Bij het huis van mijn oma willen we wat verlichting slimmer aanpakken, met name de trap, overloop en hal verlichting gaat nu nog aan met een fysieke knop en gezien ze slechter been is, is de wens dat dat automatisch gaat, zodat ze niet meer in het donker lichtschakelaars hoeft te zoeken.
Nu heb ik thuis een heel Domotica systeem opgetuigd, Domoticz, Deconz, Zigbee you name it. Bij mijn oma is dat iets wat te overdreven, dus ik dacht als we nu de volgende apparaten kopen:
- Twee bewegingsmelders;
- Twee E27 lampen;
- Twee (of meer) knoppen.
De melders komen dan in de hal en in het trappengat te hangen, de lampen draaien we in de bestaande armaturen en de knoppen hangen we op de plek van de bestaande schakelaars. Kan je de apparaten dan koppelen zonder gebruik te maken van de hub?
Dus:
Beweging -> Lamp aan
Knop indrukken -> Lamp aan
Knop indrukken -> Lamp uit
Als ik de handleiding goed begrijp moet dat gaan, maar kan je ook meerdere lampen/schakelaars koppelen aan dezelfde lampen?
Nu heb ik thuis een heel Domotica systeem opgetuigd, Domoticz, Deconz, Zigbee you name it. Bij mijn oma is dat iets wat te overdreven, dus ik dacht als we nu de volgende apparaten kopen:
- Twee bewegingsmelders;
- Twee E27 lampen;
- Twee (of meer) knoppen.
De melders komen dan in de hal en in het trappengat te hangen, de lampen draaien we in de bestaande armaturen en de knoppen hangen we op de plek van de bestaande schakelaars. Kan je de apparaten dan koppelen zonder gebruik te maken van de hub?
Dus:
Beweging -> Lamp aan
Knop indrukken -> Lamp aan
Knop indrukken -> Lamp uit
Als ik de handleiding goed begrijp moet dat gaan, maar kan je ook meerdere lampen/schakelaars koppelen aan dezelfde lampen?
[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 21-11-2024 14:00 ]