Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 16:19
Vraagje vanwege de cruise control: vinden jullie dat 1 streepje gelijk staat aan 2 middenstrepen op de weg tot aan je voorganger. Voorheen had ik hem altijd op 2 blokjes maar dit is nu meer geworden voor mijn gevoel. Ik heb nog geen beelden teruggekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
logix147 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:02:
Vraagje vanwege de cruise control: vinden jullie dat 1 streepje gelijk staat aan 2 middenstrepen op de weg tot aan je voorganger. Voorheen had ik hem altijd op 2 blokjes maar dit is nu meer geworden voor mijn gevoel. Ik heb nog geen beelden teruggekeken.
1 streepje staat gelijk aan 1 seconden tussen jouw voorbumper en de achterbumper van je tegenligger.
Dus hoe sneller je gaat hoe groter de afstand en vice versa.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@avdl72 voor mijn gevoel is dat op de snelweg dus wel beter geworden, voorheen voelde het of ik met 1 streep mijn voorganger aan het opjagen was. Wellicht dat het post v1.6 beter is geworden hierop

Ik zou wel de mogelijkheid willen audio waarschuwingen gewoon harder of zachter te kunnen zetten. Nu hoor ik sinds v1.6 sommige dingen echt niet.

- gemis: schakelaar achterlichten default aan in dag-modus... maar dat is bij veel merken dat alleen de voorkant verplicht verlicht is. Bijv. Teslas en Nissans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14:46
Ik ben de onzekerheid over wel of geen importheffing en op welke auto wel of niet beu.
Onze Atto zou in oktober worden geleverd, maar vandaag de bevestiging gekregen dat we 'm voor 1 juli kunnen ophalen. Dan is het 100% zeker dat we de auto voor de huidige prijs kunnen krijgen, scheelt weer wat kopzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDevilHG
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11:47
Hebben meer mensen sinds een paar dagen dat Wireless Apple CarPlay "hapert" en soms zelfs even kortstondig crasht? Ik ervaar dit nu sinds een dag of twee en vroeg me af of meer mensen hier last van hebben. Hiervoor werkte het werkelijk feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videaux
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14-08 18:16
Ja dat klopt. Apple car play hapert sinds 2 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
Gisteren nog geen last van gehad - zal het straks wel zien mag die weer anderhalf uur aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDevilHG
  • Laatst online: 11:47
Videaux schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 06:47:
Ja dat klopt. Apple car play hapert sinds 2 dagen
Bij mij liep CarPlay vanochtend weer als een zonnetje, dus fingers crossed dat het alleen de afgelopen twee dagen even niet goed werkte. Ik las online ergens dat het mogelijk zou kunnen komen wanneer de auto tegelijkertijd op zoek is naar een internetverbinding dus wellicht dat de 4G van de auto even voor wat problemen zorgde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaro Nesvadba
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Gisteren 'mijn' nieuwe Atto3 opgehaald bij de dealer. Na jaren Kia eNiro gereden te hebben en korte tijd een MG Marvel. Atto3 bevalt meteen goed.

Alleen: mijn navigatie crasht continue. Ook na diverse keren stop/start gedaan te hebben. Gisteren niet deze problemen gehad, maar vanmorgen continue. Ik heb vanmorgen mijn thuisadres ingegeven en me in de Spotify app aangemeld; zou dat..?

Geprobeerd wat het effect is als ik Android Auto ontkoppel, maar dat voorkwam de crashes niet. Ik had via AA niets 'aanstaan'. Het lijkt dat ik op mijn Samsung wel te zien krijg wat de auto op 'zijn' Spotify afspeelt.

Ik zag niet hoe ik me in Spotify kan afmelden; om het effect op het crashen van de nav te testen.

Viggens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SatScan
  • Laatst online: 22-09 22:41
Jaro Nesvadba schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:08:
Gisteren 'mijn' nieuwe Atto3 opgehaald bij de dealer. Na jaren Kia eNiro gereden te hebben en korte tijd een MG Marvel. Atto3 bevalt meteen goed.

Alleen: mijn navigatie crasht continue. Ook na diverse keren stop/start gedaan te hebben. Gisteren niet deze problemen gehad, maar vanmorgen continue. Ik heb vanmorgen mijn thuisadres ingegeven en me in de Spotify app aangemeld; zou dat..?

Geprobeerd wat het effect is als ik Android Auto ontkoppel, maar dat voorkwam de crashes niet. Ik had via AA niets 'aanstaan'. Het lijkt dat ik op mijn Samsung wel te zien krijg wat de auto op 'zijn' Spotify afspeelt.

Ik zag niet hoe ik me in Spotify kan afmelden; om het effect op het crashen van de nav te testen.
Heel veel plezierige en veilige kilometers toegewenst!
Heb je de volumeknop op het midden-console al eens 10sec ingedrukt? Daarmee reboot je het users-systeem.

Succes!

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin1972
  • Laatst online: 30-06 08:05
Jaro Nesvadba schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:08:

Dat probleem had ik ook na 1 dag.
Ik ben langs Louman en Rotterdam gereden en hebben een reset gedaan.
De reset via de middenconsole hielp bij mij niet.
Sinsdien geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaro Nesvadba
  • Nu online
Zojuist de midden-console-volume-knop-reset gedaan, en zag inderdaad het opnieuw opstarten op het grote scherm gebeuren. Alleen: de navnav app crashte daarna nog steeds.

Ik zal es contact opnemen met de dealer in Rotterdam.

Is wel al bekend wat de oorzaak is van het crashen van de navnav app?

Viggens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin1972
Jaro Nesvadba schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:50:

Is wel al bekend wat de oorzaak is van het crashen van de navnav app?
Nee, monteur had het nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaro Nesvadba
  • Nu online
Edwin1972 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:22:
[...]

Dat probleem had ik ook na 1 dag.
Ik ben langs Louman en Rotterdam gereden en hebben een reset gedaan.
De reset via de middenconsole hielp bij mij niet.
Sinsdien geen last meer van.
Ter aanvulling: ik belde vandaag met BYD en kreeg uiteindelijk 'Rotterdam' aan de lijn. De dame aan de telefoon stelde de middenconsole reset ook voor (die ik dus tevergeefs al gedaan had) en daarna de optie om te kiezen voor het herstellen van de fabrieksinstellingen. Dat heb ik gedaan net en het probleem is voor mij nu verholpen; de navigatie crasht niet meer. Wel weer de taal instellen, en door alle agreements heen ok'en enzovoort, maar dat is het waard geweest...

Ik heb nu alles ingesteld wat ik wilde (en eerst ook al deed) en het werkt nu zoals ik verwacht.

[ Voor 6% gewijzigd door Jaro Nesvadba op 19-06-2024 12:43 ]

Viggens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkG
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20-09 21:05
RedDevilHG schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:02:
[...]

Bij mij liep CarPlay vanochtend weer als een zonnetje, dus fingers crossed dat het alleen de afgelopen twee dagen even niet goed werkte. Ik las online ergens dat het mogelijk zou kunnen komen wanneer de auto tegelijkertijd op zoek is naar een internetverbinding dus wellicht dat de 4G van de auto even voor wat problemen zorgde.
Gisteren werkte het bij mij ook niet. Vandaag geprobeerd en direct na aanzetten motor CarPlay starten levert een foutmelding af. Even wachten tot de internetverbinding tot stand is gekomen en dán CarPlay opstarten werkt wel.
‘t is dus duidelijk een kwestie van geduld…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-09 16:01
v.rij schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:06:
[...]
Nee, van een betrouwbare bron die ook de tekeningen van het nieuwe model heeft gekregen. Om zo de nieuwe trekhaak voor het nieuwe model te ontwerpen.
En al een update van je betrouwbare bron gehoord? Zover hebben ze nog niets bekend gemaakt deze maand behalve dat er een Seal U DM-i uitkomt. https://www.bydauto.nl/elektrische-autos/seal-u-dm-i/

Explore Green is trouwens weer beschikbaar in Comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Iemand misschien die weet hoe het zit bij BYD als prijzen omlaag gaan?

Indien contract nog niet ingegaan is, geldt dan de nieuwe verlaagde maandbedrag?

Prijzen van lease zijn aanzienlijk omlaag gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
Mijn lease is positief aangepast omdat de aanschafprijs is aangepast. Leaseprijzen onderling moet je gewoon met je partij bellen en voorleggen.

Bekijk het zo, contract kan ook nadelig stijgen en dan wil je ook jouw “vaste” prijs.

Hier zou vast en zeker iets in jouw voorwaarden/contract over staan. Dat was bij mij wel het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoPiVu
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-09 11:39
logix147 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:36:
Telefoon handelingen:
1 Open op je telefoon de bluetooth instellingen > Gooi daar de oude connectie weg
2 klaar voor gebruik
3 Indien het niet werkt en je hebt een iOS update, dan werk deze bij.

Auto:
1 Gooi op de Atto3 eventueel de connectie weg onder bluetooth
2 Start carplay op en connect op het scherm
3 Op je telefoon moet je nog de koppelcode bevestigen
4 Daarna zal de telefoon nog vragen of sync toegestaan is
5 Daarna kreeg ik nog een pop-up of Carplay gebruikt mocht worden op mijn iPhone
6 Draadloos beeld

Tip: zorg ervoor dat je geen 'niet storen' of andere pop-up blokkerende handelingen aan hebt staan bijvoorbeeld auto rijden. Het kan zijn dat je daardoor een notificatie mist.
Prima stappenplan, maar helaas raak ik telkens weer de CarPlay verbinding kwijt. Werkt na instellen feilloos, tot de volgende keer instappen, dan ben ik de verbinding weer kwijt en moet hem dus telkens opnieuw instellen. Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SatScan
RoPiVu schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:44:
[...]

Prima stappenplan, maar helaas raak ik telkens weer de CarPlay verbinding kwijt. Werkt na instellen feilloos, tot de volgende keer instappen, dan ben ik de verbinding weer kwijt en moet hem dus telkens opnieuw instellen. Meer mensen die dit ervaren?
Voor een Iphone, probeer eens

Bij instellingen - algemeen - carplay - BYD 3.0F en die verwijderen. Dan opnieuw koppelen.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
RoPiVu schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:44:
[...]

Bij instellingen van de auto > verbonden apparaten en dan kan je een device kiezen… bij ons wisselt de CarPlay bestuurder wel eens en de Android TV box - werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkma
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-09 14:24
Edwin1972 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:12:
Ik weet niet wat Louman rekent voor het blinderen, maar ik heb het laten doen voor € 250,00 met 10 jaar garantie.

Bij de laatste 2 auto's die ik geleaset heb zijn de ramen ook achteraf geblindeerd, heb ik bij inleveren niets van gehoord.
Hoi, mag ik vragen waar je dit hebt laten doen?

Camber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:00
Elke dealer is blijkbaar anders. Bij mij was het er gratis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkma
etienne1 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:41:
Elke dealer is blijkbaar anders. Bij mij was het er gratis bij.
Maar bij mij moet het achteraf dus niet bij de dealer.

Camber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
jonkma schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:59:
[...]

Maar bij mij moet het achteraf dus niet bij de dealer.
Ik moet ook nog....
https://www.tintcenter.nl/ramen-blinderen-eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkma
Ok, heb je al een prijs opgevraagd voor de atto?

Camber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
jonkma schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:07:
[...]

Ok, heb je al een prijs opgevraagd voor de atto?
Ik weet niet of het tegen de forumregels is... maar hier de offerte die ik kreeg

Prijzen Prime CS (normale folie):
Vanaf de b-stijl (achterportieren t/m achteruit): € 160,-
Vanaf de a-stijl (voorportieren t/m achterruit): € 260,-
Rondom blinderen (voorruit t/m achterruit): € 460,-
Alleen voorportieren: € 100,-
Alleen voorruit: € 200,-
Chameleon voorruit (standaard keramisch): € 250,-

Prijzen Prime XR (keramische folie / 88% warmte werend):
Vanaf de b-stijl (achterportieren t/m achteruit): € 220,-
Vanaf de a-stijl (voorportieren t/m achterruit): € 370,-
Rondom blinderen (voorruit t/m achterruit): € 620,-
Alleen voorportieren: € 150,-
Alleen voorruit: € 250,-
Chameleon voorruit: € 250,-

Hoelang duurt het?
Vanaf de b-stijl (achterportieren t/m achteruit): +/- 1,5 uur
Vanaf de a-stijl (voorportieren t/m achterruit): +/- 2,5 uur
Rondom blinderen: +/- 3 tot 4 uur
Alleen voorportieren: +/- 1 uur
Alleen voorruit: +/- 1 uur

Welke tintpercentage?
In onze shop kunt u onze verschillende tinten bekijken
Wij hebben alle verschillende tinten op voorraad
De verschillende percentages hebben geen invloed op de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin1972
jonkma schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:35:
[...]

Hoi, mag ik vragen waar je dit hebt laten doen?
https://www.budgetblindering.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkma
SatScan schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:41:
[...]

Prijzen Prime CS (normale folie):

Vanaf de a-stijl (voorportieren t/m achterruit): € 260,-

Prijzen Prime XR (keramische folie / 88% warmte werend):

Vanaf de a-stijl (voorportieren t/m achterruit): € 370,-
Bedankt, dit lijken me redelijke opties, ik zal eens met ze bellen.

Camber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkma

Camber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
jonkma schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:49:
[...]

Bedankt, daar ga ik ook eens informeren.
Wil je mij laten weten welke prijzen deze aanbieder hanteert?
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkma
SatScan schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:31:
[...]

Wil je mij laten weten welke prijzen deze aanbieder hanteert?
Dank!
Ja prima dat doe ik👍

Camber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v.rij
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 22-09 17:42
Wij hebben de Auto 3 en sinds kort kraakt het stuur enorm. Je hoort het ook buiten de auto. We zijn op het moment op vakantie in het oosten. Het nummer van de BYD Assistance werkt niet.. Iemand de gouden tip? Het geluid is echt extreem krakend.

Soms is het trouwens een dag weg maar vooral bij rustig rijden komt het terug. Je voelt het ook met sturen..

[ Voor 18% gewijzigd door v.rij op 22-06-2024 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13:52
@v.rij

Even iets verder terug in dit topic zoeken. Zie o.a.:
EV Master schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:02:
Als mijn Atto3 even in het zonnetje heeft gestaan of rijd in het zonnetje dan begint het stuur spontaan te kraken. Zowel bij draaien van het stuur als ook bij optrekken of afremmen. Het lijkt alsof door de hogere temperatuur er iets uitzet dat voor hinderlijk kraken zorgt. Meer mensen met een dergelijk probleem? En wat zou de oorzaak kunnen zijn?
albatrosX1 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:03:

Stuur is bij mij ook deze week beginnen te kraken.
Als je dan iets verder leest wordt uitgelegd wat het precies is en of het kwaad kan.
EV Master schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 17:31:
[...]

Dat kraken van het stuur komt vanuit de vering. BYD Rotterdam is voor mij aan het uitzoeken hoe en wanneer dit verholpen gaat worden.
crzyhiphopazn schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:05:
[...]

BYD Amsterdam monteur heeft mij persoonlijk aangegeven dat het kan zijn dat een onderdeel uit zet bij 30 graden en dan piept het stuurkolom.
Er moet hardware vervangen worden.
Moet die van mij ook nog steeds daarvoor terug brengen.
Ha dhet gisteren of eergisteren en toen schoot het weer in mijn hoofd dat ik het was vergeten te vermelden bij mijn onderhoudsbeurt dat ook dat onderdeel vervangen moest worden.

Kan ik weer terug XD.

5 of 6e x in 1 maand tijd.
Maakten al grappen dat ik de koffie daar lekkerder vond dan thuis of kantoor en dat ik een nieuwe werkplek had gevonden. _O-
Je bent in ieder geval niet de enige :S

[ Voor 52% gewijzigd door PVPaneel op 22-06-2024 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v.rij
PVPaneel schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 15:09:
@v.rij

Even iets verder terug in dit topic zoeken. Zie o.a.:

[...]

[...]

Super bedankt voor je reactie!!

Als je dan iets verder leest wordt uitgelegd wat het precies is en of het kwaad kan.

[...]

[...]

Je bent in ieder geval niet de enige :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobu
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 07-01 17:06
Korte reactie op de CarPlay problemen. Sinds het draadloos gaat werkt het wat mij betreft perfect. Gewoon starten en het bericht inspreken: start Apple car play. De verbinding is dan snel automatisch gemaakt. Voordeel voor mij is dat ik bij korte ritten in de omgeving gewoon het Byd display heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WATCHMEBOX.NL
  • Laatst online: 25-07 01:23
logix147 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:37:
[...]

Ik heb deze box bekeken en je bent letterlijk opgelicht...

WATCHMEBOX DIAMOND - A13 - 8GB/128GB €349,99 €449,99 > is dezelfde die ik heb. Die kost op ali tussen de 100-150

De overige van "hun hardware" kan je hier ook terugvinden: https://www.carlinkit.com/Content
Dit is totaal geen oplichting. Wij gebruiken de hardware en behuizing van Carlinkit, echter hebben wij onze eigen software dat geoptimaliseerd is voor onze gebruikers en bieden wij daarnaast ook een 24/7 top klantenservice. Dit zal je niet terug vinden via andere aanbieders. Wij krijgen binnenkort ook onze volledig zelf ontworpen box met hardware specificaties die nergens anders te verkrijgen zijn. Anders kom je persoonlijk langs met je ali box en dan kan je het verschil zelf ervaren en feedback dan in deze forum delen? Je bent namelijk zo snel met je opmerkingen :X

Ik denk dat je volgende x iets beter je huiswerk moet doen.. Don't judge a book by it's cover! :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@WATCHMEBOX.NL

Dat je hier speciaal een account voor aanmaakt.

Ga maar weer slapen:

Reactie van Carlinkit OEM:
Thank you for your attention and support to our products.
I am pleased to inform you that we are a source manufacturer and can supply you directly with the lowest price.

Here, I would like to recommend to you our official website: http://www.carlinkit.com/ and product catalog. You can tell me the products you are interested in .

In addition, the website that you refer to beginning with "watchboxme.nl" is not our distributor website.
Dus als je ergens nog een DIY reseller badge op je site plaatst dan komt alles goed..

Mocht je echt achter je product staan dan stuur je er 1 op… eigen software… een doos ompakken kan iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Hebben andere dit ook al mee gemaakt, gisteren gereden met open dak, thuis aangekomen auto op slot ging dak dicht en weer open. Nog een keer op de sleutel gedrukt ging hij wel dicht. Maar vanmorgen ging me vrouw naar haar werk heeft het dak dus de hele nacht open gestaan. Is dus na der hand weer open gegaan. Gelukkig is het droog geweest maar pfff. Ook geen melding in de app let op dak is open ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@Fibrenl Nee, bij mij laat ik het dak 9 van de 10 keer afsluiten door de vergrendeling en die wisselt van NFC/fob/app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WATCHMEBOX.NL
  • Laatst online: 25-07 01:23
@logix147

Ja dat doe ik zeker! Ik accepteer niet dat je ons product en service voor oplichting uitmaakt. Wij hebben jarenlang ervaring met Carplay AI Boxen en hebben veel liefde, passie, bloed, zweet en tranen gestopt in ons product en dienstverlening!

Nogmaals hierbij de uitnodiging om langs te komen en ons product zelf te ervaren. Iedereen kan rustig achter een "anoniem" profiel zijn ongezouten mening geven. Als je echt achter je woorden staat en zo overtuigd bent dat wij oplichting zijn, kom dan even langs. Je bent van harte welkom op onze locatie in Den Haag. Ik hoop je graag te horen. 8)
logix147 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:47:
@WATCHMEBOX.NL

Dat je hier speciaal een account voor aanmaakt.

Ga maar weer slapen:

Reactie van Carlinkit OEM:

[...]

Dus als je ergens nog een DIY reseller badge op je site plaatst dan komt alles goed..

Mocht je echt achter je product staan dan stuur je er 1 op… eigen software… een doos ompakken kan iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
@WATCHMEBOX.NL Wellicht dat je kan reageren op de feiten: Carlinkit erkent je niet eens en zegt zelf de beste prijs te kunnen leveren. Op een tech forum beweren dat je eigen software schrijft terwijl je 0 foto’s laat zien van de UI behalve dat je een bootscreen kan editen. Dat kan iedere kiddo online tegenwoordig.

Jullie producten zijn gewoon 2 tot 3 x zo duur en ik mag vinden dat dozen schuiven en oplichting is.

Dat is waar ik het voor laat. Als je achter je product zou staan stuur je het op - genoeg Tweakers die producten reviewen. Maar blijkbaar moet ik daar speciaal voor naar Den Haag komen en dat is het mij niet waard geziene de feiten waarop ik tot heden door jouw bedrijf geen enkel weerlegt feit krijg voorgeschoteld behalve puberaal: nee dat klopt niet.

Als je achter je product staat - kom zelf maar demonstreren.

In mijn BYD hoeft het in elk geval niet want daar zit tegenwoordig native CarPlay in en ik gebruik die AI box enkel nog voor film/games bij de snellader.

Wens je succes in je online wereld. Blijkbaar loopt je product goed genoeg dat je op een tech forum klanten hoopt te halen die stuk voor stuk gelukkig een geformuleerde mening kunnen vormen over dit soort producten. Maar blijkbaar heeft ook de OEM afdeling van Carlin het bij het foute eind..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fibrenl
Vind het jammer dat je met je partner samen niet de app kan gebruiken. Als ik inlog ligt zei weer uit en andersom, soms pak ik de auto en als het zo warm is vind ik het prettig als airco al aan staat. Nu moet ik haar vragen dit te doen. Zou handiger zijn als je met twee de app kan gebruiken of met twee profielen kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul1972
  • Laatst online: 08:58
Ik gebruik de app op mijn werktelefoon Apple en prive Android en kan beide gelijktijdig gebruiken. De eerste keer een melding dat er een ander toestel was ingelogd maar daarna niet meer terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Raoul1972 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:38:
Ik gebruik de app op mijn werktelefoon Apple en prive Android en kan beide gelijktijdig gebruiken. De eerste keer een melding dat er een ander toestel was ingelogd maar daarna niet meer terugkomen.
Nu net getest je hebt gelijk 🤣🤣🤣 bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Fibrenl schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:41:
[...]

Nu net getest je hebt gelijk 🤣🤣🤣 bedankt.
Helaas krijg melding dat er vanaf een ander apparaat is ingelogd, als dit niet klopt verander dan uw wachtwoord. En dan ben je uitgelogd. Twee iPhones dus werk dan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
De warmtepomp, of wat het ook is, maakt wel veel herrie met deze temperaturen.
Hebben jullie dat ook?

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 19:59:
De warmtepomp, of wat het ook is, maakt wel veel herrie met deze temperaturen.
Hebben jullie dat ook?
Yup gisteren airco aan voordat ik naar auto ging hoorde ik ook redelijk herrie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV Master
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20-09 23:45
Vorig jaar het kraken van de vering laten verhelpen bij BYD Rotterdam. Wat denk je… is weer teruggekomen. Morgen maar even bij ze langs gaan om dit te bespreken. Ze moeten maar met een betere oplossing komen dan vorig jaar (smeren van de vering-kop). Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 21:44
Fibrenl schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:06:
[...]

Yup gisteren airco aan voordat ik naar auto ging hoorde ik ook redelijk herrie inderdaad.
Yes, zeker als je de auto met deze temperatuur net aan zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
Net de upgrade uitgevoerd. Eigenlijk voor het eerst apple CarPlay gestart. Wat een vreselijke resolutie is dat, lijkt wel een kinder tablet met die enorme icons en lage resolutie maps.
Vreemd want de android auto van mijn vrouws samsung phone in de byd is wel op prima resolutie.
Geloof niet dat dat aan te passen is, vind er heel veel opmerkingen over bij ook andere auto’s
Iemand nog een idee of trucje of vind iedereen dit niet vervelend.

Wel heeeel blij met de locatie functie in de app en grappig ik had 0 bytes data left maar dat soort dingen gaan blijkbaar via de andere nummers op de simkaart want upgrade en bediening blijft gewoon werken

[ Voor 19% gewijzigd door JoebarRC op 27-06-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
JoebarRC schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:56: en grappig ik had 0 bytes data left maar dat soort dingen gaan blijkbaar via de andere nummers op de simkaart want upgrade en bediening blijft gewoon werken
Klopt. De sim kaart is voorzien van 3 APN netwerken die van elkaar gescheiden zijn. In het begin van dit forum heb dit een keer uitgebreider uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
JoebarRC schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:56:
Net de upgrade uitgevoerd. Eigenlijk voor het eerst apple CarPlay gestart. Wat een vreselijke resolutie is dat, lijkt wel een kinder tablet met die enorme icons en lage resolutie maps.
Vreemd want de android auto van mijn vrouws samsung phone in de byd is wel op prima resolutie.
Geloof niet dat dat aan te passen is, vind er heel veel opmerkingen over bij ook andere auto’s
Iemand nog een idee of trucje of vind iedereen dit niet vervelend.

Wel heeeel blij met de locatie functie in de app en grappig ik had 0 bytes data left maar dat soort dingen gaan blijkbaar via de andere nummers op de simkaart want upgrade en bediening blijft gewoon werken
CarPlay hier prima resolutie geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
JoebarRC schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:56:
Pictogrammen zijn groot inderdaad, maar Google maps en Waze is gewoon normale resolutie en prima leesbaar. Geen kindertablet ervaring in de apps hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:19
Hoe groter de iconen en buttons, hoe beter lijkt me. Dan is de kans dat je ernaast klikt ook een stuk kleiner en let je beter op de weg.

[ Voor 8% gewijzigd door Johnvh op 28-06-2024 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semaj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 22:57
Weet iemand of je de ontvangst van de DAB kunt verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-09 18:18
semaj schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:12:
Zou ik ook wel willen. Er zijn een paar blinde vlekken bij mij in de omgeving. Ben helaas bang dat er niets aan te doen is.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
semaj schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:12:
Als ik wat problemen ondervind laat ik hem opnieuw zoeken naar zenders is het weer een hele tijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-09 16:01
v.rij schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:43:
Zojuist vernomen dat er een nieuwe facelift Atto 3 verschijnt volgende maand. Leverbaar vanaf september dit jaar. Grootste nieuws is dat hierop een trekhaak met trekgewicht mogelijk is. Deze kun je ook al online vinden (zo ben ik er ook achter gekomen). Dus voor degene die nog niet een Atto3 hebben aangeschaft kan dit nog een interessant weetje zijn. Helaas ben ik al een trotse eigenaresse en kan op het oude model nooit nog een trekhaak komen mét toegestaan trekgewicht :-(

P.s. DAB signaal is in omgeving Zuid-Limburg ook barslecht.
Bijna eind juni en nog niets bekend, de betrouwbare bron toch niet zo te vertrouwen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-09 18:58
Ik ben benieuwd wat jullie actieradius is met deze warmere dagen. Mijn is amper 300km met 95% snelweg op 105 km/u, op rijmodus eco. Airco op auto rond de 23 graden,.energiewinning op hoog en airco tevens op economisch. Vind het eigenlijk best matig

[ Voor 3% gewijzigd door Ajs.rutten op 28-06-2024 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
Ajs.rutten schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:27:
Ik ben benieuwd wat jullie actieradius is met deze warmere dagen. Mijn is amper 300km met 95% snelweg op 105 km/u, op rijmodus eco. Airco op auto rond de 23 graden,.energiewinning op hoog en airco tevens op economisch. Vind het eigenlijk best matig
Zelfde, rond de 310-315 de laatste weken en nooit hoger dan 100 en airco vaak uit. Niet best maar dat was mij het afgelopen jaar al opgevallen de atto is zwaar en niet efficient. Winter nog veel slechter, soms niet meer dan 230-240km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:26
Vorige week een tripje ardennen, dus ook 95% snelweg. Ongeveer 350km gehaald. Bij normaal gebruik - ongeveer 50% stad en 50% snelweg - haal ik met dit weer de 400km makkelijk. Airco altijd aan op comfort, Eco stand rijden en regenereren op hoog.
Snelweg is gewoon energieslurpen ten opzichte van stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
dixet schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:14:
[...]

Vorige week een tripje ardennen, dus ook 95% snelweg. Ongeveer 350km gehaald. Bij normaal gebruik - ongeveer 50% stad en 50% snelweg - haal ik met dit weer de 400km makkelijk. Airco altijd aan op comfort, Eco stand rijden en regenereren op hoog.
Snelweg is gewoon energieslurpen ten opzichte van stad.
Met de Atto3? Netjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
JoebarRC schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 16:46:
[...]

Zelfde, rond de 310-315 de laatste weken en nooit hoger dan 100 en airco vaak uit. Niet best maar dat was mij het afgelopen jaar al opgevallen de atto is zwaar en niet efficient. Winter nog veel slechter, soms niet meer dan 230-240km.
Thanks, winter is inderdaad nog slechter ja.. Hiervoor een Kia EV6 gehad en die deed het in de winter een stuk beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoebarRC
Ajs.rutten schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Thanks, winter is inderdaad nog slechter ja.. Hiervoor een Kia EV6 gehad en die deed het in de winter een stuk beter
Herkend het, ik heb 5 jaar een kona gehad en man wat was die efficient. Ja wel 200kg lichter inderdaad maar door uitgekiend batterij en temperatuur management en een spot on bereik indicatie die echt dynamisch was (airco aan/uit enz zie je direct terug in bereik meter) een stuk efficiënter en haalde op vakanties met voornamelijk snelweg bijna altijd rond de 420km bij 100km/h

Maar begreep van een collega die een nieuwe kona heeft die inmiddels ook gegroeid is dat het gemiddelde gebruik inmiddels ook rond de 17/18kwh/100km is en dat is veel slechter dan de 12-13 van de 1e generatie kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-09 18:18
In deze periode haal ik de 400 km wel, ook gecombineerd met snelweg maar dan met 100 op de cruise control. De laatste verbruikscijfers liggen tussen de 14 en 15 kWh/100km.
Maar niets vergeleken met mijn Hyundai Ioniq 38kW die een gemiddeld verbruik had van 11,1 kWh/100km over de drie jaar dat ik hem had. Helaas kon deze alleen maar 1-fase laden en dat niet handig als je van openbare laadpalen afhankelijk ben.

[ Voor 41% gewijzigd door EVBert op 30-06-2024 13:12 ]

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
EVBert schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:07:
In deze periode haal ik de 400 km wel, ook gecombineerd met snelweg maar dan met 100 op de cruise control. De laatste verbruikscijfers liggen tussen de 14 en 15 kWh/100km.
Maar niets vergeleken met mijn Hyundai Ioniq 38kW die een gemiddeld verbruik had van 11,1 kWh/100km over de drie jaar dat ik hem had. Helaas kon deze alleen maar 1-fase laden en dat niet handig als je van openbare laadpalen afhankelijk ben.
Net verbruik voor de Atto, kan ik alleen van dromen. Opladen is de Atto overigens ook niet best met zijn 88kW. Over het algemeen geen last van maar nu met de vakantie naar Oostenrijk in vooruitzicht best jammer. Vooral de terugweg naar huis als je gewoon eilt doorrijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Ajs.rutten schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:49:
[...]

Net verbruik voor de Atto, kan ik alleen van dromen. Opladen is de Atto overigens ook niet best met zijn 88kW. Over het algemeen geen last van maar nu met de vakantie naar Oostenrijk in vooruitzicht best jammer. Vooral de terugweg naar huis als je gewoon eilt doorrijden..
Valt toch wel mee ik ga naar Italië, 1300km met tussen stop in Duitsland met overnachting 500km twee keer laden Max 40 min daarna door naar Italië zelfde twee keer stoppen ook twee keer 22 min. Vind ik echt wel mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
Fibrenl schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:05:
[...]

Valt toch wel mee ik ga naar Italië, 1300km met tussen stop in Duitsland met overnachting 500km twee keer laden Max 40 min daarna door naar Italië zelfde twee keer stoppen ook twee keer 22 min. Vind ik echt wel mee vallen.
Misschien ben ik dan verwend met de EV6 die start met 225kW (in de zomer). Voordat de oude koffie eruit is en de nieuwe erin haalde ik de volgende stop alweer. Max 15 minuten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Ajs.rutten schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:30:
[...]

Misschien ben ik dan verwend met de EV6 die start met 225kW (in de zomer). Voordat de oude koffie eruit is en de nieuwe erin haalde ik de volgende stop alweer. Max 15 minuten..
Ja maar heb je je er dan niet in verdiept voordat je de auto uitzocht?. Dan weet je dit toch van te voren neem ik aan. Ik denk maar zo heb lekker vakantie kom ik uitgerust op bestemming aan 🤣🤣🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
[...]

Let op in Italië, ben net een week terug van paar weken daar., Heb in de 7 jaar EV rijden zelden last gehad van laad stress, dat is deze vakantie veranderd.
Noord italie ging goed, Daarna meerdere keren snel laadpalen gehad die niet werkte en vrijwel alle Enel-x snelladers problemen met de laadkaart. Mijn lease pas die werkelijk overal werkte, werkte daar vrijwel nooit, de ANWB pas werkte niet, de shell pas niet en uiteindelijk de enkel-x app moeten installeren en credit card koppelen om te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
JoebarRC schreef op maandag 1 juli 2024 @ 06:48:
[...]

Let op in Italië, ben net een week terug van paar weken daar., Heb in de 7 jaar EV rijden zelden last gehad van laad stress, dat is deze vakantie veranderd.
Noord italie ging goed, Daarna meerdere keren snel laadpalen gehad die niet werkte en vrijwel alle Enel-x snelladers problemen met de laadkaart. Mijn lease pas die werkelijk overal werkte, werkte daar vrijwel nooit, de ANWB pas werkte niet, de shell pas niet en uiteindelijk de enkel-x app moeten installeren en credit card koppelen om te kunnen laden.
Hi oke we gaan het zien, veel pasjes en anders app met credit card bedankt voor de waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Goedemorgen,

Mijn ervaringen met het verbruik zijn wat mij betreft positief.
Alledaags met 25% kort en de rest snelweg (100/105) kom ik tegen de 400km uit.
Volgeladen en twee fietsen achterop kom ik 350km met dezelfde snelheid maar dan alleen snelweg.

Stand Eco en AC op comfort en 21c
Voor we een weekje op pad gingen heb ik de batt. volgeladen en na 215km 38% over, dus met volgepakte auto met 2 fietsen achterop!

PPS ik gebruik ABRP en die is ondertussen behoorlijk accuraat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aS2udPyE0as9wg1reIdP1_hsY0I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MzMsGBQLN43dR3OEWHsPq6vV.jpg?f=user_large

[ Voor 141% gewijzigd door SatScan op 01-07-2024 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
SatScan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:48:
Goedemorgen,

Mijn ervaringen met het verbruik zijn wat mij betreft positief.
Alledaags met 25% kort en de rest snelweg (100/105) kom ik tegen de 400km uit.
Volgeladen en twee fietsen achterop kom ik 350km met dezelfde snelheid maar dan alleen snelweg.

Stand Eco en AC op comfort en 21c
Voor we een weekje op pad gingen heb ik de batt. volgeladen en na 215km 38% over, dus met volgepakte auto met 2 fietsen achterop!

PS Foto plaatsen lukt niet!(?) Geeft aan bereik van 430km.
PPS ik gebruik ABRP en die is ondertussen behoorlijk accuraat!
Ook de navigatie want die vind ik echt minder, en wat bedoeld je met is ondertussen behoorlijk accuraat leert hij dan of past hij zicht aan. En heb je de betaalde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
EVBert schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:07:
Ben toch wel verbaast, mijn gemiddelde verbruik over 18.500km is 19.1kW/100km. Zojuist 180km gereden en 47% leeg. Dus op basis van dat resultaat, maximaal 380km, maar goed de laatste 10% gebruik ik nooit. Dus werkelijk bereik is zo'n 340km met dit warmere weer.

Ik rij vrij veel lange afstanden snelweg, vaker net boven de 100km/u dan precies 100... met het verkeer in de linkerbaan mee.

ECO stand, met regeneratie op hoog. Airco comfort en 22 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Fibrenl schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:24:
[...]

Ook de navigatie want die vind ik echt minder, en wat bedoeld je met is ondertussen behoorlijk accuraat leert hij dan of past hij zicht aan. En heb je de betaalde versie.
Ja de betaalde versie met een OBD module. Ik heb twee profielen aangemaakt.
- Normaal = twee personen
- Fietsen achterop = 2 personen, 2x 25kg fietsen en trekhaak (brink) en eventueel bagage.

Verbruik wordt gekalibreerd bij rijden en daardoor steeds meer accurater. Ik zit nu op zo'n 80% vertrouwens percentage (82/85/74)

Idd de navigatie is minder dan TomTom maar die heeft helaas deze mogelijkheden niet. Daarnaast start Flitsmeister ook automatisch op de achtergrond. Door de draadloze Apple Car Play hoef ik bij instappen niets meer te doen, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
SatScan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:41:
[...]

Ja de betaalde versie met een OBD module. Ik heb twee profielen aangemaakt.
- Normaal = twee personen
- Fietsen achterop = 2 personen, 2x 25kg fietsen en trekhaak (brink) en eventueel bagage.

Verbruik wordt gekalibreerd bij rijden en daardoor steeds meer accurater. Ik zit nu op zo'n 80% vertrouwens percentage (82/85/74)

Idd de navigatie is minder dan TomTom maar die heeft helaas deze mogelijkheden niet. Daarnaast start Flitsmeister ook automatisch op de achtergrond. Door de draadloze Apple Car Play hoef ik bij instappen niets meer te doen, werkt perfect!
Oké maar je gebruikt dus de navi van ABRP voor je trips . Houdt die rekening met live verkeer en alternatieve route mocht er wat gebeurd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Fibrenl schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:56:
[...]

Oké maar je gebruikt dus de navi van ABRP voor je trips . Houdt die rekening met live verkeer en alternatieve route mocht er wat gebeurd zijn?
Zeker, dat werkt zeer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
SatScan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:13:
[...]

Zeker, dat werkt zeer goed!
Oké nou ga nog even testen voordat we naar Italië gaan over twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
awhatever schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:14:
[...]

Ben toch wel verbaast, mijn gemiddelde verbruik over 18.500km is 19.1kW/100km. Zojuist 180km gereden en 47% leeg. Dus op basis van dat resultaat, maximaal 380km, maar goed de laatste 10% gebruik ik nooit. Dus werkelijk bereik is zo'n 340km met dit warmere weer.

Ik rij vrij veel lange afstanden snelweg, vaker net boven de 100km/u dan precies 100... met het verkeer in de linkerbaan mee.

ECO stand, met regeneratie op hoog. Airco comfort en 22 graden.
Ik zie zoveel verschillende waardes, hebben we allemaal andere auto’s en accu’s :)
Maar even dit: 19.1/100km bij een 60kWh accu is dus 314km. Dat is je gemiddelde maar ver van de 380km Dat komt heel goed overeen met mijn ervaringen en zeker niet de 400 die anderen vertellen. Op reddit zie je ook grote verschillen, sommige vertellen boven de 400 en sommige weer minder dan 300km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• etienne1
JoebarRC schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:25:
[...]

Ik zie zoveel verschillende waardes, hebben we allemaal andere auto’s en accu’s :)
Maar even dit: 19.1/100km bij een 60kWh accu is dus 314km. Dat is je gemiddelde maar ver van de 380km Dat komt heel goed overeen met mijn ervaringen en zeker niet de 400 die anderen vertellen. Op reddit zie je ook grote verschillen, sommige vertellen boven de 400 en sommige weer minder dan 300km
Altijd in de stad aan max 40 km per uur kom je misschien aan 400 km ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
Nee dat komt gewoon omdat je 95% snelweg rijdt.
Omdat een EV geen versnellingen heeft, verbruikt die op de snelweg t meeste.

