Bij mij is de OTA ook niet aangekomen. Als dat deze week ook niet gebeurt, dan ben ik ook geïnteresseerd in de firmware voor een USB update.
Kan maar 1x DM doen... krijg error vanuit tweakers... graag zelf onderling even delen
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Via dit filmpje zijn de instructies en update bestanden voor zowel downgrades als upgrades van het Android systeem te vinden.
Ja heb na het verwijderen van de bleutooth en carplay profiel op telefoon en auto, zowel de infotainment herstart als me telefoon.logix147 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:50:
[...]
Heb je ergens tussen deze stappen de auto en telefoon eens herstart?
Heeft iemand toevallig al eens met de DiLink+ geëxperimenteerd m.b.t. de sentry modus?
Ik heb de sentry modus aan de praat gekregen, maar hij neemt tot nu toe wel heel erg veel op zodra de auto geparkeerd staat..
Ik heb de sentry modus aan de praat gekregen, maar hij neemt tot nu toe wel heel erg veel op zodra de auto geparkeerd staat..
Ik gebruik het al een paar maanden en hij neemt idd veel op. Heb helaas nog geen tijd gehad om al die instellingen na te lopen.BaszzV schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:43:
Heeft iemand toevallig al eens met de DiLink+ geëxperimenteerd m.b.t. de sentry modus?
Heb je het toevallig ook aan de praat gekregen i.c.m. een SD kaart?td1977 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:27:
[...]
Ik gebruik het al een paar maanden en hij neemt idd veel op. Heb helaas nog geen tijd gehad om al die instellingen na te lopen.
Bij mij slaat hij de video's alsnog op de interne opslag op.
Ik werd op Facebook en Instagram getarget nadat ze wisten dat ik naar het blinderen van ruiten op zoek was. Het kwam van Solarplexius en deze toko maakt schermen van een soort verduisterd plexiglas. Leek me makkelijker dan folie en de prijs was ook nog eens interessanter. Ik haakte initieel af omdat BYD niet in het lijstje merken stond maar toen ze me vorige week weer naar hun site kregen stond het merk en alleen de ATTO 3 er wel bij.
Gisteren kwam het binnen en vanavond vond ik tijd om het te plaatsen. Dat ging vrij eenvoudig en met de bijgeleverde handschoentjes bleef het vlekvrij. Ik ben benieuwd hoe mij en de kids het morgen, bevalt maar op het eerste gezicht ben ik er content mee.
Er zaten bij het totaalpakket 5 delen (zijruiten, achteruit en ruitjes daartussenin). De ruitjes ertussenin waren me nooit opgevallen en zijn al geblindeerd. Toch is de manier hoe deze panelen blinderen anders. Heb ze voor nu nog niet gemonteerd maar wellicht dat ik dat nog wel doe.
Het grootste nadeel is dat je achterruiten niet meer open kunnen (dat kunnen ze wel; maar de kans dat je ze dan verliest is groot) maar de panelen zitten in de weg als je dit zou willen. Maar gezien er 2 kinderen achterin zitten en de ruiten toch gelockt zijn zie ik daar geen probleem in.
Met 10% korting betaalde ik net geen €140 voor dit pakket.
:strip_exif()/f/image/GGQTZOuDMgZCVreFvjnUcNKC.jpg?f=fotoalbum_large)
Morgen gaan we weer 100+km op pad en ik hoop dat de zon schijnt. Ik zal laten weten hoe ze bevallen.
:strip_exif()/f/image/6rGnOfb9v1nxvtQTn1gSX5c0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6J7YuC2FMyjDu7weMYod4DOS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KeWiYf51Codql4xIvVR4SWSz.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren kwam het binnen en vanavond vond ik tijd om het te plaatsen. Dat ging vrij eenvoudig en met de bijgeleverde handschoentjes bleef het vlekvrij. Ik ben benieuwd hoe mij en de kids het morgen, bevalt maar op het eerste gezicht ben ik er content mee.
Er zaten bij het totaalpakket 5 delen (zijruiten, achteruit en ruitjes daartussenin). De ruitjes ertussenin waren me nooit opgevallen en zijn al geblindeerd. Toch is de manier hoe deze panelen blinderen anders. Heb ze voor nu nog niet gemonteerd maar wellicht dat ik dat nog wel doe.
Het grootste nadeel is dat je achterruiten niet meer open kunnen (dat kunnen ze wel; maar de kans dat je ze dan verliest is groot) maar de panelen zitten in de weg als je dit zou willen. Maar gezien er 2 kinderen achterin zitten en de ruiten toch gelockt zijn zie ik daar geen probleem in.
Met 10% korting betaalde ik net geen €140 voor dit pakket.
:strip_exif()/f/image/GGQTZOuDMgZCVreFvjnUcNKC.jpg?f=fotoalbum_large)
Morgen gaan we weer 100+km op pad en ik hoop dat de zon schijnt. Ik zal laten weten hoe ze bevallen.
:strip_exif()/f/image/6rGnOfb9v1nxvtQTn1gSX5c0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6J7YuC2FMyjDu7weMYod4DOS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KeWiYf51Codql4xIvVR4SWSz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3AjzBUNztMYEDbeAvDnKQSK4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, opname wordt op de SD kaart opgeslagenBaszzV schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:13:
[...]
Heb je het toevallig ook aan de praat gekregen i.c.m. een SD kaart?
Bij mij slaat hij de video's alsnog op de interne opslag op.
Hoe installeer je dit en hoe werkt het?BaszzV schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:43:
Ik heb er een tijd terug eens naar gekeken, maar toen bleek alles nog niet vertaald te zijn en in het Chinees te zijn.
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Goedemiddag,
Ik kreeg vanmorgen de melding om te upgraden naar V1.6 ondanks dat ik de nieuwste firmware al dmv USB had geïnstalleerd. Na een 45m stond deze erop ik zie en merk geen verschillen, ook de versie nummers etc. zijn gelijk.
Ik kreeg vanmorgen de melding om te upgraden naar V1.6 ondanks dat ik de nieuwste firmware al dmv USB had geïnstalleerd. Na een 45m stond deze erop ik zie en merk geen verschillen, ook de versie nummers etc. zijn gelijk.
[ Voor 0% gewijzigd door SatScan op 05-06-2024 12:36 . Reden: typo ]
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
geduld...SatScan schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:34:
Goedemiddag,
@avdl72 die app is nog steeds Chinees en met translate van je telefoon is het te doen, ikzelf zou even wachten tot die in een Engels land komt. Dat zal een kwestie van tijd zijn.
@Johnvh ziet er mooi uit, ik heb mesh binnen uit China, kosten was net 40 euro. Ik heb dezelfde look alleen zijn ze magnetisch. Ik moet nog even de auto schoonmaken, maar zal na het weekend even fotos plaatsen hoe dat van mij eruit ziet.
Heb je ook een foto van als je er 'recht' voorstaat? Dus dat je in feite eigenlijk probeert binnen te kijken.
Ik ben benieuwd hoe zo'n ruitje reageert op hitte/kou..
[ Voor 9% gewijzigd door logix147 op 05-06-2024 13:12 ]
Hoe zitten die dan vast?logix147 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:11:
@Johnvh ziet er mooi uit, ik heb mesh binnen uit China, kosten was net 40 euro. Ik heb dezelfde look alleen zijn ze magnetisch. Ik moet nog even de auto schoonmaken, maar zal na het weekend even fotos plaatsen hoe dat van mij eruit ziet.
Heb je ook een foto van als je er 'recht' voorstaat? Dus dat je in feite eigenlijk probeert binnen te kijken.
Ik ben benieuwd hoe zo'n ruitje reageert op hitte/kou..
De buitenkant bij deze ziet er zo uit:
:strip_exif()/f/image/QN5TyS7N1ePmPaxAY0df38xg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Go6V0X52GJgRE72imCocGCd3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eTFVoagAR3PrEZjwDgG0SeLg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0KY4iVFvT2duBjKSxX451s7o.jpg?f=fotoalbum_large)
Het valt mij op dat die panelen wel erg spiegelend zijn.
In de instructievideo’s op YouTube zag ik het ook al maar dan van binnen. En bij de foto van je achterruit is ook te zien dat verwarmingsdraden spiegelen.
Verder qua looks wel mooi getint.
In de instructievideo’s op YouTube zag ik het ook al maar dan van binnen. En bij de foto van je achterruit is ook te zien dat verwarmingsdraden spiegelen.
Verder qua looks wel mooi getint.
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Deze opties al ontdekt na de update ?
- Veeg met drie vingers omhoog/omlaag (temperatuurregeling airco);
- Veeg met drie vingers links/rechts (ventilatieregeling airco).
Ideaal wat mij betreft, werkt ook als je CarPlay gebruikt. Dus niet meer prutsen met menu’s.
Ideaal wat mij betreft, werkt ook als je CarPlay gebruikt. Dus niet meer prutsen met menu’s.
Alleen jammer (vind ik dan) dat ze twee verschillende soorten user interactions hiervoor gebruiken. Bij de links/rechts swipe blijven de cijfers op 1 plek en beweeg je een aanwijzer, wat ik heel intuïtief vindt. Links zachter, rechts harder blazen. Bij op/neer swipen beweeg je de cijfers in een lint omhoog of naar beneden. Hierdoor is naar beneden swipen warmer (want het hele "lint" beweegt naar beneden, dus komen de hogere temperaturen in beeld) en omhoog kouder. Voor mij volledig onintuïtief, ik verwacht naar beneden kouder.awhatever schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:13:
Met als gevolg dat ik telkens naar het scherm moet kijken in plaats van "blind" bedienen. Ik denk dat ik toch maar bij spraakcommando's blijf ("hi byd, set the temperature to 23", "hi byd, increase the fan speed").
[ Voor 5% gewijzigd door dixet op 06-06-2024 12:03 ]
Dat een vreemde keuze inderdaad, en was mij ook opgevallen. Twee programmeurs met eigenlijk de zelfde taakdixet schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:02:
[...]
Alleen jammer (vind ik dan) dat ze twee verschillende soorten user interactions hiervoor gebruiken.

wat er bij ons ook veranderd is: het waarschuwingsgeluid, indien je het stuur te lang loslaat,awhatever schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:13:
tijdens het rijden.
Na 3 maanden Atto3 wil ik dit even kwijt! Herkenbaar? of heb ik te veel noten op mijn zang? 
Positief:
- Eigenzinnig interieur... fris!
- Machtige 360 camera's
- Relatief zuinig met stroom - 2kwh Minder dan de model Y met idem rijstijl!
Negatief:
- kofferklep hoogte gemaakt voor kleine Chinezen! Met mijn 1.80m knal ik er op de hoogste stand altijd tegen aan
- Traag "snelladen" max 80kwh ?! de byd seal kan dit sneller met idem batterij?!
- Spraak assist enkel in engels!
- Zonnedak gaat altijd dicht als je hem afsluit (elke maal weer manueel openen)
- Range van de fysieke sleutel is kak... je moet er bijna naast staan! Bij mijn tesla kon ik em ontgrendelen voor ik em in de verte zag
- FWD is meh op vochtig wegdek -> geen tractie!
- De speakers van mijn smartphone zijn nog beter - dof budget geluid zonder bass
- Plaat van de carroserie lijkt mij heel erg dun! effectief een zacht tikje met de winkelkar en al een flink deuk.
- BYD heeft een heel andere perceptie van dag en nacht... auto lichten gaan zeer laat aan
- Cruise control gedraagt zich heel vreemd over vluchtheuvels (schokt verschikkelijk)
- Op de autostrade in de fut er uit boven de 100km per uur - mijn oude diesel had nog betere hernemingen!
- In China kost ie 20.000 EUR, hier 40k
- Apple carplay enkel met USB A - usb c enkel laden
- App toegang na 3 maanden nog niet in orde! 12x gebeld met BYD belgie/europe garage etc... ze weten niet wie dit moet regelen ?!
- VTL kabel ziet er niet standaard bij (100 EUR +- extra)
- Vloermatjes zaten er niet standaard bij!
- Geen regensensor
- Interval wisser poep - te snel/te traag
- Lane assist onbruikbaar!
- Zeer veel fantoom correcties van het stuur (Ronduit gevaarlijk - vreemd dat dit hier gehomologeerd werd)
- OTA duurt zeer lang en weinig updates
- Onmogelijk om de temp van airco te regelen in carplay mode.. moet eerst terug naar home menu!
- Irritant voetgangerswaarschuwings geluid onder de 30km u - lijkt wel een kermisattractie
- irritant waarschuwingsgeluid
- verkeersbord herkenning werkt niet - altijd maar flikkeren - wordt je knetter van
- Geen one pedal drive
- Deurpaneel links rammelt iets…
- Achteruitkijk spiegel ziet dubbel (2x lichten voor 1 wagen)
- Nog even je kan hem via shein bestellen? wat een kotsbak is dit zeg…
- etc.. etc... geen tijd en goesting meer… om verder te typen, maar dit is al een begin!
Positief:
- Machtige 360 camera's
Negatief:
- kofferklep hoogte gemaakt voor kleine Chinezen! Met mijn 1.80m knal ik er op de hoogste stand altijd tegen aan
- Traag "snelladen" max 80kwh ?! de byd seal kan dit sneller met idem batterij?!
- Range van de fysieke sleutel is kak... je moet er bijna naast staan! Bij mijn tesla kon ik em ontgrendelen voor ik em in de verte zag
- De speakers van mijn smartphone zijn nog beter - dof budget geluid zonder bass
- Plaat van de carroserie lijkt mij heel erg dun! effectief een zacht tikje met de winkelkar en al een flink deuk.
- BYD heeft een heel andere perceptie van dag en nacht... auto lichten gaan zeer laat aan
- Cruise control gedraagt zich heel vreemd over vluchtheuvels (schokt verschikkelijk)
- Op de autostrade in de fut er uit boven de 100km per uur - mijn oude diesel had nog betere hernemingen!
- App toegang na 3 maanden nog niet in orde! 12x gebeld met BYD belgie/europe garage etc... ze weten niet wie dit moet regelen ?!
- Geen regensensor
- Zeer veel fantoom correcties van het stuur (Ronduit gevaarlijk - vreemd dat dit hier gehomologeerd werd)
- Onmogelijk om de temp van airco te regelen in carplay mode.. moet eerst terug naar home menu!
- Irritant voetgangerswaarschuwings geluid onder de 30km u - lijkt wel een kermisattractie
- verkeersbord herkenning werkt niet - altijd maar flikkeren - wordt je knetter van
- Geen one pedal drive
- etc.. etc... geen tijd en goesting meer… om verder te typen, maar dit is al een begin!
[ Voor 3% gewijzigd door ideaxi op 07-06-2024 14:46 ]
Het rammelende geluid in de linkerdeur heb ik ook. Een soort van trilling die vooral te horen is wanneer het buiten warm is. Heeft iemand hier toevallig al een oplossing voor? Had dit aangekaart bij BYD Antwerpen en 'hebben ernaar gekeken' maar is er nog steeds...
Ik echt niet goed van deze commentaar. ik heb de wagen nu 5 maanden en weinig slechte ervaringen.
Het enige is dat ik de temperatuur geregeld moet aanpassen tussen de 22 en 25 graden.
Het enige is dat ik de temperatuur geregeld moet aanpassen tussen de 22 en 25 graden.
Voor een deel zijn er best wel antwoorden te vinden op bepaalde zaken, als je iets meer onderzoek had gedaan.ideaxi schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:52:
Na 3 maanden Atto3 wil ik dit even kwijt! Herkenbaar? of heb ik te veel noten op mijn zang?
Positief:
- Machtige 360 camera's
Negatief:
- Geen regensensor
- Geen one pedal drive
Dit is in de instellingen uit te zetten, door de optie "Vensters automatisch sluiten na vergrendeling" uit te zetten.
Let wel op, ramen sluiten dan ook niet meer automatisch.
Met de laatste update is Apple Carplay draadloos te gebruiken.
De dealer die de auto heeft geleverd hoort dit te regelen met BYD.
Bij de Comfort versie zit de kabel er niet bij, bij de Design versie zou dit wel het geval zijn.
Met de laatste update kan je dit op het scherm regelen, door van links naar rechts en van boven en onder (of andersom) over het scherm te vegen.
Verkeersbord herkenning is een stuk beter sinds de laatste update, op het moment dat je te hard rijd knippert het verkeersbord.
Tsja, wat onderzoek voor je een auto koopt kan ook helpen in de verwachtingen. Die achterklep had je bij de proefrit al kunnen constateren!ideaxi schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:52:
Positief:
- Machtige 360 camera's
Negatief:
- Geen regensensor
- Geen one pedal drive
Nee hoor, ook in het Chinees!
Geen last van, ik heb prima geluid. Zowel met Spotify als DAB+
Die vind ik juist andersom. Ik hoef maar onder een viaduct door te rijden en de lichten gaan aan en scherm dimt. Heel irritant (maar dat kan je gelukkig uitzetten)
Vreemd. Is dat in België dan anders dan in NL? Er zaten nette vloermatjes in en ik kreeg er rubber vloermatten bij.
Die interval kan je instellen, nog geen last gehad dat hij niet op een snelheid is te zetten die overeenkomt met de waterval
Je mag ook helemaal niet over vluchtheuvels rijden!

Zal niet op alle punten reageren maar veel wat je noemt is in de instellingen gewoon aan te passen (gedrag lane assist, waarschuwingsgeluiden)
@ideaxi Als je dit stiekem vergelijkt met een model Y heb je toch voor 40.000 euro teveel noten op je zang.
Veel van je punten kun je op het forum opzoeken en ‘oplossen’ - aangezien andere dat al gedaan hebben, deels verklapt - zoeken is ook nog een ding op het forum.
Klinkt bij mij als dat je dealer zichzelf er goedkoop vanaf wilt brengen, dat je beetje aan je eigen gepruts overgelaten wordt ofzoiets, dat zou ik niet accepteren in elk geval.
Dan had je beter een Seal kunnen kopen als je een Model Y in gedachten had, of beter de Seal U - al is die nog niet leverbaar in NL vziw
Veel van je punten kun je op het forum opzoeken en ‘oplossen’ - aangezien andere dat al gedaan hebben, deels verklapt - zoeken is ook nog een ding op het forum.
Klinkt bij mij als dat je dealer zichzelf er goedkoop vanaf wilt brengen, dat je beetje aan je eigen gepruts overgelaten wordt ofzoiets, dat zou ik niet accepteren in elk geval.
Dan had je beter een Seal kunnen kopen als je een Model Y in gedachten had, of beter de Seal U - al is die nog niet leverbaar in NL vziw
Een uitgebreide handleiding over wat er allemaal mogelijk is via het groot scherm zou handig zijn.
Niet iedereen is een halve of hele nerd ;-)
Y is net 5k duurder. Snap die vergelijking prima eerlijk gezegd.logix147 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:19:
@ideaxi Als je dit stiekem vergelijkt met een model Y heb je toch voor 40.000 euro teveel noten op je zang.
Als je zo ontevreden bent zou ik hem gewoon verkopen als ik jou was.ideaxi schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:52:
Positief:
- Machtige 360 camera's
Negatief:
- kofferklep hoogte……
En bij het kopen van een andere auto goed bekijken wat er mogelijk is en proefrit maken. Want zoals anderen al zeiden is het meeste gewoon een instelling en onwetendheid

De Seal U is al een maand leverbaar.logix147 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:19:
of beter de Seal U - al is die nog niet leverbaar in NL vziw
Ik ben vorige week naar de onthulling geweest bij de dealer en kon hem meteen bestellen. Alleen moest net wat te veel bijbetalen tov mijn 10 maanden oude Atto 3
Dat is in 2024 het geval, vorig jaar kostte die gewoon nog 49k en de BYD Atto 3 toen 40kSTIMPPYYY schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:46:
[...]
Y is net 5k duurder. Snap die vergelijking prima eerlijk gezegd.
Mijn versie was toen nog 44 en kreeg nog een prijsverlaging tijdens mijn bestelproces dus ik had 9k verschil op een Y - dat was voor mij simpel.
Het is een prima auto, Elon heeft BYD nog uitgelachen, maar die wordt nu wel gedwongen door het uitgelachen merk uit China om de prijs van zijn Tesla te verlagen en zijn design keuzes met de cybertruck te heroverwegen.
De Chinese automarkt daagt de Westerse automarkt uit en dat is imho goed, want in leasekeuze topic zie ik veel duurdere EU merken vs de Aziatische merken. De autobezitter stemt met zijn geld dus ben die markt wordt weer scherper.
In de BYD STORE in de auto kun je de manual downloaden zag ik laatst.etienne1 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:43:
Een uitgebreide handleiding over wat er allemaal mogelijk is via het groot scherm zou handig zijn.
Afprinten ?Ajs.rutten schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:14:
[...]
In de BYD STORE in de auto kun je de manual downloaden zag ik laatst.
In die handleiding staat maar weinig over de opties via het grote scherm. De slechte google-translate vertalingen op het scherm helpen ook niet te begrijpen wat er precies bedoeld wordt ("hete tip", "bezichtiging"). Veel van de opties is toch uitproberen en kijken wat er gebeurd.
Nee downloaden en dan kun je die in de auto bekijken op het grote scherm.
😅😅 soms erg grappige vertalingendixet schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:39:
In die handleiding staat maar weinig over de opties via het grote scherm. De slechte google-translate vertalingen op het scherm helpen ook niet te begrijpen wat er precies bedoeld wordt ("hete tip", "bezichtiging"). Veel van de opties is toch uitproberen en kijken wat er gebeurd.
Tesla v3 en v4 oplaad problemen voor de BYD Seal lijken gefixed te zijn: YouTube: FIXED! Pre March 2024 BYD Seal and Tesla Supercharger V3 V4 Issues
Hopelijk een snelle fix ook voor de Atto3…
Hopelijk een snelle fix ook voor de Atto3…
Ik kan me in een aantal dingen wel vinden. Hieronder ook wat tegen geluiden.
Met 1,94 is dit helemaal kut. Die had echt verder gemogen inderdaad.ideaxi schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:52:
Heb je qua instellingen iets gewijzigd? Tijdens m’n proefrit was ik ook bang voor de audio, zeer dof en vlak. In de auto die ik gekregen heb is dit echter dik in orde. Instelling? Of geluk? Ik durf het niet te zeggen.ideaxi schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:52:
Klopt! Zodra je een kleine heuvel hebt en hij de auto voor je kwijt is geeft ie een spurt gas waar je bang van wordt.ideaxi schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:52:
Dit is in te stellen sinds een update ergens vanaf december. In de auto waarmee ik een proefrit maakte stond dit geluid nog aan. Toen ik een week later terug kwam was dit opgelost. Het andere geluid is een stuk fijner.ideaxi schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:52:
Ajs.rutten schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:47:
[...]
Nee downloaden en dan kun je die in de auto bekijken op het grote scherm.
Heren, in de BYD store kan je de manual app downloaden in het Nederlands, daarnaast kan je deze PDF ook gewoon op je smartphone zetten. Of je moet hem even door een PDF programma trekken zodat je ook erin kan zoeken, want ik merkte al dat dit bij de vanuit BYD geleverde versie niet mogelijk was.etienne1 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:35:
[...]
Ja deze heb ik laten afprinten door een firma.
Ik weet niet of daar alles in staat tot in de details.
[Afbeelding]
Betreft de hoogte van de klep - positief iets betreft parkeergarages:
"Normen
In NEN 2443 wordt de minimale vrije hoogte van parkeergarages voorgeschreven. Op plaatsen die alleen bestemd zijn voor rijdend autoverkeer mag incidenteel (onder balken of leidingen) een vrije hoogte van ten minste 2,10 m worden toegepast. De ruimten die voornamelijk door voetgangers worden betreden, moeten een vrije hoogte hebben van ten minste 2,30 m. Onder balken is een vrije hoogte van ten minste 2,20 m vereist. Een hoogte van ten minste 2,10 m is ook hier incidenteel geoorloofd ter plaatse van leidingen en andere voorwerpen die onder de constructie zijn aangebracht.
"
Dat scheelt weer een sensor, want ik heb dit bij merken wel eens fout zien gaan dat de klep tegen een luchtunit aan beukte oid... Dat zijn geen leuke krassen ;-)
Zal je met de Atto3 dan weer geen last van hebben.
[ Voor 31% gewijzigd door logix147 op 08-06-2024 23:12 ]
Twee vraagjes ivm laatste update
Sinds de laatste update merk ik dat het geluidsvolume niet meer zachter wordt gezet bij achteruit rijden. Meer nog het manueel zachter zetten lukt zelfs niet meer enkel volledig muten. Heeft iemand dit nog of weet iemand een oplossing want bij instellingen vind ik niets terug.
Bij navigatie krijg ik nu de volgende melding
Sinds de laatste update merk ik dat het geluidsvolume niet meer zachter wordt gezet bij achteruit rijden. Meer nog het manueel zachter zetten lukt zelfs niet meer enkel volledig muten. Heeft iemand dit nog of weet iemand een oplossing want bij instellingen vind ik niets terug.
Bij navigatie krijg ik nu de volgende melding
:strip_exif()/f/image/3uXR8yCuuMIGjfXj0besJIZ4.jpg?f=fotoalbum_large)
Sinds 1 dag blijft dodehoek lampje in re buitenspiegel branden. Computer gerest, in auto dodehoek knopje uitgezet. Dit alles geen efect. Iemand oplossing
Rechtercamera wel goed?Videaux schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:49:
Sinds 1 dag blijft dodehoek lampje in re buitenspiegel branden. Computer gerest, in auto dodehoek knopje uitgezet. Dit alles geen efect. Iemand oplossing
BYD Atto 3 Skiwhite
Rechtercamera geen probleem. Als ik de auto afsluit en wegloop gaat hij na wat wachten uit. Maar als ik met de sleutel bij de auto komt gaat hij weer aan en blijft aan
Tablet kan je eens herstarten met de volume knop rechts na de shifter even lang indrukken - andere optie is dat de sensor vies is. If not > terug naar de dealer en laten fixen.Videaux schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:46:
Rechtercamera geen probleem. Als ik de auto afsluit en wegloop gaat hij na wat wachten uit. Maar als ik met de sleutel bij de auto komt gaat hij weer aan en blijft aan
Storing met dodehoekdetectie opgelost.
Nadat linker buitenspiegel auto detecteerde ging hij uit en werkt nu weer normaal
Nadat linker buitenspiegel auto detecteerde ging hij uit en werkt nu weer normaal
Oef 👍Videaux schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:43:
Storing met dodehoekdetectie opgelost.
Nou, in ieder geval lijkt het er op dat je de auto blind gekocht of geleaset hebt, zonder ooit naar de brochure te kijken of de auto zelf te rijden? En dat je ook in 3 maanden irritatie je niet genoeg eraan geërgerd hebt om even bij de dealer langs te gaan, ondanks je laatste punt over kotsbak, Shein? De dealer had best wat van je ergernissen weg kunnen nemen door wat dingen uit te leggen.ideaxi schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:52:
Best een aardig deel is zo te zien instellingen en de laadsnelheid staat gewoon in de brochure, net als geen regensensor en geen V2L adapter bij de Design. Dingen als een lage kofferklep als die open is, de piepjes en de ADAS, FWD tractie, geen OPD, slechte audio, trage hernemingen enzovoorts merk je direct bij een proefrit. Als je ook maar even experimenteert of de handleiding leest had je ook gemerkt dat van onder naar boven swipen op het middenscherm genoeg is om (tijdelijk) de knoppen voor climate control in beeld te krijgen als je in Carplay zit, daarvoor hoef je niet naar het hoofdmenu. En de prijs in China is een argument dat ook opgaat voor bijvoorbeeld de VW ID.3 en de Tesla Model 3, die kosten daar ook ongeveer de helft van hier.
Als ik maanden zonder app toegang zou zitten, de auto vanaf nieuw al een rammel had en ik me zo zou ergeren aan veel dingen had ik de dealer al lang opgezocht. Mijn advies: zoek de dealer eens op en laat wat dingen uitleggen, of als je er nu al zo van baalt en je hebt de mogelijkheid, gooi de Atto3 eruit voor een auto die beter bij je past. Het is zonde om je nog jaren te ergeren aan een auto die niet bij je past en/of niet voldoet aan je eisen en verwachtingen.
Geen matten is wel een rare, die horen volgens mij ook in België standaard te zijn?
Deze opmerking snap ik niet. Bedoel je een verkeersdrempel, een gewone heuvel, of als je om een vluchtheuvel rijdt?- Cruise control gedraagt zich heel vreemd over vluchtheuvels (schokt verschikkelijk)
Even een PS....
Als je je erg aan het verkeersborden geknipper... plak er een ronde zwarte stikker over... 10c oplossing!
Als je je erg aan het verkeersborden geknipper... plak er een ronde zwarte stikker over... 10c oplossing!
[ Voor 6% gewijzigd door SatScan op 10-06-2024 14:13 ]
Je kan die ook gewoon uitzetten, dan heb je geen verkeersborden herkenning - maar technisch gezien zou op het stuk net boven je dash tot aan je dakrand meer aandacht moeten vragen
@evjo bij een Carwash moet je vaak N (Neutraal) staan.
In het topic staan er video’s hoe je dat moet doen. Je moet de pook even een seconde of 2 vasthouden in de juiste richting. De N zal ook oplichten.
Anders sta je op de rem en dat vind men vaak in de wasstraat niet leuk.
In het topic staan er video’s hoe je dat moet doen. Je moet de pook even een seconde of 2 vasthouden in de juiste richting. De N zal ook oplichten.
Voordat je de wasstraat in rijdt ook even de automatische handrem eraf halen helpt bij mij vaak..logix147 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:32:
@evjo bij een Carwash moet je vaak N (Neutraal) staan.
ideaxi schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:52:
[quote]Johnvh schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:09:
Klopt! Zodra je een kleine heuvel hebt en hij de auto voor je kwijt is geeft ie een spurt gas waar je bang van wordt.
@ideaxi bedoelt ongetwijfeld verkeersdrempels en daar doet dit verschijnsel zich voor waarbij het niet uitmaakt of er een wagen voor je rijdt of niet.
Mijn ervaring is dat de auto, in CC, de ingestelde snelheid vast wil houden wanneer de weg oploopt. Omdat de verkeersdrempel abrupt stijgt is de reactie (=acceleratie) van de auto heftig, verzwakt direct boven op de drempel om aan het eind van de drempel omlaag weer abrupt te remmen om vervolgens de ingestelde snelheid gewoon voort te zetten, tot de volgende drempel....het gaat inderdaad erg schokkerig.
In de handleiding word dit niet specifiek genoemd, wel worden er een aantal situaties beschreven waarin afgeraden word om CC en zeker ICC te gebruiken.
Klopt! Zodra je een kleine heuvel hebt en hij de auto voor je kwijt is geeft ie een spurt gas waar je bang van wordt.
@ideaxi bedoelt ongetwijfeld verkeersdrempels en daar doet dit verschijnsel zich voor waarbij het niet uitmaakt of er een wagen voor je rijdt of niet.
Mijn ervaring is dat de auto, in CC, de ingestelde snelheid vast wil houden wanneer de weg oploopt. Omdat de verkeersdrempel abrupt stijgt is de reactie (=acceleratie) van de auto heftig, verzwakt direct boven op de drempel om aan het eind van de drempel omlaag weer abrupt te remmen om vervolgens de ingestelde snelheid gewoon voort te zetten, tot de volgende drempel....het gaat inderdaad erg schokkerig.
In de handleiding word dit niet specifiek genoemd, wel worden er een aantal situaties beschreven waarin afgeraden word om CC en zeker ICC te gebruiken.
@timetraveler klopt ik merk dat Nissans CoPilot slimmer lijkt want in scherpe bochten liet mijn Leaf het “pedal” los om na de bocht weer de gewenste snelheid op te pakken.
Dat doet een Atto3 pre 1.6 in elk geval niet :-)
Mijn Atto 3 haalt ook zelf de snelheid eruit bij een scherpe bocht, zonder een voertuig die voor mij rijdt. Zowel in v1.6 als v1.5.logix147 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:16:
@timetraveler klopt ik merk dat Nissans CoPilot slimmer lijkt want in scherpe bochten liet mijn Leaf het “pedal” los om na de bocht weer de gewenste snelheid op te pakken.
Wat ik wel merk dat hij de snel reageert bij een hobbelige weg. Neem de A16 onder Rotterdam. Daar zitten een paar flinke bulten in de weg waarbij hij de snelheid probeert vast te houden. Dat resulteert in versnellen en afremmen snel na elkaar en wordt als onprettig ervaren.
De grootste ergernis die ik nog heb met ICC is dat hij niet in het midden van de rijstrook rijdt. Vooral op een provinciale weg zit ie te veel op de middenstreep.
Ik reed eens op een smalle weg in Salland met bomen vlak naast de weg in de berm. ICC ingeschakeld om mij van de bomen weg te houden. Toen kwam er een tegenligger aan….Het ging goed maar met alarm en stuurtrillingen…. Sindsdien gebruik ik in vergelijkbare omstandigheden geen CC en zeker geen ICC meer.
Gelukkig kan je de LKS makkelijk met één druk op de knop uitzetten. Er zijn best veel situaties waar je kan voorzien dat die moeilijk gaat doen. Zo rij ik regelmatig op de A10. Bij knooppunt Watergraafsmeer komt daar in het midden een rijstrook erbij. Als je die vanaf een linkerbaan op wilt gaan, gaan ook alle alarmbellen af omdat hij denkt dat er iemand pal naast je zit. Zoals bij het roze autootje op deze foto. Die gaat de nieuwe baan op, maar rechts van hem zit een andere auto. Als je niet oplet stuurt de ICC je met een ruk weer naar de andere baantimetraveler schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:03:
Ik reed eens op een smalle weg in Salland met bomen vlak naast de weg in de berm. ICC ingeschakeld om mij van de bomen weg te houden. Toen kwam er een tegenligger aan….Het ging goed maar met alarm en stuurtrillingen…. Sindsdien gebruik ik in vergelijkbare omstandigheden geen CC en zeker geen ICC meer.
/f/image/p8m8kOJemwb8SAF8nl2FWsl9.png?f=fotoalbum_large)
Dit is niet specifiek voor de Atto 3 in mijn ervaring. Alle LKS en BSD systemen werken prima op een brede, rechte weg maar niet op smalle wegen of rare knooppunten.
Bij mij is het sinds 1.6 een stuk beter geworden bij drempels en heuvels. Kuilen in het wegdek zijn nog een probleem. Dit heeft mede te maken met de vering die op de voorzijde soms iets te soepel is. Ik ben nu aan het uit proberen of ik met bandenspanning dit kan verbeteren. Bij de aflevering stond de bandenspanning op 2.9 wat mi veel te hoog is. Ik heb er nu 2.5 inzitten en probeer ook nog 2.3 (incl doorslippen op nat wegdek)timetraveler schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:34:
ideaxi schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:52:
Ondertussen is de Brink trekhaak geplaatst en werkt de verlichting naar behoren. Ze hebben de auto wel opnieuw moeten uitlezen om de SW voor de interface te updaten.
[ Voor 8% gewijzigd door SatScan op 12-06-2024 10:46 ]
Europa gaat invoerheffing van 17,4% heffen op invoer van BYD 😳
:strip_exif()/f/image/4veIvB2kiv5EekE3EvmxtlNY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 74% gewijzigd door etienne1 op 12-06-2024 13:17 ]
Slaat nergens op.etienne1 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:03:
[Afbeelding]
Dat noemt men vrije marktwerking.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Ja erg vreemde beslissing. Ik snap de achterliggende gedachten om Europesche merken ook een kans te geven op de EV markt. Maar uiteindelijk is de consument weer de dupe van een degelijke maatregel, en worden auto's niet goedkoper.etienne1 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:03:
[Afbeelding]
Deze EU belasting gaat averechts werken in het elektrificeren van auto's.
Maand geleden contract getekend voor levering Atto in oktober, ivm aflopende lease.etienne1 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:03:
[Afbeelding]
Toch maar even gebeld met Meppel, maar onze auto staat gelukkig al in Nederland.
Dat wil niets zeggen - volgens mij is het btw moment wanneer je het kenteken krijgt en die staat nog niet op kenteken in Rotterdam.bob 2.0 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:24:
[...]
Maand geleden contract getekend voor levering Atto in oktober, ivm aflopende lease.
Toch maar even gebeld met Meppel, maar onze auto staat gelukkig al in Nederland.
Wel een hele extreem lage dunk heeft de Europese automarkt van zichzelf als ze niet kunnen concurreren met China. Ik hoop dat China (BYD) die 18% kan opvangen en zo flink wat prijsoorlog opstart hier want dat is echt nodig met die idiote prijzen voor EU/VS auto’s.
@avdl72
Ja maar EU auto’s hoeven technisch gezien geen shipping te betalen naar de EU. Ik gok dat BYD gewoon een fabriek in de EU eruit rampt in bijvoorbeeld lage loon EU landen zoals de 3 bijna Rusland zone en zo onder de EU tax uit komt. Geldt alleen op import en in China hebben ze geld genoeg voor meer fabrieken. Tesla is niet voor niets in Duitsland gaan zitten.
[ Voor 45% gewijzigd door logix147 op 12-06-2024 17:50 ]
Duitsland is niet bepaald een laag loon land.logix147 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:45:
[...]
@avdl72
Ja maar EU auto’s hoeven technisch gezien geen shipping te betalen naar de EU. Ik gok dat BYD gewoon een fabriek in de EU eruit rampt in bijvoorbeeld lage loon EU landen zoals de 3 bijna Rusland zone en zo onder de EU tax uit komt. Geldt alleen op import en in China hebben ze geld genoeg voor meer fabrieken. Tesla is niet voor niets in Duitsland gaan zitten.
Dat hoef je niet te gokken want ze hebben al een overeenkomst met Hongarije.logix147 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:45:
[...] Ik gok dat BYD gewoon een fabriek in de EU eruit rampt in bijvoorbeeld lage loon EU landen
https://www.byd.com/eu/ne...Production_in_Europe.html
Volgens mij heeft Byd dit al opgelost, er wordt namelijk een nieuwe grote fabriek gebouwd in Hongarije dus dan worden de auto’s in Europa gemaakt en is er geen importheffing. 🤣🤣🤣🤣🤣etienne1 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:03:
[Afbeelding]
Je was me net voor 🤣🤣🤣🤣avdl72 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:29:
[...]
Dat hoef je niet te gokken want ze hebben al een overeenkomst met Hongarije.
https://www.byd.com/eu/ne...Production_in_Europe.html
Wel voor de productie van je onderdelen en scheelt je importheffingen. Die zullen vast dat al wel doorberekend hebben.etienne1 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:00:
[...]
Duitsland is niet bepaald een laag loon land.
Laag loon landen zijn Hongarije, Estland, Letland en Polen bijvoorbeeld daar zie je dan ook vaak fabrieken van dit soort bedrijven opkomen om onder de importheffingen uit te komen.
Dit is weer een half doordachte maatregel… beetje zoals spel van Oranje, altijd de “beste” op 1 na… ditto met politieke bedenkingen, er zit altijd wel ergens een gat en bij de bron oplossen doen we niet.
In dit geval de autobranche zelf kan het handig oplossen door niet zulke hoge bedragen te vragen op de auto’s want men maakt mij niet wijs dat daar niet enorme winstmarges op zitten. Is vervelend dat de winst lager wordt maarja uiteindelijk kom ik op voor m’n eigen banksaldo, net zoals die beleidsmakers dat doen.
Dus mooi dat ze in Europa een fabriek hebben. Ik heb niet zo’n vrees voor Chinese concurrentie op auto gebied. Op IOT ook niet mits de firewall goed afgesteld is.
Lees nu dat Byd ook een
Tweede fabriek gaat bouwen in Turkije eerst de fabriek in Hongarije eind 2025 en dan ook Turkije.
https://www.electrive.com...em_ZmFrZWR1bW15MTZieXRlcw
Tweede fabriek gaat bouwen in Turkije eerst de fabriek in Hongarije eind 2025 en dan ook Turkije.
https://www.electrive.com...em_ZmFrZWR1bW15MTZieXRlcw
Iemand al een goed artikel gevonden welke uitleg geeft over de impact op reeds bestelde (lease) maar nog niet geleverde auto’s?logix147 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:45:
[...]
Dat wil niets zeggen - volgens mij is het btw moment wanneer je het kenteken krijgt en die staat nog niet op kenteken in Rotterdam.
Bij een prijs verhoging van 17%, zijn er ineens heel veel andere concurerende modellen die ik persoonlijk ook zal willen overwegen.
Ik zelf zou de order dan willen annuleren, 17% prijswijziging is daar hopelijk een geldige reden voor.
Maar ik vind nog weinig goede informatie over de impact op bestelde maar niet geleverde auto’s.
@awhatever De Chinese overheid krijgt een maand de tijd om te reageren voor zover als ik begrijp. Of jij (en iedere andere consument) iets gaat merken is ook afhankelijk van of de fabrikant de stijging überhaupt verrekend in de prijs. Dat lijkt een gegeven, maar er zit zo maar 20000 euro verschil tussen vanaf prijzen in Europa en China; ik weet dat is appels met peren, maar het is meer om aan te geven dat er best veel marge op deze auto's zit..
Groen is niet meer leverbaar, hebben ze nu ook bij de comfort weggehaald.
Volgens mij krijg je de auto gewoon voor de prijs zoals je die besteld hebt. Daar ben vanuit de wet voor beschermd, en anders is er inderdaad de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden.
De importheffing van 17% heeft niets met BTW of BPM te maken, en andere toeslagen betaal je niet bij aanschaf. Die zitten verrekend in de verkoopprijs.
De importheffing van 17% heeft niets met BTW of BPM te maken, en andere toeslagen betaal je niet bij aanschaf. Die zitten verrekend in de verkoopprijs.
[ Voor 19% gewijzigd door avdl72 op 13-06-2024 16:13 ]
Kleine lettertjes van je lease contract gewoon lezen:
Dit staat bij de van mij:
Aanpassen leaseprijs: mag dat?
De leasemaatschappij mag de leaseprijs tussentijds alleen in een enkel geval veranderen. Een eventuele verhoging van de belasting mag bijvoorbeeld wel opgenomen worden. Denk bijvoorbeeld aan wegenbelasting, BTW en assurantiebelasting.
Het leasecontract kan alleen in samenspraak nog wijzigen. Zowel u als de leasemaatschappij moeten het eens zijn met de wijziging. Neem contact op met uw leasemaatschappij om een aanpassing te bespreken.
Oftewel je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar je hebt geen recht op de lagere prijs.
Zo werd ik netjes ten tijden van aanvang gewaarschuwd dat m’n bedrag kon wijzigen door bijvoorbeeld het wel of niet vervallen van de vrijstelling wegenbelasting.
Dus met lease ben je best “fubar” maar laten we eerlijk zijn, zakelijke lease kan je geen auto privé van dit kaliber van rijden.
Dit staat bij de van mij:
Aanpassen leaseprijs: mag dat?
De leasemaatschappij mag de leaseprijs tussentijds alleen in een enkel geval veranderen. Een eventuele verhoging van de belasting mag bijvoorbeeld wel opgenomen worden. Denk bijvoorbeeld aan wegenbelasting, BTW en assurantiebelasting.
Het leasecontract kan alleen in samenspraak nog wijzigen. Zowel u als de leasemaatschappij moeten het eens zijn met de wijziging. Neem contact op met uw leasemaatschappij om een aanpassing te bespreken.
Oftewel je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar je hebt geen recht op de lagere prijs.
Zo werd ik netjes ten tijden van aanvang gewaarschuwd dat m’n bedrag kon wijzigen door bijvoorbeeld het wel of niet vervallen van de vrijstelling wegenbelasting.
Dus met lease ben je best “fubar” maar laten we eerlijk zijn, zakelijke lease kan je geen auto privé van dit kaliber van rijden.
-Na 2 maanden Atto 3 volgende ervaringen:
- Navigatie slecht Nederlands en zeer'paniekerig': "na 400 meter bruikende rijstroken rechts , rechterrrijstrook naar rechts"
- Informatie over wegwerkzaamheden en opstoppingen op de snelweg wordt gegeven voor de tegemoetkomende, dus verkeerde, richting.
Hebben meerdere deze ervaring?
Verder niets dan lof over de auto.
- Navigatie slecht Nederlands en zeer'paniekerig': "na 400 meter bruikende rijstroken rechts , rechterrrijstrook naar rechts"
- Informatie over wegwerkzaamheden en opstoppingen op de snelweg wordt gegeven voor de tegemoetkomende, dus verkeerde, richting.
Dit is denk ik echt een Louwman dingetje.Hyack schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:11:
Groen is niet meer leverbaar, hebben ze nu ook bij de comfort weggehaald.
Want als je in België kijkt is hij wel leverbaar. En nog in 3 interieur opties.
https://bydauto.be/
Ja, inderdaad. De navigatieteksten zijn af en toe verschrikkelijk en geen touw aan vast te knopen. De teksten lijken te komen uit een tekstbestand waarbij soms ook de leestekens worden uitgesproken (accent aigu) bij afslag snelweg.Henk Turenhout schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:30:
-Na 2 maanden Atto 3 volgende ervaringen:
Ook bij het niet volgen van de route slaat de paniek toe als een nieuwe route berekend moet worden.
Kortom, geen fijn systeem.
BYD Atto 3 Skiwhite
Raar ik heb dat probleem niet.EVBert schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:35:
[...]
Ja, inderdaad. De navigatieteksten zijn af en toe verschrikkelijk en geen touw aan vast te knopen. De teksten lijken te komen uit een tekstbestand waarbij soms ook de leestekens worden uitgesproken (accent aigu) bij afslag snelweg.
Ook bij het niet volgen van de route slaat de paniek toe als een nieuwe route berekend moet worden.
Kortom, geen fijn systeem.
crzyhiphopazn schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:55:
[...]
Slaat nergens op.
Dat noemt men vrije marktwerking.
:strip_exif()/f/image/b8HUrMV5aUtw0rf57fuklfu5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja het werkt.mur1 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:37:
Als je op de Atto3 comfort een V2L kabel aan sluit werkt dit dan?
Zijn er meer die geen verbinding meer kunnen maken met de auto via de app?
Meerdere malen gereset maar geen resultaat.:strip_exif()/f/image/okygwReHTr9WdWaoOPuj0M9a.jpg?f=fotoalbum_large)
Meerdere malen gereset maar geen resultaat.
:strip_exif()/f/image/okygwReHTr9WdWaoOPuj0M9a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZS024r04cu7zfs1tapB4QOuN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Edwin1972 op 16-06-2024 15:11 ]
Ja wij ook sinds vandaag, heb al van alles geprobeerd...Iemand een oplossing?
Gewoon storing werkt morgen weer.Interesse schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:31:
Ook in de auto geen data meer sinds begin van de middag. Dus logisch datadolphins de app hem niet meer ziet.Interesse schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:31:
Was toch ff behelpen vanmiddag om weer de ingebouwde navigatie te gebruiken in plaats van abrp.
Ik heb van vandaag hetzelfde probleem…….niets helpt !!??
Nog vervelender als je op visite ben en je hebt geen sleutel bij je.😔dixet schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:40:
[...]
Ook in de auto geen data meer sinds begin van de middag. Dus logisch datadolphins de app hem niet meer ziet.
Was toch ff behelpen vanmiddag om weer de ingebouwde navigatie te gebruiken in plaats van abrp.
Bedoel je dat vehicle 2 load ook op de comfort versie zit (terwijl er vanuit BYD vermeld wordt dat het er niet op zit)?
Dat lijkt me sterk maar wellicht heb je gelijk
Camber
Hier ook hetzelfde probleem 😳Interesse schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:31:
Hier ook. Van alles geprobeerd in de instellingen van de simkaart. Handmatig verbinden met een ander netwerk lukte ook niet, dus weer terug naar automatische netwerkselectie. Ik stond op het punt om de simkaart eruit te trekken, totdat ik me bedacht eerst hier te kijken. Had ik eerder moeten doen ;-)
Mijn simkaart is sinds 4:49 vanmorgen offline, vermoed dat BYD een storing heeft.
Bij mij doet hij het weerlogix147 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:01:
Mijn simkaart is sinds 4:49 vanmorgen offline, vermoed dat BYD een storing heeft.

V2L zit gewoon op de comfort uitvoering, alleen de V2L kabel wordt niet meegeleverd. Ik heb zelf een eenvoudige V2L adapter van 20 Euro via Ali besteld en zoals ik eerder melde werkt het.jonkma schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:48:
[...]
Bedoel je dat vehicle 2 load ook op de comfort versie zit (terwijl er vanuit BYD vermeld wordt dat het er niet op zit)?
Dat lijkt me sterk maar wellicht heb je gelijk
Daarom heb ik altijd de sleutel bij me. Je kunt auto ook niet vergrendelen of ontgrendelen als je in een ondergrondse parkeergarage zitEdwin1972 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:44:
[...]
Nog vervelender als je op visite ben en je hebt geen sleutel bij je.😔
@td1977 V2L zit gewoon op de comfort uitvoering, alleen de V2L kabel wordt niet meegeleverd. Ik heb zelf een eenvoudige V2L adapter van 20 Euro via Ali besteld en zoals ik eerder melde werkt het.
Dat is mooi fijn dat je dat uitgeprobeerd hebt, dat had ik niet gedacht. Ik krijg zaterdag mijn Atto 3 Comfort en ik heb nog gedacht zal ik de Design nemen vanwege de V2L maar daardoor ging de leaseprijs een stuk omhoog plus dat de Design niet meer in het groen te leveren is.
Heb je ook een link voor mij waar ik de adapter kan bestellen?
Dat is mooi fijn dat je dat uitgeprobeerd hebt, dat had ik niet gedacht. Ik krijg zaterdag mijn Atto 3 Comfort en ik heb nog gedacht zal ik de Design nemen vanwege de V2L maar daardoor ging de leaseprijs een stuk omhoog plus dat de Design niet meer in het groen te leveren is.
Heb je ook een link voor mij waar ik de adapter kan bestellen?
[ Voor 6% gewijzigd door jonkma op 16-06-2024 21:57 ]
Camber
Bij mij nog niet. Heb je er iets speciaals voor moeten doen ? Reset van de computer ?
Hier werkt het ook weer.dnoize schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:38:
[...]
Bij mij nog niet. Heb je er iets speciaals voor moeten doen ? Reset van de computer ?
Of de nfc kaart altijd bij je houden.td1977 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:45:
[...]
Daarom heb ik altijd de sleutel bij me. Je kunt auto ook niet vergrendelen of ontgrendelen als je in een ondergrondse parkeergarage zit
Alles terug in orde zonder enige handeling te doen…….fijn