervaar veel van de dingen die hier worden besproken ( beslagen ruiten, verwarming die het niet doet etc etc) . De laatse tijd merk ik daarnaast ook nog dat ik wel erg vaak moest laden. Vandaag een ritje van 174 km in totaal gemaakt en om te kijken hoelang mijn accu mee gaat de cruisecontrole op 105 ingesteld en alleen maar de rechterbaan gepakt. Toen we weer thuis kwamen zat er nog maar 28% in. Ik snap dat het verbruik in de winter hoger ligt dan in de zomer, maar zo extreem koud (7 graden) was het vandaag niet. De 370 km die ik van de zomer wel haalde haal ik nu bij lange na niet..... hebben jullie deze ervaring ook?
Zijn meerdere dingen die daar een rol in spelen.
Ik weet dat er gisteren veel wind stond en de Atto 3 is niet echt heel aërodynamisch dus gaat verbruik aardig omhoog.Neem daarbij de kachel die aanstaat en je range gaat aardig naar beneden.Ik ervaar met mijn andere ev(e vito) ook dat op dit soort dagen de range aardig naar beneden gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Goedeavond,

Als ik kan rekenen heb je van de 60 kWh 72% verloren en heb je dus 43,2 kWh verbruikt op 174 km of 24,8 kWh per 100 km. Dit is inderdaad redelijk veel. Ik zat deze week op 17 kWh per 100 km. Ik moet wel zeggen dat ik heel rustig rijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Goedeavond,

Goedemiddag,

Ja en nee... vorige week dinsdag bijna 250km gereden (2 personen) met behoorlijke wind en buien onderweg.
ik zet de ACC op 103km = 100km gps snelheid. Bandenspanning koud op 2.5 en verwarming volgens eerder geposte foto 23 graden, vent speed tussen 1 en 3.
1x onderweg in een fikse bui de knop op middenconsole gebruik om de voorruit extra van frisse/gedroogde lucht te voorzien. De ruiten dreigde aangeslagen te raken, midden-roosters allemaal dicht!

Power van auto op Eco en bereik was zo'n 320km. De eco stand maakt volgens mij niet zoveel uit als je voornamelijk op de snelweg rij.
Bereik kwam ik op zo'n 320km (100% bij vertrek) Ik zit nu bij 8000km op een gemiddeld verbruik van 16.4kw
Daar zitten ook ongeveer 4000km met 2 fietsen achterop bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SatScan
Dannybloem schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 19:22:
[...]

Ja hoop idd dat het snel wordt opgelost.
Net een stuk gereden in de regen en alle instellingen staan nmi goed maar toch weer erg beslagen ramen ;(
Heb je de instellingen van mijn foto geprobeerd?
Warmtepomp standaard wel op comfort zetten.

Ik begrijp de ervaringsverschillen niet. Ik rij met deze instellingen vanaf het begin en bijna geen problemen.
Mijn vorige auto op stand auto was zo onaangenaam dat ik altijd in de stand handbediening heb gereden en eigenlijk dit automatisch heb overgenomen bij deze auto.

Ik moet wel elke keer de juiste stand controleren als ik instap omdat die soms door de auto worden aangepast na een off/on.

[ Voor 0% gewijzigd door SatScan op 24-11-2024 15:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannybloem
SatScan schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:21:
[...]

Heb je de instellingen van mijn foto geprobeerd?
Warmtepomp standaard wel op comfort zetten.

Ik begrijp de ervaringsverschillen niet. Ik rij met deze instellingen vanaf het begin en bijna geen problemen.
Mijn vorige auto op stand auto was zo onaangenaam dat ik altijd in de stand handbediening heb gereden en eigenlijk dit automatisch heb overgenomen bij deze auto.

Ik moet wel elke keer de juiste stand controleren als ik instap omdat die soms door de auto worden aangepast na een off/on.
Ja precies zoals op de foto.
Wordt weer ouderwets de ramen met scheerschuim insmeren...beslaan ze ook niet meer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Wat is het stil op het forum? Zijn alle klachten opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
taylor schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:10:
Nee maar klachten zijn bekent nu wachten op juiste OTA begin dec komt deze, als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:30
Fibrenl schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:12:
[...]

Nee maar klachten zijn bekent nu wachten op juiste OTA begin dec komt deze, als het goed is.
Ondertussen lijken ze de uitrol van de update stil te hebben gezet. Ik kreeg hem 12 November maar heb hem toen niet geïnstalleerd. Daarna nooit meer bericht gekregen, ook niet bij handmatig zoeken naar de nieuwe versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
dixet schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:27:
[...]

Ondertussen lijken ze de uitrol van de update stil te hebben gezet. Ik kreeg hem 12 November maar heb hem toen niet geïnstalleerd. Daarna nooit meer bericht gekregen, ook niet bij handmatig zoeken naar de nieuwe versie
Klopt dit werd me verteld bij Byd Adam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-09 16:49
Hier de melding van een update, versie 1.7.1. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Ajs.rutten schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:11:
Zou die even overslaan als ik jou was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Fibrenl schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:06:
[...]

Zou die even overslaan als ik jou was
Inderdaad, zou deze ook overslaan... rijdt minder fijn dan v1.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetraveler
Ajs.rutten schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:11:
Als @Ajs.rutten deze 1.7.1 nu ontvangt dan is de uitrol kennelijk niet stopgezet.

Ik kreeg eerder te horen van BYD A'dam dat versie 1.7 ivm fouten in de software werd gestopt en later is daar de correctie versie 1.7.1 voor gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannybloem
taylor schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:10:
Nee helaas niet,
Gisteren wel iemand nog gesproken bij Louwman Amsterdam en voeren echt druk uit bij BYD om zsm een nieuwe update uit te rollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Lees op Facebook iemand die nu de 1.7.1 van vandaag heeft gedaan en probleem met verwarming opgelost. Dus geen idee of dit nou de fix is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
timetraveler schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:18:
[...]

Als @Ajs.rutten deze 1.7.1 nu ontvangt dan is de uitrol kennelijk niet stopgezet.

Ik kreeg eerder te horen van BYD A'dam dat versie 1.7 ivm fouten in de software werd gestopt en later is daar de correctie versie 1.7.1 voor gekomen.
Ik had de 1.7.1 er al op zitten met alle problemen van dien. Na installatie airco op auto en 24 graden en geen beslagen ruiten en voor het eerst het ge oek dat het iets te warm was. Kan vertekenen gezien de temperatuur buiten en de strak blauwe lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Jackgoldwing wat ik nog vergat te zeggen er zijn heel veel gratis oplaadpunten in spanje. Even de eurocharger downloaden.

[ Voor 15% gewijzigd door taylor op 30-11-2024 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:03
Wisten jullie dat je op de BYD app de binnentemperatuur van het voertuig kunt aflezen? Ga naar ‘Stoelen’, dan kun je onderaan de temperatuur zien. Je moet wel een paar keer een refresh doen (swipen naar onder).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4DcyGqXciT6Nyq9oVoe8ghNTJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cDj0K9oBSsRMfMFiIr4kvblf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door EVBert op 03-12-2024 11:40 ]

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
Ook hier te zien als op ac klikt Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a22uOZ0XHZt2qH385ZkOpack2Eg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SkwDkAHTNgh8H4UonLv0XBgM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Kreeg net een melding dat me auto de laatste versie 1.7.1 heeft terwijl ik geen update gezien heb, maar verwarming lijkt wel te werken nu. Vaag normaal krijg je akkoord voor installatie, lijkt alsof hij silent install heeft gedaan, 20 graden is nu met 7graden nog te warm hahahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
Fibrenl schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:43:
Kreeg net een melding dat me auto de laatste versie 1.7.1 heeft terwijl ik geen update gezien heb, maar verwarming lijkt wel te werken nu. Vaag normaal krijg je akkoord voor installatie, lijkt alsof hij silent install heeft gedaan, 20 graden is nu met 7graden nog te warm hahahahah
Ik heb ook het idee dat de temperatuur beter is na de installatie van de nieuwe 1.7.1 update maar beslaan van ruiten is nog steeds aanwezig bij met name regenachtig weer. Even 5 minuten naar de supermarkt en bij terugkomst alles beslagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Ajs.rutten schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:14:
[...]

Ik heb ook het idee dat de temperatuur beter is na de installatie van de nieuwe 1.7.1 update maar beslaan van ruiten is nog steeds aanwezig bij met name regenachtig weer. Even 5 minuten naar de supermarkt en bij terugkomst alles beslagen..
Oké ik kreeg dus geen melding, ik keek of er een update was nu kreeg ik laatste installatie is gedaan dus geen idee.
Pagina: 1 ... 24 ... 37 Laatste