Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 78 ... 86 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wessidespijk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u43KBRpWEwguhVSa-vPyVlJKX9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4Ogl4JDvJtrC7my7oqElAU6.jpg?f=fotoalbum_large

Eind van de week gaan deze eronder ...

Moesten kleinere bouten bestellen helaas..
(velg gaten zijn kleiner)

dit zijn de velgen
Concaver CVR4 Wheels 22x9 5 ET14-58 BLANK Brushed Bronze, Wheel load 980 kg

Ook de side steps, pas bestelt deze worden in mei gemonteerd.. (kia de beer)

Zal nog een foto posten als de velgen er allemaal onder zitten.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:57
Wessidespijk schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:47:
[Afbeelding]

Eind van de week gaan deze eronder ...

Moesten kleinere bouten bestellen helaas..
(velg gaten zijn kleiner)

dit zijn de velgen
Concaver CVR4 Wheels 22x9 5 ET14-58 BLANK Brushed Bronze, Wheel load 980 kg

Ook de side steps, pas bestelt deze worden in mei gemonteerd.. (kia de beer)

Zal nog een foto posten als de velgen er allemaal onder zitten.. >:)
Het zal wel optisch bedrog zijn, maar het lijkt wel of ze op de velgrand op 2 plekken beschadigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessidespijk
Nee, gelukkug niet haha
dat is smeer van de banden op velg plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 18-06 14:21
Ziet er goed uit!
Wat vragen ze voor die sidesteps?

Vandaag zag ik ook weer een zwarte GT line met zwarte totale velgen rijden en side steps in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-06 14:34
Aftermarket wielen ogen altijd zo klein...moet minstens 23 inch onder eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
sly___ schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:14:
Aftermarket wielen ogen altijd zo klein...moet minstens 23 inch onder eigenlijk....
Beetje onzin dit, wielen ogen nu kleiner omdat de auto in de lucht hangt. 21 inch is en blijft 21 inch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wessidespijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vux9Yt6EsIRgYGJMOq2e_IwmmDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rO4r6gWWJsEHkUyp8t59xdkG.jpg?f=fotoalbum_large

Ze zitten er eindelijk onder 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessidespijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VvfhkgkXReNKbzZSl9hSOLn2zyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7mFkePRY1nC7JkqGph9ZGN24.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-06 14:34
Boudewijm schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:59:
[...]

Beetje onzin dit, wielen ogen nu kleiner omdat de auto in de lucht hangt. 21 inch is en blijft 21 inch
In vergelijking met de originele velgen ogen ze kleiner omdat het spaak velgen zijn.
Ballonbanden helpt ook niet.
Maar de combinatie met de rode kleur is wel fraai.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-06 16:52
Weer terug van een trip Oostenrijk, deze keer met de vrouw en kinderen.

Heen rit +-800 km en het was +- 0 graden tijdens de hele rit.
'S nachts gereden en kinderen slapen.
overal goed kunnen doorrijden , weinig verkeer

na de 2de stint even last van laadstress.
volgens de range zou ik het nog halen tot het Ionity station.
bij 10% range kreeg ik de melding 'beperkt motor vermogen'
Deze heb ik al vaak gehad, inhalen gaat niet meer vlot, maar voor de rest gaat alles ok

bij 5% nog een melding gekregen en de auto ging nog 120km/h

vanaf 3% kwam de schildpad in beeld en ging de auto snel van 90km/h naar 25 km/h
gelukkig was ik hier net aan de afrit.

op een slakkengang tot bij de laadpunten gereden en daar gelukkig de vertrouwde Ionity palen.

Overal vlot palen gevonden door ABRP.
nergens moeten aanschuiven.
vaak alleen gestaan op een groot laadplein.
onderweg geen enkele andere EV9 gespot, wel 1 EV3

vertrokken met 100%

stint 1
257 km
140 min
117 avg speed
190 max speed

28 minuten laden bij ENBW

stint 2
197 km
92 min
129 avg speed
202 max speed

27 minuten laden bij ENBW

stint 3
177 km
75 min
142 avg speed
205 max speed

38 minuten laden bij Ionity

Stint 4 (bergen)
170 km
137 min
76 avg speed

Totaal rijden: 444 minuten
totaal laden: 93 minuten
totaal : 537 minuten

108 avg driving speed

terug reis 15 graden.
overdag gereden, wat meer verkeer
hierdoor zelden hard kunnen rijden , resulteert in 30 minuten langer rijden maar wel een laadstop minder

stint 1 bergen (af)
324 km
223 min
96 avg speed
207 max speed

34 minuten laden bij Ionity

stint 2
288 km
145 min
120 avg speed
189 max speed

38 minuten laden bij onbekende leverancier (wel 300kwh paal)

stint 3
200 km
105 min
115 avg speed
192 max speed
175 max speed

Totaal rijden: 473 minuten
totaal laden: 72 minuten
totaal : 545 minuten

103 avg driving speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16:00
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door twain4me op 15-04-2025 17:48 . Reden: V&A ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Geen idee wat gangbaar is, maar er staan sinds 2 april, 1464 EV9's op kenteken. Daarvan staan er 128 op Gaspedaal te koop (=.8,7%) Je zou er bijna iets van denken. Temeer omdat ze nu circa 1 jaar oud zijn.
Gelukkig is het merendeel wel een dealerauto (97 stuks). 31 hebben er meer als 5000km op de teller.

ter referentie de EV6:
EV6 --> 10718 registraties
Te koop via gaspedaal --> 448 (= 4,2%)
<5000KM --> 172
>5000KM --> 276

Afgezien van de scheve verhoudingen is de EV6 natuurlijk in een gunstiger EV-klimaat geïntroduceerd.
Denk dat veel dealers zich daar ook op verkeken hebben en nu met de voorraad blijven zitten.
Veel EV's zijn tevens leasebakken en de EV9 zit nu eenmaal in een hoger leasebudget.

[ Voor 41% gewijzigd door Loepoog op 15-04-2025 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Laatst online: 22:55
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door twain4me op 15-04-2025 17:49 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepperke
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16:00
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door twain4me op 15-04-2025 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
Loepoog schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:00:
Geen idee wat gangbaar is, maar er staan sinds 2 april, 1464 EV9's op kenteken. Daarvan staan er 128 op Gaspedaal te koop (=.8,7%) Je zou er bijna iets van denken. Temeer omdat ze nu circa 1 jaar oud zijn.
Gelukkig is het merendeel wel een dealerauto (97 stuks). 31 hebben er meer als 5000km op de teller.

ter referentie de EV6:
<5000KM --> 172
>5000KM --> 276

Afgezien van de scheve verhoudingen is de EV6 natuurlijk in een gunstiger EV-klimaat geïntroduceerd.
Denk dat veel dealers zich daar ook op verkeken hebben en nu met de voorraad blijven zitten.
Veel EV's zijn tevens leasebakken en de EV9 zit nu eenmaal in een hoger leasebudget.
Veel demo auto’s?
Veel import eventueel nog?

Gisteren maar weer eens contact opgenomen met de dealer. Auto moet met een maand geleverd worden maar nog geen def levertijd.

“Auto staat op de boot, komt 28 april aan”

Ze zeggen dat ze niet kunnen zien op welke boot die staat, maar volgens mij is het een leugentje eigen bestwil.

Auto kan alleen maar in Rotterdam aankomen op de 20e met de “lake saint Anne”. Anders vanuit België?

Iemand anders bericht gekregen of ze wel boot kunnen nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Boudewijm schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:36:
[...]

Veel demo auto’s?
Veel import eventueel nog?

Gisteren maar weer eens contact opgenomen met de dealer. Auto moet met een maand geleverd worden maar nog geen def levertijd.

“Auto staat op de boot, komt 28 april aan”

Ze zeggen dat ze niet kunnen zien op welke boot die staat, maar volgens mij is het een leugentje eigen bestwil.

Auto kan alleen maar in Rotterdam aankomen op de 20e met de “lake saint Anne”. Anders vanuit België?

Nee, dat konden ze bij mij ook niet nakijken. Uiteindelijk ben ik obv geplande leverdatum en het gegeven dat hij op de boot zat, zelf op een stuk of 5 carriers uitgekomen.
Na een week of wat belt de dealer dat de auto in de haven stond en zat er ik alsnog naast. Moraal van het verhaal, laat het los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike_Muis
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-06 08:32
Boudewijm schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:36:
[...]

Bij mij ook geen enkele informatie over op welke boot de auto zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EB W
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:21
Loepoog schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:47:
[...]

Nee, dat konden ze bij mij ook niet nakijken. Uiteindelijk ben ik obv geplande leverdatum en het gegeven dat hij op de boot zat, zelf op een stuk of 5 carriers uitgekomen.
Na een week of wat belt de dealer dat de auto in de haven stond en zat er ik alsnog naast. Moraal van het verhaal, laat het los.
Ja laat het los inderdaad. Ik probeerde ook te volgen op welke boot hij zou staan, maar opeens was hij aangekomen volgens te dealer, maar dat zou betekenen dat hij er al 2 weken stond als ik naar de carrier aankomst data keek. Hij staat er nu denk ik al 3 a 4 weken. Toevallig had een andere verkoper gekeken en die gaf aan dat ik al blij mocht zijn als die in mei geleverd kan worden….. meer dan 3 maanden na de geplande levering.

Nu staat er op de offerte met kleine lettertjes dat ze eventuele prijs wijzigingen door mogen rekenen, heef iemand zo’n situatie gehad op dit forum? Want volgens mij is hij iets duurder geworden sinds vorig jaar. Al lijkt het me beschamend als de dealer dit door rekent en niet als korting beschouwd, neem aan dat ik dat toch wel mag eisen als de levertijd verdubbeld is. Maar helaas speelt emotie ook een rol en wil je op dat moment gewoon de auto hebben….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
EB W schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:32:
[...]

Ja laat het los inderdaad. Ik probeerde ook te volgen op welke boot hij zou staan, maar opeens was hij aangekomen volgens te dealer, maar dat zou betekenen dat hij er al 2 weken stond als ik naar de carrier aankomst data keek. Hij staat er nu denk ik al 3 a 4 weken. Toevallig had een andere verkoper gekeken en die gaf aan dat ik al blij mocht zijn als die in mei geleverd kan worden….. meer dan 3 maanden na de geplande levering.

Nu staat er op de offerte met kleine lettertjes dat ze eventuele prijs wijzigingen door mogen rekenen, heef iemand zo’n situatie gehad op dit forum? Want volgens mij is hij iets duurder geworden sinds vorig jaar. Al lijkt het me beschamend als de dealer dit door rekent en niet als korting beschouwd, neem aan dat ik dat toch wel mag eisen als de levertijd verdubbeld is. Maar helaas speelt emotie ook een rol en wil je op dat moment gewoon de auto hebben….
Mocht het lease zijn, dan is het meetpunt voor de fiscale waarde, de datum van kentekenregistratie.
Particulier lijkt me de koopsom die is getekend. Weet alleen niet of de BPM verhoging daarbuiten valt. Dat zijn namelijk zaken waar je als fabrikant geen grip op hebt. Klinkt aannemelijk dat dat in de kleine lettertjes staat.
KIA is een van de weinige fabrikanten die die verhoging niet voor eigen rekening nam....helaas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nestorix
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18-06 15:17
Net terug van een weekje Engeland met de EV9.

De EV9 past maar net op de Shuttle (Eurotunnel). Het is best wel mikken om de auto in het "gangpad" te houden en bij de trap naar boven steeds halverwege bij sommige wagons, is het erg krap met de spiegels. Ik heb de spiegels dus ingeklapt bij het inrijden. Ik stond met de linkerkant tegen de "stoep" aan en had rechts maar een centimeter of 8 speling. Dus het is te doen, maar erg krap. Ik denk dat je de velgen best kan beschadigen hier. Misschien volgende keer de > 1,85m kant nemen want daar is wel meer breedte beschikbaar. Schijnt wel extra geld te kosten.

Laadpunten in Zuid Engeland zijn er wel maar lang niet zo veel beschikbaar als we hier gewend zijn en dan is het toch vaak 50kW of wat andere rare getallen, zoals 82kW. Uiteindelijk toch nog redelijk de 150+kW palen kunnen vinden of de toeristische route er wat op aangepast.

Een halve kilometer ten noordwesten van Winchester, aan de A34, ligt een *mega* laadpunt van Instavolt met maar liefst 44 palen van 160kW. Hartstikke nieuw, netjes aangelegd, zeer ruime parkeerplekken en diverse palen ook geschikt voor vrachtwagens en auto's met caravan/aanhanger. Benieuwd wat voor dikke kabel daar naar toe gelegd is vanaf het openbare stroomnet.

Net zoals het betaald parkeren in Engeland waar je meerdere Apps voor moet installeren om op verschillende plekken betaald te parkeren, is dat met laden ook wel. De KIA Charge pas had behoorlijk wat dekking, maar zeker niet overal. De Shell Recharge deed het dan wel weer op die plekken maar ook niet overal. De Electroverse pas miste ook weer een aantal laadnetwerken. Overigens is wel vrijwel overal te betalen met een credit card, dat dan weer wel.

Ook één keer Fastned kunnen gebruiken. Vertrouwd en met Plug&Charge super gemakkelijk en snel. Zou willen dat dat automatisch starten van laden bij veel meer laadpaal netwerken zou werken.

Omdat er een stuk minder snelwegen zijn (dan in Nederland) is de gemiddelde snelheid wel wat lager wat je meteen terugziet in een verbeterde range. Zeker als je landelijk rijdt door dorpjes etc.

Conclusie: Prima te doen om Zuid Engeland met een Full EV en vooral de EV9 te doen. Qua formaat past ie mooi bij alle Range Rovers die je ziet rijden en we werden continu vanuit auto's of vanaf de staat aangekeken (ik neem even aan omdat ze de EV9 nog niet kennen en het gewoon een gave bak is).

Ik weet nog niet of ik Wales en Schotland aandurf met de EV9 want ik zie daar echt heel weinig laadpunten vermeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-06 00:48
Ik wil graag enkele (kostbare) spullen, zoals een laptop of camera, in de frunk vervoeren. Klopt het dat de frunk alleen te openen is met de autosleutel?

Voor zover ik weet zijn de enige manieren om de frunk te openen via de afstandsbediening van de sleutel of met de manuele override achter het klepje bij het dashboard (waarvoor je ook de sleutel nodig hebt).

Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 14:02
Ruvetuve schreef op woensdag 16 april 2025 @ 00:14:
Ik wil graag enkele (kostbare) spullen, zoals een laptop of camera, in de frunk vervoeren. Klopt het dat de frunk alleen te openen is met de autosleutel?

Voor zover ik weet zijn de enige manieren om de frunk te openen via de afstandsbediening van de sleutel of met de manuele override achter het klepje bij het dashboard (waarvoor je ook de sleutel nodig hebt).

Klopt dat?
Je hebt toch ook gewoon een knop links onder het stuur? Naast de knop voor de laadklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
AgeOfPanic schreef op woensdag 16 april 2025 @ 01:58:
[...]

Je hebt toch ook gewoon een knop links onder het stuur? Naast de knop voor de laadklep.
Ah dat zou kunnen ja, nooit op gelet. Ik heb eigenlijk de frunk nog nooit open gehad haha.

Ik ben vooral benieuwd of ik er iets kostbaars in kan vervoeren/laten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ruvetuve schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:37:
[...]

Ah dat zou kunnen ja, nooit op gelet. Ik heb eigenlijk de frunk nog nooit open gehad haha.

Ik ben vooral benieuwd of ik er iets kostbaars in kan vervoeren/laten zitten
Volgens mij is de frunk niet veiliger dan de rest van de auto. Als ze in de auto kunnen, kunnen ze ook in de frunk. Voordeel is dat het niet in het zicht ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dekkersp
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:54
Ik denk dat het bewaren van een laptop of camera niet echt bevorderlijk is voor de apparatuur als de zon de hele dag op de frunkklep staat te bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Laatst online: 22:55
dekkersp schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:05:
Ik denk dat het bewaren van een laptop of camera niet echt bevorderlijk is voor de apparatuur als de zon de hele dag op de frunkklep staat te bakken.
Ja en vervoeren lijkt mij ook niet ideaal, dat zal best wel eens flink kunnen rammelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:07

ter referentie de EV6:
<5000KM --> 172
>5000KM --> 276

Elke dealer had een test auto voor de launch, ik vermoed dat die auto's nu te koop staan. Ik kan alleen afgaan op mijn EV9 ervaring en die was zeer goed. Geen grote problemen mee gehad en veel is opgelost door een software update. Daarom heb ik nu mijn 2de EV9 besteld (van werkgever veranderd en kon de auto niet meenemen). Officieel besteld op 13 maart. Levering gepland 25 juli maar ik hoop nog steeds op een snellere levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik zit zelf naar de EV9 te kijken als opvolger van de Enyaq, helemaal nu we drie kleintjes (+ hond) hebben.

Ik vind ook dat er veel aanbod is relatief gezien. Maar de vraagprijzen voor jong gebruikt zijn wel erg dicht bij de nieuwprijs en dan bestel ik wel nieuw.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EB W
JanHenk schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:08:
[...]

Ik zit zelf naar de EV9 te kijken als opvolger van de Enyaq, helemaal nu we drie kleintjes (+ hond) hebben.

Ik vind ook dat er veel aanbod is relatief gezien. Maar de vraagprijzen voor jong gebruikt zijn wel erg dicht bij de nieuwprijs en dan bestel ik wel nieuw.
Ik vroeg dit ook aan de dealer (omdat de demo die we in oktober hebben gereden er nog steeds stond) en hij gaf aan dat doordat Kia continu komt met nieuwe aanschaf kortingen het idd veel verleidelijker is om een nieuwe te kopen.

Als ik overigens toen wist dat de levering van een nieuwe 6 maanden zou duren, dan had ik wel voor de demo gekozen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nestorix
dekkersp schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:05:
Omdat ik zo'n accu booster (NOCO) mee sjeul na een keer een lege 12V accu, was ik wel benieuwd hoe heet het nu in de frunk kan worden en of ik die accu booster zou gaan roosteren.

Ik heb er dus een digitale thermometer met min/max functie bij gelegd. Vorig jaar in de zomer op de hete dagen, een zwarte EV9 met zijn motorkap de hele middag in de zon, kwam de thermometer niet boven de 45 graden uit bij mij. Leek me acceptabel voor zo'n accu booster, want ik heb vroeger in een andere auto wel eens 60 graden gemeten in het interieur zelf, achter het glas van de voorruit.

Kan me voorstellen dat bepaalde (kostbare) spulletjes 45 graden wel te warm vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nestorix
AgeOfPanic schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:09:
[...]

Volgens mij is de frunk niet veiliger dan de rest van de auto. Als ze in de auto kunnen, kunnen ze ook in de frunk. Voordeel is dat het niet in het zicht ligt.
Als je electronica (laptop, ipad, telefoon) erin wilt bewaren zorg dan dat de spullen echt helemaal uit zijn. Als je ze in slaapstand hebt wordt er bij de meeste apparatuur toch nog wel iets uitgezonden op de radio's voor WiFi en vooral BlueTooth. Dit wordt door het dievengilde gebruikt om te bepalen in welke auto's (kostbare) electronica ligt. Soms is het aan het MAC address zelfs te zien welke merk apparatuur het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel de Grote
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-06 22:02
Nestorix schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:59:
Net terug van een weekje Engeland met de EV9.

De EV9 past maar net op de Shuttle (Eurotunnel). Het is best wel mikken om de auto in het "gangpad" te houden en bij de trap naar boven steeds halverwege bij sommige wagons, is het erg krap met de spiegels. Ik heb de spiegels dus ingeklapt bij het inrijden. Ik stond met de linkerkant tegen de "stoep" aan en had rechts maar een centimeter of 8 speling. Dus het is te doen, maar erg krap. Ik denk dat je de velgen best kan beschadigen hier. Misschien volgende keer de > 1,85m kant nemen want daar is wel meer breedte beschikbaar. Schijnt wel extra geld te kosten.

Laadpunten in Zuid Engeland zijn er wel maar lang niet zo veel beschikbaar als we hier gewend zijn en dan is het toch vaak 50kW of wat andere rare getallen, zoals 82kW. Uiteindelijk toch nog redelijk de 150+kW palen kunnen vinden of de toeristische route er wat op aangepast.

Een halve kilometer ten noordwesten van Winchester, aan de A34, ligt een *mega* laadpunt van Instavolt met maar liefst 44 palen van 160kW. Hartstikke nieuw, netjes aangelegd, zeer ruime parkeerplekken en diverse palen ook geschikt voor vrachtwagens en auto's met caravan/aanhanger. Benieuwd wat voor dikke kabel daar naar toe gelegd is vanaf het openbare stroomnet.

Net zoals het betaald parkeren in Engeland waar je meerdere Apps voor moet installeren om op verschillende plekken betaald te parkeren, is dat met laden ook wel. De KIA Charge pas had behoorlijk wat dekking, maar zeker niet overal. De Shell Recharge deed het dan wel weer op die plekken maar ook niet overal. De Electroverse pas miste ook weer een aantal laadnetwerken. Overigens is wel vrijwel overal te betalen met een credit card, dat dan weer wel.

Ook één keer Fastned kunnen gebruiken. Vertrouwd en met Plug&Charge super gemakkelijk en snel. Zou willen dat dat automatisch starten van laden bij veel meer laadpaal netwerken zou werken.

Omdat er een stuk minder snelwegen zijn (dan in Nederland) is de gemiddelde snelheid wel wat lager wat je meteen terugziet in een verbeterde range. Zeker als je landelijk rijdt door dorpjes etc.

Conclusie: Prima te doen om Zuid Engeland met een Full EV en vooral de EV9 te doen. Qua formaat past ie mooi bij alle Range Rovers die je ziet rijden en we werden continu vanuit auto's of vanaf de staat aangekeken (ik neem even aan omdat ze de EV9 nog niet kennen en het gewoon een gave bak is).

Ik weet nog niet of ik Wales en Schotland aandurf met de EV9 want ik zie daar echt heel weinig laadpunten vermeld staan.
Als je nog even geduld heb: ik ga begin juni 2,5 week Schotland doen o.a. de Coast 500.
Heb op aanraden van de App ChargePlaceScotland gedownload en hier ook de laadpas € 15,- (dacht ik) besteld. Zou 95% dekking moeten opleveren.
De Coast wordt afgeraden voor als je minder dan 350km. Electrische range hebt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
YouTube: 2026 Kia EV9 Nightfall Edition Looks Meaner and Moves Faster

Nightfall editie voor de Yanks. De extra snelheid doet me niks, maar het 'black' pakket en geheel zwarte interieur is erg fraai!

Die had ik hier graag gezien. Nu heb ik zelf weer moeten aanklooien met velgen en wrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-06 22:59
saikoboarder schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:31:

Wat zou er denk je gebeuren als je die max snelheid richting 140 zou brengen en zo zou cruisen? bij 200 Km/h gaat de accu heel vlotjes leeg lijkt me.

Wat was je gemiddelde Kwh/100km op de trips? per stints?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Laatst online: 18-06 16:52
rit naar huis was CC insteld op 140 km/h
rit naar daar daar was CC ingesteld op 160 km/h en heb ik waar het kon het pedaal naar onder geduwd

door de vele werken in duitsland gaat de gemiddelde snelheid snel naar onder.

Aangezien de EV9 zo snel kan laden met een goede curve loont het echt wel om goed door te rijden.

Persoonlijk rij ik ook veel liever 160 als 120.
We gaan al 10 jaar met de familie op dezelfde plaats skieen, deze keer voor het eerst met een EV.
Aankomst tijd lag ongeveer 1.5h later als met diesel vroeger.

gemiddelde verbruik staat niet in de app (beetje jammer) en is telkens weg na een laadsessie.
maar uit mijn hoofd dacht ik van 28kwh/100 km over de hele trip.

Gisteren brief van de leasing gekregen in verband met een terugroep actie van de RSPA. (remote parking)

Toevallig moet hij vandaag op onderhoud, ze gaan het ineens meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Paradise schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:20:
[...]

De SOS storings-melding konden ze tijdens het onderhoud niet oplossen, ze zien wel een storingsmelding in de ODB (microfoon/speaker storing), maar kregen deze gedurende het twee uur durende onderhoud niet oplossen. Als het frame binnen is laat ik de EV9 een dag achter voor montage van het frame en gaan ze nogmaals proberen de storing te verhelpen.
Update: ik las elders dat even loskoppelen van de 12V accu zou kunnen werken. Gedaan, SOS melding meteen weg. Vandaag ook (nog) niet terug gekomen. Wellicht is het dus zo simpel als even kort de accu losmaken.. Vraag me wel af waarom de dealer dat dan niet gedaan heeft. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoloShark
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 17-06 18:55
saikoboarder schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:31:

na de 2de stint even last van laadstress.
volgens de range zou ik het nog halen tot het Ionity station.
bij 10% range kreeg ik de melding 'beperkt motor vermogen'
Deze heb ik al vaak gehad, inhalen gaat niet meer vlot, maar voor de rest gaat alles ok

bij 5% nog een melding gekregen en de auto ging nog 120km/h

vanaf 3% kwam de schildpad in beeld en ging de auto snel van 90km/h naar 25 km/h
gelukkig was ik hier net aan de afrit.

op een slakkengang tot bij de laadpunten gereden en daar gelukkig de vertrouwde Ionity palen.

Overal vlot palen gevonden door ABRP.
nergens moeten aanschuiven.
vaak alleen gestaan op een groot laadplein.
onderweg geen enkele andere EV9 gespot, wel 1 EV3

vertrokken met 100%

stint 1
257 km
140 min
117 avg speed
190 max speed

28 minuten laden bij ENBW

stint 2
197 km
92 min
129 avg speed
202 max speed

27 minuten laden bij ENBW

stint 3
177 km
75 min
142 avg speed
205 max speed

38 minuten laden bij Ionity

Stint 4 (bergen)
170 km
137 min
76 avg speed

Totaal rijden: 444 minuten
totaal laden: 93 minuten
totaal : 537 minuten

108 avg driving speed

terug reis 15 graden.
overdag gereden, wat meer verkeer
hierdoor zelden hard kunnen rijden , resulteert in 30 minuten langer rijden maar wel een laadstop minder

stint 1 bergen (af)
324 km
223 min
96 avg speed
207 max speed

34 minuten laden bij Ionity

stint 2
288 km
145 min
120 avg speed
189 max speed

38 minuten laden bij onbekende leverancier (wel 300kwh paal)

stint 3
200 km
105 min
115 avg speed
192 max speed
175 max speed

Totaal rijden: 473 minuten
totaal laden: 72 minuten
totaal : 545 minuten

103 avg driving speed
Wij gaan maandag naar Zwitserland. Zal ook proberen overzicht te maken.

Eerste keer buitenland, zal zo even kijken of ik makkelijk deze gegevens kan terugvinden.

Ik hoor dat ENBW het beste als laad station kan gebruiken. Lees ook veel goeds over Ionity. ENBW is vaak af van de snelweg wat ik zo ff snel zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-06 12:32
PoloShark schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:42:
[...]

Eerste keer buitenland, zal zo even kijken of ik makkelijk deze gegevens kan terugvinden.

Ik hoor dat ENBW het beste als laad station kan gebruiken. Lees ook veel goeds over Ionity. ENBW is vaak af van de snelweg wat ik zo ff snel zie.
Ik zoek vooral naar 400kwh laadstations

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:33
[...]

Ik zou vooral gebruik maken van EnBW’s Mobility+ app, want daarin staan alle aanbieders met live gegevens beschikbare laadpalen, kun je filteren op 150+ kW en het minimum aantal laadpalen op een locatie aangeven. Werkt ook nog eens in Carplay.

PS: een vergeet de eVignette niet… fijne vakantie!

[ Voor 3% gewijzigd door SooK op 17-04-2025 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoloShark
SooK schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:16:
[...]

Ik zou vooral gebruik maken van EnBW’s Mobility+ app, want daarin staan alle aanbieders met live gegevens beschikbare laadpalen, kun je filteren op 150+ kW en het minimum aantal laadpalen op een locatie aangeven. Werkt ook nog eens in Carplay.

Die Mobility+ heb idd ook.
Heb vandaag op advies van collega de Electroverse app gedownload.

Filter op EnBW en Aral Pulse.

eVignette ✅

Nu nog uitzoeken waar ik de gemiddelde snelheid kan terug vinden in auto… dat was in de normale auto’s toch vaak makkelijker te vinden (of ik kijk/zoek gewoon niet goed genoeg🙈)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AgeOfPanic
PoloShark schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:51:
[...]

Die Mobility+ heb idd ook.
Heb vandaag op advies van collega de Electroverse app gedownload.

Filter op EnBW en Aral Pulse.

eVignette ✅

Nu nog uitzoeken waar ik de gemiddelde snelheid kan terug vinden in auto… dat was in de normale auto’s toch vaak makkelijker te vinden (of ik kijk/zoek gewoon niet goed genoeg🙈)
Ik heb zelf voorkeur voor Ionity en Aral Pulse. ENBW heeft volgens mij ook best veel oudere laders langs de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
SooK schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:16:
[...]

Wat is het voordeel van een evignette t.o.v. een regulier plak vignet?
Ik heb er voor Zwitserland altijd 2 nodig ivm de caravan, en dit jaar dubbel irritant dat ik het oude huurauto moet gaan plakken. Dus lang leve een laagje vaseline

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-06 13:46
AgeOfPanic schreef op donderdag 17 april 2025 @ 23:02:
[...]

Ik heb zelf voorkeur voor Ionity en Aral Pulse. ENBW heeft volgens mij ook best veel oudere laders langs de snelweg.
Je moet even goed kijken welke EnbW je pakt. Sommige zijn erg fijn met grote stations met overkapping etc. Maar ze hebben ook van die verdwaalde alleenstaande paaltjes langs de snelweg.

Ik zoek altijd met Mobility+ maar check ook even de foto's en reviews op Google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:27

Bever!

3

Iemand wellicht een oplossing gevonden voor die aflopende timer en ok box bij het starten? Echt waanzinnig irritant elke dag opnieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:15
Loepoog schreef op woensdag 16 april 2025 @ 23:08:
YouTube: 2026 Kia EV9 Nightfall Edition Looks Meaner and Moves Faster

Nightfall editie voor de Yanks. De extra snelheid doet me niks, maar het 'black' pakket en geheel zwarte interieur is erg fraai!

Die had ik hier graag gezien. Nu heb ik zelf weer moeten aanklooien met velgen en wrappen.
Ziet er inderdaad niet slecht uit. Vind Da je extreem veel gt-lines ziet rijden. Afhankelijk van de prijs zou een dergelijk pakket wel wat kopers van de gt-line kunnen afsnoepen.

[ Voor 63% gewijzigd door ty5500 op 18-04-2025 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
Ik verwacht dat ze dit gewoon doen zodat de GT line optisch verdwijnt, zodat je de naam GT line kan behouden voor de echte GT die eraan komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• braxx1980
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:04
[...]

Zwitserland ligt niet in de EU... dus gsm-data is daar zeer kostelijk om met app's te navigeren/starten-stoppen laden.

(Tip) Als je smartphone E-sim ondersteund, dan kan je misschien overwegen om een goedkope databundel te kopen op 1 van de apps waar je e-sim databundels kan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:34
Boudewijm schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 07:28:
Ik verwacht dat ze dit gewoon doen zodat de GT line optisch verdwijnt, zodat je de naam GT line kan behouden voor de echte GT die eraan komt
Toch nog een groot verschil qua lichten vooraan, bumpers voor en achter en de zetels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:58

OMX2000

By any means necessary...

braxx1980 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:08:
[...]

Zwitserland ligt niet in de EU... dus gsm-data is daar zeer kostelijk om met app's te navigeren/starten-stoppen laden.

(Tip) Als je smartphone E-sim ondersteund, dan kan je misschien overwegen om een goedkope databundel te kopen op 1 van de apps waar je e-sim databundels kan aanschaffen.
Bij KPN valt het binnen de EU.
Goed om te weten: IJsland, Noorwegen, Oekraïne, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland en de Canarische Eilanden vallen bij KPN ook onder de EU.
Bron: https://www.kpn.com/mobie...dels/buitenland/binnen-eu

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijm
Odido valt het er niet in, wel bij de duurste abbo. Kan je een maand upgraden om daarna weer te downgraden.

Vodafone zat het eerst ook inbegrepen, weet niet hoe dat nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braxx1980
Daar kunnen de Belgische operatoren nog een lesje van leren. 😅
Hier is het volle pot. 😟

Maar het leert ons weer om het eerst uit te zoeken vooraleer je voor voldongen feiten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoloShark
Boudewijm schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:27:
[...]

Odido valt het er niet in, wel bij de duurste abbo. Kan je een maand upgraden om daarna weer te downgraden.

Vodafone zat het eerst ook inbegrepen, weet niet hoe dat nu zit.
Gewoon minimaal data gebruiken ;-)
En evt een klein bundeltje aanplakken en volgens mij hebben we 1 kpn abo 😬 rest (5) is Odido

Wifi in het huisje dus dat scheelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loepoog
Heb de EV9 nu een dag en ben blij verrast. Formaat is wat groter als wat ik had (Enyaq), maar het went snel. Draaicirkel is wel een klap groter. Zeker icm de langere lengte.
Over een week of wat terug voor de definitieve velgen. Heb nu demo's vd dealer aangezien de mijne net te laat binnenkwamen.
Heb er meteen sidesteps op laten zetten. Voor wie daarover twijfeld, ik zeg doen!!! Auto oogt veel beter en ik zag niet alleen de kids er gebruik van maken, maar ook opa vind het handig.

Maar echt mensen, wat KIA hier neer heeft gezet voelt echt premium. Als je hier een BMW, Audi of Mercedes logo op zou zetten, dan kost de auto meteen 30k extra

Ps.
Wel 1 punt van kritiek. Ik mis voorin nogal wat praktische opbergruimte.
Leuk al die bekerhouders en een groot open vak onderin voor de krentenbollen, maar als je het vak voor de bekerhouders vrij van overige spullen wil houden dan hou je alleen de ruimte onder de middenarmsteun over. En dat is echt ontzettend klein.
We hebben toch allemaal wel pasjes, zonnebrillen, geurtjes, kauwgom, snoepkes, doosjes paracetamol, lippenzooi, etc, etc in de auto?? Waar laat je dat als je dat binnen handbereik wil houden.
Iemand een goede oplossing gevonden, bijv zo'n inzetbak van ali of amazon?

[ Voor 31% gewijzigd door Loepoog op 19-04-2025 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SooK
Boudewijm schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 07:16:
[...]

Wat is het voordeel van een evignette t.o.v. een regulier plak vignet?
Voordeel is dat evignette op kenteken werkt, dus geen geplak op je voorruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoloShark
SooK schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:54:
[...]

Ik deed vignettes altijd in de parkeerbon clip… helaas vorig jaar terugweg vanuit Livigno bij uitkomen tunnel politie en kreeg ik waarschuwing en moest ter plekke plakken. Zo min mogelijk stickers of andere emblemen op de auto. Lang leve eVignette ❤️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
Loepoog schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:31:
Heb de EV9 nu een dag en ben blij verrast. Formaat is wat groter als wat ik had (Enyaq), maar het went snel. Draaicirkel is wel een klap groter. Zeker icm de langere lengte.
Over een week of wat terug voor de definitieve velgen. Heb nu demo's vd dealer aangezien de mijne net te laat binnenkwamen.
Heb er meteen sidesteps op laten zetten. Voor wie daarover twijfeld, ik zeg doen!!! Auto oogt veel beter en ik zag niet alleen de kids er gebruik van maken, maar ook opa vind het handig.

Maar echt mensen, wat KIA hier neer heeft gezet voelt echt premium. Als je hier een BMW, Audi of Mercedes logo op zou zetten, dan kost de auto meteen 30k extra

Ps.
Leuk al die bekerhouders en een groot open vak onderin voor de krentenbollen, maar als je het vak voor de bekerhouders vrij van overige spullen wil houden dan hou je alleen de ruimte onder de middenarmsteun over. En dat is echt ontzettend klein.
We hebben toch allemaal wel pasjes, zonnebrillen, geurtjes, kauwgom, snoepkes, doosjes paracetamol, lippenzooi, etc, etc in de auto?? Waar laat je dat als je dat binnen handbereik wil houden.
Welke velgen heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
SooK schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:54:
[...]

Ja dat gaat hier dus niet werken, huurauto voor de vakantie. Beetje vaseline op de ruit, kan je plakken maar ook zo eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Boudewijm schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:43:
[...]

Welke velgen heb je besteld?
Er zitten nu Rebel's onder maar ik had de Totale in bestelling. De Rebel's ogen overigens ook prima, maar de Totale als het goed is net ff beter.....ahum

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dwitta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-06 09:22
Ik kom ook bij de club. :D en... sneller dan verwacht.

Inmiddels al het gehele forum doorgenomen de afgelopen weken. Dank voor alle tips.

Auto besteld op 28 februari. Een aurora black awd gt line 6 persoons. Kreeg vandaag een belletje dat hij volgende week al bij de dealer wordt afgeleverd. Levering eerste of tweede week van mei.

Spannend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
Loepoog schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:31:
Ps.
De ruimte onder de middenarmsteun is inderdaad niet gigantisch. Bij mij is het al redelijk vol met een portefeuille en wat jetons. Je zou inderdaad zo'n inzetbak specifiek voor de ev9 kunnen kopen voor het grote vak onderaan.

Voor zonnebrillen gebruik ik al meerdere auto's zo'n clips om aan de zonneklep te hangen.
https://amzn.eu/d/5ghmtTV
Hangt ie mooi weg, kunnen er geen krassen op, maar kan je hem makkelijk met 1 hand nemen wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
Loepoog schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 23:13:
[...]

Er zitten nu Rebel's onder maar ik had de Totale in bestelling. De Rebel's ogen overigens ook prima, maar de Totale als het goed is net ff beter.....ahum
Heb je foto van beide please?
Ik zit nog erg te twijfelen namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
Dwitta schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 23:40:
Ik kom ook bij de club. :D en... sneller dan verwacht.

Inmiddels al het gehele forum doorgenomen de afgelopen weken. Dank voor alle tips.

Auto besteld op 28 februari. Een aurora black awd gt line 6 persoons. Kreeg vandaag een belletje dat hij volgende week al bij de dealer wordt afgeleverd. Levering eerste of tweede week van mei.

Spannend. :)
Welkom! Dat is snel! Hier 20 dec besteld, nog geen telefoontje, wel dat die waarschijnlijk volgende week binnen moet komen bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Boudewijm schreef op zondag 20 april 2025 @ 07:43:
[...]

Heb je foto van beide please?
Ik zit nog erg te twijfelen namelijk :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KFZjpVgLd3hZqnU3QSXUTWJ7co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/30X5MqiyFud9ndVYk52PCPpu.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRMv_HxB32QOuejCti5M-JggxC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOrSKzvaidwh7HRYNbydlF9w.jpg?f=fotoalbum_large
Kwestie van smaak welke je neemt. Voelt als een gelijkspel. Beide zien er goed uit.
Voor wat het waard is, de dealer had moeite om (op dit moment) aan de Totale te komen.

Ps de wangen van de banden zijn net hoog genoeg om de stoeprandjes niet te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
Thanks!!

Ik denk dat ik de totale mooier vind inderdaad, maar ik blijf het eigenlijk “zonde” geld vinden om 1100€ netto uit te geven aan velgen onder een leaseauto.

Toch weer twee weken nu van op vakantie (met de caravan) kunnen gaan ;)

Is jou auto een GT line? Of een plus?
Voor de plus zouden andere velgen namelijk een “no brainer” zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Boudewijm op 20-04-2025 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Boudewijm schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:59:
Thanks!!

Ik denk dat ik de totale mooier vind inderdaad, maar ik blijf het eigenlijk “zonde” geld vinden om 1100€ netto uit te geven aan velgen onder een leaseauto.

Toch weer twee weken nu van op vakantie (met de caravan) kunnen gaan ;)

Is jou auto een GT line? Of een plus?
Voor de plus zouden andere velgen namelijk een “no brainer” zijn.
Plus advanced. Was hier ook een dealbreaker. Of andere velgen of geen EV9
Onder een GT had ik het niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SooK
Boudewijm schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:44:
[...]

Ja dat gaat hier dus niet werken, huurauto voor de vakantie. Beetje vaseline op de ruit, kan je plakken maar ook zo eraf halen.
Hoezo niet? Zodra je het kenteken weet kun je, zelfs onderweg nog, dat kopen op https://via.admin.ch/shop...tte?productType=EVIGNETTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwitta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-06 09:22
Boudewijm schreef op zondag 20 april 2025 @ 07:44:
[...]

Welkom! Dat is snel! Hier 20 dec besteld, nog geen telefoontje, wel dat die waarschijnlijk volgende week binnen moet komen bij de dealer.
Begreep van de dealer dat er de aankomende weken een voorraad opgebouwd ging worden. Komen tientallen stuks op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Loepoog schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:06:
[...]

Ik ben zelf nog wel eens aan het kijken naar leuke vervangers van de standaard 19 inch velgen. Heb de auto in lease en het is niet mogelijk is om te wisselen naar 21 inch. Mocht iemand nog suggesties hebben, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
Loepoog schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:06:
[...]

Ja ik krijg een GT line binnen, daarom ook twijfel. Op een gegeven moment is het ook wel goed genoeg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijm
SooK schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:26:
[...]

Hoezo niet? Zodra je het kenteken weet kun je, zelfs onderweg nog, dat kopen op https://via.admin.ch/shop...tte?productType=EVIGNETTE
Op deze manier kan ik 1 vignet kopen die ik makkelijk op m’n Kia kan plakken en ook op de huurauto. Anders 2 x kopen, is dubbele kosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ty5500
Boudewijm schreef op zondag 20 april 2025 @ 14:57:
[...]

Ja ik krijg een GT line binnen, daarom ook twijfel. Op een gegeven moment is het ook wel goed genoeg ;)
Ben ook zo iemand die op zijn leasewagens altijd voor een dikke velg ging. Het oog wil ook wat. Maar persoonlijk vind ik de gt-line velgen wel meevallen. Komt erbij dat je met een andere velg mogelijks achteruit gaat qua actieradius.

Ben achteraf gezien ook wel heel blij dat de EV9 standaard een 7-zitter is.Persoonlijk hadden wij geen 7 zitter nodig, maar liefst wel een gigantische koffer met de hond. Maar achtrraf gezien is het verbazingwekkend hoeveel de kofferstoelen gebruikt worden om samen met ander volk te rijden wat toch een stuk gezelliger is ipv met aparte auto's. Het is toch echt een heerlijke auto.

[ Voor 6% gewijzigd door ty5500 op 20-04-2025 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijm
ty5500 schreef op zondag 20 april 2025 @ 15:38:
[...]

Ben ook zo iemand die op zijn leasewagens altijd voor een dikke velg ging. Het oog wil ook wat. Maar persoonlijk vind ik de gt-line velgen wel meevallen. Komt erbij dat je met een andere velg mogelijks achteruit gaat qua actieradius.

Ben achteraf gezien ook wel heel blij dat de EV9 standaard een 7-zitter is.Persoonlijk hadden wij geen 7 zitter nodig, maar liefst wel een gigantische koffer met de hond. Maar achtrraf gezien is het verbazingwekkend hoeveel de kofferstoelen gebruikt worden om samen met ander volk te rijden wat toch een stuk gezelliger is ipv met aparte auto's. Het is toch echt een heerlijke auto.
Hier de auto ook totaal niet nodig, maar twee kids, maar ik vond het gewoon de mooiste auto tot 80k die momenteel te koop is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruvetuve
Boudewijm schreef op zondag 20 april 2025 @ 17:43:
[...]

Hier de auto ook totaal niet nodig, maar twee kids, maar ik vond het gewoon de mooiste auto tot 80k die momenteel te koop is.
Wij zijn nu met 4 kleine kids en een trekhaak koffer in Duitsland aangekomen (IONITY laden ideaal, 200+kw). Lokaal gebruiken we de Ewego app en laadpas

We zijn dan ook erg blij met de 7 zitter GT. we kunnen ideale combinaties maken. Baby naast mij of baby midden achterin. Meer mogelijkheden met de meiden verdelen. De een op een verhoger de ander in een stoeltje.

Hebben regelmatig tegen elkaar gezegd: lekker touren zo hè

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loepoog
Hier 3 kids en strict genomen is de EV9 niet nodig. ECHTER, bij de meeste luxe auto's is de achterbank iets verworden tot 2 comfortable zetels en een middenstukje. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de cardanas tunnel.
Aangezien ik de mogelijkheden heb om naar een 7-zitter te kijken, is dat een perfecte oplossing. Temeer omdat de kids opgroeien en elkaar het leven 'zuur' maken als ze dicht op elkaar zitten.
Daar komt nog eens bij dat ik het rijden in een hoge auto gewoon erg prettig vind. Goed overzicht en makkelijke instap. Ja ik word een dagje ouder en begin dit te merken.

Veel van mijn collega's hebben een Q6 of IX3 (vaak duurder). Mooie auto's, maar geef mij maar deze KIA. Misschien niet legacy, maar ik ervaar hier wel dat mijn gulden een daalder waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ty5500
Loepoog schreef op maandag 21 april 2025 @ 10:49:
Hier 3 kids en strict genomen is de EV9 niet nodig. ECHTER, bij de meeste luxe auto's is de achterbank iets verworden tot 2 comfortable zetels en een middenstukje. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de cardanas tunnel.
Aangezien ik de mogelijkheden heb om naar een 7-zitter te kijken, is dat een perfecte oplossing. Temeer omdat de kids opgroeien en elkaar het leven 'zuur' maken als ze dicht op elkaar zitten.
Daar komt nog eens bij dat ik het rijden in een hoge auto gewoon erg prettig vind. Goed overzicht en makkelijke instap. Ja ik word een dagje ouder en begin dit te merken.

Veel van mijn collega's hebben een Q6 of IX3 (vaak duurder). Mooie auto's, maar geef mij maar deze KIA. Misschien niet legacy, maar ik ervaar hier wel dat mijn gulden een daalder waard is.
De achterbank is inderdaad echt wel breed. 3 volwassen kunnen redelijk comfortabel naast elkaar zitten (wat je ook ziet in de buitenafmetingen van de ev9). Wij zijn ook een Audi showroom binnengestapt voor een Q6 maar deze is echt wel veel kleiner, en je moet al serieus aan de opties om in de buurt van de uitrusting en prestaties van een EV9 uit te komen. Een IX3 is dan weer aanzienlijk verouderd qua laden en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijm
Audi trekt mij momenteel totaal niet. Veel te duur, weinig innoverend, veel zwart plastic, weinig luxe.

Het mooie van de Kia vind ik dat plastic ook gewoon plastic mag zijn, en er niet zo goedkoop uit ziet.

Plus de Q6 is gewoon een lelijk hok :D idem voor de ix3, nieuwe al helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfellman
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:15
De collegas met Audi's hebben vaak ook nog het probleem van een veel hoger verbruik, lagere laadsnelheid en minder accu capaciteit.

Daar is de EV9 ze vaak ook de baas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PoloShark
Goed voorbeeld (@saikoboarder ) doet volgen 😬

Hier een klein verslagje van onze trip vandaag naar Zwitserland.

Nederland (omgeving Amsterdam) naar Zwitserland (omgeving Luzern)

2x de EV9 gezien:
1maal onderweg
1maal in het dorpje waar we zitten.

Vooraf:

Gestart met 100%
Inhoud:
2 volwassen, 4 kinderen waarvan 3 kleine volwassenen zijn.
Bagage
Geen dakkoffer

Zonder stops:
816km
~8u51mins

Nu met de stops:
813km (gek… dus zal verschil zitten in Google maps en echte km’s
11,5u over gedaan met 111mins (bijna 2u pauze)
Verder veel files en erg druk op de weg

Stint 1 — Aral Plus, Mülheim, Köln (D)
0840-1100
249km
140min
Gem 111 km/u
Max 202 km/u

Van 23% naar 87%
68,783 kWh
Gem: 130,25 kW
Duur: 32mins (iedereen klaar, moest dochterlief toch nog naar de toilet)

Stint 2 EnBW, Bensheim (D)
1137-1414
210km
157min
Gem 85 km/u
Max 195 km/u

Van ~23% naar 84%
63,56 kWh
Gem: 158,6 kW (max 213 kW)
Duur: 24mins

Stint 3 Pfzalwerke, Müllheim im Markgräflerland, (D)
1443-1743
240km
180min
Gem 83 km/u
Max 190 km/u

Van 19% naar 100%
85,21 kWh
Gem: 93,95 kW (max 207 kW)
Duur: 55mins
Maccie gepakt.

Stint 4 naar huisje in buurt van Luzern
1902-2017
114km
75mins
Gem 95 km/u
Max 154km/u

Geëindigd met 71%

Iedereen zeer tevreden, behalve de bestuurder (veel te veel file en langzaam en links rijdende auto’s die niet naar rechts gaan, dus een RS6 rechts achtervolgd 😂).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
PoloShark schreef op maandag 21 april 2025 @ 23:15:
Goed voorbeeld (@saikoboarder ) doet volgen 😬

Hier een klein verslagje van onze trip vandaag naar Zwitserland.

Nederland (omgeving Amsterdam) naar Zwitserland (omgeving Luzern)

2x de EV9 gezien:
1maal onderweg
1maal in het dorpje waar we zitten.

Vooraf:

Gestart met 100%
Inhoud:
2 volwassen, 4 kinderen waarvan 3 kleine volwassenen zijn.
Bagage
Geen dakkoffer

Zonder stops:
816km
~8u51mins

Nu met de stops:
813km (gek… dus zal verschil zitten in Google maps en echte km’s
11,5u over gedaan met 111mins (bijna 2u pauze)
Verder veel files en erg druk op de weg

Stint 1 — Aral Plus, Mülheim, Köln (D)
0840-1100
249km
140min
Gem 111 km/u
Max 202 km/u

Van 23% naar 87%
68,783 kWh
Gem: 130,25 kW
Duur: 32mins (iedereen klaar, moest dochterlief toch nog naar de toilet)

Stint 2 EnBW, Bensheim (D)
1137-1414
210km
157min
Gem 85 km/u
Max 195 km/u

Van ~23% naar 84%
63,56 kWh
Gem: 158,6 kW (max 213 kW)
Duur: 24mins

Stint 3 Pfzalwerke, Müllheim im Markgräflerland, (D)
1443-1743
240km
180min
Gem 83 km/u
Max 190 km/u

Van 19% naar 100%
85,21 kWh
Gem: 93,95 kW (max 207 kW)
Duur: 55mins
Maccie gepakt.

Stint 4 naar huisje in buurt van Luzern
1902-2017
114km
75mins
Gem 95 km/u
Max 154km/u

Geëindigd met 71%

Iedereen zeer tevreden, behalve de bestuurder (veel te veel file en langzaam en links rijdende auto’s die niet naar rechts gaan, dus een RS6 rechts achtervolgd 😂).
Dat je dikwijls dik voorbij 80% laadt, toont eigelijk dat de laadtijden al geen issue meer zijn op vakantie (met kleine kinderen). Wij hadden soms ook al 'omgekeerde laadstress', namelijk dat we voortdeden omdat de ev9 opnieuw al voorbij de 80% was en er misschien nog andere auto's stonden te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfellman
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:15
Inderdaad, halverwege je rust pauze snel de auto weghalen omdat hij al bij 90% is 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
mfellman schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:02:
Inderdaad, halverwege je rust pauze snel de auto weghalen omdat hij al bij 90% is 🫣
Dan moet het toch echt rammend druk zijn voordat ik dat ga doen hoor, blijf bezig 😂😂

Wellicht gaat dat nog een stukje wennen worden als ik straks daadwerkelijk erin ga rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stijn_Gallet
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 11:51
Wij zijn net terug van 2 weken in zuid-frankrijk en behoorlijk wat file tussen Metz en Dijon aan de laadstations. Het viel mij ook op dat er totaal geen enkele 'voorziening' is voor de wachtenden zoals een soort van wachtrij, telkens was het een soort improvisatie van de EV chauffeurs.

Mijn vrees is dat als er deze zomer naar het Zuiden gereden wordt, dat er een groter probleem zal zijn dan nu tijdens het Paasverlof. Tevens waren er ook nog vele EV's die al lang klaar waren met laden maar de chauffeur(s) waren nergens te bespeuren waardoor er extra frustratie was bij de wachtenden.

Op de terugweg was de drukte beter en hebben we nergens lang moeten aanschuiven/wachten om te laden. 1 keer de stommiteit gemaakt om een Ionity lader die max 50KW deed :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
Stijn_Gallet schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:42:
Wij zijn net terug van 2 weken in zuid-frankrijk en behoorlijk wat file tussen Metz en Dijon aan de laadstations. Het viel mij ook op dat er totaal geen enkele 'voorziening' is voor de wachtenden zoals een soort van wachtrij, telkens was het een soort improvisatie van de EV chauffeurs.

Mijn vrees is dat als er deze zomer naar het Zuiden gereden wordt, dat er een groter probleem zal zijn dan nu tijdens het Paasverlof. Tevens waren er ook nog vele EV's die al lang klaar waren met laden maar de chauffeur(s) waren nergens te bespeuren waardoor er extra frustratie was bij de wachtenden.

Op de terugweg was de drukte beter en hebben we nergens lang moeten aanschuiven/wachten om te laden. 1 keer de stommiteit gemaakt om een Ionity lader die max 50KW deed :-).
Dat voorspelt niet veel goeds inderdaad voor deze zomer. Ook als ik zie hoe explosief het aantal elektrische wagens in de buurt is gestegen en hierbij dat Frankrijk de populairste vakantiebestemming is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braxx1980
Stijn_Gallet schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:42:

Had je een specifieke app gebruikt om te volgen (abrp) of de GPS van de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn_Gallet
braxx1980 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:30:
[...]

Had je een specifieke app gebruikt om te volgen (abrp) of de GPS van de wagen.
De ABRP app gebruikt inderdaad, en op dat moment stonden er telkens wel laadpalen vrij, maar in de eerste 2 laadpunten stond al een file toen we uiteindelijk toekwamen.

Ik denk dat als er allesinds wordt nagedacht over een prima efficiënte manier om aan te schuiven (zonder dat je ál het andere verkeer ophoudt), dan kan dat alvast soelaas brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braxx1980
Stijn_Gallet schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:42:
[...]

De ABRP app gebruikt inderdaad, en op dat moment stonden er telkens wel laadpalen vrij, maar in de eerste 2 laadpunten stond al een file toen we uiteindelijk toekwamen.

Ik denk dat als er allesinds wordt nagedacht over een prima efficiënte manier om aan te schuiven (zonder dat je ál het andere verkeer ophoudt), dan kan dat alvast soelaas brengen.
Da's gek...
ik heb de app nog nooit gebruikt, maar was van de overtuiging dat die dan real-time een alternatief biedt. (laadpunt verder of korter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:41
Update:
26 Feb besteld, hoor nu dat hij geproduceerd is en staat te wachten in de haven van Seoul en dan in Juni in Nederland verwacht word.
Hoe kan ik nou de boot vinden? :)
Edit: deze geloof ik https://www.eukor.com/schedule-search

(Blijft toch wel gek dat je bij een bestelling van een sticker á €0,80 op AliExpress keurig een track&trace link krijgt maar dat dit niet kan met een auto van 100.000x dat bedrag.)

[ Voor 7% gewijzigd door Koptelefoontje op 22-04-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn_Gallet
braxx1980 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:45:
[...]

Da's gek...
ik heb de app nog nooit gebruikt, maar was van de overtuiging dat die dan real-time een alternatief biedt. (laadpunt verder of korter)
Misschien, maar ik heb enkel de ABRP app gebruikt om de route te plannen en die route te gebruiken via Android Auto (ik heb zo geen dongle) maar mijn co-piloot checkte te abrp app zelf tijdens het rijden om te kijken of er nog vrij waren uiteraard totdat je op de parking zelf rijdt en je het zelf kan constateren.

Punt blijft wel dat het er enorm druk was en het geen aanschuif systeem is dat (degelijk) werkt en dat terwijl het nog niet eens de zomerdrukte betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike_Muis
Ik krijg net een belletje van de dealer en ik kan de auto geheel volgens planning 2 mei ophalen.

De auto is 27 Januari besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braxx1980
Stijn_Gallet schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:32:
[...]
...
Punt blijft wel dat het er enorm druk was en het geen aanschuif systeem is dat (degelijk) werkt en dat terwijl het nog niet eens de zomerdrukte betreft.
Absoluut... en met zo'n grote wagen als de EV9 zal dat ook niet zo eenvouding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Nieuw fenomeen; de dode-hoek indicator van de passagiers-kant buitenspiegel wordt nog maar half verlicht. Deze was altijd al minder zichtbaar vanaf de bestuurdersstoel dan vanaf de passagiersstoel (waarom is mij een raadsel, aangezien juist de bestuurder deze zou moeten zien), maar nu wordt deze daadwerkelijk niet meer helemaal verlicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H46pw_jhRCYDVQrumR0BjFTFotk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YVRbcZDnVpeAeLKMdow0HHDw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Laatst online: 23:13
Ben benieuwd of meer mensen dit ervaren. In de app krijg ik met enige regelmaat een push melding dat een deur niet gesloten is en dat ik de status van de auto moet controleren. Als ik dan de app open geeft de app inderdaad weer dat een portier open staat. (bijv rechtsvoor). Tegelijkertijd geeft de app wel aan dat de auto op slot is. Als ik dan bij de auto ga kijken blijkt uiteraard dat de deur gewoon netjes gesloten is, de auto kan namelijk niet op slot als niet alle portieren gesloten zijn.
Hebben meer van jullie dit probleem?

TLDR: app geeft een open portier aan terwijl deze gewoon gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
reistier schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:59:
Ben benieuwd of meer mensen dit ervaren. In de app krijg ik met enige regelmaat een push melding dat een deur niet gesloten is en dat ik de status van de auto moet controleren. Als ik dan de app open geeft de app inderdaad weer dat een portier open staat. (bijv rechtsvoor). Tegelijkertijd geeft de app wel aan dat de auto op slot is. Als ik dan bij de auto ga kijken blijkt uiteraard dat de deur gewoon netjes gesloten is, de auto kan namelijk niet op slot als niet alle portieren gesloten zijn.
Hebben meer van jullie dit probleem?

TLDR: app geeft een open portier aan terwijl deze gewoon gesloten is.
Hier zijn de meldingen wel correct. Alleen de melding "voertuig niet gesloten" is wel slecht doordacht geimplementeerd. Als ik ergens te vroeg toekom, het contact uitzet, en even afwacht in de auto dan krijg ik de melding "voertuig niet gesloten" hoewel er niet eens een deur is open geweest en ik niet van mijn stoel ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
Mike_Muis schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:42:
Ik krijg net een belletje van de dealer en ik kan de auto geheel volgens planning 2 mei ophalen.

De auto is 27 Januari besteld.
Blijft bijzonder! Nog steeds niet gebeld hier, auto zou zogenaamd 28 april moeten aankomen bij de dealer. Lijkt me dat je dan ondertussen ook wel al de wagen hebt ingepland in je schema…. Je moet ondertussen al drie maanden van te voren een beurt plannen, maar dit weten ze niet van te voren.

So far nog niet tevreden over Zoetermeer….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Boudewijm schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:14:
[...]

Blijft bijzonder! Nog steeds niet gebeld hier, auto zou zogenaamd 28 april moeten aankomen bij de dealer. Lijkt me dat je dan ondertussen ook wel al de wagen hebt ingepland in je schema…. Je moet ondertussen al drie maanden van te voren een beurt plannen, maar dit weten ze niet van te voren.

Ik wil niet stoken, maar een auto die 28 april bij de dealer moet aankomen is op z'n minst al in de haven gelost. En dat kunnen ze 100% zeker wel zien, want dan veranderd de status van de auto.

Waarom waag je er zelf geen belletje naar de dealer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:41
Loepoog schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:01:
[...]

Ik wil niet stoken, maar een auto die 28 april bij de dealer moet aankomen is op z'n minst al in de haven gelost. En dat kunnen ze 100% zeker wel zien, want dan veranderd de status van de auto.

Waarom waag je er zelf geen belletje naar de dealer aan?
Ja sowieso bellen, ook al zeggen ze dat je een update krijgt zodra er nieuws is. In mijn ervaring doen ze dat namelijk niet en hoor je pas iets wanneer je hem kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
Ik zet geregeld de klimaatregeling uit met "off". Met zo'n weer is het wel leuk met het (dak)raam open te rijden en dan is het wat verspilling dat ondertussen de airco ligt te koelen. Maar heb onlangs per toeval in het menu van de klimaatregeling ontdekt dat als je de klimaatregeling terug aanzet met "auto", dat dit dan enkel de voorste zitplaatsen zijn. Als er achteraan ook volk zit dan moet ik in het menu op "rear" klikken en vervolgens op de blazer zodat deze vanachter ook begint te koelen/verwarmen. DIt is een kleine moeite maar wel wat vreemd dat hij enkel de klimaatregeling voor de voorste passagiers activeert. Met "driver only" zou ik dit nog wel snappen maar niet in auto stand. Herkent iemand dit? Dacht dat zelfs sync de airco voor de achterste zitplaatsen niet activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike_Muis
Boudewijm schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:14:
[...]

Ja contact opnemen met de dealer zou ik zeggen, ze weten veel meer dan dat ze los laten. Het kan ook zijn dat ze de lease maatschappij niet voor de voeten willen lopen of zelfs dat ze al de goede info daarheen sturen.

Ik heb de hele tijd het idee gehad dat de dealer precies wist waar de auto was maar altijd een slag om de arm hield.

Met 1 belletje/mailtje weet je wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EB W
Mike_Muis schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:29:
[...]

Ja contact opnemen met de dealer zou ik zeggen, ze weten veel meer dan dat ze los laten. Het kan ook zijn dat ze de lease maatschappij niet voor de voeten willen lopen of zelfs dat ze al de goede info daarheen sturen.

Ik heb de hele tijd het idee gehad dat de dealer precies wist waar de auto was maar altijd een slag om de arm hield.

Met 1 belletje/mailtje weet je wat.
Hier ook nog steeds wachtend… 28 maart gaf de dealer aan dat hij van de boot werd gelost… 2 weken later krijg ik de melding dat die nog steeds wordt gelost en ik al blij moet zijn als hij begin mei bij de dealer is…. Afgelopen zaterdag was nog steeds de mededeling dat hij nog in de haven staat en er verder niks bekend is…

Volgende keer denk ik dat ik toch voor een demo ga of een andere dealer 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
EB W schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:09:
[...]

Hier ook nog steeds wachtend… 28 maart gaf de dealer aan dat hij van de boot werd gelost… 2 weken later krijg ik de melding dat die nog steeds wordt gelost en ik al blij moet zijn als hij begin mei bij de dealer is…. Afgelopen zaterdag was nog steeds de mededeling dat hij nog in de haven staat en er verder niks bekend is…

Volgende keer denk ik dat ik toch voor een demo ga of een andere dealer 🤔
Onnavolgbaar. Kan me herinneren dat jouw auto een paar dagen voor de mijne zou zijn gelost en ik kon er de 15de al mee rijden.
Pagina: 1 ... 78 ... 86 Laatste