Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
logix147 schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:06:
Wat je momenteel kan zien op de kaart is de “reikwijdte” van de huidige staat van de accu op dat moment.

Een route plannen met laadstops is voor veel merken nog een aandachtspuntje. Dus ik ben wel benieuwd naar deze functie.
Je kan ook laders onderweg op je route zoeken, alleen niet alle aanbieders zitten daar in. Ionity mist bijvoorbeeld, terwijl die wel leuke korting hebben met abonnement. Maar dat zoeken op route gaat ook maar voor een bepaald afstand vanaf je locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDevilHG
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-09 11:47
SnowBigQ schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:39:
[...]

Je kan ook laders onderweg op je route zoeken, alleen niet alle aanbieders zitten daar in. Ionity mist bijvoorbeeld, terwijl die wel leuke korting hebben met abonnement. Maar dat zoeken op route gaat ook maar voor een bepaald afstand vanaf je locatie.
Bedoel je dat als je op het icoontje voor laders zoeken klikt je hierin Ionity niet vindt? Dit heb ik namelijk nog niet meegemaakt bij mij vindt hij ook gewoon Ionity laders.

Daarnaast ben ik erg benieuwd of je bij de routeplanner ook voorkeursnetwerken aan kunt geven, zoals dat bijvoorbeeld bij ABRP kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-09 18:20
SnowBigQ schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:39:
[...]

Enige button die ik momenteel heb is opladers rondom de auto, maar route planning vanuit de app met laadstops is iets nieuws wat voor zover ik weet alleen Tesla eigenlijk goed ondersteunt. Mijn Skoda had dat niet, Nissan ook niet. Wellicht dat het nu anders is sinds 2024 maar een EV route plannen met laadstops is nog niet echt gesneden koek bij de huidige motorhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
RedDevilHG schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:58:
[...]

Bedoel je dat als je op het icoontje voor laders zoeken klikt je hierin Ionity niet vindt? Dit heb ik namelijk nog niet meegemaakt bij mij vindt hij ook gewoon Ionity laders.

Daarnaast ben ik erg benieuwd of je bij de routeplanner ook voorkeursnetwerken aan kunt geven, zoals dat bijvoorbeeld bij ABRP kan.
Als je bij instellingen kijkt naar aanbieders, zit Ionity er niet tussen. En ik ben zelf ook benieuwd naar routeplanner of die behaalde aanbieders alleen kan selecteren.
logix147 schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:42:
[...]

Enige button die ik momenteel heb is opladers rondom de auto, maar route planning vanuit de app met laadstops is iets nieuws wat voor zover ik weet alleen Tesla eigenlijk goed ondersteunt. Mijn Skoda had dat niet, Nissan ook niet. Wellicht dat het nu anders is sinds 2024 maar een EV route plannen met laadstops is nog niet echt gesneden koek bij de huidige motorhuizen.
Die bedoel ik ook, als je route instelt en dan laders zoekt. Het gaat alleen tot bepaalde afstand vanaf auto. Ik dacht iets van 65km.

Heb zelf nooit Tesla gereden, maar kende routeplanner uit videos en dat werkt inderdaad super. Onze vorige auto een e-2008 had die optie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannybloem
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21-09 10:19
Ze hebben er ruim een jaar over gedaan om ev route planning toe te voegen dus mag aannemen dat dit goed is ism here maps.
Iemand de update al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Dannybloem schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:32:
Ze hebben er ruim een jaar over gedaan om ev route planning toe te voegen dus mag aannemen dat dit goed is ism here maps.
Dat zegt niet veel denk ik hoor maar we wachten het af. Nee hier helaas nog niets.

• EV Master
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-09 21:33
Tijdens het rijden wil ik Apple CarPlay uitschakelen. Maar hoe doe je dat snel en veilig?

• logix147
EV Master schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:02:
Tijdens het rijden wil ik Apple CarPlay uitschakelen. Maar hoe doe je dat snel en veilig?
Gewoon omhoog vegen en dan zit je op je start scherm of aan BYD vragen wat je wilt… of op de BYD knop drukken in ACP

Ik snap het doel niet helemaal in deze.

• evjo
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-09 11:28
Kan je nu met de atto snelladen (in duitsland); en zo ja,welke laadpas?

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:50
evjo schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:36:
Ik heb goede ervaringen met de BYD/shell pas en met Tesla V2 superchargers, zowel prijs als beschikbaarheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ja geen enkel probleem.
Ik heb het gedaan bij Shell met de BYD/Shell laadpas en bij Fastned. Al was Shell het goedkoopste met 53 cent en Fastned 69 cent.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

• Fibrenl
Vanuit Nederland naar Italië ook veel Duitsland goeie ervaringen met IONITY alleen daar geladen en als je abbo neemt eerst maand 7,99 kost laden maar €0,39 cent per kw. Zwitserland 0,49 cent.

[ Voor 3% gewijzigd door Fibrenl op 18-09-2024 22:14 ]

• mur1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-11-2024
Dannybloem schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:32:
Nope nog geen update
Snap de focus op laadstops nooit zo, natuurlijk is dat fijn als dat erin komt
Echter rij maar zelden meer dan 400km op een dag maar dat is voor iedereen anders natuurlijk..

Hopelijk in de toekomst ook navigeren op bedrijfsnaam of poi
Nu lukt dat meestal niet goed waardoor je dan met een andere app/telefoon eerst het adres moet gaan opzoeken,
bij Tesla werkte met name dat altijd perfect zonder zo’n tussenstap
Ervaar dat bijna dagelijks waardoor ik dan maar weer carplay icm met maps of waze gebruik

[ Voor 5% gewijzigd door mur1 op 21-09-2024 12:43 ]

• logix147
@mur1 Ik kan redelijk OK navigeren met bedrijfsnaam+plaatsnaam - volgens mij komt de info gewoon van Google Maps.

Met laadstops rijden is wel handig als je 'tankt' wanneer het je uitkomt, dus dat de auto gewoon rekening houdt met opladen.

Gelukkig zijn de momenten dat ik 400+ km op 1 dag rij niet meer dagelijks, maar komt wel voor, zeker als we een weekend weg zijn.

Persoonlijk zou ik toch een frunk wel fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjo
kan je de appsvan ionty of tesla ook op het scherm van de atto krijgen met android auto??

• evjo
martinBMW schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:22:
[...]

Ik heb goede ervaringen met de BYD/shell pas en met Tesla V2 superchargers, zowel prijs als beschikbaarheid
Mijn wagen laad niet op de tesla supercharger. app afgehaald-station gezocht-paalnr. ingegeven.
melding : geen voertuig gedetecteerd. iemand??

• Fibrenl
evjo schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:14:
[...]

Mijn wagen laad niet op de tesla supercharger. app afgehaald-station gezocht-paalnr. ingegeven.
Klopt alleen bij oude v2 max 150 kw kan je laden alleen met nieuwe modellen na weet niet welke kan je bij alle tesla laders laden. Google maar eens op Byd tesla charge problemen.

• avdl72
  • Niet online
evjo schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:14:
[...]

Klopt. Je kan alleen de oudere v2 chargers gebruiken.
Model jaar 2024 zou wel met alle chargers overweg kunnen. Dit model is te herkennen aan de letters BYD op de achterklep ipv volledig Build Your Dreams.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 10:00
Hoe zet ik de rechtse geluidsbalk hoger of lager ? 🙈Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAId7hB8__AsRRqNYD9D8JHHr74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aV6zHd7VMILoTihZbxzttaBt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin1972
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 30-06 08:05
etienne1 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:00:
Hoe zet ik de rechtse geluidsbalk hoger of lager ? 🙈[Afbeelding]
Met je vinger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Had het moeten weten 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eravenzw
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 12:59
Is de 1.7 ota in Nederland gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td1977
  • Laatst online: 23-09 23:17
eravenzw schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 19:06:
ik heb het ook nog steeds niet :-(

• etienne1
Voor België:
Op elektrische wagens zal in de toekomst verkeersbelasting en belasting op inverkeerstelling betaald moeten worden. De redenering hierachter is dat “door de vergroening van het wagenpark de fiscale ondersteuning van nulemissievoertuigen niet langer gewenst is”.
Wie nu al elektrisch rijdt, moet zich geen zorgen maken. De maatregels gelden alleen voor nieuwe inschrijvingen.

• SnowBigQ
eravenzw schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 19:06:
13 september heb ik een e-mail gehad dat 1.7 in september uitgerold wordt.

Gisteren nog een e-mail gestuurd naar BYD Meppel met vraag hoe dat nou precies inelkaar zit omdat het bijna oktober is. Krijg nog een bericht van iemand anders omdat diegene wie ik heb gemaild met vakantie is.

Hier dus ook nog geen update.

• Fibrenl
SnowBigQ schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 14:35:
[...]

13 september heb ik een e-mail gehad dat 1.7 in september uitgerold wordt.

Gisteren nog een e-mail gestuurd naar BYD Meppel met vraag hoe dat nou precies inelkaar zit omdat het bijna oktober is. Krijg nog een bericht van iemand anders omdat diegene wie ik heb gemaild met vakantie is.

Hier dus ook nog geen update.
September loopt gewoon toch tot de 30ste dus kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:21
Omdat ik een melding kreeg dat de bandenspanning te laag was maar eens even wat lucht er bij gepompt.

Auto gaf aan dat de voorbanden 2,2 bar hadden. Luchtautomaat gaf 1,8 bar aan. Na het vullen tot 2,4 bar bij de automaat vindt de auto dat er 2,8 bar in zit. Wie zou er gelijk hebben?

Hebben anderen deze ervaring met vullen ook? Ben benieuwd hoe betrouwbaar de sensor in de banden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Laatst online: 09:33
dixet schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:17:
Omdat ik een melding kreeg dat de bandenspanning te laag was maar eens even wat lucht er bij gepompt.

Auto gaf aan dat de voorbanden 2,2 bar hadden. Luchtautomaat gaf 1,8 bar aan. Na het vullen tot 2,4 bar bij de automaat vindt de auto dat er 2,8 bar in zit. Wie zou er gelijk hebben?

Hebben anderen deze ervaring met vullen ook? Ben benieuwd hoe betrouwbaar de sensor in de banden is
Ik heb de banden destijds met stikstof op 2.6 laten zetten en dat klopte ook met de sensoren van de auto, ik zou de auto vertrouwen in deze... dan blijf je bij eventuele afwijking appels met appels vergelijken ipv verschil tussen luchtautomaten. Ondertussen is mijn bandenspanning teruggezakt naar 2.4 en laat die weer op 2.6 zetten.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pverstraeten
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-07 10:35
Heeft er in België al iemand de update ontvangen naar versie 1.7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
pverstraeten schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:14:
Of in Nederland 🤣🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-09 21:25
Net mail ontvangen:
Twee jaar of 30.000 km
In de nieuwe situatie die met terugwerkende kracht op 1 oktober 2024 in gaat, verruimt BYD het interval van 1 jaar/20.000 kilometer naar 2 jaar/30.000 kilometer.

Das mooi! Ben wel benieuwd of het niet beter/frisser is de luchtfilter vaker te vervangen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
pverstraeten schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:14:
Denk dat ze sept 2025 bedoelen hahaha niemand nog gehoord dat ze hem hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaro Nesvadba
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:33
Even iets anders dan OTA en versies: is er een Atto3 rijder onder ons die - net als ik - last krijgt van het rechterbeen bij langere ritten achter het stuur in deze auto? Op de een of andere manier krijg ik mijn zitpositie als bestuurder in de Atto3 niet zodanig, dat ik kan voorkomen dat er een 'zeurderig' gevoel aan de achterkant van mijn rechterbeen ontstaat.

Het kan natuurlijk zijn dat de oorzaak van elders komt, maar ik krijg het gevoel enkel in deze auto, en nergens anders. Ik vind opmerkelijk... Ben benieuwd of er tweakers zijn die dit herkennen.

Viggens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Jaro Nesvadba schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:08:
Even iets anders dan OTA en versies: is er een Atto3 rijder onder ons die - net als ik - last krijgt van het rechterbeen bij langere ritten achter het stuur in deze auto? Op de een of andere manier krijg ik mijn zitpositie als bestuurder in de Atto3 niet zodanig, dat ik kan voorkomen dat er een 'zeurderig' gevoel aan de achterkant van mijn rechterbeen ontstaat.

Het kan natuurlijk zijn dat de oorzaak van elders komt, maar ik krijg het gevoel enkel in deze auto, en nergens anders. Ik vind opmerkelijk... Ben benieuwd of er tweakers zijn die dit herkennen.
Nee herken ik niet net 2600 km gereden en geen last.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SatScan
  • Laatst online: 09:33

Nu 7000km geen last... heb wel ff moeten zoeken naar de juiste positie. Iets dichterbij het stuur en rug iets naar achteren kantelen kan helpen ivm bloeddoorstroming. Ik zit altijd zo dat ik met mijn linkerhand de bovenzijde van het stuur kan vastpakken zonder te hoeven strekken. Succes! Niets is vervelender dan een zeer been/onderrug na een rit.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awhatever

Nee geen last, maar moest wel even zoeken naar een goede zit positie inderdaad. Ik had het vooral met mijn linker been, om die ontspannen ergens neer te zetten heb ik wat gespeeld met de zit positie. Maar geen pijn ofzo. inmiddels over de 20.000km heen, en rij meestal 2x per week een rit langer dan 2 uur. Dus de zitpositie was erg belangrijk goed te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door awhatever op 08-10-2024 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowBigQ

Dit heb ik zelf in begin gehad maar dan in Peugeot e-2008. Kon niet echt een positie vinden dat ik echt comfortabel zat. Na een tijd was het over.

In Auto 3 heb ik voor mijn gevoel stoel best rechtop en hoog. Voor iemand van 182 lang is dat best raar denk ik 😅.

Maar zo als ik in Atto 3 zit vanaf eerste dag geen problemen. En me dochter heeft behoorlijk veel ruimte achter mij.

[ Voor 8% gewijzigd door SnowBigQ op 08-10-2024 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
Ik heb ook nog geen problemen, nu 12.000 km

Langste zit was 4,5 uur zonder echt goed gestopt te zijn. Eigenlijk weinig op comfort aan te merken, ja ik zal stuurverwarming in de winter missen denk ik.

Ik ben straks benieuwd hoe de ramen het doen als ik wat meer de verwarming ga inzetten in de ochtend. Winter komt toch langzaam weer in zicht. Hoop dat ze in elk geval niet meer beslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
logix147 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:16:
Ik ben straks benieuwd hoe de ramen het doen als ik wat meer de verwarming ga inzetten in de ochtend. Winter komt toch langzaam weer in zicht. Hoop dat ze in elk geval niet meer beslaan.
Ja dit is iets waar ik eigenkijk nog geen oorzaak heb van gelezen. Is en blijft een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
etienne1 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:20:
[...]

Ja dit is iets waar ik eigenkijk nog geen oorzaak heb van gelezen. Is en blijft een raadsel.
In de winter omdat de verwarming ook wat traag is en niet super warm wordt, start ik de auto altijd 5 a 10minuten van te voren via de telefoon. Dan is de auto al op temperatuur en heb je ook geen last van beslagen of bevroren ramen.

Beslagen ramen komen vooral voor bij korte ritten, of in een regen rit na een korte pauze weer verder rijden. Ook dan helpt paar minuten van de te voren starten perfect. Ik zelf heb het alleen ervaren in de winter bij snellaad pauzes op een langere reis in regen en koud weer. Verder nooit last van de afgelopen 22k km's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
awhatever schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

In de winter omdat de verwarming ook wat traag is en niet super warm wordt, start ik de auto altijd 5 a 10minuten van te voren via de telefoon. Dan is de auto al op temperatuur en heb je ook geen last van beslagen of bevroren ramen.

Beslagen ramen komen vooral voor bij korte ritten, of in een regen rit na een korte pauze weer verder rijden. Ook dan helpt paar minuten van de te voren starten perfect. Ik zelf heb het alleen ervaren in de winter bij snellaad pauzes op een langere reis in regen en koud weer. Verder nooit last van de afgelopen 22k km's.
Ja dat is de remedie en die is prima d:)b maar wat is de oorzaak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
[...]

heel makkelijk op te lossen, zet vooraam airco aan kost bijna geen km en stroom maar wordt veel sneller warm. Dit gebruik ik ook in de zomer als airco verbruik is dan minimaal en auto wordt wel koud 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
[...]

Meestal gebruik ik een minuutje de voorruit verwarming functie en dan is de auto self ook heel snel op temperatuur.
Alleen als de ramen bevroren zijn, of erg koud is, dan laat ik hem 10 minuten voor vertrek verwarmen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUkFAfIr8XNgCLxTtPeRda6_GGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7T5VwcHl8PUudp28pO1Nndda.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scootoe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 20:28
Hallo mede ATTO 3 rijders,

Auto vanaf april in bezit via leaseconstructie Justlease.
Vorige week kreeg ik de melding dat de Atto3 voor onderhoud moest, dit bij een stand van 20K km.

Onderhoudsbeurt is 2 dagen later door BYD Amsterdam geannuleerd met reden dat BYD per oktober de onderhoudsinterval heeft verruimt.

Heeft er al iemand onderhoud uitgevoerd of wellicht de (voor)banden vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koevoets
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-09 21:52
Scootoe schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:14:

Vorige week kreeg ik de melding dat de Atto3 voor onderhoud moest, dit bij een stand van 20K km.

Onderhoudsbeurt is 2 dagen later door BYD Amsterdam geannuleerd met reden dat BYD per oktober de onderhoudsinterval heeft verruimt.

Hallo Scootoe,
We hebben hem sinds vorig jaar september ook via Justlease en 2 weken geleden voor een eerste beurt naar een Bosch garage in de buurt gebracht bij ongeveer 15k km stand.
Wel hebben we destijds 4-seizoenen banden genomen, maar die zijn nog goed.
Wij vonden dit handiger, omdat de BYD garages veel verder weg zitten.
Dit was echter voordat de mail kwam van BYD met het aangepaste onderhoudsinterval.
Onderhoud is echter niet veel meer dan een bandenspanning, vloeistoffen check en reset van de onderhoudsmelding volgens mij de eerste beurt.

[ Voor 7% gewijzigd door Koevoets op 11-10-2024 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
Scootoe schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:14:

Dit vroeg ik me dus ook af wij zouden nu over 4000 moeten voor zijn 40.000 km beurt maar zal nu 50.000 worden maar we hebben ook 4 seizoenebanden geen idee hoe lang die mee gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
Fibrenl schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:52:
[...]

Dit vroeg ik me dus ook af wij zouden nu over 4000 moeten voor zijn 40.000 km beurt maar zal nu 50.000 worden maar we hebben ook 4 seizoenebanden geen idee hoe lang die mee gaan.
Banden kan je zelf gewoon controleren. Als die te weinig profiel meer hebben dan kan je aan de bel trekken bij de lease maatschappij. Dan heb je eigenlijk alles gedaan als verantwoordelijke bestuurder. Doe dit vooral per mail, net zoals alle belangrijke afspraken die je maakt.

Verder geloof ik ook wel dat een EV zo door kan, moet alleen even kijken of ikzelf die onderhoudsbeurt kan skippen of dat ik toch even langs Louwman moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-09 16:01
Ik ben van plan om een tweedehands atto 3 te halen. Waar of hoe kan ik de onderhoud geschiedenis uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Hyack schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:43:
Ik ben van plan om een tweedehands atto 3 te halen. Waar of hoe kan ik de onderhoud geschiedenis uitlezen?
Dat is een issue want bij de auto zit geen onderhoudsboekje oid.
Dus je bent aangewezen op de registratie bij Louwman en of ze die inzichtelijk willen geven, of de facturen van de verkopende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
avdl72 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:16:
[...]

Dat is een issue want bij de auto zit geen onderhoudsboekje oid.
Dus je bent aangewezen op de registratie bij Louwman en of ze die inzichtelijk willen geven, of de facturen van de verkopende partij.
In België hebben we de car-pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
Hyack schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:43:
Vaak kan je wel een rapport opvragen bij diverse websites.

Maar waar ben je bang voor? Deze auto rolt pas sinds 2022 in Europa van de band, je moet wel een enorme pechvogel zijn om een kat in de zak te kopen.

Via een dealer heb je BOVAG in NL en anders gewoon geld betalen voor een aankoop keuring bij een partij die je vertrouwd. Geloof dat de ANWB in NL daar ook in adviseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
logix147 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:55:
[...]

Vaak kan je wel een rapport opvragen bij diverse websites.

Maar waar ben je bang voor? Deze auto rolt pas sinds 2022 in Europa van de band, je moet wel een enorme pechvogel zijn om een kat in de zak te kopen.

Via een dealer heb je BOVAG in NL en anders gewoon geld betalen voor een aankoop keuring bij een partij die je vertrouwd. Geloof dat de ANWB in NL daar ook in adviseert.
Het betreft een importauto uit Duitsland. En je zit natuurlijk niet op onbekende hoge kosten de wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@Hyack Duitsland en diens gebruikers durf ik weinig over te roepen.

Een EV kan heel weinig aan stuk mits ze geen schade gehad hebben. Zeker zo’n nieuw model als de Atto3 - een dealer auto zou dus redelijk safe kunnen zijn.

Net snel op een random Duitse autoscout gekeken VS de prijzen hier - ik zie nog niet helemaal waarom je wilt importeren als ze hier gelijkwaardig geprijsd zijn en veel staan hier wel bij officiële BYD dealers die dus vermoedelijk ook een onderhoudshistorie kennen.

Advies over een import zou je beter op een ander topic dan het ervaringen topic moeten opzoeken want geloof dat niemand hier een import rijdt, maar dat is imho - daar heb ik geen kaas van gegeten en altijd alleen maar als gedoe gezien alle papieren VS een binnenlandse aankoop.

Succes in elk geval :-) model is zeker de aankoop waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
logix147 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 02:40:
@Hyack Duitsland en diens gebruikers durf ik weinig over te roepen.

Een EV kan heel weinig aan stuk mits ze geen schade gehad hebben. Zeker zo’n nieuw model als de Atto3 - een dealer auto zou dus redelijk safe kunnen zijn.

Net snel op een random Duitse autoscout gekeken VS de prijzen hier - ik zie nog niet helemaal waarom je wilt importeren als ze hier gelijkwaardig geprijsd zijn en veel staan hier wel bij officiële BYD dealers die dus vermoedelijk ook een onderhoudshistorie kennen.

Advies over een import zou je beter op een ander topic dan het ervaringen topic moeten opzoeken want geloof dat niemand hier een import rijdt, maar dat is imho - daar heb ik geen kaas van gegeten en altijd alleen maar als gedoe gezien alle papieren VS een binnenlandse aankoop.

Succes in elk geval :-) model is zeker de aankoop waard.
Dankjewel voor je reactie. Het betreft trouwens een aankoop van een Nederlandse dealer die de auto uit Duitsland heeft geïmporteerd dus ik hoef qua papieren niets te doen. Maar hij kon me niet vertellen of er onderhoud heeft plaatsgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@Hyack In principe is het eerste onderhoud pas na een jaar en dat stelt weinig/niets voor. Zoals gezegd: alleen schade is “interessant” om te weten.

Je kan een aankoopkeuring via de ANWB laten doen en als je hem in Nederland koopt dan geldt op deze aankoop vast BOVAG garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videaux
  • Laatst online: 14-08 18:16
Wie heeft interesse in diverse byd atto 3 accessoires
Alu dorpel beschermers nieuw
Rear Wing Side Window Triangle black nieuw
Byd pasjes houder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkma
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-09 14:24
Langzaam laden.

Vanmorgen stond ik bij de snellader van Shell en het viel me op dat het laden heel langzaam ging, in ruim 20 minuten ben ik van 16% naar 45% gegaan en de laadsnelheid is niet boven de 62 KW gekomen. De snellader gaf aan dat het nog 52 minuten duurde voordat de accu tot 100% geladen was. Ik heb de lading afgebroken omdat ik weg moest. Nu heb ik eerder bij dit Shell laadpunt geladen en toen ging die netjes naar een laadsnelheid van 85 KW en was de accu zo vol.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, zou ik een instelling in het menu verkeerd hebben staan of heeft iemand anders dit ook meegemaakt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROJv4wIdIXMIO5b0oXbiDkIr58g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SgoKC0XRWOD0H1UP0JG1QxYq.jpg?f=fotoalbum_large

Camber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
jonkma schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:14:
... snellader van Shell en het viel me op dat het laden heel langzaam ging, in ruim 20 minuten ben ik van 16% naar 45% gegaan en de laadsnelheid is niet boven de 62 KW gekomen.
...
Kun je je herinneren of je in beide gevallen de enige gebruiker was? Ik ken de Shell apparaten niet zo, maar misschien dat ze net als de oudere Tesla SuC's de aansluiting delen waardoor ze minder vermogen leveren als er twee autos laden.
Anderzijds heb ik in Duitsland ook gezien dat meerdere autos bij dezelfde snellader vertrokken omdat die niet genoeg vermogen leverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkma
martinBMW schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

Kun je je herinneren of je in beide gevallen de enige gebruiker was? Ik ken de Shell apparaten niet zo, maar misschien dat ze net als de oudere Tesla SuC's de aansluiting delen waardoor ze minder vermogen leveren als er twee autos laden.
Anderzijds heb ik in Duitsland ook gezien dat meerdere autos bij dezelfde snellader vertrokken omdat die niet genoeg vermogen leverde.
Het laadstation staat er net een half jaar, ik was al aan het laden en toen kwam die Tesla ernaast staan en dat werkte perfect( ik kon op het display van het laadstation zien dat hij wel met 120kw oplaadde) volgens mij heeft mijn auto ook een over the air update gehad want het centrale display starten twee keer opnieuw op met een melding en de achteruitrijcamera werkt nu anders misschien heeft het daar mee te maken dat hij met een over the air update bezig was ik weet het niet?

Camber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23-09 16:46
jonkma schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:12:
[...]

Het laadstation staat er net een half jaar, ik was al aan het laden en toen kwam die Tesla ernaast staan en dat werkte perfect( ik kon op het display van het laadstation zien dat hij wel met 120kw oplaadde) volgens mij heeft mijn auto ook een over the air update gehad want het centrale display starten twee keer opnieuw op met een melding en de achteruitrijcamera werkt nu anders misschien heeft het daar mee te maken dat hij met een over the air update bezig was ik weet het niet?
Welke buitentemperatuur was er? Grote kans dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkma
Ajs.rutten schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:50:
[...]

Welke buitentemperatuur was er? Grote kans dat het daarmee te maken heeft.
Ik denk een graad of 8 a 9. Zakt de laadsnelheid zo in dan? De warmtepomp zou er toch voor moeten zorgen dat het accupakket op temperatuur blijft?

Camber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
jonkma schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 23:47:
[...]

Ik denk een graad of 8 a 9. Zakt de laadsnelheid zo in dan? De warmtepomp zou er toch voor moeten zorgen dat het accupakket op temperatuur blijft?
Ik heb dit ook meegemaakt bij Shell en mijn vermoede is dat het aan het laadstation ligt. Want de auto's die er ook stonden (bv een KIA EV6) ging niet snel en zat meer een 5-10kWh verschil in.
Wellicht is het afhankelijk van regio in relatie met overbelasting van het stroomnet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Langzaam laden.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, zou ik een instelling in het menu verkeerd hebben staan of heeft iemand anders dit ook meegemaakt?
Ik zelf heb deze ervaring ook, als je de accu niet goed warm hebt gereden. Met een koude accu gaat het laden traag...

Wanneer de accu wel goed is opgewarmt weet ik niet, maar uit ervaring weet ik dat 10 a 15 minuten rijden met vrieskou niet voldoende is om de accu goed op temperatuur te brengen. Vorige winter bij twee snellaad stations ervaren. Deze winter nog niet getest (vandaag was toevallig eerste nachtvorst).

Vorige winter na een trage laadsessie, 100km verder gereden bij 2 graden buiten temperatuur en toen ging hij wel beter de normale laadcurve volgen.

Ik gok dus op de buiten temperatuur, of pech met de lader bij het snellaad station.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fableonian
  • Laatst online: 20-12-2024
Langzaam laden.

Vanmorgen stond ik bij de snellader van Shell en het viel me op dat het laden heel langzaam ging, in ruim 20 minuten ben ik van 16% naar 45% gegaan en de laadsnelheid is niet boven de 62 KW gekomen. De snellader gaf aan dat het nog 52 minuten duurde voordat de accu tot 100% geladen was. Ik heb de lading afgebroken omdat ik weg moest. Nu heb ik eerder bij dit Shell laadpunt geladen en toen ging die netjes naar een laadsnelheid van 85 KW en was de accu zo vol.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, zou ik een instelling in het menu verkeerd hebben staan of heeft iemand anders dit ook meegemaakt?[Afbeelding]
In de ochtend is het al aardig fris aan het worden rond de 6 - 8 graden.
Je accu gaat pas 88kw laden als deze 21 graden is.
Waarschijnlijk had je deze temp nog niet gehaald.
Normaliter zie je de snelheid wel een paar kw stijgen bij iedere graden dat de accu warmer word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
We kunnen een hoop gissen, maar eigenlijk komt het erop neer dat de accu een bepaalde temperatuur moet zijn om 88kw te halen.

Daar heeft o.a. Bjorn Nyland in detail een paar videos over gemaakt:

https://www.youtube.com/r...query=bjorn+nyland+atto+3

Mocht je dus zelf wat in willen leren over dit onderwerp, dan is deze man wel duidelijk in de oorzaak/uitleg van waarom dit model niet altijd 88kw laad van 0 naar 100. Het is te hopen dat BYD softwarematig het laden wat beter gaat tweaken. Dat lijkt me n.a.v. zijn bevindingen wel te doen.

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik heeeeeel weinig snellaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjo
vraagje: als je met cruise control rijd,met afstand tot de voorganger,en de wagen remt plots(om deze afstand te bewaren), gaan dan ook de remlichten branden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
evjo schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:14:
vraagje: als je met cruise control rijd,met afstand tot de voorganger,en de wagen remt plots(om deze afstand te bewaren), gaan dan ook de remlichten branden ?
Als je 3D view aanzet en dan de auto van achter bekijken dan zie je exact welke lampen er branden.
Dit werkt ook van voor (als je de grootlichthulp bijv. wilt testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
logix147 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:10:
We kunnen een hoop gissen, maar eigenlijk komt het erop neer dat de accu een bepaalde temperatuur moet zijn om 88kw te halen.

Daar heeft o.a. Bjorn Nyland in detail een paar videos over gemaakt:

https://www.youtube.com/r...query=bjorn+nyland+atto+3

Mocht je dus zelf wat in willen leren over dit onderwerp, dan is deze man wel duidelijk in de oorzaak/uitleg van waarom dit model niet altijd 88kw laad van 0 naar 100. Het is te hopen dat BYD softwarematig het laden wat beter gaat tweaken. Dat lijkt me n.a.v. zijn bevindingen wel te doen.

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik heeeeeel weinig snellaad.
Heb ik ook gezien maar bij hem was het juist dat accu te heet wordt, boven de 43 graden en dan ook het laden inzakt. Die bij koud zou de warmtepomp iets moeten doen en bij warmte de ventilatie echter gaan beide te laat aan waardoor dit gebeurd. Hoop dat ze dit met software inderdaad aan kunnen passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@Fibrenl als je accu te koud is kan daar ook niet op snelgeladen worden. Je ziet dat hij ook rond een X aantal graden pas gaat laden. Cold turkey laden doet hij eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkma
logix147 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:44:
@Fibrenl als je accu te koud is kan daar ook niet op snelgeladen worden. Je ziet dat hij ook rond een X aantal graden pas gaat laden. Cold turkey laden doet hij eigenlijk nooit.
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik had nog maar 10 minuten met de auto gereden dus het zal wel aan de temperatuur van de accu gelegen hebben. Ik probeer van de week nog een keer als ik de accu wat warmer gereden heb en laat het hier weten.

Camber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowBigQ
evjo schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:14:
Het ligt aan hoe hard auto remt, als deze geleidelijk afremt dan brand remlicht niet.

Als je in donker rijdt kun je in binnenspiegel zien of remlicht brandt. Dan zie je 3e remlicht op achterruit schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjo
SnowBigQ schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:05:
[...]

Het ligt aan hoe hard auto remt, als deze geleidelijk afremt dan brand remlicht niet.

Als je in donker rijdt kun je in binnenspiegel zien of remlicht brandt. Dan zie je 3e remlicht op achterruit schijnen.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetraveler
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08:20
Gisteren contact gehad met Louwman Amsterdam over informatie mbt OTA’s en wijzigingen van onderhoud intervallen en overige zaken.
Ik ontvang deze info al geruime tijd niet meer en ik ben niet de enige op dit forum.
De verantwoordelijke afdeling zal hierover aangesproken worden.