Door mn werk kom ik weinig op snelwegen en rij ik ver boven WLTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Ferry34 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:38:
[...]

Nee dat komt gewoon omdat je 95% snelweg rijdt.
Omdat een EV geen versnellingen heeft, verbruikt die op de snelweg t meeste.

Door mn werk kom ik weinig op snelwegen en rij ik ver boven WLTP
Op snelwegen moet je in de slipstream van een vrachtwagen rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
Fibrenl schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:25:
[...]

Ja maar heb je je er dan niet in verdiept voordat je de auto uitzocht?. Dan weet je dit toch van te voren neem ik aan. Ik denk maar zo heb lekker vakantie kom ik uitgerust op bestemming aan 🤣🤣🤣🤣
Jawel wel erg in verdiept maar door een nieuwe werkgever van 1020 per maand norm naar 750 per maand leasenorm gegaan.. dit was het beste dat ik kon kiezen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fableonian
  • Laatst online: 20-12-2024
[...]

Vrij dapper om te zeggen 1300km met in totaal maar 4x laden.
Denk niet dat je echt ervaring hebt met lange afstanden en snelladen met de Atto3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v.rij
Hey,

Weet iemand of als wij een trekhaak laten monteren er ook nog iets geprogrammeerd moet worden?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14:46
Vandaag de Atto 3 geleverd gekregen. Heerlijke auto.

Vraagje, ik lees in de handleiding: Opladen met een gering vermogen draagt bij tot de beschikbare levensduur van de vermogensaccu.

Zo te zien is het echter niet mogelijk om in de auto het laadvermogen aan te passen. Klopt dat ??

In m'n Cupra Born kon ik kiezen tussen laden met vol of half vermogen.
Uiteraard kan je wel met de granny lader laden, iets wat ik zeker in de zomer met de opbrengst van m'n panelen wil gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
bob 2.0 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:02:
Vandaag de Atto 3 geleverd gekregen. Heerlijke auto.

Vraagje, ik lees in de handleiding: Opladen met een gering vermogen draagt bij tot de beschikbare levensduur van de vermogensaccu.

Zo te zien is het echter niet mogelijk om in de auto het laadvermogen aan te passen. Klopt dat ??

In m'n Cupra Born kon ik kiezen tussen laden met vol of half vermogen.
Uiteraard kan je wel met de granny lader laden, iets wat ik zeker in de zomer met de opbrengst van m'n panelen wil gaan doen
Men doelt dan meer op de snellader. Die zul je verwacht ik niet voor de deur hebben staan.

Je kan alleen instellen momenteel wanneer die mag laden en hoe vol die mag laden op “langzame” laadpalen. Dat zit in het Energy menu. Wellicht dat het ook voor snelladen komt maar dat verwacht ik niet, met 88 laden terwijl Tesla dezelfde accu’s mishandelt met 200/300 zie ik geen probleem in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Ajs.rutten schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:06:
[...]

Jawel wel erg in verdiept maar door een nieuwe werkgever van 1020 per maand norm naar 750 per maand leasenorm gegaan.. dit was het beste dat ik kon kiezen..
Ahh oke, nog korte vraag ik wil in ABRP alleen laden bij IONITY ik kan aangeven voorkeur bij vermijd en verkies maar als ik daar IONITY neer zet en dan met twee duimpjes pakt hij op route toch 1 niet IONITY. Als ik dit in bijvoorbeeld andere apps doe dan pakt hij ook echt alleen IONITY. Is er een optie om echt alleen IONITY te forceren bij plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Fableonian schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:15:
[...]

Denk niet dat je echt ervaring hebt met lange afstanden en snelladen met de Atto3.
1300 is type foutje is iets korter maar goed we gaan het zien hebben vakantie. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
v.rij schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:01:
Hey,

Weet iemand of als wij een trekhaak laten monteren er ook nog iets geprogrammeerd moet worden?

Thx
Ik heb januari een trekhaak laten monteren en daar is niets voor in de software gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fableonian
  • Laatst online: 20-12-2024
Fibrenl schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 18:35:
[...]

Ahh oke, nog korte vraag ik wil in ABRP alleen laden bij IONITY ik kan aangeven voorkeur bij vermijd en verkies maar als ik daar IONITY neer zet en dan met twee duimpjes pakt hij op route toch 1 niet IONITY. Als ik dit in bijvoorbeeld andere apps doe dan pakt hij ook echt alleen IONITY. Is er een optie om echt alleen IONITY te forceren bij plannen.
Volgens mij kun je het niet zo forceren dat die alleen IONITY ofzo pakt.

Wat ik handig vond aan instellingen tijdens mijn trips.
- Had Tesla laders op vermijden staan vanwege de problemen hiermee dus die werden geskipped.
- Had meerdere providers met 2 duimen erin gezet en me laadpassen ook toegevoegd.
- Bij instellingen heb je ook en optie minimaal aantal laadpunten deze had ik op 5 gezet.
Anders heb je kans dat hij je ook naar plekken stuurt waar bijvoorbeeld maar 1 paal is.
- De betaalde versie geeft ook de actuele status van de laadpalen bezet of niet bezet.
- Bij IONITY waren altijd wel genoeg plekken opzich, maar daar waren ook de meeste palen altijd defect.
- Bij instelligen heb je een maximum snelheid optie, deze had ik aangepast naar 120 km/h
Dit omdat de navigatie anders de route berekend dat je altijd maximaal rijdt 130 bijvoorbeeld. Daar waar mag. Hierdoor is je berekening minder nauwkeurig voor je vertrekt. Als je van plan bent niet harder dan 100 te rijden vul dan 100 in. Ik heb 120 gekozen destijds omdat als je 130 rijdt dan schakelt de lane assist uit.
Dus ik ging niet harder dan 120, maar dat is persoonlijke keuze.
- Voor de rest heb je nog wat instellingen met wel/geen dakkoffer en je laadgewicht etc. korte stops lange stops.

Navigatie van ABRP is niet de beste naar mijn mening maar doet zijn ding.

Uiteraard heb je wel een OBD nodig om te koppelen met de auto en zo live data te ontvangen.

Hoor graag hoe je de trip naar Italie gaat ervaren.
En in ABRP kun je ook later terugzien wat bijvoorbeeld je gemiddelde snelheid was van stop 1 naar stop 2 en hoeveel je hebt geladen etc. best nuttig en leuk om terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Fibrenl schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 18:35:
[...]

ik wil in ABRP alleen laden bij IONITY ik kan aangeven voorkeur bij vermijd en verkies maar als ik daar IONITY neer zet en dan met twee duimpjes pakt hij op route toch 1 niet IONITY.
Bij mij werkt het wel prima.
Ik heb Fastned en Shell ReCharge als voorkeur staan (2 duimpjes) en Tesla vermijden.
Als ik een route plan naar b.v. Slovenië (6 laadstops) dan pakt dan kiest hij mooi één van deze twee laders uit. Als ik nu ook Fastned uitschakel dan kiest hij alleen Shell ReCharge en één keer een Aral. Dit is omdat er op de route geen Shell ReCharge meer is en je even bij Aral moet laden om weer de volgende Shell te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Ik heb ABRP op het systeem van de BYD geïnstalleerd maar nog steeds geen audio mogelijk.
Is het iemand wel gelukt om audio te horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Fableonian schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:13:
[...]

Volgens mij kun je het niet zo forceren dat die alleen IONITY ofzo pakt.

Wat ik handig vond aan instellingen tijdens mijn trips.
- Had Tesla laders op vermijden staan vanwege de problemen hiermee dus die werden geskipped.
- Had meerdere providers met 2 duimen erin gezet en me laadpassen ook toegevoegd.
- Bij instellingen heb je ook en optie minimaal aantal laadpunten deze had ik op 5 gezet.
Anders heb je kans dat hij je ook naar plekken stuurt waar bijvoorbeeld maar 1 paal is.
- De betaalde versie geeft ook de actuele status van de laadpalen bezet of niet bezet.
- Bij IONITY waren altijd wel genoeg plekken opzich, maar daar waren ook de meeste palen altijd defect.
- Bij instelligen heb je een maximum snelheid optie, deze had ik aangepast naar 120 km/h
Dit omdat de navigatie anders de route berekend dat je altijd maximaal rijdt 130 bijvoorbeeld. Daar waar mag. Hierdoor is je berekening minder nauwkeurig voor je vertrekt. Als je van plan bent niet harder dan 100 te rijden vul dan 100 in. Ik heb 120 gekozen destijds omdat als je 130 rijdt dan schakelt de lane assist uit.
Dus ik ging niet harder dan 120, maar dat is persoonlijke keuze.
- Voor de rest heb je nog wat instellingen met wel/geen dakkoffer en je laadgewicht etc. korte stops lange stops.

Navigatie van ABRP is niet de beste naar mijn mening maar doet zijn ding.

Uiteraard heb je wel een OBD nodig om te koppelen met de auto en zo live data te ontvangen.

Hoor graag hoe je de trip naar Italie gaat ervaren.
En in ABRP kun je ook later terugzien wat bijvoorbeeld je gemiddelde snelheid was van stop 1 naar stop 2 en hoeveel je hebt geladen etc. best nuttig en leuk om terug te zien.
Bedankt voor je advies, neem
Ook de betaalde versie voor de trip, de dongel heb ik dus gaan het gewoon met ABRP doen.

Zal na me trip even vertellen hoe het is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:38:
Ik heb ABRP op het systeem van de BYD geïnstalleerd maar nog steeds geen audio mogelijk.
Is het iemand wel gelukt om audio te horen?
Nee dat met geluid ook nog steeds helaas niet gelukt, dus voor deze trip ga ik voor de betaalde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 10:36
Fableonian schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:15:
Ik heb geen ervaring met de Atto3, maar vier keer een laadstop onderweg plus laden tijdens de overnachting zou wel moeten kunnen toch? Mijn vorige EV haalde 200-220 km op de snelweg, had daardoor 3 laadstops nodig voor 650-700km, maar de Atto3 zou dat toch met een stop minder moeten doen als je vol kan laden tijdens het overnachten. Maar dat je dan genoeg hebt aan totaal 40 minuten laden overdag vind ik wel wat weinig. Da's nog geen 2 volle acculadingen, als je uitgaat van de optimale laadsnelheid, die je waarschijnlijk ook met 2 korte stops niet vasthoudt gedurende de hele laadsessie. Dat lijkt me erg krap worden als je niet achter een vrachtwagen gaat plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
DeGroteMuis schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:21:
[...]

Ik heb geen ervaring met de Atto3, maar vier keer een laadstop onderweg plus laden tijdens de overnachting zou wel moeten kunnen toch? Mijn vorige EV haalde 200-220 km op de snelweg, had daardoor 3 laadstops nodig voor 650-700km, maar de Atto3 zou dat toch met een stop minder moeten doen als je vol kan laden tijdens het overnachten. Maar dat je dan genoeg hebt aan totaal 40 minuten laden overdag vind ik wel wat weinig. Da's nog geen 2 volle acculadingen, als je uitgaat van de optimale laadsnelheid, die je waarschijnlijk ook met 2 korte stops niet vasthoudt gedurende de hele laadsessie. Dat lijkt me erg krap worden als je niet achter een vrachtwagen gaat plakken.
Nog even en dan zal ik het hier melden, eerste stuk is 531 km naar Duitsland dan 590 km naar bestemming Italië. Ik zeg dat dit makkelijk gaat lukken. Maar zal het hier melden als we aangekomen zijn op de heenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 10:36
Fibrenl schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:16:
[...]

Nog even en dan zal ik het hier melden, eerste stuk is 531 km naar Duitsland dan 590 km naar bestemming Italië. Ik zeg dat dit makkelijk gaat lukken. Maar zal het hier melden als we aangekomen zijn op de heenweg.
Dat scheelt alweer snel een halve acculading, 1121 ipv 1300km. Je gaat in ieder geval zeker geen 2 uur per dag aan de lader staan met nog geen 600km reisafstand per dag. Dus het wordt vast een fijne ontspannen reis zo lang de files meevallen (en zo niet, daalt je verbruik en dat scheelt weer laadtijd :+ ).En een mooie bestemming in het verschiet. Fijne vakantie alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Slecht nieuws voor wie van plan was om een elektrische auto made in China te kopen: die dreigt duurder te worden. De Europese Commissie zet namelijk door met de plannen om in de Europese Unie zware importtaksen te heffen op Chinese auto’s. Europa vindt namelijk dat elektrische wagens uit China oneerlijke concurrentievoordelen genieten omdat ze overgesubsidieerd worden door de Chinese staat.

De heffingen variëren van autobouwer tot autobouwer in functie van de staatssteun die de fabrikanten krijgen en ze liggen ietsje lager dan 3 weken geleden werd aangekondigd.

Voor BYD zal het tarief op 17,4 procent komen te liggen,
voor Geely (dat bij ons onder andere auto’s van het merk Polestar verkoopt) op 19,9 procent
en voor SAIC (eigenaar van o.a. MG) op 37,6 procent.
Voor andere Chinese merken geldt een tarief van 20,8 of 37,6 procent, afhankelijk van de manier waarop ze meewerkten met Europees onderzoek naar Chinese staatssteun.
De nieuwe tarieven komen bovenop het al geldende tarief van 10 procent voor alle elektrische auto’s uit China. Het is nu afwachten hoeveel duurder de Chinese auto’s uiteindelijk zullen worden voor de koper / leaser.
Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste