Goedemorgen allemaal,
Ik heb kort geleden een nieuwe thermostaat (Honeywell DT4R) gekocht en aangesloten. Nu valt mij op dat deze op een hele andere manier stookt dan mijn voorgaande thermostaat (Remeha isense). Beiden zijn op Opentherm aangesloten. Ik heb alleen vloerverwarming beneden en heb de thermostaat altijd op 20 graden staan.
De Remeha stookte 20 min, en dat ongeveer 1x per uur.
De Honeywell DT4R, stookt ongeveer 3x per dag maar dan wel bijna 4 uur aan een stuk door.
De CV-ketel heb ik op zijn laagste vermogen staan, met de pompsnelheid op 75%.
Wat is nou beter voor de ketel? Meerdere korte stooksessies van 20 min, of hele lange stooksessies?
Ik vraag me nu af welke thermostaat het nou beter doet.
Ik hoor graag jullie mening.
Onderstaand ook 2 afbeeldingen van Homewizard.
/f/image/njgCBvEwgYalsqsbQQlbnUBw.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb kort geleden een nieuwe thermostaat (Honeywell DT4R) gekocht en aangesloten. Nu valt mij op dat deze op een hele andere manier stookt dan mijn voorgaande thermostaat (Remeha isense). Beiden zijn op Opentherm aangesloten. Ik heb alleen vloerverwarming beneden en heb de thermostaat altijd op 20 graden staan.
De Remeha stookte 20 min, en dat ongeveer 1x per uur.
De Honeywell DT4R, stookt ongeveer 3x per dag maar dan wel bijna 4 uur aan een stuk door.
De CV-ketel heb ik op zijn laagste vermogen staan, met de pompsnelheid op 75%.
Wat is nou beter voor de ketel? Meerdere korte stooksessies van 20 min, of hele lange stooksessies?
Ik vraag me nu af welke thermostaat het nou beter doet.
Ik hoor graag jullie mening.
Onderstaand ook 2 afbeeldingen van Homewizard.
/f/image/njgCBvEwgYalsqsbQQlbnUBw.png?f=fotoalbum_large)