Zojuist weer back online. De app werkt weer volledig, bijna een hele dag geen connectie gehad.
Er is een facebook BYD gebruikersgroep voor Nederland en Belgie (daar had iemand contact opgenomen met BYD). Er is ook een gebruikersgroep voor de Atto 3 in Europa. Daar zijn vanuit vrijwel alle Europese landen storingen gemeld.awhatever schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:19:
[...]
Ah, dat verklaard het. Waar vind je die informatie, ik google even snel, maar kwam geen officiele website tegen. Reddit heeft er wel een topic over zag ik.
https://www.reddit.com/r/.../all_connectivity_issues/
Hier ook nog geen verbinding sinds gisteravond 21:15, vooral lastig toen ik bij een Tesla SC aan het laden was en zowel de atto3 als de Tesla app niet doorgaven dat het laden is gestart... Toch maar weer van het terras opgestaan om te kijken.
Hier doet ie het weer!martinBMW schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:45:
Hier ook nog geen verbinding sinds gisteravond 21:15, vooral lastig toen ik bij een Tesla SC aan het laden was en zowel de atto3 als de Tesla app niet doorgaven dat het laden is gestart... Toch maar weer van het terras opgestaan om te kijken.
BYD Atto 3 Skiwhite
Linkjes?dnoize schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:35:
[...]
Er is een facebook BYD gebruikersgroep voor Nederland en Belgie (daar had iemand contact opgenomen met BYD). Er is ook een gebruikersgroep voor de Atto 3 in Europa. Daar zijn vanuit vrijwel alle Europese landen storingen gemeld.
Dan kunnen wij ons ook aanmelden daar.
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Ik gebruik de BYD app niet dagelijks. Nu net de app geopend gehad en ik zie een rood 'verbindingssterkte' icoontje in de app, ter indicatie dat er geen verbinding met de auto mogelijk is op dit moment.
JTLYK.
JTLYK.
Viggens
https://www.facebook.com/...rmalink/1166922964587835/?avdl72 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:16:
[...]
Linkjes?
Hier werkte de App gisteren de hele dag niet tot in de avond,
In de avond en deze ochtend werkte het weer goed.
Maar nu is de App weer offline en is het rode'verbindingssterkte' icoontje in de app weer terug...
Vraag mij toch echt af wat ze aan het prutsen zijn bij BYD.
Op Reddit is het probleem nooit helemaal weg geweest bij andere gebruikers... Dus ik vermoed dat ze nog ergens met updates bezig zijn op centrale servers..
Maar nu is de App weer offline en is het rode'verbindingssterkte' icoontje in de app weer terug...
Op Reddit is het probleem nooit helemaal weg geweest bij andere gebruikers... Dus ik vermoed dat ze nog ergens met updates bezig zijn op centrale servers..
Yep hier ook! Misschien groeistuipen (BYD NL3850 stuks waarvan 2192 ATTO3)awhatever schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:14:
Hier werkte de App gisteren de hele dag niet tot in de avond,

[ Voor 3% gewijzigd door SatScan op 16-08-2024 12:29 ]
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Volgens mij (met enig voorbehoud) is bovenste bedoeld als je parkeert en auto uitschakelt en de onderste is de 'handrem' , die gebruik ik niet. De bovenste gebruik ik voordat ik de auto uitschakel.etienne1 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:16:
Ik gebruik de beide P knoppen niet maar wat is eigenlijk de functie hiervan ?
Ik blijf gewoon even op het rempedaal staan wanneer ik parkeer.
[Afbeelding]
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Facebook groep BYD eigenaren Nederland:avdl72 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:16:
[...]
Linkjes?
https://www.facebook.com/...ZwdAqkgy/?mibextid=K35XfP
Facebook groep BYD Atto 3 Europe:
https://www.facebook.com/...gcY6EbP6/?mibextid=K35XfP
De onderste is inderdaad de handrem, en die werkt ook tijdens het rijden en de bovenste volgens mij niet. Dus in geval van nood waar je de handrem moet gebruiken, dan de onderste knop intrekken en zo houden.etienne1 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:16:
[Afbeelding]
Ik gebruik ze ook nauwelijks. Want bij uitzetten gaat hij al standaard in de P stand.
[ Voor 5% gewijzigd door avdl72 op 16-08-2024 20:08 ]
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
De bovenste P schakelaar / versnelling gebruik ik alleen bij langdurige stilstaan terwijl de auto aan staat. Hij zet namelijk ook de versnelling in neutraal en je moet bewust schakelen voordat je weer verder gaat. Foutje met de voeten dus niet mogelijk.etienne1 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:16:
Bijvoorbeeld in een wasstraat (waar de auto stilstaat) of als je even wacht op iemand bij het station, of bij laden met de airco aan etc.
Bij Parkeren, zet ik de auto gewoon uit en vertrouw ik op de automatische parkeerrem.
Dus P schakelaar gebruik ik ook maar zelden. De handrem knop nog nooit gebruikt.
Lees volgens mij hier dat er ev routeplanning aankomt in nieuwe update https://www.facebook.com/...6cjNvHNg/?mibextid=K35XfP
Dat zou erg handig zijn! ben benieuwd of het net zo goed gaat werken als ABRP, aangezien BYD zelf nogal optimistisch is over het rijbereik van de auto...Fibrenl schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:08:
Lees volgens mij hier dat er ev routeplanning aankomt in nieuwe update https://www.facebook.com/...6cjNvHNg/?mibextid=K35XfP
Nog een praktisch vraagje, kun je de adaptive cruisecontrol uit zetten met behoud van settings via de knopjes? Via het rem pedaal werkt, maar via een knopje zou ook fijn zijn.
De RES/SET knop zet hem uit maar wist ook alle instellingen.
Ik reed laatst in de Dolphin en daar werken de identieke knoppen anders, met de RES/SET knop kun je hem aan en uit zetten met behoud van settings.
Veder kun je in de dolphin de snelheid verhogen door snelheid setting knop 2 sec in houden om stapjes van 1km / uur te wijzigen ipv 5.
Was dus eigenlijk verbaast dat de dolphin met het zelfde stuur meer en betere cruisecontrol functies lijkt te hebben.. of ik mis nog een trucje in de Atto3?
Ik reed laatst in de Dolphin en daar werken de identieke knoppen anders, met de RES/SET knop kun je hem aan en uit zetten met behoud van settings.
Veder kun je in de dolphin de snelheid verhogen door snelheid setting knop 2 sec in houden om stapjes van 1km / uur te wijzigen ipv 5.
Was dus eigenlijk verbaast dat de dolphin met het zelfde stuur meer en betere cruisecontrol functies lijkt te hebben.. of ik mis nog een trucje in de Atto3?
Helaas niet. Ik heb zelf altijd een hekel aan onnodig remgebruik, maar volgens mij is even de rempedaal aantikken de enige manier om de ACC te pauzeren. Zou mooi zijn als ze dit met een firmware-update het zelfde gedrag geven als de Dolphin!awhatever schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:48:
Nog een praktisch vraagje, kun je de adaptive cruisecontrol uit zetten met behoud van settings via de knopjes? Via het rem pedaal werkt, maar via een knopje zou ook fijn zijn.
eigen willetje
wanneer wij vragen HY BYD open the roof. antwoord ze: het lijkt erop dat het regent(ook al is het droog),en zegt ze: zal ik in plaats hiervan, het dak op klap zetten.
.wanneer wij het dan nog eens vragen; opent ze wel. Nog iemand dit voor?

Ik zelf niet, maar er waren wel aantal mensen met dit op FB in BYD NL/BE groep. Ook inderdaad zelfde als bij jou.evjo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:43:
eigen willetjewanneer wij vragen HY BYD open the roof. antwoord ze: het lijkt erop dat het regent(ook al is het droog),en zegt ze: zal ik in plaats hiervan, het dak op klap zetten.
PS: Ik gebruik spraakbesturing bijna niet
[ Voor 4% gewijzigd door SnowBigQ op 22-08-2024 19:54 ]
Wanneer je rijdend op de ACC op Res- drukt gaat de ACC uit. Aanzetten met behoud van instellingen eerst op RES+ drukken en daarna het schuifknopje/palletje omhoog.awhatever schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:48:
Jep, hier ook. Op een mooie dag met alleen een blauwe lucht hier hetzelfde.. neem overigens aan dat iedereen nog een engelse mevrouw heeft en nog geen Nederlandse?evjo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 17:43:
eigen willetjewanneer wij vragen HY BYD open the roof. antwoord ze: het lijkt erop dat het regent(ook al is het droog),en zegt ze: zal ik in plaats hiervan, het dak op klap zetten.
Dat ga ik gelijk proberen als ik hem weer terug heb van schade herstel. Elke keer acc uit, acc aan, afstand weer op dichtst bij zijnde zetten.. kan idd een stuk makkelijker.bob 2.0 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:12:
[...]
Wanneer je rijdend op de ACC op Res- drukt gaat de ACC uit. Aanzetten met behoud van instellingen eerst op RES+ drukken en daarna het schuifknopje/palletje omhoog.
Soms snap ik bepaalde keuzes niet bij de Atto3. Er zit een modus op om de 0-50 en 0-100 te timen maar een regensensor ho maar.. ramen reageren op de passagier die iets zegt maar het schermpje achter het stuur kan dan weer weinig informatie laten zien..
Wat bedoel je met de Res+ knop en de Res- knop? Ik heb één knop rechts van het palletje. Daarop staat het ACC-teken. Daaronder staat Set- en erboven Res+. Dat is samen één knop waarmee ik alleen de ACC kan aanzetten. Inschakelen vervolgens met het pookje naar beneden, herstellen van de snelheid met het pookje omhoog.bob 2.0 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:12:
[...]
Wanneer je rijdend op de ACC op Res- drukt gaat de ACC uit. Aanzetten met behoud van instellingen eerst op RES+ drukken en daarna het schuifknopje/palletje omhoog.
Die res+ geeft mi de functie van het pookje aan: REStore of + (5km snelheid verhogen). En de Set- betekent dat het pookje naar beneden de snelheid instelt (set) of verlaagd.
Zojuist ook maar even geprobeerd.
Als ik met die knop de ACC uitzet en weer aan staat hij weer op 30 in plaats van de laatst ingestelde snelheid. Heb jij andere knoppen dan ik?
dixet schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:36:
[...]
Wat bedoel je met de Res+ knop en de Res- knop? Ik heb één knop rechts van het palletje. Daarop staat het ACC-teken. Daaronder staat Set- en erboven Res+. Dat is samen één knop waarmee ik alleen de ACC kan aanzetten. Inschakelen vervolgens met het pookje naar beneden, herstellen van de snelheid met het pookje omhoog.
Die res+ geeft mi de functie van het pookje aan: REStore of + (5km snelheid verhogen). En de Set- betekent dat het pookje naar beneden de snelheid instelt (set) of verlaagd.
Als ik met die knop de ACC uitzet en weer aan staat hij weer op 30 in plaats van de laatst ingestelde snelheid. Heb jij andere knoppen dan ik?
:strip_exif()/f/image/xQqrRYCWpZT883njsN2DdVUV.jpg?f=fotoalbum_large)
Even in de auto gekeken en zie nu pas dat het één fysieke knop is. Ik ga het morgen tijdens een lange reis uitgebreid testen. Maar ik weet zeker dat de ingestelde snelheid gehandhaafd blijft bij het gebruiken van de knop
De laatst ingestelde snelheid wordt alleen “herinnert” vanuit stand-by binnen dezelfde ontstekingscyclus en dan met gebruik van pookje omhoog, RES+dixet schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:36:
[...]
Wat bedoel je met de Res+ knop en de Res- knop? Ik heb één knop rechts van het palletje. Daarop staat het ACC-teken. Daaronder staat Set- en erboven Res+. Dat is samen één knop waarmee ik alleen de ACC kan aanzetten. Inschakelen vervolgens met het pookje naar beneden, herstellen van de snelheid met het pookje omhoog.
Zo werkt het bij mij ook inderdaad.dixet schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:36:
[...]
Ik tik altijd even kort de rem aan als ik van ACC af wil. Dan ken je RES+ wel de oude snelheid weer activeren.
[ Voor 6% gewijzigd door avdl72 op 24-08-2024 19:43 ]
Dat is ook de functie die ik ken, en in de dolphin werkt dat dus beter. Met rechter knopje kun je hem ook stand-by zetten. En snelheid verhogen / verlagen kan ook met 1km stappen door die knoppen lang ingedrukt te laten. Mij in de Atto nog niet gelukt.avdl72 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:42:
[...]
Zo werkt het bij mij ook inderdaad.
Ik tik altijd even kort de rem aan als ik van ACC af wil. Dan ken je RES+ wel de oude snelheid weer activeren.
Dat doe ik ook, het is wel anders geweest in een oude update werkte het wel. Als je met knop uitzetten dat hij met bovenste naar laatste snelheid ging. Jammer dat ze dit eruit hebben gehaald.avdl72 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:42:
[...]
Zo werkt het bij mij ook inderdaad.
Wij hebben sinds twee weken dat het scherm continu op de donkermodus staat. Wij hebben bij de instelling de helderheid van automatisch op altijd licht gezet. Geen effect.. Nog iemand dit probleem? Zeer irritant nu met zonnige dagen want de navigatie is niet te lezen
Swipe met een vinger van bovenaan het scherm een stukje naar beneden en je krijg quick-setup.v.rij schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:07:
Wij hebben sinds twee weken dat het scherm continu op de donkermodus staat. Wij hebben bij de instelling de helderheid van automatisch op altijd licht gezet. Geen effect.. Nog iemand dit probleem? Zeer irritant nu met zonnige dagen want de navigatie is niet te lezen
Goedemorgen,
ik heb nu 2 weken geleden via zakelijk lease de BYD atto 3 comfort skwhite besteld.
in de tussentijd al veel opgezocht en mee/terug gelezen op deze forum, waarbij ik al best veel tips en tricks te weten ben gekomen, Dankjewel daarvoor!
Vanuit de dealer kreeg ik de reactie dat de verwachtte levertijd +/- 3 maanden zal zijn (eind oktober).
Is dit de werkelijke levertijd waarmee ik rekening moet houden?
ik heb nu 2 weken geleden via zakelijk lease de BYD atto 3 comfort skwhite besteld.
in de tussentijd al veel opgezocht en mee/terug gelezen op deze forum, waarbij ik al best veel tips en tricks te weten ben gekomen, Dankjewel daarvoor!
Vanuit de dealer kreeg ik de reactie dat de verwachtte levertijd +/- 3 maanden zal zijn (eind oktober).
Is heel verschillend ik had hem met 6 weken. Andere met 4 maanden.SteveW schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:44:
Goedemorgen,
Toevallig de koplampen aan?v.rij schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:07:
BYD Atto 3 Skiwhite
Ik had dit tijdens mijn proefrit met de Atto. Was toen niet onder de indruk van het scherm zoals je zult begrijpen.v.rij schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:11:
[...]
JAAAAAA dat was het! Wat super fijnEindelijk weer beeld. Dank je wel
BYD Atto 3 Skiwhite
Zijn naar de kust gereden: afstand 200km. met een volle batterij: 432km.in de wagen en 420km in de app.
gereden met cc. ingesteld op 110km/h. In de eco stand en op de hoge energie terugwinning.
de temperatuur in de wagen op 23 graden. 10 min. file.
Bij aankomst nog 150km op het daschbord. dus 420-150=270km verbruikt op een afstand van 200km.
is dit niet erg veel? Kan ik iets instellen om dit naar beneden te halen?
Alvast bedankt voor jullie reactie
gereden met cc. ingesteld op 110km/h. In de eco stand en op de hoge energie terugwinning.
Bij aankomst nog 150km op het daschbord. dus 420-150=270km verbruikt op een afstand van 200km.
En ev boven 100 is gewoon niet zuinig als je hem netjes op 100 zet scheelt dit best veel. Maar er zijn meer dingen die mee spelen tegen wind enz enz.evjo schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:27:
Zijn naar de kust gereden: afstand 200km. met een volle batterij: 432km.in de wagen en 420km in de app.
Fibrenl schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:13:
[...]
En ev boven 100 is gewoon niet zuinig als je hem netjes op 100 zet scheelt dit best veel. Maar er zijn meer dingen die mee spelen tegen wind enz enz.
Mijn ervaringen tot nu toe;evjo schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:27:
Na 5000km zit ik op een verbruik van 16,4kw /100km
van Mrt tot Aug 2024 - 1500km langzame wegen (80km en lager) en 3500km snelweg
Waarvan;
3000km acc op 105km (waarvan 1000km met 2 fietsen achterop).
500km acc op125km.
Airco op comfort en 19 a 21 gr en met een bandenspanning (koud) op 2.4
Heerlijke auto tot nu toe!!!
[ Voor 0% gewijzigd door SatScan op 29-08-2024 20:35 . Reden: typo ]
In België komt er een verkeersbelasting voor EV. Nu is een EV vrijgesteld van die belasting. Ook de premie van 5000 euro vervalt vanaf volgend jaar. Ook moet er een belasting op in verkeerstelling (BIV) worden betaald wanneer je een nieuw EV koopt.
Wanneer dit alles ingaat is nog niet bekend. Het is nog wachten op een nieuwe Vlaamse regering.
Wanneer dit alles ingaat is nog niet bekend. Het is nog wachten op een nieuwe Vlaamse regering.
@etienne1 heb je toevallig daar ook bron materiaal van? Niet dat ik je niet geloof maar vaak staat er wat meer achtergrond info in:-)
Ok, ik voelde me vanmiddag best wel dom, toen ik de wasstraat (waar ik voor het eerst met de Atto 3 was) in de noodstand liet springen omdat ik hem niet in z’n vrij kreeg.
Je moet de pook vanuit de D naar voren duwen en even naar voren houden.
Het duurde voor m’n gevoel een minuut voor ik dat door had 😂
Je moet de pook vanuit de D naar voren duwen en even naar voren houden.
Het duurde voor m’n gevoel een minuut voor ik dat door had 😂
[ Voor 3% gewijzigd door Johnvh op 30-08-2024 23:31 ]
HET laatste nieuws van 30/08logix147 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:37:
@etienne1 heb je toevallig daar ook bron materiaal van? Niet dat ik je niet geloof maar vaak staat er wat meer achtergrond info in:-)
Iemand hier enig idee hoelang het kan duren tot update aangeboden wordt?
Het is inmiddels twee weken geleden dat ik las over update naar 1.7.
Hier nog niks.
Hier nog niks.
[ Voor 20% gewijzigd door SnowBigQ op 02-09-2024 18:19 ]
Wat zijn jullie ervaringen met de service van BYD?
Afgelopen vrijdag de eerste onderhoudsbeurt laten doen in vestiging Waalwijk. Auto stond binnen 3 kwartier weer buiten en kost €300. Navraag wat ze gedaan hadden werd een beetje afgedaan met ‘alles gecontroleerd zoals vloeistoffen, en gekeken of er updates waren’. Als dat alles is dan is het erg duur.
En mijn issues om naar de warmtepomp te kijken die veel herrie maakt, en de radiatorventilator die naast herrie ook trillingen in het stuur geeft, wordt afgedaan met ‘ik heb niets gehoord en er zijn geen foutcodes’.
Afgelopen vrijdag de eerste onderhoudsbeurt laten doen in vestiging Waalwijk. Auto stond binnen 3 kwartier weer buiten en kost €300. Navraag wat ze gedaan hadden werd een beetje afgedaan met ‘alles gecontroleerd zoals vloeistoffen, en gekeken of er updates waren’. Als dat alles is dan is het erg duur.
En mijn issues om naar de warmtepomp te kijken die veel herrie maakt, en de radiatorventilator die naast herrie ook trillingen in het stuur geeft, wordt afgedaan met ‘ik heb niets gehoord en er zijn geen foutcodes’.
Ik wel goed kreeg in Amsterdam netjes een rapport wat ze gedaan hadden, wel al ff geleden. Verder problemen met sensoren hebben ze 3 keer naar gekeken en laatste keer alle vervangen aan 1 kant toen was het weg dus mijn ervaring is Amsterdam prima.avdl72 schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:54:
Zelfde, Rotterdam geweest vorige week. Zou 1.5 uur duren, kortste wat ik ooit meegemaakt heb. Binnen 40 min klaar..avdl72 schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:54:
Wat heeft u gedaan?.. alles was in orde
Nou, dat was wel heel snel verdienen
Je hebt geen gespecificeerde rekening gekregen? Daar ga ik op voorhand om vragen gezien de ervaringen hier.JoebarRC schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:56:
[...]
Zelfde, Rotterdam geweest vorige week. Zou 1.5 uur duren, kortste wat ik ooit meegemaakt heb. Binnen 40 min klaar..
Wat heeft u gedaan?.. alles was in orde
Nou, dat was wel heel snel verdienen
Nope en misschien een zeikdingetje maar ik heb de afgelopen jaren hyundai ev en daarvoor Skoda gereden en altijd kwam de auto verzorgd en gewassen terug.. Hier echt nada niets.SatScan schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:38:
[...]
Je hebt geen gespecificeerde rekening gekregen? Daar ga ik op voorhand om vragen gezien de ervaringen hier.
Bij mij niet gewassen enzo.JoebarRC schreef op woensdag 4 september 2024 @ 07:02:
[...]
auto verzorgd en gewassen terug.. Hier echt nada niets.
Zoals gezegd is de auto maximaal 45 minuten binnen geweest en heeft nog eens 45 minuten buiten gestaan voordat ze kwamen zeggen dat ie klaar was. Zo kom je ook aan de 1,5 uur dat ze zeiden nodig te hebben.
En ik moet de factuur nog opgestuurd krijgen. Ze zeiden dat ze die niet konden maken omdat BYD het systeem nog niet in orde heeft en ze alles digitaal met een tablet doen
Bedoel je 1.8? 1.7 is al zeker een half jaar uit. Al sinds december 2023 in Azië en - uit m'n hoofd - sinds april of mei in Europa.SnowBigQ schreef op maandag 2 september 2024 @ 18:18:
Iemand hier enig idee hoelang het kan duren tot update aangeboden wordt?
Hier nog niks.
In Azië wordt nu 1.8 uitgerold, het zal nog wel een paar maanden duren voor die hier is (meestal beginnen ze in Azië, dan Australië en daarna de rest van de wereld).
Ik heb 1.6 in mijn Atto. En sinds paar weken komen er meldingen op Facebook dat mensen 1.7 binnen krijgen.dixet schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:02:
[...]
Bedoel je 1.8? 1.7 is al zeker een half jaar uit. Al sinds december 2023 in Azië en - uit m'n hoofd - sinds april of mei in Europa.
In Azië wordt nu 1.8 uitgerold, het zal nog wel een paar maanden duren voor die hier is (meestal beginnen ze in Azië, dan Australië en daarna de rest van de wereld).
\SnowBigQ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:10:
[...]
Ik heb 1.6 in mijn Atto. En sinds paar weken komen er meldingen op Facebook dat mensen 1.7 binnen krijgen.
De laatste versie die hier is uitgerold is 13.1.32.2403. Zie mijn post van een tijdje terug.
Let op de versie nummering V1.7 enzo is niet overal gelijk. In de EU hebben wij een hoger versie nummer dan in Australië en Maleisië bijvoorbeeld.SnowBigQ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:10:
[...]
Ik heb 1.6 in mijn Atto. En sinds paar weken komen er meldingen op Facebook dat mensen 1.7 binnen krijgen.
Zoals @SatScan al benoemde kan je beter naar het nummer 13.1.32.2403 kijken. En dan de laatste 4 cijfers die versie maart 2024 aangeeft.
Kan ik de verkeersborden herkenning definitief uitzetten.zet uit,en telkens bij het opnieuw starten staat hij
terug aan.
terug aan.
Ja dat is zoals het werkt. Lang leve de EU regels vanuit Brussel die dit verplichten.evjo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:55:
Kan ik de verkeersborden herkenning definitief uitzetten.zet uit,en telkens bij het opnieuw starten staat hij
terug aan.
En die regels worden alleen maar erger: https://www.autoweek.nl/a...istance-dit-moet-je-weten
2403 is bij mij ook wat er staat, maar als ik check of er update is komt er v1.6 op scherm. Andere eigenaren hebben het over v1.7, waar laadstops in navi zijn verwerkt nu.avdl72 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:53:
[...]
Let op de versie nummering V1.7 enzo is niet overal gelijk. In de EU hebben wij een hoger versie nummer dan in Australië en Maleisië bijvoorbeeld.
Zoals @SatScan al benoemde kan je beter naar het nummer 13.1.32.2403 kijken. En dan de laatste 4 cijfers die versie maart 2024 aangeeft.
:strip_exif()/f/image/cDQjw0gNVygEjhrqGpjPSszA.jpg?f=fotoalbum_large)
YouTube: BYD Atto 3 OTA 1.7 details walk-through - Karaoke, Browser, YouTube ...SnowBigQ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:58:
[...]
2403 is bij mij ook wat er staat, maar als ik check of er update is komt er v1.6 op scherm. Andere eigenaren hebben het over v1.7, waar laadstops in navi zijn verwerkt nu.
YouTube: Latest Firmware 1.8 Install for BYD
Mocht er een nieuwere versie zijn dan 2403 (v1.6) hoor graag waar je die kunt vinden.
[ Voor 18% gewijzigd door SatScan op 04-09-2024 16:39 ]
Op Reddit was gemeld dat v1.7 uit was in Zweden, Griekenland ook gemeld op Facebook in BYD Atto Europe groep.SatScan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:32:
[...]
YouTube: BYD Atto 3 OTA 1.7 details walk-through - Karaoke, Browser, YouTube ...
YouTube: Latest Firmware 1.8 Install for BYD
Mocht er een nieuwere versie zijn dan 2403 (v1.6) hoor graag waar je die kunt vinden.
Hier zie je in Updatelog ook staan Long distance charging route planning.
Dat is juist iets waar iedereen op wacht 😃
In Nederland waren er ook mensen met deze update. Kant toch niet zo zijn dat ze maar wat plaatsen.
Zeker, ik vroeg waar het staat zodat ik kan kijken of de firmware ook als bestand beschikbaar is zodat ik zelf de update kan uitvoeren. Ondertussen heb ik een en ander gelezen en ben benieuwd naar deze update.SnowBigQ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:54:
[...]
Op Reddit was gemeld dat v1.7 uit was in Zweden, Griekenland ook gemeld op Facebook in BYD Atto Europe groep.
In Nederland waren er ook mensen met deze update. Kant toch niet zo zijn dat ze maar wat plaatsen.
Ik zie in de berichten de versie: 13.1.32.2408 ipv 2403 die ik heb. FFC
[ Voor 4% gewijzigd door SatScan op 04-09-2024 18:45 ]
Je kunt het geluid uitzetten zodat het uit blijft bij het opnieuw starten en ik heb een klein rond zwart stickertje over het knipperende verkeersbord op het display geplakt.evjo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:55:
terug aan.
Camber
Persoonlijk zou ik meer de aandacht vestigen op wat er naast/voor/achter je gebeurd dan een knippert 30 bordje dat de auto een keer gezien heeft en de volgende gemist heeft.
Op 1 weg hier in Eindhoven staat een 15 km op een 70 km/u weg en als je rechts rijdt pikt die hem ook soms op… wees blij dat de snelheid niet automatisch wordt aangepast.
Er komen meer veiligheidsmaatregelen/eisen door de EU in auto’s die je niet mag uitzetten.
De auto moet geluid maken echter een E-scooter/motor niet. Die zijn net zo pijnlijk als die met 30km/u een voetganger scheppen. Zo zijn er meer kromme regels.. die niet echt goed doordacht zijn.
Op 1 weg hier in Eindhoven staat een 15 km op een 70 km/u weg en als je rechts rijdt pikt die hem ook soms op… wees blij dat de snelheid niet automatisch wordt aangepast.
Er komen meer veiligheidsmaatregelen/eisen door de EU in auto’s die je niet mag uitzetten.
De auto moet geluid maken echter een E-scooter/motor niet. Die zijn net zo pijnlijk als die met 30km/u een voetganger scheppen. Zo zijn er meer kromme regels.. die niet echt goed doordacht zijn.
het geluid hebben wij niet. het is alleen vervelend als het knippert(70) wanneer je op de autosnelweg rijdjonkma schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:10:
[...]
Je kunt het geluid uitzetten zodat het uit blijft bij het opnieuw starten en ik heb een klein rond zwart stickertje over het knipperende verkeersbord op het display geplakt.
Die kun je gewoon uitzetten. Het is ff menu van boven schuiven en volgens mij TSC heet het, die zet je uit en geen borden meldingen meer. Wel moet het ieder keer gebeuren als je auto start.evjo schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:35:
[...]
het geluid hebben wij niet. het is alleen vervelend als het knippert(70) wanneer je op de autosnelweg rijd
In Duitsland is versie 1.7 ook uitgerold. Komt al dichterbij.SnowBigQ schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:54:
[...]
Op Reddit was gemeld dat v1.7 uit was in Zweden, Griekenland ook gemeld op Facebook in BYD Atto Europe groep.
:strip_exif()/f/image/x6VxB2jgxccD4c9wii1jEgXD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door EVBert op 09-09-2024 12:54 ]
BYD Atto 3 Skiwhite
Tot voorkort kreeg ik elke maand een melding in de BYD app dat ik 1Gb extra kreeg bovenop de bestaande 1Gb, dus elke maand 2Gb. Maar sinds deze maand krijg ik die niet meer, en heb ik 1Gb.
Hebben meer mensen dit? En komt het dat mijn auto 1 jaar oud is?
Die van mij is nog geen jaar oud en ik heb sinds een maand of twee ook maar 1Gb meer. Melding van die 2e Gb kreeg ik soms wel en soms niet. Helaas is 1Gb meestal niet genoeg, het zou fijn zijn als je wat bij kon kopen. Nu zet ik de laatste week van de de maand m'n hotspot op de telefoon maar aan.avdl72 schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:47:
Tot voorkort kreeg ik elke maand een melding in de BYD app dat ik 1Gb extra kreeg bovenop de bestaande 1Gb, dus elke maand 2Gb. Maar sinds deze maand krijg ik die niet meer, en heb ik 1Gb.
Bedankt. Ik ga er eens een telefoontje aan wagen.dixet schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:08:
[...]
Die van mij is nog geen jaar oud en ik heb sinds een maand of twee ook maar 1Gb meer. Melding van die 2e Gb kreeg ik soms wel en soms niet. Helaas is 1Gb meestal niet genoeg, het zou fijn zijn als je wat bij kon kopen. Nu zet ik de laatste week van de de maand m'n hotspot op de telefoon maar aan.
Heb Atto sinds eind juni, en alleen maar 1GB gehad per maand. Gebruik het eigenlijk nergens voor, behalve wat auto zelf gebruikt indien dat zo is.
Doe alles via Android Auto, en ga binnenkort een MiFi Routertje aanschaffen voor in auto met data simkaart in. Kan met KPN toch tot 75GB delen per maand. Komt ook goed uit met jongste in auto met zijn tablet.
Doe alles via Android Auto, en ga binnenkort een MiFi Routertje aanschaffen voor in auto met data simkaart in. Kan met KPN toch tot 75GB delen per maand. Komt ook goed uit met jongste in auto met zijn tablet.
@SnowBigQ die extra gb was ook alleen volgens mij voor mensen die hem voor een bepaalde datum afgeleverd kregen ergens begin dit jaar meen ik zo uit m’n hoofd.
ik heb gewoon een tweede simkaart in een android ai box en die zendt een hotspot uit. Je hebt zelfs ai boxen met hdmi out voor een schermpje achter.
die AI box heb ik overigens voor Remote inloggen als ik ergens op een parkeerplaats sta of storingsdienst heb en niet zo snel bij een pc ben. Werkt overigens best fijn remote desktop op het grote scherm.
//
de refresh van de atto3 is uit in Australië/Nieuw Zeeland en grote change is volgens mij met Tesla laders en de kleuren. Groen en Zwart inclusief zwarte “drakenpanelen’ achter.
Helaas niets van een regensensor of dual mode bestuurder instellingen.
ik heb gewoon een tweede simkaart in een android ai box en die zendt een hotspot uit. Je hebt zelfs ai boxen met hdmi out voor een schermpje achter.
die AI box heb ik overigens voor Remote inloggen als ik ergens op een parkeerplaats sta of storingsdienst heb en niet zo snel bij een pc ben. Werkt overigens best fijn remote desktop op het grote scherm.
//
de refresh van de atto3 is uit in Australië/Nieuw Zeeland en grote change is volgens mij met Tesla laders en de kleuren. Groen en Zwart inclusief zwarte “drakenpanelen’ achter.
Helaas niets van een regensensor of dual mode bestuurder instellingen.
Gewoon je banden op de juiste spanning oppompen.SamVervoort schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:14:
Sinds deze ochtend krijg ik onderstaande melding. Aan mijn band zelf lijkt niets aan de hand de zijn. Ook op het dashboard krijg ik het symbool.
Nog mensen dit probleem gehad? Is het software of ga ik best langs bij de garage?
[Afbeelding]
Dit is geen fout ofzo, maar de Atto 3 moet minimaal 2.4 bar zijn. Het is nu kouder dus lucht krimpt en de druk neemt dan automatisch af.
Kan een langzaam leeglopende band zijn. Heb ik laatst ook gehad, zat een schroefje in.avdl72 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:50:
[...]
Gewoon je banden op de juiste spanning oppompen.
Dit is geen fout ofzo, maar de Atto 3 moet minimaal 2.4 bar zijn. Het is nu kouder dus lucht krimpt en de druk neemt dan automatisch af.
Ik heb de banden koud op 2,6 bar, warm dan 2,8 bar.
BYD Atto 3 Skiwhite
Loopvlak van RA visueel inspecteren op vreemde voorwerpen en even zelf langs de pomp om de banden op 2.5 bar te zetten. Sticker zit naast je op de stijl als je uitstapt vanaf de bestuurder gezien.SamVervoort schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:14:
Sinds deze ochtend krijg ik onderstaande melding. Aan mijn band zelf lijkt niets aan de hand de zijn. Ook op het dashboard krijg ik het symbool.
Nog mensen dit probleem gehad? Is het software of ga ik best langs bij de garage?
[Afbeelding]
Een EV kan je beter altijd in rust op z’n juiste bandenspanning hebben staan aangezien dit indirect ook zeker gevolgen heeft op je rijbereik. Bij een gewone auto ook wel maar is de impact vaak te verwaarlozen.
Banden vullen kan je beste doen als de auto uit staat.
Gisteren de atto even geparkeerd om een winkel binnen te gaan. Toen ik na een tiental minuten terug instapte waren de ruiten heel erg aangeslagen. Vandaag weer voorgehad. Nog nooit gehad voordien. Ik heb de auto nu 9 maand.
Hoe is lucht ingesteld? Staat die op circulatie binnen of op aanzuigen van vers lucht van buiten?etienne1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:04:
Gisteren de atto even geparkeerd om een winkel binnen te gaan. Toen ik na een tiental minuten terug instapte waren de ruiten heel erg aangeslagen. Vandaag weer voorgehad. Nog nooit gehad voordien. Ik heb de auto nu 9 maand.
Ik ervaarde precies hetzelfde...met lucht van buiten ingesteldetienne1 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:04:
Buiten.SnowBigQ schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:01:
[...]
Hoe is lucht ingesteld? Staat die op circulatie binnen of op aanzuigen van vers lucht van buiten?
De twee tips die ik nog weet zijn; A/C modus op Comfort en Automatische lucht-hercirculatie bij parkeren uit.
Ik heb zelf het beslaan v/d ramen nog niet meegemaakt .
[ Voor 0% gewijzigd door SatScan op 12-09-2024 15:00 . Reden: typo ]
Ik moet ook eerlijk zeggen dat nu ineens de ramen weer wat beslaan als ik ah rijden ben....naar mijn weten heb ik alles goed ingesteld.
Lucht van buiten en verwarming wat aan met airco.
Of is dit niet de juiste instelling??
Het lijkt dat dit iets te maken heeft met het weer. Luchtvochtigheid? Maar zou echt niet mogen. Ik ben echt benieuwd naar een technische uitleg.Dannybloem schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 06:55:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat nu ineens de ramen weer wat beslaan als ik ah rijden ben....naar mijn weten heb ik alles goed ingesteld.
[ Voor 5% gewijzigd door etienne1 op 13-09-2024 10:00 ]
Het is afhankelijk van vele factoren, weet dat de luchtvochtigheid de afgelopen week vaak boven de 90% was.Dannybloem schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 06:55:
Het beslaan van de ramen komt door temp verschil, je zou de temp. kunnen verhogen. Weet dat die 2 a3 graden hoger moet staan dan gebruikelijk. Zeg maar 23/24 graden. De vent. op (tenminste) stand 3 of hoger, zijroosters open en de lucht verdeling op zowel boven als onder. Midden-roosters dicht. A/C op Comfort, het duurt een aantal minuten voordat de A/C de juiste lucht temp. kan leveren. Eerste 5m op hercirculatie en daarna pas met buitenlucht kan ook helpen.
Maar goed ik heb nog geen last gehad, misschien dat andere hier meer ervaring in hebben dan ik.
Het blijft een beetje uitproberen, heb je een natte jas aan of niet kan al veel schelen.
Succes!
Officiële mail zojuist ontvangen:
In de maand september zal voor de ATTO 3 een nieuwe OTA (Over The Air) update beschikbaar komen, namelijk: versie V1.7. Je hoeft hiervoor niks te doen, de update verschijnt vanzelf op het scherm in de auto.
Hieronder informeren wij jou graag over de belangrijkste wijzigingen en verbeteringen.
Nieuwe functies:
EV trip planner (inclusief oplaadplanner)
Berekent en toont een lijst met geschikte laadstations tijdens jouw rit (internet wel vereist). Dit is inclusief geschat resterend vermogen bij aankomst, aanbevolen oplaadvermogen, details van oplaadstations en ETA-informatie.
Nieuwe systeemtaal beschikbaar in de volgende talen:
Catalaans, Kroatisch, Bulgaars, Kazachs, Oekraïens.
BYD Assistant
De BYD Assistant is nu beschikbaar in de volgende talen: Italiaans, Portugees, Turks, Spaans, Chinees en
Kantonees. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om een eigen commando als wake-up in te stellen op BYD Assistant (alleen ondersteuning voor Engels en Chinees).
Stoelverwarming, achterruit- en spiegelverwarming
Sneltoets voor stoelverwarming, achterruit- en spiegelverwarming toegevoegd aan het hoofd scherm.
Optimalisaties:
Apple Carplay & Android Auto
Optimalisatie van de Apple CarPlay & Android Auto gebruikerservaring.
- Navigatiebalk is toegevoegd bij het gebruik van Apple Carplay interface.
- Optimaliseer stabiliteit van draadloze CarPlay-verbinding.
- CarPlay-verbreekknop toevoegen met één klik.
TSR herkenning
Optimalisatie van de nauwkeurigheid van TSR-herkenning (verkeersbordherkenning).
Overige optimalisaties
- Update van de beschrijving van de batterij karakteristieken in de gebruikershandleiding.
- Optimalisatie van de nauwkeurigheid van intelligente spraakherkenning en de compatibiliteit van meerdere accenten in het Engels (internet vereist).
In de maand september zal voor de ATTO 3 een nieuwe OTA (Over The Air) update beschikbaar komen, namelijk: versie V1.7. Je hoeft hiervoor niks te doen, de update verschijnt vanzelf op het scherm in de auto.
Hieronder informeren wij jou graag over de belangrijkste wijzigingen en verbeteringen.
Nieuwe functies:
Berekent en toont een lijst met geschikte laadstations tijdens jouw rit (internet wel vereist). Dit is inclusief geschat resterend vermogen bij aankomst, aanbevolen oplaadvermogen, details van oplaadstations en ETA-informatie.
BYD Assistant
De BYD Assistant is nu beschikbaar in de volgende talen: Italiaans, Portugees, Turks, Spaans, Chinees en
Kantonees. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om een eigen commando als wake-up in te stellen op BYD Assistant (alleen ondersteuning voor Engels en Chinees).
Sneltoets voor stoelverwarming, achterruit- en spiegelverwarming toegevoegd aan het hoofd scherm.
Optimalisaties:
TSR herkenning
Optimalisatie van de nauwkeurigheid van TSR-herkenning (verkeersbordherkenning).
Overige optimalisaties
- Update van de beschrijving van de batterij karakteristieken in de gebruikershandleiding.
- Optimalisatie van de nauwkeurigheid van intelligente spraakherkenning en de compatibiliteit van meerdere accenten in het Engels (internet vereist).
Is dit dan een aparte routeplanner los van de originele ?logix147 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:01:
sinds enkele dagen gaat de camera ook aan bij het vooruitrijden.indien ik stop op een kruissing, en de richting
aanwijzer aanzet.heb ik onbewust iets in de instellingen veranderd ?
Dit is standaard als je onder een bepaalde snelheid bent op het moment je de richtingaanwijzer inschakelt. Je krijgt met name de linker of rechter camera i.c.m. met de voor camera te zien.evjo schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:42:
sinds enkele dagen gaat de camera ook aan bij het vooruitrijden.indien ik stop op een kruissing, en de richting
[ Voor 8% gewijzigd door avdl72 op 13-09-2024 18:23 ]
Volgens mij wat ik begreep update aan hun huidige routeplanner.etienne1 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:27:
[...]
Is dit dan een aparte routeplanner los van de originele ?
Dit is toevoeging aan de standaard navigatie van auto.etienne1 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:27:
[...]
volgens mij zit er dat nu al bijetienne1 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:27:
[...]
Bij mij is de camera in deze situatie nog nooit aangesprongen.avdl72 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:22:
[...]
Dit is standaard als je onder een bepaalde snelheid bent op het moment je de richtingaanwijzer inschakelt. Je krijgt met name de linker of rechter camera i.c.m. met de voor camera te zien.
kun je instellen, cam. gaat aan bij lagere snelheid dan 10km en richtingwijzer aan.etienne1 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:11:
[...]
Bij mij is de camera in deze situatie nog nooit aangesprongen.
Bedankt voor het delen. Ik heb me al meerdere keren aangemeld voor de mailinglist, maar weer niets ontvangen.logix147 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:01:
Nieuwe functies:
BYD Assistant
Optimalisaties:
TSR herkenning
Overige optimalisaties
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat in deze versie ook digital keys zou zitten, maar wordt niet vermeld. Ik ben benieuwd.
Nope zit nu niet in de auto in de huidige routeplanner.
Wat je momenteel kan zien op de kaart is de “reikwijdte” van de huidige staat van de accu op dat moment.
Een route plannen met laadstops is voor veel merken nog een aandachtspuntje. Dus ik ben wel benieuwd naar deze functie.
Een route plannen met laadstops is voor veel merken nog een aandachtspuntje. Dus ik ben wel benieuwd naar deze functie.