Wat OTA 1.7 betreft werd mij verteld dat de uitrol is uitgesteld wegens fout(en) in de software. Uitrol zal over enkele weken in meerdere batches uitgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Komt er geen melding op het scherm indien onderhoud nodig is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
etienne1 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:03:
Komt er geen melding op het scherm indien onderhoud nodig is ?
Je krijgt bij het starten van de auto een melding op het kleine dashboard bij je stuur. Maar heel duidelijk zichtbaar is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
Wie herkent dit?
Het is droog, dus ik heb geen ruitenwisser aan. ik rijd een parkeerplaats op een steek een paar keer om netjes in het vak te staan. Ik zet de auto uit, radio gaat uit - en ik hoor de achter ruitenwisser. Pas toen ik de auto aan- en weer uit zette, hield hij daar mee op...
Ik heb het een keer eerder gehad maar toen regende het wel en ik reed achteruit een parkeervak in waardoor ook de wisser achter aan ging, maar vond het wel bijzonder dat die bleef werken toen ik de auto uit zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Ajs.rutten schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:40:
[...]

Je krijgt bij het starten van de auto een melding op het kleine dashboard bij je stuur. Maar heel duidelijk zichtbaar is dat niet.
Komt er ook geen geluid dan ? Bij mijn vorige auto was dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
etienne1 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:53:
[...]
Komt er ook geen geluid dan ? Bij mijn vorige auto was dat zo.
Nup, helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
En hoe ziet dat symbool er dan uit ? :?
Toch raar dat zo iets als onderhoud naar de achtergrond wordt geduwd.
Moet ook gedaan worden om garantie te behouden veronderstel ik.

[ Voor 26% gewijzigd door etienne1 op 26-10-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kq3SZSqArOo_9P9M4BrAm2nDRc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Hy2fjeH9dVvM32QwHVYlWgkC.png?f=user_large

Bij het plaatsen van een verlenging van de veiligheidsgordel kan je auto niet meer opstarten indien je eenmaal bent uitgestapt. Ik heb deze dus maar teruggestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door etienne1 op 27-10-2024 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taylor
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07:09
Gisteren mijn atto 3 besteld de comfort uitvoering was een aanbieding voor 32000€ en daar gaat 5000€ netto subsidie vanaf met het inleveren van een oude auto.

Half december wordt hij geleverd ik ben een leek met computers dus zal mij benieuwen als ik eruit kom. Was ook bezig met een Tesla 3 tweedehands maar uiteindelijk voor een nieuwe atto 3 gegaan.het prijs verschil met de dolphin design was 2500€. Dit zijn wel spaanse prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Is er een mogelijkheid om de qobuz app erop re zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:21
taylor schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:43:
Is er een mogelijkheid om de qobuz app erop re zetten?
Ja, zie dixet in "Het grote BYD Atto 3 topic"

En alleen als er geen afhankelijkheid is met Google Play Services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Ok bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Ik lees dat er ook verscheidene nederlanders die woonachtig zijn in spanje op het forum. Hebben die nog tips ivm het aanbod van de meest interessante laadpas aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaro Nesvadba
Afgelopen week 'road trip' naar Uppsala, met de Atto3. Alles prima gegaan met de auto. In D, DK en S volop goede laadstations. Laden ging eigenlijk altijd met rond de 85kwh, en enkel maar soms terug naar 50-60kwh. Altijd kunnen laden met batterij tussen de 20-80%. Buitentemperatuur tussen 12-17 graden. 'Kruissnelheid' 125 km/u, waar het kon.

Wel een paar zaken die ik niet 'gefixed' krijg, of niet snap aan de auto:
  1. knipperlicht geeft niet altijd 3x signaal
  2. helderheid displays schakelt niet makkelijk/logisch (voor mij dan...) tussen meeste en minste helderheid
  3. mute knoppen werken niet als 'hotelschakeling'
*1 ik zou verwachten dat bij het kort naar boven (r) of naar beneden (l) bewegen van de kniiperlicht-schakelaar, dat dan de knipperlichten 3x 'aan/uit' gaan. Het lijkt erop dat dit in 'mijn' Atto3 niet goed gaat. Is dit een instelling in het systeem, dat iemand weet?

*2 Als ik rij tijdens 'donker', dan wil ik graag de schermen zo gedimd mogelijk hebben, en met het thema 'donker' actief. Overdag wil ik graag heldere schermen, en mag het thema weer op 'licht' (hoewel ik donker mooier vind, behalve voor de kaart in de navigatie...) Ik merk alleen dat de auto niet goed weet te schakelen tussen meest gedimd en niet meest gedimd. De stand 'auto' bij voorkeur thema, vind ik niet per se lekker werken, of voldoen aan wat ik wil. De instelling onder 'Display' waarbij je een link kunt leggen tussen ingeschakeld dimlicht en de helderheid van de schermen, die werkt voor mijn gevoel onlogisch en niet adequaat; ik merk dat ik regelmatig die instelling met de hand moet aanpasen, en dan ook nog het dimlicht moet veranderen (staat normaliter op 'auto' bij mij). Iemand die hetzelfde ervaart, of mss een oplossing heeft?

Ik zou het bovendien prettig vinden als het scherm achter het stuur een ander thema kon hebben dan dat ik kies voor het grote scherm... Ach, kleinigheidjes hou je altijd...

*3 Suf: als ik bijvoorbeeld radio luister en het geluid op 'mute' zet met de volumeknop op de middenconsole (1x drukken), dan kan ik 'mute' niet opheffen door op het stuur de volumeknop 1x in te drukken. En vice verse. Of is dit een instelling en kan ik dit 'verhelpen'?

Zo. Dat wilde ik even delen met jullie!

Viggens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Ik lees op internet dit bericht meermaals:

Per oktober is het zo dat voor alle elektrische modellen van BYD geldt dat de onderhoudsinterval flink is vergroot. Was het in de voorgaande situatie zo dat een BYD ieder jaar of iedere 20.000 kilometer naar de dealer moest voor een inspectie.
Nu geeft BYD aan dat het maar iedere 2 jaar of 30.000 kilometer hoeft te gebeuren. Volgens BYD moet dit ervoor zorgen dat de Total Cost of Ownership (TCO) behoorlijk omlaag gaat. Wat er in de praktijk dus op neer komt dat het goedkoper wordt om eender welk model van BYD te bezitten.

Heeft er al iemand bericht gehad van BYD hierover ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23-09 21:02
*1 ik zou verwachten dat bij het kort naar boven (r) of naar beneden (l) bewegen van de kniiperlicht-schakelaar, dat dan de knipperlichten 3x 'aan/uit' gaan. Het lijkt erop dat dit in 'mijn' Atto3 niet goed gaat. Is dit een instelling in het systeem, dat iemand weet?
Dat merk ik ook inderdaad, soms knippert hij drie keer, dan weer een keer. Ben er nog niet achter war dit gedrag veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
bob 2.0 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:31:
[...]
Dat merk ik ook inderdaad, soms knippert hij drie keer, dan weer een keer. Ben er nog niet achter war dit gedrag veroorzaakt.
Dat is in de Seal niet anders, algemeen BYD probleempje?
De ene keer 1x, de andere keer 3x en geen idee waarom hij voor 1 of 3x kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07:53
bob 2.0 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:31:
[...]

Heb ik ook. Belangrijk is dat je de schakelaar goed aantikt. Te kort en hij knippert maar een keer.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Jaro Nesvadba schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:33:
Wel een paar zaken die ik niet 'gefixed' krijg, of niet snap aan de auto:
  1. knipperlicht geeft niet altijd 3x signaal
  2. helderheid displays schakelt niet makkelijk/logisch (voor mij dan...) tussen meeste en minste helderheid
  3. mute knoppen werken niet als 'hotelschakeling'
1. Heb ik geen last van en bij kort aantikken knippert hij altijd 3x.
2. Dat heb ik ook. Met name de auto schakeling van licht naar donker is een ramp hoevaak dit niet goed werkt.
3. Was mij niet opgevallen, maar na jouw bevindingen getest en bij mij werkt het hetzelfde. Vreemd inderdaad. Sterker nog, dat draaiwiel activeert bij mij de screensaver (klok) als ik hem indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaro Nesvadba
avdl72 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:23:
[...]

Sterker nog, dat draaiwiel activeert bij mij de screensaver (klok) als ik hem indruk.
Merkte ik ook, en ligt volgens mij aan het scherm dat 'op' staat in het carpad. Het ene scherm zorgt voor een andere functie van het klikken op het 'middenconsole-volume-scrollwieltje' vergeleken met een ander scherm zichtbaar/actief. Dat geldt dan weer niet voor het 'stuur-volume-scrollwieltje'...

Viggens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaro Nesvadba
martinBMW schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:16:
Wie herkent dit?
Het is droog, dus ik heb geen ruitenwisser aan. ik rijd een parkeerplaats op een steek een paar keer om netjes in het vak te staan. Ik zet de auto uit, radio gaat uit - en ik hoor de achter ruitenwisser. Pas toen ik de auto aan- en weer uit zette, hield hij daar mee op...
Ik heb het een keer eerder gehad maar toen regende het wel en ik reed achteruit een parkeervak in waardoor ook de wisser achter aan ging, maar vond het wel bijzonder dat die bleef werken toen ik de auto uit zette.
Nee, dit herken ik niet. Ik zal es in de gaten houden.

Viggens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonkeyShot NL
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-05 20:12
De update naar 1.7 wordt op dit moment geïnstalleerd bij mij.🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
DonkeyShot NL schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:40:
De update naar 1.7 wordt op dit moment geïnstalleerd bij mij.🤞
Wat zit er in de update wat de moeite is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@DonkeyShot NL schijnt dat Android Auto en Carplay niet meer fullscreen zijn in de 1.7 update... Kan je dit eens nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Dat had ik ook gezien op YouTube. Je krijgt er een balk bij met bedieningsknoppen.
Ik ben met name benieuwd naar de aangekondigde CarKey functie en EV routeplanning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonkeyShot NL
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-05 20:12
etienne1 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

Wat zit er in de update wat de moeite is ?
Voor mij zover ik weet de balk onderaan CarPlay en de navigatie van BYD zelf stelt nu laadpalen voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1l8-VlYsExlDzIjiTZX1osnwDg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rdddvDiqCro07oa3GuJ5066w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JlYNT-1M9nJiKxov46-nZjxMBS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Z1NcynWfjv2wpYuFUYEFQ6D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
DonkeyShot NL schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:15:
[...]

Voor mij zover ik weet de balk onderaan CarPlay en de navigatie van BYD zelf stelt nu laadpalen voor.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt me inderdaad handig. Minder laadstress 8) en balk is ook verbetering denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
DonkeyShot NL schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:15:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan je in ev routeplanner ook aangeven welke laadpalen hij pakt bijvoorbeeld wil dat hij alleen fastned
Of IONITY neemt.
Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste