• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:46
remielowik schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:45:
Vandaag een mailtje ontvangen dat de Alpstuga niet meer verkocht wordt, hij staat ook niet meer op de website :(.
remmuz in "Ikea Home smart (Trådfri en meer) - Ervaringen & discussie 2"

[ Voor 20% gewijzigd door remmuz op 14-04-2026 14:46 ]

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
gysman11 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 11:10:
ik heb de matter CO2 meter Alpstuga, en gebruik mijn AppleTV als Thread Border Router. Vervolgens via Homeassistant zichtbaar in mijn automations. Echter, De verbinding tussen AppleTV Thread en Home Assistant lijkt niet stabiel: In Apple Home app is de waarde van de CO2 meter altijd uit te lezen. Echter, in Home Assistant heb ik binnen no time grote hiaten in mijn history, en als ik live mee kijk doet ie het vaker niet dan wel. Herstart van Alpstuga fixt alles weer voor een paar uur/dag, en dan begint het weer: in home assitant lijk ik af en aan geen verbinding te hebben via de Matter integratie. Iemand soortgelijke ervaringen?
Hier hetzelfde met Google TV als Thread Border Router. De Alpstuga valt ook steeds uit het netwerk.

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Vandaag een mailtje ontvangen dat de Alpstuga niet meer verkocht wordt, hij staat ook niet meer op de website :(.
Als ik weer eens in een IKEA winkel kom zal ik proberen of ik de Alpstuga terug kan geven, en mijn geld terug kan krijgen.
Ze hebben alleen nog een foto...

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/ext/ingkadam/m/4f8ef6fbb0f8a891/original/PE1002799-crop001.jpg?f=xxl

[ Voor 17% gewijzigd door Prisma16 op 14-04-2026 15:37 ]

• PaulHelper
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-04 20:18
Ik heb nu al een hele tijd Tradfri hub meer dan een jaar misschien zelfs al 2, stuk of 15 lampen en 5 bewegingsensoren. Dit heeft prima gewerkt tot vorige week.

Sinds vorige week wil mijn hub niet meer. Ik heb een keer de ethernet eruit en erin gedaan dat hielp volgens mij niet maar na de stekker uit het stopcontact/uit aann werkte hij weer. Ik dacht oh na een lange tijd online kan dat ooit gebeuren. Nu heb ik dit afgelopen week al 3 keer gehad en ik heb nog niet de oplossing of oorzaak gevonden.

Ik heb recent niks geupdate, niet in mijn router, niet in mijn Tradfri. Verder had ik de Tradfri hub al sinds het begin met static ip en geen dhcp, dus dat zou het niet moeten zijn.
Ik gebruik de lampen vaak via google home maar ook de eigen Tradfri app vind de hub niet (meer).

Heb al op internet wat gezocht maar kon daar geen nuttige dingen uithalen.
Heeft iemand iets soortgelijks gehad of tips om te troubleshooten? Ik zou in theorie kunnen factory resetten volgens mij maar daar heb ik echt weinig zin in, helemaal als ik geen idee heb wat de oorzaak is en het zo weer kan gebeuren.

Ik heb natuurlijk al geprobeerd te updaten wanneer die wel online is maar zegt niks. Ik heb 1.21.51 qua hub

[ Voor 4% gewijzigd door PaulHelper op 15-04-2026 20:18 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op de Zweedse site staat ie nog wel:
https://www.ikea.com/se/e...ty-sensor-smart-50604187/

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-04-2026 09:48 ]

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59
In meerdere landen is het nog te koop (o.a. Frankrijk). Maar de voorraad is minimaal en waarschijnlijk een restant.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste