• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:56

sapphire

Die-hard pruts0r

alex3305 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:09:

IKEA BILRESA scroll wheel afstandsbediening
Deze had ik 3 aangeschaft en heb ik vandaag 2 in de doos teruggebracht. Alhoewel ik ze aantrekkelijk vind, werken ze voor geen meter. De Nest Hub staat op zo'n 3m vrij zicht en toch verliest de BILRESA regelmatig de verbinding. Soms reageert de afstandsbediening ook niet. En dan na 5 minuten wel 8)7. De afstandsbediening is ook enorm langzaam in het terugkoppelen. Dat is echt jammer.

De integratie in Home Assistant is wel aardig. Ik heb een Home Assistant blueprint gemaakt met alle functies, net zoals ik voor al mijn andere afstandsbedieningen heb en dat is fijn mbt configuratie

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Uiteindelijk ben ik vooral blij dat ik het allemaal kan combineren met Home Assistant. Zo heb ik afgelopen week nog een oude(re) RODRET afstandsbediening omgebouwd naar een schakelaar voor een Gira 55 lichtschakelaar. En deze zijn nu leuk geprijsd. Wel jammer dat o.a. de oude deursensor duurder is dan de nieuwe Matter variant :|.
Die Bilresa met een scrollwiel is een drama ding! Ik heb hem al een paar weken in gebruik met mijn AppleTV als borderrouter en 70% van de tijd werkt dat ding niet en de overige 30% is hij tandjes traag terwijl de afstand 2 meter is tot de borderrouter :X
In Zigbee overigens ook vrij matig terwijl de gewone Bilresa geweldig is :)

Hoe heb je die rodret omgebouwd? Gewoon zodat hij op het frame past of in een doos achter de schakelaar?
Ik heb een hele stapel Rodrets, ideaal voor bij het bed van de kinderen zodat ze zelf het licht aan kunnen doen. Al vond ik de oude Tradfri één knops nog leuker met de dubbelklik, alleen die CR2032's waren minder.
De nieuwe Bilresa vind ik geweldig, bij de oudste op de kamer gedaan, single klik is spotjes aan-uit, dubbe klik zijn 'game verlichting' aan-uit en triple klik moeten we nog iets op verzinnen, nachtlampje aan-uit ofzo :)

[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 11-03-2026 22:49 ]

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste