Wie heeft ervaring met de laatste versie van de ingebouwde navigatie (gebaseerd op Telenav), dus na de laatste update. Wanneer ik autozoom uitzet blijft de kaart gedurende naviigatie toch steeds automatisch in- en uitzoomen. Hoe kan ik dit uitzetten?
Ik ervaar hetzelfde, ook in 1.6. Zou dat (autozoomen) ook graag willen kunnen 'overrulen'. Er ontbreken volgens mij ook zoom knoppen, hoewel ik snap dat je kan 'pinchen' met je vingers.Pebbeles schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:09:
Wie heeft ervaring met de laatste versie van de ingebouwde navigatie (gebaseerd op Telenav), dus na de laatste update. Wanneer ik autozoom uitzet blijft de kaart gedurende naviigatie toch steeds automatisch in- en uitzoomen. Hoe kan ik dit uitzetten?
Viggens
Je kan filteren op aardig wat aanbieders, maar Fastned en IONITY staan er niet tussen (en ze staan niet alfabetisch gesorteerd, irritant). Wanneer ik een route laat samenstellen, lijkt hij hier echter geen rekening mee te houden. Per voorgestelde laadpaal op de route kan ik wel een vervanger in de buurt kiezen. Hier lijkt het filteren beter te werken. Beetje raar, maar redelijk snel in te stellen. Op mijn laatste foto een voorbeeld van een stop vervangen door Shell Recharge (ik vraag me af of 3 en 4 hier ook onder vallen..).Fibrenl schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:52:
[...]
Kan je in ev routeplanner ook aangeven welke laadpalen hij pakt bijvoorbeeld wil dat hij alleen fastned
Of IONITY neemt.
Ik heb er nog niet mee gereden. Ik ben fan van Apple Maps, maar ik ga dit zeker proberen bij een lange rit. Ik vind het er op het eerste gezicht best netjes uitzien.
:strip_exif()/f/image/cZQjTUWdg7UOANQBwuL2cOHf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zlHz4ntcQkLUmtG1ezmOVHe5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xpXlcQYnevA3LaieIXLaeFrq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q7Ypx66qHxfGjRyTf0RnuKmC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Pp3nmhekN9T9DAyGtpbetZ6r.jpg?f=fotoalbum_large)
Knoppen voor de Stoelverwarming zitten na de update op een betere plek en nu in het hoofdscherm.
Wel nieuw dat hij rekening houdt met je accu % met de route planner dat is nieuw.evjo schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:13:
dit lijkt mij toch niet nieuw; wij hadden dit reeds,en nog géén update
ok thanksFibrenl schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:18:
[...]
Wel nieuw dat hij rekening houdt met je accu % met de route planner dat is nieuw.
Is de iOS carkey ondertussen beschikbaar?
Wel raar dat Fastned er niet meer tussen zit. In v1.6 is die wel aanwezig in lijst.DonkeyShot NL schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:48:
[...]
Je kan filteren op aardig wat aanbieders, maar Fastned en IONITY staan er niet tussen (en ze staan niet alfabetisch gesorteerd, irritant). Wanneer ik een route laat samenstellen, lijkt hij hier echter geen rekening mee te houden. Per voorgestelde laadpaal op de route kan ik wel een vervanger in de buurt kiezen. Hier lijkt het filteren beter te werken. Beetje raar, maar redelijk snel in te stellen. Op mijn laatste foto een voorbeeld van een stop vervangen door Shell Recharge (ik vraag me af of 3 en 4 hier ook onder vallen..).
Ik heb er nog niet mee gereden. Ik ben fan van Apple Maps, maar ik ga dit zeker proberen bij een lange rit. Ik vind het er op het eerste gezicht best netjes uitzien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
//EDIT//
:strip_exif()/f/image/chUbwuMpnhdhtNN98WNJ6MrP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door SnowBigQ op 31-10-2024 11:47 ]
Update gehad en zag Apple Carplay staan (zelf Android gebruiker)
Verder nog niet echt iets nieuws ontdekt
Verder nog niet echt iets nieuws ontdekt
Nope - alleen de Seal heeft dit volgens mij van de BYD stal. Daarvoor kan je wél een bmw kopen, stoelverwarming is dan wel een maandelijks abonnement.. de BYD widget is het “closest” wat we hebben op carkey.SamVervoort schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:02:
Is de iOS carkey ondertussen beschikbaar?
Ik had de balk onderin toch wel graag als optie gewild, ik vind het niet zo storend dat ikzelf moet vegen omhoog of naar de back to BYD vanuit CarPlay + de meeste commando’s geef ik toch in het Engels aan de BYD dame. Die luistert vrijwel altijd.
Heeft er iemand een idee wat het sluipverbruik is van de atto 3 wanneer hij bijvoorbeeld om een of andere reden 1 week stilstaat ?
Ik heb ook die V2L stekker bestelt via Ali, maar hij lijkt niet te werken, moet je nog iets speciaals doen? Heb het geprobeerd met de auto aan en uit, maar mijn mixer werkte nietSatScan schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:58:
[...]
Ik heb even de stofzuiger eraan gekoppeld en van laag vermogen voluit gezet zonder een enkel probleem.
De stekker is van degelijke kwaliteit met een controle lampje of je spanning hebt.
Volgende week ga ik eens uitvogelen of ik V2L ook kan gebruiken als thuis BATT. Ik weet niet of de BYD V2L 'slim' genoeg is om het voltage met 2V te verhogen dan het dan geldende Voltage.
Iemand een tip?
Herkent de auto hem wel?Lebydon schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:56:
[...]
Ik heb ook die V2L stekker bestelt via Ali, maar hij lijkt niet te werken, moet je nog iets speciaals doen? Heb het geprobeerd met de auto aan en uit, maar mijn mixer werkte niet
Iemand een tip?
Dus als je die adapter erin steekt moet op het stuurdisplay een symbool komen dat je stroom afneemt.
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Ja, de auto herkent hem wel. Ook ff een schuurapparaat op aangesloten, maar niks.avdl72 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:57:
[...]
Herkent de auto hem wel?
Dus als je die adapter erin steekt moet op het stuurdisplay een symbool komen dat je stroom afneemt.
Maar je hoeft dus niks in te stellen, gewoon aansluiten en het zou moeten werken.
Miss is dan de stekker wel stuk
:strip_exif()/f/image/qm8Q73YgmufhSuCzgTSibhKE.jpg?f=fotoalbum_large)
Je hoeft inderdaad niets in te stellen.Lebydon schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:54:
[...]
Ja, de auto herkent hem wel. Ook ff een schuurapparaat op aangesloten, maar niks.
Maar je hoeft dus niks in te stellen, gewoon aansluiten en het zou moeten werken.
Miss is dan de stekker wel stuk
[Afbeelding]
Ik zou een garantie claim doen bij Ali, want deze lijkt stuk idd.
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Thanx, ga ik doen!avdl72 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:41:
[...]
Je hoeft inderdaad niets in te stellen.
Ik zou een garantie claim doen bij Ali, want deze lijkt stuk idd.
Sluipverbruik is verwaarloosbaar. Ook na enkele weken geen waarneembare afname.etienne1 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:44:
Heeft er iemand een idee wat het sluipverbruik is van de atto 3 wanneer hij bijvoorbeeld om een of andere reden 1 week stilstaat ?
BYD Atto 3 Skiwhite
Hier ook niet 2 weken misschien 2 tot 3%EVBert schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:46:
[...]
Sluipverbruik is verwaarloosbaar. Ook na enkele weken geen waarneembare afname.
Vraagje en ik weet dat het al diverse keren gevraagd is maar ik blijf last houden van beslagen ramen op dit soort dagen.
Lucht ingesteld op van buiten.
Geprobeerd met airco aan en airco uit.
Wat is nu de beste instelling?niks lijkt te werken
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Ik heb 2 dagen geleden de update naar 1.7.1 gedaan. Vandaag kwam de vraag tot update opnieuw. Ik heb dat gedaan maar is wel raar vind ik.
Ik heb daar ook soms last van maar de voorbije dagen niet. Deze vraag is al meermaals hier gesteld maar een echte oplossing is er blijkbaar niet. De oplossing zal van BYD zelf moeten komen vrees ik.Dannybloem schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:27:
Vraagje en ik weet dat het al diverse keren gevraagd is maar ik blijf last houden van beslagen ramen op dit soort dagen.
Alvast bedankt!
Wat zijn jouw instellingen?etienne1 schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:31:
[...]
Ik heb daar ook soms last van maar de voorbije dagen niet. Deze vraag is al meermaals hier gesteld maar een echte oplossing is er blijkbaar niet. De oplossing zal van BYD zelf moeten komen vrees ik.
Heb je lucht van buiten bij parkeren ook aanstaan? Vent op 3 en luchtstroom boven en onder, airco op comfort.Dannybloem schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:27:
Alvast bedankt!
Ik heb geen last tot nu toe.
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Ja luchtstroom boven en onder en ook op comfort alsmede lucht van buiten...precies zoals je hierboven beschrijft.SatScan schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:41:
[...]
Heb je lucht van buiten bij parkeren ook aanstaan? Vent op 3 en luchtstroom boven en onder, airco op comfort.
Ik heb geen last tot nu toe.
Hoe hoog stel je 'm in bij voorverwarmen? En met of zonder airco?
[ Voor 8% gewijzigd door Dannybloem op 04-11-2024 18:49 ]
Dezelfde als u ... lucht van buitenaf. Wanneer ik last heb zet ik volle bak de verwarming op de voorruit. Er zou echter een instelling moeten bestaan om aandampen te voorkomen.
Ok bedankt!etienne1 schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:01:
[...]
Dezelfde als u ... lucht van buitenaf. Wanneer ik last heb zet ik volle bak de verwarming op de voorruit. Er zou echter een instelling moeten bestaan om aandampen te voorkomen.
Ik zag wel in de app staan dat hij op her circulatie staat maar op het scherm in de auto staat lucht van buiten,deze in de app nu aangepast.
En verwarmen met of zonder airco aan?
airco aan, die vermindert de luchtvochtigheidDannybloem schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:09:
[...]
Ok bedankt!
Ik zag wel in de app staan dat hij op her circulatie staat maar op het scherm in de auto staat lucht van buiten,deze in de app nu aangepast.
En verwarmen met of zonder airco aan?
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Dank!SatScan schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:40:
[...]
airco aan, die vermindert de luchtvochtigheid
Bij de snelkoppelingen (als je vanaf de bovenkant van het scherm naar beneden swipet) zijn er nieuwe mogelijkheden bij gekomen: TSR aan/uitzetten (waarmee het verkeersbord op het dashboard ook meteen verdwijnt; moet wel bij iedere start opnieuw uit gezet worden) en achterruit/spiegel verwarming aan/uit zetten.etienne1 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:50:
[...]
Wat zit er in de update wat de moeite is ?
Je kunt nu instellen dat de auto alleen gestart kan worden na het ingeven van een wachtwoord.
Als je het kleurenschema verandert, veranderen nu ook de balkjes van de volumeregeling en de letters/symbolen van de klimaatregeling van kleur.
Al eerder door anderen genoemd: de ingebouwde navigatie is volledig op de schop gegaan, zowel qua uiterlijk als qua bediening. Bijvoorbeeld wisselen van weergave tussen 3d-rijrichting, 2D-noord en routeoverzicht kan nu met een enkele knop.
Ook eerder genoemd: stoelverwaming heeft nu een plaatsje gekregen tussen de klimaat-instellingen in het thuisscherm.
Wat mij tenslotte opviel, maar misschien is het toeval: de hoogteverstelling van de koplampen werkt bij mij sinds deze update.
TSR zat al in menu die je naar beneden swipet. Alleen moest je deze zelf naar voren halen, drie blokjes boven kun je aanpassen met wat er staat.martinBMW schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:30:
[...]
Bij de snelkoppelingen (als je vanaf de bovenkant van het scherm naar beneden swipet) zijn er nieuwe mogelijkheden bij gekomen: TSR aan/uitzetten (waarmee het verkeersbord op het dashboard ook meteen verdwijnt; moet wel bij iedere start opnieuw uit gezet worden) en achterruit/spiegel verwarming aan/uit zetten.
Je kunt nu instellen dat de auto alleen gestart kan worden na het ingeven van een wachtwoord.
Als je het kleurenschema verandert, veranderen nu ook de balkjes van de volumeregeling en de letters/symbolen van de klimaatregeling van kleur.
Al eerder door anderen genoemd: de ingebouwde navigatie is volledig op de schop gegaan, zowel qua uiterlijk als qua bediening. Bijvoorbeeld wisselen van weergave tussen 3d-rijrichting, 2D-noord en routeoverzicht kan nu met een enkele knop.
Ook eerder genoemd: stoelverwaming heeft nu een plaatsje gekregen tussen de klimaat-instellingen in het thuisscherm.
Wat mij tenslotte opviel, maar misschien is het toeval: de hoogteverstelling van de koplampen werkt bij mij sinds deze update.
Ik heb 2 maal de update naar 1.7.1 moeten doen met 2 dagen tussen. Raar.Ajs.rutten schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:35:
Hier nu ook aan het updaten
Ik inderdaad ook.etienne1 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:18:
[...]
Ik heb 2 maal de update naar 1.7.1 moeten doen met 2 dagen tussen. Raar.
Navigatie is een grote verbetering maar jammer dat het accu percentage bij aankomst niet standaard wordt weergegeven maar dat je daarvoor ook de verticale balk moet klikken tijdens navigeren.
Verder werd de auto niet warm, op 30 graden staan en nog niets (buiten was het rond de 3 graden). Meer mensen die dit hebben?
Verder wel apart dat de spraakassistent in allerlei talen is maar nog niet in het Nederlands. Zouden we dit nog mee maken?
Zet eens je voorruit verwarming aan en dan op 25 graden, dit werkt bij mij heel goed. En kost bijna geen %aan accuAjs.rutten schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:07:
[...]
Ik inderdaad ook.
Navigatie is een grote verbetering maar jammer dat het accu percentage bij aankomst niet standaard wordt weergegeven maar dat je daarvoor ook de verticale balk moet klikken tijdens navigeren.
Verder werd de auto niet warm, op 30 graden staan en nog niets (buiten was het rond de 3 graden). Meer mensen die dit hebben?
Verder wel apart dat de spraakassistent in allerlei talen is maar nog niet in het Nederlands. Zouden we dit nog mee maken?
:strip_exif()/f/image/3lkCfRqz8Dom04PzqGs6leR2.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is hoe ik het bedien wellicht heb je er wat aanAjs.rutten schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:07:
[...]
Gister vroeg om 6u vertrokken met 5c
Bij vertrek even de stoelverwarming aan (die kon snel weer uit) en vooruitverwarming
Daarna 2.5 uur op 26c ventilatie afgewisseld op 2 of 3 (dat bepaald de capaciteit warme lucht die er de auto in gaat) op voeten en raam
Was heerlijk warm in de auto
moet je nu iedere kéér de zijspiegels verwarming terug aanzetten,bij het starten? Gaan elke keer
naar OFF.
naar OFF.
Jazeker!evjo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:17:
moet je nu iedere kéér de zijspiegels verwarming terug aanzetten,bij het starten? Gaan elke keer
naar OFF.
Deze verwarming schakelt zichzelf na 15 minuten uit en wel om de volgende reden:
ATTENTIE • Als de elektrische ontdooifunctie van de zijspiegels langdurig gebruikt wordt kan dit veroorzaken dat de spiegel sneller versleten is. Schakel de ontdooiknop uit als deze niet meer nodig is.
Zoals dit bij nagenoeg bij alle automerken gebeurd.
Voor betreft de zijspiegels: dien aub feedback bij BYD dat dit aan te zetten moet zijn vanuit de APP + automatisch schema is ook niet verkeerd om te hebben.
Anders sta je nog je spiegels te 'krabben' als we ooit weer eens vorst krijgen.
Overigens zitten de zijspiegels gelinkt aan de achterruit verwarming.
ikzelf ervaar dat als we het warm willen hebben in de auto dat je hem op 25+ moet hebben - Alleen in de auto 20-22 + stoelverwarming is op langere ritten te doen. Ik heb de lucht dan wel op 'gezicht' anders heb ik koude handen.
Dat BYD stuurverwarming en een regensensor voor 40.000+ euro niet kon toevoegen... gemiste kans. Maargoed wellicht op het nieuwere modellen.
Anders sta je nog je spiegels te 'krabben' als we ooit weer eens vorst krijgen.
Overigens zitten de zijspiegels gelinkt aan de achterruit verwarming.
ikzelf ervaar dat als we het warm willen hebben in de auto dat je hem op 25+ moet hebben - Alleen in de auto 20-22 + stoelverwarming is op langere ritten te doen. Ik heb de lucht dan wel op 'gezicht' anders heb ik koude handen.
Dat BYD stuurverwarming en een regensensor voor 40.000+ euro niet kon toevoegen... gemiste kans. Maargoed wellicht op het nieuwere modellen.
Ivm nieuwe navigatie. Heeft er al iemand gevonden hoe je ergens kan instellen dat je met bvb minstens 20% batterij wil aankomen als je een route plant?
Opties om de navigatie in te stellen is heel erg summier dus ben er bang voor dat dit niet zal kunnen. Ik ben weer terug naar google maps via wireless android autopverstraeten schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:52:
Ivm nieuwe navigatie. Heeft er al iemand gevonden hoe je ergens kan instellen dat je met bvb minstens 20% batterij wil aankomen als je een route plant?
Ik zit nu niet in de auto, maar aan een foto van een eerdere post te zien kan dat gewoon in de settings. Niet tijdens het plannen, maar de settings / het tandwieltje dat ergens op de kaart zweeft (dacht ik). EV-voorkeuren > Laadniveau op bestemming.pverstraeten schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:52:
:strip_exif()/f/image/q7Ypx66qHxfGjRyTf0RnuKmC.jpg?f=fotoalbum_large)
Mhzz, net nog weer een uurtje gereden en de update geprobeerd te installeren, maar mijn Atto 3 blijft stug volhouden de laatste versie te hebben... 1.6.0
Maar die heeft dus al deze functionaliteiten niet... nog maar even wachten, blijkbaar is de roll-out zeer gefaseerd deze keer. Meestal kreeg ik hem op de dag dat hier de eerste meldingen verschenen.
Maar die heeft dus al deze functionaliteiten niet... nog maar even wachten, blijkbaar is de roll-out zeer gefaseerd deze keer. Meestal kreeg ik hem op de dag dat hier de eerste meldingen verschenen.
Dit doet hij meestal als er nieuwe hardware gedetecteerd wordt. waardoor een reboot nodig is.jonkma schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:28:
Hoi, ik krijg om de dag deze melding op het scherm en dan start het scherm 2x opnieuw op. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben en heeft iemand een oplossing. Alvast bedankt
[Afbeelding]
Heb je toevallig zelf een camera ingebouwd bij de binnenspiegel?
Ik zou onder de middenconsole eens kijken bij de computer of alle stekkers er nog goed inzitten.
En anders even langs de BYD garage rijden.
Bedankt, ik denk dat ik weet wat er aan de hand is. Ik heb een dashcam ingebouwd en daar stoort het beeld af en toe. Wellicht dat daar een probleem met de verbinding zit.avdl72 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:52:
[...]
Dit doet hij meestal als er nieuwe hardware gedetecteerd wordt. waardoor een reboot nodig is.
Heb je toevallig zelf een camera ingebouwd bij de binnenspiegel?
Ik zou onder de middenconsole eens kijken bij de computer of alle stekkers er nog goed inzitten.
En anders even langs de BYD garage rijden.
Camber
Ook de update gehad net en met ev routeplanner helaas bij voorkeur laadstations erg weinig keuze hoop dat ze dit wel gaan uitbreiden kon fastned of IONITY niet selecteren
Ik heb net ook update gedaan, en ben gelijk navigatie gaan checken. Echter zit FastNed bij mij wel in lijst. Ionity helaas niet.Fibrenl schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:44:
Ook de update gehad net en met ev routeplanner helaas bij voorkeur laadstations erg weinig keuze hoop dat ze dit wel gaan uitbreiden kon fastned of IONITY niet selecteren
Het lijk alsof hij zoekt wat in de buurt is, ben stukje gaan rijden en elke keer vind hij andere. Toen ik thuis was parkeerde vond hij er nog maar 3.SnowBigQ schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:06:
[...]
Ik heb net ook update gedaan, en ben gelijk navigatie gaan checken. Echter zit FastNed bij mij wel in lijst. Ionity helaas niet.
Je kan ook in lijst selectie maken van aanbieders die je wilt gebruiken. Dan pakt die alleen wat anders als er geen een uit lijst in de buurt is.Fibrenl schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:11:
[...]
Het lijk alsof hij zoekt wat in de buurt is, ben stukje gaan rijden en elke keer vind hij andere. Toen ik thuis was parkeerde vond hij er nog maar 3.
Ik heb Fastnet en Ionity er wel inzitten.Fibrenl schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:44:
[ Voor 70% gewijzigd door avdl72 op 08-11-2024 09:02 . Reden: Foto toegevoegd ]
Zoals ik aangaf, lijkt het erop dat hij kijkt wat er in de buurt beschikbaar is. Ik heb meerdere keren gekeken, elke keer op een andere locatie en met verschillende aanbieders. Toen ik thuis was, waren er in de buurt niet zoveel opties en stonden er maar drie vermeld.avdl72 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:43:
[...]
Ik heb Fastnet en Ionity er wel inzitten.
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door Fibrenl op 08-11-2024 09:46 ]
Hier is hij nu aan het updaten. De auto kwam zelf met een melding dat we de update konden inplannen, nadat hij eergisteren nog bleef volhouden dat 1.6 inderdaad de laatste versie was.awhatever schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:13:
Mhzz, net nog weer een uurtje gereden en de update geprobeerd te installeren, maar mijn Atto 3 blijft stug volhouden de laatste versie te hebben... 1.6.0
Ergens jammer dat je het niet kunt forceren
Ik vind het inderdaad ook erg jammer dat hij op de plek waar je aankomsttijd etc. ziet niet ook gewoon aangeeft met welk accu percentage je gaat aankomen. Leek mij toch heel logisch om dat hier weer te geven a la Tesla bijvoorbeeld.Ajs.rutten schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:07:
[...]
Ik inderdaad ook.
Verder wel erg tevreden met de nieuwe navigatie.
Enige zaken wat me verder opviel:
1. Ik denk dat de weergave voor de afstand tot je volgende afslag is geprogrammeerd in Mijlen. Wanneer het namelijk onder de 1 km zakt dan zie je sprongetjes naar 868m, 732m, 543m dit soort getallen. In plaats van 800m, 650m, 525. Oogt toch een beetje raar en slordig. Hoop dat ze dit in een toekomstige update nog aanpassen.
2. Wanneer je de weergave op 3D view zet springt deze terug naar 2D nadat de pop-up voor de afslag is geweest.
3. Ik had gedacht dat met de navigatie update ook het aantal resterende kilometers op het dashboard daadwerkelijk accuraat zou worden. Volgens navigatie ga je een rit van 390km niet halen en moet je laden, terwijl er voor je snufferd vrolijk 408km bereik wordt aangegeven
Die nieuwe navigatie is wel erg zeurderig, in de stad veel meldingen van verkeersopstoppingen als er een stuk of tien auto's voor een verkeerslicht staan te wachten en dat al een kilometer van tevoren. En als dat ding een school een in wijk verder ziet dan is er meteen een melding "schoolzone vooruit" terwijl ik helemaal niet in dezelfde straat rij.
BYD Atto 3 Skiwhite
Vanochtend ook de melding ontvangen dat er een update beschikbaar is. Woonplaats Almere.
Hopelijk duurt het weer 45-60 minuten en worden de instellingen niet gereset
Hopelijk duurt het weer 45-60 minuten en worden de instellingen niet gereset
Kan iemand zeggen wat er verandert is met de tsr herkenning. Werkt nog steeds niet zoals het hoort
Zo eindelijk ook de update gekregen.
Een aantal fijne verbeteringen. Lane assist werkt ook verfijnder... rest nog uittesten.
Wel fijn die extra knoppen voor de stoelverwarming ;-)
Een aantal fijne verbeteringen. Lane assist werkt ook verfijnder... rest nog uittesten.
:strip_exif()/f/image/EwUK1hBBvOngttwEo75bHnEn.jpg?f=fotoalbum_large)
3. Ik had gedacht dat met de navigatie update ook het aantal resterende kilometers op het dashboard daadwerkelijk accuraat zou worden. Volgens navigatie ga je een rit van 390km niet halen en moet je laden, terwijl er voor je snufferd vrolijk 408km bereik wordt aangegeven
Heb je de aankomst % voor de BATT op 1% gezet? Anders dan blijft de nav dit doen, hier heb ik BATT lading bij aankomst lader op 10% staan en bij aankomst op 20%.
Heb je de aankomst % voor de BATT op 1% gezet? Anders dan blijft de nav dit doen, hier heb ik BATT lading bij aankomst lader op 10% staan en bij aankomst op 20%.
Gisteren kreeg ik hem ook en meteen geupdate. Echter vanavond weer de melding dat ik kan updaten naar v1.7.1, dus morgen nog maar een keer uitvoeren dan 🤷🏼♂️
Ik heb gisteren de update naar 1.7.1 geïnstalleerd, maar kreeg na 2 uur weer een melding dat er een update was: weer 1.7.1. Toch maar weer geïnstalleerd.
Wat ik de grootste ergenis vind, is de temperatuurregeling: gisteren op 27 graden en op voorruit verwarming gezet. Buiten was het 5 graden, in de auto niet warm te krijgen. Zetten ik de luchtbehandeling op auto, dan waren de ramen binnen 1 minuut weer beslagen. Dus 3 uur in een koude auto gezeten, met de voorruit verwarming constant aan.
Wanneer je de verwarming op 27 graden zet, mag je toch verwachten dat het in de auto niet te harden is van de warmte.
Wat ik de grootste ergenis vind, is de temperatuurregeling: gisteren op 27 graden en op voorruit verwarming gezet. Buiten was het 5 graden, in de auto niet warm te krijgen. Zetten ik de luchtbehandeling op auto, dan waren de ramen binnen 1 minuut weer beslagen. Dus 3 uur in een koude auto gezeten, met de voorruit verwarming constant aan.
Wanneer je de verwarming op 27 graden zet, mag je toch verwachten dat het in de auto niet te harden is van de warmte.
Same here.. echt slecht en de airconditioning was al niet heel bestTallDutch71 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:17:
Ik heb gisteren de update naar 1.7.1 geïnstalleerd, maar kreeg na 2 uur weer een melding dat er een update was: weer 1.7.1. Toch maar weer geïnstalleerd.
Ik ervaar ook dat de temperatuurregeling niet meer optimaal werkt. Nu moet ik er een paar graden bij doen om een beetje warmte te voelen.
Ik snap niet dat ze dit niet onder controle krijgen 🙈
Ik snap niet dat ze dit niet onder controle krijgen 🙈
Ik ervaar nul problemen met m’n klimaat in de auto.
preheaten doe ik op 25/26 met de nodige stoelen aan op 20 minuten.
scheelt wellicht dat ik m’n auto van binnen een keer voorzien heb van goede kwaliteit vochtvreter er een weekendje in laten staan, schrok best van de hoeveelheid die in de bak lag. Die komt overigens gewoon van de action, 2/3 zakjes en ik heb daar m’n autowasemmers voor gebruikt met vuilrooster.
Verder mag die elke “stilstaande” actie de auto zuiveren, of dat iets scheelt geen idee, maar de auto ruikt zo wel altijd lekker vanwege m’n rituals verfrisser (die overigens lastig te monteren is)
Heeft iemand anders ook last van blad afval onder de motorkap op de wielkasten? Ik ben al een tijdje aan het kijken of ik dat opgelost krijg maar ik vermoed dat ik iets moet gaan printen zoal bij de Nissan Leaf.. (gaat zowel om de ruimte boven je linker en rechter wiel voor. Bladeren kunnen via de zijkant zodanig naar beneden vallen dat ze op je kast blijven liggen.
Lijkt een stukje design fout… dat ze in Azië minder vallend blad hebben of zo? Dealer snapte het probleem maar er was vanuit hun geen oplossing behalve dan dat ze een stuk verpakkingsschuim ertussen gedaan hebben. Valt nu niet meer naar beneden maar vind het er niet echt uitzien.
preheaten doe ik op 25/26 met de nodige stoelen aan op 20 minuten.
scheelt wellicht dat ik m’n auto van binnen een keer voorzien heb van goede kwaliteit vochtvreter er een weekendje in laten staan, schrok best van de hoeveelheid die in de bak lag. Die komt overigens gewoon van de action, 2/3 zakjes en ik heb daar m’n autowasemmers voor gebruikt met vuilrooster.
Verder mag die elke “stilstaande” actie de auto zuiveren, of dat iets scheelt geen idee, maar de auto ruikt zo wel altijd lekker vanwege m’n rituals verfrisser (die overigens lastig te monteren is)
Heeft iemand anders ook last van blad afval onder de motorkap op de wielkasten? Ik ben al een tijdje aan het kijken of ik dat opgelost krijg maar ik vermoed dat ik iets moet gaan printen zoal bij de Nissan Leaf.. (gaat zowel om de ruimte boven je linker en rechter wiel voor. Bladeren kunnen via de zijkant zodanig naar beneden vallen dat ze op je kast blijven liggen.
Lijkt een stukje design fout… dat ze in Azië minder vallend blad hebben of zo? Dealer snapte het probleem maar er was vanuit hun geen oplossing behalve dan dat ze een stuk verpakkingsschuim ertussen gedaan hebben. Valt nu niet meer naar beneden maar vind het er niet echt uitzien.
Hier ook de 1.7.1 update, ideaal met de stoelverwarming eindelijk op het hoofdmenu.
Routeplanner getest met een rit van 168km. De rit begon met een verwachte accu % bij aankomst van 48% en dat werd uiteindelijk 52%, dus daar was ik wel tevreden mee. Denk dat mijn gemiddelde verbruik over de laatste 50km gedaald was, vanwege file rijden. Ben benieuwd of de % berekening reëel is op basis van de actuele situatie en snelheidslimieten etc. of op basis van de laatste 50km gemiddelde. Want dan gaat een ritje in duitsland / vakantie natuurlijk een helemaal verkeerde inschatting geven en moet je alsnog ABRP gebruiken.
Maar voor een eerste rit zat de inschatting er niet ver naast.
Routeplanner getest met een rit van 168km. De rit begon met een verwachte accu % bij aankomst van 48% en dat werd uiteindelijk 52%, dus daar was ik wel tevreden mee. Denk dat mijn gemiddelde verbruik over de laatste 50km gedaald was, vanwege file rijden. Ben benieuwd of de % berekening reëel is op basis van de actuele situatie en snelheidslimieten etc. of op basis van de laatste 50km gemiddelde. Want dan gaat een ritje in duitsland / vakantie natuurlijk een helemaal verkeerde inschatting geven en moet je alsnog ABRP gebruiken.
Maar voor een eerste rit zat de inschatting er niet ver naast.
Waar ik mij nog altijd aan irriteer is de licht / donker layout voor Apple Carplay , dit zit na deze update nog altijd 1 op 1 aan de verlichting gekoppeld. Wat totaal waardeloos is in de schemering, en bij viaducten enzo. in donker modus met de lampen overdag aan is google maps enzo in Apple Carplay slecht afleesbaar.
Het vreemde is, de auto wel weet dat het nog niet donker genoeg is. Want het kleine display boven het stuur, schakeld pas veel later over de donker modus. Met schemering blijft die gewoon op de lichte stand staan, ook met de verlichting aan. Die overgang bevalt veel beter, en zou ook voor Apple Carplay moeten gelden wat mij betreft.
Wat ik wel sinds de 1.6.0 en in de 1.7.1 update soms ervaar, is dat het kleine display bij starten van de auto op de donkere modus blijft hangen, terwijl het gewoon licht is buiten en de verlichting uit staat. Als je dan naar de instellingen gaat hem even van "auto" af haalt en weer terug op auto zet, schakelt het display wel weer goed naar de lichte modus. Lijkt of dat automatisch omschakelen soms bij opstarten van de auto mis gaat, en hij de laatste stand van de vorige avond/rit vasthoudt.
Hebben jullie dit soms ook?
Het vreemde is, de auto wel weet dat het nog niet donker genoeg is. Want het kleine display boven het stuur, schakeld pas veel later over de donker modus. Met schemering blijft die gewoon op de lichte stand staan, ook met de verlichting aan. Die overgang bevalt veel beter, en zou ook voor Apple Carplay moeten gelden wat mij betreft.
Wat ik wel sinds de 1.6.0 en in de 1.7.1 update soms ervaar, is dat het kleine display bij starten van de auto op de donkere modus blijft hangen, terwijl het gewoon licht is buiten en de verlichting uit staat. Als je dan naar de instellingen gaat hem even van "auto" af haalt en weer terug op auto zet, schakelt het display wel weer goed naar de lichte modus. Lijkt of dat automatisch omschakelen soms bij opstarten van de auto mis gaat, en hij de laatste stand van de vorige avond/rit vasthoudt.
Doe eens een reset door de volume-aan/uit knop 10sec op het midden console in te drukken.TallDutch71 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:17:
Ik heb dat gelijk gedaan na de laatste update en heb geen problemen die hier worden gemeld.
Kijk eens welke binnen temp de app aangeeft na een 1/2u rijden. Lijkt op een tempsensor probleem.
Ik heb vandaag de update gedaan voor de atto 3, en sindsdien doet de app en/of auto raar. Alle deuren zijn gesloten en vergrendeld maar de app blijft zeggen: gesloten maar niet vergrendeld. Ik heb alle deuren, evenals de achterbak en ruiten al meermaals gecheckt, maar alles zit dicht. Wanneer ik de auto op slot doe, zitten alle deuren ook netjes dicht.
Iemand anders hier ook last van of een idee hoe ik dit oplos? In en uitloggen app heb ik al gedaan.
Iemand anders hier ook last van of een idee hoe ik dit oplos? In en uitloggen app heb ik al gedaan.
:strip_exif()/f/image/LtLqtgcYobg4JtfsFdmyNreu.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke extra stoelverwarming opties?SatScan schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:42:
Zo eindelijk ook de update gekregen.
[Afbeelding]
Reset dmv 10sec volumeknop op middenconsole.stephanieve946 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:37:
Ik heb vandaag de update gedaan voor de atto 3, en sindsdien doet de app en/of auto raar. Alle deuren zijn gesloten en vergrendeld maar de app blijft zeggen: gesloten maar niet vergrendeld. Ik heb alle deuren, evenals de achterbak en ruiten al meermaals gecheckt, maar alles zit dicht. Wanneer ik de auto op slot doe, zitten alle deuren ook netjes dicht.
Iemand anders hier ook last van of een idee hoe ik dit oplos? In en uitloggen app heb ik al gedaan.[Afbeelding]
Geen extra optie voor stoelverwarming maar nu op het hoofdscherm gelijk aan en uit te zetten
Succes!
Ik deed afgelopen vrijdag de update naar 1.7. Direct na deze (eerste) 'run' gaf het systeem een melding dat ik moet updaten naar 1.7 (.1?)
Ergens krijg ik het idee dat de update 'gewoon' uit twee delen bestaat. Ik heb niet goed gekeken naar de melding na de eerste update naar 1.7; mss dat daar al iets stond in die richting, maar dat kan ik niet meer checken. Ik vond het verder geen probleem, en het is zoals het is.
Ik vond de de duur van de update wel aan de lange kant. Mijn verwachtingsmanagement...
Ik zal de 'kleine reset' via de volumeknop ook doen vandaag. Ik las dat dat effect kan hebben op de klimaatbeheersing. Ik heb ook het idee dat dat in 'mijn' Atto niet helemaal goed gaat, maar kan er nog niet de vinger op leggen. Blower en temperatuur gedragen zich niet volledig naar mijn verwachting.
Opmerkelijk hoe goed alle auto's waarin ik de afgelopen 50 jaar zat/reed nooit issues vertoonden op dit gebied (compliment!), en 'ze' het met deze Atto lastig lijken te vinden om het op orde te krijgen...
Ik had in gedachten dat Android Auto ook de Atto menu knoppen onderin zichtbaar zou krijgen met 1.7, maar dat is in mijn geval niet zo. Jammer, zou een swipe over het scherm schelen.
De instellingen en het gedrag rondom schermhelderheid blijven ook met 1.7 punt van irritatie, en vind ik lastig optimaal in te stellen naar mijn wens (lukt eigenlijk gewoonweg niet).
Hopelijk leest BYD hier mee...
Oh, en ik denk dat de ACC beter werkt. Op de hobbels over de A16 lijkt de auto met actieve ACC niet meer zo heftig te reageren als voorheen.
Ergens krijg ik het idee dat de update 'gewoon' uit twee delen bestaat. Ik heb niet goed gekeken naar de melding na de eerste update naar 1.7; mss dat daar al iets stond in die richting, maar dat kan ik niet meer checken. Ik vond het verder geen probleem, en het is zoals het is.
Ik vond de de duur van de update wel aan de lange kant. Mijn verwachtingsmanagement...
Ik zal de 'kleine reset' via de volumeknop ook doen vandaag. Ik las dat dat effect kan hebben op de klimaatbeheersing. Ik heb ook het idee dat dat in 'mijn' Atto niet helemaal goed gaat, maar kan er nog niet de vinger op leggen. Blower en temperatuur gedragen zich niet volledig naar mijn verwachting.
Opmerkelijk hoe goed alle auto's waarin ik de afgelopen 50 jaar zat/reed nooit issues vertoonden op dit gebied (compliment!), en 'ze' het met deze Atto lastig lijken te vinden om het op orde te krijgen...
Ik had in gedachten dat Android Auto ook de Atto menu knoppen onderin zichtbaar zou krijgen met 1.7, maar dat is in mijn geval niet zo. Jammer, zou een swipe over het scherm schelen.
De instellingen en het gedrag rondom schermhelderheid blijven ook met 1.7 punt van irritatie, en vind ik lastig optimaal in te stellen naar mijn wens (lukt eigenlijk gewoonweg niet).
Hopelijk leest BYD hier mee...
Oh, en ik denk dat de ACC beter werkt. Op de hobbels over de A16 lijkt de auto met actieve ACC niet meer zo heftig te reageren als voorheen.
Viggens
Ik had hetzelfde na de update maar alleen met de bestuurdersdeur. Auto was afgesloten. Na de auto te unlocken met de NFC kaart en meteen weer te locken was het probleem opgelost. Is ook niet meer teruggekomen.stephanieve946 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:37:
Iemand anders hier ook last van of een idee hoe ik dit oplos? In en uitloggen app heb ik al gedaan.[Afbeelding]
BYD Atto 3 Skiwhite
Ik kreeg ineens een tweede update vanmorgen voor de auto, en toen was het probleem met "deuren gesloten maar niet vergrendeld" opgelost. Ook laden deed voor deze update raar bij sommige palen. Is nu weer opgelost
Dat heb ik ook idd. Als je in het donker thuiskomt en de volgende dag in het licht wegrijdt blijft de bestuurders display op donkere modus, en andersom net zo. Ik zit nog op 1.6, had gehoopt dat dit met 1.7 opgelost zou zijn.awhatever schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:47:
Tweede update ook hier vandaag gekregen.stephanieve946 schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:48:
Ik kreeg ineens een tweede update vanmorgen voor de auto, en toen was het probleem met "deuren gesloten maar niet vergrendeld" opgelost. Ook laden deed voor deze update raar bij sommige palen. Is nu weer opgelost
Mijn vermoeden, dus VERMOEDEN, is dat de eerste 1.7.1 update met (bug(s) is en die later met de tweede update wordt(en) verholpen. Waarom zeg ik dit, een tijdje terug schreef iemand dat de garage had aangegeven dat we zo lang op de update moesten wachten omdat er fouten inzaten.
Daarom een update met erna een patch om die versie te verbeteren.
De eerste update duurt lang en je moet allerlei zaken accepteren wat bij de tweede niet hoeft en de tweede update gaat veel sneller.
m2c
Ja die heb ik op 1% staan. Ik bedoel meer dat de range die de auto op het dashboard voor je aangeeft nooit realistisch is. Hij geeft bij mij eigenlijk altijd 408/407 kilometer aan bij 100%. Nu rijd ik verre van zuinig dus dit haal ik nooit. De navigatie lijkt hier rekening mee te houden, immers als ik een rit invoer die bijvoorbeeld 350 km is dan weet de auto dat ik dit niet haal en dus moet laden. Ik had dus gehoopt dat de range op het dashboard met deze update daadwerkelijk realistisch weergegeven zou worden (o.b.v. daadwerkelijk gebruik van de auto) maar helaas.SatScan schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:47:
De kofferbak gaat niet open als ik 2x op het daarvoor bedoelde knopje op de sleutel druk. Ook niet bij de reserve sleutel. Software foutje? Hebben meer Atto rijders deze ervaring?
Geen problemen mee gehad gisteren. 2x klikken en hij gaat open en 2x klikken en hij gaat dicht.EV Master schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:24:
De kofferbak gaat niet open als ik 2x op het daarvoor bedoelde knopje op de sleutel druk. Ook niet bij de reserve sleutel. Software foutje? Hebben meer Atto rijders deze ervaring?
Ergens in de settings kun je je range weergave op dynamisch zetten, is dat wat je bedoelt? Tenminste dit kan in de Dolphin, neem aan dat de Atto hetzelfde is,RedDevilHG schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:12:
[...]
Ja die heb ik op 1% staan. Ik bedoel meer dat de range die de auto op het dashboard voor je aangeeft nooit realistisch is. Hij geeft bij mij eigenlijk altijd 408/407 kilometer aan bij 100%. Nu rijd ik verre van zuinig dus dit haal ik nooit. De navigatie lijkt hier rekening mee te houden, immers als ik een rit invoer die bijvoorbeeld 350 km is dan weet de auto dat ik dit niet haal en dus moet laden. Ik had dus gehoopt dat de range op het dashboard met deze update daadwerkelijk realistisch weergegeven zou worden (o.b.v. daadwerkelijk gebruik van de auto) maar helaas.
Klopt Atto heeft dit ook. En als die volgeladen is geeft app altijd 420 aan, auto zit altijd wat onder. Wel jammer dat app niet dynamische kilometers overneemt van auto.MartijnA3 schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:08:
[...]
Ergens in de settings kun je je range weergave op dynamisch zetten, is dat wat je bedoelt? Tenminste dit kan in de Dolphin, neem aan dat de Atto hetzelfde is,
Delete, verkeerd gelezen, sorry
[ Voor 99% gewijzigd door SatScan op 11-11-2024 18:56 ]
Helaas bevat de update 1.7.1 nog steeds een verouderde versie van Spotify namelijk versie 4.4.1.0
Inmiddels is er voor Android versie 8.9 beschikbaar.
Heeft iemand al geprobeerd om de laatste versie vanaf APK Pure te installeren?
Inmiddels is er voor Android versie 8.9 beschikbaar.
Heeft iemand al geprobeerd om de laatste versie vanaf APK Pure te installeren?
:strip_exif()/f/image/WCGGtVb1vLQiK88bBpU8VJv0.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat klopt en dat heb ik ook zeker aanstaan, vandaar dat de auto bij 100% ook 407 kilometer range aangeeft i.p.v. 420 zoals de WLTP. Mijn punt is meer dat ik met mijn rijstijl die 407 ook never nooit ga halen, en de navigatie dit ook zeker wel doorheeft aangezien die doorheeft dat een rit van 350 kilometer al niet op 1 acculading te doen is. Dus de auto is zich zeker wel bewust van de daadwerkelijke range, maar geeft dit simpelweg niet weer. Hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel?MartijnA3 schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:08:
[...]
Ergens in de settings kun je je range weergave op dynamisch zetten, is dat wat je bedoelt? Tenminste dit kan in de Dolphin, neem aan dat de Atto hetzelfde is,
Ja ik snap je. Wel raar dat dat niet aan elkaar gekoppeld is.
Is dit dan wel gekoppeld bij de Dolphin?MartijnA3 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:05:
Ja ik snap je. Wel raar dat dat niet aan elkaar gekoppeld is.
Daar ga ik dan niet van uit. Heb alleen nog maar een proefrit gemaakt.timetraveler schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:17:
[...]
Is dit dan wel gekoppeld in de Dolphin?
wat is de snelste manier,plaats; om de achterruit ontwaseming
in te schakelen.
ps. wij rijden steeds met de temperatuur op 23° en het is steeds aangenaam warm.
ventilator op 1 of 2
in te schakelen.
ps. wij rijden steeds met de temperatuur op 23° en het is steeds aangenaam warm.
ventilator op 1 of 2
Dropdown menu of kijken of je een voice commando kan vinden in de BYD assistent.evjo schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:41:
in te schakelen.
ventilator op 1 of 2
Die doet het overigens maar een minuut of 15 dus gaat vanzelf uit en is gelinkt aan je spiegels.
Vraagje:moet automatisch ac bij parkeren uit of aan staan? Blijft helaas nog steeds een dingetje die beslagen ramen bij vochtig weer...
Er moet niets haha.Dannybloem schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:55:
Vraagje:moet automatisch ac bij parkeren uit of aan staan? Blijft helaas nog steeds een dingetje die beslagen ramen bij vochtig weer...
Maar mijn advies is om die optie uit te schakelen.
Mijn ervaring is dat wanneer je stopt de recirculatie wordt aangezet met deze optie. Tot zover oké. Maar als je weer gaat rijden schakelt hij niet automatisch over naar buitenlucht.
Dus doordat je langdurig op recirculatie stand in de auto zit kan je lichaamsvocht (uit je adem) niet afgevoerd worden en neemt de kan op beslagen ramen toe.
Ik rij altijd in de stand buitenlucht en heb geen last van beslagen ramen.
Soms wel als je net in de auto stapt, maar dat heeft elke auto en is minimaal. Dan zet ik een paar minuten de voorruitontwaseming en is het verholpen.
Ok bedankt!avdl72 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:00:
[...]
Er moet niets haha.
Maar mijn advies is om die optie uit te schakelen.
Mijn ervaring is dat wanneer je stopt de recirculatie wordt aangezet met deze optie. Tot zover oké. Maar als je weer gaat rijden schakelt hij niet automatisch over naar buitenlucht.
Dus doordat je langdurig op recirculatie stand in de auto zit kan je lichaamsvocht (uit je adem) niet afgevoerd worden en neemt de kan op beslagen ramen toe.
Ik rij altijd in de stand buitenlucht en heb geen last van beslagen ramen.
Soms wel als je net in de auto stapt, maar dat heeft elke auto en is minimaal. Dan zet ik een paar minuten de voorruitontwaseming en is het verholpen.
"Hi BYD, turn on the rear defog"evjo schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:41:
in te schakelen.
ventilator op 1 of 2
Beetje vaag updateproces bij BYD. Gisteren kwam ik terug van vakantie, zei de auto dat de update naar 1.7 klaar stond. Uiteraard wilde ik die nog niet installeren terwijl ik op Schiphol P3 stond.
Vandaag alle tijd, dus net de auto gestart. Een paar keer op de "update" knop gedrukt met alleen de melding dat de voertuigversie wordt gecontroleerd. Na een paar pogingen komt 'ie met de melding dat de auto de nieuwste versie 1.6 al heeft
Morgen nog maar een keer proberen.
Vandaag alle tijd, dus net de auto gestart. Een paar keer op de "update" knop gedrukt met alleen de melding dat de voertuigversie wordt gecontroleerd. Na een paar pogingen komt 'ie met de melding dat de auto de nieuwste versie 1.6 al heeft

Morgen nog maar een keer proberen.
Wat vinden jullie van het automatisch sturen (ICC) in de 1.7.1 software versie?
Ik heb het idee dat deze minder goed werkt, en veel schokkerige stuurt. Ook ervaar ik meer abrupte stuur correcties.
Ik heb de ICC functie eigenlijk altijd actief samen met de adaptive cruise control, maar betrap mij erop dat ik hem de afgelopen dagen regelmatig heb afgezet met versie software 1.7.1. Het kan toeval zijn met de de laagstaande zon en het wat natte wegdek zijn. Maar heb het gevoel dat de ICC hiervoor soepelere werkte.
Jullie vergelijkbare ervaringen?
Ik heb het idee dat deze minder goed werkt, en veel schokkerige stuurt. Ook ervaar ik meer abrupte stuur correcties.
Ik heb de ICC functie eigenlijk altijd actief samen met de adaptive cruise control, maar betrap mij erop dat ik hem de afgelopen dagen regelmatig heb afgezet met versie software 1.7.1. Het kan toeval zijn met de de laagstaande zon en het wat natte wegdek zijn. Maar heb het gevoel dat de ICC hiervoor soepelere werkte.
Haha ik heb juist andere ervaringen. Sommige bochten die hiervoor wat schokkerige gingen gaan nu veel soepeler en de acc werkt ook beter door eerder snelheid te verminderen bij achterop rijden van ander verkeer.awhatever schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:48:
m2c
Heb ook het gevoel dat het juist beter gaat nu.SatScan schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:16:
[...]
Haha ik heb juist andere ervaringen. Sommige bochten die hiervoor wat schokkerige gingen gaan nu veel soepeler en de acc werkt ook beter door eerder snelheid te verminderen bij achterop rijden van ander verkeer.
m2c
Ik ervaar ongeveer hetzelfde.awhatever schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:48:
Hij is nu veel nerveuzer in het stuur en regelmatig rukjes aan het stuur. Met name op een provinciale weg.
De verbetering die ik wel heb gemerkt is dat hij beter in het midden van de rijstrook blijft, en niet extreem tegen of over de middenlijn gaat.